BE520007A - - Google Patents

Info

Publication number
BE520007A
BE520007A BE520007DA BE520007A BE 520007 A BE520007 A BE 520007A BE 520007D A BE520007D A BE 520007DA BE 520007 A BE520007 A BE 520007A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
nut
frame
branch
frame according
extension
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE520007A publication Critical patent/BE520007A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06BFIXED OR MOVABLE CLOSURES FOR OPENINGS IN BUILDINGS, VEHICLES, FENCES OR LIKE ENCLOSURES IN GENERAL, e.g. DOORS, WINDOWS, BLINDS, GATES
    • E06B9/00Screening or protective devices for wall or similar openings, with or without operating or securing mechanisms; Closures of similar construction
    • E06B9/52Devices affording protection against insects, e.g. fly screens; Mesh windows for other purposes

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Insects & Arthropods (AREA)
  • Pest Control & Pesticides (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Grates (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   CADRE. 



   La présente invention est relative à un cadre pour supporter notamment une toile, plus spécialement une toile métallique pour garantir des moustiques, agence pour être placé, de préférence, dans un dormant de fenêtre, de porte ou analogue. 



   Elle a pour but la réalisation d'un cadre qui soit susceptible d'être adapté   à   des ouvertures ayant des dimensions différant de l'une à l'autre. 



   A cet effet,le cadre suivant l'invention est télescopique, étant composé de huit éléments tubulaires dont quatre sont d'équerre et sont réunis l'un à l'autre à l'aide de quatre allonges respectivement engagées dans les branches de ces équerres, des moyens étant prévus pour assujettir par serrage les allonges précitées aux équerres susdites. 



   Dans une forme de réalisation avantageuse de l'objet de l'invention, chaque bout des allonges précitées est fendu longitudinalement pour être ouvert normalement à cette fente par un système à vis et écrou agencé pour serrer le bout considéré dans la branche d'équerre où il est engage. 



   Dans une forme de réalisation plus avantageuse, le système susdit est composé d'un écrou passé dans deux ouvertures correspondantes d'une allonge et d'une branche d'équerre respectivement, qui présente, d'une part, une collerette pour   être   retenu par la branche d'équerre   en cause   et, d' autre part,une patte introduite dans l'allonge considérée pour. en écarter la paroi sous l'action d'une vis engagée dans ledit écrou, dont la pointe prend appui sur cette paroi à l'opposite   de'l'écrou.   



   Dans une forme de réalisation particulièrement avantageuse, chaque bout des allonges présente une rainure longitudinale pour le passage de l'écrou susdit, ménagée pour venir en correspondance avec des trous, de préférence quadrangulaires et régulièrement espacés, pratiqués dans chaque branche   d'équerre.,  
D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de la description d'un cadre, donnée ci-après à titre d'exemple non limitatif et avec référence aux dessins ci-annexés. 



   La figure 1 est une vue générale d'un cadre suivant l'invention 
Les figures 2 et 3 montrent les détails de l'emboîtement d'une allonge dans les branches de deux équerres auxquelles elle est assujettie 
La figure 4 est une coupe suivant la trace   IV-IV   indiquée à la figure 3' 
Dans les différentes figures, les mêmes notations de référence déxignent des éléments identiques ou analogues. 



   L'invention concerne un cadre pour supporter notamment une toile, particulièrement une toile métallique pour garantir des moustiques. 



  Il est agencé pour être placé dans un dormant de fenêtre,de porte ou analogue. 



   La particularité essentielle du cadre suivant l'invention réside en ce qu'il est télescopique. A cette fin, il est composé de huit éléments tubulaires dont la section est, de   préf érence,   ornementale. Quatre de ces éléments, sont des éléments d'angle 1. Il sont d'équerre et sont réunis l'un à l'autre par des allonges 2 respectivement engagées dans les branches 3 des équerres 1. Des moyens sont prévus pour assujettir par serrage les allonges 2 aux équerres 1. 



   Dans une forme de réalisation avantageuse de l'objet de l'invention , chaque bout des allonges 2 est fendu longitudinalement. Un système 5 à vis et écrou est agencé pour serrer le bout considéré dans la branche d'équerre 3 où il est engagé en ouvrant ce bout normalement à sa fente 4. 



   Dans une forme de réalisation plus avantageuse, chaque système 5 est composé   d'un     écrou impasse   dans deux ouvertures correspondantes 7 et 8 appartenant respectivement à une allonge 2 et à une branche d'équerre 3 L'écrou 6 présente une collerette 9 pour être retenu par la branche d'équerre 3. Il porte, d'autre part; une patte 10 qui est introduite dans l'allonge 2. La patte 10 est adaptée pour écarter la paroi de l'allonge 2 sous l'action d'une vis 11 engagée dans 1-'écrou 6 et dont la pointe 12 prend appui sur cette paroi à 1'opposite dudit écrou 6. 



   Dans une forme de réalisation particulièrement avantageuse, chaque bout des allonges 2¯présente une rainure longitudinale 7 pour le passage d'un écrou à pans 6. Cette rainure 7 est préférablement ménagée pour s'étendre parallèlement au plan de la fente 4 et pour venir en correspondance avec des trous 8 pratiqués dans chaque branche d'équerre 3. 



  Chaque branche 3 présentant, par exemple, deux trous 8. Ces trous sont, de préférence, quadrangulaires et régulièrement espacés. Pour serrer un bout d'allonge 2 dans une branche d'équerre 3, un écrou   à   pans 6 est passé dans un trou 8 de la branche 3 et dans la rainure correspondante 7 du bout d'allonge 2, la patte 10 de l'écrou 6 étant introduite dans l'allonge 2. La collerette 9 de l'écrou 6 est arrêtée à l'orifice du trou 8 de la branche 3; elle a, par exemple, une forme circulaire et une grandeur suffisante pour masquer sensiblement ce trou 8. Une vis 11 est engagée dans l'écrou 6. La vis 11 est, de préférence, à tête perdue et son sommet présente un   creux¯polygonal   17 pour y introduire le bout d'une clef de serrage.

   En tournant la vis 11, sa pointe vient prendre appui sur la paroi de l'allonge 2, à l'opposite de l'écrou 6. Par la coopération de ce dernier et de la vis 11, le système 5 produit l'ouverture de la fente 4 du bout d'allonge 2 et presse ce dernier dans la branche d'équerre   3.   



   Les éléments tubulaires 1 et 2 présentent des perçages 13 pour le serrage de vis 18 qui fixent la toile au cadre. Avantageusement., la fixation de la toile se fait avec interposition d'appliques 15 entre les   ttes   des vis 18 et la toile. Par ailleurs, les bouts des branches 3 présentent des lumières longitudinales 22 pour le passage des vis 18 engagées dans les bouts emboîtés des allonges 2. Dans la forme de réalisation illustrée 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 par les dessins, la section des éléments tubulaires a une forme générale quadrangulaire rectangle., Une face latérale du tube présente un renflement
19 s'étendant sensiblement sur la moitié de cette face qui coïncide avec la face extérieure du cadre.

   Les fentes 4 des allonges 2 sont parallèles à cette face renflée et les rainures longitudinales 7 sont pratiquées dans la face opposée. De même, dans chaque branche d'équerre 3, les trous 8 sont pratiqués dans ladite face opposée et apparaissent donc sur la   face,.   intérieure du cadre. En outre, la partie centrale du renflement 19 de cha--; que allonge 2 est garnie d'ornements 20 qui prennent ainsi place dans l'in- tervalle séparant les extrémités des branches 3 réunies par cette allonge
2. Une fourrure en carton 21 peut être prévue pour occuper dans le même intervalle, la partie plane de la face externe de l'allonge 2 et compenser l'épaisseur des parois des branches d'équerre 3 afin de faciliter le pla- cement et la fixation de la toile métallique et des appliques 15. 



   De plus, chaque branche d'équerre 3 porte, vers le sommet de celle-ci, un dispositif élastique 16 pour coopérer au maintien en place du cadre. Ce dispositif 16 est, par exemple, un ressort fait d'une lame fixée sur le chant dû-cadre. Grâce aux dispositifs   16,   il est obvié aux jeux pouvant se présenter entre le cadre et l'ouverture dans laquelle il est placé ou aux irrégularités éventuelles de cette ouverture. 



   Le cadre suivant l'invention est pratique et très avantageux, il est susceptible   d'être   placé dans des ouvertures dont les dimensions différent de l'une à l'autre. 



   Ainsi, un jeu de quatre équerres associé à des allonges 2 de longueurs appropriées suffira pour les ouvertures courantes. On peut, par exemple, prévoir quatre jeux de quatre allonges 2 permettant des variations de longueur allant respectivement de zéro à cent, de cent   à   deux cents, de deux cents à trois cents et de trois cents à quatre cents millimètres . 



   Il doit être entendu que l'invention n'est nullement limitée à la réalisation décrite ci-avant et que bien des modifications peuvent y être apportées sans sortir du cadre de la présente demande de brevet. 



     On   pourrait, notamment, donner à la section des éléments tubulaires toute forme jugée utile. 



   REVENDICATIONS 
1.Cadre pour supporter notamment une toile, plus spécialement une toile métallique pour garantir des moustiques, agencé pour être placé de préférence, dans un dormant de fenêtre, de porte ou analogue, caractérisé en ce qu'il est télescopique, étant composé de huit éléments tubulaires dont quatre (1) sont d'équerre et sont réunis l'un à l'autre à l'aide de quatre allonges (2) respectivement engagées'dans les branches (3) de ces équerres   (1),   des moyens étant prévus pour assujettir par serrage les allonges (2) précitées aux équerres (1) susdites.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   FRAME.



   The present invention relates to a frame for supporting in particular a canvas, more especially a wire mesh to protect against mosquitoes, arranged to be placed, preferably, in a window frame, door or the like.



   Its aim is to produce a frame which is capable of being adapted to openings having dimensions that differ from one to the other.



   For this purpose, the frame according to the invention is telescopic, being composed of eight tubular elements, four of which are square and are joined to each other by means of four extensions respectively engaged in the branches of these brackets. , means being provided for clamping the aforementioned extensions to the aforementioned brackets.



   In an advantageous embodiment of the object of the invention, each end of the aforementioned extensions is split longitudinally so as to be open normally at this slot by a screw and nut system arranged to clamp the end in question in the right-angled branch where he is engaged.



   In a more advantageous embodiment, the aforesaid system is composed of a nut passed through two corresponding openings of an extension and of a square branch respectively, which has, on the one hand, a collar to be retained by the square branch in question and, on the other hand, a tab introduced into the extension considered for. move away the wall under the action of a screw engaged in said nut, the tip of which bears on this wall opposite de'l'écou.



   In a particularly advantageous embodiment, each end of the extensions has a longitudinal groove for the passage of the aforesaid nut, made to come into correspondence with holes, preferably quadrangular and regularly spaced, made in each square branch.,
Other details and features of the invention will emerge,

 <Desc / Clms Page number 2>

 of the description of a frame, given below by way of non-limiting example and with reference to the accompanying drawings.



   Figure 1 is a general view of a frame according to the invention
Figures 2 and 3 show the details of the interlocking of an extension in the branches of two brackets to which it is subject
Figure 4 is a section along the line IV-IV indicated in Figure 3 '
In the different figures, the same reference notations dexter identical or similar elements.



   The invention relates to a frame for supporting in particular a canvas, particularly a wire mesh for protecting against mosquitoes.



  It is arranged to be placed in a window, door or the like frame.



   The essential feature of the frame according to the invention resides in that it is telescopic. To this end, it is made up of eight tubular elements, the section of which is preferably ornamental. Four of these elements are corner elements 1. They are square and are joined to each other by extensions 2 respectively engaged in the branches 3 of the brackets 1. Means are provided to secure by clamping the extensions 2 to the brackets 1.



   In an advantageous embodiment of the object of the invention, each end of the extensions 2 is split longitudinally. A screw and nut system 5 is arranged to tighten the end in question in the square branch 3 where it is engaged by opening this end normally at its slot 4.



   In a more advantageous embodiment, each system 5 is composed of a dead end nut in two corresponding openings 7 and 8 belonging respectively to an extension 2 and to a square branch 3 The nut 6 has a collar 9 to be retained. by the square branch 3. It carries, on the other hand; a tab 10 which is introduced into the extension 2. The tab 10 is adapted to move away the wall of the extension 2 under the action of a screw 11 engaged in 1-nut 6 and whose tip 12 bears on this wall opposite said nut 6.



   In a particularly advantageous embodiment, each end of the extensions 2 has a longitudinal groove 7 for the passage of a nut 6. This groove 7 is preferably made to extend parallel to the plane of the slot 4 and to come. in correspondence with holes 8 made in each branch of square 3.



  Each branch 3 having, for example, two holes 8. These holes are preferably quadrangular and regularly spaced. To tighten an extension end 2 in a square branch 3, a hexagonal nut 6 is passed through a hole 8 of the branch 3 and into the corresponding groove 7 of the extension end 2, the tab 10 of the nut 6 being inserted into the extension 2. The collar 9 of the nut 6 is stopped at the orifice of the hole 8 of the branch 3; it has, for example, a circular shape and a size sufficient to substantially mask this hole 8. A screw 11 is engaged in the nut 6. The screw 11 is, preferably, self-lost and its top has a polygonal hollow 17 to insert the end of a tightening key.

   By turning the screw 11, its point comes to rest on the wall of the extension 2, opposite the nut 6. By the cooperation of the latter and the screw 11, the system 5 produces the opening of the slot 4 of the extension end 2 and press the latter into the square branch 3.



   The tubular elements 1 and 2 have holes 13 for tightening screws 18 which fix the canvas to the frame. Advantageously, the canvas is fastened with the interposition of brackets 15 between the heads of the screws 18 and the canvas. Furthermore, the ends of the branches 3 have longitudinal slots 22 for the passage of the screws 18 engaged in the nested ends of the extensions 2. In the illustrated embodiment.

 <Desc / Clms Page number 3>

 by the drawings, the section of the tubular elements has a generally rectangular quadrangular shape., A lateral face of the tube has a bulge
19 extending substantially over half of this face which coincides with the outer face of the frame.

   The slots 4 of the extensions 2 are parallel to this swollen face and the longitudinal grooves 7 are made in the opposite face. Likewise, in each square branch 3, the holes 8 are made in said opposite face and therefore appear on the face ,. inside the frame. In addition, the central part of the bulge 19 of cha--; that extension 2 is furnished with ornaments 20 which thus take place in the gap between the ends of the branches 3 joined by this extension
2. A cardboard sleeve 21 can be provided to occupy in the same interval, the flat part of the external face of the extension 2 and to compensate for the thickness of the walls of the square branches 3 in order to facilitate the positioning and the fixing of the wire mesh and the appliques 15.



   In addition, each square branch 3 carries, towards the top of the latter, an elastic device 16 to cooperate in maintaining the frame in place. This device 16 is, for example, a spring made of a blade fixed to the edge of the frame. Thanks to the devices 16, it obviates the clearances that may arise between the frame and the opening in which it is placed or any irregularities in this opening.



   The frame according to the invention is practical and very advantageous, it can be placed in openings whose dimensions differ from one to another.



   Thus, a set of four brackets associated with extensions 2 of appropriate lengths will suffice for the current openings. One can, for example, provide four sets of four extensions 2 allowing length variations ranging respectively from zero to one hundred, one hundred to two hundred, two hundred to three hundred and three hundred to four hundred millimeters.



   It should be understood that the invention is in no way limited to the embodiment described above and that many modifications can be made to it without departing from the scope of the present patent application.



     One could, in particular, give the section of the tubular elements any shape deemed useful.



   CLAIMS
1.Frame for supporting in particular a canvas, more especially a wire mesh to protect mosquitoes, arranged to be placed preferably in a window frame, door or the like, characterized in that it is telescopic, being composed of eight tubular elements of which four (1) are square and are joined to one another by means of four extensions (2) respectively engaged in the branches (3) of these brackets (1), means being designed to secure the aforementioned extensions (2) to the aforementioned brackets (1) by clamping.


    

Claims (1)

2. Cadre suivant la revendication 1, caractérisé en ce que chaque bout des allonges (2) précitées est fendu longitudinalement pour être ouvert normalement à cette fente (4) par un système (5) à vis et écrou agencé pour serrer le bout considéré dans la branche d'équerre (3) où il est engagé. 2. Frame according to claim 1, characterized in that each end of the aforementioned extensions (2) is split longitudinally to be open normally to this slot (4) by a system (5) screw and nut arranged to tighten the end considered in the square branch (3) where it is engaged. 3. Cadre suivant la revendication 2, caractérisé en ce que le système (5) précité est composé d'un écrou (6) passé dans deux ouvertures correspondantes (7 et 8) d'une allonge (2) et d'une branche d'équerre (3) respectivement, qui présente, d'une part, une' collerette (9) pour être retenu par la branche d'équerre (3) en cause et, d'autre part, une patte (10) introduite dans l'allonge (2) considérée pour en écarter la paroi sous l'action d'une vis (11) engagée dans ledit écrou (6) , dont la pointe (12) prend appui sur cette paroi à l'opposite de l'écrou (6). 3. Frame according to claim 2, characterized in that the system (5) above is composed of a nut (6) passed through two corresponding openings (7 and 8) of an extension (2) and a branch of 'bracket (3) respectively, which has, on the one hand, a' flange (9) to be retained by the square branch (3) in question and, on the other hand, a tab (10) introduced into the 'extension (2) considered to move away from the wall under the action of a screw (11) engaged in said nut (6), the point (12) of which bears on this wall opposite to the nut ( 6). 4. Cadre suivant la revendication 3, caractérisé en ce que cha- <Desc/Clms Page number 4> que bout des allonges (2) précitées présente une rainure longitudinale (7) pour le passage de l'écrou (6) susdit, ménagée pour venir en correspondance avec des trous (8)., de préférence quadrangulaires et régulièrement espacés, pratiqués dans chaque branche d'équerre (3). 4. Frame according to claim 3, characterized in that each <Desc / Clms Page number 4> that the end of the aforementioned extensions (2) has a longitudinal groove (7) for the passage of the aforesaid nut (6), provided to come into correspondence with holes (8)., preferably quadrangular and regularly spaced, made in each square branch (3). 5. Cadre suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que les éléments tubulaires (1 et 2) précités présentent des perçages (13) pour le serrage de vis (18) de fixation de la toile susdite, de préférence avec interposition d'appliques (15) 6. Cadre suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que chaque branche d'équerre (1) précitée porte un dispositif élastique (16) tel qu'un ressort, pour coopérer au maintien en place dudit cadre. 5. Frame according to one or the other of claims 1 to 4, characterized in that the tubular elements (1 and 2) above have holes (13) for tightening screws (18) for fixing the aforesaid canvas , preferably with interposed appliques (15) 6. Frame according to one or the other of claims 1 to 5, characterized in that each square branch (1) above carries an elastic device (16) such as a spring, to cooperate in maintaining said in place. frame. 7. Cadre tel que décrit ci-avant ou illustré par les dessins ci-annexés.. 7. Frame as described above or illustrated by the accompanying drawings.
BE520007D BE520007A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE520007A true BE520007A (en)

Family

ID=156042

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE520007D BE520007A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE520007A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP2090738A2 (en) * 2008-02-16 2009-08-19 Hermann Schmidt Fensterbau GmbH Device for protecting against insects

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP2090738A2 (en) * 2008-02-16 2009-08-19 Hermann Schmidt Fensterbau GmbH Device for protecting against insects
EP2090738A3 (en) * 2008-02-16 2013-03-06 Hermann Schmidt Fensterbau GmbH Device for protecting against insects

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0199614B1 (en) Clamp-like fastening device
FR2461842A1 (en) PIN-RIVET FOR FASTENING PANELS BETWEEN THEM
CH499696A (en) Device for fixing a panel to a frame
EP0785606B1 (en) Mounting device for an electrical apparatus
BE520007A (en)
FR2823810A1 (en) Plate nut assembly for fastening an instrument to a wall, has protrusion around threaded whose height decreases as protrusion is farther from around the threaded hole
FR2766905A1 (en) Folded section girder for building construction
FR2493390A1 (en) Transom and window frame piece abutting joint connector - has deformable cross arm pressed against batten hook, and punch screw
FR2657221A1 (en) CABINET FOR ELECTRICAL EQUIPMENT WITH FRAME ASSEMBLED BY TRIPODES.
FR2569311A1 (en) Installation block to profile rail securing end clamp
FR2687439A1 (en) Nut with tapped shank and element such as a panel equipped with this nut
FR2583469A1 (en) Caged nut
FR2566222A1 (en) Trihedral assembly
LU85596A1 (en) DEVICE FOR HOLDING A WALL OR PANEL OR OTHER OBJECT, GENERAL PLANE
WO1993021797A1 (en) Clip with instantaneous clamping action and adjustable clamping force and opening, and sheet-holder fitted with such clip
BE835241A (en) SINK
FR2534420A1 (en) Holder for electric connector blocks on profiled rail
EP3200175B1 (en) Panel comprising element made of flexible material, in particular for forming a roof or a billboard
LU85125A1 (en) ASSEMBLY DEVICE
FR2651842A1 (en) Device for fastening a slat to a metallic element, especially the side of a bed base frame and bed base frame resulting therefrom
FR2638952A1 (en) Device for fixing a book end to its shelf
FR2712045A1 (en) Fastening tab for attaching a flat element to a support in a dismantlable fashion via its edge
BE843781A (en) SINGLE WALL PIPE HOLDING DEVICE
FR2673028A1 (en) SIGNALING PANEL OF THE CABIN TYPE.
EP0001869A1 (en) Device for applying seamless textile wall covers