BE519295A - - Google Patents

Info

Publication number
BE519295A
BE519295A BE519295DA BE519295A BE 519295 A BE519295 A BE 519295A BE 519295D A BE519295D A BE 519295DA BE 519295 A BE519295 A BE 519295A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
belt
cables
rods
support members
bars
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE519295A publication Critical patent/BE519295A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G17/00Conveyors having an endless traction element, e.g. a chain, transmitting movement to a continuous or substantially-continuous load-carrying surface or to a series of individual load-carriers; Endless-chain conveyors in which the chains form the load-carrying surface
    • B65G17/02Conveyors having an endless traction element, e.g. a chain, transmitting movement to a continuous or substantially-continuous load-carrying surface or to a series of individual load-carriers; Endless-chain conveyors in which the chains form the load-carrying surface comprising a load-carrying belt attached to or resting on the traction element
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G2201/00Indexing codes relating to handling devices, e.g. conveyors, characterised by the type of product or load being conveyed or handled
    • B65G2201/04Bulk

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Belt Conveyors (AREA)
  • Structure Of Belt Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  COURROIE POUR TRANSPORTEUR. 



   La présente invention se rapporte aux courroies transporteuses destinées à être utilisées dans les transporteurs du type dans lequel la courroie est supportée et entraînée par deux câbles sans fin disposés de chaque côté de la courroie. 



   Le but de l'invention est de créer une courroie perfectionnée pour les transporteurs de ce genre. 



   Dans une courroie transporteuse du type en question, la courroie est suivant l'invention,en caoutchouc ou en matière analogue au caoutchouc et comporte noyée dans cette matière une armature tissée, textile ou autre, et une série de tringles ou barrettes transversales élastiques métalliques, tandis que des organes d'appui destinés à coopérer avec les câbles sont prévus entre les bords de la courroie et sont disposés de telle façon que les tringles ou barrettes élastiques dépassent vers l'extérieur les câbles coopérant avec les organes d'appui. 



   Suivant un autre aspect de l'invention, une courroie destinée à un transporteur du type précité comporte une série de tringles ou barrettes métalliques élastiques entièrement noyées dans la matière de la courroie, et des moyens d'appui sur le câble, d'une pièce avec la courroie et à proximité de ses bords, les extrémités des tringles ou barrettes élastiques étant disposées de telle façon qu'elles reposent sur les cotés extérieurs des câbles supportant la courroie 
La description qui va suivre en regard du dessin annexé, donné à titre d'exemple non limitatif, fera bien comprendre comment l'invention peut être réalisée, les particularités qui ressortent tant du dessin que du texte faisant, bien entendu, partie de ladite invention. 



   La fig. 1 est une vue en perspective d'une partie d'un transporteur comportant un mode de réalisation de la courroie suivant l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La fig. 2 est une coupe transversale du transporteur que montre la fig.   1.   



   La fig. 3 est une vue en plan d'une partie de la courroie représentée sur les fig. 1 et 2. 



   La fig.   4   est une coupe-longitudinale partielle suivant la ligne 4-4 de la fig. 3. 



   La   fige 5   est une coupe transversale suivant la ligne 5-5 de la fig. 3. 



   La fige 6 est une vue en plan d'une partie d'un autre mode de réalisation de la courroie suivant l'invention. 



   La fige 7 est une coupe   longitudina le   partielle suivant la ligne 7-7 de la fig. 6. 



   La   fig. 3   est une coupe transversale suivant la ligne 8-8 de la fig. 6. 



   Les fig. 9 et 10 sont des vues partielles en perspective montrant des variantes des courroies représentées respectivement sur les fig. 3 et 6. 



   Dans le mode de réalisation représenté sur les fig. 1 et 2, le transporteur comprend une courroie 10, dont le brin supérieur ou brin porteur et le brin inférieur ou brin de retour sont portés par des câbles. A cet effet sont prévus deux câbles sans fin 11 et 12, un de chaque côté du transporteur, formant chacun un circuit entre des éléments de chargement et de déchargement (non représentés). Les câbles sont supportés de place en place par des poulies montées à rotation sur des supports 13. Un support sur deux porte deux paires de poulies sur lesquelles reposent respectivement les brins supérieurs et inférieurs des câbles, tandis que les supports   13   intermédiaires ne portent qu'une paire de poulies sur lesquelles reposent les brins supérieurs des câbles.

   Les poulies portant les brins supérieurs des câbles sont indiquées par la référence   14,   tandis que les poulies portant les brins inférieurs sont indiquées par la référence 15. 



   La courroie 10 présente le long de chaque bord et sur les deux faces des paires de nervures, comprenant une nervure extérieure 16 et une nervure intérieure 17 formant entre elles une rainure longitudinale 18. 



  Sur la face de la courroie, qui est la face supérieure du brin supérieur ou brin porteur,et sur la face inférieure du brin inférieur ou brin de retour, les nervures 16 de chaque bord de la courroie sont reliées entre elles par un rebord continu 19. La rainure   13   entre les nervures de chaque paire est destinée à recevoir l'un des câbles Il et 12, et chaque paire de nervures constitue ainsi un organe coopérant avec le câble correspondant. 



  Pour faciliter la description, on appellera "organe d'appui 21" chaque paire de nervures située sur la face inférieure du brin porteur de la courroie c'est-à-dire sur la face opposée au rebord 19, et "organe d'appui   22"   chaque paire de nervures située sur l'autre face de la courroie. Sur le brin supérieur ou brin porteur, les organes d'appui 21 chevauchent de haut en bas les câbles 11 et 12, tandis que sur le brin inférieur ou brin de retour, ce sont les organes d'appui 22 qui chevauchent de haut en bas les câbles. On peut prévoir aux extrémités du transporteur un dispositif approprié quelccnque, pour inverser les positions relatives des câbles et de la courroie, par exemple celui que décrit le brevet anglais N  641.817. 



   Les fig. 3 à 6 du dessin montrent la constitution de la courroie 10 représentée dans l'exemple des fig. 1 et 2. Cette courroie a une épaisseur uniforme, et elle est moulée en caoutchouc ou en une autre matière flexible et élastique. 



   La courroie 10 comprend une couche épaisse 23 et une couche plus mince 24 en matière-flexible et élastique résistant bien à l'usure. 



  Dans la couche 23 est noyée une armature de renforcement 25 en matière textile,par exemple en toile de coton. Entre les couches 23 et 24 sont disposées des bandes transversales 26 ou barrettes en métal élastique, par   @@m-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ple en acler à ressort, de section sensiblement rectangulaire. Pour mainte- nir une épaisseur totale uniforme de ,la courroie, on remplit les interval- les entre les barrettes 26 avec une matière flexible et élastique 27 d'une nature similaire à celle des couches 23 et   24,   mais d'une qualité inférieure. 



   Les barrettes transversales 26 et la garniture de remplissage 27 ne vont pas jusqu'aux bords latéraux de la courroie, et ces bords sont formés en- tièrement en matière résistant forte¯ment à   l'usure .   Sur chaque face de la courroie, et en un point correspondant à la position de chaque barrette 26 est prévue une paire de nervures espacées 16 et 17 qui font corps avec la courroie proprement dite. Ainsi qu'il a été indiqué précédem ent, ces ner- vures forment entre elles une rainure longitudinale 18. La section de cette rainure est semi-circulaire, et dans le fond est pratiquée une creusure 30 afin que le câble n'entre en contact qu'avec les surfaces latérales de la rainure 1S. Le rebord 19 est également moulé d'une pièce avec la courroie ainsi que le montre la fig. 5. 



   On voit que les barrettes 26 s'étendent en travers des rainures
13 et qu'en conséquence, lorsque les câbles du transporteur sont engagés dans les rainures   13   formées entre les nervures prévues aux extrémités d'une bar- rette, les extrémités de cette barrette sont supportées directement par les câbles, les barrettes agissent donc comme des poutres supportées par leurs extrémités pour porter la charge du transporteur. Les dimensions et l'espa- cement des barrettes sont choisis de façon que celles-ci fléchissent d'une quantité prédéterminée, lorsque la courroie est chargée au maximum de sa capacité avec la matière qu'elle doit transporter, cette matière donnant à la courroie une forme d'auge qui augmente la capacité de transport d'une courroie de largeur déterminée.

   Les barrettes 26 sont initialement droites, de sorte que la courroie est plane lorsqu'elle n'est pas chargée, ainsi que le montre le brin de retour sur la fig. 2. La charge est transmise dans une direction sensiblement verticale aux câbles, et n'exerce sensiblement aucune traction vers l'intérieur sur les câbles. L'espacement entre les rainures 18 dans lesquelles passent les câbles sur les côtés opposés de la courroie se modifie légèrement lorsque cette courroie prend la forme d'auge sous l'action de la charge, mais les nervures 16 et 17 sont suffisamment flexibles pour absorber cette modification sans déplacer les câbles transversalement. Il n'est donc pas nécessaire de prévoir un dispositif permettant ce déplacement.

   Toutefois, si on le désire, on peut pratiquer dans les poulies 14 des gorges périphériques suffisamment larges pour permettre un déplacement transversal limité des   câbles,   ce qui évite la flexion des nervures. 



   La courroie représentée sur les fig. 6 à 3 diffère de celle des fig. 3 à 5 en ce que les barrettes 26 sont remplacées par des tringles 28 de section circulaire en métal élastique, par exemple en acier à ressort. 



  Ces tringles 28 sont intercalées comme les barrettes 26 entre une couche épaisse 29 en matière flexible et élastique résistant fortement à l'usure, et une couche plus mince 31 en même matière, tandis que les-intervalles entre les tringles sont remplis en 32 avec une matière similaire mais de qualité inférieure. La matière résistant fortement à l'usure forme toute l'épaisseur de la courroie sur ses bords, de sorte que les tringles 28 et la matière de remplissage 32 sont complètement noyées dans une enveloppe de matière résistant fortement à l'usure.

   La couche épaisse 29 est renforcée par une toile de coton 33 Chaque bord longitudinal de la courroie est plus épais pour former des nervures longitudinales continues 34 sur les deux côtés de la courroie, tandis qu'une deuxième nervure 35 est prévue de chaque côté   à '     proximité - -   de la nervure 34 Les nervures   34,   35 de chaque paire   forment   entre elles une rainure longitudinale   36.   De section sensiblement semicirculaire. Dans le fond de chaque rainure 36 est pratiquée une creusure 37, de sorte que les câbles n'entrent en contact qu'avec les cotés latéraux de la rainure 36. 



   La courroie transporteuse suivant l'invention est établie en tronçons qui sont réunis les uns aux autres lorsqu'ils sont montés sur les câbles d'un transporteur, avantageusement en   prévoyant   aux extrémités de chaque tronçon de courroie des doigts s'engageant les uns entre les autres et qui sont percés transversalement pour le passage d'organes   d'accouple@t   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 similaires aux barrettes ou tringles noyées dans la courroie. 



   Dans la demande de brevet déposée le 28 février 1953 sous le titre :   "Transporteur".,   la Demanderesse a décrit un transporteur à courroie et à câbles dans lequel un mécanisme d'entraînement est monté entre les extrémités du transporteur, chaque câble formant un circuit local fermé en passant sur les poulies d'entraînement, et étant dévié transversalement par suite de son passage dans ce circuit local. Pour permettre l'utilisation des deux modes de réalisation de la courroie qui ont été décrits avec un mécanisme d'entraînement de ce genre, on peut modifier ces courroies ainsi qu'il est montré respectivement sur les fig. 9 et 10, qui sont des vues partielles en perspective des courroies dans la position qu'elles occupent sur le brin de retour du transporteur.

   On voit sur la fig. 9 qu'une troisième nervure 38 est prévue sur le coté intérieur de chaque nervure. 17 de chaque organe d'appui 21 du mode de réalisation des fig. 1 à 5. Sur la fig, 10, on voit que sur une face de la courroie du mode de réalisation des fig. 6 à 8 une troisième nervure 39 est prévue sur le coté intérieur de chaque nervure 35 . 



   Dans une courroie selon l'invention, les organes d'appui destinés à coopérer avec les câbles font corps avec la courroie et sont placés entre les bords de cette courroie. Les barrettes transversales et les tringles peuvent donc être complètement noyées dans la courroie, de sorte que leurs extrémités ne sont pas exposées à l'air et ne risquent pas de se corroder.   On   évite les sabots spéciaux coopérant avec les câbles utilisés jusqu'ici dans les transporteurs de ce genre et la largeur totale du transporteur pour une largeur donnée de la courroie est réduite: La longueur entre appui des barrettes pour une largeur donnée de la courroie est également réduite, ce qui permet d'en diminuer la section.

   La courroie a une épaisseur uniforme, ce qui élimine les secousses au moment du passage sur les tambours de renvoi aux extrémités du transporteur, et permet également de rapprocher davantage de la courroie la lèvre de la goulotte de déchargement. 



   La suppression des sabots séparés coopérant avec les câbles permet économiquement de rapprocher les barrettes ou tringles les unes des autres, ce qui réduit la résistance mécanique que doit présenter la courroie proprement dite grâce au faible intervalle longitudinal entre les barrettes ou les tringles, et réduit également la flèche de la courroie entre les barreaux ou les tringles. L'amplitude de cette flèche --- commande les dimensions des poulies   14,   parce qu'elles doivent être assez grandes pour que la flèche de la courroie ne l'amène pas en contact avec les arbres de poulies. Une réduction de la valeur de la flèche permet donc de réduire le diamètre des poulies. 



   Un autre avantage résultant de la réduction de la flèche entre les barrettes ou les tringles consiste en ce que la pente de la courroie lorsque le transporteur est incliné longitudinalement est sensiblement uniforme au lieu de présenter une pente sensiblement plus forte au-dessous de chaque barrette ou de chaque tringle, et une pente moindre juste au-dessus de chaque barrette ou tringle. La pente uniforme tend à diminuer le risque de roulement de la matière lorsque la courroie est fortement inclinée dans le sens longitudinal. 



   Dans les transporteurs du type précité, présentant un espacement relativement,   important   entre les organes d'appui coopérant avec les câbles, et comportant un dispositif pour inverser les positions relatives de la courroie et des câbles aux extrémités du transporteur, de façon que la courroie repose sur les câbles aussi bien par le brin porteur que par le brin de retour, il est avantageux que les organes d'appui sur une face de la courroie restent en prise avec les câbles jusqu'à ce que les organes d'appui de l'autre face soient amenés en prise avec les câbles, ou que des dispositifs de guidage soient prévus pour s'assurer que les organes d'appui sont correctement engagés par le câble sortant.

   Dans le premier cas, il est nécessaire que la courroie suive les câbles de très près autour des poulies aux extrémités du transporteur, le diamètre de ces poules 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 étant nécessairement grand à cause de la flexibilité limitée des câbles. 



   La courroie doit donc passer sur des tambours de grand diamètre, et la ma- tière quittant le transporteur à l'extrémité de déchargement doit tomber d'une grande hauteur dans le couloir d'évacuation qui doit être placé au- dessous de l'axe des tambours. La courroie suivant la présente invention présentant des organes d'appui continus tels que les montrent les fig. 6 à 8, ou des organes   d'appui   séparés par des intervalles très faibles tels que les montrent les fig. 1 à 5, peut être écartée des câbles et ramenée sur ceux-ci   sans. dispositifs   de guidage puisqu'il n'y a pas à craindre que le retour en-prise ne se produise pas correctement.

   La courroie peut donc passer sur un tambour de renvoi beaucoup plus petit à l'extrémité de déchargement du transporteur, ce qui réduit la hauteur de chute de la ma- tière dans le couloir   d'évacuation,   et également la dégradation de la matière. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Courroie pour transporteurs du type comportant une courroie supportée par des câbles caractérisée en ce qu'elle est formée de caout- chouc ou de matière analogue au caoutchouc, et contient une armature de renforcement tissée, textile ou autre, ainsi qu'une série de barrettes ou de tringles transversales métalliques élastiques, des organes d'appui destinés à coopérer avec les câbles étant prévus à l'intérieur des bords de la courroie et disposés de telle façon que les barrettes ou tringles élastiques dépassent vers l'extérieur les câbles coopérant avec les organes d'appui.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  BELT FOR CARRIER.



   The present invention relates to conveyor belts for use in conveyors of the type in which the belt is supported and driven by two endless cables disposed on either side of the belt.



   The object of the invention is to create an improved belt for conveyors of this kind.



   In a conveyor belt of the type in question, the belt is according to the invention, made of rubber or a material similar to rubber and comprises embedded in this material a woven reinforcement, textile or other, and a series of elastic metal rods or bars, while support members intended to cooperate with the cables are provided between the edges of the belt and are arranged such that the elastic rods or bars protrude outwardly from the cables cooperating with the support members.



   According to another aspect of the invention, a belt intended for a conveyor of the aforementioned type comprises a series of elastic metal rods or bars entirely embedded in the material of the belt, and support means on the cable, in one piece. with the belt and close to its edges, the ends of the elastic rods or bars being so arranged that they rest on the outer sides of the cables supporting the belt
The description which will follow with regard to the appended drawing, given by way of non-limiting example, will make it clear how the invention can be implemented, the particularities which emerge both from the drawing and from the text forming, of course, part of said invention. .



   Fig. 1 is a perspective view of part of a conveyor comprising an embodiment of the belt according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Fig. 2 is a cross section of the conveyor shown in FIG. 1.



   Fig. 3 is a plan view of part of the belt shown in FIGS. 1 and 2.



   Fig. 4 is a partial longitudinal section taken on line 4-4 of FIG. 3.



   Fig. 5 is a cross section taken along line 5-5 of FIG. 3.



   Fig. 6 is a plan view of part of another embodiment of the belt according to the invention.



   Fig. 7 is a partial longitudinal section taken along line 7-7 of FIG. 6.



   Fig. 3 is a cross section taken on line 8-8 of FIG. 6.



   Figs. 9 and 10 are partial perspective views showing variants of the belts shown respectively in FIGS. 3 and 6.



   In the embodiment shown in FIGS. 1 and 2, the conveyor comprises a belt 10, of which the upper strand or carrying strand and the lower strand or return strand are carried by cables. To this end, two endless cables 11 and 12 are provided, one on each side of the conveyor, each forming a circuit between loading and unloading elements (not shown). The cables are supported from place to place by pulleys rotatably mounted on supports 13. A support in two carries two pairs of pulleys on which respectively rest the upper and lower strands of the cables, while the intermediate supports 13 carry only a pair of pulleys on which the upper strands of the cables rest.

   The pulleys carrying the upper strands of the cables are indicated by the reference 14, while the pulleys carrying the lower strands are indicated by the reference 15.



   The belt 10 has along each edge and on both sides pairs of ribs, comprising an outer rib 16 and an inner rib 17 forming between them a longitudinal groove 18.



  On the face of the belt, which is the upper face of the upper run or carrier run, and on the underside of the lower run or return run, the ribs 16 of each edge of the belt are connected together by a continuous flange 19 The groove 13 between the ribs of each pair is intended to receive one of the cables II and 12, and each pair of ribs thus constitutes a member cooperating with the corresponding cable.



  To facilitate the description, we will call "support member 21" each pair of ribs located on the underside of the carrying strand of the belt, that is to say on the face opposite to the flange 19, and "support member 22 "each pair of ribs located on the other side of the belt. On the upper strand or carrier strand, the support members 21 overlap from top to bottom the cables 11 and 12, while on the lower strand or return strand, it is the support members 22 which overlap from top to bottom cables. It is possible to provide at the ends of the conveyor a suitable device whatever, for reversing the relative positions of the cables and of the belt, for example that described in British Patent No. 641,817.



   Figs. 3 to 6 of the drawing show the constitution of the belt 10 shown in the example of FIGS. 1 and 2. This belt is of uniform thickness, and is molded from rubber or other flexible and resilient material.



   The belt 10 comprises a thick layer 23 and a thinner layer 24 of flexible and elastic material resistant to wear.



  In the layer 23 is embedded a reinforcement 25 of textile material, for example cotton fabric. Between the layers 23 and 24 are arranged transverse bands 26 or elastic metal bars, by @@ m-

 <Desc / Clms Page number 3>

 ple in acler spring, of substantially rectangular section. To maintain a uniform overall thickness of the belt, the gaps between the webs 26 are filled with a flexible and resilient material 27 of a similar nature to the layers 23 and 24, but of inferior quality.



   The transverse webs 26 and the filler 27 do not extend to the side edges of the belt, and these edges are formed entirely of a highly wear resistant material. On each face of the belt, and at a point corresponding to the position of each bar 26, there is provided a pair of spaced apart ribs 16 and 17 which are integral with the belt proper. As indicated above, these ribs form between them a longitudinal groove 18. The section of this groove is semi-circular, and in the bottom is made a recess 30 so that the cable does not come into contact. than with the side surfaces of the groove 1S. The flange 19 is also molded integrally with the belt as shown in FIG. 5.



   It can be seen that the bars 26 extend across the grooves
13 and that consequently, when the cables of the conveyor are engaged in the grooves 13 formed between the ribs provided at the ends of a bar, the ends of this bar are supported directly by the cables, the bars therefore act as beams supported at their ends to carry the load of the transporter. The dimensions and spacing of the webs are chosen so that they flex by a predetermined amount when the belt is loaded to its maximum capacity with the material to be transported, this material giving the belt a trough shape which increases the carrying capacity of a belt of determined width.

   The bars 26 are initially straight, so that the belt is flat when unloaded, as shown by the return run in FIG. 2. The load is transmitted in a substantially vertical direction to the cables, and exerts substantially no inward pull on the cables. The spacing between the grooves 18 through which the cables pass on the opposite sides of the belt changes slightly as this belt takes the shape of a trough under the action of the load, but the ribs 16 and 17 are flexible enough to absorb this modification without moving the cables transversely. It is therefore not necessary to provide a device allowing this movement.

   However, if desired, one can make in the pulleys 14 peripheral grooves large enough to allow limited transverse movement of the cables, which prevents bending of the ribs.



   The belt shown in fig. 6 to 3 differs from that of figs. 3 to 5 in that the bars 26 are replaced by rods 28 of circular section made of elastic metal, for example of spring steel.



  These rods 28 are interposed like the bars 26 between a thick layer 29 of flexible and elastic material highly resistant to wear, and a thinner layer 31 of the same material, while the gaps between the rods are filled at 32 with a similar material but of inferior quality. The highly wear resistant material forms the entire thickness of the belt at its edges, so that the rods 28 and the filler 32 are completely embedded in a shell of highly wear resistant material.

   The thick layer 29 is reinforced with cotton canvas 33 Each longitudinal edge of the belt is thicker to form continuous longitudinal ribs 34 on both sides of the belt, while a second rib 35 is provided on either side of the belt. proximity - - of the rib 34 The ribs 34, 35 of each pair form between them a longitudinal groove 36. Of substantially semicircular section. In the bottom of each groove 36 is made a recess 37, so that the cables only come into contact with the lateral sides of the groove 36.



   The conveyor belt according to the invention is established in sections which are joined to each other when they are mounted on the cables of a conveyor, advantageously by providing at the ends of each section of belt fingers engaging one between the two. others and which are drilled transversely for the passage of coupling members @ t

 <Desc / Clms Page number 4>

 similar to bars or rods embedded in the belt.



   In the patent application filed February 28, 1953 under the title: "Transporter"., The Applicant described a belt and cable conveyor in which a drive mechanism is mounted between the ends of the conveyor, each cable forming a circuit. closed room passing over the drive pulleys, and being deflected transversely as a result of its passage in this local circuit. In order to allow the use of the two embodiments of the belt which have been described with such a drive mechanism, these belts can be modified as is shown respectively in FIGS. 9 and 10, which are partial perspective views of the belts in the position they occupy on the return run of the conveyor.

   We see in fig. 9 that a third rib 38 is provided on the inner side of each rib. 17 of each support member 21 of the embodiment of FIGS. 1 to 5. In fig, 10, it can be seen that on one side of the belt of the embodiment of figs. 6 to 8 a third rib 39 is provided on the inner side of each rib 35.



   In a belt according to the invention, the support members intended to cooperate with the cables are integral with the belt and are placed between the edges of this belt. The transverse bars and the rods can therefore be completely embedded in the belt, so that their ends are not exposed to air and are not liable to corrode. The special shoes cooperating with the cables used up to now in conveyors of this type are avoided and the total width of the conveyor for a given width of the belt is reduced: The length between the supports of the bars for a given width of the belt is also reduced, which makes it possible to reduce the section.

   The belt has a uniform thickness, which eliminates jerking as it passes over the idler drums at the ends of the conveyor, and also allows the lip of the discharge chute to be brought closer to the belt.



   The elimination of the separate shoes cooperating with the cables makes it possible economically to bring the bars or rods closer to one another, which reduces the mechanical resistance that the belt itself must have thanks to the small longitudinal gap between the strips or the rods, and also reduces the arrow of the belt between the bars or rods. The magnitude of this deflection --- controls the dimensions of the pulleys 14, because they must be large enough that the belt deflection does not bring it into contact with the pulley shafts. A reduction in the value of the deflection therefore makes it possible to reduce the diameter of the pulleys.



   Another advantage resulting from the reduction of the deflection between the bars or the rods is that the slope of the belt when the conveyor is tilted longitudinally is substantially uniform instead of having a significantly greater slope below each strip or of each rod, and a lesser slope just above each bar or rod. The uniform slope tends to reduce the risk of material rolling when the belt is strongly inclined in the longitudinal direction.



   In carriers of the aforementioned type, having a relatively large spacing between the support members cooperating with the cables, and comprising a device for reversing the relative positions of the belt and the cables at the ends of the conveyor, so that the belt rests on the cables both by the carrying strand and by the return strand, it is advantageous that the support members on one face of the belt remain in engagement with the cables until the support members of the other face are brought into engagement with the cables, or that guide devices are provided to ensure that the support members are correctly engaged by the outgoing cable.

   In the first case, it is necessary that the belt follows the cables very closely around the pulleys at the ends of the conveyor, the diameter of these hens

 <Desc / Clms Page number 5>

 being necessarily large because of the limited flexibility of the cables.



   The belt must therefore pass over large diameter drums, and the material leaving the conveyor at the unloading end must fall from a great height into the discharge passage which must be placed below the axis. drums. The belt according to the present invention having continuous support members as shown in FIGS. 6 to 8, or support members separated by very small intervals as shown in FIGS. 1 to 5, can be moved away from the cables and brought back on them without. guiding devices since there is no fear that the re-engagement will not occur correctly.

   The belt can therefore pass over a much smaller idler drum at the unloading end of the conveyor, reducing the drop height of the material in the discharge passage, and also the degradation of the material.



    CLAIMS.



   1.- Belt for conveyors of the type comprising a belt supported by cables characterized in that it is formed of rubber or rubber-like material, and contains a woven reinforcement, textile or other, as well as a series of elastic metal bars or transverse rods, bearing members intended to cooperate with the cables being provided inside the edges of the belt and arranged in such a way that the elastic bars or rods protrude outwards from the cables cooperating with support bodies.


    

Claims (1)

2. - Courroie selon la revendication 1, caractérisée en ce que les barrettes ou tringles métalliques élastiques sont entièrement noyées dans la matière de la courroie, et les organes d'appui font corps avec cette courroie à proximité de ses bords., les extrémités des barrettes ou tringles étant disposées de façon qu'elles soient placées sur le coté extérieur des câbles supportant la courroie. 2. - Belt according to claim 1, characterized in that the elastic metal bars or rods are fully embedded in the material of the belt, and the support members are integral with this belt near its edges., The ends of bars or rods being arranged so that they are placed on the outer side of the cables supporting the belt. 3. - Courroie selon la revendication 1 caractérisée en ce que les organes d'appui coopérant avec les câbles sont moulés d'une pièce avec la courroie. 3. - Belt according to claim 1 characterized in that the support members cooperating with the cables are integrally molded with the belt. 4.- Courroie selon la revendication 3 caractérisée en ce que les organes d'appui sont formés par des nervures longitudinales prévues sur les faces de la courroie et ménageant entre elles des rainures destinées à venir en prise avec les câbles. 4. A belt according to claim 3 characterized in that the support members are formed by longitudinal ribs provided on the faces of the belt and forming between them grooves intended to engage with the cables. 5.- Courroie selon la revendication 3 caractérisée en ce que les organes d'appui sont formés par des paires de nervures longitudinalement espacées prévues sur les faces de la courroie, les nervures de chaque paire ménageant entre elles une rainure destinée à recevoir un câble. 5.- Belt according to claim 3 characterized in that the support members are formed by pairs of longitudinally spaced ribs provided on the faces of the belt, the ribs of each pair forming between them a groove for receiving a cable. 6. - Courroie selon une des revendications 4 ou 5 caractérisée en ce que les organes d'appui coopérant avec les câbles sont prévus sur les deux faces de la courroie. 6. - Belt according to one of claims 4 or 5 characterized in that the support members cooperating with the cables are provided on both sides of the belt. 7.- Courroie selon une des revendications 5 ou 6 caractérisée en ce qu'un rebord continu est prévu le long de chaque bord latéral de la courroie sur une face de celle-ci. 7. A belt according to one of claims 5 or 6 characterized in that a continuous flange is provided along each side edge of the belt on one side thereof. 8.- Courroie selon une quelconque des revendications précédentes caractérisée en ce qu'elle comprend une couche supérieure relativement épaisse, en caoutchouc de bonne qualité dans laquelle est noyée une armature de renforcement en matière textile tissée, et une couche inférieure plus mince, également en caoutchouc de bonne qualité, les barrettes ou tringles flexibles étant intercalées entre les deux couches, et les intervalles entre les barrettes ou tringles sont remplis avec du caoutchouc de qualité inférieure. 8. A belt according to any one of the preceding claims characterized in that it comprises a relatively thick upper layer, of good quality rubber in which is embedded a reinforcing frame of woven textile material, and a thinner lower layer, also of good quality rubber, the flexible bars or rods being interposed between the two layers, and the gaps between the bars or rods are filled with inferior quality rubber.
BE519295D BE519295A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE519295A true BE519295A (en)

Family

ID=155566

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE519295D BE519295A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE519295A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2494426C (en) Tilting compactor
CA2494436C (en) Tilting surface
FR2475014A1 (en) TRANSPORTER-ELEVATOR FOR BULK MATERIAL
BE897245A (en) DEVICE FOR ENLARGING AND SLOWING DOWN A CURRENT OF BOTTLES OR OTHER OBJECTS FROM THE SAME RIGHT POSITION CENTER
FR3092573A1 (en) Endless conveyor belt and conveyor device comprising such a conveyor belt
EP2406155B1 (en) Transversely deformable endless conveyor belt for a conveyor device
EP2303729B1 (en) Endless conveyor belt and conveyor system fitted therewith
FR2486041A1 (en) Transport elevator for container chain - has containers maintained horizontally before tipping and returning vertically to filling hopper using chain guides
EP0468841B1 (en) Belt conveyor
FR2478594A1 (en) HELICOIDAL CARRIER
BE519295A (en)
FR2933964A1 (en) Lifting conveyor for transporting e.g. fish, in agri-food industry, has conforming unit formed of guiding members, rollers, endless belt and pads, to conform carrier belt upper side into curved configuration on portion of ascending section
FR3001447A1 (en) Movable belt conveyer for transporting e.g. sand, has transverse guide assembly including guide elements distributed longitudinally along longitudinal profile of assembly and limiting clearance of profile transversely
FR2693441A1 (en) Endless belt conveyor system - includes guide slots in plastic edge rails to allow easy cleaning and protect belt from deterioration during use
FR2672877A1 (en) Conveyor belt and support structure for a flexible strand, generally the upper strand, of such a conveyor belt
FR3041619A1 (en) CONVEYOR WITH A DEEP SELF-SUPPORTING AUGER STRIP AND USE OF SUCH A STRIP
FR2777266A1 (en) Belt or band conveyor for transporting bulk materials or separate articles
BE403946A (en)
BE546157A (en)
FR2648118A1 (en) Tray conveyor, particularly for the agrofoodstuffs industry
BE491123A (en)
BE844844A (en) BUCKET CARRIER
FR2715388A1 (en) Endless conveyor belt for bulk products
BE497770A (en)
BE557619A (en)