BE519085A - - Google Patents

Info

Publication number
BE519085A
BE519085A BE519085DA BE519085A BE 519085 A BE519085 A BE 519085A BE 519085D A BE519085D A BE 519085DA BE 519085 A BE519085 A BE 519085A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
box
friction
base
incandescent lamp
cap
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE519085A publication Critical patent/BE519085A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61HPHYSICAL THERAPY APPARATUS, e.g. DEVICES FOR LOCATING OR STIMULATING REFLEX POINTS IN THE BODY; ARTIFICIAL RESPIRATION; MASSAGE; BATHING DEVICES FOR SPECIAL THERAPEUTIC OR HYGIENIC PURPOSES OR SPECIFIC PARTS OF THE BODY
    • A61H7/00Devices for suction-kneading massage; Devices for massaging the skin by rubbing or brushing not otherwise provided for
    • A61H7/002Devices for suction-kneading massage; Devices for massaging the skin by rubbing or brushing not otherwise provided for by rubbing or brushing
    • A61H7/003Hand-held or hand-driven devices

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Dermatology (AREA)
  • Epidemiology (AREA)
  • Pain & Pain Management (AREA)
  • Physical Education & Sports Medicine (AREA)
  • Rehabilitation Therapy (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Animal Behavior & Ethology (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Veterinary Medicine (AREA)
  • Massaging Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   APPAREIL DE MASSAGE PAR FRICTION. 



   On   connalt   déjà des appareils de massage par friction dans lesquels une   résistance, de   chauffage, par exemple une lampe à incandescence est disposée dans une boîte derrière un capuphbn ou une lentille en matière perméable à la lumière ou respectivement à la chaleur,de manière à pouvoir se déplacer par rapport à luio   Da-   ce cas,on effectue le massage en saisissant la boite et en faisant passer son capuchon ou sa lentille sur l'endroit du corps à traiter. 



   Dans   l'appareil   de massage par friction faisant 1'objet de la présente invention, on aboutit à un   perfectionnaient   de ces constructions connues du fait que le capuchon construit de préférence sous forme de lentille convexe-concave ayant sa face concave orientée vers 1?extérieur,peut être vissé sur une enveloppe amovible consistant en matière conservant la chaleur, de préférence de 1'asbeste-bakélite. L'enveloppe de la boîte consistant dans ce cas de préférence en deux pièces, peut etre construite ellemême en   asbeste-bakélite.   



   Par cette construction de 1?enveloppe ou respectivement de la boîte, l'énergie irradiée par la lampe à incandescence est soumise à une action d'orientation du fait que, dune part, 1?irradiation radiale de 1'énergie est empêchée par 1?enveloppe conservant la chaleur et que, d9autre part, il se produit une concentration des rayons lumineux et calorifiques sortant en donnant au capuchon la forme   d9une   lentille. La face extérieure concave de celle-ci permet ainsi de réaliser 1?effet d'aspiration favorable au   massagp  
Un autre objet de   1?invention   consiste à construire le capuchon en verre Plexiglas bleu ayant une activité médicale. 



   Les surfaces de la lentille concave peuvent posséder différents rayons de courbure. Le capuchon peut être muni d'un bord évasé afin de pouvoir également traiter des endroits creux de la surface du corps humain. On peut façonner à 1?intérieur du capuchon un évidement pour y appliquer du mastic. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Conformément à   l'invention  on prévoit également de raccorder en une pièce unique le capuchon ou respectivement la lentille à l'enveloppe par une opération de presse. 



   L'effet d'orientation occasionné par l'enveloppe en asbestebakélite peut également être encore augmenté si on muitl'ampoule incandescente, sur ses faces latérales, de préférence sur sa face intérieure, d'un enduit métallique, en particulier en argent. 



   L'enveloppe portant le capuchon peut être raccordée au logement au moyen d'une saillie du genre de serrure à baïonnette glissant dans une fente angulaire. 



   De préférence, conformément à   1?invention,   le fond du logement portant la lampe incandescente, est muni d'une ouverture le traversant de part en part, parallèle aux douilles servant à l'introduction des broches de contact de la lampe à incandescence, destiné à y introduire une tige ou analogue permettant un déplacement de la lampe à incansdescence dans la bolte ou bien son enlèvement. 



   Le culot de la lampe à incandescence peut porter une nervure de séparation pénétrant entre les douilles servant à l'introduction des broches de contaet, pour éviter l'éclatement d'étincelles ainsi qu9un enfoncement trop profond de la lampe à incandescence. 



   Ces caractéristiques de l'objet de 1?invention, ainsi que d'autres ressortent du dessin qui en représente à titre d'exemple trois formes de réalisation. Les figures 1 et 2 représentent des coupes axiales de l'appareil de la première forme de réalisation, suivant deux plans perpendiculaires   l'un   à   l'autre.   La fig. 3 est une vue en plan de la fig. 1 sans lampe à incandescence, enveloppe ni capuchon. Sur les fig 4 et 5, on représente une fiche mâle correspondantes suivant deux coupes axiales perpendiculaires   l'une   à l'autre. La fig. 6 est une vue en plan de la fig. 4 dent on a enlevé la   boite.   Les fig. 7 et 8 représentent chacune une coupe axiale à travers la seconde et la troisièm forme de réalisation.

   La fige 9 est un schéma   d'une   boite d'interrupte insérée dans le câble. 



   Suivant la première forme de réalisation, la boîte 1 construite en bakélite ou analogueest munie en-dessous   d'un   culot 2 dans lequel sont serties les douilles 3 et 4 séparées l'une de l'autre par une nervure 2a du culot de manière à éviter la production d'étincelles. Entre le culot et les douilles à vis 5 et 6 qui y sont introduites, sont serrées les lamelles de contact 7 et 8 auxquelles sont raccordés les conducteurs d'alimentation 9 et 10   d'un   câble 11, qui sortent de la boite par la bague 12. 



   Dans les douilles 3,4 ou respectivement dans les douilles à vis 5,6,on enfonce les broches 13  14   du collier 15 d'une ampoule incandescente 16 jusqu'à ce que celle-ci repose sur la nervure isolante 2a. Dais le culot de la boite est prévue à l'intérieur de cette nervure une ouverture axiale (ou respectivement un trou)   17,  le traversant de part en part. 



   La lampe à incandescence est entourée d'une enveloppe 18 munie d'une fente en forme d'angle 19 dans laquelle pénètre la saillie 20 du logement. 



   L'enveloppe 18 présente à son extrémité extérieure un pas de vis 21 qui sert   à y   visser un capuchon 22 en Plexiglas bleu à activité médicale ou analogue. Sa face frontale est formée   d'une   surface extérieure concave 23 et d'une surface intérieure convexe 24,   d'une   courbure quelque peu plus prononcée, à la manière   d'une     lentille   convexe-concave. Entre la boite 1 et l'enveloppe 18 ou respectivement le capuchon 22,on introduit une bague d'étanchéité 25. 



   L'enveloppe avec son capuchon peut facilement être raccordée à la   boite   ou respectivement en être détachée,au moyen du raccordement à fermeture genre baïonnette formé par la fente 19 et la butée 20. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   On peut aisément déplacer la lampe à incandescence dans la boîte ou   1?en   éloigner en introduisant de 1?extérieur une tige, une aiguil- le à tricoter ouanalogue dans 1?ouverture 17 et déplaçant ainsi ou faisant sortir la lampe à incandescence. 



   En vissant le capuchon 22 sur   1?envéloppe   18, on permet un déplacement du foyer de la lentille déterminée par les faces 23 et 24, de sorte que 1?appareil peut être utilisé soit comme radiateur ponctuel à grand effet de pénétration, soit sous forme de radiateur en surface à grand effet en largeur. 



   Le bleu du capuchon actif au point de vue médical, rend les rayons ultraviolets actifs. On peut annexer à un appareil des capuchons de différentes nuances pour pouvoir les modifier de façon correspondant aux besoins médicaux. 



   L'enveloppe thermique 18 construite avantageusement en asbes- te-bakélite, empêche un dégagement de chaleur dans le sens radiale 
Dans la seconde forme de réalisation, le capuchon 47 est mu- ni d'un rebord   évasé 48   afin de pouvoir également traiter par   l'appareil   de massage par friction des renfoncements du corps   humain.   Le capuchon possè- de un évidement 49 qui sert à recevoir un enduit intérieur mastic 50. Les parois latérales de 1?ampoule 51 sont munies a 1?intérieur d'un dépôt   dargent   52 pour empêcher un rayonnement latéral de 1?énergie. 



   Suivant la troisième forme de réalisation, la boite consis- te en une pièce inférieure 53 et une pièce d'enveloppe supérieure 54 con- struite en asbeste-bakélite et dans laquelle est vissée la pièce 53 au moyen du pas de vis 55, Le capuchon 56 est vissé sur la pièce d9enveloppe 54 et est éventuellement encore fixé au moyen d'un enduit de mastic 50 (fig. 8 à droite). Si les pièces 54 et 56 sont enlevées ensemble par dévissage du pas de vis 55, la lampe à incandescence 51 peut facilement être enlevée. 



   Le culot à utiliser   ;le   préférence pour 1?appareil de massage par friction conforme à 1'invention, consiste en une plaque de fond 26 en bakélite ou analogue dans laquelle on enfonce les broches 27 et 28. Ses extrémités arrière carrées 29 et 30 sont munies de deux trous axiaux à pas de vis, dans lesquels on peut visser les vis de fixation 31 de la boite   32.   Pour éviter un contact des vis 31 soumises à une tension électrique avec les doigts de celui quj manoeuvre le culot, les évidements de la boîte 32 recevant les têtes de vis sont bouchés par des couvercles en matière isolante 33 pouvant être visséso 
Le câble 11 muni des conducteurs 9 et 10 est introduit dans la boite par la bague 34, Le conducteur 9 est raccordé à une lamelle de contact 35 raccordée par la vis 36 à la tête carrée 29.

   Le conducteur 10 est raccordé à une plaquette 37 serrée entre les deux écrous 38 d'un boulon 39 inséré dans la plaque de base de même que les broches 27 et 28. 



   Sur le boulon 39 pivote le levier de commutateur 40. Une plaquette de contact 41 et le taquet dune douille 42 de la résistance   43   sont fixés à la pièce carrée 30 au moyen d'une vis 44. Vautre douille 45 de la résistance est raccordée à la plaquette 37 par un fil de raccord 46. 



   Dans la position du levier 40 dessinée en traits pleins sur la fig. 6, le courant pénétrant par exemple par la broche 28 passe par la résistance   43   dans le conducteur 10tandis que le pivotement du levier dans la position représentée en traits pointillés sur la fig. 6, le met en contact avec la plaquette de contact   41   et met la résistance 43 en court-circuit. Sur la fig. 5, le levier 40 est représenté dans sa position moyenne. 



   Au lieu d'introduire l'interrupteur dans le culot, le câble 59,60, raccordant le culot 57 à la lampe à incandescence 58 peut comprendre une boite d9interrupteur 61 munie du levier 62   (figo   9) En faisant pivo- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ter celui-ci, 1'interrupteur 63 est ouvert ou ferme. Quand il est ouvert, le courant passe par la résistance 64 de sorte que la lampe 58 brûle à tension réduite. 



   Normalement, on utilise 1?appareil de massage à friction avec sa résistance en court-circuit et la lampe à incandescence produit alors, par exemple dix Luxa Quand on atteint la température la plus agréable au corps, on met la résistance 43 en circuit de manière qu'alors, le courant ne fournisse que la perte par rayonnement et que la température demeure constante. 



   Par adaptation correspondante de la forme et des dimensions de 1.9 appareil, on peut également   l'utiliser   sur tous les creux dun porps, tels que le   pharynx.,   les oreilles, 1?intestins les voies urinaires et les entrailles féminines. Dans ce cas, il n'est la plupart du temps pas nécessaire de prévoir une résistance   43   supérieure à celle utilisée lors du trai- tement de la surface du corps. 



   Si au lieu de deux broches, on en utilise trois, on peut employer dans 1?appareil conforme à 1'invention une lampe donnant aus choix deux puissances d'éclairage (lampe bilux) 
REVENDICATIONS. 



   1/ Appareil de massage par friction dans lequel on dispose, dans une boiteane résistance de chauffage, par exemple une lampe à incandescence derrière un capuchon en matière perméable à la lumière ou à la chaleur, caractérisée en ce que le capuchon (22, 47) consistant de préférence en une lentille convexe-concave dont la face concave est orientée vers 1'extérieur, est raccordé à une enveloppe amovible (18) consistant en une matière conservant la chaleur, de préférence en asbeste-bakélite. 



   2/ Appareil de massage par friction,caractérisé en ce que la boite (1) est faite en asbeste-:   ''élite.   



   3/ Appareil de massage par friction, caractérisé en ce que la bolte est construite en deux pièces   (53,54)   et en ce que sa pièce supérieure en forme d'enveloppe (54) est en une matière conservant la chaleur, de préférence en asbeste-bakélite. 



     4/   Appareil de massage par friction suivant les   revendica-   tions 1 à 3, dans lequel on choisit pour les capuchons et les lentilles utilisés des matières de perméabilités différentes à la lumière, caractérisé en ce que le capuchon   (22,47)   est construit en Plexiglas bleu à activité médicale. 



   5/ Appareil de massage par friction suivant les revendications 1   à 4,   caractérisé en ce que les surfaces   (23,24)   de la lentille convexe-concave ont des rayons de courbure différents. 



   - 6/ Appareil de massage par friction suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que le capuchon (47) porte un bord évasé (48). 



   7/ Appareil de massage par friction suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce   qu'un   évidement (49) est prévu dans le capuchon (47) pour y introduire du mastic   (50).   



   8/ Appareil de massage par friction suivant les revendications 1 à 7, caractérisé en ce que le capuchon (22, 47) ou respectivement la lentille sont raccordés à   1.9 enveloppe   (18) par estampage à chaud de   ma-   nière à ne former   qu9une   seule pièce. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   FRICTION MASSAGE DEVICE.



   Friction massage devices are already known in which a resistance, heating, for example an incandescent lamp is arranged in a box behind a capuphbn or a lens made of material permeable to light or respectively to heat, so as to be able to move in relation to luio Da- in this case, the massage is performed by grasping the box and passing its cap or lens over the area of the body to be treated.



   In the friction massager object of the present invention, an improvement of these known constructions is achieved in that the cap is preferably constructed as a convex-concave lens with its concave face facing outwardly. , can be screwed onto a removable cover consisting of heat retaining material, preferably asbestos-bakelite. The envelope of the box, in this case preferably consisting of two pieces, can be constructed itself in asbestos-bakelite.



   By this construction of the casing or respectively of the box, the energy irradiated by the incandescent lamp is subjected to an orienting action because, on the one hand, the radial irradiation of the energy is prevented by the incandescent lamp. envelope retaining heat and that, on the other hand, there is a concentration of the light and heat rays exiting giving the cap the shape of a lens. The concave outer face thereof thus makes it possible to achieve the suction effect favorable to the massagp
Another object of the invention is to construct the cap of blue Plexiglas glass having medical activity.



   The surfaces of the concave lens can have different radii of curvature. The cap can be provided with a flared edge so that it can also treat hollow places on the surface of the human body. A recess can be formed inside the cap for the application of mastic.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In accordance with the invention, provision is also made to connect the cap or the lens to the casing in a single piece by a press operation.



   The orientation effect caused by the asbestosbakelite casing can also be further increased if the incandescent bulb is muitl'l'ampoule, on its side faces, preferably on its inner face, with a metallic coating, in particular silver.



   The casing carrying the cap may be connected to the housing by means of a bayonet lock-like protrusion sliding in an angular slot.



   Preferably, according to the invention, the bottom of the housing carrying the incandescent lamp is provided with an opening passing right through it, parallel to the sockets serving for the introduction of the contact pins of the incandescent lamp, intended to introduce therein a rod or the like allowing movement of the incansdescence lamp in the bolte or else its removal.



   The base of the incandescent lamp may have a separating rib penetrating between the sockets serving for the introduction of the contact pins, to prevent the bursting of sparks as well as too deep sinking of the incandescent lamp.



   These characteristics of the object of the invention, as well as others, emerge from the drawing which shows three embodiments thereof by way of example. Figures 1 and 2 show axial sections of the apparatus of the first embodiment, along two planes perpendicular to each other. Fig. 3 is a plan view of FIG. 1 without incandescent lamp, casing or cap. In FIGS. 4 and 5, a corresponding male plug is shown in two axial sections perpendicular to one another. Fig. 6 is a plan view of FIG. 4 tooth we removed the box. Figs. 7 and 8 each show an axial section through the second and the third embodiment.

   Fig. 9 is a diagram of an interrupt box inserted in the cable.



   According to the first embodiment, the box 1 constructed of bakelite or the like is provided below with a base 2 in which are crimped the sleeves 3 and 4 separated from each other by a rib 2a of the base so as to avoid the production of sparks. Between the base and the screw sockets 5 and 6 which are inserted therein, are clamped the contact strips 7 and 8 to which are connected the supply conductors 9 and 10 of a cable 11, which come out of the box by the ring 12.



   In the sockets 3, 4 or respectively in the screw sockets 5,6, the pins 13 14 of the collar 15 of an incandescent bulb 16 are inserted until the latter rests on the insulating rib 2a. Dais the base of the box is provided inside this rib an axial opening (or respectively a hole) 17, passing through it right through.



   The incandescent lamp is surrounded by a casing 18 provided with an angled slot 19 into which the projection 20 of the housing penetrates.



   The casing 18 has at its outer end a screw thread 21 which serves to screw a cap 22 in blue Plexiglas for medical or similar activity. Its front face is formed of a concave outer surface 23 and a convex inner surface 24, of a somewhat more pronounced curvature, in the manner of a convex-concave lens. Between the box 1 and the casing 18 or respectively the cap 22, a sealing ring 25 is introduced.



   The casing with its cap can easily be connected to the box or respectively be detached from it, by means of the bayonet-type closure connection formed by the slot 19 and the stop 20.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The incandescent lamp can easily be moved in or out of the box by inserting a rod, knitting needle or the like from the outside into opening 17 and thereby moving or popping out the incandescent lamp.



   By screwing the cap 22 onto the casing 18, a displacement of the focal point of the lens determined by the faces 23 and 24 is allowed, so that the apparatus can be used either as a point radiator with a large penetrating effect or as a radiator. of radiator in surface with great effect in width.



   The blue of the medically active cap makes the ultraviolet rays active. Caps of different shades can be attached to an apparatus in order to be able to modify them in a manner corresponding to medical needs.



   The thermal envelope 18 advantageously constructed of asbeste-bakelite, prevents the release of heat in the radial direction.
In the second embodiment, the cap 47 is provided with a flared rim 48 in order to be able to also treat by the friction massager recesses of the human body. The cap has a recess 49 which serves to receive an interior sealant 50. The sidewalls of the ampoule 51 are internally provided with a silver deposit 52 to prevent side radiation of energy.



   According to the third embodiment, the box consists of a lower part 53 and an upper casing part 54 made of asbestos-bakelite and into which the part 53 is screwed by means of the screw thread 55, The cap 56 is screwed onto the envelope part 54 and is optionally still fixed by means of a sealant 50 (fig. 8 on the right). If the parts 54 and 56 are removed together by unscrewing the thread 55, the incandescent lamp 51 can easily be removed.



   The base to be used, the preference for the friction massager according to the invention, consists of a bottom plate 26 of bakelite or the like into which the pins 27 and 28 are pressed. Its square rear ends 29 and 30 are inserted into it. provided with two axial holes with threads, in which the fixing screws 31 of the box 32 can be screwed. To prevent contact of the screws 31 subjected to an electrical tension with the fingers of the one which operates the base, the recesses of the box 32 receiving the screw heads are plugged by insulating material covers 33 which can be screwed
The cable 11 provided with the conductors 9 and 10 is introduced into the box by the ring 34, The conductor 9 is connected to a contact strip 35 connected by the screw 36 to the square head 29.

   The conductor 10 is connected to a plate 37 clamped between the two nuts 38 of a bolt 39 inserted in the base plate as well as the pins 27 and 28.



   On the bolt 39 rotates the switch lever 40. A contact plate 41 and the lug of a socket 42 of the resistor 43 are fixed to the square piece 30 by means of a screw 44. The other socket 45 of the resistor is connected to the plate 37 by a connecting wire 46.



   In the position of the lever 40 drawn in solid lines in FIG. 6, the current entering, for example, through pin 28 passes through resistor 43 in conductor 10, while the pivoting of the lever in the position shown in dotted lines in FIG. 6, puts it in contact with the contact plate 41 and puts the resistor 43 in a short circuit. In fig. 5, the lever 40 is shown in its middle position.



   Instead of inserting the switch in the base, the cable 59,60, connecting the base 57 to the incandescent lamp 58 may include a switch box 61 provided with the lever 62 (figo 9).

 <Desc / Clms Page number 4>

 After this, switch 63 is open or closed. When open, current flows through resistor 64 so that lamp 58 burns at reduced voltage.



   Normally, the friction massager is used with its resistor short-circuited and the incandescent lamp then produces, for example ten Luxa. When the most pleasant body temperature is reached, the resistor 43 is switched on in such a way. that then the current provides only the radiation loss and the temperature remains constant.



   By corresponding adaptation of the shape and dimensions of the device, it can also be used on all the hollows of a porps, such as the pharynx, ears, intestines, urinary tract and female bowels. In this case, it is most of the time not necessary to provide a resistance 43 higher than that used during the treatment of the body surface.



   If instead of two pins, three are used, it is possible to use in the apparatus according to the invention a lamp giving two lighting powers as desired (bilux lamp).
CLAIMS.



   1 / Friction massage device in which there is, in a box a heating resistance, for example an incandescent lamp behind a cap made of material permeable to light or to heat, characterized in that the cap (22, 47) preferably consisting of a convex-concave lens, the concave face of which faces outwardly, is connected to a removable cover (18) consisting of a heat-retaining material, preferably asbestos-bakelite.



   2 / A friction massage device, characterized in that the box (1) is made of asbestos-: '' elite.



   3 / A friction massage device, characterized in that the bolte is constructed in two parts (53,54) and in that its upper part in the form of an envelope (54) is made of a material retaining heat, preferably in asbestos-bakelite.



     4 / A friction massager according to claims 1 to 3, in which materials of different permeability to light are chosen for the caps and lenses used, characterized in that the cap (22,47) is constructed from Blue plexiglass for medical activity.



   5 / A friction massager according to claims 1 to 4, characterized in that the surfaces (23,24) of the convex-concave lens have different radii of curvature.



   - 6 / A friction massage device according to claims 1 to 5, characterized in that the cap (47) has a flared edge (48).



   7 / A friction massager according to claims 1 to 6, characterized in that a recess (49) is provided in the cap (47) for introducing mastic (50).



   8 / A friction massager according to claims 1 to 7, characterized in that the cap (22, 47) or the lens respectively are connected to 1.9 casing (18) by hot stamping so as to form only one room.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

9/ Appareil de massage par friction suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que 1'ampoule (51) est munie sur ses faces latérales d'un enduit métalliqueo <Desc/Clms Page number 5> 10/ Appareil de massage par friction suivant la revendication 9, caractérisé en ce que le revêtement métallique de 1'ampoule (51) est fai- te en argent. 9 / A friction massage apparatus according to claims 1 to 8, characterized in that the bulb (51) is provided on its side faces with a metallic coating <Desc / Clms Page number 5> 10 / A friction massage apparatus according to claim 9, characterized in that the metallic coating of the bulb (51) is made of silver. Il/ Appareil de massage par friction suivant les revendica- tions 1 à 10, caractérisé en ce que 1'enveloppe (18) portant le capuchon (22, 47) est raccordée à la boite (1) au moyen d9une saillie (20) qui glisse dans une fente angulaire (19) à la manière d'une serrure à baîonette, 12/ Appareil de massage par friction suivant les revendica- tions 1 à 11, caractérisé en ce que le fond (2) de la boite (1) portant la lampe à incandescence (15, 16, 51) présente une ouverture continue (17) parallèle aux douilles (3,4,5,6) servant à enfoncer les broches de contact (13,14) de la lampe à Incandescence (16,52) pour y introduire une tige ou analogue servant à déplacer la lampe dans la boite ou à la détacher de celle-cio 13/ Appareil de massage par friction suivant les revendications 1 à 12, The friction massager according to claims 1 to 10, characterized in that the casing (18) carrying the cap (22, 47) is connected to the box (1) by means of a projection (20) which slides in an angular slot (19) like a bayonet lock, 12 / A friction massager according to claims 1 to 11, characterized in that the bottom (2) of the box (1) carrying the incandescent lamp (15, 16, 51) has a continuous opening (17) parallel to the sockets (3,4,5,6) serving to drive the contact pins (13,14) of the Incandescent lamp (16,52) to introduce therein a rod or the like used to move the lamp in the box or to detach it from this one 13 / A friction massager according to claims 1 to 12, caractérisé en ce que le culot (2) de la lampe à incandescence (15,16, 51) est muni d'une nervure de séparation (2a) pénétrant entre les douilles (3,4,5,6) qui servent à y enfoncer les broches de contact (13, 14) de la lampe à incandescence et qui empêche 1'éclatement d'étincelles ainsi qu'un enfoncement trop prononcé de la lampe à incandescence. characterized in that the base (2) of the incandescent lamp (15,16, 51) is provided with a separating rib (2a) penetrating between the sockets (3,4,5,6) which serve to press therein the contact pins (13, 14) of the incandescent lamp and which prevents the bursting of sparks as well as excessive depression of the incandescent lamp. 14/ culot pour appareil de massage par friction suivant la revendication 1, muni en particulier d'une résistance encastrée, pouvant être mise en ou hors circuit, caractérisé en ce que chacune des deux broches de contact fendues (27,28) et éventuellement le boulon rotatif (39) d'un levier d'interrupteur (40) sont insérés dans une plaque de base (26) en bakélite ou analogue, et sont construits alternativement à arêtes vives et rondes pour assurer une meilleure liaison avec celle-ci.. 14 / base for a friction massage device according to claim 1, provided in particular with a built-in resistance, which can be switched on or off, characterized in that each of the two split contact pins (27,28) and optionally the rotary bolt (39) of a switch lever (40) are inserted into a base plate (26) of bakelite or the like, and are constructed alternately with sharp and round edges to provide a better connection therewith. 15/ Culot suivant la revendication 14, caractérisé en ce qu'on prévoit, dans les extrémités arrière des broches de contact fendues (27, 28), des trous axiaux filetés dans lesquels on introduit des vis (31) servant à fixer la boite du culot 32) sur la plaque de base (26). 15 / Base according to claim 14, characterized in that there is provided, in the rear ends of the split contact pins (27, 28), threaded axial holes in which screws are introduced (31) serving to fix the box of the base 32) on the base plate (26). 16/ Culot suivant les revendications 14 et 15, caractérisé en ce que les évidements de la boite (32) recevant les têtes des vis (31) sont fermés par des couvercles (33) en matière isolante, pour obtenir une protection effective contre des contacts et une sécurité contre la production de courts circuits. 16 / Base according to claims 14 and 15, characterized in that the recesses of the box (32) receiving the heads of the screws (31) are closed by covers (33) of insulating material, to obtain effective protection against contact and a security against the production of short circuits. 17/ commutateur pour appareil de massage par friction suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il est inséré dans le câble (59,60) et renferme une résistance (64) traversée par le courant quand l'interrupteur (63) est ouvert. 17 / switch for friction massage device according to claim 1, characterized in that it is inserted into the cable (59,60) and contains a resistor (64) through which the current passes when the switch (63) is open .
BE519085D BE519085A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE519085A true BE519085A (en)

Family

ID=155422

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE519085D BE519085A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE519085A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1318827C (en) Portable device for skin localized heating used for therapeutic purposes
EP0205384A1 (en) Hyperthermia treatment device
EP1001706B1 (en) Forceps, in particular biopsy forceps
CA2655863C (en) Hair removal device utilizing pulsed electromagnetic radiation
FR2516766A1 (en) CURLING IRON
FR2887754A1 (en) LARYNGOSCOPE
FR3036929A1 (en) ELECTRIC HAIRSTONING APPARATUS
BE519085A (en)
EP0102289B1 (en) Device to trim and condition hair
FR2532878A1 (en) Device for the cutting and care of hair
FR3102046A1 (en) Hair straightener and curler
CA1204469A (en) Hair cuttig and grooming device
FR3123221A1 (en) Phototherapy treatment device
FR2673112A1 (en) VAGINAL PROBE.
WO1995020935A1 (en) Heated acupuncture needle
CH335381A (en) Lighting fixture
FR2525401A1 (en) Insulation protected electric lamp socket support fitting - comprises plastics sleeve to fit over metal socket sheath and has protective hinged flap for cable entry
FR2984715A1 (en) Instrument for dental examination in mouth, has power supply compartment placed in body and opened according to proximal end of body, and electroluminescent diode mounted in diode compartment in removable manner
CH583537A5 (en) Instrument for treating hair - comprises liquid containing wick, within cylindrical body, vaporised by embedded electrical heating elements
FR2585891A1 (en) Electrical socket for the connection of small electrical lamps
FR2885741A1 (en) Lighting equipment for e.g. bedside lamp, has connection unit presented in shape of cap and connected with lamp-holders connected to network, and closing unit inside receiving unit which receives bulb and is supplied by electrical circuit
CH594295A5 (en) Safety device for a lamp socket
FR2698734A1 (en) Neon lamp tube holder for lighting - has isolating holder with spring fit action housed in convex shielded outer section with lifting lid
EP0874431A1 (en) Angled electrica plug
BE344472A (en)