BE518767A - - Google Patents

Info

Publication number
BE518767A
BE518767A BE518767DA BE518767A BE 518767 A BE518767 A BE 518767A BE 518767D A BE518767D A BE 518767DA BE 518767 A BE518767 A BE 518767A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
guides
guide device
lifting
clamping
bar
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE518767A publication Critical patent/BE518767A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21BROLLING OF METAL
    • B21B39/00Arrangements for moving, supporting, or positioning work, or controlling its movement, combined with or arranged in, or specially adapted for use in connection with, metal-rolling mills
    • B21B39/14Guiding, positioning or aligning work
    • B21B39/16Guiding, positioning or aligning work immediately before entering or after leaving the pass

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Metal Rolling (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  GUIDE DE LAMINOIR. 



   Le besoin existe de prévoir des guides d'entrée et de sortie destinés au matériau laminé dans des laminoirs et, spécialement, dans des la- minoirs   semi-continus   et continus. Entre autres, c'est le cas du laminage du feuillard et une application de l'invention au laminage à chaud du feuil- lard est exposée ci-dessous. Ces guides, appelés aussi organes de guidage, sont destinés à guider le feuillard vers les parties milieu des cylindres d'un   laminoir   à feuillard ou, le cas échéant, dans une passe adéquate d'un la- minoir et, après la passe, dans la direction de la paire de cylindres suivan- te ou d'un autre dispositif subséquent destiné au traitement du matériau. 



  Si ces guides sont inexistants ou s'ils sont mal réglés ou montés avec une ri- gidité insuffisante, il existe un grand risque que le feuillard sorte hors d'équerre après une passe et provoque l'arrêt de l'opération du laminage et, peut ètre, des dommages aux machines de l'atelier et alentour. Une petite er- reur de réglage des guides peut suffire à susciter les risques susmentionnés. 



   De tels dispositifs de guidage consistaient antérieurement en constructions métalliques à parois verticales, destinées à guider le feuillard ou tout autre matériau. Ces dispositifs sont habituellement fixés par des bou- lons vissés dans les fondations. Si un feuillard devient trop large par rap- port au réglage des guides, les boulons sont brisés ou pliés et   l'arrêt   s'im- pose. Par suite d'un guidage irrégulier du feuillard à l'entrée, il survient également des tensions dans les boulons qui provoquent graduellement des jeux du réglage et/ou un risque de rupture des boulons. Dans un laminoir semi- continu ou continu, on doit généralement effectuer un réglage des dispositifs   de réglage après quelques heures de marche par suite du déplacement des guides, lequel peut etre aisément observé.

   Cette opération devient souvent un   travail qui fait perdre un temps considérable et provoque un arrèt, prolongé de l'opération du laminage. 



   Un moyen antérieurement connu d'effectuer le réglage secondai- re des guides consiste en la fixation de coins, généralement de bois, qui sont habituellement faits sur place; cependant, ce procédé n'a amélioré que légère- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ment la   s@@oilité   du montage des dispositifs de guidage. De tels coins de bois doivent du reste être considérés pratiquement comme des pièces de musée dans un laminoir par ailleurs moderne. 



   Un autre inconvénient important, des dispositifs susmentionnés est la difficulté du réglage précis des guides. D'une part, la fixation des boulons est accompagnée de difficultés qui défendent de régler les dispositifs de guidage à moins de 1 mm près. D'autre part, on éprouve des difficultés à disposer les dispositifs de guidage de manière que dans tous les cas possi- bles, le feuillard passe exactement au milieu de la paire de cylindres, chose fort importante. Les dispositifs destinés au réglage simultané des guides étaient généralement inexistants. 



   L'invention a trait à un dispositif de guidage pour laminoirs, comportant deux guides, mobiles pour réglage, et est caractérisée en ce que chaque guide est rotatif autour d'un point de rotation horizontalement dépla- gable et consistant en une cheville ou analogue, et en ce qu'il est possible de serrer les guides vers le bas, contre la fondation, au moyen d'une force   relàchable, -.Ce serrage des guides est réalisé sans employer de boulons de coins et analogues, et, grâce, en partie à l'application d'uneforce relàcha-   ble, on obtient un réglage   bien plus   ferme des guides qu'il n'a été antérieu- rement possible par-des-procédés connus.

   Le changement ou le réglage des guides peutètre effectué en quelques secondes, A titre de comparaison, on peut citer le fait   qu'un,   changement de guides fixés par des boulons peut pren- dre plus d'une heure ou analogue. 



   La force relàchable est de préférence appliquée suivant une voie hydraulique - ou pneumatique. Cela peut être obtenu par exemple de ma- nière que le moyen de pression agisse sur un ou plusieurs pistons qui se dé- placent chacun dans un cylindre pour mettre en oeuvre la force relàchable, Cette force peut adéquatement agir sur une barre ou analogue qui, soumise à l'action de la force,presse les guides contre la fondation   où   les gui- des sont maintenus par les forces de frottement s'exerçant entre, d'une part,   la barre et la fondation et, d'autre part, les guides. Un exemple de force de serrage agissant sur la barre est celui de 10,6. 103 kp. Dans ce cas, on   a fait usage d'une paire de cylindres dont chacun était long de 125 mm et avait un diamètre de 65 mm.

   Les guides selon   l'invention   peuvent être serrés de la manière la plus simple,   c'est-à-dire   par le haut, mais il est clair qu'on peut imaginer un autre agencement, par exemple celui du serrage par le dessous. 



   Les guides sont aptes à être réglés au moyen d'une crémaillère   ou d'un arbre entièrement ou partiellement fileté. En vue d'un réglage simultané des guides, une crémaillère peut être simultanément en prise avec un gui-   de et avec un engrenage qui, à son tour est en prise avec une autre crémaillè- re qui est en prise avec l'autre guide.   Grâce   à cet agencement, aucune opéra- tion de réglage des guides en vue d'amener le feuillard à passer au milieu d1 parcours n'est nécessaire; ce résultat est aisément obtenu dès le début par le montage des crémaillères qui sont réglées simultanément pour toute largeur désirée du   feuillard.   Il est donc possible de modifier rapidement et simple-   ment le réglage de la largeur de feuillard après la levée de la barre ;

   outre,   une échelle est disposée par exemple au volant de réglage ou à la barre; il s'ensuit que cette largeur peut être réglée exactement sans appliquer les pro- cédés souvent difficiles et peu précis antérieurement employés. Après le re- lâchement des forces de serrage dirigées vers le bas, on fixe la largeur et l'expérience a montré que, même après plusieurs jours et plusieurs nuits de laminage ininterrompu, le réglage n'est pas dérangé de façon notable. Avec les   dispositif s   antérieurs, un réglage était souvent nécessaire après 4 à 5 heures de laminage. 



   La barre est levée adéquatement de manière qu'un orifice d'en- trée du moyen de pression dans un ou plusieurs cylindres de levée soit ouvert simultanément avec un orifice de sortie du moyen de pression du cylindre de serrage. Il est possible d'obtenir les forces de levée et de serrage dans le même cylindre (ou la même paire de cylindres) par des   pressions¯établies   sur les faces opposées du piston(ou des pistons) lors, respectivement, de la levée et du serrage. Le cylindre (ou les cylindres) de levée et de serrage peut être 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pourvu de tuyaux d'apport différents, destinés à des moyens de pression dif- férents, par exemple l'air pour la levée et l'huile pour le serrage. 



   La barre se déplace généralement verticalement lors de la.le- vée (ou de la descente), mais elle peut aussi être agencée de manière à   pivo-   ter à l'écart après relâchement de la force de serrage. 



   L'invention est décrite plus avant à l'aide des dessins an- nexés. 



   La fig. 1 représente une section suivant la ligne 1-1 de la fig. 2 d'un dispositif de laminage et de guidage. 



   La fige 2 est une section suivant la ligne 2-2 de la fig. 1. 



   La fig. 3 est une section suivant la ligne 3-3 de la fige 1, où se trouve représenté le volant de réglage. 



   Dans toutes les figures, les guides 10 sont représentés à l'état serré au moyen de la barre 11 contre la fondation 12. Dans la position représentée sur les dessins, les guides 10 sont utilisés comme guides d'en- trée vis-à-vis d'une paire de cylindres 13 (voir particulièrement fig ; 1). 



  Comme le montrent les figs. 2 et 3, les guides sont réglés pour une largeur particulière du feuillard 14, Le réglage est obtenu en tournant le volant 15 (fig. 3), ce qui déplace un arbre partiellement fileté 16 le long du plan de la fondation. Cet agencement peut évidemment être réalisé d'une autre manière, par exemple sous forme d'une crémaillère passant à travers la fondation. Un dispositif de support 17 est-monté sur l'arbre 16 et constitue un pivot destiné à l'un des guides. Ce guide est relié par une crémaillère 18 (voir toutes les figures) qui s'engrène avec un engrenage 19 qui, à son tour, agit sur une autre crémaillère 20. Celle-ci est reliée à un dispo sitif de support   21,   semblable au dispositif de support susmentionné 17 et servant de pivot à l'autre guide.

   Les guides sont amovibles, à l'état   desserré.-de   leurs-pivots respectifs 17, 21. La barre   11   est serrée contre les guides par une force appliquée par les cylindres 22 (voir fig. 3). Cette force est établie en admettant le moyen de pression par une conduite 23 et un orifice 24 dans le cylindre, ce qui pousse le piston 25 vers le bas. En vue de la levée, on manoeuvre un robinet à deux voies pour amener le moyen de pression dans le cylindre supérieur 26 par la conduite 27 et l'orifice 28'et, en même temps, la conduite 23 sert de sortie au moyen de pression quittant le cylindre 22. 



  Il s'ensuit que la barre 11 est levée par l'intermédiaire d'étriers 29 et les guides sont aptes àêtre réglés. La fig. 1 représente également un dispositif où la barre peut ètre basculée à l'écart (trait en pointillé). 



   L'invention nest naturellement pas limitée aux réalisations susmentionnées, mais est susceptible de variantes dans le domaine des revendications annexées. Ainsi, le dispositif peut aussi ètre employé pour des la-   minoirs   autres que les laminoirs semi-continus ou continus et peut ètre appliqué aux laminoirs à froid, et non seulement aux laminoirs à feuillard, mais aussi à d'autres sortes de laminoirs. 



   REVENDICATIONS. 



   1. - Dispositif de guidage pour laminoirs, comportant deux guides, mobiles pour réglage, caractérisé en ce que chaque guide est rotatif autour d'un point horizontalement déplaçable et consistant en une cheville ou analogue, et-en ce qu'il est possible de serrer les guides vers le bas, contre la fondation, au moyen d'une force relàchable, 
2. - Dispositif de guidage pour laminoirs selon la revendication 1, caractérisé en ce que chaque guide est assujetti de manière amovible en son point de fixation. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ROLLER GUIDE.



   The need exists to provide entry and exit guides for the rolled material in rolling mills and especially in semi-continuous and continuous mills. Among others, this is the case with strip rolling and an application of the invention to hot strip rolling is discussed below. These guides, also called guide members, are intended to guide the strip towards the middle parts of the rolls of a strip rolling mill or, where appropriate, in a suitable pass of a rolling mill and, after the pass, in the direction of the next pair of rolls or other subsequent device for processing the material.



  If these guides do not exist or if they are incorrectly adjusted or fitted with insufficient stiffness, there is a great risk that the strip will come out of square after one pass and cause the rolling operation to stop and, may damage machinery in and around the workshop. A small adjustment error of the guides may be sufficient to give rise to the aforementioned risks.



   Such guiding devices previously consisted of metal constructions with vertical walls, intended to guide the strip or any other material. These devices are usually fixed by bolts screwed into the foundation. If a strip becomes too wide for the adjustment of the guides, the bolts are broken or bent and the stop is required. As a result of irregular guiding of the strip at the entry, tensions also arise in the bolts which gradually cause play in the adjustment and / or a risk of bolt breakage. In a semi-continuous or continuous rolling mill, adjustment of the adjusting devices generally has to be carried out after a few hours of operation due to the movement of the guides, which can be easily observed.

   This operation often becomes a job which wastes a considerable amount of time and causes a prolonged shutdown of the rolling operation.



   A previously known means of carrying out the secondary adjustment of the guides consists in the fixing of wedges, generally of wood, which are usually made on site; however, this process improved only slightly.

 <Desc / Clms Page number 2>

 the safety of the mounting of the guiding devices. Such wedges of wood should moreover be regarded practically as museum pieces in an otherwise modern rolling mill.



   Another important drawback of the aforementioned devices is the difficulty of precise adjustment of the guides. On the one hand, the fixing of the bolts is accompanied by difficulties which prevent adjusting the guiding devices to less than 1 mm. On the other hand, it is difficult to arrange the guide devices so that in all possible cases the strip passes exactly through the middle of the pair of rolls, which is very important. Devices for simultaneous adjustment of the guides were generally non-existent.



   The invention relates to a guide device for rolling mills, comprising two guides, movable for adjustment, and is characterized in that each guide is rotatable about a horizontally displaceable point of rotation and consisting of a pin or the like, and in that it is possible to tighten the guides downwards, against the foundation, by means of a relàchable force, - This tightening of the guides is carried out without employing wedge bolts and the like, and, thanks, in Part of the application of a releasable force, a much firmer adjustment of the guides is obtained than has previously been possible by known methods.

   The change or adjustment of the guides can be effected in a few seconds. By way of comparison, it may be mentioned that a change of guides fixed by bolts can take more than an hour or the like.



   The releasable force is preferably applied in a hydraulic - or pneumatic way. This can be achieved, for example, in such a way that the pressure medium acts on one or more pistons which each move in a cylinder to implement the releasable force. This force can suitably act on a bar or the like which, subjected to the action of force, presses the guides against the foundation where the guides are held by the frictional forces exerted between, on the one hand, the bar and the foundation and, on the other hand, the guides. An example of a clamping force acting on the bar is that of 10.6. 103 kp. In this case, use was made of a pair of cylinders each of which was 125 mm long and had a diameter of 65 mm.

   The guides according to the invention can be clamped in the simplest way, that is to say from the top, but it is clear that another arrangement can be imagined, for example that of clamping from below.



   The guides are able to be adjusted by means of a rack or a fully or partially threaded shaft. For simultaneous adjustment of the guides, one rack may be simultaneously engaged with one guide and with a gear which in turn engages another rack which is engaged with the other guide. Thanks to this arrangement, no operation of adjusting the guides in order to cause the strip to pass through the middle of the path is necessary; this result is easily obtained from the start by mounting the racks which are simultaneously adjusted for any desired width of the strip. It is therefore possible to change the strap width setting quickly and easily after lifting the bar;

   furthermore, a scale is arranged for example on the adjustment wheel or on the bar; it follows that this width can be adjusted exactly without applying the often difficult and imprecise methods previously employed. After releasing the downward clamping forces, the width is fixed and experience has shown that, even after several days and nights of uninterrupted rolling, the setting is not significantly disturbed. With previous devices, adjustment was often necessary after 4 to 5 hours of rolling.



   The bar is suitably lifted so that an inlet of the pressure medium in one or more lifting cylinders is opened simultaneously with an outlet of the pressure medium of the clamping cylinder. It is possible to obtain the lifting and clamping forces in the same cylinder (or the same pair of cylinders) by pressures ¯ established on the opposite faces of the piston (or pistons) during, respectively, the lifting and the Tightening. The lifting and clamping cylinder (or cylinders) can be

 <Desc / Clms Page number 3>

 provided with different supply pipes, intended for different pressure means, for example air for lifting and oil for clamping.



   The bar generally moves vertically during lifting (or lowering), but it can also be arranged to pivot out of the way after releasing the clamping force.



   The invention is further described with the aid of the accompanying drawings.



   Fig. 1 shows a section along line 1-1 of FIG. 2 of a rolling and guiding device.



   Fig. 2 is a section taken along line 2-2 of fig. 1.



   Fig. 3 is a section taken on line 3-3 of fig 1, showing the adjustment handwheel.



   In all the figures, the guides 10 are shown clamped by means of the bar 11 against the foundation 12. In the position shown in the drawings, the guides 10 are used as entry guides. screw of a pair of cylinders 13 (see particularly fig; 1).



  As shown in figs. 2 and 3, the guides are adjusted for a particular width of the strip 14. The adjustment is obtained by turning the handwheel 15 (fig. 3), which moves a partially threaded shaft 16 along the plane of the foundation. This arrangement can obviously be implemented in another way, for example in the form of a rack passing through the foundation. A support device 17 is mounted on the shaft 16 and constitutes a pivot for one of the guides. This guide is connected by a rack 18 (see all the figures) which meshes with a gear 19 which, in turn, acts on another rack 20. This is connected to a support device 21, similar to aforementioned support device 17 and serving as a pivot for the other guide.

   The guides are removable, in the loosened state of their respective pivots 17, 21. The bar 11 is clamped against the guides by a force applied by the cylinders 22 (see FIG. 3). This force is established by admitting the pressure medium through a line 23 and an orifice 24 into the cylinder, which pushes the piston 25 downward. With a view to lifting, a two-way valve is operated to bring the pressure medium into the upper cylinder 26 through the pipe 27 and the orifice 28 ′ and, at the same time, the pipe 23 serves as an outlet for the pressure means. leaving cylinder 22.



  It follows that the bar 11 is lifted by means of stirrups 29 and the guides are able to be adjusted. Fig. 1 also shows a device where the bar can be tilted away (dotted line).



   The invention is of course not limited to the aforementioned embodiments, but is susceptible of variations within the scope of the appended claims. Thus, the device can also be employed for mills other than semi-continuous or continuous rolling mills and can be applied to cold rolling mills, and not only to strip rolling mills, but also to other kinds of rolling mills.



   CLAIMS.



   1. - A guide device for rolling mills, comprising two guides, movable for adjustment, characterized in that each guide is rotatable about a horizontally movable point and consisting of a pin or the like, and-in that it is possible to tighten the guides down, against the foundation, using a releasable force,
2. - A guide device for rolling mills according to claim 1, characterized in that each guide is removably secured at its attachment point.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. - Dispositif de guidage selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que la force relàchable est appliquée suivant une voie hydraulique ou pneumatique. <Desc/Clms Page number 4> 3. - Guide device according to claims 1 and 2, characterized in that the relàchable force is applied in a hydraulic or pneumatic way. <Desc / Clms Page number 4> 4. - Dispositif de guidage selon la revendication 3, caractérisé en ce que le moyen de pression agit sur un ou plusieurs pistons nobiles chacun dans un cylindre afin d' appliquer la force relàchable, 5. - Dispositif de guidage selon les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le serrage des guides vers le bas est obtenu par une force relâchable qui actionne une barre ou analogue qui, soumise à l'action de la force, serre les guides contre la fondation par suite de quoi les guides sont maintenus par les forces de frottement s'exerçant entre, d'une part, la barre et la fondation et, d'autre part, les guides.- 6. - Dispositif de guidage selon les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que la force relâchable actionne des dispositifs qui serrent les guides par le dessous pour les maintenir. 4. - Guide device according to claim 3, characterized in that the pressure means acts on one or more movable pistons each in a cylinder in order to apply the relàchable force, 5. - Guide device according to claims 1 to 4, characterized in that the tightening of the guides downwards is obtained by a releasable force which actuates a bar or the like which, subjected to the action of the force, clamps the guides against the foundation as a result of which the guides are held by the frictional forces exerted between, on the one hand, the bar and the foundation and, on the other hand, the guides. 6. - Guide device according to claims 1 to 5, characterized in that the releasable force actuates devices which tighten the guides from below to maintain them. 7. - Dispositif de guidage selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les guides sont agencés de manière à être horizontale- -ment reglables par une action exercée sur une crémaillère ou un arbre fileté entièrement ou à demi. 7. - Guide device according to claims 1 and 2, characterized in that the guides are arranged so as to be horizontally adjustable -ment by an action exerted on a rack or a fully or half-threaded shaft. 8.- Dispositif de guidage selon la revendication 7, caractérisé en ce que les deux@guides sont aptes à être réglés simultanément par la manoeuvre d'une crémaillère en prise avec un engrenage qui, à son tour, est en prise avec une seconde orémillère quî est en prise avec l'autre guide. 8. A guide device according to claim 7, characterized in that the two @ guides are able to be adjusted simultaneously by the operation of a rack engaged with a gear which, in turn, is engaged with a second spool. which is engaged with the other guide. 9. - Dispositif de guidage selon les revendications 1, 2, 7 et 8, caractérisé en ce qu'un dispositif de lecture du réglage des guides est disposé près de ces derniers ou près du volant destiné à la pramiène crémaillère, - 10. - Dispositif de guidage selon les revendications 1 et 3 à 6, caractérisé en ce qu'un orifice d'entrée destiné au moyen de pression vers un ou plusieurs cylindres de levée est agencé de manière à être ouvert simul- tanément avec un orifice de sortie destiné au moyen de pression sortant du cylindre (ou des cylindres) destinés à serrer la barre. 9. - Guide device according to claims 1, 2, 7 and 8, characterized in that a reading device for the adjustment of the guides is arranged near the latter or near the flywheel intended for the pramiène rack, - 10. - Guide device according to claims 1 and 3 to 6, characterized in that an inlet orifice intended for the pressure means to one or more lifting cylinders is arranged so as to be open simultaneously with an orifice. outlet intended for the means of pressure exiting the cylinder (or cylinders) intended to clamp the bar. 11. - Variante du dispositif selon la revendication 10, caractérisée en ce que les forces de levée et de serrage sont obtenues dans le même cylindre¯ (la même paire de cylindres) en appliquant la pression sur des faces opposées du piston (des pistons) lors, respectivement, de la levée et du serrage. 11. - Variant of the device according to claim 10, characterized in that the lifting and clamping forces are obtained in the same cylindrē (the same pair of cylinders) by applying pressure on opposite faces of the piston (pistons) during lifting and clamping, respectively. 12. - Dispositif de guidage selon les revendications 10 et 11, caractérisé en ce qu'un robinet à deux voies est apte à être mis dans les positions de levée et de serrage. 12. - Guide device according to claims 10 and 11, characterized in that a two-way valve is adapted to be placed in the lifting and clamping positions. 13. - Dispositif de guidage selon les revendications 1, 3 à 6,, 10 et 11, caractérisé en ce que le cylindre (les cylindres) de levée et de serrage est pourvu d'orifices d'entrée différents destinés à différentes espèces de moyen de pression, par exemple à l'air pour la levée et à l'huile pour le serrage. 13. - Guide device according to claims 1, 3 to 6 ,, 10 and 11, characterized in that the cylinder (the cylinders) for lifting and clamping is provided with different inlet orifices for different species of means pressure, for example air for lifting and oil for clamping. 14. - Dispositif de guidage selon les revendications 1 à 13, caractérisé en ce que la barre se déplace verticalement lors de la levée (de la descente). 14. - Guide device according to claims 1 to 13, characterized in that the bar moves vertically during lifting (descent). 15. - Dispositif de guidage selon les revendications 1 à 13, caractérisé en ce qu'après relâchement du serrage, la barre est apte à être basculée à l'écart. 15. - Guide device according to claims 1 to 13, characterized in that after releasing the clamping, the bar is adapted to be tilted away.
BE518767D BE518767A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE518767A true BE518767A (en)

Family

ID=155214

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE518767D BE518767A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE518767A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
DE2726472A1 (en) PIPE CUTTERS, IN PARTICULAR FOR TURNING LINING PIPES IN DRILLING HOLES
FR2531360A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR FINISHING BY ROLLING A HELICOIDAL NET CUT ON A CYLINDRICAL PART
EP0764505A1 (en) Process for controlling the radial separation between two rotary tools and device for carrying out the process
BE518767A (en)
EP1552892B1 (en) Machine for straightening metal bands
FR2515992A1 (en) DEVICE FOR ROLLING CONTINUOUS LEAF MATERIALS
FR2586595A1 (en) DEVICE FOR PLANTING A METAL BAND UNDER TRACTION.
FR2556268A1 (en) Device for the rotary cutting of a web of material on an anvil
FR2486424A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR HIGH PUSH REDUCTION LAMINATION
FR2702401A1 (en) Method and device for stamping metal blanks for producing so-called deep-drawn parts.
FR2701419A1 (en) Rotary cutting device.
FR2467031A1 (en) Slab guide track adjustment in continuous casting plant - where rolls in guide track cannot exert excessive compressive stresses on cast slab
BE348447A (en)
CH353595A (en) Adjustable advance mechanism
FR2458327A1 (en) Tack welding jig for large dia pipe - made by bending metal plate into pipe with longitudinal slot, where Jig presses slot edges together for tack welding
FR2464777A1 (en) METHOD AND SHEAR FOR SEPARATING METAL BARS OR BILLETS
BE551176A (en)
CH303009A (en) Disk key.
BE551947A (en)
BE462219A (en)
CH310569A (en) Process and machine for cold bending thin metal tubes of large diameters.
BE552103A (en)
BE514883A (en)
BE499391A (en)
BE684569A (en)