BE516565A - - Google Patents

Info

Publication number
BE516565A
BE516565A BE516565DA BE516565A BE 516565 A BE516565 A BE 516565A BE 516565D A BE516565D A BE 516565DA BE 516565 A BE516565 A BE 516565A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tractor
mower
tenon
fixed
rod
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE516565A publication Critical patent/BE516565A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D34/00Mowers; Mowing apparatus of harvesters
    • A01D34/01Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus
    • A01D34/02Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus having reciprocating cutters
    • A01D34/03Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus having reciprocating cutters mounted on a vehicle, e.g. a tractor, or drawn by an animal or a vehicle
    • A01D34/06Mowers; Mowing apparatus of harvesters characterised by features relating to the type of cutting apparatus having reciprocating cutters mounted on a vehicle, e.g. a tractor, or drawn by an animal or a vehicle with cutters at the side

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Harvester Elements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS APPORTES AUX FAUCHEUSES   AGRICOLESQ   
L'invention est relative à des faucheuses agricoles montées sur tracteur et du genre de celles pourlesquelles la faucheuse est munie   d'une   barre coupeuse qui se trouve sur le coté et à l'extérieur du tracteur en un point intermédiaire entre les roues avant et les roues arrière de celui-ci. Pour les machines de ce genre, la barre coupeuse est généralement fixée à un sabot qui est articulé à une tringle flottante qui est transversale par rapport à l'axe du tracteur, le mouvement alternatif de la barre étant commandé par un arbre d'entraînement longitudinal et par une bielle, tandis que le sabot susdit est supporté par une béquille diagonale reliant le sabot à une console dans laquelle l'arbre   d'entraînement   susdit est monté.

   Par ailleurs, la faucheuse est montée sous le corps du tracteur entre ses roues avant et ses roues arrière. 



   Jusqu'à présent, il était nécessaire de prévoir un dispositif de fixation différent pour chacun des divers genres de tracteurs existants et le but de l'invention est de réaliser un dispositifde fixation perfectionné qui permette de monter une faucheuse sur un tracteur faisant partie de plusieurs machines de ce genre mais de types différents. 



   Suivant l'invention, le dispositif de fixation comporte une console montée ou pouvant être montée sur une des machines   (c'est-à-dire   sur la faucheuse ou sur le tracteur), cette console portant un tube ouvert à ses extrémités et agencé de manière qu'une fois en place son axe soit'orienté dans le sens longitudinal du tracteur, ainsi qu'une tringle propre à être fixée sur l'autre machine   (c'est-à-dire   sur le tracteur ou sur la faucheuse), afin qu'une fois en place elle soit placée dans le sens longitudinal du tracteur. 



  Cette tringle peut avoir une extrémité libre (ou les deux) afin que l'une ou l'autre de ces extrémités puisse être introduite dans une extrémité coopérante du tube   précité'   Ce dispositif de fixation comprend, en outre,un dispositif d'attache destiné à rendre la faucheuse solidaire du tracteur d'une manière démontable et cela en un point écarté longitudinalement de la position occupée par le tube et la tringle précités,   l'agencement   étant tel que la fau- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cheuse soit supportée par le tracteur en deux points écartés longitudinalement. 



   De préférence, ce dispositif supplémentaire- d'attache se compose d'une fixation à deux éléments, l'un étant éventuellement un tenon et l'autre comprenant par exemple deux mâchoires, le tenon pouvant être engagé entre les mâchoires de façon à pouvoir y être fixé d'une manière démontable. Le tenon et les mâchoires peuvent être disposés transversalement par rapport au sens d'avancement de la machine. 



   Les endroits disponibles sur un tracteur pour y fixer une console peuvent varier suivant le genre du tracteur et la liaison par tube et tringle entre la faucheuse et le tracteur permet de compenser ces différences dans le sens longitudinal. Sans cette disposition, il faudrait une console différente pour chaque genre de tracteur.

   Pour augmenter cette ,latitude de réglage longitudinal de la faucheuse par rapport au tracteur, la tringle associée à un des appareils peut être fixée à celui-ci par un point intermédiaire entre ses deux extrémités afin que la tringle reste libre et que l'une ou l'autre de ses extrémités puisse être introduite dans une extrémité   opportunément   orientée du tube ouvert, en tenant compte du fait que, pour une position déterminée de montage du tube sur la machine correspondante, l'introduction de l'une ou de 1'autre extrémité de la tringle dans l'une ou l'autre des deux extrémités du tube permet nécessairement de régler la position de la faucheuse par rapport au tracteur dans le sens longitudinal. 



   Les organes de fixation, prévus sur la faucheuse, sont normalisés, et le décalage latéraläpartir de l'axe longitudinal correspond au décalage latéral des éléments de fixation prévus sur le tracteur, l'un d'eux étant variable, étant donné que le tenon ou les mâchoires peuvent prendre la forme de plaques que l'on peut souder aux machines sur lesquelles ils sont fixés dans la position,requise par rapport à l'axe longitudinal du tracteur. 



   Le tube peut se présenter sous la forme de manchons métalliques concentriques, l'un intérieur et l'autre extérieur, reliés par du caoutchouc collé aux deux,et, de préférence, la tringle comporte une partie conique à chaque extrémité pour faciliter   l'introduction   de ces extrémités dans le   tu-   be. L'usage d'un organe tubulaire de ce genre permet un léger débattement   angulaire   entre la faucheuse et le corps du tracteur.

   En d'autres termes, l'extrémité arrière de la faucheuse peut être portée par le sol pendant que l'on introduit la tringle dans le tube, et une fois la tringle en place, on peut soulever l'ari ère de la faucheuse pour produire l'engagement   réciproqua   du tenon et des mâchoires, après quoi on procède à leur verrouillage à l'aide de tout dispositif démontable approprié. 



   Le verrouillage réciproque du tenon et des mâchoires peut être réalisé en introduisant une goupille longitudinale dans des trous ménagés en regard les uns des autres dans le tenon et les mâchoires, cette goupille étant éventuellement maintenue en place par un bras-susceptible de pivoter autour d'un axe longitudinal pour pouvoir l'amener   à   une position pour laquelle il se trouve en travers;de l'extrém té de la goupille. Ce bras peut être fixé à un pivot portant une came ou un excentrique qui peut se déplacer jusqu'à venir en contact avec une butée tout en étant maintenu en place par une vis réglable. 



   Les dessins ci-annexés montrent, à titre d'exemple, un mode de réalisation de l'invention. 



   La fig. 1 montre, en plan   schématique,   une faucheuse montée sur un tracteur conformément à l'invention. 



   Les figs. 2, 3 et   4,   montrent, à plus grande échelle, respectivement en élévation, en coupe suivant 3-3 fig. 2 et en vue en bout depuis la droite de la fig. 2, les détails du dispositif de fixation,. 



   Sur la fige l, on montre, en spectre, les contours d'un tracteur comportant un châssis 10, des roues avant 11 et des roues arrière 12. La faucheuse est destinée à être montée sous le châssis 10 du tracteur entre 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ses roues avant et ses roues arrière afin que le mécanisme avec sa lamé coupante 13, s'étende transversalement sur un côté du tracteur. Ce   méca- '   nisme 13 est d'un genre bien connu et il est articule à un sabot on analo- gue   14,   tout en étant muni des moyens de support et de commande habituels (non montrés). 



    L'appareil faucheur comporte un carter tubulaire 15 dans lequel est tourillonné un arbre d'entraînement 16 et ce dernier comporte à une   extrémité une poulie ou roue dentée 17 entraînée par un dispositif approprié, par exemple par une courroie ou une chaîne 18 commandée, à son tour, par un organe de commande 19 faisant partie du groupe moto-propulseur du trac- teur. A une extrémité du carter tubulaire   15'se   trouve une partie élargie   17'   à laquelle est fixé un carter ouvert 20 contenant le mécanisme   d'éntrai   nement de la bielle d'accouplement 21 attachée à son tour à la lame cou- pante, à mouvement alternatifde la faucheuse pour obtenir le fonctionne- ment de cette lame, par exemple et comme montré schématiquement sur la fig. 



   2, par une manivelle 22 fixée sur une extrémité de l'arbre de commande 16. 



   Le dispositif de fixation de la faucheuse au tracteur comprend deux attaches établies en des points espacés dans le sens longitudinal du tracteur,l'une de ces attaches étant placée à l'extrémité avant du trac- teur et comprenant une tringle 23 orientée   .parallèlement   à l'axe du trac- teur en étant soudée.au carter 20 de manière à faire partie de la faucheu- se. Les extrémités librese24 de cette tringle 23 sont coniques. 



   La tringle 23 peut être introduite d'une façon démontable dans un tube 26 ouvert aux deux extrémités et logé dans un deuxième tube extérieur   25,   un manchon en caoutchouc 27 étant intercalé entre les deux tubes et étant   collé à   ceux-ci, Cet ensemble formé par les tubes 25 et 26 et par le man- chon en caoutchouc 27 est logé, à son tour, dans une enveloppe tubulaire 28 à laquelle est soudée une console formée par deux plaques   29.   



   Ces plaques 29 sont montées sur le tracteur et dans ce but on éta- blit sur le tracteur un profilé 30 en forme de T ou autre fixé par des bou- lons   31   et par son extrémité supérieure à une pièce 32 fàisant partie du châssis du tracteur. Cette pièce 32 peut être constituée, avantageusement par la traverse intermédiaire du tracteur. 



   En un point correspondant de l'autre côté du châssis du tracteur est fixé un autre profilé vertical 33 et entre les extrémités des profilés 30 et 33 est intercalé un profilé horizontal   34.   Les plaques 29, qui por- tent l'ensemble tubulaire 25-27, sont soudées aux profilés 30 et 34 à l'en- droit où ceux-ci se réunissent. 



   Le carter 20 porte un axe ou pivot longitudinal 35 auquel est arti- culée une des extrémités d'une tringle-support 36 qui est orientée transver- salement et dont l'autre extrémité est attachée au mécanisme à lame coupan- te. 



   ' L'autre attache, prévue à la deuxième extrémité de la faucheuse, com- prend un tenon 37 fixé par des boulons 38 au-dessous du carter de pont arrière 39 du tracteur. Ce tenon peut être engagé entre les extrémités supérieures de deux plaques 40 fixées, par exemple par soudage, au tube 15; 
Le tenon 37 et les plaques 40 sont reliés entre eux d'une manière démontable, par une goupille   41   qui traverse des trous ménagés dans le te- non et les plaques et qui comporte une bride 42 pouvant buter contre l'une des plaques. Cette goupille 'comporte une extrémité conique   43   et une pla- quette de verrouillage 44, fixée sur une extrémité d'un axe 45 tourillonné dans les plaques 40, pour empêcher son mouvement axial.

   Cet. axe 45 est soli- daire d'une came 46 logée entre les plaques 40 et une vis réglable 47 est en- gagée dans le tenon 37, sa tête étant en contact avec la   came 46.   Lorsqu'on veut libérer cette partie de l'attache, on fait pivoter la plaquette 44 jus- qu'à la position indiquée en traits interrompus sur la fig.   3,   ce qui fait   pivoter également la came 46 afin que le carter 20 puisse basculer autour de l'axe 41. On détend ainsi la courroie ou la chaîne de transmission 18 tout   en permettant l'extraction   de'la   goupille 41 pour libérer le tenon 37 d'entre' 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 les plaques 40. 



   Aux extrémités inférieures des plaques 40 est attachée une des extrémités d'une entretoise diagonale 48 dont l'autre extrémité est fixée au sabot l4. Commeà l'ordinaire, cette entretoise   48   peut être   télescopi-   que. 



   REVENDICATIONS. 
 EMI4.1 
 



  ---------------------------- 
1. - Dispositif de fixation d'une faucheuse agricole à un tracteur, cette faucheuse étant du genre de celles qui sont munies d'une barre   coupeu-   se ou lame coupante qui se trouve sur le coté et en dehors du tracteur en un point intermédiaire entre les roues avant et les roues arrière de celui-ci, ce dispositif comprenant une console montée ou pouvant être montée sur une des machines, c'est-à-dire la faucheuse ou le tracteur, caractérisé en ce que cette console porte un tube ouvert à ses extrémités et agencé de manière qu'u- ne fois en place son axe soit orienté dans le sens longitudinal du tracteur, ainsi qu'une tringle propre à être fixée à l'autre machine, c'est à dire le tracteur ou la faucheuse, afin qu'une fois en place, cette tringle soit éga- lement orientée dans le sens longitudinal du tracteur,

   l'une au moins de ces extrémités de la tringle étant libre afin qu'elle puisse être introduite dans une extrémité coopérante du tube susdit, le dispositif de fixation   compre-   nant, en outre, un dispositif d'attache pour fixer d'une manière amovible la faucheuse au tracteur en un point écarté longitudinalement dell'endroit occu- pé par le tube et la tringle, la disposition étant telle que la fixation de la faucheuse au tracteur se fait, d'une manière démontable., en deux points écartés longitudinalement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  IMPROVEMENTS FOR AGRICULTURAL MOWERSQ
The invention relates to agricultural mowers mounted on a tractor and of the kind for which the mower is provided with a cutting bar which is located on the side and on the outside of the tractor at an intermediate point between the front wheels and the wheels. rear wheels of it. For machines of this kind, the cutter bar is generally attached to a shoe which is hinged to a floating rod which is transverse to the axis of the tractor, the reciprocating movement of the bar being controlled by a longitudinal drive shaft. and by a connecting rod, while the aforesaid shoe is supported by a diagonal crutch connecting the shoe to a bracket in which the aforesaid drive shaft is mounted.

   Furthermore, the mower is mounted under the body of the tractor between its front wheels and its rear wheels.



   Until now, it was necessary to provide a different attachment device for each of the various types of existing tractors and the aim of the invention is to provide an improved attachment device which allows a mower to be mounted on a tractor which is part of several. machines of this kind but of different types.



   According to the invention, the fixing device comprises a console mounted or capable of being mounted on one of the machines (that is to say on the mower or on the tractor), this console carrying a tube open at its ends and arranged with so that once in place its axis is oriented in the longitudinal direction of the tractor, as well as a suitable rod to be fixed on the other machine (that is to say on the tractor or on the mower), so that once in place it is placed in the longitudinal direction of the tractor.



  This rod may have a free end (or both) so that one or the other of these ends can be introduced into a cooperating end of the aforementioned tube. This fixing device further comprises a fastening device intended to make the mower integral with the tractor in a removable manner and this at a point spaced longitudinally from the position occupied by the aforementioned tube and rod, the arrangement being such that the mower

 <Desc / Clms Page number 2>

 cheuse is supported by the tractor at two points separated longitudinally.



   Preferably, this additional attachment device consists of a fixing with two elements, one optionally being a tenon and the other comprising for example two jaws, the tenon being able to be engaged between the jaws so as to be able to there. be fixed in a removable manner. The tenon and the jaws can be arranged transversely with respect to the direction of advance of the machine.



   The places available on a tractor to attach a console to it may vary depending on the type of tractor and the tube and rod connection between the mower and the tractor makes it possible to compensate for these differences in the longitudinal direction. Without this arrangement, a different console would be required for each type of tractor.

   To increase this latitude of longitudinal adjustment of the mower relative to the tractor, the rod associated with one of the devices can be attached to the latter by an intermediate point between its two ends so that the rod remains free and that one or more the other of its ends can be inserted into a suitably oriented end of the open tube, taking into account the fact that, for a given position of assembly of the tube on the corresponding machine, the introduction of one or the other end of the rod in one or the other of the two ends of the tube necessarily makes it possible to adjust the position of the mower relative to the tractor in the longitudinal direction.



   The fasteners provided on the mower are standardized, and the lateral offset from the longitudinal axis corresponds to the lateral offset of the fasteners provided on the tractor, one of them being variable, given that the tenon or the jaws may take the form of plates which can be welded to the machines on which they are fixed in the position required with respect to the longitudinal axis of the tractor.



   The tube can be in the form of concentric metal sleeves, one inside and the other outside, connected by rubber bonded to both, and, preferably, the rod has a conical part at each end to facilitate the introduction. of these ends in the tube. The use of a tubular member of this kind allows a slight angular movement between the mower and the body of the tractor.

   In other words, the rear end of the mower can be carried by the ground while the rod is introduced into the tube, and once the rod is in place, the mower cane can be lifted up to produce the reciprocal engagement of the tenon and the jaws, after which they are locked using any suitable removable device.



   The reciprocal locking of the tenon and the jaws can be achieved by introducing a longitudinal pin into holes formed opposite each other in the tenon and the jaws, this pin being optionally held in place by an arm capable of pivoting around it. a longitudinal axis to be able to bring it to a position for which it lies across the end of the pin. This arm can be fixed to a pivot carrying a cam or an eccentric which can move until it comes into contact with a stopper while being held in place by an adjustable screw.



   The accompanying drawings show, by way of example, one embodiment of the invention.



   Fig. 1 shows, in schematic plan, a mower mounted on a tractor in accordance with the invention.



   Figs. 2, 3 and 4, show, on a larger scale, respectively in elevation, in section along 3-3 fig. 2 and in end view from the right of FIG. 2, the details of the fastening device ,.



   In the figure 1, we show, in spectrum, the contours of a tractor comprising a frame 10, front wheels 11 and rear wheels 12. The mower is intended to be mounted under the frame 10 of the tractor between

 <Desc / Clms Page number 3>

 its front wheels and its rear wheels so that the mechanism with its cutting blade 13 extends transversely on one side of the tractor. This mechanism 13 is of a well known type and it is articulated to a similar shoe 14, while being provided with the usual support and control means (not shown).



    The mower apparatus comprises a tubular casing 15 in which a drive shaft 16 is journalled and the latter comprises at one end a pulley or toothed wheel 17 driven by a suitable device, for example by a belt or a chain 18 controlled, to in turn, by a control member 19 forming part of the traction unit of the tractor. At one end of the tubular casing 15 'is an enlarged portion 17' to which is fixed an open casing 20 containing the driving mechanism of the coupling rod 21 attached in turn to the cutting blade, in motion. alternative of the mower to obtain the operation of this blade, for example and as shown schematically in fig.



   2, by a crank 22 fixed to one end of the control shaft 16.



   The device for attaching the mower to the tractor comprises two attachments established at points spaced apart in the longitudinal direction of the tractor, one of these attachments being placed at the front end of the tractor and comprising a rod 23 oriented parallel to the tractor. the axis of the tractor being welded to the housing 20 so as to form part of the mower. The free ends of this rod 23 are conical.



   The rod 23 can be introduced in a removable manner into a tube 26 open at both ends and housed in a second outer tube 25, a rubber sleeve 27 being interposed between the two tubes and being glued to them, This assembly formed by the tubes 25 and 26 and by the rubber sleeve 27 is housed, in turn, in a tubular casing 28 to which is welded a bracket formed by two plates 29.



   These plates 29 are mounted on the tractor and for this purpose a T-shaped profile 30 or other is installed on the tractor, fixed by bolts 31 and by its upper end to a part 32 forming part of the tractor frame. . This part 32 can be formed, advantageously by the intermediate cross member of the tractor.



   At a corresponding point on the other side of the tractor frame is fixed another vertical profile 33 and between the ends of the profiles 30 and 33 is interposed a horizontal profile 34. The plates 29, which carry the tubular assembly 25- 27, are welded to the profiles 30 and 34 at the place where they meet.



   The housing 20 carries a longitudinal axis or pivot 35 to which is articulated one end of a support rod 36 which is transversely oriented and the other end of which is attached to the cutting blade mechanism.



   The other attachment, provided at the second end of the mower, includes a tenon 37 secured by bolts 38 below the rear axle housing 39 of the tractor. This tenon can be engaged between the upper ends of two plates 40 fixed, for example by welding, to the tube 15;
The tenon 37 and the plates 40 are interconnected in a removable manner, by a pin 41 which passes through holes made in the tenon and the plates and which comprises a flange 42 which can abut against one of the plates. This pin has a tapered end 43 and a locking plate 44, fixed to one end of a pin 45 journalled in the plates 40, to prevent its axial movement.

   This. axis 45 is integral with a cam 46 housed between the plates 40 and an adjustable screw 47 is engaged in the tenon 37, its head being in contact with the cam 46. When one wishes to release this part of the fastener, the plate 44 is rotated to the position indicated in broken lines in FIG. 3, which also rotates the cam 46 so that the housing 20 can swing about the axis 41. This relaxes the belt or the transmission chain 18 while allowing the extraction of the pin 41 to release the tenon. 37 of '

 <Desc / Clms Page number 4>

 the plates 40.



   Attached to the lower ends of the plates 40 is one end of a diagonal strut 48, the other end of which is fixed to the shoe 14. As usual, this spacer 48 can be telescopic.



   CLAIMS.
 EMI4.1
 



  ----------------------------
1. - Device for fixing an agricultural mower to a tractor, this mower being of the type which is provided with a cutting bar or cutting blade which is located on the side and outside the tractor at an intermediate point between the front wheels and the rear wheels thereof, this device comprising a console mounted or capable of being mounted on one of the machines, that is to say the mower or the tractor, characterized in that this console carries a tube open at its ends and arranged so that once in place its axis is oriented in the longitudinal direction of the tractor, as well as a suitable rod to be fixed to the other machine, that is to say the tractor or the mower, so that once in place, this rod is also oriented in the longitudinal direction of the tractor,

   at least one of these ends of the rod being free so that it can be introduced into a co-operating end of the aforesaid tube, the fixing device comprising, in addition, a fastening device for fixing in a manner removable the mower to the tractor at a point spaced longitudinally from the place occupied by the tube and the rod, the arrangement being such that the attachment of the mower to the tractor is made, in a removable manner., in two points spaced longitudinally .


    

Claims (1)

2. - Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la tringle est rendue solidaire de son organe coopérant en un point intermédiai- re entre ses deux extrémités afin.que celles-ci soient libres, la disposition étant telle que l'une ou 1!autre des extrémités de la tringle puisse etre in- troduite dans le tube à extrémités ouvertes dans le but spécifié. 2. - Device according to claim 1, characterized in that the rod is made integral with its cooperating member at an intermediate point between its two ends so that they are free, the arrangement being such that one or The other end of the rod can be inserted into the open ended tube for the specified purpose. 3. - Dispositif suivant les revendications 1 et 2 dans lequel la fau- cheuse comprend un carter contenant un arbre longitudinal, servant à entraîner une bielle, par laquelle la scie montée sur le porte-lame est animée d'un mou- vement alternatif, caractérisé en ce que la tringle est fixée- au carter en un point intermédiaire entre ses extrémités et en ce que la console portant le tube ouvert aux extrémités est fixée au tracteur. 3. - Device according to claims 1 and 2 wherein the mower comprises a housing containing a longitudinal shaft, serving to drive a connecting rod, by which the saw mounted on the blade holder is driven by a reciprocating movement, characterized in that the rod is fixed to the housing at an intermediate point between its ends and in that the bracket carrying the tube open at the ends is fixed to the tractor. 4. - Dispositif suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que l'autre attache peut comporter une liaison à deux éléments comprenant un tenon prévu sur une machine (faucheuse ou tracteur) et une paire de màchei- res sur l'autre machine(tracteur ou faucheuse), le tenon pouvant s'engager entre les mâchoires et être fixé à celles-ci d'une manière démontable. 4. - Device according to claims 1 to 3, characterized in that the other attachment may comprise a connection with two elements comprising a tenon provided on a machine (mower or tractor) and a pair of bits on the other machine. (tractor or mower), the tenon being able to engage between the jaws and be fixed to them in a removable manner. 5. - Dispositif suivant la revendication 3, caractérisé en ce que le tenon de l'autre attache est fixé au corps du tracteur et les mâchoires com- portent deux plaques parallèles et espacées fixées à la faucheuse, le tenon et les plaques étant disposés dans le sens transversal du tracteur et étant . réunis entre eux, de manière démontable, par une goupille qui traverse des trous en regard ménagés dans ces pièces, une plaquette de verrouillage étant montée de manière à pouvoir être placée en travers¯de la goupille une fois que celle-ci est en place et la plaquette de verrouillage étant fixéeäun axe pivotant dans les plaques suivant un axe géométrique longitudinal, cet axe portant une came munie d'une vis de réglage portée par le tenon afin que la plaquette de verrouillage soit maintenue à sa position active. 5. - Device according to claim 3, characterized in that the tenon of the other attachment is fixed to the body of the tractor and the jaws comprise two parallel and spaced plates fixed to the mower, the tenon and the plates being arranged in the transverse direction of the tractor and being. joined together, in a removable manner, by a pin which passes through the facing holes made in these parts, a locking plate being mounted so that it can be placed across the pin once the latter is in place and the locking plate being fixed to a pivoting axis in the plates along a longitudinal geometric axis, this axis carrying a cam provided with an adjusting screw carried by the tenon so that the locking plate is maintained in its active position. 6. - Dispositif suivant les revendications 1à 5, caractérisé en ce que le tube ouvert à ses extrémités est constitué par un ensemble de deux tubes coaxiaux dont l'un est à l'intérieur et l'autre à l'extérieur, tout en ayant leur axe commun parallèle à celui du tracteur, un manchon, en matière élastique, étant intercalé entre les deux tubes et étant collé à ceux-ci. 6. - Device according to claims 1 to 5, characterized in that the tube open at its ends is constituted by a set of two coaxial tubes, one of which is inside and the other outside, while having their common axis parallel to that of the tractor, a sleeve, of elastic material, being interposed between the two tubes and being glued to them.
BE516565D BE516565A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE516565A true BE516565A (en)

Family

ID=153711

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE516565D BE516565A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE516565A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0215714B1 (en) Wheel chair for a disabled person, especially for a child
CA2312882C (en) Crankset without dead centre point, and assembly comprising such a crankset and a measuring appliance
FR2579405A1 (en) AGRICULTURAL MACHINE WITH IMPROVED TRANSMISSION DEVICE
FR2739747A1 (en) Towing structure for coupling cutting machine to tractor
FR2754481A1 (en) MOUNT SAW MOUNT OF THE MONOBLOCK BOW TYPE WITH BLADE TENSIONING DEVICE
FR2815584A1 (en) Vehicle seat has sliding unit which receives tensile load acting on safety belt buckle, displaced into slot in side frame of bottom rail
FR2561502A1 (en) Device for fastening a shoe onto a pedal and component parts of the said device
BE516565A (en)
EP0755621B1 (en) Foldable crop-collecting device
FR2897916A1 (en) AUXILIARY STEERING DRIVE, SHAFT DISPLACEMENT DEVICE FOR THIS STEERING DRIVE, AND METHOD OF MOUNTING SUCH A DRIVE
FR2843364A1 (en) Cycle pedal gear comprises two crank supports eccentrically positioned on driving cog rotational axis, rotation of cranks carrying pedals transmitted to driving cog by lugs on cranks displacing in runners connected to driving cog axis
WO2021094092A1 (en) Hitching device designed to be fitted on a scooter
FR2523803A1 (en) CHARRUE PORTEE BRABANT
FR2505652A1 (en) Link joining wheelchair to motorised drive wheel - is pivoted to upper part of wheel support and has automatic bolts fixing it to lower part
FR2758228A1 (en) Agricultural machine for preparation of soil
FR2831127A1 (en) Snow scooter comprises rear support and front steering runners connected by rigid tubular frame having lower portion, fitted with feet support, overhanging and connected to rear runner by articulation
BE855828A (en) BICYCLE BRAKE ACTIVATED BY THE PETALS
FR2882253A1 (en) Side arm coupling part for wheel chair, has bar traversing openings in walls of rigid part and serving as axis of rotation for fork arm and deck including winch equipped with handle for lifting fork arm at its rear end
FR2469867A1 (en) Mower and brush cutter - has height adjusted by frame hinging below combined chassis and housing
BE402936A (en)
FR2775247A1 (en) Bicycle with central frame forming suspension
FR2739605A1 (en) Multipurpose frame for light sand or ice yacht
FR2597426A1 (en) STEERING SYSTEM FOR A MOTORIZED VEHICLE HAVING A CENTERING MECHANISM
FR2603859A2 (en) Bicycle saddle tube with instantaneous height adjustment
FR2703559A1 (en) Rotary harrow including elements which can be folded up for travel