BE514334A - - Google Patents

Info

Publication number
BE514334A
BE514334A BE514334DA BE514334A BE 514334 A BE514334 A BE 514334A BE 514334D A BE514334D A BE 514334DA BE 514334 A BE514334 A BE 514334A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
duct
carrying
constipation
order
advance
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE514334A publication Critical patent/BE514334A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G53/00Conveying materials in bulk through troughs, pipes or tubes by floating the materials or by flow of gas, liquid or foam
    • B65G53/34Details
    • B65G53/40Feeding or discharging devices
    • B65G53/46Gates or sluices, e.g. rotary wheels
    • B65G53/4683Gates or sluices, e.g. rotary wheels with a reciprocating mover acting directly on material

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Prostheses (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PROCEDE   PDUR   LE TRANSPORT DE MATERIAUX MENUS ET/OU PULVERISES D'UNE AMBIANCE ET UNE AUTRE SOUS PRESSION DIFFERENTE, ET DISPDSITIF POUR'LA REALISATION DE 
CE PROCEDE. 



   La présente invention se réfère à un procédé pour le transport de matériaux en menus morceaux et/ou pulvérisés d'une ambiance à une autre sous pression différente, ainsi qu'à un dispositif servant à la réalisation de ce procédé. 



   On connaît déjà des moyens pour l'introduction mécanique de matériaux en petits morceaux dans un récipient sous pression mais ces moyens ne sont normalement pas suffisants quand il s'agit de travailler sous des pressions élevées,   ou.il   est indispensable de pouvoir jouir d'une étanchéité parfaite, ou bien quand on a à faire avec des agents chimiques attaquant les matières, ou bien encore avec des substances fortement abrasives, en outre lorsqu'il s'agit de travailler à de hautes températures ou bien lorsqu'il est utile d'introduire le moins d'air ou de liquide possible, ou bien encore quand il faut enlever d'un récipient sous pression ou dépression, c'est-à-dire en   va-   cuum, une ou des substances imbibées de liquide ou imprégnées de gaz,

   destiné à ne pas suivre du tout ou à ne suivre qu'en très petite quantité la ou les substances à transporter ou à extraire. 



   Le procédé selon; l'invention permet d'atteindre d'une façon complète les résultats ne pouvant être obtenus par les susdits moyens déjà connus, tout en assurant la réalisation d'avantages réels dans ses différen- tes applications. 



   Le procédé selon l'invention est substantiellement caractérisé en ce que le matériel est poussé par le moyen d'un organe de déplacement le long d'un conduit unissant les deux ambiances sous pression différente, la former et les .dimensions du dit conduit, comme aussi des éléments d'alimen- tation et/ou.des engins artificiels destinés à agir en contraste de l'organe de déplacement étant de nature telle d'être capable de former, grâce au pou- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 voir de l'organe de déplacement, une discontinuité de l'encombrement du ma- tériel le long du   :

  '.conduit   de transport, dans le but de réaliser au moins une zone de constipation par la compression du matériel de force telle d'empêcher au fluide, susceptible de tenter de se transférer d'un récipient à l'autre à cause de la différence de la pression dans les deux récipients en question, d'effectuer ce transfert. 



   Selon l'invention, l'organe de déplacement du matériel pourra être du type intermittent ou discontinu dans le sens de réaliser un transfert salutaire, et dans ce cas la discontinuité de la constipation du matériel pourra être envisagée outre que le long du conduit de passage aussi dans le temps, c'est-à-dire avec au moins une zone de constipation se créant en un instant déterminé et se   détruisant   et/ou étant renouvelée par une autre zone constipée formée par de l'autre matériel en un instant successif. 



   Si, au contraire, l'organe de déplacement est du type continu, on pourra envisager la discontinuité dans la constipation du conduit par le matériel lui-même dans le sens se référant à la position du conduit, c'est-à- dire que la ou les zones constipées auront une position constante même au changement du temps par rapport à l'instant où elles adviennent, sauf que quand le déplacement continu du matériel et par conséquent de son passage continu dans la conduite a lieu, la zone constipée de matériel sera formée par du matériel continuellement rechangé. 



   Quelques exemples de réalisation d'un dispositif destiné au transport selon le procédé en question sont décrits ci-après et représentés à titre purement indicatif et non limitatif dans le dessin schématique   ci+   joint. 



   La fig. 1 montre en coupe longitudinale un dispositif de dépla- cement du type à intermittence réalisé par un poussoir à mouvement alternatif. 



   Les figs. 2 et 3 sont des reproductions analogues en deux modi- fications limitées toutefois à la seule partie qui diffère de l'illustration de la fig. 1. 



   Les figs. 4 à 7 sont des coupes partielles d'un dispositif de déplacement du type à intermittence et comprenant des moyens artificiels de contraste à l'action de l'organe de déplacement pour l'avancement du ma-   tériel .    



   Les   figs. 8   à 10 montrent en partie et en coupe trois diffé- rentes formes de réalisation d'un dispositif pour l'application du procédé et comprenant un organe de déplacement du type continu. 



   Les figs. 11 et 12 montrent deux autres dispositifs de dépla- cement à mouvement alternatif, et comprenant une conduite divergente de trans= port du matériel. 



   Dans un but   d'unification,   toutes les parties détaillées il- lustrées et décrites identiques ou équivalentes sont distinguées par les mê- mes signes de référence. 



   Les deux récipients sous pression différente l'un par rapport à l'autre sont indiqués par A et B; ils sont séparés par un diaphragme 1. 11 est inutile de considérer lequel des deux récipients est sous pression plus êle- vée, mais il est entendu que par la suite le passage du matériel se fera du récipient A au récipient B, donc dans le sens de la flèche X. 



   Les dispositifs décrits et illustrés pourront par conséquent être considérés comme des moyens de chargement et de   déchargement   vers   ou@à   partir de récipients se trouvant sous une pression supérieure ou inférieure à la pression à l'extérieur du récipient (par exemple à la pression atmosphé- rique). 



   Selon l'exemple de la fig. 1, le matériel en menus morceaux et/ou pulvérisé du récipient A est contenu dans une trémie 2, qui en   provo-,-   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 que le déchargement par gravité dans un conduit à axe horizontal C, lequel réunifies deux récipients A et B. Ce conduit, de section constante, par exempt circulaire, est   parcouru   alternativement par un piston 3 à mou- vement axial et constituant le poussoir ou organe de déplacement   longitu-   dinal à intermittence du matériel.

   Le piston 3, qui est représenté dans sa position de fin de course, dans laquelle il consent le chargement du conduit cylindrique C par du matériel provenant de la trémie 2, avant de commencer le déplacement selon la flèche X, qui détermine l'avancement du matériel chargé, dans la direction du récipient B, atteint l'autre position de fin de course 3' (représentée par une ligne à traits) tout en fermant l' embouchure de sortie de la trémie 2.

   La longueur du tuyau C est telle de permettre au matériel de subir l'effet du frottement le long de la ou des parois du conduit C, et, en combinaison avec celui-ci, du frottement à l' intérieur même du matériel pendant son déplacement forcé et justement réa- lisé sous l'action du poussoir 3, cette action permettant d'obtenir la cons- tipation du matériel le long du conduit, ce qui contrastera le .passage du fluide (liquide ou gaz qu'il soit) d'un récipient à l'autre, ce qui compor- tera la création d'une étanchéité susceptible de vaincre la différence de pression d'un   récipient   par rapport à l'autre.

   Mais le passage du fluide est rendu impossible même pendant la course en retour du piston 3, en oppo- sition de l'indication de la flèche X, dans le but de consentir un nouveau remplissage du conduit C de la part de la trémie 2 et en conséquence une nouvelle action de déplacement de matériel chargé vers le récipient B.

   Le nouveau matériel se comprimant contre celui qui avait été précédemment constipé fait avancer ce,dernier dans le sens de la flèche X, ee travail se répétant jusqu'au moment où on aura une quantité (au poids) correspondant au matériel qui est entré et à celui qui, selon la flèche Y, se décharge dans le récipient B; lors de son arrivée à ce dernier, le matériel   précé-   demment comprimé se désagrégera (à cause avant tout de la cessation de l'ac- tion de compression produite dans le conduit C) lui permettant de retourner à l'état auquel il se trouvait avant d'arriver à la portée de l'organe de déplacement et qui sera plus ou moins celui où il se trouvait dans le ré- cipient de départ A, ou aussi dans la trémie 2. 



   Dans l'exemple de la tige 2, l'effet de réaction du matériel à l'action du poussoir 3' est confié outre qu'au frottement dans le conduit C, ou au frottement intérieur du matériel aussi à un rétrécissement 4 de ce conduit C; ce rétrécissement permet de limiter fortement la longueur du con- duit C tout en réalisant une zone de constipation en amont de la position D. 



  L'élargissement du conduit en aval du rétrécissement permet d'obtenir l'ex- pansion et par conséquent la désagrégation du matériel avant qu'il se dé- charge dans le récipient B. Il est entendu que pour réduire la longueur du conduit D, dans le cas d'une section constante de celui-ci, selon la fig. 



  1, on pourra utiliser   pour   effectuer la réaction à l'action du poussoir le poids même du matériel contenu dans le conduit, en faisant en sorte que le conduit soit placé en pente montant vers le récipient B. D'autres moyens permettant d'obtenir l'effet de réaction désiré peuvent être employés soit comme organes rigides de déviation, soit comme organes similaires solidaires du conduit C. 



   Dans   l'exem   ple de la fig. 3, le conduit C est,, convergent et divergent de façon à réaliser à la hauteur du rétrécissement la zone D de ma- tériel constipé C et ensuite sur le parcours divergent la zone E de matériel se désagrégeant par l'expansion à laquelle il est soumis avant d'arriver dans l'intérieur du récipient B. 



   Dans la solution constructive montrée par la fig. 4, l'action sur le matériel contrastant l'action de l'organe de poussée 3' est réalisée par un organe auxiliaire antagoniste formé par un élément à disque 5 présen- té par une tige 6 co-axiale du conduit C. Cette tige 6 peut être soumise à un mouvement axial provoqué par un ressort hélicoïdal 7 dans le sens de la flèche Z, ce dit ressort s'appuyant à une extrémité sur un rehaussement annu- laire 8 de la tige 6 et à l'autre extrémité sur une traverse 9 éngagée   axia-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 lement sur le diaphragme 1 par le moyen de tiges taraudées 10, au nombre de deux. En vissant ou dévissant des écrous de ces tiges on peut régler la ten sion et par conséquent la charge de ce ressort.

   Dans l'exemple représenté, le diaphragme est cylindrique et   il   donne lieu par conséquent à la forma- tion de l'enveloppe d'un réservoir   individuant   l'ambiance   B.   La tige 6 du fait qu'elle sort de cette enveloppe devra être munie d'organes d'étanchéité (presse-étoupe) que, toutefois,   on, a   pas jugé indispensable de reproduire ici. Une vanne 5 en forme de disque par exemple. obstrue l'embouchure de sor- tie du conduit C, tandis que, lorsque le dispositif est en fonction, il a le but de contraster l'avance du matériel, lui permettant de se constiper dans l'intérieur du conduit.

   Naturellement, une fois que le piston a obtenu l'ef- fet de constipation et qu'il donne lieu à une avance totale du matériel con- tenu dans le conduit, le disque 5 se déplace dans le sens contraire à celui montré par la flèche Z, afin de permettre le déchargement du matériel dans le récipient B. Le matériel sortant du conduit C et par conséquent se libé- rant de la prise à laquelle il était soumis se désagrège contre la face   fron-   tale de l'élément à disque 9. 



   Analogue est la solution constructive de la fig. 5, sauf la forme divergente de l'extrémité du conduit C de façon à réaliser une zone E de désagrègement du matériel   précédemment   comprimé dans la partie   cylindri"'-   que D. 



   Dans la forme de réalisation de la fig. 6, le conduit C est divergent selon des génératrices curvilignes, les zones D et E de matériel comprimé se réalisant d'une manière analogue à la précédente. 



   Par des lignes à traits on a indiqué dans la fig. 6 par 5' une forme particulière à pointe de la surface frontale de la vanne 5 en vue d'améliorer les conditions de désagrégation du matériel et créer ainsi un déchargement régulier de celui-ci dans des directions radiales, symétriques par rapport à l'axe commun du conduit C et de l'organe 5. 



   La fig. 7 représente une forme particulière d'exécution du dis- positif montré à la fig. 6. Le conduit divergent C est formé par une série de troncs cylindriques. de diamètre différent enfilés les uns sur les autres pour un certain parcours et rigidement mpntés l'un par rapport à l'autre. 



  La surface frontale de l'organe 5, indiquée par 5", est concave, ce qui em- pêche au matériel d'adhérer dans certaines conditions à la dite surface et par conséquent dans le but d'améliorer le déchargement du matériel. 



   La fig. 8 montre un dispositif correspondant à celui de la fig. 1, sauf que l'organe de déplacement du matériel est du type continu (dans l'exemple représenté il s'agit d'une vis d'archimède F qui tourne dans le conduit cylindrique C. 



   La vis   d'archimède   pourra voir un pas variable le long de son axe,   c'est-à-dire   diminuant dans le sens de l'avance du matériel (comme on l'a représenté à la   fige   9), de façon à créer une constipation progressive du dit matériel entre les spires de ]avis d'archimède. 



   Cette dernière pourra enfin être placée dans un conduit con- vergent, dans lequel cas elle recevra une forme conique ou convergente de façon là réaliser la compression du matériel, progressivement, dans la zone D. Le matériel pourra par la suite se désagréger par décompression plus en avant (zone E), pourvu. que le conduit C soit construit avec une partie diver- gente. Il est entendu que les dispositifs d'alimentation   centime   des   figu-   res 8, 9 et 10 pourront aussi être combinés avec les formes de réalisation pré- vues aux figures 2,   4,   5, 6 et 7. 



   Dans la fig; 11 on a repré senté un dispositif alternatif de chargement (l'ambiance B se trouve sous une pression supérieure à celle de l'ambiance A) qui est mû par un piston 12 soumis à un mouvement alternatif dans l'intérieur du cylindre 13, ce piston étant commandé par un fluide sous 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 pression (par exemple par de la vapeur). En changeant la course et/ou la fréquence du mouvement alternatif de ce piston, on variera dans des limites dé-terminées la quantité du matériel transféré d'un récipient à l'autre dans l'unité de   tempse   Le conduit C termine par un parcours divergent et l'embou- chure d'introduction est fermée par une vanne automatique à disque   oscillan-   te 14 monté supérieurement en 15 sur le diaphragme 1.

   La vanne cherche à fermer par son propre poids,en réalisant ainsi une contres-pression analogue à celle qu'on obtient par le moyen de l'organe à disque 5 (figures 4, 5, 6 et  7.).   



   Le trait divergent du conduit donne lieu à la suite de la pression supérieure existant dans le récipient B une compression ultérieure du matériel pendant la course de retour du poussoir 3, dans le sens d'amé- liorer l'étanchéité. 



   Dans la forme de réalisation de la fig. 12 l'augmentation de la résistance à l'avance du matériel le long du conduit C est obtenue par un diaphragmer incliné 16 constituant le dernier tronçon du conduit incliné vers le haut. 



   Il va sans dire que lors de l'exécution pratique du procédé les formes de réalisation et les destinations d'usage du procédé lui-même pourront changer sans toutefois sortir de l'idée base et de la portée de 1' invention et du brevet y relatif. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Procédé pour le transport de matériaux en menus morceaux et/ou pulvérisés d'un récipient à un autre sous pression différente carac- térisé en ce que le matériel est poussé par le moyen d'un organe de déplace- ment dans un conduit unissant les deux récipients sous pression différente, les dimensions et la forme de ce conduit, des moyens d'alimentation et/ou des moyens artificiels subsidiaires éventuellement adoptés et destinés à contras- ter l'action de déplacement de l'organe de poussée étant telles de créer sous l'action du dit organe de déplacement du matériel une discontinuité dans la compression ou constipation du matériel lui+même le long du conduit de trans- fert,

   de fagon à créer au moins une zone de matériel comprimé ou constipé tel- le d'obstruer le conduit et d'empêcher le passage du fluide susceptible de tenter de se transférer d'un récipient à l'autre à cause de la différence de pression existant entre les deux récipients. 



   2. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que 1' avance du matériel se fait d'une manière intermittente ou discontinue, la discontinuité dans la compression du matériel afférant dans ce cas des zones différenciées distribuées le long du'conduit et variables dans le temps,   c'est-à-dire   qu'une ou plusieurs zones de constipation se réalisent dans l'unité de temps et se détruisent et/ou sont remplacées par une autre zone formée par de l'autre matériel en un temps successif. 



   3. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que 1' avance du matériel se fait d'une manière continue,la discontinuité dans la compression se réalisant le long du conduit, les différentes zones, se trou- vant dans de différentes conditions de compression, restant immobiles dans le temps, mais, se pemplaçant continuellement l'une par rapport à l'autre par du matériel comprimé ou non.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PROCESS FOR THE TRANSPORT OF MENUS AND / OR SPRAYED MATERIALS OF ANY ATMOSPHERE AND ANOTHER UNDER DIFFERENT PRESSURE, AND AVAILABLE FOR THE REALIZATION OF
THIS PROCESS.



   The present invention relates to a process for the transport of materials in small pieces and / or pulverized from one environment to another under different pressure, as well as to a device used for carrying out this process.



   Means are already known for the mechanical introduction of materials in small pieces into a pressure vessel, but these means are normally not sufficient when it comes to working under high pressures, or it is essential to be able to enjoy perfect sealing, or when dealing with chemical agents attacking the materials, or even with highly abrasive substances, in addition when it comes to working at high temperatures or when it is useful to '' introduce as little air or liquid as possible, or even when it is necessary to remove from a container under pressure or depression, that is to say in va- cuum, one or more substances soaked in liquid or impregnated with gas,

   intended not to follow at all or to follow only a very small quantity of the substance (s) to be transported or extracted.



   The method according to; the invention makes it possible to achieve in a complete manner the results which cannot be obtained by the aforesaid already known means, while ensuring the realization of real advantages in its various applications.



   The method according to the invention is substantially characterized in that the material is pushed by means of a displacement member along a duct uniting the two environments under different pressure, forming it and the dimensions of said duct, such as also food elements and / or artificial devices intended to act in contrast to the displacement member being of such a nature to be capable of forming, thanks to the power

 <Desc / Clms Page number 2>

 see from the displacement member, a discontinuity in the bulk of the material along the:

  '. transport conduit, with the aim of achieving at least one zone of constipation by compressing the material of such force as to prevent the fluid, likely to attempt to transfer from one container to another because of the difference of the pressure in the two containers in question, to effect this transfer.



   According to the invention, the device for moving the material may be of the intermittent or discontinuous type in the direction of achieving a beneficial transfer, and in this case the discontinuity of the constipation of the material may be envisaged in addition to that along the passage duct. also in time, that is to say with at least one zone of constipation being created in a determined instant and being destroyed and / or being renewed by another constipated zone formed by other material in a successive instant.



   If, on the contrary, the displacement member is of the continuous type, we can consider the discontinuity in the constipation of the duct by the material itself in the direction referring to the position of the duct, that is to say that the constipated area (s) will have a constant position even at the change of weather from the instant they occur, except that when the continuous movement of material and therefore its continuous passage through the pipeline takes place, the material constipated area will be formed by continuously changing material.



   A few embodiments of a device intended for transport according to the process in question are described below and shown purely as an indication and not as a limitation in the attached schematic drawing.



   Fig. 1 shows in longitudinal section a movement device of the intermittent type produced by a reciprocating pusher.



   Figs. 2 and 3 are analogous reproductions in two modifications limited however to the only part which differs from the illustration of FIG. 1.



   Figs. 4 to 7 are partial sections of a moving device of the intermittent type and comprising artificial means of contrast to the action of the moving member for the advancement of the material.



   Figs. 8 to 10 show, in part and in section, three different embodiments of a device for the application of the method and comprising a displacement member of the continuous type.



   Figs. 11 and 12 show two other moving devices with reciprocating motion, and comprising a divergent pipe for transporting the material.



   For the purpose of unification, all the detailed parts illustrated and described which are identical or equivalent are distinguished by the same reference signs.



   The two pressure vessels different from each other are indicated by A and B; they are separated by a diaphragm 1. It is useless to consider which of the two receptacles is under higher pressure, but it is understood that the material will subsequently pass from receptacle A to receptacle B, therefore in the direction of the X arrow.



   The devices described and illustrated may therefore be considered as means of loading and unloading towards or from containers which are under a pressure higher or lower than the pressure outside the container (for example at atmospheric pressure). rique).



   According to the example of FIG. 1, the material in small pieces and / or pulverized from the container A is contained in a hopper 2, which provo -, -

 <Desc / Clms Page number 3>

 that the unloading by gravity in a duct with horizontal axis C, which unites two containers A and B. This duct, of constant section, by circular free, is traversed alternately by a piston 3 with axial movement and constituting the pusher or member intermittent longitudinal movement of the material.

   The piston 3, which is shown in its end-of-stroke position, in which it allows the cylindrical duct C to be loaded with material coming from the hopper 2, before starting the movement according to the arrow X, which determines the advancement of the The loaded material, in the direction of container B, reaches the other end position 3 '(represented by a dashed line) while closing the outlet mouth of hopper 2.

   The length of the pipe C is such as to allow the material to undergo the effect of friction along the wall (s) of the duct C, and, in combination therewith, of the friction within the material itself during its movement. forced and precisely carried out under the action of the pusher 3, this action making it possible to obtain the conspation of the material along the duct, which will contrast the passage of the fluid (liquid or gas whatever) of one container to another, which will involve the creation of a seal capable of overcoming the pressure difference of one container relative to the other.

   But the passage of the fluid is made impossible even during the return stroke of the piston 3, in opposition to the indication of the arrow X, with the aim of allowing a new filling of the duct C from the hopper 2 and consequently a new action of moving the loaded material towards the container B.

   The new material compressing against the one which had previously been constipated makes the latter advance in the direction of the arrow X, this work being repeated until the moment when we have a quantity (by weight) corresponding to the material which has entered and to the one which, according to the arrow Y, discharges into the receptacle B; when it arrives at the latter, the previously compressed material will disintegrate (mainly because of the cessation of the compression action produced in the duct C) allowing it to return to the state in which it was before reaching the range of the displacement member and which will be more or less the one where it was in the starting receptacle A, or also in the hopper 2.



   In the example of the rod 2, the reaction effect of the material to the action of the pusher 3 'is entrusted in addition to the friction in the duct C, or the internal friction of the material also to a narrowing 4 of this duct VS; this narrowing makes it possible to greatly limit the length of the pipe C while creating a zone of constipation upstream of the position D.



  The widening of the duct downstream of the constriction makes it possible to obtain the expansion and consequently the disintegration of the material before it discharges into the receptacle B. It is understood that in order to reduce the length of the duct D, in the case of a constant section thereof, according to fig.



  1, the actual weight of the material contained in the duct can be used to carry out the reaction to the action of the pusher, ensuring that the duct is placed on an upward slope towards the receptacle B. Other means making it possible to obtain the desired reaction effect can be used either as rigid deflection members or as similar members integral with duct C.



   In the example of FIG. 3, the duct C is ,, converge and diverge so as to achieve at the height of the narrowing the zone D of constipated material C and then on the divergent path the zone E of material disintegrating by the expansion at which it is submitted before entering the interior of container B.



   In the constructive solution shown in fig. 4, the action on the contrasting material the action of the thrust member 3 'is carried out by an antagonistic auxiliary member formed by a disc element 5 presented by a rod 6 coaxial with the duct C. This rod 6 can be subjected to an axial movement caused by a helical spring 7 in the direction of arrow Z, this said spring resting at one end on an annular enhancement 8 of the rod 6 and at the other end on a traverse 9 engagée axia-

 <Desc / Clms Page number 4>

 Lement on the diaphragm 1 by means of threaded rods 10, two in number. By screwing or unscrewing the nuts of these rods, the tension and consequently the load of this spring can be adjusted.

   In the example represented, the diaphragm is cylindrical and it consequently gives rise to the formation of the envelope of a reservoir which identifies the environment B. The rod 6, because it comes out of this envelope, must be provided with sealing members (stuffing box) that, however, it was not considered essential to reproduce here. A valve 5 in the form of a disc for example. obstructs the outlet mouth of duct C, while, when the device is in operation, its purpose is to counteract the advance of the material, allowing it to constipate in the interior of the duct.

   Naturally, once the piston has obtained the effect of constipation and gives rise to a complete advance of the material contained in the duct, the disc 5 moves in the direction opposite to that shown by the arrow. Z, in order to allow the material to be unloaded into the receptacle B. The material leaving the duct C and consequently freeing itself from the socket to which it was subjected, disintegrates against the front face of the disc element 9 .



   Analogue is the constructive solution of fig. 5, except for the divergent shape of the end of duct C so as to achieve a zone E for breaking up the material previously compressed in the cylindrical part "'- that D.



   In the embodiment of FIG. 6, the duct C diverges along curvilinear generatrices, the zones D and E of compressed material being produced in a manner analogous to the preceding one.



   By dashed lines it has been indicated in fig. 6 by 5 'a particular shape at the tip of the front surface of the valve 5 with a view to improving the conditions of material disintegration and thus creating a regular unloading of the latter in radial directions, symmetrical with respect to the axis common of duct C and organ 5.



   Fig. 7 represents a particular embodiment of the device shown in FIG. 6. The divergent duct C is formed by a series of cylindrical trunks. of different diameter threaded on top of each other for a certain distance and rigidly mounted with respect to each other.



  The front surface of the member 5, indicated by 5 ", is concave, which prevents the material from adhering under certain conditions to said surface and therefore in order to improve the unloading of the material.



   Fig. 8 shows a device corresponding to that of FIG. 1, except that the device for moving the material is of the continuous type (in the example shown it is an Archimedean screw F which rotates in the cylindrical duct C.



   The Archimedean screw will be able to see a variable pitch along its axis, that is to say decreasing in the direction of the advance of the material (as shown in fig 9), so as to create a progressive constipation of the said material between the turns of] Archimedes opinion.



   The latter can finally be placed in a convergent duct, in which case it will receive a conical or converging shape so as to achieve compression of the material, progressively, in zone D. The material can subsequently disintegrate by decompression more forward (zone E), provided. that duct C is constructed with a divergent part. It is understood that the penny feeders of FIGS. 8, 9 and 10 could also be combined with the embodiments shown in FIGS. 2, 4, 5, 6 and 7.



   In fig; 11 we have shown an alternative charging device (environment B is under a pressure greater than that of environment A) which is moved by a piston 12 subjected to a reciprocating movement in the interior of cylinder 13, this piston being controlled by a fluid under

 <Desc / Clms Page number 5>

 pressure (for example by steam). By changing the stroke and / or the frequency of the reciprocating movement of this piston, the quantity of material transferred from one container to another in the unit of time will be varied within defined limits. diverge and the introduction mouth is closed by an automatic valve with oscillating disc 14 mounted above at 15 on the diaphragm 1.

   The valve seeks to close by its own weight, thus achieving a counter-pressure similar to that obtained by means of the disc member 5 (Figures 4, 5, 6 and 7.).



   The divergent line of the duct gives rise, as a result of the higher pressure existing in the receptacle B, to a subsequent compression of the material during the return stroke of the pusher 3, in the direction of improving the seal.



   In the embodiment of FIG. 12 the increase in the resistance to the advance of the material along the duct C is obtained by an inclined diaphragm 16 constituting the last section of the duct inclined upwards.



   It goes without saying that during the practical execution of the process the embodiments and the destinations of use of the process itself may change without, however, departing from the basic idea and the scope of the invention and of the patent. relative.



   CLAIMS.



   1. Method for the transport of materials in small pieces and / or pulverized from one receptacle to another under different pressure, characterized in that the material is pushed by means of a moving member in a unifying duct the two different pressure vessels, the dimensions and shape of this duct, the supply means and / or subsidiary artificial means which may be adopted and intended to counteract the displacement action of the thrust member being such as to create under the action of said material displacement member a discontinuity in the compression or constipation of the material itself along the transfer duct,

   so as to create at least one zone of compressed or constipated material such as to obstruct the duct and prevent the passage of fluid which may attempt to transfer from one container to another because of the pressure difference existing between the two receptacles.



   2. Method according to claim 1, characterized in that one advance of the material is done in an intermittent or discontinuous manner, the discontinuity in the compression of the material relating in this case to differentiated areas distributed along the duct and variable in time, that is to say that one or more areas of constipation occur in the unit of time and are destroyed and / or are replaced by another area formed by other material in a successive time.



   3. Method according to claim 1, characterized in that the advance of the material takes place in a continuous manner, the discontinuity in the compression being produced along the duct, the different zones being in different conditions of. compression, remaining immobile in time, but, continuously replacing each other by material, whether or not compressed.


    

Claims (1)

4. Dispositif destiné à la réalisation pratique du procédé de la revendication 1 caractérisé en ce que le conduit a une section constante et une longueur telle de créer à cause du frottement du matériel le long de la ou des parois du dit conduit ou du frottement à l'intérieur même du matériel en mouvement une action d'antagpnisme sur l'action du poussoir destiné à réa- liser la compression ou la constipation du matériel dans ce conduit. 4. Device for the practical implementation of the method of claim 1 characterized in that the duct has a constant section and a length such as to create due to the friction of the material along the wall or walls of said duct or the friction to the very interior of the moving material, an action of antagonism on the action of the pusher intended to effect the compression or constipation of the material in this duct. 5 . Dispositif pour l'exécution du procédé selon la revendiea- <Desc/Clms Page number 6> tion 1,caractérisé en ce que le conduit présente au moins un rétrécisse- ment dont le but est de réduire fortement la vitesse de passage du matériel et par conséquent de permettre à l'organe de déplacement de former et assu- rer la compression ou constipation du matériel. 5. Device for carrying out the method according to claim <Desc / Clms Page number 6> tion 1, characterized in that the duct has at least one constriction, the purpose of which is to greatly reduce the speed of passage of the material and consequently to allow the displacement member to form and ensure compression or constipation equipment. 6. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la reven- dication 1, caractérisé en ce que le conduit est au moins en partie conver, gent dans le but d'obtenir la constipation progressive du matériel. 6. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized in that the duct is at least partly converged in order to obtain the progressive constipation of the material. 7. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la reven- dication 1, caractérisé en ce que le conduit est divergent à son extrémité de sortie dans le but de permettre au matériel précédemment comprimé de s' épandre et de se désagréger avant de passer dans le récipient d'arrivée. 7. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized in that the conduit is divergent at its outlet end in order to allow the previously compressed material to spread and to disintegrate before passing into the receiving container. 8. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la reven- dication 1, caractérisé en ce que le conduit est convergent et divergent dans le but d'assurer la constipation du matériel dans la zone rétrécie. 8. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized in that the duct converges and diverges in order to ensure constipation of the material in the constricted zone. 9. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la reven- dication 1, caractérisé en ce que le conduit est au moins en partie incliné dans le but d'exploiter aussi le poids propre du matériel pour augmenter les moyens agissant contre l'avance du matériel. 9. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized in that the duct is at least partly inclined with the aim of also exploiting the own weight of the material to increase the means acting against the advance of the material. . 10. Dispositif selon la revendication 9, caractérisé en ce que la partie inclinée du conduit est obtenue par le moyen d'un diaphragme incliné disposé sur l'embouchure de déchargement du. conduit. 10. Device according to claim 9, characterized in that the inclined part of the duct is obtained by means of an inclined diaphragm disposed on the discharge mouth of the. led. 11. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la reven- dication 1, caractérisé en ce que le dispositif lui-même comprend un moyen auxiliaire antagoniste de l'avance du matériel constitué par une vanne,',en forme de plat ou disque qui est poussée contre l'embouchure de décharge- ment du conduit par un moyen élastique, un poids, une pression de fluide sous pression, par exemptée hydraulique ou autre similaire. 11. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized in that the device itself comprises an auxiliary means antagonistic to the advance of the material constituted by a valve, ', in the form of a plate or disc which is thrust against the discharge mouth of the conduit by elastic means, weight, pressurized fluid pressure, hydraulic relief, or the like. 12. Dispositif selon la revendication 11, caractérisé en ce que le moyen auxiliaire antagoniste est formé par une vanne automatique os- cillante en forme de plat ou disque servant à obstruer l'extrémité du con- duit. 12. Device according to claim 11, characterized in that the auxiliary antagonistic means is formed by an oscillating automatic valve in the form of a flat or disc serving to obstruct the end of the pipe. 13. Dispositif selon la revendication 12, caractérisé en ce que la vanne en forme de plat se ferme par son propre poids. 13. Device according to claim 12, characterized in that the flat-shaped valve closes by its own weight. 14. Dispositif selon la revendication 11, caractérisé en ce que le moyen antagoniste a une forme substantiellement de disque et qu'il est engagé sur une tige soumise à un mouvement axial, co-axial du conduit, cette tige étant soumise à un ressort hélicoïdal. 14. Device according to claim 11, characterized in that the opposing means has a substantially disc shape and that it is engaged on a rod subjected to an axial movement, co-axial of the duct, this rod being subjected to a helical spring. . 15. Dispositif selon la revendication 14, caractérisé en ce que le ressort hélicoïdal est combiné avec des moyens de modification de sa charge. 15. Device according to claim 14, characterized in that the helical spring is combined with means for modifying its load. 16. Dispositif selon la revendication 11, caractérisé en ce que la surface supérieure active de l'élément antagoniste est plate. 16. Device according to claim 11, characterized in that the active upper surface of the antagonist element is flat. 17. Dispositif selon la revendication 11, caractérisé en ce que la surface frontale active de l'élément antagoniste est concave. 17. Device according to claim 11, characterized in that the active front surface of the antagonist element is concave. 18. Dispositif selon la revendication 11 caractérisé en ce que la surface frontal-active de l'élément antagoniste est convexe avec pointe dans le but d'améliorer les conditions de désagrégation du matériel. 18. Device according to claim 11, characterized in that the frontal-active surface of the antagonist element is convex with a point in order to improve the conditions of material disintegration. 19. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la reven- dication 1, caractérisé en ce que le conduit de section variable est obtenu par le moyen de plusieurs troncs de tuyau de diamètre différent l'un par rapport à l'autre, ces troncs étant rigidement unis l'un à l'autre et/ou partiellement enfilés l'un sur l'autre. 19. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized in that the duct of variable section is obtained by means of several trunks of pipe of different diameter with respect to one another, these trunks being rigidly joined to one another and / or partially threaded one on top of the other. 20. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la reven- <Desc/Clms Page number 7> dication 1, caractérisé en ce que le moyen de déplacement est constitué par un piston ou poussoir parcourant axialement par un mouvement alternatif le conduit et obstruant pendant sa course à l'avant une fenêtre d'introduction du matériel dans ce conduit et la laissant ouverte pendant la course de re- tour afin de permettre le rechargement successif. 20. Device for carrying out the process according to the invention. <Desc / Clms Page number 7> dication 1, characterized in that the displacement means is constituted by a piston or pusher traveling axially by a reciprocating movement through the duct and obstructing during its travel at the front a window for introducing material into this duct and leaving it open for the return stroke in order to allow successive reloading. 21. Dispositif selon la revendication 20, caractérisé en ce que le matériel passe dans le conduit au travers d'une fenêtre tout simple- ment par gravité. 21. Device according to claim 20, characterized in that the material passes into the duct through a window quite simply by gravity. 22. Dispositif selon la revendication 20, caractérisé en ce que le mouvement alternatif est réalisé par le moyen d'un fluide sous pres- sion qui agit sur un piston. 22. Device according to claim 20, characterized in that the reciprocating movement is produced by means of a pressurized fluid which acts on a piston. 23. Dispositif selon la revendication 22, caractérisé en ce que le piston moteur est doté d'une course et/ou d'une fréquence réglables. 23. Device according to claim 22, characterized in that the drive piston has an adjustable stroke and / or frequency. 24. Dispositif pour la réalisation du procédé selon la re- vendications 1, caractérisé en ce que l'organe de déplacement du matériel est formé par une vis d'archimède qui tourne coaxialement dans le conduit. 24. Device for carrying out the method according to claim 1, characterized in that the material displacement member is formed by an Archimedean screw which rotates coaxially in the duct. 25. Dispositif selon la revendication 24, caractérisé en ce que la vis d'archimède est à pas décroissant dans le sens de l'avance du matériel dans le but de réaliser la constipation progressive du maté- riel. 25. Device according to claim 24, characterized in that the Archimedean screw has a decreasing pitch in the direction of advance of the material with the aim of achieving the progressive constipation of the material. 26. Dispositif selon la revendication 24, caractérisé en ce que la vis d'archimède et le conduit y relatif sont au moins en partie con- vergente dans le but de réaliser la constipation progressive, du matériel. 26. Device according to claim 24, characterized in that the Archimedean screw and the conduit relating thereto are at least partly convergent in order to achieve progressive constipation of the material. 27. Forme d'exécution d'un dispositif pour la réalisation du procédé selon;la revendication 1 substantiellement selon la description, les dessins y relatifs et pour les usages signalés. en annexe 1 dessin. 27. An embodiment of a device for carrying out the method according to: claim 1 substantially according to the description, the drawings relating thereto and for the uses indicated. in appendix 1 drawing.
BE514334D BE514334A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE514334A true BE514334A (en)

Family

ID=152178

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE514334D BE514334A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE514334A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2689133B1 (en) Piston-type transfer pump device, method for transferring particulate solid matter using such a device, application of the method to the feeding of a gasification reactor
EP0106746A1 (en) Apparatus for packing chromatography columns
FR2588325A1 (en) PRESSURE TANK
FR2587066A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR GENERATING SPIRAL FLUID FLOW
FR2470321A1 (en) VALVE
EP1188016A1 (en) Sealing tip for tubular conduit
EP0069637A2 (en) Method and device for pulverizing a solid fuel
BE514334A (en)
WO2011054850A1 (en) Filling device having a special valve system
FR2542414A1 (en) BODY OF ROBINETTERIE BODY
EP2358612A1 (en) Device for the fluidification of granular materials, container provided with such a device and method for unclogging granular materials contained in a container
FR2831079A1 (en) Automatic valve for instantaneous discharge at maximum compatible flow of aeriform for fluidizing granular and/or powdered materials, comprises interchangeable parts to form different operational configurations
FR2635847A1 (en) ROTARY JOINT WITH FRICTION FOR COMPONENTS OF A HYDRAULIC SYSTEM
CH696842A5 (en) Method and apparatus for screening a fluid behavior in the middle.
FR2675743A1 (en) MARKING PEN.
FR3048036B1 (en) HYDRAULIC CYLINDER COMPACTOR AND METHOD OF REDUCING THE VOLUME OF WASTE
FR2582072A1 (en) Combined cock for regulating and shutting off a fluid flow
BE531255A (en)
EP3027714A1 (en) System and method for transferring solid material in granular form
FR2832138A1 (en) Archimedes screw conveyor for fragile material stored in hopper conveys material to wall opening connected to conveyor tube which also guides screw
BE519188A (en)
BE492026A (en)
BE434622A (en)
BE560687A (en)
FR2463880A1 (en) PISTON AND CYLINDER DEVICE FOR GENERATING HIGH PRESSURE IN A FLUID COMMUNICATING WITH THE CYLINDER