BE513026A - - Google Patents

Info

Publication number
BE513026A
BE513026A BE513026DA BE513026A BE 513026 A BE513026 A BE 513026A BE 513026D A BE513026D A BE 513026DA BE 513026 A BE513026 A BE 513026A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bucket
wringer
bucket according
handle
rollers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE513026A publication Critical patent/BE513026A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47LDOMESTIC WASHING OR CLEANING; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47L13/00Implements for cleaning floors, carpets, furniture, walls, or wall coverings
    • A47L13/10Scrubbing; Scouring; Cleaning; Polishing
    • A47L13/50Auxiliary implements
    • A47L13/58Wringers for scouring pads, mops, or the like, combined with buckets
    • A47L13/60Wringers for scouring pads, mops, or the like, combined with buckets with squeezing rollers

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  SEAU ET DISPOSITIF ESSOREUR CONVENANT POUR CE SEAU. 



   L'essorage d'un torchon par torsion à la main au moment où on le sort d'un seau rempli d'eau est une opération non seulement désa- gréable mais aussi peu hygiénique et parfois dangereuses que toute mé- nagère serait heureuse de pouvoir éviter. Cette opération este en outre malaisée quand on se munit de gants en caoutchouc. 



   La présente invention a comme objet un seau qui répond à ce desideratumo 
Le seau suivant l'invention porte une essoreuse près de son bord supérieur. 



   De préférences il est pourvu   d'un   dispositif permettant fa- cilement d'augmenter sa stabilité. 



   Dans une forme d'exécution avantageuses le seau suivant 1' invention est pourvu dune ventouse qui repose sur le solo 
Pour faciliter le soulèvement du seau quand on le désires il est prévu sur cette ventouse un robinet de rentrée   d'aira   
Dans le cas où l'essoreuse est constituée par une tordeuse à deux rouleaux horizontaux parallèles, l'un au moins de ces rouleaux peut être mis en rotation par un moyen quelconque approprié. 



   Dans une forme d'exécution particulière. un des rouleaux est solidaire   d'un   pignon mis en rotation par le déplacement de haut en bas d'une crémaillère dont une extrémité est guidée dans une coulisse en-dessous de la tordeuse. le long du seau. 



   Afin d'éviter la mise en rotation des rouleaux pendant le soulèvement de la crémaillère  sans 1?emploi   d?une   roue à rochet en- tre ce pignon et le rouleau monté sur le même axe, cette crémaillère est montée de façon à pouvoir être éloignée du pignon avec lequel elle est en prise pour actionner la tordeuse 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Dans une autre forme d'exécution particulière, un des rouleaux est entraîné avec un pignon mis en rotation par un secteur denté solidaire de l'anse du seau. 



   L'emploi d'une roue à rochet entre le pignon et le rouleau ayant le même axe peut également être évité en montant l'anse du seau sur des pi- vots engagés dans des boutonnières dirigées de façon que le contact entre le secteur denté et le pignon susdit puisse être supprimé. 



   De préférence, les boutonnières susdites sont inclinées de façon à être plus près de l'essoreuse vers le bas que vers le haut. 



   L'invention a également comme objet un dispositif essoreur per- mettant de transformer facilement un seau ordinaire en seau suivant l'in- vention. 



   Ce dispositif essoreur est monté sur un anneau fixé au bord du seau. 



   D'autres particularités et détails de l'invention apparaîtront au cours de la description des dessins annexés au présent mémoire, qui re- présentent schématiquement, et à titre d'exemple seulement, quelques formes d'exécution d'un seau suivant l'invention. 



   La figure 1 est une vue en élévation d'un seau suivant l'inven- tion. 



   La figure 2 est une vue en plan du seau suivant la figure 1. 



   Les figures 3 et 4 sont respectivement une vue en élévation et une vue en plan d'un seau suivant l'invention. 



   La figure 5 est une vue en élévation d'une troisième forme d' exécution d'un seau suivant l'invention. 



   Les figures 6 et 7 sont deux vues en élévation perpendiculai- res l'une à l'autre d'une partie d'une quatrième forme d'exécution du seau suivant l'invention. 



   La figure 8 est une vue en élévation d'une cinquième forme d' exécution du seau suivant l'invention. 



   La figure 9 représente une variante d'un détail du seau sui- vant la figure 8. 



   La figure 10 est une vue en élévation d'une sixième forme d' exécution du seau suivant l'invention. 



   Dans ces différentes figures, les mêmes notations de préfé- rence désignent des éléments identiques. 



   Aux figures 1 et 2, on a représenté un seau 2 qui porte près de son bord supérieur 3 une essoreuse se présentant sous la forme de deux rouleaux 4 et 5 à peu près en contact l'un avec l'autre. Ces deux rouleaux sont montés sur des supports 6 fixés au bord 3.Le rouleau 4 est porté par des pivots sur un desquels est calé un bouton 7 permettant d'effectuer la rotation de ce rouleau. Lorsqu'on présente un torchon sortant du seau 2 en- tre les rouleaux 4 et 5 il peut être entraîné facilement entre ceux-ci par la rotation du bouton 7. 



  La pression exercée par les rouleaux sur le torchon engagé entre ceux-ci est obtenue soit par des ressorts agissant sur leurs pivots, soit par le choix d'une matière élastique pour le revêtement de ces rouleaux. 



   Le rouleau inférieur   4   a un plus grand diamètre que le rouleau 5 de façon que le torchon adhère plus fortement à lui qu'au rouleau 5. Une tôle 10 est prévue pour recueillir l'eau expulsée du torchon essoré et gui- der cette eau vers l'intérieur du seau. 



   Lorsque le torchon dépasse les rouleaux du côté opposé à celui où il a été introduit, on peut, en le tirant, le faire passer complètement 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 entre ces rouleaux. La stabilité du seau peut être augmentée en posant le pied sur une patte 8 solidaire du seau et disposée près de la partie de son bord inférieur 9 située du côté opposé à celui où se trouve l'essoreuse. 



   Dans la forme d'exécution représentée aux figures 3   et 4,,   la' stabilité du seau peut être augmentée en appuyant sur une poignée 11 pen- dant qu'on fait passer le torchon entre les rouleaux 4 et 5 de l'essoreu- se. 



   Pour éviter que le seau se renverse pendant la manoeuvre de   l'essoreuse,   on peut également l'équiper d'une ventouse telle que la ven- touse désignée par 12 à la figure 5.Cette ventouse est constituée d'un an- neau en caoutchouc reposant sur le sol.   L'air    en-dessous du fond 13 du seau, peut être expulsé partiellement en appuyant le seau sur le sol. 



   Pour faciliter le soulèvement ultérieur du seau, on peut sou- lever une partie du bord inférieur de la ventouse 12 mais il est plus faci- le d'ouvrir un robinet 15 permettant la rentrée d'air dans la ventouse. 



   Le robinet représenté est connecté par un bras 16 et une biel- lette 17 à l'anse 18 du seau. Cette connexion est telle que lorsque l'an- se est relevée à partir du bord supérieur du   seau.,   elle ouvre le robinet 15. 



   Dans la forme d'exécution représentée aux figures 6 et 7  le rouleau supérieur 5 est entraîné avec un pignon 19 qui peut être mis en rotation dans le sens de la'flèche X par le déplacement de haut en bas d' une crémaillère 20 équipée à son extrémité inférieure d'une poignée 20' et guidée   par 'un   tourillon 21 dans une coulisse 22 située en-dessous de la tordeuse le long du seau 2. 



   Afin d'éviter la rotation des rouleaux   4   et 5 pendant qu'on soulève la crémaillère 20,sans qu'on doive utiliser une roue à rochet entre le pignon 19 et le rouleau 5, on a prévu de monter la crémaillè- re 20 de façon qu'elle puisse être éloignée de ce pignon.   C'est   dans cette position qu'elle est représentée à la figure 6. 



  On voit que le dos 23 de la crémaillère repose contre une butée   24   main- tenant cette crémaillère à faible distance du pignon 19. 



   Dans la forme d'exécution représentée   à   la figure 8, le rouleau inférieur 4 est entraîné avec un pignon 25 mis en rotation par un secteur den- té 26 solidaire de l'anse 18 du seau. Cette anse est montée sur des pivots 27 qui sont engagés dans des boutonnières 28 dirigées de façon que le contact en- tre le secteur denté 26 et le pignon 25 puisse être supprimé. Ces boutonniè- res sont avantageusement inclinées comme représenté, de façon à être plus près de l'essoreuse vers le bas que vers le haut. De cette façon, en abais- sant l'anse pour la faire pivoter dans le sens de la   flèche 1,,   on l'amène automatiquement dans le secteur denté 26 au contact du pignon 25. 



  De mêmes en relevant l'anse pour soulever le seau  on supprime automatique- ment le contact entre le secteur denté 26 et le pignon 25. 



   L'anse est munie d'une poignée ou dépasse le bord du seau oppo- sé à celui où se trouve l'essoreuse de façon que l'opérateur ne puisse pas heurter le bord du seau en fin d'opérations au moment où le torchon étant sorti de   l'essoreuse    la résistance offerte à l'abaissement de l'anse est brusquement réduite. 



   L'extrémité supérieure 29 des boutonnières inclinées 28 est située dans le plan vertical contenant le centre de gravité du seau rempli d'eau jusqu'à un niveau indiqué. De cette façon  le seau occupe une posi- tion à peu près normale quand on le soulève malgré la position excentrée de l'essoreuse. Les boutonnières 28 sont ménagées dans des oreilles 30 portées par un anneau 31 fixé au bord supérieur du seau par un moyen quelconque approprié. Cet anneau peut, par exemple, être muni de crochets rabattus au marteau vers   l'intérieur.,   après sa pose sur le bord supérieur d'un seau ordinaire dont on aurait enlevé l'anse normale. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'anneau 31 peut également être réuni par des tirants à un autre anneau de plus petit diamètre pouvant être serré autour d'une partie du seau dont le diamètre est inférieur à celui du bord supérieur. 



   A la figure 9, on a représenté une boutonnière inclinée 28 qui présente une cavité 32 en un endroit tel que lorsque les pivots 27 de l'anse non représentée y sont engagés, leur axe est   à   peu près dans le plan verti- cal contenant le centre de gravité du seau vide. Celui-ci peut donc égale- ment être transporté comme   un   seau ordinaire en amenant les pivots 27 dans la cavité 32. 



   A la figure 10, on a représenté un seau dans lequel l'essoreu- se comprend deux lames souples 33 et 34 qui sont maintenues parallèlement à faible distance l'une de l'autre au-dessus du bord supérieur 3 du seau. 



  Ces lames sont, par exemple, constituées par des bandes de caoutchouc rela- tivement dur qui se laissent cependant entraîner latéralement quand on tire un torchon entre elles. 



   Pour faciliter l'introduction du torchon entre ces lames, on a ménagé à une de leurs extrémités une échancrure 35. Les deux lames 33 et 34 sont montées dans un porte-lame 36 pourvu d'une poignée 37 pour le transport du seau. 



   Un dispositif essoreur de ce genre est utilisé quand on ne veut expulser qu'une petite quantité de l'eau retenue par le torchon sortant du seau. 



   En vue d'augmenter la stabilité du seau suivant l'invention, on peut également prévoir de donner à celui-ci une forme telle que lorsqu'il est rempli d'eau, son centre de gravité soit dans un plan vertical passant plus loin de l'essoreuse que de la partie du bord inférieur du seau la plus éloignée de l'essoreuse. 



   Il est évident que l'invention n'est pas exclusivement limitée aux formes d'exécution représentées et que bien des modifications peuvent être apportées dans la forme, la disposition et la constitution de certains des éléments intervenant dans sa réalisation, à condition que ces modifica- tions ne soient pas en contradiction avec l'objet de chacune des revendica- tions suivantes. 



   Il va de soi, par exemple, que les rouleaux du dispositif es- soreur peuvent être montés dans un porte-rouleaux porté par deux pivots dont les axes passent par la ligne de contact des deux rouleaux. Avec ce montage, le torchon peut être tiré verticalement vers le haut entre les rouleaux dans le plan vertical contenant le centre de gravité du seau et la patte prévue au bord inférieur du seau pour recevoir l'appui de l'opérateur doit se trouver en-dessous de l'essoreuse. 



   Si l'un des pivots peut être enlevé et replacé aisément, par exemple, s'il est vissé dans le porte-rouleaux, celui-ci peut être monté dans les oreilles de fixation de l'anse d'un seau ordinaire dont on aurait enlevé l'anse. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Seau, caractérisé en ce qu'il porte une essoreuse près de son bord supérieur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  BUCKET AND WRAPPING DEVICE SUITABLE FOR THIS BUCKET.



   Wringing a tea towel by twisting it by hand as it is taken out of a bucket full of water is not only an unpleasant operation but also unhygienic and sometimes dangerous that any housewife would be happy to be able to do. to avoid. This operation is also difficult when wearing rubber gloves.



   The present invention relates to a bucket which meets this desideratumo
The bucket according to the invention carries a wringer near its upper edge.



   Preferably, it is provided with a device making it easy to increase its stability.



   In an advantageous embodiment, the bucket according to the invention is provided with a suction cup which rests on the solo.
To facilitate the lifting of the bucket when desired, this suction cup is provided with an air inlet valve.
In the case where the wringer consists of a wringer with two parallel horizontal rollers, at least one of these rollers can be set in rotation by any suitable means.



   In a particular embodiment. one of the rollers is integral with a pinion rotated by the up and down movement of a rack, one end of which is guided in a slideway below the twister. along the bucket.



   In order to avoid the rotation of the rollers during the lifting of the rack without the use of a ratchet wheel between this pinion and the roller mounted on the same axis, this rack is mounted so that it can be moved away. of the pinion with which it is engaged to actuate the twister

 <Desc / Clms Page number 2>

 
In another particular embodiment, one of the rollers is driven with a pinion rotated by a toothed sector integral with the handle of the bucket.



   The use of a ratchet wheel between the pinion and the roller having the same axis can also be avoided by mounting the handle of the bucket on pins engaged in buttonholes directed so that the contact between the toothed sector and the aforementioned pinion can be removed.



   Preferably, the aforesaid buttonholes are inclined so as to be closer to the wringer downwards than upwards.



   The object of the invention is also a wringer device making it possible to easily transform an ordinary bucket into a bucket according to the invention.



   This wringer device is mounted on a ring fixed to the edge of the bucket.



   Other features and details of the invention will become apparent from the description of the drawings appended hereto, which schematically represent, and by way of example only, some embodiments of a bucket according to the invention. .



   Figure 1 is an elevational view of a bucket according to the invention.



   Figure 2 is a plan view of the bucket according to Figure 1.



   Figures 3 and 4 are respectively an elevational view and a plan view of a bucket according to the invention.



   FIG. 5 is an elevational view of a third embodiment of a bucket according to the invention.



   Figures 6 and 7 are two elevational views perpendicular to each other of part of a fourth embodiment of the bucket according to the invention.



   Figure 8 is an elevational view of a fifth embodiment of the bucket according to the invention.



   Figure 9 shows a variant of a detail of the bucket as shown in Figure 8.



   Figure 10 is an elevational view of a sixth embodiment of the bucket according to the invention.



   In these different figures, the same preferred notations designate identical elements.



   In Figures 1 and 2, there is shown a bucket 2 which carries near its upper edge 3 a wringer in the form of two rollers 4 and 5 in approximately contact with each other. These two rollers are mounted on supports 6 fixed to the edge 3. The roller 4 is carried by pivots on one of which is wedged a button 7 allowing the rotation of this roller. When a cloth is presented coming out of the bucket 2 between the rollers 4 and 5, it can be easily driven between them by the rotation of the button 7.



  The pressure exerted by the rollers on the cloth engaged therebetween is obtained either by springs acting on their pivots, or by the choice of an elastic material for the coating of these rollers.



   The lower roller 4 has a larger diameter than the roller 5 so that the cloth adheres more strongly to it than to the roller 5. A sheet 10 is provided to collect the water expelled from the wrung-out cloth and to guide this water towards it. inside the bucket.



   When the cloth protrudes from the rollers on the side opposite to the one where it was introduced, it can be pulled through completely

 <Desc / Clms Page number 3>

 between these rollers. The stability of the bucket can be increased by placing the foot on a leg 8 integral with the bucket and arranged near the part of its lower edge 9 situated on the side opposite to that where the wringer is located.



   In the embodiment shown in Figures 3 and 4, the stability of the bucket can be increased by depressing a handle 11 while the cloth is passed between the rollers 4 and 5 of the wringer. .



   To prevent the bucket from overturning during the operation of the wringer, it can also be fitted with a suction cup such as the vent designated by 12 in FIG. 5. This suction cup consists of a ring made of rubber resting on the ground. The air below the bottom 13 of the bucket can be partially expelled by resting the bucket on the ground.



   To facilitate subsequent lifting of the bucket, part of the lower edge of the suction cup 12 can be lifted, but it is easier to open a valve 15 allowing air to enter the suction cup.



   The valve shown is connected by an arm 16 and a link 17 to the handle 18 of the bucket. This connection is such that when the handle is raised from the upper edge of the bucket, it opens the tap 15.



   In the embodiment shown in Figures 6 and 7 the upper roller 5 is driven with a pinion 19 which can be rotated in the direction of the arrow X by moving up and down a rack 20 equipped with its lower end by a handle 20 'and guided by a pin 21 in a slide 22 located below the wringer along the bucket 2.



   In order to avoid the rotation of the rollers 4 and 5 while the rack 20 is being lifted, without having to use a ratchet wheel between the pinion 19 and the roller 5, provision has been made to mount the rack 20 of so that it can be moved away from this pinion. It is in this position that it is shown in Figure 6.



  It can be seen that the back 23 of the rack rests against a stop 24 keeping this rack at a short distance from the pinion 19.



   In the embodiment shown in FIG. 8, the lower roller 4 is driven with a pinion 25 rotated by a toothed sector 26 integral with the handle 18 of the bucket. This handle is mounted on pins 27 which are engaged in buttonholes 28 directed so that the contact between the toothed sector 26 and the pinion 25 can be eliminated. These buttonholes are advantageously inclined as shown, so as to be closer to the wringer downwards than upwards. In this way, by lowering the shackle to make it pivot in the direction of arrow 1, it is automatically brought into toothed sector 26 in contact with pinion 25.



  Likewise, by raising the handle to lift the bucket, the contact between the toothed sector 26 and the pinion 25 is automatically eliminated.



   The handle is provided with a handle or protrudes from the edge of the bucket opposite to that where the wringer is located so that the operator cannot strike the edge of the bucket at the end of operations when the cloth being out of the wringer the resistance offered to the lowering of the handle is suddenly reduced.



   The upper end 29 of the inclined buttonholes 28 is located in the vertical plane containing the center of gravity of the bucket filled with water to a indicated level. In this way the bucket occupies a more or less normal position when it is lifted despite the off-center position of the wringer. The buttonholes 28 are made in ears 30 carried by a ring 31 fixed to the upper edge of the bucket by any suitable means. This ring can, for example, be provided with hooks folded with a hammer inwards., After its installation on the upper edge of an ordinary bucket from which the normal handle has been removed.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The ring 31 can also be joined by tie rods to another ring of smaller diameter which can be clamped around a part of the bucket whose diameter is smaller than that of the upper edge.



   In Figure 9, there is shown an inclined buttonhole 28 which has a cavity 32 in a location such that when the pins 27 of the handle not shown are engaged therein, their axis is approximately in the vertical plane containing the handle. center of gravity of empty bucket. The latter can therefore also be transported like an ordinary bucket by bringing the pivots 27 into the cavity 32.



   In Figure 10, there is shown a bucket in which the wringer comprises two flexible blades 33 and 34 which are kept parallel at a short distance from each other above the upper edge 3 of the bucket.



  These blades are, for example, formed by bands of relatively hard rubber which, however, can be dragged laterally when a cloth is pulled between them.



   To facilitate the introduction of the cloth between these blades, a notch 35 has been formed at one of their ends. The two blades 33 and 34 are mounted in a blade holder 36 provided with a handle 37 for transporting the bucket.



   A wringing device of this kind is used when one wants to expel only a small quantity of the water retained by the cloth coming out of the bucket.



   In order to increase the stability of the bucket according to the invention, provision can also be made to give the latter a shape such that when it is filled with water, its center of gravity is in a vertical plane passing further from wringer only from the part of the lower edge of the bucket furthest from the wringer.



   It is obvious that the invention is not exclusively limited to the embodiments shown and that many modifications can be made in the form, the arrangement and the constitution of some of the elements involved in its realization, provided that these modifications - tions are not in contradiction with the object of each of the following claims.



   It goes without saying, for example, that the rollers of the extractor device can be mounted in a roll holder carried by two pivots, the axes of which pass through the line of contact of the two rollers. With this assembly, the cloth can be pulled vertically up between the rollers in the vertical plane containing the center of gravity of the bucket and the tab provided at the lower edge of the bucket to receive the operator's support must be located between below the wringer.



   If one of the pins can be easily removed and replaced, for example, if it is screwed into the roll holder, the latter can be mounted in the fixing lugs of the handle of an ordinary bucket which we would have removed the handle.



   CLAIMS.



   1.- Bucket, characterized in that it carries a wringer near its upper edge.


    

Claims (1)

2. - Seau suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il est pourvu d'un dispositif permettant facilement d'augmenter sa stabili- té. 2. - Bucket according to claim 1, characterized in that it is provided with a device allowing its stability to be easily increased. 3.- Seau suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'il est pourvu d'une patte près de la partie de son bord inférieur situé du côté opposé à celui où se trouve l'essoreuse. 3. Bucket according to claim 2, characterized in that it is provided with a tab near the part of its lower edge located on the side opposite to that where the wringer is located. 4.- Seau suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'il <Desc/Clms Page number 5> est pourvu d9une poignée près de la partie de son bord supérieur opposé à celui où se trouve lessoreuse. 4.- Bucket according to claim 2, characterized in that it <Desc / Clms Page number 5> is provided with a handle near the part of its upper edge opposite to that where the flour is located. Seau suivant la revendication 2, caractérisé en ce quil est pourvu d'une ventouse reposant sur le sol. Bucket according to Claim 2, characterized in that it is provided with a suction cup resting on the ground. 6.- Seau suivant la revendication 5, caractérisé en ce que la dite ventouse est pourvue d'un robinet de rentrée dair. 6. Bucket according to claim 5, characterized in that said suction cup is provided with an air inlet valve. 7.- Seau suivant la revendication 6, caractérisé en ce que le dit robinet est connecté à Panse du seau de façon à s'ouvrir quand l'an- se est relevée à partir du bord supérieur du seau. 7. Bucket according to claim 6, characterized in that said tap is connected to the handle of the bucket so as to open when the handle is raised from the upper edge of the bucket. 8.- Seau suivant la revendication 1, caractérisé en ce quil a une forme telle que. lorsqu?il est rempli d'eau, son centre de gravité est dans un plan vertical passant plus loin de l'essoreuse que la partie du bord inférieur du seau la plus éloignée de l'essoreuse. 8. Bucket according to claim 1, characterized in that it has a shape such that. when filled with water, its center of gravity is in a vertical plane passing farther from the wringer than the part of the lower edge of the bucket farthest from the wringer. 9.- Seau suivant l'une ou l'autre des revendications précé- dentes, caractérisé en ce que dans le cas où l'essoreuse est constituée par une tordeuse à deux rouleaux horizontaux parallèles, un des rouleaux a un diamètre plus grand que le diamètre de 1?autre rouleau. 9. Bucket according to one or the other of the preceding claims, characterized in that in the case where the wringer is constituted by a wringer with two parallel horizontal rollers, one of the rollers has a diameter greater than the diameter of the other roll. 10.- Seau suivant l'une ou l'autre des revendications pré- cédentes, caractérisé en ce quedans le cas où l'essoreuse est consti- tuée par une tordeuse à deux rouleaux horizontaux parallèles,. un des rouleaux est entrainé avec un pignon mis en rotation par le déplacement de haut en bas d'une crémaillère dont 1?extrémité inférieure est guidée dans une coulisse en-dessous de la tordeuse, le long du seau. 10. Bucket according to one or the other of the preceding claims, characterized in that in the case where the wringer is constituted by a wringer with two parallel horizontal rollers ,. one of the rollers is driven with a pinion rotated by the up and down movement of a rack, the lower end of which is guided in a slide below the wringer, along the bucket. llo- Seau suivant la revendication 10.caractérisé en ce que la crémaillère susdite est montée de façon à pouvoir être éloignée du pignon avec lequel elle est en prise pour actionner la tordeuseo 12.- Seau suivant l'une ou l'autre des revendications précé- dentes, caractérisé en ce que dans le cas où l'essoreuse est constituée par une tordeuse à deux rouleaux horizontaux parallèles un des rouleaux est en- traîné par un pignon mis en rotation par un secteur denté solidaire de 1' anse du seauo 13.- Seau suivant la revendication 12, caractérisé en ce que l'anse du seau porte des pivots engagés dans des boutonnières dirigées de façon que le contact entre le secteur denté et le pignon susdit puisse être supprimé. llo- Bucket according to claim 10.characterized in that the aforesaid rack is mounted so as to be able to be moved away from the pinion with which it is engaged in order to actuate the twist 12. Bucket according to one or the other of the preceding claims, characterized in that in the case where the wringer is constituted by a wringer with two parallel horizontal rollers one of the rollers is driven by a pinion placed. in rotation by a toothed sector integral with the handle of the bucket 13. Bucket according to claim 12, characterized in that the handle of the bucket carries pivots engaged in buttonholes directed so that the contact between the toothed sector and the aforesaid pinion can be eliminated. 14.- Seau suivant la revendication 13, caractérisé en ce que les boutoonières susdites sont inclinées de façon à être plus près de 1' essoreuse vers le bas que vers le haut. 14. A bucket according to claim 13, characterized in that the aforementioned buttonholes are inclined so as to be closer to the wringer downwards than upwards. 15.- Seau suivant la revendication 14, caractérisé en ce que l'extrémité supérieure des boutonnières inclinées est située à peu près dans le plan vertical contenant le centre de gravité du seau rempli d'eau jusqu'à un niveau indiquée 16.- Seau suivant la revendication. 15,caractérisé en ce que les boutonnières inclinées susdites présentent une cavité en un endroit tel que lorsque les pivots de l'anse y sont engagés, leur axe est à peu près dans le plan vertical contenant le centre de gravité du seau-vide. 15.- Bucket according to claim 14, characterized in that the upper end of the inclined buttonholes is located approximately in the vertical plane containing the center of gravity of the bucket filled with water to an indicated level. 16. Bucket according to claim. 15, characterized in that the aforesaid inclined buttonholes have a cavity in a place such that when the pivots of the handle are engaged therein, their axis is approximately in the vertical plane containing the center of gravity of the empty bucket. 17.- Seau suivant la revendication 1, caractérisé en ce que 1' essoreuse susdite comprend deux lames souples qui sont maintenues paral- lèlement à faible distance lune de 1?autre au-dessus du bord du seau. 17. Bucket according to claim 1, characterized in that the aforesaid wringer comprises two flexible blades which are kept at the same time at a short distance from one another above the edge of the bucket. 18.- Seau suivant la revendication 17, caractérisé en ce qu'une échancrure facilitant l'introduction d'un torchon entre ces lames est ména- gée à au moins une des extrémités de celles-ci. 18. Bucket according to claim 17, characterized in that a notch facilitating the introduction of a cloth between these blades is provided at at least one of the ends thereof. 19.- Seau suivant 1?une ou 1?autre des revendications 17 et 18, caractérisé en ce que les deux lames sont montées dans un porte-lames pour- <Desc/Clms Page number 6> vu d'une poignée pour le transport du seau. 19. Bucket according to one or another of claims 17 and 18, characterized in that the two blades are mounted in a blade holder for- <Desc / Clms Page number 6> seen from a handle for carrying the bucket. 20. - Dispositif essoreur pour seau suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il est monté sur un anneau fixé au bord du seau. 20. - Wringer device for bucket according to one or the other of the preceding claims, characterized in that it is mounted on a ring fixed to the edge of the bucket. 21. - Dispositif essoreur suivant la revendication 20, carac- térisé en ce que l'anneau susdit est pourvu de pattes pouvant être accro- chées au bord du seau et est réuni par des tirants à un autre anneau de plus petit diamètre pouvant être serré autour d'une partie du seau dont le diamètre est inférieur à celui du bord supérieur de celui-ci. 21. - Wringer device according to claim 20, charac- terized in that the aforesaid ring is provided with lugs which can be hooked to the edge of the bucket and is joined by tie rods to another ring of smaller diameter which can be tightened. around a part of the bucket whose diameter is less than that of the upper edge of the latter. 22. - Seau et dispositif essoreur tels que décrits ci-dessus et représentés aux dessins ci-annexés. en annexe 2 dessins.- 22. - Bucket and wringer device as described above and shown in the accompanying drawings. in appendix 2 drawings.
BE513026D BE513026A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE513026T

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE513026A true BE513026A (en)

Family

ID=3871080

Family Applications (2)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE513026D BE513026A (en)
BE513890D BE513890A (en)

Family Applications After (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE513890D BE513890A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (2) BE513890A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2006015759A1 (en) 2004-08-05 2006-02-16 Leifheit Ag Cloth cleaning system

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2006015759A1 (en) 2004-08-05 2006-02-16 Leifheit Ag Cloth cleaning system

Also Published As

Publication number Publication date
BE513890A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2675120A1 (en) BUCKET HAS RETAINED.
FR2938887A1 (en) Suction device for hooking e.g. portable telephone, in motor vehicle, has fixation unit tilted partially under effect of force exerted by object, and compression unit firmly pressed against high surface of peripheral of suction unit
FR2778170A1 (en) STACK OF BAGS
BE513026A (en)
EP0527110A1 (en) Strut
FR2741050A1 (en) COLLECTION CONTAINER, FOR EXAMPLE OF WASTE, WITH MEANS OF BRAKING THE CLOSURE OF THE LID
EP0002396B1 (en) Load engaging hook
FR2785783A1 (en) Stocking threader with articulated handles
FR2484822A1 (en)
FR2837684A3 (en) Swinging device for a collapsible playpen comprises a base seat, a pedal element, a spring, an elastic resistance element, a suspension element, a reverse U-shaped suspension bar, and a compressed spring
EP2003073B1 (en) Modular gaff for covering element
BE513973A (en)
FR2535292A1 (en) Lid opening device for rolling bin comprising such a device
BE518600A (en)
EP4186570A1 (en) Basketball practice equipment
BE538402A (en)
FR2473891A1 (en) Bowls carrier with vertical cage and handle - is made of three parallel rods joined by ring at bottom and part ring at top
WO2022017667A1 (en) Device for infusing and squeezing out a sachet filled with plant extracts such as tea
FR2460107A1 (en) Harvester for removing mussels from pile - has circular pallets hinged to bases of parallel vertical columns joined together at top and attached to hoist
EP3937738A1 (en) Machine for preparing infused beverages provided with a lift-up filter basket
WO1998011006A1 (en) Method and mobile device for lifting and moving a load placed on a surface
BE531501A (en)
BE675647A (en)
FR3072082A1 (en) STORAGE TANK WITH TILT-UP DOOR SHAPE PROVIDED WITH SECURITY LOCKING MEANS
FR2528014A1 (en) CYLINDRICAL DRUM STRAIGHTENING TROLLEY