BE511724A - - Google Patents

Info

Publication number
BE511724A
BE511724A BE511724DA BE511724A BE 511724 A BE511724 A BE 511724A BE 511724D A BE511724D A BE 511724DA BE 511724 A BE511724 A BE 511724A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
spaces
air
heated
heat
heat exchanger
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE511724A publication Critical patent/BE511724A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24DDOMESTIC- OR SPACE-HEATING SYSTEMS, e.g. CENTRAL HEATING SYSTEMS; DOMESTIC HOT-WATER SUPPLY SYSTEMS; ELEMENTS OR COMPONENTS THEREFOR
    • F24D5/00Hot-air central heating systems; Exhaust gas central heating systems
    • F24D5/02Hot-air central heating systems; Exhaust gas central heating systems operating with discharge of hot air into the space or area to be heated
    • F24D5/04Hot-air central heating systems; Exhaust gas central heating systems operating with discharge of hot air into the space or area to be heated with return of the air or the air-heater

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Building Environments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PROCEDE ET INSTALLATION DE CHAUFFAGE DE LOCAUX D'HABITATION. 



   L'emploi de chauffages collectifs fonctionnant par une circulation d'eau chaude ou de vapeur implique dans les maisons d'habitation comprenant des logements pour plusieurs familles, surtout dans les maisons de dimensions modestes, des frais d'installation et   dexploitation   *élevés. En outre, les chauffages centraux par l'air chaud ne conviennent pas aux applications de ce genre parce que les raccordements de canalisations qui sont nécessaires don- nent lieu à des difficultés au point de vue construction et que, par suite de la nécessité où l'on se trouve d'employer de l'air froid pour faire fonc- tionner ces installations de chauffage, celles-ci ne sont pas intéressantes au point de vue du rendement thermique. 



   La présente invention a pour objet un procédé de chauffage spé= cialement applicable aux maisons ou aux immeubles d'habitation de dimensions modestes et remarquable en ce   qu'il   est prévu pour chaque habitation un seul appareil de chauffage. 



   Conformément au procédé que prévoit l'invention, le fluide de chauf- fage est amené pour chaque unité d'habitation prévue dans l'immeuble en ques- tion (par exemple pour chaque logement ou appartement) à un échangeur de cha- leur qui est frôlé ou balayé par de l'air formant milieu transmetteur de la chaleur, cet air étant refoulé par un ventilateur dans les espaces qui doi- vent être chauffés, 
Suivant un mode de réalisation particulier du procédé en question, l'air réchauffé est amené par des canaux (par exemple à travers un plafond intermédiaire) aux espaces à chauffer, de préférence par le haut, l'air froid étant évacué hors de ces espaces par le bas, puis ramené par une circulation formant un circuit à l'échangeur de chaleur. Ce dernier est, autant que pos- sible, monté centralement à l'intérieur du logement. 



   Suivant un mode de réalisation préféré de l'objet de l'invention, le retour de l'air froid est assuré par des espaces neutres comme par exemple les paliers ou les cages d'escalier ou les couloirs de l'immeuble ainsi équi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pé. Le nombre des changements d'air dans les espaces en question représen- te rationnellement de 5 à 10 changements environ par heure. 



   Suivant un autre mode de réalisation de l'objet de l'invention, le circuit électrique qui dessert le ventilateur est relié à un relais for- mant conjoncteur disjoncteur actionné par l'intermédiaire d'un dispositif thermo-sensible. Ce circuit électrique desservant le ventilateur peut égale- ment être fermé ou ouvert (suivant le cas) à l'aide d'une minuterie. La consommation de chaleur peut être déterminée par un compteur de condensat, par un compteur indiquant la durée du temps de marche et (ou) par un comp- teur de travail électrique. 



   L'invention concerne également une installation de chauffage utilisable pour la mise en oeuvre de ce procédé et se composant d'un échan- geur de chaleur central chauffé par un fluide chauffant et cédant sa cha- leur à l'air faisant office de fluide transmetteur de la chaleur et qui est refoulé par un ventilateur dans les espaces à chauffer. 



   Le dessin schématique annexé représente, à titre d'exemples, deux modes de réalisation de l'objet de l'invention. 



   La fig, 1 est une vue en plan montrant la distribution d'une ha-   bitation   de dimensions modestes équipée d'une installation telle que la prévoit l'invention. 



   La fig. 2 est une vue en coupe faite dans la direction indiquée par la ligne A-B en fig. 1. 



   La fig. 3 est une vue en élévation avec coupe verticale par la ligne brisée C-D en fig. 4 dans l'hypothèse d'une maison d'habitation à deux étages. 



   La fig. 4 est une vue en plan de l'appartement ou du logement constitué par l'étage inférieur. 



   La fig. 5 est une vue en plan faite à la chaleur de la ligne   E-F   en fige 3. 



   Comme représenté par les figs. 1 et 2, il est prévu en un en- droit central du bâtiment à équiper, par exemple dans l'espace 1 constitué par le palier ou le couloir d'une maison d'habitation ou d'un appartement de dimensions modestes, par exemple au-dessous du plafond 2, un échangeur de chaleur 3 logé dans un plafond intermédiaire 4. Cet échangeur de chaleur 3. est relié à un ventilateur 5. L'espace situé au-dessus du plafond intermé-   diaire   communique par des orifices 6, 7 et 8 ménagés dans la partie supé- rieure des murs avec les espaces 9, 10 et 11 qui doivent être chauffés. Les portes sont munies à leurs parties inférieures d'orifices de ventilation 12 et 13 pour le retour de l'air   froid.   



   L'échangeur de   chaleur 3.   fonctionne à l'aide d'eau chaude, de vapeur ou d'un fluide équivalent. Il cède sa chaleur à l'air qui est re- foulépar le ventilateur 5, au-dessus du plafond   intermédiaire   et par les orifices 6, 7 et 8 dans les espaces 9,10 et 11. Les veines d'air pé- nètrent dans ces espaces vers le bas, et les veines d'air   froid 3.   sont rame- nées à partir du plancher de ces espaces et en passant par les orifices 12 et 13 vers le palier d'escalier ou le couloir 1 et refoulées en formant un circuit à travers l'échangeur de   chaleur 3,     où   cet air est à nouveau chauffé. 



   Il importe, suivant la présente invention, qu'il ne soit prévu qu'un seul échangeur de chaleur placé à   peu.prés   dans la partie centrale de l'habitation, de telle façon que la transmission de la chaleur dans les es- paces à chauffer soit assurée par l'air formant le fluide transmetteur de chaleur et que l'air soit refoulé par un ventilateur dans les espaces à chauffer. 



   Pour le chauffage d'une maison ou d'un immeuble d'habitation à plusieurs étages comme cela est représenté par les figs. 3 à 5, l'échan- geur   de-chaleur 3.   est disposé dans la partie médiane de l'appartement ou 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 logement inférieur. Le ventilateur 5, qui aspire l'air par l'embouchure 14 d'un canal 15 (Fig. 4) refoule l'air réchauffé à travers des orifices 16 et 17 dans des espaces   18   et 19 et par l'intermédiaire d'un canal 20 et d'un orifice 21 dans l'espace 22. En vue de chauffer l'étage supérieur, l'air s'échappe du canal 15 par des orifices 23, 24 et 25 (Fig. 5) pour passer dans des espaces 26, 27 et 28 où il cède sa chaleur.

   L'air froid qui s'écoule le long du plancher des espaces en question c'est-à-dire à la partie inférieure des portes par des orifices 29 et 30 est ramené à tra- vers un espace neutre, par exemple à travers la cage d'escalier 31 ou dans le palier ou couloir 32, après quoi il franchit   l'orifice   pour pénétrer à nouveau dans le canal 15 où il est à nouveau chauffé par l'échangeur de chaleur 3. Il est prévu également dans l'étage inférieur, dans les portes ou dans les murs et à leur partie inférieure, des orifices de retour de l'air froid. Ces orifices ne sont pas spécialement représentés. 



   Il est rationnel de calculer l'importance de la veine d'air four- nie par le   ventilateur   pour qu'en une heure la quantité d'air qui se trou- ve dans les espaces soit renouvelée entre cinq fois et dix fois, de manière à éviter une stratification ou formation de couches d'air stagnantes. Il n'est pas nécessaire de prévoir un remplacement de l'air plus fréquent, de sorte qu'aucun courant d'air ne se produit. 



   La pratique permet de constater qu'il est particulièrement avan- tageux de brancher dans le circuit électrique qui alimente le ventilateur un relais formant conjoncteur-disjoncteur relié à un dispositif thermo-sen- sible apte à maintenir une température déterminée et capable, si cette tem- pérature tombe au-dessous d'une valeur donnée, de fermer le circuit du ven- tilateur et, au contraire, si cette température dépasse une certaine valeur,   d'ouvrir   ce circuit, afin que le chauffage soit maintenu à une température ambiante   déteiminée.   



   Il est également rationnel de brancher dans le circuit qui des- sert le ventilateur une minuterie. On obtient, en effet, grâce à ce moyen, la possibilité de fermer ce circuit à un moment déterminé et d'ouvrir ce circuit au bout d'un certain   lap.s   de temps. De cette manière, on donne par exemple aux locataires d'un appartement qui ont des occupations profession- nelles et qui quittent par exemple leur demeure à huit heures du matin le moyen de régler de telle sorte la minuterie en question que le circuit du ventilateur soit coupé à cette heure.

   Si les personnes en question sont ap- pelées à revenir par exemple à leur habitation à 17 heures, elles peuvent régler la minuterie de manière que le circuit électrique du ventilateur soit refermé automatiquement par exemple à 15 heures, de façon que lorsqu'elles arrivent chez elles, elles trouvent leur appartement convenablement chauf- fé. 



   Le calcul des frais de chauffage à partager est chose facile en prévoyant, pour le fonctionnement de l'échangeur de chaleur à l'aide d'eau chaude ou do   vapeur,-un   compteur de durée de marche ou bien un compteur de condensât ou bien encore en déterminant la consommation de courant électrique du ventilateur à l'aide d'un compteur électrique, par exemple d'un compteur indiquant la consommation horaire en watts. 



   L'installation de chauffage que prévoit l'invention est   extraor-   dinairement bien appropriée aux buts poursuivis et économique. 



   Elle permet de fournir les unités calorifiques nécessaires à par- tir d'un poste central pour un grand nombre d'habitations, la consommation étant toujours adaptée aux exigences du moment considéré. Cette installation se prête à une -réalisation constructive simple et économique. Il suffit, en effet, de prévoir un conduit d'arrivée et un conduit de départ du fluide chauffant qui peut être par exemple de l'eau chaude ou de la vapeur. La transmission de la chaleur dans les divers espaces est assurée par de l'air qui peut être amené à travers des plafonds intermédiaires ou bien par une gai- ne verticale centrale dans des conditions parfaites au point de vue architec- tonique et économiquement satisfaisantes. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Les détails de réalisation de cette installation peuvent être modifiés, sans s'écarter de l'invention, dans le domaine des équivalences techniques. 



   REVENDICATIONS 
1. - Procédé pour chauffer les locaux d'habitation caractérisé en ce qu'on amène un fluide chauffant pour chaque unité d'habitation (par exemple pour chaque logement ou appartement) à un échangeur de chaleur qui est   frôlé   ou balayé par de l'air formant agent transmetteur de la chaleur, cet air étant refoulé par un ventilateur dans les espaces à chauffer.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PROCEDURE AND INSTALLATION FOR HEATING LIVING PREMISES.



   The use of collective heaters operating by circulating hot water or steam implies in dwelling houses comprising dwellings for several families, especially in houses of modest dimensions, high installation and operating costs *. In addition, central hot air heaters are not suitable for such applications because the pipe connections which are necessary give rise to constructional difficulties and because of the need for It is found that cold air is used to operate these heating installations, they are not advantageous from the point of view of thermal efficiency.



   The present invention relates to a heating method spé = cially applicable to houses or apartment buildings of modest dimensions and remarkable in that there is provided for each house a single heating device.



   In accordance with the method provided for by the invention, the heating fluid is supplied for each dwelling unit provided in the building in question (for example for each dwelling or apartment) to a heat exchanger which is brushed against or swept by air forming a heat-transmitting medium, this air being forced back by a fan into the spaces which must be heated,
According to a particular embodiment of the method in question, the heated air is brought by channels (for example through an intermediate ceiling) to the spaces to be heated, preferably from above, the cold air being discharged out of these spaces. from below, then returned by a circulation forming a circuit to the heat exchanger. The latter is, as far as possible, mounted centrally inside the housing.



   According to a preferred embodiment of the object of the invention, the return of the cold air is provided by neutral spaces such as for example the landings or the stairwells or the corridors of the building thus equipped.

 <Desc / Clms Page number 2>

 pe. The number of air changes in the spaces in question rationally represents about 5 to 10 changes per hour.



   According to another embodiment of the object of the invention, the electrical circuit which serves the fan is connected to a relay forming a contactor-circuit breaker actuated by means of a temperature-sensitive device. This electrical circuit serving the fan can also be closed or opened (depending on the case) using a timer. The heat consumption can be determined by a condensate counter, by a counter indicating the duration of the running time and (or) by an electric work counter.



   The invention also relates to a heating installation which can be used for implementing this method and which consists of a central heat exchanger heated by a heating fluid and releasing its heat to the air acting as a transmitting fluid. heat and which is forced by a fan into the spaces to be heated.



   The appended schematic drawing represents, by way of examples, two embodiments of the object of the invention.



   FIG. 1 is a plan view showing the distribution of a dwelling of modest dimensions equipped with an installation as provided for by the invention.



   Fig. 2 is a sectional view taken in the direction indicated by the line A-B in FIG. 1.



   Fig. 3 is an elevational view in vertical section through the broken line C-D in FIG. 4 in the hypothesis of a two-storey dwelling house.



   Fig. 4 is a plan view of the apartment or of the accommodation formed by the lower floor.



   Fig. 5 is a heat plan view of the E-F line in freeze 3.



   As represented by figs. 1 and 2, it is provided in a central place of the building to be equipped, for example in space 1 consisting of the landing or the corridor of a dwelling house or of an apartment of modest dimensions, for example below the ceiling 2, a heat exchanger 3 housed in an intermediate ceiling 4. This heat exchanger 3. is connected to a fan 5. The space located above the intermediate ceiling communicates through orifices 6, 7 and 8 arranged in the upper part of the walls with spaces 9, 10 and 11 which must be heated. The doors are provided at their lower parts with ventilation openings 12 and 13 for the return of cold air.



   The heat exchanger 3. operates using hot water, steam or the like. It gives up its heat to the air which is returned by the ventilator 5, above the intermediate ceiling and by the openings 6, 7 and 8 in the spaces 9, 10 and 11. The air streams enter the room. these spaces downwards, and the veins of cold air 3.are brought in from the floor of these spaces and passing through the openings 12 and 13 towards the stair landing or the corridor 1 and discharged forming a circuit through the heat exchanger 3, where this air is heated again.



   It is important, according to the present invention, that only one heat exchanger is provided, placed almost in the central part of the dwelling, so that the transmission of the heat in the spaces to heating is provided by the air forming the heat transmitting fluid and that the air is forced by a fan into the spaces to be heated.



   For heating a house or a multi-storey apartment building as shown in Figs. 3 to 5, the heat exchanger 3. is located in the middle part of the apartment or

 <Desc / Clms Page number 3>

 lower housing. The fan 5, which draws air through the mouth 14 of a channel 15 (Fig. 4), discharges the heated air through orifices 16 and 17 into spaces 18 and 19 and through a channel 20 and an orifice 21 in the space 22. In order to heat the upper stage, the air escapes from the channel 15 through orifices 23, 24 and 25 (Fig. 5) to pass into spaces 26, 27 and 28 where it gives up its heat.

   The cold air which flows along the floor of the spaces in question, that is to say to the lower part of the doors through orifices 29 and 30, is returned through a neutral space, for example through the stairwell 31 or in the landing or corridor 32, after which it crosses the orifice to re-enter the channel 15 where it is again heated by the heat exchanger 3. It is also provided in the floor lower, in doors or in walls and at their lower part, cold air return ports. These orifices are not specially shown.



   It is rational to calculate the size of the air stream supplied by the ventilator so that in one hour the quantity of air which is in the spaces is renewed between five times and ten times, so to avoid stratification or formation of stagnant air layers. It is not necessary to provide for more frequent air replacement, so that no drafts occur.



   Practice has shown that it is particularly advantageous to connect a relay forming a contactor-circuit breaker in the electric circuit which supplies the fan, connected to a thermo-sensitive device able to maintain a determined temperature and capable, if this time. - the temperature drops below a given value, to close the fan circuit and, on the contrary, if this temperature exceeds a certain value, to open this circuit, so that the heating is maintained at a de-reduced ambient temperature .



   It is also rational to connect a timer in the circuit which serves the ventilator. We obtain, in fact, thanks to this means, the possibility of closing this circuit at a determined moment and opening this circuit after a certain lap.s of time. In this way, for example, tenants of an apartment who have professional occupations and who leave their home at eight in the morning, for example, are given the means to set the timer in question in such a way that the fan circuit is cut off at this time.

   If the persons in question are called to return to their home at 5 p.m., for example, they can set the timer so that the fan's electrical circuit is closed automatically, for example at 3 p.m., so that when they arrive at home. they find their apartment suitably heated.



   It is easy to calculate the heating costs to be shared by providing, for the operation of the heat exchanger using hot water or steam, an operating time counter or a condensate counter or else. again by determining the electric current consumption of the fan using an electric meter, for example a meter indicating the hourly consumption in watts.



   The heating installation provided for by the invention is extraordinarily well suited to the objectives pursued and economical.



   It makes it possible to supply the necessary heat units from a central station for a large number of homes, consumption always being adapted to the requirements of the moment in question. This installation lends itself to simple and economical construction. It suffices, in fact, to provide an inlet duct and an outlet duct for the heating fluid, which may for example be hot water or steam. The heat transmission in the various spaces is ensured by air which can be brought through intermediate ceilings or else by a central vertical duct under perfect conditions from an architectural point of view and economically satisfactory.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The details of this installation can be modified, without departing from the invention, in the field of technical equivalences.



   CLAIMS
1. - Method for heating living quarters characterized in that a heating fluid is brought for each dwelling unit (for example for each dwelling or apartment) to a heat exchanger which is brushed against or swept by the air forming a heat-transmitting agent, this air being forced by a fan into the spaces to be heated.


    

Claims (1)

2. - Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'air chauffé est amené par des canaux, ménagés par exemple dans un plafond intermédiaire, aux espaces à chauffer, de préférence par le haut, et en ce que l'air froid est évacué hors desdits espaces par le bas et est ramené en circuit fermé à l'échangeur de chaleur. 2. - Method according to claim 1, characterized in that the heated air is supplied by channels, formed for example in an intermediate ceiling, to the spaces to be heated, preferably from above, and in that the cold air is evacuated out of said spaces from the bottom and is returned in a closed circuit to the heat exchanger. 3. - Procédé suivant la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que l'échangeur de chaleur est disposé dans une position aussi centrale que possible à l'intérieur du logement. 3. - Method according to claim 1 or 2, characterized in that the heat exchanger is arranged in a position as central as possible inside the housing. 4. - Procédé suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que le retour de l'air froid est assuré à travers des espaces neutres comme, par exemple, les paliers ou cages d'escaliers ou bien les couloirs des habitations. 4. - Method according to claims 1 to 3, characterized in that the return of the cold air is provided through neutral spaces such as, for example, the landings or stairwells or the corridors of homes. 5. - Procédé suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le changement d'air dans les espaces en question s'effectue environ cinq à dix fois par heure. 5. - Method according to claims 1 to 4, characterized in that the change of air in the spaces in question is carried out about five to ten times per hour. 6. - Procédé suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que le circuit électrique qui dessert le ventilateur est relié à un re- lais formant oonjoncteur-disjoncteur commandé par l'intermédiaire d'un dis- positif thermo-sensible. 6. - Method according to claims 1 to 5, characterized in that the electrical circuit which serves the fan is connected to a relay forming oonjuncteur-circuit breaker controlled by means of a thermo-sensitive device. 7. - Procédé suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que le circuit qui dessert le ventilatëur est fermé ou ouvert, suivant le cas, par une minuterie. 7. - Method according to claims 1 to 5, characterized in that the circuit which serves the ventilatëur is closed or opened, as the case may be, by a timer. 8. - Procédé suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que la consommation de chaleur est déterminée par un compteur de con- densat, par un compteur d'indication du temps de marche et (ou) par un compteur de travail électrique. 8. - Method according to claims 1 to 6, characterized in that the heat consumption is determined by a condensate counter, by a counter indicating the running time and (or) by an electrical work counter. 9. - Installation de chauffage pour la mise en oeuvre du pro- cédé suivant les revendications 1 à 8, et comprenant un échangeur de cha- leur central chauffé par un fluide chauffant et étudié de manière à céder sa chaleur à de l'air formant agent transmetteur de chaleur qui est refoulé par un ventilateur dans les espaces à chauffer. en annexe 2 dessins. 9. - Heating installation for the implementation of the process according to claims 1 to 8, and comprising a central heat exchanger heated by a heating fluid and designed so as to transfer its heat to the air forming heat transmitting agent which is delivered by a fan into the spaces to be heated. in appendix 2 drawings.
BE511724D BE511724A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE511724A true BE511724A (en)

Family

ID=150403

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE511724D BE511724A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE511724A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1999412B1 (en) Method, device and system for heating/cooling and ventilating a premises
FR2556080A1 (en) Individual ventilation unit for climatic treatment of premises
BE511724A (en)
DE19614913A1 (en) House-ventilation system with heat-recovery by heat-pump
FR2941517A1 (en) Environmental building installation for e.g. buildings, has coolant circuits connected directly on coolant connection circuit, and storage mass with coolant distribution circuit and looped distribution circuits
FR2703761A1 (en) Method and device for air conditioning and / or heating of dwellings, in particular of collective buildings.
WO2010015258A1 (en) Heat recovery system
EP1695010B1 (en) Heating and air-conditioning device
FR2710140A1 (en) Hot air generator.
FR2534003A1 (en) AIR HEATING INSTALLATION FOR BUILDINGS AND INDIVIDUAL HOUSING
WO2010076472A1 (en) Equipment for renewing air in a plurality of rooms by means of a dual flow heat exchanger provided in each room
FR2479955A1 (en) HOUSING AIR CONDITIONING DEVICE
FR2540608A1 (en) AIR CONDITIONING INSTALLATION OF A CONSTRUCTION
FR2475696A1 (en) Domestic fireplace with water heater - has double skinned enclosure containing water to be heated and under-hearth gas burner
FR3028599A3 (en) LOW CONSUMPTION OR POSITIVE ENERGY BUILDING AND METHOD OF CONTROLLING TEMPERATURE AND RELATIVE HUMIDITY IN THIS BUILDING
FR2812378A1 (en) Ventilator for room has air inlet pipe and two outlet grills, one of which has heater and auxiliary fan
FR2800853A1 (en) Air conditioning installation, for buildings, such as offices or households, involves two heat exchanger, and electronic temperature sensor controlled by air blower
WO1998034071A1 (en) Device and method for air conditioning a dwelling
WO2023099555A1 (en) Heat- or cold-emitting device and heating or cooling system incorporating this device
FR2504246A1 (en) Ventilation installation for building - has heat exchanger warming fresh air intake with used air outflow
EP0159932A1 (en) Hot water storage heater
FR2580383A1 (en) Hot-air generator with production of hot condensation water
FR3141234A1 (en) Heat recovery and kitchen ventilation installation
FR2651304A1 (en) Method for overall climatic treatment for inhabited buildings
FR3023359A1 (en) BUILDING EQUIPPED WITH A THERMODYNAMIC WATER HEATER, A CONTROLLED MECHANICAL VENTILATION SYSTEM AND ONE OR MORE AUXILIARY SOURCES, AND METHOD OF REGULATING THE THERMODYNAMIC WATER HEATER