BE510421A - - Google Patents

Info

Publication number
BE510421A
BE510421A BE510421DA BE510421A BE 510421 A BE510421 A BE 510421A BE 510421D A BE510421D A BE 510421DA BE 510421 A BE510421 A BE 510421A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
potato harvester
harvester according
apron
frame
spade
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE510421A publication Critical patent/BE510421A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D17/00Digging machines with sieving and conveying mechanisms
    • A01D17/10Digging machines with sieving and conveying mechanisms with smooth conveyor belts, lath bands or rake bands
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D17/00Digging machines with sieving and conveying mechanisms
    • A01D17/10Digging machines with sieving and conveying mechanisms with smooth conveyor belts, lath bands or rake bands
    • A01D2017/103Constructional details of conveyor belts

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Harvesting Machines For Root Crops (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  RE COLTEUS E DE POMMES DE TERRE . 



   La présente invention se rapporte à une machine destinée à être utilisée pour   la,récolte   de pommes de terre et d'autres tubercules du même genre. 



   Elle a pour but de procurer des dispositifs par lesquels il soit possible d'adapter facilement la machine aux conditions variables se présentant en pratique et d'assurer une élimination aussi complète que possible de la terre de manière que les pommes de terre puissent immédiatement être mises en saco 
Cette machine est caractérisée en ce qu9elle possède com- me éléments essentiels un châssis principal ayant une partie antérieu- re en   porte-à-faux   par rapport à une partie porteuse munie de roues de circulation sur le sol un tablier antérieur à inclinaison réglable pourvu   d'un   dispositif   arracheur..   un second tablier horizontal ou en substance horizontal disposé dans le prolongement du premier tablier et à l'arrière habituellement un dispositif de mise en sac. 



   Ces différents dispositifs seront décrits ci-après d'une manière exemplative en se référant aux dessins   annexéso   
Les figures 1 et 2 sont des vues respectivement en éléva- tion et en plan de l'ensemble de la machine. 



   La figure 3 est une vue en perspective du dispositif d'ar-   rachage.   



   Les   figures-4 5   et 6 sont des vues de détail montrant la construction du tablier   inclinéo   
Les figures 7 et 8 sont relatives à un dispositif brise-mot- tes sont est muni le tablier incliné. 



   La machine représentée par les dessins se déplace sur le sol au moyen de deux roues 1 à bandage pneumatique et comprend un châssis prin- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cipal 2 dont une partie 21 est en porte-à-faxu 
Les roues 1 sont portées par des axes 5 reposant sur un pont 3 en forme de I lequel soutient le cadre 2 par des cornières (non repré- sentées) et des plats 4 (fig.1) 
D'une manière générale., la machine comprend une chaîne ou un tablier 6 incliné à l'avant vers le sol dans une mesure réglable et avec laquelle coopère le dispositif d'arrachage$ une seconde chaîne ou un second tablier 7 faisant suite à la première et disposée dans une position en subs- tance horizontale et un dispositif de mise en sacs 8 prévu à l'arrière. 



   La traction s'effectue de préférence à l'aide d'un tracteur agricole lequel porte un cercle 9 dans lequel sont percés des trous 10 re- cevant des broches ou d'autres organes de fixation s'engageant dans un bras 11 formé par le cadre 2. 



   Le dispositif de commande comporte un arbre latéral 12 entrai- né par le tracteur et raccordé à une "pomme 13" (fige 2) produisant la ro- tation d'un arbre principal 14 tournant dans des potences 15 faisant partie du châssis 2 
Cet arbre 14 porte deux pignons 16 pour la commande de la chaîne 6 et une roue à chaîne 17 entrainant par une chaîne 18 un arbre 19 parallèle à l'arbre 14 et servant à la commande de la chaîne 7. 



   A l'avant de la   machine,   est prévue une bêche interchangeable 20 fixée au moyen de boulons (non représentés) à une cornière 22 dont les extrémités sont repliées à 90  en formant des pattes 23 (fig. 3) percées de trous 24 pour la fixation d'une manière réglable par des boulons 25 à des plats 26 munis eux-mêmes de trous 261 et soudés à des cornières 27 solidai- res du châssis 2 ou plus particulièrement de tôles latérales 28 entre les- quelles se déplace le tablier 6 lequel s'étend jusqu'à proximité de la bê- che 20. 



   Deux couteaux 30 placés sur champ sont fixés aux cornières 27   et$   en avant de chacun de ces derniers., est prévue une pièce 31 se terminant en pointe, qui découpe une bande de terre de largeur appropriée. 



  Cette bande est ensuite détachée et dégagée par la bêche 21 et est amenée sur le tablier 6. 



   Un dispositif de soulèvement qui sera décrit ci-après permet de régler l'action en profondeur de la   bêche,   mais comme déjà expliquée cette profondeur peut être modifiée aussi par la cornière 22 en forme d' étrier. 



  De plus, à la partie inférieure des couteaux 30 sont fixées des lames 32 au moyen de boulons 33 s'engageant dans des fentes (non représentées) for- mées dans les couteaux 30. 



   Ces lames accessoires permettent de maintenir une largeur de coupe suffisante quand la profondeur d'action de la bêche se   modifie.   



   Le dispositif de soulèvement comprend un secteur 34 fixé sur le cadre principal 2 et avec lequel coopère un levier 35. 



   A ce levier 35 est reliée d'une manière articulée une tringle 36 à la partie antérieure de laquelle est monté à pivot un levier 37 tour- nant autour d'un axe 38 monté sur le cadre 2 et s'étendant sur toute la lar- geur de ce dernier. 



  Le levier 37 est relié d'une manière articulée avec un étrier 39 monté à pivot vers le bas sur un plat 40 pouvant pivoter autour d'un axe 41 porté par un bras incliné 42 s'étendant vers le bas à partir de la partie centrale du ca- dre 2. 



  Ce plat 40 peut ainsi coulisser vers le bas ou vers le haut dans une oreille 43 du cadre 2. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Comme le montrent les figures 4 et 5 la chaîne 6 qui se'dé- place entre les parois latérales 28 en tôle est formée de maillons compre- nant chacun (Fig. 4-6) deux barreaux extrêmes 44 tournant librement dans des buselures 45 et une barre intermédiaire 46 soudée à des joues   latéra-   les 47 auxquelles sont fixées également par soudure les buselures 45. 



  Chaque barreau 46 est disposé de telle manière que la position de son bord inférieur corresponde à la position du bord supérieur des deux buselures voisines   45.   



   Les extrémités des barreaux 44 sont filetées et reçoivent des écrous 44 
Grâce à cette construction, il existe entre chaque barreau une ouverture par laquelle les mottes de terre peuvent tomber. 



   La chaîne   6 est   guidée dans son parcours supérieur par des roues de forme ovale 48 montées sur des axes libres 49 tournant dans des roulements à billes 50. 



  Ces roues ovales déterminent un secouement de la chaîne. 



   Le brin inférieur de la chaîne 6 est guidé par des roues 51 montées sur des axes libres 52. 



   Pour le cas où les mottes de terre ne seraient pas éliminées par le secouements on prévoit, au-dessus de la   chânes   des organes briseurs de mottes et à cet effet, de distance en distance, dans les parois 28 sont ménagées des ouvertures recevant des axes 53 (fige 7 et 8) filetés à leurs extrémités afin de recevoir des écrous 54 Sur ces axes$ sont glissés des fers plats 55 se repliant vers le haut et por- tant à leur extrémité un contrepoids 56. 



  Ces fers plats se prolongent vers le bas par des boulons 57 chacun à une lat- te en bois dur 58 reposant sur la chaîne. 



  Ces lattes agissent, comme on le comprendra.,, de manière à écraser les mor- ceaux de terre sous l'effet de la pression produite par les contrepoids 56. 



   La chaîne 7 est construite de la même manière que la chaîne 6 sauf que sa largeur est égale environ au double et qu'elle présente habituel- lement des joues intermédiaires 47' analogues aux éléments 47 (fige   6A).   



   Comme déjà dit, la chaîne 7 est commandée par   l'axe   19 et son brin supérieur passe sur des pignons 59 se trouvant sur   1?axe   19 et sur des axes 60 et 61. 



  L'axe 60 est mis en mouvement par une chaîne 62 et entraîne à son tour l'axe 61 par une chaîne 63. 



   Le brin inférieur de la chaîne 7 circule sur trois roues den- tées   64   calées sur un axe 65 
La chaîne 7 se déplace entre des tôles 66 et son but est d' effectuer un tamisage complémentaire de la terre avant la mise en sacs. 



   Une donnée importante est que la chaîne 7 se déplace dans le même sens que la chaîne 6 et que son bord antérieur se trouve quelques centi- mètres plus bas que l'extrémité de la   chaîne,:   6 
A l'extrémité de la chaîne 7, les pommes de terre tombent dans une trémie 67 divisée en deux compartiments dont un est toujours fermé par un clapet rabattable 68. 



   Les sacs dont on effectue le remplissage reposent sur une plan- che 70. 



  Lorsqu'un sac est remplie on   l'enlèves   on rabat le clapet 69 et on place un sac vide sous l'autre compartiment. 



   Cette planche 70 sur laquelle peuvent se trouver deux ouvriers chargés de la mise en sacs est montée   à.charnière   (en 71) sur le châssis principal. Elle est relevée pour la circulation sur route. 



   Deux autres ouvriers peuvent se trouver sur des planches laté- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 rales 72. 



   Quatre ouvriers suffisent donc pour la conduite de la machine. 



   REVENDICATIONS.- 
1. - Récolteuse de pommes de terre et d'autres tubercules du même genre, caractérisée en ce qu'elle possède comme éléments essentiels un .châssis principal (2) ayant une partie antérieure en porte-à-faux par rapport à une partie porteuse munie de roues de circulation sur le sols un tablier antérieur (6) à inclinaison réglable pourvu d'un dispositif arracheur, un second tablier horizontal (7) ou en substance horizontal disposé dans le prolongement du premier tablier et à l'arrière habituellement un dispositif de mise en sacs.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  RE COLTEUS E OF POTATOES.



   The present invention relates to a machine intended to be used for the harvesting of potatoes and other tubers of the same kind.



   Its object is to provide devices by which it is possible to easily adapt the machine to the varying conditions which arise in practice and to ensure as complete a removal as possible of the soil so that the potatoes can be immediately set. in bag
This machine is characterized in that it has as essential elements a main frame having a front part cantilevered with respect to a carrying part provided with wheels for circulation on the ground, a front apron with adjustable inclination provided with A pulling device .. a second horizontal or substantially horizontal apron arranged in the extension of the first apron and at the rear usually a bagging device.



   These different devices will be described below in an illustrative manner with reference to the accompanying drawings.
Figures 1 and 2 are elevation and plan views, respectively, of the entire machine.



   FIG. 3 is a perspective view of the pulling device.



   Figures-45 and 6 are detail views showing the construction of the inclined deck
Figures 7 and 8 relate to a clod-breaking device is provided with the inclined apron.



   The machine shown in the drawings moves on the ground by means of two wheels 1 with pneumatic tires and comprises a main frame.

 <Desc / Clms Page number 2>

 cipal 2, part of which 21 is door-to-faxu
The wheels 1 are carried by axles 5 resting on an I-shaped bridge 3 which supports the frame 2 by angles (not shown) and flats 4 (fig. 1).
In general, the machine comprises a chain or an apron 6 inclined forward towards the ground in an adjustable extent and with which the lifting device cooperates $ a second chain or a second apron 7 following the first and arranged in a substantially horizontal position and a bagging device 8 provided at the rear.



   The traction is preferably carried out using an agricultural tractor which carries a circle 9 in which are drilled holes 10 receiving pins or other fasteners engaging in an arm 11 formed by the frame 2.



   The control device comprises a side shaft 12 driven by the tractor and connected to an "apple 13" (pin 2) producing the rotation of a main shaft 14 rotating in jib cranes 15 forming part of the frame 2.
This shaft 14 carries two pinions 16 for controlling the chain 6 and a chain wheel 17 driving by a chain 18 a shaft 19 parallel to the shaft 14 and used for controlling the chain 7.



   At the front of the machine, an interchangeable spade 20 is provided which is fixed by means of bolts (not shown) to an angle 22, the ends of which are bent at 90, forming legs 23 (fig. 3) pierced with holes 24 for fixing in an adjustable manner by bolts 25 to plates 26 themselves provided with holes 261 and welded to angles 27 integral with the frame 2 or more particularly with side plates 28 between which moves the apron 6 which extends to the proximity of the spade 20.



   Two knives 30 placed on the field are fixed to the angles 27 and $ in front of each of the latter. There is provided a part 31 ending in a point, which cuts a strip of earth of suitable width.



  This strip is then detached and released by the spade 21 and is brought onto the apron 6.



   A lifting device which will be described below makes it possible to adjust the depth action of the spade, but as already explained this depth can also be modified by the angle iron 22 in the form of a stirrup.



  In addition, to the lower part of the knives 30 are fixed blades 32 by means of bolts 33 which engage in slots (not shown) formed in the knives 30.



   These accessory blades make it possible to maintain a sufficient width of cut when the depth of action of the spade changes.



   The lifting device comprises a sector 34 fixed to the main frame 2 and with which a lever 35 cooperates.



   To this lever 35 is connected in an articulated manner a rod 36 to the front part of which is pivotally mounted a lever 37 rotating about an axis 38 mounted on the frame 2 and extending over the entire width. manager of the latter.



  The lever 37 is hingedly connected with a yoke 39 pivotally mounted downwardly on a plate 40 pivotable about an axis 41 carried by an inclined arm 42 extending downward from the central portion. of box 2.



  This plate 40 can thus slide downwards or upwards in an ear 43 of the frame 2.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   As shown in Figures 4 and 5 the chain 6 which moves between the side walls 28 in sheet metal is formed of links each comprising (Fig. 4-6) two end bars 44 rotating freely in nozzles 45 and an intermediate bar 46 welded to side cheeks 47 to which the nozzles 45 are also fixed by welding.



  Each bar 46 is arranged such that the position of its lower edge corresponds to the position of the upper edge of the two neighboring nozzles 45.



   The ends of the bars 44 are threaded and receive nuts 44
Thanks to this construction, there is an opening between each bar through which clods of earth can fall.



   The chain 6 is guided in its upper path by oval-shaped wheels 48 mounted on free axles 49 rotating in ball bearings 50.



  These oval wheels determine a shaking of the chain.



   The lower strand of chain 6 is guided by wheels 51 mounted on free axles 52.



   In the event that the clods of earth are not removed by the shaking, there are planned, above the oak tree, clod-breaking devices and for this purpose, from distance to distance, in the walls 28 are formed openings receiving axes 53 (pins 7 and 8) threaded at their ends in order to receive nuts 54 On these axes $ are slid flat bars 55 which fold upwards and carry a counterweight 56 at their end.



  These flat bars extend downwardly by bolts 57 each to a hardwood slat 58 resting on the chain.



  These slats act, as will be understood. ,, so as to crush the pieces of earth under the effect of the pressure produced by the counterweights 56.



   Chain 7 is constructed in the same manner as chain 6 except that its width is approximately twice as wide and that it usually has intermediate cheeks 47 'similar to elements 47 (pin 6A).



   As already said, the chain 7 is controlled by the axis 19 and its upper strand passes over sprockets 59 located on the axis 19 and on the axes 60 and 61.



  The axis 60 is set in motion by a chain 62 and in turn drives the axis 61 by a chain 63.



   The lower end of chain 7 runs on three toothed wheels 64 wedged on an axle 65
The chain 7 moves between sheets 66 and its purpose is to carry out additional sieving of the soil before bagging.



   An important fact is that chain 7 moves in the same direction as chain 6 and that its leading edge is a few centimeters lower than the end of the chain: 6
At the end of chain 7, the potatoes fall into a hopper 67 divided into two compartments, one of which is always closed by a hinged valve 68.



   The bags which are being filled rest on a board 70.



  When a bag is full, it is removed, the valve 69 is closed and an empty bag is placed under the other compartment.



   This board 70 on which can be two workers responsible for bagging is hinged (in 71) on the main frame. It is raised for road traffic.



   Two other workers may be on side boards.

 <Desc / Clms Page number 4>

 rales 72.



   Four workers are therefore sufficient to operate the machine.



   CLAIMS.-
1. - Harvester for potatoes and other tubers of the same kind, characterized in that it has as essential elements a main frame (2) having a front part cantilevered with respect to a supporting part fitted with wheels for circulation on the ground a front apron (6) with adjustable inclination provided with a pulling device, a second horizontal apron (7) or substantially horizontal arranged in the extension of the first apron and at the rear usually a device of bagging.


    

Claims (1)

2. - Récolteuse de pommes de terre suivant la revendication 1 caractérisée en ce que, à l'avant de la machine,est prévue une bêche (20 de préférence interchangeable, fixée à une cornière (22) dont les extrémités sont repliées à 90 en formant des pattes (23) reliées d'une manière régla- ble à des éléments solidaires du châssis, ces éléments étant habituellement des plats (26) soudés à des cornières (27). 2. - Potato harvester according to claim 1 characterized in that, at the front of the machine, there is provided a spade (20 preferably interchangeable, fixed to an angle (22), the ends of which are bent at 90 in forming tabs (23) connected in an adjustable manner to elements integral with the frame, these elements usually being flats (26) welded to angles (27). 3 . - Récolteuse de pommes de terre suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que le tablier incliné s'étend jusqu9à proximi- té de la bêche (20). 3. - Potato harvester according to claims 1 and 2, characterized in that the inclined apron extends to the proximity of the spade (20). 4. - Récolteuse de'pommes de terre suivant les revendications 1 à 3 caractérisée par deux couteaux (30) placés sur champs fixés à des éléments solidaires du châssis et portant chacun une pièce (31) se terminant en pointe et servant à découper une bande de terre de largeur appropriée, laquelle est ensuite détachée et dégagée par la bêche pour être amenée sur le tablier incliné (6). 4. - Harvester potatoes according to claims 1 to 3 characterized by two knives (30) placed on fields fixed to elements integral with the frame and each carrying a part (31) ending in a point and serving to cut a strip of earth of suitable width, which is then detached and released by the spade to be brought onto the inclined apron (6). 5. - Récolteuse de pommes de terre suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que, vers le bas., chaque couteau (30) porte en posi- tion réglable une lame (32), ces lames accessoires (32) servant à maintenir une largeur de coupe suffisante quand la profondeur d9action de la bêche est modifiée. 5. - Potato harvester according to claims 1 to 4, characterized in that, downwards., Each knife (30) carries in an adjustable position a blade (32), these accessory blades (32) serving to maintain sufficient width of cut when the depth of action of the spade is changed. 60 - Récolteuse de pommes de terre suivant les revendications 1 à 5, caractérisée en ce que, en vue de faire varier l'inclinaison du ta- blier (6) on prévoit un dispositif de soulèvement qui comprend un secteur (34) fixé sur le cadre principal et avec lequel coopère un levier de manoeuvre (35) auquel est reliée d'une manière articulée.une tringle (36) à la partie antérieure de laquelle est monté à pivot un levier (37) oscillant autour d'un axe (38) monté transversalement sur le cadre (2) ce levier étant relié à son tour à un étrier (39) pivotant autour d'un axe (41) porté par le châssis. 60 - Potato harvester according to claims 1 to 5, characterized in that, in order to vary the inclination of the table (6), a lifting device is provided which comprises a sector (34) fixed on the main frame and with which cooperates an operating lever (35) to which is connected in an articulated manner a rod (36) at the front part of which is pivotally mounted a lever (37) oscillating about an axis (38 ) mounted transversely on the frame (2) this lever being in turn connected to a bracket (39) pivoting about an axis (41) carried by the frame. 7. - Récolteuse de pommes de terre suivant la revendication 1 caractérisée en ce que le mouvement de translation du tablier est commandé pàr un arbre transversal (14) mis en mouvement par une transmission (12) commandée par un tracteur. 7. - Potato harvester according to claim 1 characterized in that the translational movement of the apron is controlled by a transverse shaft (14) set in motion by a transmission (12) controlled by a tractor. 8. - Récolteuse de pommes de terre suivant la revendication ! caractérisée en ce que le tablier incliné'(6) est formé de maillons consti- tués par des barres laissant entre elles des espaces vides par où peut être évacuée la terre adhérant aux pommes de terre. 8. - Potato harvester according to claim! characterized in that the inclined apron (6) is formed of links constituted by bars leaving between them empty spaces through which can be evacuated the earth adhering to the potatoes. 9 Récolteuse de pommes de terre suivant les revendications 1 et 8, caractérisée en ce que chaque maillon du tablier incliné comprend deux barres extrêmes (44) tournant librement dans des buselures (45) et une barre intermédiaire (46) soudée à des joues latérales (47) auxquelles sont fixées également par soudure les buselures (45). <Desc/Clms Page number 5> 9 potato harvester according to claims 1 and 8, characterized in that each link of the inclined apron comprises two end bars (44) freely rotating in nozzles (45) and an intermediate bar (46) welded to the side cheeks ( 47) to which the nozzles (45) are also fixed by welding. <Desc / Clms Page number 5> 10. - Récolteuse de pommes de terre suivant--les revendications 1 à 9 caractérisée en ce que chaque barreau intermédiaire-'(46) d'un mail- lon est disposé de telle manière que la position de son bord inférieur cor- responde à la position du bord supérieur des deux buselures voisines (45). 10. - Potato harvester according to - claims 1 to 9 characterized in that each intermediate bar - '(46) of a link is arranged such that the position of its lower edge cor- responds to the position of the upper edge of the two neighboring nozzles (45). 11. - Récolteuse de pommes de terre suivant les revendications 1 à 10, caractérisée en ce que des moyens sont prévus par lesquels on peut donner au brin supérieur du tablier un mouvement de secouement et en ce que., à cet effet, ce brin peut être guidé par des roues de forme ovale (48) mon- tées sur des axes libres (49) tournant dans des roulements à billes (50) portés par le cadre principal.. 11. - Potato harvester according to claims 1 to 10, characterized in that means are provided by which the upper strand of the apron can be given a shaking movement and in that, for this purpose, this strand can be guided by oval shaped wheels (48) mounted on free shafts (49) rotating in ball bearings (50) carried by the main frame. 12. - Récolteuse de pommes de terre suivant la revendication ! caractérisée en ce que., pour favoriser l'élimination des mottes de terreon prévoit, au-dessus du tablier incliné et de distance en distance, des orga- nes briseurs et en ce que, à cet effet, les parois (28) prévues de chaque côté du tablier incliné peuvent recevoir des axes (53) sur lesquels sont glissés des fers plats (55) se repliant vers le haut et portant un contre- poids (56)ces fers plats se prolongeant vers le bas en se recourbant et étant rendus solidaires de lattes (58) de préférence en bois dur reposant sur la chaîne. 12. - Potato harvester according to claim! characterized in that., in order to promote the elimination of clods of earth, there are provided, above the inclined apron and from distance to distance, breakers and in that, for this purpose, the walls (28) provided for each side of the inclined apron can receive pins (53) on which are slid flat bars (55) folding upwards and carrying a counterweight (56) these flat bars extending downwards by bending and being rendered integral with slats (58) preferably of hard wood resting on the chain. 13. - Récolteuse de pommes de terre suivant la revendication 1 caractérisée en ce que la chaîne en substance horizontale a sa partie antérieu- re située peu en-dessous de l'extrémité du tablier incliné et est habituelle- ment construite comme ce tablier inclinés mais possède une largeur plus élevée et présente habituellement des éléments intermédiaires analogues aux joues latérales (47). 13. - Potato harvester according to claim 1 characterized in that the substantially horizontal chain has its anterior part located slightly below the end of the inclined apron and is usually constructed as this inclined apron but has a greater width and usually has intermediate elements similar to the side cheeks (47). 14 Récolteuse de pommes de terre suivant la revendication 1 caractérisée en ce que, à l'extrémité du tablier horizontal, les pommes de terre tombent dans une trémie divisée en deux compartiments dont 1-'un est toujours fermé par.un clapet rabattable (68). 14 Potato harvester according to claim 1 characterized in that, at the end of the horizontal apron, the potatoes fall into a hopper divided into two compartments, one of which is always closed by a hinged valve (68 ). 15. - Récolteuse de pommes de terre suivant les revendications 1 et 14 caractérisée par une planche horizontale (70) située à proximité de la trémie d'ensachage et où peuvent se tenir un ou deux ouvriers et des plan- ches horizontales (72) disposées latéralement par'rapport au tablier hori- . zontal (7) et où peuvent se tenir également des ouvriers. 15. - Potato harvester according to claims 1 and 14 characterized by a horizontal board (70) located near the bagging hopper and where one or two workers can be held and horizontal boards (72) arranged laterally in relation to the horizontal apron. zontal (7) and where workers can also be kept. 16. - Récolteuse de pommes de terres en substance telle que dé- crite et telle que représentée aux dessins annexés. en annexe 3 dessins.- 16. - Potato harvester substantially as described and as shown in the accompanying drawings. in appendix 3 drawings.
BE510421D BE510421A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE510421A true BE510421A (en)

Family

ID=149534

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE510421D BE510421A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE510421A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0023369A1 (en) * 1979-07-30 1981-02-04 Machinefabriek J. de Jonge B.V. Tuber, bulb and root lifter
RU2450502C2 (en) * 2006-12-15 2012-05-20 АПАЧИ РИВЕР ЭлЭлСи Combine for harvesting root crops with recirculation mechanism

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0023369A1 (en) * 1979-07-30 1981-02-04 Machinefabriek J. de Jonge B.V. Tuber, bulb and root lifter
RU2450502C2 (en) * 2006-12-15 2012-05-20 АПАЧИ РИВЕР ЭлЭлСи Combine for harvesting root crops with recirculation mechanism

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0454602A1 (en) Haymaking machine having several rotors
FR2519229A1 (en) MACHINE FOR WORKING THE SOIL COMBINED WITH A MATERIAL DISPENSER
FR2536948A1 (en) Ground cultivation roller assembly
FR2573608A1 (en) ROTARY SUB-SUNER.
BE510421A (en)
FR2533408A1 (en) MACHINE FOR WORKING THE FLOOR PROVIDED WITH ADDITIONAL COUPLING POINTS
FR2543398A1 (en) VERTICAL AXIS ROTARY HORSE FOLLOWED BY A ROLL WHICH POSITIONS ARE REMOTELY ADJUSTED
FR2549684A1 (en) AGRICULTURAL DEVICE AND MORE PARTICULARLY SPREADER FOR THE DISPERSION OF A GRANULAR OR POWDERY MATERIAL
EP0611519B1 (en) Transplanter for seedling blocks
FR2551308A1 (en) MACHINE FOR WORKING THE SOIL PROVIDED WITH IMPROVED LIFTING MEANS
FR2640112A1 (en) ROTATIVE HARROW
FR2562578A1 (en) DRILL FOR EMPLOYMENT IN RICE
FR2533406A1 (en) EARTH WORKING DEVICE PROVIDED WITH A FRONT PROPELLING DEVICE
EP0190777B1 (en) Digger
FR2838285A1 (en) Machine for stripping leaves off vines comprises frame carrying moving arm on which head is mounted which is in two parts, each of which is fitted with blowers and cutters and pivots about horizontal axis
BE595633A (en)
FR2550909A1 (en) MACHINE FOR WORKING THE GROUND WITH IMPROVED COUPLING
EP0501899B1 (en) Rotary harrow with several support beams rigidly linked to an improved stucture
FR2550685A1 (en) Rotary harrow for preparing soil for sowing
CH256181A (en) Tuber pulling machine.
FR2465395A1 (en) NEW LABORING AND PLOWING METHOD FOR THE IMPLEMENTATION OF THIS PROCESS
BE496041A (en)
FR2600484A1 (en) BELT MACHINE FOR HARVESTING POTATOES
BE490192A (en)
FR2551621A1 (en) AGRICULTURAL MACHINE WITH AN IMPROVED HITCH