BE509459A - - Google Patents

Info

Publication number
BE509459A
BE509459A BE509459DA BE509459A BE 509459 A BE509459 A BE 509459A BE 509459D A BE509459D A BE 509459DA BE 509459 A BE509459 A BE 509459A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
straight continuous
discs
weft
loom according
needles
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE509459A publication Critical patent/BE509459A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D41/00Looms not otherwise provided for, e.g. for weaving chenille yarn; Details peculiar to these looms
    • D03D41/005Linear-shed multiphase looms

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Woven Fabrics (AREA)
  • Looms (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PERFECTIONNEMENTS   AUX'METIERS   A TISSER. 



   La présente invention a pour objet des perfectionnements aux mé- tiers à tisser et concerne les métiers à tisser continus droitso 
Jusqu'à présent, les métiers comprenaient toute une série de lis- ses pour lever et abaisser les fils de chaîne au-dessus et au-dessous de la trame. L'inévitable travail de   va-et-vient   des lisses n'a pas été modifié, même dans les métiers circulaires les plus modernes. Il a été possible de faire travailler des séries successives de lisses selon la'progression de bobines successives, mais ce système n'est que partiellement avantageux. 



     @   Selon la présente Inventions, les lisses sont remplacées par   un   dispositif à mouvement continus constitué par un tambour tournant   uniformé-   ment sur lequel portent les fils de chaîne, la surface du tambour ayant une forme telle que les fils de chaîne soient placés alternativement au-dessus et en-dessous de la trame qui peut être insérée par des aiguilles ou simi- laires plutôt qu'au moyen de navettes   normales.   



   Le nombre d'aiguilles travaillant simultanément peut dépasser le chiffre dix et par suite de la forme donnée à la surface du tambour;, cha- que aiguille suffit pour l'introduction d'un fil de trame près d'une trame précédente9 sans l'aide d'autres dispositif Sa On obtient ainsi une grande simplification et une vitesse de production de tissu ou-vêtement,   supérieu-   re à celle obtenue sur les métiers cire-alaires. 



   Le tambour est constitué par une série de rainures périphériques destinées à guider le fil de chaîne, qui sont disposées dans le sens de la rotation et lesdites rainures sont traversées par une série d'autres rainu- res axiales droites. Les bases de ces rainures périphériques ont un profil polyhédrique adapté pour guider les fils de   chaine   reposant dans celles-ci au dessus et en dessous des fils de trame.

   Les rainures axiales sont desti- nées au passage des aiguilles ou similaires portant les fils de   trameo   Les brides ou anneaux séparant les rainures périphériques sont entaillés par les rainures axiales de manière à former des séries de dents ou lamelles sur 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ceux-ci,   lesdite .   dents servant de peignes pour le serrage des fils de trame lorsque le tissu quitte les rainures du tambour rotatif. 



   Afin de mieux comprendre l'invention, on se référera au des- ' sin annexé représentant un mode d'exécution d'un métier selon l'invention, dans lequel : 
Figure 1, représente une élévation latérale des organes tels qu'on les voit en direction de l'axe du tambour. 



   Figure 2, est une coupe en élévation de face, vu du côté gau- che de la figure 1, certaines parties étant omises pour raison de clarté. 



     Figure 3.   est une vue en perspective des parties constitutives détachées du tambour représenté en figure 1, des lignes diagrammatiques terminées par des flèches représentant les chemins parcourus par les fils de trame. 



   Figure 4 est une élévation de face d'une partie du tambour tel qu'il est constitué lorsque les parties de la figure 3 sont étroitement as- semblées et réunies, les points noirs indiquant les fils de chaîne. 



   Fig.   et 2   sont des vues en élévation de parties de disques constituant un tambour, chacune de ces figures représentant un profil dif- férent desdits disques. 



     Fig. ,   est une vuer perspective à plus grande échelle d'un mo- dèle préféré d'aiguille de trame, et 
Fige 3 est une vue diagrammatique et en plan d'un tambour qui montre plusieurs phases de l'insertion d'un fil de trame par les aiguilles. 



   En se référant aux figures 1 et 2, le métier est constitué essen- tiellement par un tambour 1 sur lequel portent les fils de chaîne 2 venant de l'ensouple 3 après avoir passé sous une came 4 et par un peigne.fixe 5. 



   Le tissu est fabriqué sur le tambour 1, comme expliqué ci-après et après avoir passé entre un organe guide de séparation, 6, et derrière la came 8, il s'enroule autour des rouleaux 9 et 10 entraînés par un engre- nage approprié 11 par la rotation du rouleau 1 et enfin sur un rouleau d'en- roulement du tissu   12.   



   Le rouleau 1 tourne uniformément, commandé de toute manière ap- propriée, en direction de la flèche de la figure 1. Les autres dispositifs tels que casse fil de chaîne automatique standard, divers engrenages d'en- trainement ne sont pas représentés au dessin. 



   La figure 2 représente seulement en partie et schématiquement les "aiguilles" 13, c'est-à-dire le dispositif pour l'insertion du fil de trame ; les mêmes sont représentés plus en détail aux figures 8 et .2 tandis que par exemple deux dispositifs d'insertion 14 de la trame, de forme ap- propriée pour actionner les aiguilles elles-mêmes, sont représentés. 



   Aux figures   1     et 2,   les bobines 15 portant les fils de trame, alimentent les aiguilles 13 respectives. 



   Afin de permettre la production de tissu suivant l'invention, la surface du rouleau 1 reçoit une forme qui est fonction des profils exté- rieurs d'un assemblage de disques constituant le rouleau lui-même. On peut cependant constituer le rouleau par des méthodes de fabrication appropriées en une pièce unique sans s'écarter de l'idée inventive. Les disques de l'as- semblage sont disposés coaxialement étroitement l'un contre l'autre et sont réunis entre eux avec leurs profils extérieurs disposés selon leurs fonc- tions respectives. 



   L'assemblage se compose de disques de séparation qui séparent et guident les fils de chaine et qui ont un diamètre plus grand que celui des autres disques qui sont les disques de support des fils de chaîne. Les disques de séparation ont un profil extérieur denté 18. Les disques de sup- port des fils de chaîne ont un profil extérieur constitué par des longueurs 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 rectilignes 19   @lternant   avec des encoches 20 et ils sont adaptés pour por- ter les fils de chaîne 2 dans des positions déterminées d'après   l'entrecroi-   sement désiré des fils de trame.

   En fait il est possible en alternant les disques de support successifs suivant différentes positions, d'obtenir com- me résultat que les différents fils de chaîne soient placés au-dessus et en-dessous du passage 16 du fil de trame (figures 3 et 4). 



   En comparant la figure 3 avec la figure 1, on verra que   lorsqu'un   fil de chaîne, passe au dessus d'un bord rectiligne 19 du disque de support, il se trouve en-dessous du chemin du fil de trame et que lorsqu?il passe au- tour du coin entaillé d'un disque de support, il se trouve au-dessus du che- min du fil de trame. 



   Il est possible d'exécuter et de disposer des disques de support ayant des formes appropriées (figure 5), de manière à obtenir les passages successifs, soit des fils de chaîne;, soit des fils de trame, toujours au dessus, plutôt que de les alterner et ceci de la manière la plus appropriée pour obtenir l'entrecroisement du fil de trame ou le dessin désiré. 



   En figure 5, on n'a pas représenté, pour raisons de   clarté,,   les disques de séparation; ceux-ci seront cependant toujours placés entre les disques de support. Après avoir   insér.   les fils de trame, comme expliqué ci-dessous, les dents des disques de séparation agissent comme éléments de peignes mobiles, par suite de la rotation du tambour 1 et serrent les fils de trame 16 l'un vers l'autre au point de sortie du tiseu bers du   tambour     c'est-à-dire   juste avant qu'il n'entre dans l'organe-guide de sépalation 6 (figure 1). Le mouvement en avant du tissu par la rotation du rouleau 12 ou mieux d'un ou plusieurs rouleaux 9, 10, qui précèdent le rouleau 12 sera proportionnel à la production du tissu lui-même et en relation avec la qua- lité désirée de celui-ci.

   Un mouvement en avant excessif servira à produire un tissu étroitement   tissé,   c'est-à-dire un tissu "serré". Afin d'obtenir un réglage aisé suivant le type de tissu, les engrenages 11 doivent pouvoir être facilement interchangeables comme dans les machines outils. Pour at- teindre plus facilement cet effet de serrage, on peut, soit forcer le tissu à se détacher lui-même à un endroit déterminé bien précis au moyen d'un or- gane-guide 6, soit imprimer au tissu un mouvement de   va-et-vient   de petite amplitude. Ceci peut s'obtenir au moyen de deux cames 4, 8, synchronisées (en opposition) l'une par rapport à l'autre et avec le tambour suivant un rapport approprié de manière qu'à chaque coup de peigne sur l'organe guide 6, il se forme une oscillation longitudinale correspondante du tissu. 



   La forme également des dents du disque de séparation; c'est-à- dire des dents formant lespeignes peut varier selon le genre de tissu pro- duit. La forme des disques supportant les fils de chaîne peut également être modifiée ; par exemple dans le cas de fils de faible solidité ou peu unis ou de faible capacité glissante, il est préférable de substituer au coin double- ment arrondi des encoches 20, un rouleau rotatif 21, qu'on place sur le côté de chaque encoche (figure 6). 



   L'épaisseur des disques de support variera selon le "numéro" du fil tandis que les disques de séparation garderont de préférence et en tous cas une épaisseur minimum compatible avec les qualités nécessaires de soli- dité mécanique. La matière des disques peut être choisie à volonté pourvu qu'elle possède les conditions désirées d'inaltérabilité, solidité,   etc...   



   Le nombre d'encoches, projections d'arrêt ou dents pour chaque disque et par conséquent pour chaque tour du tambour, dépend du diamètre   du tambour lui-même et du numéro du fil ; fait avec un fil mince une pe-   tite différence de niveau entre les fils de chaîne supérieurs et inférieurs suffira pour le passage du fil de trame et une insertion relative de l'ai- guille et le nombre d'encoches sera plus grande 
Le nombre de disques de support doit correspondre à celui des fils de chaîne et la longueur du tambour en résultant sera similaire à cel- le de la largeur du tissu. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Les aiguilles d'insertion des fils de trame sont de préférence plates, comme représentées en figures 8 et 9 et formées de telle manière que chacune puisse entrer et passer par l'une des rainures axiales de l'ex- térieur du tambour, lesdites rainures étant constituées chacunes par une série d'encoches 20 correspondantes à chaque disque. Les aiguilles peuvent être rigides et en ce cas le métier sera deux fois plus grand que la lar- geur du tissu ou elles peuvent être flexibles et se déplacer dans des lo- gements 23 prévus sur une face du tambour. Chaque aiguille est inclinée de manière à rendre son insertion plus aisée et pourvue d'un oeillet de forme appropriée (figure 8) pour entraîner   le   fil pendant le mouvement en avant et glisser librement le long de celui-ci pendant le mouvement arrière de l'aiguille. 



   Pour cette raison, l'oeillet est grand dans sa partie avant et étroit à l'arrière. Pour supprimer le frottement du fil de trame, on peut se servir d'aiguilles tubulaires contenant le fil. A chaque aiguille correspond une bobine de fil 15 ou similaire, qui n'épouse pas le mouvement de   va-et-vient   de celle-ci, mais qui est montée sur le tambour de manière à tourner avec.lui. 



     . Les,   aiguilles, qu'elles soient   rigides.'ou   flexibles, ne doi- vent jamais perdre l'alignement avec leurs rainures respectives et doivent de préférence toujours rester en position dans une entrée ou guide 24 réunie au tambour. Il est ainsi possible d'avoir des fils de trame de différentes couleurs, selon le dessin ou la figure désirée et san possibilité d'erreur. 



  On peut se servir de tout dispositif approprié   tel 'que   celui représenté pa.r 14 en figure 2, pour faire travailler l'aiguille selon le diagramme repré- senté en figure 9, dans lequel, à titre d'exemple, on a représenté huit pha- ses de mouvement pendant la rotation du tambour. Ces phases correspondent à la position dans laquelle huit aiguilles successives seraient fixées si le métier s'arrêtait pendant le travail normal. Le dessin représente une roue en caoutchouc, 25 ou similaire à l'extrémité du tambour, opposée à celle de l'insertion de l'aiguille, ladite roue' en caoutchouc pouvant tourner autour de son axe fixe 26 qui est oblique par rapport à l'axe du tambour.

   La roue 25 adhère solidement, sur une certaine longueur à la surface d'extrémité du tambour, laditè longueur correspondant à un nombre déterminé de passages d'aiguille. ' ' 
Le rôle de la roue 25 est de tenir les extrémités des fils sor- tant des aiguilles, au moment où celles-ci'commencent leur course arrière et pendant toute la durée de celui-ci. 



   Un dispositif de coupage 27 -Figure 9- qui peut être de n'impor- te quelle construction appropriée (et qui est schématiquement représenté en figure 9) coupe le fil lorsque l'aiguille a terminé sa course arrière et que l'autre bout du fil déjà inséré et serré est toujours maintenu par la roue en caoutchouc. Le dessin montre que chaque aiguille après avoir termi- né le travail d'insertion, est prête avec le fil.placé à commencer un nouveau cycle au tour suivant du tambour. 



   Pour'obtenir un guidage convenable de-l'aiguille, on peut faire des rainures avec des encoches munies d'un surplomb comme représenté en fi- gure 7 de manière à empêcher les aiguilles 13 de quitter lesdites rainures. 



  Habituellement cependant aussi, dans le cas 'd'aiguilles très légères et très flexibles, le travail est assuré grâce au fait que les fils de chaîne eux- mêmes guident l'aiguille pendant sa course,.ce qui exige qu'elles ne soient pas trop.rapides. Le mouvement complet de chaque aiguille peut s'opérer dans un angle de rotation du tambour allant du 1/3 aux 3/4 d'une révolution. Il est possible d'obtenir des tambours ayant 24 rainures ou plus auxquelles correspondent le même nombre d'aiguilles et pour ce motif lorsque la vitesse du tambour est de deux tours par seconde, il est possible d'obtenir 48 in- sertions de fils de trame par seconde et le mouvement complet de chaque ai- guille en 1/4 de seconde.

   Une telle vitesse, en considération des temps d'ar- rêt est plus basse que celle des navettes habituelles et peut s'obtenir sans efforts mécaniques par suite du petit poids des   aiguilleso   L'insertion et 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la coupe des film de trame peut se compléter par tout dispositif approprié et on peut se servir de tous moyens adéquats pour nouer les fils pendants ou pour obtenir des "lisières du   milieu'!.   



   Un   métier,   selon l'invention, peut être construit, soit pour travail horizontal ou pour une disposition verticale du tambour et des en- souples destinée à réduire   l'espace   occupé. Le métier peut également être construit comme machine multiple   c'est-à-dire   avec plusieurs tambours et accessoires pour la production simultanée de plusieurs tissus. Enfin;, d'au- tres modes d'exécution du métier sont possibles sans s'écarter de l'inven-   tiono   
REVENDICATIONS. 



   1.- Un métier à tisser continu droite caractérisé par un corps tournant ayant sa surface constituée par des séries de rainures   périphéri-   ques pour guider les fils de chaîne, lesdites rainures étant traversées par des rainures axiales droites, les bases des rainures périphériques ayant un profil polyhédrique adapté pour guider les fils de chaîne au-dessus et au- dessous des fils de trame et les rainures axiales étant destinées au passa- ge des aiguilles ou similaires, portant les fils de trame;, les brides ou an- neaux séparant les rainures périphériques étant entaillées par la formation des rainures   axiales,   de manière à constituer des séries circulaires de dents ou projections, adaptés pour servir de peigne pour le serrage des fils de trame lorsque le tissu quitte les rainures du corps lournant.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  TRAINING DEVELOPMENTS.



   The present invention relates to improvements in weaving looms and relates to straight continuous looms.
Until now, the looms have included a whole series of lines for raising and lowering the warp threads above and below the weft. The inevitable back and forth work of the beams has not been changed, even in the most modern circular looms. It has been possible to operate successive series of heddles according to the progression of successive coils, but this system is only partially advantageous.



     @ According to the present Inventions, the heddles are replaced by a device with continuous movement consisting of a drum rotating uniformly on which the warp threads bear, the surface of the drum having a shape such that the warp threads are placed alternately at the top. above and below the weft which can be inserted by needles or the like rather than by normal shuttles.



   The number of needles working simultaneously may exceed the number ten and, as a result of the shape given to the surface of the drum ;, each needle is sufficient for the introduction of a weft thread close to a preceding weft9 without the using other Sa devices This results in a great simplification and a production speed of the fabric or garment, superior to that obtained on the wax-wing looms.



   The drum is made up of a series of peripheral grooves intended to guide the warp thread, which are arranged in the direction of rotation and said grooves are crossed by a series of other straight axial grooves. The bases of these peripheral grooves have a polyhedral profile adapted to guide the warp threads resting in them above and below the weft threads.

   The axial grooves are intended for the passage of needles or the like carrying the weft threads. The flanges or rings separating the peripheral grooves are notched by the axial grooves so as to form series of teeth or lamellae on

 <Desc / Clms Page number 2>

 these say them. teeth serving as combs for clamping the weft threads as the fabric leaves the grooves of the rotating drum.



   In order to better understand the invention, reference will be made to the appended drawing representing an embodiment of a loom according to the invention, in which:
Figure 1 shows a side elevation of the components as seen in the direction of the axis of the drum.



   Figure 2 is a sectional front elevation, viewed from the left side of Figure 1, some parts being omitted for clarity.



     Figure 3 is a perspective view of the component parts detached from the drum shown in Figure 1, diagrammatic lines terminated by arrows representing the paths traveled by the weft threads.



   Figure 4 is a front elevation of part of the drum as it is made when the parts of Figure 3 are tightly assembled and joined, the black dots indicating the warp threads.



   Fig. and 2 are elevational views of parts of discs constituting a drum, each of these figures showing a different profile of said discs.



     Fig. , is a perspective view on a larger scale of a preferred weft needle model, and
Fig 3 is a diagrammatic and plan view of a drum which shows several phases of the insertion of a weft thread by the needles.



   With reference to FIGS. 1 and 2, the loom consists essentially of a drum 1 on which the warp threads 2 coming from the beam 3 bear, after having passed under a cam 4 and by a fixed comb 5.



   The fabric is produced on the drum 1, as explained below and after passing between a separation guide member, 6, and behind the cam 8, it is wound around the rollers 9 and 10 driven by an appropriate gear. 11 by the rotation of the roller 1 and finally on a fabric winding roller 12.



   Roller 1 rotates uniformly, controlled in any suitable manner, in the direction of the arrow in Figure 1. Other devices such as standard automatic chain wire breaker, various drive gears are not shown in the drawing.



   Figure 2 shows only partially and schematically the "needles" 13, that is to say the device for inserting the weft thread; the same are shown in more detail in FIGS. 8 and .2 while, for example, two weft insertion devices 14, of suitable shape for actuating the needles themselves, are shown.



   In Figures 1 and 2, the spools 15 carrying the weft threads feed the respective needles 13.



   In order to allow the production of fabric according to the invention, the surface of the roll 1 is given a shape which is a function of the exterior profiles of an assembly of discs constituting the roll itself. However, the roll can be made by suitable manufacturing methods into a single piece without departing from the inventive idea. The discs of the assembly are arranged coaxially closely against each other and are joined together with their outer profiles arranged according to their respective functions.



   The assembly consists of separation discs which separate and guide the chain threads and which have a larger diameter than that of the other discs which are the supporting discs for the chain threads. The separation discs have a toothed outer profile 18. The warp thread support discs have an outer profile made up of lengths.

 <Desc / Clms Page number 3>

 rectilinear 19 alternating with notches 20 and they are adapted to carry the warp threads 2 in positions determined according to the desired intersection of the weft threads.

   In fact it is possible by alternating the successive support discs in different positions, to obtain as a result that the different warp threads are placed above and below the passage 16 of the weft thread (figures 3 and 4 ).



   By comparing FIG. 3 with FIG. 1, it will be seen that when a warp thread passes over a straight edge 19 of the support disc, it is below the path of the weft thread and that when? it goes around the notched corner of a backing disc, it is above the weft thread path.



   It is possible to execute and have support discs having suitable shapes (figure 5), so as to obtain the successive passages, either warp threads; or weft threads, always on top, rather than alternate them and this in the most suitable way to obtain the interweaving of the weft thread or the desired pattern.



   In Figure 5, there is not shown, for reasons of clarity, the separation discs; these will however always be placed between the support discs. After inserting. the weft threads, as explained below, the teeth of the separating discs act as movable comb elements, as a result of the rotation of the drum 1 and clamp the weft threads 16 towards each other at the exit point of the weave bers of the drum that is to say just before it enters the separating guide member 6 (Figure 1). The forward movement of the fabric by the rotation of the roll 12 or better of one or more rolls 9, 10, which precede the roll 12 will be proportional to the production of the fabric itself and in relation to the desired quality of that. -this.

   Excessive forward movement will serve to produce a tightly woven fabric, i.e., "tight" fabric. In order to obtain easy adjustment according to the type of fabric, the gears 11 must be able to be easily interchangeable as in machine tools. To achieve this tightening effect more easily, it is possible either to force the fabric to detach itself at a very precise determined location by means of a guide member 6, or to impart to the fabric a backward movement. -and-comes of small amplitude. This can be obtained by means of two cams 4, 8, synchronized (in opposition) with respect to each other and with the drum in an appropriate ratio so that each stroke of the comb on the guide member 6, a corresponding longitudinal oscillation of the tissue is formed.



   Also the shape of the teeth of the separation disc; that is, the teeth forming the combs may vary depending on the kind of tissue produced. The shape of the discs supporting the warp threads can also be modified; for example, in the case of threads of low strength or poorly united or of low sliding capacity, it is preferable to replace the double rounded corner of the notches 20 with a rotating roller 21, which is placed on the side of each notch ( figure 6).



   The thickness of the backing discs will vary depending on the "number" of the yarn while the separation discs will preferably and in any event keep a minimum thickness compatible with the necessary qualities of mechanical strength. The material of the discs can be chosen at will, provided it has the desired conditions of inalterability, solidity, etc.



   The number of notches, stop projections or teeth for each disc and therefore for each revolution of the drum, depends on the diameter of the drum itself and on the number of the wire; made with a thin thread a small difference in level between the upper and lower warp threads will suffice for the passage of the weft thread and a relative insertion of the needle and the number of notches will be greater
The number of backing discs should match that of the warp threads and the resulting drum length will be similar to that of the fabric width.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The weft thread insertion needles are preferably flat, as shown in Figures 8 and 9 and shaped such that each can enter and pass through one of the axial grooves on the outside of the drum, said grooves each being formed by a series of notches 20 corresponding to each disc. The needles can be rigid and in this case the loom will be twice as large as the width of the fabric or they can be flexible and move in slots 23 provided on one side of the drum. Each needle is angled so as to make it easier to insert and provided with a suitably shaped eyelet (Figure 8) to drive the thread during the forward movement and to slide freely along it during the backward movement of the needle. needle.



   For this reason, the eyelet is large at the front and narrow at the back. To eliminate the friction of the weft thread, tubular needles containing the thread can be used. To each needle corresponds a spool of thread 15 or the like, which does not follow the back and forth movement thereof, but which is mounted on the drum so as to rotate with it.



     . The needles, whether rigid or flexible, should never lose alignment with their respective grooves and should preferably always remain in position in an inlet or guide 24 joined to the drum. It is thus possible to have weft threads of different colors, according to the desired design or figure and without the possibility of error.



  Any suitable device, such as that shown by 14 in Figure 2, can be used to operate the needle according to the diagram shown in Figure 9, in which, by way of example, eight are shown. phases of movement during drum rotation. These phases correspond to the position in which eight successive needles would be fixed if the loom stopped during normal work. The drawing shows a rubber wheel 25 or the like at the end of the drum opposite to that of the needle insertion, said rubber wheel being rotatable about its fixed axis 26 which is oblique to the needle. axis of the drum.

   The wheel 25 adheres firmly, over a certain length, to the end surface of the drum, said length corresponding to a determined number of needle passages. ''
The role of the wheel 25 is to hold the ends of the threads coming out of the needles as they begin their rearward travel and throughout the duration thereof.



   A cutting device 27 -Figure 9- which may be of any suitable construction (and which is schematically shown in Figure 9) cuts the thread when the needle has finished its rearward stroke and the other end of the thread. wire already inserted and tightened is still held by the rubber wheel. The drawing shows that each needle after completing the insertion work is ready with the thread placed to start a new cycle on the next revolution of the drum.



   In order to obtain proper guidance of the needle, grooves can be made with notches provided with an overhang as shown in Figure 7 so as to prevent needles 13 from leaving said grooves.



  Usually, however, also, in the case of very light and very flexible needles, the work is ensured by the fact that the warp threads themselves guide the needle during its travel, which requires that they not be. too fast. The complete movement of each needle can take place in an angle of rotation of the drum ranging from 1/3 to 3/4 of a revolution. It is possible to obtain drums having 24 or more grooves to which the same number of needles correspond, and for this reason when the speed of the drum is two revolutions per second, it is possible to obtain 48 thread inserts. weft per second and the complete movement of each hand in 1/4 of a second.

   Such a speed, in consideration of the stopping times is lower than that of the usual shuttles and can be obtained without mechanical efforts owing to the small weight of the needles.

 <Desc / Clms Page number 5>

 the cutting of the weft film can be completed by any suitable device and any suitable means can be used to tie the hanging threads or to obtain "middle selvages" !.



   A loom according to the invention can be constructed either for horizontal working or for vertical arrangement of the drum and the coils to reduce the space occupied. The loom can also be built as a multiple machine, i.e. with several drums and accessories for the simultaneous production of several fabrics. Finally ;, other methods of carrying out the trade are possible without departing from the invention.
CLAIMS.



   1.- A straight continuous loom characterized by a rotating body having its surface formed by series of peripheral grooves for guiding the warp threads, said grooves being traversed by straight axial grooves, the bases of the peripheral grooves having a polyhedral profile adapted to guide the warp threads above and below the weft threads and the axial grooves being intended for the passage of needles or the like, carrying the weft threads ;, the flanges or rings separating the peripheral grooves being notched by the formation of the axial grooves, so as to constitute circular series of teeth or projections, adapted to serve as a comb for clamping the weft threads when the fabric leaves the grooves of the lournant body.


    

Claims (1)

.- Un métier à tisser continu droit suivant revendication 1, dans lequel le corps tournant est composé d'un assemblage uni de disques coaxiaux, comprenant des disques de séparation alternant avec des disques de support pour fils de chaîne, ces derniers ayant un diamètre inférieur à celui des disques de séparation, une épaisseur correspondant au numéro du fil de chaîne et un profil constitué de longueurs rectilignes alternant a- vec des encoches, les disques de séparation ayant un rebord entaillé ou denté, les encoches alignées des deux espèces de disques constituant les rainures axiales pour le passage des fils de trame. A straight continuous loom according to claim 1, wherein the rotating body is composed of a united assembly of coaxial discs, comprising separation discs alternating with supporting discs for warp threads, the latter having a smaller diameter. to that of the separation discs, a thickness corresponding to the number of the warp yarn and a profile made up of rectilinear lengths alternating with notches, the separation discs having a notched or toothed edge, the notches aligned with the two species of discs constituting the axial grooves for the passage of the weft threads. 3.- Un métier à tisser continu droit suivant revendication 2 dans lequel les différents types de disques sont montés de manière inter- changeable sur l'axe du corps tournant, les différents types de disques étant en rapport avec le fil ou filé employé. 3. A straight continuous loom according to claim 2 in which the different types of discs are interchangeably mounted on the axis of the rotating body, the different types of discs being related to the yarn or yarn used. 4.- Un métier à tisser continu droit suivant revendications 2 ou 3 dans lequel les disques de support du fil de chaîne sont munis de rou- leaux placés aux côtés de leurs encoches, dans le but décrit. 4. A straight continuous loom according to claims 2 or 3 in which the warp yarn support discs are provided with rollers placed alongside their notches for the purpose described. 5.- Un métier à tisser continu droit, suivant revendication 1, dans lequel un certain nombre d'aiguilles de trame et de dispositifs d'in- sertion correspondants sont montés sur le corps tournant, ceux-ci travail- lant simultanément pour l'insertion d'un certain nombre de fils de trame. 5. A straight continuous loom according to claim 1, wherein a number of weft needles and corresponding inserters are mounted on the rotating body, these simultaneously working for the weft. insertion of a number of weft threads. 6.- Un métier à tisser continu droit suivant revendication 19 dans lequel les aiguilles sont tubulaires et qui sont traversées par le fil de trame pour réduire le frottement. 6. A straight continuous loom according to claim 19 wherein the needles are tubular and which are traversed by the weft yarn to reduce friction. 7.- Un métier à tisser continu droit suivant revendications 1 ou 5 ou 6 dans lequel les aiguilles sont soit rigides, soit flexibles et dans le dernier cas sont roulées ou déroulées à partir de tambours appro- priés pendant leur travail, lesdits tambours étant montés à l'une extré- mité du corps tournant. 7. A straight continuous loom according to claims 1 or 5 or 6 in which the needles are either rigid or flexible and in the latter case are rolled or unwound from suitable drums during their work, said drums being mounted. at one end of the rotating body. 8.- Un métier à tisser continu droit suivant l'une des revendi- cations 1, 5, 6 ou 7 dans lequel des bobines ou autres réserves de fils ou filés sont montées sur le corps tournant, chaque bobine étant destinée à servir une'aiguille correspondante. 8.- A straight continuous loom according to one of claims 1, 5, 6 or 7 in which spools or other reserves of threads or yarns are mounted on the rotating body, each spool being intended to serve a ' corresponding needle. 9.- Un métier à tisser continu droit, suivant l'une des revendi- cations précédentes, dans lequel des engrenages interchangeables ou variables <Desc/Clms Page number 6> sont prévus entr le corps tournant et le rouleau à tissu ou rouleau(x) d'en- roulement permettant l'entraînement de ces derniers suivant un rapport appro- prié au type de tissu désiré. 9.- A straight continuous loom, according to one of the preceding claims, in which interchangeable or variable gears <Desc / Clms Page number 6> are provided between the rotating body and the fabric roll or winding roll (s) allowing the latter to be driven in a ratio appropriate to the type of fabric desired. 10.- Un métier à tisser continu droit suivant l'une des revendi- cations précédentes dans lequel une came ou autre dispositif à mouvement al- ternatif agit sur le tissu pour lui imprimer des mouvements de va-et-vient destinés à faciliter le serrage des fils de trame. 10.- A straight continuous loom according to one of the preceding claims in which a cam or other device with alternating movement acts on the fabric to impart to it back and forth movements intended to facilitate tightening. weft threads. 11.- Un métier à tisser continu droit suivant l'une des revendi- cations précédentes dans lequel un rouleau d'arrêt élastique est disposé de manière à porter contre le corps tournant à l'endroit où les aiguilles sor- tent des rainures axiales avec le fil de trame, le dit rouleau étant appro- prié pour arrêter et retenir le bout du fil de trame pendant le mouvement de retour de l'aiguille. 11. A straight continuous loom according to one of the preceding claims in which an elastic stop roller is arranged so as to bear against the rotating body where the needles exit the axial grooves with the weft thread, said roll being suitable for stopping and retaining the end of the weft thread during the return movement of the needle. 12.- Un métier à tisser continu droit suivant l'une des reven- dications précédentes dans lequel on prévoit un couteau pour couper le fil de trame après le mouvement de retour de l'aiguille. 12. A straight continuous loom according to one of the preceding claims in which a knife is provided for cutting the weft thread after the return movement of the needle. 13.- Un métier à tisser continu droit suivant l'une des reven- dications précédentes, ledit métier pouvant travailler, soit avec un axe ho- rizontal ou vertical, soit comme machine simple ou multiple. 13. A straight continuous loom according to one of the preceding claims, said loom being able to work either with a horizontal or vertical axis, or as a single or multiple machine. 14.- Un métier à tisser continu droit suivant revendication 1, dans lequel les encoches des disques de séparation sont formées de telle manière qu'une partie du disque surplombe les chemins des aiguilles pour empêcher ces dernières de les quitter. 14. A straight continuous loom according to claim 1, wherein the notches of the separation discs are formed such that part of the disc overhangs the paths of the needles to prevent the latter from leaving them. 15.- Un métier à tisser continu droit construit et adapté de manière à travailler comme décrit substantiellement ci-haut en se référant au dessin annexé. 15.- A straight continuous loom constructed and adapted to work as substantially described above with reference to the accompanying drawing.
BE509459D BE509459A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE509459A true BE509459A (en)

Family

ID=148878

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE509459D BE509459A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE509459A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR1465855A (en) Pile loop fabric on both sides
FR2861747A1 (en) OPERATING MECHANISM, ESPECIALLY FOR ELECTRONICALLY CONTROLLED SAMPLING LOOP
EP0045758B1 (en) Mechanical control for the shedding of warp ends of a loom and loom comprising such mechanical control
BE509459A (en)
FR2478683A1 (en) PINCES TYPE WEAVING
FR2463831A1 (en) VELVET FABRIC AND PROCESS AND METHOD FOR PREPARING THE SAME
WO2017055722A1 (en) Method and device for producing a tubular knitted textile structure
FR2607836A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING POLAR REINFORCEMENTS USING RADIAL WIRES AND CONTINUOUS CIRCONFERENTIAL WIRES, AND WEAVING MACHINE FOR CARRYING OUT THE METHOD
CA1194282A (en) Device for the production of a ply made up of parallel threads, and various complex articles including said ply
FR2521178A1 (en) WEDDING DISCS MAKING THE CROWD
WO2001063031A1 (en) Method and knitting machine for rectilinear knitting to form a tubular seamless knitted material
EP0136243B1 (en) Weft measuring device for looms
FR3105270A1 (en) Velvet loom
FR2531110A1 (en) Process and device for the sample measurement of a specific length of weft yarn on materials to be woven without a shuttle.
CH415490A (en) Method for producing gauze bindings on fabrics and device for carrying out the method
FR2735796A1 (en) Loom for weaving pile fabrics with silk pattern weaves
CH335004A (en) Method for weaving a ribbon and loom for the implementation of this method
FR2488918A1 (en) CHAIN AND WEFT WEAVING
CH114892A (en) Circular loom.
BE558802A (en)
CH310218A (en) Loom.
BE544823A (en)
CH639146A5 (en) LOOM.
BE516915A (en)
BE472882A (en)