BE507265A - - Google Patents

Info

Publication number
BE507265A
BE507265A BE507265DA BE507265A BE 507265 A BE507265 A BE 507265A BE 507265D A BE507265D A BE 507265DA BE 507265 A BE507265 A BE 507265A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rolling
installation according
parts
gangways
rollers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE507265A publication Critical patent/BE507265A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04HBUILDINGS OR LIKE STRUCTURES FOR PARTICULAR PURPOSES; SWIMMING OR SPLASH BATHS OR POOLS; MASTS; FENCING; TENTS OR CANOPIES, IN GENERAL
    • E04H6/00Buildings for parking cars, rolling-stock, aircraft, vessels or like vehicles, e.g. garages
    • E04H6/08Garages for many vehicles
    • E04H6/12Garages for many vehicles with mechanical means for shifting or lifting vehicles
    • E04H6/30Garages for many vehicles with mechanical means for shifting or lifting vehicles with means for transport in horizontal direction only
    • E04H6/36Garages for many vehicles with mechanical means for shifting or lifting vehicles with means for transport in horizontal direction only characterised by use of freely-movable dollies

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Refuge Islands, Traffic Blockers, Or Guard Fence (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  INSTALLATION POUR GARER DES VEHICULES. 



   La présente invention est relative à une installation pour ga- rer des véhicules ou autres objets pouvant être déplacés par .roulement, de fagon analogue aux véhicules, et, en'particulier, des automobiles. 



   On sait que, dans de telles installations, la question de l'es- pace est d'une importance capitale, et la présente invention a pour objet une installation de ce genre dans laquelle on a prévu un emplacement pour garer des véhicules, et permettant d'y garer, en rangs serrés, par un dépla- cement transversal, des véhicules, par exemple des automobiles, de diffé- rentes longueurs. 



   A cet effet, l'installation conforme à l'invention comporte des passerelles roulantes montées les unes derrière les autres, dont chacu- ne est destinée à coopérer avec les roues d'un essieu d'un véhicule ou ob- jet analogue à garer, les passerelles étant susceptibles de se déplacer in- dépendamment les unes des autres transversalement par rapport au sens de marche du véhicule à garer, de manière que l'espace rendu libre après le dé- placement des passerelles roulantes permette de garer d'autres véhicules, ou objets analogues. 



   Ainsi, on peut par exemple faire monter une automobile sur les passerelles roulantes de telle manière que les roues de chaque essieu prennent appui sur une de ces passerelles, les passerelles engagées formant ainsi une plate-forme roulante que l'on peut déplacer latéralement par rap- port à la voie de roulement pour l'amener dans l'espace libre par exemple sur des paires de rails porte-galets ou dès rigoles fixées'dans le sol. Il est bien entendu que 1a, longueur de cette plate-forme roulante et, par sui- te, son encombrement dans l'emplacement prévu pour garer les véhicules et l'encombrement de l'automobile reposant sur la plate-forme roulante, se 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 règlent sur l'empattement et la longueur de l'automobile.

   Ainsi, on peut garer, en rangs très serrés, dans l'emplacement prévu à cet effet, des voi- tures de différentes longueurs, ce qui permet de réaliser des économies de place sensibles par rapport à des installations connues comportant des pla- te-formes de longueurs fixes, donc non variables. 



   Sur le dessin annexé, on a représenté à titre non limitatif plusieurs modes de réalisation d'une installation conforme à la présente in- vention. 



   Sur ce dessin : 
La fig. 1 est une vue schématique en plan d'un premier mode de réalisation de l'installation conforme à l'invention; , la fig, 2 est une vue en plan schématique d'un deuxième mode de réalisation   de.l'installation;   la fig. 3 est une vue en plan à plus grande échelle d'une pas- serelle roulante en deux parties, comprise dans l'installation de la fig. 



  2; la fig. 4 est une vue en coupe à plus grande échelle faite par IV-IV de la fig. 3; la fig. 5 est une vue en plan schématique d'un troisième mode de réalisation de l'installation;' la fig. 6 est une variante de la fig. 3 ; la fige 7 est une vue en coupe à plus grande échelle faite par VII-VII de la fig. 6 ;   ' '   ' la fig. 8 est une vue en coupe à plus grande échelle faite par VIII-VIII de la fig. 6; la fig. 9 est une vue en coupe faite par IX-IX de la fig. 8. 



   Sur la fig. 1, on désigne par 1 des passerelles roulantes sus- ceptibles de se déplacer sur des rails porte-galets 3, transversalement à un chemin de roulement A, vers un emplacement prévu pour garer des véhicules, emplacement constitué par les compartiments B disposés des deux côtés du che- min de roulement. La largeur du chemin de roulement A, dont la surface de roulement est constituée par les passerelles de roulement 1 montées les unes derrière les autres et très rapprochées 'les unes des autres, est dimension- née de telle manière que l'on ne peut garer une automobile dans un comparti- ment B qu'en la déplagant transversalement. Les passerelles roulantes 1 com- portent par exemple des joues ou rebords de guidage, qui coopèrent avec des galets montés par paires, de fagon à pouvoir tourner, sur les rails 3.

   Au lieu de monter ces galets sur les rails 3, on peut prévoir .des éléments rou- lants sur les passerelles 1 elles-mêmes, ces éléments roulants étant guidés dans des rigoles correspondantes fixées au sol. Les éléments roulants peuvent être constitués par des galets ou rouleaux, par des billes ou encore par des cylindres guidés dans des cages... 



   En outre, on prévoit sur les rails porte-galets en des endroits appropriés, des dispositifs de blocage (non figurés) de sorte que les passe- relles roulantes 1 ne peuvent être déplacées qu'après avoir surmonté au préa- lable l'effort de blocage, par exemple d'un ressort. Aux parois 2a délimitant les compartiments de garage B de l'installation conforme au. mode de réalisa- tion de la fig. 1, on fixe, par exemple, une baguette de butée 2b en caout- chouc, destinée à amortir le choc qui se produit lorsque les passerelles rou- lantes 1 viennent buter ces parois, lors de   leur   déplacement transversal. 



   La surface supérieure des passerelles roulantes peut être con- cave ou horizontale dans le sens du chemin de'roulement. 



   Les passerelles roulantes sont dimensionnées de faon à ne for- mer aucun obstacle sur le chemin de roulement A, il en est de même pour les rigoles, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Sur les fig. 2 à 4, on a représenté, un exemple de réalisation d'une installation réalisée avec des passerelles roulantes en,deux.parties. la et 1b indiquent les deux parties de passerelles roulantes en deux pièces disposées à un certain intervalle l'une de l'autre et qui,, grâce à des galets 2 guidés dans des rigoles 3 constituées par des fers en.

   U, sont susceptibles de se déplacer vers un emplacement prévu pour garer des véhicules,.transver- salement par rapport au chemin de roulement A, 'c'est-à-dire transversalement au sens de marche des automobiles arrivant sur les passerelles, cet emplace- ment étant constitué par des compartiments B disposés de part et d'autre du chemin de roulement A. Comme on peut le voir sur la fige 2, chaque par- tie la, 1b de la passerelle roulante'est destinée à recevoir les roues d'un essieu situées sur un coté du véhicule. Lès parties de la passerelle sur lesquelles se sont engagées les roues de l'automobile forment ainsi une plate-forme roulante rigide, que l'on peut déplacer transversalement,   soit -   manuellement, soit par un dispositif de commande approprié. 



   Dans.la variante représentée sur les fig. 3 et 4, les parties la et 1b de la passerelle roulante sont constituées-par des plaques rectan- gulaires planes, munies de rampes d'accès 4. Sur les passerelles, on peut prévoir des baguettes de butée amovibles. Les parties la et 1b de la pas- serelle roulante sont bloquées dans le chemin de roulement A et des deux côtés de celui-ci dans le compartiment B, l'une par rapport à l'autre, à une distance prédéterminée, par des dispositifs de blocage appropriés. On peut réaliser le blocage mécaniquement, par exemple par des dispositifs à cliquets, ou électriquement, par exemple par des électro-aimants. 



   On peut organiser le sol ou les rigoles du compartiment B, à partir du chemin de roulement A, suivant une légère pente dirigée vers l'ex- térieur. Dans ce cas, il n'est pas nécessaire de prévoir des dispositifs de blocage dans le sol des compartiments B, étant donné que l'inclinaison des rigoles empêche tout recul indésirable des parties de passerelle vers le chemin de roulement. 



   Les différentes passerelles sont avantageusement réalisées de façon à pouvoir être facilement transportées par une seule personne. 



   Afin d'empêcher les plate-formes roulantes déplacées de heur- ter contre les parois des compartiments B, les parties de la passerelle sont avantageusement équipées avec des amortisseurs de choc, par exemple en for- me de bandes en caoutchouc. Lorsqu'on doit garer des automobiles lourdes, on peut également prévoir des butoirs. 



   Le mode de fonctionnement de l'installation décrite est le suivant : l'automobile à garer roule dans le chemin de roulement A sur les passerelles qui lui sont réservées et qui peuvent être maintenues dans la position exacte, aussi bien dans le chemin de roulement que dans l'un des compartiments B, par des dispositifs de blocage à cliquets. Le chauffeur descend et pousse sa voiture dans le compartiment   B. ;Lorsqu'il   veut sortir, le chauffeur fait sortir sa voiture du compartiment B pour la placer sur le chemin de roulement A, ensuite il monte dans la voiture et démarre. On peut laisser les passerelles roulantes en place, étant.donné que les roues peuvent y circuler sans aucune difficulté.

   Etant donné que les rigoles 3 sont fixées dans le sol à des distances égales sur toute la longueur de l'installation, on peut déposer les passerelles roulantes à n'importe quel endroit. De cette façon, il est possible d'adapter l'installation à toute longueur de voiture et de ne réserver à celle-ci que l'emplacement-dont el- le a effectivement besoin. 



   Contrairement au mode de réalisation représenté sur la fig. 1 et dans lequel'le'chemin de roulement est constitué   par'des'passerelles     1,   montées d'une façon très serrée les unes-derrière les autres, seulement deux paires de passerelles la et 1b sont nécessaires par voiture. 



   On peut également   prévoir des ..moyens   de blocage commandés par une clé remise à la personne ayant'garé le véhicule pour interdire aux pas- serelles roulantes tout déplacement...- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
On comprend facilement que des garages équipés -avec l'instal- lation décrite peuvent   à'capacité   égale, être de dimensions plus réduites que ceux utilisant les installations de garage usuelles.   On   peut éviter les dommages causés aux voitures et qui se produisent à l'occasion des   manoeu-   vres dans les garages habituels. Grâce à sa construction simple, l'instal- lation décrite peut également être montée dans des garages existants dont la capacité utile peut ainsi être sensiblement augmentée. 



   Sur la   fig.   5, on a représenté un troisième mode   de.réalisa-   tion. Les différents éléments, tels que passerelles roulantes, rigoles, dispositifs de blocage et accouplement sont réalisés de la même façon que ceux déjà décrits. Comme on peut le voir sur la   f ig.   5, dans ce mode'de réalisation, les voitures ne sont toutefois pas garées parallèlement, mais perpendiculairement au chemin de roulement A. On peut ainsi garer, par exem- ple de jour, trois automobiles sur une longueur de rigole, chaque voiture étant garée sur ses passerelles la et 1b, qui sont maintenues en position correcte par des dispositifs de blocage non figurés. Dans cette position chaque chauffeur peut monter et descendre dans le compartiment B sans être gêné par la voiture garée à côté.

   Lorsqu'on ne se sert plus des trois voi- tures garées (par exemple pendant la nuit) le garagiste peut'les rapprocher très près l'une de l'autre, de sorte que l'on ne peut plus monter ni des- cendre, grâce à quoi on gagne des places libres supplémentaires pour d'au- tres automobiles. Il est évident que, grâce à cette possibilité de pouvoir rapprocher les voitures les unes des autres, la capacité du garage peut ê- tre sensiblement augmentée. 



   Afin de faciliter le déplacement transversal d'automobiles lourdes, par exemple d'autobus, on peut prévoir un dispositif de commande constitué, par exemple, par un arbre de commande se prolongeant le long du chemin de roulement et comportant des roues dentées destinées.à coopé- rer avec les différentes passerelles roulantes. Dans ce cas, les parties la et 1b des passerelles roulantes sont munies, à leur face inférieure, de crémaillères, organisées parallèlement aux rigoles 3. Ces roues dentées sont organisées de manière à pouvoir, au choix, être mises en prise avec les cré- maillères coopérantes afin d'accoupler à l'arbre de.commande la passerelle roulante correspondante.

   Etant donné que dans de'telles installations un em- placement déterminé est réservé à chaque véhicule, il y a lieu de prévoir seulement des passerelles roulantes correspondant à l'empattement du véhicu- le. 



   Sur les figures 6 à 8, est représentée une autre variante de passerelles roulantes en deux parties pour lesquelles le déplacement trans- versal de la plate-forme roulante est assuré par le moteur de l'automobile à garer. A cet effet, on découpe les parties la et 1b de la passerelle rou- lante dans leurs parties médianes et on monte sur chacune de ces parties de la passerelle une paire de rouleaux-porteurs 11, 12 placés l'un derrière l'au- tre transversalement au chemin de roulement. Ces rouleaux-porteurs sont mon- tés sur la face inférieure des parties de la passerelle dans des oreilles 30 de façon à pouvoir y tourner, et ils s'étendent en partie, à travers les parties médianes découpées sur la surface des éléments la et 1b de la passe- relle.

   Sur l'axe prolongé 13 du rouleau porteur 12 de la partie la de la passerelle, on monte un pignon conique 14, qui vient en prise avec un pignon conique 15 monté perpendiculairement au pignon 14 dans la partie la du che- min de roulement. Sur l'axe 16 du pignon 15, on monte un pignon   17,   qui   vient en prise avec une crémaillère 18 fixée au sol ; cettecrémaillère se   prolonge entre les rigoles 3 et au milieu, et parallèlement par rapport à elles, sur toute la largeur de l'installation. Comme indiqué ci-dessus, les rouleaux-porteurs 11, 12 sont montés de fagon à pouvoir tourner. Afin de pouvoir empêcher ces rouleaux de tourner, on les munit à une de leurs ex- trémités d'une roue à cliquets 19.

   Un cliquet 20 fixé à la partie supérieure de la passerelle peut être mis en prise manuellement avec la roue à cliquets 19, afin d'empêcher le rouleau-porteur de tourner. Il est bien entendu que les deux parties de la passerelle roulante possèdent de semblables disposi- tifs de blocage qui peuvent naturellement être réalisés d'une autre manière. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Avant que l'automobile ne quitte les passerelles roulantes, on bloque à nouveau les rouleaux-porteurs 11, 12 au moyen d'un dispositif de blocage, de sorte que les roues de l'automobile puissent passer sur ces rou- leaux. 



   Il est bien entendu   qu'on peut-également   utiliser des treuils à moteur transportables ou des moyens analogues pour effectuer le déplace- ment transversal des passerelles chargées. Ces moyens peuvent par exemple, agir sur l'automobile directement et, dans ce cas, tout dispositif de com- mande peut être supprimé. 



   Afin de pouvoir adapter l'installation aux différents écarte- ments entre les roues sans être obligé de prévoir des passerelles roulan- tes de trop grandes dimensions, on peut relier entre elles, de fagon amovi- ble, les deux parties, de la passerelle disposées   l'une'à   côté de l'autre, de manière à pouvoir régler leur espacement réciproque, comme représenté par exemple sur la fig. 9. Aux deux faces latérales en regard l'une de l'au- tre des parties la et 1b de deux passerelles, on fixe des cornières 10, dans chacune desquelles on pratique un trou vertical, dans lequel on introduit les barres d'accouplement'21 au moyen des boulons 23. Les parties superpo- sées des tiges d'accouplement 21 placées dans les rigoles 3 au-dessous de la surface du chemin de roulement, sont reliées entre elles, de manière amo- vible, par une cheville 22.

   Dans les tiges 21, sont pratiqués plusieurs trous verticaux, de sorte qu'on peut accoupler entre elles les parties de la passerelle à des écartements différents. 



   Lorsque Installation sert à garer des autobus ou d'autres gros véhicules à moteur analogues, qui doivent toujours être garés à la même place, l'espace libre entre les passerelles roulantes correspondant-à l'empattement des roues, peut être entièrement bétonné et il y a seulement lieu de prévoir les rigoles et les passerelles roulantes nécessaires pour chaque   véhicule.   Si les passerelles sont-d'une hauteur élevée, les rampes d'accès peuvent être réalisées dans le sol même. 



   Il est bien entendu qu'on peut également garer, de'la façon décrite, sur des passerelles roulantes, dans des-emplacements organisés en conséquence, d'autres objets susceptibles d'être déplacés par roulement, tels par exemple que des châssis ou récipients destinés à recevoir des mar- chandises à entreposer et- montés sur roues ou galets. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Installation pour garer-des véhicules et autres objets sus- ceptibles d'être déplacés par roulement, de façon analogue aux véhicules, en particulier pour garer des automobiles, caractérisée en ce qu'elle com- porte des passerelles   roulantes'disposées   les unes derrière les autres et dont chacune est destinée à coopérer avec les roues d'un essieu d'un véhi- cule ou objet analogue à garer, ces passerelles étant susceptibles de se déplacer indépendamment les unes des autres transversalement, par rapport au sens de marche des véhicules sur ces passerelles, de manière que la place devenue libre après le déplacement de ces passerelles roulantes permette de garer d'autres véhicules ou objets.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  INSTALLATION FOR PARKING VEHICLES.



   The present invention relates to an installation for parking vehicles or other objects which can be rolled up, similarly to vehicles, and, in particular, automobiles.



   It is known that, in such installations, the question of space is of paramount importance, and the present invention relates to an installation of this type in which a place has been provided for parking vehicles, and allowing to park there, in close rows, by a transverse movement, vehicles, for example automobiles, of different lengths.



   For this purpose, the installation according to the invention comprises rolling gangways mounted one behind the other, each of which is intended to cooperate with the wheels of an axle of a vehicle or similar object to be parked, the gangways being capable of moving independently of one another transversely with respect to the direction of travel of the vehicle to be parked, so that the space made free after the movement of the moving gangways makes it possible to park other vehicles, or similar objects.



   Thus, for example, an automobile can be mounted on the rolling gangways in such a way that the wheels of each axle are supported on one of these gangways, the engaged gangways thus forming a rolling platform which can be moved laterally by rap. - port to the track to bring it into free space, for example on pairs of roller carrier rails or from channels fixed in the ground. It is understood that the length of this rolling platform and, consequently, its size in the space provided for parking the vehicles and the size of the automobile resting on the rolling platform, are

 <Desc / Clms Page number 2>

 adjust to the wheelbase and length of the automobile.

   Thus, it is possible to park, in very tight rows, in the space provided for this purpose, cars of different lengths, which makes it possible to achieve significant space savings compared to known installations comprising platforms. forms of fixed lengths, therefore not variable.



   In the accompanying drawing, several embodiments of an installation according to the present invention have been shown without limitation.



   On this drawing :
Fig. 1 is a schematic plan view of a first embodiment of the installation according to the invention; , Fig, 2 is a schematic plan view of a second embodiment of the installation; fig. 3 is a plan view on a larger scale of a two-part rolling walkway, included in the installation of FIG.



  2; fig. 4 is a sectional view on a larger scale taken by IV-IV of FIG. 3; fig. 5 is a schematic plan view of a third embodiment of the installation; fig. 6 is a variant of FIG. 3; FIG. 7 is a sectional view on a larger scale made by VII-VII of FIG. 6; '' 'Fig. 8 is a sectional view on a larger scale taken by VIII-VIII of FIG. 6; fig. 9 is a sectional view taken by IX-IX of FIG. 8.



   In fig. 1, 1 designates rolling bridges capable of moving on roller carrier rails 3, transversely to a track A, towards a location provided for parking vehicles, location consisting of compartments B arranged on both sides of the running track. The width of the runway A, the running surface of which is formed by the runways 1 mounted one behind the other and very close to each other, is dimensioned in such a way that it is not possible to park. an automobile in compartment B than by moving it transversely. The rolling gangways 1 comprise, for example, cheeks or guide edges, which cooperate with rollers mounted in pairs, so as to be able to turn, on the rails 3.

   Instead of mounting these rollers on the rails 3, it is possible to provide rolling elements on the walkways 1 themselves, these rolling elements being guided in corresponding channels fixed to the ground. The rolling elements can be formed by rollers or rollers, by balls or even by cylinders guided in cages ...



   In addition, blocking devices (not shown) are provided on the roller carrier rails at suitable places so that the rolling gangways 1 can only be moved after having previously overcome the stress of blocking, for example of a spring. The walls 2a delimiting the garage compartments B of the installation in accordance with. embodiment of FIG. 1, for example, a rubber stop strip 2b is fixed, intended to absorb the shock which occurs when the rolling bridges 1 abut these walls, during their transverse displacement.



   The upper surface of the rolling gangways can be concave or horizontal in the direction of the rolling path.



   The rolling gangways are dimensioned so as not to form any obstacle on the running track A, the same applies to the channels,

 <Desc / Clms Page number 3>

 
In fig. 2 to 4, there is shown an exemplary embodiment of an installation made with rolling bridges in, deux.parties. 1a and 1b indicate the two parts of two-piece rolling bridges arranged at a certain interval from each other and which ,, thanks to rollers 2 guided in channels 3 formed by irons.

   U, are likely to move to a location provided for parking vehicles, .trans- versely with respect to the track A, 'that is to say transversely to the direction of travel of the cars arriving on the bridges, this location - ment being constituted by compartments B arranged on either side of the raceway A. As can be seen in fig 2, each part la, 1b of the rolling gangway is intended to receive the wheels d 'an axle located on one side of the vehicle. The parts of the gangway on which the wheels of the automobile are engaged thus form a rigid rolling platform, which can be moved transversely, either - manually, or by an appropriate control device.



   Dans.la variant shown in FIGS. 3 and 4, parts 1a and 1b of the rolling walkway are formed by flat rectangular plates, provided with access ramps 4. On the walkways, removable stop strips can be provided. The parts 1a and 1b of the rolling walkway are blocked in the raceway A and on both sides thereof in the compartment B, with respect to each other, at a predetermined distance, by devices appropriate blocking. The locking can be achieved mechanically, for example by ratchet devices, or electrically, for example by electromagnets.



   The ground or the channels of compartment B can be organized, starting from the track A, following a slight slope towards the outside. In this case, it is not necessary to provide locking devices in the floor of the compartments B, since the inclination of the channels prevents any unwanted recoil of the gangway parts towards the runway.



   The various bridges are advantageously made so that they can be easily transported by a single person.



   In order to prevent the displaced rolling platforms from striking against the walls of the compartments B, the parts of the gangway are advantageously equipped with shock absorbers, for example in the form of rubber bands. When heavy cars are to be parked, bumpers can also be provided.



   The operating mode of the installation described is as follows: the vehicle to be parked rolls in the track A on the catwalks which are reserved for it and which can be kept in the exact position, both in the track and in one of the compartments B, by ratchet locking devices. The driver gets out and pushes his car into compartment B. When he wants to get out, the driver takes his car out of compartment B to place it on the track A, then he gets into the car and drives off. The rolling gangways can be left in place, given that the wheels can circulate there without any difficulty.

   Since the channels 3 are fixed in the ground at equal distances over the entire length of the installation, the rolling gangways can be placed at any location. In this way, it is possible to adapt the installation to any length of car and to reserve for this one only the place-which it actually needs.



   Unlike the embodiment shown in FIG. 1 and in which 'the' rolling path consists of 'walkways 1, mounted very tightly behind each other, only two pairs of walkways 1a and 1b are needed per car.



   It is also possible to provide locking means controlled by a key given to the person having parked the vehicle in order to prevent the rolling bridges from moving ...-

 <Desc / Clms Page number 4>

 
It is easily understood that garages equipped with the installation described may, with equal capacity, be of smaller dimensions than those using the usual garage installations. Damage to cars can be avoided which occurs during maneuvers in usual garages. Thanks to its simple construction, the installation described can also be fitted in existing garages, the useful capacity of which can thus be significantly increased.



   In fig. 5, a third embodiment has been shown. The various elements, such as rolling gangways, channels, blocking devices and coupling are made in the same way as those already described. As can be seen in f ig. 5, in this embodiment, however, the cars are not parked parallel, but perpendicular to the track A. It is thus possible to park, for example during the day, three cars on a length of channel, each car being parked. on its gateways 1a and 1b, which are maintained in the correct position by blocking devices not shown. In this position each driver can get on and off in compartment B without being hampered by the car parked next to it.

   When the three parked cars are no longer in use (for example during the night) the mechanic can bring them very close to each other, so that one can no longer get in or out. , thanks to which we gain additional free places for other cars. It is obvious that, thanks to this possibility of being able to bring the cars closer to each other, the capacity of the garage can be significantly increased.



   In order to facilitate the transverse movement of heavy automobiles, for example buses, it is possible to provide a control device consisting, for example, of a control shaft extending along the raceway and comprising toothed wheels intended for. cooperate with the various rolling bridges. In this case, the parts 1a and 1b of the rolling bridges are provided, on their underside, with racks, organized parallel to the channels 3. These toothed wheels are organized so as to be able, as desired, to be engaged with the cracks. cooperating meshes in order to couple the corresponding rolling gangway to the control shaft.

   Given that in such installations a determined location is reserved for each vehicle, it is necessary to provide only rolling gangways corresponding to the wheelbase of the vehicle.



   In FIGS. 6 to 8, another variant of two-part rolling gangways is shown for which the transverse movement of the rolling platform is provided by the engine of the automobile to be parked. For this purpose, parts 1a and 1b of the rolling gangway are cut out in their middle parts and a pair of carrier rollers 11, 12 placed one behind the other are mounted on each of these parts of the gangway. be transversely to the raceway. These carrier rollers are mounted on the underside of the walkway portions in rotatable lugs 30 therein, and they extend in part through the middle portions cut out on the surface of the elements 1a and 1b. of the gateway.

   On the extended axis 13 of the carrier roller 12 of the part 1a of the walkway, a bevel gear 14 is mounted, which engages a bevel gear 15 mounted perpendicular to the pinion 14 in the part 1a of the rolling track. On the axis 16 of the pinion 15, a pinion 17 is mounted, which engages a rack 18 fixed to the ground; this rack is extended between the channels 3 and in the middle, and parallel to them, over the entire width of the installation. As indicated above, the carrier rollers 11, 12 are rotatably mounted. In order to be able to prevent these rollers from rotating, they are fitted at one of their ends with a ratchet wheel 19.

   A pawl 20 attached to the top of the walkway can be manually engaged with the ratchet wheel 19 to prevent the carrier roller from rotating. It is understood that the two parts of the rolling gangway have similar locking devices which can naturally be produced in another way.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Before the automobile leaves the rolling bridges, the carrier rollers 11, 12 are again blocked by means of a blocking device, so that the wheels of the automobile can pass over these rollers.



   Of course, it is also possible to use transportable motor winches or similar means to effect the transverse movement of the loaded gangways. These means can, for example, act on the automobile directly and, in this case, any control device can be omitted.



   In order to be able to adapt the installation to the different spacings between the wheels without being obliged to provide rolling gangways of too large dimensions, the two parts of the gangway can be releasably connected to one another. one next to the other, so as to be able to adjust their reciprocal spacing, as shown for example in FIG. 9. To the two lateral faces facing one of the other of parts 1a and 1b of two walkways, angles 10 are fixed, in each of which a vertical hole is made, in which the coupling bars are inserted. '21 by means of bolts 23. The superposed parts of the coupling rods 21 placed in the channels 3 below the surface of the raceway, are removably connected to each other by a plug 22 .

   Several vertical holes are made in the rods 21, so that the parts of the gangway can be coupled together at different distances.



   When Installation is used to park buses or other similar large motor vehicles, which must always be parked in the same place, the free space between the traveling gangways corresponding to the wheelbase of the wheels, may be completely concreted and it It is only necessary to provide the channels and the rolling gangways necessary for each vehicle. If the walkways are of a high height, the access ramps can be made in the ground itself.



   It is understood that one can also park, in the manner described, on rolling walkways, in locations organized accordingly, other objects capable of being moved by rolling, such as for example frames or containers. intended to receive goods to be stored and mounted on wheels or rollers.



   CLAIMS.



   1. Installation for parking vehicles and other objects capable of being moved by rolling, in a manner analogous to vehicles, in particular for parking automobiles, characterized in that it comprises rolling gangways arranged in each case. behind the others and each of which is intended to cooperate with the wheels of an axle of a vehicle or similar object to be parked, these gangways being capable of moving independently of each other transversely with respect to the direction of travel of the vehicles. vehicles on these bridges, so that the space which has become free after moving these rolling bridges makes it possible to park other vehicles or objects.


    

Claims (1)

2. Installation selon la revendication 1, caractérisée en ce que les passerelles roulantes prennent appui, par des joues ou rebords de guidage, sur des galets montés de manière à pouvoir tourner sur des rails porte-galets. 2. Installation according to claim 1, characterized in that the rolling walkways are supported, by cheeks or guide edges, on rollers mounted so as to be able to rotate on roller carrier rails. 3. Installation selon la revendication 1, caractérisée en ce que les passerelles roulantes sont munies de galets guidés dans des rigoles fixées au sol. 3. Installation according to claim 1, characterized in that the rolling walkways are provided with rollers guided in channels fixed to the ground. 4. Installation selon la revendication 1, caractérisée en ce que les passerelles roulantes sont réalisées en deux parties placées à une certaine distance l'une de l'autre et chaque partie est destinée à recevoir les roues situées d'un côté du véhicule ou objet analogue à garer. <Desc/Clms Page number 6> 4. Installation according to claim 1, characterized in that the rolling bridges are made in two parts placed at a certain distance from each other and each part is intended to receive the wheels located on one side of the vehicle or object. analogous to parking. <Desc / Clms Page number 6> 5. Installation selon l'une quelconque des revendications pré- cédentes, caractérisée en ce que des organes de blocage permettent de bloquer les parties de chaque passerelle à une distance prédéterminée l'une de l'au- tre et à des endroits choisis sur leur trajet. 5. Installation according to any one of the preceding claims, characterized in that the blocking members make it possible to block the parts of each walkway at a predetermined distance from one another and at locations chosen on their. path. 6. Installation selon les revendications 1,3 et 4, caractérisée en ce qu'un dispositif de commande permet,le déplacement transversal'des pas- serelles roulantes, ce dispositif pouvant au choix, être accouplé à au moins deux passerelles roulantes. 6. Installation according to claims 1, 3 and 4, characterized in that a control device allows the transverse movement of the rolling bridges, this device being optionally able to be coupled to at least two rolling bridges. 7. Installation selon les revendications 1,3 et 4, caractérisée en ce que les parties des passerelles roulantes, destinées à recevoir les roues motrices d'une automobile, sont munies chacune d'une paire de rouleaux- porteurs, susceptibles de pouvoir être bloqués et montés l'un derrière l'au- tre transversalement au chemin de roulement, un des rouleaux d'au moins une des parties de la passerelle étant relié à une roue dentée de manière à pou- voir tourner avec cette dernière, roue dentée qui vient en'prise avec une crémaillère fixe, montée parallèlement aux rigoles fixées au sol, le tout étant organisé de manière que, pour déplacer les passerelles roulantes, les rouleaux-porteurs puissent être entraînés par les roues motrices de l'auto- mobile étant entraînées par le moteur de cette dernière. 7. Installation according to claims 1, 3 and 4, characterized in that the parts of the rolling bridges, intended to receive the driving wheels of an automobile, are each provided with a pair of carrying rollers, capable of being blocked. and mounted one behind the other transversely to the raceway, one of the rollers of at least one of the parts of the gangway being connected to a toothed wheel so as to be able to rotate with the latter, which toothed wheel comes engaged with a fixed rack, mounted parallel to the channels fixed to the ground, the whole being organized so that, in order to move the rolling gangways, the carrier rollers can be driven by the driving wheels of the automobile being driven by the latter's engine. 8..Installation selon les revendications 1,3, 4 et 6, caracté- risée en ce que le dispositif de commande comporte deux arbres de commande orientés dans le sens du chemin de roulement, arbres auxquels sont fixées des roues dentées qui doivent coopérer avec les passerelles roulantes cor- respondantes, ces arbres étant destinés à faire effectuer un déplacement transversal aux passerelles, et qu'à cet effet les roues dentées peuvent être mises .en prise avec des crémaillères fixées aux passerelles et orien- tées transversalement au chemin de roulement. 8. Installation according to claims 1, 3, 4 and 6, charac- terized in that the control device comprises two control shafts oriented in the direction of the raceway, shafts to which are fixed toothed wheels which must cooperate with the corresponding rolling gangways, these shafts being intended to cause a transverse movement to the gangways, and for this purpose the toothed wheels can be engaged with racks fixed to the gangways and oriented transversely to the raceway . 9. Installation selon les revendications 1 et 4, caractérisée en ce que des baguettes du butée sont fixées à la surface des parties des ' passerelles, de façon amovible, pour faciliter le garage des automobiles. 9. Installation according to claims 1 and 4, characterized in that the stop rods are fixed to the surface of the parts of the 'walkways, removably, to facilitate the garage of cars. 10. Installation selon les revendications 1 et 4, caractéri- sée en ce que les parties des passerelles montées les unes à côté des au- tres sont accouplées ensemble, de façon amovible, à une distance correspon- dante réglable ; des éléments d'accouplement placés au-dessous de la surface du chemin de roulement. 10. Installation according to claims 1 and 4, charac- terized in that the parts of the catwalks mounted next to each other are coupled together, removably, at a corresponding adjustable distance; coupling elements placed below the surface of the raceway. 11. Installation selon les revendications 1 et 4, caractérisée en ce que la surface de roulement des passerelles roulantes est concave dans le sens de la marche. 11. Installation according to claims 1 and 4, characterized in that the running surface of the rolling bridges is concave in the direction of travel.
BE507265D BE507265A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE507265A true BE507265A (en)

Family

ID=147282

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE507265D BE507265A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE507265A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0567475B1 (en) Automatic power-driven apparatus for storing objects, particularly motor vehicles
EP0719368B1 (en) Automatic mechanized system for the storage of objects
EP2020388B1 (en) Mobile troubleshooting platform for automated storage warehouse
EP0107585B1 (en) Method and apparatus for automatically storing and handling articles
WO2014068239A1 (en) Test bench for a motor vehicle
EP1772573A1 (en) Multi-storey plant for automatic parking of vehicles
EP1922458B1 (en) Automatic parking lot
FR2528398A1 (en) ENCLOSURE FOR THE QUICK STORAGE AND HANDLING OF UNIT LOADS, ESPECIALLY LOADING CABIN FOR A ROAD VEHICLE
BE507265A (en)
EP2252493B1 (en) Car for handling heavy loads, in particular rails, and use of said car in the presence of a catenary system
FR2685376A1 (en) PARKING INSTALLATION FOR MOTOR VEHICLES, FORMING AUTOMATIC INDIVIDUAL GARAGE IN URBAN AREAS.
FR2645572A1 (en) Large-volume installation for automatic parking of motor vehicles
EP3912879B1 (en) Railway train with guiding system for guiding work equipment, and a combination of such a railway train and work equipment
EP0975941B1 (en) System and method for stopping a vehicle
FR2989985A1 (en) Retaining and guiding device for sliding leaned movable shelter cover module of swimming pool on rails at ground, has sliding element including retaining wing engaged in groove, where wing has transverse extent greater than that of slot
FR3007704A1 (en) VEHICLE, INSTALLATION AND STATIONS FOR LOADING AND UNLOADING CONTAINER
FR1278789A (en) Improvements to installations for the automatic garage of vehicles and similar operations
FR2713262A1 (en) Device for moving vehicles along orthogonal tracks in automatic parking system
FR2608532A1 (en) Towed load-bearing assembly with a manoeuvring assembly for folding and unfolding a deck
EP1060968A1 (en) Railway wagon with a platform displaceable vertically to its plane
CH381407A (en) Underground mechanical parking facility for motor vehicles
FR2706836A1 (en) Vehicle for the collective transport of passengers of the underground type with automatic operation
FR2701052A1 (en) Automatic installation for parking vehicles
CH333810A (en) Parking facility for motor vehicles
FR2567831A1 (en) Monorail conveyor system