BE506920A - - Google Patents

Info

Publication number
BE506920A
BE506920A BE506920DA BE506920A BE 506920 A BE506920 A BE 506920A BE 506920D A BE506920D A BE 506920DA BE 506920 A BE506920 A BE 506920A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
staple
wire
fabric
mandrel
punch
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE506920A publication Critical patent/BE506920A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21DWORKING OR PROCESSING OF SHEET METAL OR METAL TUBES, RODS OR PROFILES WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21D53/00Making other particular articles
    • B21D53/46Making other particular articles haberdashery, e.g. buckles, combs; pronged fasteners, e.g. staples
    • B21D53/50Making other particular articles haberdashery, e.g. buckles, combs; pronged fasteners, e.g. staples metal slide-fastener parts
    • B21D53/52Making other particular articles haberdashery, e.g. buckles, combs; pronged fasteners, e.g. staples metal slide-fastener parts fastener elements; Attaching such elements so far as this procedure is combined with the process for making the elements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Slide Fasteners (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  AGRAFEUSE AUTOMATIQUE. 



   La présente invention concerne une machine pour le façonnage, la mise en place et la fixation d'agrafes sur une bande de tissu ou un ru- ban constituant l'un des deux éléments d'un dispositifd'assemblage réglable. 



  La bande de tissu ainsi constituée est fixée à une partie à   assembler.9   tan- dis que le deuxième élément, qui se présente sous la forme d'un curseur avec un élément de verrouillage, est fixé à la deuxième partie, les deux parties pouvant ainsi être assemblées d'une manière permettant le réglage. Le dispo- sitif d'assemblage réglable obtenu de cette manière peut servir à des ap- plications diverses.0 notamment à l'assemblage de parties de vêtements, de carnets de poche, de portefeuilles, etc... Ainsi qu'il ressortira de la- description, la bande de tissu est d'abord convenablement préparée pour pré- senter un bourrelet longitudinal obtenu soit par un double pli, ou par plia- ge du tissu sur une âme en matière appropriée, par exemple une corde, un   caoutchouc.,-un   fil métallique enroulé en hélice, etc... 



   Pour la mise en oeuvre de 1?invention, on peut utiliser un gui- de dans lequel on peut faire glisser la bande ou le ruban pour présenter le bourrelet déjà formé, la partie du guide recevant le bourrelet ayant une forme générale triangulaire et constituant une matrice ou un moule dans le- quel les branches de l'agrafe en fil métallique insérée à force sont repliées de fagon à chevaucher le bourrelet et à le serrer. Avant cette opérations un dispositif prévu à cet effet fait avancer une longueur déterminée du fil métallique en regard de la matrice, et coopère avec un autre dispositif qui sectionne le fil pour en séparer une longueur appropriée destinée à être fa- çonnée en agrafe sur un mandrin approprié.

   Un organe se présentant sous la forme d'un poinçon intervient après le retrait du mandrin pour amener l'agra- fe sur le bourrelet et pour replier les branches de cette agrafe de la manié- re déjà décrite. 



   L'invention sera mieux comprise par la description détaillée ci-après en regard du dessin annexé sur lequel 
La figure 1 représente un produit final sous la forme d'une 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 bande de tissu présentant des bourrelets alignés et sépares par des inter- valles, et sur lesquels sont fixées des agrafes. 



   La figure 2 est une vue en coupe suivant la ligne 2-2 de la fi- gure la 
La figure 3 est une vue en coupe verticale d'un mode de réalisa- tion préféré de l'agrafeuse dans laquelle un fil métallique est amené en pla- ce avant le sectionnement. 



   La figure 4 est une vue en coupe suivant la ligne   4-4   de la fi- gure 30 
La figure 5 est une vue similaire à celle de la figure 3, mais montre le bout de fil métallique détaché et façonné en agrafe. 



    -   La figure 5a est une vue en coupe suivant la ligne 5a-5a de la figure 5 
La figure 6 est une vue en coupe suivant la ligne 6-6 de la figure 5. 



   La figure 7 montre 1?opération finale du repliage des branches de 1?agrafe de part et   d9autre   du bourrelet. 



   La figure 8 est une vue en coupe suivant la ligne   8-8   de la fi- gure 70 
La figure 9 est une vue en perspective isométrique à échelle réduite   d9une   variante. 



   La figure 10 est une vue en coupe verticale montrant le fil métallique amené en place avant le sectionnemento 
La figure 11 est une vue en coupe suivant la ligne 11-11 de la figure 10. 



   La figure 12 est une vue en coupe suivant la ligne   12-12   de la figure 10,et montre 1?agrafe façonnée prête à être poussée dans la matrice de serrage. 



   La figure 13 est une vue en coupe longitudinale verticale à une échelle un peu plus grande. 



   La figure   14   est une vue similaire en coupe suivant la ligne   14-14   de la figure 12, le poinçon étant retiré. 



   La figure 15 est une vue partielle en coupe transversale sui- vant la ligne   15-13-de   la figure 13, montrant le guide de la matrice avec le poinçon   dans 'la   position: inférieure , La figure 16 montre une variante de la bande de tissu conte- nant une âme sur laquelle est formé le bourrelet. 



   Les figures 3 à 8 montrent une bande de tissu 1 pliée en 2 et cousue en 3 à une petite distance des pliso Le tissu est ensuite replié sur la couture de la manière indiquée sur le dessine de sorte qu'il en ré- sulte un bourrelet   4   sur lequel doivent être serrées les agrafes. 



   La bande de tissu 1 est maintenue dans un guide 5 constitué par une fente pratiquée'dans un bloc de guidage 5a. Cette fente est évasée en 6 pour former une matrice un peu plus large que le bourrelet 4. Dans la partie supérieure, le bloc de guidage 5a est percé d'un canal recevant le fil métallique 7 dans lequel sont découpées les agrafes. Le fil est   simul-   tanément sectionné et façonné en agrafe par un poinçon composé d'éléments 8 et 9. L'élément 8 est le couteau de sectionnemento Les deux éléments 8 et 9 interviennent pour couder le bout de fil en agrafe sur un mandrin 10. 



  Cette opération est favorisée par des rainures parallèles longitudinales 11, 12 que présentent respectivement les éléments parallèles et séparés de fa- çonnage 8 et 9. Les rainures s'engagent sur le fil 7 de la manière indiquée sur la figure 5a. L'action des éléments de façonnage est également repré- sentée sur les figures 5 et 6, qui montrent ces éléments dans la position in- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 férieure à laquelle ils sont amenés par des organes automatiques ou à comman- de manuelle non représentés. 



   Ainsi que le montrent également les figures 5 et 6 l'agrafe indiquée en 13 est fagonnée autour du mandrin 10, et le poingon intérieur 14, qui présente une rainure 15 épousant la forme du fil (figure 4), est abaissé sur le mandrin 10. Ce mandrin 10 est ensuite retiré par les organes de com- mande automatique ou manuelle non représentés, âpres quoi le poingon   14   est complètement abaissé de la manière indiquée sur la figure   7,'les   extrémités des branches de   l'agrafe   13 étant alors poussées contre les surfaces inclinées 6 du guide 5, de sorte que ces branches sont repliées contre les faces infé- rieures du bourrelet 4.

   Après cette opération, la bande 1 doit avancer d'une distance égale à   lintervalle   entre deux agrafes consécutives, et elle est alors prête à recevoir 1?agrafe suivante. 



   Les figures 9 à 15 montrent une variante de réalisation de la machine qui vient d'être décrite.. Dans cette variante, le bloc 20 est fen- du pour présenter un guide destiné au passage de la bande de tissu 1. La partie supérieure de la fente forme une matrice 21 comme dans l'exemple pré- cédemment décrit. Le fil métallique 7 arrive par un canal qui le fait pas- ser dans une zone directement au-dessus d'un mandrin fixe 22. L'agrafe est façonnée par un couteau et un plieur 23 ayant une forme en U renversé telle que le montre la figure 11. Les deux branches sont indiquées en 23a, 23b. 



  Le couteau et le plieur 23 sont portés par un poingon 24. Lorsque celui-ci est complètement abaissée la branche 23a intervient d'abord pour sectionner le fil 7, et le mouvement de descente consécutif du poinçon sert à plier les branches de l'agrafe autour du mandrin 22 pour le façonnage de cette agrafe. 



  Celle-ci est ensuite éjectée du mandrin 22 par un poussoir   25,  qui est avan- cé par une pression exercée sur la tête 26 à rencontre de l'action d'un ressort de rappel 27. L'extrémité de travail du poussoir 25 est convenable- ment coudée en U pour maintenir les branches de l'agrafe 13 dans une posi- tion verticale, afin qu'elle puisse descendre correctement dans la fente 28 avant le serrage sur le bourrelet 2. Si on le désire, la fente 28 peut être formée entre une plaque 29 (fixée par des vis 30) et la face en bout du bloc de guidage 20. 



   Le poingon 24 porte également un agrafeur 31 qui pousse   l'agrafe   préalablement façonnée dans la matrice 21 lorsque le poinçon est complète- ment abaissé de la manière indiquée sur la figure 13. Il en résulte que les branches sont repliées sur le bourrelet du tissu. De préférence, le poingon 24 porte également une broche presseuse 32 poussée vers'le bas par un ressort 33. Le but de cette broche n'est pas seulement de rappeler le poinçon, mais également de maintenir l'agrafe 13 en place pendant qu'elle est éjectée du mandrin par le poussoir 25. On comprend que dans le disposi- tif qui vient d'être décrit, le poingon sectionne et fagonne simultanément une agrafe pendant que l'agrafeur 31 replie sur le bourrelet les branches de l'agrafe façonnée précédemment. 



   La figure 16 montre un ruban dans lequel le bourrelet 4 est for- mé autour d'une âme 2a qui peut être constituée par une corde textile, ou en caoutchouc ou un fil métallique enroulé en hélice et formant ressort, ou par un élément similaire. Un ruban à bourrelet de ce genre peut être utili- sé dans le dispositif que montrent'-les figures 9 à 15, ou dans le   isposi-   tif décrit en regard des figures 1 à 8. Semblablement la bande à bourrelet 1 que montrent les figures 1 à 8 peut être utilisée dans le dispositif que montre la   fig.   9. 



   En général,lorsque les agrafes ont été appliquées sur la ban- de de tissu de la manière indiquée sur la figure 1, cette bande est sec- tionnée transversalement dans les intervalles entre les rangées   d'agrafes.   



  Cette figure 1 montre également un curseur 34 qui peut glisser sur la glis- sière constituée par la rangée d'agrafes pour être amené en un point désiré quelconque et pour être ensuite bloqué dans cette position.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  AUTOMATIC STAPLER.



   The present invention relates to a machine for shaping, placing and securing staples to a strip of fabric or a band constituting one of the two elements of an adjustable assembly device.



  The strip of fabric thus formed is fixed to a part to be assembled. 9 while the second element, which is in the form of a slider with a locking element, is fixed to the second part, the two parts being able to thus be assembled in a manner allowing adjustment. The adjustable assembly device obtained in this way can be used for various applications. In particular for the assembly of parts of clothing, pocket notebooks, wallets, etc. As will be seen from In the description, the web of fabric is first suitably prepared to present a longitudinal bead obtained either by a double fold, or by folding the fabric over a core of suitable material, for example cord, rubber. , -a metal wire wound in a helix, etc ...



   For the practice of the invention, a guide can be used in which the strip or the tape can be slid to present the bead already formed, the part of the guide receiving the bead having a generally triangular shape and constituting a bead. die or a mold in which the branches of the force-inserted wire clip are bent over so as to overlap and clamp the bead. Before this operation, a device provided for this purpose advances a determined length of the metal wire facing the die, and cooperates with another device which cuts the wire to separate from it an appropriate length intended to be shaped as a staple on a mandrel. appropriate.

   A member in the form of a punch intervenes after the withdrawal of the mandrel in order to bring the staple onto the bead and to bend the branches of this staple in the manner already described.



   The invention will be better understood from the detailed description below with reference to the appended drawing in which
Figure 1 shows a final product in the form of a

 <Desc / Clms Page number 2>

 strip of fabric having beads aligned and separated by intervals, and to which staples are attached.



   Figure 2 is a sectional view taken along line 2-2 of Figure la
Figure 3 is a vertical sectional view of a preferred embodiment of the stapler in which a wire is fed into place prior to severing.



   Figure 4 is a sectional view taken along line 4-4 of Figure 30
Figure 5 is a view similar to that of Figure 3, but shows the wire end detached and shaped into a staple.



    - Figure 5a is a sectional view along line 5a-5a of Figure 5
Figure 6 is a sectional view taken along line 6-6 of Figure 5.



   Figure 7 shows the final operation of the folding of the legs of the staple on either side of the bead.



   Figure 8 is a sectional view taken along line 8-8 of Figure 70
Figure 9 is a reduced-scale isometric perspective view of a variation.



   Figure 10 is a vertical sectional view showing the metal wire brought into place before sectioning.
Figure 11 is a sectional view taken along line 11-11 of Figure 10.



   Figure 12 is a sectional view taken along line 12-12 of Figure 10, and shows the shaped staple ready to be pushed into the clamp die.



   Figure 13 is a vertical longitudinal sectional view on a somewhat larger scale.



   Figure 14 is a similar sectional view taken along line 14-14 of Figure 12 with the punch removed.



   Figure 15 is a partial cross-sectional view taken along line 15-13-of Figure 13, showing the die guide with the punch in the lower position. Figure 16 shows a variant of the die strip. fabric containing a core on which the bead is formed.



   Figures 3 to 8 show a strip of fabric 1 folded in 2 and sewn in 3 at a small distance from the folds. The fabric is then folded over the seam as shown in the drawing so that a bead results. 4 on which the clips must be tightened.



   The strip of fabric 1 is held in a guide 5 formed by a slot made in a guide block 5a. This slot is flared at 6 to form a matrix a little wider than the bead 4. In the upper part, the guide block 5a is pierced with a channel receiving the metal wire 7 in which the clips are cut. The wire is simultaneously cut and shaped into a staple by a punch made up of elements 8 and 9. Element 8 is the cutting knife o The two elements 8 and 9 intervene to bend the end of the staple wire on a mandrel 10 .



  This operation is facilitated by longitudinal parallel grooves 11, 12 which the parallel and separate shaping elements 8 and 9 respectively have. The grooves engage on the wire 7 in the manner shown in FIG. 5a. The action of the shaping elements is also shown in Figures 5 and 6, which show these elements in the inverted position.

 <Desc / Clms Page number 3>

 to which they are brought by automatic or manually controlled members, not shown.



   As also shown in Figures 5 and 6 the clip indicated at 13 is wrapped around the mandrel 10, and the inner punch 14, which has a groove 15 conforming to the shape of the wire (Figure 4), is lowered onto the mandrel 10 This mandrel 10 is then withdrawn by the automatic or manual controllers not shown, whereupon the punch 14 is fully lowered as shown in Figure 7, the ends of the legs of the clip 13 then being pushed. against the inclined surfaces 6 of the guide 5, so that these branches are folded against the lower faces of the bead 4.

   After this operation, the strip 1 should advance a distance equal to the interval between two consecutive staples, and it is then ready to receive the next staple.



   FIGS. 9 to 15 show an alternative embodiment of the machine which has just been described. In this variant, the block 20 is split to present a guide intended for the passage of the strip of fabric 1. The upper part of the the slot forms a matrix 21 as in the example described above. The wire 7 enters through a channel which passes it through an area directly above a fixed mandrel 22. The staple is formed by a knife and a folder 23 having an inverted U-shape as shown. FIG. 11. The two branches are indicated at 23a, 23b.



  The knife and the folder 23 are carried by a punch 24. When the latter is completely lowered, the branch 23a first intervenes to cut the wire 7, and the consecutive downward movement of the punch serves to bend the branches of the clip. around the mandrel 22 for the shaping of this clip.



  The latter is then ejected from the mandrel 22 by a pusher 25, which is advanced by pressure exerted on the head 26 against the action of a return spring 27. The working end of the pusher 25 is suitably U-bent to keep the legs of clip 13 in a vertical position, so that it can descend properly into slot 28 before clamping onto bead 2. If desired, slot 28 can be formed between a plate 29 (fixed by screws 30) and the end face of the guide block 20.



   Punch 24 also carries a staple 31 which pushes the pre-formed staple into die 21 when the punch is fully lowered as shown in Figure 13. As a result, the legs are folded over the bead of the fabric. Preferably, the punch 24 also carries a pressing pin 32 pushed down by a spring 33. The purpose of this pin is not only to return the punch, but also to hold the clip 13 in place while it is being used. it is ejected from the mandrel by the pusher 25. It will be understood that in the device which has just been described, the punch cuts and simultaneously forms a staple while the stapler 31 folds the branches of the shaped staple back onto the bead. previously.



   FIG. 16 shows a tape in which the bead 4 is formed around a core 2a which may be constituted by a textile cord, or of rubber or a metallic wire wound in a helix and forming a spring, or by a similar element. Such a beaded tape can be used in the device shown in Figures 9 to 15, or in the device described with reference to Figures 1 to 8. Similarly, the bead tape 1 shown in Figures 1 to 8 can be used in the device shown in fig. 9.



   In general, when the staples have been applied to the web of fabric as shown in Figure 1, this web is sectioned transversely in the gaps between the rows of staples.



  This figure 1 also shows a slider 34 which can slide on the slide constituted by the row of staples to be brought to any desired point and then to be locked in that position.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. --------------------------- 1.- Agrafeuse pour le façonnage, la mise en place et le serra- ge d'agrafes sur une bande de tissu, caractérisée par un guide dans lequel est amenée la bande de tissu, ce guide comportant une matrice dans laquelle 19agrafe est serrée sur la bande et dans laquelle est disposé un pli de la bande de tissu sous la forme d'un bourrelet., un dispositif pour amener une certaine longueur d'un fil métallique en regard de la matrice, un mandrin en- tre le fil métallique et la matrice, un organe de sectionnement et de façon- nage intervenant pour détacher une certaine longueur de fil et pour façon- ner le bout de fil en agrafe sur le mandrin, un dispositif destiné à retirer le mandrin et à placer l'agrafe en regard de la matrice, --------------------------- 1.- Stapler for shaping, placing and clamping staples on a strip of fabric, characterized by a guide into which is fed the strip of fabric, this guide comprising a die in which The staple is clamped on the strip and in which is disposed a fold of the fabric strip in the form of a bead., A device for bringing a certain length of a metal wire opposite the die, a mandrel between the metal wire and the die, a cutting and shaping member intervening to detach a certain length of wire and to shape the end of wire in staple on the mandrel, a device for withdrawing the mandrel and placing the wire. 'clip next to the matrix, un poinçon inter- venant pour placer 1-'agrafe sur le bourrelet du tissu et pour serrer les branches de cette agrafe autour du bourrelet. a punch intervening to place the staple on the bead of the fabric and to clamp the branches of this staple around the bead. 2.- Agrafeuse suivant la revendication principale, caractérisée en ce que l'organe de sectionnement et de façonnage est constitué par deux éléments séparés animés d'un mouvement de va-et-vient présentant une rainure orientée dans la direction du déplacement, ce déplacement servant à section- 'ner le fil métallique et à façonner le bout de fil en agrafe sur le mandrin. 2. A stapler according to the main claim, characterized in that the sectioning and shaping member is constituted by two separate elements driven by a reciprocating movement having a groove oriented in the direction of movement, this movement serving to sever the metal wire and to shape the end of wire into a staple on the mandrel. 3.- Agrafeuse suivant la revendication principale, caractérisée en ce que l'organe de sectionnement et de façonnage présente une rainure épousant la forme de la partie médiane de l'agrafe. 3. A stapler according to the main claim, characterized in that the severing and shaping member has a groove matching the shape of the middle part of the clip. 4.- Agrafeuse suivant la revendication principale, caractérisée en ce que le mandrin est immobile et comporte un poussoir destiné à amener 1-'agrafe dans la matrice. 4. A stapler according to the main claim, characterized in that the mandrel is stationary and comprises a pusher intended to bring 1-staple into the die. 5.- Agrafeuse suivant la revendication principale, caracté- risée en ce que l'organe de sectionnement et de façonnage du fil métallique est solidaire d'un poinçon destiné à la fois à sectionner le fil, à façon- ner ce fil' en agrafe, et à fixer sur le tissu 1-'agrafe précédemment façon- née. 5. A stapler according to the main claim, characterized in that the member for severing and shaping the metal wire is integral with a punch intended both to cut the wire and to shape this wire into a staple. , and to fix on the fabric 1-staple previously shaped. 60= Agrafeuse suivant la revendication principale, caractérisée en ce que le poinçon contient une broche presseuse destinée à la fois à rappeler le poinçon et à maintenir en place 19 agrafe partiellement façon- née. 60 = A stapler according to the main claim, characterized in that the punch contains a pressing pin intended both to return the punch and to hold 19 partially shaped staple in place.
BE506920D BE506920A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE506920A true BE506920A (en)

Family

ID=147033

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE506920D BE506920A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE506920A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1011373B (en) * 1954-04-29 1957-07-04 Ludwig Methfessel Machine for applying and attaching locking straps to a carrier tape

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1011373B (en) * 1954-04-29 1957-07-04 Ludwig Methfessel Machine for applying and attaching locking straps to a carrier tape

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2657757A1 (en) STERILE ASSEMBLY FOR DRILLING THE EARS.
FR2533855A1 (en) STAPLER FOR SHAPING AND INTRODUCING STAPLES
US5107732A (en) Severing apparatus
BE506920A (en)
CH622459A5 (en) Pulling and cutting pliers for a thin strip, in particular that of a clamping collar
FR2671300A1 (en) METHOD FOR PLACING A REPLACED STAPLE ON OVERLAPPED LENGTHS OF STRIP AND STAPLING ASSEMBLY
CH675405A5 (en)
CA1305315C (en) Method of and apparatus for attaching top stops to slide fastener chain
CA1237883A (en) Method of and apparatus for cutting off separable slide fastener chain
FR2768672A1 (en) Fastening for vehicle seat cover
US2135717A (en) Method of making slide fasteners
CH297384A (en) Machine for shaping, placing and fixing staples on a bead of a strip of fabric.
EP1123758B1 (en) Bending device for a press
FR2859703A1 (en) Powder material bag fabricating and sealing device, has blade cutting sleeve between metallic strip pairs and stamping tools with sufficient space between them and detaching thin tabs on three sides in strips applied on sleeve edges
FR2503803A1 (en) Machine for fixing ends to flexible loose-leaf file fixing cords - has automatic riveting device with feed mechanism below table
JP2000060607A (en) Fastener chain finishing device
FR2556191A1 (en) METHOD FOR FORMING A STUDY SPACE IN A SLIDING CLOSURE CHAIN
BE552616A (en)
EP0128100A2 (en) Machine for applying and fixing joining elements to slide fastener stringer tapes
BE522382A (en)
BE672464A (en)
FR2598600A1 (en) Buckle for adjusting the length of a ribbon, method for fitting this buckle onto the ribbon and device for implementing this method
CH428882A (en) Method and tool for forming an electrical connection
FR2575447A1 (en) Method for joining the ends of two strips of heat-meltable material and device for its implementation
FR2547983A1 (en) Device for fitting sinkers on a sport fishing line