BE496746A - - Google Patents

Info

Publication number
BE496746A
BE496746A BE496746DA BE496746A BE 496746 A BE496746 A BE 496746A BE 496746D A BE496746D A BE 496746DA BE 496746 A BE496746 A BE 496746A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fire extinguisher
bulb
extinguisher according
liquid
tube
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE496746A publication Critical patent/BE496746A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A62LIFE-SAVING; FIRE-FIGHTING
    • A62CFIRE-FIGHTING
    • A62C17/00Hand fire-extinguishers essentially in the form of pistols or rifles

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Business, Economics & Management (AREA)
  • Emergency Management (AREA)
  • Fire-Extinguishing By Fire Departments, And Fire-Extinguishing Equipment And Control Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  APPAREIL EXTINCTEUR. 



   Parmi les liquides à bas point d'ébullition le bromure de mé- thyle est un des plus efficaces pour éteindre les feux d'hydrocarbures, aus- si est-il utilisé d'une façon courante maintenant pour remplir les appareils extincteurs réservés aux voitures automobiles. Ce produit bout à +   4 ,   ce qui permet l'expansion facile du liquide en retournant l'appareil, mais seu- lement lorsque la température extérieure dépasse cette température, ce qui peut nécessiter dans certains cas un dispositif spécial de réchauffage du liquide au moment de l'emploi. Par contre,  l'inconvénient   principal de ce liquide extincteur bouillant si facilement est sa facilité d'expansion à travers tout dispositif de fermeture. 



   La présente invention a pour objet un appareil extincteur permet- tant   d'utiliser   notamment un liquide volatil tel que-le bromure de méthyle, dans les meilleures conditions et remarquable notamment en ce qu'il comporte une enveloppe close renfermant un liquide extincteur agencée de façon que sa paroi puisse être rompue aisément, en au moins un point prédéterminé, par u- ne action manuelle, le liquide qui s'échappe, après la rupture, rencontrant avantageusement sur son trajet un conduit de longueur suffisante pour lui communiquer une direction précise. 



   Dans la réalisation préférée de l'extincteur, la dite enveloppe, de préférence une ampoule de verre portant à une de ses extrémités une poin- te saillante, est rompue par un dispositif actionnable lui-même par un mé- canisme commandé par la pression de la main, de préférence- un mécanisme à gâchette. Dans cette réalisation, il est avantageux que l'ampoule de verre soit brisée par le dispositif de rupture de façon qu'il reste attenant à l'ampoule un tronçon tubulaire de longueur suffisante pour jouer le rôle de conduit directeur du jet de liquide. 



   Dans une variante de cette réalisation, l'extincteur comporte en outré un tube servant de logement à la dite enveloppe qui contient le li- quide, la dite enveloppe étant de préférence amovible et par conséquent interchangeable. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Dans ce caspour permettre une manipulation facile avec une seu- le main et une orientation précise de l'appareil, celui-ci comporte avantageu- sement à l'arrière une poignée-crosse, et revêt alors la forme extérieure d'un pistolet ou d'un révolver dont le canon constitue le tube. 



   Un appareil extincteur de ce type permet une mise en place,et par conséquent un remplacement rapide et simple de l'ampoule dans le tube, son maintien à l'abri des chocs extérieurs, la sécurité au repos grâce à l'exis- tence d'un cran d'arrêt par exemple, enfin, la dispersion du liquide sous forme de, jet brisé en fines gouttelettes. 



   L'appareil extincteur, lui-même de faible encombrement, peut être placé facilement dans une case du tableau de bord d'une voiture ou sur le plancher même et être maintenu à une température généralement suffisante pour l'expansion immédiate du liquide volatil, grâce à son bas point d'ébul- lition. 



   Dans une réalisation particulière de l'appareil comportant une am- poule de verre logée dans le tube., il comprend d'une part à l'avant du tube un collier, support de l'extrémité capillaire de l'ampoule solidaire d'une bague, coulissant dans le dit tube, maintenue par un bouchon vissé par exem- ple à l'entrée du tube, d'autre part un mécanisme de détente, logé en des- sous du dit tube, dont la gâchette est solidaire d'un doigt d'accrochage d'u- ne masselotte susceptible de pivoter brusquement autour d'un axe horizontal sous l'action d'un ressort de détente, et de venir briser, dans le dit mou- vement de rotation, l'extrémité du dit tube capillaire. 



   Dans une variante de réalisation, la dite masselotte est un levier coudé articulé à l'extrémité d'une tige solidaire de la. gâchette du mécanis- me de détente et susceptible de pivoter brusquement autour d'un axe fixe sous l'action de la dite gâchette, un léger accrochage de la dite masselotte étant assuré par une pièce flexible, lame recourbée par exemple. 



   D'autres particularités et caractéristiques de l'invention ressor- tiront de la description qui va suivre et qui se rapporte à un 'exemple de réa- lisation donné à titre indicatif et non limitatif, et représenté sur le des- sin annexé sur lequel ; la figo 1 représente une vue en élévation latérale et en coupe partielle d'un appareil selon l'invention; la   fige 2   représente une vue en perspective à plus grande échelle des organes compris à l'intérieur du cercle II de la fige 1; la fige 3 représente une variante du mécanisme d'entraînement de la masselotte de la figo 1. 



   Dans l'exemple de réalisation représenté aux fig. 1 et 2, le li- quide extincteur, bromure de méthyle par exemple, est contenu dans une ampou- le en verre 1, en forme de tube de 30 mm environ de diamètre, d'une capacité de 100 cm3 fermée en arrondi à l'une de ses extrémités 2, et par un tube ca- pillaire 3 de diamètre inférieur à 1 mm, à son autre extrémité. Ce tube ca- pillaire a une longueur de 2 cm à 2,5 cm et permet l'expansion en jet dirigé du liquide extincteur. 



   L'ampoule 1 est logée dans le canon 4 d'une sorte de révolver pourvu d'une crosse 5 et d'un mécanisme de détente 6 à gâchette 7. 



   Le canon 4 du dit revolver est d'un diamètre légèrement supérieur à celui de l'ampoule 1 de façon à permettre une légère inclinaison de l'am- poule par rapport à l'axe du dit canon. 



   En son milieu l'ampoule est serrée dans un collier 8 en feutre fi- xé par collage, par exemple, à l'intérieur du canon 4. 



   Le tube capillaire 3 de l'ampoule 1 est maintenu par un collier en liège dur 9 fixé à l'intérieur d'une'bague mince 10 par six pointes 11 logées dans six trous de la dite bague 10. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Cette bague 10 coulisse facilement dans le tube du revolver et se termine à l'avant par un rebord 12 qui permet de l'accrocher avec les doigts pour la retirer en entraînant le collier de liège 9. L'ouverture centrale 13 de ce collier 9 est conique, la grande base du cône étant à l'arrière pour permettre au tube capillaire 3 de s'introduire facilement et d'être mieux serré en 13 du côté de la petite base du cône. 



   L'ampoule 1 dont la longueur peut légèrement varier est repoussée vers l'avant, vers le collier 9, par un ressort souple 14 exerçant son action entre le fond 15 du canon et le fond 2 de l'ampoule et qui maintient l'am- poule fixe et la soustrait aux effets nuisibles des   chocso   La bague 10 prend une position déterminée, en étant serrée contre l'ampoule 1 par un bou- chon fileté 16 qui se visse à l'entrée du canon. Ce bouchon 16 est moleté sur son bord ex-terne 17 pour permettre son vissage et son dévissage. En son cen- tre   18,   une grande fenêtre ronde est fermée par un grillage 19 qui protège la pointe 3 de l'ampoule et à travers lequel le jet de liquide se brise en partie pour s'éparpiller à l'intérieur du cône de projection. 



   Le révolver est tenu normalement par la poignée-crosse 5 qui, placée à l'arrière de l'appareil, le déséquilibre vers l'avant et favorise l'expansion du liquide par le tube capillaire 3. Il faut en effet.que l'am- poule soit inclinée vers le bas pour que non seulement les vapeurs mais é- galement le liquide soit chassé vers l'avant. 



   Le mécanisme de détente 6 est logé en son ensemble en dessous du canon 4 de telle façon que le diamètre de'celui-ci ne soit pas diminué, ce qui permet l'introduction de l'ampoule par   l'avant,   Une fenêtre 20 est percée à l'avant en bas du canon 4 et dans la bague 10, pour permettre le déplace- ment d'une masselotte 21 qui en se déplagant vient casser le tube capillaire 3 en 13 en son milieu, par un choc donné à son extrémité. Cette masselotte 21 est supportée par un levier 22 articulé autour d'un axe 23 et comportant un talon court arrondi   24.   Elle est creusée en avant d'un cran 25 où s'accro- che un doigt 26, solidaire de la gâchette 7, par l'intermédiaire du bras 27. 



  La gâchette 7 et le bras,27 sont repoussés vers l'arrière par le ressort 28 et maintenus à cette position arrière'par un cran d'arrêt 29 qui coopère avec un ergot 30 du bras 27. La gâchette 7 est articulée en 31. Le levier 22 qui supporte la masselotte 21 est poussé vers le haut par un ressort de détente 32 fixé au révolver par un axe 33. 



   Le fonctionnement de l'appareil résulte aisément de ce qui précè- de : 
L'ampoule 1 étant placée à l'intérieur du canon   4,   1-'obtention d'un jet de liquide extincteur s'obtient en appuyant sur la gâchette 7 vers l'arrière, après avoir abaissé le bouton d'arrêt 29 qui joue le rôle de cran de sûreté. 



   Lorsque la gâchette 7 est tirée vers l'arrière, elle repousse vers l'avant le bras 27 et le doigt 26. La masselotte 21 se trouve libérée et le ressort 32 la-repousse brusquement versle haut. Elle pivote autour de l'axe 23 et vient heurter violemment le tube-1   à   son extrémité 3. Celui-ci se bri- se.' 
Le ressort 32 s'appuie sur le bras de levier 22 retenu en 23 et grâce à son talon arrondi   24,   le levier 22 reprend immédiatement une posi- tion parallèle au ressort 32, de sorte que la masselotte 21 ne reste pas de- vant le jet de liquide. 



   Celui-ci gicle à travers la grille 19 qui le brise partiellement en fines gouttelettes. 



   La mise en place d'une ampoule pleine et.le remplacement d'une ampoule vide,s'opère facilement de la façon suivante 
Le bouchon avant moleté 16 est dévissé et enlevé, et le bouton d'arrêt 29 est tiré vers le bas. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le ressort 32 étant supposé détendu et la masselotte 21 relevée, celle-ci est d'abord abaissée pour l'accrocher par le cran 25 au doigt   26.   



   Le bouton d'arrêt 29 est alors remonté. 



   La bague 10 avec son collier 9 en liège dur percé d'un trou coni- que, est alors sortie du canon 4 et une ampoule pleine de bromure de méthyle   est introduite dans le canon, le fond bombé 2 le premier ; vient compri-   mer légèrement le ressort souple 14. 



   La bague 10 est remise en place de manière que la fente 20 soit en bas, face à la fenêtre correspondante du canon   4.   



   Si le tube capillaire 3 est légèrement décentré, l'ouverture coni- que s'engagera cependant par sa grande base et le tube viendra au centre du révolver en 13. 



   Le bouchon 16 est ensuite revissé. 



   L'ampoule 1 est alors bien maintenue vers l'avant par le ressort 14 et le feutre 8 l'empêche de toucher le tube en fer, de telle sorte qu'el- le ne peut se casser. 



   ' Dans la variante de réalisation représentée à la figo 3 la masse- lotte 21a destinée à briser l'extrémité du tube capillaire est un levier cou- dé pivotant autour d'un axe horizontal 23a, et dont l'extrémité du petit bras 34 est reliée par la tige 27a à la gâchette 70 
La masselotte 21a est retenue légèrement à l'extrémité du grand bras de levier 35 par une petite lame flexible 36 légèrement recourbée à son extrémité. 



   Lorsque le doigt   appuie. sur   la gâchette 7 la tige 27a tire sur l'extrémité du bras de levier 34 et la masselotte   21a   pivote autour de son axe 23a et en se'libérant brusquement de la lame flexible 36, vientfrapper sur le tube capillaire qu'elle brise en son milieuo C'est le ressort de gâchette 28a qui ramène automatiquement la masselotte à sa position initia- le. 



   Bien entendu, la présente invention n'est nullement limitée aux détails de réalisation représentés ou décrits lesquels n'ont été donnés qu'à titre d'exemple. C'est ainsi notamment que l'appareil pourrait ne pas com- porter de crosse et se présenter sous la forme d'une lampe-torche par exem- ple, que le liquide extincteur pourrait être logé directement dans le canon protégé éventuellement par un revêtement approprié, que le mécanisme de dé- tente pourrait provoquer, non le bris d'un tube capillaire, mais la perfora- tion d'un opercule obturateur, que l'extincteur pourrait même ne comporter qu'une ampoule à pointe assez allongée dont on briserait l'extrémité au mo- ment de l'emploi, que le conduit directeur du jet de liquide pourrait ne pas faire corps avec l'ampoule et être simplement disposé à la sortie de la dite ampoule sur le trajet du dit liquide,

   que l'appareil pourrait comporter une pluralité de tubes accolés servant chacun de logement à une ampoule de verre, par exemple, dont les ouvertures seraient provoquées, de préférence successivement par un mécanisme multiple à une ou plusieurs gâchettes. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Extincteur comportant une enveloppe close renfermant un li- quide extincteur, caractérisé en ce que la dite enveloppe est agencée de façon que sa paroi puisse être rompue aisément, en au moins un point déter- miné, par une action manuelle.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  FIRE EXTINGUISHER.



   Among the liquids with a low boiling point, methyl bromide is one of the most effective in extinguishing hydrocarbon fires, also if it is now commonly used to fill extinguishers reserved for motor cars. . This product boils at + 4, which allows easy expansion of the liquid by turning the device upside down, but only when the outside temperature exceeds this temperature, which in certain cases may require a special device for reheating the liquid at the time. employment. On the other hand, the main drawback of this extinguishing liquid boiling so easily is its ease of expansion through any closure device.



   The object of the present invention is an extinguisher apparatus making it possible to use in particular a volatile liquid such as methyl bromide, under the best conditions and remarkable in particular in that it comprises a closed envelope containing an extinguishing liquid arranged in such a manner. that its wall can be easily broken, at at least one predetermined point, by manual action, the liquid which escapes, after the rupture, advantageously meeting on its path a duct of sufficient length to give it a precise direction.



   In the preferred embodiment of the extinguisher, said casing, preferably a glass bulb carrying at one of its ends a projecting point, is broken by a device which can be actuated itself by a mechanism controlled by the pressure of the hand, preferably a trigger mechanism. In this embodiment, it is advantageous for the glass ampoule to be broken by the breaking device so that a tubular section of sufficient length remains attached to the ampoule to act as a directing conduit for the jet of liquid.



   In a variant of this embodiment, the extinguisher furthermore comprises a tube serving as a housing for said casing which contains the liquid, said casing preferably being removable and therefore interchangeable.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In this case, to allow easy handling with one hand and a precise orientation of the device, the latter advantageously comprises a handle-butt at the rear, and then takes the external form of a pistol or of a gun. 'a revolver whose barrel constitutes the tube.



   An extinguisher device of this type allows the installation, and consequently a quick and simple replacement of the bulb in the tube, its maintenance protected from external shocks, safety at rest thanks to the existence of 'a stopper for example, finally, the dispersion of the liquid in the form of a jet broken into fine droplets.



   The extinguisher, itself small in size, can easily be placed in a compartment on the dashboard of a car or on the floor itself and be maintained at a temperature generally sufficient for the immediate expansion of the volatile liquid, thanks to at its low boiling point.



   In a particular embodiment of the apparatus comprising a glass bulb housed in the tube., It comprises on the one hand at the front of the tube a collar supporting the capillary end of the bulb integral with a ring, sliding in said tube, held by a screw cap for example at the inlet of the tube, on the other hand a trigger mechanism, housed below said tube, the trigger of which is integral with a hooking finger of a flyweight capable of suddenly pivoting around a horizontal axis under the action of a detent spring, and of breaking, in said rotational movement, the end of said capillary tube.



   In an alternative embodiment, said weight is an elbow lever articulated at the end of a rod integral with the. trigger of the trigger mechanism and capable of suddenly pivoting around a fixed axis under the action of said trigger, a slight catching of said weight being provided by a flexible part, a curved blade for example.



   Other particularities and characteristics of the invention will emerge from the description which will follow and which relates to an exemplary embodiment given by way of indication and without limitation, and represented in the appended drawing in which; FIG. 1 represents a side elevational view in partial section of an apparatus according to the invention; fig 2 shows a perspective view on a larger scale of the organs included within circle II of fig 1; rod 3 represents a variant of the drive mechanism for the weight of FIG. 1.



   In the exemplary embodiment shown in FIGS. 1 and 2, the extinguisher liquid, for example methyl bromide, is contained in a glass ampoule 1, in the form of a tube of about 30 mm in diameter, with a capacity of 100 cm3 closed in a rounded shape. 'one of its ends 2, and by a capillary tube 3 of diameter less than 1 mm, at its other end. This capillary tube has a length of 2 cm to 2.5 cm and allows the expansion in a directed jet of the extinguishing liquid.



   The bulb 1 is housed in the barrel 4 of a kind of revolver provided with a butt 5 and a trigger mechanism 6 with trigger 7.



   The barrel 4 of said revolver is of a diameter slightly greater than that of the bulb 1 so as to allow a slight inclination of the bulb relative to the axis of said barrel.



   In its middle, the bulb is clamped in a felt collar 8 fixed by gluing, for example, inside the barrel 4.



   The capillary tube 3 of the bulb 1 is held by a hard cork collar 9 fixed inside a thin ring 10 by six spikes 11 housed in six holes of said ring 10.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   This ring 10 slides easily in the barrel of the revolver and ends at the front with a flange 12 which allows it to be hooked with the fingers to remove it by pulling the cork collar 9. The central opening 13 of this collar 9 is conical, the large base of the cone being at the rear to allow the capillary tube 3 to be inserted easily and to be better tightened at 13 on the side of the small base of the cone.



   The bulb 1, the length of which may vary slightly, is pushed forward, towards the collar 9, by a flexible spring 14 exerting its action between the bottom 15 of the barrel and the bottom 2 of the bulb and which maintains the am - fixed hen and removes it from the harmful effects of chocso The ring 10 assumes a determined position, being clamped against the bulb 1 by a threaded plug 16 which is screwed at the entry of the barrel. This cap 16 is knurled on its outer edge 17 to allow its screwing and unscrewing. At its center 18, a large round window is closed by a mesh 19 which protects the tip 3 of the bulb and through which the jet of liquid partly breaks to disperse inside the projection cone. .



   The revolver is normally held by the handle-butt 5 which, placed at the rear of the device, imbalances it forward and promotes the expansion of the liquid through the capillary tube 3. It is indeed necessary that the the bulb is tilted downwards so that not only the vapors but also the liquid is forced forward.



   The trigger mechanism 6 is housed as a whole below the barrel 4 so that the diameter of the latter is not reduced, which allows the introduction of the bulb from the front. A window 20 is drilled at the front at the bottom of the barrel 4 and in the ring 10, to allow the displacement of a weight 21 which, while moving, breaks the capillary tube 3 into 13 in its middle, by a shock given at its end . This weight 21 is supported by a lever 22 articulated around an axis 23 and comprising a short rounded heel 24. It is hollowed out in front of a notch 25 where a finger 26 is hooked, integral with the trigger 7, through the arm 27.



  The trigger 7 and the arm, 27 are pushed backwards by the spring 28 and held in this rear position by a stopper 29 which cooperates with a lug 30 of the arm 27. The trigger 7 is articulated at 31. The lever 22 which supports the weight 21 is pushed upwards by a detent spring 32 fixed to the revolver by a pin 33.



   The operation of the apparatus results easily from the above:
The bulb 1 being placed inside the barrel 4, 1-obtaining a jet of extinguishant liquid is obtained by pressing the trigger 7 backwards, after having lowered the stop button 29 which plays the role of safety catch.



   When the trigger 7 is pulled back, it pushes the arm 27 and the finger 26 forward. The weight 21 is released and the spring 32 pushes it sharply upwards. It pivots around axis 23 and violently collides with tube-1 at its end 3. The latter breaks.
The spring 32 rests on the lever arm 22 retained at 23 and thanks to its rounded heel 24, the lever 22 immediately resumes a position parallel to the spring 32, so that the weight 21 does not remain in front of the jet of liquid.



   This squirts through the grid 19 which partially breaks it into fine droplets.



   The installation of a full bulb and the replacement of an empty bulb, is easily carried out as follows
The knurled front cap 16 is unscrewed and removed, and the stop button 29 is pulled down.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The spring 32 being supposed to be relaxed and the weight 21 raised, the latter is first lowered to hook it by the notch 25 to the finger 26.



   The stop button 29 is then reassembled.



   The ring 10 with its collar 9 of hard cork pierced with a conical hole, then came out of the barrel 4 and an ampoule full of methyl bromide is introduced into the barrel, the domed bottom 2 first; slightly compress the flexible spring 14.



   The ring 10 is replaced so that the slot 20 is at the bottom, facing the corresponding window of the barrel 4.



   If the capillary tube 3 is slightly off-center, the conical opening will however engage by its large base and the tube will come to the center of the revolver at 13.



   The cap 16 is then screwed back on.



   The bulb 1 is then well held forward by the spring 14 and the felt 8 prevents it from touching the iron tube, so that it cannot break.



   'In the variant embodiment shown in FIG. 3, the massager 21a intended to break the end of the capillary tube is an elbow lever pivoting about a horizontal axis 23a, and the end of the small arm 34 of which is connected by the rod 27a to the trigger 70
The weight 21a is held slightly at the end of the large lever arm 35 by a small flexible blade 36 slightly curved at its end.



   When the finger presses. on the trigger 7 the rod 27a pulls on the end of the lever arm 34 and the weight 21a pivots around its axis 23a and suddenly freeing itself from the flexible blade 36, hits the capillary tube which it breaks in its milieuo It is the trigger spring 28a which automatically returns the weight to its initial position.



   Of course, the present invention is in no way limited to the details of the embodiment shown or described which have been given only by way of example. It is thus in particular that the apparatus could not include a butt and be in the form of a torch for example, that the extinguishant liquid could be housed directly in the barrel, possibly protected by a coating. appropriate, that the trigger mechanism could cause, not the breakage of a capillary tube, but the perforation of a sealing cap, that the extinguisher could even include only a bulb with a rather elongated tip of which one would break the end at the time of use, that the directing duct of the liquid jet could not be integral with the bulb and simply be placed at the outlet of the said bulb on the path of the said liquid,

   that the apparatus could comprise a plurality of contiguous tubes each serving as a housing for a glass bulb, for example, the openings of which would be caused, preferably successively by a multiple mechanism with one or more triggers.



   CLAIMS.



   1.- Fire extinguisher comprising a closed casing containing an extinguisher liquid, characterized in that said casing is arranged so that its wall can be easily broken, at at least one determined point, by manual action.


    

Claims (1)

2.- Extincteur selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte, pour rompre la dite partie rompable de l'enveloppe, un dispositif actionnable par un mécanisme manoeuvrable par la pression de la main, de pré- férence un mécanisme à gâchette. 2.- Fire extinguisher according to claim 1, characterized in that it comprises, to break the said breakable part of the casing, a device which can be actuated by a mechanism that can be operated by the pressure of the hand, preferably a trigger mechanism. . 3.- Extincteur selon la revendication 2, caractérisé en ce qu'il comporte à l'arrière une poignée-crosse permettant une manipulation facile avec une seule main, et une orientation précise de l'appareil, qui revêt <Desc/Clms Page number 5> alors la forme extérieure d'un pistolet ou dun révolver, 'la dite enveloppe étant logée alors à remplacement habituel du canon. 3.- Fire extinguisher according to claim 2, characterized in that it comprises at the rear a handle-stick allowing easy handling with one hand, and a precise orientation of the device, which covers <Desc / Clms Page number 5> then the outer shape of a pistol or a revolver, 'said envelope then being housed with the usual replacement of the barrel. 4.- Extincteur selon la revendication 2 ou 3,-caractérisé en ce que l'enveloppe renfermant le liquide extincteur est rapportée à 1,'intérieur d'un tube, de préférence amoviblement, de façon à être interchangeable. 4.- Fire extinguisher according to claim 2 or 3, -characterized in that the casing containing the extinguishant liquid is attached to 1, 'inside a tube, preferably removable, so as to be interchangeable. 5.- Extincteur selon l'une des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que l'enveloppe contenant le liquide extincteur est une ampoule de verre, dont la rupture est provoquée par le bris de la pointe. 5.- Fire extinguisher according to one of claims 1 to 4, characterized in that the envelope containing the extinguishant liquid is a glass bulb, the rupture of which is caused by the breakage of the tip. 60- Extincteur suivant l'une quelconque des revendications 1-5, caractérisé en ce qu'il présente, disposé sur le trajet de sortie du li- quide s'échappant, une fois la dite enveloppe rompue, un conduit de lon- gueur suffisante pour communiquer à ce liquide une direction précise. 60- Fire extinguisher according to any one of claims 1-5, characterized in that it has, disposed on the outlet path for the escaping liquid, once said casing has been broken, a duct of sufficient length. to communicate a precise direction to this liquid. 7.- Extincteur suivant les revendications 5 et 6, caractérisé en. ce que la dite ampoule porte à une de ses extrémités une pointe saillante et que lensemble est agencé de façon que la pointe seule soit brisée par le dispositif de rupture et qu'il reste attenant à l'ampoule un tronçon tu- bulaire de longueur suffisante pour constituer le dit conduit directeur. 7.- Fire extinguisher according to claims 5 and 6, characterized in. that the said bulb has at one of its ends a projecting point and that the assembly is arranged so that the point alone is broken by the breaking device and that a tubular section of sufficient length remains attached to the bulb to constitute the said directing conduit. 8.- Extincteur selon la revendication 4, caractérisé en ce qu'il comprend dune part à l'avant du tube un collier, support de l'extrémité ca- pillaire de l'ampoule, solidaire d'une bague coulissant dans le dit tube maintenue par un bouchon vissé par exemple à l'entrée du tube. 8.- Fire extinguisher according to claim 4, characterized in that it comprises on the one hand at the front of the tube a collar, supporting the capillary end of the bulb, integral with a ring sliding in said tube. maintained by a screw cap, for example at the inlet of the tube. 9.- Extincteur selon la revendication 2 et l'une des revendica- tions 5 ou 7, caractérisé en ce que le dit mécanisme provoque le déplacement d'un doigt d'accrochage d'une masselotte susceptible de pivoter brusquement autour d'un axe horizontal sous l'action d'un ressort de détente et de venir briser, dans le dit mouvement de rotation, la dite pointe de l'ampoule. 9.- Fire extinguisher according to claim 2 and one of claims 5 or 7, characterized in that said mechanism causes the movement of a catching finger of a weight capable of pivoting abruptly about an axis. horizontal under the action of a detent spring and breaking, in said rotational movement, said tip of the bulb. 10.- Extincteur selon la revendication 2 et l'une des revendica- tions 5 ou 7, caractérisé en ce que le dit mécanisme provoque le pivotement brusque dun levier coudé autour d'un axe fixe par 1-'intermédiaire d'une tige articulée à l'une de ses extrémités, le dit levier étant accroché lé- gèrement par une pièce flexible, lame recourbée par exemple, et venant briser par son autre extrémité au cours du dit mouvement de pivotement la dite pointe de- l'ampoule. llo- Extincteur selon l'une quelconque des revendications 1 à 10, caractérisé en ce qu'une grille est interposée sur le trajet du liquide ex- tincteur après sa sortie de-la dite enveloppe de telle sorte que le jet est brisé partiellement en fines gouttelettes. 10.- Fire extinguisher according to claim 2 and one of claims 5 or 7, characterized in that said mechanism causes the sudden pivoting of a lever bent about a fixed axis by 1-'intermediate an articulated rod at one of its ends, said lever being hooked lightly by a flexible part, a curved blade for example, and breaking through its other end during said pivoting movement said tip of the bulb. llo- extinguisher according to any one of claims 1 to 10, characterized in that a grid is interposed on the path of the extinguisher liquid after its exit from said envelope so that the jet is partially broken into fine droplets. 12.- Extincteur selon la revendication 4 et l'une quelconque des revendications 5 à 11, caractérisé en ce qu'il comporte au moins deux tubes et les mécanismes correspondants destinés à provoquer, de préférence succes- sivement, la rupture des enveloppes contenues dans les dits tubeso 13.- Extincteur en substance comme décrit et représenté sur le dessin annexé. en annexe 1 dessin. 12.- Fire extinguisher according to claim 4 and any one of claims 5 to 11, characterized in that it comprises at least two tubes and the corresponding mechanisms intended to cause, preferably successively, the rupture of the envelopes contained in. the so-called tubeso 13.- Fire extinguisher in substance as described and shown in the accompanying drawing. in appendix 1 drawing.
BE496746D BE496746A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE496746A true BE496746A (en)

Family

ID=139880

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE496746D BE496746A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE496746A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0520114B1 (en) Interruptable flushing mechanism with garanteed minimum flush
EP0778052B1 (en) Fire extinguishing apparatus and cradle for securing the same on a support
FR2561931A1 (en) PORTABLE FIRE EXTINGUISHER THAT CAN BE ACTUATED AUTOMATICALLY AND MANUALLY
BE496746A (en)
EP0298022B1 (en) Fire extinguisher
EP0526298B1 (en) Actuator button for a pressurized container for spraying a liquid, and container provided with such an actuator button
CH290455A (en) Fire extinguisher.
FR2919269A1 (en) Arming rope mounting device for e.g. airplane, has belt winder with sheave comprising groove for receiving arming rope at winding stage and for storing rope and allowing extraction and deployment of winder during dropping of para-cargo
EP0792665B1 (en) Liquid spraying fire extinguisher
FR2835756A1 (en) Fire prevention fire alarm manual switch having sensitive element plate with mechanical elements setting off electrical circuit and drive unit distinct sensitive plate drive providing trial function.
EP0738523B1 (en) Safety against rearming for fire extinguishing heads
FR2565496A1 (en) AUTOMATIC FIRE EXTINGUISHER IN SPHERE SHAPE
FR2495483A3 (en) Fire extinguisher using powder spray - has valve seat in end of nozzle sliding on supply tube against spring
FR2656854A2 (en) CONTAINER OR ASEPTIC CONTAINER FOR A NON-PASTY PRODUCT.
CH707676A2 (en) liquid spraying device as champagne.
FR2752364A1 (en) Extinguisher for cigarette
BE367038A (en)
FR2740764A1 (en) Lifting beam with winch and pulley for cable with hook
FR2632194A1 (en) Head for extinguisher with auxiliary pressure
BE400200A (en)
EP0589735B1 (en) Delayed opening system of a vessel
CH187829A (en) Fire extinguisher bomb.
EP1394074A1 (en) Valve for a pressurized container
FR2676653A1 (en) Mechanical device for visually checking the struck or not struck state and for manual release of gas for a so-called &#34;auxiliary pressure&#34; fire extinguisher
FR2780188A1 (en) Intruder or escape alarm, used e.g. for preventing escape of boars from within an enclosure