BE496471A - - Google Patents

Info

Publication number
BE496471A
BE496471A BE496471DA BE496471A BE 496471 A BE496471 A BE 496471A BE 496471D A BE496471D A BE 496471DA BE 496471 A BE496471 A BE 496471A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chimney
globe
lantern
air
sleeve
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE496471A publication Critical patent/BE496471A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D91/00Burners specially adapted for specific applications, not otherwise provided for
    • F23D91/02Burners specially adapted for specific applications, not otherwise provided for for use in particular heating operations
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D2206/00Burners for specific applications
    • F23D2206/0047Vapour burners for illumination by radiation, with vaporiser heated by the main flame

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  LANTERNE A MANCHON INCANDESCENT RENVERSE. 



   L'invention concerne une lanterne perfectionnée à manchon incan- descent renversé, de construction compacte et sûre, destinée à brûler un hy- drocarbure sous pression, cette lanterne étant portative et pouvant résister à une manipulation brutale. 



   L'invention vise particulièrement à établir une lanterne de sû- reté du type dans lequel une grande partie de l'émission lumineuse ne ren- contre pas d'obstacle, lanterne pouvant rayonner de la lumière vers le bas, ainsi.que radialement. L'invention vise en outre à établir une lanterne qui, en plus de sa construction robuste, prévue pour un service dur,, est compacte et présente des dimensions hors tout réduites, tout en ayant une capacité de fonctionnement de 8 ou 9 heures par remplissage complet du réservoir. 



   L'invention vise en outre à établir une laterne qui, tout en répondant aux conditions ci-dessus, fonctionne d'une façon satisfaisante aux températures allant de -65 F à 125 F (-54 C environ à 51 C environ) ainsi que dans des conditions climatériques défavorables. 



   Il va de soi que la nécessité de réaliser un rayonnement lumineux maximum oblige de disposer le réservoir à combustible d'une telle lanterne au-dessus de la source lumineuse, étant dohné qu'un réservoir à combustible situé, comme dans les lanternes courantes, au-dessous de la source lumineuse, arrête le rayonnement lumineux dirigé vers le bas. Il est vrai que l'on con- naît déjà des- lanternes dont le réservoir à combustible se 'trouve au-dessus de la source lumineuse;toutefois, de telles lanternes présentent généra- lement de grandes dimensions et sont   dâestinées   à un usage à poste fixe. 



   Dans une lanterne de grandes dimensions, il n'est pas difficile de réaliser des conditions optima pour un fonctionnement satisfaisant de la lanterne. Toutefois,dès qu'il s'agit d'établir un dispositif compact aux dimensions limitées, la nécessité de maintenir le réservoir à combustible à l'état suffisamment froid pose un problème sérieux. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La présente invention offre une solution des problèmes pré- cités et satisfait à toutes les exigences en ce qui concerne la sécurité, le faible encombrement, la robustesse, un rendement lumineux optimum et un rayonnement maximum. 



   L'invention vise en outre à établir une lanterne perfectionnée appelée à brûler des hydrocarbures sous pression, dans laquelle le généra- teur ou vaporisateur est protégé contre une chaleur excessive. 



   Selon la présente invention, la lanterne comporte une cheminée intérieure que traversent les produits chauds de la combustion. Une cheminée extérieure entourant cette cheminée intérieure est ouverte   à   son extrémité inférieure pour.permettre l'admission d'air frais. Le combustible est con- tenu dans un réservoir toroidal de section rectangulaire, espacé par rap- port à la cheminée extérieure. De ce fait, le réservoir agit lui-même comme cheminée pour la circulation de l'air de bas en haut, ce qui favorise le refroidissement du réservoir ainsi que de la cheminée extérieure. Cette con- struction permet de placer le réservoir relativement près de la cheminée extérieure,de   façon '  à constituer une lanterne compacte, tout en empêchant la surchauffe du réservoir à combustible. 



   Ensuite, et selon la présente invention, les moyens pour four- nir de l'air atmosphérique au tube mélangeur de combustible comportent une paire de tubes s'étendant radialement par rapport à la cheminée et dans des directions opposées, chaque tube étant fixé rigidement à une extrémité et se terminant dans un orifice prévu dans la cheminée intérieure. En considérant que la cheminée intérieure est entourée par la cheminée extérieure, ces ori- fices sont à l'abri des courants d'air intenses, ce qui protège l'orifice d'admission d'air, assurant ainsi à la chambre de mélange de combustible une alimentation continue et constante en air, contribuant ainsi à la régulari- té de la flamme. De plus, l'air fourni aux tubes à air est constitué par de l'air extérieur propre, qui n'est d'aucune façon contaminé par les produits de la combustion. 



   De plus, le globe transparent qui protège le manchon est retenu par sa bride supérieure dans une bague supportée à charnière par le corps de la lanterne. Cette bague présente un bec en un point opposé à la charnière, ce bec surplombant la dite bride, de façon à maintenir le globe,en place même lorsque celui-ci est basculé jusqu'à la position d'ouverture. Ce bec présente un orifice taraudé qui reçoit un boulon complémentaire prévu dans la lanterne et destiné à maintenir le globe amoviblement dans la position de fermeture. De cette façon, la lanterne est protégée contre une chute accidentelle du globe, cependant que ce dernier peut être aisément remplacé et que le manchon est facilement accessible.

   Le boulon précité présente une longueur telle que, lorsqu'on le retire vers le haut, il vient buter contre la partie inférieure du réservoir, ce qui empêche son retrait com- plet, de sorte que ce boulon ne peut ni se perdre, ni s'égarer. 



   Les nouvelles particularités que les inventeurs croient être caractéristiques pour la présente invention sont exposées en détail dans les revendications attachées. Toutefois, l'invention même, tant en ce qui concerne sa construction que son mode de fonctionnement, sera comprise le mieux si l'on se réfère à la description ci-après, considérée conjointement avec les dessins annexés, dans lesquels : 
Fig. 1 est une vue en coupe axiale:.- certains organes étant montrés en élévation - d'une lanterne à manchon reversé du type à pression., établie selon les principes de la présente invention; 
Fig. 2 est une vue fragmentaire analogue à la Fig. l, mais montrant le globe dans la position d'ouverture; 
Fig. 3 est une vue en coupe fragmentaire suivant l'axe 3-3 de la Fig. 1;

   
Fig. 4 est une vue en coupe fragmentaire suivant l'axe 4-4 de la Fig. 2. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Comme montré dans la Fig. 1, la lanterne selon la présente in- vention est caractérisée par une cheminée intérieure 10 qui se termine à son extrémité inférieure par un écran réflecteur évasé 10a. Cet écran réflec- teur, dont le'bord extérieur est exempt de tout contact avec d'autres organes, est situé juste au-dessus du manchon incandescent 12 afin de diriger la lumière vers le bas depuis ce   dernierâ   il sert en même temps à diriger l'air extérieur vers le bas, dans le globe, ainsi que vers le haut, dans la che- minée extérieure. Cet écran contribue également à diriger le courant des produits de la combustion, venant du brûleur, vers   le¯haut,   à travers la cheminée intérieure. A son extrémité supérieure, la cheminée intérieure est munie du support 14.

   Ce dernier reçoit une vis 16,.vissée d'autre part dans le support 18a de l'auvent ou chapeau 18. 



   L'auvent ou chapeau 18 protège la lanterne contre la chute d'objets, tout en permettant l'échappement des produits de la combustion qui s'élèvent dans la cheminée 10, ainsi que la circulation de l'air de refroidissement autour de la cheminée intérieure. 



   Une cheminée extérieure 20 entoure la cheminée intérieure 10, dont elle est écartée de façon à déterminer un passage annulaire formant cheminée et située à l'extérieur de la cheminée 10. La cheminée 20 s'éva- se vers l'extérieur à son extrémité supérieure, comme montré en 20a, pour constituer une surface complémentaire et un appui pour la partie convergente 18b de l'auvent ou chapeau 18. 



   L'extrémité inférieure de la cheminée extérieure 20 présente une forme divergente en 20b. Cette partie divergente de la cheminée déter- mine, conjointement avec l'écran supérieur extérieur 24 situé immédiate- ment au-dessous de la cheminée 20, un passage annulaire d'entrée d'air 22. 



  Comme il a été établi par des analyses de fumée, cet air additionnel ré- duit le tirage   dé l'air   autour de l'écran réflecteur, de telle sorte qu'une partie de l'air introduit autour de l'écran réflecteur peut se déplacer autour du bord inférieur de cet écran et pénétrer dans la cheminée inté- rieure, tout en empêchant l'échappement de produits de la combustion autour de l'écran réflecteur' vers la cheminée extérieure, et donc vers les tubes d'arrivée d'air. 



   L'écran supérieur extérieur 24 est fixé par soudage ou tout autre procédé convenable à l'écran extérieur inférieur 26. Comme montré dans les dessins, ce dernier écran présente une partie horizontale 26a à partir de laquelle s'étendent les pattes de montage verticales 26b, ces pattes étant fixées à l'écran supérieur extérieur 24. La périphérie extérieure de l'écran 26 est terminée par un collier 26c orienté vers le bas. 



   Une série de montants de.supports espacés 28 et en forme de U s'étendent vers le haut depuis la partie horizontale 26a de l'écran 26. Ces montants reçoivent à leurs extrémités supérieures un réservoir à combusti- ble torroïdal 30, auquel ils sont fixés par soudage ou tout autre moyen convenable. Ces montants sont munis de perforations afin de réduire la conduction de la chaleur vers la partie inférieure du réservoir. 



   Comme indiqué plus haut, le réservoir à combustible toroïdal 30 présente une section rectangulaire et est monté espacé par rapport   à   la cheminée extérieure 20. Ce réservoir est formé par les coquilles com- plémentaires, supérieure et inférieure, respectivement 30a et 30b. On voit nettement que la paroi intérieure du réservoir 30 forme une cheminée ou canal supplémentaire pour le passage de   l'air   froid extérieur, en vue de réduire la transmission de chaleur émanant de la cheminée extérieure. 



   Une chaîne de support appropriée 32 est,fixée au réservoir 30. 



   Le manchon 12 est disposé sur l'extrémité du tube mélangeur de combustible   34,   lequel est maintenu par le bloc collecteur 36. Ce dernier est lui-même supporté dans la cheminée 10 par les   tubes 'd'entrée d'air   38a et 38b, lesquels s'engagent dans le   bloc-36   et s'étendent diamétralement dans les directions opposées jusqu'à la paroi de la cheminée intérieure 10. 



  Cette dernière est munie d'orifices coïncidant avec les extrémités des tubes 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à air   38a   et 38b. De préférence, les tubes à air   3 Sa   et 38b sont fixés à la cheminée intérieure 10 par soudage ou d'une autre manière convenable. Le bloc collecteur 36 comporte un chapeau fileté 40 présentant une ouverture lon- gitudinale 40b et une jupe descendante 40a. L'ouverture 40b reçoit l'extré- mité du tube générateur 42 et le bec 44 de la tuyère vissé dans ce tube. 



   L'extrémité supérieure du tube générateur 42 est réunie à la soupape de retenue 46 montée sur la surface supérieure du réservoir 30. Un tube d'aspiration   48   descend depuis la soupape 46 dans le but d'aspirer de l'essence dans le réservoir et l'envoyer à la soupape 46, cette essence é- tant ensuite refoulée à travers le générateur 42 et le tube mélangeur de combustible 34 pour arriver au brûleur. Grâce à cette construction, la plus grande partie du tronçon du générateur situé le plus près de la source de chaleur est disposée en alignement vertical avec.le tube mélangeur et est ainsi protégée par le bloc de support contre un échauffement excessif, ce qui a pour effet de prolonger la durée utile du générateur. 



   On prévoit généralement une pompe en 50, destinée à mettre le réservoir 30 sous pression. 



   L'écran supérieur extérieur 24 et la cheminée extérieure 20 sont fixés l'un à l'autre par une série de pattes 52 fixées à ces organes par soudage ou autre moyen convenable,et s'appuyant contre la cheminée in- térieure 10 et la cheminée extérieure 20 afin de maintenir les deux chemi- nées dans une position centrée l'une par rapport à l'autre. 



   Le manchon 12 est protégé par un globe suspendu 54, entouré d'une cage 57. Ce globe présente une bride périphérique extérieure et supé- rieure 54a qui s'engage dans une bague de support 560 Comme montré dans les dessins, la bague 56 présente une bride horizontale 56b sur laquel repose le globe 54, ainsi qu'un collet vertical 56a qui s'engage dans le collier descendant 26c de la bague 26. 



   La bague de support 56 est fixée en un point à la partie 5 Sa de la charnière désignée généralement par   58.   L'autre élément de cette char- nière est attaché au collier descendant 26c de la bague 26, assujettissant ainsi la bague de support 56 et le globe 54 à la lanterne et permettant un basculement de ce globe, comme montré dans la Fig. 2. 



   La cage 57 est constituée par une série de montants ou pieds verticaux 57a fixés à la partie horizontale 57b de la bague de support 56 par soudure ou autre procédé convenable. Ces montants sont tous de la même longueur, en vue de constituer des pieds espacés pour la lanterne, qui per- mettent à celle-ci de se tenir verticalement, lorsqu'elle est posée sur une table. Des anneaux horizontaux 57b entourent les pieds 57a de façon à constituer une cage. Chaque anneau est engagé dans un orifice convenable .de chaque pied et est assujetti dans celui--ci par soudure ou autre moyen convenable. 



   Le globe 54 présente une ouverture 54b permettant l'entrée de l'air. 



   Selon la présente invention, le globe 54 est retenu dans la bague 56 par le bec 60. Ce bec présente la forme d'un   "L",   sa partie ver- ticale 60a étant fixée à la partie relevée 56a formant le collet de la bague 56 en un point espacé de la charnière 58. Comme montré clairement dans la Fig. 2, la partie tournée vers l'intérieur ou horizontale 60b du bec 60 surplombe la bride 54a du globe   54.   Ainsi, lorsque'le globe et la cage sont basculés pour être amenés dans la position d'ouverture montrée dans la Fig. 2, le globe est maintenu en toute sécurité- dans la bague 56, de sorte que ce globe ne risque aucunement de tomber accidentellement, de se briser ou de se perdre. 



   En outre et selon la présente invention, le bec 60 est muni d'un orifice taraudé 60c. Un boulon 62, présentant un collier 62a, est en- gagé dans un manchon 64 et est destiné à se visser dans le trou 60c, afin de fixer la bague 56 dans la position fermée ou horizontale, comme montré dans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la Figo 1. Le manchon 64 est fixé dans une ouverture appropriée de l'écran inférieur extérieur 26.La distance entre 1?extrémité supérieure du manchon 64 et le fond du réservoir 30 est inférieur à la longueur du boulon 62, ce qui empêche le retrait de ce boulon, lequel ne risque donc pas de s'égarer ou se perdre. 



   Lorsque la lanterne selon la présente invention fonctionne, le combustible arrive du réservoir 30 à travers le tube d'alimentation 48 sous la pression de l'air introduit par la pompe 50. Le combustible tra- verse ensuite la soupape 46, pour pénétrer dans le tube générateur 42, d'où il est injecté dans le tube mélangeur 34 à travers le bec de tuyère ou d'aju- tage   44,   et parvient finalement au manchon 12. Le combustible ainsi refoulé est allumé au manchon, et la flamme ainsi produite réchauffe le générateur, faisant ainsi évaporer le combustible traversant ce dernier. En passant par les tubes à air 38, la vapeur de combustible refoulée par la tuyère déter- mine un courant d'air frais se dirigeant vers le tube mélangeur 34 à travers les tubes à air transversaux 38a et 38b, comme indiqué par les flèches 66. 



  Cet air se mélange au combustible et brûle au manchon 12, réchauffant ainsi ce dernier jusqu'à l'incandescence. 



   L'air frais arrive-vers les tubes à air 38a et 38b à travers l'espace annulaire délimité par la partie évasée 20b de la cheminée exté- rieure 20, comme indiqué par les flèches 68. Cet air n'est pas contaminé par les produits de la   'combustion,   et assure une combustion complète. De   l'air   additionnel pénètre également dans la cheminée extérieure 20 au- dessous de l'écran supérieur extérieur   24.   Comme indiqué par les flèches 69, une partie de cet air remonte dans la cheminée 20, tandis que le restant se déplace vers le bas et contourne le bord extérieur de l'écran réflecteur 10a. Une partie de l'air ascendant dans la cheminée extérieure 20 passe au-delà des tubes à air 38a et 38b, comme indiqué par les flèches 70.

   Ce courant d'air est provoqué par la cheminée réchauffée 10 et a pour effet d'évacuer, depuis l'espace compris entre les cheminées 10 et 20, la chaleur et l'air stagnant, qui s'y restaient maintenus à défaut de cette dispositiono Ceci a pour effet d'abaisser la température de la cheminée extérieure 20, de sorte que la transmission de chaleur par convection et par rayonnement de la cheminée 20 au réservoir 30 se trouve sensiblement réduite. De plus, l'air remonte dans l'espace annulaire compris entre le réservoir 30 et la cheminée extérieure 20, comme indiqué par les flèches 72. Cet air agit en outre de façon à refroidir la cheminée extérieure 20 et, de plus, assure le refroidissement du réservoir 30. 



   Le courant d'air existant à l'intérieur de la cheminée exté- rieure 20 et entre cette dernière et la paroi intérieure du réservoir 30 exerce une action de refroidissement considérable et réduit la transmission de chaleur au réservoir 30 à une valeur comprise dans les limites de sécuri- té. Ceci présente une grande importance, vu que le réservoir 30 est situé au voisinage immédiat d'éléments hautement échauffés de la lanterne, ce qui, à défaut de dispositions sus-indiquées, aurait pour effet d'élever la tem- pérature du réservoir à un degré dangereux. 



   Selon la présente invention, l'intervalle prévu entre le réser- voir à combustible toroidal 30 et la cheminée extérieure 20 est suffisant pour refroidir le réservoir d'une manière efficace. Les inventeurs ont constaté que, pour réaliser cette combustion, l'intervalle entre.le réser- voir et la cheminée extérieure doit être au moins égale à l'intervalle entre les cheminées intérieure et extérieure. 



   Il convient de remarquer que les tubes à air 38a et 38b sont disposés dans la cheminée intérieure 10 en des points où cette cheminée est encaissée par la cheminée extérieure 20. Ainsi, la cheminée extérieure forme un écran efficace pour les tubes d'admission d'air   38a   et 38b, empêchant ain- si l'apparition de déplacements et de courants d'air indésirables qui pour- raient donner lieu à une flamme irrégulière lorsque la lanterne'est exposée au vent. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Bien que l'on ait décrit et représenté ici un mode d'exécution particulier de l'invention, il va de soi que cette dernière n'est pas limitée à la variante décrite, vu que les revendications qui suivent sont appelées à couvrir toutes-les variantes et constructions modifiées conformes au prin- cipe réel de cette invention et entrant dans le cadre de celle-cio 
REVENDICATIONS. 



   1 - Lanterne à manchon incandescent renversé, destinée à brû- ler un combustible sous pression constitué par un hydrocarbure, cette lan- terne comportant une cheminée intérieure destinée à conduire les produits de la combustion, et des moyens mélangeurs de combustible prévus dans cet- te cheminée et aboutissant aux moyens supportant le manchon, caractérisée par un tube à air s'étendant radialement par rapport à la dite cheminée de- puis les dits moyens mélangeurs jusqu'à la paroi de cette cheminée, un gé- nérateur situé au-dessus des dits moyens mélangeurs de combustible et s'é- tendant en alignement vertical avec ceux-ci, une cheminée extérieure entou- rant la dite cheminée intérieure et présentant, à son extrémité inférieure, un orifice d'entrée d'air destiné à admettre de l'air dans l'espace situé autour de la dite cheminée intérieure,

   la dite cheminée extérieure masquant l'orifice déterminé par le dit tube à air et s'étendant vers le haut au- delà de cet orifice, et un réservoir à combustible toroidal supporté autour de la dite cheminée extérieure et situé à intervalle par rapport à celle-ci. 



   2 - Lanterne à manchon incandescent renversé, selon revendica- tion 1,caractérisée en ce que le dit réservoir présente une paroi cylindri- que intérieure située autour de la dite cheminée extérieure et écartée de cette dernière par un intervalle au moins égal à celui prévu entre les di- tes cheminées intérieure et extérieure. 



   3 - Lanterne à manchon incandescent renversé, selon la   reven-   dication 1 ou 2, caractérisée en ce qu'un auvent est disposé à l'extrémité supérieure des dites cheminées, de facon à surplomber ces deux cheminées, et en ce que la dite cheminée intérieure s'étend jusqu'à une hauteur sen- siblement supérieure à celle de la dite cheminée extérieure, et pénètre dans le dit auvent. 



   4 - Lanterne à manchon incandescent renversé, selon une quel- conque des revendications précédentes, caractérisée en ce que la dite che- minée intérieure est supportée à l'extrémité supérieure de la dite cheminée extérieure, et en ce que l'on prévoit des éléments de centrage qui s'appuient   contre-la   dite cheminée intérieure et la dite cheminée extérieure, aux ex- trémités inférieures de ces cheminées. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  INVERTED INCANDESCENT SLEEVE LANTERN.



   An improved lantern with an inverted glowing sleeve, of compact and safe construction, for burning oil under pressure, the lantern being portable and capable of withstanding rough handling.



   The invention is particularly aimed at establishing a safety lantern of the type in which a large part of the light emission does not encounter an obstacle, the lantern being able to radiate light downwards, as well as radially. The invention further aims to provide a lantern which, in addition to its robust construction, intended for heavy duty, is compact and has reduced overall dimensions, while having an operating capacity of 8 or 9 hours per filling. full tank.



   The invention further aims to establish a laterne which, while meeting the above conditions, operates satisfactorily at temperatures ranging from -65 F to 125 F (-54 C approximately to 51 C approximately) as well as in unfavorable climatic conditions.



   It goes without saying that the need to achieve maximum light radiation makes it necessary to have the fuel tank of such a lantern above the light source, being provided that a fuel tank located, as in current lanterns, at the - below the light source, stops the light radiation directed downwards. It is true that lanterns are already known in which the fuel tank is located above the light source; however, such lanterns are generally large in size and are intended for stationary use. fixed.



   In a lantern of large dimensions, it is not difficult to achieve optimum conditions for satisfactory operation of the lantern. However, when it comes to establishing a compact device of limited dimensions, the need to keep the fuel tank in a sufficiently cold state poses a serious problem.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The present invention offers a solution to the above-mentioned problems and satisfies all the requirements with regard to safety, small footprint, robustness, optimum light output and maximum radiation.



   The invention further aims to provide an improved lantern for burning hydrocarbons under pressure, in which the generator or vaporizer is protected against excessive heat.



   According to the present invention, the lantern comprises an internal chimney through which the hot products of combustion pass. An exterior chimney surrounding this interior chimney is open at its lower end to allow admission of fresh air. The fuel is contained in a toroidal tank of rectangular cross-section, spaced from the exterior chimney. Therefore, the tank itself acts as a chimney for the air circulation from bottom to top, which promotes cooling of the tank as well as the outer chimney. This construction allows the tank to be placed relatively close to the exterior chimney, so as to constitute a compact lantern, while preventing overheating of the fuel tank.



   Next, and according to the present invention, the means for supplying atmospheric air to the fuel mixing tube comprises a pair of tubes extending radially with respect to the chimney and in opposite directions, each tube being rigidly attached to the stack. one end and ending in an orifice provided in the interior chimney. Considering that the interior chimney is surrounded by the exterior chimney, these openings are shielded from intense drafts, which protects the air intake opening, thus ensuring the mixing chamber of fuels a continuous and constant supply of air, thus contributing to the regularity of the flame. In addition, the air supplied to the air tubes consists of clean outside air, which is not in any way contaminated by the products of combustion.



   In addition, the transparent globe which protects the sleeve is retained by its upper flange in a ring hinged supported by the body of the lantern. This ring has a beak at a point opposite to the hinge, this beak overhanging said flange, so as to hold the globe in place even when the latter is tilted to the open position. This spout has a threaded orifice which receives a complementary bolt provided in the lantern and intended to keep the globe removably in the closed position. In this way, the lantern is protected against accidental dropping of the globe, while the latter can be easily replaced and the sleeve is easily accessible.

   The aforementioned bolt has a length such that, when withdrawn upwards, it abuts against the lower part of the tank, which prevents its complete removal, so that this bolt can neither be lost nor s 'mislead.



   The new features which the inventors believe to be characteristic of the present invention are set out in detail in the appended claims. However, the invention itself, both as regards its construction and its mode of operation, will be best understood if reference is made to the following description, taken in conjunction with the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 is an axial sectional view of: .- certain components being shown in elevation; - of a lantern with a pressure-type reverse sleeve., Established according to the principles of the present invention;
Fig. 2 is a fragmentary view similar to FIG. 1, but showing the globe in the open position;
Fig. 3 is a fragmentary sectional view taken along line 3-3 of FIG. 1;

   
Fig. 4 is a fragmentary sectional view taken along line 4-4 of FIG. 2.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   As shown in Fig. 1, the lantern according to the present invention is characterized by an internal chimney 10 which ends at its lower end with a flared reflective screen 10a. This reflective screen, the outer edge of which is free from any contact with other organs, is located just above the incandescent sleeve 12 in order to direct the light downwards from the latter - it also serves to direct the outside air towards the bottom, in the globe, as well as towards the top, in the external chimney. This screen also helps direct the flow of combustion products from the burner upwards through the interior chimney. At its upper end, the interior chimney is provided with the support 14.

   The latter receives a screw 16, screwed on the other hand in the support 18a of the awning or cap 18.



   The canopy or cap 18 protects the lantern against falling objects, while allowing the escape of the products of combustion which rise in the chimney 10, as well as the circulation of the cooling air around the chimney. interior.



   An external chimney 20 surrounds the internal chimney 10, from which it is spaced so as to determine an annular passage forming a chimney and situated outside the chimney 10. The chimney 20 opens out towards the outside at its upper end. , as shown at 20a, to constitute a complementary surface and a support for the converging part 18b of the awning or hat 18.



   The lower end of the outer chimney 20 has a divergent shape at 20b. This divergent part of the chimney determines, together with the upper outer screen 24 located immediately below the chimney 20, an annular air inlet passage 22.



  As has been established by smoke analyzes, this additional air reduces the draft of the air around the reflective screen, so that part of the air introduced around the reflective screen can be withdrawn. move around the lower edge of this screen and enter the internal chimney, while preventing the escape of combustion products around the reflective screen 'towards the external chimney, and thus towards the inlet tubes of air.



   The upper outer screen 24 is secured by welding or other suitable method to the lower outer screen 26. As shown in the drawings, the latter screen has a horizontal portion 26a from which extend the vertical mounting legs 26b. , these tabs being fixed to the upper outer screen 24. The outer periphery of the screen 26 is terminated by a collar 26c oriented downward.



   A series of spaced apart, U-shaped support posts 28 extend upwardly from horizontal portion 26a of screen 26. These posts receive at their upper ends a torroidal fuel tank 30, to which they are located. secured by welding or any other suitable means. These uprights are provided with perforations to reduce the conduction of heat to the lower part of the tank.



   As indicated above, the toroidal fuel tank 30 has a rectangular section and is mounted spaced apart from the outer chimney 20. This tank is formed by the complementary upper and lower shells, respectively 30a and 30b. It can be clearly seen that the inner wall of the tank 30 forms an additional chimney or channel for the passage of cold outside air, in order to reduce the transmission of heat emanating from the outer chimney.



   A suitable support chain 32 is attached to the tank 30.



   The sleeve 12 is disposed on the end of the fuel mixing tube 34, which is held by the manifold block 36. The latter is itself supported in the chimney 10 by the air inlet tubes 38a and 38b, which engage in block-36 and extend diametrically in opposite directions to the wall of interior chimney 10.



  The latter is provided with orifices coinciding with the ends of the tubes

 <Desc / Clms Page number 4>

 air 38a and 38b. Preferably, the air tubes 3a and 38b are attached to the inner chimney 10 by welding or in some other suitable manner. The manifold block 36 comprises a threaded cap 40 having a longitudinal opening 40b and a descending skirt 40a. The opening 40b receives the end of the generator tube 42 and the nozzle 44 of the nozzle screwed into this tube.



   The upper end of the generator tube 42 is joined to the check valve 46 mounted on the upper surface of the tank 30. A suction tube 48 descends from the valve 46 for the purpose of drawing gasoline into the tank and. send it to valve 46, this gasoline then being discharged through generator 42 and fuel mixer tube 34 to reach the burner. Thanks to this construction, the greater part of the section of the generator located closest to the heat source is disposed in vertical alignment with the mixing tube and is thus protected by the support block against excessive heating, which has the effect of effect of prolonging the useful life of the generator.



   A pump 50 is generally provided, intended to put the reservoir 30 under pressure.



   The upper outer screen 24 and the outer chimney 20 are fixed to each other by a series of tabs 52 fixed to these members by welding or other suitable means, and resting against the inner chimney 10 and the outer chimney 20 in order to maintain the two chimneys in a centered position with respect to one another.



   The sleeve 12 is protected by a hanging globe 54, surrounded by a cage 57. This globe has an outer and upper peripheral flange 54a which engages a support ring 560 As shown in the drawings, the ring 56 has a horizontal flange 56b on which the globe 54 rests, as well as a vertical collar 56a which engages in the descending collar 26c of the ring 26.



   The support ring 56 is fixed at a point to the part 5 Sa of the hinge generally designated 58. The other part of this hinge is attached to the descending collar 26c of the ring 26, thus securing the support ring 56. and the globe 54 to the lantern and allowing tilting of this globe, as shown in FIG. 2.



   The cage 57 is constituted by a series of uprights or vertical feet 57a fixed to the horizontal part 57b of the support ring 56 by welding or other suitable process. These uprights are all of the same length, in order to form spaced feet for the lantern, which allow the latter to stand vertically, when it is placed on a table. Horizontal rings 57b surround the feet 57a so as to constitute a cage. Each ring is engaged in a suitable hole in each foot and is secured therein by welding or other suitable means.



   The globe 54 has an opening 54b allowing the entry of air.



   According to the present invention, the globe 54 is retained in the ring 56 by the spout 60. This spout has the shape of an "L", its vertical part 60a being fixed to the raised part 56a forming the collar of the ring. 56 at a point spaced from the hinge 58. As clearly shown in FIG. 2, the inward or horizontal facing portion 60b of the spout 60 overhangs the flange 54a of the globe 54. Thus, when the globe and the cage are tilted to be brought into the open position shown in FIG. 2, the globe is held securely in the ring 56, so that there is no risk of this globe accidentally falling, breaking or getting lost.



   Furthermore and according to the present invention, the spout 60 is provided with a threaded orifice 60c. A bolt 62, having a collar 62a, is engaged in a sleeve 64 and is intended to screw into the hole 60c, in order to fix the ring 56 in the closed or horizontal position, as shown in.

 <Desc / Clms Page number 5>

 Figo 1. The sleeve 64 is secured in a suitable opening of the lower outer shield 26.The distance between the upper end of the sleeve 64 and the bottom of the tank 30 is less than the length of the bolt 62, which prevents the removal of this bolt, which therefore does not risk getting lost or lost.



   When the lantern according to the present invention is in operation, the fuel arrives from the tank 30 through the supply tube 48 under the pressure of the air introduced by the pump 50. The fuel then passes through the valve 46, to enter the tank. generator tube 42, from where it is injected into mixing tube 34 through nozzle or nozzle 44, and finally arrives at sleeve 12. The fuel thus delivered is ignited at the sleeve, and the flame thus produced heats up the generator, thereby evaporating the fuel passing through it. Passing through the air tubes 38, the fuel vapor discharged from the nozzle determines a flow of fresh air moving towards the mixing tube 34 through the transverse air tubes 38a and 38b, as indicated by arrows 66. .



  This air mixes with the fuel and burns at the sleeve 12, thus heating the latter to incandescence.



   The fresh air arrives to the air tubes 38a and 38b through the annular space delimited by the flared part 20b of the external chimney 20, as indicated by the arrows 68. This air is not contaminated by the air. products of combustion, and ensures complete combustion. Additional air also enters the outer chimney 20 below the upper outer screen 24. As indicated by arrows 69, some of this air rises in the chimney 20, while the remainder moves downward. and bypasses the outer edge of the reflective screen 10a. Part of the rising air in the outer chimney 20 passes past the air tubes 38a and 38b, as indicated by arrows 70.

   This current of air is caused by the heated chimney 10 and has the effect of evacuating, from the space between the chimneys 10 and 20, the heat and the stagnant air, which remained there in the absence of this. dispositiono This has the effect of lowering the temperature of the external chimney 20, so that the transmission of heat by convection and by radiation from the chimney 20 to the tank 30 is substantially reduced. In addition, the air rises in the annular space between the reservoir 30 and the external chimney 20, as indicated by the arrows 72. This air also acts so as to cool the external chimney 20 and, moreover, ensures the tank cooling 30.



   The air flow existing inside the outer chimney 20 and between the latter and the inner wall of the tank 30 exerts a considerable cooling action and reduces the heat transfer to the tank 30 to a value within the limits. of security. This is of great importance, since the reservoir 30 is located in the immediate vicinity of highly heated elements of the lantern, which, in the absence of the above-mentioned arrangements, would have the effect of raising the temperature of the reservoir to a dangerous degree.



   In accordance with the present invention, the interval provided between the toroidal fuel tank 30 and the outer chimney 20 is sufficient to cool the tank in an efficient manner. The inventors have found that, in order to achieve this combustion, the interval between the tank and the exterior chimney must be at least equal to the interval between the interior and exterior chimneys.



   It should be noted that the air tubes 38a and 38b are arranged in the inner chimney 10 at points where this chimney is received by the outer chimney 20. Thus, the outer chimney forms an effective screen for the intake tubes of air. air 38a and 38b, thus preventing the occurrence of unwanted movements and drafts which could give rise to an irregular flame when the lantern is exposed to the wind.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Although a particular embodiment of the invention has been described and shown here, it goes without saying that the latter is not limited to the variant described, since the following claims are intended to cover all- the variants and modified constructions conforming to the actual principle of this invention and coming within the scope thereof
CLAIMS.



   1 - Lantern with an inverted incandescent sleeve, intended to burn a fuel under pressure consisting of a hydrocarbon, this lance comprising an internal chimney intended to conduct the products of combustion, and fuel mixing means provided for in this chimney and leading to the means supporting the sleeve, characterized by an air tube extending radially with respect to said chimney from said mixing means to the wall of this chimney, a generator located above the said fuel mixing means and extending in vertical alignment therewith, an outer chimney surrounding said inner chimney and having, at its lower end, an air inlet orifice intended to admit air. air in the space around the said interior chimney,

   the said outer chimney masking the orifice determined by the said air tube and extending upwards beyond this orifice, and a toroidal fuel tank supported around the said outer chimney and located at intervals relative to that -this.



   2 - Lantern with inverted incandescent sleeve, according to claim 1, characterized in that said reservoir has an inner cylindrical wall located around said outer chimney and spaced from the latter by an interval at least equal to that provided between the various interior and exterior chimneys.



   3 - Lantern with an inverted incandescent sleeve, according to claim 1 or 2, characterized in that a canopy is arranged at the upper end of said chimneys, so as to overhang these two chimneys, and in that said chimney interior extends to a height substantially greater than that of said exterior chimney, and penetrates into said awning.



   4 - Lantern with an inverted incandescent sleeve, according to any one of the preceding claims, characterized in that said inner chimney is supported at the upper end of said outer chimney, and in that elements are provided. centering which rest against said inner chimney and said outer chimney, at the lower ends of these chimneys.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

5 - Lanterne à manchon incandescent renversé, selon une quel- conque des revendications précédentes, caractérisée en ce que chacune des dites cheminées se termine à son extrémité inférieure par un écran orienté vers l'extérieur', l'écran faisant partie de la dite cheminée intérieure étant situé au-dessous de celui faisant partie de-la dite-cheminée exté- rieure et étant écartée de ce dernier, déterminant ainsi un passage annu- laire d'admission d'air à l'espace situé entre les deux cheminéeso 6 - Lanterne à manchon incandescent renversé selon une quel- conque des revendications précédentes, caractérisée en ce que cette lan- terne comprend un globe présentant une bride qui s'étend autour des dits moyens de support du manchon, 5 - Lantern with an inverted incandescent sleeve, according to any one of the preceding claims, characterized in that each of said chimneys ends at its lower end with a screen facing outward ', the screen forming part of said chimney interior being located below that forming part of the said exterior chimney and being spaced from the latter, thus determining an annular passage for air admission to the space located between the two chimneys. 6 - Lantern with an inverted incandescent sleeve according to any one of the preceding claims, characterized in that this lan- tern comprises a globe having a flange which extends around said means for supporting the sleeve, une bague supportée au dessous de la dite cheminée extérieure et destinée-à recevoir la dite bride., pour maintenir le dit globe autour des dits moyens de support du manchon, des moyens d'ar- ticulation-destinés à permettre un basculement vers le bas de la dite ba- gue-et du dit globe, un bec s'étendant vers l'intérieur depuis la dite bague et situé au-dessus de la- bride du dit globe., et un 'boulon appelé à être vissé dans le dit bec, en vue de maintenir la dite bague et le dit globe dans une- position de fermeture séparable, le dit boulon présentant une longueur supérieure à la distance entre son guidage et les éléments de la lanterne situés au-dessus, afin d'empêcher la perte de ce boulono en annexe 2 dessins. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. a ring supported below said outer chimney and intended to receive said flange., to hold said globe around said sleeve support means, articulation means intended to allow downward tilting of said ring and of said globe, a nozzle extending inwardly from said ring and located above the flange of said globe., and a bolt called to be screwed into said spout, in order to maintain said ring and said globe in a separable closed position, said bolt having a length greater than the distance between its guide and the elements of the lantern located above, in order to prevent the loss of this bolt in appendix 2 drawings. ** CAUTION ** end of field CLMS may contain start of DESC **.
BE496471D BE496471A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE496471A true BE496471A (en)

Family

ID=139695

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE496471D BE496471A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE496471A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE496471A (en)
FR2459942A1 (en) METHOD FOR BURNING CORROSIVE RESIDUES AND DEVICE FOR APPLYING SAID METHOD
WO2005039367A1 (en) Ignition method for a solid fuel apparatus and apparatus for carrying out said method
FR2666871A1 (en) Installation for producing heat from a fuel burnt in a boiler connected to the base of an industrial chimney
FR2475706A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR MELTING METALS, IN PARTICULAR LIGHT, HEAVY AND PRECIOUS METALS, AND ALLOYS THEREOF
EP1396682B1 (en) Heating apparatus comprising a dismountable smoke box with automatic check valve and with afterburning chamber
FR2995666A1 (en) Hearth for combusting e.g. woody solid fuel elements, has pot whose bottom is completely closed to form base chamber, and lateral wall provided with ring of openings to form primary combustion chamber for base of solid fuel elements
EP0998648B1 (en) Heating apparatus
BE469570A (en)
BE502921A (en)
BE557938A (en)
BE526089A (en)
BE562132A (en)
BE572554A (en)
BE561207A (en)
BE542880A (en)
BE660278A (en)
BE482114A (en)
BE479557A (en)
BE536336A (en)
FR2515801A1 (en) AIR COOLED LIQUID COOLING APPARATUS
BE562128A (en)
CH333848A (en) Liquid hydrocarbon burner
BE505604A (en)
BE584611A (en)