BE496007A - - Google Patents

Info

Publication number
BE496007A
BE496007A BE496007DA BE496007A BE 496007 A BE496007 A BE 496007A BE 496007D A BE496007D A BE 496007DA BE 496007 A BE496007 A BE 496007A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
support according
housing
support
box
lamp
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE496007A publication Critical patent/BE496007A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01RELECTRICALLY-CONDUCTIVE CONNECTIONS; STRUCTURAL ASSOCIATIONS OF A PLURALITY OF MUTUALLY-INSULATED ELECTRICAL CONNECTING ELEMENTS; COUPLING DEVICES; CURRENT COLLECTORS
    • H01R33/00Coupling devices specially adapted for supporting apparatus and having one part acting as a holder providing support and electrical connection via a counterpart which is structurally associated with the apparatus, e.g. lamp holders; Separate parts thereof
    • H01R33/965Dustproof, splashproof, drip-proof, waterproof, or flameproof holders
    • H01R33/9658Dustproof, splashproof, drip-proof, waterproof, or flameproof holders for tubular fluorescent lamps

Landscapes

  • Arrangement Of Elements, Cooling, Sealing, Or The Like Of Lighting Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  SUPPORT POUR LAMPES FLUORESCENTES. 



   Pour l'installation de lampes fluoroscentes, on a utilisé à ce jour essentiellement des supports ou porte-douille spéciaux de construction connue. De tels supports étaient d'autre part encastrés dans des boîtiers en tôle ou des coffrets dits flasques latérales, cela uniquement pour des rai- sons décoratives, afin de dissimuler les supports, ainsi que les extrémités des culots des lampes, par un boîtier esthétique de présentation métallique. 



   Lorsqu'il s'agit   d'une   application moderne des lampes fluores- centes à l'air libre ou dans des locaux   humides,   ou encore dans les endroits contenant des gaz explosifs ou dans lesquels se développent des poussières, il est indispensable que les plots de contact et les organes de raccordement soient montés à   l'abri   de   l'eau   de la poussière, ou des gaz 
A,cette fin et selon l'invention, on utilise un porte-douille de raccordement constitué par un boîtier et un couvercle, dans lesquels l'extré- mité de la lampe fluorescente ou au néon est introduite à joint étanche à   15eau,   porte-douille dans lequel les contacts de raccordement peuvent être en- fermés d'une manière étanche. 



   Cette entrée étanche et le raccordement étanche de la lampe fluo- rescente ou au néon peuvent être assurés soit par une boite à bourrage avec presse-étoupe, prévus au boîtier, soit par une conformation du   boitier   et du couvercle, adaptée au diamètre du verre, et conçue de telle façon que le boitier et le couvercle entourent chacun le tube de verre, ou la pièce d'obtu- ration de celui-ci, sur un demi-cercle, avec- interposition d'un bourrage d'é=   tanchéité.   Dans ce cas, le couvercle et le boitier agissent comme boite à bourrage; la pression sur le bourrage est assurée par les vis du couvercle. 



   L'invention réside en outre dans le fait que le boitier servant au montage étanche du tube est également destiné à recevoir,, en les abritant contre tout contact avec   1-'eau,   l'amorce luminescente ou le démarreur et, éventuellement,la self. 



   Selon l'invention, l'entrée du fil de connexion à la deuxième boi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 te de branchement peut également être réalisée d'une façon étanche dans le même boitier,de sorte que, conformément à l'invention, le tube de verre, le câble d'alimentation et le fil de connexion sont tous introduits à joints étan- ches à l'eau. 



   A l'intérieur du support, la disposition des ressorts de contacts est telle que ceux-ci sont ajustables en direction des broches de contact du tube fluorescent ou des extrémités des pôles. En outre, le support peut être monté réglable sur le mur suivant la direction des tubes, grâce à la prévi- sion de fentes dans les pattes de fixation. 



   Selon une variante, deux supports requis pour un tube fluorescent ou analogue sont réunis par un tube d'assemblage rigide en tenant compte de l'écartement entre les deux supports, déterminé par la longueur du tube lumi- nescent. Ce tube rigide est introduit dans l'ouverture de la boite à bourrage destinée aux fils de connexion, ou bien, il est vissé directement dans l'ou- verture taraudée destinée à recevoir cette boite. 



   En outre, et conformément au principe de la prévention de contacts il est indispensable de rendre impossible tout contact humain avec des organes sous courant, cette condition devant également être remplie lors du remplace- ment dès lampes. 



   Une variante de l'invention concerne un système de support répon- dant à ces exigences. A cette fin, le support est constitué par un porte-con- tacts intérieur ou boite de jonction encastrée, disposée dans un boitier pro- tecteur étanche et hermétique du type mentionné. 



   D'autres modes d'exécution visent à assurer les lampes insérées dans le support contre le dégagement accidentel ou l'enlèvement non autorisé. 



   Selon l'invention, la boite de jonction est constituée par une par- tie inférieure portant la paire de contacts élastiques destinés à recevoir et à maintenir les deux broches du culot; elle porte également les bornes de raccordement requises. En outre, la partie inférieure comporte une douille ou un ressort pour le montage de l'amorce luminescente ou du démarreur. Les organes de montage pour l'amorce luminescente peuvent toutefois être rempla- cées par une cornière de connexion du ressort de contact à la borne de raccor- dement, de sorte qu'il suffit d'un seul jeu d'éléments emboutis pour les deux modes de montage, c'est-à-dire avec et sans amorce luminescente ou démarreur. 



  La plaque de contact de la boîte présente éventuellement encore une troisième borne isolée, laquelle sert uniquement au raccordement des fils d'alimentation requis pour le deuxième support faisant partie de la paire de supports.   L'élé-   ment inférieur est fermé par un couvercle présentant des ouvertures allongées pour l'introduction des broches dans les contacts à serrage. Le couivercle est utilement réuni à l'élément inférieur ou corps de telle façon que leur sépara- tion nécessite un outil; par exemple on emploie un assemblage à vis que l'on ne peut séparer qu'à l'aide d'un   tournevis.   



   Cette boite de jonction encastrée est montée à position ajustable suivant la direction de la lampe; par exemple, la fixation peut se faire à l'aide de fentes, de sorte que, lors du montage d'une paire de supports, les boîtes de jonction encastrées peuvent être ajustées selon la longueur de la lampe. Selon une variante, les fentes de la boite de jonction sont disposées de telle façon qu'elles sont accessibles en vue de l'ajustement, même lorsque la coiffe de la boite de jonction est fermée. De cette façon, on peut dépla- cer la boite de jonction, lors du montage d'une nouvelle lampe, en vue de 1' adapter à la longueur de celle-ci, cela sans entrer en contact avec les orga- nes sous courant situés à l'intérieur de cette boite. 



   Le boîtier destiné à recevoir la boîte de jonction encastrée peut présenter une forme quelconque, à condition d'être établi au moins en deux parties, de telle façon que la traversée pour la lampe à insérer soit   déter-   minée par des découpages semi-circulaires des deux parties du boîtier, ce qui assure une étanchéité à la manière d'une boite à bourrage. Ceci a pour ef- fet que, une fois le boîtier fermé, la lampe introduite dans celui-ci se trou- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ve enserrée et est ainsi assurée contre un dégagement accidentel de la boîte de jonction. 



   La boîte de jonction est éventuellement montée dans le boîtier de telle façon qu'il reste, au-dessous de cette boite, un espace de dimensions telles, pour les fils de raccordement et de passage, qu'il soit possible de faire aboutir aux contacts le nombre de fils voulus. Au point de   vue   technique, ceci présente l'avantage que les contacts se trouvent dans le boitier à une hauteur telle qu'ils permettent un montage aisé et facile à inspecter.

   Ici, la boite de jonction est maintenue positivement, à l'aide de bobèches latéra- les et de deux tiges ou boulons d'appui, à la hauteur nécessaire pour amener les broches de contact, du tube luminescent exactement dans la position cen- trale qui est une condition d'un contact   sure   
Le boîtier est rendu étanche et hermétique par le fait que l'en- trée des câbles se fait à travers des boîtes à bourrage et que les ouvertures d'entrée de la lampe forment des garnitures d'étanchéité à pression grâce   à   la prévision de bourrages ou garnitures en caoutchouc. 



   Comme on l'a déjà indiqué plus haut, la boîte de jonction peut servir en même temps à recevoir l'amorce luminescente ou le démarreur. La mon- ture pour la lampe luminescente ou le démarreur est prévue dans la partie in- férieure, tandis que le couvercle de la boîte est muni d'un amortisseur en caoutchouc qui protège la lampe luminescente lorsque le support est fermé. 



  Ce couvercle peut en outre présenter une ouverture permettant de remplacer la lampe luminescente ou le démarreur lorsque la boite de jonction est fermée. 



   Comme décrit plus haut, la boîte de jonction ne peut être ouverte qu'à l'aide d'un outil, conformément au principe de la prévention de contacts. 



  Par contre, le boîtier peut être fermé d'une manière usuelle, par exemple à l'aide de vis à main. Cependant, le couvercle du boîtier du support peut aussi être établi de telle façon que les vis de fixation soient noyées et que leur enlèvement soit rendu impossible par le plombage ou le masticage isolants des trous. Cette mesure peut être très utile pour empêcher un enlèvement non auto- risé des lampes fluorescentes, d'un prix   élevé.   



   Dans le cas du support décrit ci-dessus, l'insertion ou le rempla- ceraent d'une lampe, ainsi que l'ajustement de la paire de supports peuvent être réalisés sans toucher les organes sous courant du support. Ainsi se trou- ve remplie une condition essentielle de la prévention des contacts. 



   Un autre aspect de la règle de la prévention des contacts vise à ce que, lors de l'insertion de la lampe, notamment aussi lors de l'introduc- tion,   incorrécte,  d'une seule broche du culot, tout contact humain avec la deuxième broche soit rendue impossible dès que la première broche est venue toucher la paire de ressorts de contact, éventuellement sous courant. A cet- te fin, les proportions du couvercle de la boite de jonction, muni de fentes, sont calculées d'une manière particulière. Les fentes présentent une longueur telle que, lorsque les deux broches sont introduites l'une après l'autre dans la même fente, la première broche ne rencontre la paire de ressorts de contact que lorsque la deuxième broche a été introduite complètement dans la fente. 



   En outre, le couvercle à fentes de la boite de jonction présente des proportions telles que les broches ne peuvent être introduites que soit approximativement en même temps dans les deux fentes (insertion correcte), soit dans une même fente (insertion incorrecte). La prévention de contacts est assurée dans les deux cas. 



   D'autre part, les dimensions du couvercle, considérées par rapport à la position des fentes, sont telles qu'il est impossible d'introduire une seule broche dans une fente, si l'autre broche s'applique à nu contre le boî- tier pour être éventuellement mise sous tension après l'insertion de la pre- mière broche. 



   Selon une autre variante, on peut en outre prévoir derrière les fentes des organes obturateurs connus dans les prises de courant et qui ne permettent qu'une introduction simultanée des deux broches dans les fentes, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tout en rendant impossible l'introduction dans celles-ci d'une seule broche. 



   L'objet de l'invention décrite ci-dessus, ainsi que d'autres dé- tails, seront exposés plus clairement ci-après, en se reportant aux dessins ci-joints : 
La fig. 1 est une coupe longitudinale d'un boîtier selon l'in- vention. 



   La fig. 2 est une coupe transversale correspondante. 



   La fig. 3 est une vue en plan correspondante. 



   Les fig. 4 à 6 montrent un autre mode d'exécution, à savoir : 
La fig. 4 une coupe partielle du couvercle du boîtier, ainsi que du bourrage; 
La fig. 5 une vue en plan du boîtier avec couvercle, et 
La fig. 6 une coupe de l'entrée à joint étanche. 



   La fig. 7 montre schématiquement, en élévation latérale, un boîtier- support comportant une boîte de jonction encastrée. 



   La fig. 8 est une élévation antérieure de ce boîtier. 



   La fig. 9 est une vue antérieure du support sectionné. 



   La fig. 10 représente la boite de jonction ou de branchement. 



   La fig. 11 montre la partie inférieure de la boîte de jonction ou de branchement en vue latérale. 



   La fig. 12 est une vue en plan correspondante. 



   La fig, 13 est un fragment du bourrage du boitier. 



   La fig.   14   montre une autre variante. 



   Dans les fig. 1 à 3, le boîtier 1 est muni de la boîte à bourrage 2 pour le tube lumineux (lampe fluorescente par exemple) 14. L'entrée étanche du câble d'alimentation est assurée par la boîte   à   bourrage 4, tandis que l'en- tréé étanche des fils de connexion entre deux pièces de raccordement ou sup- ports est assurée par la boite à bourrage 5. Les contacts élastiques 8 pour les broches de contact 9 du tube luminescent sont réglables grâce   à   une fente de guidage prévue dans la plaque de base 10, tandis que le boitier est ajus- table en position sur le mur grâce à des fentes 11 des pattes de fixation. La lampe luminescente 12, réunie directement aux contacts élastiques   8,   se trou- ve également à l'intérieur du boîtier 1, Ce dernier est obturé à joint étan- che par le couvercle 15. 



   Dans le mode d'exécution selon les fig. 4 à 6, le système d'étan- chéité établi à la manière d'une boîte à bourrage est réuni au couvercle. Le couvercle à pression 3 recouvre également le joint pour l'extrémité du tube lumineux introduite dans le boîtier. L'étanchéité est assurée par un bourrage en caoutchouc 6, contre lequel le joint en caoutchouc du couvercle 3 est pres- sé à joint étanche lorsque les vis 7 du couvercle sont serrées. 



   Pour établir une armature complète pour un tube lumineux, consti- tuée par deux supports comme celui représenté dans la fig. 1, on insère dans la boîte à bourrage 5 un tube d'assemblage rigide. Dans ce cas, ce tube peut être vissé directement dans le boîtier, aux lieu et place de la boîte à bour- rage vissée, à condition d'être muni d'un filet approprié à cet effet. Ce tu- be d'assemblage présente naturellement une longueur telle que les bornes de raccordement des deux supports assemblés soient écartées d'une distance cor- respondant au tube lumineux   à   installer. 



   Dans la variante selon les fig. 7 à 13, la partie inférieure du boîtier, à laquelle le couvercle 22 est fixé à l'aide d'une vis 23, est dé- signée par 21. Il s'agit ici d'un boîtier étanche, le couvercle étant fixé à l'aide de vis et avec interposition d'un bourrage de caoutchouc 24,. Les vis 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 23 sont noyées dans les trous 25, de sorte que l'on peut éventuellement réali- ser, par masticage, une fermeture invidable. D'autre part, on peut prévoir ai- sément, tant dans les têtes de vis 23 que dans le boitier, des forages desti- nés à recevoir un plombage. Les ouvertures 26 servent à l'introduction d'un tube d'assemblage ou des fils et peuvent également recevoir des entrées de câ- bles vissées. 



   A l'intérieur du boîtier, on prévoit sur le fond de celui-ci deux bobèches taraudées 27, dans lesquelles se vissent les boulons de support 28 de la boite de branchement. Les bobèches 27 présentent en outre des ouvertures 29 pour le passage des vis de fixation 30. Les joints 31 assurent une étanchéi- té supplémentaire des ouvertures de fixation 29 lors du vissage des boulons de support 28 dans les bobèches 27. 



   La partie inférieure 32 de la boîte de branchement (fig. 12)   com-   porte deux trous de fixation 33 en forme de fentes   à   l'aide desquels cette partie inférieure peut être vissée sur les boulons de support 28, les fentes 33 permettant- un ajustement de la boite de 'branchement dans le sens de la lam- pe. Cette partie inférieure s'appuie sur les bords 60 du boîtier. 



   La partie inférieure ou le corps 32 de la boite de branchement com- porte les deux paires de ressorts de contact 34 pour les broches de contact de la lampe. 35 désigne l'ouverture pour l'introduction de l'amorce   lumines-   cente, la partie cylindrique inférieure de cette ouverture comportant la douil- le à baïonnette 36 pour la lampe luminescente. 



   37 désigne le contact médian connecté à la borne de raccordement 38. Le contact extérieur de l'amorce luminescente est par contre fixé à une paire de contacts élastiques 34a, tandis que l'autre paire de contacts élas- tiques 34b est connectée à la borne de contact 39. Le ressort de contact ex- térieur 37 peut être remplacé par un pont de contact reliant la borne 38 à la paire de contacts élastiques 34a, suivant que la boîte de branchement est ap- pelée ou non à comporter une lampe luminescente. Il en résulte que   l'exécuti-   on des boîtes de branchement, c'est-à-dire des parties inférieures de celles- ci, nécessite un seul outil d'emboutissage, tant pour les supports avec amorce luminescente que pour ceux qui n'en comportent pas. 



   Le corps de la boîte de branchement porte encore une borne de con- tact 40 servant à établir les connexions pour une paire de support, ou montu- re complète. 



   Ce corps est obturé par un couvercle 41 fixé à l'aide d'une vis   42   qui s'engage dans le trou taraudé   43.   



   Ce couvercle présente devant, c'est-à-dire au-dessus des ressorts de contact   34;   des découpages 44 en forme de fentes. Celles-ci servent à l'in- troduction des broches de contact du culot du tube dans les paires de contacts élastiques   34.   



   La hauteur du couvercle, c'est-à-dire, la longueur des fentes,qui en dépendent, par rapport à la hauteur des contacts élastiques est calculée de telle façon que, lors de l'introduction des broches de contact des culots dans les fentes, ces broches ne viennent toucher la paire de contacts 34 que lors- qu'elles sont introduites conformément à leur écartement. Grâce à cette dispo- sition, on obtient que lors d'une introduction incorrecte des broches, c'est- à-dire lorsque les deux broches sont introduites par inadvertance ou volontai- rement dans une même fente, la broche qui a été introduite en premier lieu n' entre en contact avec les ressorts que lorsque la seconde broche a déjà pé- nétré dans la fente. Ceci empêche que, en cas d'une telle introduction incor- recte, la seconde broche puisse être mise sous courant tant qu'elle est encore accessible. 



   En outre, la distance entre la paroi extérieure du couvercle et le bord de la fente (double flèche 46) est au moins égale à l'écartement des broches, ce qui empêche d'introduire les broches de telle façon qu'une de cel- les-ci pénètre dans la fente et que l'autre reste au-dehors et s'applique contre la paroi du couvercle. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La disposition du couvercle décrite ci-dessus permet soit un seul mode d'introduction correcte des deux broches dans les deux fentes correspon- dantes, ou un seul mode d'introduction incorrecte consistant à insérer les deux broches dans une même fente. Or, dans les deux cas tout contact humain est rendu impossible. En outre, et comme montré dans la fig. 10, le couver- cle 41 s'amincit   à   l'arrière de sorte qu'il ne recouvre pas les fentes de fi- xation 33, comme indiqué en pointillé dans la fig. 32.

   Par conséquent, on peut, même lorsque le couvercle 41 est fermé, atteindre les vis de fixation de la boîte de branchement insérées dans les fentes 33 et effectuer ainsi, moyennant desserrage et resserrage de ces vis un ajustement de cette boîte en cas de modification de l'écartement entre les supports lors de la mise en place d'un nouveau tube lumineux. Il en résulte que l'observation des dis- positions énoncées ci-dessus permet un remplacement de lampe avec une protec- tion complète contre les contacts. 



   Les dispositions pour la prévention de contacts décrits ci-dessus, peuvent être remplacées ou complétées par la prévision, dans le couvercle 41, en avant des fentes 34, d'un registre obturateur connu en soi, comme celui em- ployé généralement dans les prises de courant par exemple. Comme on le sait, ce régistre fonctionne de telle manière qu'il s'écarte lorsque les deux broches sont introduites correctement dans les ouvertures correspondantes, permet- tant ainsi l'insertion à fond de ces broches, tandis qu'il barre les deux ouvertures lorsqu'on essaie d'introduire une telle broche dans une ouvertu- re. 



   Toujours selon le principe de la prévention de contact, le couver- cle 41 est fixé à l'aide d'une vis 42, de sorte que son ouverture nécessite l'emploi d'un outil. Eventuellement, cette vis peut également comporter un blocage de sécurité. Ceci est conforme au principe de la prévention de con- tacts en ce sens que, lors du remplacement d'un tube par un profane, aucun or- gane sous tension ne soit accessible sans l'emploi d'un outil. 



   Pour la mise en place d'une lampe, on enlève le couvercle 22 du boitier 21. Comme indiqué plus haut, la fixation peut se faire à l'aide de vis munies éventuellement d'un système de blocage ou de plombage. Cette me- sure vise à interdire l'enlèvement du tube par des personnes non autorisées. 



   La fixation du couvercle peut tout aussi bien être assurée à l'ai- de de vis pouvant être vissées et dévissées à la main, ce qui permet une ma- nipulation sans outils. Toutefois, la fixation du couvercle 41 de la boite de branchement tout au moins, ne doit être possible qu'au moyen d'une vis ne pou- vant être desserrée qu'à l'aide d'un tournevis. 



   Comme indiqué plus haut, l'étanchéité du boîtier 21 est assurée, lors de la mise en place du couvercle 22, par le bourrage 24. Par contre, la traversée 50 pour la lampe est formée par deux découpages, respectivement dans le boitier et dans le couvercle, qui se complètent pour former cette tra- versée. L'étanchéité de cette ouverture est assurée par une bague de bour- rage 51 que l'on fait glisser sur l'extrémité de la lampe. 



   La bague d'étanchéité consiste utilement en une manchette de caout- chouc formant un tuyau annulaire fermé, vu que l'élasticité du coussin d'air enfermé à l'intérieur assure une souplesse particulièrement favorable du joint. En outre, l'emploi d'une bague de caoutchouc à parois creuses est éga- lement avantageux du point de vue thermique, vu que cette bague peut être éta- blie en une qualité de caoutchouc sensiblement plus dure, et donc plus résis- tante à la chaleur. Dans le cas d'une bague pleine, il est nécessaire, afin d'assurer la souplesse requise pour une bonne étanchéité, d'employer un caout- chouc mou, et donc peu résistant à la chaleur. 



   Comme montré dans la fig, 13, la surface du boitier ou du couver- cle, contre laquelle s'applique la bague de caoutchouc 51, présente une section angulaire, tandis que cette bague possède un profil circulaire ou prismatique. 



  Lors du serrage des vis du couvercle, les points de rencontre des deux joints 51 et 24 se raccordent également à joint étanche, du fait que la pression pro- duite par le couvercle sur la bague de caoutchouc 51 de la lampe se propage 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 vers l'extérieur et agit sur la bague de caoutchouc découpée 24 du couvercle. 



   Lorsque le boîtier est établi en fonte, une vis de fixation de la boite de branchement encastrée peut servir aussi comme vis de mise à la.terre, étant donné que, comme il ressort des dessins, cette boite est reliée électri- quement au boîtier par l'intermédiaire des boulons de support. Ceci permet d' économiser une borne spéciale. 



   Selon une autre variante, on prévoit sur la face postérieure du support un élément de fixation étanche 55 à vis, muni d'une patte en forme de bride, et qui peut être fixé depuis l'inférieur à l'aide de vis traversant des orifices prévus pour la fixation du boîtier au mur (fig.   4).   



   Il va de soi que la paroi de fond des boîtiers peut tout aussi bien être munie à cette fin d'ouvertures à défoncer, venues de moulage. On prévoit en outre une traversée établie de la même façon et destinée au câble d'alimen- tation. L'étanchéité est utilement assurée par un joint interposé entre le dis- positif de fixation à bride et à vis   précité'et   la paroi de fond. 



   Cette disposition sert à suspendre le boîtier à la manière d'un pendule à l'aide du dispositif à vis fixé au moyen de vis, et en faisant usa- ge d'un tube d'assemblage inséré dans ce support. 



   Comme il ressort en outre des dessins,l'application de l'inven- tion permet de réaliser un boîtier d'une forme unie, vu que, notamment, les pattes de fixation latérales deviennent superflues. Par conséquent, le boîtier présente une forme agréable à la vue et comporte en outre, du point de vue technique, l'avantage essentiel de permettre le montage de plusieurs boîtiers les uns à côté ou derrière les autres, sans intervalles importants. Ceci cons- titue un avantage particulièrement précieux lors de l'installation de tels   en-   sembles de lampes fluorescentes. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Support pour lampes fluorescentes à basse ou haute tension, caractérisé en ce que les ressorts de contact du système de raccordement électrique, ainsi que, éventuellement, les tubes luminescents ou leur monture, de même que, le cas échéant, une self, sont disposés dans un boîtier obturable d'une manière étanche par un couvercle, et en ce que les entrées du tube en verre, des câbles et des fils de connexion sont établies d'une manière étanche, de préférence sous la forme de boîtes à bourrage.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  HOLDER FOR FLUORESCENT LAMPS.



   For the installation of fluoroscent lamps, mainly supports or lampholders of known construction have hitherto been used. Such supports were, on the other hand, embedded in sheet metal boxes or boxes known as side flanges, this only for decorative reasons, in order to conceal the supports, as well as the ends of the lamp bases, by an aesthetic box of metallic presentation.



   When it comes to a modern application of fluorescent lamps in the open air or in damp rooms, or in places containing explosive gases or in which dust develops, it is essential that the studs contact and the connection devices are mounted protected from water, dust or gases
For this purpose and according to the invention, a connection socket holder is used consisting of a housing and a cover, in which the end of the fluorescent or neon lamp is introduced with a watertight seal, the holder. socket in which the connection contacts can be sealed.



   This watertight entry and the watertight connection of the fluorescent or neon lamp can be provided either by a stuffing box with cable gland, provided on the housing, or by a configuration of the housing and the cover, adapted to the diameter of the glass, and designed in such a way that the housing and the cover each surround the glass tube, or the closure piece thereof, in a semi-circle, with the interposition of a sealing packing. In this case, the cover and the box act as a stuffing box; the pressure on the jam is provided by the cover screws.



   The invention further resides in the fact that the casing serving for the sealed assembly of the tube is also intended to receive, by sheltering them against any contact with 1-water, the luminescent primer or the starter and, optionally, the choke .



   According to the invention, the entry of the connection wire to the second box

 <Desc / Clms Page number 2>

 The connection can also be made in a sealed manner in the same box, so that, according to the invention, the glass tube, the power cable and the connection wire are all introduced with tight seals. at the water.



   Inside the support, the arrangement of the contact springs is such that they are adjustable in the direction of the contact pins of the fluorescent tube or the ends of the poles. In addition, the support can be mounted adjustable on the wall in the direction of the tubes, thanks to the provision of slots in the fixing brackets.



   According to a variant, two supports required for a fluorescent tube or the like are joined by a rigid assembly tube taking into account the spacing between the two supports, determined by the length of the luminescent tube. This rigid tube is introduced into the opening of the stuffing box intended for the connection wires, or else it is screwed directly into the threaded opening intended to receive this box.



   In addition, and in accordance with the principle of the prevention of contacts, it is essential to make any human contact with live parts impossible, this condition also having to be fulfilled when replacing the lamps.



   A variant of the invention relates to a support system meeting these requirements. To this end, the support is constituted by an internal contact holder or embedded junction box, arranged in a sealed and hermetic protective box of the type mentioned.



   Other embodiments aim to insure the lamps inserted in the holder against accidental release or unauthorized removal.



   According to the invention, the junction box is constituted by a lower part carrying the pair of elastic contacts intended to receive and hold the two pins of the base; it also carries the required connection terminals. In addition, the lower part has a socket or a spring for mounting the luminescent primer or starter. The fixtures for the glow-in-the-dark primer can, however, be replaced by an angle bracket for connecting the contact spring to the connection terminal, so that only one set of stampings is sufficient for both. mounting modes, i.e. with and without luminescent primer or starter.



  Optionally, the contact plate of the box has a further insulated third terminal, which serves only to connect the supply wires required for the second support which is part of the pair of supports. The lower element is closed by a cover having elongated openings for the introduction of the pins into the clamping contacts. The cover is usefully joined to the lower element or body in such a way that their separation requires a tool; for example, a screw assembly is used which can only be separated using a screwdriver.



   This recessed junction box is mounted in an adjustable position according to the direction of the lamp; for example, the fixing can be done using slots, so that when mounting a pair of brackets, the recessed junction boxes can be adjusted according to the length of the lamp. According to a variant, the slots of the junction box are arranged in such a way that they are accessible for adjustment, even when the cap of the junction box is closed. In this way, the junction box can be moved, during the assembly of a new lamp, with a view to adapting it to the length of the latter, without coming into contact with the live parts located. inside this box.



   The box intended to receive the flush-mounted junction box may have any shape, provided that it is established at least in two parts, so that the passage for the lamp to be inserted is determined by semi-circular cutouts of the two parts of the case, which ensures a seal in the manner of a stuffing box. This has the effect that, once the housing is closed, the lamp inserted into it is found.

 <Desc / Clms Page number 3>

 ve clamped and is thus secured against accidental release of the junction box.



   The junction box is optionally mounted in the box so that there remains, below this box, a space of such dimensions, for the connection and through wires, that it is possible to terminate the contacts. the number of threads required. From a technical point of view, this has the advantage that the contacts are located in the housing at a height such that they allow easy mounting and easy to inspect.

   Here, the junction box is positively held, with the aid of lateral bobeches and two support rods or bolts, at the height necessary to bring the contact pins of the luminescent tube exactly into the central position. which is a condition of a sure contact
The housing is made watertight and hermetic by the fact that the entry of the cables is made through stuffing boxes and that the inlet openings of the lamp form pressure gaskets thanks to the provision of jams. or rubber gaskets.



   As already indicated above, the junction box can serve at the same time to receive the luminescent primer or the starter. The mounting for the luminescent lamp or the starter is provided in the lower part, while the box cover has a rubber damper which protects the luminescent lamp when the holder is closed.



  This cover may also have an opening making it possible to replace the luminescent lamp or the starter when the junction box is closed.



   As described above, the junction box can only be opened using a tool, in accordance with the principle of contact prevention.



  On the other hand, the housing can be closed in the usual way, for example using hand screws. However, the cover of the support housing can also be established in such a way that the fixing screws are embedded and their removal is made impossible by sealing or insulating sealant of the holes. This can be very useful in preventing unauthorized removal of expensive fluorescent lamps.



   In the case of the support described above, the insertion or replacement of a lamp, as well as the adjustment of the pair of supports can be carried out without touching the current members of the support. An essential condition for the prevention of contact is thus fulfilled.



   Another aspect of the contact prevention rule is that, when inserting the lamp, especially also when inserting, incorrectly, a single pin of the base, any human contact with the lamp. second pin is made impossible as soon as the first pin has come into contact with the pair of contact springs, possibly under current. To this end, the proportions of the cover of the junction box, provided with slits, are calculated in a particular way. The slots have a length such that when the two pins are inserted one after the other into the same slot, the first pin only meets the pair of contact springs when the second pin has been fully inserted into the slot.



   In addition, the slotted cover of the junction box has such proportions that the pins can only be inserted either approximately at the same time in the two slots (correct insertion) or in the same slot (incorrect insertion). Contact prevention is ensured in both cases.



   On the other hand, the dimensions of the cover, considered in relation to the position of the slots, are such that it is impossible to introduce a single pin into a slot, if the other pin is pressed bare against the box. tier to be energized if necessary after inserting the first pin.



   According to another variant, it is also possible to provide behind the slots of the shutter members known in the sockets and which only allow simultaneous introduction of the two pins into the slots,

 <Desc / Clms Page number 4>

 while making it impossible to insert a single pin into them.



   The object of the invention described above, as well as other details, will be explained more clearly below, with reference to the accompanying drawings:
Fig. 1 is a longitudinal section of a housing according to the invention.



   Fig. 2 is a corresponding cross section.



   Fig. 3 is a corresponding plan view.



   Figs. 4 to 6 show another mode of execution, namely:
Fig. 4 a partial section of the housing cover, as well as of the stuffing;
Fig. 5 a plan view of the housing with cover, and
Fig. 6 a section of the sealed inlet.



   Fig. 7 shows schematically, in side elevation, a support box comprising a recessed junction box.



   Fig. 8 is a front elevation of this housing.



   Fig. 9 is a front view of the sectioned support.



   Fig. 10 represents the junction or branch box.



   Fig. 11 shows the lower part of the junction or branch box in side view.



   Fig. 12 is a corresponding plan view.



   Fig, 13 is a fragment of the stuffing of the case.



   Fig. 14 shows another variant.



   In fig. 1 to 3, the box 1 is provided with the stuffing box 2 for the light tube (fluorescent lamp for example) 14. The watertight entry of the power cable is provided by the stuffing box 4, while the - tightness of the connection wires between two connecting pieces or supports is ensured by the stuffing box 5. The elastic contacts 8 for the contact pins 9 of the luminescent tube are adjustable thanks to a guide slot provided in the plate base 10, while the box is adjustable in position on the wall by means of slots 11 in the fixing brackets. The luminescent lamp 12, joined directly to the elastic contacts 8, is also located inside the case 1, the latter being sealed off by the cover 15.



   In the embodiment according to FIGS. 4 to 6, the sealing system established in the manner of a stuffing box is joined to the cover. The pressure cover 3 also covers the seal for the end of the light tube inserted into the housing. The sealing is ensured by a rubber packing 6, against which the rubber gasket of the cover 3 is tightly pressed when the screws 7 of the cover are tightened.



   To establish a complete frame for a light tube, made up of two supports like the one shown in fig. 1, a rigid assembly tube is inserted into the stuffing box 5. In this case, this tube can be screwed directly into the housing, instead of the screwed stuffing box, provided it is fitted with a suitable thread for this purpose. This assembly tube naturally has a length such that the connection terminals of the two assembled supports are spaced apart by a distance corresponding to the light tube to be installed.



   In the variant according to FIGS. 7 to 13, the lower part of the housing, to which the cover 22 is fixed by means of a screw 23, is designated by 21. This is a sealed housing, the cover being fixed to using screws and with the interposition of a rubber packing 24 ,. The screws

 <Desc / Clms Page number 5>

 23 are embedded in the holes 25, so that it is possible, if necessary, to make an invidable closure by masticating. On the other hand, it is easily possible to provide, both in the screw heads 23 and in the housing, holes intended to receive a sealing. The openings 26 serve for the introduction of an assembly tube or wires and can also receive screwed cable entries.



   Inside the box, two threaded bobeches 27 are provided on the bottom thereof, into which the support bolts 28 of the connection box are screwed. The bobeches 27 furthermore have openings 29 for the passage of the fixing screws 30. The seals 31 provide additional sealing of the fixing openings 29 when screwing the support bolts 28 into the bobeches 27.



   The lower part 32 of the junction box (fig. 12) has two fixing holes 33 in the form of slots by means of which this lower part can be screwed onto the support bolts 28, the slots 33 allowing a adjustment of the connection box in the direction of the lamp. This lower part rests on the edges 60 of the housing.



   The lower part or body 32 of the junction box has the two pairs of contact springs 34 for the lamp contact pins. 35 denotes the opening for the introduction of the luminescent primer, the lower cylindrical part of this opening comprising the bayonet socket 36 for the luminescent lamp.



   37 designates the middle contact connected to the connection terminal 38. The outer contact of the glow starter is on the other hand fixed to a pair of elastic contacts 34a, while the other pair of elastic contacts 34b is connected to the terminal contact 39. The outer contact spring 37 may be replaced by a contact bridge connecting terminal 38 to the pair of resilient contacts 34a, depending on whether or not the junction box is to include a luminescent lamp. As a result, the execution of the branch boxes, that is to say of the lower parts thereof, requires only one stamping tool, both for supports with luminescent primer and for those which do not. do not.



   The body of the junction box further carries a contact terminal 40 for making connections for a pair of brackets, or complete mount.



   This body is closed by a cover 41 fixed using a screw 42 which engages in the tapped hole 43.



   This cover has in front of, that is to say above the contact springs 34; cutouts 44 in the form of slots. These serve to insert the contact pins of the tube base into the pairs of elastic contacts 34.



   The height of the cover, that is to say, the length of the slots, which depend on it, in relation to the height of the elastic contacts is calculated in such a way that, when inserting the contact pins of the caps into the slots, these pins only come into contact with the pair of contacts 34 when they are introduced in accordance with their spacing. Thanks to this arrangement, it is possible to obtain that when the pins are inserted incorrectly, that is to say when the two pins are inadvertently or intentionally introduced into the same slot, the pin which has been introduced in first place does not come into contact with the springs until the second pin has already entered the slot. This prevents that, in the event of such an incorrect entry, the second pin can be switched on while it is still accessible.



   In addition, the distance between the outer wall of the cover and the edge of the slot (double arrow 46) is at least equal to the spacing of the pins, which prevents the introduction of the pins in such a way that one of them one enters the slot and the other stays outside and rests against the wall of the cover.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The arrangement of the cover described above allows either a single mode of correct introduction of the two pins into the two corresponding slots, or a single mode of incorrect introduction consisting of inserting the two pins into the same slot. However, in both cases all human contact is made impossible. In addition, and as shown in fig. 10, the cover 41 tapers at the rear so that it does not cover the fastening slots 33, as shown in dotted lines in fig. 32.

   Consequently, it is possible, even when the cover 41 is closed, to reach the fixing screws of the connection box inserted in the slots 33 and thus carry out, by loosening and retightening these screws, an adjustment of this box in the event of modification of the distance between the supports when placing a new light tube. As a result, observance of the arrangements set out above allows a lamp replacement with complete contact protection.



   The arrangements for the prevention of contacts described above can be replaced or supplemented by the provision, in the cover 41, in front of the slots 34, of a shutter register known per se, like that generally employed in the sockets. of current for example. As is known, this register works in such a way that it moves apart when the two pins are correctly inserted in the corresponding openings, thus allowing the full insertion of these pins, while it bars the two openings. when trying to insert such a pin into an opening.



   Still according to the principle of contact prevention, the cover 41 is fixed with the aid of a screw 42, so that its opening requires the use of a tool. Optionally, this screw can also include a safety lock. This conforms to the principle of contact prevention in that, when replacing a tube by a lay person, no live part is accessible without the use of a tool.



   For the installation of a lamp, the cover 22 of the housing 21 is removed. As indicated above, the fixing can be done using screws possibly fitted with a locking or sealing system. This measure is intended to prevent the removal of the tube by unauthorized persons.



   The cover can just as easily be secured with screws which can be screwed on and off by hand, which enables handling without tools. However, the fixing of the cover 41 of the connection box at least, should be possible only by means of a screw which can only be loosened with a screwdriver.



   As indicated above, the tightness of the housing 21 is ensured, during the fitting of the cover 22, by the packing 24. On the other hand, the passage 50 for the lamp is formed by two cutouts, respectively in the housing and in the cover, which complement each other to form this crossing. The sealing of this opening is ensured by a stuffing ring 51 which is slid over the end of the lamp.



   The sealing ring usefully consists of a rubber sleeve forming a closed annular pipe, since the elasticity of the air cushion enclosed therein ensures particularly favorable flexibility of the seal. Furthermore, the use of a hollow-walled rubber ring is also advantageous from a thermal point of view, since this ring can be made of a rubber quality which is substantially harder, and therefore more resistant. in the heat. In the case of a solid ring, it is necessary, in order to ensure the flexibility required for a good seal, to use a soft rubber, and therefore not very resistant to heat.



   As shown in FIG. 13, the surface of the case or of the cover, against which the rubber ring 51 is applied, has an angular section, while this ring has a circular or prismatic profile.



  When tightening the cover screws, the meeting points of the two gaskets 51 and 24 are also tightly connected, because the pressure produced by the cover on the rubber ring 51 of the lamp is propagated.

 <Desc / Clms Page number 7>

 outwards and acts on the cut rubber ring 24 of the cover.



   When the casing is made of cast iron, a fixing screw of the flush-mounted junction box can also serve as a grounding screw, since, as shown in the drawings, this box is electrically connected to the casing by through the support bolts. This saves a special terminal.



   According to another variant, there is provided on the rear face of the support a sealed fixing element 55 with screws, provided with a tab in the form of a flange, and which can be fixed from below using screws passing through holes. provided for fixing the box to the wall (fig. 4).



   It goes without saying that the back wall of the housings can just as well be provided for this purpose with knock-out openings, coming from molding. There is also provided a feedthrough established in the same way and intended for the power cable. The tightness is usefully provided by a seal interposed between the aforementioned flange and screw fixing device and the bottom wall.



   This arrangement serves to suspend the case in the manner of a pendulum with the aid of the screw device fixed by means of screws, and by making use of an assembly tube inserted in this support.



   As furthermore emerges from the drawings, the application of the invention makes it possible to produce a case of a united form, since, in particular, the lateral fixing lugs become superfluous. Consequently, the housing has a form pleasing to the eye and furthermore has the technical advantage of allowing several housings to be mounted one beside or behind the other, without large gaps. This is a particularly valuable advantage when installing such fluorescent lamp assemblies.



   CLAIMS.



   1. Support for low or high voltage fluorescent lamps, characterized in that the contact springs of the electrical connection system, as well as, optionally, the luminescent tubes or their mount, as well as, where appropriate, a choke, are arranged in a casing which can be closed in a sealed manner by a cover, and in that the inlets for the glass tube, the cables and the connection wires are established in a sealed manner, preferably in the form of stuffing boxes.


    

Claims (1)

2/ Support selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'ou- verture d'entrée de la lampe est constituée par deux découpages semi-circu- laires pratiqués respectivement dans deux parties du boitier, la disposition étant telle que la traversée formée lorsque le boitier est fermé sert de mon- ture étanche et hermétique à l'extrémité de la lampe, avec interposition d' un bourrage. 2 / Support according to claim 1, characterized in that the inlet opening of the lamp is constituted by two semi-circular cutouts made respectively in two parts of the housing, the arrangement being such that the passage formed when the case is closed and serves as a tight and airtight fitting at the end of the lamp, with the interposition of a packing. 3/ Support selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les bourrages pour la lampe sont constitués par des bagues de caoutchouc fermées à parois creuses. 3 / Support according to claims 1 and 2, characterized in that the jams for the lamp consist of closed rubber rings with hollow walls. 4/ Support selon les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que la traversée pour la lampe présente un profil en coin en vue de recevoir une bague d'étanchéité de profil approprié, glissée sur l'extrémité de la lampe. 4 / Support according to claims 1 to 3, characterized in that the passage for the lamp has a wedge profile in order to receive a sealing ring of suitable profile, slipped over the end of the lamp. 5/ Support selon les revendications 1 à 4, caractériséen ce que le bourrage en caoutchouc destiné au couvercle du boitier présente des dé- coupages appropriés en coin aux endroits où il rencontre la bague d'étanchéi- té. 5 / Support according to claims 1 to 4, characterized in that the rubber packing for the housing cover has appropriate cutouts at the corner where it meets the sealing ring. 6/ Support selon les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que la traversée pour le corps en verre du tube lumineux est en outre munie d'une manchette de protection contre les gouttes d'eau. 6 / Support according to claims 1 to 5, characterized in that the passage for the glass body of the light tube is further provided with a protective sleeve against drops of water. 7/ Support selon les revendications 1 à 6, caractérisé en ce que la manchette pare-gouttes et le bourrage en caoutchouc de la garniture d'é- <Desc/Clms Page number 8> tanchéité du tube sont établis en une pièce. 7 / Support according to claims 1 to 6, characterized in that the drip-stop sleeve and the rubber stuffing of the gasket <Desc / Clms Page number 8> pipe tightness are established in one piece. 8/ Support selon les revendications 1 à 7, caractérisé en ce que les ressorts de contact sont montés ajustables, dans l'intérieur du boîtier, dans le sens de l'insertion du tube lumineux. 8 / Support according to claims 1 to 7, characterized in that the contact springs are mounted adjustable in the interior of the housing, in the direction of insertion of the light tube. 9/ Support selon les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que les trous de fixation du boîtier sur le mur présentent la forme'de fentes per- mettant de régler la position de la paire de support en vue de la mise en pla- ce du tube lumineux. 9 / Support according to claims 1 to 8, characterized in that the fixing holes of the housing on the wall have the form of slots making it possible to adjust the position of the pair of support for the implementation. of the light tube. 10/ Support selon les revendications 1 à 9, caractérisé en ce que les bornes de raccordement pour les ressorts de contact, la lampe luminescen- te, ainsi que, le cas échéant, une deuxième borne de contact pour la connexion à l'autre support, sont disposées dans l'intérieur d'une boite de branchement. 10 / Support according to claims 1 to 9, characterized in that the connection terminals for the contact springs, the luminescent lamp, as well as, where appropriate, a second contact terminal for connection to the other support , are arranged inside a connection box. Il/ Support selon les revendications 1 à 10, caractérisé en ce que la boite de branchement est fixée dans le boîtier à l'aide de trous à vis en forme de fente, de telle manière que la boite de branchement peut être dépla- cée dans le sens de l'insertion de la lampe. It / Support according to claims 1 to 10, characterized in that the connection box is fixed in the housing by means of screw holes in the form of a slot, so that the connection box can be moved in. the direction of insertion of the lamp. 12/ Support selon les revendications 1 à 11, caractérisé en ce que les fentes de fixation sont situées en-dehors de la coiffe de la boîte de branchement, de sorte que cette boite peut être déplacée à l'état fermé. 12 / Support according to claims 1 to 11, characterized in that the fixing slots are located outside the cover of the connection box, so that this box can be moved in the closed state. 13/ Support selon les revendications 1 à 12, caractérisé en ce que les fentes de la boite de branchement prévues pour l'insertion des broches du culot du tube, présentent des dimensions telles que, dans le cas où les deux broches seraient introduites dans une seule fente, le contact avec la paire de ressorts de contact ne s'établirait qu'après introduction complète de ces broches, 14/ Support selon les revendications 1 à 13, caractérisé en ce que l'écartement entre les fentes d'insertion pour les broches du culot et le bord latéral du couvercle de la boite de jonction est calculé de telle façon qu'il soit impossible d'introduire une broche dans une fente, en lais- sant l'autre fente inutilisée. 13 / Support according to claims 1 to 12, characterized in that the slots of the connection box provided for the insertion of the pins of the base of the tube, have dimensions such that, in the case where the two pins are introduced into a single slot, contact with the pair of contact springs would only be established after complete introduction of these pins, 14 / Support according to claims 1 to 13, characterized in that the distance between the insertion slots for the pins of the base and the lateral edge of the cover of the junction box is calculated in such a way that it is impossible to 'insert a pin into one slot, leaving the other slot unused. 15/ Support selon les revendications 1 à 14, caractérisé par la prévision, à l'intérieur de la boîte de branchement, devant les fentes d'inser- tion, d'un registre obturateur connu en soi, afin d'empêcher une insertion mo- nopolaire. 15 / Support according to claims 1 to 14, characterized by the provision, inside the connection box, in front of the insertion slots, of a shutter register known per se, in order to prevent an insertion mo - non-polar. 16/ Support selon les revendications 1 à 15, caractérisé en ce que la boîte de jonction est établie de telle façon qu'elle ne puisse être ouverte qu'à l'aide d'un outil. 16 / Support according to claims 1 to 15, characterized in that the junction box is established in such a way that it can only be opened using a tool. 17/ Support selon les revendications 1 à 13, caractérisé en ce que le boîtier du support s'élève de la base de fixation suivant la distance entre la lampe et cette dernière, et en ce que la boîte de jonction s'appuie sur le fond du boîtier à l'aide de boulons de support d'une longueur corres- pondant à la distance précitée, l'espace situé au-dessous de la boite de jonction étant utilisé pour les entrées et les traversées des fils. 17 / Support according to claims 1 to 13, characterized in that the housing of the support rises from the fixing base according to the distance between the lamp and the latter, and in that the junction box rests on the bottom of the housing using support bolts of a length corresponding to the aforementioned distance, the space below the junction box being used for the entries and crossings of the wires. 18/ Support selon les revendications 1 à 17, caractérisé en ce que le boîtier est fixé à l'aide de trous à vis pratiqués dans son fond, 19/ Support selon les revendications 1 à 18, caractérisé en ce que l'étanchéité des trous de fixation du boitier à une base est assurée, lors du vissage des boulons ou tiges d'appui pour la boîte de branchement ou de jonction, au moyen d'une garniture de bourrage. 18 / Support according to claims 1 to 17, characterized in that the housing is fixed by means of screw holes made in its bottom, 19 / Support according to claims 1 to 18, characterized in that the tightness of the fixing holes of the housing to a base is ensured, when screwing the bolts or support rods for the connection box or junction, by means a stuffing pad. 20/ Support selon les revendications 1 à 19, caractérisé en ce que le couvercle du boîtier de support est muni d'un système de blocage qui ne peut s'ouvrir qu'à l'aide d'un outil ou d'une clé. 20 / Support according to claims 1 to 19, characterized in that the cover of the support housing is provided with a locking system which can only be opened using a tool or a key. 21/ Support selon les revendications 1 à 20, caractérisé en ce que le couvercle du boîtier de support est établi de telle façon que les vis de fixation sont noyées, de sorte que leur enlèvement peut être rendu impos- sible par le plombage des trous de vis ou par leur obturation à l'aide de mas- <Desc/Clms Page number 9> tic isolant. 21 / Support according to claims 1 to 20, characterized in that the cover of the support housing is established such that the fixing screws are embedded, so that their removal can be made impossible by the sealing of the holes. screws or by sealing them with mas- <Desc / Clms Page number 9> insulating tic. 22/ Support selon les revendications 1 à 21, caractérisé en ce qu'un système de montage étanche à vis, comportant une extension en forme de bride, est fixé à la surface de fond postérieure du boîtier à l'aide de vis aboutissant à l'intérieur du boîtier et passant dans des trous prévus ini- tialement pour les vis de fixation de celui-ci. 22 / Support according to claims 1 to 21, characterized in that a screw-tight mounting system, comprising an extension in the form of a flange, is fixed to the rear bottom surface of the housing by means of screws ending in the inside the housing and passing through holes initially provided for the fixing screws thereof. 23/ Armature à supports selon les revendications 1 à 22, consti- tuée par deux supports et une liaison rigide établis par un tube d'assemblage inséré dans une ouverture d'une boite à bourrage solidaire de chacun de ces supports, ce tube présentant des dimensions conformes à l'écartement voulu entre les supports. en annexe 4 dessins. 23 / Support frame according to claims 1 to 22, consisting of two supports and a rigid connection established by an assembly tube inserted into an opening of a stuffing box secured to each of these supports, this tube having dimensions in accordance with the desired spacing between the supports. in appendix 4 drawings.
BE496007D BE496007A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE496007A true BE496007A (en)

Family

ID=139345

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE496007D BE496007A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE496007A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1046778B (en) * 1953-04-21 1958-12-18 Walter Gustav Wilhelm Staecker Socket for fluorescent lamps

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1046778B (en) * 1953-04-21 1958-12-18 Walter Gustav Wilhelm Staecker Socket for fluorescent lamps

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0587882B1 (en) Device for the support and power supply of very low voltage lighting
EP0589804B1 (en) Electrical housing with sealed feed cable entry
FR2780206A1 (en) ASSEMBLY FORMING AN ENERGY DISTRIBUTION BLOCK, AND AN ENERGY TRANSMISSION BAR
EP1249914B1 (en) Cable guide for sealed housing and sealing assembly comprising such a guide
FR2515785A1 (en) ROAD LIGHTING APPARATUS FOR MOUNTING ON A LIGHT PYLONE
FR2740911A1 (en) ELECTRICAL APPARATUS WITH CONNECTING TERMINALS PROTECTED BY WING FIXED DIAPHRAGM
BE1010843A5 (en) Box connecting a computer network.
BE496007A (en)
EP2306590B1 (en) Distributor with resilient terminals
EP0691262A1 (en) Mudguard for bicycle and process for manufacturing the same
FR2697665A1 (en) Anti-insulation removal device, for power cable with synthetic insulation.
FR2563056A1 (en) ANTI-EXPLOSION OR ANTI-GRISOU PROTECTION PLUG WITH A TRANSFORMER LODGE IN A PRESSURE-RESISTANT CHAMBER
FR3032835A1 (en) METHOD OF FIXING AN ELECTRICAL CONDUCTOR PASSAGE DEVICE THROUGH A WALL AND DEVICE FOR IMPLEMENTING SAID METHOD
EP2690734A2 (en) Seal for a cable run
EP0961353A1 (en) Connecting mechanism for a cable exit or derivation
FR2877778A1 (en) Electrical switchgear casing and insulation device for e.g. candelabrum, has hollow insulating enclosure to form continuous insulation around terminal board/terminals and power supply network cables, and insulating case housing switch gear
CH335381A (en) Lighting fixture
BE1025981B1 (en) CONNECTOR ARRANGEMENT FOR LUMINAIRE HOUSING
FR2702268A3 (en) Segment for a linear lighting device and device provided with such a segment.
FR2702032A1 (en) Fixing device of a luminaire on a junction box and luminaire provided with this device.
FR2957403A1 (en) Device for fixing lighting fixtures at fixing points on ceilings, has spacer managing sufficient space between spacer lower and upper parts in support against ceiling to avoid damage of ceiling or electric terminal box
FR2817667A1 (en) HIGH VOLTAGE ELECTRICAL CONNECTION DEVICE
EP0817318A1 (en) Terminal for comb-shaped bus bas especially for modular electrical apparatus
BE488860A (en)
CA3176769A1 (en) Device for joining, and discharging the leakage currents from, two shroud portions for containing a pressurised gas