BE490968A - - Google Patents

Info

Publication number
BE490968A
BE490968A BE490968DA BE490968A BE 490968 A BE490968 A BE 490968A BE 490968D A BE490968D A BE 490968DA BE 490968 A BE490968 A BE 490968A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
breech
automatic firearm
blocking
firearm according
locking
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE490968A publication Critical patent/BE490968A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41AFUNCTIONAL FEATURES OR DETAILS COMMON TO BOTH SMALLARMS AND ORDNANCE, e.g. CANNONS; MOUNTINGS FOR SMALLARMS OR ORDNANCE
    • F41A3/00Breech mechanisms, e.g. locks
    • F41A3/12Bolt action, i.e. the main breech opening movement being parallel to the barrel axis
    • F41A3/54Bolt locks of the unlocked type, i.e. being inertia operated
    • F41A3/56Bolt locks of the unlocked type, i.e. being inertia operated the bolt being provided with an additional slidable mass
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41AFUNCTIONAL FEATURES OR DETAILS COMMON TO BOTH SMALLARMS AND ORDNANCE, e.g. CANNONS; MOUNTINGS FOR SMALLARMS OR ORDNANCE
    • F41A5/00Mechanisms or systems operated by propellant charge energy for automatically opening the lock
    • F41A5/02Mechanisms or systems operated by propellant charge energy for automatically opening the lock recoil-operated

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Percussive Tools And Related Accessories (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Arme à feu automatique. 



   La présente invention se rapporte à un procédé pour assurer la fermeture de   l'extrémité   arrière du canon des armes à feu automatiques pendant la durée du tir et à une arme à feu au- tomatique à laquelle ce procédé est appliqué. 



   Il est connu que dans les armes à feu automatiques, le principe élémentaire de la fermeture instantanée de l'extré- mité postérieure du canon lors du tir par l'inertie de la masse de la culasse mobile, ne peut s'appliquer que pour des cartouches relativement faibles (faible énergie à la bouche de l'arme), sans quoi il serait nécessaire que la culasse présentât une masse re- lativement lourde qui donnerait lieu à une arme de construction inopportunément lourde.

   C'est pour cette raison que lorsqu'il s'agit de fortes cartouches qui présentent une grande énergie à la bouche du canon, il est d'usage général d'employer une culasse      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 qui est, avant l'allumage, enclenchée avec le canon ou la boite de culasse et dont le déblocage n'est effectué qu'après que le projectile a quitté le canon et que la pression du gaz qui y rè- gne a été considérablement réduite. Le déblocage se fait d'après des procédés connus, en cas de chargement par recul par le mou- vement de recul du canon et en cas de chargement par pression des gaz, par prise de gaz dans le canon, de manière à exercer sur un piston une action qui provoque le déblocage.

   Les deux systèmes du chargement par le recul et du chargement par la pression des gaz, donnent lieu à des armes compliquées qui sont de fabrica- tion coûteuse et sont plus sujettes à des dérangements que les armes à culasses agissant par la masse. 



   Suivant l'invention, l'action de la masse des pièces constitutives de la culasse est utilisée dans le nouveau procédé pour actionner un dispositif de blocage mécanique. Ce nouveau procédé (blocage par la masse de la culasse) permet d'appliquer le principe simple de l'action de la culasse par sa masse sans augmenter le poids de la masse mobile, même pour des cartouches à énergie d'embouchure élevée. 



   Le dessin annexé représente schématiquement à titre d'exemple, une forme d'exécution d'une arme à feu suivant l'in- vention. Le nouveau procédé sera exposé en se référant à ce dessin. 



   Fig. 1 montre l'arme lorsque la culasse se trouve sous tension, 
Fig. 2 montre l'arme immédiatement après le tir,   Fig.3   lamontre   immédiatement   après le dégagement du dispositifde blocage 
Fig. 4 est une coupe suivant A-A Fig. 2. la culasse qui est mobile dans la boite de culasse 1 se compose de trois pièces susceptibles de coulisser l'une par rapport à l'autre: la tête de culasse 2, la douille   4   dont l'ex- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

   trémité   antérieure est établie sous forme de percuteur à poin- te 3 et le chien ou marteau 5.

   La tête de culasse 2 est soumise à   l'action   du ressort de fermeture 6 qui est logé à l'intérieur de la douille   4.   Le ressort de fermeture 6 s'applique à l'autre extrémité sur une pièce de fond 7 qui ferme la boîte de culasse 1. La douille   4   porte sur sa face externe une bague 8 servant de butée au marteau 5. Un ressort 9 à tension préalable dont une extrémité porte sur un épaulement 10 de la douille 4 tandis que l'autre extrémité agit sur le marteau 5, exerce sur les deux pièces une action telle que le marteau 5 s'applique normalement sur la bague 8. De son côté, la douille   4-   est guidée dans un alésage de la tête de culasse 2 et peut se déplacer librement par rapport à celle-ci dans le sens axial.

   Le déplacement de la douille   4   par rapport à la tête de culasse 2 est limité par la broche 11 qui est fixée dans la tête de culasse 2. Cette broche 11 pénètre dans une rainure longitudinale 12 de la douille   4.   La longueur de cette rainure détermine la longueur de la course de la douille 4 par rapport à la tête de culasse 2. 



   La tête de culasse 2 est pourvue de deux passages 13, dans le prolongement l'un de l'autre, à l'intérieur de chacun desquels s'engage une pièce de blocage 14 qui peut s'y déplacer librement. La boite de culasse 1 présente sur sa surface interne deux rainures d'arrêt 15 disposées l'une en regard de l'autre. 



   Lors du tir le ressort sous tension 6 projette chaque fois la tête de culasse 2 en avant par l'intermédiaire des bro- ches 11. Sous l'action de ces dernières la douille 4, conjoin- tement avec le percuteur 3, est également entraînée et transmet à son tour le mouvement au marteau 5 par l'intermédiaire de la bague 8. Toute la masse de la culasse constituée de plusieurs pièces se déplace ainsi vers l'extrémité postérieure du canon. 



  La face avant de la tête de culasse 2 saisit alors une cartouche 16 amenée d'une manière connue dans son parcours et la repousse dans   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 le chargeur 17. La tête de culasse 2 en rencontrant la surface transversale du chargeur est brusquement arrêtée, tandis que les deux autres sasses 4 et 5 par suite de leur inertie continuent leur mouvement. Dans cette position fin de course de la tête de culasse 2, les deux passages 13 se trouvent exactement devant les deux rainures de blocage 15 de la boite de culasse 1, de telle sorte qu'il n'y a plus d'obstacles à un déplacement des pièces de blocage   14.   vers l'extérieur dans leurs logements de guidage 13. 



  Un pareil glissement est provoqué par la continuation du mouve- ment de la douille, dont la surface conique 18 agissant sur les surfaces cunéiformes correspondantes 19 des pièces de blocage   14   repousse celles-ci dans les rainures de blocage 15. La douille 4, qui continue à se déplacer, assujettit alors par sa surface cylindrique 20 les pièces de blocage   14   dans la position de blo- cage. Au moment   où   le percuteur 3 atteint finalement la capsule d'allumage de la tête de culasse 2 le blocage s'est déjà fait ir-   réprochablement   par des moyens mécaniques.

   L'extrémité avant du marteau 5 qui, par suite de son inertie, continue à se déplacer par rapport à la douille arrêtée   4   et comprime ainsi le ressort à tension initiale, rencontre finalement (voir Fig. 2) la tête de culasse 2. Sous l'action du ressort 9 alors sous tension, le mar- teau 5 est projeté en sens opposé et rencontre après avoir de nou- veau parcouru la distance libre S la bague 8 de la douille 4 de manière à entraîner celle-ci (voir Fig.

     3).   Par suite du dépla- cement de la douille   4   ainsi provoqué par rapport à la tête de culasse 2 encore toujours verrouillée, les pièces de blocage   14   cessent d'être maintenues en place par la surface cylindrique 20 de la douille   4.   L'action exercée par les gaz au-dessus de la douille de la cartouche sur la tête de culasse 2 provoque d'a- bord par l'intermédiaire des surfaces concordantes en forme de coin 21 et 22 ménagées dans les rainures de blocage 15 et sur les pièces de blocage   14,,   un déplacement radial de ces dernières vers 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 l'intérieur et par conséquent le déblocage. Le mouvement de recul de la tête de culasse 2 peut alors se faire sans aucune entrave et la pression des gaz projette toute la culasse en arrière.

   La douille de la cartouche est ainsi expulsée et le ressort de fer- meture est'de nouveau mis sous tension. Enfin le tout revient dans la position initiale et le jeu peut de nouveau recommencer. 



   Dans le'procède suivant l'invention la culasse est donc irréprochablement bloquée au moment où le tir se fait. La durée du blocage peut en outre être réglée de la manière la plus favo- rable suivant l'arme en déterminant la longueur de la course libres 
Du fait qu'au début de   l'allumage   les forces d'inertie (en partie sur le ressort 9) agissent en sens opposé des forces développées par les gaz, il se produit une certaine réduction des efforts auxquels sont soumises les pièces de blocage ce qui a un effet très avantageux. 



   Le ressort permet d'assurer une réaction élastique entre la   douille 4   et le marteau   5 .   On comprendra sans autres explications qu'une autre réaction élastique pourrait être obte- nue (par exemple des amortisseurs   gazeux).   



   Dans la forme d'exécution décrite et représentée on a recours à une masse de marteau. Celle-ci pourrait évidemment être décomposée en un certain nombre de masses -distinctes mobiles les unes par rapport aux autres, ce qui permet d'obtenir dans certai- nes circonstances une nouvelle réduction des efforts auxquels sont soumises les pièces de blocage.      



   Dans l'arme à feu représentée il y a deux pièces de blocage et deux rainures de blocage. Toutefois on comprendra fa- cilement que le nombre de pièces de blocage et de rainures corres- pondantes peut être choisi à volonté (et qu'il peut n'y avoir aussi qu'une seule pièce par exemple). Leur disposition peut aussi varier.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Automatic firearm.



   The present invention relates to a method for securing the closing of the rear end of the barrel of automatic firearms for the duration of firing and to an automatic firearm to which this method is applied.



   It is known that in automatic firearms, the elementary principle of instantaneous closing of the posterior end of the barrel during firing by the inertia of the mass of the bolt, can only be applied for relatively weak cartridges (low energy at the muzzle of the weapon), otherwise it would be necessary for the breech to have a relatively heavy mass which would give rise to a weapon of inappropriately heavy construction.

   It is for this reason that when it is a question of strong cartridges which present a great energy to the muzzle of the barrel, it is of general use to employ a breech

 <Desc / Clms Page number 2>

 which is, before ignition, engaged with the barrel or the breech box and the release of which is carried out only after the projectile has left the barrel and the pressure of the gas prevailing therein has been considerably reduced . The release is carried out according to known methods, in the event of loading by recoil by the recoil movement of the barrel and in the event of loading by gas pressure, by gas intake in the barrel, so as to exert on a piston an action which causes the release.

   The two systems of recoil loading and pressure loading of gas give rise to complicated weapons which are expensive to manufacture and are more prone to disturbance than breeched weapons acting by the sledgehammer.



   According to the invention, the action of the mass of the constituent parts of the cylinder head is used in the new method to actuate a mechanical locking device. This new process (blocking by the mass of the breech) makes it possible to apply the simple principle of the action of the breech by its mass without increasing the weight of the moving mass, even for cartridges with high mouthpiece energy.



   The accompanying drawing shows schematically by way of example an embodiment of a firearm according to the invention. The new process will be explained with reference to this drawing.



   Fig. 1 shows the weapon when the bolt is under tension,
Fig. 2 shows the weapon immediately after firing, Fig. 3 shows immediately after releasing the locking device
Fig. 4 is a section taken along A-A FIG. 2. the cylinder head which is movable in the cylinder head box 1 is made up of three parts capable of sliding one relative to the other: the cylinder head 2, the sleeve 4 of which the former

 <Desc / Clms Page number 3>

   the anterior end is established in the form of a striker with point 3 and the hammer or hammer 5.

   The breech head 2 is subjected to the action of the closing spring 6 which is housed inside the sleeve 4. The closing spring 6 is applied at the other end on a base piece 7 which closes the breech box 1. The sleeve 4 carries on its external face a ring 8 serving as a stop for the hammer 5. A pre-tensioned spring 9, one end of which bears on a shoulder 10 of the sleeve 4 while the other end acts on the hammer 5, exerts on the two parts an action such that the hammer 5 is applied normally on the ring 8. For its part, the sleeve 4- is guided in a bore of the breech head 2 and can move freely relative to it in the axial direction.

   The movement of the sleeve 4 relative to the breech head 2 is limited by the pin 11 which is fixed in the breech head 2. This pin 11 enters a longitudinal groove 12 of the sleeve 4. The length of this groove determines the length of the stroke of the sleeve 4 relative to the cylinder head 2.



   The breech head 2 is provided with two passages 13, in the continuation of one another, inside each of which engages a locking piece 14 which can move freely therein. The cylinder head box 1 has on its internal surface two stop grooves 15 arranged one opposite the other.



   When firing, the spring under tension 6 each time projects the breech head 2 forward via the pins 11. Under the action of the latter, the sleeve 4, together with the firing pin 3, is also driven. and in turn transmits the movement to the hammer 5 via the ring 8. The entire mass of the breech consisting of several parts thus moves towards the rear end of the barrel.



  The front face of the breech head 2 then grasps a cartridge 16 brought in a known manner in its path and pushes it back into @

 <Desc / Clms Page number 4>

 the loader 17. The breech head 2, meeting the transverse surface of the loader, is suddenly stopped, while the other two locks 4 and 5, as a result of their inertia, continue their movement. In this end-of-stroke position of the breech head 2, the two passages 13 are located exactly in front of the two locking grooves 15 of the breech box 1, so that there are no more obstacles to one. movement of the locking pieces 14. outwards in their guide housings 13.



  Such a sliding is caused by the continuation of the movement of the sleeve, the conical surface 18 of which acting on the corresponding wedge-shaped surfaces 19 of the locking pieces 14 pushes them back into the locking grooves 15. The sleeve 4, which continues to move, then secures by its cylindrical surface 20 the locking pieces 14 in the locking position. By the time the striker 3 finally reaches the ignition capsule of the breech head 2, the blocking has already been done without fault by mechanical means.

   The front end of hammer 5 which, owing to its inertia, continues to move relative to the stopped bush 4 and thus compresses the spring to initial tension, finally meets (see Fig. 2) the breech head 2. Under the action of the spring 9 then under tension, the hammer 5 is thrown in the opposite direction and, after having traveled the free distance S again, the ring 8 of the sleeve 4 so as to drive the latter (see Fig. .

     3). As a result of the displacement of the sleeve 4 thus caused relative to the breech head 2, which is still still locked, the locking pieces 14 cease to be held in place by the cylindrical surface 20 of the sleeve 4. The action exerted by the gases above the cartridge case on the breech head 2 provokes on board via the mating wedge-shaped surfaces 21 and 22 formed in the locking grooves 15 and on the parts of blocking 14 ,, a radial displacement of the latter towards

 <Desc / Clms Page number 5>

 the interior and consequently the release. The backward movement of the breech head 2 can then be done without any hindrance and the gas pressure projects the entire breech backwards.

   The cartridge case is thus expelled and the closing spring is again energized. Finally everything returns to the initial position and the game can start again.



   In le'procède according to the invention the breech is therefore irreproachably blocked when the firing is made. The duration of the blocking can also be adjusted in the most favorable way according to the weapon by determining the length of the free stroke.
Due to the fact that at the start of ignition the inertia forces (partly on the spring 9) act in the opposite direction to the forces developed by the gases, there is a certain reduction in the forces to which the locking parts are subjected. which has a very beneficial effect.



   The spring ensures an elastic reaction between the sleeve 4 and the hammer 5. It will be understood without further explanation that another elastic reaction could be obtained (for example gas dampers).



   In the embodiment described and shown, a hammer mass is used. This could obviously be broken down into a certain number of distinct masses mobile with respect to one another, which in certain circumstances makes it possible to obtain a further reduction in the forces to which the locking parts are subjected.



   In the gun shown there are two locking pieces and two locking grooves. However, it will easily be understood that the number of locking parts and corresponding grooves can be chosen at will (and that there can also be only one part, for example). Their layout may also vary.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Procédé pour bloquer la culasse d'une arme à feu automatique, caractérisé en ce qu'on utilise.l'inertie de la masse des pièces constitutives de la culasse mobile pour actionner un dispositif de blocage mécanique. CLAIMS 1.- Method for blocking the breech of an automatic firearm, characterized in that one uses the inertia of the mass of the constituent parts of the movable breech to actuate a mechanical blocking device. 2. - Arme à feu automatique fonctionnant conformément au procédé suivant la revendication 1, caractérisée en ce qu'elle comporte un corps de culasse mobile qui se dompose d'au moins trois masses partielles mobiles les unes par rapport aux autres, qu'elle comporte en outre au moins une pièce de blocage qui est disposée dans l'une des masses partielles du corps de culasse et susceptible de se déplacer par rapport à celui-ci et aucune partie fixe de l'arme est pourvue au moins d'une rainure de blo- cage, le tout étant établi et aménagé de telle façon que les dé- placements relatifs des masses partielles du corps de culasse ont pour effet d'amener toujours en prise les pièces de blocage avec les rainures de calage ou de les dégager. 2. - Automatic firearm operating according to the method according to claim 1, characterized in that it comprises a movable breech body which is dominated by at least three partial masses movable relative to each other, which it comprises furthermore at least one blocking piece which is disposed in one of the partial masses of the breech body and capable of moving relative to the latter and no fixed part of the weapon is provided with at least one groove of blocking, the whole being established and arranged in such a way that the relative displacements of the partial masses of the cylinder head body always have the effect of bringing the blocking parts into engagement with the wedging grooves or of disengaging them. 3. - Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le corps de culasse est composé au moins de trois mas- ses partielles susceptibles de se déplacer les unes par rapport aux autres de telle façon que l'action de l'inertie de l'une des masses provoque le blocage mécanique et le tir tandis qu'une au- tre masse effectue à son tour le déblocage mécanique. 3. - Method according to claim 1, characterized in that the yoke body is composed of at least three partial masses capable of moving relative to each other such that the action of the inertia of the one of the masses causes the mechanical blocking and firing while another mass in turn carries out the mechanical release. 4.- Arme à feu automatique suivant la revendication 2, caractérisée en ce que la rainure de blocage est ménagée dans la boîte de culasse. 4.- Automatic firearm according to claim 2, characterized in that the locking groove is provided in the breech box. 5. - Arme à feu automatique suivant les revendications 2 et 4., caractérisée en ce que la masse partielle du corps de culasse, établie sous forme de douille portant le percuteur pro- voque lors d'un déplacement relatif par rapport à une tête de cu- lsse un refoulement des pièces de blocage dans la position de <Desc/Clms Page number 7> blocage et les maintient dans cette position. 5. - Automatic firearm according to claims 2 and 4., characterized in that the partial mass of the breech body, established in the form of a sleeve carrying the firing pin, causes a relative displacement with respect to a head of causes a backflow of the locking parts in the position of <Desc / Clms Page number 7> blocking and keeps them in this position. 6.- Arme à feu automatique suivant les revendications 2, 4- et 5, caractérisée en ce que la troisième masse partielle du corps de culasse agissant comme chien ou marteau, qui est susceptible de coulisser axialement sur la douille et de s'ap- pliquer élastiquement sur celle-ci met un ressort sous tension lorsqu'elle arrive à l'extrémité de sa course avant et accom- plit ensuite sa course de retour sous Inaction de ce ressort de manière qu'après avoir parcouru une distance libre déterminée elle heurte la douille 4 et communique le mouvement à cette der- nière en libérant ainsi les pièces de blocage. 6.- Automatic firearm according to claims 2, 4- and 5, characterized in that the third partial mass of the breech body acting as hammer or hammer, which is capable of sliding axially on the sleeve and of resting. bending elastically on it puts a spring under tension when it reaches the end of its forward stroke and then completes its return stroke under the inaction of this spring so that after having covered a determined free distance it hits bush 4 and communicates movement to the latter, thus freeing the locking parts. 7. - Arme à feu automatique suivant les revendications 2.4, 5 et 6, caractérisée en ce que la ou les pièces de blocage sont disposées de manière à pouvoir se déplacer dans des évide- ments ou passages de la tête de culasse. 7. - Automatic firearm according to claims 2.4, 5 and 6, characterized in that the blocking piece or pieces are arranged so as to be able to move in recesses or passages of the breech head. 8.- Arme à feu automatique suivant les revendications 2 et 4 à 7, caractérisée en ce que les pièces de blocage présen- tent sur leur deux faces transversales des surfaces en forme de coin. 8. Automatic firearm according to claims 2 and 4 to 7, characterized in that the blocking pieces have wedge-shaped surfaces on their two transverse faces. 9.- Arme à feu automatique suivant les revendications 2 et 4 à 8, caractérisée en ce que les faces du fond des rainures de blocage ménagées dans la boite de culasse présentent des sur- faces en forme de coin destinées à coopérer avec celles des faces transversales externes des pièces de blocage. 9. An automatic firearm according to claims 2 and 4 to 8, characterized in that the bottom faces of the locking grooves formed in the breech box have wedge-shaped surfaces intended to cooperate with those of the faces. external transverse locking pieces. 10.- Arme à feu automatique suivant les revendications 2 et 4 à 9, caractérisée en ce que la douille introduite dans la tête de culasse présente une surface conique et une surface ex- terne cylindrique destinées à coopérer avec les surfaces trans- versales internes du corps de culasse. 10.- Automatic firearm according to claims 2 and 4 to 9, characterized in that the sleeve introduced into the breech head has a conical surface and a cylindrical external surface intended to cooperate with the internal transverse surfaces of the cylinder head. cylinder head body. 11.- Arme à feu automatique suivant les revendications 2 et 4 à 10, en substance comme c'est décrit ci-dessus et repré- senté sur le dessin annexé. 11. Automatic firearm according to claims 2 and 4 to 10, in substance as described above and shown in the accompanying drawing.
BE490968D BE490968A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE490968A true BE490968A (en)

Family

ID=135555

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE490968D BE490968A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE490968A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
RU2453787C1 (en) * 2010-12-23 2012-06-20 Федеральное государственное унитарное предприятие "Центральный научно-исследовательский институт точного машиностроения" Autoloading pistol

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
RU2453787C1 (en) * 2010-12-23 2012-06-20 Федеральное государственное унитарное предприятие "Центральный научно-исследовательский институт точного машиностроения" Autoloading pistol

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1016266A5 (en) Mitigation device for rebound automatic firearms.
BE1016821A3 (en) IMPROVED SEMI-AUTOMATIC RIFLE
EP0717254B1 (en) Fire arm
EP0128069B1 (en) Ammunition-feed mechanism for a semi-automatic air gun
CH699667A2 (en) New mechanism for opening automatic weapon delay.
FR2465183A1 (en)
EP1995548A2 (en) Firearm device
EP0519785B1 (en) Firearm percussion device
BE1005891A3 (en) Device for braking runner of a firearm.
BE490968A (en)
FR3043767A1 (en) RIFLE WITH LINEAR LOCKING HEAD
EP0611186B1 (en) Shoulder weapon for firing high impulse ammunition
BE399933A (en)
EP0207827B1 (en) Controlled percussion device for an automatic gun
EP0260204B1 (en) Gas-operated automatic rifle, e.g. of the breakdown type
BE858421R (en) ADVANCED HUNTING WEAPON
EP4379306A1 (en) Secured cocking handle
FR2778976A1 (en) Percussion system for carbine with fixed breech block
BE427599A (en)
BE846198A (en) ADVANCED HUNTING WEAPON
FR2835047A1 (en) Automatic or semi-automatic firearm assembly for converting to training use has body with additional weight, slider, lever and rod to reduce energy
BE410279A (en)
BE527942A (en)
BE687221A (en)
FR2781564A1 (en) Telescopic breech for shoulder firearm has cage connected to cocking lever and sliding within breech