BE488633A - - Google Patents

Info

Publication number
BE488633A
BE488633A BE488633DA BE488633A BE 488633 A BE488633 A BE 488633A BE 488633D A BE488633D A BE 488633DA BE 488633 A BE488633 A BE 488633A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
office
signal
international
connection
national
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE488633A publication Critical patent/BE488633A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements
    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04MTELEPHONIC COMMUNICATION
    • H04M15/00Arrangements for metering, time-control or time indication ; Metering, charging or billing arrangements for voice wireline or wireless communications, e.g. VoIP
    • H04M15/08Metering calls to called party, i.e. B-party charged for the communication

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Sub-Exchange Stations And Push- Button Telephones (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   PERFECTIONNEMENTS AUX SYSTEMES POUR BUREAUX CENTRAUX DE   TELECOMMUNICATION.   



   Inventeur : M. den   Hertog.   



   La présente invention se rapporte à des systèmes pour bureaux centraux servant à la transmission de télécommunications à grandes distances. Son but est d'améliorer et de perfectionner l'établissement automatique ou   semi-aut omat ique   de connexions de oe genre. 



   Le fait principal de l'invention se rapporte à un bureau central pour télécommunications interurbaines renfermant un équipement enregistreur pour desservir des appels passant à travers oe bureau, cet équipement comprenant : des moyens pour enregistrer l'identité du bureau appelé; des moyens pour enregistrer   ltiden-   tité de l'abonné demandé ; des moyens pour enregistrer l'identité du bureau appelant; des moyens pour répondre à un de deux signaux différents dits signaux "procéder à   l'envoi",   provenant d'un point de la connexion établie ; des moyens pour transmettre des signaux 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 identifiant les bureaux interurbains appelé et appelant quand un des dits signaux est recu;

   et des moyens pour transmettre des signaux identifiant l'abonné appelé en réponse à l'autre des dits signaux envoyés. 



   L'invention est décrite en considérant l'établisse- ment automatique d'appels internationaux provenant du bureau in- ternational ou   tte   de ligne, qui se trouve dans le pays ou la contrée d'ou est émis l'appel, vers un abonné demandé qui se trouve dans un autre pays ou contrée, soit vers la tête de ligne de cet autre pays par une ligne ou chemin international direct, soit à travers des bureaux internationaux de transit ou têtes de ligne qui se trouvent dans un ou plusieurs pays ou contrées intermédiaires, pour aboutir au bureau terminus. L'information numérique est trans- mise suivant le code binaire à quatre éléments donnant seize combi- naisons différentes.

   Dix de ces combinaisons sont utilisées pour les chiffres de un à zéro, et les autres combinaisons sont employées pour indiquer des conditions spéciales de commutation ou des signaux. 



   Afin de faciliter l'établissement de connexions inter- nationales, on a proposé d'envoyer deux signaux de connexion diffé- rents, un pour indiquer qu'une connexion de transit internationale doit être prolongée, et l'autre pour indiquer qu'une connexion est requise à l'équipement commutateur national. On a aussi proposé d'en -voyer : des signaux "procéder à l'envoi" différents des têtes de li- gne intermédiaires et terminales de la connexion; un signal analogue international; et un signal du même genre mais national. 



   L'invention est décrite en se référant au dessin oi- joint, lequel montre schématiquement   l'équipment   d'un tableau inter- urbain international d'une tête de ligne . Pour diverses raisons on a trouvé avantageux de transmettre de l'enregistreur interurbain d'o- rigine, non seulement le code du pays demandé, mais aussi celui du pays d'origine, vers différents autres bureaux internationaux oom- pris dans une   connexion.     On   a aussi proposé de transmettre le code du pays d'origine immédiatement après les chiffres de code du pays demandé, vers des points de transit.

   Dans le cas du bureau terminus, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 le code d'origine est de préférence envoyé le dernier,   @   
Les faits suivants doivent être mentionnés : 
Quand des opérations tandems et/ou de directions auxiliaires doivent être utilisées pour certaines connexions, les administrations désirent enregistrer les particularités des ap- pels traversant leur territoire, et dans ce cas le point d'origine de l'appal doit être connu afin de pouvoir créditer le prix du tran- sit au pays d'origine. Dans le cas d'un vaste emploi de directions auxiliaires, la connaissance de l'origine des appels est parfois nécessaire dans des buts de statistiques, de manière à déterminer si le nombre d'appels dirigés par des voies auxiliaires n'est pas trop élevé, ce qui exigerait un accroissement du nombre des lignes direo- tes.

   Le code international d'oigine peut *être utilisé pour obtenir, des opératrices auxiliaires ou d'arrivée, un "ensemble de langage" permettant de comprendre l'opératrice d'origine. 



   Dans   oertahs   cas, le code d'origine peut être utile pour déterminer les routes ou voies auxiliaires possibles. Il y a plusieurs raisons pour lesquelles il est avantageux de séparer à un centre interurbain international d'arrivée, le trafic national du trafic de transit avant de recevoir certaine information numé-   rique.   Les cas suivants peuvent être mentionnés : 
Comme la majorité des appels arrivants sont destinés au réseau national, il est avantageux, dans beaucoup de cas, de séparer les lignes interurbaines internationales de oelles trans- mettant exclusivement le trafic national, et de celles transmettant principalemant le trafic par transit. De cette manière,la plupart des circuits d'arrivée seront de forme simple et n'auront pas besoin d'être pupinisés suivant les conditions requises dans un trafic de transi t. 



   Afin que les lignes puissent être utilisées d'une manière efficace, on peut trouver nécessaire de calculer le nombre de lignes terminales ou nationales sur une base de probabilité très précise, et de calculer les lignes pour transit sur une base de pro-   babilié   plus large, de manière qu'en cas de surcharge des lignes 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 terminale s, une partie du trafic national s'écoule vers les lignes de transit.

   Dans ce cas il est nécessaire de fournir l'indication, pour une ligne de transit   d'arrivée,   qu'elle dessert un appel   termina   avant qu'une information sélective quelconque ne soit envoyée, car la sélection du réseau national par une indication numérique peut être omise aux lignes terminales d'arrivée, et être par suite aussi omise aux lignes de transit d'arrivée pour des appels terminus, 
En séparant les circuits de connexion pour le trafic national de ceux pour le trafic de transit, une disposition de cir- cuits plus simple peut être obtenue puisque seulement les circuits de connexion nationaux ont besoin   d'être   arrangés en vue de la sépa- ration et de la répétition des impulsions pour l'appel d'une opéra- trice auxiliaire,

   et pour l'envoi en retour de signaux tels que le signal auditif d'occupation, le signal de   sonnerie,   etc, tandis que les circuits de connexion internationaux doivent être établis de ma- nière à permettre l'accès total des lignes interurbaines de sortie et la possibilité d'utilisation en cas de surcharge ou d'acheminement par des voies auxiliaires. 



   Un a donc proposé que deux signaux de connexion séparés soient utilisés : le   premieour   indiquer un appel terminus ou na- tional, et le second pour indiquer un appel de transit. Le premier de ces signaux est employé à la fois sur des lignes interurbaines termi- nales et en tandem, et dans chaque cas provoque la -connexion d'un cir -cuit de liaison national et d'un enregistreur national à la ligne interurbaine internationale   d'arrivée.   Le deuxième signal est em- ployé seulement pour les lignes interurbaines en tandem, et amène la connexion d'une ligne de jonction internationale et/ou d'un en- registreur de transit. 



  Codes de signalisation proposés. 



   On a proposé d'employer le signal "Cy" pour le signal de connexion international, et le signal "Cx" pour le signal de   connexi.-   national. Le préfixe "C" est utilisé afin de distinguer entre les signaux de connexion et les impulsions sélectives qui comprennent seulement les impulsions oourtes de "x' et "y" seuls, de manière 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 que quand, par suite d'une faute, une ligne est choisie qui à 1' extrémité d'arrivée a été amenée dans une conditionnanormale et est déjà connectée à un enregistreur d'arrivée, la réception du signal de connexion ne peut être interprétée comme le commencement d'une désignation numérique, et permettra de oommuter la ligne d' arrivée dans la condition voulue, conformément au genre   d'appel.   



   Le genre et le nombre de signaux   "prooédér   à l'envoi" dépend en grande partie de la méthode de la commutation tandem uti- lisée. Trois possibilités différentes existent : a) Celle suivant laquelle la translation de toutes les sélections aux différents points internationaux tandems est concentrée à l'en- registreur dans le bureau interurbain international d'origine, et dans laquelle les diverses sélections tandems sont transmises direc- tement de cet enregistreur aux bureaux centraux tandems internationaux voulus . b) Celle suivant laquelle aucune translation n'a lieu à l'enregis- treur interurbain international d'origine, mais dans laquelle cette translation est décentralisée et a lieu à chacun des points tandems envisagés, résultant du codeinterurbain international complet reçu de l'enregistreur d'origine.

   De plus par cet arrangement,le code international complet est ensuite passé de chaque point tandem vers le suivant, jusqu'à ce que le réseau national demandé soit atteint. 



  Donc, dans ce cas, l'enregistreur international d'origine envoie le code international seulement une fois.   o )   Une méthode semblable à celle décrite en!? mais dans laquelle le code interurbain international n'est pas retransmis de chaque bureau central tandem, mais est répété de l'enregistreur interurbain d'origine chaque fois que celui-ci reçoit un signal "procéder à   l'envoi",indiquant   que le code interurbain international du réseau national demandé doit être envoyé vers un autre bureau tandem. 



   Une différence considérable entre la méthode a d'une part et les métgides b et c d'autre part consiste dans la manière sui- vant laquelle l'acheminement auxiliaire est réalisé. Avec la méthode directe en a , la seule information envoyée vers un point de transit 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 est la destination du bureau tandem suivant dans la connexion éta- blie, mais aucune information n'est envoyée en regard de la desti- nation finale de l'appel.   En   conséquence l'acheminement auxiliaire peut être choisi seulement par des routes conduisant au bureau tan- dem voisin dans la connexion établie.

   D'autre part avec les métho-   des b     et ± ,   à cause que la destination finale de l'appel est con- nue à chaque bureau tandem, il devient possible d'acheminer un ap- pel par une voie auxiliaire, de manière telle que la connexion éta- blie peut être dérivée sur le bureau tandem qui serait normalement le suivant dans la connexion. Cette méthode doit être préférée, malgré la plus grande dépense de la translation décentralisée, si l'acheminement auxiliaire à l'avenir doit être réalisé à une grande échelle. 



   L'avantage de la méthode o sur la méthode b est que de cette manière les enregistreurs du transit international aux divers bureaux tandems peuvent Être fortement simplifiés, puisque il n'y a pas besoin qu'ils contiennent un équipement envoyeur de chiffres, tandis que la répétition du code inernational par l'enregistreur interurbain d'origine ne provoque aucune complication sérieuse, et est possible puisque aussi d'autres signaux devront être envoyés. 



   La méthode 9- étant prise oomme base pour le code de signalisation proposé, cette méthode peut être décrite plus en détail comme suit : 
On suppose qu'un appel provenant d'un centre   interur-   bain international dit d'origine A doit être desservi à travers deux centres interurbains tandems B et C vers un centre interurbain in- ternational terminus D. L'enregistreur en A provoquera tout/d'abord la sélection d'une ligne vers B et l'envoi du signal de connexion "internaitonale" Cy vers le bureau tandem B. Ceci provoque en B la connexion d'un enregistreur de transit international qui amène l'envoi d'un signal "procéder à   l'envoi"   vers l'enregistreur de sor- tie en A. Il s'ensuit l'envoi vers B du code interurbain interna- tional à deux chiffres du réseau national associé avec le bureau D. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  L'enregistreur en B provoque la sélection d'une ligne vers C et l'envoi du signal de connexion international, et dès lors un enregistreur de transit international est relié en C par lequel l'enregistreur en B est déconnecté. Le signal "procéder à l'envoi" envoyé de C est transmis directement vers l'enregistreur de sortie en A, ce qui répète le code interurbain international pour D vers l'enregistreur en C. Cela provoque la sélection d'une ligne vers D et envoie le signal de connexion national Cx, qui amène la connexion d'un circuit de liaison et d'un enregistreur national en D, tandis que l'enregistreur de transit en C est déconnecté.

   La connexion de l'enregistreur national en D provoque maintenant la transmission d' un signal "procéder à l'envoi" d'un caractère différent à celui uti- lisé jusqu'à présent, et ce signal informe l'enregistreur de départ en A que le bureau D a été atteint, amenant la transmission du pre- mier chiffre du code national. 



   Dans le cas ou par exemple aucune ligne n'est trouvée libre au bureau B vers le bureau C, un acheminement auxiliaire peut avoir lieu de plusieurs manières, par exemple directement via un bureau E vers le bureau D. Dans chaque cas le fonctionnement est le même que si le chemin normal était employé, et le code interur- bain international est répété de l'enregistreur au bureau A vers chaque bureau tandem employé dans la connexion, jusqu'à ce que fina- lement le bureau   D,   soit   atteint*   
On a pmposé d'employer un signal   "y"   pour le signal international "procéder à   l'envoi",     c.à.d.   celui transmis des bu- reaux B et C dans l'exemple précédent, et un signal. "x" pour le signal national "procéder à l'envoi" qui est celui transmis du bu- reau Dans le même exemple.

   On doit observer que le signal "y" sera utilisé en réponse à un signal deconnexion :"cy" et le signal "x" en réponse à un signal de connexion   "Cx".   On a aussi proposé d'employer le signal "x" après chaque chiffre du code national,et après le numéro de l'abonné national, de sorti que par cet arrange- ment une vérification est obtenue que les quatre impulsions de oha- que chiffre ont été reçues correctement et enregistrées. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Quand l'appel d'un abonné est transmis vers le tableau interurbain international pour service rapide via une des jonctions marquées   LINA   sur le dessin, (ligne interurbaine nationale   d'arrivée:   un oi rcuit de connexion à clé CC est engagé sur une table de posi- tion d'opératrice à travers une ligne de liaison distributrice d' appels LL. Après avoir noté les particularités de l'appel sur un ticket, l'opératrice, dans le cas ou des lignes dans la direction demandée sont libres, procède immédiatement à l'établissement d'une connexion internationale sur le côté dit "international" du circuit de connexion auquel l'abonné appelant est relié par le code dit "national" via la connexion d'enregistrement.

   Ce côté "interna- tional" est montré au dessin sur le côté droit de la position (les croix sur les lignes renforoées représentant ces clés indi-   catrices   de circuits). Le contact inverseur CH, montré à gauche, ou côté "national", représente un relais qui fonctionne et connec- te le circuit à la ligne distributrice d'appels, quand il est relié. 



   En actionnant la olé déconnexion du côté intemational, le circuit de connexion de l'opératrice choisit un enregistreur in- ternational à clé IKR libre, qui provoque l'allumage d'une lampe pilote associée avec la table des clés de cette position. Cette table des clés est maintenant reliée à l'enregistreur, et l'opératri -ce envoie l'information demandée dans l'enregistreur en abaissant successivement : a) - les chiffres du   "code   international" du pays demandé, b) - les chiffres du   "oode   national" indiquant la région, le district ou réseau demandé à l'intérieur de ce pays, o) - les chiffres du numéro de l'abonné local appelé, d) - la   clé "   fin d'envoi ". 



   Les circuits de connexion de l'opératrice sont bran- chés dans les arcs des groupes de chercheurs IF, chaque groupe correspondant à une des autres contrées qui sont directement ao- cessibles de la contrée considérée, et chaque chercheur est asso- cié aveo une ligne dans le groupe conduisant à la contrée corres- pondante 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 
Si l'on suppose que l'appel provient d'une oontrée   "A"   et est dirigé vers une contrée "B", l'enregistreur en "A" amène les chercheurs IF,associés avec les lignes en "B", à re- chercher, et l'un des chercheurs saisit le circuit de connexion sur lequel   1* appel   est transmis, cet appel étant ainsi prolongé via un circuit de ligne interurbain de sortie vers un circuit de ligne interurbain d'arrivée ITLC dans la région B.

   L'équipement complet au bureau B est identique à celui du bureau A qui est montré au dessin. 



   Les chercheurs cessent leur action,, et l'enregis- treur envoie maintenant un signal de connexion à travers la ligne internationale ohoisie. Dans le cas envisagé, cela est désigné sous le nom de signal de connexion national parce que l'enregis- treur est assuré qu'une ligne a été saisie conduisant directement à la région demandée, de sorte que la connexion peut être obtenue vers l'équipement national au bureau B assurant l'accès vers la contrée appelante. La réception du signal de connexion national par l'équipement VITE au circuit de ligne interurbain d'arrivée du bureau B, provoque la mise en action d'un groupe de chercheurs dont chacun est associé avec un circuit de liaison national.

   Un de ces circuits libres est saisi et connecte à son tour un enre- gistreur national libre NR, Celui-ci signale le fait qu'il est relié et prêt à recevoir l'information numérique en provoquant un signal "procéder à l'envoi", qui est dans ce cas le signal na- tional. Celui-ci est transmis en retour via la ligne interur- baine internationale, et reçu par l'équipement VITE associé au circuit de ligne interurbain de sortie OTLC, lequel signale à l'enregistreur à clés international que l'on peut maintenant procéder à l'envoi des chiffres b et c, ce qui   s'effectue   par les signaux de code,   o.à.d.   dans le code binaire. 



   Les chiffres du code international ne sont pas trans- mis. Ce code a accompli sa fonction au bureau A en provoquant la sélection d'une ligne conduisant vers la région   demndée   et en 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 choisissant le signal de connexion national pour la transmission vers B, ce qui amène la connexion d'une telle ligne. Les chiffres b et c mentionnés ci-dessus sont transmis un à la fois, chacun sur réception d'un signal national "procéder à l'envoi", qui est trans- mis par l'enregistreur national en B, chaque fois qu'un chiffre a été complètement reçu. 



   Tous les chiffres indicatifs de l'abonné demandé dans la région ou oontrée B sont   tmnsmis   vers l'enregistreur national en B, et cela assure maintenant le contrôle de   l'achèvement   de la oon- nexion vers cet abonné suivant la méthode de signalisation et de commutation en usage dans la région envisagée. A titre d'exemple, le dessin montre comment le circuit de liaison national LN donne accès aux lignes interurbaines nationales de sortie LINS, chaoune étant associée avec un chercheur et via laquelle la connexion peut être obtenue avec un abonné quelconque de la oontrée. D'autres méthodes peuvent être utilisées, si le système commutateur national   l'exige.   



   Après que tous les chiffres ont été transmis, le signal "fin des impulsions" est envoyé par l'enregistreur à   oies   dans la forme par exemple du code binaire   "15",   après quoi cet enregistreur se déoonneote de la connexion. 



   L'enregistreur international à clés ne commence son ao -tion de recherche d'une ligne interurbaine de sortie qu'après l'en -voi par l'opératrice du signal   "fin   des impulsions" par sa table des clés vers cet enregistreur. Cela permet à l'opératrice, en abaissant une olé   "de     suppression",   d'annuler tous les chiffres en- registrés à l'enregistreur, et de recommencer l'envoi si une erreur a été faite, sans provoquer l'annulation des sélections déjà réali- sées, et de libérer les lignes interurbaines déjà engagées, assu- rant ainsi. la durée de blocage des lignes à un minimum. 



   La transmission du signal de "fin d'envoi" de l'enre- gistreur à clés du bureau A vers l'enregistreur national au bureau B, place la ligne internationale dans une condition de conversation aussi longtemps que la connexion de l'équipement VFE est   envi sagée,   

 <Desc/Clms Page number 11> 

 de sorte que dès ce moment, aucun autre signal du type "code binaire" ne peut être transmis. Il est évident que le circuit de conversation ne peut être relié au réseau national tant que l'enregistreur n'a pas achevé la sélection. 



   La réception du signal "fin d'envoi" permet à l'en- registreur national de savoir quand il a fonctionné avec le der- nier chiffre, et lui permet ainsi de créer le signal en retour "fin de sélection". Ce signal est   tansmis   an bureau A, et dès lors l'enregistreur national se déconnecte lui-même de la connexion. 



  La réception de ce signal au bureau A amène la lampe de supervision de l'abonné appelé associée au circuit connecteur, de s'allumer en face de l'opératrice, de sorte qu'elle est prévenue par un signal visuel que la connexion est achevée. 



   On a supposé que du système interurbainnational, des indications électriques peuvent être données des conditions de la ligne appelée, par exemple si celle-ci est libre ou occupée, et que la ligne de liaison nationale peut en concordance provoquer l'envoi en retour soit d'un signal d'appel, soit d'un signal d'oo-   oupation   après le signal en retour de fin de sélection. Par suite, le circuit connecteur au bureau A amène la connexion soit d'un si- gnal d'appel ou d'un signal d'occupation du genre utilisé dans la région A. De plus, des arrangements peuvent être faits pour donner des signaux visuels à l'opératrice, afin d'indiquer ces conditions. 



  Daàs le cas où le système interurbain national ne peut donner une indication électrique de la condition de la ligne appelée, il peut être nécessaire d'arranger l'enregistreur national de manière à obtenir cette indication après la fin de la sélection d'une manière différente, par exemple au moyen d'un détecteur à signaux qui peut distinguer entre un signal de numéro et un signal d'occupation tel que fourni par le   système interurbain   national de la région B. 



  Dans ce cas, l'enregistreur national créera soit le signal 'de son- nerie, soit le signal d'occupation qui doit être donné au bureau A, puis se déconnecte de lui-même. 



   En supposant que la ligne appelée soit libre, le systè- me interurbain national doit être arrangé de manière que l'abonné 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 soit automatiquement sonné, et le courant de sonnerie doit être déconnecté quand l'abonné répond. Le signal de réponse esttrans- mis via le système interurbain national vers la ligne de liaison nationale de la manière usuelle, et le système est converti, si nécessaire, dans le type de signal requis pour le système inter- national. Ce signal est reçu sur la ligne interurbaine de départ au bureau A et provoque l'extinction de la lampe de supervision de la ligne appelée vis-à-vis de l'opératrice.

   Quand des moyens   mé-     oaniques   doivent être prévus pour enregistrer la durée de conversa- tion ou pour diminuer le prix de la connexion, le   signalmet   en mouvement le mécanisme de comptage. 



   Quand l'abonné appelé répond rapidement, il peut se faire que le signal de réponse doit être envoyé même avant qu'il soit possible de transmettre le signal auditif d'appel. En utili- sant un système de signalisation à deux fréquences, le signal de retour d'appel peut être avantageusement supprimé dans ce cas, de manière à accélérer le moment on l'appel est établi.

   Quand on utilise un système de signalisation à simple fréquence, il est né- cessaire de compléter le signal de retour d'appel et de le faire suivre du signal de réponse, Pendant la sonnerie, les connexions de conversation sont interrompues à la fois au bureau A et ai bureau B, de manière à éviter que des signaux de retour d'appel ne soient indûment connectés sur la ligne internationale, et pour em- pêcher des interférences entre le signal du système national en B et le signal orée localement en A. Donc le signal de   réponse   a aussi pour résultat de déconnecter les signaux et de placer le cir- cuit dans une condition de conversation.

   Quand l'abonné appelé re- plaoe son téléphone sur le crochet commutateur après la conversation le système interurbain national transmet cette condition vers la ligne de liaison nationale au bureau B, et provoque l'envoi en re- tour d'un signal de fin de conversation vers le bureau A, ce qui amène la   lempe   de supervision vis-à-vis de l'opératrice de s'allumer De plus, ce signal en retour de fin de conversation provoque l'ouver- ture du circuit de conversation, afin d'éviter une diminution 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 d'équilibre quand la ligne n'est plus terminée par le circuit local de l'abonné appelé, particulièrement quand l'abonné est connecté via une courte ligne au bureau B. 



   Dans le cas d'une nouvelle réponse, le signal de ré- ponse est répété, ce qui rétablit les circuits dans la condition de conversation. Les signaux de nouvelles réponses et de fin de conversation en retour peuvent être répétés un certain nombre de fois. 



   Quand l'abonné appelant replace son microtéléphone sur le crochet commutateur, l'opératrice observe une lampe de fin de conversation sur le côté national de son circuit de connexion. 



  L'opératrice peut ou non maintenir l'abonné appelant et recevoir un signal de supervision complet sur le coté appelant, suivant les conditions, du système national. Quand l'opératrice reçoit un dou- ble signal de fin de conversation, elle libère la   connexion/en   ré- tablissant la clé de connexion du côté international du circuit de connexion. Cela provoque d'abord l'envoi en direction avant d'un signal de libération qui prépare le rétablissement de tous les cir- cuits engagés dans la région B, et amène le retour d'un "signal de garde de rétablissement" vers l'arrière de B vers A. Quand ce signal est reçu, les extrémités de sortie et d'entrée de la ligne interurbaine internationale employée dans la connexion sont simul- tanément rendues libres. 



   Si la contrée ou le pays de l'abonné appelé   n*est   pas relié directement à la contrée ou au pays d'ou provient   l'appel,mais   interurbain ne peut être atteint qu'en transit à travers un autre bureau inter- national dans une contrée intermédiaire, l'opératrice procède comme avant, mais la manière sdvant laquelle   l'équipement   automatique fonctionne est le suivant : 
Quand l'opératrice a envoyé tous les chiffres requis dans l'enregistreur à clés international, celui-ci choisit une ligne libre dans la direction voulue des lignes interurbaines de sortie. 



  Si on suppose que l'appel provient de la contrée A et qu'il est tran- -sité à travers la contrée B vers une autre contrée C, l'enregistreur, 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 en réponse de la réception du code international de la oontrée C, commence la sélection d'une ligne libre vers la oontrée B. Puis- que dans ce cas l'enregistreur est actionné conformément au fait que la ligne choisie ne conduit pas directement au pays ou à la contrée voulue, il provoque, lors du choix d'une ligne interurbaine de départ vers la contrée B, l'envoi d'un "signal de connexion international" sur la ligne, lequel est reçu sur la ligne interurbaine d'arrivée dans la contrée B.

   La réception de ce signal amène à présent le circuit de ligne interurbaine d'arrivée de connecter un enregistreur de transit TR, et aussitôt que cela a lieu, la ligne d'arrivée en- voie un signal en retour vers la contrée A. Le procédé pour envoyer oe signal diffère de celui envoyé sous le contrôle d'un enregistreur national, et est désigné sous le nom de "signal international pour procéder à l'envoi". Il amène l'enregistreur à clés international à envoyer les chiffres du code international via la ligne interur- baine vers l'enregistreur de transit.

   Celui-ci, lors de la récep- tion de ces chiffres, amène le circuit de ligne interurbaine d'ar- rivée à choisir une ligne interurbaine de sortie vers la contrée C, et dans ce but, les circuits de lignes interurbaines d'arrivée sont branchés aux arcs des chercheurs associés avec les lignes interurbai- nes de sortie vers les différâtes oontrées ou pays directement ac- cessibles de la contrée B. Quand une ligne libre vers la oontrée B a été choisie, l'enregistreur de transit, qui est actionné pour le cas d'une ligne conduisant directement à la contrée voulue, amène l'envoi sur cette ligne d'un   "signal   de connexion national" vers l'équipement des lignes interurbaines d'arrivée dans la contrée C, puis se déconnecte lui-même du circuit de ligne interurbaine d'arri- vée de B.

   Les deux lignes interurbaines, dans la contrée B, sont maintenant interconnectées et sont amenées directement en condition de co nversation pour laquelle l'équipement récepteur   VFE   ne répond à d'autres appels que les signaux de rétablissement en avant et de garde de rétablissement. Tous les autres signaux sont transmis à -travers la contrée B sans affecter l'équipement en B. 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 



   L'envoi du signal national de connexion vers C amène la connexion en C d'une ligne de liaison et d'un enregistreur na- tional qui envoie un signal national   "procéder   à   l'envoi".   Celui- ci est transmis via le bureau B directement vers le bureau A, et lors de sa réception l'enregistreur international à clés prooède à l'envoi des chiffres de numérotation nationale. L'appel est alors complété, comme cela a été décrit précédemment. La seule difference est la manière dans laquelle les différents circuits engagés dans la connexion internationale sont réalisés. Quand le signal de réta- blissement vers l'avant est envoyé du bureau A, il est reçu simul- tanément aux bureaux B et C.

   Il ne provoque pas immédiatement l' interruption de la connexion en B, mais cela arrive seulement quand oe signal est transmis, de sorte que la longueur totale du signal est reçue à la fois en B et C. Les circuits de lignes interurbaines d'arrivée en B et C renvoyent alors le signal de garde, chaque cir- cuit ayant soin que l'extrémité correspondante de   s&rtie   soit libérée simultanément aveo l'extrémité d'entrée quand ce signal est passé 
On peut imaginer le cas où des lignes directes sont pré -vues de la contrée A à la contrée C,et que par suite d'occupation de ces lignes directes la connexion doit être dirigée à travers B et C. 



  Par suite, quand l'enregistreur international à clés en A a reçu tou- tes les informations voulues pour établir l'appel international,une ligne directe vers C est d'abord recherchée, mais si aucune de ces lignes n'est trouvée libre, un signal est émis à cet effet, ce qui modifie le fonctionnement de l'enregistreur, de manière àce qu'il choisisse une ligne vers B, L'enregistreur international à clés est maintenant en position pour que la ligne choisie ne conduise pas directement vers la région demandée, et par suite au lieu d'envoyer le signal national de connexion, comme cela a lieu dans le cas d'une ligne directe vers C, il envoie une signal international de connexion vers l'équipement d'arrivée en B Par suite, cet équipement choisit un enregistreur de transit, et l'appel s'effectue comme cela a été décrit pour un appel en tandem.

   Cela permet que, bien que normalement 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 l'enregistreur international à clés, ayant choisi une ligne di- recte vers C, doit transmettre les chiffres du code international, il agira maintenant, par suite de la réception du signal interna- tional "procéder à l'envoi" venant de l'enregistreur de transit B, pour provoquer l'envoi du code international. 



   On peut imaginer un autre cas dans lequel un appel de A vers C est normalement transité à travers la contrée B, et dans lequel la possibilité est prévue que si aucune ligne direote n'a été trouvée utilisable entre B et C, l'appel peut être détourné ou acheminé de B à travers D vers C. En résumé le fonctionnement a lieu comme suit : 
L'enregistreur international à olés, ayant reçu l'in- dication nécessaire pour établir un appel vers la contrée C, choisit une ligne de A vers B, puisqu'il est assuré qu'il n'y a aucune li- gne direote de A vers C.

   Dans la manière décrite pour un appel tan- dem, un signal. international de connexion est envoyé sous le contrôle de   l'enregistreur     à   clés vers l'équipement d'arrivée en B, et quand un enregistreur de transit a été attaché en B, il transmet vers A le signal international "procéder à l'envoi". L'enregistreur à clés en- voie maintenant les chiffres du code international pour C qui sont reçus à l'enregistreur de transit en B. Cet enregistreur   est d'abord   amené à saisir une ligne directe de B vers C, mais comme aucune ligne semblable n'est libre, il reçoit un signal à cet effet qui change son fonctionnement, de sorte qu'il choisit une ligne de B vers D.

   Main- tenant, comme la ligne choisie ne va pas   direotenmt   vers la contrée demandée, l'enregistreur de transit envoie le signal international de connexion vers l'équipement d'arrivée en D, amenant la connexion en c point d'un enregistreur de transit. L'enregistreur de transiten B se déoonneote lui-même, et oelui en D transmet le signal interna- tional "procéder à l'envoi", qui maintenant passe à travers l'équi- pement tandem en B directement vers A. La réception de ce signal en A provoque l'envoi par l'enregistreur international à clés des chiffres du code international une deuxième fois, et ces chiffres      sont maintenant transmis via B vers l'enregistreur de transit en D. 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 



  Cet enregistreur amène alors la connexion d'une ligne de D vers C, et envoie le signal national "procéder à l'envoi" vers l'équipement d'arrivée en C. Une ligne nationale de connexion et un enregistreur sont connectés en C, et cet enregistreur envoie le signal national "prooéder à l'envoi" qui est maintenant transmis via les équipements tandems en D et B, directement vers la contrée A. La réception de ce signal amène maintenant   l'enregistreur &   clés de procéder à l'en- voi des codes nationaux qui sont requis dans la contrée C pour com- pléter la connexion. 



   De ce qui précède il est évident que l'enregistreur international à clés est arrangé pour que chaque fois qu'il reçoit le signal international "procéder à l'envoi", il transmet toujours le code international de la contrée de destination. Cela peut être fait un certain nombre de fois suivant le nombre de bureaux de tran- sit que comporte la connexion. Seulement, quand le signal. national   "prooéder   à l'envoi" est reçu à l'enregistreur international à clés, cela amène l'envoi de chiffres du code national. 



   Au lieu d'envoyer les signaux "international" et "national procéder à l'envoi", l'arrangement peut être tel que chaque bureau international utilisé dans une connexion envoie en retour son propre code international. L'enregistreur à clés au bureau d'origine sera arrangé pour comparer le code reçu avec le code international demandé. Chaque   rois   que le code reçu est différent da code   deman-   dé, celui-ci sera transmis, puisque le bureau atteint doit être olai -rement un bureau de transit pour l'appel.   Quand   un code reçu est le même que le code demandé, il est évident que le burean interna- tional terminue a été atteint. 



   Chaque code international reçu par l'enregistreur à clés peut être indiqué à l'opératrice d'une manière visuelle, et cette opératrice peut enregistrer sur un ticket chaque contrée à travers laquelle une connexion passe. Les codes des contrées deman- dées et d'origine peuvent être enregistrés à chaque bureau de transit et international terminus aveo d'autres informations. La contrée 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 d'origine aura naturellement un enregistrement complet de l'appel sur le ticket de l'opératrice. De cette manière chaque oontrée traversée aura un enregistrement de la connexion. 



   Bien que les principes de l'invention aient été expo- sés en se basant sur un mode de réalisation particulier de l'inven- tion, des modifications peuvent être apportées tout en rentrant dans le champ de cette invention, car la description précédente a été donnée à titre d'exemple et non limitative.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   SYSTEM IMPROVEMENTS FOR CENTRAL TELECOMMUNICATION OFFICES.



   Inventor: M. den Hertog.



   The present invention relates to central office systems for the transmission of telecommunications over long distances. Its aim is to improve and perfect the automatic or semi-automatic establishment of such connections.



   The main fact of the invention relates to a central office for long distance telecommunications containing recording equipment for servicing calls passing through this office, this equipment comprising: means for recording the identity of the called office; means for recording the identity of the called subscriber; means for recording the identity of the calling office; means for responding to one of two different signals, called "send" signals, coming from a point of the established connection; means for transmitting signals

 <Desc / Clms Page number 2>

 identifying the long distance offices called and calling when one of said signals is received;

   and means for transmitting signals identifying the called subscriber in response to the other of said sent signals.



   The invention is described by considering the automatic establishment of international calls originating from the international office or head end, which is located in the country or the region from which the call is made, to a called subscriber. which is located in another country or region, either to the head end of this other country by a direct international line or path, or through international transit offices or head of lines which are located in one or more countries or regions intermediaries, to end up at the terminal office. The digital information is transmitted according to the binary code with four elements giving sixteen different combinations.

   Ten of these combinations are used for the digits one through zero, and the other combinations are used to indicate special switching conditions or signals.



   In order to facilitate the establishment of international connections, it has been proposed to send two different connection signals, one to indicate that an international transit connection is to be extended, and the other to indicate that a connection is required for national switching equipment. It has also been proposed to send: "proceed to send" signals different from the intermediate and terminal heads of the connection; an international analogue signal; and a signal of the same kind but national.



   The invention is described with reference to the accompanying drawing, which schematically shows the equipment of an international interurban switchboard of a head end. For various reasons it has been found advantageous to transmit from the original trunk register not only the requested country code, but also that of the originating country, to various other international offices included in a connection. It has also been proposed to transmit the country of origin code immediately after the requested country code digits to transit points.

   In the case of the terminal office,

 <Desc / Clms Page number 3>

 the original code is preferably sent last, @
The following facts should be mentioned:
When tandem and / or auxiliary direction operations must be used for certain connections, administrations wish to record the particularities of calls crossing their territory, and in this case the point of origin of the call must be known in order to be able to credit the price of the transit to the country of origin. In the case of a large use of auxiliary routes, knowledge of the origin of calls is sometimes necessary for statistical purposes, in order to determine if the number of calls directed by auxiliary routes is not too high. , which would require an increase in the number of spoken lines.

   The international origin code can * be used to obtain, from auxiliary or terminating operators, a "language set" allowing the understanding of the originating operator.



   In oertahs cases, the original code can be useful in determining possible routes or alternate routes. There are several reasons why it is advantageous to separate national traffic from transit traffic at an incoming international trunk before receiving certain digital information. The following cases may be mentioned:
As the majority of incoming calls are destined for the national network, it is advantageous, in many cases, to separate international trunk lines from those carrying exclusively national traffic, and from those carrying mainly transit traffic. In this way, most of the arrival circuits will be simple in shape and will not need to be pupinized according to the conditions required in transit traffic.



   In order for the lines to be used in an efficient manner, it may be found necessary to calculate the number of terminal or national lines on a very precise probability basis, and to calculate the lines for transit on a wider probability basis. , so that in the event of overloading of the lines

 <Desc / Clms Page number 4>

 terminal s, part of the national traffic flows to the transit lines.

   In this case it is necessary to provide the indication, for an incoming transit line, that it serves a terminated call before any selective information is sent, since the selection of the national network by a digital indication may be omitted at terminating lines, and therefore also be omitted at terminating transit lines for terminus calls,
By separating feeder circuits for national traffic from those for transit traffic, a simpler circuit arrangement can be achieved since only national feeder circuits need to be arranged for separation and the repetition of pulses for the call of an auxiliary attendant,

   and for the return of signals such as auditory busy signal, ringing signal, etc., while international connecting circuits must be established in such a way as to allow full access of the outgoing trunk lines. and the possibility of use in case of overload or routing by auxiliary routes.



   One therefore proposed that two separate connection signals should be used: the first to indicate a terminal or national call, and the second to indicate a transit call. The first of these signals is employed on both terminal and tandem trunk lines, and in each case results in the connection of a national trunk circuit and a national recorder to the international trunk line. 'arrival. The second signal is used only for tandem trunk lines, and leads to the connection of an international trunk line and / or a transit registrar.



  Suggested reporting codes.



   It has been proposed to use the signal "Cy" for the international connection signal, and the signal "Cx" for the national connection signal. The prefix "C" is used in order to distinguish between connection signals and selective pulses which include only the short pulses of "x 'and" y "alone, so

 <Desc / Clms Page number 5>

 that when, as a result of a fault, a line is selected which at the terminating end has been brought into a normal condition and is already connected to an terminating recorder, the reception of the connect signal cannot be interpreted as the beginning of a numerical designation, and will allow switching of the arrival line in the desired condition, according to the type of call.



   The type and number of "prooed-to-send" signals depends largely on the tandem switching method used. Three different possibilities exist: a) The one according to which the translation of all the selections at the various international tandem points is concentrated at the registrar in the international long distance office of origin, and in which the various tandem selections are transmitted directly. from this recorder to the desired international tandem central offices. b) That according to which no translation takes place at the originating international trunk register, but in which this translation is decentralized and takes place at each of the tandem points envisaged, resulting from the complete international trunk code received from the register original.

   Further by this arrangement, the complete international code is then passed from each tandem point to the next, until the requested national network is reached.



  So in this case the originating international register sends the international code only once. o) A method similar to the one described in !? but in which the international long distance code is not retransmitted from each tandem central office, but is repeated from the originating long distance recorder each time the latter receives a "proceed to send" signal, indicating that the code international long distance from the requested national network must be sent to another tandem office.



   A considerable difference between method a on the one hand and metgides b and c on the other hand is in the way in which the auxiliary routing is carried out. With the direct method in a, the only information sent to a transit point

 <Desc / Clms Page number 6>

 is the destination of the next tandem office in the established connection, but no information is sent regarding the final destination of the call. Therefore, the auxiliary routing can be chosen only by routes leading to the neighboring tandem office in the established connection.

   On the other hand with methods b and ±, because the final destination of the call is known to each tandem office, it becomes possible to route a call by an auxiliary route, in such a way. that the established connection can be derived on the tandem desktop which would normally be next in the connection. This method should be preferred, despite the greater expense of decentralized translation, if the auxiliary routing in the future is to be carried out on a large scale.



   The advantage of method o over method b is that in this way the international transit registers at the various tandem offices can be greatly simplified, since there is no need for them to contain digit sending equipment, while repetition of the international code by the original long distance recorder does not cause any serious complications, and is possible since also other signals will have to be sent.



   Since method 9- is taken as the basis for the proposed signaling code, this method can be described in more detail as follows:
It is assumed that a call coming from an international trunk called of origin A must be served through two tandem trunk centers B and C to an international trunk center terminus D. The recorder at A will trigger all / first the selection of a line to B and the sending of the "internaitonal" connection signal Cy to the tandem office B. This causes at B the connection of an international transit register which causes the sending of a the signal "proceed to send" to the outgoing recorder at A. The two-digit international long distance code of the national network associated with office D is sent to B.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  The recorder in B causes the selection of a line to C and the sending of the international connection signal, and from then on an international transit recorder is connected to C by which the recorder in B is disconnected. The "proceed to send" signal sent from C is transmitted directly to the output recorder at A, repeating the international long distance code for D to the recorder in C. This causes a line to be selected to D and sends the national connect signal Cx, which causes the connection of a link circuit and a national register in D, while the transit register in C is disconnected.

   Connecting the national recorder at D will now cause the transmission of a "proceed to send" signal of a character different from the one used so far, and this signal informs the start recorder at A that office D has been reached, causing the transmission of the first digit of the national code.



   In the case where, for example, no line is found free at office B to office C, an auxiliary routing can take place in several ways, for example directly via an office E to office D. In each case the operation is the same as if the normal path were used, and the international intercity code is repeated from the recorder at office A to each tandem office used in the connection, until finally office D, is reached *
It was imposed to use a "y" signal for the international signal "proceed to send", ie. that transmitted from offices B and C in the previous example, and a signal. "x" for the national signal "proceed to send" which is that transmitted from the office. In the same example.

   It should be observed that the signal "y" will be used in response to a connection signal: "cy" and the signal "x" in response to a connection signal "Cx". It has also been proposed to use the signal "x" after each digit of the national code, and after the number of the national subscriber, so that by this arrangement a verification is obtained that the four pulses of each digit have been received correctly and recorded.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   When a subscriber's call is transmitted to the international trunk switchboard for fast service via one of the junctions marked LINA in the drawing, (incoming national trunk line: a CC key connection circuit is engaged on a operator position through an LL call distribution link line. After noting the particulars of the call on a ticket, the operator, in the event that lines in the requested direction are free, immediately proceeds the establishment of an international connection on the so-called "international" side of the connection circuit to which the calling subscriber is connected by the so-called "national" code via the registration connection.

   This "international" side is shown in the drawing on the right side of the position (the crosses on the reinforced lines representing these circuit indicator keys). The CH changeover contact, shown at left, or "national" side, represents a relay that operates and connects the circuit to the call distribution line, when connected.



   By activating the ole disconnection on the international side, the operator's connection circuit chooses a free IKR international key recorder, which causes the lighting of a pilot light associated with the key table of this position. This key table is now linked to the recorder, and the operator sends the requested information into the recorder by successively lowering: a) - the digits of the "international code" of the requested country, b) - the digits the "national oode" indicating the region, district or network requested within this country, o) - the digits of the number of the local subscriber called, d) - the "end of sending" key.



   The operator's connection circuits are plugged into the arcs of the IF researcher groups, each group corresponding to one of the other countries which are directly accessible from the considered country, and each researcher is associated with a line. in the group leading to the corresponding region

 <Desc / Clms Page number 9>

 
If we assume that the call comes from an "A" oontée and is directed to a "B" country, the recorder at "A" causes the IF seekers, associated with the lines at "B", to re - seek, and one of the seekers seizes the connection circuit on which the call is transmitted, this call being thus extended via an exit trunk circuit to an incoming trunk circuit ITLC in region B.

   The complete equipment in office B is identical to that of office A which is shown in the drawing.



   The researchers cease their action, and the recorder now sends a connect signal across the chosen international line. In the case considered, this is referred to as the national connection signal because the recorder is assured that a line has been seized leading directly to the requested region, so that connection can be obtained to the. national equipment at office B ensuring access to the calling region. Reception of the national connection signal by the VITE equipment at the incoming trunk line circuit of office B causes a group of researchers to be activated, each of which is associated with a national connection circuit.

   One of these free circuits is seized and in turn connects a free national recorder NR. This signals the fact that it is connected and ready to receive digital information by causing a "proceed to send" signal. , which in this case is the national signal. This is transmitted back via the international trunk line, and received by the VITE equipment associated with the OTLC output trunk line circuit, which signals to the international key logger that it is now possible to proceed to the connection. 'sending of digits b and c, which is done by code signals, o. to.d. in the binary code.



   The digits of the international code are not transmitted. This code fulfilled its function in office A by causing the selection of a line leading to the requested region and by

 <Desc / Clms Page number 10>

 choosing the national connection signal for transmission to B, which brings about the connection of such a line. The digits b and c mentioned above are transmitted one at a time, each on receipt of a national signal "proceed to send", which is transmitted by the national register in B, each time a figure has been completely received.



   All indicative digits of the called subscriber in region or where B are sent to the national register at B, and this now ensures the control of the completion of the connection to this subscriber following the signaling and reporting method. switching in use in the envisaged region. By way of example, the drawing shows how the national link circuit LN gives access to the national trunk LINS exit lines, chain being associated with a finder and via which the connection can be obtained with any subscriber of the oontrée. Other methods may be used, if the national switch system so requires.



   After all the digits have been transmitted, the "end of pulses" signal is sent by the goose recorder in the form of, for example, the binary code "15", after which this recorder disconnects from the connection.



   The international key recorder does not begin its search for an output trunk line until after the operator sends the "end of pulses" signal through its key table to this recorder. This allows the attendant, by lowering a "delete" option, to cancel all the digits stored in the recorder, and to start sending again if an error has been made, without causing the selections to be canceled. already carried out, and to free up the interurban lines already engaged, thus ensuring. the duration of blocking of lines to a minimum.



   The transmission of the "end of transmission" signal from the key logger in office A to the national register in office B, places the international line in a talk condition as long as the connection of the VFE equipment. is envisioned,

 <Desc / Clms Page number 11>

 so that from this moment, no other signal of the "binary code" type can be transmitted. It is obvious that the conversation circuit cannot be connected to the national network until the recorder has completed the selection.



   Receipt of the "end of send" signal allows the national registrar to know when it operated with the last digit, and thus allows it to create the "end of selection" return signal. This signal is transmitted to office A, and therefore the national recorder itself disconnects from the connection.



  Reception of this signal at office A causes the called subscriber's supervisory lamp associated with the connector circuit to light up in front of the operator, so that it is warned by a visual signal that the connection is complete. .



   It has been assumed that from the national trunk system, electrical indications can be given of the conditions of the called line, for example whether the line is free or busy, and that the national trunk line can correspondingly cause the return to be sent either. 'a call signal, or an oopation signal after the end of selection return signal. As a result, the connector circuit at office A provides for the connection of either a call signal or a busy signal of the kind used in region A. In addition, arrangements can be made to give signals. visuals to the operator, to indicate these conditions.



  In the event that the national trunk system cannot give an electrical indication of the condition of the called line, it may be necessary to arrange the national recorder so as to obtain this indication after the end of the selection in a different way. , for example by means of a signal detector which can distinguish between a number signal and a busy signal as provided by the national trunk system in region B.



  In this case, the national recorder will create either the ringing signal or the busy signal to be given to office A and then disconnect itself.



   Assuming that the called line is free, the national long distance system must be arranged so that the subscriber

 <Desc / Clms Page number 12>

 is automatically rung, and the ringing current must be disconnected when the subscriber answers. The answer signal is transmitted through the national trunk system to the national trunk line in the usual manner, and the system is converted, if necessary, into the type of signal required for the international system. This signal is received on the outgoing trunk line at office A and causes the supervisory lamp of the called line to go off vis-à-vis the operator.

   When mechanical means must be provided to record the duration of the conversation or to reduce the price of the connection, the signal sets the counting mechanism in motion.



   When the called subscriber answers quickly, it may be that the answer signal must be sent even before it is possible to transmit the auditory call signal. By using a two-frequency signaling system, the ringback signal can be advantageously suppressed in this case, so as to speed up the moment the call is established.

   When using a single frequency signaling system, it is necessary to supplement the ringing signal and to follow it with the answer signal. During the ringing, the conversation connections are interrupted both in the office A and ai office B, so as to prevent ringback signals from being unduly connected on the international line, and to prevent interference between the signal of the national system at B and the signal called locally at A. So the response signal also results in disconnecting the signals and placing the circuit in a talk condition.

   When the called subscriber returns his telephone to the hook-switch after the conversation, the national long distance system transmits this condition to the national connection line at office B, and causes the return of an end-of-call signal. conversation towards office A, which causes the supervisory light vis-à-vis the operator to light up. In addition, this return signal at the end of the conversation causes the opening of the conversation circuit, in order to 'avoid a decrease

 <Desc / Clms Page number 13>

 balance when the line is no longer terminated by the called subscriber's local circuit, particularly when the subscriber is connected via a short line to office B.



   In the event of a new response, the response signal is repeated, which restores the circuits to the talk condition. The return signals for new responses and end of conversation may be repeated a number of times.



   When the calling subscriber replaces his micro-telephone on the hook-switch, the operator observes an end-of-conversation lamp on the national side of his connection circuit.



  The operator may or may not maintain the calling subscriber and receive a full supervision signal on the calling side, depending on the conditions of the national system. When the attendant receives a double end of conversation signal, she releases the connection / by re-establishing the connection key on the international side of the connection circuit. This first causes a release signal to be sent in the forward direction which prepares for the reestablishment of all circuits engaged in region B, and causes a "reestablishment guard signal" to return to the network. back from B to A. When this signal is received, the outgoing and incoming ends of the international trunk line used in the connection are simultaneously cleared.



   If the country or country of the called subscriber is not directly connected to the country or country from which the call originates, but interurban can only be reached in transit through another international office in an intermediate country, the operator proceeds as before, but the way in which the automatic equipment works is as follows:
When the attendant has sent all the required digits into the international key logger, it chooses a free line in the desired direction of the outgoing trunk lines.



  If we assume that the call originates from country A and that it is transmitted through country B to another country C, the recorder,

 <Desc / Clms Page number 14>

 in response to the reception of the international code from oontée C, starts the selection of a free line to oontrée B. Since in this case the recorder is activated in accordance with the fact that the chosen line does not lead directly to the country or to the desired country, it causes, when choosing an outgoing trunk line to country B, the sending of an "international connection signal" on the line, which is received on the incoming trunk line in the region B.

   Receipt of this signal now causes the incoming trunk line circuit to connect a TR transit register, and as soon as this occurs, the incoming line sends a signal back to country A. The process to send this signal differs from that sent under the control of a national recorder, and is referred to as the "international signal to send". It causes the international key register to send the digits of the international code via the interurban line to the transit register.

   The latter, upon receipt of these digits, causes the incoming trunk line circuit to choose an output trunk line to country C, and for this purpose, the incoming trunk line circuits are connected to the arcs of the searchers associated with the output interurban lines towards the different oontées or countries directly accessible from the country B. When a free line towards the oontée B has been chosen, the transit recorder, which is activated for the case of a line leading directly to the desired region, causes the sending on this line of a "national connection signal" to the equipment of the incoming interurban lines in region C, then disconnects itself - even from the trunk line circuit of arrival of B.

   The two trunk lines, in Country B, are now interconnected and are brought directly into a reversing condition for which the VFE receiving equipment responds to calls other than the Restoration Forward and Restore Guard signals. All other signals are transmitted through country B without affecting the equipment in B.

 <Desc / Clms Page number 15>

 



   Sending the national connect signal to C brings a connection to C to a link line and a national recorder which sends a national "proceed to send" signal. This is transmitted via office B directly to office A, and when it is received the international key register proceeds to send the national numbering digits. The call is then completed, as described above. The only difference is the way in which the different circuits involved in the international connection are realized. When the forward recovery signal is sent from office A, it is received simultaneously at offices B and C.

   It does not immediately cause the connection to be interrupted at B, but this only happens when a signal is transmitted, so that the full length of the signal is received at both B and C. The incoming trunk circuits in B and C then send back the guard signal, each circuit taking care that the corresponding end of output is released simultaneously with the input end when this signal has passed
One can imagine the case where direct lines are provided from country A to country C, and that due to occupation of these direct lines the connection must be directed through B and C.



  Consequently, when the international key register at A has received all the information required to establish the international call, a direct line to C is first searched, but if neither of these lines is found free, a signal is emitted to this effect, which modifies the operation of the recorder, so that it chooses a line towards B, The international key recorder is now in position so that the chosen line does not lead directly to requested region, and therefore instead of sending the national connection signal, as in the case of a direct line to C, it sends an international connection signal to the incoming equipment in B Par This equipment then chooses a transit recorder, and the call is made as described for a tandem call.

   This allows that, although normally

 <Desc / Clms Page number 16>

 the international key register, having chosen a direct line to C, must transmit the digits of the international code, it will now act, following receipt of the international signal "proceed to send" coming from the transit recorder B, to trigger the sending of the international code.



   One can imagine another case in which a call from A to C is normally transited through country B, and in which the possibility is provided that if no direote line has been found usable between B and C, the call can be diverted or routed from B through D to C. In summary, the operation takes place as follows:
The international olé recorder, having received the necessary information to establish a call to country C, chooses a line from A to B, since it is ensured that there is no dial-up line. A to C.

   In the manner described for a tandem call, a signal. international connection is sent under the control of the key register to the incoming equipment at B, and when a transit register has been attached at B, it transmits to A the international signal "proceed to send" . The key logger now sends the digits of the international code for C which are received to the transit logger in B. This logger is first made to enter a direct line from B to C, but as no such line is free, it receives a signal to this effect which changes its operation, so that it chooses a line from B to D.

   Now, as the chosen line does not go directly to the requested region, the transit recorder sends the international connection signal to the incoming equipment at D, bringing the connection to a point of a transit recorder. . The transit recorder in B deactivates itself, and it in D transmits the international signal “proceed to send”, which now passes through the tandem equipment in B directly to A. The reception of this signal at A causes the international key register to send digits of the international code a second time, and these digits are now transmitted via B to the transit register at D.

 <Desc / Clms Page number 17>

 



  This recorder then brings the connection of a line from D to C, and sends the national signal "proceed to send" to the incoming equipment in C. A national connection line and a recorder are connected in C, and this recorder sends the national signal "proceed to send" which is now transmitted via the tandem equipment in D and B, directly to country A. The reception of this signal now causes the recorder & keys to proceed to the sending national codes which are required in region C to complete the connection.



   From the above it is evident that the international key register is arranged so that whenever it receives the international signal "proceed to send", it always transmits the international code of the destination country. This can be done a number of times depending on the number of transit offices in the connection. Only when the signal. national "proceed to send" is received at the international key register, this leads to the sending of digits of the national code.



   Instead of sending the "international" and "national proceed to send" signals, the arrangement may be such that each international office used in a connection sends back its own international code. The key recorder at the originating office will be arranged to compare the code received with the requested international code. Each king that the code received is different from the requested code, this one will be transmitted, since the office reached must be a transit office for the call. When a received code is the same as the requested code, it is evident that the terminated international burean has been reached.



   Each international code received by the key logger can be indicated to the operator in a visual manner, and this operator can record on a ticket each country through which a connection passes. The codes of the requested countries and of origin can be registered at each transit office and international terminus with further information. The country

 <Desc / Clms Page number 18>

 the original will naturally have a complete recording of the call on the attendant's ticket. This way each crossing will have a record of the connection.



   Although the principles of the invention have been set forth on the basis of a particular embodiment of the invention, modifications can be made while falling within the scope of this invention, since the foregoing description has been made. given by way of example and not limiting.


    

Claims (1)

RESUME L'invention se rapporte à des systèmes pour bureaux oentraux servant à la transmission de télécommunications à grandes distances ou interurbaines internationales, et a pour but d'amélio- rer et'de perfectionner l'établissement automatique ou semi-automati- que de connexions de ce genre. ABSTRACT The invention relates to central office systems for the transmission of long distance or international long distance telecommunications, and aims to improve and improve the automatic or semi-automatic establishment of telephone connections. this genre. L'invention concerne particulièrement : 1 - Un bureau interurbain de télécommunication renfer- mant un équipement enregistreur servant pour des appels passant à travers le dit bureau, cet équipement comprenant : des moyens pour enregistrer l'identité du bureau interurbain demandé ; moyens pour enregistrer l'identité de l'abonné demandé ; des moyens pour enregistrer l'identité du bureau interurbain appelant; des moyens pour répondre à l'un de deux procédés différents pour envoyer des signaux d'un certain point de connexion établie ; des moyens pour transmettre des signaux identifiant les bureaux interurbains ap- pelant et demandé quand un des dits signaux est reçu; et des moyens pour transmettre des signaux identifiant l'abonné appelé en réponse à l'autre des dits signaux. The invention relates in particular to: 1 - A long distance telecommunications office containing recording equipment used for calls passing through said office, this equipment comprising: means for recording the identity of the requested long distance office; means for recording the identity of the requested subscriber; means for registering the identity of the calling long distance office; means for responding to one of two different methods for sending signals from a certain point of established connection; means for transmitting signals identifying the long distance offices calling and requested when one of said signals is received; and means for transmitting signals identifying the called subscriber in response to the other of said signals. 2 - Un bureau interurbain de télécommunication, tel que mentionné ci-dessus, dans lequel le dit équipement enregistreur oomprend deux types d'enregistreurs, un pour des appels en transit et l'autre pour des appels intérieurs ou terminus, cet équipement comprenant aussi : des moyens répondant à l'un de deux signaux de connexion provenant d'un bureau précédent dans la connexion; des <Desc/Clms Page number 19> moyen? adaptés pour choisir un ou l'autre de ces deux types d'en- registreurs sous le contrôle du dit moyen répondant aux signaux; et des moyens envoyeurs de signaux adaptés pour transmettre vers le dit bureau précédent un des dits signaux pour procéder à l'envoi. 2 - A long-distance telecommunication office, as mentioned above, in which said recording equipment includes two types of recorders, one for calls in transit and the other for internal or terminal calls, this equipment also comprising: means responding to one of two connection signals from a previous office in the connection; of <Desc / Clms Page number 19> way? adapted to choose one or the other of these two types of recorders under the control of said means responding to the signals; and signal sending means suitable for transmitting to said previous office one of said signals to proceed with sending. @ @
BE488633D BE488633A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE488633A true BE488633A (en)

Family

ID=133779

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE488633D BE488633A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE488633A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0276754B1 (en) Communication routing method for a digital time division exchange network
EP0510861B1 (en) Method of rerouting telecommunications traffic
FR2497040A1 (en) PACKET TELECOMMUNICATIONS NETWORK
NO301509B1 (en) Carrier-independent online services
FR2713854A1 (en) A method of controlling components of a communication system
JP2001523426A (en) Method and apparatus for routing internet calls
EP0254920B1 (en) System for connecting telephone subscribers organised around a digital time division exchange
CA1273679A (en) Telesignalling method and device for a bidirectional digital transmission link
BE488633A (en)
EP0075248A1 (en) Signal distribution device for an automatic time-division switching system
EP0821512B1 (en) Method for providing services to subscribers of a telephone network
CH661164A5 (en) AUTOMATIC SWITCH WITH VIDEO SWITCHING MATRIX.
CA1066794A (en) Telephone concentrator
EP0018865B1 (en) Concentrator-deconcentrator device
FR2781632A1 (en) ANALOG TELEPHONY BASE WITH DIRECT SELECTION OF USERS ON ARRIVAL
BE488676A (en)
FR2489643A1 (en) Opto-electronic enhancement link for telecommunications - uses groups of optically linked photo-transmitters and receivers arranged in array
FR2620887A1 (en) TELEPHONE INSTALLATION WITH RADIO LINK
BE476206A (en)
BE377986A (en)
CH513562A (en) Mobile radio link installation
BE469508A (en)
CA2279067A1 (en) Virtual phone line access device
BE481276A (en)
CH395203A (en) Dispositif de concentration de lignes telephoniques ou analogues