BE485947A - - Google Patents

Info

Publication number
BE485947A
BE485947A BE485947DA BE485947A BE 485947 A BE485947 A BE 485947A BE 485947D A BE485947D A BE 485947DA BE 485947 A BE485947 A BE 485947A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
flywheel
shaft
cam
lever
machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE485947A publication Critical patent/BE485947A/fr

Links

Landscapes

  • Portable Nailing Machines And Staplers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MACHINE A AGRAFER   ENTRAINEE   PAR UN   MOTEUR   
On connait les appareils à agrafer dont le fonc- tionnement est commandé soit par un levier manoeuvré à la main, soit par une pédale. Ces appareils sont de types très- divers et utilisent, soit un ruban métallique dans lequel l'agrafe est découpée et cambrée (brevet belge n  446.144) soit une bobine de fil métallique, soit des bandes d'agra- fes formées à l'avance, soit, enfin, toute autre agrafe ou moyen de former une agrafe. 



   Dans certains cas, les appareils qui viennent d'être définis sont utilisés à une cadence élevée, ce qui rend, à la longue, leur manoeuvre pénible et fastidieuse. 



   Le présent brevet a pour objet un dispositif rendant l'agrafage, à volonté, soit automatique, soit sëmi-automatique, ledit dispositif pouvant servir à la manoeuvre de n'importe quel type   d'agrafeuse.   



   Selon l'invention, l'agrafeuse utilisée est commandée par un balancier mis en action par une came, cette mise en action s'effectuant à l'aide d'un intermé- diaire souple, afin d'éviter tout accident, dans le cas 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 où l'on disposerait une matière trop dure ou trop épaisse entre les mâchoires de l'agrafeuse. 



   La forme de la came est dessinée de manière à rendre aussi constant que possible, le couple demandé par la machine, et le rappel du balancier sur la came est effectué à l'aide d'un ressort. 



   La came est clavetée sur un axe porté par un ou plusieurs paliers. L'arbre est muni d'un volant pouvant, soit tourner librement par rapport à l'arbre, soit en être rendu solidaire à l'aide d'une clavette escamotable. La solidarisation du volant à l'arbre peut se faire soit directement, soit par l'intermédiaire d'un dispositif sou- ple évitant les à coups. Dans le premier cas, le volant peut tourillonner directement sur l'arbre, et dans le second cas, le volant est monté sur des paliers qui lui sont propres. 



   Cette seconde disposition est beaucoup plus avantageuse car elle permet d'assurer une lubrification parfaite des paliers, tout en multipliant le nombre de rainures dans lesquelles peut s'engager la clavette es- camotable, permettant ainsi au mécanisme d'enclenchement d'obéir immédiatement. 



   La volant est commandé par un moteur et des moyens sont prévus pour obtenir plusieurs vitesses de fonctionnement. 



   La clavette escamotable liant le volant à l'axe est maintenue dans la position de clavetage par un ressort. 



  Elle est munie d'un doigt qui, venant buter sur une pièce portée par le bâti de la machine, provoque son escamotage et, par conséquent, la désolidarisation du volant et de l'arbre. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La pièce portée par le bâti de la machine est montée sur un manchon pouvant : a) basculer sous l'action du levier de manoeuvre commandant l'agrafage, libérant ainsi le doigt de la cla- vette qui, sous l'action de son ressort, solidarise le volant à l'arbre, la machine fonctionnant, dès lors, d'une manière continue et un agrafage se produisant à chaque tour de l'arbre. b) se déplacer parallèlement à l'arbre sous l'action d'une commande, de manière à ce que la manoeuvre du levier commandant l'agrafage permette la libération de la clavette et par conséquent, la solidarisation du volant à l'arbre pendant un tour seulement. 



   On va, dans ce qui suit, décrire, en regardées dessins annexés, une réalisation de l'invention et montrer comment elle peut être mise en oeuvre. 



   Dans les dessins : 
La fig. 1 représente la machine vue de profil, la fig. 2 est un plan partiel, 
La fig. 3 est une coupe partielle effectuée suivant la ligne I-II de la fig. 2, 
La fig. 4 est un plan coupe suivant la ligne III-IV de la fig. 2, 
La fig. 5 est une élévation coupe suivant l'arbre d'une variante de réalisation du moyeu du volant, 
Les fig. 6,7, 8,9, 10 et 11 représentent, suivant des coupes perpendiculaires à l'arbre, des variantes de réalisation de la solidarisation du volant à   l'arbre.   



   Ces figures ne sont données qu'à titre d'exemples et les dispositifs représentés par les figures ne sont pas limitatifs de l'invention qui comprend, également, les variantes et modifications conformes à son esprit. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   En seréférant aux fig. 1, 2 et 3, on voit une réalisation de la machine qui utilise, dans le cas par- ticulier, la tête agrafeuse faisant l'objet du brevet belge n 446.144. La machine se compose d'un bâti formé par les cornières 1, les plaques 2, le tout étant soli- dement boulonné par les tiges filetées 3 serrant les di- verses pièces par l'intermédiaire d'entretoises tubulairea 4 (ig.2). Les parties inférieures des cornières 1 sont fixées sur un socle 5   (fig.l)   permettant, par ailleurs, de boulonner la machine sur un établi ou sur une base quelconque. 



   La tête agrafeuse 6 est fixée sur les cornières frontales 1 et cette fixation s'effectue très simplement à l'aide du boulon 7 se vissant dans la tête agrafeuse et prenant appui sur un axe 8 engagé, dans les cornières   fro ntales.   Ce montage rend la tête agrafeuse rapidement interchangeable au moindre incident de fonctionnement. 



   Le mécanisme de la tête 6 est commandé par un balancier 9 oscillant autour de l'axe 10. Une des extré- mités du balancier comporte une rotule 11 pénétrant dans un trou de la pièce à commander. Le balancier 9 est mis en mouvelent par un levier 12 constitué par deux fers plats situés de part et d'autre du balancier 9 et entre- toisés par le manchon 13 et les tiges 14. 



   L'action du levier 12 sur le balancier 9 se fait par l'intermédiaire du ressort à lame 15. Un boulon 16 muni d'un contre-écrou 17 et se vissant dans une pièce 18, articulée au levier 12, permet le réglage de la posi- tion du balancier 9 par rapport au levier 12 et, par conséquent, l'action de la rotule 11 sur les couteaux de la tête agrafeuse 6. 



   Le levier 14 est muni d'un galet 19 roulant sur une came 20 clavetée sur l'arbre 21 tourillonnant, lui- même, dans deux paliers à billes 22. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   On remarque que, pour obvier à l'effort varia- ble demandé par les différentes opérations de la tête agrafeuse, la came est établie de manière à ce que l'ef- fort demandé au moteur soit le plus constant possible. 



  On remarque, également, que cette came est évidée (fig. 4) afin de diminuer son inertie au moment de son démarrage. 



   Le galet 19 est maintenu au contact de la came 20 au moyen d'un ressort à boudin R travaillant à la trac- tion et dont les points d'application sont situés, reppec- tivement, sur le levier 12 et sur une entretoise du bâti. 



   A l'extrémité de l'arbre 21 se trouve le volant 23 qui peut soit tourner librement sur l'arbre, soit y être solidarisé au moyen de la clavette escamotable 24. 



  Cette clavette est semi-cylindrique et est logée dans une rainure appropriée de l'arbre. Elle est guidée à des extré- mités par deux parties cylindriques 25 et retenue par une bague 26. 



   Le pivotement de la clavette est assuré par un doigt 27 qui lui est solidaire et ladite clavette est maintenue dans sa position active par le ressort 28, vi- sible sur les fig. 2 et 4, une des extrémités de ce res- sort prenant appui sur l'arbre, l'autre extrémité agissant sur la clavette. 



   Le doigt 27, tournant avec l'arbre, peut entrer en contact avec une pièce 29, solidaire du bâti de la ma- chine, ladite pièce retenant le doigt 27 et obligeant la clavette 24 à pivoter, malgré l'action du ressort 28, ce qui provoque la désolidarisation du volant 23 de l'arbre 21. 



   La pièce 29 est montée sur un manchon 30 (fig.3) tourillonnant sur un axe fixé 31 et elle peut s'effacer, dans le sens de la flèche, sous l'action d'un levier 32, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 à l'extrémité duquel est accrochée la tige de commande 33 reliée à une pédale de commande (non représentée). 



   La pièce 29 comporte deux saillies 34 et 35 destinées à agir sur le doigt de la clavette escamotable. 



   Ces saillies sont amenées dans leur position de fonctionnement en faisant coulisser la pièce 29 le long de l'axe 31 qui la supporte. Ce coulissement est assuré par l'axe 36 pivotant en 37 et 38 muni d'une pièce de manoeuvre 39 et d'un excentrique 40 dont la rotation provoque le déplacement de la pièce 29 dans le sens des flèches portées sur les fig. 2 et 4. 



   Lorsque la machine fonctionne au régime coup- par-coup, c'est la saillie 35 qui agit sur le doigt de la clavette 24, la pièce 29 fonctionnant à la manière d'un échappement à ancre. Lorsqu'au contraire, la ma- chine fonctionne au régime d'agrafage continu, c'est la saillie 34 qui provoque l'arrêt de l'agrafage. 



   La rotation du volant est assurée à l'aide d' une courroie trapézoïdale placée sur la jante du volant et sur un des étages de la poulie du moteur   M.   La tante du volant ne comportant pas d'étages, il est nécessaire, pour une même longueur de courroie, de pouvoir déplacer le moteu M. A cet effet, celui-ci est monté "à bascule" c'est-à-dire qu'il est fixé au bâti de la machine par une articulation P, le poids du moteur assurant la tension de la courroie. 



   Les fig. 5 et 6 montrent une variante de réa- lisation du moyeu du volant. Dans cette variante, les fonctions de roulement et d'enclenchement sont séparéa, ce qui permet d'assurer chacune d'elle avec plus de sécurité. De plus, cette fonction d'enclenchement se fait par l'intermédiaire d'une liaison élastique. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   En se référant à ces figures, on voit que le volant 23 est monté sur des roulements 40 supportés par des bagues montées sur l'arbre 21 et qui est entouré par une douille 41 comportant intérieurement un certain nom- bre dei rainures destinées à loger la clavette 24. Sur la fig. 6, ces rainures sont au nombre de 6. L'enclenchement se produit ainsi sans aucun retard, dès que la clavette escamotable est libérée, elle peut pivoter sous l'action de son ressort 28 et s'enclencher dans la première rai- nure qui se présente à elle. La liaison entre la douille 41 et le volant 23 est assurée par des blocs élastiques 42 en caoutchouc ordinaire ou en caoutchouc   sy nthétique.   



   De nombreuses variantes peuvent être apportées à cette réalisation de liaison élastique. 



   Dans celle représentée par la fig. 7, les blocs. amortisseurs sont constitués par des cylindres élastiques en caoutchouc naturel ou synthétique, la bague 41 étant montée avec un léger jeu dans le moyeu du volant 23 de manière à lui laisser une certaine liberté lui permettant de se centrer automatiquement sur l'arbre 21. 



   Dans la réalisation de la fig. 8, les blocs élas- tiques 42 sont affaiblis dans leur partie centrale, de ma- nière à s'emmancher "à queue d'aronde" dans le volant 23 et la bague 41. 



   La fig. 9 représente une réalisation dans laquelle l'intermédiaire élastique est constitué par un manchon de caoutchouc 42 comportant des saillies intérieures et exté- rieures, lesdites saillies pénétrant dans des alvéoles pra- tiqués dans le volant 23 et dans la douille 41. 



   Les blocs élastiques peuvent être disposés de la manière indiquée par la partie a de la fig. 10 dans laquelle les blocs sont disposés entre des saillies du volant et de la douille. Les blocs élastiques 42 peuvent être remplacés 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 par des ressorts à boudin 43 visibles sur la partie b de la fig. 10. La partie ± de cette même figure montre qu'il est possible d'utiliser des ressorts 44 placés entre les saillies, l'élasticité réalisée dans ce cas, étant dans un seul sens de rotation. 



   Les ressorts utilisés travaillent à la compres- sion. Dans les réalisations montrées par la fig. 11, les ressorts utilisés travaillent à la traction et les parties a, b, c, de cette figure montrent les différentes façons de placer ces ressorts. 



   Bien entendu, de nombreuses réalisations qui ne sont qu'apparemment différentes les unes des autres, peuvent être données à l'invention et tous les détails décrits ou représentés sur les dessins doivent être considérés comme des exemples et non pas comme limitant la présente invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  MOTOR DRIVEN STAPLER MACHINE
Stapling devices are known, the operation of which is controlled either by a lever operated by hand, or by a pedal. These devices are of very diverse types and use either a metal tape in which the staple is cut and bent (Belgian patent No. 446,144) or a coil of metal wire, or strips of staples formed in advance. , or, finally, any other staple or means of forming a staple.



   In some cases, the devices which have just been defined are used at a high rate, which in the long run makes their operation painful and tedious.



   The present patent relates to a device making the stapling, at will, either automatic or semi-automatic, said device being able to be used for the operation of any type of stapler.



   According to the invention, the stapler used is controlled by a rocker actuated by a cam, this actuation being effected by means of a flexible intermediate, in order to avoid any accident, in the case of

 <Desc / Clms Page number 2>

 where too hard or too thick material would be placed between the stapler jaws.



   The shape of the cam is designed in such a way as to make the torque requested by the machine as constant as possible, and the balance wheel is returned to the cam using a spring.



   The cam is keyed on an axis carried by one or more bearings. The shaft is provided with a flywheel which can either rotate freely with respect to the shaft, or be made integral therewith using a retractable key. The flywheel can be secured to the shaft either directly or by means of a flexible device preventing jolts. In the first case, the flywheel can journal directly on the shaft, and in the second case, the flywheel is mounted on bearings which are specific to it.



   This second arrangement is much more advantageous since it makes it possible to ensure perfect lubrication of the bearings, while increasing the number of grooves in which the retractable key can engage, thus allowing the engagement mechanism to obey immediately.



   The flywheel is controlled by a motor and means are provided for obtaining several operating speeds.



   The retractable key connecting the flywheel to the axle is held in the keyed position by a spring.



  It is provided with a finger which, coming into contact with a part carried by the frame of the machine, causes it to be retracted and, consequently, the separation of the flywheel and the shaft.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The part carried by the frame of the machine is mounted on a sleeve which can: a) tilt under the action of the operating lever controlling the stapling, thus freeing the finger from the key which, under the action of its spring , secures the flywheel to the shaft, the machine therefore operating continuously and stapling occurring at each revolution of the shaft. b) move parallel to the shaft under the action of a command, so that the operation of the lever controlling the stapling allows the release of the key and therefore, the attachment of the flywheel to the shaft during one turn only.



   In what follows, an embodiment of the invention will be described with reference to the accompanying drawings and how it can be implemented.



   In the drawings:
Fig. 1 shows the machine seen in profile, FIG. 2 is a partial plane,
Fig. 3 is a partial section taken along the line I-II of FIG. 2,
Fig. 4 is a sectional plan along line III-IV of FIG. 2,
Fig. 5 is a sectional elevation along the shaft of an alternative embodiment of the flywheel hub,
Figs. 6, 7, 8, 9, 10 and 11 show, in cross sections perpendicular to the shaft, variant embodiments of the attachment of the flywheel to the shaft.



   These figures are given only by way of example and the devices represented by the figures are not limiting of the invention which also includes the variants and modifications in accordance with its spirit.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Referring to fig. 1, 2 and 3 show an embodiment of the machine which uses, in the particular case, the stapling head which is the subject of Belgian patent no. 446,144. The machine consists of a frame formed by the angles 1, the plates 2, the whole being securely bolted by the threaded rods 3 clamping the various parts by means of tubular spacers a 4 (ig.2) . The lower parts of the angles 1 are fixed on a base 5 (fig.l) allowing, moreover, to bolt the machine on a workbench or on any base.



   The stapling head 6 is fixed to the front angles 1 and this fixing is effected very simply by means of the bolt 7 which is screwed into the stapling head and resting on a pin 8 engaged in the cold angles. This assembly makes the stapling head quickly interchangeable at the slightest operational incident.



   The mechanism of the head 6 is controlled by a balance 9 oscillating around the axis 10. One of the ends of the balance comprises a ball 11 penetrating a hole in the part to be controlled. The balance 9 is set in motion by a lever 12 formed by two flat bars located on either side of the balance 9 and spaced by the sleeve 13 and the rods 14.



   The action of the lever 12 on the balance 9 is effected by means of the leaf spring 15. A bolt 16 provided with a locknut 17 and screwed into a part 18, articulated to the lever 12, allows the adjustment of the position of the balance 9 relative to the lever 12 and, consequently, the action of the ball 11 on the knives of the stapling head 6.



   The lever 14 is provided with a roller 19 rolling on a cam 20 keyed on the shaft 21, which is itself journaled in two ball bearings 22.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Note that, to obviate the variable force required by the various operations of the stapling head, the cam is set so that the force required of the motor is as constant as possible.



  Note, also, that this cam is hollowed out (fig. 4) in order to reduce its inertia when it is started.



   The roller 19 is kept in contact with the cam 20 by means of a coil spring R working in traction and the points of application of which are located, respectively, on the lever 12 and on a spacer of the frame. .



   At the end of the shaft 21 is the flywheel 23 which can either rotate freely on the shaft or be secured to it by means of the retractable key 24.



  This key is semi-cylindrical and is housed in a suitable groove on the shaft. It is guided at the ends by two cylindrical parts 25 and retained by a ring 26.



   The key is pivoted by a finger 27 which is integral with it and said key is held in its active position by the spring 28, visible in FIGS. 2 and 4, one end of this spring resting on the shaft, the other end acting on the key.



   The finger 27, rotating with the shaft, can come into contact with a part 29, integral with the frame of the machine, said part retaining the finger 27 and forcing the key 24 to pivot, despite the action of the spring 28, which causes the flywheel 23 to separate from the shaft 21.



   The part 29 is mounted on a sleeve 30 (fig. 3) journaling on a fixed axis 31 and it can be erased, in the direction of the arrow, under the action of a lever 32,

 <Desc / Clms Page number 6>

 at the end of which is hooked the control rod 33 connected to a control pedal (not shown).



   The part 29 has two projections 34 and 35 intended to act on the finger of the retractable key.



   These projections are brought into their operating position by sliding the part 29 along the axis 31 which supports it. This sliding is provided by the pivoting axis 36 at 37 and 38 provided with an operating part 39 and an eccentric 40, the rotation of which causes the movement of the part 29 in the direction of the arrows shown in FIGS. 2 and 4.



   When the machine is operating in a piecemeal mode, it is the projection 35 which acts on the finger of the key 24, the part 29 operating in the manner of an anchor escapement. When, on the contrary, the machine is operating at the continuous stapling regime, it is the projection 34 which causes the stapling to stop.



   The rotation of the flywheel is ensured by means of a trapezoidal belt placed on the rim of the flywheel and on one of the stages of the motor pulley M. The aunt of the flywheel not having stages, it is necessary, for a same length of belt, to be able to move the motor M. For this purpose, it is mounted "to rocker" that is to say that it is fixed to the frame of the machine by a joint P, the weight of the motor ensuring belt tension.



   Figs. 5 and 6 show an alternative embodiment of the steering wheel hub. In this variant, the rolling and interlocking functions are separate, which makes it possible to ensure each of them with greater safety. In addition, this engagement function takes place via an elastic connection.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   Referring to these figures, it can be seen that the flywheel 23 is mounted on bearings 40 supported by rings mounted on the shaft 21 and which is surrounded by a sleeve 41 having internally a certain number of grooves intended to accommodate the shaft. key 24. In FIG. 6, these grooves are 6 in number. The engagement thus occurs without any delay, as soon as the retractable key is released, it can pivot under the action of its spring 28 and engage in the first groove which introduces himself to her. The connection between the sleeve 41 and the flywheel 23 is provided by elastic blocks 42 of ordinary rubber or of synthetic rubber.



   Many variations can be made to this embodiment of elastic connection.



   In the one represented by FIG. 7, the blocks. shock absorbers are formed by elastic cylinders of natural or synthetic rubber, the ring 41 being mounted with a slight play in the hub of the flywheel 23 so as to leave it a certain freedom allowing it to automatically center itself on the shaft 21.



   In the embodiment of FIG. 8, the elastic blocks 42 are weakened in their central part, so as to fit "dovetail" into the flywheel 23 and the ring 41.



   Fig. 9 shows an embodiment in which the elastic intermediate is constituted by a rubber sleeve 42 comprising interior and exterior projections, said projections penetrating into cells made in the flywheel 23 and in the sleeve 41.



   The elastic blocks can be arranged in the manner indicated by part a of FIG. 10 in which the blocks are disposed between projections of the flywheel and the socket. Elastic blocks 42 can be replaced

 <Desc / Clms Page number 8>

 by coil springs 43 visible in part b of FIG. 10. Part ± of this same figure shows that it is possible to use springs 44 placed between the projections, the elasticity achieved in this case being in one direction of rotation.



   The springs used work on compression. In the embodiments shown in FIG. 11, the springs used work in tension and parts a, b, c, of this figure show the different ways of placing these springs.



   Of course, many embodiments which are only apparently different from each other can be given to the invention and all the details described or shown in the drawings should be regarded as examples and not as limiting the present invention.


    

Claims (1)

RESUME Le présent brevet a pour objet un dispositif rendant l'agrafage, à volonté, soit automatique, soit semi-automatique, ledis dispositif pouvant servir à la manoeuvre de n'importe quel type d'agrafeuse et étant, par ailleurs, caractérisé par les points suivants, pris séparément ou en toutes combinaisons. ABSTRACT The present patent relates to a device making the stapling, at will, either automatic or semi-automatic, the device being able to be used for the operation of any type of stapler and being, moreover, characterized by the points following, taken separately or in any combination. 1 - L'agrafeuse utilisée est commandée par un balancier mis en action par une came, cette mise en ac- tion s'effectuant à l'aide d'un intermédiaire soupla afin d'éviter tout accident dans le cas où l'on disposerait une matière trop dure ou trop épaisse entre lea mâchoires de l'agrafeuse. 1 - The stapler used is controlled by a rocker actuated by a cam, this actuation being carried out using a flexible intermediary in order to avoid any accident in the event that too hard or too thick material between the stapler jaws. 2 - La rotation de la cama est assurée par un arbre tourillonnant dans le bâti de la machine et portant un volant entrainé, à l'aide d'une courroie, par un moteur électrique, ledit volant étant solidaire de l'arbre seule- ment au moment où ]Les agrafages doivent se produire. 2 - The rotation of the cam is ensured by a shaft journaling in the frame of the machine and carrying a flywheel driven, by means of a belt, by an electric motor, said flywheel being integral with the shaft only. at the time] The staples should occur. 3 - La came est dessinée de manière à rendre le plus constant possible le couple absorbé par la machine malgré le couple très variable demandé par la tête agra- feuse. Elle est, par ailleurs, évidée de façon à diminuer son inertie au démarrage. 3 - The cam is designed so as to make the torque absorbed by the machine as constant as possible despite the highly variable torque required by the stapling head. It is, moreover, hollowed out so as to reduce its inertia on starting. 4 - Le balancier est mis en action par l'inter- médiaire d'un levier muni d'un galet roulant sur la came et transmettant son mouvement au balancier par l'inter- médiaire d'un ressort, à lame par exemple. 4 - The balance is put into action by means of a lever fitted with a roller rolling on the cam and transmitting its movement to the balance via a spring, for example a leaf spring. 5 - La position du balancier par rapport au levier peut être réglée au moyen d'un boulon, avec contre- écrou, se vissant dans une pièce articulée au levier, ce réglage s'effectuant en bandant ou en débandant le ressort à lame du paragraphe précédent. <Desc/Clms Page number 10> 5 - The position of the balance in relation to the lever can be adjusted by means of a bolt, with a counter nut, screwed into a part articulated to the lever, this adjustment being carried out by stretching or unloading the leaf spring in paragraph previous. <Desc / Clms Page number 10> 6 - La tête agrafeuse est fixée au bâti de la machine à l'aide d'un seul boulon, ce qui rend ladite tête agrafeuse facilement interchangeable au moindre in- cident. 6 - The stapling head is fixed to the frame of the machine using a single bolt, which makes said stapling head easily interchangeable at the slightest incident. 7 - La solidarisation du volant à l'arbre porte- came est obtenue à l'aide d&une clavette escamotable logée dans l'arbre, et maintenue dans une position active à l'aide d'un ressort, cette clavette étant munie d'un doigt venant buter sur une pièce solidaire du bâti de la machine, le tout étant disposé de manière à ce que l'action de la pièce sur le doigt fasse basculer la clavette qui libère le vo- lant, celui-ci continuant seul sa rotation. 7 - The flywheel is secured to the camshaft shaft is obtained using a retractable key housed in the shaft, and held in an active position by means of a spring, this key being provided with a finger coming into abutment on a part integral with the frame of the machine, the whole being arranged so that the action of the part on the finger causes the key to tilt which releases the steering wheel, the latter alone continuing its rotation. 8 - La pièce solidaire du châssis définie au paragraphe précédent, peut osciller sous l'action d'un levier de commande, de manière à libérer la clavette escamotable qui poussée par son ressort solidarise l'ar- bre porte-came au volant. 8 - The part secured to the chassis defined in the previous paragraph can oscillate under the action of a control lever, so as to release the retractable key which, pushed by its spring, secures the cam holder to the steering wheel. 9 - La pièce solidaire du châssis possède deux saillies actives, l'une servant à la commande du régime coup-par-coup, l'autre servant à la commande du régime continu, ces deux régimes étant sélectionnés par le dépla- cmenet, le long de son axe d'oscillation, de la pièce en question, ledit déplacement étant assuré par un excentrique lié à une manette de commande. 9 - The part integral with the frame has two active projections, one serving to control the speed one by one, the other being used to control the continuous speed, these two speeds being selected by the movement, the along its axis of oscillation, of the part in question, said movement being provided by an eccentric linked to a control lever. 10 - Dans la réalisation qui vient d'être résumée l'alésage du volant, muni de sa ou ses rainures de clavette tourne directement sur l'arbre porte-came. Dans une variante de réalisation, on peut séparer ces deux fonctions et pré- voir le maintien du volant sur l'arbre au moyen d'un ou plusieàrs roulements à billes, par exemple . 10 - In the embodiment which has just been summarized, the bore of the flywheel, provided with its keyway (s), turns directly on the cam-holder shaft. In an alternative embodiment, it is possible to separate these two functions and to provide for the maintenance of the flywheel on the shaft by means of one or more ball bearings, for example. 11 - Afin d'atténuer les à coups se produisant au moment du clavetage, on peut introduire un organe souple entre le voyant et l'arbre porte-came. <Desc/Clms Page number 11> 11 - In order to attenuate the jolts occurring at the time of keying, a flexible member can be introduced between the sight glass and the camshaft. <Desc / Clms Page number 11> 12 - L'organe souple défini au paragraphe pré- cédent, peut être constitué par une bague intermédiaire intérieurement rainurée, ladite bague étant reliée au volant par l'intermédiaire d'une garniture ou de blocs de caoutchouc naturel ou synthétique, ou encore de ressorts à boudin, travaillant soit à la compression, soit à la traction, l'élasticité obtenue pouvant se produire soit dans un seul sens de rotation, soit dans les deux. 12 - The flexible member defined in the previous paragraph can be constituted by an internally grooved intermediate ring, said ring being connected to the flywheel by means of a lining or blocks of natural or synthetic rubber, or even springs. coil, working either in compression or in traction, the elasticity obtained being able to occur either in one direction of rotation, or in both. 13 - La rotation du volant est obtenue par un moteur électrique dont la poulie, à plusieurs étages, est liée au volant à l'aide d'une courroie trapézoïdale, ledit moteur électrique étant monté "à bascule", de façon à compenser les variations d'entre-axe causées par le chan- gement d'étage de la courroie et de manière à assurer, par son poids, une tension constante de la courroie. 13 - The rotation of the flywheel is obtained by an electric motor whose pulley, on several stages, is linked to the flywheel by means of a trapezoidal belt, said electric motor being mounted "toggle", so as to compensate for the variations center distance caused by the change of stage of the belt and in such a way as to ensure, by its weight, a constant tension of the belt.
BE485947D BE485947A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE485947A true BE485947A (en)

Family

ID=131730

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE485947D BE485947A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE485947A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE897960A (en) APPARATUS FOR DRIVING NAILS AND SIMILAR FIXING ELEMENTS
EP2454930B1 (en) Transmission device for self-propelled vehicle and self-propelled vehicle provided with such a transmission
FR2642383A1 (en) DRIVE DEVICE FOR A BELT TENSIONER
FR2642813A1 (en) MEANS FOR DRIVING AN ELECTRIC MOTOR FOR A BODY OF MANEUVER
EP1237169B1 (en) High voltage circuir breaker with spring actuator with an additional energy recuperating spring
FR2494196A1 (en) REMOTE CONTROL MIRROR FOR MOTOR VEHICLE
BE485947A (en)
EP0918580B1 (en) Device for moving part of a machine and for exerting a force at the end of its stroke
EP1130610B1 (en) Device for operating mechanism of an electrical apparatus and operating mechanism with such a device
FR2552823A1 (en) Starter for internal combustion engine
FR2585766A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING VALVES OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE BY DEACTIVATED ROCKERS
EP0012046B1 (en) Electrical starting motor for internal combustion engines, particularly for automotive vehicles
FR2639569A1 (en) CLAMPING HEAD WITH CLAMPING GAMES
EP1178505B1 (en) Actuating mechanism with tow chain for electrical high voltage switches
EP3694669B1 (en) Safety device for a band saw and band saw comprising such a safety device
CH291567A (en) Timepiece.
FR2812759A1 (en) CHAIN MANEUVER MECHANISM PROVIDED WITH A STARTING DEVICE FOR A HIGH-VOLTAGE ELECTRICAL SWITCHING APPARATUS
FR2632562A1 (en) MECHANICAL TIGHTENING DEVICE FOR MASSICOT
EP4026763A1 (en) Motor vehicle provided with a mechanism with anti-squat effect
FR2552824A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE STARTER
BE438224A (en) Device for attacking the motor shaft in internal combustion engines
BE341569A (en)
FR2766961A1 (en) High voltage fast isolating switch control device
FR2829871A1 (en) High voltage circuit breaker mechanical spring command mechanism having spring shaft moving first/second position with clutch released during spring operation.
BE426643A (en)