<Desc/Clms Page number 1>
EMI1.1
Pulvérleateur à poudre sèche
EMI1.2
----------------------------
EMI1.3
La présente invention concerne des aiepoeitifi de
EMI1.4
pulvérisation et plus particulièrement des moyens pour
EMI1.5
pulvériser ae la pouare ou toute matière ou audatance
EMI1.6
similaire.
EMI1.7
Un premier cojet ce l'invention consiste a procurer un nouveau dispositif ou moyen de aietrioution a'une pouare sèche ou tuontance poudreuse sous la forme a'un nuage ou de nuages, particulièrement desunee a être uti- lité*, au¯ Coure de¯l'impre, sur des ieuilles impri- méeS> avant empilage ou position analogue, pour %2tchqr
EMI1.8
le maculage ae l'encre, ces couleurs, etc.;
comprenant
EMI1.9
une chambre, un récipient ou réservoir-, en tout matériau approprié, mela oe préférence en une matière transparente ou similaire, pour contenir la suviiance, avec ces moyen@ ae projection a'un ilulae, tel que l'air, contre ou ut-ne cette fuestance en vue ce provoquer aee nuages
<Desc/Clms Page number 2>
EMI2.1
ou ae former une masse ilnioe et aérée homogène de parti- cules Unes et Clair- ou similaire, et avec ces moyens pour amener pareille masse avec ou sans air supplémentaire ou similaire en un endroit. d'utilisation ou application ou si-
EMI2.2
miliaire.
Un secona objet ae l'Invention consiste a procurer pareils moyens grâce un nouveau mojen Ge nietrinution de la masse ou de!! particule@ en nuages et aérés, permettant de nombreuses applications eur les fouilles imprimées de différente formats et formee, lequel moyen est de préférence réglable dans de tels buts.
Un autre objet encore de l'invention constate à fournir un nouveau moyen de couverture portant en groupe les condui- tee d'air, les ajutages, les moyens de remplissage et les soupapes de contrôle pour le passage de l'air dans la cham- bre a poudre.
Un autre objet de l'invention consiste a procurer des
EMI2.3
moyens nouveaux pour provoquer les impulsions du l'l\.lioe ti ne1'orm..nt la substance en nuage et l'aérant, directement et immédiatement eur la masse de matières a transformer en nuage et à aérer ; et il consiste également a décharger le ou les nuages aérés de particules sur l'endroit d'application.
Un autre objet de l'invention consiste a procurer des
EMI2.4
moyens nouveaux pour appliquer plus uniforaément les impul- sions du fluide sur la aaese a transformer en nuage et a aérer.
Un autre objet encore consiste a fournir un nouveau
EMI2.5
dispositif' avec moyenc pour 1Áciliter l'addition de matière 8UPPll"lentaire dtne le dispositif asns démonter ce dernier.
Un autre objet de l'invention consiste a procurer un el asremblege des divers éléments.
EMI2.6
D'butree objet:, avantages, cupacitôp, caractt<\I'iet1ques,
<Desc/Clms Page number 3>
et autres propres à l'invention ressortiront plus loin ou font partie intégrante de l'invention.
En se référant aux dessins :
Fig. 1 est une vue en élévation d'un assemblage in- corporant l'invention
Fig. 2 est une vue en plan par le sommet de cet assem- blage.
Fig. 3 représente une coupe verticale, sur une échelle agrandie, du dispositif.
Fig. 4 représente une coupe horizontale prise dans un plan représenté par la ligne 4-4 de la fig. 3 des dessins.
Fig. 5 représente une coupe fragmentaire prise dans un plan représenta par la ligne 5-5 de la fig. 3 des dessins.
Fig. 6 est une vue partiellement en élévation et par- tiellement en coupe d'une portion de distribution réglable du dispositif.
Fig. 7 est une vue en coupe prise dans un plan re- présenté par la lidne 7-7 de la fig. 6 des dessine.
Fig. 8 représente une coupe verticale fragmentaire, sur uae échelle agrandie, d'un dispositif de contrôle représenté à la fig. 3.
Fig. 9 représente une vue similaire d'un autre dis- positif de contrôle représenté a la fig. 3
Fig. 10 est une vue en coupe partielle du récipient et du moyen de décharge d'air flottant sur la matière dans le récipient.
Fig. 11, 12 et 13 sont des vues en plan de formes lternatives de flotteurs.
Fig. 14 est une vue en coupe semblable à celle re- présentéela fig. 4, sur une échelle plus réduite, d'une lorme alternative du dispositif.
<Desc/Clms Page number 4>
Fig. 15 est une vue en élévation d'une forme alterna- tive de la portion ae distribution réglable du aispositif par comparaison a celle représentée aux fig. 1 et 6.
Fig. 16 est une vue en plan par le sommet, ae la par- tie de distribution au dispositif représenté a la fig. 15.
Fig. 17 est une vue en coupe partielle prise dans un plan représenté par la ligne 17-17 ae la i'ig. 16 des des- Bina.
Fig. 18 est une vue en coupe fragmentaire d'un inJec- teur d'air, formant alternative par rapport a celui repré- senté a la fig. 3.
En se référant plus en détails aux dessins, l'exemple pratique choisi pour illustrer l'invention comprend un ré- cipient, réservoir ou chambre 51, qui peut être en tout ma- tériau approprié, de préférence en un matériau transparent, tel qu'un natériau synthétique ou plastique, a travers le- quel on peut aisément voir la matière et les éléments a l'intérieur du réservoir ou de la chambre 51. La chambre ou le récipient 51 comprend un sommet, chapeau ou couver- cle 52 possédant un bec, collet ou rebord 53 (voir fig. 3) à adapter par fixation a une gorge, bride ou bora 54 de la portion inférieure ou en godet 55 de la chambre 51.
Comme représenté, la portion en forme de godet 55 est généralement conique vers le bas et sa paroi est éga- lement conique pour présenter une portion a épaisseur rénui- te 56 pour permettre un certain degré de flexion a telle portion suivant les besoins.
Le chapeau, fermeture ou couvercle 52 porte une oreil- le de support 57 a laquelle on peut fixer un bras 58 voir fig. 2 et 3) par tout moyen de raccord approprié, el qu'un boulon 59 ou similaire.
Le bref 58 a un moyeu 60 dans lequel est relié un
<Desc/Clms Page number 5>
EMI5.1
tube fil télencopiquement réglable dans un tube fig relié a une botte ou carter fia, au moyen d'un moyeu 64. L'ajjù- t=ie relatif linéaire der tubes télescopiques fil et ES est fixé par un moyen n'assemblage approprié fià (vir fi6. 1 et 2). La botte ou carter 63 est supporté sur et raccordé
EMI5.2
au bout supérieur du montant creux fifi, au moyen a'un noyau fil, le montant étant convenablement relié a une presse ty- pographique ou similaire (non représentée).
EMI5.3
A travers le tube télescopique 61-62 pase un tube flexible de pacsate d'air 68, aux- le bout duquel est bran- ché un moyen d'accouplement approprié 69, qui, a son tour, porte une pièce d'accouplement 70 (voir fig. 3) fixée, par son filetage a une douille filetée 71 du chapeau 52
EMI5.4
(voir fig. 3), l'autre portion du tube 6g pasrant a travers le tube µZ-62 jusqu'a la botte fia d4ns laquelle le tube fi± est enroula sur un système approprié (non représenté) dans
EMI5.5
la botte 63. et ensuite raccordé, par le montant 66, à un moyen de compression d'air approprié relié a la presse (non représentée).
EMI5.6
L'accouplement 70 possède un passage 73 pour livrer de l'air comprimé dans une chambre 7,' de la douille n, et cette chambre 2J possède un pas page 7 menant a un pas- sage 2Q qui, a son tour, mène a une botte a tiroir 76, le tout formé et prévu dans le chapeau 52 (voir fig. 3 et 8). Dans la botte a tiroir 76 se trouve un siège de sou- pape 77 entourant un passage ae sortie de la botte à ti-
EMI5.7
roir ou chanbre 78 et ans la paroi ce la cnamore 78 Il a un orifice d'écoulement 23 en communication avec un passage d'air âQ (voir fib. 4) conouisant a une botte a tiroir Si.
A li 116. 14, au lieu d'avoir un parsage d'air UQ CO:1.J1t"nt dell cnumbre 2B a la botte a tiroir , un
<Desc/Clms Page number 6>
passage plus direct et plus court 80a mène de la chambre
EMI6.1
2B a un enfoncement central ou chambre U5 (décrite plus loin) et as cet enfoncement ou chamore 16 part un passade d'air li6a. lequel sert a fournir l'air ou leu impulsions d'air a la chambre $l, au lieu du pacage UQ comme repré- senté a la fig. 4.
A la chimbre 26 le chapeau porte un moyeu 82 ayant un siège de soupape annulaire 83 sur lequel est supporté le bord d'une soupape a diaphragme 84.
Le moyeu 82 est fileté pour recevoir un écrou creux
EMI6.2
gâ ayant un siège annulaire ES (voir fig. 8) destiné a appuyer contre un anneau de pression 87 placé sur le bord du diaphragme 84, maintenant ainsi fixement les éléments en place.
L'écrou 85 est fileté pour recevoir de laçon réglable
EMI6.3
un écrou de réglage ES ayant une tète fiw qu'on peut tourner avec les doigts lorsqu'on règle l'écrou QS. L'écrou 88 peut être maintenu en une position réglée au moyen d'un rontre-écrou 90 vissé sur l'écrou @ et pouvant prenare
EMI6.4
contact avec le sommet ae l'écrou (voir 1'ib. 8).
Dans l'écrou S8 il y a une chambre dans lequelle peut glisser la tige ia d'un plateau de soupape ou tète de pres- sion de soupape qu, et l'écrou 8Ë a Egalement une botte à reaiort dans laquelle 8e trouve un bout du ressort aa. l'autre bout de ce ressort étant comprima contre le pla-
EMI6.5
teau de soupape ou tête bzz comme montré a la 1'ig. 8. la tête a aussi un moyeu 96 dans lequel est prévue
EMI6.6
la chambre g, et ce moyeu gag est fileté pour recevoir un moyen ce contrôle de soupape comprenant une cheville âZ vitrée aans le moyeu 26 (voir fit. 9). Dans cette cheville est virebe une portion de tiie filetée la d'une soupape .
Au bout supérieur de la tige Qâ est rwccordb un
<Desc/Clms Page number 7>
doigt 100 maintenu en position ae marche par rapport à
EMI7.1
la tige in par une via ne serrage loi ou similaire, tanais que l'ouverture de la soupape peut être roulée en faisant tourner par les ooigts la pièce 10C et en réélant la partie fi- letée de la tl6e ൠdans la cheville ai. La cheville ± a un enfoncemtnt ou chambre 102 à travers laquelle pasee
EMI7.2
une portion réduite 103 de la tige go, et dans cet enfonce- ment 102 est placée une garniture de joint appropriée 104 maintenue comprimée par le ressort 105 qui réagit contre
EMI7.3
un joint a croisillon 1° prévu dans la tige 103.
Le chapeau ou couvercle 52 est muni d'une portion de moyeu 107 filetée dans laquelle est raccordé un raccord
EMI7.4
d'injecteur d'air 108 portant un injecteur d'air 108a et 108b (voir fig. 3, 9 et 18), et ayant un siège de sou- pape 109 coopérant avec le siège 110 ae la soupape .
Comme le représente la fig. 3, l'injecteur 1±" est lixé au rlccorci 10 et est droit pour cormuire les impulsions d'air vers le bas contre la pouare Ua dans la chambre 51. de fe;on a soulever un nuage de pousrière ou de poudre et de former un nuage aéré. Avec certaines espèces de pous.ière la projection airecte descendante des impulsions
EMI7.5
d'aii ae l'injecteur isba peut provoquer la formation a'un profond enfoncement ou puits dans la masse ae pouacre.
Il est, par conséquent, désirable, dans des cas pareils,
EMI7.6
de prévoir un injecteur comme représenté a la l"ils' 18. Dune ce cas, la partie supérieure 108c de l'injecteur 108b s'adapte et peut tourner dans une douille du raccord d'in-
EMI7.7
jecteur 1Qa, ae telle fiion que la partie inférieure 108d de l'injecteur est recourbée pour prendre diverses uo8tions nn6uleires comme repréaent4 à titre d'exemple a 1:
:iL, 18, en traits pleins et en pointillés, de sorte que le' impulsions d'tir peuvent être dirigées contre
<Desc/Clms Page number 8>
EMI8.1
diverses parties ae la suri'ace de la pouare n3 dans la chambre 51 ainsi qu'avec un composant plus ou moins horizon- tal ae direction ae poussée des impulsions clair, amenant un meilleur remuage et une plus large distrioution ae la poudre ou aes particules ae poudre remuées, tandis qu'on vite la formation d'un trou ou puits ou cavité dans la masse de poudre.
Le chapeau ou couvercle 52 a a également un moyen de rem- plissage ou similaire 111 fermé par un chapeau ae remplis- sage 112 (voir fig. 1 et 2). Si l'on veut remplir la chambre ou le réservoir 51 avec de la pouare supplémentai- re 113, on n'a qu'à enlever le chapeau pour verser ou ajouter de la pouare, après quoi le chapeau 112 peut être refermé.
A la partie centrale au chapeau 52 est prévu un moyeu fileté 114 ayant un enfoncement ou chambre 115 communiquant au moyen alun pas,age 116 qui conuuit a la chambre a soupa-
EMI8.2
pe Ul, et aans le eLs at la t'oime représentée a la fig. 14, il y a également communication avec le passage 80a. concui- sant a la cnambre a soupape 78. !Jans le moyeu 114 est rac-
EMI8.3
cordée la tige 112 d'un injecteur d'air 118. IL tige il2 ayant un écrou na pour visser le tiée ll7 a oloc (voir fig. 3). La tige 117 a également une partie 117a sur la- quelle est visé le bout supérieur ou intérieur a'une cham-
EMI8.4
bre de mr-1Lnge 12Q, qui aescend et porte un moyeu 121 8' 1)- captant étroitement clbnv un moyeu li2 au Dout inférieur ou a la partie éloignée au réservoir 51 (voir fig. 3).
EMI8.5
La partie 121 a un écrou ou élément similaire j2,f saspté pour faite tourner les éltimentr 120 et 121 et également pour s'appuyer contre le moyeu 122. La partie intérieure ou extérieure 124 du moyeu 121 eEt iiletée pour recevoir une piece d'accouplement 125 pour maintenir une tea'1n,^cta: (Le pul\"'!i6ation, extrémité ou similaire afi, qui peut avoir ,0.., '::>1'111Ce5 ae pulvérisation appropriés ou similaires 127
<Desc/Clms Page number 9>
Au bout supérieur ou intérieur ue la chamore de mé-
EMI9.1
ianoe 120 sont prévue un ou plusieurs orifices la par lesquels l'air et les particule± ae poudre peuvent être
EMI9.2
entraînez et pueaer drns la chambre annulaire 129.
Le bout inférieur ou extérieur de l'injecteur d'air 118 est
EMI9.3
tout a fait éloigné Cet oriiices 129. et est muni a'une sor- tie ou d'un oririce 130 de façon a projeter par celui -ci un jet d'air, agissant Linsi avec un effet d'aspiration sur le mélange d'air et de poudre descendant ou passant le long de la chambre 129 vers l'injecteur 126.
Pendant l'assemblage, le partie en forme de godet ou chambre 55 et le couvercle 52 sont placés avec les rebords
EMI9.4
jM et àf ensemble et 1'assemblage 120-121 et l3Q est in- troauit per le moyeu la pour t'cire en,;&,er le bout fileté supérieur ou intérieur de lu chambre 120 sur la partie fi- letée ll7a de la tige 117. et en la frisent tourner au moyen de l'écrou 123 lee partler sont vissées bloc et les par- tiee bridées ,5,' et sont maintenues fixes.
En cours de f'onctionnement, l'air soue prernion est fourni a 1'ìae du tube d'amenée d'sir M vers 1L ch6.more à soupape zfi. Lorsque IL preetion t-ubmente ,7usqu'a un de- gré suffisant pour veincre la force du re. sort , le Gia- phragne de soupape 2â se lèveri. soudain de son siège tel et laissera passer une charge d'air tous pression, comme
EMI9.5
impulsion, a travers le± passages 2S et ±Q a la chemore fil, ou a travers les pas;
ages lu et 80a. a la chambre 115. et également par le passage 116 a la chambre âl, et, dans le cas des IfG. 3 et 4, de la pLr ler passabes 116. 115 et 118. et dans le en? de la fig. 14, ae là par les pas- eabeE 115 et 1la pour Etre expulsée par l'orifice laC ,ur aspirer l'air et le poudre dans la chambre 129 et niovetei la masse rààultente su moyen de l'injecteur 12S,
<Desc/Clms Page number 10>
EMI10.1
121, et en même temps une partie de la charge c'ali- pas- aera par la soupape 108. llQ et l'injecteur 108e ou iOEt2 pour projeter des bouffées ou charges a'air comprimé con-
EMI10.2
tre la poudre 1,3 pour soulever celle-ci et rOI1I1er un nua- 6L ou der nuzhes oe poussière ou ae pf-rticules et de l'air, qui pas:era par l'oriiice ou les orifices la dans la chambre 129 et poussé par le jet d'air projeté par l'ori- fice 130.
La pression des chargea d'air est réblée en
EMI10.3
ajustant la pression eux le zetsort 9S, et 1n densité ou intensité du contenu en pouare dans le mélange d'air et
EMI10.4
de poudre danf lc chambre 55 au réservoir 51 et riens la chambre LU est réblée en ajuftt-nt la soupepe 111. N'importe quel résultat désiré peut s'obtenir par ces deux uniques réglages. ' A l'emploi, un injecteur de pulvérisation simple
EMI10.5
lat comme représenté ti la Ilg. 3, peut être suffisant pour vaporiser, sur une petite feuille imprimée, maie lors-
EMI10.6
qu'on imprime des feuilles plue g1'l,ndes, on peut utiliser l'injecteur représenté, à titre d'exemple, eux fig. 1, 2, 6,15 et 16.
Un tel arrangement comprend un collecteur
EMI10.7
La ou aa prévu pour être accouplt au moyeu a'injecteur ia4 au moyen de la piece d'ecc:ouplement ou Cu collec- teur 13. A ce Collecteur ai ou y3 sont raccordé.. deux ou plusieurs conduites la2 ou 1,-IU, ouiv±nt les be- soins. Les conauites LU ont des têtes d'ioàecteur na de forme appropriée et munies de partiez liletées 134 qui correeponuent a la partie 124 de ce qui est représenté
EMI10.8
a la fig. 3.
Par conséquent, el l'envergure de± bras lai est 8ufiante pour vaporiser fur les feuilles d'un format l'impreseion, il faut simplement attacher lev extrmits cet Injecteurs 126 et les accouplements 125, en feieant
<Desc/Clms Page number 11>
EMI11.1
buter les extrémités d' 1njecteuI'E 126 contre les bouts ces parties 134, et en vissant a bloc les accouplements 125 sur les parties filetées 134.
Dans le cas des fig. 15 et 16, les conduites 132a, qui sont recourbées pour permettie une résistance minimum
EMI11.2
au paosa&,e au mlanbe clair et ce matière, sont rsccorciéee aux conduites 136a, pareillement recourbées pour la même
EMI11.3
raison, au moyen d'un accouplement lfiQ en lozine de raccord orientable, et les boute extérieui,.- aes conduites 136a portent des injecteurs ae pulvérisation ou têtes d'injec- teurs 161 qui y sont raccordées.
EMI11.4
Revenant aux 1'1&,. 1, 2 et 6, pour utiliser Lvec aes feuilles d'impression ae greno roiuat aes bras en tubes réglables 136 peuvent être raccordée aux parties 133-134. tels que des bras 136 comprenant des partiez cont.ectrices coniques ou télescopiques 137 adaptées pour s'ajuster aines les parties correspondantes IM des pt-rtiep 133. ae 1',,on que la partie 137 puisse tourner dans la partie 138 et rerter néanmoins fixement attachée. Les parties 137 sont raccordées a un bout des tubes 136 et portent des rac- cords ou accouplements 139 filet! pour ='engager avec les
EMI11.5
parties lai et également pour comprimer les re:sorte 140 situés dans ceux-ci et entre la partie 137 et une partie
EMI11.6
bridée LU de la partie LU. Voir li&. 6.
Les coût: li- bres des tubes 136 portent ces injecteurs 142 filetas pour recevoir les accouplements 125 pour maintenir les
EMI11.7
injecteurs 126 appuyés sur ceux-ci, comme dns le cas re- présenté a la fit;. 3. En conséquence, les DT'as 136 peuventiQtre anuleirement rf6lls pour couviir toute su- celficie désirée de teuillee imprimées. Lee parties des peuvcnt ttre Pbalement engulnireinent ré510es le colltcteur 131.
<Desc/Clms Page number 12>
En se référant aux fig. 15, 16 et 17, les bras 132a et 136a sont assemblés ou articulée . @ orientation libre, par le moyen d'accouplement 160. Ce moyen comprend une partie filetée 162 dans laquelle s'adapte un bout 126a
EMI12.1
du bras de li conduite y3, et sur la partie 162 est vissé un connecteur 163 dans lequel passe une portion d'extrémi-
EMI12.2
té l3RQ au bras de conduite 136a. et laquelle portion l3RQ tourne ou pivote lorsqu'on règle la position der bras 132& et y5p. Dans la pièce 163 eEtprévue une garniture de joint, ou dbbturation appropriée 164 et un reseort pour maintenir la garniture de joint ou o'obturation en condition de fermeture. Les brae 132a peuvent également, s'il le faut, se tourner dont- le raccord 131a.
EMI12.3
Les injecteurs ae pulvérisation 161 aux bouts exté- .leurs ces bras 136a peuvent être de construction similai- re a celle reprôsentée a le fii. 6, et dent lesquels l'in- jecteur 161 peut être raccordé a un bout 142a fixé a l'ex- trémité au bras 136a, et fileté convenablement pour rece- voir un anneau d'accouplement 125a.
En se référant Lux fig. 10, 11,12 et 13, sur la poudre 113 dans le chambre 55 sont représentés une espèce
EMI12.4
de flotteurs lia, 1, ,5, ayant la lorme générale d'an- neaux creux ou similaires, possédant cnacun un tube d'en- trée ou gorge 146 à laquelle ert raccordé un tutie ilexible
EMI12.5
147 (voir fia. 10), l'autre bout du tube 147 étant. raccordé au bout ce décnerge de l'injecteur 4'air 108a ou 108d (voir fig. 3 et 18).
EMI12.6
Un se référant aux f'16. lo et 11, le flotteur 143 est représenté comme étant ae forme Lnnulz ii-e de manière qu'il peut entourer la pièce 12Q et reoorer sur le. poudre l13, et il y n une chambre 14S denr lequelle lef charges c't ir de l'injecteur lia ou 108d et au tube 147 cont
<Desc/Clms Page number 13>
déchargées.
Aux parties supérieures des parois extérieure
EMI13.1
et intérieure 49 et 15Q de la pièce 1ia est prévue une pluralité d'injecteurs (t'air ou nez LU et 52 diriîes vere le bas et inclinée vers l'extérieur, par lesquels l'air peut être chassé pour être projeté contre la poudre 113, en des pointe déterminât, pour remuer uniiormément la pouare de manière a soulever un nuage et a l'aérer dent l'air, et aussi pour provoquer des forces ae réaction pour maintenir la pièce 143 a la sun sce de la masse ae pouare,
EMI13.2
en condition ae liottaison, pour neutraliser la tenaance de submersion de la pièce 143,
spécialement lorsque de temps en temps de la poudre fraîche est aàoutée à la cham-
EMI13.3
ore au moyen du moyeu ae remplissage 111. Les plecee j9 LU et LU sont ae préférence faites ou composées ae matie- res légères, telles que metieres synthétiquer, piaf tiques ou siallaliel, et peuvent ''paiement être transparentes ai on le aésire.
La forme représentée a la fig. 12 eft une forme plus ou moins tortueuse, présentant ces injecteurs d'air exté-
EMI13.4
rieur et intérieur ou nez 153 et 154 correfponasnt aux nez la et lâa représentés a la li. 10.
La forme représentée a la iig. 13 est de iorme béné- ralement annulaire et possède aussi OSE portions ce eres- Drue ou 01-eilleS 155 se prolongeant verr l'intérieur, comme représenté a la lig. 13, et cet or,eillet ont a leurs côtés et près ae leurs eomnete aes in,7eceurs d'air ou nez 156 correspondent aux nez 152 et 154 représentés aux fig. 10,
EMI13.5
11 et 12. La chamDre 1j6 possède aussi ces nez extérieurs 157 correrponaent aux nez extérieurs y,5j et 153 représentés ux fig. 10, 11 et 12.
Ayant donné le description ci-tes;ue et la reprêren- te-tion schlmrtique ci-jointe cep applications pratiques
<Desc/Clms Page number 14>
ae l'invention, il est bien entendu que l'invention ne se limite pas a cellee-ci mais n'étend également a d'autres constructions, détails, dispositions d'élémente, caracté- ristiques, et similaires sent sortir du cadre de l'inven- tion.
<Desc / Clms Page number 1>
EMI1.1
Dry powder sprayer
EMI1.2
----------------------------
EMI1.3
The present invention relates to aiepoeitifi of
EMI1.4
spraying and more particularly means for
EMI1.5
spray ae the louse or any matter or maturity
EMI1.6
similar.
EMI1.7
A first project of the invention consists in providing a new device or means of aietrioution to a dry louse or powdery air in the form of a cloud or of clouds, particularly destined to be of use *, aū Coure dē the print, on printed items> before stacking or similar position, for% 2tchqr
EMI1.8
smearing with ink, these colors, etc .;
including
EMI1.9
a chamber, a container or a reservoir, made of any suitable material, preferably mixed with a transparent material or the like, to contain the suviiance, with these means @ ae projection at an ilulae, such as air, against or against do this fuestance in view this cause aee clouds
<Desc / Clms Page number 2>
EMI2.1
or to form a homogeneous illuminated and aerated mass of Unes and Clear particles or the like, and with these means for bringing such mass with or without additional air or the like to a place. of use or application or if-
EMI2.2
miliary.
A second object of the invention is to provide such means by means of a new mojen Ge nietrinution of the mass or !! cloudy and aerated particle, allowing many applications in printed excavations of different sizes and shapes, which means is preferably adjustable for such purposes.
Yet another object of the invention is to provide a new covering means carrying in a group the air conduits, the nozzles, the filling means and the control valves for the passage of air into the chamber. bre a powder.
Another object of the invention is to provide
EMI2.3
new means of inducing the impulses of the l \ .lioe ti ne1'orm..nt the substance in a cloud and aerating it, directly and immediately on the mass of matter to be transformed into a cloud and to be aerated; and it also consists in discharging the aerated cloud or clouds of particles on the site of application.
Another object of the invention is to provide
EMI2.4
new means to apply more uniformly the impulses of the fluid on the aaese to be transformed into a cloud and aerate.
Yet another object is to provide a new
EMI2.5
device with means for facilitating the addition of lentar 8UPPII material in the device in order to disassemble the latter.
Another object of the invention is to provide an asremblege of the various elements.
EMI2.6
From the outset object :, advantages, cupacitop, characteristics <\ I'iet1ques,
<Desc / Clms Page number 3>
and others specific to the invention will emerge later or form an integral part of the invention.
Referring to the drawings:
Fig. 1 is an elevational view of an assembly embodying the invention.
Fig. 2 is a top plan view of this assembly.
Fig. 3 shows a vertical section, on an enlarged scale, of the device.
Fig. 4 shows a horizontal section taken in a plane represented by the line 4-4 of FIG. 3 of the drawings.
Fig. 5 is a fragmentary section taken on a plane represented by line 5-5 of FIG. 3 of the drawings.
Fig. 6 is a view partially in elevation and partially in section of an adjustable dispensing portion of the device.
Fig. 7 is a sectional view taken in a plane shown by the line 7-7 of FIG. 6 draws.
Fig. 8 shows a fragmentary vertical section, on an enlarged scale, of a control device shown in FIG. 3.
Fig. 9 is a similar view of another control device shown in FIG. 3
Fig. 10 is a partial sectional view of the container and the air discharge means floating on the material in the container.
Fig. 11, 12 and 13 are plan views of alternative forms of floats.
Fig. 14 is a sectional view similar to that shown in FIG. 4, on a smaller scale, of an alternative form of the device.
<Desc / Clms Page number 4>
Fig. 15 is an elevational view of an alternative form of the adjustable dispensing portion of the device compared to that shown in FIGS. 1 and 6.
Fig. 16 is a top plan view of the dispensing part of the device shown in FIG. 15.
Fig. 17 is a partial sectional view taken on a plane shown by the line 17-17 ae 1'ig. 16 des- Bina.
Fig. 18 is a fragmentary sectional view of an air injector, forming an alternative to that shown in FIG. 3.
Referring in more detail to the drawings, the practical example chosen to illustrate the invention comprises a vessel, reservoir or chamber 51, which may be of any suitable material, preferably of a transparent material, such as. a synthetic or plastic material, through which one can easily see the material and elements inside the reservoir or chamber 51. The chamber or container 51 comprises a top, cap or cover 52 having a spout, collar or rim 53 (see fig. 3) to be adapted by fixing to a groove, flange or bora 54 of the lower portion or in a cup 55 of the chamber 51.
As shown, the cup-shaped portion 55 is generally tapered downward and its wall is also tapered to present a portion of reduced thickness 56 to allow some degree of bending of such portion as required.
The cap, closure or cover 52 carries a support eye 57 to which an arm 58 can be attached, see fig. 2 and 3) by any suitable connecting means, such as a bolt 59 or similar.
The brief 58 has a hub 60 in which is connected a
<Desc / Clms Page number 5>
EMI5.1
telencopically adjustable wire tube in a tube fig connected to a boot or fia casing, by means of a hub 64. The linear relative adju- t = ie of the telescopic wire tubes and ES is fixed by a suitable assembly means fi ( vir fi6. 1 and 2). The boot or housing 63 is supported on and connected
EMI5.2
at the upper end of the hollow post fifi, by means of a wire core, the post being suitably connected to a typographic press or the like (not shown).
EMI5.3
Through the telescopic tube 61-62 passes a flexible air pacsate tube 68, to the end of which is connected a suitable coupling means 69, which in turn carries a coupling piece 70 ( see fig. 3) fixed, by its thread, to a threaded sleeve 71 of the bonnet 52
EMI5.4
(see fig. 3), the other portion of the 6g tube passing through the µZ-62 tube to the boot fia which the fi ± tube is wound on a suitable system (not shown) in
EMI5.5
the boot 63. and then connected, by the upright 66, to a suitable air compression means connected to the press (not shown).
EMI5.6
The coupling 70 has a passage 73 for delivering compressed air to a chamber 7, 'of the socket n, and this chamber 2J has a step page 7 leading to a passage 2Q which, in turn, leads to a drawer boot 76, the whole formed and provided in the cap 52 (see Figs. 3 and 8). In the drawer boot 76 is a valve seat 77 surrounding a passage for exiting the boot at the top.
EMI5.7
roir or chanbre 78 and years the wall this the cnamore 78 It has a flow orifice 23 in communication with an air passage âQ (see fib. 4) conouisant has a drawer boot Si.
At li 116. 14, instead of having an air parsage UQ CO: 1.J1t "nt dell cnumbre 2B at the boot with drawer, a
<Desc / Clms Page number 6>
more direct and shorter passage 80a leads from the bedroom
EMI6.1
2B has a central indentation or chamber U5 (described later) and as this indentation or chamore 16 leaves an air passage li6a. which serves to supply air or air pulses to chamber $ 1, instead of the grazing UQ as shown in fig. 4.
At chimney 26 the bonnet carries a hub 82 having an annular valve seat 83 on which is supported the edge of a diaphragm valve 84.
The hub 82 is threaded to receive a hollow nut
EMI6.2
gâ having an annular seat ES (see fig. 8) intended to press against a pressure ring 87 placed on the edge of the diaphragm 84, thus holding the elements fixedly in place.
The nut 85 is threaded to receive adjustable lesson
EMI6.3
an ES adjusting nut with a fiw head that can be turned with your fingers when adjusting the QS nut. The nut 88 can be maintained in an adjusted position by means of a counter-nut 90 screwed on the nut @ and able to take
EMI6.4
contact with the top of the nut (see ib. 8).
In the nut S8 there is a chamber in which the rod ia of a valve plate or valve pressure head can slide, and the nut 8Ë also has a spring boot in which 8e finds an end. spring aa. the other end of this spring being compressed against the plate
EMI6.5
valve head or bzz head as shown at 1'ig. 8.the head also has a hub 96 in which is provided
EMI6.6
the chamber g, and this hub gag is threaded to receive a means of this valve control comprising a peg aZ glazed in the hub 26 (see fit. 9). In this peg is turned a portion of threaded tiie of a valve.
At the upper end of the Qâ rod is rwccordb a
<Desc / Clms Page number 7>
finger 100 kept in the on position with respect to
EMI7.1
the rod in by a via non-tightening law or the like, but the opening of the valve can be rolled by rotating the part 10C by the oigts and by reelecting the threaded part of the tl6e ൠin the pin ai. The ankle ± has a recess or chamber 102 through which to pass
EMI7.2
a reduced portion 103 of the rod go, and in this recess 102 there is placed a suitable gasket 104 kept compressed by the spring 105 which reacts against it.
EMI7.3
a 1 ° spider seal provided in the rod 103.
The cap or cover 52 is provided with a threaded hub portion 107 into which is connected a fitting
EMI7.4
air injector 108 carrying an air injector 108a and 108b (see Figs. 3, 9 and 18), and having a valve seat 109 co-operating with the seat 110 in the valve.
As shown in fig. 3, the injector 1 ± "is attached to the riccorci 10 and is straight to convey the air impulses downwards against the pouare Ua in the chamber 51. of the fe; we have raised a cloud of dust or powder and form an aerated cloud. With certain species of dust the direct downward projection of the impulses
EMI7.5
therefore, the isba injector may cause a deep indentation or well to form in the mass of a shell.
It is, therefore, desirable in such cases
EMI7.6
to provide an injector as shown on page 18. In this case, the upper part 108c of the injector 108b fits and can rotate in a socket of the injector fitting.
EMI7.7
jector 1Qa, ae such that the lower part 108d of the injector is curved to take various nn6uleires uo8tions as repreaent4 by way of example a 1:
: iL, 18, in solid and dotted lines, so that the 'pulses of fire may be directed against
<Desc / Clms Page number 8>
EMI8.1
various parts on the surface of louse n3 in chamber 51 as well as with a more or less horizontal component in the direction of the thrust of the clear impulses, providing better riddling and a wider distribution of the powder or the particles ae powder stirred, while quickly forming a hole or well or cavity in the mass of powder.
The cap or cover 52a also has a filling means or the like 111 closed by a filling cap 112 (see Figs. 1 and 2). If it is desired to fill the chamber or reservoir 51 with additional louse 113, one need only remove the cap to pour or add louse, after which the cap 112 can be closed.
At the central part to the cap 52 is provided a threaded hub 114 having a recess or chamber 115 communicating with the means of a pitch 116 which conuuit to the valve chamber.
EMI8.2
eg Ul, and aans the eLs at the you shown in fig. 14, there is also communication with passage 80a. corresponding to the valve shaft 78.! In the hub 114 is connected
EMI8.3
corded the rod 112 of an air injector 118. IL rod il2 having a nut na to screw the tie ll7 has oloc (see fig. 3). The rod 117 also has a part 117a on which the upper or interior end is aimed at a chamber.
EMI8.4
ber of mr-1Lnge 12Q, which descends and carries a hub 121 8 '1) - tightly capturing a hub li2 at the lower Dout or at the part far from the tank 51 (see fig. 3).
EMI8.5
The part 121 has a nut or the like j2, fitted to rotate the elements 120 and 121 and also to rest against the hub 122. The inner or outer part 124 of the hub 121 is threaded to receive a coupling part 125 to maintain a tea'1n, ^ cta: (The pul \ "'! I6ation, end or the like afi, which may have, 0 ..,' ::> 1'111Ce5 ae suitable spray or the like 127
<Desc / Clms Page number 9>
At the upper or interior end ue the chamore of me-
EMI9.1
ianoe 120 are provided one or more orifices la through which the air and the particles ± ae powder can be
EMI9.2
train and pueaer in the annular chamber 129.
The lower or outer end of the air injector 118 is
EMI9.3
quite remote This oriiices 129. and is provided with an outlet or an oririce 130 so as to project therefrom a jet of air, thus acting with a suction effect on the mixture of air and powder descending or passing along the chamber 129 towards the injector 126.
During assembly, the cup or chamber-shaped part 55 and the cover 52 are placed with the flanges
EMI9.4
together and the assembly 120-121 and 13Q is inserted through the hub la to wax you into the upper or inner threaded end of the chamber 120 on the threaded portion ll7a of the chamber. rod 117. and in the crimp turn by means of the nut 123 the partler are screwed together and the flanged parts, 5, 'and are held fixed.
During operation, air from the prernion is supplied to the air supply tube M to the ch6.more valve zfi. When HE preetion t-ubments, 7 to a sufficient degree to absorb the force of the re. comes out, the Giaphagne of valve 2â rises. suddenly from its seat such and will let pass a load of air all pressure, as
EMI9.5
impulse, through the ± 2S and ± Q passages at the wire chimney, or through the steps;
ages read and 80a. to chamber 115. and also through passage 116 to chamber âl, and, in the case of IfGs. 3 and 4, from the pLr ler passables 116. 115 and 118. and in the en? of fig. 14, ae there by the pas- eabeE 115 and 11a to be expelled through the orifice laC, to suck the air and the powder in the chamber 129 and to remove the resulting mass by means of the injector 12S,
<Desc / Clms Page number 10>
EMI10.1
121, and at the same time a portion of the charge will pass through valve 108. llQ and injector 108e or iOEt2 to project puffs or charges with compressed air.
EMI10.2
be the powder 1,3 to lift it and throw a nua- 6L or der nuzhes oe dust or ae pf-rticles and air, which will go through the orifice or orifices there in the chamber 129 and pushed by the air jet projected through the orifice 130.
The pressure of the air charges is readjusted by
EMI10.3
adjusting the pressure them the zetsort 9S, and 1n density or intensity of the content in pouare in the air mixture and
EMI10.4
powder in the chamber 55 to the reservoir 51 and nothing the chamber LU is replenished by adjusting the valve 111. Any desired result can be obtained by these two unique settings. '' In use, a simple spray injector
EMI10.5
lat as represented ti la Ilg. 3, may be sufficient to spray, on a small printed sheet, but when
EMI10.6
that printing sheets larger g1'l, ndes, one can use the injector shown, by way of example, them fig. 1, 2, 6.15 and 16.
Such an arrangement includes a collector
EMI10.7
The or aa designed to be coupled to the injector hub ia4 by means of the ecc piece: coupling or Cu manifold 13. To this manifold ai or y3 are connected .. two or more pipes la2 or 1, -IU , meeting the needs. The LU conauites have appropriately shaped na ector heads provided with threads 134 which correspond to part 124 of what is shown.
EMI10.8
in fig. 3.
Therefore, the span of ± arm is sufficient to vaporize as the sheets of a printing format, it is simply necessary to attach to the ends of this Injectors 126 and the couplings 125, removing
<Desc / Clms Page number 11>
EMI11.1
abutting the ends of the injector 126 against the ends of these parts 134, and fully screwing the couplings 125 onto the threaded parts 134.
In the case of fig. 15 and 16, 132a pipes, which are bent to allow minimum resistance
EMI11.2
with the paosa &, e with the clear melanbe and this material, are reconnected to the pipes 136a, similarly curved for the same
EMI11.3
For this reason, by means of a swivel joint lozine coupling, and the outer pipes 136a carry spray injectors or injector heads 161 connected thereto.
EMI11.4
Returning to 1'1 & ,. 1, 2 and 6, to use with the printing sheets ae greno roiuat the adjustable tube arms 136 can be connected to parts 133-134. such as arms 136 comprising conical or telescopic cont.ectrices parts 137 adapted to fit to the corresponding parts IM of the pt-rtiep 133. ae 1 ',, one that the part 137 can rotate in the part 138 and nevertheless reserve fixedly attached. The parts 137 are connected to one end of the tubes 136 and carry couplings or couplings 139 thread! to = 'engage with
EMI11.5
lai parts and also to compress the re: sort 140 located in them and between the part 137 and a part
EMI11.6
LU clamped from the LU part. See li &. 6.
The costs: free from the tubes 136 carry these injectors 142 filetas to receive the couplings 125 to maintain the
EMI11.7
injectors 126 supported on these, as in the case shown in the fit ;. 3. Accordingly, the dots 136 can be rewritten to cover any desired area of printed sheets. The parts of the can be usually returned to the collector 131.
<Desc / Clms Page number 12>
Referring to Figs. 15, 16 and 17, the arms 132a and 136a are assembled or articulated. @ free orientation, by the coupling means 160. This means comprises a threaded part 162 in which fits an end 126a
EMI12.1
of the pipe arm y3, and on the part 162 is screwed a connector 163 in which passes an end portion
EMI12.2
l3RQ tee to control arm 136a. and which portion 13RQ rotates or pivots when adjusting the position of the arm 132 & and y5p. In part 163 there is provided a suitable gasket packing or shutter 164 and a spring to keep the gasket packing or sealing in closed condition. The brae 132a can also turn, if necessary, including the connector 131a.
EMI12.3
The spray injectors 161 at the outer ends of these arms 136a may be of similar construction to that shown in the wire. 6, and to which the injector 161 can be connected to an end 142a attached at the end to the arm 136a, and suitably threaded to receive a coupling ring 125a.
Referring to Lux fig. 10, 11, 12 and 13, on the powder 113 in the chamber 55 are shown a species
EMI12.4
of floats 11a, 1,, 5, having the general shape of hollow rings or the like, not having an inlet tube or groove 146 to which an ilexible tutie is connected
EMI12.5
147 (see fia. 10), the other end of tube 147 being. connected to the end of the 4'air injector 108a or 108d (see fig. 3 and 18).
EMI12.6
One referring to f'16. lo and 11, the float 143 is shown as being ae form Lnnulz ii-e so that it can surround the part 12Q and reoorer on the. powder l13, and there n a chamber 14S from which the f charges c't ir from the injector lia or 108d and to the tube 147 cont
<Desc / Clms Page number 13>
discharged.
At the top of the outer walls
EMI13.1
and inside 49 and 15Q of the part 1a is provided a plurality of injectors (the air or nose LU and 52 directed towards the bottom and inclined towards the outside, by which the air can be expelled to be projected against the powder. 113, at determined points, to stir the lung evenly so as to raise a cloud and aerate the air, and also to cause reaction forces to keep the piece 143 in the sun of the mass at the lung. ,
EMI13.2
in floating condition, to neutralize the submersion tenancy of part 143,
especially when from time to time fresh powder is added to the chamber.
EMI13.3
ore by means of the filling hub 111. The plecee j9 LU and LU are preferably made or composed of light materials, such as synthetics, piaf ticks or siallaliel, and can be paid for as transparent as desired.
The form shown in FIG. 12 is a more or less tortuous shape, presenting these external air injectors
EMI13.4
laughing and interior or noses 153 and 154 correspond to the noses la and lâa represented at la li. 10.
The form shown at iig. 13 is generally annular and also has OSE ce eres- Drue or 01-eilleS portions 155 extending into the interior, as shown in fig. 13, and this gold, eyelet have at their sides and near their eomnete aes in, 7 air scoops or noses 156 correspond to noses 152 and 154 shown in figs. 10,
EMI13.5
11 and 12. The chamber 1j6 also has these outer noses 157 correlate to the outer noses y, 5j and 153 shown in fig. 10, 11 and 12.
Having given the above description and the attached schlmrtic representation of this practical application
<Desc / Clms Page number 14>
of the invention, it is understood that the invention is not limited thereto but also extends to other constructions, details, arrangements of elements, characteristics, and the like is outside the scope of the invention.