BE466519A - - Google Patents

Info

Publication number
BE466519A
BE466519A BE466519DA BE466519A BE 466519 A BE466519 A BE 466519A BE 466519D A BE466519D A BE 466519DA BE 466519 A BE466519 A BE 466519A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
seat
chair according
leg
baby chair
parts
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE466519A publication Critical patent/BE466519A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47DFURNITURE SPECIALLY ADAPTED FOR CHILDREN
    • A47D1/00Children's chairs
    • A47D1/002Children's chairs adjustable
    • A47D1/004Children's chairs adjustable in height

Landscapes

  • Chairs Characterized By Structure (AREA)
  • Chairs For Special Purposes, Such As Reclining Chairs (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux chaises pour bébés. "   @   
La présente invention consiste en des perfection- nements aux chaises pour bébés, du genre pouvant être utilisa, dans la position dépliée, comme chaise élevée, ou, dans la position repliée, comme chaise basse. 



   L'invention a pour but de prévoir une chaise pour bébés du genre mentionné, d'une construction simple et qui peut être facilement changée de la position dépliée dans la position repliée et vice-versa.. 



   Dans ce but, l'invention prévoit une chaise pour bé- bés, du genre mentionné, dans laquelle le siège est porté par une paire de supports, chacun de ceux-ci comprenant une partie constituant une patte et une partie constituant une base, la partie constituant la patte étant pourvue d'une articulation à la partie médiane de sa longueur, afin de permettre à la partie de base et à la partie inférieure de la patte d'oscil- ler vers le siège de la position dépliée dans la position re- pliée', des dispositifs destinés à limiter le mouvement d'os-   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ...cillation, de manière que dans   ladite   position repliée, la partie inférieure de la patte constitue une base pour la chaise,

   et des dispositifs de verrouillage   destinés   à bloquer les par- ties des pattes dans la position dépliée. 



   Lesdits dispositifs destinés à limiter le mouvement d'oscillation seront, de préférence, constitues par une tra- verse reliant les parties de base des supports et s'appuyant contre le siège de la chaise, lorsque celle-ci se trouve dans la position repliée. 



   Suivant une construction conforme à l'invention, chaque support tubulaire est constitué par un élément tubulai- re métallique,'formé de manière à prévoir une partie constitu- ant une patte et une partie de base, la partie constituant une patte comprenant à la partie médiane de sa longueur, une char- nière réalisée de telle manière que, lorsque la chaise se trouve dans la position dépliée, les parties de la patte sont verrouillées élastiquement en alignement. Une forme avantageuse de charnière comprend un axe-pivot fixé à une partie   'de   la patteetqui s'engage dans une rainure de l'autrepartie de celle-ci, des surfaces de verrouillage coopérantes prévues sur lesdites parties de la patte, et un ressort ou un dispositif analogue amenant les surfaces de verrouillage en engagement. 



   Le siège est, de préférence, du genre dit en forme de corbeille et est constitué par une ou plusieurs pièces em- bouties assemblées, par exemple en tôle, un chenal   étant  prévu entre la base du siège et le dos de celui-ci, grâce auquel des liquides répandus sur le siège s'accumulent dans le chenal d'où ils peuvent être facilement éloignés.. 



   D'autres caractéristiques de l'invention   apparat-   tront de la description ci-dessous, qui se réfère aux dessins annexés d'un exemple de réalisation d'une chaise pour bébés, conforme à l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   A ces dessins : 
La fig.I est une vue en perspective de la chaise pour bébés,dans la position dépliée. 



   La fig.2 est une élévation de côté de la chaise pour bébés, dans la position repliée. 



   La fig.3 est une coupe verticale à plus grande      échelle, du siège de la chaise. 



   La fig.4 est une vue de détail d'une forme avan- tageuse de charnière, destinée à relier les parties supé- rieure et inférieure des pattes et 
La fig.5 montre une variante du moyen de fixation du capitonnage du siège. 



   La chaise pour bébés comprend un siège 1, du genre dit en forme de corbeille, porté par une paire de supports constitués chacun par une partie formant une patte et une partie formant une base, la partie formant une patte compre- nant une partie supérieure   @a   à laquelle est fixé le siège, et une partie inférieure 2b, reliée à articulation à la par- tie supérieure a. La partie inférieure 2b de la patte et la partie de base 3 'sont formées par une seule pièce, étant re- liées par une partie courbe 4 et inclinées l'une par rapport à l'autre suivant un angle d'environ 75 , de sorte que le siège est situé au-dessus de la partie de base 3, lorsque la chaise occupe la position dépliée.

   Dans cette position de la chaise, les parties supérieure 2a et inférieure 2b de la patte sont maintenues en alignement (voyez fig.l) , tandis que dans la position repliée (voyez fig.2),les parties inférieures 2b constituent une base pour la chaise, les parties de base 3 s'étendant, dans' cette position repliée, de part et d'autre du siège 1, une traverse 5 qui relie les parties de base 3 occu- pant une position telle qu'elle limite l'étendue sur laquelle les parties 2b,   3, peuvent   osciller vers le siège 1, en s'ap- puyant contre la-face inférieure du siège 1, et les parties... 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



    ...b   constituant une base pour la chaise dans la position repliée. 



   Les parties de base 3 peuvent être légèrement re- courbées vers le haut à leur partie centrale, de sorte que les extrémités avant et arrière seulement des parties de base 3 entrent en contact avec le sol, en assurant ainsi la stabilité de la chaise sur un sol inégal. 



   Un plateau 6 est articulé sur une console 7, portée par un des supports et est pourvu d'un verrou à ressort 8, qui coopère avec une console 9 prévue sur l'autre support. Un appui 10, pour les pieds, de préférence en métal embouti, est fixé aux pattes supérieures 2a, à une distance appropriée sous le siège 1 et peut être pourvu d'un revêtement encastre en liège ou en une autre matière appropriée. 



   L'assemblage à charnière des parties supérieure 2a et inférieure 2b peut être d'une forme appropriée quelconque., telle que, lorsque la chaise se trouve dans la position dépliée, les parties   a   et 2b sont verrouillées en alignement et que, lorsque ces parties sont déverrouillées, la partie inférieure 2b et la partie de base 3 puissent osciller en s'élevant vers le siège 1, dans la position repliée. 



   Une forme avantageuse d'un tel assemblage à charnière est représentée à la fig.4. Des éléments tubulaires de charnière complémentaires 11 sont fixés à l'intérieur des extrémités des parties   a   et 2b, constituant les pattes et possèdent des par- ties de prolongement   12,   qui s'étendent axialement par rapport aux pièces 2a, 2b, et qui se terminent par des tenons de verrouil lage 13, qui sont destinés à s'emboîter dans des encoches de verrouillage 14, lorsque la chaise se trouve dans sa position' dépliée. Une broche de   pivotement   15 est fixée au prolonge- ment 12 d'un des éléments de charnière 11, et coopère avec une boutonnière 16, prévue dans l'autre élément de la charnière. 



  Un ressort de compression 17, logé dans la partie inférieure... 

 <Desc/Clms Page number 5> 

      



  ...2b de la patte, est relié à la broche de pivotement 15, au moyen d'un fort fil métallique 18, qui est replié suivant une forme de U, afin de chevaucher la broche 15 qui passe au travers de l'élément de charnière 11 et dont les extrémités re- courbées en forme de crochet 19 prennent sous le ressort. De cette manière, lorsque la chaise se trouve dans la position dépliée, les tenons de'verrouillage 13 se trouvent engagés dans les encoches de verrouillage 14 et y sont maintenus élas- tiquement par l'action du ressort 18.

   Afin de déplacer les par- ties 2b de la patte et la partie de base 3 dans la position repliée, les tenons de verrouillage 13 sont' 'dégagés des enco- ches de verruuillage 14, à rencontre de l'action du ressort 18, par exemple en plaçant un pied sur la pièce de base 3, en soulevant le siège 1 et un faisant osciller la partie infé- rieure   b   et la base 3 autour de leur broche de pivotement 15. 



  Ce mouvement est   facilité   par la partie courbe4. 



   Afin de transformer la chaise en l'amenant de la position repliée dans la position dépliée, on saisit et on soulève le siège 1 en faisant osciller les parties 2b et les parties de base 3, dans la position dépliée', sous leur propre- poids et, lorsque cette   p,osition   est atteinte, les tenons de      verrouillage 13 entreront automatiquement en engagement avec les encoches de verrouillage 14. On remarquera que la chaise peut être facilement   transformée .d'une   chaise élevée en une chaise basse et vioe-versa. 



   Le siège 1 sera', de préférence, en forme de cor-   beille-et   constitué par une ou plusieurs pièces embouties as- semblées, par exemple en   tle.   



   La fig.3 montre une coupe détaillée dans une forme   d'exécution. avantageuse-   d'un   siège..Dans'   cette forme   d'exécu-   tion, le siège comprend deux pièces embouties en tôle, dont l'une constitue   le-fond   20 du siège et dont l'autre 21 forme le dos et les.cotés du siège, les deux pièces embouties 20, 21.. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  ... étant assemblées par des rivets 22. Sur le fond est fixé un coussin 23, d'une forme appropriée   quelqunque.   Entre le fond 20 du siège et le dos et les   cotes   21, est prévu un chenal 24. dans lequel peuvent s'accumuler des liquides répandus sur le siège et duquel ils peuvent être facilement   éloignes,   ce qui facilite le nettoyage de la chaise , Le capitonnage du dos et des   côtés   est maintenu en place par tout moyen approprie.quel- conque, mais le recouvrement en   tissu 45   est avantageusement serre le long de son bord inférieur, entre le rebord 26 du fond 20 et la pièce emboutie formant le dos 21, les rivets passant au travers du recouvrement   2::

  5, et   il est serré le long de son bord supérieur entre le dos 21 du siège et une bande métallique 27, qui est fixée au moyen de rivets 28. 



   Dans lc cas où le siège en forme de corbeille est constitue par une pièce emboutie unique, le recouvrement en tissu 25 peut être fixé de la même manière le long de son bord supérieur, tandis que le bord inférieur est replié en formant un ourlet 29, au travers duquel est passé un ressort à lame courbe ou une bande de métal rigide   30,   la bande étant mainte- nue elastiquement dans le siège en forme de corbeille, auquel elle peut également être fixée par des rivets ou par des orga- nes analogues, de manière à, fixer fermement le bord inférieur du capit  ounage .   



   Le siège en forme de corbeille peut être réalisé en une matière métallique ou plastique quelconque, emboutie ou moulée 
Les différentes parties de la chaise peuvent être réalisées en métal ou certaines de celles-ci peuvent être en métal tandis que d'autres sont en une matière non métallique. 



  Des   métaux   appropriés sont:   l'acier,   l'aluminium ou les alliages d'aluminium et des matières non métalliques sont le bois et les matières plastiques. Les supports seront, de préférence, cons- titués par des tubes   d'acier,   en évitant ainsi les coins vifs auxquels l'enfant   pourrait  se blesser.' 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
On remarquera que   l'invention   procure une -chaise pour bébés, de forme simple qui peut être facilement nettoyée' et qui peut être facilement transformée d'une chaise élevée en une ehaise basse ou vioe-versa. 



   REVENDICATIONS. 



   I. Chaise pour bébés du genre décrit, dans laquelle le siège est porté par une paire de supports', chacun de ceux-ci comprenant une partie constituant une patte et une partie cons- tituant une base, la partie constituant la patte étant pourvue d'une articulation à la partie médiane de sa longueur, afin de permettre à la partie de base et à la partie inférieure de la patte d'osciller vers le siège, de la position dépliée dans la position repliée, des dispositifs destinés à limiter le mouve- ment d'oscillation de manière que, dans ladite position repliée, la partie inférieure de la patte constitue une base de la chaise et des dispositifs de verrouillage destinés à bloquer les par- ties des pattes dans la position dépliée.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to baby chairs." @
The present invention is an improvement in baby chairs, of the kind which can be used in the unfolded position as a high chair, or in the folded position as a low chair.



   The object of the invention is to provide a baby chair of the kind mentioned, of simple construction and which can be easily changed from the unfolded position to the folded position and vice versa.



   For this purpose, the invention provides a baby chair, of the kind mentioned, in which the seat is carried by a pair of supports, each of these comprising a part constituting a leg and a part constituting a base, the part constituting the leg being provided with an articulation at the middle part of its length, in order to allow the base part and the lower part of the leg to oscillate towards the seat from the unfolded position in the re position - folded ', devices intended to limit bone movement - @

 <Desc / Clms Page number 2>

 ... cillation, so that in said folded position, the lower part of the leg constitutes a base for the chair,

   and locking devices for locking the leg parts in the unfolded position.



   Said devices intended to limit the oscillating movement will preferably consist of a cross member connecting the base parts of the supports and resting against the seat of the chair, when the latter is in the folded position.



   According to a construction according to the invention, each tubular support is constituted by a metallic tubular element, 'formed so as to provide a part constituting a leg and a base part, the part constituting a leg comprising at the part median of its length, a hinge made in such a way that, when the chair is in the unfolded position, the leg parts are elastically locked in alignment. An advantageous form of hinge comprises a pivot pin fixed to one part of the leg and which engages in a groove of the other part thereof, cooperating locking surfaces provided on said parts of the leg, and a spring or a similar device bringing the locking surfaces into engagement.



   The seat is preferably of the so-called basket-shaped type and consists of one or more assembled embossed parts, for example made of sheet metal, a channel being provided between the base of the seat and the back of the latter, thanks to from which liquids spilled on the seat accumulate in the channel from which they can be easily removed.



   Other characteristics of the invention will emerge from the description below, which refers to the accompanying drawings of an exemplary embodiment of a baby chair, according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   To these drawings:
Fig. I is a perspective view of the baby chair, in the unfolded position.



   Fig. 2 is a side elevation of the infant chair, in the stowed position.



   Fig. 3 is a larger scale vertical section of the seat of the chair.



   Fig. 4 is a detail view of an advantageous form of hinge, intended to connect the upper and lower parts of the legs and
Fig.5 shows a variant of the means for fixing the upholstery of the seat.



   The baby chair comprises a seat 1, of the so-called basket-shaped type, carried by a pair of supports each constituted by a part forming a leg and a part forming a base, the part forming a leg comprising an upper part @ a to which the seat is fixed, and a lower part 2b, hingedly connected to the upper part a. The lower part 2b of the leg and the base part 3 'are formed in one piece, being connected by a curved part 4 and inclined with respect to each other at an angle of about 75, of so that the seat is located above the base part 3, when the chair occupies the unfolded position.

   In this position of the chair, the upper 2a and lower 2b parts of the leg are kept in alignment (see fig.l), while in the folded position (see fig. 2), the lower parts 2b form a base for the chair, the base parts 3 extending, in this folded position, on either side of the seat 1, a cross member 5 which connects the base parts 3 occupying a position such as to limit the extent on which the parts 2b, 3, can swing towards the seat 1, leaning against the underside of the seat 1, and the parts ...

 <Desc / Clms Page number 4>

 



    ... b constituting a base for the chair in the folded position.



   The base parts 3 can be bent slightly upwards at their central part, so that the front and rear ends only of the base parts 3 come into contact with the ground, thus ensuring the stability of the chair on a uneven ground.



   A plate 6 is articulated on a console 7, carried by one of the supports and is provided with a spring latch 8, which cooperates with a console 9 provided on the other support. A support 10, for the feet, preferably of stamped metal, is fixed to the upper legs 2a, at a suitable distance under the seat 1 and may be provided with a recessed covering of cork or other suitable material.



   The hinged assembly of upper 2a and lower 2b may be of any suitable shape, such that when the chair is in the unfolded position, parts a and 2b are locked in alignment and when these parts are unlocked, the lower part 2b and the base part 3 can oscillate while rising towards the seat 1, in the folded position.



   An advantageous form of such a hinged assembly is shown in fig.4. Complementary tubular hinge elements 11 are fixed inside the ends of parts a and 2b, constituting the legs and have extension parts 12, which extend axially with respect to parts 2a, 2b, and which overlap. end with locking tenons 13, which are intended to fit into locking notches 14, when the chair is in its unfolded position. A pivot pin 15 is fixed to the extension 12 of one of the hinge elements 11, and cooperates with a buttonhole 16, provided in the other element of the hinge.



  A compression spring 17, housed in the lower part ...

 <Desc / Clms Page number 5>

      



  ... 2b of the tab, is connected to the pivot pin 15, by means of a strong metal wire 18, which is bent in a U shape, so as to overlap the pin 15 which passes through the element hinge 11 and whose curved hook-shaped ends 19 engage under the spring. In this way, when the chair is in the unfolded position, the locking pins 13 are engaged in the locking notches 14 and are resiliently held there by the action of the spring 18.

   In order to move the parts 2b of the tab and the base part 3 in the folded position, the locking pins 13 are '' released from the locking notches 14, against the action of the spring 18, by example by placing one foot on the base part 3, lifting the seat 1 and swinging the lower part b and the base 3 around their pivot pin 15.



  This movement is facilitated by the curved part4.



   In order to transform the chair by bringing it from the folded position into the unfolded position, the seat 1 is grasped and lifted by making the parts 2b and the base parts 3 oscillate, in the unfolded position ', under their own weight. and, when this position is reached, the locking pins 13 will automatically enter into engagement with the locking notches 14. It will be appreciated that the chair can be easily transformed from a high chair to a low chair and vice versa.



   The seat 1 will preferably be in the shape of a basket and consist of one or more stamped parts assembled together, for example of sheet metal.



   Fig. 3 shows a detailed section in one embodiment. advantageous- a seat. In 'this embodiment, the seat comprises two stamped sheet metal parts, one of which constitutes the bottom 20 of the seat and the other 21 forms the back and the. sides of the seat, the two stamped parts 20, 21 ..

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  ... being assembled by rivets 22. On the bottom is fixed a cushion 23, of a suitable shape whatever. Between the bottom 20 of the seat and the back and the sides 21, a channel 24 is provided in which liquids spilled on the seat can accumulate and from which they can be easily removed, which facilitates cleaning of the chair. padding of the back and sides is held in place by any suitable means, but the fabric cover 45 is advantageously tightened along its lower edge, between the flange 26 of the bottom 20 and the stamped part forming the back 21 , the rivets passing through the cover 2 ::

  5, and it is clamped along its upper edge between the back 21 of the seat and a metal strip 27, which is fixed by means of rivets 28.



   In the case where the basket-shaped seat is made up of a single stamped piece, the fabric cover 25 can be attached in the same way along its upper edge, while the lower edge is folded back forming a hem 29, through which is passed a curved leaf spring or a rigid metal strip 30, the strip being held elastically in the basket-shaped seat, to which it can also be fixed by rivets or the like, so as to firmly fix the lower edge of the cap.



   The basket-shaped seat can be made of any metallic or plastic material, stamped or molded
The different parts of the chair can be made of metal or some of these can be made of metal while others are of non-metallic material.



  Suitable metals are: steel, aluminum or aluminum alloys and non-metallic materials are wood and plastics. The supports will preferably be made of steel tubes, thus avoiding sharp corners where the child could injure himself.

 <Desc / Clms Page number 7>

 
It will be appreciated that the invention provides a simple shaped baby chair which can be easily cleaned and which can be easily converted from a high chair to a low chair or vice versa.



   CLAIMS.



   I. Baby chair of the kind described, in which the seat is carried by a pair of supports, each of which comprises a part constituting a leg and a part constituting a base, the part constituting the leg being provided with '' a joint at the middle part of its length, in order to allow the base part and the lower part of the leg to oscillate towards the seat, from the unfolded position to the folded position, devices intended to limit movement - oscillation mechanism so that, in said folded position, the lower part of the leg constitutes a base of the chair and locking devices intended to lock the parts of the legs in the unfolded position.


    

Claims (1)

2. Chaise pour bébés suivant la revendication 1, dans laquelle la limite du mouvement d'oscillation est consti- tuée par une traverse qui relie les parties de base des supports et qui prend appui contre le siège lorsque'la chaise se trouve dans la position repliée. 2. Baby chair according to claim 1, in which the limit of the swinging movement is constituted by a cross member which connects the base parts of the supports and which bears against the seat when the chair is in the position. folded. 3. Chaise pour bébés suivant les revendications 1 ou 2, dans laquelle chaque support est constitué par un élément tubulaire métallique, formé de manière à prévoir une partie constituant une patte et une partie de base, la partie consti- tuant une patte comprenant, à la partie -médiane de sa longueur, une charnière réalisée de telle manière que, lorsque la chaise se trouve dans la position 'dépliée, les parties de la patte sont verrouillées élastiquement en .alignement. <Desc/Clms Page number 8> 3. Baby chair according to claims 1 or 2, in which each support is constituted by a metallic tubular element, formed so as to provide a part constituting a leg and a base part, the part constituting a leg comprising, to the middle part of its length, a hinge made in such a way that when the chair is in the unfolded position the leg parts are resiliently locked in alignment. <Desc / Clms Page number 8> 4. Chaise pour bébés suivant les revendications 1,2 ou 3, dans laquelle la charnière comprend un axe-pivot fixe à une partie de la patte et qui s'engage dans une rainure de l'autre partie de celle-ci, des surfaces de verrouillage coo- pérantes prévues sur lesdites parties de la patte et un ressort ou un dispositif analogue amenant les surfaces de verrouillage en engagement. 4. Baby chair according to claims 1, 2 or 3, wherein the hinge comprises a pivot pin fixed to a part of the leg and which engages in a groove of the other part thereof, of the surfaces. co-operative locking elements provided on said leg parts and a spring or the like bringing the locking surfaces into engagement. 5. Chaise pour bébés suivant une ou plusieurs des revendications I à 4, dans laquelle le siège a une forme de cor- beille etestconstitue par une ou plusieurs pièces embouties assemblées. 5. Baby chair according to one or more of claims 1 to 4, wherein the seat is basket-shaped and consists of one or more assembled stampings. 6. Chaise pour bébés suivant la revendication 5, dans laquelle un chenal est prévu entre la base et le dos du siège et est destiné aux buts décrits. 6. An infant chair according to claim 5, wherein a channel is provided between the base and the back of the seat and is for the purposes described. 7. Chaise pour bébés suivant les revendications 5 ou 6, dans laquelle le recouvrement en tissu du dos du siège est serré le long de son bord supérieur entre la pièce emboutie formant le dos du siège et une bande de métal rivée sur la pièce emboutie. 7. Baby chair according to claims 5 or 6, wherein the fabric covering of the back of the seat is clamped along its upper edge between the stamped part forming the back of the seat and a strip of metal riveted to the stamped part. 8. Chaise pour bébés suivant les revendications 5, 6 ou 7, dans laquelle le recouvrement en tissu du dos du siège est serré le long de son bord inférieur, entre une pièce em- boutie formant le dos du siège et une pièce emboutie formant le fond du siège. 8. Baby chair according to claims 5, 6 or 7, in which the fabric covering of the back of the seat is clamped along its lower edge, between a stamped piece forming the back of the seat and a stamped piece forming the bottom of the seat. 9. Chaise pour bébés suivant les revendications 5, 6, ou 7, dans laquelle le recouvrement en tissu du dos du siège est replié, à son bord inférieur, on forme d'ourlet, afin de recevoir une bande en matière rigide qui est maintenue élas- tiquement ou fixée dans le siège. 9. Baby chair according to claims 5, 6, or 7, in which the fabric covering of the back of the seat is folded up, at its lower edge a hem is formed, in order to receive a strip of rigid material which is resiliently held or fixed in the seat. 10. Chaise pour bébés en substance comme décrit ci- dessus et représenté aux dessins ..annexés. EMI8.1 10. Baby chair substantially as described above and shown in the accompanying drawings. EMI8.1 .-- . '.v/L-4- /df//. -. '.v / L-4- / df //.
BE466519D 1945-07-24 1946-07-09 BE466519A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB2599610X 1945-07-24

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE466519A true BE466519A (en) 1946-08-31

Family

ID=42167270

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE466519D BE466519A (en) 1945-07-24 1946-07-09

Country Status (4)

Country Link
US (1) US2599610A (en)
BE (1) BE466519A (en)
CH (1) CH255054A (en)
FR (1) FR940427A (en)

Families Citing this family (10)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2749971A (en) * 1954-06-07 1956-06-12 Ehrman Ernest Chair having a seat and back adjustable from upright to reclining position
US3047334A (en) * 1960-02-17 1962-07-31 Telescope Folding Furniture Co Foldable swing chair
DK109286C (en) * 1964-01-14 1968-04-08 Knud Nielsen Furniture, especially children's furniture.
US3258291A (en) * 1964-02-18 1966-06-28 Oregon Merchandisers Inc Infant-supporting device
AT388859B (en) * 1982-11-12 1989-09-11 Schaller Herta SECURITY SEAT
FR2664215B1 (en) * 1990-07-03 1994-11-10 Europ Sieges Automobiles METHOD FOR LOCKING UNDER LOAD OF A FOLDING CHILD SEAT FOR VEHICLE AND DEVICE FOR IMPLEMENTING SAME.
CN2592046Y (en) * 2002-12-31 2003-12-17 米信希尔斯投资公司 Chair for electrically adjusting height
US7568758B2 (en) * 2007-01-03 2009-08-04 Kolcraft Enterprises High chairs and methods to use high chairs
US20090289478A1 (en) * 2008-05-20 2009-11-26 Robert Piserchio Convertible, multi-purpose children's chair
US11019939B1 (en) * 2018-04-24 2021-06-01 Regalo International, Llc Tray with integral mechanism

Family Cites Families (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US571038A (en) * 1896-11-10 chichester
NL43172C (en) *
US1772096A (en) * 1929-10-17 1930-08-05 Willard R Diamond Handle
DE531637C (en) * 1930-03-18 1931-08-17 Rob Tuemmler Fa Stick tripod
US1934195A (en) * 1932-06-11 1933-11-07 Jules P Kiesecker Metal furniture
US2332619A (en) * 1939-04-22 1943-10-26 Esmco Auto Products Corp Upholstered metal chair

Also Published As

Publication number Publication date
CH255054A (en) 1948-06-15
US2599610A (en) 1952-06-10
FR940427A (en) 1948-12-13

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2764176A1 (en) Connection for playpen with main part, two wings, and tension piece
FR2856261A1 (en) MULTIPURPOSE CHAIR FOR CHILDREN
FR2464707A1 (en) CONTAINER FIXED TO A STAND
BE466519A (en)
FR2574643A1 (en) FOLDING CHAIR
FR2981829A1 (en) MULTIFUNCTION CASE
EP0577510A1 (en) Plastic table
FR2493169A1 (en) DOLL WHICH WORKS
CH347956A (en) Reclining chair
FR2706408A1 (en) Stroller type vehicle.
FR2658706A1 (en) Folding seat
CH349046A (en) Armchair
CH159907A (en) Folding seat.
FR2627372A1 (en) Adjustable-height arm rests fixed to toilet seat - has arm rests fixed to rods sliding in sleeves, allowing seat to be raised
FR2866792A1 (en) Table for home furnishing, has support plate with support portion in contact with lower surface of movable table top in usage position, and fingers cooperating with notches of table top, where plate has hooks at two opposite sides
FR2666212A1 (en) Chest of drawers which can be converted into a changing table
FR2478975A1 (en) Folding table with adjustable height and tilt - can be used in car,and has tray top with side rims, and two folding legs
FR2651658A1 (en) Folding easy chair, especially for a child
FR2593369A1 (en) Nappy-changing table which can be fitted onto a bathtub
FR2599232A1 (en) Nappy-changing support which can be fitted to a bathtub
FR2621468A1 (en) DESK CHEST SET
WO2006027526A1 (en) Support device for a drinks container
FR2615375A1 (en) Multifunction convertible furniture assembly intended for young children
FR2809603A1 (en) Folding occasional table comprises top, base and two legs mounted on pivots, forming parallelogram with other two components, locking bar being mounted near top of one leg which fits in notch in side of table top
FR2622417A1 (en) Safety device for nappy-changer support