BE463786A - - Google Patents

Info

Publication number
BE463786A
BE463786A BE463786DA BE463786A BE 463786 A BE463786 A BE 463786A BE 463786D A BE463786D A BE 463786DA BE 463786 A BE463786 A BE 463786A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
threaded
holes
rods
building set
rod
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE463786A publication Critical patent/BE463786A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63HTOYS, e.g. TOPS, DOLLS, HOOPS OR BUILDING BLOCKS
    • A63H33/00Other toys
    • A63H33/04Building blocks, strips, or similar building parts
    • A63H33/10Building blocks, strips, or similar building parts to be assembled by means of additional non-adhesive elements
    • A63H33/108Building blocks, strips, or similar building parts to be assembled by means of additional non-adhesive elements with holes

Landscapes

  • Toys (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  Perfectionnements'aux jeux de construction. 



   L'invention concerne des jeux de construction du type comprenant des éléments tels que des tiges ou des entretoises, des roues, des disques et des plaques de différentes formes et de différentes dimensions, adaptés pour être reliés ensemble de manière à former une grande variété d'assemblages fixes, mobiles ou articulés, par exemple des modèles de meubles, de machines, de véhicules, de ponts, et d'autres objets et constructions. 



   L'invention a pour objet de réaliser un jeu de construction du type ci-dessus mentionné, dans lequel les éléments constitutifs peuvent être facilement et rapidement reliés entre eux d'une manière essentiellement sûre et rigide pour former des objets simples,et peuvent être aussi reliés d'une manière similaire à d'autres éléments pour permettre de construire une grande variété de modèles. 



   L'invention consiste dans un jeu de construction comprenant comme éléments essentiels des tiges munies d'orifices filetés à l'une de leurs extrémités, ou à leurs deux extrémités, ainsi que d'un ou de plusieurs orifices transversaux filetés entre leurs extrémités pour recevoir des entretoises filetées. une autre caractéristique de l'invention consiste dans la combinaison, avec les dites tiges, d'autres éléments munis d'orifices filetés similaires à travers lesquels peuvent passer les entretoises filetées, ou d'orifices à travers lesquels les tiges peuvent passer, ou à la fois d'orifices filetés et d'orifices lisses pour construire toute une série de modèles, de machines et d'autres articles plus compliqués. 



   Un jeu de construction très recherché peut être établi à partir   d'un   certain nombre de tiges de longueurs différentes, combinées avec des blocs de jonction ayant des orifices filetés similaires sur une ou plusieurs de leurs faces, de disques ou de roues ayant des alésages centraux pour recevoir les tiges et des orifices filetés (s'étendant dans le sens radial de l'alésage à la périphérie ou parallèlement aux alésages, ou 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 à la fois dans le sens radial et parallèlement aux alésages) pour recevoir les entretoises filetées et des plaques comportant des orifices à travers lesquels les entretoises ou les tiges peuvent passer, ou bien des orifices de différentes dimensions, les uns filetés pour recevoir des entretoises, et les autres lisses pour recevoir des tiges. 



   Pour que l'invention puisse être plus facilement comprise et mise en application, elle est décrite ci-après d'une manière plus complète avec des références aux dessins cijoints, qui sont données exclusivement à titre d'exemple, et non de limitation. 



   Dans ces dessins: 
La figure 1 représente un modèle de grue construit au moyen d'éléments de tiges assemblés avec d'autres éléments constitutifs à l'aide d'entretoises filetées. 



   La figure 2 représente des tiges de différentes longueurs et leurs orifices filetés; 
Les figs. 3 et 4 représentent des formes modifiées de tiges qui constituent des éléments de jonction tout à fait appropriés; 
Les figs. 5 à 17 représentent des éléments de construction destinés à servir en corrélation avec les tiges pour construire le modèle représenté dans la fig. 1 de même qu'une grande variété d'autres modèles et d'autres objets. 



   Si l'on se réfère aux dessins dans lesquels les éléments similaires portent, dans les différentes parties, les marnes chiffres de référence, la fig. 2 de ces dessins représente deux tiges 1 et 2 de longueurs différentes, dont chacune est munie d'un orifice fileté 3 s'étendant dans le sens axial à chacune de ses extrémités, d'orifices transversaux filetés 4 et 5, perpendiculaires entre eux et situés à proximité de chaque extrémité, et d'au moins   un   autre orifice transversal 6 en son milieu ou à proximité de son milieu. 



  Ces tiges sont représentées à titre d'exemple et il est facile de comprendre que les tiges peuvent avoir une longueur quelconque à volonté et être munies d'orifices transversaux filetés en un point quelconque, ou en des points quelconaues à volonté, ces orifices formant un angle quelconque entre eux et étant situés entre les extrémités des tiges.

   Un ensemble particulièrement réussi comprend des tiges d'une longueur d'environ 1 cm. 25,2 cm 5, 5 cm. de 10 en. avec des orifices filetés dans le sens axial aux extrémités et des orifices transversaux filetés 3; 4, 5 et 6, essentiellement tels qu'ils sont   représentas.   A l'aide de ces tiges il est possible d'édifier une variété de bâtis de construction, étant donné que ces tiges peuvent être fixées bout à bout su moyen, des entretolses filetées 7,représentées dans la fig. 5, pour former des tiges de toute longueur voulue et il est très facile de relier ces tiges perpendiculairement entre elles par leurs orifices transversaux terminaux et intermédiaires. 



   Dans la fig. 3 est représentée une tige d'écartement comprenant un tube court filet? intérieurement sur toute sa longueur, tandis que la fig. 4 repr4sente une forme de tige modifiée 8, qui est munie d'un orifice fileté 3 à l'une de ses   extrémités,   l'autre extrémité étant amincie par la suppression de la moitié de la section transversale et la moitié subsistante étant munie d'orifices filetas 9 disposes per- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pendieulairement à la surface plane. Cette forme de tige cons- titue une pièce d'articulation qui est tout à fait appropriée pour former, suivant des angles divers, des jonctions avec d'autres éléments. 



   Les tiges représentées ont une section transversale circulaire, mais on comprendra qu'elle peuvent avoir, à volonté, une forme quelconque de section transversale et qu'elles peuvent être aussi en forme de tubes. ' 
Les tiges 1, 2 peuvent être rapidement assemblées avec des roues, des plaques et d'autres éléments pour édifier un grand nombre de constructions, le modèle de grue représenté dans la fig. 1 étant un exemple d'une telle construction. Cette grue comprend une flèche composée de deux bras constitués par deux tiges 1 avec une tige 8 à l'extrémité supérieure, toutes ces pièces étant reliées entre elles par des entretoises filetées 7.

   Les extrémités extérieures des tiges 8 sont re- liées par une pièce d'écartement (fig. 3); qui s'étend entre leurs faces plates'et qui y est fixée par des entretoises file- tées   7   vissées à travers les trous 9 dans les extrémités de la tige.   Une   poulie 10 (représentée dans la fig. 9) est montée folle sur la tige transversale. Les bras sont reliés à mi- chemin de leurs extrémités par une autre tige transversale courte 11 au moyen d'entretoises filetées vissées dans des ori- fices filetés aux extrémités de la   tige,-   ainsi que dans des orifices transversaux filetés 4 ou 5 des bras.

   Les extrémités inférieures des bras de la flèche sont reliées à une tige transversale 12 par des entretoises filetées 7 vissées dans les extrémités des bras et dans des orifices transversaux filetés dans la tige transversale. 



   La tige 12 est reliée à une plaque 13 (fig. 14) par des disques 14 (fig. 9) en forme de roues, chacun de ces dis- ques ayant un alésage central pour recevoir la tige 12 et étant muni d'orifices radiaux filetés 15 qui s'étendent de la   périphé-   rie à   l'alésage.   Chaque disque est fixé à la tige 12 par une entretoise filetée qui est vissée dans   l'un   des orifices filetés 15 pour pénétrer dans un orifice terminal transversal de la tige. 



  Les disques 14 sont fixés chacun à la plaque 13 par une entre- toise filetée 7, dont l'une des extrémités est vissée dans un autre orifice 15, tandis que l'autre extrémité passe à travers un orifice dans la plaque 13 et est vissée dans un orifice fileté à la surface d'un bloc de jonction 16 en forme de cube ainsi   qu'il   est indiqué dans la fig. 6, ou en forme de prisme triangulaire ainsi qu'il est indiqué dans la fig. 7. 



   La plaque 13 forme la partie antérieure d'une cabine   montée pour tourner sur une plate-forme 17 qui est elle-même montée sur des roues 18. La cabine est formée d'une plaque   postérieure similaire à la plaque 13   (fig.   14), de deux pla- ques latérales 19 (fig. 13), d'une plaque de base, de deux plaques de sommet (fig.   14)   formant un toit de pente et de deux plaques triangulaires 20 (fig. 15) qui comblent les es- paces situés aux extrémités des plaques de sommet. Des exem- ples de plaques appropriés à cet effet sont représentés dans les figs. 13, 14 et 15. Ces plaques peuvent avoir toutes dimen- sions désirées et elles peuvent être munies de trous 21 dis- posés ainsi qu'il est indiqué ou à tout autre emplacement con- venable.

   Enfin, elles ont un diamètre suffisant pour permettre aux entretoises 7 de les traverser librement. Ces plaques sont fixées ensemble, pour former la cabine au moyen des entretoi- ses 7 qui les traversent dans des trous appropriés et qui s'en- gagent dans des orifices filetés des blocs de jonction, un écrou   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 22 représenté dans la fig. 8 étant vissé sur l'extrémité ex- térieure de chaque entretoise. Suivant une variante, les pla- ques peuvent être fixées aux blocs de jonction au moyen de goujons à tête 23, représentés dans la fig. 17.

   Les extrémi- tés supérieures des plaques latérales 19 sont de préférence reliées entre elles au moyen de tiges transversales 24 d'une longueur correcte, les extrémités des tiges étant reliées aux blocs cubiques de jonction 16 au moyen d'entretoises 7 et les blocs de jonction étant fixés aux plaques latérales par des entretoises 7 et des écrous 22, ou par des boulons à tête 23. 



   Une tige-arbalétrier 25 est reliée à la tige transver- sale 24 à la partie antérieure de la cabine et à la tige transversale   11   de la flèche au moyen d'entretoises filetées 7 vissées dans les extrémités de la tige-arbalétrier et dans des orifices transversaux filetés dans les tiges 24 et 11, formant ainsi une structure rigide. 



   La cabine est supportée de façon à tourner sur la plate-forme   17   au moyen d'un montage sur deux roues 26, ainsi qu'il est indiqué, par exemple, dans la fig. 11. Les roues sont posées à plat, l'une sur l'autre, sur la plate-forme au- dessous du centre de la plaque de base de la cabine et une tige, telle que la tige représentée dans la fig. 3, qui de préférence excède légèrement la largeur combinée des deux roues, est passée à travers les alésages centraux des deux roues et maintenue en position au moyen de boulons à tête 23, passés à travers des trous de la plate-forme et de la plaque de base et vissés dans les extrémités de la tige.

   Bien qu'il ne soit men-   tionné   que deux roues, il est aisé de comprendre qu'il est possible d'utiliser une ou plusieurs roues selon,la hauteur que l'on désire obtenir pour élever la cabineau-dessus de la plate-forme ou suivant la longueur de tige utilisable. 



   Les bords inférieurs des plaques triangulaires 20, aux extrémités du sommet de la cabine peuvent être fixésaux pa- rois latérales 19 au moyen d'éclisses 27, telles que celle re- présentée dans la fig. 16, chacune de ces éclisses consistant en une plaque présentant une fente 28 à l'une de ses   extrémités   et un orifice à proximité de son autre extrémité, à travers lequel peut passer une entretoise filetée   7   ou un goujon 23. 



  Un boulon   23   est passé à travers le trou à l'une des extrémi- tés de l'éclisse dans l'orifice fileté de l'une des surfaces   d'un     bloe   16 fixé à l'angle supérieur de la plaque latérale et l'autre extrémité de l'éclisse est bloquée sur la plaque 20 au moyen d'un boulon 23 passé à travers la fente de l'éclisse et au moyen d'un écrou 22 vissé sur l'extrémité du boulon. Les bords supérieurs de jonction des plaques du toit sont fixés l'un à l'autre et aux angles supérieurs des plaques 20 au moyen de blocs de jonction 16 et de boulons 23 passés à travers les trous des plaques et vissés dans des orifices filetés dans les surfaces des blocs de jonction. 



   Un bloc de jonction 16 est fixé au-dessous de chaque angle de la plate-forme 17 par un boulon 23 et les roues 18   sont montées sur des tiges courtes, telles que celle qui est représentée dans la fig. 3 et qui sont reliées aux blocs par   des entretoises filetées 7. Les roues sont maintenues sur les tiges par des boulons 25 vissés dans les extrémités des tiges. 



  De préférence, une tige est adaptée entre les blocs 16 et fixée par des entretoises 7 en vue d'assurer un support plus rigide pour les roues en empêchant les blocs 16 de tourner. Si on le désire, une structure encore plus rigide peut être assu-   @ -   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 rée en adaptant des tiges complémentaires de façon similaire le long des côtés inférieurs de la plate-forme de manière à constituer un cadre rectangulaire sur lequel reposera la plate- forme. 



   Le cabestan, de la grue consiste en une tige 29 montée dans les alésages de deux disques de fixation, similaires aux disques de fixation 14, assujettis par des entretoises   7   aux blocs de jonction 16, qui sont eux-mêmes fixés par des boulons 23 aux plaques latérales 19 de la cabine juste au-dessus du bord supérieur de la plaque postérieure. Les extrémités de la tige 29 dépassent en dehors des disques de fixation et la tige est préservée de tout   déplacement   dans le sens axial par des 'entretoises 7 vissées dans des orifices transversaux 4 et 5 de chaque côté du disque à l'une des extrémités de la tige.

   L'autre extrémité de la tige dépasse sur une plus grande distance en dehors du disque de fixation correspondant et une roue 26, telle que celle qui est représentée dans la fig. 12 est fixée sur l'extrémité dépassante au moyen d'une entretoise filetée 7 vissée dans l'un des orifices filetés 15 de la roue. La roue 26 est munie de trous d'allégement 31, intersectés par les orifices 15, et de trous complémentaires d'allégement 32 d'un diamètre permettant de recevoir les tiges et des orifices fi- letés 33 s'étendent à partir de ces trous jusqu'à la périphé- rie de la roue ainsi qu'il est indiqué dans la fig. 11. Une tige courte (fig. 3) est fixée dans l'un des trous 32 par une entretoise   7   vissée dans l'orifice associé 33 pour former la poignée 34 du cabestan.

   Un boulon 23 est vissé dans l'extrémité extérieure de la tige 29 pour lui donner un aspect plus fini. 



   Le crochet chargé de poids de la grue est constitué par deux blocs 16, par une tige courte telle que celle qui est représentée dans la fig. 3, et par deux tiges 8 telles que celle qui est représentée dans la fig. 4, reliés ensemble ainsi qu'il est indiqué dans la fig. 1 au moyen d'entretoises file- tées 7. L'une des extrémités de la corde du cabestan est fixée au bloc supérieur 16 et l'autre extrémité est enroulée sur la poulie 10 et fixée à la tige 29 de sorte que, quand on fait tourner la tige 29, le crochet s'élève ou s'abaisse. 



   Un bloc 16 peut être fixé sur la plaque latérale 19 à proximité de la manivelle du cabestan à un emplacement conve- nable pour permettre de passer une tige courte à travers l'un des trous   d'allégement   SI et de la fixer au bloc par une entre- toise   7   lorsque l'on désirera empêcher le cabestan de tourner. 



   Bien que des formes appropriées d'éléments de jonction soient   représentées dans   les figs. 6 et 7, on comprendra que d'autres éléments, tels que le disque représenté dans la fig.9, puissent être utilisés à cet effet et que des éléments de jonc- tion de formes différentes puissent aussi être employés si on le désire. Par exemple, on pourrait utiliser un bloc semi- circulaire, tel que celui représenté dans la fig. 10 et ayant un orifice fileté 34 s'étendant vers l'intérieur à partir de ses bords courbés et droits, au lieu du disque ou de la poulie 10 pour fixer les tiges 12 et 29 à la cabine. 



   Il sera préférable de fabriquer les diverses pièces de construction en des métaux tels que l'aluminium et ses allia- ges, bien que l'on puisse utiliser aussi d'autres métaux tels que le laiton pour les entretoises filetées 7, les boulons à   tête 23 et les écrous 22 tandis que l'on peut employer enfin une matière plastique telle qu'une résine synthétique pour les   plaques représentées dans les figs. 13, 14 et 15.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  Improvements to construction games.



   The invention relates to building sets of the type comprising elements such as rods or spacers, wheels, discs and plates of different shapes and sizes, adapted to be connected together to form a wide variety of shapes. 'fixed, movable or articulated assemblies, for example models of furniture, machines, vehicles, bridges, and other objects and constructions.



   The object of the invention is to provide a toy building set of the above-mentioned type, in which the constituent elements can be easily and quickly connected to each other in a substantially safe and rigid manner to form simple objects, and can also be similarly connected to other elements to allow the construction of a wide variety of models.



   The invention consists of a construction set comprising as essential elements rods provided with threaded holes at one of their ends, or at both ends, as well as one or more transverse holes threaded between their ends to receive threaded spacers. another characteristic of the invention consists in the combination, with said rods, of other elements provided with similar threaded holes through which the threaded spacers can pass, or of holes through which the rods can pass, or with both threaded holes and smooth holes to build a variety of models, machines and other more complicated items.



   A highly desirable building set can be made from a number of rods of different lengths, combined with terminal blocks having similar threaded holes on one or more of their faces, discs or wheels having center bores to receive the rods and threaded holes (extending radially from the bore at the periphery or parallel to the bores, or

 <Desc / Clms Page number 2>

 both radially and parallel to the bores) to receive the threaded spacers and plates comprising holes through which the spacers or rods can pass, or holes of different sizes, some threaded to receive spacers, and the other rails to receive rods.



   In order that the invention may be more easily understood and implemented, it is described below in a more complete manner with references to the accompanying drawings, which are given exclusively by way of example, and not by way of limitation.



   In these drawings:
Figure 1 shows a model of a crane constructed by means of rod elements assembled with other constituent elements by means of threaded spacers.



   Figure 2 shows rods of different lengths and their threaded holes;
Figs. 3 and 4 show modified forms of rods which constitute very suitable connecting elements;
Figs. 5 to 17 show construction elements intended to serve in correlation with the rods to construct the model shown in fig. 1 as well as a wide variety of other models and objects.



   If one refers to the drawings in which similar elements bear, in the different parts, the reference numerals, fig. 2 of these drawings shows two rods 1 and 2 of different lengths, each of which is provided with a threaded hole 3 extending axially at each of its ends, threaded transverse holes 4 and 5, perpendicular to each other and located near each end, and at least one other transverse orifice 6 in its middle or near its middle.



  These rods are shown by way of example and it is easy to understand that the rods can have any length at will and be provided with transverse holes threaded at any point, or at any points at will, these holes forming a any angle between them and being located between the ends of the rods.

   A particularly successful set includes stems with a length of about 1 cm. 25.2cm 5.5cm. of 10 in. with axially threaded holes at the ends and transverse threaded holes 3; 4, 5 and 6, essentially as shown. With the help of these rods it is possible to erect a variety of construction frames, since these rods can be fixed end to end on the means, threaded spacers 7, shown in fig. 5, to form rods of any desired length and it is very easy to connect these rods perpendicular to each other by their terminal and intermediate transverse holes.



   In fig. 3 is shown a spacer rod comprising a short thread tube? internally over its entire length, while fig. 4 represents a modified rod shape 8, which is provided with a threaded orifice 3 at one end, the other end being thinned by the removal of half of the cross section and the remaining half being provided with threaded holes 9 arranged per-

 <Desc / Clms Page number 3>

 hanging clearly on the flat surface. This form of rod constitutes an articulation piece which is quite suitable for forming, at various angles, junctions with other elements.



   The rods shown have a circular cross section, but it will be understood that they can have, at will, any shape of cross section and that they can also be in the form of tubes. '
The rods 1, 2 can be quickly assembled with wheels, plates and other elements to erect a large number of constructions, the crane model shown in fig. 1 being an example of such a construction. This crane comprises a jib composed of two arms constituted by two rods 1 with a rod 8 at the upper end, all these parts being connected to each other by threaded spacers 7.

   The outer ends of the rods 8 are connected by a spacer (fig. 3); which extends between their flat faces and is fixed thereto by threaded spacers 7 screwed through the holes 9 in the ends of the rod. A pulley 10 (shown in Fig. 9) is mounted loose on the transverse rod. The arms are connected halfway between their ends by another short transverse rod 11 by means of threaded spacers screwed into threaded holes at the ends of the rod, - as well as through threaded transverse holes 4 or 5 of the arms .

   The lower ends of the boom arms are connected to a transverse rod 12 by threaded spacers 7 screwed into the ends of the arms and into transverse holes threaded in the transverse rod.



   The rod 12 is connected to a plate 13 (Fig. 14) by discs 14 (Fig. 9) in the form of wheels, each of these discs having a central bore to receive the rod 12 and being provided with radial holes. threads 15 which extend from the periphery to the bore. Each disc is attached to the rod 12 by a threaded spacer which is screwed into one of the threaded holes 15 to enter a transverse end hole in the rod.



  The discs 14 are each fixed to the plate 13 by a threaded spacer 7, one end of which is screwed into another hole 15, while the other end passes through a hole in the plate 13 and is screwed. in a threaded hole in the surface of a cube-shaped terminal block 16 as shown in FIG. 6, or in the form of a triangular prism as indicated in fig. 7.



   The plate 13 forms the front part of a cabin mounted to rotate on a platform 17 which is itself mounted on wheels 18. The cabin is formed of a rear plate similar to the plate 13 (fig. 14). , two side plates 19 (fig. 13), a base plate, two top plates (fig. 14) forming a sloping roof and two triangular plates 20 (fig. 15) which fill the spaces located at the ends of the crown plates. Examples of plates suitable for this purpose are shown in Figs. 13, 14 and 15. These plates can have any desired dimensions and they can be provided with holes 21 arranged as indicated or at any other convenient location.

   Finally, they have a sufficient diameter to allow the spacers 7 to pass through them freely. These plates are fixed together to form the cabin by means of the spacers 7 which pass through them in suitable holes and which engage in threaded holes of the terminal blocks, a nut @

 <Desc / Clms Page number 4>

 22 shown in FIG. 8 being screwed onto the outer end of each spacer. Alternatively, the plates can be fixed to the terminal blocks by means of head studs 23, shown in FIG. 17.

   The upper ends of the side plates 19 are preferably interconnected by means of transverse rods 24 of correct length, the ends of the rods being connected to the cubic junction blocks 16 by means of spacers 7 and the junction blocks. being fixed to the side plates by spacers 7 and nuts 22, or by head bolts 23.



   A crossbow rod 25 is connected to the transverse rod 24 at the front part of the cabin and to the transverse rod 11 of the boom by means of threaded spacers 7 screwed into the ends of the crossbow rod and into holes transverse threads in the rods 24 and 11, thus forming a rigid structure.



   The cabin is supported so as to rotate on the platform 17 by means of a mounting on two wheels 26, as indicated, for example, in fig. 11. The wheels are laid flat, one on top of the other, on the platform below the center of the cab base plate and a rod, such as the rod shown in fig. 3, which preferably slightly exceeds the combined width of the two wheels, is passed through the center bores of the two wheels and held in position by means of cap bolts 23, passed through holes in the platform and the plate base and screwed into the ends of the rod.

   Although only two wheels are mentioned, it is easy to understand that it is possible to use one or more wheels depending on the height that one wishes to obtain to raise the cabin above the platform. shape or depending on the length of the usable rod.



   The lower edges of the triangular plates 20 at the ends of the top of the cabin can be fixed to the side walls 19 by means of fish plates 27, such as that shown in FIG. 16, each of these fishplates consisting of a plate having a slot 28 at one of its ends and an orifice near its other end, through which a threaded spacer 7 or a stud 23 can pass.



  A bolt 23 is passed through the hole at one end of the fishplate into the threaded hole of one of the surfaces of a bloe 16 attached to the upper corner of the side plate and the the other end of the fishplate is blocked on the plate 20 by means of a bolt 23 passed through the slot in the fishplate and by means of a nut 22 screwed onto the end of the bolt. The top junction edges of the roof plates are secured to each other and to the top corners of the plates 20 by means of junction blocks 16 and bolts 23 passed through the holes in the plates and screwed into threaded holes in the surfaces of the terminal blocks.



   A junction block 16 is attached below each corner of the platform 17 by a bolt 23 and the wheels 18 are mounted on short rods, such as that shown in fig. 3 and which are connected to the blocks by threaded spacers 7. The wheels are held on the rods by bolts 25 screwed into the ends of the rods.



  Preferably, a rod is fitted between the blocks 16 and fixed by spacers 7 in order to provide a more rigid support for the wheels by preventing the blocks 16 from rotating. If desired, an even more rigid structure can be provided.

 <Desc / Clms Page number 5>

 This is done by fitting complementary rods in a similar fashion along the lower sides of the platform so as to form a rectangular frame on which the platform will rest.



   The capstan of the crane consists of a rod 29 mounted in the bores of two fixing discs, similar to the fixing discs 14, secured by spacers 7 to the terminal blocks 16, which are themselves fixed by bolts 23 to the side plates 19 of the cabin just above the upper edge of the rear plate. The ends of the rod 29 protrude outside the fixing discs and the rod is preserved from any movement in the axial direction by spacers 7 screwed into transverse holes 4 and 5 on each side of the disc at one end of the disc. the rod.

   The other end of the rod projects a greater distance outside the corresponding fixing disc and a wheel 26, such as that shown in FIG. 12 is fixed to the protruding end by means of a threaded spacer 7 screwed into one of the threaded holes 15 of the wheel. The wheel 26 is provided with lightening holes 31, intersected by the orifices 15, and additional relief holes 32 of a diameter allowing to receive the rods and threaded orifices 33 extending from these holes. up to the periphery of the wheel as shown in fig. 11. A short rod (fig. 3) is fixed in one of the holes 32 by a spacer 7 screwed into the associated hole 33 to form the handle 34 of the capstan.

   A bolt 23 is screwed into the outer end of the rod 29 to give it a more finished look.



   The hook loaded with the crane's weight consists of two blocks 16, by a short rod such as that shown in FIG. 3, and by two rods 8 such as the one shown in FIG. 4, connected together as indicated in fig. 1 by means of threaded spacers 7. One end of the capstan rope is fixed to the upper block 16 and the other end is wound on the pulley 10 and fixed to the rod 29 so that when rotates the rod 29, the hook rises or falls.



   A block 16 may be attached to the side plate 19 near the capstan crank at a convenient location to allow a short rod to be passed through one of the SI relief holes and to be secured to the block by a spacer 7 when you want to prevent the capstan from turning.



   Although suitable forms of connecting elements are shown in Figs. 6 and 7, it will be understood that other elements, such as the disc shown in fig. 9, can be used for this purpose and that connecting elements of different shapes can also be used if desired. For example, one could use a semicircular block, such as that shown in FIG. 10 and having a threaded hole 34 extending inwardly from its curved and straight edges, instead of the disc or pulley 10 for securing the rods 12 and 29 to the cab.



   It will be preferable to fabricate the various structural parts from metals such as aluminum and its alloys, although other metals such as brass can also be used for threaded spacers 7, head bolts. 23 and the nuts 22 while one can finally use a plastic material such as a synthetic resin for the plates shown in FIGS. 13, 14 and 15.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS --------------------------- 1) 'Un jeu de construction comprenant des tiges munies chacune d'au moins une extrémité avec un orifice fileté s'étendant dans le sens axial et avec des orifices transversaux filetés répartis sur la longueur de la tige, des dispositifs de jonction ayant au moins deux surfaces dans chacune desquelles il est prévu au moins un orifice fileté, et des élé ments de joint filetés susceptibles de s'engager dans lesdits orifices filetés, tant desdites tiges que desdits dispositifs de jonction. CLAIMS --------------------------- 1) 'A construction set comprising rods each provided with at least one end with an axially extending threaded hole and with threaded transverse holes distributed along the length of the rod, junction devices having at least two surfaces in each of which at least one threaded orifice is provided, and threaded joint elements capable of engaging in said threaded orifices, both of said rods and of said junction devices. 2) Un jeu de construction comprenant des organes cy- lindriques allongés ayant à chaque extrémité un orifice fileté s'étendant dans le sens axial et,à proximitéde chacune de leurs extrémités une paire d'orifices transversaux qui s'éten- dent perpendiculairement l'un à l'autre, des dispositifs de jonction ayant au moins deux surfaces dans chacune desquelles il est prévu au moins un orifice fileté, des éléments en forme de plaques comportant des ouvertures à travers lesquelles lesdites tiges peuvent passer, et des éléments de joint filetés susceptibles de s'engager dans les dits orifices filetés. 2) A toy building set comprising elongated cylindrical members having at each end an axially extending threaded hole and near each of their ends a pair of transverse holes extending perpendicularly to the end. to each other, junction devices having at least two surfaces in each of which there is provided at least one threaded hole, plate-shaped members having openings through which said rods can pass, and threaded joint members capable of engaging in said threaded holes. 3) un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication l, dans lequel un dispositif de jonction comprend un cube ayant un orifice fileté dans chacune de ses surfaces. 3) A toy building set as claimed in claim 1, wherein a junction device comprises a cube having a threaded hole in each of its surfaces. 4) Un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication 1, dans lequel un dispositif de jonction comprend un prisme ayant un orifice fileté dans chacune de ses surfaces. 4) A toy building set as claimed in claim 1, wherein a junction device comprises a prism having a threaded hole in each of its surfaces. 5) Un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication 1, dans lequel un dispositif de jonction comprend un disque ayant un alésage central et plusieurs alésages filetés s'étendant vers l'intérieur dans le sens radial à partir de sa périphérie. 5) A toy building set as claimed in claim 1, wherein a joining device comprises a disc having a central bore and a plurality of threaded bores extending inwardly radially from its periphery. . 6) Un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication 1, dans lequel un dispositif de jonction comprend un disque ayant un alésage central, plusieurs trous d'allégement dans son flasque, et des alésages filetés à sa périphérie, chacun de ces alésages s'étendant jusqu'à l'un des dits trous d'allégement. 6) A toy building set as claimed in claim 1, wherein a joining device comprises a disc having a central bore, several relief holes in its flange, and threaded bores at its periphery, each of these bores extending to one of said relief holes. 7) Un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication 1, dans lequel un dispositif de jonction comprend un organe semi-circulaire ayant des orifices filetés s'étendant vers l'intérieur à partir des surfaces courbes ou rectilignes de ses bords. 7) A toy building set as claimed in claim 1, wherein a joining device comprises a semicircular member having threaded holes extending inwardly from the curved or straight surfaces of its edges. . 8) un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication 1, dans lequel un élément de joint fileté est constitué avec une tête d'une seule pièce. 8) A toy building set as claimed in claim 1, wherein a threaded joint member is made with a one piece head. 9) Un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication l, comprenant comme élément complémentaire un tube fileté intérieurement sur toute sa longueur pour correspondre à l'alésage et au pas des orifices filetés des dites tiges et desdits dispositifs de jonction. 9) A building set as claimed in claim 1, comprising as a complementary element a tube threaded internally over its entire length to match the bore and the pitch of the threaded holes of said rods and said junction devices. 10) Un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication l, comprenant comme élément complémentaire @ --- <Desc/Clms Page number 7> une tige qui a sa section réduite de moitié sur une partie de sa longueur, au moins un orifice fileté dans la dite portion réduite de la section, et un orifice fileté s'étendant dans le sens axial à l'extrémité pleine de la section. 10) A toy building set as claimed in claim 1, comprising as an additional element @ --- <Desc / Clms Page number 7> a rod which has its section reduced by half over part of its length, at least one orifice threaded in said reduced portion of the section, and a threaded orifice extending axially at the solid end of the section. 11) Un jeu de construction tel qu'il est revendiqué dans la revendication 1, comprenant comme élément complémen- taire une éclisse en forme de plaque ayant une fente à l'une de ses extrémités et une ouverture à proximité de l'autre extrémité. 11. A toy building set as claimed in claim 1, comprising as an additional element a plate-shaped fishplate having a slot at one end and an opening near the other end. 12) Une tige pour jeu de construction, comportant un orifice fileté s'étendant dans le sens axial au moins à l'une de ses extrémités, des orifices transversaux filetés s'étendant perpendiculairement entre eux et situés à proximité de chaque extrémité, et au moins un autre orifice transversal fileté entre lesdits orifices transversaux proximité des dites extrémités. 12) A toy construction rod, having an axially extending threaded hole at least at one end, transverse threaded holes extending perpendicular to each other and located near each end, and at least one other transverse orifice threaded between said transverse orifices near said ends. 13) Un élément de jonction pour jeu de construction, comportant une paire de surfaces parallèles espacées, au moins trois surfaces planes perpendiculaires à ladite paire de surfaces parallèles, et des orifices filetés dans chacune desdites surfaces planes. 13) A toy junction element, comprising a pair of spaced apart parallel surfaces, at least three planar surfaces perpendicular to said pair of parallel surfaces, and threaded holes in each of said planar surfaces. 14) Un disque pour jeu de construction, comportant un alésage central, une rainure circonférentielle à sa péri- phérie, et des alésages filetés s'étendant vers l'intérieur a partir de la dite périphérie. 14) A toy disc, having a central bore, a circumferential groove at its periphery, and threaded bores extending inwardly from said periphery.
BE463786D BE463786A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE463786A true BE463786A (en)

Family

ID=115789

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE463786D BE463786A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE463786A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0326678A2 (en) * 1988-02-01 1989-08-09 fischerwerke Artur Fischer GmbH &amp; Co. KG Corner joints for supports of a toy construction kit

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0326678A2 (en) * 1988-02-01 1989-08-09 fischerwerke Artur Fischer GmbH &amp; Co. KG Corner joints for supports of a toy construction kit
EP0326678A3 (en) * 1988-02-01 1990-05-23 Fischerwerke Artur Fischer Gmbh & Co. Kg Corner joints for supports of a toy construction kit

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2481248A1 (en) LIGHTWEIGHT AND RESISTANT ARROW ELEMENTS FOR TELESCOPIC CRANE ARROW AND CRANE ARROW SHAPED OF SUCH ELEMENTS
BE1013074A3 (en) Structure for garden swing self.
BE463786A (en)
FR2631066A1 (en) Tying device for formworking, and formwork for concrete stanchions
FR2698648A1 (en) Curved girders for forming curved formwork - comprises several triangular units in pairs with struts between inclined sides tensioners between unit tops fixed outside formwork panels
FR2553646A1 (en) LADDERS OR PLAN CHASSIS FOR SHELVES
BE495157A (en)
BE1001256A3 (en) Bar and joint assembly for three=dimensional structures - has bar ends pivoted to joints in form of linked cross-pieces in pairs
FR2791756A1 (en) Metal grill elements made from folded sheet metal forming horizontal pieces and vertical bars for fencing and grills, gate leaves or gates
FR2648197A1 (en) Device for joining wooden elements together to produce a modifiable structure such as, in particular, a shelter against the weather
BE536596A (en)
BE1004727A4 (en) Support
FR2756576A1 (en) Protective cover for tree planting
BE562741A (en)
FR2642141A1 (en) Metal section for a supporting structure and structure thus obtained
FR2645221A1 (en) Fixing cleat for tubes, bars or similar products, and assemblies provided with such cleats
FR2811348A1 (en) Modular structure for car park comprises tube uprights with welded plate at each end and braces and thresholds, each upright face has hook receiving brace hook
FR2556424A1 (en) Prefabricated multi-function element for a dismantleable braced structure
FR2607536A1 (en) Device for attaching a pair of formwork panels shuttering the same face of a wall and with which panels the complementary parts of this device are associated and formwork panels provided with the complementary parts of at least one such device
BE513342A (en)
CH684014A5 (en) Tridimensional spatial structure
FR2482682A2 (en) Quick-assembly structural frame system - has T=shaped slotted post fabricated from folded sections welded together
FR2571341A1 (en) GATHERING DEVICE, ESPECIALLY FOR ELONGATE OBJECTS
BE516914A (en)
FR2569219A1 (en) PREFABRICATED ELEMENT FOR THE CONSTRUCTION OF STAIRCASE AND STAIRS SO OBTAINED