BE460038A - - Google Patents

Info

Publication number
BE460038A
BE460038A BE460038DA BE460038A BE 460038 A BE460038 A BE 460038A BE 460038D A BE460038D A BE 460038DA BE 460038 A BE460038 A BE 460038A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
car
wheels
panels
folding
folding car
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE460038A publication Critical patent/BE460038A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62BHAND-PROPELLED VEHICLES, e.g. HAND CARTS OR PERAMBULATORS; SLEDGES
    • B62B7/00Carriages for children; Perambulators, e.g. dolls' perambulators
    • B62B7/04Carriages for children; Perambulators, e.g. dolls' perambulators having more than one wheel axis; Steering devices therefor
    • B62B7/06Carriages for children; Perambulators, e.g. dolls' perambulators having more than one wheel axis; Steering devices therefor collapsible or foldable
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A45HAND OR TRAVELLING ARTICLES
    • A45CPURSES; LUGGAGE; HAND CARRIED BAGS
    • A45C5/00Rigid or semi-rigid luggage
    • A45C5/14Rigid or semi-rigid luggage with built-in rolling means
    • A45C5/146Rigid or semi-rigid luggage with built-in rolling means retractable

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Transportation (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Handcart (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Une voiture pliante " 
L'invention a trait à une voiture pliante de l'espèce de celles, qui, quand elles ne sont pas en usage, peuvent former une malle portative, et elles s'applique particulière- ment à une voiture d'enfant ou de bébé , qui peut être repliée dans la forme d'une valise ou d'une malle de voyage d'une ma- nière nouvelle ou perfectionnée. 



   Conformément à l'invention, les roues de route suppor- tant les côtés opposés d'une telle voiture, sont montées sur la voiture de manière qu'elles peuvent être ramenées vers le haut en s'éloignant les unes des autres, et vers le asafin de permettre de les placer dans la position de fonctionnement. 



   Les roues peuvent être montées à d'es éléments de châssis , une ou plus d'une sur chaque élément, ces éléments étant agen   cés'de   manière qu'ils sont mobiles par rapport aux parties de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 la voiture auxquelles elles sont montées, de sorte qu'une rotation ou un glissement permet d'amener les roues dans la position de fonctionnement.

   De plus,les roues de route supportant les côtés opposés de la voiture peuvent être agen- cées pour se mouvoir autour d'axes prévus respectivement aux côtés mentionnés, chacun de ces axes pouvant tourner lui-même à son tour autour d'un deuxième axe se trouvant du même côté de la voiture pour amener les roues dans la position de fonc- tionnement,et ces différents axes se trouvant dans la posi- tion horizontale lorsque la voiture est dressée et placée de- bout sur les roues mentionnées. 



   Les roues de route peuvent être montées à des panneaux, ces panneaux étant reliés à la voiture par des charnières et agencés pour être appliqués à des côtés opposés de cette der- nière afin de permettre que les roues soient amenées dans la position de fonctionnement; ces panneaux peuvent être agen- cés pour pouvoir être posés d'une façon contiguë en formant une paroi de la malle dans la position repliée . Des éléments de   châssis   peuvent être montés à des bords adjacents des panneaux, qui, lorsque ces panneaux se trouvent à l'intérieur dans la position repliée sont dirigés l'un vers l'autre ou contigus, et les roues peuvent être agencées pour qu'elles trouvent pla- ce sur les faces intérieures des panneaux quand la voiture est ainsi repliée .

   Un ou plusieurs organes en profil U peuvent être prévus sur chaque panneau pour s'engager dans des organes en profil U correspondant placés sur les cotés de la voiture pour former des organes de renforcement d'une section rectan- gulaire creuse pour la voiture dressée. 



   Lorsque des éléments de châssis comme il est dit ci- dessus sont prévus, un dispositif de verrouillage peut être employé pour chacun de ces éléments, à l'aide duquel l'élé- ment est fixé à la voiture et les roues supportées par l'élé- ment maintenues dans leur position de fonctionnement. Ce   dispo-     sitif   de verrouillage   peut.comporte--   des verrous appropriés 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pour être commandés simultanément par des leviers articulés, qui sont étendus vers l'extérieur par leur organe de couplage articulé, ce dernier étant guidétransversalement aux leviers, tandis que les extrémités extérieures des leviers mêmes sont guidées dans le sens longitudinal. 



   Un ou plusieurs cercles formés par des bandes de renfor- cement peuvent être prévus pour être tendus autour de la voi- ture quand elle est repliée dana la forme d'une malle, ce cer- cle ou chacun de ces cercles comportant des charnières à l'aide desquelles les panneaux-couvercle, par exemple les panneaux supportant les roues contre leur face intérieure comme il est dit ci-dessus, sont montés pivotant aux côtés opposés de la voiture et/ou   des   dispositifs de fixation entre les dits pan- neaux-couvercle, avec lesquels ils peuvent être tenus dans leur position repliée et par des organes de verrouillage pour immobiliser les dits panneaux aux côtés de la voiture. Les or- ganes en profil U précités qui s'engagent l'un dans l'autre, peuvent constituer une partie de ce ou de ces cercles de ren- forcement d'une manière appropriée. 



   Une réalisation de l'invention sera maintenant décrite   â titre   d'exemple d'une manière plus détaillée avec référence aux dessins ci-joints, dans   lesquels :   
La figure 1 est une vue de la voiture placée debout sur champ complètement repliée dans la forme d'une malle de voyage. 



   La figure 2 est une vue de la malle placée debout sur sa face latérale, c'est-à-dire sur celle qui formera le fond de la voiture dressée, et avec le couvercle latéral rap proché, déplié partiellement vers le dehors, le couvercle éloigné restant dans la position repliée. 



   La figure 3 est une vue similaire à la figure   2,   mais avec le panneaux-couvercle latéral rapprochée amené vers le bas et l'élément de châssis y associé étendu, les deux étant verrouillés dans la position de fonctionnement,tandis que 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 le panneau-couvercle latéral éloigné est montré dans la même position partiellement ouverte que le panneau-couvercle laté- ral rapproché dans la Fig. 2. 



   La figure 4 est une vue similaire mais avec les deux panneaux-couvercles et leurs éléments de châssis associés dans la position de fonctionnement . 



   La figure 5 est une vue de détail dessinée à une plus grande échelle du mécanisme de verrouillage pour un des panneaux-couvercle; et son élément de châssis associé,les verrous étant montés fermés, tandis que 
La figure 6 est une vue similaire à la   Fig.   5, mais montrant les verrous retirés. 



   Dans la construction montrée par le dessin, les parois latérales 1 du corps de la voiture forment une pièce avec une paroi similaire 2 par des coins arrondis 3 aux extrémités du corps, les panneaux-couvercle! 4 étant agencés pour former dans la position repliée un côté de la malle et le for.d étant façonné suivant un plan conforme pour constituer l'autre côté. 



   La paroi frontale 5 peut être faite éventuellement mobile, mais puisque ni celle-ci, ni le levier pour le dé- pliage et le repliage 6 et les accessoires intérieurs y afférents du corps figurant dans les dessins ne constituent une partie de la présente invention, ils ne seront pas dé- crits davantage. 



   Les panneaux-couvercle 4, reliés par charnières aux bords supérieurs respectifs des deux parois latérales oppo- sées 1 et agencés pour se placer avec les bords contigus quand ils sont amenés vers l'intérieur dans la position repliée, sont exécutés de manière   qudils   ferment complète- ,Lent la partie supérieure ouverte du corps.

   Cette articula- tion est telle que, lors du dressage de la voiture ces pan- neaux-couvercle peuvent être amenés vers le haut et vers le dehors, en s'éloignant l'un de l'autre et vers le bas 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 jusqu'à ce qu'ils pendent le long des surfaces extérieures des parois latérales 1.devenant en réalité des panneaux latéraux extérieurs de la voiture quand ils sont verrouillés dans cette position de fonctionnement et appliqués contre les cotés de   celle-ci.   Puisque le bord de chaque panneau- couvercle qui se trouve alors dans la position la plus basse devient celui qui   à   l'intérieur est contigu et dirigé vers le bord correspondant de l'autre panneau, quuand les pan- neaux se trouvent dans la position repliée,

   les éléments de châssis portant les roues de route sont montés pivotant aux panneaux comme décrit plus loin, de manière que les éléments peuvent être   pliés   contre les panneaux et ces derniers être amenés à leur tour dans la position repliée,avec les éléments de préférence appliqués,contre les faces intérieures des pan- neaux comme il est montré.

   En variante, les éléments de châssis pourraient être agencés pour glisser de la position de fonctionnement le long de la face des panneaux-couvercle vers le haut sans renversement avant que ces derniers ne soient repliés à l'intérieur l'un vers l'autre ou encore ils pourraient être rendus indépendants des panneaux pour glisser de la position de fonctionnement vers le haut le long des côtés de la voiture avant d'être ramenés à l'intérieur d l'un vers l'autre autour des bords supérieurs de ces côtés. De plus, les panneaux ne doivent pas nécessairement être fixés à la voiture à l'aide de charnières ou autrement, exception faite toutefois pour le cas ou ils sont appliqués contre les côtés de la voiture pour permettre aux roues d'être placées dans la position de fonctionnement. 



   Comme on pourra voir sur les dessins, les parties for- mant en haut et au fond les bords des parois ainsi que les parties   formant.les   coins sont exécutés en métal. de manière à former une charpente complétée par des insertions de pla ques d'une matière légère appropriée comme des plaques de fibre. Les panneaux-couvercle 4 sont d'une construction 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 similaire . Les pièces sont montrées rendues plus rigides à   l'aide   de cercles séparés, espacés dans le sens latéral et constitués par des organes en métal de profil U, pièce 7, dont chacun entoure les parois latérales 1 et le fond du corps,tandis que des pièces 8 s'étendent à travers les pan- neaux-couvercle respectifs .

   Ces cercles d'organes en métal de profil U portent les charnières   9 avec   lesquelles les panneaux-couvercle sont montés au bord supérieur des parois latérales 1 et ils supportent également les dispositifs de fixation 10 avec lesquels les panneaux-couvercle mentionnés sont tenus fermés, 
Les pièces 8 en profil U sont tenues plus larges que les pièces 7 de sorte que quand les panneaux-couvercle sont amenés vers l'extérieur et abattus contre les parois latéra- les 1 les pièces 8 peuvent envelopper les pièces 7 pour former des organes verticaux d'une section rectangulairecreusede la voiture quand elle est dressée.

   Les plaques de verrouilla- ge 11 mobiles dans le sens vertical (dans les profilés 3 du couvercle) et les organes formant crochet ou cran d'arrêt 12 (dans les profilés 7 des parois latérales 1, grâce aux- quels les couvercles sont verrouillés à la paroi latérale 1 de la façon expliquée plus loin, peuvent être montées également sur ces renforcements en profilé U.

   En variante, les pièces 8 en profilé U pourraient être faites plus étroi- tes que les pièces 7 en profilé U,ou les deux pourraient être remplacées par des bandes plates ayant la résistance nécessaire, ou un seul cercle de renforcement pourrait être employé. chaque élément de châssis comprend un cadre 13 constitué par une bande en métal couvert par une pièce en profil U renversée et formant paraboue, s'étendant le long du bord libre du panneau-couvercle associé 4 et pouvant osciller à l'aide de pivots prévus à ses extrémités entre des consoles 14 montées en saillie sur la face du panneau-couvercle et 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 espacées d'une distance suffisante pour permettre la rota- tion libre du cadre 13. vers l'extérieur quand les roues sont amenées vers le dehors et vers le haut .

   Cet axe de rotation s'étend longitudinalement dans.une position symétrique par rapport au cadre 13, et est situé dans le plan des deux roues 15. Les essieux de ees dernières sont montés sous le cadre entre des paires de bras 16 et 17 dont les extrémités supérieures sont reliées à un pivot prévu dans le cadre 13, les extrémités inférieures des paires de bras respectives étant dirigées vers l'avant et vers l'arrière .Un bras 17 de chaque paire (celui qui se trouve du côté intérieur lors- que l'élément du châssis est rabattu mais qui fait face vers l'extérieur quand cet élément est amené vers le haut, comme il est montré dans les deux positions de la fig.

   3, convient le mieux à ce but) est prolongé au delà du palier de l'essieu de la roue y associée pour servir de support à un ressort      de compression à boudin 18, attaché entre ce bras et une con- sole 19 près de l'extrémité du cadre 13. 



   Il est visible que chaque panneau-couvercle 4 doit être au moins aussi large que l'élément de châssis , roues comprises, monté à ce panneau et assez profond pour que l'élément de châssis puisse être placé dans une position dans laquelle il est appliqué contre le panneau sans dépasser la largeur de celui-ci . En d'autres mots la largeur du corps de la voiture est au moins deux fois aussi grande que la profondeur de chaque élément de châssis complet avec ses roues. 



  La profondeur de la voiture doit être au moins suffisante pour s'accorder avec la largeur des éléments de châssis logés à plat à l'intérieur et tenus par les panneaux. Les bords des panneaux-couvercle 4 restant libres, sont renforcés à l'aide de plaques 20 pour supporter les consoles 14 et le mécanisme de verrouillage à décrire plus loin. 



   Les roues de route placées aux côtés opposés de la voiture sont agencées pour pouvoir se mouvoir autour d'axes passant 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 par les paires de console 14, prévues aux côtés mentionnés respectifs, chacun de ces axes étant agencé pour pouvoir osciller avec son panneau associé autour d'un deuxième axe passant par les charnières 9 prévues du même côté de la voiture pour amener les roues dans la position de fonctionne- ment. De plus, dans la construction montrée au dessin, tous ces différents axes sont horizontaux quand la voiture est dressée et placée debout sur les roues mention nées. Il est important de noter que chaque roue pourrait être montée à un panneau séparé de la manière décrite ici et que plusieurs panneaux peuvent être prévus à chaque côté de la voiture.

   Le mécanisme de verrouillage pour fixer chaque panneau-couvercle, et partant chaque élément de châssis, au c8té du corps, pour immobiliser l'élément de châssis mentionné avec ses roues dans la position de fonctionnement, est commandé par une manette unique 21. On   voit :,   le mécanisme le mieux dans les fig. 5 et 6 étant donné que dans les autres figures la plus grande partie est cachée derrière les cadres 13. des châssis parce au'il est situé entre le cadre et la plaque 20 de chaque panneau-couvercle .

   Le mécanisme comprend essentiellement une paire de leviers articulés 22 dirigés en sens opposés et se trouvant généralement dans la position horizontale,la manette 21 étant le prolongement d'un de ces leviers , Ces leviers connectés l'un à l'autre à l'aide d'organes de couplage arti-   culants   23 contigus à la manette, et ces derniers, sont re- liés à un blochet mobile vers le haut et le bas dans une cou- lisse 24 pratiquée dans une plaque de guidage 25 du panneau- couvercle 4 disposée transversalement à la plaque marginale 
20. Des verrous à pivot 26 sont prévus aux extrémités exté- rieures des leviers 22 et appropriés pour pouvoir s'engager dans les consoles 19 mentionnées ci-dessus et montées en sail- lie sur le côté intérieur du cadre 13 du châssis.

   Des guides 27 et 28 sont disposés sur les plaques 20 de manièreque les verrous 26 s'introduisent horizontalement dans la cavité de 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   verrouillage des consoles 19 lorsque la manette 21 est poussée à fond vers le bas dans la positin montrée dans la fig.   



   5, tandis que quand la manette est remontée dans la position montrée par la figure 6 ces verrous sont retirés pour libérer les consoles mentionnées, rendant ainsi à l'élément de châssis sa faculté d'osciller. Les consoles 19 qui ont la forme d'un 
U renversé doivent être assez robustes, et l'engagement des verrous dans ces dernières doit être suffisamment serré pour donner aux éléments de châssis la rigidité latérale nécessaire quand ils sont rabattus Le mouvement des leviers 22 décrit ci-dessus sert également à la commande des plaques de fermetu- re 11 précitées agissant dans les profils U 8 disposés sur la face opposée du panneau-couvercle 4 à l'aide de tringles 29 connectés aux plaques 11 précitées, par des boulons 30 passant par des rainures prévues dans le panneau-couvercle .

   Il pourra être constaté que dans la positin de la manette montrée dans la fig. 6 que l'ouverture pratiquée dans chaque plaque 
11 peut passer librement au dessus de l'organe de blocage ou d'arrêt 12 y appartenant et auquel il peut être fixé ensuite par l'engagement du bord de l'ouverture dans   .la   partie évidée de l'organe 12 (comme indiqué clairement dans les figures 
1 et 2) aussitôt que les pièces sont amenées dans la position montrée dans la fig. 5, position dans laquelle le panneau- couvercle est fixé au côté du corps. 



   Une ou plusieurs poignées de valise ou de coffre de l'espèce usuelle, de préférence comme indiqué dans les des- sins , peuvent être disposées sur des surfaces qui se trouvent à l'extérieur quand la voiture est repliée. 



    REVENDICATIONS.   

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "A folding car"
The invention relates to a folding car of the kind which, when not in use, can form a portable trunk, and is particularly applicable to a baby carriage or baby carriage, which can be folded into a suitcase or travel trunk in a new or improved way.



   In accordance with the invention, the road wheels supporting the opposite sides of such a car are mounted on the car in such a way that they can be brought upward away from each other, and downward. to allow them to be placed in the operating position.



   The wheels may be mounted to frame members, one or more than one on each member, these members being arranged so that they are movable relative to the parts of the frame.

 <Desc / Clms Page number 2>

 the car to which they are mounted, so that a rotation or sliding brings the wheels into the operating position.

   In addition, the road wheels supporting the opposite sides of the car can be arranged to move around axes provided respectively on the sides mentioned, each of these axes being able to turn itself in turn around a second axis. being on the same side of the car to bring the wheels into the operating position, and these different axles being in the horizontal position when the car is raised and placed upright on the mentioned wheels.



   The road wheels can be mounted to panels, these panels being connected to the car by hinges and arranged to be applied to opposite sides thereof to allow the wheels to be brought into the operating position; these panels can be arranged so that they can be placed contiguously, forming a wall of the trunk in the folded position. Frame members can be mounted at adjacent edges of the panels, which when these panels are inside in the folded position face each other or contiguous, and the wheels can be arranged so that they find a place on the inside faces of the panels when the car is thus folded up.

   One or more U-profile members may be provided on each panel to engage with corresponding U-profile members placed on the sides of the car to form reinforcing members of a hollow rectangular section for the upright car.



   When chassis elements as mentioned above are provided, a locking device can be employed for each of these elements, by means of which the element is fixed to the car and the wheels supported by the vehicle. element maintained in their operating position. This locking device may have suitable locks

 <Desc / Clms Page number 3>

 to be controlled simultaneously by articulated levers, which are extended outwards by their articulated coupling member, the latter being guided transversely to the levers, while the outer ends of the levers themselves are guided in the longitudinal direction.



   One or more circles formed by reinforcing bands may be provided to be stretched around the car when it is folded into the form of a trunk, this circle or each of these circles having hinges at the bottom. 'with the aid of which the cover panels, for example the panels supporting the wheels against their inner face as mentioned above, are mounted pivotably on the opposite sides of the car and / or the fixing devices between said panels- cover, with which they can be held in their folded position and by locking members to immobilize said panels to the sides of the car. The aforementioned U-shaped members which engage with each other may form part of this or these reinforcing circles in a suitable manner.



   An embodiment of the invention will now be described by way of example in more detail with reference to the accompanying drawings, in which:
Figure 1 is a view of the car placed upright on the field completely folded up in the form of a travel trunk.



   Figure 2 is a view of the trunk placed upright on its side face, that is to say on that which will form the bottom of the upright car, and with the side cover close up, partially unfolded outwards, the cover remote remaining in the stowed position.



   Figure 3 is a view similar to Figure 2, but with the side cover panels brought together downwardly and the associated frame member extended therewith, both being locked in the operating position, while

 <Desc / Clms Page number 4>

 the remote side cover panel is shown in the same partially open position as the near side cover panel in FIG. 2.



   Figure 4 is a similar view but with the two cover panels and their associated frame members in the operating position.



   Figure 5 is a detail view drawn on a larger scale of the locking mechanism for one of the cover panels; and its associated frame element, the locks being mounted closed, while
FIG. 6 is a view similar to FIG. 5, but showing the locks removed.



   In the construction shown by the drawing, the side walls 1 of the car body form one piece with a similar wall 2 by rounded corners 3 at the ends of the body, the cover panels! 4 being arranged to form in the folded position one side of the trunk and the for.d being shaped in a conformal plane to constitute the other side.



   The front wall 5 may optionally be made movable, but since neither this, nor the lever for unfolding and folding 6 and the related interior accessories of the body shown in the drawings constitute a part of the present invention, they will not be described further.



   The cover panels 4, connected by hinges to the respective upper edges of the two opposite side walls 1 and arranged to sit with the contiguous edges when brought inwards in the folded position, are made so that they close completely. -, Slow the open upper part of the body.

   This articulation is such that, when dressing the car, these cover panels can be brought up and out, moving away from each other and down.

 <Desc / Clms Page number 5>

 until they hang down along the outer surfaces of the side walls 1, actually becoming the outer side panels of the car when they are locked in this operating position and pressed against the sides of the car. Since the edge of each cover panel which is then in the lowest position becomes the one which inside is contiguous and directed towards the corresponding edge of the other panel, when the panels are in the folded position ,

   the frame elements carrying the road wheels are pivotally mounted to the panels as described later, so that the elements can be folded against the panels and the latter in turn be brought into the folded position, with the elements preferably applied, against the interior faces of the panels as shown.

   Alternatively, the frame members could be arranged to slide from the operating position along the face of the cover panels upwards without overturning before the latter are folded in towards each other or still they could be made independent of the panels to slide from the operating position upward along the sides of the car before being brought in towards each other around the upper edges of those sides. In addition, the panels do not necessarily have to be attached to the car with hinges or otherwise, except however in the case where they are pressed against the sides of the car to allow the wheels to be placed in position. Operating.



   As can be seen from the drawings, the parts forming the top and bottom edges of the walls as well as the parts forming the corners are made of metal. so as to form a framework completed by insertions of plates of a suitable light material such as fiber plates. The cover panels 4 are of a construction

 <Desc / Clms Page number 6>

 similar. The parts are shown made more rigid with the help of separate circles, spaced in the lateral direction and made up of U-profile metal members, part 7, each of which surrounds the side walls 1 and the bottom of the body, while pieces 8 extend through the respective cover panels.

   These circles of U-profile metal members carry the hinges 9 with which the cover panels are mounted on the upper edge of the side walls 1 and they also support the fasteners 10 with which the mentioned cover panels are held closed,
The U-profile pieces 8 are kept wider than the pieces 7 so that when the cover panels are brought out and knocked down against the side walls 1 the pieces 8 can wrap around the pieces 7 to form vertical members. a rectangular section of the car when it is upright.

   The vertically movable locking plates 11 (in the profiles 3 of the cover) and the members forming a hook or detent 12 (in the profiles 7 of the side walls 1, by means of which the covers are locked in place. the side wall 1, as explained below, can also be mounted on these U-profile reinforcements.

   Alternatively, the U-section pieces 8 could be made narrower than the U-section pieces 7, or both could be replaced by flat bands having the necessary strength, or a single reinforcing circle could be employed. each frame element comprises a frame 13 formed by a metal strip covered by an inverted U-profile part and forming a parabou, extending along the free edge of the associated cover panel 4 and being able to oscillate with the aid of pivots provided at its ends between consoles 14 protruding on the face of the cover panel and

 <Desc / Clms Page number 7>

 spaced apart a sufficient distance to allow free rotation of the frame 13. outward when the wheels are brought out and up.

   This axis of rotation extends longitudinally dans.une position symmetrical with respect to the frame 13, and is located in the plane of the two wheels 15. The axles of the latter are mounted under the frame between pairs of arms 16 and 17 whose upper ends are connected to a pivot provided in the frame 13, the lower ends of the respective pairs of arms being directed forwards and backwards. One arm 17 of each pair (the one on the inner side when the frame element is folded down but which faces outwards when this element is brought up, as shown in the two positions of fig.

   3, best suited for this purpose) is extended beyond the bearing of the axle of the associated wheel to serve as a support for a coil compression spring 18, attached between this arm and a bracket 19 near the end of frame 13.



   It can be seen that each cover panel 4 must be at least as wide as the frame member, including wheels, mounted to that panel and deep enough that the frame member can be placed in a position in which it is applied. against the panel without exceeding the width thereof. In other words, the width of the body of the car is at least twice as great as the depth of each frame element complete with its wheels.



  The depth of the car must be at least sufficient to match the width of the chassis elements housed flat inside and held by the panels. The edges of the cover panels 4 remaining free, are reinforced with the aid of plates 20 to support the consoles 14 and the locking mechanism to be described later.



   The road wheels placed on the opposite sides of the car are arranged to be able to move around passing axes

 <Desc / Clms Page number 8>

 by the pairs of console 14, provided on the respective mentioned sides, each of these axes being arranged to be able to oscillate with its associated panel around a second axis passing through the hinges 9 provided on the same side of the car to bring the wheels into the operating position. In addition, in the construction shown in the drawing, all these different axes are horizontal when the car is erected and placed upright on the mentioned wheels. It is important to note that each wheel could be mounted to a separate panel in the manner described here and that multiple panels could be provided on either side of the car.

   The locking mechanism for fixing each cover panel, and hence each frame member, to the side of the body, to immobilize the mentioned frame member with its wheels in the operating position, is controlled by a single lever 21. It is seen :, the mechanism best in fig. 5 and 6 since in the other figures most of it is hidden behind the frames 13. of the frames because it is located between the frame and the plate 20 of each cover panel.

   The mechanism essentially comprises a pair of articulated levers 22 directed in opposite directions and generally located in the horizontal position, the lever 21 being the extension of one of these levers, These levers connected to each other using of articulating coupling members 23 contiguous to the handle, and the latter are connected by a block movable up and down in a slide 24 formed in a guide plate 25 of the cover panel 4 arranged transversely to the marginal plate
20. Pivot locks 26 are provided at the outer ends of the levers 22 and suitable for engagement with the consoles 19 mentioned above and protruding on the inner side of the frame 13 of the chassis.

   Guides 27 and 28 are arranged on the plates 20 so that the latches 26 are introduced horizontally into the cavity of

 <Desc / Clms Page number 9>

   locking of the consoles 19 when the lever 21 is pushed all the way down in the position shown in fig.



   5, while when the lever is raised in the position shown in figure 6 these locks are withdrawn to release the consoles mentioned, thus making the frame member able to oscillate. The 19 consoles which have the shape of a
U inverted must be strong enough, and the engagement of the latches therein must be tight enough to give the frame members the necessary lateral stiffness when folded down.The movement of the levers 22 described above is also used to control the plates the aforementioned closure 11 acting in the U profiles 8 arranged on the opposite face of the cover panel 4 by means of rods 29 connected to the aforementioned plates 11, by bolts 30 passing through grooves provided in the cover panel.

   It can be seen that in the position of the lever shown in fig. 6 that the opening in each plate
11 can pass freely above the blocking or stop member 12 belonging to it and to which it can then be fixed by the engagement of the edge of the opening in the recessed part of the member 12 (as clearly indicated in the figures
1 and 2) as soon as the parts are brought into the position shown in fig. 5, position in which the cover panel is fixed to the side of the body.



   One or more suitcase or trunk handles of the usual kind, preferably as indicated in the drawings, can be arranged on surfaces which are on the outside when the car is folded up.



    CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Une voiture pliante agencée pour former une malle portative quand elle n'est pas en usage, caractérisée en ce que les roues de route pour supporter les côtés opposés de la voiture sont montées à la voiture de telle manière qu'elles <Desc/Clms Page number 10> peuvent être amenées vers le haut en s'éloignant les unes des autres, et vers le' bas afin de permettre d'amener les roues dans la position de fonctionnement. 1. A folding car arranged to form a portable trunk when not in use, characterized in that the road wheels for supporting the opposite sides of the car are mounted to the car in such a way that they <Desc / Clms Page number 10> can be brought upward away from each other, and downward to allow the wheels to be brought into the operating position. 2. Une voiture pliante, conformément à la revendication 1, caractérisée en ce que les roues sont supportées par des éléments de châssis, ces éléments étant agencés de manière qu'ils sont mobiles par rapport aux parties de la voiture auxquelles elles sont montées, pour amener les roues dans la position de fonctionnement. 2. A folding car, according to claim 1, characterized in that the wheels are supported by frame elements, these elements being arranged so that they are movable relative to the parts of the car to which they are mounted, to bring the wheels to the operating position. 3. Une voiture pliante, conformément à la revendication 1, caractérisée en ce que les roues de route supportant se mouvoir les côtés opposés .de la voiture sont agencées pour être balancées autour d'axes auxdits cotés, chaque axe respectif étant agencé pour se mouvoir autour d'un deuxième axe au même côté de la voiture, afin d'amener les roues dans la po- sition de fonctionnement. 3. A folding car, according to claim 1, characterized in that the road wheels supporting the movement of the opposite sides of the car are arranged to be balanced about axes at said sides, each respective axis being arranged to move. around a second axis on the same side of the car, in order to bring the wheels into the operating position. 4. Une voiture pliante conformément à la revendication 3,caractérisée en ce que les axes sont horizontaux. 4. A folding car according to claim 3, characterized in that the axes are horizontal. 5. Une voiture pliante conformément à la revendication 1 caractérisée en ce que les. roues de route sont montées à des panneaux, ces panneaux étant reliée la voiture par des charnières et agencés pour être appliqués à des côtés opposés de celle-ci, afin de permettre d'amener les roues dans la position de fonctionnement. 5. A folding car according to claim 1 characterized in that the. Road wheels are mounted to panels, these panels being connected to the car by hinges and arranged to be applied to opposite sides thereof, to enable the wheels to be brought into the operating position. 6. Une voiture pliante conformément à la revendication 5 dans laquelle les panneaux auxquels les roues mont montées sont agencés pcur être placés d'une façon continue pour former un côté de la malle quand il setrouve dans la position repliée. A folding car according to claim 5 wherein the panels to which the mounted wheels are arranged can be placed continuously to form one side of the trunk when it is in the folded position. 7 Une voiture pliante, conformément à l'une ou l'autre des revendications 5 ou 6, caractérisée en ce que les roues sont supportées par des éléments de châssis montés sur pivot aux bords adjacents des panneaux, qui, lorsque ces panneaux <Desc/Clms Page number 11> se trouvent à l'intérieur dans la position repliée, sont dirigées l'un vers l'autre ou contigus. 7 A folding car, according to either of claims 5 or 6, characterized in that the wheels are supported by frame members pivotally mounted at the adjacent edges of the panels, which when these panels <Desc / Clms Page number 11> lie inside in the stowed position, face each other or contiguous. 8. Une voiture pliante, conformément à une quelcon- que des revendications 5, 6 ou 7, caractérisée en ce que les roues sont agencées pour être posées sur les faces intérieures des panneaux lorsque la voiture est re- pliée . 8. A folding car, according to any one of claims 5, 6 or 7, characterized in that the wheels are arranged to be laid on the inner faces of the panels when the car is folded up. 9. Une voiture pliante, conformément à une quelcon- que des revendications 5. 6,7.ou 8, caractérisée en ce que un ou plusieurs organes de profil U est/sont dispo- sés sur chaque panneau et agencés pour s'engager dans des organes correspondants du profil U sur les côtés de la voiture pour former des organes de renforcement d'une section rectangulaire creuse. 9. A folding car, according to any one of claims 5, 6, 7, or 8, characterized in that one or more U-profile members is / are arranged on each panel and arranged to engage in. corresponding members of the U profile on the sides of the car to form reinforcing members of a hollow rectangular section. 10. Une voiture pliante, conformément à l'une ou l'autre des revendications 2 ou 7, caractérisée en ce que la commande d'un dispositif de verrouillage pour cha- que élément de châssis fixe l'élément de châssis en ques- tion à la voiture et maintient la roue ou les roues dans la position de fonctionnement. 10. A folding car, according to either of claims 2 or 7, characterized in that the control of a locking device for each frame member fixes the frame member in question. to the car and keeps the wheel or wheels in the operating position. 11. Une voiture pliante, conformément à la revendi- cation 10, caractérisée en ce que le dispositif de ver- rouillage de chaque élément possède des verrous agencés pour être commandés simultanément par des leviers articu- lés étendus vers l'extérieur par leur organe de couplage articulé, guidé transversalement au levier, tandis que les extrémités de ces derniers sont guidés dans le sens longitudinal . 11. A folding car, according to claim 10, characterized in that the locking device of each element has latches arranged to be controlled simultaneously by articulated levers extended outwards by their locking member. articulated coupling, guided transversely to the lever, while the ends of the latter are guided in the longitudinal direction. 12. Une voiture pliante conformément à une quelcon- que des revendications précédentes caractérisée en ce que un ou plusieurs cercles de renforcement est/sont agencés pour être tendus autour de la voiture quand celle-ci est repliée dans la forme d'une malle, ce ou ces cercles comportant des charnières à l'aide desquelles les <Desc/Clms Page number 12> panneaux-couvercle sont montés pivotant sur les côtés opposés de la voiture et/ou des dispositifs le fixation entre les dits panneaux-couvercle avec lesquels ils peu- vent être tenus dans leur position repliée et/ou des dis- positifs de verrouillage pour fixer les dits panneaux- couvercle aux cotés de la voiture. 12. A folding car according to any one of the preceding claims characterized in that one or more reinforcement circles is / are arranged to be stretched around the car when the latter is folded into the form of a trunk. or those circles comprising hinges by means of which the <Desc / Clms Page number 12> cover panels are pivotally mounted on the opposite sides of the car and / or fixing devices between said cover panels with which they can be held in their folded position and / or locking devices for fixing the so-called cover panels at the sides of the car. 13. Une voiture pliante, conformément aux revendi- cations 6.et 7 dans laquelle les organes de profil U suivant la revendication 6 forment une partie du ou des cercles de renforcement suivant la revendication 12. 13. A folding car according to claims 6 and 7 in which the U-profile members according to claim 6 form part of the reinforcing circle (s) according to claim 12. 14. Une voiture pliante, essentiellement comme dé- crite dans ce qui précède avec référence aux dessins joints. 14. A folding car, essentially as described in the foregoing with reference to the accompanying drawings.
BE460038D BE460038A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE460038A true BE460038A (en)

Family

ID=112988

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE460038D BE460038A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE460038A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1215107B1 (en) Motor car with extensible loading platform
BE1007277A4 (en) Glove with lid and folding tablet.
FR2677932A1 (en) REPLIABLE HOOD FOR CABRIOLET.
CA2937301A1 (en) Canopy structure, in particular for a loading platform, such as a truck flatbed, trailer flatbed or the like, and canopy incorporating such a structure
BE460038A (en)
EP4556664A1 (en) Access device for a motor vehicle with counter-doors
CA1158278A (en) Inside arrangement of a vehicle such as a folding tent trailer
FR2922733A1 (en) Package i.e. briefcase for use during traveling in e.g. aircraft, has four wheels that are mounted on base of lower half frame, and telescopic pulling handle mounted slidingly on side of lower half frame
CH659219A5 (en) Wheeled trolley with basket
EP0741052B1 (en) Cover structure for utility vehicle with a movable stanchion
EP1690715A1 (en) Convertible vehicle capable of being configured as a pick-up
EP1700768B1 (en) Stroller with foldable frame
CH136218A (en) Folding and unfolding vehicle roof.
BE514400A (en)
FR2707578A1 (en) Push-along shopper that can be converted into a mini trolley
CH119868A (en) Device for lifting the wheels of motor vehicles and others.
FR2969046A1 (en) Slidable sunroof for motor vehicle, has front panel including two locking members having wheels that roll in two longitudinal guide rails bordering opening of roof for allowing panel to slide toward rear of vehicle to be removed from roof
BE335497A (en)
FR2667228A1 (en) Device for locking a folding bed in the open position
FR2859672A1 (en) Motor vehicle for transporting objects, has articulations positioning axis in upper position when backrest is unfolded and in lower position to be shifted towards rear of vehicle when backrest is folded
CH607626A5 (en) Sliding door for a vehicle
FR2573702A1 (en) Vehicle wall opening hatch
BE361301A (en)
BE472175A (en)
FR2593126A1 (en) Road transport vehicle equipped with improved sliding curtains and devices for tensioning tarpaulins