BE446798A - - Google Patents

Info

Publication number
BE446798A
BE446798A BE446798DA BE446798A BE 446798 A BE446798 A BE 446798A BE 446798D A BE446798D A BE 446798DA BE 446798 A BE446798 A BE 446798A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
roll
tape
hubs
roller
drum
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE446798A publication Critical patent/BE446798A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01GPRELIMINARY TREATMENT OF FIBRES, e.g. FOR SPINNING
    • D01G15/00Carding machines or accessories; Card clothing; Burr-crushing or removing arrangements associated with carding or other preliminary-treatment machines
    • D01G15/02Carding machines
    • D01G15/12Details
    • D01G15/46Doffing or like arrangements for removing fibres from carding elements; Web-dividing apparatus; Condensers
    • D01G15/62Slubbing-winding apparatus
    • DTEXTILES; PAPER
    • D02YARNS; MECHANICAL FINISHING OF YARNS OR ROPES; WARPING OR BEAMING
    • D02GCRIMPING OR CURLING FIBRES, FILAMENTS, THREADS, OR YARNS; YARNS OR THREADS
    • D02G3/00Yarns or threads, e.g. fancy yarns; Processes or apparatus for the production thereof, not otherwise provided for

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Replacement Of Web Rolls (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  Dispositif pour l'enroule;,>efit automatique de rubans de fibres 
 EMI1.2 
 sans fin aux machines textiles. 
 EMI1.3 
 La présente invention concerne un dispositif pour l'enroule- 
 EMI1.4 
 ment automatique de rubans de fibres aux. points de dàlivraison de machines de préparation, telles que cardes, é'cireuses et analo- laes . Il est Usuel d'empiler sous une for<>* adéquate en vue de 
 EMI1.5 
 leur pose à la machine suivante, lea rubans de fibres délivrés 
 EMI1.6 
 par ces macl1ines de préparation, sous une longueur courante. cet effet, on utilise édalawent les enrouleurs e voile ou da rubans, qui enroulent directement les rubans délivrés en for,-...e 
 EMI1.7 
 de rouleaux solides qui sont ensuite déroulés au coté d'entrée de 
 EMI1.8 
 la machine-suivante.

   Il existe des rouleaux de rubans ou de voi- les, formes sur une 1:=;e restant dans le rouleau terminé et expul- 
 EMI1.9 
 sée par le dispositif. L'invention se rapporte seulement a un 
 EMI1.10 
 type d'enrouleurs de rubans dans lesquels il a'y a pas d'â16 qui 
 EMI1.11 
 reste dans le rouleau. 
 EMI1.12 
 Couine uié.;ie de gros rouleaux de ruban sont de manipulation 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 aisée, cette forme d'empilage constitue un bon moyen d'assembler le ruban sous une grande   longueur   et de l'amener d'une machine à l'autre, d'où résultent non seulement une économie de main   d'oeu-   vre due à la surveillance plus facile des points de sortie et d'entrée des   machines,   mais aussi des avantages quantitatifs du fait du petit nombre de raccords au ruban.

   Les dispositifs d'en- roulement automatique du ruban doivent donc être constituas en vue de former des rouleaux 'lourds de grande dimension ; de plus, pour tenir compte des conditions pratiques, les dispositifs doivent être d'une construction aussi simple que possible et exempts de perturbation en fonctionnement. 



   On connaît diverses espèces d'enrouleurs de voile ou de ruban qui ont ceci de   commun   que l'enroulement du ruban se fait par un entraînement à friction de la part d'un ou plusieurs tambours ou rouleaux   d'entraînement,   lesquels, par contact à la périphérie, entraident d'abord une paire de moyeux d'enroulement entre les- quels le ruban est saisi, puis, après enroulement de la première couche de ruban, entraînent le rouleau de ruban   même   par frotte- ment, effectuant ainsi l'enroulement du   ruban.   



   Les dispositifs à deux tambours entraîneurs, sur   lesquels   le rouleau de ruban est formé par entraînement, sont   mieux   adap- tés à la formation de Gros rouleaux de ruban que les dispositifs à un seul tambour   d'entraînement,   parce que deux points d'attaque sont prévus pour la force d'entrainement. cependant, les disposi- tifs connus de ce type ont encore des défauts, Ainsi,   -le   brevet allemand 361.840 montre une réalisation où deux cambours entrai- neurs sont prévus, entre lesquels, dans la position de départ, donc au début de l'enroulement, une paire de moyeux enrouleurs sont symétriquement insérés.

   Ces moyeux mêmes sont bien en prise, par leur denture, avec un seul tambour entraîneur denté, tandis qu'ils sont écartés d'une petite distance, correspondant aux dents manquantes, de l'autre tambour non denté, mais l'entraîne- ment du rouleau de ruban qui se forme se fait par repos sur les 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 deux tambours, suivant la position   symétrique, pour   assurer à la machine suivante un bon dévidage du rouleau jusqu'à sa fin, les moyeux ne peuvent avoir qu'un petit diamètre,   sinon   le forage dans le rouleau serait trop grand et alors le rouleau en   dévidais   s'ava- chit quand il devient petit (donc vers la   fin;

  .   D'autre part, les tambours entraîneurs doivent être relativement gros pour offrir aux gros rouleaux une assise et une force   d'entraînement   suffisan- tes. Il s'en suit que les moyeux viennent se placer sous la line supérieure   commune   de contact des deux tambours enrouleurs, ainsi qu'il ressort des dessins de ce brevet   allemand     361.840.   Mais   comme   cette ligne de contact correspond à l'allure du ruban délivre par la machine, il n'y a pas de raison, dès qu'un rouleau est fini et est expulsé, pour que les moyeux de rouleau saisissent le ruban   immédiatement   et correctement, ce qui est   cependant   la condition essentielle pour un travail parfait   d'un   tel dispositif.

   Le dispo- sitif conforme au brevet allemand   361.840   n'est d'autre part pas adapté à la formation de gros rouleaux de ruban, parce que les moyeux de rouleau sont guidés   obligatoirement   dans la direction de leur axe et ce de telle sorte qu'après expulsion d'un rouleau termine, sa ramenée entre les deux   tambours   d'entraînement n'est possible que lorsque le rouleau de ruban est arrivé à la sortie, sans quoi les   soyeux   de rouleau, qui butent obligatoirement   l'un   contre l'autre, viendraient en contact avec le rouleau sortant.

     initie   pour de petits rouleaux de ruban, il y a ici danger, parce que le commencement   d'un   nouveau rouleau de ruban doit suivre immé-   diatement   la fin du rouleau précédent, candis que le retour des moyeux de rouleau fait perdre un temps précieux. Un dispositif conforme à ce brevet allemand 361.840 est à priori inadéquat à la formation de gros rouleaux. 



   On a cherché à résoudre le   problème   en renonçant surtout aux moyeux de rouleau et en   employant,   au lieu de ceux-ci, un autre dispositif tel qu'une fourche tournante entraînée séparément, et non par les tambours entraîneurs, la position de cette fourche 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pouvant ainsi être choisie quelconque par rapport à la ligne de con- tact supérieure des deux tambours   d'entraînement.   



   Les tambours   d'entraînement   n'entrent en action qu'après qu'un petit rouleau a été formé par la fourche   commandée   de l'extérieur. 



  Les dispositifs de ce type ont le défaut   que   la construction est très malaisée, par suite de la fourche à   commander   séparément ; en outre, ils offrent beaucoup   moins   de sûreté de fonctionnement que les constructions connues à moyeux de rouleau. 



   En   opposition   à ces dispositifs connus défectueux, la présente invention prévoit une réalisation où deux tambours   entraîneurs     et   une paire de   moyeux   de rouleau sont   employés   de telle manière que le rouleau de ruban est formé d'abord par un seul tambour entraîneur et ne   commence   à cavaler sur les deux tambours d'entraînement   qu'après   avoir   atteint   un certain diamètre. On est ainsi à même de donner aux moyeux de   rouleau,   pour le début du rouleau, exactement la posi- tion requise, vis-à-vis du ruban sortant de la machine et qui passe au-dessus des   tambours   entraîneurs, pour assurer une saisie sûre et ainsi un début correct du nouveau rouleau.

   D'autre part, l'invention évite les constructions compliquées et   incommodes,   telles que des éléments   commandés     séparément   pour le   commencement   du rouleau. L'in- vention prévoit d'autre part une telle   commande   des moyeux que ceux- ci sont dans la position correcte de départ pour le commencement d'un nouveau rouleau, quand il   s'agit   de gros rouleaux, dès que le rouleau achevé quitte le dispositif. 



   L'objet de l'invention est représenté au dessin annexé en quelques exemples de réalisation. 



   Les   fi.l   à 5 se rapportent à une première   forme,     fig.l   étant une vue latérale de 1' enrouleur au   commencement   de la   formation     d' un   rouleau, fig.2 étant une vue de face,   fi.3   une coupe horizontale avec vue en plan, fig.4 une vue latérale, le rouleau étant fini et fig.5 une vue en plan partielle correspondante. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Les   fig.6   a 10 se rapportent à une deuxième forme de reali- sation,   fig.6   étant une vue latérale de l'enrouleur au   débuts   du pro- cessus d'enroulement,   fig.7   une demi-vue en   plan;   fig.8 une vue latérale pour un stade intermédiaire de l'en- roulement, fig.9 une vue latérale au   moment   de l'achèvement de   l'enrou-   lement et   fig.10   la vue de face correspondante. 



   Les fig.11 et 12 se rapportent à une troisième forme de réa-   lisation,     fig.ll   étant une vue latérale de l'enrouleur au   commencement   de l'enroulement et fig.12 étant une vue en plan correspondante. 



   Dans la forme de réalisation des   fig.l   à 5, les deux tambours entraîneurs sont désignés par 1-2 et les moyeux enrouleurs par 3. 



  La   fig.l   montre le tambour entraîneur 2 déplacé vers le haut (fig.4) en dehors de sa position fondamentale pour laquelle il est dans le même plan horizontal que le tambour entraîneur 1 ; dans la position représentée, le tambour 2 est en contact avec les moyeux 3 qui se trouvent au-dessus des tambours   entraîneurs   de telle sorte qu'ils saisissent correctement le ruban 31 délivré par la machine, pour commencer un nouveau rouleau de ruban.

   La fig.l représente également la position de départ pour un   commence-   ment d'enroulement de   rouleau ,   les   moyeux.   3 rapprochés latérale- ment pour s'accoupler, ont saisi le ruban entre leurs dents et re- çoivent, par leur contact avec le tambour   2,   la commande pour les   premiers   tours, ces moyeux et les tambours étant à cet   effet   den- tés de manière usuelle. Dès qu'un peu de ruban est enroula, la   commande   ultérieure du   rouleeu     en     formation   se fait d'abord par le tambour 2 seulement.

   Dans la mesure où le ruban est enroulé et où le rouleau de ruban grossit, le   tamoour   entraîneur   ,   monte oscil- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 lant par les bras 5, autour de l'axe du tambour 1, est refoulé vers le bas jusqu'à ce que les deux   tambours     1 et. 2   arrivent sur l'horizontale commune,ainsi que le   contre   la fig.4. Le   mouvement   d'oscillation du tambour 2 est par   exemple   limité par aes saillies   ; sur   lesquelles viennent reposer des saillies en forme de pied des bras 5.

   La pression nécessaire du tambour entraîneur 2 sur le rouleau en formation   pendant   le   mouvement   d'oscillation du   tambour   2 est obtenue par le poids   prépondérant   dea bras 5 prolongés en forme de rigole au côté gauche du tambour 1. Ce prolongement en forme de rigole sert en outre à la sortie du rouleau   terminé,   lequel, par son propre poids, aide à   ramener   le tambour 2 dans la position de départ. 



   Dès que le tambour 2 a atteint sa position la plus basse, l'axe du rouleau de ruban croissant commence à s'élever   progres-   sivement avec les moyeux enrouleurs 3. Ces moyeux 3 sont portés par des coulisseaux 7 guidés le long du bâti 8. Le poids des cou- lisseaux 7,   ensemble   avec le poids croissant du rouleau   même,     désigna   par 32 à la   fig.4,   détermine la   pression   nécessaire à la   transmission   de la   commande   des deux tambours entraîneurs au rou- leau qui cavale sur eux.

   La   commande   des tambours entraîneurs   marnes   se fait a partir de la machine dont proviens le ruban, par exemple par   l'intermédiaire   d'une   chaîne   10 pour le tambour 1 et d'une chaine 11 pour le tambour 2. 



   Quand le rouleau de ruban a atteint la grosseur désirée,   en-   tre en action le dispositif qui détermine la sortie des moyeux 3 hors du rouleau. La coulisseau 7 vient frapper par sapartie   le:   le prolongement inférieur d'un cliquet 13, qui sort du cran 14 et ainsi libère   la,   tige   15   qui, sous   l'action     du   ressort 16, peut exe- cuter un petit mouvement vers le haut   (fig.4).   Le cliquet 13 est   réglable   en hauteur sur la tige 15, suivant- la grosseur désiré.e des rouleaux de ruban.

   Par le mouvement vers le haut de la tige 15, les deux pièces 17   d'accouplement   arrivent en prise, la moitié   inférieure de   l'accouplement étant rigidement reliée à la tige 15 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 tandis que la moitié supérieure constitue une partie du levier 19   oscillent.     constatent   en va-et-vient par la commande 18 a roua co- nique et excentrique. Quand les pièces de l'accouplement sont   en   prise, la tige 15 reçoit une rotation   angulaire.   Le   long   de la ti- ge 15 est guidée,par rainure et languette, une pièce 20 en forme. de fourche, qui guide le moyeu 3 en direction axiale- et ainsi, par suite de la rotation angulaire de la tige 15, retire le moyeu 3 hors du rouleau de ruban   32.   



     Côtoie   un moyeu 3 est prévu de chaque   côté-   du rouleau, il y a, de chaque coté, une tige 15 et une fourche 20, mais le   mouvement   angulaire   n'est   transmis   par   l'accouplement   mentionné.   17 qu'à une des deux tiges 15, laquelle transmet le   Mouvement   à l'autre tige par les segments dentés 21, comme le montrent les   fig.3   et 5. Ces segments dentés 21 sont attaqués par les ressorts 22 qui tendent à faire détourner les tiges   15-   et les fourches 20 et ainsi à ramener l'un vers l'autre les moyeux. 3.

   Ce mouvement de retour est   cepen-   dant d'abord empêché par le nez 23 porté par un des segments 21, le quel nez se pose devant un cliquet 24 quand la   partie   inférieure 17 de l'accouplement est, avec le   segment   denté   21,   soulevée par la tige 15. 



     ,,,près   que les moyeux- 3 ont, comme décrit ci-dessus, été reti- rés des deux   côtés   du rouleau de ruban; la   partie   7; avec les mo- yeux enrouleurs 3, glisse, par son propre poids, vers le bas sur le bâti 8. De ce fait, le rouleau 32 fait   encore   quelques   tours   en cavalant   librement   sur les deux tambours   entraîneurs   1 et   .   Lon du   mouvement   vers. le bas, le coulisseau 7 vient buter, par le   ga-   let 25 y fixé, contre le levier 26 qui peut osciller autour de   1.' axe   du tambour 1, et il refoule ce levier vers la gauche. Le le- vier 26 se pose ainsi contre la butée 27 du bras 5.

   Du fait que le levier 26 a été repoussa vers la gauche, les   bras 5   reçoivent éga- lement un mouvement d'oscillation de telle sorte que le tambour enrouleur 2 oscille vers le haut et ainsi rejette le rouleau 32   (fig.4   vers la gauche). Aux bras 5   est   en outre fixé le levier à 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   main.   28 servant à déterminer à la main en cas de nécessité le rejet du rouleau de ruban. 



   Comme spécifié déjà, le rouleau de ruban expulsé roule sur le   prolongement   en forme de rigole des   bras 5   et aide ainsi le pivotement vers le haut du tambour entraîneur 2, pour autant que celui-ci   n'ait   pas encore atteint sa position la plus haute limi- tée par une butée adéquate. 



     Entretemps,   le coulisseau 7 avec les moyeux 3 est arrivé à sa position la plus basse pour laquelle il bute contre le bourrelet ou collet 30 de la tige 15. La tige 15 est ainsi repoussée vers le bes et les pièces d'accouplement 17 sont dégagées   l'une   de l'au- tre. Le nez 23 qui se trouve au secteur   denté   21 échappe alors au cliquet 24 et libère alors. les deux secteurs dentés   21 et   les ti- ges   15 qui   peuvent revenir sous l'action des ressorts   2.

   De   ce fait, les deux moyeux 3 sont   ramenés   à nouveau l'un vers l'autre, ils saisissent par   leur s   surfaces frontales dentées le ruban de fibres 31 venant de la machine, lequel tient toujours eu rouleau de   ruban   qui vient d'être expulsé et s'étend au-dessus des deux tambours entraîneurs 1 et 2,   comme le   montre la fig.1. Par la   commande   des moyeux, la liaison entre le ruban et le rouleau ex- pulsé est coupée et le nouveau processus d'enroulement commence. 



   Pour assurer une descente uniforme des coulisseaux 7 aux deux cotés de la machine, ceux-ci sont reliés entre eux par un étrier 29. pour le guidage latéral du ruban, divers dispositifs peuvent être prévus, tels que par exemple des disques 4   à flasque   qui en-   tourent   les moyeux 3   liais ne   participent pas ou ne participent que partiellement au mouvement axial de ces moyeux. De plus, des tôles guides 9 peuvent être prévues, comme le montrent les fig.4 et 5. 



     Dans   la forme de réalisation des fig.6 a 10, le tambour en- traîneur   2'   est encore pivotant, grâce aux bras   5',   autour de l'axe du tambour entraîneur 1' ; de même, les bras 5' sont   prolon-   gés vers l'avant en forme de rigoles pour le départ des rouleaux   terminés.   Les moyeux enrouleurs 3' ne sont, au début du processus 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 d'enroulement, en contact qu'avec le tambour   entraîneur   2'   (fig.6)   qui entraîne égalaient seul le rouleau croissant   progressivement   jusqu'à ce que le tambour entraineur   2'   atteigne sa position la plus basse (fig.8) en se posant sur les butées   6'.   Les moyeux enrouleurs 3' sont,

   dans cet exemple de réalisation, montés depla- gables axialement dans les joues 33 fixées aux supports 8'. 



   Dès que, ou peu avant que le tambour entraîneur 2' atteigne sa position de repos sur les butées 6', les   moyeux,   enrouleurs 3' ont été retirés du rouleau de ruban qui entretemps a grossi et est   terminé.     Simultanément,   le   alet   de pression 34 entraîné par les commandes par chaîne 36 et 37   commence   à reposer sur le rouleau de ruban pour déterminer la pression nécessaire et ainsi le frotte- ment voulu pour la   commanda   et l'enroulement du   rouleau , jusqu'   ici,

   le tambour entraîneur 2' était   appuyé   contre ce galet par l'excès de poids de la partie en rigole des bras   5'.   La   commande   des   tambours   entraîneurs se fait ici encore par chaine   la'   pour le tambour 1' et de celui-ci par chaîne 11' pour le tambour 2'. 



   La sortie des moyeux 3' qui s'effectue dès que le tambour a atteint sa position la plus basse et donc dès que le rouleau de ruban   commence   à cavaler sur les àeux tambours l'et 2', est com-   mandée   automatiquement par le tambour 2'. Dans ce but, il est à nouveau prévu une   commande     18' à   plateau conique et excentrique qui déplace   constamment   en va-et-vient la partie   inférieure   de l'accouplement   17'.   La partie supérieure de cet accouplement était d'abord maintenue par la fourche 42, à rencontre de la pression du ressort 41,

   hors de orise avec la partie inférieure de   l'accouplement.   La fourche 42 est fixe sur un tourillon avec le levier double 43 dont la partie inférieure est maintenue par une butée, grâce au ressort à ïaùie 44. Dès que par le tambour les bras 5' avec leur prolongement 45 arrivent a leur position la plus basse, la vis réglable 46 presse contre la lame de ressort 44, ce qui libère le levier double 43 et la fourche 42.

   Le ressort 41 ferme alors l'accouplement 17' et le   mouvement   de va-et-vient du levier 19' se transmet, par rainure et languette, de la partie superieure de l'accouplement à l'arbre vertical 40 et ainsi à la 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 fourche 20' qui retire axialement le moyeu. 3' hors du rouleau de   ruban.   Tout   cornue   dans le premier exemple de réalisation, il est   prévu   ici, pour le moyeu situé de l'autre coté du rouleau, un ar- bre semblable 40 avec secteur denté 21', de   manière   que le mouve- ment se produise   simultanément   des deux côtés du rouleau. Le mou- vement des secteurs dentés se fait à   rencontre   de la traction des ressorts 22'.

   Pour maintenir les fourches et les moyeux 3' dans leur position externe à   1'encontre   de cette traction du res- sort, il est prévu, à la moitié supérieure de l'accouplement, un nez 47 devant lequel se déplace une butée 48   influencée   par ressort. 



   Le galet presseur 34 est monté dans un coulisseau 35 qui peut glisser vers le haut et le bas le   long   de supports 8'. Ce ga- let s'élève avec l'accroissement de la grosseur du rouleau.   Cornue,   dans certaines conditions, il est avantageux que la pression, sur le rouleau croisse avec l'augmentation de grosseur de celui-ci, on peut prévoir, aux supports   8',   des poids additionnels 49 ou 50 qui sont enlevés successivement par la pièce support 35 du galet 34 au fur et à mesure qu'il s'élève, on peut   évidemment   pré- voir un plus   rand   nombre de tels poids additionnels. 



   Dès que le rouleau 32' de ruban a atteint la grosseur dési- rée (fig.9), il est expulsé ceci peut se faire de différentes ma- nières. Dans   l'exemple,   entre le galet presseur 34 et le   rouleau   32' est inséré un   organe     intermédiaire   en   forme   de petit galet 51 qui tend à s'introduire sous forme de cale entre les deux et, par suite de sa rotation en sens inverse, tend à déplacer le rouleau vers le haut dans la direction d'expulsion. De ce fait, et par la   commande   continue des tambours l'et 2' le rouleau 32' est expulsé. 



  Le   etit   galet 51 est   monté   dans la partie inférieure du levier double 52, dont la. partie supérieure vient buter contre la butée 54, réglable suivant la grosseur désirée de rouleau et ainsi déter- mine l'introduction du petit galet entre le galet de pression 34 et le rouleau 32', et ce à l'opposé de la pression du ressort 53 qui, sans cela, maintient le petit galet écarté du rouleau (fig.8). 



   Quand le rouleau de ruban est expulsé par le dispositif men- tionné, le tambour entraîneur   2'   suit ce   mouvement -   par suite du 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 poids en excès de la partie en forme de rigole des bras 5' , jusqu'à ce qu'il arrive à sa position de début (fig.6) déterminée par une butée fixe adéquate. La partie 45 vient alors buter   contre   la partie supérieure du levier double 43 (fig.6) et la repousse vers la droite. De ce fait, la fourche 42 et avec elle la partie supérieure de   l'accouplement   17' est soulevée et le nez 47 glisse de la butée 48.

   Par la traction du ressort 22' et les secteurs   21',   les arbres verticaux 40 sont détournés et les moyeux 3' sont remis en prise par les fourches 20' ; ces moyeux saisissent alors entre leurs dents le ruban 31' allant de la machine au roule au qui s'en va et, par la commande de la part du tambour   2',   ils commencent immédiatement l'enroulement et la formation d'un nouveau rouleau. 



  La forme de la partie supérieure du levier 43 doit être telle que la saillie 45 détermine exactement au moment voulu la libération de l'accouplement et ainsi l'amenée en prise des   moyeux   enrouleurs 3' . Dans ce but, la partie supérieure du levier double   43   peut être équipée également d'une pièce séparée réglable, contre laquel- le appuie la saillie 45. 



   Le galet de pression 34 s'abaisse dans la mesure que permet le rouleau de ruban qui s'en va ; cet abaissement se fait sous son propre poids et son mouvement peut,   pour   freiner cette descente, être commandé par chaine 38 et roues   à     chaîna 39   dont une   ou   plu- sieurs sont   constituées,   comme éléments de frein. Cet   élément   de frein peut aussi être employé,   comme     moyen     additionnai     d'application   dans le mouvement vers le haut du galet de pression. 



   Pour donner   au, ruban,   pendant enroulement, un support late- ral, il peut être prévu des tôles guides 55 et des saillies 56 en forme de   corne,     cornue   le montrent les fig.9 et 10, ou. tous autres organes adéquats de   guidage,   Ainsi. on peut prévoir par exemple   des   disques à flasque aux   moyeux   enrouleurs, comme au   premier   exem- ple. 



   Dans ce cas, il peut également être prévu   aux.   bras 5' une poignée 28' pour déterminer à la main le mouvement d'oscillation. 



  De même, la partie supérieure du levier 52 qui porte à sa partie 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 inférieure le petit galet d'expulsion   ìl,   peut être équipée d'une poignée pour pouvoir   déterminer   à tout moment l'expulsion du rou- leau de ruban sans tenir compte de la butée 54. 



   Dans la forme de réalisation des   fig.ll   et 12, les deux tam- bours entraîneurs 1" et. 2" sont sur supports fixes. Les moyeux enrouleurs 3" sont déplaçables, par rapport aux tambours   entraî-   neurs - dans l'exemple ils sont montés oscillants autour de l' axe   61   par des bras 60 - de telle manière que les moyeux, et le rouleau   de   ruban ne sont en contact qu'avec le   tambour   2" pendant la pre-   mière   partie du processus d'enroulement.Ce n'est que lorsque les bras 60 arrivent dans. la position   horizontale   que les moyeux   en-   rouleurs 3" se trouvent symétriquement au-dessus des deux tambours entraîneurs et que le rouleau de ruban   commence   à poser sur les deux tambours entraîneurs.

   A ce moment, les deux moyeux, enrouleurs 3" sont tirés automatiquement hors du rouleau à l'aide des bras 62 articulés aux bras 60 en 63.   Les   bras 62 exécutent   évidemment   le mouvement d'  oscilla.lion   des bras   60   autour   de     l'axe     61.   



   L'actionnement des bras 62 pour l'expulsion des moyeux errou- leurs 3" est dérivé d'une   commanda   64 à excentrique au tambour 1". 



  Cette   commande     détermine   un   mouvement   continu de va-et-vient d'une partie de l'accouplement   65   qui; dès que l'accouplement est fermée transmet ce   mouvement   de   va-et-vient,   par   chaîne   56, à l'axe 61 et détermine ainsi   un     mouvement     angulaire   de cet axe, Sur l'axe 61 sont fixées les parties. 67 à surfaces inclinées, dont les parties 68 se trouvent en face de surfaces inclinées   semblables   fixées eux. bras 62.

   Par le   mouvement   angulaire   de.   l'axe 61 les bras   6   sont repoussés vers l'extérieur par les surfaces inclinées et les moyeux. 3" sont sortis à l'encontre de la traction de ressorts   69   qui tendent à rapprocher les bras   62   et les moyeux   3".   pour empê- cher au préalable un tel   rapprochement   ou un retour de l'axe 61, il est prévu à l'accouplement 65 un nez, 70 qui se pose devant une butée élastique 71. Ce   n'es-u   que lorsque l'accouplement est à nou- veau libéré que le nez 70 glisse   latéralement   à bas de la butée 71 et que le rapprochement des moyeux 3" peut avoir lieu.

   Il est à noter que l'écartement entre les   moyeux.   3" -   respectivement   que 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 les   surfaces     inclinées   sont d'une forme telle que le mouvement d'oscillation des bras 60 et 62   n'agit   pas ou n'agit que très peu sur la position axiale des. moyeux 3". 



   La   pression   entre le rouleau de   ruban   et le   tambour   entraîneur 
 EMI13.1 
 ci" se fait d'abord, par le propre poids des br.aJ3. SO et 6& qui si   c' est     nécessaires  peut être aidé par   un   ressort ou par un   tambour   
 EMI13.2 
 de frein agissant sur l'axe 61. Des qua les bras 50 approchant de. la position horizontale un galet preSSE!Ul" 34' commence à s'appli- quer sur le rouleau de rllba1. ce gl3 ¯lis5&r.r(. par la pièce 35' sur les montants Slt. Ce.

   Galet 34.' monte lentaments c.OI41";.e dans le deuxième exemple de réalisations au fur et 6 mesure qus le rouleau grossit et, confie spécifiée le rouleau chevaucha libre.1sn.u sur les tambours   entraîneurs   1" et 2"   après   que les   moyeux   3" ont été sortis. 
 EMI13.3 
 



  Ici éja,lei,ieiz.1, le galet presseur 34' ."'''' --r. dans son mouvement vers le haut prendre par son support 36'9 des. poids additionnels   49'   et 50', afin d'augmenter la pression   sur   le rouleau au fur et   à   
 EMI13.4 
 mesure qu'il grossit. L'expulsion, du rouleau 6.a rubcn qui a atteint la grosseur voulue se fait de la même maniera   que     Gans   le   deuxième   
 EMI13.5 
 exemple au moyen du petit galet 5i' .

   Coama dans. ce deuxième exemple, il est prévu au   montant   8" une butée   réglable   54'   contra   laquelle vient buter la partie supérieure du levier 52' à deux bras   portant   
 EMI13.6 
 le alet. 51.x par ss partie inférieure, par l'introduction, du petit galet 51' entre le rouleau et le galet presseur, la rouleau reçoit   momentanément   une impulsion, dans la direction de   rotation     opposée   à 
 EMI13.7 
 le cïrectiori uxil a eue jusqu'alors et est ainsi expulsé, vers la jaùche. par l'action des tambours entraîneurs 1" et. .;;1t.

   Le petit :1.a-   le-1     51'   est   normalement   maintenu écarté du rouleau de   ruban   par le ressort   53'.   Ce galet 51' peut aussi être   manoeuvré   à la main. 



     Des   que le rouleau de ruban est   expulsé;     l'accouplement   65 est libeére, de sorte que les moyeux enrouleurs sont   rapprochés   rapide - 
 EMI13.8 
 t..ont par les ressorts 69 et saisissent le ruban 3111 pour la forma- tion d' 1l1:::> nouveau rouleau. Les moyeux 3" avec leurs bras 60 et 62 se trouvent alors   naturellement   dans la position de la fig.11,   dans   laquelle ils sont revenus par leur propre poids dès que, après avoir 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 
 EMI14.1 
 atteint la position horizontale ils ont été retirer du rouleau de ruban.

   L'actionnement de l'accouplement 65 tant pour la sor- tie que pour le rapprochement des brasez respectivement des t-ioà?e1-Ji, se fait automatiquement et est réalisée, par exemple pour sor- tie des floye"5 par les bras 6Q dès eue ceux-ci arrivent à l'hori- zontale. Ceci peut Stra obtenu da aivorses :1.i¯iéi:--, par exemple -Our la cocunande de l'accouplerait dans las i;ucj autres exemples de réalisation des fin.l à 5 et S bzz 10. Il 3. est de ..#Éùie pour la iiDii:=8"Giofl de 1' c'..:c 'si.=i¯.;:  G5 pour le .=']i o^r'.J.i:a.^.". :l4 des uoyoux 3", cette ï..t3i¯4iGs :Wtlv7:¯=à se e-i:'¯.' par exemple par une butes '-0o.fl' f prr 1?. rouleau expulse ou par l2 jal3t pres- ;=># l-i. =-usa zij¯ x:xà ii;,;i=xtw- òui seur 3' qui glisse L ::aï:vâ.V'..'.é,li V.'-'.' le bas lors do l'expulsion du rouleau.

   Pour contrôler le :-icàve:.:=:3t- V3='± lx bas du jalat pi:es- Gour 34's il 'dia.li atre prévu ua C<iaÎI11 3L'' 8.LTùC 1'î=#121 É=. chaîne. 



  35' , l;l:.'. de cas rouss pouvait ''1" rsliée & :1 L';; %1<= pour freiner le (éioi;^.V:?t.::.msl: Vvï'w l3 bas. 



  'i, .-t lfi .i .   L Ù :1 1' ii 1) h.] 5 . 



  Dispositif d'3.roulsL.3t automatique de rubans de fibre sans fin eux .mc¯¯lr 3 -(;:,L 1 c, e- co¯. 1 v: .tE.:.. doux tambours entraî- neurs st Llial paira do moyeux enrouleurs ajµ=i#i"1.111.r?ii,'à au dispositif 3t restais daas c-lu.î-cî5 et sur le<¯aa? c le E.abin :#i'= ±-.-roule, ï': Ç.'4i'u e± ce que le rouleau de 1 àîj;?ù LF'à fort. .t  deux pro- cessus suces ï2 ,i'2.iiiGi" à.'Éà,1l'I -- r. ï 4y , contact avec Us saul des deux tambours etrlcurs boi.±l à.11.2C'ùS;1#±1ù"il par co-itact 
 EMI14.2 
 avec les deux tambours enrouleurs. 
 EMI14.3 
 



  . Dispositif suivant revendication 1 CFracturisé e n ça ÇLl'LIL des daux- tambours entraîneurs est ôoîÙll'üô mobile 3t fait par modification de sa joosi"éio33, que le rouleau de ruban est en con- tact d'abord avec lui #e1#li:-isiiù, puie éi=>ràs, aat -sn ccLrcpct avec 
 EMI14.4 
 les deux tambours. 
 EMI14.5 
 



  3. Dispositif suivait revendicatioa 1 caractérise e±1 Ce que le paire Ce moyaux enrouleurs est disposa .;;o biL= par rapport aux tambours entraîneurs due telle sorte qu'ils ne sont d'abord en contact qu'avec un seul des tambours ou =jale<i= entraîneurs, et. ne 

 <Desc/Clms Page number 15> 

   viennent   se poser   symétriquement     au-dessus   des deux   tambours   ou galets   entraîneurs   que   pendant   la formation du   rouleau   de ruban. 



   4. Dispositif suivent   revendications   1 à 3, caractérisé en ce que les moyeux enrouleurs sont sortis   automatiquement   du rou- leau de ruban dès que le rouleau passe de le   position   de contact avec un seul   tambour   entraîneur à la position de contact avec les deux tambours. 



   5. Dispositif   suivent     revendications   1 à 4, caractérisé en ce que l'expulsion du rouleau de ruban se fait par   soulèvement   du   tambour   entraîneur   monte   mobile. 



   3. Dispositif suivant   revendications   1 à 4, caractérisé en ce que l'expulsion du rouleau de   ruban   se fait par   intercalation     d'un     élément   qui   communique   au rouleau, à la partie supérieure, un   mouvement   opposé a la   direction,   du mouvement qu'il reçoit   Jusqu'alors.   



     7.   Dispositif suivent   revendications   1 à 6, caractérisé en ce que les   moyeux   enrouleurs sont prêts, lors de l'expulsion d'un rouleau de ruban fini, à venir   immédiatement   en contact   a' entraî-   ne .lent avec un   tambour   entraîneur, par   rapprochement   automatique de ces   moyeux   et à   commencer   aussitôt   l'enroulement   du nouveau rouleau, 
8.

   Dispositif suivant   revendications   1 à 7 avec un galet de   pression   reposant sur le rouleau de ruban, caractérisé en ce que ce galet de pression   prend   des poids   additionnels   de   charge   dans son   mouvement   vers le haut. 



   9. Dispositif   suivent     revendications   1 à 8, caractérisé en ce que le   alet   de pression   actionne,   par une chaine passant sur rouleaux, un élément de frein qui   freine   son   mouvement   de glisse- ment.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  Device for winding;,> automatic efit of fiber ribbons
 EMI1.2
 endless to textile machinery.
 EMI1.3
 The present invention relates to a device for winding
 EMI1.4
 automatic ment of ribbons of aux fibers. delivery points for preparation machines, such as carding machines, edgers and the like. It is usual to stack under a suitable for <> * in order to
 EMI1.5
 their laying on the next machine, the fiber ribbons delivered
 EMI1.6
 by these preparatory maclines, under a common length. For this purpose, we use the winders e veil or da tapes, which directly wind the tapes delivered in for, -... e
 EMI1.7
 solid rolls which are then unwound at the entrance side of
 EMI1.8
 the next-machine.

   There are rolls of ribbons or tapes, shapes on a 1: =; e remaining in the finished roll and expelled
 EMI1.9
 sée by the device. The invention relates only to a
 EMI1.10
 type of tape winders in which there is no â16 which
 EMI1.11
 stays in the roll.
 EMI1.12
 Squealing uié.; Ie large rolls of tape are handling

 <Desc / Clms Page number 2>

 This easy form of stacking is a good way to assemble the tape at a great length and bring it from one machine to another, which not only saves labor. easier monitoring of machine entry and exit points, but also quantitative advantages due to the small number of tape connections.

   The automatic tape winding devices must therefore be designed to form heavy rolls of large dimensions; moreover, to take account of practical conditions, the devices must be of as simple a construction as possible and free from disturbance in operation.



   Various species of web or tape winders are known which have this in common that the tape is wound up by a friction drive from one or more drums or drive rollers, which, by contact with each other. the periphery, first a pair of winding hubs between which the tape is gripped, then, after winding the first layer of tape, drive the roll of tape itself by rubbing, thus effecting the winding tape.



   Devices with two drive drums, on which the tape roll is driven by drive, are better suited to forming large rolls of tape than devices with a single drive drum, because two points of attack are intended for the driving force. however, the known devices of this type still have defects. Thus, German patent 361,840 shows an embodiment where two driving drums are provided, between which, in the starting position, therefore at the start of winding , a pair of roller hubs are symmetrically inserted.

   These same hubs are well engaged, by their toothing, with a single toothed driving drum, while they are spaced a small distance, corresponding to the missing teeth, of the other non-toothed drum, but the drive of the roll of tape that is formed is done by resting on the

 <Desc / Clms Page number 3>

 two drums, depending on the symmetrical position, to ensure the following machine a good unwinding of the roll until its end, the hubs can only have a small diameter, otherwise the drilling in the roll would be too large and then the roll in reeled out when it becomes small (so towards the end;

  . On the other hand, the driving drums must be relatively large in order to provide the large rollers with sufficient seating and driving force. It follows that the hubs come to be placed under the common upper line of contact of the two winding drums, as is apparent from the drawings of this German patent 361,840. But since this nip corresponds to the shape of the tape delivered by the machine, there is no reason, once a roll is finished and is expelled, for the roll hubs to grip the tape immediately and correctly. , which is however the essential condition for a perfect work of such a device.

   On the other hand, the device according to German patent 361,840 is not suitable for forming large rolls of tape, because the roll hubs are necessarily guided in the direction of their axis and so that after expulsion of a finished roll, its return between the two drive drums is only possible when the roll of tape has arrived at the exit, otherwise the roll lines, which must abut against each other, would come into contact with the outgoing roller.

     initiated for small rolls of tape, there is danger here, because the start of a new roll of tape must immediately follow the end of the previous roll, but the return of the roll hubs wastes precious time. A device in accordance with this German patent 361,840 is a priori unsuitable for the formation of large rollers.



   An attempt has been made to solve the problem by giving up above all the roller hubs and by employing, instead of these, another device such as a rotating fork driven separately, and not by the driving drums, the position of this fork.

 <Desc / Clms Page number 4>

 can thus be chosen in any way relative to the upper contact line of the two drive drums.



   The drive drums do not come into action until a small roller has been formed by the externally controlled fork.



  Devices of this type have the drawback that the construction is very difficult, owing to the fork to be ordered separately; moreover, they offer much less operational reliability than the known constructions with roller hubs.



   In contrast to these known defective devices, the present invention provides an embodiment where two driving drums and a pair of roller hubs are employed such that the tape roll is first formed by a single driving drum and does not start to run. on both drive drums only after reaching a certain diameter. It is thus possible to give the roller hubs, for the start of the roller, exactly the required position, vis-à-vis the tape exiting the machine and which passes over the driving drums, to ensure a gripping. safe and thus a correct start of the new roll.

   On the other hand, the invention avoids complicated and inconvenient constructions, such as separately ordered elements for the start of the roll. The invention further provides for such control of the hubs that they are in the correct starting position for the start of a new roll, in the case of large rolls, as soon as the completed roll leaves. the device.



   The object of the invention is shown in the accompanying drawing in a few exemplary embodiments.



   Figures 5 to 5 relate to a first form, Figure 1 being a side view of the reel at the start of forming a roll, Figure 2 being a front view, Figure 1 being a horizontal section with plan view, fig.4 a side view with the roll finished and fig.5 a corresponding partial plan view.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Figs. 6 to 10 relate to a second embodiment, Fig. 6 being a side view of the reel at the start of the winding process, Fig. 7 a half plan view; fig.8 a side view for an intermediate stage of the winding, fig.9 a side view at the time of the completion of the winding and fig.10 the corresponding front view.



   Figures 11 and 12 relate to a third embodiment, fig.ll being a side view of the reel at the start of winding and fig.12 being a corresponding plan view.



   In the embodiment of fig.l to 5, the two driving drums are designated by 1-2 and the winding hubs by 3.



  Fig.l shows the driving drum 2 moved upward (fig.4) outside its fundamental position for which it is in the same horizontal plane as the driving drum 1; in the position shown, the drum 2 is in contact with the hubs 3 which are located above the driving drums so that they correctly grip the tape 31 delivered by the machine, to start a new tape roll.

   Fig. 1 also shows the starting position for a roll winding start, the hubs. 3 brought together laterally to couple, have seized the tape between their teeth and receive, by their contact with the drum 2, the command for the first turns, these hubs and the drums being for this purpose toothed usual way. As soon as a little tape is wound up, the subsequent control of the forming roller is done first by drum 2 only.

   As the tape is wound up and the tape roll grows larger, the driving tamoour rises oscil-

 <Desc / Clms Page number 6>

 lant by the arms 5, around the axis of the drum 1, is forced downwards until the two drums 1 and. 2 arrive on the common horizontal, as well as against fig.4. The oscillating movement of the drum 2 is for example limited by aes projections; on which come to rest protrusions in the form of the foot of the arms 5.

   The necessary pressure of the driving drum 2 on the forming roll during the oscillating movement of the drum 2 is obtained by the preponderant weight of the arms 5 extended in the form of a channel at the left side of the drum 1. This channel-shaped extension serves as a besides the exit of the finished roll, which, by its own weight, helps to bring the drum 2 back to the starting position.



   As soon as the drum 2 has reached its lowest position, the axis of the growing tape roll begins to rise gradually with the winding hubs 3. These hubs 3 are carried by slides 7 guided along the frame 8 The weight of the sliders 7, together with the increasing weight of the roller itself, denoted by 32 in Fig. 4, determines the pressure necessary for the transmission of control from the two driving drums to the roller which rides on them.

   The marl driving drums are controlled from the machine from which the tape comes, for example by means of a chain 10 for drum 1 and a chain 11 for drum 2.



   When the roll of tape has reached the desired size, activate the device which determines the exit of the hubs 3 from the roll. The slide 7 strikes by its part on: the lower extension of a pawl 13, which comes out of the notch 14 and thus releases the rod 15 which, under the action of the spring 16, can perform a small upward movement (fig. 4). The pawl 13 is adjustable in height on the rod 15, according to the desired size of the rolls of tape.

   By the upward movement of the rod 15, the two coupling parts 17 engage, the lower half of the coupling being rigidly connected to the rod 15

 <Desc / Clms Page number 7>

 while the upper half constitutes part of the lever 19 oscillate. observe back and forth by control 18 with a conical and eccentric wheel. When the parts of the coupling are engaged, the rod 15 receives angular rotation. Along the rod 15 is guided, by groove and tongue, a shaped part 20. fork, which guides the hub 3 in the axial direction - and thus, as a result of the angular rotation of the rod 15, withdraws the hub 3 from the tape roll 32.



     Next to a hub 3 is provided on each side of the roller, there is, on each side, a rod 15 and a fork 20, but the angular movement is not transmitted by the mentioned coupling. 17 than one of the two rods 15, which transmits the movement to the other rod by the toothed segments 21, as shown in fig. 3 and 5. These toothed segments 21 are attacked by the springs 22 which tend to deflect the rods 15- and the forks 20 and thus to bring the hubs towards one another. 3.

   This return movement is however first prevented by the nose 23 carried by one of the segments 21, which nose is placed in front of a pawl 24 when the lower part 17 of the coupling is, with the toothed segment 21, raised. by rod 15.



     ,,, except that the hubs-3 have, as described above, been removed from both sides of the tape roll; part 7; with the rewinder eyes 3, slides, by its own weight, down on the frame 8. As a result, the roller 32 makes a few more turns while riding freely on the two driving drums 1 and. Lon of movement towards. at the bottom, the slide 7 abuts, by the roller 25 fixed therein, against the lever 26 which can oscillate around 1. ' axis of drum 1, and it pushes this lever to the left. The lever 26 is thus placed against the stop 27 of the arm 5.

   Due to the fact that the lever 26 has been pushed to the left, the arms 5 also receive an oscillating movement so that the winding drum 2 oscillates upwards and thus rejects the roller 32 (fig. 4 towards the left. ). To the arms 5 is also fixed the lever to

 <Desc / Clms Page number 8>

   hand. 28 used to determine by hand if necessary the rejection of the tape roll.



   As already specified, the extruded tape roll rolls on the channel-shaped extension of the arms 5 and thus helps the upward pivoting of the drive drum 2, provided that the latter has not yet reached its highest position. limited by a suitable stop.



     In the meantime, the slide 7 with the hubs 3 has reached its lowest position for which it abuts against the bead or collar 30 of the rod 15. The rod 15 is thus pushed towards the bes and the coupling parts 17 are released. one from the other. The nose 23 which is located at the toothed sector 21 then escapes the pawl 24 and then releases. the two toothed sectors 21 and the rods 15 which can return under the action of the springs 2.

   As a result, the two hubs 3 are brought back towards each other again, they grasp by their toothed front surfaces the ribbon of fibers 31 coming from the machine, which still holds the roll of ribbon which has just been expelled and extends above the two driving drums 1 and 2, as shown in fig. 1. By controlling the hubs, the connection between the tape and the expelled roller is cut and the new winding process begins.



   To ensure a uniform descent of the slides 7 on both sides of the machine, they are interconnected by a stirrup 29. for the lateral guidance of the tape, various devices can be provided, such as for example discs 4 with flange which Surrounding the hubs 3 links do not or only partially participate in the axial movement of these hubs. In addition, guide plates 9 can be provided, as shown in Figs. 4 and 5.



     In the embodiment of FIGS. 6 to 10, the driving drum 2 'is still pivoting, thanks to the arms 5', around the axis of the driving drum 1 '; likewise, the arms 5 'are extended forward in the form of channels for the departure of the finished rolls. At the start of the process, the 3 'winding hubs are not

 <Desc / Clms Page number 9>

 winding, in contact with the driving drum 2 '(fig. 6) which alone drives the progressively increasing roller until the driving drum 2' reaches its lowest position (fig. 8) in resting on the stops 6 '. The 3 'roller hubs are,

   in this exemplary embodiment, mounted axially movable in the cheeks 33 fixed to the supports 8 '.



   As soon as, or shortly before the driving drum 2 'reaches its rest position on the stops 6', the hubs, winders 3 'have been withdrawn from the tape roll which has meanwhile grown and is finished. Simultaneously, the pressure alet 34 driven by the chain drives 36 and 37 begins to rest on the tape roll to determine the required pressure and thus the desired friction for the drive and winding of the roll, so far.

   the driving drum 2 'was pressed against this roller by the excess weight of the channel part of the arms 5'. The driving drums are controlled here again by chain la 'for drum 1' and of the latter by chain 11 'for drum 2'.



   The output of the hubs 3 'which takes place as soon as the drum has reached its lowest position and therefore as soon as the tape roll begins to run over the two drums 1 and 2', is automatically controlled by the drum. 2 '. For this purpose, there is again provided a drive 18 'with a conical and eccentric plate which constantly moves back and forth the lower part of the coupling 17'. The upper part of this coupling was first held by the fork 42, against the pressure of the spring 41,

   out of orise with the lower part of the coupling. The fork 42 is fixed on a journal with the double lever 43, the lower part of which is held by a stop, thanks to the spring at ïaùie 44. As soon as the drum arms 5 'with their extension 45 reach their lowest position , the adjustable screw 46 presses against the leaf spring 44, which releases the double lever 43 and the fork 42.

   The spring 41 then closes the coupling 17 'and the back-and-forth movement of the lever 19' is transmitted, by tongue and groove, from the upper part of the coupling to the vertical shaft 40 and thus to the

 <Desc / Clms Page number 10>

 fork 20 'which axially removes the hub. 3 'off the tape roll. Any retort in the first embodiment, there is provided here, for the hub located on the other side of the roller, a similar shaft 40 with toothed sector 21 ', so that the movement takes place simultaneously. sides of the roll. The movement of the toothed sectors occurs against the tension of the springs 22 '.

   In order to keep the forks and the hubs 3 'in their external position against this pulling of the spring, a nose 47 is provided at the upper half of the coupling, in front of which moves a stop 48 influenced by. spring.



   The pressure roller 34 is mounted in a slider 35 which can slide up and down along supports 8 '. This roller rises with increasing roll size. Retort, under certain conditions, it is advantageous that the pressure on the roller increases with the increase in size of the latter, it is possible to provide, at the supports 8 ', additional weights 49 or 50 which are successively removed by the part. support 35 for roller 34 as it rises, of course, more of such additional weights can be provided.



   As soon as the roll 32 'of tape has reached the desired size (fig.9) it is expelled. This can be done in various ways. In the example, between the pressure roller 34 and the roller 32 'is inserted an intermediate member in the form of a small roller 51 which tends to be introduced in the form of a wedge between the two and, as a result of its rotation in the opposite direction, tends to move the roller upward in the direction of expulsion. As a result, and by the continuous control of the drums 1 and 2 'the roll 32' is expelled.



  The small roller 51 is mounted in the lower part of the double lever 52, including the. the upper part abuts against the stop 54, adjustable according to the desired roller size and thus determines the introduction of the small roller between the pressure roller 34 and the roller 32 ', and this opposite to the spring pressure 53 which otherwise keeps the small roller away from the roller (fig. 8).



   When the tape roll is expelled by the aforementioned device, the driving drum 2 'follows this movement - due to the

 <Desc / Clms Page number 11>

 excess weight of the channel-shaped part of the arms 5 ', until it reaches its starting position (fig.6) determined by a suitable fixed stop. Part 45 then abuts against the upper part of double lever 43 (fig. 6) and pushes it back to the right. As a result, the fork 42 and with it the upper part of the coupling 17 'is lifted and the nose 47 slides from the stop 48.

   By the pulling of the spring 22 'and the sectors 21', the vertical shafts 40 are diverted and the hubs 3 'are re-engaged by the forks 20'; these hubs then grasp between their teeth the tape 31 'going from the machine to the roll to the going away and, by the command from the drum 2', they immediately start the winding and the formation of a new roll .



  The shape of the upper part of the lever 43 must be such that the projection 45 determines exactly at the desired moment the release of the coupling and thus the bringing into engagement of the winding hubs 3 '. For this purpose, the upper part of the double lever 43 can also be equipped with a separate adjustable part, against which the projection 45 rests.



   The pressure roller 34 is lowered to the extent that the departing roll of tape allows; this lowering is carried out under its own weight and its movement can, in order to slow down this descent, be controlled by chain 38 and chain wheels 39, one or more of which are constituted, as brake elements. This brake element can also be employed, as an additional means of application in the upward movement of the pressure roller.



   To give the tape, during winding, a lateral support, there may be provided guide plates 55 and horn-shaped projections 56, retort shown in Figs. 9 and 10, or. all other suitable guiding organs, Thus. it is possible, for example, to provide flanged discs with the winding hubs, as in the first example.



   In this case, it can also be provided for. arm 5 'a handle 28' to manually determine the oscillation movement.



  Likewise, the upper part of the lever 52 which bears at its part

 <Desc / Clms Page number 12>

 lower the small expulsion roller ìl, can be fitted with a handle in order to be able to determine at any time the expulsion of the tape roll without taking into account the stop 54.



   In the embodiment of fig.ll and 12, the two driving drums 1 "and. 2" are on fixed supports. The 3 "winding hubs are movable relative to the driving drums - in the example they are mounted to oscillate around the axis 61 by arms 60 - so that the hubs and the tape roll are not in contact. contact only with drum 2 "during the first part of the winding process. This is only when the arms 60 come in. the horizontal position that the 3 "winding hubs are symmetrically above the two driving drums and that the tape roll begins to lay on the two driving drums.

   At this moment, the two hubs, winders 3 "are automatically pulled out of the roller with the aid of the arms 62 articulated to the arms 60 at 63. The arms 62 obviously execute the oscilla.lion movement of the arms 60 around the roller. axis 61.



   The actuation of the arms 62 for the expulsion of the 3 "stray hubs is derived from an eccentric command 64 to the 1" drum.



  This control determines a continuous back and forth movement of a portion of the coupling 65 which; as soon as the coupling is closed transmits this reciprocating movement, by chain 56, to the axis 61 and thus determines an angular movement of this axis, On the axis 61 are fixed the parts. 67 with inclined surfaces, parts 68 of which face similar inclined surfaces attached to them. arm 62.

   By the angular movement of. the axis 61 the arms 6 are pushed outwards by the inclined surfaces and the hubs. 3 "are released against the pull of springs 69 which tend to bring the arms 62 and the hubs 3". in order to prevent beforehand such an approximation or a return of the axis 61, there is provided at the coupling 65 a nose, 70 which rests in front of an elastic stop 71. This is only when the coupling is again released that the nose 70 slides laterally at the bottom of the stop 71 and that the approach of the hubs 3 "can take place.

   It should be noted that the distance between the hubs. 3 "- respectively that

 <Desc / Clms Page number 13>

 the inclined surfaces are of such a shape that the oscillating movement of the arms 60 and 62 does not act or only acts very little on the axial position of. 3 "hubs.



   The pressure between the tape roll and the driving drum
 EMI13.1
 ci "is done first, by the own weight of br.aJ3. SO and 6 & which if necessary can be helped by a spring or by a drum
 EMI13.2
 brake acting on the axis 61. Qua the arms 50 approaching. the horizontal position a roller preSSE! Ul "34 'begins to apply on the roller of rllba1. ce gl3 ¯lis5 & r.r (. by the piece 35' on the uprights Slt. Ce.

   Pebble 34. ' climbs lentaments c.OI41 ";. e in the second example of realizations as the roller grows larger and, given the specified roller overlapped free.1sn.u on the driving drums 1" and 2 "after the hubs 3 "were taken out.
 EMI13.3
 



  Here éja, lei, ieiz.1, the pressure roller 34 '. "' '' '--R. In its upward movement take by its support 36'9 additional weights 49' and 50 ', in order to increase the pressure on the roller as you go
 EMI13.4
 as it gets bigger. The expulsion of the roller 6.a rubcn which has reached the desired size is done in the same way as Gans the second
 EMI13.5
 example by means of the small roller 5i '.

   Coama in. this second example, there is provided at the upright 8 "an adjustable stop 54 'against which abuts the upper part of the lever 52' with two bearing arms
 EMI13.6
 the alet. 51.x by its lower part, by the introduction of the small roller 51 'between the roller and the pressure roller, the roller momentarily receives an impulse, in the direction of rotation opposite to
 EMI13.7
 the cirectiori uxil has had so far and is thus expelled, towards the jaùche. by the action of the driving drums 1 "and.. ;; 1t.

   The small: 1.a- le-1 51 'is normally kept away from the tape roll by the spring 53'. This roller 51 ′ can also be maneuvered by hand.



     As soon as the tape roll is expelled; the coupling 65 is released, so that the winding hubs are brought together quickly -
 EMI13.8
 t..ont by the springs 69 and grab the tape 3111 for the formation of 1111 :::> new roll. The 3 "hubs with their arms 60 and 62 are then naturally in the position of fig. 11, in which they returned by their own weight as soon as, after having

 <Desc / Clms Page number 14>

 
 EMI14.1
 reached the horizontal position they were removed from the roll of tape.

   The actuation of the coupling 65 both for the exit and for the approximation of the brazes respectively of the t-ioà? E1-Ji, is done automatically and is carried out, for example for the exit of the floye "5 by the arms. 6Q as soon as these arrive at the horizontal. This can be obtained in aivorses: 1.īiéi: -, for example -Our the cocunande of the coupling in las i; ucj other examples of realization of the fin.l to 5 and S bzz 10. It 3. is .. # Éùie for the iiDii: = 8 "Giofl de 1 'c' ..: c 'si. = ī.;: G5 for the. = '] io ^ r'.Ji: a. ^. ".: l4 des uoyoux 3", this ï..t3ī4iGs: Wtlv7: ¯ = to se ei:' ¯. ' for example by a butes '-0o.fl' f prr 1 ?. roll expels or by l2 jal3t pres-; => # l-i. = -usa zij¯ x: x to ii;,; i = xtw- òui seur 3 'which slides L :: aï: vâ.V' .. '. é, li V .'-'. ' down when ejecting the roll.

   To control the: -icàve:.: =: 3t- V3 = '± lx bottom of jalat pi: es- Gour 34's it' dia.li atre expected ua C <iaÎI11 3L '' 8.LTùC 1'î = # 121 E =. chain.



  35 ', l; l :.'. of case rouss could '' 1 "rslié &: 1 L ';;% 1 <= to brake the (éioi; ^. V:? t. ::. msl: Vvï'w l3 down.



  'i,.-t lfi .i. L Ù: 1 1 'ii 1) h.] 5.



  Device for automatic 3.roulsL.3t of endless fiber ribbons them .mc¯¯lr 3 - (;:, L 1 c, e- cō. 1 v: .tE.: .. soft driving drums st Llial paira do winding hubs ajµ = i # i "1.111.r? ii, 'to the device 3t remained daas c-lu.î-cî5 and on the <¯aa? c the E.abin: # i' = ± -.- rolls, ï ': Ç.'4i'ue ± what the roll of 1 toîj;? ù LF'à box. .t two processes sucks ï2, i'2.iiiGi "to.'Éà, 1l'I - r. Ï 4y, contact with Us saul of two drums etrlcurs boi. ± l to.11.2C'ùS; 1 # ± 1ù "il by co-itact
 EMI14.2
 with the two winding drums.
 EMI14.3
 



  . Device according to claim 1 CFracturized in this way the daux- driving drums are movable 3t made by modification of its joosi "éio33, that the tape roll is in contact with it first # e1 # li: -isiiù, puie éi => ràs, aat -sn ccLrcpct with
 EMI14.4
 the two drums.
 EMI14.5
 



  3. Device according to claim 1 characterized e ± 1 What the pair This winding means is arranged. ;; o biL = with respect to the driving drums due such that they are first in contact with only one of the drums where = jale <i = trainers, and. born

 <Desc / Clms Page number 15>

   come to rest symmetrically above the two drums or drive rollers only during the formation of the tape roll.



   4. Device according to claims 1 to 3, characterized in that the winding hubs are automatically removed from the tape roll as soon as the roll passes from the position of contact with a single drive drum to the position of contact with the two drums.



   5. Device follow claims 1 to 4, characterized in that the expulsion of the tape roll is effected by lifting the movably mounted driving drum.



   3. Device according to claims 1 to 4, characterized in that the expulsion of the tape roll is effected by interposing an element which communicates to the roller, at the upper part, a movement opposite to the direction, of the movement that it receives Until then.



     7. Device according to claims 1 to 6, characterized in that the winding hubs are ready, upon expulsion of a roll of finished tape, to immediately come into contact with a driving drum with a driving drum, for example. automatic approach of these hubs and immediately start winding the new roller,
8.

   Device according to claims 1 to 7 with a pressure roller resting on the tape roll, characterized in that this pressure roller takes additional load weights in its upward movement.



   9. Device according to claims 1 to 8, characterized in that the pressure alet actuates, by a chain passing over rollers, a brake element which slows down its sliding movement.


    
BE446798D BE446798A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE446798A true BE446798A (en)

Family

ID=102811

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE446798D BE446798A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE446798A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0419299B1 (en) Film unwinding carriage for a packaging machine
FR2619557A1 (en) OUTPUT DEVICE FOR STRIP TEXTILE
FR2518973A1 (en) DEVICE FOR WINDING MACHINES WITHOUT AXIS
FR2614271A1 (en) AUTOMATIC PACKAGING MACHINE.
JPS6033809Y2 (en) Twine winding device for roll baler
EP1711423B1 (en) Double driving roll winding device for continuous rolling machine with controlled application load of the driving rolls
BE446798A (en)
JPH08566B2 (en) Method for wrapping wound body with film web of stretchable material and pre-stretching device in packaging device using film web of stretchable material
US5291823A (en) Pressing device for winding machines for producing tubular packs of printed products
EP0699610B1 (en) Device for cutting and gluelessly applying the web leading end for a new web roll onto the core of a winder
EP0049205A2 (en) Joining an endless web to a continuously transported mat
EP0820930B1 (en) Machine for strapping rolls of web material
WO2023118671A1 (en) Fibre application machine provided with a tension-limiting system
FR2653969A1 (en) BINDING DEVICE FOR BALE PRESS.
JPH05116815A (en) Winder for rolling up web
EP1189829A1 (en) Paper feeding device, in particular for cardboard production line
FR3132515A1 (en) SYSTEM FOR WINDING A TIE SUCH AS A STRING AND UNWINDING TABLE USING SUCH A WINDING SYSTEM
BE679737A (en)
FR2516413A1 (en) DEVICE FOR BENDING A CONTINUOUS METAL WIRE IN A LOOP
EP0285536A1 (en) Reel for rolls of weblike material
CH129533A (en) Machine for combing silk waste.
FR2724147A1 (en) PROCESS FOR MAKING YARNS OF PRINTED PRODUCTS AS WELL AS YARN FORMATORS FOR CARRYING OUT THE PROCESS.
CH185401A (en) Machine for the manufacture of flat twines.
FR2800053A1 (en) Device for forming package from band of fibers usescoiler which feeds band into container fitted with base plate which exerts increasing force on reel formed so that its top presses against cover plate on container with constant force
BE883480A (en) PROCESS FOR MOVING YARNS BEFORE COMPLETION OF GLASS FIBER WINDING