BE432669A - - Google Patents

Info

Publication number
BE432669A
BE432669A BE432669DA BE432669A BE 432669 A BE432669 A BE 432669A BE 432669D A BE432669D A BE 432669DA BE 432669 A BE432669 A BE 432669A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rollers
blank
rotation
transport paths
advancement
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE432669A publication Critical patent/BE432669A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21BROLLING OF METAL
    • B21B39/00Arrangements for moving, supporting, or positioning work, or controlling its movement, combined with or arranged in, or specially adapted for use in connection with, metal-rolling mills
    • B21B39/006Pinch roll sets

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Delivering By Means Of Belts And Rollers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  -DISPOSITIF POUR   PRODUIRE     L'AVANCEMENT   D'UNE   EBAUCHE-   ET LE PIVOTEMENT   DE:   CELLE-CI   AUTOUR     D'UN   AXE" 
Dans certains cas, on doit assurer l'avancement d'une ébauche et le pivotement de celle-ci, suivant un angle déterminé, autour d'un axe supposé perpendiculaire par rapport à la direction d'avancement, par exemple afin de présenter la dite ébauche dans une nouvelle   position   en vue d'une opération ultérieure. 



   Suivant l'invention, on réalise cet avancement et ce pivotement de l'ébauche,, d'une manière particulièrement simple, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 par le fait que l'avancement s'effectue sur (au moins) deux chemins de transport parallèles entraînés à des vitesses diffé- rentes, et situés de préférence à la même hauteur. Cette dispo- sition sera d'abord expliquée à l'aide de dessins schématiques. 



   Dans la Fig. 1, a. b. c désignent des bandes transporteuses sans fin (voir également Fig. 3), entraînées à des vitesses diffé- rentes. Ces dernières sont calculées de telle manière que la bande à se déplace à la plus petite vitesse et la bande c. à la plus grande vitesse, tandis que la bande b est animée d'une vitesse exactement intermédiaire. Lorsqu'on pose sur ces bandes transporteuses une ébauche d qui présente un orifice central par exemple par lequel elle peut s'engager sur une cheville appropriée prévue sur la bande   médiane 12,   et être ainsi rendue solidaire de cette dernière, on obtient l'entraînement de la plaque d par la cheville de la bande b, à la vitesse de cette dernière bande.

   Toutefois, étant donné le frottement, supposé suffisant, entre la plaque et les bandes et c, la partie de la plaque posée sur la   bande   subira une avance, et celle posée sur la bande à subira un retard, au cours de cet entraînement. 



  Ceci imprime à la plaque une tendance à pivoter autour de la cheville solidaire de la bande médiane   %ce   qui donne lieu à un certain glissement entre la plaque et les bandes a et c. Le sens du pivotement est indiqué par des flèches. Une position intermédiaire et une position finale de la plaque sont dessinées   dernière   en traits mixtes., en supposant que   cette/position   correspond à une rotation de 90 , de la plaque d. 



   Cet avancement, avec rotation simultanée, de la plaque d ne se trouve modifié en rien lorsqu'on supprime la bande trans- porteuse médiane   12. et   par conséquent la cheville d'entraînement et l'orifice da la plaque, comme le montre la Fig. 2, ceci, bien entendu, en supposant que le frottement entre la   plaque 1 et   les 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 bandes a et   Do. soit   suffisant pour assurer l'entraînement sans patinement, de la plaque, et que le frottement qui s'oppose à la rotation de la plaque pendant la glissement de celle-ci soit vaincu sans gêner la marche de l'ensemble.

   Le mouvement voulu de la plaque pourrait par exemple être obtenu en disposant également des bandes transporteuses au-dessus des plaques et en prévoyant des moyens quelconques pour que la plaque soit serrée d'une manière légèrement élastique entre les bandes inférieures et supérieures. 



   Au lieu de bandes transporteuses sans fin, on pourrait tout aussi bien prévoir das galets stationnaires fortement rapprochas les uns des autres,   comme   montré dans les Figs. 4, 5 et 5a, ces galets étant entraînés et formant deux chemins de galets parallèles. 



   Pour assurer un fonctionnement desmodromique., on peut, comme montré dans les Fige. 6 et 6a, prévoir deux rangées de galets supérieures et deux rangées de galets inférieures, l'ébauche étant prise et enserrée entre ces deux paires de rangées de galets. Dans ce cas, on peut prévoir un entraînement soit pour toua les galets, soit pour les galets inférieurs seuls. Pour assurer que l'ébauche soit toujours saisie et tournée par les galets en des points déterminés, il peut être utile de donner aux galets une forme sphérique, comme montré dans la Fig. 6bD'ailleurs, il n'est pas indispensable de superposer deux paires de rangées de galets, car il suffit de prévoir une seule rangée de galets au-dessus de   l'ébauche,   comme montré dans les Figures 6c et 6d.

   On peut également concevoir une disposition inverse; consistant à prévoir une seule rangée de galets au-dessous, et deux rangées au-dessus de l'ébauche. 



   Les explications qui précèdent ont pour but de faire ressortir l'idée de base de l'invention, en se référant à divers modes de réalisation, d'ailleurs nullement exclusifs. La où l'avancement se fait à. l'aide de   galets,   on utilisera dans la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pratique, non pas de petits galets, mais des galets de grandes dimensions, comme montré schématiquement dans les   Figs. 7   et 80 Dans ce cas, la distance entre les points de l'ébaucha qui peuvent se trouver simultanément en contact avec les galets, devient plus grande. La limite, maximum d'éloignement de ces points de contact, et par conséquent le diamètre même des galets, est déterminée par la. nécessité de présenter l'ébauche aux galets suivants dans une position appropriée en vue de l'avancement ultérieur et de la rotation. 



   L'angle da rotation de l'ébaucha dépend dans chaque cas de la différence des vitesses imprimées aux deux chemins de transport. 



  Plus cette différence est grande, plus grand sera l'angle suivant lequel l'ébauche tournera sur une distance d'avancement donnée ou dans un temps donné. Il est nécessaire, et même préférable, d'installer deux chemins de transport parallèles, mais on peut en prévoir plus de deux, si l'on a soin d'accorder leurs vitesses d'entraînement d'une manière appropriée. L'ébauche peut présenter une forme quelconque, à condition qu'elle comporte au moins une face plane permettant de poser l'ébauche sur les chemins de transport. 



  Les cas qui entrent principalement en ligne da compte dans la pratique sont ceux où l'ébauche présente la forme   d'une-plaque,     c'est-à-dire   comporte deux faces planes appelées à. entrer en contact respectivement avec deux rangées, inférieure et supérieure, de galets ou analogues. 



   Ci-après, on décrira en détail l'application principale de l'objet de l'invention et le dispositif servant à sa mise en oeuvre. Il y a lieu de faire remarquer tout d'abord qu'il s'agit d'un cas dans lequel l'ébauche ou pièce est initialement avancée sans être tournée, et où cette pièce, une fois tournée, continue à être avancée dans la même direction qu'initialement. Par conséquent 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 les galets qui assurent non seulement l'avancement, mais aussi la rotation de: la pièce., doivent être précédés et suivis de galets qui assurent l'avancement seul. Dans l'application considérée, il s'agit notamment de soumettre des disques circulaires épais, de petit diamètre, à un laminage en plusieurs passes et en divers sens, de manière qu'on obtienne finalement des disques circulaires minces d'un diamètre beaucoup plus grand.

   Lors de ce processus, la pièce reçoit tour à. tour une forme circulaire et une forme   ellip-   tique. L'installation que nécessita   cetta   opération consiste par exemple en huit ou dix cages de lami.noirs successives et correspond à un train de laminoirs continu pour tôles en bandes. 



  Les disques réchauffés doivent être transférés rapidement d'un laminoir à l'autre, tout en étant tournéa d'un   angla   déterminé, de préférence de 90 . Le transport entre deux cages successives, y compris   la..   rotation, doit s'effectuer en très peu de temps, afin d'éviter le refroidissement des disques, et pour assurer un rendement suffisant de l'installation.

   Les dispositifs à mouvement alternatif, ou ceux dans lesquels le disque doit être immobilisé pour être tourné, travaillent à une vitesse relativement réduite, en raison des masses qui doivent être tantôt accélérées, tantôt ralenties.   l'ar   contre. si l'on applique la disposition suivant l'invention, les disques peuvent être avancés à une vitesse correspondant à celle   des   cylindres et être tournés au cours du transport entre deux cages de laminoirs. 



   Dans les dessins annexés, Fig. 9 est une vue en élévation, Fig. 10 - une vue en plan, Fig. 11 - une vue en coupe transversale suivant la ligne   1 - 1   de la. Fig. 9 et, Fig. 12 - une vue en coupe transversale suivant la   ligne   II-II de   la-   Fig. 9. 



   Le dispositif interposé entre les cages de laminoirs A et B comporte deux rangées inférieures et deux rangées supérieures de galets commandés et montés à.rotation dans les cadres 1, l' et 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 2, 2'. Ces cadres sont supportés par les traverses 8 et 12 sur lesquelles ils sont montés à déplacement transversal, de façon à permettre un réglage approprié de la distance x (Fig. 11) entre les galets, en tenant compte des dimensions des disques. 



  Le réglage de la position des cadres est rendu possible grâce à la prévision d'arbres 18 pourvus de filets gauches et droits, et accouplés à l'aide d'arbres intermédiaires 17 portant des pignons coniques et pouvant être actionnés simultanément à l'aide de la manette 16. Les supports transversaux 8 et 12 sont soutenus par les quatre montants 10, les supports transversaux supérieurs 8 pouvant être déplacés en hauteur à l'aide d'arbres 9. La rotation des quatre arbres 9 est également obtenue au moyen d'arbres intermédiaires 14 portant des pignons coniques, et   à   l'aide de la manette 13. Ce déplacement en hauteur pennet de régler convenablement la distance y (Fig. 11) entre les galets supérieurs et les galets inférieurs, suivant l'épaisseur des disques. 



   Afin de compenser des tolérances d'épaisseur et de permettre aux galets d'exercer une pression sur l'ébauche, on prévoit des ressorts 15 agissant de haut en bas sur les paliers des galets supérieurs. Le déplacement de ces paliers vers le bas est limité par des butées 27. 



   Les galets transporteurs sont entraînés au moyen d'un moteur 19, par exemple à l'aide de chaînas et de roues à chaînes, la disposition étant telle que le groupe de galets 4 est   entraîné   à la vitesse des cylindres, par une chaîne sans fin 3, tandis que le groupe de galets 5 est commande, à une vitesse variable, par une deuxième chaîne 6. La longueur des chaînes est choisie de manière à permettre un déplacement en hauteur des cadres supérieurs. Les tendeurs de chaînes 24 et 25 maintiennent les chaînes sous tension. Le décalage latéral de ces cadres est rendu possible par le fait que les roues à chaînes 7 et 11 montées 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 sur les arbres de commande rainurés 21 et 23 sont susceptibles d'un déplacement latéral.

   La vitesse d'entraînement du groupe de galets 5 est réglées, à l'aide du variateur de vitesse 20 contrôlé par la. manette 22, de façon à. être supérieure ou inférieure à collet du groupe de galets 4. La différence entre les vitesses d'entraînement respectives des groupes de galets 4 et 5 engendre, aux points d'attaque des galets sur les disques, et de la manière,décrite plus   haut, un   couple s'exerçant dans le sens axial, ce qui a pour effet de faire pivoter les disques. 



  L'importance de la différence des vitesses détermine ici l'amplitude de la rotation ou la valeur de l'angle da, pivotement de la pièce. Afin de maintenir cet angle constant pour tous les disques et pour obtenir que ces derniers pénètrent dans le dispositif et en sortent suivant une direction droite, les gilets d'entrée et de sortie, tant ceux situés à. droite que ceux situés à gauche, en considérant la direction d'avanoement, sont   entral-   nés à la vitesse des cylindres. Les galets 4 montés dans les cadres opposés 1 et 1' ou 2 et 2' sont commandés par des pièces d'accouplement 26 établies de manière à permettre la variation de la distance $ (Fig. Il). Les barres de guidage 28 disposées latéralement servent à   empêcher   un déportement latéral des disques.

   Toutefois, ceci ne constitue qu'une précaution   supplémen-   taire, étant donné que les galets d'entraînement transportent le disque d'une manière exactement symétrique par rapport à l'axe, comme déjà exposé- plus haut. 



   Dans le cas décrit, on suppose que la disque initialement circulaire, présente, en   quittant   la. cage de laminoir A, la forme d'une ellipse dont la grand axe est orienté suivant le sens de laminage; que ce disque elliptique est immédiatement saisi par le dispositif suivant l'invention, par lequel il est transporté plus loin tout en étant tourné autour de son 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 centre jusqu'à un angle de 90 , et que le dit disque est finalement amené à la cage de laminoir B, dans cette nouvelle position, c'est-à-dire avec le petit axe de l'ellipse orienté suivant le sens de laminage. 



   Le dispositif montré aux dessins ne représente qu'un exemple de réalisation. Ainsi, la commande des galets peut être réalisée par tout moyen technique connu. Pour régler la vitesse de la série de   .'galets'   5, on peut utiliser un moteur de réglage ou tout autre système de mécanisme de réglage permettant de modifier la vitesse de rotation. 



   REVENDICATIONS. 
 EMI8.1 
 



  --------¯.¯-¯.¯---¯.-------- 
1 - Méthode pour produire l'avancement d'une ébauche ayant au moins une face plane, ainsi que le pivotement de cette ébauche autour d'un axe supposé perpendiculaire à la direction de l'avancement, caractérisé en ce que l'avancement s'effectue sur (au moins) deux chemins de transport parallèles, situés à la morne hauteur et entraînés à des vitesses différentes.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  -DISPOSITIVE TO PRODUCE THE ADVANCEMENT OF A BLADE- AND THE PIVOTING OF: THIS AROUND AN AXIS "
In certain cases, it is necessary to ensure the advancement of a blank and the pivoting thereof, according to a determined angle, around an axis assumed to be perpendicular to the direction of advance, for example in order to present said blank in a new position for later operation.



   According to the invention, this advancement and pivoting of the blank is carried out in a particularly simple manner,

 <Desc / Clms Page number 2>

 in that the advancement takes place on (at least) two parallel transport tracks driven at different speeds, and preferably located at the same height. This arrangement will first be explained with the aid of schematic drawings.



   In Fig. 1, a. b. c denote endless conveyor belts (see also Fig. 3), driven at different speeds. The latter are calculated in such a way that the band to moves at the lowest speed and the band c. at the highest speed, while the band b is animated at an exactly intermediate speed. When placing on these conveyor belts a blank d which has a central orifice, for example through which it can engage on a suitable peg provided on the median belt 12, and thus be made integral with the latter, the drive is obtained. of the plate d by the ankle of the strip b, at the speed of the latter strip.

   However, given the friction, assumed sufficient, between the plate and the bands and c, the part of the plate placed on the strip will undergo an advance, and that placed on the strip to undergo a delay, during this training.



  This gives the plate a tendency to pivot around the ankle integral with the middle band% which gives rise to some sliding between the plate and the bands a and c. The direction of pivoting is indicated by arrows. An intermediate position and a final position of the plate are drawn last in phantom., Assuming that this / position corresponds to a rotation of 90, of the plate d.



   This advancement, with simultaneous rotation, of the plate d is not modified in any way when the median conveyor belt 12 is removed, and consequently the driving pin and the orifice in the plate, as shown in FIG. . 2, this, of course, assuming that the friction between plate 1 and the

 <Desc / Clms Page number 3>

 bands a and Do. is sufficient to ensure the non-slip drive of the plate, and that the friction which opposes the rotation of the plate during the sliding thereof is overcome without hindering the operation of the assembly.

   The desired movement of the plate could for example be obtained by also arranging the conveyor belts above the plates and by providing some means for the plate to be clamped in a slightly elastic manner between the lower and upper belts.



   Instead of endless conveyor belts, one could just as easily provide das stationary rollers very close to each other, as shown in Figs. 4, 5 and 5a, these rollers being driven and forming two parallel roller tracks.



   To ensure desmodromic operation, we can, as shown in Figs. 6 and 6a, provide two upper rows of rollers and two lower rows of rollers, the blank being taken and clamped between these two pairs of rows of rollers. In this case, it is possible to provide a drive either for all the rollers, or for the lower rollers alone. To ensure that the blank is always gripped and rotated by the rollers at certain points, it may be useful to give the rollers a spherical shape, as shown in Fig. 6b Moreover, it is not essential to superimpose two pairs of rows of rollers, because it suffices to provide a single row of rollers above the blank, as shown in Figures 6c and 6d.

   We can also conceive of a reverse arrangement; consisting of providing a single row of rollers below, and two rows above the blank.



   The aim of the foregoing explanations is to bring out the basic idea of the invention, by referring to various embodiments, moreover in no way exclusive. The where the advancement is done at. using pebbles, we will use in the

 <Desc / Clms Page number 4>

 practice, not small rollers, but large rollers, as shown schematically in Figs. 7 and 80 In this case, the distance between the points of the blank which may be simultaneously in contact with the rollers, becomes greater. The limit, maximum distance from these points of contact, and therefore the actual diameter of the rollers, is determined by the. need to present the blank to the following rollers in a suitable position for further advancement and rotation.



   The angle of rotation of the blank depends in each case on the difference in the speeds imparted to the two transport paths.



  The greater this difference, the greater will be the angle according to which the blank will turn over a given advancement distance or in a given time. It is necessary, and even preferable, to install two parallel transport paths, but more than two can be provided, if care is taken to match their driving speeds in an appropriate manner. The blank may have any shape whatsoever, provided that it comprises at least one planar face allowing the blank to be placed on the transport paths.



  The cases which mainly come into play in practice are those where the blank has the shape of a plate, that is to say has two flat faces called a. come into contact respectively with two rows, lower and upper, of rollers or the like.



   Hereinafter, the main application of the object of the invention and the device used for its implementation will be described in detail. It should be noted first of all that this is a case in which the blank or part is initially advanced without being rotated, and where this part, once rotated, continues to be advanced in the same direction as initially. Therefore

 <Desc / Clms Page number 5>

 the rollers which ensure not only the advancement, but also the rotation of: the part., must be preceded and followed by rollers which ensure the advancement alone. In the application considered, this involves in particular subjecting thick circular discs of small diameter to rolling in several passes and in various directions, so that ultimately thin circular discs of a much larger diameter are obtained. tall.

   During this process, the coin receives turns. round a circular shape and an elliptical shape. The installation required for this operation consists, for example, of eight or ten successive lami.noir cages and corresponds to a continuous rolling train for sheet metal in strips.



  The reheated discs must be transferred quickly from one rolling mill to another, while being rotated by a determined angle, preferably 90. The transport between two successive cages, including the .. rotation, must be carried out in a very short time, in order to avoid cooling of the disks, and to ensure sufficient efficiency of the installation.

   Reciprocating motion devices, or those in which the disc must be immobilized in order to be turned, work at a relatively low speed, due to the masses which must be sometimes accelerated, sometimes slowed down. the ar against. if the arrangement according to the invention is applied, the discs can be advanced at a speed corresponding to that of the rolls and be rotated during transport between two rolling stands.



   In the accompanying drawings, FIG. 9 is an elevational view, FIG. 10 - a plan view, FIG. 11 - a cross-sectional view along the line 1 - 1 of the. Fig. 9 and, Fig. 12 - a cross-sectional view taken along the line II-II of FIG. 9.



   The device interposed between the stands of rolling mills A and B comprises two lower rows and two upper rows of rollers controlled and mounted for rotation in the frames 1, l 'and

 <Desc / Clms Page number 6>

 2, 2 '. These frames are supported by the cross members 8 and 12 on which they are mounted transversely, so as to allow an appropriate adjustment of the distance x (Fig. 11) between the rollers, taking into account the dimensions of the discs.



  The adjustment of the position of the frames is made possible thanks to the provision of shafts 18 provided with left and right threads, and coupled with the aid of intermediate shafts 17 carrying bevel gears and being able to be actuated simultaneously using the lever 16. The transverse supports 8 and 12 are supported by the four uprights 10, the upper transverse supports 8 being able to be moved in height using shafts 9. The rotation of the four shafts 9 is also obtained by means of intermediate shafts 14 carrying bevel gears, and using the handle 13. This movement in height allows the distance y (Fig. 11) to be adjusted appropriately between the upper rollers and the lower rollers, depending on the thickness of the discs.



   In order to compensate for thickness tolerances and to allow the rollers to exert pressure on the blank, springs 15 are provided acting from top to bottom on the bearings of the upper rollers. The movement of these bearings downwards is limited by stops 27.



   The conveyor rollers are driven by means of a motor 19, for example by means of chains and chain wheels, the arrangement being such that the group of rollers 4 is driven at the speed of the cylinders, by an endless chain 3, while the group of rollers 5 is controlled, at a variable speed, by a second chain 6. The length of the chains is chosen so as to allow the upper frames to move in height. The chain tensioners 24 and 25 keep the chains under tension. The lateral shift of these frames is made possible by the fact that the chain wheels 7 and 11 mounted

 <Desc / Clms Page number 7>

 on the grooved drive shafts 21 and 23 are susceptible to lateral displacement.

   The driving speed of the group of rollers 5 is regulated, using the speed variator 20 controlled by the. lever 22, so as to. be greater or less than the collar of the group of rollers 4. The difference between the respective driving speeds of the groups of rollers 4 and 5 generates, at the points of attack of the rollers on the discs, and in the manner, described above, a torque acting in the axial direction, which has the effect of making the discs pivot.



  The size of the difference in speeds here determines the amplitude of the rotation or the value of the angle da, pivoting of the part. In order to maintain this constant angle for all the discs and to obtain that the latter enter the device and leave it in a straight direction, the entry and exit jackets, both those located at. on the right than those on the left, considering the forward direction, are driven at the speed of the cylinders. The rollers 4 mounted in the opposing frames 1 and 1 'or 2 and 2' are controlled by coupling pieces 26 established so as to allow variation of the distance $ (Fig. 11). The guide bars 28 arranged laterally serve to prevent lateral displacement of the discs.

   However, this is only an additional precaution, since the drive rollers transport the disc exactly symmetrically with respect to the axis, as already discussed above.



   In the case described, it is assumed that the initially circular disc is present when leaving the. rolling stand A, the shape of an ellipse, the major axis of which is oriented in the direction of rolling; that this elliptical disc is immediately gripped by the device according to the invention, by which it is transported further while being rotated around its

 <Desc / Clms Page number 8>

 center up to an angle of 90, and that said disc is finally brought to the rolling stand B, in this new position, that is to say with the minor axis of the ellipse oriented in the direction of rolling .



   The device shown in the drawings represents only one embodiment. Thus, the rollers can be controlled by any known technical means. To adjust the speed of the series of 'rollers' 5, it is possible to use an adjustment motor or any other adjustment mechanism system making it possible to modify the speed of rotation.



   CLAIMS.
 EMI8.1
 



  -------- ¯.¯-¯.¯ --- ¯ .--------
1 - Method for producing the advancement of a blank having at least one plane face, as well as the pivoting of this blank about an axis assumed to be perpendicular to the direction of travel, characterized in that the advancement s' performs on (at least) two parallel transport paths, located at a dreary height and driven at different speeds.


    

Claims (1)

2 - Méthode suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la différence entre les vitesses d'entraînement des deux chemins de transport, et par conséquent l'angle de rotation de l'ébauche, peut être réglée par une modification appropriée de la vitesse d'entraînement d'un ou des deux. chemins de transport. 2 - Method according to claim 1, characterized in that the difference between the driving speeds of the two transport paths, and therefore the angle of rotation of the blank, can be adjusted by an appropriate modification of the speed d training of one or both. transport paths. 3 - Dispositif pour l'exécution de la méthode suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les chemins de transport sont formés par des galets commandés. 3 - Device for carrying out the method according to claims 1 and 2, characterized in that the transport paths are formed by controlled rollers. 4 - Dispositif suivant la revendication 3, caractérisé en ce que les galets sont disposés par paires, la commande étant appliquée soit aux galets inférieurs ou aux galets supérieurs, soit tant aux uns qu'aux autres. 4 - Device according to claim 3, characterized in that the rollers are arranged in pairs, the control being applied either to the lower rollers or to the upper rollers, or both to each other. 5 - Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé <Desc/Clms Page number 9> en ce que las galets supérieurs sont montés da manière à pouvoir être refoulés vers le haut.. @ 6 - Dispositif suivant les revendications 3 à 5,, oarac- térisé en ce que les galets qui, grâce à la différence entra leurs vitesses d'entraînement, assurent à la fois l'avancement et la rotation de l'ébauche sont précédés et suivis de galets servant uniquement à l'avancement. 5 - Device according to claim 4, characterized <Desc / Clms Page number 9> in that las upper rollers are mounted so as to be able to be pushed upwards. @ 6 - Device according to claims 3 to 5 ,, oarac- terized in that the rollers which, thanks to the difference between their speeds of drive, ensure both the advance and the rotation of the blank are preceded and followed by rollers serving only for advancement. 7 - Dispositif suivant les revendications 3 à 6, carac- térisé en ce que la distance entre les rangées de galets disposées au même niveau est réglable. 7 - Device according to claims 3 to 6, charac- terized in that the distance between the rows of rollers arranged at the same level is adjustable. 8 - Dispositif suivant les revendications de 3 à 6. caractérisé en ce que la distance entre les galets supérieurs et inférieurs est réglable. 8 - Device according to claims 3 to 6. characterized in that the distance between the upper and lower rollers is adjustable. 9 - L'application du dispositif suivant les revendications 3 à 8, en vue du transfert de l'ébauche d'une cage de laminoir à une autres lors du laminage de disques circulaires épais et de petit diamètre. suivant différentes directions, en vue d'obtenir des disques minces de plus grand diamètre. 9 - The application of the device according to claims 3 to 8, for the transfer of the blank from one rolling stand to another during the rolling of thick circular discs of small diameter. in different directions, in order to obtain thin discs of larger diameter.
BE432669D BE432669A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE432669A true BE432669A (en)

Family

ID=92192

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE432669D BE432669A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE432669A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1951455B1 (en) Method for levelling a strip-like or sheet flat product in a levelling machine with overlapping rollers and levelling installation therefor
WO2004041456A1 (en) Method for increasing the range of production of a metal product rolling installation and installation therefor
FR2796139A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR SUPPRESSING THE VIBRATION OF STRIPS IN GAS BLOWING ZONES, ESPECIALLY COOLING ZONES
EP1108795B1 (en) Process and device for preventing buckling of strip in a fast cooling zone of a heat treatment line
BE432669A (en)
EP1552892B1 (en) Machine for straightening metal bands
EP0742170B1 (en) Device for feeding a web in a station working on it in a stopped condition, the web being fed in a continuous manner
FR2543027A1 (en) PROCESS FOR THE INTEGRAL UNIVERSAL ROLLING OF METAL PROFILES OF THE H / I OR I PULLEY TYPE
FR2580527A1 (en) TENSIONING DEVICE AND METHOD FOR CONTINUOUS DRESSING, ESPECIALLY THIN METAL BANDS
EP1375018B1 (en) Strip guide
FR2465530A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR RECTIFYING ELONGATE AND STRETCH MATERIALS OF CIRCULAR SECTION
FR2486424A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR HIGH PUSH REDUCTION LAMINATION
LU87590A1 (en) LAMINATION PROCESS FOR STEEL PROFILES WITH PARALLEL WINGS
FR2575682A1 (en) DEVICE FOR DRESSING COLD-DEFORMABLE REVOLUTION SYMMETRY PARTS, PARTICULARLY AXES, SHAFTS, BOLTS AND THE LIKE
BE572056A (en)
FR2500339A1 (en) Non-continuous rolling mill - with work rolls offset against back-up rolls in reciprocating cassettes
BE513072A (en)
FR2846578A1 (en) Enlargement of the production range of an installation for the cold rolling of metal products, with a number of rolling cages operating in tandem by changing the configuration a rolling cage from quarto to sexto or conversely
BE348447A (en)
FR2588201A1 (en) METHOD, INSTALLATION AND ROLLING TRAIN FOR MANUFACTURE OF SOLDER FREE TUBES
FR2468421A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR SHAPING A METAL
CH406775A (en) Mechanism causing the tape to be transported step by step over a determined sector, independently of the movements made by the rest of the tape
BE474686A (en)
BE490410A (en)
FR2535628A1 (en) METHOD FOR DRIVING PLANETARY ROLLING MILL AND DEVICE FOR IMPLEMENTING SAME