BE432436A - - Google Patents

Info

Publication number
BE432436A
BE432436A BE432436DA BE432436A BE 432436 A BE432436 A BE 432436A BE 432436D A BE432436D A BE 432436DA BE 432436 A BE432436 A BE 432436A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
trigger
sep
lock
hooking
firing pin
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE432436A publication Critical patent/BE432436A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41AFUNCTIONAL FEATURES OR DETAILS COMMON TO BOTH SMALLARMS AND ORDNANCE, e.g. CANNONS; MOUNTINGS FOR SMALLARMS OR ORDNANCE
    • F41A19/00Firing or trigger mechanisms; Cocking mechanisms
    • F41A19/06Mechanical firing mechanisms, e.g. counterrecoil firing, recoil actuated firing mechanisms
    • F41A19/25Mechanical firing mechanisms, e.g. counterrecoil firing, recoil actuated firing mechanisms having only slidably-mounted striker elements, i.e. percussion or firing pins
    • F41A19/27Mechanical firing mechanisms, e.g. counterrecoil firing, recoil actuated firing mechanisms having only slidably-mounted striker elements, i.e. percussion or firing pins the percussion or firing pin being movable relative to the breech-block
    • F41A19/29Mechanical firing mechanisms, e.g. counterrecoil firing, recoil actuated firing mechanisms having only slidably-mounted striker elements, i.e. percussion or firing pins the percussion or firing pin being movable relative to the breech-block propelled by a spring under tension
    • F41A19/30Mechanical firing mechanisms, e.g. counterrecoil firing, recoil actuated firing mechanisms having only slidably-mounted striker elements, i.e. percussion or firing pins the percussion or firing pin being movable relative to the breech-block propelled by a spring under tension in bolt-action guns
    • F41A19/33Arrangements for the selection of automatic or semi-automatic fire

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Armes à feu automatiques. 



  But de la présente invention. La présente invention applicable aux armes à feu a pour but de permettre au tireur de passer sui- vant son désir du tir automatique au tir en mitrailleuse, par le simple déplacement d'un index à portée de la main. 



  La présente invention s'applique aux armes automatiques à verrou mobile èt séparateur. 



  La présente invention utilise le présent séparateur aussi bien pour le tir automatique que pour le tir en mitrailleuse, d'où, grande simplicité grande économie de construction grande rusti- cité des armes appelées à l'emploi de ces deux genres de tir. 



  La présente invention comporte deux pièces que nous allons étu- dier séparément, la pièce n  I et la pièce n  2 et, en ordre secondaire un index mobile à portée de la main indiquant le gen- re de tir désiré par l'opérateur, ainsi que le bec de retenue de la pièce n  I. 



  Description de la pièce n  I. Cette pièce n  I fort simple, très rustique, présente la forme, la dimension, le cran d'armement et le ressort d'un percuteur. 



  Cette pièce se meut comme le percuteur d'arrière en avant et d'a- vant en arrière, comme lui elle est armée pendant le mouvement du recul du verrou. Dans le tir en mitrailleuse sa détente précède et provoque celle du percuteur. 



  Ces diverses considérations   m'ont   fait appeler la pièce n  I, le parapercuteur.   logement   et fonctionnement de la pièce n  I. Une partie du verrou mobile évidée dans le but de servir de logement à la pièce n  I qui y pénètre pendant tout le mouvement du recul du verrou en pre- nant la position armée à la fin de la dite course arrière. 



  La pièce susdite (n  I) devient à ce moment solidaire du verrou par action de,son bec d'accrochage et se trouve en conséquence   entrainée   par le verrou pendant son mouvement vers l'avant. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Mais au moment de la fermeture du canon par le verrou le bec d'accrochage susdit de la pièce n  I légèrement en saillie libère la pièce n  I qui se désolidarise du verrou à cet instant et dont la détente vers l'arrière provoque le déclenchement du percuteur qui commencera aussit8t sa course vers la cartouche. 



   Position du percuteur et de la pièce n  I pendant les mouvements du verrou mobile. 



    -----------------------   
Pendant son mouvement du recul le verrou mobile entraine avec lui le percuteur qui reste accroché en arrière par la gachette. 



   Pendant ce même mouvement du recul du verrou la pièce n  I prenant appui sur une pièce qui se trouve à l'extrémité   'de   sa trajectoire pénètre dans la partie évidée du verrou à cet effet et se trouve accrochée au fond de cette partie évidée par un bec d'accrochage légèrement en saillie sur le verrou. 



   Le percuteur et la pièce n  I ont utilisé tous deux ce mouvement du verrou pour prendre leur position armée. L'un retenu par le bec de la gachette l'autre par le bec au fond de   la,partie   évi- dée du verrou. 



   Lorsque le verrou reprend son mouvement vers l'avant il n'est plus accompagné par le percuteur resté accroché à la gachette mais il entraine avec lui la pièce n  I dont il s'est solidarisé dans sa position arrière.      



   Le tableau suivant nous montrera les positions réci- proques du percuteur et de la pièce n  I pendant les mouvements du verrou. 
 EMI2.1 
 
<tb> 



  Mvt. <SEP> du <SEP> verrou <SEP> Mvt. <SEP> du <SEP> percuteur <SEP> Mvt. <SEP> de <SEP> la <SEP> pièce <SEP> n  <SEP> I
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> Le <SEP> verrou <SEP> recule
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> d'avant <SEP> en <SEP> arrière <SEP> recule <SEP> immobile
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> Le <SEP> verrou <SEP> avance
<tb> 
<tb> 
<tb> d'arrière <SEP> en <SEP> avant <SEP> immobile <SEP> avance
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> Fermeture <SEP> complète
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> du <SEP> verrou
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> 1er <SEP> temps <SEP> immobile <SEP> recule
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> 2" <SEP> temps <SEP> avance <SEP> immobile
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> position <SEP> de <SEP> mise <SEP> à <SEP> feu <SEP> de <SEP> la <SEP> cartouche
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> et <SEP> le <SEP> cycle <SEP> recommence.
<tb> 
 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Comparaison entre le percuteur et la pièce n  I.      



  Le cran d'arrêt du percuteur est placé de façon à être retenu vers l'arrière par le bec de la gachette. 



  Le cran d'arrêt de la pièce n  I est placé de façon à le retenir vers l'avant par le bec du verrou mobile. 



  Tout comme le percuteur la pièce n  I possède un ressort, mais le ressort du percuteur le projette vers l'avant alors que celui de la pièce n  1 la projette vers l'arrière. 



  Le percuteur et la pièce n  I utilisent tous deux le mouvement du recul du verrou pour prendre la position armée. 



  Le ressort du percuteur a pour cet effet un point d'appui arrière celui du ressort de la pièce n  I prend un point d'appui avant au fond du logement du verrou de la pièce susdite.. 



  Le bec de retenuè du percuteur est fixe celui du parapercuteur est mobile comme le verrou sur lequel il est fixé et dont il suit tous les mouvements. 



   ------------------ Description de la pièce n  2. Nous désignerons cette pièce par sa fonction qui permet d'obtenir la séparation de la gachette et du percuteur à chaque détente de la pièce n  I et par conséquent le départ du percuteur vers la cartouche, nous appelerons la dite pièce déclencheur automatique de la gachette. La pièce n  2 a pour objet d'obtenir le déclenchement du percuteur et de la gachet- te en faisant pivoter cette dernière autour de son axe. La pièce n  2 doit servir de point d'appui à la pièce n  I pendant tout le mouvement du recul du verrou mobile. 



  La pièce n  2 doit recevoir la détente de la pièce n  I au moment de la fermeture du verrou mobile. 



  Une réalisation du déclencheur automatique de la gachette utilise l'axe de pivotement de la gachette et dans ce cas, la gachette et la pièce susdite pivotent autour du même axe. 



  Le déclencheur peut être aussi porté par la gachette elle-même sur un axe de pivotement qui la traverse mais qui est parallèle au sien. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  D'autres réalisations peuvent comporter un système de déclencheur par aiguilles à broches et extrémité en coin, coulissant dans le corps même de la gachette et dans le sens longitudinal (de sa lon- gueur) déclencheurs, qui feront pivoter la gachette autour de son axe en prenant appui sur le percuteur lui même jusqu'au moment de la séparation de ces deux pièces. 



  C'est à ce mement que le bec de la gachette quitte le cran d'ac- crochage du percuteur qui, libéré débute sa trajectoire vers la cartouche. 



  Est caractéristique de la présente invention toute réalisation mécanique qui permet la séparation de la gachette par pivotement autour de son axe du percuteur par la détente de la pièce n  I se produisant au moment de la fermeture du canon par le verrou mobile. 



  Réalisations qui prennent le percuteur comme point d'appui pour faire pivoter la gachette autour de son axe jusqu'au moment de la libération du percuteur. Réalisations par un mouvement de transla- tion longitudinale dans le corps même de la gachette et d'avant en arrière à chaque détente de la pièce n  I. 



   La pièce n  2 fonctionne uniquement pendant le tir en mitrailleuse. 



   ------------- Au moment de la fermeture du canon par le verrou le bec d'accro- chage de la pièce n  I légèrement en saillie vient au contact de la partie pleine de 1'index à portée de la main et libère à son contact la pièce n  I dont la détente sur la pièce n  2 libère le percuteur. 



   Arrêt du fonctionnement de la pièce n  2 pendant le tir automatique coup par coup. 



  Au moment de la fermeture du canon par le verrou le bec d'accro- chage de la pièce n  I légèrement en saillie ne vient plus en con- tact de l'index à portée de la main car ce dernier lui présente alors sa partie évidée, dans ces conditions la pièce n  I n'est plus libérée, sa détente n'a pas lieu et la pièce n  2 ne fonctionne plus. La dite pièce n  2 ne recevant plus dans ces conditions la détente de la pièce n  I le déclenchement automatique de la ga- chette ne se produit plus. 



  Nous nous trouvons dans les conditions   d'une arme   automatique ti- rant avec séparateur coup par coup après libération complète par le tireur de la détente. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



    Op. peut   aussi obtenir le même résultat de tir automatique en ver- rouillant la pièce n  2 (cette solution est plutôt rappelée à titre d'étude car elle est plus compliquée à adapter à une arme que celle qui utilise l'index à portée.de la main comportant suivant le tir désiré une partie pleine et une partie évidée). 



    .Aussitôt   que le tireur repoussera dans un mouvement inverse   l'in-   dex à portée de la main ce dernier présentera sa partie pleine à celle légèrement en saillie du bec de retenue de la pièce n  I qui sera libérée au moment de la fermeture du verrou et dont la détente sur la pièce n  2 provoquera le tir en mitrailleuse. 



   -------------------------- 
Du mouvement des pièces n  I et n  2 en fonction de la position du séparateur. 



   ------------- Le séparateur agit par sa branche inférieure sur la pièce n  I comme mécanisme d'arrêt du tir en mitrailleuse et par sa branche supérieure sur la pièce n  2 pour la maintenir dans une position permettant le libre jeu d'accrochage du percuteur par le bec de la gachette. Une autre solution de ce dernier point est exposée dans   1'annexe.   



  Le logement de la pièce n  I dans le verrou est placé en face du bras inférieur du séparateur.de façon que la trajectoire de la pièce susdite n  I se trouve verrouillée ou libre suivant la posi- tion du séparateur. 



   Deux cas sont à envisager : Primo. Le tireur excerce une pression constante sur la détente. 



  Dans ce cas la branche supérieure.¯du séparateur se trouve engagée dans la partie évidée de la gachette par le mouvement de recul de 'la première cartouche et y reste engages aussi longtemps que dure la pression du tireur sur la détente, et le bras inférieur du sépa- rateur dégage alors la trajectoire de la pièce n  I. 



  Cette position de la détente qui maintient le bras supérieur du séparateur dans la partie évidée de la gachette et dont le bras inférieur dégage alors la trajectoire de la pièce n  I est caracté- ristique de la présente invention pour le tir en mitrailleuse. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  Secundo. Le tireur libère la détente et le séparateur agit comme mécanisme d'arrêt de tir en mitrailleuse. 



  Aussit8t que le verrou mobile passe à la position fermée la branche supérieure du séparateur quitte la partie évidée de la gachette et vient prendre sa position positive solidaire de la gachette, et la branche inférieure vient se placer à ce moment sur la trajectoire de la pièce n  I s'opposant à sa détente sur la pièce n  2. 



  Ce mouvement du séparateur pour arrêter le tir en mitrailleuse par sa branche attaquée par le verrou mobile et préparer, à ce moment la reprise du tir en prenant la position positive et solidaire de la gâchette par-l'autre branche est caractéristique de la présente invention au moment où le tireur libère la détente. 



   Emploi de la branche supérieure du séparateur pour permettre le libre jeu d'accrochage du percuteur. 



   ---------------------------- Afin de permettre le libre jeu d'accrochage du percuteur par la gachette on peut aussi employer la position de la branche supérieure du séparateur pendant le mouvement de recul du verrou. 



  La pièce n  I prend appui pendant ce mouvement du recul du verrou sur le déclencheur automatique de la gachette (pièce n  2) et pour éviter que cet appui n'entrave le libre jeu d'accrochage du percu- teur la pièce n  2 est placée de façon que la branche supérieure du séparateur la maintienne alors dans une position permettant le libre jeu d'accrochage du percuteur par le bec de la gachette. 



  Au moment de la fermeture du verrou ce dernier n'est plus en con- tact avec le séparateur dont la branche supérieure quitte sa   posi-'   tion avancée pour venir s'appuyer sur l'arrière de la partie évi- dée de la gachette et dégage à ce moment la pièce n  2 qui se trouve prête alors à recevoir la détente de la pièce n  I. 



   --------------------- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 Revendication Invention applicable aux armes automatiques à verrou mobile et séparateur. Tir en mitrailleuse obtenu par la libération d'une pièce mobile à chaque position de fermeture du verrou et dont la détente sur une gâchette portant un déclencheur automatique libère le percuteur qui commence alors sa course vers la cartouche. 



  Revendication Invention applicable aux armes automatiques à verrou mobile et séparateur. La détente de la pièce mobile coulissant dans le ver- rou à chaque position de fermeture du verrou est sous la dépen-   dancé   du bras du séparateur attaqué par le dit verrou suivant la position du séparateur le tir en mitrailleuse est possible ou bien arrêté. Le séparateur qui fonctionne alors comme mécanisme d'arrêt du tir en mitrailleuse est caractéristique de la présente   invention.   



  Revendication Invention-applicable aux armes automatiques à verrou mobile et séparateur. 



  Subsidiairement. 



  Le déclencheur automatique de la gachette (pièce n  2) est place de telle façon que le bras supérieur du séparateur le maintienne dans une position permettant le libre jeu de l'encrage du percu- teur lorsque celui-ci présente son cran d'arrêt au niveau du bec d'accrochage de la gâchette. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Automatic firearms.



  Aim of the present invention. The object of the present invention applicable to firearms is to enable the shooter to switch, according to his desire, from automatic firing to machine gun firing, by simply moving an index within reach.



  The present invention applies to automatic weapons with movable lock and separator.



  The present invention uses the present separator both for automatic firing and for firing with a machine gun, hence great simplicity, great economy of construction, great hardiness of the weapons called for using these two types of firing.



  The present invention comprises two parts which we will study separately, part n I and part 2 and, in secondary order, a movable index within easy reach indicating the type of shot desired by the operator, thus that the retaining spout of part no.



  Description of part n I. This very simple part n I, very rustic, has the shape, size, cocking notch and spring of a firing pin.



  This piece moves like the striker back and forth and front to back, as it is armed during the recoil movement of the bolt. In machine gun shooting, its trigger precedes and causes that of the firing pin.



  These various considerations have made me call Exhibit No. I, the parapercutor. housing and operation of part n I. A part of the movable lock hollowed out in order to serve as housing for part n I which penetrates there during the entire recoil movement of the latch, taking the armed position at the end of the said backward stroke.



  The aforesaid part (n I) at this time becomes integral with the lock by the action of its hooking beak and is consequently driven by the lock during its forward movement.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   But when the barrel is closed by the bolt, the aforementioned hooking nose of the slightly protruding part n I releases the part n I which separates from the latch at this moment and whose rearward trigger causes the triggering of the firing pin which will immediately begin its course towards the cartridge.



   Position of the striker and part n I during the movements of the mobile lock.



    -----------------------
During its recoil movement, the movable latch drives with it the firing pin which remains hooked behind by the trigger.



   During this same movement of the backward movement of the lock, part n I resting on a part which is at the end 'of its trajectory enters the hollowed out part of the latch for this purpose and is hooked to the bottom of this hollowed out part by a hooking spout slightly projecting on the lock.



   The firing pin and part I both used this movement of the bolt to assume their armed position. One retained by the spout of the trigger the other by the spout at the bottom of the hollow part of the lock.



   When the bolt resumes its forward movement, it is no longer accompanied by the firing pin which remains attached to the trigger, but it carries with it part n I which it has joined in its rear position.



   The following table will show us the reciprocal positions of the striker and part n I during the movements of the bolt.
 EMI2.1
 
<tb>



  Mvt. <SEP> of <SEP> lock <SEP> Mvt. <SEP> of the <SEP> striker <SEP> Mvt. <SEP> of <SEP> the <SEP> part <SEP> n <SEP> I
<tb>
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> The <SEP> lock <SEP> goes back
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> from front <SEP> to <SEP> back <SEP> moves back <SEP> still
<tb>
<tb>
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> The <SEP> lock <SEP> advances
<tb>
<tb>
<tb> from rear <SEP> to <SEP> before <SEP> immobile <SEP> forward
<tb>
<tb>
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> Complete <SEP> closure
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> of the <SEP> lock
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> 1st <SEP> time <SEP> stationary <SEP> goes back
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> 2 "<SEP> time <SEP> advance <SEP> stationary
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> position <SEP> of <SEP> put <SEP> to <SEP> fire <SEP> of <SEP> the <SEP> cartridge
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> and <SEP> the <SEP> cycle <SEP> begins again.
<tb>
 

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Comparison between the firing pin and part n I.



  The firing pin stopper is placed so that it is held back by the trigger nozzle.



  The stopper of part n I is placed so as to retain it forward by the spout of the movable lock.



  Just like the striker part n I has a spring, but the firing pin spring projects it forward while that of part n 1 projects it backwards.



  The firing pin and part I both use the recoil movement of the latch to assume the cocked position.



  The firing pin spring has for this purpose a rear fulcrum that of the spring of part n I takes a front fulcrum at the bottom of the housing of the lock of the aforementioned part.



  The beak of the striker is fixed, that of the parapercutor is mobile like the bolt on which it is fixed and of which it follows all the movements.



   ------------------ Description of part no. 2. We will designate this part by its function which makes it possible to obtain the separation of the trigger and the firing pin at each trigger of the part n I and consequently the departure of the firing pin towards the cartridge, we will call the said part automatic trigger of the trigger. The object of part 2 is to obtain the triggering of the firing pin and the trigger by causing the latter to pivot around its axis. Part no. 2 must serve as a fulcrum for part no. I during the entire recoil movement of the mobile lock.



  Part n 2 must receive the trigger of part n I when the movable lock is closed.



  One embodiment of the automatic trigger of the trigger uses the pivot axis of the trigger and in this case, the trigger and the aforesaid part pivot around the same axis.



  The trigger can also be carried by the trigger itself on a pivot axis which crosses it but which is parallel to its own.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  Other embodiments may include a needle trigger system with pins and wedge end, sliding in the body of the trigger itself and in the longitudinal direction (of its length) triggers, which will cause the trigger to pivot around its axis. by resting on the firing pin itself until the moment of separation of these two parts.



  It is at this point that the trigger nozzle leaves the catch of the firing pin which, released, begins its trajectory towards the cartridge.



  Characteristic of the present invention is any mechanical embodiment which allows the separation of the trigger by pivoting about its axis from the firing pin by the relaxation of part n I occurring when the barrel is closed by the movable lock.



  Achievements which take the firing pin as a fulcrum to rotate the trigger around its axis until the firing pin is released. Achievements by a movement of longitudinal translation in the body of the trigger itself and back and forth with each trigger of part n I.



   Part # 2 works only during machine gun fire.



   ------------- When the barrel is closed by the bolt, the slightly protruding part n I hooking nose comes into contact with the solid part of the index finger. within reach of the hand and releases on contact part n I, the trigger of which on part n 2 releases the firing pin.



   Operation of part no. 2 stopped during the single-shot automatic firing.



  When the barrel is closed by the bolt, the slightly protruding part n I hooking nozzle no longer comes into contact with the index within reach of the hand because the latter then presents its hollowed part to it. , under these conditions, part n I is no longer released, its relaxation does not take place and part n 2 no longer functions. As said part 2 no longer receives the trigger of part n I under these conditions, the automatic triggering of the trigger no longer occurs.



  We find ourselves in the conditions of an automatic weapon firing with separator shot by shot after complete release by the shooter from the trigger.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



    Op. Can also obtain the same result of automatic firing by locking part n 2 (this solution is rather recalled as a study because it is more complicated to adapt to a weapon than one which uses the index within range. of the hand comprising, depending on the desired shot, a solid part and a hollow part).



    As soon as the shooter pushes back in a reverse movement the index within reach, the latter will present its solid part to the slightly projecting part of the retaining spout of part n I which will be released when the lock is closed. and whose trigger on part 2 will cause machine gun fire.



   --------------------------
The movement of parts n I and n 2 as a function of the position of the separator.



   ------------- The separator acts by its lower branch on part n I as a mechanism for stopping machine gun fire and by its upper branch on part n 2 to keep it in a position allowing free hooking play of the firing pin by the trigger nozzle. Another solution to this last point is given in the appendix.



  The housing of the part n I in the lock is placed opposite the lower arm of the separator so that the path of the aforesaid part n I is locked or free depending on the position of the separator.



   Two cases are to be considered: First. The shooter exerts constant pressure on the trigger.



  In this case, the upper branch of the separator is engaged in the recessed part of the trigger by the recoil movement of the first cartridge and remains engaged there as long as the shooter's pressure on the trigger lasts, and the lower arm of the separator then clears the path of part n I.



  This position of the trigger which maintains the upper arm of the separator in the recessed part of the trigger and whose lower arm then clears the trajectory of the part n I is characteristic of the present invention for machine gun firing.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  Second. The shooter releases the trigger and the splitter acts as a machine gun fire stop mechanism.



  As soon as the movable lock passes to the closed position, the upper branch of the separator leaves the recessed part of the trigger and takes its positive position secured to the trigger, and the lower branch is placed at this time on the path of the part no. I objecting to his trigger on Exhibit 2.



  This movement of the separator to stop the machine gun firing by its branch attacked by the movable bolt and prepare, at this time the resumption of firing by taking the positive position and secured to the trigger by the other branch is characteristic of the present invention. as the shooter releases the trigger.



   Use of the upper branch of the separator to allow free hooking play of the striker.



   ---------------------------- In order to allow free hooking play of the firing pin by the trigger, we can also use the position of the upper branch of the separator during the backward movement of the latch.



  Part n I rests during this movement of the backward movement of the lock on the automatic trigger of the trigger (part n 2) and to prevent this support from hindering the free hooking play of the striker part n 2 is placed so that the upper branch of the separator then maintains it in a position allowing free hooking play of the firing pin by the nose of the trigger.



  When the lock is closed, the latter is no longer in contact with the separator, the upper branch of which leaves its advanced position to come to rest on the rear of the recessed part of the trigger and At this time, releases part n 2 which is then ready to receive the trigger of part n I.



   ---------------------

 <Desc / Clms Page number 7>

 Claim An invention applicable to automatic weapons with movable lock and separator. Machine gun fire obtained by the release of a movable part at each closed position of the bolt and whose trigger on a trigger carrying an automatic release releases the firing pin which then begins its course towards the cartridge.



  Claim An invention applicable to automatic weapons with movable lock and separator. The trigger of the movable part sliding in the lock at each closed position of the bolt is dependent on the arm of the separator attacked by said bolt depending on the position of the separator, machine gun fire is possible or else stopped. The separator which then functions as a machine gun fire stop mechanism is characteristic of the present invention.



  Invention-applicable claim to automatic weapons with movable lock and separator.



  Subsidiarily.



  The automatic trigger of the trigger (part no. 2) is placed in such a way that the upper arm of the separator maintains it in a position allowing free play of the inking of the striker when the latter presents its stopper to the level of the trigger hooking spout.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Revendication Invention applicable aux armes automatiques à verrou mobile et séparateur. Arme à feu automatique permettant aussi bien le tir en mitrailleuse par l'emploi de deux pièces mobiles l'un coulis- sant dans le verrou l'autre agissant sur la gachette et placées chacune sur la trajectoire d'une branche du séparateur. <Desc/Clms Page number 8> Claim An invention applicable to automatic weapons with movable lock and separator. Automatic firearm allowing both machine gun firing by the use of two moving parts, one sliding in the bolt, the other acting on the trigger and each placed on the path of a branch of the separator. <Desc / Clms Page number 8> Annexe - Afin de permettre le libre jeu d'accrochage du percuteur au moment du passage de son cran d'arrêt au niveau du bec de la gachette. Appendix - To allow free hooking play of the firing pin when passing its stopper at the level of the trigger nozzle. Les becs d'accrochage de la pièce n I et de celui du percuteur sont placés quelque peu avant la position extrême arrière du verrou de façon que ces deux pièces ne sont accrochées que tout au début du mouvement de retour du verrou vers l'avant. Le bec d'accrochage de la pièce n I doit agir un peu avant celui du percuteur afin de permettre le jeu normal d'accrochage de ce dernier par le bec de la gachette. The hooking jaws of part n I and that of the firing pin are placed somewhat before the extreme rear position of the lock so that these two parts are only hooked at the very beginning of the return movement of the lock forwards. The hooking nose of part n I must act a little before that of the striker in order to allow the normal hooking play of the latter by the nose of the trigger. En effet à cet instant tout appui sur le déclencheur automatique pourrait gener le jeu normal d'accrochage du percuteur par le bec de la gachette. Indeed at this moment any pressure on the automatic trigger could generate the normal hooking play of the firing pin by the beak of the trigger.
BE432436D BE432436A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE432436A true BE432436A (en)

Family

ID=92017

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE432436D BE432436A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE432436A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2465183A1 (en)
CH620986A5 (en)
EP1003007B1 (en) Firing mechanism for firearms
EP3524921A1 (en) Launch mechanism of a firearm
EP4269930A1 (en) Device for disassembling a firearm
BE432436A (en)
EP3524922A1 (en) Safety device for a firearm
BE1011156A4 (en) Gun fitted with a safety device safety device and fast kit.
BE523123A (en)
FR2590012A1 (en) Semi-automatic pistol with deferred recoil
EP1813904A1 (en) Piloted percussion device
BE388209A (en)
BE522394A (en)
FR2513749A1 (en) Safety catch for automatic pistol - has thrust piece on hand grip to arm and disarm firing mechanism
BE377007A (en)
BE1009533A3 (en) System and relaxation ignition.
HU231432B1 (en) Improved mechanism for adapting semiautomatic handgun into magazine-fed weapon
EP0098463A1 (en) Portable launching tube having recoil brake means
BE401298A (en)
FR2930024A1 (en) AUTOMATIC PERCUSSION DEVICE FOR FIREARMS
FR2778976A1 (en) Percussion system for carbine with fixed breech block
BE425523A (en)
BE437273A (en)
BE348462A (en)
BE400016A (en)