BE431234A - - Google Patents

Info

Publication number
BE431234A
BE431234A BE431234DA BE431234A BE 431234 A BE431234 A BE 431234A BE 431234D A BE431234D A BE 431234DA BE 431234 A BE431234 A BE 431234A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
additional air
weight
housing
arm
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE431234A publication Critical patent/BE431234A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M21/00Apparatus for supplying engines with non-liquid fuels, e.g. gaseous fuels stored in liquid form
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M2700/00Supplying, feeding or preparing air, fuel, fuel air mixtures or auxiliary fluids for a combustion engine; Use of exhaust gas; Compressors for piston engines
    • F02M2700/13Special devices for making an explosive mixture; Fuel pumps
    • F02M2700/1305Auxiliary air supply devices for carburettors

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of Throttle Valves Provided In The Intake System Or In The Exhaust System (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    DISPOSITIF   POUR LE REGLAGE DE L'ADMISSION D'AIR ADDI-   TIONNEL   AUX MOTEURS A COMBUSTION INTERNE. 



   L'invention concerne un dispositif pour le réglage de l'admission d'air additionnel aux moteurs à combustion interne munis d'un tube d'aspiration comportant, à part une admission d'air principal qui pour le réglage de la puissance déployée par le moteur est réglable à l'aide d'un clapet ou analogue constitué d'habitude, dans les moteurs à carburateur, par le papillon à gaz ordinaire du carburateur, une admission d'air additionnel, débouchant à l'intérieur du dit clapet et munie d'une soupape de réglage qui s'ouvre automatiquement sous l'influence de la sous-pression dans le tube d'aspiration contre l'action d'une charge variant de force dépendamment des mouvements du clapet de réglage 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de puissance, de manière à ce que cette charge, pour une certaine augmentation de la sous-pression dans le tube d'aspiration,

   permette à la soupape à air additionnel de s'ouvrir plus lors d'un plus haut degré d'ouverture du clapet de réglage de puissance que lors   d'une   valeur moindre du dit degré d'ouverture. 



   L'invention consiste essentiellement en ce que la charge variable exercée sur la soupape à air additionnel est produite par un poids en forme de pendule, ce poids étant suspendu de telle façon à un bras qui est mobile dépendamment du mouvement du clapet de réglage de puissance, que le dit poids puisse osciller par rapport à un levier s'appuyant contre lui sous l'influence de la force qui agit sur la soupape à air additionnel dans le sens de son ouverture, de manière à ce que le mouvement du dit bras de suspension dans le sens correspondant à une augmentation de l'ouverture du clapet de réglage de puissance ait pour effet une diminution de l'effort exercé par le poids-pendule sur le levier qui s'appuie contre lui tant que le dit levier reste dans la même position, et que le poids-pendule,

   lorsque la force agissant sur la soupape à air additionnel dans le sens de son ouverture surpasse l'effort exercé par le poids-pendule sur le levier s'appuyant contre lui, cède tout en augmentant le dit effort, jusqu'à ce que l'état d'équilibre soit atteint. 



   Ce dispositif pour l'application d'une charge sur la soupape à air additionnel comporte un avantage important. Un ressort, dont l'élasticité est réglable dépendamment du réglage du clapet à gaz, comme on l'a proposé préalablement, est difficile à calculer exacte- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ment au point de vue de son élasticité, car il est dépendant de facteurs difficiles à déterminer tels que le trempage, la forme, la fixation et autres. Par contre un poids en forme de pendule est facile à cal- culer exactement et ne s'altère en outre pas avec le temps comme par exemple'sous l'effet de phénomènes de fatigue dans la matière, ce qui par contre est le cas avec un ressort.

   En utilisant un poids on est en outre arrivé à des résultats qu'il n'a pas été possible d'obtenir avec un   ressort.-Avec   le dispositif de réglage de l'air additionnel suivant la présente invention on a ainsi obtenu une plus grande économie de la consomma- tion moyenne de combustible, ce qui en outre dépend du fait que le dispositif selon l'invention permet un réglage plus simple et plus exacte. 



   D'autres traits caractéristiques de l'inven- tion ressortent de la description suivante dans laquelle il.est référé aux dessins annexés qui représentent deux différentes formes de réalisation. 



  Fig. 1 montre une section verticale à travers l'une des formes de réalisation du dispositif de réglage de l'air additionnel et son raccord au carburateur.      



  Fig. 2 montre une section perpendiculaire à celle de la fig. l avec le poids-pendule enlevé. 



  Fig. 3 montre le dispositif selon l'invention en éléva- tion avec le filtre à air et le poids-pendule enlevés. 



  Fig. 4 et 5 représentent chacune l'une de deux sections perpendiculaires entre elles d'une seconde forme de réalisation dans laquelle le dispositif de réglage de l'admission d'air additionnel forme une unité construc- tive avec le carburateur. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Dans le dessin la soupape à air additionnel est désignée par 1. Dans la forme de réalisation selon les fig. 1 - 3 elle est disposée dans un carter de soupape 2, qui par un joint intermédiaire 3 est relié au tube d'aspiration 4 du moteur à proximité immédiate du carburateur, qui est muni du papillon à gaz 6. La soupape 1 est au moyen d'une tige 7 munie d'une boucle à son extrémité supérieure suspendue à un bras d'un levier en équerre 8, dont l'extrémité à cet effet est formée en crochet. Le levier en équerre 8 est porté sur un pivot 9 et à l'extrémité de l'autre bras muni d'une roulette, avec laquelle il s'appuie sur un poids en forme de pendule 11. Dans la fig. 3 ce poids est indiqué en lignes mixtes.

   Il a la forme d'un disque suspendu en un point excentrique à un pivot 12 sur un bras 13 qui est fixé sur un axe 14 porté dans une partie enlevable 2a du carter 2. Sur l'extrémité de l'axe 14 qui dépasse en dehors du carter est fixé un bras 15, qui par l'intermédiaire d'un pivot à rotule 16 ajustable en différentes position le long du bras 15 et d'une tige d'articulation 17 de longueur réglable est relié à un bras 6 fixé sur l'axe du papillon à gaz 6. 



   Dans la fig. 1 le papillon à gaz 6 et la soupape à air additionnel 1 sont entièrement fermés. 



  Dans ce cas la roulette 10 s'appuie sur le disque-pendule 11 en un point placé à une très faible distance en dessous du pivot de suspension 12, de sorte que le disque-pendule agit avec le maximum de force sur le levier en équerre 8. Lorsque le papillon à gaz 6 est tourné dans le sens de son ouverture, l'axe 14 et le bras 13 sont tournés dans le sens des aiguilles d'une montre, vu 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dans les fig. 1 et 3 et le pivot de suspension 12 est par cela déplacé vers le haut en s'éloignant de la roulette 10, de sorte que la force avec laquelle le poids-pendule agit sur le levier en équerre 8 qui prend appui sur lui, diminue. Lorsque le papillon à gaz 6 est tourné dans la position entièrement ouverte, le bras 13 prend la position représentée par exemple dans la fig. 3.

   Lorsque surgit une force qui agit sur la soupape 1 dans le sens de son ouverture et qui surmonte la force avec laquelle le disque-pendule agit sur le bras 8, le disque-pendule cédera, quelle que soit la position du bras 13 dans les limites données, tandis que la force nommée en dernier lieu augmentera, jusqu'à ce que l'état d'équilibre soit atteint. 



   Non seulement l'axe 14, mais aussi le pivot 9 qui porte le levier 8 est porté dans la partie amovible 2a du carter 2. Les joints entre celui-ci et la partie amovible ont la forme de surfaces de rotation (surfaces cylindriques) dont l'axe commun est parallèle à l'axe 14 et au pivot 12, de sorte que la partie amovible est ajustable par rapport au carter 2 par pivotement autour de cet axe. La partie amovible 2a, dont la paroi de circonférence a de préférence la forme d'un demi cylindre et dont les côtés ont de préférence la forme de cercles pleins, est maintenue en place par une bride 20 tendue autour d'elle, l'une des extrémités de cette bride étant fixée au carter par un rivet 21 et l'autre extrémité étant de manière analogue fixée à un oeil, qui peut être serré à l'aide d'une vis 22 vissée dans le carter 2. 



    L'une   des faces circulaires de la partie amovible est munie d'une ouverture centrale entourée d'un col 23, dans 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 lequel un filtre à   air'24   est inserti. L'air additionnel entre dans le carter à travers ce filtre. 



   L'ajustage de la soupape à air additionnel est effectué par rotation de la partie 2a, de préférence à l'aide d'un outil spécial indiqué en lignes interrompues en 25 dans la fig. 3. Cet outil a la forme d'un levier muni à l'une de ses extrémités de deux doigts projettant latéralement et qui (lorsque le filtre à air est enlevé), peuvent être engagés l'un dans une alvéole 26 dans le bord extérieur du col 23 et l'autre dans une alvéole ou un trou 27 dans le carter 2. Par rotation du levier 25 la partie amovible 2a peut facilement être ajustée avec grande précision et sensibilité. Lors d'un tel ajustement la vis de tension 22 de la bride ne doit être qu'un peu desserrée, de manière à ce que la partie 2a ne puisse être tournée que sous friction entre celle-ci et la bride 20, qui forme comme un ruban de frein.

   Pour déterminer l'ajustage correcte il faut observer que si le bras du levier de suspension 13 est de longueur égale à la distance entre le centre du poids-pendule circulaire et son point de suspension et que l'axe de rotation du bras 13 et le centre du disque pendulaire coincident, une rotation du bras 13 dans les limites données, lorsque la soupape 1 est entièrement fermée, ne donne pas lieu à' un haussement ou un abaissement du disque - pendule 11, ce qui veut dire que celui-ci prend une position centrée par rapport à l'axe 14 et tourne autour de son propre centre. Lorsque après un tel ajustage la vis 22 est serrée pour fixer la partie amovible 2a, ceci n'entraine pratiquement pas de changement de la position ajustée. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Lors d'une révision de l'appareil un ajustage subséquent pour la compensation de l'usure peut naturellement être effectué de la même manière. 



   Pour enlever la partie amovible 2a on n'a pas besoin de sortir complètement la vis 22 de son trou fileté dans le carter 2, car il suffit de la desserrer suffisament pour qu'on puisse rabattre la bride sur le côté avec les rivets de fixation comme pivots afin de permettre d'enlever la partie 2a. La partie amovible 2a est réversible, c'est à dire qu'elle peut être mise en place de manière à ce que le filtre à air se trouve soit sur le côté droit soit sur le côté   gauche,   dépendamment de l'emplacement le plus favorable par égard à la place disponible lors du montage de l'appareil dans des moteurs de type différent.

   Lors d'un tel renversement l'axe 14 est transféré de l'un à l'autre de deux alézages ménagés dans le côté opposé à celui qui porte le filtre à air, l'alézage non utilisé, dans le cas des fig.   l - 3   l'alézage 28, est bouché de préférence par un tampon de feutre imbibé d'huile. Lors du renversement on transfère aussi le pivot 9 du levier 8 de l'un à l'autre de deux trous ménagés à cet effet, desquels celui qui n'est momentanément pas utilisé est désigné par 29 dans la fig. 1. 



   L'inertie propre du poids pendulaire comporte aussi certains effets avantageux. Lorsque le papillon à gaz 6 est ouvert rapidement la sous-pression, sous l'influence de laquelle la soupape 1 s'ouvre, ne diminue pas avec la même rapidité que celle avec laquelle a lieu le changement de position du bras   15 qui   est directement découlé du mouvement du papillon à gaz 6 et qui donne 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 lieu à une diminution de la force avec laquelle le poids-pendule agit sur le levier 8.

   Grâce à l'inertie du poids-pendule ce phénomène n'entraine pas l'effet indésirable que la soupape effectue un mouvement d'ouverture rapide suivi d'un mouvement de retour dans la direction de la fermeture, comme c'est le cas lors de l'utilisation de ressorts, L'inertie du poids-pendule a en outre l'avantage d'agir dans un sens compensateur, de sorte que la soupape à air additionnel ne peut pas entrer en vibration, ce qui à son tour donne lieu à une diminution de l'usure. Finalement l'inertie du poidspendule peut être utilisée dans un moteur d'automobile pour effectuer une diminution relative de l'admission d'air additionnel lors de l'accellération   et 1   la montée et d'augmenter l'admission relative d'air additionnel lors du freinage et à la descente.

   Dans ce but il suffit tout simplement de monter le dispositif à soupape d'admission d'air additionnel de manière à ce que la partie amovible 2a soit dirigée vers l'avant. 



   Dansla forme de réalisation représentée dans les fig. 4 et 5 où le carter 30 de la soupape à air additionnel est construit d'une pièce avec le carter du carburateur, le poids-pendule est pivoté sur l'extrémité d'un bras qui est fixé directement sur l'extrémité de l'axe du papillon 6 du carburateur dépassant dans le carter 30. Dans les fig. 4 et 5 le clapet 6 et la soupape d'air additionnel sont montrés dans leur position entièrement ouverte. Lorsque le clapet 6 est tourné dans le sens de sa fermeture, le bras 31 tourne dans le sens des aiguilles d'une montre (vu dans la fig, 5) et pour une position inaltérée de la soupape 1 la force avec 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 laquelle le poids pendulaire agit sur le levier 8 qui s'appuie contre lui augmente.

   Cette force augmente aussi lorsque la soupape 1 pour une position inaltérée du bras 31 se déplace dans le sens de son ouverture. La relation entre cette augmentation de la dite force et le mouvement de la soupape 1 peut être adaptée par choix approprié de la position du pivot.9 par rapport à l'axe de rotation du bras 31 ainsi que par choix approprié des longueurs du dit bras et des bras du levier 8 et éventuellement aussi par une courbure appropriée de la surface du poids pendulaire qui coopère avec la roulette 10. Dans la forme de réalisation selon les fig. 4 et 5 le siège 32 de la soupape 1 est réglable dans le carter 30. Celui-ci est relié au carter du carburateur d'une part en haut en dehors du jicleur 33 et d'autre part en bas à l'intérieur du papillon à gaz 6.

   Il est à remarquer que le dispositif de rélage de l'admission d'air additionnel selon l'invention permet une construction plus simple du carburateur du fait que les exigences concernant l'exactitude, avec laquelle ce dernier comme tel proportionne la quantité de combustible par rapport à la quantité d'air qui passe sur le jicleur, peuvent être diminuées. 



   Il est évident que l'invention n'est pas restreinte aux formes de réalisation décrités que pour la compréhension, de nombreuses altérations pouvant être effectuées dans le cadre de protection. 



   R é s u m é. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    DEVICE FOR ADJUSTING THE ADDITIONAL AIR INTAKE TO INTERNAL COMBUSTION ENGINES.



   The invention relates to a device for adjusting the intake of additional air to internal combustion engines provided with a suction tube comprising, apart from a main air intake which for adjusting the power deployed by the engine is adjustable by means of a valve or the like usually constituted, in carbureted engines, by the ordinary gas butterfly valve of the carburetor, an additional air intake, opening inside said valve and provided a regulating valve which opens automatically under the influence of the underpressure in the suction tube against the action of a load varying in force depending on the movements of the regulating valve

 <Desc / Clms Page number 2>

 power, so that this load, for a certain increase in the under-pressure in the suction tube,

   allows the additional air valve to open more at a higher degree of opening of the power control valve than at a lower value of said degree of opening.



   The invention essentially consists in that the variable load exerted on the additional air valve is produced by a pendulum-shaped weight, this weight being suspended in such a way from an arm which is movable depending on the movement of the power control valve. , that said weight can oscillate relative to a lever pressing against it under the influence of the force which acts on the additional air valve in the direction of its opening, so that the movement of said arm of suspension in the direction corresponding to an increase in the opening of the power control valve has the effect of reducing the force exerted by the pendulum weight on the lever which rests against it as long as said lever remains in the same position, and that the pendulum weight,

   when the force acting on the additional air valve in the direction of its opening exceeds the force exerted by the pendulum weight on the lever pressing against it, yields while increasing the said force, until the state of equilibrium is reached.



   This device for applying a load to the additional air valve has an important advantage. A spring, the elasticity of which is adjustable depending on the setting of the gas valve, as previously proposed, is difficult to calculate exactly.

 <Desc / Clms Page number 3>

 from the point of view of its elasticity, since it is dependent on factors which are difficult to determine such as soaking, shape, fixing and the like. On the other hand, a pendulum-shaped weight is easy to calculate exactly and moreover does not deteriorate over time as for example under the effect of fatigue phenomena in the material, which on the other hand is the case with a spring.

   By using a weight, moreover results have been obtained which it was not possible to obtain with a spring. With the additional air adjustment device according to the present invention, a greater saving in average fuel consumption, which further depends on the fact that the device according to the invention allows simpler and more exact adjustment.



   Other characteristic features of the invention will emerge from the following description in which reference is made to the accompanying drawings which show two different embodiments.



  Fig. 1 shows a vertical section through one of the embodiments of the additional air regulator and its connection to the carburetor.



  Fig. 2 shows a section perpendicular to that of FIG. l with the pendulum weight removed.



  Fig. 3 shows the device according to the invention in elevation with the air filter and pendulum weight removed.



  Fig. 4 and 5 each show one of two mutually perpendicular sections of a second embodiment in which the adjuster for the additional air intake forms a building unit with the carburetor.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In the drawing the additional air valve is designated by 1. In the embodiment according to figs. 1 - 3 it is arranged in a valve housing 2, which by an intermediate seal 3 is connected to the suction tube 4 of the engine in the immediate vicinity of the carburetor, which is provided with the gas butterfly valve 6. The valve 1 is by means of a rod 7 provided with a loop at its upper end suspended from an arm of an angled lever 8, the end of which is formed in a hook for this purpose. The angled lever 8 is carried on a pivot 9 and at the end of the other arm provided with a wheel, with which it rests on a pendulum-shaped weight 11. In FIG. 3 this weight is indicated in mixed lines.

   It has the shape of a disc suspended at an eccentric point from a pivot 12 on an arm 13 which is fixed on a pin 14 carried in a removable part 2a of the casing 2. On the end of the pin 14 which protrudes at outside the housing is fixed an arm 15, which by means of a ball joint 16 adjustable in different positions along the arm 15 and an articulation rod 17 of adjustable length is connected to an arm 6 fixed on the throttle shaft 6.



   In fig. 1 the gas butterfly valve 6 and the additional air valve 1 are fully closed.



  In this case the caster 10 rests on the pendulum disc 11 at a point placed at a very short distance below the suspension pivot 12, so that the pendulum disc acts with the maximum force on the angled lever. 8. When the gas butterfly valve 6 is rotated in the direction of its opening, the shaft 14 and the arm 13 are rotated in the direction of clockwise, seen

 <Desc / Clms Page number 5>

 in fig. 1 and 3 and the suspension pivot 12 is thereby moved upwards away from the caster 10, so that the force with which the pendulum weight acts on the angled lever 8 which rests on it, decreases . When the gas butterfly valve 6 is rotated to the fully open position, the arm 13 assumes the position shown for example in FIG. 3.

   When a force arises which acts on the valve 1 in the direction of its opening and which overcomes the force with which the pendulum disc acts on the arm 8, the pendulum disc will yield, regardless of the position of the arm 13 within the limits data, while the last named force will increase, until a state of equilibrium is reached.



   Not only the axis 14, but also the pivot 9 which carries the lever 8 is carried in the removable part 2a of the housing 2. The joints between the latter and the removable part have the form of rotating surfaces (cylindrical surfaces) of which the common axis is parallel to the axis 14 and to the pivot 12, so that the removable part is adjustable with respect to the housing 2 by pivoting about this axis. The removable part 2a, the circumference wall of which preferably has the shape of a half cylinder and the sides of which preferably have the shape of solid circles, is held in place by a flange 20 stretched around it, one the ends of this flange being fixed to the casing by a rivet 21 and the other end being similarly fixed to an eye, which can be tightened using a screw 22 screwed into the casing 2.



    One of the circular faces of the removable part is provided with a central opening surrounded by a neck 23, in

 <Desc / Clms Page number 6>

 which an air filter '24 is inserted. Additional air enters the crankcase through this filter.



   The adjustment of the additional air valve is carried out by rotating part 2a, preferably with the aid of a special tool indicated in broken lines at 25 in fig. 3. This tool has the form of a lever provided at one of its ends with two fingers projecting laterally and which (when the air filter is removed), can be engaged one in a cell 26 in the outer edge. of the neck 23 and the other in a cell or a hole 27 in the housing 2. By rotating the lever 25 the removable part 2a can easily be adjusted with great precision and sensitivity. During such an adjustment the tension screw 22 of the flange must only be loosened a little, so that part 2a can only be rotated under friction between it and the flange 20, which forms as a brake tape.

   To determine the correct adjustment it must be observed that if the arm of the suspension lever 13 is of length equal to the distance between the center of the circular pendulum weight and its point of suspension and that the axis of rotation of the arm 13 and the center of the pendulum disc coincide, a rotation of the arm 13 within the given limits, when the valve 1 is fully closed, does not give rise to a raising or lowering of the disc - pendulum 11, which means that the latter takes a position centered with respect to axis 14 and rotates around its own center. When after such an adjustment the screw 22 is tightened to fix the removable part 2a, this causes practically no change in the adjusted position.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  During an overhaul of the device a subsequent adjustment for wear compensation can of course be carried out in the same way.



   To remove the removable part 2a, you do not need to completely remove the screw 22 from its threaded hole in the housing 2, because it suffices to loosen it enough so that the flange can be folded to the side with the fixing rivets. as pivots to allow part 2a to be removed. The removable part 2a is reversible, that is to say that it can be put in place so that the air filter is either on the right side or on the left side, depending on the most favorable location in view of the space available when installing the device in motors of a different type.

   During such a reversal, the axis 14 is transferred from one to the other of two random spots formed in the side opposite to that which carries the air filter, the hole not used, in the case of FIGS. 1-3 the bore 28, is preferably plugged with an oil-soaked felt pad. During the overturning, the pivot 9 of the lever 8 is also transferred from one to the other of two holes made for this purpose, of which the one which is not currently in use is designated by 29 in FIG. 1.



   The inherent inertia of the pendular weight also has certain advantageous effects. When the gas butterfly valve 6 is opened rapidly, the underpressure, under the influence of which the valve 1 opens, does not decrease with the same rapidity as that with which the change of position of the arm 15 takes place which is directly resulting from the movement of the gas butterfly 6 and which gives

 <Desc / Clms Page number 8>

 This results in a decrease in the force with which the pendulum weight acts on lever 8.

   Thanks to the inertia of the pendulum weight, this phenomenon does not cause the undesirable effect that the valve performs a rapid opening movement followed by a return movement in the direction of closing, as is the case during the use of springs, The inertia of the pendulum weight has the further advantage of acting in a compensating direction, so that the additional air valve cannot vibrate, which in turn gives rise to to a reduction in wear. Finally, the inertia of the pendulum weight can be used in an automobile engine to effect a relative decrease in additional air intake during acceleration and 1 climb and to increase the relative additional air intake during acceleration. braking and descent.

   For this purpose, it suffices quite simply to mount the device with an additional air intake valve so that the removable part 2a is directed towards the front.



   In the embodiment shown in FIGS. 4 and 5 where the housing 30 of the additional air valve is integrally constructed with the carburetor housing, the pendulum weight is pivoted on the end of an arm which is attached directly to the end of the throttle shaft 6 of the carburetor protruding into the casing 30. In fig. 4 and 5 the flap 6 and the additional air valve are shown in their fully open position. When the valve 6 is turned in the direction of its closing, the arm 31 turns clockwise (seen in fig, 5) and for an unaltered position of the valve 1 the force with

 <Desc / Clms Page number 9>

 which the pendular weight acts on the lever 8 which presses against it increases.

   This force also increases when the valve 1 for an unaltered position of the arm 31 moves in the direction of its opening. The relationship between this increase in said force and the movement of the valve 1 can be adapted by appropriate choice of the position of the pivot. 9 relative to the axis of rotation of the arm 31 as well as by appropriate choice of the lengths of said arm. and the arms of the lever 8 and possibly also by an appropriate curvature of the surface of the pendulum weight which cooperates with the wheel 10. In the embodiment according to FIGS. 4 and 5 the seat 32 of the valve 1 is adjustable in the casing 30. This is connected to the carburetor casing on the one hand at the top outside the jet 33 and on the other hand at the bottom inside the butterfly valve gas 6.

   It should be noted that the device for adjusting the additional air intake according to the invention allows a simpler construction of the carburetor owing to the fact that the requirements concerning the accuracy, with which the latter as such proportion the quantity of fuel by compared to the quantity of air passing over the nozzle, can be reduced.



   It is obvious that the invention is not restricted to the described embodiments only for the understanding, many alterations being able to be carried out within the framework of protection.



   Summary.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

L'invention concerne un dispositif pour le réglage de l'admission d'air additionnel aux moteurs à <Desc/Clms Page number 10> combustion interne munis d'un tube d'aspiration comportant, à part une admission d'air principal qui pour le réglage de la puissance déployée par le moteur est réglable à l'aide d'un clapet ou analogue constitué d'habitude, dans les moteurs à carburateur, par le papillon à gaz ordinaire du carburateur, une admission d'air additionnel débouchant à l'intérieur du dit clapet et munie d'une soupape de réglage qui s'ouvre automatiquement sous l'influence de la sous-pression dans la tube d'aspiration contre l'action d'une charge variant de force dépendamment des mouvements du clapet de réglage de puissance, de manière à ce que cette charge, pour une certaine augmentation de la sous-pression dans le tube d'aspiration, The invention relates to a device for adjusting the intake of additional air to gasoline engines. <Desc / Clms Page number 10> internal combustion engine fitted with a suction tube comprising, apart from a main air intake which, for adjusting the power deployed by the engine, is adjustable by means of a valve or the like usually consisting of carburettor engines, through the regular gas butterfly valve of the carburettor, an additional air intake opening inside the said valve and provided with a regulating valve which opens automatically under the influence of the underpressure in the suction tube against the action of a load varying in force depending on the movements of the power control valve, so that this load, for a certain increase in the under-pressure in the suction tube, permette à la soupape à air additionnel de s'ouvrir plus lors d'un plus haut degré d'ouverture du clapet de réglage de puissance que lors d'une valeur moindre du dit degré d'ouverture. L'invention présente les caractéristiques suivantes : 1 La charge variable de la soupape à air additionnel est produite par un poids en forme dependule, ce poids étant suspendu de telle façon à un bras qui est mobile dépendamment du mouvement du clapet de réglage de puissance, que le dit poids puisse osciller par rapport à un levier s'appuyant contre lui sous l'influence de la force qui agit sur la soupape à air additionnel dans le sens de son ouverture, allows the additional air valve to open more at a higher degree of opening of the power control valve than at a lower value of said degree of opening. The invention has the following characteristics: 1 The variable load of the additional air valve is produced by a dependule-shaped weight, this weight being suspended in such a way from an arm which is movable depending on the movement of the power control valve, that said weight can oscillate relative to to a lever pressing against it under the influence of the force acting on the additional air valve in the direction of its opening, de manière à ce que le mouvement du dit bras de suspension dans le sens correspondant à une augmentation de l'ouverture du clapet de réglage de puissance ait pour effet une diminution de l'effort exercé par le poids-pendule sur le levier qui s'appuie contre lui tant que le dit levier reste dans la même position, et que le poids-pendule, lorsque la force <Desc/Clms Page number 11> agissant sur la soupape à air additionnel dans le sens de son ouverture surpasse l'effort exercé par le poidspendule sur le levier s'appuyant contre lui, cède tout en augmentant le dit effort, jusqu'à ce que l'état d'équilibre soit atteint. so that the movement of said suspension arm in the direction corresponding to an increase in the opening of the power control valve has the effect of reducing the force exerted by the pendulum weight on the lever which s' presses against it as long as the said lever remains in the same position, and the pendulum weight, when the force <Desc / Clms Page number 11> acting on the additional air valve in the direction of its opening exceeds the force exerted by the weight pendulum on the lever leaning against it, yields while increasing the said force, until the state of equilibrium is achieved. 2 Le poids-pendule est formé par un disque de forme circulaire qui est suspendu au bras mobile dépendamment du réglage du clapet de réglage de puissance du moteur en un point excentrique de manière 3 pouvoir osciller autour de ce point dans son propre plan. 2 The pendulum weight is formed by a circular shaped disc which is suspended from the movable arm depending on the setting of the engine power control valve at an eccentric point so as to be able to oscillate around this point in its own plane. 3 La soupape à air additionnel est au moyen d'une tige solidaire du corps de soupape suspendue à l'intérieure d'un carter à l'un des bras d'un levier en équerre pivoté dans le dit carter, l'autre bras du levier en équerre s'appuiant de préférence par l'intérmédiaire d'une roulette portée à l'extrémité de ce bras contre la périphérie du poids-pendule, dont le bras de suspension mobile est disposé et pivoté dans le carter de manière à ce que dans lés positions du bras de suspension et du levier en équerre, qui correspondent aux positions fermées du clapet de réglage de puissance et de la soupape à air additionnel, le levier en équerre s'appuie sur la périphérie du poids-pendule en un point proche du point de suspension du dit poids, 3 The additional air valve is by means of a rod integral with the valve body suspended inside a housing from one of the arms of an angled lever pivoted in said housing, the other arm of the angled lever preferably resting by means of a caster carried at the end of this arm against the periphery of the pendulum weight, the movable suspension arm of which is arranged and pivoted in the housing so that in the positions of the suspension arm and the angled lever, which correspond to the closed positions of the power control valve and the additional air valve, the angled lever rests on the periphery of the pendulum weight at a close point the point of suspension of said weight, et que lors d'un mouvement du bras de suspension dans le sens correspondant à l'ouverture du clapet de réglage de puissance le point de suspension du poids pendulaire se déplace vers le haut en s'écartant du point de contact du levier en équerre contre le poids pendulaire. and that during a movement of the suspension arm in the direction corresponding to the opening of the power adjustment valve, the suspension point of the pendulum weight moves upwards away from the point of contact of the lever at right angles against the pendulum weight. 4 La longueur du bras de suspension du poids-pendule est égale à la distance entre le centre du dit poids <Desc/Clms Page number 12> et son point de suspension. 4 The length of the pendulum-weight suspension arm is equal to the distance between the center of said weight <Desc / Clms Page number 12> and its point of suspension. 5 Le poids-pendule circulaire est disposé ou ajustable par rapport au bras de levier s'appuyant contre lui de manière à ce que dans la position du dit bras qui correspond à la position entièrement fermée de la soupape à air additionnel le poids-pendule circulaire, lors d'un mouvement de son bras de suspension, reste en position concentrique par rapport à l'axe de rotation du dit bras de suspension. 5 The circular pendulum weight is arranged or adjustable with respect to the lever arm resting against it so that in the position of said arm which corresponds to the fully closed position of the additional air valve the circular pendulum weight , during a movement of its suspension arm, remains in a concentric position relative to the axis of rotation of said suspension arm. 6 Le carter de la soupape à air additionnel comporte une partie amovible et ajustable par rapport à la partie fixe du carter, le levier en équerre et le bras de suspension du poids-pendule étant tous deux portés dans cette partie amovible. 6 The housing of the additional air valve has a removable part which can be adjusted with respect to the fixed part of the housing, the angled lever and the pendulum weight suspension arm both being carried in this removable part. 7 Les joints entre la partie fixe du carter de la soupape à air additionnel et sa partie amovible sont formés par des surfaces de rotation (surfaces cylindriques) à axe commun, autour duquel la partie amovible est ajustable. 7 The joints between the fixed part of the housing of the additional air valve and its removable part are formed by rotating surfaces (cylindrical surfaces) with a common axis, around which the removable part is adjustable. 8 La partie amovible du carter comporte une paroi périphérique en forme de demi cylindre et deux côtés en forme de cercles pleins et est maintenueen place par rapport à la partie fixe du carter au moyen d'une bride placée autour de sa circonférence et fixée par ses extrémités à la partie du carter de manière à pouvoir agir sur la partie amovible comme un ruban de frein lors de l'ajustage de celle-ci. 8 The removable part of the housing has a peripheral wall in the form of a half cylinder and two sides in the form of solid circles and is held in place with respect to the fixed part of the housing by means of a flange placed around its circumference and fixed by its ends to the part of the casing so as to be able to act on the removable part like a brake band when adjusting the latter. 9 La partie amovible, qui dans l'une de ses faces latérales est munie d'une ouverture concentrique pour l'adaptation d'un filtre à air, est réversible par rapport 1 la partie fixe du carter de manière à pouvoir <Desc/Clms Page number 13> être placée avec le filtre à air à droite ou à gauche. 9 The removable part, which in one of its lateral faces is provided with a concentric opening for the adaptation of an air filter, is reversible with respect to the fixed part of the housing so as to be able to <Desc / Clms Page number 13> be placed with the air filter on the right or left. 10 Le carter de la soupape à air additionnel est 'construit d'une pièce avec le carter du carburateur de manière à ce que l'axe du clapet à gaz dépasse à l'intérieur du carter de la soupape à air additionnel et porte directement le bras de suspension du poids-pendule, le carter de la soupape à air additionnel étant de préférence muni d'un siège ajustable pour la dite soupape. 10 The additional air valve housing is constructed integrally with the carburetor housing so that the gas valve shaft projects inside the additional air valve housing and directly carries the suspension arm of the pendulum weight, the housing of the additional air valve preferably being provided with an adjustable seat for said valve.
BE431234D BE431234A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE431234A true BE431234A (en)

Family

ID=91061

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE431234D BE431234A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE431234A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2717546A1 (en) Belt tensioner.
FR2685420A1 (en) HYDRAULIC SELF-TENSIONER.
EP1979595B1 (en) Electromechanical device for controlling a variable compression ratio engine
FR2751043A1 (en) TORSION SHOCK ABSORBER
FR2777621A1 (en) ROTATION SWING ABSORBER FOR THE TRANSMISSION LINE OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE OF A MOTOR VEHICLE
BE395742A (en)
FR2758868A1 (en) TORSION SHOCK ABSORBER
FR2508822A1 (en) SPINDLE CENTRIFUGE DRIVEN BY BELT TRANSMISSION
FR2672654A1 (en) Automatic tensioner for a belt with a tensioning pulley and adjustment spring
FR2688544A1 (en) HIGH PERFORMANCE INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH COMPRESSION RATIO AND ROTARY MOTOR TILT MOUNT ADJUSTABLE ON.
BE431234A (en)
FR2640692A1 (en) MEMBRANE CARBURETOR COMPRISING A GAS BUTTERFLY AND A STARTING FLAP COUPLED TO BE INTERDEPENDENT IN THEIR POSITION
EP0785332B1 (en) Angular positioning means for a mass relative to a horizontal axis and lighting device incorporating such a positioning means
FR2682131A1 (en) DEVICE FOR IMMOBILIZING THE LOADING POSITION OF A LAUNDRY DRUM LOADED FROM ABOVE.
FR2643964A1 (en) POWER TRANSMISSION BELT TENSION DEVICE
CH622065A5 (en) Variable-geometry wind turbine
EP0905410A1 (en) Elastic damping means, especially for a double mass flywheel and a double mass flywheel equiped with such a means
BE368321A (en)
BE376799A (en)
BE420572A (en)
FR2458683A1 (en) POWER SUPPLY ASSEMBLY OF A COMPRESSION-IGNITION ENGINE
FR2806052A1 (en) Motor vehicle rear seat passenger seat belt deflector has return disc with opening for belt and sleeve to support disc for pivoting
FR2510189A1 (en) INJECTION ADVANCE REGULATOR FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES, PARTICULARLY FOR SINGLE-CYLINDER ENGINES
CH135707A (en) Spindle for continuous spinning and twisting machines.
CH112464A (en) Rocker arm valve control.