BE429734A - - Google Patents

Info

Publication number
BE429734A
BE429734A BE429734DA BE429734A BE 429734 A BE429734 A BE 429734A BE 429734D A BE429734D A BE 429734DA BE 429734 A BE429734 A BE 429734A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
threads
wires
layers
mandrel
layer
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE429734A publication Critical patent/BE429734A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21FWORKING OR PROCESSING OF METAL WIRE
    • B21F27/00Making wire network, i.e. wire nets
    • B21F27/02Making wire network, i.e. wire nets without additional connecting elements or material at crossings, e.g. connected by knitting

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Wire Processing (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   MEMOIRE DESCRIPTIF à l'appui de la demande d'un Brevet d'Invention en   Belgique   au nom de Procède et machine pour la fabrication du treillis en fil métallique et produit ainsi obtenu.- " 
L'invention a pour objet un procéda pour la fabrication   d'un   treillis en fil métallique à maille ouverte, composé de fils croisés s'étendant en longueurs continues dans toutes les parties du treillis.

   Le treillis fabriqué d'âpres ce procédé est constitué par une série de couches, dont chacune   est   elle-même constitués par une série de fils qui s étendent obliquement ou diagonalement en travers   du.   treillis et qui, au bord de lisière. sont replies de façon à   former   une couche différente dans laquelle 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ils s'étendent transversalement au treillis en sens opposé et suivant une inclinaison inverse. Les différentes couches du treillis sont disposées les unes dans les antres et les fils sont fixés ensemnle, par exemple par une. soudure effectuée à chaque point de   croisement.   



   Ce procédé permet de fabriquer un treillis de ce   genre @     l'aide   de fils métalliques continus. Il permet également de fabriquer ce treillis   d'une   manière simpla en formant d'abord au moyen des fila un corps tubulaire, puis en aplatissant ce corps et en soudant ensuite les uns aux autres les fils qui se croisent. 



   Le présent procédé de fabrication consiste essentiellement à poser les fils sous forme de   spires   sur un mandrin tubulaire ayant une surface mobile, de telle sorte qu'à mesure que les spires sont amenées hors du mécanisme guide-fils ou fournisseur de fils, elles prennent la forma d'hélices. Le treillis tubulaire est ensuite tiré sur le mandrin et aplati sous forme de fouille ou de banda plate. Les fils posés sur la mandrin se superposent pour former des couches successives dont chacune est composée d'une série de fils. Ces couches successives posées autour du mandrin sont enroulées dans des sens opposés, de sorte que les fils hélicoïdaux d'une couche croisent  aux de la couche adjacente.

   Lorsque la struture tubulaire constituée par ces spires hélicoïdales croisées, est aplatie, les couches formant la paroi da la moitié de cette structure se superposant aux couchas de l'autre moitié   et,   comme chaque moitié du treillis   tubulaire   est composée de fils disposés dans des couches croisées,, la treillis aplati se trouve être un treillis comportant la double du nombre de couches dont est composée la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 paroi de la structure tubulaire.

   La structure tubulaire est ainsi enroulée et l'opération d'aplatissement est effectuée de telle sorte que, lorsque les couches sont ainsi superposées, celles qui formant une des moitiés de la   structure   tabulaire se trouvent placées entre celles formant l'autre moitié, d'où résulte un treillis   termine   dont les mailles ont la moitié de la grosseur de celles du treillis tubulaire. 



   La machine destinée à réaliser ca procédé est un appareil simple et   efficace   qui permet de fabriquer exactement et très rapidement le treillis objet de l'invention, la bande ou fouille   résultante   ayant des caractéristiques qui la rendent exceptionnellement robuste. 



   Le produit obtenu par le procédé et la machine ci-dessus est un treillis présentant les nombreux avantagesd'un treillis   tisser   mais dont la fabrication n'exige aucune opération de tissage. Ce treillis est composé d'une série de couches de fils qui, dans le treillis terminé, occupent des positions relatives telles qu'elles assurent virtuellement un. entrelacement des fils des   couchas     respectives,   ce qui donne une grande sécurité dans l'assemblage des éléments du treillis, venant s'ajouter à l'action des moyens de fixation des fils les uns aux autres à leurs points de croisement. Pour terminer le   treillis.,   lea fils des différentes couches sont en effet fixés les uns aux autres à quelques-uns de leurs points de croisement ou en tous ces pointa, par exemple par soudure. 



   Le treillis fini se compose de couches de fils parallèles, deux couches étant constituées par chaque groupe de fils posé sur le mandrin; les fils de ces deux 

 <Desc/Clms Page number 4> 

   couches,   quis'étendant en travers du treillis suivant des diagonales opposées, sont continus et passent d'une des couches à l'autre aux bords du treillis.   Comme   plusieurs groupes de fils sont posés sur la mandrin, le treillis terminé est composé de plusieurs paires de couches de fils superposées, et   les   fils d'une couche quelconque croisent les fils de la ou des couches adjamentes. Les fils sont posés de telle sorte que, dans la treillis terminé,, les fils des couches alternantes se trouvent entre les fils desantres couches dont les fils leur sont parallèles. 



   L'invention comprend ainsi. à titre de produit industriel nouveau, un treillis perfectionné dans lequel certains des fils, dirigésobliquement en travers du treillis dans un sens, passent an-dessus et au-dessous des fils alternants qu'ils croisent et qui son situés dans d'autres couches du treillis,   cette   partioularité donnant au. treillis l'aspect, la solidité et les avantagesd'un treillis tissé. 



   Les dessins annexés montrent un mode de réalisa- tion avantageux de la machine destinée à réaliser le procédé et le produit objet de l'invention. 



   La   f ig.l   de cesdessins est une vue en plan de cette machine. 



   La   fig.3   en est une vue de coté. 



   La fig.3 est une   -vue   en plan du. mécanisme de commande principal. 



   Les fig. 4, 4A et 4B constituent par leur ensemble une coupe longitudinale verticale ( partie en élévation) de la machine   complète,   à plus grande échelle. 



   La   fig.5   est une vue de   détail,,   en coupe longitudinale, d'un des bras guide-fils. 



   Les fig.6 et 7 sont deux coupes transversales 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 faites   respectivement   par les   lignes   6-6 et   7-7   de la fig.4. 



   Les fig.8, 9 et 10 sont des coupes transversales, faites respectivement par les lignes 8-8, 9-9 et 10-10 de 
A la   fig.4 .   



   La   fig,ll   est la coupe de détail d'un des mécanismes de commande d'un transporteur de mandrin. 



   La   fig.12   est une coupe de détail,, faite par la ligne 12-12 de la fig.10. 



   La fig.13 est une vue de détail* en   élévation,   d'une partie du.   mandr@n   formant le corps, l'un des trans- porteurs étant représenté en élévation et le mécanisme de commande en coupe. 



   La   fig.14   est une coupe longitudinale faite par la ligne   14-14   de la fig.13. 



   La   fig,15   est une vue de détail, en perspective, d'une partie d'une des   chaînes   transportauses, cette vue montrant le dispositif destiné à venir en pris* avec le corps tabulaire et à faire mouvoir ce corps la long du mandrin. 



   La fig.16 est une coupe transversale de détail, faite par la ligne 16-16 de la   fig.14.   



   La   fig.17  est une coupe transversale faites par la ligne   17-17   de la fig.4B 
La   fig.18   est une coupe longitudinale faite par la ligne   18--la     CI@   la fig.17. 



   La fig.19 est une vue en plan d'une partie de l'extrémité de sortie du mandrin et d'un des transporteurs agissant le long de cette extrémité. 



   La fig.20 est une coupe verticale faite par la ligna 20-20 de la fig.19. 



   La   fig.21   est une   vue   de détail, en plan, d'une parité d'un des transporteurs de fixation et de tension. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La   fig.22   est une vue de côté, à;plus grande   échelles,   du   mécanisme   de la   fig.21,   une partit étant   représenté@   en coupe . 



   La fig.23 est une coupe   ci*   détail,   faita   par la ligne   23-23   de la fig.21. 



   La fig.24 est une coupe transversale verticale faite par la ligne 24-24 de la fig.20. 



   La fig.25 est une vue en bout   d'un.   des  têtes   porte-fil, cette tête étant représentée dans la position -voulu* pour   recevoir   un fil. 



   La fig.26 est une vue analogue   à   la fig.25. mais représentant la tôte après qu'alla a été   amende   par rotation à une position de verrouillage du fil. 



   La fig.27 est une -vue en   perspective     d'une   partie du transporteur de fixation et de tension, cette figure montrant une des   tiges   et sa tête de fixation. 



   La fig. 28 est une -vue analogue à la   fig.19,   mais montrant le prolongement du transporteur de fixation et de tension en avant de la   fig.19.   



   La   fig.29   est une coupe longitudinale verticale par la ligne 29-29 de la fig.28. 



   La fig.30 est   un@   vue en   bout*,   prise de l'exté- rieur du dispositif de commande d'une paire de tiges de      fixation. 



   La fig.31 est une vue de détail, en plan, représentant la mode de verrouillage des tétas de fixation   avec   la lisière du treillis. 



   La fig.32 est une coupe faite par la ligne 32-32 de la   fig.31.   



   La fig. 33 est une coupe transversale verticale faite par la ligne 33-33 de la   fig.4B   et montrant la soudeuse en élévation. 



   La   fig.34   est une vue de côté de la soudeuse. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   La fig.35 est une vue en plan du mécanisme servant à actionner la soudeuse au moyen de l'arbre de commande principal. 



   La fig.36 est une coupe verticale faite par la ligne. 36-36 de la   fig.33.   



   La   fig.36   est une coupe faite par la ligne 36a-36a (   fig.36    ).-   
La   fig.37   est une coupe, à plus grande échelle, de la partit supérieur* de la soudeuse. 



   Ma   flg.38   est une vue de côté, à grande échelle,   avec   coupe verticale partielle, du contacteur- inférieur de la soudeuse. 



   La fig.39 est une vue en plan partielle du 
 EMI7.1 
 contaetour inférieur de la soudeuse. 



   La fig.39A   représenta..   à plus grande échelles une partie d'une des barres de contact. 



   La   fig.40   est une vue en plan   d'un     fragment   de treillis fabriqué par la machine, 
La   fig,41   est une vue en plan   d'un   morceau de treillis obtenu par le présent   procéder   
La fig.42 est la vue en perspective   du.   treillis, en cours de fabrication, au moment   o,   les deux parties 
 EMI7.2 
 de ce treilliaaont sur la point d'être appliquaes l'une contre l'autre dans la position finale, 
La fig.43 est une coupe fait* par la ligne III-III de la fig.42. 



   La fig.44 est une coupe fait* par la ligne   IV-IV   de la fig.41. 



   La   fig,45   est une vue en plan d'un fragment d'une forme de treillis légèrement   modifiée.   



   La   fig.46   est une vue en perspective du treillis de la fig.45. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   La   machine   conforme à l'invention est destinée à fabriquer une longueur continue d'un treillis à maille ouverte composé de plusieurs   couches   dont chacune. est en   relation   avec toutes les autres, la treillis entier comportant des   lisières   oommunes à tontes les couches. 



  Les fils dont est composé le treillis   s'étendent   alterna- tivement dans un sans et en sens Inverse d'une façon continue et ininterrompue et chacun d'eux   constitue   uns partie de plusieurs couches, le fil passant   d'une   des couches à une antre, alternativement dans un sens et en sens inverse. à chaue changement de direction qui a lieu aux lisières. 



  Chacun des fils est fixé à tous les autres aux pointe de   croisement,   ce qui donne un treillis constituant pratiquement une pièce unique. 



   Comme on la Toit. en se référant d'abord aux vues   d'ensemble   des fig.l et 2, la machine comprend essentiellement trois parties: un mécanisme servant à fournir les fils, un   mécanisme   serrant à façonner le treillis et une soudeuse. La machine comporte un mandrin 45 serrant à former le corps et à   l'une   des extrémités duquel se trouvent deux tambours de support 46 et 47 qui amènent les groupes de fils au mandrin sur lequel ces fils sont enroulés dans des sens opposés sous forme   d'hélices.     L'extrémité   du mandrin opposée aux tambours 46, 47 Ta à la fois en   se   rétrécissant et en s'élargissant, comma on l'a indiqué dans   l'ensemble   en 48.

   Un dispositif est prévu pour écraser le corps tubulaire constitué sur le mandrin 45 et pour l'étaler   latéralement   sous forme   d'une   feuille ou bande à double paroi qui est transporte à travers une soudeuse 49, qui soude les divers fils à   leurs   points de   croisement   et constitue ainsi le treillis fini. 



   Comme on la voit plus particulièrement sur les   fig.4,   4A, et 4B, un arbre central   50,   fixé à l'une de ses 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 extrémités dans un montant appropria 51,   s'étend     à   travers les tambours transporteurs Jusqu'aux   extrémités   48 du mandrin 45. Dans ce tambour peut tourner un arbre.   tubulaire   
52 supporté par des paliers 53 portés par un autre montant 
54 voisin du montant 51. A cet arbre 52 est fixé la tambour 46, qui   est   directement adjacent à l'extrémité réceptrice du mandrin 45, l'axe de rotation de cet arbre   coïncidant   avec l'axe de ce mandrin.

   Comme il est représenté, le tambour 46 est constitué par des plateaux 54 reliés entre eux par des entretoises 55 sur lesquelles sont montés des groupes de magasins porte-fil, formant bobines de fil, 56. Dans   l'exemple   représenté, ces groupas sont au nombre de six et   comprennent   chacun cinq   bobinas   56, mais ce nombre peut, bien entendu., varier si on la dsire, Le tambour 46 reçoit un mouvement de rotation d'un arbre moteur prinoipal 57 ( fig.1 et 3 ) qui s'étend   longit.     dinalement   et parallèlement   à   la partie inférieure de la machine et qui peut lui-même être   aotionné   par un moteur 58. convenablement accouplé avec cet arbre.

   Sur cet arbre est oalé un pignon d'angle 59 engrenant avec un antre pignon d'angle 60 monté sur un tronçon d'arbre transversal   61.   



  Ce tronçon d'arbre 61 porte une vis sans fin 62 qui engrène avec une grande roue à vis sans fin 63. fixée à l'arbre de commande tubulaire 52 sur lequel est monté le tambour 46. 



   Les tambours 46 et 47 sont disposés en tandem , et, comme représenté, suivant un axe   commun. Le   tambour 47 est constitué par deux plateaux   espacés   64 et 65   portés.   par uu   attire   arbre tubulaire 66 qui est supporté, comme on le voit en 67. par l'arbre   tubulaire   52 s,ur lequel il peut tourner.

   Les plateaux 64 et 65 sont reliés entre eux par des entretoises 68. qui portent aussi des magasins porte-fil formant des groupes de bobines 69 disposées comme 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 les bobines  56.  Ce tambour 47 est mis en   rotation   en sens inverse du tambour 46 et, à cet effet, la plateau 65 forme une roue hélicoïdale 70 qui est actionnée par une vis sans fin 71 montée sur un arbre transversal 72 accouplée comme on l'a représenté en   73,   arec l'arbre moteur principal 57. 



   Le mandrin 45 ( voir en   particulier     fig.4   et 4B) constitue, dans son ensemble, une cage munie de plateaux   extrêmes   espaeéa 74 et 75 sur lesquels sont   montées   une série de   chaînes   transporteurs sans fin 76. dont   les   brins extérieurs se   meurent   en s'éloignant des tambours et forment un ensemble tubulaire. Ces chaînes portent, à certains intervalles de leur longueur, desgroupes de taquets saillants 77 destinés à se placer derrière les fils pour les faire mouvoir le long du mandrin.

   A la base de ces taquets 77 se trou-vent des plaquesde butée ou de guidage 78 sur   lesquelles   glissent les   fils ,   La chaîne inférieure du groupe est   représentée   plus   particulièrement   sur les   fig.14   et 16. Le   br@@   extérieur de cette chaîne est de préférence supporté par desguides 79 sur   lesquels   glissent   les   axes ou tiges extérieurs 80 des chaînes, ce qui   empêche   cette   chaîne   transporteuse particulière de s'infléchir vers le bas. 



   On remariera ( voir fig.1, 2, 4 et 4A) qu'entre l'extrémité du tambour 46 et la mandrin 45 est supportée, de façon   rotative,   une pièce embulaire 81, dont la palier de support 82 forme un berceau 83, La pièce annulaire 81 est munie   d'une   denture hélicoïdale périphérique 84 et est entraînée par une vis sans fin 85, qui est   accouplée,   comme il est indiqué en 86 ( fig.3) avec l'arbre moteur principal 57, La pièce annulaire dentée 81 tourne dans la même sens que le tambour 47, auquel elle est reliée par des 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 entretoises 87 portant des douilles d'aspacement 88.

   La   pièce   annulaire 81 est aussi reliée au plateau 64 par des guides tabulaires 89 qui sont ouverts à leurs extrémités et à travers   chacun   desquels passent les fils métalliques provenant d'un des groupes de bobines 69. 



   A la pièce annulaire 81 sont fixés une série de bras fournisseurs de fils ou guide-fils 90, qui font saillie longitudinalement   au-dessus   de l'extrémité adjacente du mandrin 45 et qui   comportent   chacun un groupe de galets de guidage ou autres organes appropriés   91   sur lesquels passent les fils métalliques sortant des tubes   @9.   



  Le plateau 54 du tambour 46, plateau qui est dans son ensemble logé à l'intérieur de la pièce annulaire   81   porte   d'autres   bras guide-fils 92 qui sont munis de galets de guidage 93 sur lesquels passent les fils arrivant des bobines 56,   chaque   bras agissant de préférence sur les fils arrivant dtun des groupes de bobines. 



   Le fonctionnement de l'appareil ainsi établi est le suivant; 
Comme les deux tambours   porte - bob Ina s   tournant dans des sens opposés et qu'un des groupes de bras guide- fils 92 se meut à l'intérieur du chemin paroouru par   l'autre   groupe et en Bons   invarse   de celui-ci, il,est clair que ohaque bras enroule autour du mandrin plusieurs fils sous forme d'hélices continues. les bras d'un des groupes, par exemple du groupe 92, posant ses fils sur le transporteur dans un sens et ceux de   l'autre   groupe 90, posant un groupe de fils sur le transporteur en sens inverse du premier groupe; les fils étant espacés les uns des autres. 



   On peut fabriquer un type différent de treillis en faisant tourner les tambours porte-bobines dans le même sens ou en utilisant un seul tambour. Le treillis   résultait   

 <Desc/Clms Page number 12> 

 de cette opération ne comporte pas de fils entrelacée, mais tous les fils situés d'un côté du treillis s'étendent dans un des sans et tous les fils s'étendant dans l'autre sens sont   situes   de l'autre côté du treillis. 



   A mesure que   s'effectua   la pose defils, les brins extérieurs des transporteurs 76 se meuvent   oonti"   nuellement le long du mandrin 45 en s'éloignant des bras guide-fils. Le corps   tabulaire   ainsi constitué se meut donc continuellement le long du mandrin vers l'extrémité de sortie de ca mandrin. 



   Pour effectuer le mouvement des transporteurs 76, on utilise de préférence le mécanisme représenté sur la fig.10. Comme on le voit sur la fig.4A, au plateau 54- du tambour porte-bobine 46 est fixé un   prolongement   tubulaire 94 tournant sur un roulement à galets ou autre coussinet approprié 95. Ce prolongement 94 se termine à son extrémité extérieure par une grande roue dentée 96. 



  Dans des consoles 97 fixées   au,plateau     74   du mandrin sont tourillonnés une série d'arbres de renvoi radiaux 98 portant à leur extrémité interne des pignons d'angle 99 qui engrènent aveo la roue d'angle 96, Les arbres 98 portant aussi des pignons d'angle 100 qui engrènent avec des roues d'angle 101 disposées transversalement et solidaires de roues à chaîne 102 autour desquellespassant les   chaînes   transporteuses 76. 



     'En   plus des chaînes transporteuses 76 dont il Tient d'être question, on a   prévu   sur les cotés opposés du mandrin 45, deux transporteurs spéciaux qui sont destinés à entrer en prise avec les   cotés   opposés du corps tubulaire de treillis et à provoquer son écrasement et son aplatissement de façon que les parois   supérieure   et inférieure dudit corps soient amenées an contact l'une de l'antre et que ce corps soit ainsi converti en une 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 bande de treillis à maille ouverte comportant des fils continus s'étendant diagonalement en travers de la banda, alternativement dans un sens et dans le sens inverse. 



   Ainsi qu'il a déjà été expliqua l'extrémité de sortie du mandrin   45   va an se rétrécissant à la fois par le haut et par la bas jusqu'à un bord transversal assez épais, tout en s'élargissant   transversalement   jusqu'à ce bord. En d'autres termes, l'extrémité ou bord transversal est plus long que le diamètre de la partie tubulaire du mandrin. 



   Dans son mouvement vers oette partie amincie, la portion tabulaire s'aplatit et s'élargit et   les   trans- porteurs spéciaux susmentionnés ont pour but de sa condor ou   d'effectuer   cette opération, en même temps qu'ils servent à maintenir les fils sous tension et dans clos positions relatives convenables et à entraîner   le   treillis. 



  Il est bien entendu qu'un de cestransporteurs   est   prévu de chaque cote du mandrin et, étant donne: que les deux transporteurs sont de préférence identiques, la description   détaillée   de   l'un     d'eux   sera suffisante. 



   On voit sur la   fig.l   que ces transporteurs désignés dans leur ensemble par 103., partent de l'extrémité de sortie du mandrin 45 et sont munis de portions diver- gentes 104 qui se meuvent parallèlement aux cotés divergents de l'extrémité amincie 48 du. mandrin, puis parallèlement les unes aux   autre s,   comme il est représenté en 105, à travers la soudeuse 49. 



   On voit, sur les   fig.19   et 28,montrant plus en détail ces transporteurs, que chacun d'eux utilise deux   chaînes   sans fin 106, disposées à un certain écartament l'une de l'antre et agissant en parallélisme. Les maillons de ces  chaînes   transporteuses sont   percés   de trous de guidage 107, dans lesquels passent des tiges ou axes 108 pouvant 

 <Desc/Clms Page number 14> 

   tourner   dans castrous. Chacune destiges   108   porta, à son extrémité   Intérieure,,   une tête 109 présentant une fente. transversale 110 dans laquelle passe la partie d'un fil qui est destinée à constituer le bord de la lisière de la bande de treillis ( voir fig.25 ).

   La partie de la tête qui est située derrière cette fente, présente nne creusure 111 qui s'élargit radialement à partir de l'axe dans les deux sens, de sorte que la fante 110 constitue l'entrée de cette creusure ( Toir   fig.32 ),   Les tiges 108 sont disposées par   raira   et,   à   leur extrémité extérieure, elles sont reliées entre elles par des secteurs dentés 112 de sorte que, lorsque l'une d'elle tourne dans l'un des sens,   l'autre   tourne en sens inverse.

   Une de  tiges   de chaque paire porte en   outre,   à son extrémité extérieure, un bras de manivelle 113 pourvu d'un galet 114 qui coulisse dans la   rainure-se    d'un rail 115 convenable ment supporté par des montants 116 placés la long des transporteurs; ce rail 115 a une forme telle qu'à l'extrémité arrière des   transporteurs,   il maintient lestiges de manière que les fentes 110 des   têtes   se trouvent en ligne avec les fils métalliques. 



   Les extrémités intérieuresdes tiges   108   sont engagées dans   des   glissières ou chemins 48a prévus dans le côté du mandrin 48 et qui serrent de guides et permettent aussi aux tiges de se mouroir assez loin pour que les fils métalliques s'engagent à fond dans les fentes. 



   Pour tirer les bords du tre illis tubulaire vers l'extérieur de façon à aplatir ce treillis pendant qu'il est entraîné vers l'avant, les tiges 108 sont déplacées ,vers   l'arrière.   pendant qu'elles avancent avec le treillis. 



  Ce résultat est obtenu grâce à un chemin de came   117   parallèls au chemin de oame 115 et dans lequel roulent des galets 118 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 montés sur des axes 119 disposés verticalement dans les maillons de chaîne 106. Cette   disposi@  tion est telle que les tiges 108 se déplacent vers l'intérieur ou vers l'extérieur à travers les trous de guidage 107.      



   Ces transporteurs et les chemins de came sont disposés de telle sorte qu'à l'extrémité de sortie du mandrin 45, juste en aval de la partie   amincie   48, les tiges   se   meuvent vers l'intérieur ( voir   fig.24),   de sorte que les fils métalliques pénètrent dans les fentes 110, après quoi, en raison du   déportage   du chemin 115, les tiges se trouvent successivement contraintes à tourner dans la position représentée sur la fig.25 à la position représentée sur les fig.

   26 et 32, Les fils sont ainsi verrouillés dans les têtes, car ila ont alors cessé d'être en alignement avec les fentes 110,   O@ comprend   ainsi que lorsque les tiges avec lesquelles les fils sont fermement en prise se meuvent le long des parties divergentes 104 du transporteur longeant la partie amincie 48 du- mandrin., les parois supérieure et inférieure du treillis tubulaire s'élargissent latéralement, en   marne   temps que le corps tubulaire s'aplatit sous forma de bander la paroi supérieur venant reposer sur la paroi   inférieure:

  .   En même temps, lesfils se   trouvent     disposées   sur le mandrin de tells maniera que, lorsque l'une des parois descend pour venir s'applique r sur l'autre, les fils transversaux de la couche supérieure viennent se placer entre les fils transversaux de la couche inférieure. Par suite. le corps tubulaire,qui était initialement à   mailla   relativement grosse ou large, se trouva converti en une bande ou feuille à maille réduite de moitié. De plus, les fils sont continus, de sorte que la lisière est constituée par les parties en forme de boucle. En   d'autres   termes. 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 chacun des fils court d'une façon continue à travers les différentes couches alternativement dans un sens et en sens inverse. 



   La feuille ainsi établie passe ensuite dans la soudeuse   49,   dans   laquelle,   de préférence, lesfils sont soudés les uns aux autres à leurs points de croisement. Il peut ne pas être nécessaire de souder tous les croisements, bien que ceci puisse être effectue aisément;

   mais, dans tous les cas, que chacun des   croisements   soit soudé ou qu'il reste certains croisements non soudés, les fils croisés des deux couchas principales sont soudés les une aux antres dans chaque couche et les fils croisés des deux couches sont aussi soudés lesuns aux autres, de sorte que les  couches     individuelles     de   chaque couche   principale   sont fixées entre   elles   et que ledeux couchas principales sont aussi soudées l'une à l'autre, Par conséquent,, le produit est normalement formé de fils entrelacés soudés les uns aux autres. 



   La soudeuse utilisée est avantageusement établie comme suit: 
Cette soudeuse comporte un bâti principal qui est composé de deux parois latérales espacées 125 et d'une paroi supérieurs 126 et qui est placé   au..delà   de l'extrémité de sortie du mandrin 45. Les transporteurs 103 passent à travers la soudeuse près des parois latérales   125,   leschaînas 106 passant autour de roues 127 montées sur un bâti de support apparié 128 disposé au.-delà de la soudeuse. 



   La rainure-came 115 est disposée de façon à libérer les bords du treillis des fentes prévues dans les extrémités des tiges 108 au moment où ces bords sont sur le point d'atteindra lesroues   127,   le treillis étant terminé à ce moment. 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 



     Entre   les parois latérales 123 et dans des paliers appropriés de cas parois est tourillonné un arbre transversal principal 129 qui est disposé entre les   @   des chaînes 106. L'arbre de commande principal. 57 de la machine entraîne au moyen de pignon 130 un arbre intermé- diaire 131, qui entraîne à son tour, à l'aide de pignons d'angle   133,   un arbre vertical 132 situé à l'extérieur de la paroi 125. L'arbre transversal principal 129 reçoit sa commande de l'arbre vertical 132 à   l'aide   d'une vis sans fin 134 portée par ce dernier et engrenant avec une roue à vis sans fin 135 montée sur l'arbre 129. 



   Sur une roue à   chaîne   136   mont6e   sur   l'extrémité   de l'arbre transversal principal 129 passe une chaîne 137 passant d'autre part sur une roue à chaîne 138 montée sur un arbre transversal 139 qui est supporté par le bâti 128 et sur   lequel   les roues 127 peuvent aussi être montées, cet arbre actionnant les chaînes 106 des transporteurs 103. 



   Las contacts de   s@@dage   destinés aux côtés infé- rieurs des joints des fils métalliquas sont constitués comme suit: 
Deux arbres transversaux 140, 141 tourillonnés dans les parois latérales 125 de la machine, sont disposés entre les brins des  chaînes   106.

   L'arbre 141, qui est situé vers   l'extrémité   d'entrée de la soudeuse, reçoit sa commande de l'arbre transversal principal 129 à l'aide d'une roue à chatne 142 montée sur lui. d'une roue à chaîne 142a montée sur l'axe principal, et d'une   chaîne   de trans- mission 142b, chacun des arbres 140, 141 porta une série de roues à chaîne 143, qui sont da préférence espacées de   distances     égales   sur une partie de leur longueur sensiblement égale à la largeur du treillis, ces roues étant placées au-dessous du chemin du dit treillis. 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 



   Des chaînes 144 passent autour desroues à chaîna 143   portées   par les arbres 140 et 141 ; ces chaînas portent entre elles, montées sur leurs surfaces extérieures, uns série de barrates transversales en cuivre 145 qui servent de contacts pour les opérations de soudure et qui sont espacées les unes des antresde façon à   coïncider   avec les rangeas successives de points de croisement du treillis à mesura que l'opération se poursuit. 



   Lesbarrettes de ouivra 145 sont munies de bords supérieurs de forma   spatiale,   destinée à entrer en prise avec les mailles du treillis. Chacune d'elles présente une série d'entaillas espacées   146  ( voir   fig.39 )   destinées à recevoir les électrodes,   comme   il sera décrit plus loin, et des canaux angulaires   147   destines à   recevoir   les fils entre les orausures et les borda des barrettes. Lorsque chaque barrette Tient   @e   placer au- dessous   d'un   rang de croisements de fils, les joints se logent dans les creusures 146, alors que les parties en relief 148 des barrettes font saillie à travers les mailles. 



  Cette disposition assure la mise et le maintien positif des joints à souder en position convenable   au-dessous.   des   électrodes.   Il y a lion de noter que les creusures des barrettes adjacentes sont disposées en quinconce pour   s'adapter   au dessin des croisements de fils. 



   En vue de constituer un support ferme pour l'opération de soudure, on a prévu une table sur laquelle lesbarrettes de cuivre 145 se meurent à mesure qu'elles avancent. La table est composée d'une série de plaques 149 supportées par des ferrures 150 montéessur les arbres 140 et 141. Les chaînes  144   passent dans des canaux 151 prévue entre lesplaques,   e t   lesextrémités inférieures de la série de barrettes supérieures reposent sur les extrémités supérieures des plaques. 



   Un bâti 152 servant à supporter les électrodes 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 est monté de façon à effectuer un mouvement de va-et-vient vertical dans le bâti de la soudeuse. Ce bâti 152 est muni   dtorganes   latéraux 153 qui comportent des rebords exté- rieurs 154 engagés dans des glissières 155 montées sur desailes 156 desparois latérales 125,, Les organes latéraux peuvent être pourvus de butées appropriées 157. 



    Entre   le s   organe s   latéraux 153 sont montés sur ces organes trois pièces transversales 158,159 et 160 situées les unes au-dessus des   autre s,   La pièce supérieure 158 peut avantageusement être établie sous forme de poutrelles à double T; les pièce s inférieures 159, 160 sont faites en une matière   non-oonduotrioe.   



   Pour communiquer un mouvement alternatif au bâti à électrodes, un arbre à   cames   161 est monté au- dessus de ce bâti et tourillonné dans les paroia latérales 125. Cet arbre reçoit sa oommande de l'arbre vertical 132 à l'aide de pignons dtangla 162. Des   camus   163, ayant   ohacune   une seule saillie de oame , sont montées sur l'arbre 161 et   coopèrent   avecdes galets 164 et 165 montés respec-   tivement   au-dessus et au-dessous des  cames   dans un boîtier 166.

   Chacun des boîtiers 166 est fixé par   san   extrémité inférieure à l'aile supérieure de la pièce supérieure 158 du bâti à, électrodes; l'extrémité supérieure du dit bottier porte une tige de guidage verticale 167 qui traverse un guide porté par la paroi supérieure 126 du bâti de la   soudeuse.,   l'extrémité de la tiga 167 étant munie d'un collet 168 sur lequel prend appui un ressort de compression 169. On remarque ra   que,   lors de sa rotation, l'arbre 161 provoque sous l'aotion de la came, l'abaissement du bâti à électrodes d'une façon intermittente, ce bâti étant normalement maintenu, dans sa position haute sous l'aotion des ressorts 169. 



   Le mode de support des électrodes par leur bâti est le suivant: 

 <Desc/Clms Page number 20> 

   hea   pièces horizontales 158, 159 et 160 sont espacées les unesdes autres par des parois   170   et 171, respectivement, qui sont situées dans leur axe et faites en une matière isolante. De chaque   côté   de la paroi sont disposées des   rangeas   de douilles 172, en matière isolante talle que la   fibre,   qui sont espacées   d'axe   en axe d'une distance égala à la distance d'axe en axe des mailles du treillis et qui   présentent   desalésages centraux 173. A leur extrémité inférieure, ces douilles sont engagées dans des ouvertures de la pièce transversale intermédiaire   159.   



  Les douilles situées d'un coté sont décalées par rapport à celles situées de l'autre   cote,   et elles occupent des positions telles qu'elles assurent la mise en coïncidence des   électrodes   qu'elles maintiennent, avec les creusures 146 des barrettes de cuivre 145. Des iris de réglage 174 traversant l'aile inférieure de la pièce transversale supérieure 158 et comportent des prolongements inférieurs   engages   dans les alésages centraux des douilles. 



   Lesélectrodes 175 ont la forme de tiges allon- gées dont les extrémités supérieures sont lagées dans les alésages   173   des douilles 172. Ces électrodes s'étendent vers le bas à travers la pièce transversale 160, de préférence à travers des coussinets 176. Les vis de réglage 174 serrent à règler la pression exercée sur des ressorts à boudin   177   intercalés entre les extrémités de ces vis et les extrémités des électrodes, Des rondelles isolantes 177a sont intercalées entre les ressorts et les extrémités des vis de règlage. Des organes  d'errât,   tels que les goupilles transversales 178, servent à empêcher les électrodes de tomber à l'extérieur lorsque le bâti à électrodes est   relevé.   

 <Desc/Clms Page number 21> 

 



   Le courant est fourni aux électrodes par une série de transformateurs 179 montés sur des supports transversaux appropriés 180, Les   secondaires   de ces transformateurs sont munis de fils   conducteurs   flexibles 181, et les fils conducteurs provenant de chaque transfor- mateur sont reliés à deux électrodes adjacentes. La courant partant d'une électrode passe par le joint à souder, dont l'extrémité   supérieure   est en contact avec l'électrode, puis par la barrette de   cuivre,   d'où il passe   à   l'autre électrode, les deux joints adjacents   é tant   ainsisoudés. 



   La soudeuse fonctionne comme   suit,   étant supposé que tous les engrenages ont été disposés de façon à assurer unesynchronisation parfaite des pièces. 



   Le treillis aplati, transporté par le s   chaînes   106 à partir du mandrin, est amené en prise avec les barrettes de cuivra 145 des chaînes 144, et les mailles sont raques dans les creusures 146. Pendant que le traillis continue à avancer, un rang de croisements de fils Tient se placer au-dessous de chaque   occupe   d'électrodes. Tomme il est représenté sur la   fig.39,   il existe deux rangs de      croisements entre les groupes d'électrodes, l'un d'eux ayant déjà été soudé par le premier groupe   d'électrodes   et l'autre étant sur le point d'être traité par le second groupe. 



   Lorsque les croisements de fils   occupant   les positions voulues, la saillie de   carnet   163 agit sur le galet 165 pour abaisser le bâti à électrode 152, de façon à amener les électrodes au contact des parties supérieures des fils supérieurs des   croisements   placés au-dessous d'elles. Les ressorts 177 sont suffisamment puissants pour exercer la pression nécessaire en vue d'une soudure efficace. Il suffit d'une très courte période de temps pour exécuter des soudures parfaites. En fait, ces périodes 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 sont si courtes qu'il n'est pas nécessaire d'interrompre   le   mouvement, du treillis vers l'avant, celui-oi étant délivré par l'extrémité de sortie de la soudeuse, où il est libéré par lestransporteurs 103. 



   Une section de treillis fabriqué par cette machine est représentée en plan sur la fig.40. Le fil désigna par "1" s'étend en travers de la partie supérieure entière du treillis et croise chacun des fils s'étendant dans l'autre sens, Lorsque ce fil "1" atteint le bord, il suit la lisière sur une courte distance,, puis, comme le fil "4",  reoroise   le treillis sur sa face de dessous, tous les fils inférieurs s'étendant dans l'antre sens. 



  Les références   "1".   "2",   "3",  et "4" indiquent l'ordre des fils allant du sommet du treillis vers le bas. Les fils qui formant les éléments "1" et "4" sont ceux qui sont disposés à l'extérieur du treillis tubulaire formé sur le mandrin. Les éléments "2" et "3" sont toujours placés entra les éléments "1" et "4"; chaque élément "2" croise   au-dessus   de   l'élément     "3"   et s'étend parallèlement aux éléments "4" et, à chaque bord, cet élément change de direction et se convertit en un élément "3" qui est parallèle aux éléments "1" et passe au-dessous des éléments "2". 



   Comma on le voit sur lefig.41, 42, 43 et 44 des dessins, le treillis obtenu par le présent procédé et par la machine ci-dessus décrite, est ainsi composé de deux   couohes     extérieures   1 et 4 et de deux couchas intérieures 2 et 3, Les fils 1 sont parallèles aux fils 3 et croisent les fils 2 et 4. Les fils 1 et 4 constituent les deux couches extérieures du treillis et passent d'une de cescouches à   l'antre,   aux bords du treillis.

   Le 

 <Desc/Clms Page number 23> 

 fils 2 d'une des couches intérieures sont continues   avec   les fils 3 de l'autre couche intérieure, ces fils passant d'une des couches à l'antre à chaque bord du treillis et s'étendant obliquement ou suivant des diagonales opposées en travers du dit treillis. les fils des deux   couchas     extérieures   se croisent sur les   marnas   a8tés à tous les points de croisement, c'est-à-dire qu'à chaque point de   croisement   des fils 1 et 4, les fils 4 sont situés sur le même côté des fils 1. 



  De même .les fils 2 croisent toujours les fils 3 sur le même   cote.     Les  fils 4 sont parallèles aux fils 2 et croisent les fils 3 de part et d'autre de ceux-ci. Il en est de même des fils 1 et 3 qui sont   parallèles   et croisent   ls s   fils 2 de part et d'autre de ceux-ci. Par conséquent, comme un des fils 3 s'étend en travers du   treillis   at croise   alternativement   les fils 2 et 4; ce fil passe au- dessus et au-dessous defils alternants qui le croisent. 



  De la même manière, un des fils 2 s'étendant en travers du treillis passe alternativement au-dessus des fils 3 et au-dessous des fils 1. Ce passage alternant des fils 2 et 3 au-dessus et an.-dessous desfila qui les croisent donne au treillis un aspect qui est la caractéristique d'un treillis tisse, outre qu'il lui confère des qualités de beaucoup supérieures à celles des treillis faits de fils simplement croises. 



   Si l'on se réfère en particulier à la fig.41, et si l'on suit un des fils extérieurs 1 en travers du treillis, on voit que ce fil croise tous les fils 2 et 4 s'étendant en sens inverse sur un des côtes, qu'il passe dans l'autre couche extérieure au bord du treillis et qu'il recroise le treillis dans une direotion diagonale 

 <Desc/Clms Page number 24> 

 opposée à   celle   suivant laquelle le  fila 4   croisent tous lesfils 1 et 3 sur le même   coté.   De même , si l'on suit un des fils 3 en travers du treillis, on voit qu'il est parallèle aux fils 1, qu'il croise toujours le treillis sur la même coté des fils 2 et toujours sur le côté des fils 4 qui est opposé au coté sur lequel il croise les fils 2.

   En d'antres termes, lesfils 3 passent entre les fils 2 et 4 et les fils 2 passent entre les fils 1 et 3. 



  Comme les fils parallèles 1 et 3 alternent. de même que les fils parallèles  2   et 4, les fils 2 et 3 passent alternativement au-dessus et au-dessous desfils qu'ils croisent comme décrit précédemment. 



   En raison de ce croisement des fils alterna-   @ivement   au-dessus et au-dessous et des avantages que ce système confère au treillis, celui-ci peut être judicieu- sement appelé "semi-tissé". 



   Dans certaines applications des treillis à maille ouverte, il peut   être   utile de renforcer le treillis pour   l'empêcher   de s'allonger   longitndinalement,   Les fig.45 et 46 représentent un tissu ainsi renforoé, Les fils de renforcement 5 et 6 sont disposés dans le treillis entre les maux couches intérieures composées respectivement des fils 2 et 3. 



   Dans la fabrication de ce type de treillis, les fils de renforcement peuvent être introduits dans le treillis pendant que s'effectue l'aplatissement du treillis. 



  Ces fils peuvent être fixés aux autres fils du treillis à leurs pointe de croisement, de la même manière que les autresfils croisés du treillis sont fixés less uns aux autre s. 



   Comme on l'a indiqué sur la   fig.45,   les fils de renforcement peuvent être disposés en tous points désirés da la largeur du treillis. On peut les disposer de façon 

 <Desc/Clms Page number 25> 

 qu'ils passent par une ligne des points de croisement des fils diaganaux ou de façon qu'ils passent suivant une ligne située entre ces points de croisement, Bien entendu, les fils de   renforcement   peuvent varier en ce qui concerne leur nombre, leur position ou leur   combinaison   de positions. 



   Le treillis objet de l'invention réunit les avantages d'un treillis tissé avec ceux d'un treillis fait et composé de fils continus, ainsi que 1'avantage qu'il peut être fabrique par des procèdes autres que le tissage, 
L'application, d'un procédé autre que le tissage permet d'utiliser des fils métalliques relativement   lourdts   sans entraîner une dépense   exagérée   de   force   motrice et une usure exagérée due aux flexions rapides et répétées qu'impliqua le tissage.

   Le caractère " sem-tissé " du produit lui donne la solidité qu'il doit possèder pour résister aux efforts auxquels il est appelé   à;   être soumis et, ce qui est plus importante il maintient les éléments du treillis assemblés dans la cas   où   les soudures ou. autres moyens prévus pour fixer les fila à leurs points de   oroisement   viendraient à céder.

   Un autre avantage du 'treillis, au point de vue de la fabrication et de la solidité du produit fini, est que, dans la cas des treillis à petites   maille s,   par exemple de   12,7 mm.,   il n'est pas nécessaire de souder ou de fixer autrement tous les points de   croisement.   Il suffit de fixer les points de croisement entre les couches extérieures 1 et 4, l'entrelacement du reste des fils étant suffisant pour donner un produit entièrement satisfaisant. 



   Il va sans dire que les détails d'exécution et   "à6   fonctionnement qui ont été indiqués, ne l'ont été qu'à titre d'exemple de réalisation de l'invention et que celle- oi est susceptible de toutes les variantes.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   DESCRIPTIVE MEMORY in support of the application for a Patent of Invention in Belgium in the name of Process and machine for the manufacture of the wire mesh and product thus obtained.- "
The object of the invention is a process for the manufacture of an open-mesh wire mesh, composed of crossed wires extending in continuous lengths in all parts of the mesh.

   The mesh fabricated by this process consists of a series of layers, each of which is itself made up of a series of threads which run obliquely or diagonally across the. trellis and which at the edge of the edge. are folded over to form a different layer in which

 <Desc / Clms Page number 2>

 they extend transversely to the trellis in the opposite direction and at a reverse inclination. The different layers of the trellis are arranged one inside the other and the son are fixed together, for example by one. welding performed at each crossing point.



   This process makes it possible to fabricate such a mesh using continuous metal wires. It also makes it possible to manufacture this mesh in a simpla manner by first forming by means of the fila a tubular body, then by flattening this body and then welding together the son which cross each other.



   The present manufacturing process essentially consists of laying the wires in the form of turns on a tubular mandrel having a movable surface, so that as the turns are brought out of the wire guide or wire supplier mechanism, they take the formed propellers. The tubular mesh is then pulled over the mandrel and flattened as a trench or flat band. The wires placed on the mandrel overlap to form successive layers, each of which is made up of a series of wires. These successive layers laid around the mandrel are wound in opposite directions, so that the helical wires of one layer intersect with those of the adjacent layer.

   When the tubular structure formed by these crossed helical turns, is flattened, the layers forming the wall of half of this structure being superimposed on the layers of the other half and, as each half of the tubular mesh is composed of threads arranged in layers crossed, the flattened lattice happens to be a lattice comprising twice the number of layers of which the

 <Desc / Clms Page number 3>

 wall of the tubular structure.

   The tubular structure is thus wound up and the flattening operation is carried out so that, when the layers are thus superimposed, those which form one of the halves of the tabular structure are placed between those forming the other half. where results a finished mesh whose meshes are half the size of those of the tubular mesh.



   The machine intended to carry out this process is a simple and efficient device which makes it possible to manufacture the mesh object of the invention exactly and very quickly, the resulting strip or trench having characteristics which make it exceptionally robust.



   The product obtained by the above process and machine is a lattice having the many advantages of a weaving lattice but the manufacture of which does not require any weaving operation. This mesh is made up of a series of layers of wires which, in the completed mesh, occupy relative positions such that they virtually provide one. interweaving of the threads of the respective layers, which gives great security in the assembly of the elements of the mesh, in addition to the action of the means for fixing the threads to each other at their crossing points. To complete the trellis., The son of the different layers are in fact fixed to each other at some of their crossing points or at all of these points, for example by welding.



   The finished mesh consists of layers of parallel wires, two layers being formed by each group of wires placed on the mandrel; the sons of these two

 <Desc / Clms Page number 4>

   The layers, which extend across the mesh on opposite diagonals, are continuous and pass from one layer to the other at the edges of the mesh. Since several groups of wires are laid on the mandrel, the finished mesh is composed of several pairs of superimposed layers of wires, and the wires of any layer cross the wires of the adjacent layer (s). The threads are laid so that, in the finished mesh, the threads of the alternating layers lie between the threads of the other layers whose threads are parallel to them.



   The invention thus comprises. as a new industrial product, an improved mesh in which some of the wires, obliquely directed across the mesh in one direction, pass over and under the alternating wires which they cross and which are located in other layers of the mesh. trellis, this partiality giving to the. mesh the look, strength and benefits of a woven mesh.



   The appended drawings show an advantageous embodiment of the machine intended to carry out the process and the product which is the subject of the invention.



   The fig.l of these drawings is a plan view of this machine.



   Fig.3 is a side view.



   Fig.3 is a plan -view of the. main operating mechanism.



   Figs. 4, 4A and 4B together constitute a vertical longitudinal section (part in elevation) of the complete machine, on a larger scale.



   Fig.5 is a detail view, in longitudinal section, of one of the son guide arms.



   Figs. 6 and 7 are two cross sections

 <Desc / Clms Page number 5>

 made respectively by lines 6-6 and 7-7 of fig. 4.



   Figs. 8, 9 and 10 are cross sections, made respectively by lines 8-8, 9-9 and 10-10 of
In fig. 4.



   Fig. 11 is a detailed sectional view of one of the operating mechanisms of a mandrel conveyor.



   Fig.12 is a detail section, taken along line 12-12 of Fig.10.



   Fig.13 is a detail view * in elevation, of part of the. mandr @ n forming the body, one of the carriers being shown in elevation and the control mechanism in section.



   Fig. 14 is a longitudinal section taken through line 14-14 of Fig. 13.



   FIG. 15 is a detail view, in perspective, of part of one of the transport chains, this view showing the device intended to come into engagement * with the tabular body and to move this body along the mandrel.



   Fig. 16 is a detail cross section taken through the line 16-16 of Fig. 14.



   Fig. 17 is a cross section taken through line 17-17 of Fig. 4B
Fig. 18 is a longitudinal section taken through line 18 - IC @ fig. 17.



   Fig. 19 is a plan view of part of the outlet end of the mandrel and of one of the conveyors acting along that end.



   Fig. 20 is a vertical section made by line 20-20 of fig. 19.



   Fig. 21 is a detailed plan view of a parity of one of the fixing and tensioning carriers.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Fig. 22 is a side view, on a larger scale, of the mechanism of fig. 21, one part being shown in section.



   Fig. 23 is a section, shown in detail, taken through line 23-23 of fig. 21.



   Fig. 24 is a vertical cross section taken through line 24-24 of Fig. 20.



   Fig. 25 is an end view of a. thread-carrying heads, this head being shown in the -voulu * position to receive a thread.



   Fig. 26 is a view similar to Fig. 25. but representing the head after alla has been fine by rotation to a wire locking position.



   Fig. 27 is a perspective view of part of the fixing and tensioning conveyor, this figure showing one of the rods and its fixing head.



   Fig. 28 is a -view similar to fig.19, but showing the extension of the fixing and tension conveyor in front of fig.19.



   Fig. 29 is a vertical longitudinal section taken on line 29-29 of Fig. 28.



   Fig. 30 is an @ end view *, taken from outside the control device of a pair of fixing rods.



   Fig. 31 is a detail view, in plan, showing the locking mode of the fixing tetas with the edge of the trellis.



   Fig. 32 is a section taken along line 32-32 of Fig. 31.



   Fig. 33 is a vertical cross section taken along line 33-33 of FIG. 4B and showing the welder in elevation.



   Fig. 34 is a side view of the welder.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   Fig. 35 is a plan view of the mechanism for operating the welder by means of the main drive shaft.



   Fig. 36 is a vertical section made through the line. 36-36 of fig. 33.



   Fig. 36 is a section taken along line 36a-36a (fig. 36) .-
Fig. 37 is a section, on a larger scale, of the upper part * of the welder.



   My flg. 38 is a side view, on a large scale, with partial vertical section, of the welder's lower contactor.



   Fig. 39 is a partial plan view of the
 EMI7.1
 welder bottom conta.



   Fig.39A represents .. on a larger scale part of one of the contact bars.



   Fig. 40 is a plan view of a fragment of a lattice made by the machine,
Fig, 41 is a plan view of a piece of trellis obtained by this proceeding
Fig. 42 is the perspective view of. trellis, in the course of manufacture, at the moment when, the two parts
 EMI7.2
 of this trellis are about to be pressed against each other in the final position,
Fig. 43 is a section made * by the line III-III of fig. 42.



   Fig. 44 is a section made * by the line IV-IV of fig. 41.



   Fig. 45 is a plan view of a fragment of a slightly modified trellis form.



   Fig. 46 is a perspective view of the trellis of Fig. 45.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The machine according to the invention is intended to manufacture a continuous length of an open mesh mesh composed of several layers, each of which. is in relation with all the others, the whole trellis comprising common edges to all the layers.



  The threads of which the mesh is composed extend alternately in one without and in the reverse direction in a continuous and uninterrupted manner and each of them constitutes a part of several layers, the thread passing from one of the layers to another. , alternately in one direction and in reverse. at every change of direction that takes place at the edges.



  Each of the wires is attached to all the others at the crossing points, resulting in a mesh which is practically a single piece.



   Like the Roof. Referring first to the overviews of fig.l and 2, the machine essentially comprises three parts: a mechanism for supplying the wires, a clamping mechanism for shaping the mesh and a welder. The machine has a mandrel 45 clamping to form the body and at one end of which there are two support drums 46 and 47 which bring the groups of threads to the mandrel on which these threads are wound in opposite directions in the form of propellers. The end of the mandrel opposite the drums 46, 47 Ta both narrowing and widening, as generally indicated at 48.

   A device is provided for crushing the tubular body formed on the mandrel 45 and for spreading it laterally in the form of a double-walled sheet or strip which is conveyed through a welder 49, which welds the various wires at their crossing points. and thus constitutes the finished lattice.



   As can be seen more particularly in Figs. 4, 4A, and 4B, a central shaft 50, fixed to one of its

 <Desc / Clms Page number 9>

 ends in an appropriate amount 51, extends through the conveyor drums to the ends 48 of the mandrel 45. In this drum can rotate a shaft. tubular
52 supported by bearings 53 carried by another upright
54 adjacent to the upright 51. To this shaft 52 is fixed the drum 46, which is directly adjacent to the receiving end of the mandrel 45, the axis of rotation of this shaft coinciding with the axis of this mandrel.

   As shown, the drum 46 is formed by plates 54 interconnected by spacers 55 on which are mounted groups of thread-holder magazines, forming spools of thread, 56. In the example shown, these groups are at number six and each include five coils 56, but this number can, of course, vary if desired, The drum 46 receives a rotational movement of a main motor shaft 57 (fig. 1 and 3) which s' extends longit. finally and parallel to the lower part of the machine and which can itself be aotionned by a motor 58. suitably coupled with this shaft.

   On this shaft is an angle pinion 59 meshing with an angle pinion 60 mounted on a section of transverse shaft 61.



  This shaft section 61 carries a worm 62 which meshes with a large worm wheel 63 fixed to the tubular control shaft 52 on which the drum 46 is mounted.



   The drums 46 and 47 are arranged in tandem, and, as shown, along a common axis. The drum 47 is constituted by two spaced plates 64 and 65 carried. by uu attracts tubular shaft 66 which is supported, as seen at 67. by the tubular shaft 52 s, on which it can rotate.

   The plates 64 and 65 are interconnected by spacers 68. which also carry wire-holder magazines forming groups of spools 69 arranged as

 <Desc / Clms Page number 10>

 the coils 56. This drum 47 is rotated in the opposite direction of the drum 46 and, for this purpose, the plate 65 forms a helical wheel 70 which is actuated by a worm 71 mounted on a transverse shaft 72 coupled as is 'represented at 73, with the main motor shaft 57.



   The mandrel 45 (see in particular fig. 4 and 4B) constitutes, as a whole, a cage provided with end plates espaeéa 74 and 75 on which are mounted a series of endless conveyor chains 76, the outer strands of which die in s 'away from the drums and form a tubular assembly. These chains carry, at certain intervals of their length, groups of protruding cleats 77 intended to be placed behind the wires in order to make them move along the mandrel.

   At the base of these cleats 77 are stopper or guide plates 78 on which the threads slide. The lower chain of the group is shown more particularly in fig. 14 and 16. The outer br @@ of this chain is preferably supported by guides 79 on which slide the axes or outer rods 80 of the chains, which prevents this particular conveyor chain from bending downwards.



   It will be noted (see figs. 1, 2, 4 and 4A) that between the end of the drum 46 and the mandrel 45 is supported, in a rotating manner, an embular part 81, of which the support bearing 82 forms a cradle 83, The annular part 81 is provided with a peripheral helical toothing 84 and is driven by a worm 85, which is coupled, as indicated at 86 (fig. 3) with the main motor shaft 57, The toothed annular part 81 rotates in the same direction as the drum 47, to which it is connected by

 <Desc / Clms Page number 11>

 spacers 87 carrying spacers 88.

   The annular part 81 is also connected to the plate 64 by tabular guides 89 which are open at their ends and through each of which pass the metal wires coming from one of the groups of coils 69.



   To the annular part 81 are fixed a series of arms supplying wires or guide-wires 90, which project longitudinally above the adjacent end of the mandrel 45 and which each comprise a group of guide rollers or other suitable members 91 over which pass the metal wires coming out of the tubes @ 9.



  The plate 54 of the drum 46, the plate which is as a whole housed inside the annular part 81 carries other son guide arms 92 which are provided with guide rollers 93 over which pass the son arriving from the spools 56, each arm preferably acting on the son arriving from one of the groups of coils.



   The operation of the apparatus thus established is as follows;
As the two bob Ina s carrying drums turn in opposite directions and one of the groups of wire guide arms 92 moves inside the path taken by the other group and in good shape of the latter, it It is clear that each arm wraps around the mandrel several threads in the form of continuous helices. the arms of one of the groups, for example of group 92, placing its threads on the conveyor in one direction and those of the other group 90, placing a group of threads on the conveyor in the opposite direction of the first group; the wires being spaced from each other.



   A different type of mesh can be made by rotating the spool drums in the same direction or by using a single drum. The trellis resulted

 <Desc / Clms Page number 12>

 of this operation does not involve any interwoven threads, but all the threads located on one side of the mesh extend in one of the without and all the threads extending in the other direction are located on the other side of the mesh.



   As the thread laying takes place, the outer strands of the conveyors 76 move orally along the mandrel 45 away from the thread guide arms. The tubular body thus formed therefore moves continuously along the mandrel towards the outlet end of the mandrel.



   To effect the movement of the conveyors 76, the mechanism shown in fig.10 is preferably used. As seen in fig.4A, to the plate 54- of the spool holder drum 46 is fixed a tubular extension 94 rotating on a roller bearing or other suitable bearing 95. This extension 94 ends at its outer end with a large toothed wheel 96.



  In consoles 97 fixed to the plate 74 of the mandrel are journaled a series of radial countershafts 98 carrying at their internal end angle gears 99 which mesh with the angle wheel 96, the shafts 98 also carrying gears of angle 100 which mesh with angle wheels 101 arranged transversely and integral with chain wheels 102 around which pass the conveyor chains 76.



     'In addition to the conveyor chains 76 to be discussed, on the opposite sides of the mandrel 45, two special conveyors are provided which are intended to engage with the opposite sides of the tubular body of the trellis and to cause its crushing. and its flattening so that the upper and lower walls of said body are brought into contact with one another and this body is thus converted into a

 <Desc / Clms Page number 13>

 A strip of open mesh mesh having continuous threads extending diagonally across the band, alternately in one direction and in the reverse direction.



   As has already been explained, the outlet end of mandrel 45 tapers both above and below to a fairly thick transverse edge, while widening transversely to this edge. . In other words, the end or transverse edge is longer than the diameter of the tubular part of the mandrel.



   In its movement towards this thinned part, the tabular portion flattens and widens and the aforementioned special carriers are intended for its condor or to perform this operation, at the same time as they serve to keep the threads under. tension and in closed relative positions suitable and to drive the trellis.



  It is understood that one of these carriers is provided on each side of the mandrel and, given that the two carriers are preferably identical, the detailed description of one of them will be sufficient.



   It can be seen from FIG. 1 that these conveyors, denoted as a whole by 103., start from the outlet end of the mandrel 45 and are provided with divergent portions 104 which move parallel to the divergent sides of the thinned end 48. of. mandrel, then parallel to each other s, as shown at 105, through welder 49.



   We see, in fig.19 and 28, showing these carriers in more detail, that each of them uses two endless chains 106, arranged at a certain distance from one of the antrum and acting in parallel. The links of these conveyor chains are pierced with guide holes 107, through which pass rods or pins 108 which can

 <Desc / Clms Page number 14>

   turn in castrous. Each of the rods 108 carried, at its inner end, a head 109 having a slot. transverse 110 in which passes the part of a wire which is intended to constitute the edge of the edge of the mesh strip (see fig. 25).

   The part of the head which is located behind this slot has a hollow 111 which widens radially from the axis in both directions, so that the slot 110 constitutes the entrance to this hollow (Table fig. 32 ), The rods 108 are arranged by raira and, at their outer end, they are interconnected by toothed sectors 112 so that, when one of them turns in one direction, the other turns in reverse.

   One of the rods of each pair further carries, at its outer end, a crank arm 113 provided with a roller 114 which slides in the groove of a rail 115 suitably supported by uprights 116 placed along the conveyors. ; this rail 115 has a shape such that at the rear end of the carriers, it maintains the rods so that the slots 110 of the heads are in line with the metal wires.



   The inner ends of the rods 108 are engaged in slides or paths 48a provided in the side of the mandrel 48 and which clamp guides and also allow the rods to die far enough for the metal wires to fully engage the slots.



   To pull the edges of the tubular trellis outwards so as to flatten this trellis while it is driven forward, the rods 108 are moved backward. as they advance with the trellis.



  This result is obtained thanks to a cam track 117 parallel to the oame path 115 and in which rollers 118 roll.

 <Desc / Clms Page number 15>

 mounted on pins 119 disposed vertically in chain links 106. This arrangement is such that rods 108 move inward or outward through guide holes 107.



   These carriers and the cam tracks are arranged so that at the output end of the mandrel 45, just downstream of the thinned part 48, the rods move inward (see fig. 24), so that the metal wires enter the slots 110, after which, due to the offset of the path 115, the rods are successively forced to rotate in the position shown in fig. 25 to the position shown in fig.

   26 and 32, The threads are thus locked in the heads, because they have then ceased to be in alignment with the slots 110, O @ thus understands that when the rods with which the threads are firmly engaged move along the parts. divergent 104 of the conveyor along the thinned part 48 of the mandrel., the upper and lower walls of the tubular mesh widen laterally, while the tubular body flattens out in the form of banding the upper wall coming to rest on the lower wall :

  . At the same time, the yarns are placed on the mandrel so that, when one of the walls descends to rest on the other, the transverse yarns of the upper layer are placed between the transverse yarns of the lower layer. As a result. the tubular body, which was initially relatively coarse or wide mesh, was converted into a half mesh strip or sheet. In addition, the threads are continuous, so that the selvage is formed by the loop-shaped parts. In other words.

 <Desc / Clms Page number 16>

 each of the threads runs continuously through the different layers alternately in one direction and in the reverse direction.



   The sheet thus established then passes through the welder 49, in which, preferably, the wires are welded to each other at their crossing points. It may not be necessary to solder all crosses, although this can be done easily;

   but, in all cases, whether each of the crossings is welded or there are still some non-welded crosses, the crossed wires of the two main layers are welded together in each layer and the crossed wires of the two layers are also welded to one another. to each other, so that the individual layers of each main layer are attached to each other and the two main layers are also welded to each other, therefore, the product is normally formed of interlaced wires welded to each other .



   The welder used is advantageously established as follows:
This welder has a main frame which is composed of two spaced side walls 125 and a top wall 126 and which is placed beyond the outlet end of the mandrel 45. The conveyors 103 pass through the welder near the ends. side walls 125, the chains 106 passing around wheels 127 mounted on a mating support frame 128 disposed beyond the welder.



   The cam groove 115 is arranged so as to free the edges of the mesh from the slots provided in the ends of the rods 108 as these edges are about to reach the wheels 127, the mesh being completed at this time.

 <Desc / Clms Page number 17>

 



     Between the side walls 123 and in suitable bearings of the walls is journaled a main transverse shaft 129 which is disposed between the chains 106. The main drive shaft. 57 of the machine drives, by means of pinion 130, an intermediate shaft 131, which in turn drives, by means of angle pinions 133, a vertical shaft 132 located outside the wall 125. L ' main transverse shaft 129 receives its control from the vertical shaft 132 using a worm 134 carried by the latter and meshing with a worm wheel 135 mounted on the shaft 129.



   A chain wheel 136 mounted on the end of the main transverse shaft 129 passes a chain 137 passing on the other hand over a chain wheel 138 mounted on a transverse shaft 139 which is supported by the frame 128 and on which the wheels 127 can also be mounted, this shaft actuating the chains 106 of the conveyors 103.



   The contact contacts intended for the lower sides of the joints of the metallic wires are made as follows:
Two transverse shafts 140, 141 journaled in the side walls 125 of the machine, are placed between the strands of the chains 106.

   Shaft 141, which is located toward the input end of the welder, receives its control from main cross shaft 129 by means of a caster wheel 142 mounted on it. of a chain wheel 142a mounted on the main axle, and a drive chain 142b, each of the shafts 140, 141 carries a series of chain wheels 143, which are preferably spaced evenly apart over a distance. part of their length substantially equal to the width of the trellis, these wheels being placed below the path of said trellis.

 <Desc / Clms Page number 18>

 



   Chains 144 pass around chain wheels 143 carried by shafts 140 and 141; these chains carry between them, mounted on their outer surfaces, a series of transverse copper barrates 145 which serve as contacts for the welding operations and which are spaced from each other so as to coincide with the successive rows of crossing points of the lattice as the operation continues.



   Lesbarrettes de ouivra 145 are provided with upper edges of spatial form, intended to engage with the meshes of the mesh. Each of them has a series of spaced notches 146 (see fig. 39) intended to receive the electrodes, as will be described later, and angular channels 147 intended to receive the wires between the holes and the edges of the bars. When each bar is held below a row of wire crossings, the seals fit into the recesses 146, while the raised parts 148 of the bars protrude through the stitches.



  This arrangement ensures the setting and positive maintenance of the welded joints in the correct position below. electrodes. It should be noted that the recesses of the adjacent bars are staggered to adapt to the design of the crossings of wires.



   In order to provide a firm support for the soldering operation, a table has been provided on which the copper strips 145 die off as they advance. The table is composed of a series of plates 149 supported by fittings 150 mounted on the shafts 140 and 141. The chains 144 pass through channels 151 provided between the plates, and the lower ends of the series of upper bars rest on the upper ends of the plates. plates.



   A frame 152 serving to support the electrodes

 <Desc / Clms Page number 19>

 is mounted so as to perform a vertical reciprocating motion in the welder frame. This frame 152 is provided with side members 153 which have outer flanges 154 engaged in slides 155 mounted on wings 156 of the side walls 125. The side members can be provided with suitable stops 157.



    Between the s side members 153 are mounted on these members three transverse pieces 158,159 and 160 located one above the other s, The upper part 158 can advantageously be established in the form of double T beams; the lower parts 159, 160 are made of a non-oonduotrioe material.



   To impart a reciprocating motion to the electrode frame, a camshaft 161 is mounted above this frame and journalled in the side walls 125. This shaft receives its control from the vertical shaft 132 using tangles 162 Camus 163, each having a single camus projection, are mounted on shaft 161 and cooperate with rollers 164 and 165 mounted respectively above and below the cams in a housing 166.

   Each of the housings 166 is fixed at its lower end to the upper flange of the upper part 158 of the electrode frame; the upper end of said casing carries a vertical guide rod 167 which passes through a guide carried by the upper wall 126 of the frame of the welder., the end of the tiga 167 being provided with a collar 168 on which rests a compression spring 169. It is noted that, during its rotation, the shaft 161 causes, under the influence of the cam, the lowering of the electrode frame intermittently, this frame being normally maintained in its position. high under the aotion of springs 169.



   The method of supporting the electrodes by their frame is as follows:

 <Desc / Clms Page number 20>

   hea horizontal pieces 158, 159 and 160 are spaced from each other by walls 170 and 171, respectively, which are located in their axis and made of an insulating material. On each side of the wall are arranged rows of sleeves 172, of insulating material as well as the fiber, which are spaced from axis to axis by a distance equal to the distance from axis to axis of the meshes of the mesh and which have central bores 173. At their lower end, these bushes are engaged in openings of the intermediate transverse part 159.



  The sockets located on one side are offset from those located on the other side, and they occupy positions such as to ensure the alignment of the electrodes that they maintain, with the recesses 146 of the copper bars 145 Adjusting irises 174 passing through the lower flange of the upper transverse part 158 and having lower extensions engaged in the central bores of the bushes.



   The electrodes 175 are in the form of elongated rods, the upper ends of which are threaded in the bores 173 of the sockets 172. These electrodes extend downwardly through the crosspiece 160, preferably through the pads 176. adjustment 174 tighten to adjust the pressure exerted on coil springs 177 interposed between the ends of these screws and the ends of the electrodes. Insulating washers 177a are interposed between the springs and the ends of the adjustment screws. Stray members, such as cross pins 178, serve to prevent the electrodes from falling out when the electrode frame is raised.

 <Desc / Clms Page number 21>

 



   Current is supplied to the electrodes by a series of transformers 179 mounted on suitable transverse supports 180. The secondaries of these transformers are provided with flexible conductor wires 181, and the conductors from each transformer are connected to two adjacent electrodes. The current from one electrode passes through the joint to be welded, the upper end of which is in contact with the electrode, then through the copper bar, from where it passes to the other electrode, the two adjacent joints being so welded together.



   The welder works as follows, assuming that all gears have been arranged to ensure perfect synchronization of the parts.



   The flattened mesh, carried by the chains 106 from the mandrel, is brought into engagement with the copper bars 145 of the chains 144, and the stitches are stitched in the recesses 146. As the chain continues to advance, a row of crossings of wires Holds to be placed below each occupies of electrodes. As shown in fig. 39, there are two rows of crossings between the groups of electrodes, one of them having already been welded by the first group of electrodes and the other being on the verge of be treated by the second group.



   When the wire crossings occupy the desired positions, the notebook protrusion 163 acts on the roller 165 to lower the electrode frame 152, so as to bring the electrodes into contact with the tops of the upper wires of the crossings placed below it. they. The springs 177 are strong enough to exert the pressure necessary for an effective weld. It only takes a very short period of time to make perfect welds. In fact, these periods

 <Desc / Clms Page number 22>

 are so short that it is not necessary to interrupt the movement of the mesh forward, the latter being delivered by the output end of the welder, where it is released by the conveyors 103.



   A section of the mesh made by this machine is shown in plan in fig. 40. The yarn designated as "1" runs across the entire top of the mesh and crosses each of the yarns extending in the other direction. When this yarn "1" reaches the edge it follows the selvage for a short distance. distance ,, then, like wire "4", reoroise the mesh on its underside, all the lower wires extending in the other direction.



  References "1". "2", "3", and "4" indicate the order of the wires going from the top of the mesh to the bottom. The wires which form the elements "1" and "4" are those which are arranged outside the tubular mesh formed on the mandrel. Elements "2" and "3" are always placed between elements "1" and "4"; each element "2" crosses above element "3" and extends parallel to elements "4" and, at each edge, this element changes direction and converts to an element "3" which is parallel to the elements "1" and go below elements "2".



   As seen in lefig. 41, 42, 43 and 44 of the drawings, the lattice obtained by the present process and by the machine described above is thus composed of two outer layers 1 and 4 and two inner layers 2 and 3, The son 1 are parallel to the son 3 and cross the son 2 and 4. The son 1 and 4 constitute the two outer layers of the mesh and pass from one of these layers to the other, at the edges of the mesh.

   The

 <Desc / Clms Page number 23>

 threads 2 of one of the inner layers are continuous with the threads 3 of the other inner layer, these threads passing from one of the layers to the other at each edge of the mesh and extending obliquely or in opposite diagonals across of said trellis. the threads of the two outer layers cross on the marnas a8tés at all the crossing points, that is to say that at each crossing point of the threads 1 and 4, the threads 4 are located on the same side of the threads 1.



  Likewise. The wires 2 always cross the wires 3 on the same side. The wires 4 are parallel to the wires 2 and cross the wires 3 on either side of the latter. It is the same for the son 1 and 3 which are parallel and cross ls s son 2 on either side of these. Consequently, as one of the threads 3 extends across the mesh and alternately crosses the threads 2 and 4; this thread passes above and below alternating threads which cross it.



  Similarly, one of the threads 2 extending across the mesh passes alternately above the threads 3 and below the threads 1. This alternating passage of threads 2 and 3 above and below the thread which Crossing them gives the lattice an appearance which is characteristic of a woven lattice, in addition to giving it qualities that are much superior to those of lattices made of simply crossed wires.



   If we refer in particular to fig. 41, and if we follow one of the outer threads 1 across the mesh, we see that this thread crosses all the threads 2 and 4 extending in the opposite direction on a ribs, that it passes into the other outer layer at the edge of the trellis and that it crosses the trellis in a diagonal direction

 <Desc / Clms Page number 24>

 opposite to that according to which the thread 4 cross all the threads 1 and 3 on the same side. Similarly, if we follow one of the wires 3 across the mesh, we see that it is parallel to the wires 1, that it always crosses the mesh on the same side of the wires 2 and always on the side of the wires 4 which is opposite to the side on which it crosses the wires 2.

   In other words, the wires 3 pass between the wires 2 and 4 and the wires 2 pass between the wires 1 and 3.



  As the parallel threads 1 and 3 alternate. just like the parallel threads 2 and 4, the threads 2 and 3 pass alternately above and below desfils which they cross as described above.



   Because of this crossing of the yarns alternately above and below and the advantages which this system confers on the mesh, it may aptly be called "semi-woven".



   In some applications of open-mesh mesh, it may be useful to reinforce the mesh to prevent it from elongating lengthwise, Figs. 45 and 46 show a fabric thus reinforced, Reinforcing threads 5 and 6 are arranged in the mesh between the ill inner layers composed respectively of wires 2 and 3.



   In the manufacture of this type of mesh, the reinforcing threads may be introduced into the mesh while the flattening of the mesh takes place.



  These wires can be attached to the other wires of the mesh at their crossing points, in the same way that the other crossed wires of the mesh are attached less to each other.



   As indicated in fig.45, the reinforcing threads can be arranged at any desired point across the width of the mesh. We can arrange them so

 <Desc / Clms Page number 25>

 whether they pass through a line of the crossing points of the diaganal threads or so that they pass along a line between these crossing points, Of course, the reinforcing threads may vary in their number, position or their combination of positions.



   The mesh object of the invention combines the advantages of a woven mesh with those of a mesh made and composed of continuous threads, as well as the advantage that it can be produced by processes other than weaving,
The application of a method other than weaving allows the use of relatively heavy metal threads without causing an excessive expenditure of driving force and excessive wear due to the rapid and repeated bending involved in the weaving.

   The "semi-woven" character of the product gives it the solidity it must have to withstand the stresses to which it is called upon; be submitted and, what is more important it keeps the elements of the mesh assembled in case the welds or. other means provided for fixing the fila at their oroisement points would give way.

   Another advantage of the mesh, from the point of view of manufacture and the strength of the finished product, is that in the case of mesh with small mesh, for example 12.7 mm., It is not necessary. weld or otherwise fix all cross points. It suffices to fix the crossing points between the outer layers 1 and 4, the interlacing of the rest of the threads being sufficient to give a completely satisfactory product.



   It goes without saying that the details of execution and "to 6 operation which have been indicated, were only given as an example of embodiment of the invention and that the latter is susceptible of all variants.


    

Claims (1)

R E S U M E : L'invention a pour objet un procédé pour la fabrication d'un treillis métallique à maille ouverte à fils continue croisés, qui présente les caractères distinotifs suivants: 1 Le procédé consiste essentiellement à disposer plusieurs fils continus de manière à former un corps tubulaire, puis à rapprocher certaines parties espacées des parois de ce corps pour former plusieurs couches superposées de fils, dans chacune desquelles les fils croisent ceux d'une autre couche. ABSTRACT : The subject of the invention is a process for the manufacture of an open mesh wire mesh with crossed continuous wires, which has the following distinguishing characteristics: 1 The process essentially consists of placing several continuous threads so as to form a tubular body, then bringing together certain spaced parts of the walls of this body to form several superimposed layers of threads, in each of which the threads cross those of another layer. 2 Les fils métalliques sont placés sur un mandrin pour former le corps tubulaire qui est ensuite aplati de façon à en rapprocher les parois @ spacées en vue de former plusieurs couchesde fils dans lesquellesla lisière est formée par des boucles des fils d'une coucha, à partir desquelles ces fils se dirigent en travers des deux couohes. 2 The metal wires are placed on a mandrel to form the tubular body which is then flattened so as to bring the spaced walls together in order to form several layers of wires in which the selvage is formed by loops of the wires of a coucha, from which these threads run across the two couohes. 3 Lesfils continus sont disposes suivant des spires hélicoïdales de façon à constituer un corps tubulaire à maillesouvertes, formé de spires hélicoïdales continues, dont lesparois sont ensuite: rapprochées sans être brisées en vue de formeune feuille composée de couchessuperposées comprenant respectivement lescouches opposées et primitivement espacées dudit corps. 3 The continuous yarns are arranged in helical turns so as to constitute a tubular body with open meshes, formed of continuous helical turns, the walls of which are then: brought together without being broken with a view to forming a sheet composed of superimposed layers comprising respectively the opposite layers and originally spaced from said body. 4 Les fils continus sont disposés en spires hélicoïdalesqui sont dirigées en sens opposés et forment un corps tubulaire à maille ouverte en fils croisés, et qui sont ensuite aplaties sans être brisées de façon à former une feuille dont les parois comprennent plusieurs couches, les fils croises d'une couche se plaçant entre les fils croisés de l'autre couche . <Desc/Clms Page number 27> 4 The continuous threads are arranged in helical turns which are directed in opposite directions and form a tubular body with open mesh in crossed threads, and which are then flattened without being broken so as to form a sheet whose walls include several layers, the crossed threads one layer being placed between the crossed threads of the other layer. <Desc / Clms Page number 27> 5 Les parties opposées du corps tubulaire sont étirées vers l'extérieur pour rapprocher les parties de parois primitivement espacées entra les parties étirées ,rare l'extérieur,, en vue de former plusieurs couches de fils, ces fils étant ensuite sondés l'un à l'autre à leurs points de croisement. The opposing portions of the tubular body are stretched outwardly to bring together the originally spaced wall portions between the stretched portions, scarce the exterior, to form several layers of threads, these threads then being probed one at a time. the other at their crossing points. 6 L'aplatissement des spires hélicoïdales du corps tubulaire en une fouilla dont les. parois forment plusieurs couches, amené les fils croisai d'une coucha entre les fils croisés de l'autre couche, les fils de chaque couche étant ensuite soudés à leurs pointa de croisement et les fils des différentes couches étant soudée à leurs points de croisement, 7 Le corps tubulaire qui comprend une paroi compo- sés de plusieurs séries de fils parallèlas, est aplati pour en rapprocher les parties espacées de façon à fermer un corps plat formé de sérias de fila, les fils des différentes couches étant ensuite soudés à leurs pointa de croisement. 6 The flattening of the helical turns of the tubular body in a excavation whose. walls form several layers, brought the crossed wires of one layer between the crossed wires of the other layer, the wires of each layer then being welded at their crossing points and the wires of the different layers being welded at their crossing points, 7 The tubular body, which comprises a wall made up of several series of parallel wires, is flattened to bring the spaced parts together so as to close a flat body formed of series of fila, the wires of the different layers then being welded at their points. crossing. L'invention comprend =est la machine peur la réalisation du procède ci-dessus, laquelle comporte les éléments ci-après, pris séparément ou en combinaison; 1 Un mécanisme pour placer les file en spires hélicoïdales et former avec eux un corps tabulaire en fils oontinus disposas diagonalement, un mécanisme pour aplatir ce corps et former avec les parole de celui-ci des couches superposées de fils croisés et un dispositif pour faire la jonction entra ces couches. The invention comprises = is the machine for carrying out the above process, which comprises the following elements, taken separately or in combination; 1 A mechanism for placing the strands in helical turns and forming with them a tabular body of continuous threads arranged diagonally, a mechanism for flattening this body and forming with the words of it superimposed layers of crossed threads and a device for making the junction entered these layers. 2 Un mécanisme pour aplatir de façon continue, à une de ses extrémités, le corps tubulaire, en couches sensiblement* plates reposant l'une sur l'autre, de manière que les fils croisés d'une couche reposant entre les fils croisés de l'autre couche. <Desc/Clms Page number 28> 2 A mechanism for continuously flattening, at one end thereof, the tubular body, in substantially * flat layers resting on each other, so that the crossed threads of one layer resting between the crossed threads of the 'other layer. <Desc / Clms Page number 28> - 3 Une soudeuse pour souder l'un à l'antre les fila croisas de chaque couche et les file de deux couchas, à leurs points de croisement. - 3 A welder to weld one to the other the fila crossed of each layer and the rows of two layers, at their crossing points. - 4 Un support rotatif sur lequel sont montas des magasina porte-fils tournant avec lui, et un dispositif EMI28.1 poutur de fils rotatif recowat les fils des magasina et formant avec ceux-ci le corps tubulaire, EMI28.2 - 5 Un mandrin destiné à for.. le corps Insulaire et sur lequel les fils venant ton m&g&81na sont enroulée par le dispositif poseur de fil, 4.. O'!ga!II8 '%sa' avanta gousement préiras pour faire moareit le e fils le! long 4u corps pendant leur enroulement, - 6 Un mandrin comprenant plusieurs organes trans- EMI28.3 porteurs s'éloignamt du support et des dispositifs pOSI111'S de fils qui tournent avec ce support et qui ptemnent les fils des magasins et les posent en spirsle autour du mandrin et dansosi tion voulue peu)* lùro amaanta par les transporteurs. - 4 A rotating support on which are mounted the magazine thread holder rotating with it, and a device EMI28.1 rotating thread beam recowat the magazine threads and forming with them the tubular body, EMI28.2 - 5 A mandrel intended for .. the Insular body and on which the threads coming from your m & g & 81na are wound by the thread laying device, 4 .. O '! Ga! II8'% sa 'avanta gousement priras to make moareit the e son it! long 4u body during their winding, - 6 A mandrel comprising several trans- EMI28.3 carriers move away from the support and the devices posi111'S of son which turn with this support and which ptemnent the son of the magazines and pose them in spirsle around the mandrel and dance little desired) * lùro amaanta by the carriers. -7 Un tambour de support rotatif sur lequel sont montres des bobinas porte-fils tournant avec lai et à mne extrémité duquel est monté la mandrin sensiblement en ligne avec lui, des bras guide-fils qui tour ne@t arec EMI28.4 le tambour et surplombent le mandrin et le a tftnoportturs étant pré",11S pour prendra les fils des bobinera et les enrou- ler en spires autour des mandrina et sur les transporteurs. -7 A rotating support drum on which are watches thread-carrying spools rotating with thei and at its end of which is mounted the mandrel substantially in line with it, thread guide arms which turn not at all. EMI28.4 the drum and overhang the mandrel and the carrier being pre ", 11S to take the threads from the spools and wind them in turns around the mandrins and on the conveyors. - 8. Plusieurs supports rotatifs mont4o en tandem avec la mandrin et sensiblement dans la mime axa et portant des magasins de fils, des bras porte-fils reliés à EMI28.5 1 texuémi té: de chaque support et POu.rTU8 de guida-fila en vue d'enrouler autour du mandrin des fils espacée Tenant dea bobines dans des directions opposées en couches super- posées et croisées pour former un corps tubulaire, et des transporteurs ne déplaçant longitudinale ment par rapport au <Desc/Clms Page number 29> EMI29.1 mandrin et pyëstntent des organs 44ettudia ......ni' en priao 4vea les file M'étale do. coupa '\a'bw.a1.. et à leu 4'p la 08 l' . go un diapoeitif pour Ugag,. :\t coupe tubulaire du mandrin et l'aplatit CI@ façon gout4nue pour tovmr ont fouille d8 001l0hl8 mul tlplt i do ,.11118 , roa' 1 011VI,.,e. - 8. Several mont4o rotary supports in tandem with the mandrel and substantially in the mime axa and carrying wire magazines, wire-carrying arms connected to EMI28.5 1 texture: of each support and POu.rTU8 of guida-fila for winding spaced threads around the mandrel Holding spools in opposite directions in layers stacked and crossed to form a tubular body, and carriers not moving longitudinally with respect to the <Desc / Clms Page number 29> EMI29.1 mandrel and pyëstntent des organs 44ettudia ...... ni 'en priao 4vea les fil M'étale do. coupa '\ a'bw.a1 .. and at leu 4'p the 08 l'. go a slide for Ugag ,. : \ t tubular cut of the mandrel and flattens it CI @ dropwise fashion tovmr have excavated d8 001l0hl8 mul tlplt i do, .11118, roa '1 011VI,., e. -101, Ua manù1n pour la ;90,vveuoa da. '''8 ttl'bu.la1,t. qui pré aaat une *x%ùa#U 4Mtuo$ et é%1ée latéralement, o t un dispositif pogr gp4t4-v 4 o:oa tnbn- lairo ot l'6tal.. sur cetta *xt*404t* @4noàjÀn wo 40 :tOIlD8' un treillis à couchau .u,tlp:l,a:a .. file '"1168" .. 118 Un dispositif pour "..1'91,\$.1J... 4,,, partit s de fils du oorpe tubulaire et 1$8 ttnu U*4r* Mout pour aplatir 00 oorpa en Ulla feuills d onnabau aulttp o, -12 Des tranapoeunre op<MMSa: NAOQ*nt 3,0 long doa e6t<e opposée da manùln et 41..""116- è. fat" mouvoir le corps tubulaire sur oa lu.1...ot.. dee oAAJd.ne 4.t ou oo-a18aan'\ avoq c1es ot'ooJw1is as 1 0 t'&1\*po,.ua en vu,@ de dégager 1< dit dorpe tmbu4an et (le l'8Pl.. -101, Ua manù1n for the; 90, vveuoa da. '' '8 ttl'bu.la1, t. which pre aaat a * x% ùa # U 4Mtuo $ and é% 1ée laterally, ot a device pogr gp4t4-v 4 o: oa tnbn- lairo ot l'6tal .. on cetta * xt * 404t * @ 4noàjÀn wo 40: tOIlD8 'a layered trellis .u, tlp: l, a: a .. file' "1168" .. 118 A device for "..1'91, \ $. 1J ... 4 ,,, left from son of the tubular orpe and 1 $ 8 ttnu U * 4r * Mout to flatten 00 oorpa in Ulla leaves of onnabau aulttp o, -12 Des tranapoeunre op <MMSa: NAOQ * nt 3.0 long doa e6t <e opposite in manùln and 41. . "" 116- è. Fat "move the tubular body on oa lu.1 ... ot .. dee oAAJd.ne 4.t or oo-a18aan '\ avq c1es ot'ooJw1is as 1 0 t' & 1 \ * po, .ua in view, @ to release 1 <dit dorpe tmbu4an and (the l'8Pl .. 13 Une 80U<1tU.. Q:OJA,p-.' deux $'it'it8 dtdlootrod a entre l..quel).." la -\\4.111 00 9*#,# et dont l'un8 *et mobile avo la foUI13 le@iM4infiÀ@&i&% d oall.-a3, tttndie qu 1'au%ce peut <tM dfp7.ap P*99 S%W awenês an ognuot el4o la a.1iJA aux points do O,()t.JM' das fils de 0811'...01. 13 An 80U <1tU .. Q: OJA, p-. ' two $ 'it'it8 dtdlootrod has between l..which) .. "la - \\ 4.111 00 9 * #, # and whose one8 * and mobile has foUI13 the @ iM4infiÀ @ & i &% d oall.-a3 , tttndie that 1'au% ce can <tM dfp7.ap P * 99 S% W awenês an ognuot el4o la a.1iJA at points do O, () t.JM 'das son of 0811' ... 01. L'invention gong*=$ dga M4,bo nez tito d.o produit lndQ,8vlel nouveau le tv*4'Uu M%mlUq4a h ua.111e .uTe.. ent4n% par la pio o6à' et la m4ohSno os,'!'ù8sua. et profontut la* <!apaotvistiK6' I3JIIT=.; 1 la 1;"ilUa comprend 4UJ file parall.bl4s fowu. do e pairoo de qouom o sapo po*6%s, dau J.e,Uillas tous 1.1 8 fils sont o,Qn1;lnus et 17. do o4Aq4a oouohe oroioumt ceux de 7, Etro @II!JUoM oppoudqo, lee oOuohi s el 'un. Paire étant superposées d1'.ot&ment tandis que les <Desc/Clms Page number 30> EMI30.1 e8ROM. NIPtO'\tT'8 de autres paires s. trouvent sur les dom. oppoude 4e cette pairt. The invention gong * = $ dga M4, bo nez tito do produces lndQ, 8vlel again the tv * 4'Uu M% mlUq4a h ua.111e .uTe .. ent4n% by the pio o6à 'and the m4ohSno os,'! 'ù8sua. and profontut the * <! apaotvistiK6 'I3JIIT = .; 1 la 1; "ilUa includes 4UJ file parall.bl4s fowu. Do e pairoo de qouom o sapo po * 6% s, dau Je, Uillas all 1.1 8 sons are o, Qn1; lnus and 17. do o4Aq4a oouohe oroioumt those of 7, Etro @II! JUoM oppoudqo, lee ouohi is one. Pair being superimposed on top of each other while the <Desc / Clms Page number 30> EMI30.1 e8ROM. NIPtO '\ tT'8 from other pairs s. found on the dom. oppoude 4th this pair. 2'D III iliir prend pluaioam eoitches sape.OS"8 da :1118 oen't1nu1. dans 1.8qut11a. ita filé sont eontims enta os= a m.ns atttM oM1ohe. deux de Me oe bon cl8 fils .8tl- étant topardes Paf 4111% autres aottarhs s dit file dga7,smrn* o.1\'\1mt.. 2'D III iliir takes pluaioam eoitches sape.OS "8 da: 1118 oen't1nu1. In 1.8qut11a. Ita filé are eontims enta os = a m.ns atttM oM1ohe. Two of Me oe good cl8 son .8tl- being topard Paf 4111% other aottarhs s dit file dga7, smrn * o.1 \ '\ 1mt .. 30 MI ¯11118 OmlIU,"8at. plusieurs obUOh0s et. fils puallilal dont les fil. 8..!:.a\ Us file p88lUl.. de plue!.......... 8 081!lOY" los :41. enteds dtaab etme- poAn a1.ftÜ1.....n" et 148 :8.1. de chaque oouoht éttnt eenU!I\18 avoa 148 fils âmt dlss oMi6h<t dont le$ file 1.8 a3o i a*" 46 TA 1lil.liE OO1IPftmt Un "Ml1118 plat lntéri4ur un fils croinde et un thillie ax rl4nr en fils orntias qui evolotat la *i111a 1AtI1.'1!lt' sur ee fa0l8 oppoeéts. sue Lt -.11118 0..,..n4 des oeaotMte 1nt'1I1.,,". 30 MI ¯11118 OmlIU, "8at. Several obUOh0s and. Puallilal threads whose threads. 8 ..!:. A \ Us file p88lUl .. de plus! .......... 8 081! LOY" los: 41. enteds dtaab etme- poAn a1.ftÜ1 ..... n "and 148: 8.1. of each oouoht ettnt eenU! I \ 18 avoa 148 sons âmt dlss oMi6h <t whose $ file 1.8 a3o ia *" 46 TA 1lil. liE OO1IPftmt A "Ml1118 flat inside a crossed son and a thillie ax rl4nr in orntias son who evolve the * i111a 1AtI1.'1! lt 'on ee fa0l8 oppoeets. sue Lt -.11118 0 .., .. n4 of the oeaotMte 1nt '1I1. ,, ". 4. fils ditp*a<< 41aganal...n", qui bon* Continue et p)tM<ttt 4t.. eouahs à 1lerrk aux 1tet<te du ttMIli et Att Maehte tztdri*M>64 cl* fila pbrtlléles dlrïgdg 41apa8llmeat. on 0 8 1n*oeso nu 1* s o16 a opposit dit ,..11U. Wn0ùi%Qà par les OO\t0bl88 tnUI'1IUt'88, lis file asa o'ti4h.8 .:ztlpl.t#.. étant scûtiaMt et 'ntot1M2l on .p1..1& 18. 00Q6h8 é 1IItf t'1ftM 8. 4. son ditp * a << 41aganal ... n ", which good * Continue and p) tM <ttt 4t .. eouahs à 1lerrk aux 1tet <te du ttMIli and Att Maehte tztdri * M> 64 cl * fila pbrtlléles dlrïgdg 41apa8llmeat. On 0 8 1n * oeso nu 1 * s o16 a opposit said, .. 11U. Wn0ùi% Qà par les OO \ t0bl88 tnUI'1IUt'88, lis file asa o'ti4h.8.: Ztlpl.t #. . being scûtiaMt and 'ntot1M2l on .p1..1 & 18. 00Q6h8 é 1IItf t'1ftM 8. 6* Io treillis oemprond deux OOUO8 intrisnrss 6<tp 'pes< 1.. flla. qui, dans ehqttt o6uoh* sont parallèles et orsimalb etux de lt18.". aotteh4t, et il** condhoit ox%4*>oO* as file pdr7.11ss Aiepocét fit epéo-\!ft.8nt. Mu les 6à%ée oppende des deux oouehl8 intft'l8tlM'. le$ file des oenah4a sx*i!l.sue Correspondantes étant parallèle$ et orbiomt *eux des oeaaïttw lntl,l.urt8 réep4etille ..,alla ils aont adja nu# st les fils ds es s efaohes laV:rlt1lft9 et 8xi':rlftH8 6t int Qontinas. 6 * Io trellis borrow two OOUO8 intrisnrss 6 <tp 'pes <1 .. flla. which, in ehqttt o6uoh * are parallel and orsimalb etux of lt18. ". aotteh4t, and it ** condhoit ox% 4 *> oO * as file pdr7.11ss Aiepocét fit epéo - \! ft.8nt. Mu les 6à% ée oppende of the two oouehl8 intft'l8tlM '. the $ file of the oenah4a sx * i! l.sue Correspondents being parallel $ and orbiomt * them of the oeaaïttw lntl, l.urt8 réep4etille .., alla they have already naked # st the sons of es s efaohes laV: rlt1lft9 and 8xi ': rlftH8 6t int Qontinas. 7 Le ta1llis compHnc1. aat pnmib" QO\1oh. à <Desc/Clms Page number 31> EMI31.1 fils paeallelee disposas d1$gonal6mtn, une a44a Qpuohe de fils parallèles disposes d1Q.$onaJ,tml!1.1; , sens appose des fils de la PMm1±1H vou4i 1 aux le mime OU d utta p.m1.'" couche$, une #ra3.aiàmi gOt,Ch t'1 file parallèle$ disposas 41agoltD.U),t io640 en% , los elle de 1 Prsmiàrs couche et pa?l&l<MM à eux et, a :).t c6t6 de la seconde couche opposa au. o6t< sur lççgol a. tI'Qu.Tln1; les fils de la première Oo.140M" et unt vat,3.àmA couche de fils PMe.ll118 disposas cliap=lçmo4t .1",. 7 The ta1llis compHnc1. aat pnmib "QO \ 1oh. to <Desc / Clms Page number 31> EMI31.1 paeallelee sons disposed of $ gonal6mtn, an a44a Qpuohe of parallel sons disposed of $ onaJ, tml! 1.1; , meaning affix wires from PMm1 ± 1H vou4i 1 to the same OR d utta p.m1. '"layer $, a # ra3.aiàmi gOt, Ch t'1 parallel file $ disposas 41agoltD.U), t io640 in %, los her of 1 first layer and pa? l & l <MM to them and, a :). t next to the second layer opposed to. o6t <on the gol a. tI'Qu.Tln1; the sons of the first Oo. 140M "and unt vat, 3.àmA layer of wires PMe.ll118 disposas cliap = lçmo4t .1" ,. JAs file (le la s800nde oou.ohe et placée sur le @Si6 de la H'eis):K6ne ocotohe opposé au o@t6 de catte 0 ¯- SHB lequel ne trouvent los fils 40 la seconde OOI1C. les file de la quatrième couche dtagt continue avec les :fils 00.1'1" spond ta da la prmUN oouo:b8.. tandis qUi les file oorreapondants de la ipolatëme couche ion% *04tjnpg avec ceux de la sloo<n4' ao uvla , 80 Les nappoe du taillis ext4,viegr sont paailles à ceux du ftillia intél'18\U!'. les fils parallèles dIs ¯ux EMI31.2 taillis $tant alternée. EMI31.3 JAs file (the la s800nde oou.ohe and placed on the @ Si6 of the H'eis): K6ne ocotohe opposite to the o @ t6 of catte 0 ¯- SHB which does not find los sons 40 the second OOI1C. the lines of the fourth layer dtagt continue with the: son 00.1'1 "spond ta da la prmUN ouo: b8 .. while the corresponding lines of the ipolatëme layer ion% * 04tjnpg with those of the sloo <n4 'ao uvla, 80 The nappies of coppice ext4, viegr are equal to those of ftillia intél'18 \ U! '. The parallel threads of them EMI31.2 coppice $ both alternate. EMI31.3 90 ce treillis peut aompwnàp0 due f,1.:}JJ de yenfefwetaeat 1 '181 tlldinau d1spQs.'. tJ11" les 4app HSPiOtlT'S des fils du tissu int61P1tlU'. 90 this lattice can aompwnàp0 due f, 1.:} JJ of yenfefwetaeat 1 '181 tlldinau d1spQs.'. tJ11 "the 4app HSPiOtlT'S of the threads of the int61P1tlU 'fabric.
BE429734D BE429734A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE429734A true BE429734A (en)

Family

ID=89860

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE429734D BE429734A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE429734A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2007048946A1 (en) Method for making three-dimensional fibrous annular structures
EP0101351B1 (en) Process and machine for making a complex fabric by multidirectional weaving
FR2551105A1 (en) SEWING, PARTICULARLY FOR FORMING AN ENDLESS BELT, METHOD AND TOOL FOR FORMING THIS SEWING
FR2555099A1 (en) KNITTED STRUCTURES AND THEIR MANUFACTURE
EP0045758B1 (en) Mechanical control for the shedding of warp ends of a loom and loom comprising such mechanical control
BE429734A (en)
EP0488870B1 (en) Method and apparatus for the production of an internally reinforced, impervious, composite sheet.
FR2480261A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR MANUFACTURING THREE DIMENSIONAL REVOLUTION PIECES
EP0490789B1 (en) Process and apparatus for manufacturing bundles of hollow semipermeable fibres for membrane apparatus
EP0159927A1 (en) Machine for manufacturing structural elements by braiding threads, and structural elements manufactured on this machine
CA1314788C (en) Method for fabricating polar reinforcement with radial threads and continuous circumferential threads, and weaving machine for same
CH128433A (en) Circular loom.
FR2499454A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR MANUFACTURING A DECORATIVE ELEMENT ON THE COVERING OF A SEAT CUSHION AND DECORATIVE ELEMENT, SUCH AS A PASSPORT OR BUTTON THUS FORMED
EP2963171B1 (en) Method of manufacturing textile grid and installation and related equipment
CA2898270A1 (en) Multi-feed weaving loom, method of weaving using such a weaving loom, and apertured fabric obtained in this way
BE395760A (en)
BE422192A (en)
BE359983A (en)
CH389083A (en) Method of manufacturing a coil of a stator winding of a large electrical machine and installation for its implementation
BE385905A (en)
BE506488A (en)
BE443599A (en)
BE627450A (en)
BE416293A (en)
BE555830A (en)