BE429581A - - Google Patents

Info

Publication number
BE429581A
BE429581A BE429581DA BE429581A BE 429581 A BE429581 A BE 429581A BE 429581D A BE429581D A BE 429581DA BE 429581 A BE429581 A BE 429581A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
conveyor
solid
process according
cup
series
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE429581A publication Critical patent/BE429581A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01DSEPARATION
    • B01D11/00Solvent extraction
    • B01D11/02Solvent extraction of solids

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Addition Polymer Or Copolymer, Post-Treatments, Or Chemical Modifications (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET   D'INVENTION'   au nom de: Heinz Henry CHESNY 
 EMI1.1 
 fui Procédé et appareil pour enlever des impuretés solubow de substances solides 
La présente invention comprend des perfectionnements apportés à l'enlèvement d'impuretés solubles de substances solides et concerne en particulier l'enlèvement d'impuretés de substances solides qui peuvent être mises, pendant   qu'el-   les sont encore humides au sortir de stades de procédé anté- rieurs, sous forme de pièces ou morceaux de forme définie. 



   L'invention comprend un procédé d'élimination d'impure- tés de solides sous la forme de petites masses, qui consis- te à supporter le solide sur un transporteur incliné à mouve- ment ascendant pendant qu'on laisse couler un solvant desdi- tes impuretés vers le bas le long du transporteur. 



   L'invention peut-être appliquée avec avantage à des masses solides compactes sous la forme de petites baguettes;   @   boulettes ou gâteaux , et en particulier à des précipités qui, si   c'est   nécessaire, ont été concentrés par 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 exemple par filtration ou évaporation ou les deux,'de façon à former une matière plastique qui peut être moulée facile- ment en masses compactes. Une boue concentrée d'un précipité peut être mise sous forme de petits morceaux par extrudage à travers des plaques perforées ou par un procédé de moulage de façon à exposer une grande aire superficielle. 



   Comme variante, la boue peut d'abord être extrudée et le produit extrudé peut ensuite être durci par séchage par exemple avec de l'air ou de la vapeur chaude. 



   Le précipité peut être avec avantage extrudé à travers des plaques ayant des perferations de préférence de 2 mm. de diamètre et espacées d'environ 2,5 mm entre leurs centres . 



  Ceci forme des baguettes ou verges de 2 mm de diamètre et de longueurs variables, les longueurs dépendant de la méthode de refoulement de la matière à travers les plaques. Bien que les baguettes puissent coller les unes aux autres longitudi- nalement en quittant la plaque, elles se séparent ultérieure- ment quand elles sont traitées par le solvant. 



   L'invention peut être employée avec un avantage parti- culier  ourlelavage d'un précipité d'hydroxyde de magnésium qui a été concentré pour contenir 30% à 48   %   de Mg(OH)2 et mis sous forme de baguettes, boulettes ou gâteaux. Le procédé de lavage peut être mis en oeuvre à la température du   @aloo-   ratoire ou à une température élevée et l'on a constaté que de l'eau à des températures comprises entre 25 C et 50 C constitue un bon solvant pour les impuretés contenues dans l'hydroxyde de magnésium. La couche de baguettes, boulettes ou gâteaux peut utilement être épaisse de 2 cms. à 5 cms. 



   La formation des petites masses de solide à partir d'un précipité sous forme de boue peut utilement être effectuée par chauffage de la boue concentrée dans des moules;par exemple dans des encoches ou cannelures formées dans la pé- riphérie d'un tambour. L'inclinaison du transporteur peut varier entre 1 cm. sur 15   cms.et   1 cm. sur 30 oms. afin 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de permettre l'écoulement du solvant vers le bas avec un débit convenable . Quand on emploie de l'eau comme solvant, son courant descendant peut varier entre 0,14 et   0,5   litre par seconde pour une largeur de 0,3 mètre du transporteur. Ou bien la vitesse de l'eau de lavage vers le bas le long du transporteur peut varier entre 1,2 et 3,6 mètres à la minu- te. 



   Dans le cas de baguettes, boulettes ou gâteaux d'hydro- xyde de magnésium contenant 30 % de matière solide, on a constaté qu'une vitesse de descente convenable du solvant est de 2,1 mètres à la minute. Quand la vitesse de descente excède 3,6 mètres à la minute il se produit dans une certai- ne mesure une désagrégation des masses agglomérées à moins que la concentration en matière solide soit augmentée. 



   Quand le solide a la forme de baguettes, celles-ci peu- vent utilement avoir un diamètre compris entre 1 mm et 3mm. 



   L'invention comprend en outre un appareil pour mettre en oeuvre le procédé d'enlèvement d'impuretés de solides décrit ci-dessus et comprenant un transporteur légèrement incliné suivant sa longueur, des moyens pour charger l'extré- mité inférieure du transporteur de petites masses du solide à traiter et des moyens pour admettre au transporteur vers son extrémité supérieure le solvant pour les impuretés. 



   Le transporteur peut utilement être pourvu d'une cour- roie ayant des parois latérales placées   deboutfaites   par exemple en caoutohouc souple et de section transversale tra-   pézol'ale   afin dlempêcher le fléchissement des parois laté- rales lorsque la courroie passe autour des poulies d'extré- mité. Des cloisons transversales, par exemple en toile métal- lique, peuvent être placées entre les parois latérales de la courroie du transporteur. Comme variante le solide peut être transporté dans une série de plateaux ou godets fixés au transporteur, l'extrémité inférieure de chaque godet étant pourvue d'une lèvre qui surplombe le bord supérieur du godet 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 placé immédiatement en dessous dans la série.

   Les parois la- térales et la paroi supérieure des godets sont de préférence de même hauteur et sont plus hautes que la paroi d'about inférieure du godet. Ils peuvent utilement être attachés à des chaînes à rouleaux et peuvent être pourvus de tamis en fil métallique près de l'extrémité inférieure pour faciliter le drainage de liquide du solide. Les tamis peuvent avoir des mailles de 1,6 mm. à 3,2 mm. Cet agencement d'appareil peut être employé avec des solvants qui attaqueraient le caout- chouc d'une courroie de transporteur et a l'avantage de rete- nir le solvant en contact avec le solide pendant une période plus longue.

   Il a comme autre avantage qu'il permet une meil- leure submersion du solide et un redistribution plus effecti- ve du solvant à l'entrée de chaque godet, minimant ou suppri- mant le risque que le solvant s'écoule à travers lesolide par des canaux. La distribution du solvant peut être encore améliorée par l'adjonction d'une plaque de rejaillissement à l'extrémité supérieure de chaque godet, sur laquelle s'é- coule le liquide quittant le godet adjacent dans lasérie. 



   Quand le solide possède une résistance mécanique   suffisan-   te, la vitesse du solvant peut être augmentée dans le type d'appareil à godets pour produire un mouvement tourbillonnai-   re du solide dans les godets ; on augmente encore le ren-   dement ou efficacité d'extraction des impuretés. 



   A l'extrémité supérieure du transporteur le solvant rési- duaire peut être enlevé du solide par dépôt du solide humide sur un transporteur de drainage qui peut être incliné suivant un angle relativement abrupt . Ce transporteur de drainage peut être pourvu de nervures ou de tamis disposés par exemple en diagonale à travers la surface du transporteur afin de   rete-   nir le solide sur le transporteur. Le transporteur de drainage peut consister en une courroie de caoutchouc ou en une série d'auges ou plateaux plats en métal qui peuvent être rainurés pour faciliter l'enlèvement de solvant du solide. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Des couteaux racleurs peuvent être employés pour enle- ver le solide du transporteur de drainage. 



   L'appareil peut,consister en plusieurs transporteurs en série, une courroie de drainage étant placée entre les transporteurs   Buccessifs-de   la série. 



   L'appareil comprend en outre ,des moyens pour mettre une pâte de la matière à laver sous la forme de petites masses semblables à des baguettes par extrudage de la pâte à tra- vers une plaque perforée. L'appareil d'extrudage peut utile- ment être monté au-dessus de l'extrémité inférieure du trans- porteur et la plaque d'extrudage est de préférence inclinée sur l'horizontale de façon à faciliter la séparation des baguettes de la plaque. Afin d'empêcher la matière extrudée de tomber sur les tamis transversaux du transporteur ou d'entrer dans l'espace entre le tamis et la lèvre imférieu- re des godets, un dispositif de séparation peut être prévu . 



  Ce dispositif de séparation peut consister en une plaque in- clinée qui protège le tamis ou l'espaoe entre le tamis et la lèvre inférieure d'un godet lorsqu'il est en dessous de l'appareil d'extrudage et l'agencement de l'appareil peut être tel que la plaque avance à la même vitesse que le transporteur et qu'après avoir dépassé le point d'entrée de la matière extrudée elle puisse retourner rapidement dans sa position de départ sous l'influence d'un contrepoids ou d'un ressort. Le mécanisme de rappel peut être actionné par une came de soulèvement fixe placée au delà du point d'entrée de la matière extrudée. 



   Lorsque la plaque revient rapidement en arrière elle projette la petite quantité de   matière--extrudée     quis'est   accumulée sur elle dans le godet suivant ou dans l'espace suivant entre deux tamis successifs. 



   La description donnée ci-après à titre d'exemple et avec référence au dessin schématique ci-annexé concerne deux procédés de réalisation de l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Au dessin : 
La figure 1 est une élévation latérale d'un transpor- teur de lavage et de drainage avec l'appareil d'alimentation y associé, la figure 2 est une vue en plan du transporteur de lava- ge et de drainage   teprésenté   à la figure 1, lä figure 3 est une élévation latérale, après coupe partielle, d'une forme de presse d'extrudage, la figure 4 est une vue de face de l'extrémité de la presse d'extrudage représentée à la figure 3, la figure 5 est une vue en plan de la presse d'extruda- ge, la figure 6 est une vue en plan, à plus grande échelle d'un des godets du transporteur représenté aux figures 1 et 2, la figure 7 est une élévation latérale à plus grande échelle après coupe partielle suivant la ligne 7-7 de la figure 6 quand on regarde dans la direction des flèches,

   et la figure 8 est une vue en perspective d'une variante de transporteur. 



   Aux figures 1, 2, 6, 7 et 8,11 est un transporteur incliné sur l'horizontale. 12 désigne des godets ou compar- timents sur le transporteur. 13 et 14 sont les rouleaux d'a- bout du transporteur. 15 est une trémie pour la matière à traiter et 16 un dispositif pour mettre la matière sous la forme de baguettes, boulettes ou gâteaux. 17 est un tuyau pour distribuer un courant de solvant sur le transporteur, 18 est un transporteur de drainage se déplaçant autour de pou- lies d'about 19 et 20, et 21 est une trémie pour recevoir la matière lavée et drainée. 



   Aux figures 3, 4 et 5, 22 est une plaque d'extrudage pour mettre une pâte sous forme de baguettes et 23 est un piston-plongeur actionné par une manivelle 24 pour refouler la pâte à travers la plaque . 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Aux figures 6 et 7, 25 désigne des godets fixés aux transporteur, 26 sont des cloisons verticales divisant les godets en oompartiments, 27 est une lèvre à l'extrémité in- férieure de chaque godet, qui recouvre l'extrémité supérieu- re du godet placé immédiatement au-dessous de lui dans la sé- rie, et 28 est un tamis en toile métallique près de   ltextré-   mité inférieure de chaque godet. Les godets sont supportés par des chaînes 29. 



   A la figure 8 une courroie de transporteur 30 est pour- vue de parois latérales placées debout 31 et de tamis en fil métallique 32 également placés debout. 



   EXEMPLE 1. 



   De l'hydroxyde de magnésium précipité cristallin peut être lavé conformément à la présente invention de la manière suivante : 
On concentre la boue liquide contenant primitivement 12% d'hydroxyde de magnésium comme phase solide avec des chlorures et des sulfates alcalins ou alcalino-terreux dissous dans la phase liquide, les chlorures exprimés en NaCl s'élevant .à 3,9 %, pour former une boue contenant 33,7 % Mg(OH)2 et   2,45 %   NaCl, c'est-à-dire   6,8 %   NaCl cal- culés sur la base sèche . La boue est mise sous forme de petites baguettes par extrudage dans l'appareil d'extrudage représenté aux figures 3, 4 et 5 du dessin, la boue étant distribuée par la trémie d'alimentation 15 dans la chambre de. compression d'où elle est refoulée par le piston-pion- geur 23 à travers la plaque d'extrudage inclinée 22.

   L'in- clinaison de la plaque d'extrudage et l'inclinaison corres-   pondante   du piston-plongeur 23 aide au passage de la boue dans la chambre de compression et à l'enlèvement des baguet- tes extrudées de la plaque . 



   La matière extrudée est déposée directement dansune série de godets 25 pour former une couche de 2 oms. à 4,4 cms.d'épaisseur, les godets étant fixés à une paire de chaînes à rouleaux 29 (figure 7) . L'extrémité inférieure   de,        

 <Desc/Clms Page number 8> 

 chaque godet est pourvue d'une lèvre 27 qui surplombe l'ex- trémité supérieure du godet placé immédiatement en dessous dans la série. Chaque godet comprend un tamis en fil métal- lique 28 afin d'aider au drainage du liquide du solide. 



   On laisse couler de l'eau à une température d'environ 30 C dans les godets à l'extrémité supérieure de la courroie 11 par un tuyau distributeur 17 et cette eau s'écoulede godet en godet vers le bas le long du transporteur. La quantité d'eau est comprise entre 0,14 et 0,5 litre par seconde pour une largeur de 0,3 mètre des godets et ceci produit (avec un transporteur s'élevant de 1 cm. par 20 cms.) un courant d'eau descendant le long du transporteur à une vitesse d'environ 2,1 mètres à la minute . Une égale distribution de l'eau entrant dans un godet peut être assu- rée au moyen de plaques de rejaillissement 33 (voir figu- re 7). A l'extrémité supérieure du transporteur le solide lavé est déposé sur un transporteur de séchage 18 qui est incliné suivant un plus grand angle que le transporteur 11. 



  Le solide drainé est finalement déposé dans la trémie 21. 



   EXEMPLE   11@   
Dans une variante du procédé de lavage d'hydroxyde de magnésium précipité cristallin de la composition décrite dans l'exemple 1, la boue d'hydroxyde de magnésium cristal- lin contenant entre   32 %   et 48 % de solides est extrudée à travers une plaque ayant des trous de 2 mm. de diamètre sur l'extrémité inférieure d'une courroie de transporteur 30 (figure 8) se mouvant dans une direction ascendante et s'élevant de 1 cm. sur 20 ems., le débit d'extrusion étant tel qu'il donne une couche de 3,2 à 4,4 cms d'épaisseur.La oourroie 30, qui est large de 0,3 mètre et est constitué d'une courroie en caoutchouc avec insertion de toile, est pourvue de côtés vulcanisés 31, de 5 cms. à 10 cms.

   de haut, les côtés étant plus larges à la base qu'au sommet,et est aspergée vers son extrémité supérieure d'eau adoucie 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 à une température de 40 C avec un débit de 0,3 litre à la seconde. Ceci produit un courant d'eau descendant le long de la courroie à une vitesse d'environ 2,1 mètres à ladminute. 



  Afin de s'opposer à toute tendance de la matière à être lavée vers le bas de la courroie parle courant d'eau, des tamis transversaux en toile métallique 32 ayant des mailles de 1,6 mms à 3,2 mms sont prévus à des intervalles de 0,6 mètre. 



   La courroie est portée par deux chaînes (non représen- tée) portant à des intervalles convenables des barres d'an- gle auxquelles la courroie est attachée. Des roues à chaîne de commande convenables sont prévues à une ou à chacune des deux extrémités du transporteur. 



   Le traitement de la masse extrudée avec de l'eau par le procédé et avec l'appareil déertts   cidessus   ont donné pour résultat la réduction de la proportion de chlorure de sodium à 1,6 % après 10 minutes de lavage, à 0,4 % après 30 minutes de lavage , à   0,2 %   après 60 minutes de la- vage et à   0,1 %   après 120 minutes de lavage. 



   Dans les exemples ci-dessus, des transporteurs de lava- ge et de drainage alternés peuvent être employés en série, pour permettre l'emploi de portions successives de solvant frais. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Un procédé d'enlèvement d'impuretés de solides sous la forme de petites   masses;   qui comprend le fait de suppor- ter le solide sur un transporteur incliné se mouvant vers le haut pendant qu'on laisse couler un solvant desdites impure- tés vers le bas sur le transporteur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INVENTION 'in the name of: Heinz Henry CHESNY
 EMI1.1
 Leak Method and apparatus for removing solubow impurities from solid substances
The present invention comprises improvements to the removal of soluble impurities from solid substances and in particular relates to the removal of impurities from solid substances which may be put in, while they are still wet after exiting stages of processing. prior process, in the form of pieces or pieces of defined shape.



   The invention comprises a method of removing impurities from solids in the form of small masses, which comprises supporting the solid on an upwardly moving inclined conveyor while a solvent is allowed to flow therein. your impurities down along the carrier.



   The invention can be applied with advantage to compact solid masses in the form of small rods; @ balls or cakes, and in particular to precipitates which, if necessary, have been concentrated by

 <Desc / Clms Page number 2>

 for example by filtration or evaporation or both, so as to form a plastic material which can be easily molded into compact masses. A concentrated slurry of a precipitate can be formed into small pieces by extrusion through perforated plates or by a molding process so as to expose a large surface area.



   Alternatively, the slurry can first be extruded and the extruded product can then be cured by drying, for example with air or hot steam.



   The precipitate can be advantageously extruded through plates having preferably 2 mm perferations. in diameter and spaced approximately 2.5 mm between their centers.



  This forms rods or rods 2 mm in diameter and of varying lengths, the lengths depending on the method of pushing the material through the plates. Although the rods may stick to each other lengthwise upon leaving the plate, they later separate when treated with the solvent.



   The invention can be employed with particular advantage for the washing of a precipitate of magnesium hydroxide which has been concentrated to contain 30% to 48% Mg (OH) 2 and formed into chopsticks, dumplings or cakes. The washing process can be carried out at the temperature of the random or at an elevated temperature and it has been found that water at temperatures between 25 ° C. and 50 ° C. is a good solvent for impurities. contained in magnesium hydroxide. The layer of baguettes, balls or cakes can usefully be 2 cms thick. at 5 cms.



   The formation of the small masses of solid from a precipitate as a slurry can usefully be effected by heating the concentrated slurry in molds, for example in notches or grooves formed in the periphery of a drum. The inclination of the conveyor can vary between 1 cm. about 15 cms. and 1 cm. over 30 oms. to

 <Desc / Clms Page number 3>

 to allow the solvent to flow downwards at a suitable rate. When water is used as a solvent, its downdraft can vary between 0.14 and 0.5 liters per second for a width of 0.3 meters of the conveyor. Or the speed of the wash water down along the conveyor can vary between 1.2 and 3.6 meters per minute.



   In the case of magnesium hydroxide baguettes, balls or cakes containing 30% solids, it has been found that a suitable descent rate of the solvent is 2.1 meters per minute. When the rate of descent exceeds 3.6 meters per minute there will to some extent a disaggregation of the agglomerated masses unless the solid concentration is increased.



   When the solid is in the form of rods, these can usefully have a diameter between 1 mm and 3mm.



   The invention further comprises an apparatus for carrying out the method of removing impurities from solids described above and comprising a conveyor slightly inclined along its length, means for loading the lower end of the conveyor with small particles. masses of the solid to be treated and means for admitting the solvent for the impurities to the conveyor towards its upper end.



   The conveyor may usefully be provided with a belt having upright side walls made, for example, of soft rubber and of a trapezoidal cross-section in order to prevent sagging of the side walls as the belt passes around the pulleys. end. Transverse partitions, for example of wire mesh, may be placed between the side walls of the conveyor belt. Alternatively the solid can be transported in a series of trays or buckets attached to the conveyor, the lower end of each bucket being provided with a lip which overhangs the upper edge of the bucket.

 <Desc / Clms Page number 4>

 placed immediately below in the series.

   The side walls and the top wall of the cups are preferably of the same height and are higher than the bottom end wall of the cup. They can usefully be attached to roller chains and can be provided with a wire screen near the lower end to facilitate drainage of liquid from the solid. The sieves can have a mesh size of 1.6 mm. to 3.2 mm. This arrangement of apparatus can be employed with solvents which would attack the rubber of a conveyor belt and has the advantage of retaining the solvent in contact with the solid for a longer period.

   It has the further advantage that it allows better submersion of the solid and more efficient redistribution of the solvent at the inlet of each well, minimizing or eliminating the risk of the solvent flowing through the solid by. channels. The distribution of the solvent can be further improved by the addition of a splash plate at the upper end of each well, over which flows the liquid leaving the adjacent well in the series.



   When the solid has sufficient mechanical strength, the speed of the solvent can be increased in the type of bucket apparatus to produce a swirling motion of the solid in the cups; the yield or efficiency of extraction of the impurities is further increased.



   At the upper end of the conveyor the residual solvent can be removed from the solid by depositing the wet solid on a drainage conveyor which can be tilted at a relatively steep angle. This drainage conveyor may be provided with ribs or screens arranged, for example, diagonally across the surface of the conveyor in order to retain the solid on the conveyor. The drainage conveyor can consist of a rubber belt or a series of flat metal troughs or trays which can be grooved to facilitate removal of solvent from the solid.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Scraper knives can be used to remove solid from the drainage conveyor.



   The apparatus may consist of several conveyors in series, with a drainage belt placed between the oral conveyors of the series.



   The apparatus further comprises means for making a paste of the material to be washed in the form of small, rod-like masses by extruding the paste through a perforated plate. The extruder apparatus can usefully be mounted above the lower end of the conveyor and the extruder plate is preferably tilted horizontally so as to facilitate separation of the rods from the plate. In order to prevent the extruded material from falling onto the transverse screens of the conveyor or from entering the space between the screen and the bottom lip of the cups, a separating device may be provided.



  This separation device may consist of an inclined plate which protects the screen or the space between the screen and the lower lip of a cup when it is below the extruder and the arrangement of the cup. The apparatus can be such that the plate advances at the same speed as the conveyor and that after having passed the entry point of the extruded material it can quickly return to its starting position under the influence of a counterweight or 'a spring. The return mechanism can be actuated by a fixed lifting cam placed beyond the entry point of the extruded material.



   When the plate quickly moves back it throws the small amount of extruded material that has accumulated on it into the next cup or into the next space between two successive screens.



   The description given below by way of example and with reference to the attached schematic drawing relates to two methods of carrying out the invention.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   In the drawing:
Figure 1 is a side elevation of a wash and drain conveyor with associated feed apparatus, Figure 2 is a plan view of the wash and drain conveyor shown in Figure 1. Figure 3 is a side elevation, partially in section, of one form of extruder press, Figure 4 is a front view of the end of the extruder press shown in Figure 3, Figure 5 is a plan view of the extrusion press, Figure 6 is a plan view, on a larger scale of one of the conveyor buckets shown in Figures 1 and 2, Figure 7 is a side elevation at more large scale after partial cut along line 7-7 of figure 6 when looking in the direction of the arrows,

   and Figure 8 is a perspective view of an alternative conveyor.



   In Figures 1, 2, 6, 7 and 8, 11 is a transporter inclined to the horizontal. 12 designates buckets or compartments on the conveyor. 13 and 14 are the end rollers of the conveyor. 15 is a hopper for the material to be treated and 16 a device for putting the material in the form of baguettes, balls or cakes. 17 is a pipe for distributing a stream of solvent to the conveyor, 18 is a drainage conveyor moving around end pulleys 19 and 20, and 21 is a hopper for receiving the washed and drained material.



   In Figures 3, 4 and 5, 22 is an extruder plate for forming dough into chopsticks and 23 is a plunger actuated by a crank 24 to force the dough through the plate.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   In Figures 6 and 7, 25 denotes buckets attached to the conveyors, 26 are vertical partitions dividing the buckets into compartments, 27 is a lip at the lower end of each bucket, which covers the upper end of the bucket. placed immediately below it in the series, and 28 is a wire mesh screen near the lower end of each well. The buckets are supported by chains 29.



   In Figure 8 a conveyor belt 30 is provided with upright side walls 31 and wire screen 32 also upright.



   EXAMPLE 1.



   Crystalline precipitated magnesium hydroxide can be washed in accordance with the present invention as follows:
The liquid sludge initially containing 12% of magnesium hydroxide as solid phase is concentrated with alkali or alkaline earth chlorides and sulphates dissolved in the liquid phase, the chlorides expressed as NaCl amounting to 3.9%, for to form a slurry containing 33.7% Mg (OH) 2 and 2.45% NaCl, that is to say 6.8% NaCl calculated on the dry basis. The slurry is formed into small rods by extrusion in the extrusion apparatus shown in Figures 3, 4 and 5 of the drawing, the slurry being distributed from the feed hopper 15 into the chamber. compression from which it is forced by the piston-pin 23 through the inclined extruder plate 22.

   The inclination of the extruder plate and the corresponding inclination of the plunger 23 aids the passage of slurry into the compression chamber and the removal of the extruded rods from the plate.



   The extruded material is deposited directly into a series of cups 25 to form a 2 oms layer. to 4.4 cm. thick, the buckets being attached to a pair of roller chains 29 (Figure 7). The lower end of,

 <Desc / Clms Page number 8>

 each cup is provided with a lip 27 which overhangs the upper end of the cup placed immediately below in the series. Each well includes a wire screen 28 to aid in draining the liquid from the solid.



   Water at a temperature of about 30 ° C. is allowed to flow into the buckets at the upper end of the belt 11 through a distributor pipe 17 and this water flows from bucket to bucket downwards along the conveyor. The quantity of water is between 0.14 and 0.5 liters per second for a width of 0.3 meters of the cups and this produces (with a conveyor rising 1 cm. Per 20 cms.) A current of water descending along the conveyor at a rate of about 2.1 meters per minute. Equal distribution of the water entering a bucket can be provided by means of splash plates 33 (see Fig. 7). At the upper end of the conveyor the washed solid is deposited on a drying conveyor 18 which is tilted at a greater angle than the conveyor 11.



  The drained solid is finally deposited in the hopper 21.



   EXAMPLE 11 @
In a variation of the method of washing crystalline precipitated magnesium hydroxide of the composition described in Example 1, the crystalline magnesium hydroxide slurry containing between 32% and 48% solids is extruded through a plate having 2 mm holes. in diameter on the lower end of a conveyor belt 30 (Figure 8) moving in an upward direction and rising 1 cm. over 20 ems., the extrusion rate being such as to give a layer 3.2 to 4.4 cms thick. The belt 30, which is 0.3 meter wide and consists of a belt in rubber with canvas insert, is provided with vulcanized sides 31, 5 cms. at 10 cms.

   high, the sides being wider at the base than at the top, and is sprayed towards its upper end with softened water

 <Desc / Clms Page number 9>

 at a temperature of 40 C with a flow rate of 0.3 liters per second. This produces a downward stream of water along the belt at a speed of about 2.1 meters per minute.



  In order to oppose any tendency for the material to be washed down the belt by the stream of water, transverse wire mesh screens 32 having mesh sizes of 1.6 mm to 3.2 mm are provided at 0.6 meter intervals.



   The belt is carried by two chains (not shown) carrying at suitable intervals angle bars to which the belt is attached. Suitable drive chain wheels are provided at one or both ends of the conveyor.



   Treatment of the extruded mass with water by the above method and apparatus resulted in the reduction of the proportion of sodium chloride to 1.6% after 10 minutes of washing, to 0.4%. after 30 minutes of washing, at 0.2% after 60 minutes of washing and at 0.1% after 120 minutes of washing.



   In the above examples, alternate wash and drain conveyors may be employed in series, to permit the use of successive portions of fresh solvent.



   CLAIMS.



   1. A method of removing impurities from solids in the form of small masses; which comprises supporting the solid on an inclined conveyor moving upwards while a solvent of said impurities is allowed to flow down onto the conveyor.


    

Claims (1)

2. Un procédé suivant la revendication 1, dans laquel les petites masses de solide pEennent la forme de baguettes ou verges, de boulettes ou de gâteaux. 2. A process according to claim 1, in which the small masses of solid take the form of baguettes or rods, balls or cakes. 3. Un procédé suivant la revendication 1 ou la revendi- cation 2, dans lequel le solide à traiter consiste en un précipité humide qui est mis sous forme de baguettes, boulet- <Desc/Clms Page number 10> tes ou gâteaux avant le traitement par le solvant. 3. A process according to claim 1 or claim 2, in which the solid to be treated consists of a wet precipitate which is formed into rods, balls. <Desc / Clms Page number 10> your or cakes before treatment with the solvent. 4. Un procédé suivant la revendication 3,dans lequel le précipité est concentré par filtration ou par séchage partiel avant la transformation en baguettes, boulettes ou gâteaux. 4. A process according to claim 3, wherein the precipitate is concentrated by filtration or by partial drying before processing into baguettes, pellets or cakes. 5. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications précédentes,dans lequel le liquide de lavage est de l'eau. 5. A method according to any preceding claim, wherein the washing liquid is water. 6. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications 3 à 5, dans lequel le précipité comprend de l'hydroxyde de ma- gnésium. 6. A process according to any one of claims 3 to 5, wherein the precipitate comprises magnesium hydroxide. 7. Un procédé suivant la revendication 6,dans lequel le précipité d'hydroxyde de magnésium est concentré d façon à contenir 30 % à 48 % Mg (OH)2 avant d'être mis sous forme de baguettes, de boulettes ou de gâteaux. 7. A process according to claim 6, wherein the precipitate of magnesium hydroxide is concentrated to contain 30% to 48% Mg (OH) 2 before being formed into chopsticks, dumplings or cakes. 8. Un procédé suivant la revendication 6 ou la revendi- cation 7, dans lequel l'hydroxyde de magnésium est lavé avec de l'eau à une température de 250C.à 50 C. 8. A process according to claim 6 or claim 7, wherein the magnesium hydroxide is washed with water at a temperature of 250C to 50C. 9. Un procédé suivant l'une quelconque des revendica- tions 6 à 8,dans lequel l'hydroxyde de magnésium est lavé en une couche de 2 cms à 5,0 cms d'épaisseur. 9. A process according to any one of claims 6 to 8, wherein the magnesium hydroxide is washed in a layer 2 cms to 5.0 cms thick. 10. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications 3 à 9,dans lequel une boue de la matière à traiter est mise sous forme de baguettes, de boulettes ou de gâteaux par chauffa. ge dans des moules. 10. A method according to any one of claims 3 to 9, wherein a slurry of the material to be treated is formed into chopsticks, balls or cakes by heating. age in molds. 11. Un procédé suivant la revendication 10,dans lequel la matière est moulée dans des encoches ou cannelures formées dans la périphérie d'un tambour. 11. A method according to claim 10, wherein the material is molded into notches or grooves formed in the periphery of a drum. 12. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications 5 à 11,dans lequel le débit du courant descendant d'eau de lavage varie entre 0,14 et 0,5 litre par seconde sur 0,3 mè- tre de largeur du transporteur. 12. A method according to any one of claims 5 to 11, wherein the rate of the downward flow of wash water varies between 0.14 and 0.5 liters per second over 0.3 meter of the width of the conveyor. . 13. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications 5 à 11,dans lequel la vitesse d'écoulement de l'eau de lava- ge descendant le long du transporteur est comprise entre 1,2 et 3,6 mètres à la minute. <Desc/Clms Page number 11> 13. A process according to any one of claims 5 to 11, wherein the flow rate of the wash water downward along the conveyor is between 1.2 and 3.6 meters per minute. <Desc / Clms Page number 11> 14. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications précédentes, dans lequel le solide à traiter est mis sous for- me de baguettes de 1 mm. à 3 mm.de diamètre. 14. A process according to any one of the preceding claims, in which the solid to be treated is formed into 1 mm rods. to 3 mm. in diameter. 15. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications précédentes.dans lequel le solide à traiter est contenu dans une série de godets ou plateaux fixés au transporteur et dans lequel du liquide de lavage déborde de l'extrémité inférieure d'un godet dans l'extrémité supérieure du godet placé immédia- tement au-dessous de lui dans la série. 15. A method according to any preceding claim. Wherein the solid to be treated is contained in a series of cups or trays attached to the conveyor and wherein washing liquid overflows from the lower end of a cup into the conveyor. The upper end of the bucket placed immediately below it in the series. 16. Un procédé suivant la revendication 15,dans lequel le liquide de lavage quittant un godet est distribué uniformément sur toute la largeur du godet placé immédiatement au-dessous de lui dans la série. 16. A method according to claim 15, wherein the washing liquid leaving a cup is distributed evenly across the width of the cup placed immediately below it in the series. 17. Un procédé suivant l'une quelconque des revendications 1 à 14,dans lequel le solide à traiter est contenu dans des compartiments formés sur une courroie de transporteur,du li- quide de lavage s'écoulant à travers les compartiments succes- sivement. 17. A process according to any one of claims 1 to 14, wherein the solid to be treated is contained in compartments formed on a conveyor belt, with washing liquid flowing through the compartments in succession. 18. Appareil pour la réalisation du procédé suivant l'une quelconque des revendications précédentes,qui comprend un trans- porteur faiblement incliné sur l'horizontale suivant sa lon- gueur, des moyens pour charger l'extrémité inférieure du trans- porteur ,de petites masses du solide à traiter pour en enlever des impuretés solubles et des moyens pour admettre au transpor- teur vers son extrémité supérieure du solvant pour les impure- tés; 19.Appareil suivant la revendication 18,dans lequel le transporteur est pourvu d'une courroie ayant des parois laté- rales placées debout et des cloisons perforées transversales, par exemple en toile métallique. 18. Apparatus for carrying out the method according to any one of the preceding claims, which comprises a carrier slightly inclined to the horizontal along its length, means for loading the lower end of the carrier, small masses of the solid to be treated in order to remove soluble impurities therefrom and means for admitting solvent for the impurities to the conveyor towards its upper end; 19. Apparatus according to claim 18, wherein the conveyor is provided with a belt having upright side walls and transverse perforated partitions, for example of wire mesh. 20. Appareil suivant la revendication 19,dans lequel les parois latérales placées debout de-la courroie du transporteur sont faites de caoutchouc souple et ont une section transver- <Desc/Clms Page number 12> sale trapézoïdale dans le but décrit. 20. The apparatus of claim 19, wherein the upright side walls of the conveyor belt are made of soft rubber and have a transverse cross section. <Desc / Clms Page number 12> dirty trapezoidal for the purpose described. 21. Appareil suivant la revendication 18,dans lequel le salade à traiter est porté dans une série de godets ou plateaux fixés au transporteur,l'extrémité inférieure de chaque godet étant pourvue d'une lèvre qui surplombe le bord supérieur du godet placé immédiatement sous lui dans la série. 21. Apparatus according to claim 18, wherein the salad to be treated is carried in a series of cups or trays attached to the conveyor, the lower end of each cup being provided with a lip which overhangs the upper edge of the cup placed immediately below. him in the series. 22. Appareil suivant la revendication 21,dans lequel un tamis placé debout est prévu à l'endroit ou près de l'extrémité inférieure de chacun des godets pour minimer ou empêcher le passage de solide d'un godet au godet placé immédiatement sous lui dans la série. 22. The apparatus of claim 21, wherein an upright screen is provided at or near the lower end of each of the wells to minimize or prevent the passage of solid from a well to the well immediately beneath it in. series. 23. Appareil suivant l'une quelconque des revendications 18 à 23, dans lequel un moyen de drainage,par exemple un trans- porteur de drainage, est prévu pour recevoir le solide lavé dé- posé par le transporteur principal à son extrémité supérieure. 23. Apparatus according to any one of claims 18 to 23, wherein drainage means, for example a drainage conveyor, is provided to receive the washed solid deposited by the main conveyor at its upper end. 24. Appareil suivant la revendication 23, dans lequel le trans- porteur de drainage est pourvu de nervures ou de tamis placés en diagonales pour retenir les baguettes, boulettes ou gâteaux de solide. 24. Apparatus according to claim 23, wherein the drainage conveyor is provided with ribs or screens placed diagonally for retaining the baguettes, dumplings or cakes of solid. 25. Appareil suivant la revendication 23 ou la revendication 24,dans lequel le transporteur de drainage comprend une série d'auges ou plateaux plats en métal ou une courroie en caout- chouc. 25. Apparatus according to claim 23 or claim 24, wherein the drainage conveyor comprises a series of metal troughs or flat trays or a rubber belt. 26. Appareil suivant la revendication 25,dans lequel des rainures sont prévues dans les plateaux en métal ou sur la cour- roie en caoutchouc pour faciliter l'enlèvement de liquide du solide lavé. 26. The apparatus of claim 25, wherein grooves are provided in the metal trays or on the rubber belt to facilitate removal of liquid from the washed solid. 27. Appareil suivant l'une quelconque des revendications 18 à 26,dans lequel une presse est prévue pour extruder en ba- guettes une pâte de la matière à laver et pour déposer ces ba- guettes sur les transporteurs. 27. Apparatus according to any one of claims 18 to 26, in which a press is provided for extruding a paste of the material to be washed into sticks and for depositing these strips on the conveyors. 28. Appareil suivant la,revendication 27,dans lequel la presse est pourvue d'une-plaque d'extrudage qui est inclinée <Desc/Clms Page number 13> sur l'horizontale de façon à faciliter la séparation des ba- guettes extrudées de la plaque. 28. An apparatus according to claim 27, wherein the press is provided with an extruder plate which is inclined. <Desc / Clms Page number 13> horizontally so as to facilitate the separation of the extruded rods from the plate. 29. Appareil suivant la revendication 27 ou la revendication 28, dans lequel des moyens sont prévus pour empêcher le dépôt de matière extrudée sur les tamis transversaux du transporteur ou dans l'espace entre le tamis et la lèvre de chaque godet. 29. Apparatus according to claim 27 or claim 28, wherein means are provided to prevent deposition of extruded material on the transverse screens of the conveyor or in the space between the screen and the lip of each cup. 30. Appareil suivant la revendication 29, dans lequel le moyen pour empêcher le dépôt de solide extrudé sur les tamis transversaux du transporteur ou dans l'espace entre le tamis et la lèvre de chaque godet comprend une plaque ou un volet incliné agencé de façon à se mouvoir à une vitesse sensiblement la même que celle du transporteur pendant que le dit tamis ou l'espace entre le tamis et la lèvre de chaque godet passe sous la plaque d'extru- dage. 30. The apparatus of claim 29, wherein the means for preventing the deposition of extruded solid on the transverse screens of the conveyor or in the space between the screen and the lip of each cup comprises an inclined plate or flap arranged so as to moving at a speed substantially the same as that of the conveyor while said screen or the space between the screen and the lip of each cup passes under the extruder plate. 31. Un procédé d'enlèvement d'impuretés soluble de solides en substance tel qu'il est décrit dans l'un ou l'autre des exemples spécifiques exposés plus haut. 31. A method of removing soluble impurities from solids substantially as described in either of the specific examples set forth above. 32. Appareil pour enlever des impuretés de solides en subs- tance tel qu'il est décrit avec référence au dessin ci-annexé. 32. Apparatus for removing impurities from bulk solids as described with reference to the accompanying drawing. 33. Susbstanges solides quand elles ont été débarrassées d'impuretés solubles par le procédé suivant l'une quelconque des revendications 1 à 17 ou 31 ou au moyen de l'appareil sui- vant l'une quelconque des revendications 18 à 30 ou 32. 33. Solid suspensions when they have been freed of soluble impurities by the process according to any one of claims 1 to 17 or 31 or by means of the apparatus according to any one of claims 18 to 30 or 32.
BE429581D BE429581A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE429581A true BE429581A (en)

Family

ID=89743

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE429581D BE429581A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE429581A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2599279A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR THE SEPARATION OF LIGHT MATERIALS FROM MIXTURES OF SUBSTRATES.
EP0243243B1 (en) Process and apparatus for separating constituent parts from a suspension
EP2227971A1 (en) Installation and method for washing leafy vegetables.
EP0714241B1 (en) Device for continuously washing products, especially plant products
BE429581A (en)
FR2691372A1 (en) Heating aq. liquid effluents - by evaporating off the liquid and recovering the solutes in crystalline form
FR2502972A1 (en) CONVEYOR BELT FILTER
FR2498091A1 (en) JET PROCESSING APPARATUS FOR LOW SIZE PARTS
FR2523282A1 (en) Drying lengths of pasta prods. esp. macaroni and spaghetti - using predryer conveyor with prod. carrier rods to save space and increase output
WO2003106038A1 (en) Method and sorting machine for a mixture comprising grapes
LU82924A1 (en) PREDIFFUSION PROCESS IN SWEETS
EP0098207B1 (en) Purifying device for products such as foodstuffs, and purifying installation including said device
BE494619A (en)
EP0280620A1 (en) Filtration apparatus and process for cleaning said apparatus
FR2623733A1 (en) PURIFICATION APPARATUS WITH ONE AND TWO COMPARTMENTS FOR WASHING IN A DENSE MEDIUM AND SET OF PURIFICATION APPARATUSES, PARTICULARLY ONE AND TWO COMPARTMENTS AND PURIFICATION APPARATUS FOR SINGLE COMPARTMENTS IN A DENSE MEDIUM, ESPECIALLY THREE PRODUCTS
FR2902293A1 (en) Method for volume division of breadmaking, bakery and pastry dough contained in a hopper, comprises allowing the dough to flow by gravity into a chamber, partly closing the chamber, and initiating the volume division into dough pieces
FR2944712A1 (en) Method for filtering waste water containing suspension solid particles in agri-food industry i.e. canning, involves continuously evacuating filtered liquid outside enclosure by lower part of immersed upstream portion of movable belt
FR2781689A3 (en) Solid/liquid separator for use in treatment of semi-liquid manure from livestock, has three chambers with perforated plates through which manure is sieved
FR2531308A1 (en) PROCESS AND EQUIPMENT FOR FILLING A PRESSED CHEESE TRAY
BE516010A (en)
FR2896666A1 (en) Food product e.g. fruit, supplying method for agri-food industry, involves collecting water gathered in cover after centrifugation, and recycling water with make-up water from outer source such that source serves to reproduce water flow
BE524905A (en) Apparatus and method for producing an &#34;integrated&#34; mica sheet
BE363028A (en)
BE486496A (en)
BE643279A (en)