BE427975A - - Google Patents

Info

Publication number
BE427975A
BE427975A BE427975DA BE427975A BE 427975 A BE427975 A BE 427975A BE 427975D A BE427975D A BE 427975DA BE 427975 A BE427975 A BE 427975A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pulses
character wheel
time
recording
series
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE427975A publication Critical patent/BE427975A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04MTELEPHONIC COMMUNICATION
    • H04M15/00Arrangements for metering, time-control or time indication ; Metering, charging or billing arrangements for voice wireline or wireless communications, e.g. VoIP
    • H04M15/10Metering calls from calling party, i.e. A-party charged for the communication

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Time Recorders, Dirve Recorders, Access Control (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif pour l'enregistrement de la durée d'une conversation dans un système téléphonique. 



   La présente invention concerne un dispositif pour l'enre- gistrement du temps, destiné à être employé en corrélation avec un dispositif enregistreur combiné à un appareil téléphonique d'abonné et elle s'applique particulièrement à des systèmes em- ployant le comptage du temps et de la   zône.   L'invention emploie les impulsions de taxe entrant en vue de l'enregistrement du temps. 



   Dans les dispositifs d'enregistrement de ce genre, dans 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
 EMI2.1 
 lequel les taxes, le numéro d'abonné, etc., sont ',(ú'gi;st,.cé.3, il est connu d'enregistrer et de   centrer   en outre le   temps   de con- versation. Ceci est effectué,   Clans   les dispositifs   connus, au   
 EMI2.2 
 moyen d'un mécanisme uthorlogerie qui, à partir du commencement de la conversation, déplace un tambour 1;;c.ica.le,iz. ou une roue a. caractères.

   Il est également   connu   de déterminer le temps de con- versation par des marques qui sont imprimées sur une bande de papier sous la dépendance   d'impulsions   de taxe,   de   sorte que le nombre de ces   marques   ou   la   longueur de la bande de papier dépla- 
 EMI2.3 
 cée pendant la conversation permettent aa osouire le temps ûe conversation. Le dispositif mentionné en aernier lieu ne permet pas une lecture directe du temps de   conversation   mais   nécessite   une conversation qui complique l'évaluation du temps de   conversa-   tion.

   En outre, le premier dispositif   mentionné   'a   1'inconvénient   qu'un mécanisme spécial d'horlogerie doit être prévu pour   l'en-     registrement   du temps. Pour àes conversations simples, des con- 
 EMI2.4 
 clusions peuvent également er-re tirées pour ce qui OH0,Clj,e 1;s taxes convenables, et l'impulsion de taxe pour noter la = 1->Ji;jçu.euc de conversation peut être évaluée. 15 dans ce cas 81(::?lïü une conversion est nécessaire et cette façon d3 proc3 Q''!l' échoue lorsqu' il s'agit d'un comptage ds temps et de zone, c' ""s'ÍJ-'J,-oj:# lorsque pour   un   temps particulier, plusieurs   impulsion.':;     sont   enregistrées sous la dépendance de la zone. 
 EMI2.5 
 



  Suivant la présenta invention, l'v'drxui.'1:1.0Yi Qes impulsions de taxe pour noter ou enregistrer le temps de converse, uion dans des systèmes dans lesquels pour un temps particulier plusieurs 
 EMI2.6 
 impulsions de taxe sont reçues sous la dépendance de 1", ZÔIJ.8, de sorte que la roue à caractères pour enregistrer Clans le dispositif enregistreur est déplacée vers l'avant   d'un   cran par chaque série d'impulsions. La roue   à   caractères pour l'enregistrement est 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pourvue d'une manière appropriée de divisions correspondant à des intervalles de temps. 



   L'invention sera mieux comprise   à   la lecture de la descrip- tion qui suit d'une forme de réalisation, description faite en corrélation avec les dessins annexés dans lesquels: 
La fig. 1 indique schématiquement le dispositif pour   1.'en-   registrement de la taxe et du temps. 



   La fig. 2 montre une vue de coté du dispositif. 



   Les fig.5 et 4 montrent un commutateur principal pour ce dispositif. 



   Un arbre 1 est mis en rotation par un moteur de commande non représenté au dessin et actionne un arbre 4 au moyen de roues dentées 2 et 5. Un embrayage 5 est disposé sur l'arbre 4 et vient en prise avec un étrier 6 qui est fixé à un arbre 9. 



  L'étrier 6 est normalement maintenu par un levier d'arrêt 7 de sorte qu'il ne peut pas être entraîné en rotation par l'arbre 4. 



  Le levier 7 est commandé par un électro-aimant 8, lors de   l'ex-   citation duquel l'étrier 6 est libéré de sorte que l'arbre 9 peut tourner. 



   Les pièces sont disposées de telle façon que lors de chaque excitation de l'aimant 8, l'arbre   9   fait un tour complet. Une came 10 est montée sur l'arbre 9 et est mobile axialemerit sur celui-ci sous la commande d'un levier 13. Le levier 15 est porté par une crémaillère 12 qui est déplacée par un électro-aimant au moyen d'un cliquet 11. Chaque fois que la came 10 est mise en rotation, les cylindres à caractères 18 et 19 montés sur l'arbre 17 sont déplacés d'un avancement pour chaque tour de l'arbre 9 par l'intermédiaire des roues d'engrenage 15 et 16 qui sont montées sur l'arbre 14. 



   Si par exemple un appel vers la zône 3 est mesuré, trois 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 impulsions sont reçues après l'écoulement   d'un   temps   déterminé   et elles excitent l'électro-aimant 8 et effectuent un déplacement de la roue à caractères pour les taxes jusqu'à l'amplitude de trois avancements, pour le tempsparticulier   pesant   la   conversa-     .lion.   



   Comme le temps pour la longueur de   conversation     en minutes   ne peut pas être fixé automatiquement dans l'appareil qui est disposé chez l'abonné pour être lisible directement, l'enregis- trement de la longueur de conversation est rendu dépendant de la série d'impulsions de taxe qui est donnée par exemple dans l'in- tervalle de temps de 1 à 5 minutes. funs ce but une roue à carac- tères 20 est prévue sur l'arbre 17 avec les marques 1-3, 4-6, 7-9... 22-24, 25-27 et 28-30 (minutes ) ou avec les marques 3,6,9,.. 



    27,50.   Le cylindre à caractères   20   est solidaire d'une roue dentée 21 actionnée par un cliquet d'impulsion 22 fixé à un levier 23. 



  Le levier 23 est relié à une armature 24 d'un   électro-aimant   25. 



  La roue à caractères 20 est immobilisée dans sa position   donnée   antérieurement, d'une manière connue, par un cliquet. Pour dix avancements, la roue à caractères 20 déplace la roue à caractères 27 chaque fois d'un avancement au moyen d'une roue 26 da report des dizaines.

   La roue à caractères 27 porte les marques 50 +, 60 + et 90   minu tes.   L'enregistrement de la roue à caractères mise en position pour le temps de conversation et les taxes est effectué d'une manière   connue   par le fait qu'urie bande de papier 22 est conduite sur la   roue à   caractères et qu'entre cette   banne   et la roue   à   caractères se trouve un ruban encré 29.   L'impression   de la bande est effectuée d'une manière connue par le   mouvement   vers le bas a'un levier 30 pourvu d'une lame de caoutchouc 31. 



   Les circuits pour le   fonctionnement   de ce dispositifsont 
 EMI4.1 
 représentés aux fig.3 et 4. L'appareil due 11 ecè,cÍJué 4A est rallié 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 au bureau par une boucle de la manière usuelle. Lors de la trans- mission d'impulsions de taxe, des contacts 55,57 du bureau sont actionnés et comme du courant alternatif est relié aux conducteurs 32 et 36, le relais d'impulsion de taxe 40 au poste d'abonné est excité par le circuit:

   conducteur 32, contact 33, condensateur 54 bobine d'inductance 35, d'un   côté,   et conducteur 36, contact 37, condensateur 38, bobine d'inductance 39 de l'autre côté, au moyen du relais 40 d'impulsions de taxe vers la terre.   Le,   relais 40 ferme son contact 41 (fig. 4) et ferme un circuit pour l'aimant d'embrayage 8 par la batterie, l'aimant 8, le contact 41, la terre. De la manière décrite ci-dessus, l'aimant 8'actionne le levier d'arrêt 7 et libère ainsi l'embrayage 5 de sorte qu'un tour de l'arbre 9 est effectué. Par consé quent la roue à carac- tères 19 sur l'arbre 17 est déplacée d'un avancement, au moyen de'la roue d'engrenage 16 de l'arbre 14, pour chaque actionnement de l'aimant 8 pourvu que la came 10 soit dans la position axiale correcte.

   En   même   temps un circuit est fermé pour un relais lent 42 par le contact 41, relais dont les caractéristiques sont chbi- sies de telle façon qu'il ne se libère pas pendant une série d'im- pulsions. Par l'intermédiaire du contact 43 du relais 42,   l'ai-   mant 25 est excité et cet aimant attire son armature 24 pour actionner le levier 23 et le cliquet d'impulsions 22 en vue de déplacer la roue à caractères 20 d'un avancement pour chaque train, soit au commencement, soit   à   la fin du train. Ce fonction- nement est répété pour chaque série d'impulsions. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for recording the duration of a conversation in a telephone system.



   The present invention relates to a device for recording time, intended to be used in conjunction with a recording device combined with a subscriber's telephone set, and it is particularly applicable to systems employing time counting and of the area. The invention employs the incoming tax pulses for time recording.



   In recording devices of this kind, in

 <Desc / Clms Page number 2>

 
 EMI2.1
 which charges, subscriber number, etc., are ', (ú'gi; st, .cé.3, it is known to record and further center the talk time. This is done, In known devices, at
 EMI2.2
 by means of an uthorlogerie mechanism which, from the beginning of the conversation, moves a drum 1 ;; c.ica.le, iz. or a wheel a. characters.

   It is also known to determine the talk time by marks which are printed on a paper web in dependence on charge pulses, so that the number of such marks or the length of the paper web is displaced.
 EMI2.3
 ced during the conversation allow you to read the time of the conversation. The device mentioned above does not allow a direct reading of the talk time but requires a conversation which complicates the evaluation of the talk time.

   Furthermore, the first mentioned device has the disadvantage that a special clockwork mechanism has to be provided for the time recording. For simple conversations,
 EMI2.4
 clusions can also be drawn for which OH0, Clj, e 1; s suitable taxes, and the tax impulse to note the conversation = 1-> Ji; jçu.euc can be evaluated. 15 in this case 81 (::? Lïü conversion is necessary and this way of proc3 Q ''! L 'fails when it comes to time and area counting, c' "" is ÍJ- 'J, -oj: # when for a particular time, several pulses.' :; are recorded under the dependence of the zone.
 EMI2.5
 



  According to the present invention, the v'drxui.'1: 1.0Yi Qes charge pulses for noting or recording the converse time, uion in systems in which for a particular time several
 EMI2.6
 Tax pulses are received in dependence of 1 ", ZÔIJ.8, so that the character wheel for recording in the recording device is moved forward one notch by each series of pulses. for registration is

 <Desc / Clms Page number 3>

 suitably provided with divisions corresponding to time intervals.



   The invention will be better understood on reading the following description of an embodiment, description given in conjunction with the accompanying drawings in which:
Fig. 1 schematically indicates the device for recording the tax and the time.



   Fig. 2 shows a side view of the device.



   Figs. 5 and 4 show a main switch for this device.



   A shaft 1 is rotated by a control motor not shown in the drawing and actuates a shaft 4 by means of toothed wheels 2 and 5. A clutch 5 is disposed on the shaft 4 and engages a caliper 6 which is attached to a tree 9.



  The caliper 6 is normally held by a stop lever 7 so that it cannot be rotated by the shaft 4.



  The lever 7 is controlled by an electromagnet 8, upon energization of which the caliper 6 is released so that the shaft 9 can rotate.



   The parts are arranged in such a way that during each excitation of the magnet 8, the shaft 9 makes a complete revolution. A cam 10 is mounted on the shaft 9 and is movable axially thereon under the control of a lever 13. The lever 15 is carried by a rack 12 which is moved by an electromagnet by means of a pawl. 11. Each time the cam 10 is rotated, the character cylinders 18 and 19 mounted on the shaft 17 are moved one advance for each revolution of the shaft 9 via the gear wheels 15. and 16 which are mounted on shaft 14.



   If for example a call to zone 3 is measured, three

 <Desc / Clms Page number 4>

 pulses are received after the elapse of a determined time and they excite the electromagnet 8 and effect a movement of the character wheel for taxes up to the amplitude of three advancements, for the particular time weighing the conversion. .Lion.



   Since the time for the talk length in minutes cannot be set automatically in the device which is arranged at the subscriber to be directly readable, the recording of the talk length is made dependent on the series of calls. charge pulses which is given for example in the time interval of 1 to 5 minutes. funs this goal a 20 character wheel is provided on shaft 17 with marks 1-3, 4-6, 7-9 ... 22-24, 25-27 and 28-30 (minutes) or with the brands 3,6,9, ..



    27.50. The character cylinder 20 is integral with a toothed wheel 21 actuated by an impulse pawl 22 fixed to a lever 23.



  The lever 23 is connected to an armature 24 of an electromagnet 25.



  The character wheel 20 is immobilized in its previously given position, in a known manner, by a pawl. For ten advancements, the character wheel 20 moves the character wheel 27 each time one advancement by means of a tens transfer wheel 26.

   Character wheel 27 bears the marks 50 +, 60 + and 90 minutes. The recording of the character wheel positioned for talk time and taxes is effected in a known manner by the fact that a strip of paper 22 is driven on the character wheel and that between this banner and the character wheel is an inked ribbon 29. The printing of the band is effected in a known manner by the downward movement of a lever 30 provided with a rubber blade 31.



   The circuits for the operation of this device are
 EMI4.1
 shown in fig. 3 and 4. The device due 11 ecè, cÍJué 4A is joined

 <Desc / Clms Page number 5>

 at the office by a loop in the usual way. When transmitting tax pulses, office contacts 55,57 are actuated and since AC is connected to conductors 32 and 36, the tax pulse relay 40 at the subscriber station is energized by the circuit:

   conductor 32, contact 33, capacitor 54 inductance coil 35, on one side, and conductor 36, contact 37, capacitor 38, inductance coil 39 on the other side, by means of the tax pulse relay 40 down to earth. The relay 40 closes its contact 41 (fig. 4) and closes a circuit for the clutch magnet 8 through the battery, the magnet 8, the contact 41, the earth. As described above, the magnet 8 'actuates the stop lever 7 and thus releases the clutch 5 so that one revolution of the shaft 9 is performed. Therefore, the character wheel 19 on the shaft 17 is moved one advance, by means of the gear wheel 16 of the shaft 14, for each actuation of the magnet 8 provided that the cam 10 is in the correct axial position.

   At the same time a circuit is closed for a slow relay 42 by the contact 41, a relay whose characteristics are modified in such a way that it is not released during a series of pulses. Via contact 43 of relay 42, magnet 25 is energized and this magnet attracts its armature 24 to actuate lever 23 and pulse pawl 22 in order to move character wheel 20 by one. progress for each train, either at the beginning or at the end of the train. This operation is repeated for each series of pulses.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Un dispositif pour enregistrer la durée d'une conversa- tion dans un système téléphonique employant la comptage de temps et de zone, dans lequel le comptage est effectué par la trans- <Desc/Clms Page number 6> mission d'une ou de plusieurs impulsions à des intervalles déter- minés de temps, pour provoquer la mise en position aluns roue caractères en conconàance avec le nombre d'impulsions dans la série, et la mise en position d'une seconde roue à caractères, d'un avancement pour chaque série d'impulsions reçue, indépen- damment du nombre d'impulsions dans les séries. 1. A device for recording the duration of a conversation in a telephone system employing time and area counting, in which the counting is effected by transmission. <Desc / Clms Page number 6> mission of one or more pulses at determined time intervals, to cause the alum character wheel to be placed in line with the number of pulses in the series, and the position of a second character wheel , an advancement for each series of pulses received, independently of the number of pulses in the series. 2. Un dispositif suivant la revendication 1, dans lequel la seconde roue à caractères est graduée en intervalles de temps correspondant à des intervalles entre les transmissions succes- sives des impulsions de comptage de zone. 2. A device according to claim 1, in which the second character wheel is graduated in time intervals corresponding to intervals between the successive transmissions of the area count pulses. 3. Un dispositif suivant la revendication 1, dans lequel le mouvement saccadé de la seconde roue à caractères est effectué par un électro-aimant commandé par un relais lent à se libérer qui est maintenu actionné pendant la durée alun train d'impul- sions. 3. A device according to claim 1, wherein the jerky movement of the second character wheel is effected by an electromagnet controlled by a slow releasing relay which is kept actuated for the duration of a pulse train. 4. Un dispositif pour enregistrer la durée d'une conversa- tion dans un système téléphonique employant le comptage de temps et de zone en substance tel qu'il est décrit et représenté aux dessins annexés. 4. A device for recording the duration of a conversation in a telephone system employing time and area counting substantially as described and shown in the accompanying drawings.
BE427975D BE427975A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE427975A true BE427975A (en)

Family

ID=88438

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE427975D BE427975A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE427975A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE427975A (en)
FR2466131A1 (en) BIPOLAR SINGLE-PHASE STEP MOTOR WITH TWO DIRECTION OF ROTATION
BE427926A (en)
CH190200A (en) Index measuring instrument with relay device.
BE428618A (en)
FR2488187A1 (en) SMALL PRINTER
BE425619A (en)
BE427974A (en)
BE436346A (en)
BE427976A (en)
BE564506A (en)
CH191350A (en) Automatic device for recording calls and checking counts on a subscriber line of an automatic telephone office.
CH160909A (en) Installation for the transmission of any graphics.
BE447640A (en)
BE429014A (en)
BE427927A (en)
CH335563A (en) Device for storing successive values of a variable
BE370854A (en)
CH188995A (en) Pulse transmitter device.
EP0021965A1 (en) Printer with linear motor
FR2622510A1 (en) DEVICE FOR PRINTING CHARACTERS PLACED ON A CARTRIDGE OF THE TYPE SUPPORTING ALL THE CHARACTERS AND SIGNS OF A PRINTING MECHANISM
BE486644A (en)
BE530992A (en)
CH263832A (en) Apparatus for the automatic control of the running of a train.
BE385537A (en)