BE427656A - - Google Patents

Info

Publication number
BE427656A
BE427656A BE427656DA BE427656A BE 427656 A BE427656 A BE 427656A BE 427656D A BE427656D A BE 427656DA BE 427656 A BE427656 A BE 427656A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elements
dispenser
wire
distributor
thread
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE427656A publication Critical patent/BE427656A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D05SEWING; EMBROIDERING; TUFTING
    • D05BSEWING
    • D05B51/00Applications of needle-thread guards; Thread-break detectors

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Sewing Machines And Sewing (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Distributeur de fil pour machine à coudre. 



   L'invention concerne les dispositifs distributeurs du fil des machines à coudre et a pour objet une forme perfec- tionnée du mécanisme distributeur, destiné aux machines à coudre à grande vitesse et contrôlant d'une manière efficace le mouve- ment du fil pendant le cycle de la formation du point. 



   L'invention a encore pour objet un dispositif em- pêchant le fil de s'enrouler sur les éléments distributeurs. 



  Sur le dessin annexé : , La fig. 1 est une élévation par derrière d'une ma- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 chine à coudre à laquelle est incorporée l'invention. 



   La fig. 2 est un plan de la machine de la fig. 1. 



   Les fig. 3, 4, 5 et 6 sont des élévations de l'extré- mité de gauche de la machine, la plaque avant étant enlevée, montrant la position des éléments de formation du point et de contrôle du fil, en divers points du cycle de la formation du point. 



   La fig. 7 est une coupe faite sensiblement suivant la ligne 7-7 de la fig. 3. 



   Dans la forme de réalisation choisie de l'invention, lu désigne le bâti de la machine d'où s'élève une colonne 11, qui supporte un bras en porte à faux 12 se terminant par une tê- te creuse 13. L'arbre de commande 14 habituel de la barre à ai- guille est monté dans des paliers sur le bras 12 (fig. 2) et por-   te une poulie 15 ; est commandé par un volant 16 comportant   une gorge de courroie 16'. 



   Les paliers 17 et 18, portés par le bras 12 supportent un arbre 19, situé en arrière de l'arbre 14, portant une poulie 20 et au-dessous du bâti 10, des paliers supportent l'arbre 21 du crochet, portant une poulie 22. Les poulies 15, 20 et 22 sont réunies pour fonctionner par une courroie unique 23 et par suite les arbres 14, 19 et 21 tournent tous les trois dans le même sens et à une vitesse constante. La poulie 15 est deux fois plus gran- de que les deux autres et par suite l'arbre 19 et l'arbre 21 du crochet tournent deux fois plus vite que l'arbre 14 de commande de la barre à aiguille. 



   Dans la tête 13 peut coulisser la barre 24 du pied pres- seur, qui porte le pied presseur 25 qui coopère avec la griffe d'entraînement ordinaire 26 à quatre mouvements. Le mécanisme imprimant les quatre mouvements à la griffe d'entraînement est connu et peut être d'une forme quelconque appropriée. Dans la tê- te 13 peut également coulisser la barre à aiguille 27 animée d'un 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 mouvement de va et vient et commandée par l'arbre 14 par l'in- termédiaire de la manivelle 29 et de la bielle 30 (fig. 5 et 7). 



   La barre à aiguille 27 porte une aiguille 28 qui coopère avec un crochet 31 d'une forme quelconque appropriée. 



   L'extrémité de l'arbre 19 porte un manchon 33, qui est fixé sur lui par une vis d'arrêt 32 (fig.7) et sur lequel est fixé un disque 36 par la vis 34 et la cheville à épaulement 35, et le diamètre de l'extrémité de l'arbre 29 est réduit de façon en réalité à former/ une seconde cheville 37. Un second disque 39 est fixé sur le disque 36 par des goujons 38. Il doit être entendu que les deux disques 36 et 39 sont' séparés par un certain intervalle, grâce à la présence des rondelles 40, qui entourent les goujons 
38, sont portées par l'arbre 19 et tournent avec lui. 



   Un élément 41 concentrique à l'arbre 14 est porté par le maneton de manivelle 29, et sur cet élément 41 est fixé par la vis 41' un disque 42 qui supporte un second disque 44 par l'intermédiaire des goujons 43. Les disques 42 et 44 sont main- tenus à une certaine distance l'un de l'autre par les rondelles 
46. Il doit être entendu que l'axe de rotation du disque 42 et 
44 coïncide avec' l'axe de l'arbre 14 et que ces disques tournent à la même vitesse que cet arbre. 



   Le fil T provenant d'une source quelconque arrive à une colonne 47, puis au guide de lissage 48, au tendeur réglable 49, passe sur le frein à ressort 50 et sous le guide 51, puis sur lesrondelles 40 et 46 portées par les disques et enfin à travers les guides 52 et 53 et à travers le trou de l'aiguille. 



   Il doit être entendu que les rondelles 40,46 et la che- ville 35 viennent en contact avec le fil pour contrôler son mou- vement et que ces éléments sont appelés dans ce qui suit éléments d'entraînement du fil. Il doit être entendu aussi que les rondel- les 40,46   n'ont   pas besoin de former des paires, comme l'indi- que le dessin, mais qu'elles peuvent avoir n'importe quelle for- me ou dimensions appropriées et qu'une ou plusieurs de ces ron- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 delles peuvent être employées avec chaque élément distributeur. 



  Leur nombre et leur forme sont évidemment déterminés par les quantités de fil nécessaire au crochet. 



   Le guide 51 est supporté par un bloc 54 fixé sur la barre 
24 du pied presseur, de sorte que quand la barre du pied presseur remonte, le guide 51 se déplace vers le haut. Le bloc 54 supporte aussi un élément 55 en forme d'U renversé destiné à venir en con- tact avec la cheville ordinaire 56, pour faire cesser la tension sur le fil de l'aiguille lorsque le pied presseur remonte. Il est bien entendu que la barre 24 du pied presseur et le pied pres- seur 25 sont repoussés vers la griffe   d'entraînement   26 par une lame de ressort 57, dont l'une des extrémités s'applique sur le bloc 54 et l'autre sur une vis à épaulement 58 portée par la co- lonne 11 de la machine. Le ressort 57 s'appuie contre l'une des extrémités de la vis de réglage 59 et le levier habituel 60 sert à faire remonter le pied presseur à l'encontre de l'action du ressort.

   Si on suppose que les pièces se trouvent dans la posi- tion de la fig. 3, l'aiguille 28 a jeté sa boucle de fil et le bec 62 du crochet vient d'entrer dans la boucle. En ce point du cycle, le fil T a un peu de mou. 



   Sur la fig. 4, les pièces sont représentées au point du cycle de formation du point précédant immédiatement le moment où la boucle de l'aiguille est jetée par le crochet. Un remarque-   ra,   en comparant les fig. 3 et 4, qu'entre le point du cycle de formation du point où la boucle est saisie et le point où elle estjetée, les éléments d'entraînement du fil 46 ont fait un peu plus d'un quart de tour et que les éléments d'entraînement dufil 40, ont fait un peu plus qu'un demi-tour.   Pend&nt   ce temps, les deux éléments d'entraînement ont débité du fil au crochet. Sur la fig. 4, la cheville ou élément d'entraînement 37 est venue en contact avec le fil de l'aiguille pour l'empêcher de prendre du mou entre les guides 51 et 52, en maintenant ainsi le fil sous son contrôle et l'empêchant de "fouetter" de part et d'autre.

   La cheville ou élément d'entraînement 35 est venue ainsi au contact 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du fil de l'aiguille et comme l'élément 35 s'éloigne de l'élément 46, leur action combinée consiste à donner de la tension au fil et à la faire glisser en avant'en sortant du bec du crochet. 



   La fig. 5 représente le point du cycle où le point est serré. Pendant que le mécanisme passe de la position de la fig. 4 - dans celle de la fjg. 5, les deux éléments d'entraînement du fil 40 et 46 agissent de façon à tirer sur la boucle de l'aiguille et à serrer le point. On remarquera qu'au point final de serrage du point, les éléments   d'entraînement   du fil agissent ensemble pour lui donner une tension modérée de serrage du point. 



   La fig. 5 représente la position des pièces du mécanisme aussitôt après que l'aiguille a pénétré dans la pièce à coudre pour le point suivant. On remarquera sur cette figure que le mou du fil de l'aiguille se trouve entre le guide 51 et les éléments d'entraînement qui se trouvent sur l'élément distributeur le plus petit ou arrière. La raison en est dans le fait que lés éléments d'entraînement du filfonctionnent en sens inverse des aiguilles d'une montre, en   faisaxct   ainsi naître un frottement entre les éléments d'entraînement et le fil de l'aiguille, tendant à le faire sortir du trou de l'aiguille. il y a là un avantage important car ce frottement empêche des boucles de fil flottant d'être pro- jetées en avant et autour de l'aiguille.

   Une plaque de protection 63 est fixée sur la tête du la' machine par les vis 64 et est percée d'une fente 65 (fig.l) qui facilite l'enfilage du fil dans le. dis- positif distributeur. 



   On a constaté que, si pour une raison quelconque, le fil de l'aiguille se casse pendant la marche de la machine, le bout flottant risque d'être saisi accidentellement ou le fil peut former une boucle-sur l'un des éléments d'entraînement et comme la machine marche à grande vitesse, il s'enroule et s'embrouille d'une manière désastreuse dans les pièces en mouvement du disposi- tif distributeur, avant qu'il ait été possible d'arrêter la machi- ne. Pour remédier à cette difficulté le disque 36 comporte une gor - 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ge peu profonde 66 (fig.7) et sur la plaque de protection 63 est fixé un élément 67 comportant uhe portion recourbée 68 qui entre dans la gorge 66.

   On remarquera que la portion recourbée 68 est à l'intérieur de la circonférence parcourue par l'élément 40 pen- dant son mouvement et est déplacée par rapport à l'axe du mouve- ment de l'élément. Il en résulte que les éléments d'entraînement se déplacent en se rapprochant et en s'éloignant de la portion 68. 



  Par conséquent, si le fil casse et si son bout libre n'est pas projeté en dehors par la force centrifuge des éléments rotatifs, le fil s'enroule entre la portion 68 de l'éLément 67 et les   élé-   ments du distributeur et au bout de quelques tours le frottement entre les boucles de fil devient suffisant pour le faire casser. un peut dire que toute courbe compliquée se compose d'une série de courbes harmoniques simples. Les mouvements com- pliqués du fil imposés par le fonctionnement du crochet d'une machine à coudre peuvent donc être accomplis en combinant une série d'éléments d'entraînement du fil qui agissent ensemble ou successivement sur le fil, qui sont obligés d'exécuter des mou- vements harmoniques simples et qui entraînent le fil pendant des périodes de durée différente pendant chaque cycle de formation du point. 



   Il est évident, d'après la description qui précède, que les éléments d'entraînement du fil 46, 40 et 35 sont commandés à une vitesse constante et que les durées d'entraînement du fil par ces éléments sont différentes pour chaque élément. On remarquera aussi que le fil est amené aux éléments d'entraînement en série et que ces éléments agissent sur lui ensemble de façon à débiter les quantités de fil nécessaires au crochet. 



   Il est évident qu'on peut faire varier les distances d' entre les éléments/entraînement du fil et leurs axes de fonction- nement suivant les dimensions et la forme de construction du cro- chet, qu'on peut employer un nombre quelconque d'éléments d'en- tratnement du fil et qu'on peut les faire foncticnner à des fré- quences différentes de celle du dispositif décrit. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Il est évident également que la quantité de fil débi- tée par le distributeur dépend des positions relatives des axes des éléments du distributeur, ainsi que des positions relatives des guides-fil l'un par rapport à l'autre et par rapport aux élé- ments   dù   distributeur. Par exemple, on peut déplacer le guide- fil 52 dans le planvertical de la barre à aiguille en faisant va- rier ainsi l'action du distributeur. Le guide 51 qui est porté par la barre du pied-presseur, fait varier l'action des éléments du distributeur, lorsque le pied-presseur est légèrement soulevé, en raison de l'épaisseur de la pièce à coudre qui se trouve sous lui.

   De plus, il doit être bien entendu qu'on peut faire varier le synchronisme des éléments et qu'un quelconque ou tous les éléments qui entraînent le fil peuvent être animés de mouvements alternatifs ou vibratoires.   a E s   U M E. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Thread dispenser for sewing machine.



   The invention relates to thread distributing devices for sewing machines and relates to an improved form of the distributing mechanism, intended for high speed sewing machines and effectively controlling the movement of the thread during the cycle. of point formation.



   Another subject of the invention is a device preventing the wire from winding up on the distributor elements.



  In the attached drawing:, FIG. 1 is an elevation from behind of a ma-

 <Desc / Clms Page number 2>

 sewing bag to which the invention is incorporated.



   Fig. 2 is a plan of the machine of FIG. 1.



   Figs. 3, 4, 5 and 6 are elevations of the left end of the machine, with the front plate removed, showing the position of the stitch forming and thread control elements at various points in the cycle of the machine. point formation.



   Fig. 7 is a section taken substantially along line 7-7 of FIG. 3.



   In the chosen embodiment of the invention, lu designates the frame of the machine from which rises a column 11, which supports a cantilevered arm 12 terminating in a hollow head 13. The shaft the usual needle bar control 14 is mounted in bearings on the arm 12 (Fig. 2) and carries a pulley 15; is controlled by a flywheel 16 comprising a belt groove 16 '.



   The bearings 17 and 18, carried by the arm 12 support a shaft 19, located behind the shaft 14, carrying a pulley 20 and below the frame 10, the bearings support the shaft 21 of the hook, carrying a pulley 22. The pulleys 15, 20 and 22 are joined to function by a single belt 23 and consequently the shafts 14, 19 and 21 all three rotate in the same direction and at a constant speed. The pulley 15 is twice as large as the other two and consequently the shaft 19 and the shaft 21 of the hook rotate twice as fast as the needle bar control shaft 14.



   In the head 13 can slide the bar 24 of the presser foot, which carries the presser foot 25 which cooperates with the ordinary feed dog 26 with four movements. The mechanism imparting the four movements to the feed dog is known and can be of any suitable form. In the head 13 can also slide the needle bar 27 animated by a

 <Desc / Clms Page number 3>

 reciprocating movement and controlled by the shaft 14 by means of the crank 29 and the connecting rod 30 (Figs. 5 and 7).



   The needle bar 27 carries a needle 28 which cooperates with a hook 31 of any suitable shape.



   The end of the shaft 19 carries a sleeve 33, which is fixed to it by a stop screw 32 (fig. 7) and to which is fixed a disc 36 by the screw 34 and the shoulder pin 35, and the diameter of the end of the shaft 29 is actually reduced to form a second pin 37. A second disc 39 is fixed to the disc 36 by studs 38. It should be understood that both discs 36 and 39 are 'separated by a certain interval, thanks to the presence of washers 40, which surround the studs
38, are carried by shaft 19 and rotate with it.



   An element 41 concentric with the shaft 14 is carried by the crank pin 29, and on this element 41 is fixed by the screw 41 'a disc 42 which supports a second disc 44 by means of the studs 43. The discs 42 and 44 are kept at a certain distance from each other by the washers
46. It should be understood that the axis of rotation of the disc 42 and
44 coincides with the axis of the shaft 14 and that these discs rotate at the same speed as this shaft.



   The wire T coming from any source arrives at a column 47, then at the smoothing guide 48, at the adjustable tensioner 49, passes over the spring brake 50 and under the guide 51, then over the washers 40 and 46 carried by the discs and finally through the guides 52 and 53 and through the needle hole.



   It should be understood that the washers 40,46 and the yarn 35 come into contact with the wire to control its movement and that these elements are referred to hereinafter as the wire drive elements. It should also be understood that the washers 40,46 do not need to form pairs, as indicated in the drawing, but that they can be of any suitable shape or size and that 'one or more of these ron-

 <Desc / Clms Page number 4>

 these can be used with each distributor element.



  Their number and shape are obviously determined by the quantities of yarn needed for the hook.



   The guide 51 is supported by a block 54 fixed on the bar
24 of the presser foot, so that when the presser foot bar rises, the guide 51 moves upward. Block 54 also supports an inverted U-shaped member 55 for contacting ordinary peg 56, to relieve tension on the needle thread when the presser foot is raised. It is understood that the bar 24 of the presser foot and the presser foot 25 are pushed back towards the feed dog 26 by a leaf spring 57, one of the ends of which is applied to the block 54 and the the other on a shoulder screw 58 carried by the column 11 of the machine. The spring 57 rests against one end of the adjusting screw 59 and the usual lever 60 serves to raise the presser foot against the action of the spring.

   If we assume that the parts are in the position of fig. 3, needle 28 has thrown its loop of thread and hook tip 62 has just entered the loop. At this point in the cycle, the T wire has a little slack.



   In fig. 4, the parts are shown at the point of the point forming cycle immediately preceding the point when the needle loop is thrown by the hook. One remark, by comparing figs. 3 and 4, that between the point in the formation cycle of the point where the loop is gripped and the point where it is discarded, the wire drive elements 46 have made a little more than a quarter turn and the elements thread drive 40, did a little more than a U-turn. During this time, both feed elements have fed crochet thread. In fig. 4, the pin or drive member 37 has contacted the needle thread to prevent it from picking up slack between guides 51 and 52, thereby keeping the thread under control and preventing it from "slipping" whip "on both sides.

   The pin or drive element 35 has thus come into contact

 <Desc / Clms Page number 5>

 needle thread and as element 35 moves away from element 46, their combined action is to tension the thread and slide it forward out of the hook nose.



   Fig. 5 represents the point in the cycle where the point is tight. While the mechanism passes from the position of fig. 4 - in that of the fjg. 5, the two thread drive elements 40 and 46 act to pull the needle loop and tighten the stitch. Note that at the end point of stitch tightening, the thread drive elements act together to give it moderate stitch tightening tension.



   Fig. 5 shows the position of the parts of the mechanism immediately after the needle has entered the workpiece for the next stitch. It will be noted in this figure that the slack in the needle thread is between the guide 51 and the drive elements which are on the smaller or rear dispensing element. The reason for this is that the thread drive elements operate in an anti-clockwise direction, thus causing friction to arise between the drive elements and the needle thread, tending to pull it out. of the needle hole. this is an important advantage because this friction prevents loops of floating thread from being thrown forward and around the needle.

   A protective plate 63 is fixed on the head of the machine by the screws 64 and is pierced with a slot 65 (fig.l) which facilitates the threading of the wire in the. distributor device.



   It has been found that, if for any reason the needle thread breaks while the machine is running, the floating end may be accidentally caught or the thread may form a loop - on one of the elements of the needle. The drive and as the machine is running at high speed, it winds up and becomes disastrously entangled in the moving parts of the dispensing device, before it has been possible to stop the machine. To remedy this difficulty, the disc 36 has a groove -

 <Desc / Clms Page number 6>

 Shallow ge 66 (fig.7) and on the protective plate 63 is fixed an element 67 comprising uhe curved portion 68 which enters the groove 66.

   It will be noted that the curved portion 68 is inside the circumference traversed by the element 40 during its movement and is displaced with respect to the axis of the movement of the element. As a result, the driving elements move towards and away from the portion 68.



  Therefore, if the wire breaks and its free end is not thrown out by the centrifugal force of the rotating elements, the wire winds between the portion 68 of the element 67 and the elements of the distributor and at the end. after a few turns the friction between the loops of wire becomes sufficient to make it break. One can say that any complicated curve consists of a series of simple harmonic curves. The complicated movements of the thread imposed by the operation of the hook of a sewing machine can therefore be accomplished by combining a series of thread drive elements which act together or successively on the thread, which are obliged to perform simple harmonic movements which drive the wire for periods of different duration during each cycle of formation of the point.



   It is evident from the foregoing description that the wire drive elements 46, 40 and 35 are driven at a constant speed and that the wire drive times by these elements are different for each element. It will also be noted that the thread is brought to the drive elements in series and that these elements act on it together so as to deliver the quantities of thread required for the hook.



   It is obvious that the distances of between the elements / wire drive and their axes of operation can be varied depending on the size and construction of the hook, and any number of points can be employed. elements for driving the wire and that they can be operated at frequencies different from that of the device described.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   It is also evident that the quantity of wire delivered by the dispenser depends on the relative positions of the axes of the elements of the dispenser, as well as on the relative positions of the wire guides with respect to each other and with respect to the elements. information from the distributor. For example, the thread guide 52 can be moved in the vertical plane of the needle bar thereby varying the action of the dispenser. The guide 51 which is carried by the bar of the presser foot, varies the action of the elements of the dispenser, when the presser foot is slightly raised, due to the thickness of the piece to be sewn under it.

   In addition, it must be understood that the synchronism of the elements can be varied and that any or all of the elements which drive the wire can be animated by alternating or vibratory movements. a E s U M E.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

L'invention a pour objet un distributeur de fil pour machines à coudre comportant plusieurs éléments distributeurs, pouvant fonctionner cycliquement et disposés de façon à tourner autour de leurs axes, le distributeur précité étant remarquable notamment par les caractéristisques suivantes considérées sépa- rément ou en combinaison a) les éléments distributeurs tournent à des fréquences différentes ; b) les éléments distributeurs étant actionnés pendant chaque cycle de formation du point, un des dits éléments est ac- t ionné plusieurs fois pendant chaque cycle de fonctionnement de l'autre élément ; c) le fil est guidé vers les éléments du distributeur en série et dans le p lan de fonctionnement desdits éléments ; d) les éléments distributeurs rotatifs fonctionnent au- tour d'axes séparés par un certain int;ervalle ; The subject of the invention is a thread dispenser for sewing machines comprising several dispensing elements, capable of operating cyclically and arranged so as to rotate around their axes, the aforementioned dispenser being remarkable in particular by the following characteristics considered separately or in combination. a) the distributor elements rotate at different frequencies; b) the distributor elements being actuated during each cycle of formation of the point, one of said elements is actuated several times during each cycle of operation of the other element; c) the wire is guided towards the elements of the distributor in series and in the operating plane of said elements; d) the rotary distributor elements operate around axes separated by a certain interval; <Desc/Clms Page number 8> e) sur les machines à crochet rotatif, les éléments du dis- tributeur fonctionnent respectivement aux mêmes fréquences que l'aiguille et que le crochet rotatif ; f) les éléments du distributeur sont tous actionnés à une vitesse angulaire constante ; g) les éléments d'entraînement du fil du distributeur tour- nent dans le même sens ; h) un doigt disposé entre l'un des éléments du distributeur et son axe de rotation sert à empêcher le fil de s'enrouler sur ces éléments en cas de rupture du fil pendant la marche de la ma- chine. <Desc / Clms Page number 8> e) on rotary hook machines, the dispenser elements operate at the same frequencies as the needle and the rotary hook, respectively; f) the valve elements are all actuated at a constant angular speed; g) the feeder wire drive elements of the dispenser turn in the same direction; h) a finger placed between one of the elements of the dispenser and its axis of rotation serves to prevent the wire from winding on these elements in the event of the wire breaking while the machine is in operation.
BE427656D BE427656A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE427656A true BE427656A (en)

Family

ID=88183

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE427656D BE427656A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE427656A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
TWI816668B (en) Sewing machine
FR2624889A1 (en) SEWING MACHINE FOR ORDERED SEWING OF A TAPE
JP2007289692A (en) Thread pull-out blade for sewing machine
FR2761382A1 (en) WIRE FEEDING DEVICE FOR SEWING MACHINE
BE427656A (en)
EP1000189B1 (en) Sewing method and sewing machine for releasing a tension thread from a passage formed by a stitch
US3059404A (en) Machine for wrapping helically split tubing
FR2527240A1 (en) METHOD FOR FORMING EMBROIDERY POINT AND DEVICE FOR SEWING MACHINE
FR2615210A1 (en) BELT FEEDING DEVICE FOR AT LEAST ONE BELT FOR SEWING MACHINE
EP0371922B1 (en) Sewing machine
EP0020184A1 (en) Sewing machines comprising an automatic fabric-guiding device
FR2551100A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE COIL OF THE CAN BY SELECTING THE DRAWING OF BUTTONHOLE IN A SEWING MACHINE
JP3147580B2 (en) Sewing machine thread trimmer
JP2002355464A (en) Automatic thread tension device for sewing machine
FR2588576A1 (en) Automatic device for drawing in the lower thread for a sewing machine of the oversewing type having a plurality of threads
US770179A (en) Bobbin-winding attachment for sewing-machines.
FR2510088A1 (en) VOLTAGE CONTROL APPARATUS AND WIRE COMPENSATION
BE634463A (en)
JP2897751B2 (en) Pan winder
BE533176A (en)
BE453145A (en)
FR2580612A1 (en) Improvement to devices for threading and unthreading a web of fabric on a quilting machine
CH297367A (en) Sewing machine.
CH213884A (en) Device for forming stitches in a sewing machine.
BE504702A (en)