BE423071A - - Google Patents

Info

Publication number
BE423071A
BE423071A BE423071DA BE423071A BE 423071 A BE423071 A BE 423071A BE 423071D A BE423071D A BE 423071DA BE 423071 A BE423071 A BE 423071A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tab
casing
outer casing
panel
photographic
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE423071A publication Critical patent/BE423071A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03CPHOTOSENSITIVE MATERIALS FOR PHOTOGRAPHIC PURPOSES; PHOTOGRAPHIC PROCESSES, e.g. CINE, X-RAY, COLOUR, STEREO-PHOTOGRAPHIC PROCESSES; AUXILIARY PROCESSES IN PHOTOGRAPHY
    • G03C3/00Packages of films for inserting into cameras, e.g. roll-films, film-packs; Wrapping materials for light-sensitive plates, films or papers, e.g. materials characterised by the use of special dyes, printing inks, adhesives

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 perfectionnements âux enveloppes D'. le,..-11,-,,,>; perfectionnements aux enveloppes de pellicules ou films. ". 



   La présente invention consiste en des perfectionnements relatifs aux empaquetages de pellicules ou films photogra- phiques du type comprenant une   BBveloppe   intérieure et une enveloppe extérieure, parmi lesquelles   lenveloppe     extérieu-   re est pourvue d'une cache à travers laquelle le film ou autre matériel sensible à la lumière peut être   exposée   lors- que les enveloppes sont séparées l'une de l'autre,oomme par 
 EMI1.2 
 exemple dans une construction quelque peu semblables celle Qdécrite dans les demandes de brevets antérieures n  406025 413. 623. 



   La présente invention comprend, en   oombinaison,   une enveloppe intérieure et une enveloppe extérieure du type mentionné, une languette flexible sur l'une d'elles et une boucle sur l'autre, à travers laquelle la languette glisse lorsque les enveloppes sont déplacées l'une par rapport à l'autre, par exemple lorsqu'elles sont séparées en vue de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'exposition. Dans une forme de réalisation de l'invention, la languette est formée au moyen de la surface   extérietr e   de ce que l'on peut considérer comme le dos de l'enveloppe extérieure ou est prévue sur cette surface et la boucle est sur l'enveloppe intérieure. 



   Suivant une variante la languette comprend une partie intégrante de l'enveloppe intérieure ou de l'enveloppe ex- térieure située entièrement dans les parois enveloppantes   extérieures   de l'enveloppe extérieure. De préférence dans une semblable construction la languette comprend une partie pliée vers l'intérieur, de l'enveloppe extérieure. 



   Il entre toutefois dans la présente invention de cons- truire l'enveloppe de telle façon que la   trente   ou la boucle est placée près du bord supérieur de l'enveloppe extérieure et que l'extrémité libre d'une languette de l'enveloppe intérieure s'étend vers le bord supérieur de celle-ci et pas- se à travers la fente ou la boucle. 



   Dans la description de l'invention,le "bord supérieur" de l'enveloppe extérieure sera le. bord situé à l'ouverture de l'enveloppe par'laquelle l'enveloppe intérieure est in- troduite et ce bord sera généralement placé le plus haut lors de l'emploi de l'empaquetage dans un appareil photo- graphique. Le "bord inférieur" de l'enveloppe intérieure sera la bord qui est le plus éloigné du "bord supérieur" de l'enveloppe extérieure lorsque les enveloppes sont fer- mées l'une dans l'autre. 



   Pour que l'invention puisse être clairement comprise, trois constructions préférées vont être décrites à l'aide des dessins annexés dans lesquels : 
 EMI2.1 
 ,U La fig. 1 montre le flan à partir duquel,dans une for- me de   .L'invention,   l'enveloppe extérieure est   rormée.   



   Les fig . 2 à 5 montrent des phases successives à l'as- semblage de l'empaquetage , la fig. 5 étant une coupe par la: ligne 5-5 de la fige 4. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Les fig. 6 à 10 sont des vues correspondant respecti- vement aux fig. 1 à 5, montrant une forme modifiée d'em- paquetage, la fig. 10 étant une coupe par la ligne 10-10 de la fig. 9. 



   La fig. 11 est une vue dépliée d'un flan à partir du- quel une troisième forme de l'enveloppe extérieure est pro- duite dans une autre variante de l'invention et 
Les fig. 12 à 15 montrent des phases successives de l'assemblage de l'empaquetage, la fig. 15 étant une coupe par la ligne 15-15 de la fig. 14. 



   Les mêmesiohiffres de référence indiquent les pièces analogues sur les différentes figures des dessins. 



   Dans la première construction représentée aux fig. 1   à 5,   l'enveloppe intérieure 20 est une enveloppe ordinaire ouverte seulement à son extrémité enférieure mais ayant une paroi plus longue que les autres pour constituer une patte        21,   qui peut être repliée sur le dos de cette   paroi,comme le   montre clairement la fig. 5, en laissant non obstruée l'ou- verture ou l'embouchure 22 de l'enveloppe intérieure. L'en- veloppe intérieure, à part cela, peut être formée de n'im- porte quelle manière préférée et des pattes adhésives ou à recouvrement et des pattes à emboîtement peuvent être em- ployées pour oompléter le repliement et la fermeture de l'en- veloppe intérieure, de la manière bien connue et facile à comprendre.

   A l'endroit de la ligne de repliement de la patte 21, une fente 23 est formée avec une dimension et dans un but qui seront décrits dans la suite. 



   L'enveloppe extérieure comprend quatre panneaux 24,25, 26,27 et dans le panneau 25 une ouverture 28 est prévue pour   former une/cache à travers laquelle la surface d'une feuille de matière sensibilisée 29 peut être exposée lorsque l'en-   veloppe intérieure est retirée. Une languette 30, qui est la languette mentionnée ci-dessus, s'étend à partir du panneau 26 et sur le panneau 27 on a fixé au   moyén   d'une matière ad- hésive une bande épaissie ou pièce d'espacement 31. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   1 Dans l'assemblage de l'empaquetage avec une feuille de matériel sensible en place, cettedernière,par exemple la feuille 29, est placée avec la face vers le haut sur la pat- te 27 de façon qu'un des bords s'appuie contre le bord imfé- rieur, (à la fig. 1), de la bande d'espacement 31 et l'extré- mité libre du panneau 27 est employée comme une patte 33 et repliée autour de la ligne de pli 32 pour recouvrir le ma- tériel sensible. L'épaisseur de la bande 31 est rendue égale à l'épaisseur combinée du matériel sensible 29 et de la face repliée 33. 



   L'enveloppe intérieure 20 est alors engagée par glisse- ment par-dessus la patte 27 de façon à enfermer la bande 29, et'le panneau 27 avec l'enveloppe intérieure est alors re- plié suivant la ligne de pli 34 pour recouvrir le panneau   25   Avant cela, une patte 35, au botd inférieur de la cache, est repliée sur elle-même vers le bas, d'abord suivant la ligne de pli 36 et ensuite suivant la ligne de pli 37 de fa- con à fournir un rouleau plat de matière, indiqué en 38 à la fig. 5, servant de tampon empêchant le passage de la lumière, pour venir en prise avec le bord inférieur de la surface adjacente de l'enveloppe intérieure.

   orsqu'on retourne le panneau 27 pour recouvrir le pan- neau 25, les onglets d'angle 39 et 40 sont également repliés suivant la ligne 34 et l'opération suivante consiste à re-      plier le panneau 26 suivant la ligne de pli 41. Lorsque le panneau 26 est replié, la languette 30 est passée à travers la fente 23 du pli de la patte 21 de l'enveloppe intérieure, et' ensuite le panneau 24 est replié pour recouvrir le panneau 26. Les deux onglets 39 et 40 forment des moyens efficaces empêchant le passage de la lumière aux poins de l'enveloppe. 



  Le panneau 24 peut être fermé solidement en position,soit par une matière adhésive pour le fixer au panneau 26, soit au moyen d'une étiquette   àdhésive   63 collée snr l'ensemble de l'extérieur de la face postérieure de l'empaquetage . 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Avant   l'applioatiode   oette étiquette, l'extrémité de la lan- guette 30 est repliée suivant la ligne de pli 42 pour recou- vrir la face postérieure de l'enveloppe extérieure et peut être fixée dans la position repliée par l'étiquette et immo-      bilisée, contre tout déplacement accidentel, par celle-ci. 



   Il est à remarquer que par cette   construction,la   lan- guette est placée entièrement à l'intérieur de l'enveloppe extérieure et que lorsqu'on désire ouvrir l'empaquetage,il est seulement nécessaire d'enlever l'étiquette ou tout      autre moyen de collage qui est employé pour ;fixer l'extrémi-      té libre de la languette 30, après quoi, lorsque l'empaque- tage a été inséré dans l'appareil   photographique,l'envelop        pe intérieure peut être enlevée par traction vers l'exté- rieur hors de l'extrémité supérieure ouverte de l'enveloppe extérieure, et lors de cette opération la fente 23 circule vers le haut le long de la languette 30 mais n'est jamais dégagée de celle-ei.

   De plus, lorsque la fente 23 atteint la racine de la languette 30, où elle est repliée suivant la ligne de pli 43, la continuation de l'enlèvement de l'enveloppe intérieure est empêchée., ce qui évite toute chance de séparation complète des deux enveloppes. Au-des- sus de la ligne de pli 43 se trouve une partie de base de la languette 30 présentant des épaulements inclinés 44 pour permettre à la partie de base d'être reçue commodément à l'intérieur de l'enveloppe.

   L'épaisseur de la partie de base, qui est indiquée par le ohiffre de référence 45, entre la ligne de pli 43 et le commencement de la partie étroite de la languette 30 sert à régler la limite de séparation maxi- mum des enveloppes intérieure et extérieure et ces dimen- sions peuvent être réglées pour   répondre jà   n'importe quelles exigenoes désirées,      
Dans la construction représentée aux fige 6 à 10,   l'en-   veloppe intérieure 20 est semblable à oelle déjà décrite, sauf qu'à la place d'une fente 23 prévue suivant la ligne 

 <Desc/Clms Page number 6> 

      de pli de la patte 21, une ouverture 50 est formée dans la      matière de la paroi postérieure de l'enveloppe intérieure. 



   L'enveloppe extérieure, a, comme précédemment, quatre panneaux 24,25, 26 et 27, une ouverture 28 étant prévue, comme dans la construction antérieure,dans le panneau 25. 



  La patte 35 est repliée, dans ce cas seulement suivant un simple pli longeant la ligne de pli 37 et au lieu d'une lan- guette telle que 30, chacun des panneaux latéraux 24 et 26 est fendu en 51 pour fournir des languettes 52 aux bords extérieurs des panneaux. 



   Le mode d'assemblage est semblable d'une manière géné- rale à celui décrit précédemment sauf que dans ce cas,la ban- de sensible à la lumière 29 est maintenue suivant un bord dans le pli en 34 et à son bord opposé par une languette re- pliée 53 qui ne s'étend pas sur toute la largeur du panneau comme le fait la partie 33 de la construction précédente. 



  Lors de la fermeture deh panneaux 24 et 26, après replie- ment sur le panneau 27 pour recouvrir le panneau 25, les languettes 52 sont toutes deux introduites à travers la fente 50 et des languettes de prolongement 54 partant des bords inférieurs des parties internes des panneaux 24 et 26 sont amenées sur le bord antérieur de l'enveloppe   et   sont fixées à celui-ci par une matière adhésive ou de n'im- porte quelle manière désirée. 



   Dans ce cas, leslanguettes ne sont pas contenues   entiè-        rement dans l'enveloppe mais sont accessibles de l'extérieur,      comme on le comprend aisément par l'examen de la coupe de la fig. 10. 



   Il faut bien comprendre que les fig. 5 e/t 10 montrent      des coupes d'une manière schématique, avec les différentes couches de l'empaquetage séparées les unes des autres en vue de les montrer clairement. Il doit être bien entendu toutefois qu'en pratique l'empaquetage est très mince et que'les couches successives se trouvent plus ou moins en 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 contact de frottement, à plat les unes contre les autres. 



   Dans la construction représentée aux fig. 11 à 15,les pièces sont sensiblement identiques à celles de la   construc-      tion précédente, sauf que dans ce cas, on a prévu une lan-    guette 60 s'étendant à partir du bord inférieur de la paroi postérieure de l'enveloppe intérieure, au lieu d'employer    des languettes telles que 30 ou 52 sur l'enveloppe extérieure. La languette 60 est retournée vers le haut, pendant   l'assemblage, suivant la ligne de pli 61, et lorsque le      panneau 26 est amené en position,   l'extrémité   de la languet-      te 60 est engagée à travers une fente   63 prévue   suivant la ligne de pli 43 d'une patte supérieure 45 semblable à la pat- te 45 de la fig. 1.

   Deux pattes inférieures 54, semblables aux pattes 54 de la   fig.6,   sont prévues sur les panneaux 24 et 26 pour servir de moyens de fixation en vue de maintenir les panneaux en position comme dans l'exemple précédent. 



   Dans la construction représentée aux fig. 11 à 15, on 
 EMI7.1 
 voit également que la languette, bien que se trouvant sur l'enveloppe intérieure, est telle qu'ellese place entière- ment à l'intérieur de l'enveloppe extérieure. 



   Dans tous les cas, une étiquette collée sur la surface postérieure de l'empaquetage peut être employée en vue de maintenir plus solidement les panneaux 24 et 26 contre tout déplacement accidentel. 



   Dans les trois constructions décrites,l'enveloppe in- térieure forme un enveloppement complet pour le matériel 29 sensible à la lumière lorsque l'empaquetage est fermé, et par conséquent une pression sur les bords latéraux oppo- sés de l'empaquetage , qui tendrait à recourber les bords de l'ouverture masquée 28 n'aura aucun effet nuisible 'sur la matière 29 par suite de son enveloppement complet dans l'enveloppe intérieure.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 improvements to D 'envelopes. the, ..- 11, - ,,,>; improvements to film or film envelopes. ".



   The present invention consists of improvements relating to packaging of films or photographic films of the type comprising an internal envelope and an external envelope, among which the external envelope is provided with a cover through which the film or other sensitive material. light may be exposed when the envelopes are separated from each other, such as
 EMI1.2
 example in a construction somewhat similar to that described in prior patent application Nos. 406025 413. 623.



   The present invention comprises, in combination, an inner shell and an outer shell of the type mentioned, a flexible tongue on one of them and a loop on the other, through which the tongue slides when the envelopes are moved. in relation to each other, for example when they are separated for the purpose of

 <Desc / Clms Page number 2>

 the exhibition. In one embodiment of the invention, the tongue is formed by means of the exterior surface of what may be considered the back of the exterior casing or is provided on this surface and the loop is on the back. inner envelope.



   According to one variant, the tongue comprises an integral part of the inner casing or of the outer casing situated entirely in the outer enveloping walls of the outer casing. Preferably in such a construction the tongue comprises an inwardly folded portion of the outer shell.



   It is, however, within the present invention to construct the casing such that the thirty or the loop is placed near the upper edge of the outer casing and the free end of a tongue of the inner casing s 'extends to the top edge thereof and passes through the slit or loop.



   In the description of the invention, the "top edge" of the outer casing will be. edge located at the opening of the casing through which the inner casing is introduced and this edge will generally be placed uppermost when using the packaging in a camera. The "bottom edge" of the inner casing will be the edge which is furthest from the "top edge" of the outer casing when the envelopes are closed together.



   In order for the invention to be clearly understood, three preferred constructions will be described with the aid of the accompanying drawings in which:
 EMI2.1
 , U Fig. 1 shows the blank from which, in one form of the invention, the outer casing is formed.



   Figs. 2 to 5 show successive stages in the assembly of the packaging, FIG. 5 being a section by: line 5-5 of fig 4.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Figs. 6 to 10 are views corresponding respectively to FIGS. 1 to 5, showing a modified form of packaging, FIG. 10 being a section through line 10-10 of FIG. 9.



   Fig. 11 is an unfolded view of a blank from which a third form of the outer casing is produced in a further variation of the invention and
Figs. 12 to 15 show successive phases of the assembly of the packaging, FIG. 15 being a section through line 15-15 of FIG. 14.



   The same reference numbers indicate like parts in the various figures of the drawings.



   In the first construction shown in FIGS. 1 to 5, the inner casing 20 is an ordinary casing open only at its lower end but having a wall longer than the others to constitute a tab 21, which can be folded over the back of this wall, as clearly shown in the figure. fig. 5, leaving the opening or mouth 22 of the inner shell unobstructed. The inner shell, apart from this, may be formed in any preferred manner and adhesive or overlapping tabs and interlocking tabs may be employed to complete the folding and closing of the sleeve. inner envelope, in the well known and easy to understand manner.

   At the location of the fold line of the tab 21, a slot 23 is formed with a dimension and for a purpose which will be described hereinafter.



   The outer casing comprises four panels 24,25, 26,27 and in panel 25 an opening 28 is provided to form a / cover through which the surface of a sheet of sensitized material 29 can be exposed when the cover. inner layer is removed. A tab 30, which is the tab mentioned above, extends from the panel 26 and on the panel 27 has been secured by means of an adhesive material a thickened strip or spacer 31.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   1 In assembling the package with a sheet of sensitive material in place, this last, for example sheet 29, is placed face up on tab 27 so that one of the edges rests against the bottom edge, (in fig. 1), of the spacer strip 31 and the free end of the panel 27 is employed as a tab 33 and folded around the fold line 32 to cover the sensitive material. The thickness of the strip 31 is made equal to the combined thickness of the sensitive material 29 and the folded face 33.



   The inner casing 20 is then slidably engaged over the tab 27 so as to enclose the strip 29, and the panel 27 with the inner casing is then folded back along the fold line 34 to cover the strip. panel 25 Prior to this, a tab 35, at the bottom botd of the cover, is folded back on itself downward, first along fold line 36 and then along fold line 37 to provide a flat roll of material, indicated at 38 in fig. 5, serving as a buffer preventing the passage of light, to engage the lower edge of the adjacent surface of the inner casing.

   When the panel 27 is turned over to cover the panel 25, the corner tabs 39 and 40 are also folded over along line 34 and the next operation is to fold up panel 26 along fold line 41. When panel 26 is folded up, tab 30 is passed through slot 23 in the fold of tab 21 of the inner shell, and then panel 24 is folded back to cover panel 26. The two tabs 39 and 40 form effective means preventing the passage of light at the points of the envelope.



  Panel 24 can be securely closed in position, either by an adhesive material to secure it to panel 26, or by means of an adhesive label 63 stuck to the entire exterior of the rear face of the package.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  Prior to application of this label, the end of the tab 30 is folded back along the fold line 42 to cover the posterior face of the outer casing and can be secured in the folded position by the label and immo - bilised, against any accidental displacement, by it.



   It should be noted that by this construction, the tongue is placed entirely inside the outer casing and that when it is desired to open the packaging, it is only necessary to remove the label or any other means. glue which is employed to secure the free end of the tab 30, after which, when the package has been inserted into the camera, the inner casing can be removed by pulling backwards. outside the open upper end of the outer casing, and in this operation the slot 23 runs upwardly along the tongue 30 but is never disengaged from it.

   In addition, when the slit 23 reaches the root of the tongue 30, where it is folded back along the fold line 43, the further removal of the inner shell is prevented, which prevents any chance of complete separation of the pieces. two envelopes. Above the fold line 43 is a base portion of the tongue 30 having slanted shoulders 44 to allow the base portion to be conveniently received within the envelope.

   The thickness of the base part, which is indicated by the reference numeral 45, between the fold line 43 and the beginning of the narrow part of the tab 30 serves to set the maximum separation limit of the inner envelopes and exterior and these dimensions can be adjusted to meet any desired requirements,
In the construction shown in Figs 6 to 10, the inner casing 20 is similar to that already described, except that instead of a slot 23 provided along the line

 <Desc / Clms Page number 6>

      fold of the tab 21, an opening 50 is formed in the material of the rear wall of the inner casing.



   The outer casing has, as before, four panels 24, 25, 26 and 27, an opening 28 being provided, as in the previous construction, in the panel 25.



  Tab 35 is folded back, in this case only in a single fold along fold line 37 and instead of a tongue such as 30, each of side panels 24 and 26 is split at 51 to provide tabs 52 to the tabs. outer edges of the panels.



   The method of assembly is generally similar to that described above except that in this case the light sensitive strip 29 is held along one edge in the fold at 34 and at its opposite edge by a bent tab 53 which does not extend over the entire width of the panel as does part 33 of the previous construction.



  When closing panels 24 and 26, after folding over panel 27 to cover panel 25, tabs 52 are both introduced through slit 50 and extension tabs 54 extending from the lower edges of the internal parts of the panels. panels 24 and 26 are brought to the leading edge of the casing and are secured thereto by adhesive material or in any desired manner.



   In this case, the tabs are not contained entirely in the casing but are accessible from the outside, as can easily be understood by examining the section of FIG. 10.



   It should be understood that figs. 5 e / t 10 show sections in a schematic manner, with the different layers of the package separated from each other in order to show them clearly. It should be understood, however, that in practice the packaging is very thin and that the successive layers are more or less in

 <Desc / Clms Page number 7>

 friction contact, flat against each other.



   In the construction shown in Figs. 11 to 15, the parts are substantially identical to those of the previous construction, except that in this case a tongue 60 is provided extending from the lower edge of the rear wall of the inner casing, instead of using tabs such as 30 or 52 on the outer casing. Tab 60 is returned upward, during assembly, along fold line 61, and when panel 26 is brought into position, the end of tab 60 is engaged through a slot 63 provided along line. fold line 43 of an upper tab 45 similar to tab 45 of FIG. 1.

   Two lower tabs 54, similar to the tabs 54 of FIG. 6, are provided on the panels 24 and 26 to serve as fixing means in order to hold the panels in position as in the previous example.



   In the construction shown in Figs. 11 to 15, we
 EMI7.1
 also sees that the tab, although on the inner casing, is such that it fits entirely inside the outer casing.



   In any event, a label stuck to the back surface of the package may be employed to more securely hold panels 24 and 26 against accidental displacement.



   In the three constructions described, the inner shell forms a complete envelopment for the light sensitive material 29 when the package is closed, and therefore a pressure on the opposite side edges of the package, which would strain. bending the edges of the masked opening 28 will have no detrimental effect on the material 29 as a result of its complete envelopment in the inner envelope.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Unempaquetage photographique du type décrit,compre- riant une enveloppe intérieure et une enveloppe extérieure, une languette flexible sur l'une d'entre elles et une boucle sur l'autre, boucle à travers laquelle la languette glisse lorsque les enveloppes sont séparées en vue de l'exposi- tion. 1. A photographic packaging of the type described, comprising an inner envelope and an outer envelope, a flexible tab on one of them and a loop on the other, a loop through which the tab slides when the envelopes are separated. for the exhibition. 2. Un empaquetage photographique suivant la revendica- tion 1, dans lequel la languette forme une partie intégrante de l'enveloppe intérieure ou de l'enveloppe extérieure, par- tie située entièrement à l'intérieur des parois d'enveloppe- ment extérieures de l'enveloppe extérieure: 3. Un empaquetage photographique suivant la revendica- tion 1, dans lequel la languette est formée à partir de la surface extérieure de ce que l'on peut considérer comme le dos de l'enveloppe extérieure ou est prévue sur cette sur- face, et la boucle se trouve sur l'enveloppe intérieure. 2. A photographic package according to claim 1, wherein the tab forms an integral part of the inner casing or of the outer casing, part lying entirely within the outer casing walls of the. the outer casing: 3. A photographic package according to claim 1, wherein the tab is formed from or is provided on the outer surface of what may be considered the back of the outer casing, and the buckle is on the inner shell. 4. Unmpaquetage photographique suivant l'une des reven- dications précédentes, dans le quel les enveloppes intérieure et extérieure sont formées entièrement par repliement,à par- tir d'une matière en feuille mince. 4. A photographic package according to one of the preceding claims, in which the inner and outer envelopes are formed entirely by refolding from a thin sheet material. 5. Un empaquetage photographique en substance tel qu'il est représenté aux fig. 1 à 5, ou aux fig. 6 à 10, ou aux fig. 11 à 15 des dessins annexés. 5. Photographic packaging in substance as shown in FIGS. 1 to 5, or in fig. 6 to 10, or in fig. 11 to 15 of the accompanying drawings.
BE423071D BE423071A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE423071A true BE423071A (en)

Family

ID=84615

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE423071D BE423071A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE423071A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0348745A2 (en) * 1988-06-28 1990-01-03 Agfa-Gevaert AG Light-tight tearable envelope for a pile of photographic films

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0348745A2 (en) * 1988-06-28 1990-01-03 Agfa-Gevaert AG Light-tight tearable envelope for a pile of photographic films
EP0348745A3 (en) * 1988-06-28 1991-05-29 Agfa-Gevaert AG Light-tight tearable envelope for a pile of photographic films

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0564540B1 (en) Flexible bag for packaging compressible products, particularly sanitary articles such as nappies, and a packet of compressed sanitary articles thereby packaged
FR2519607A1 (en) PACKAGING FOR PREHUMECTED TOWELS SUITABLE FOR CLOSING
EP0312669A1 (en) Container provided with a retractable panel, blank for the container and medicine tablets with the container
FR2670193A3 (en) Adhesive tape support/dispenser
CA2475059C (en) Duplex bag
BE423071A (en)
FR2808659A3 (en) Cigarette packet, designed for convenience in opening, is made from single cardboard blank with fold lines and slots to accommodate tongues
CH400001A (en) Heat-sealable thermoplastic film bag
EP1964786B1 (en) Bag adapted for manual filling and sealing
EP1702858B1 (en) Packaging bag suitable for multiple openings/closures and maintenance of the gusset in its folded state
CA2547818C (en) Packaging bag for nappies, for example, and production machine and method
FR2513215A1 (en) WORKING POUCH FOR PHOTOGRAPHIC LABORATORY
FR2715374A1 (en) Box comprising an outer casing and an internal shimcase.
EP0500428B1 (en) Bag-in-box with automatic unfolding bottom and method of assembling the same
FR2720375A3 (en) Package for stacked small sheets
CA1177355A (en) Improved microfiche binding
FR2713203A1 (en) Security envelope made of plastics
WO1993021023A1 (en) Article intended to the making of a customized postcard
FR2639917A1 (en) Parallelepipedal package having a closable lid, blank suitable for forming such a package, and corresponding packaging preform
FR2746766A1 (en) Folding container
FR2737191A1 (en) Self-sticking envelope with two flaps - comprises superposed front and rear walls joined by three sides, first flap on front wall having adhesive zone on surface facing rear wall and second flap on rear wall with adhesive resistant zone
BE406025A (en)
BE555432A (en)
FR2771837A1 (en) Cardboard display stand for product wrapped in transparent plastic
CH426613A (en) Process for manufacturing a thermoplastic film bag and bag obtained by this process