BE419815A - - Google Patents

Info

Publication number
BE419815A
BE419815A BE419815DA BE419815A BE 419815 A BE419815 A BE 419815A BE 419815D A BE419815D A BE 419815DA BE 419815 A BE419815 A BE 419815A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
tool
pump
tractor
implement
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE419815A publication Critical patent/BE419815A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01BSOIL WORKING IN AGRICULTURE OR FORESTRY; PARTS, DETAILS, OR ACCESSORIES OF AGRICULTURAL MACHINES OR IMPLEMENTS, IN GENERAL
    • A01B61/00Devices for, or parts of, agricultural machines or implements for preventing overstrain

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Soil Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Lifting Devices For Agricultural Implements (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux   tracteur,   pour instruments agri- ooles   ".   



   L'invention concerne des perfectionnements à la oom- mande des instruments agricoles   à   traction mécanique et plus partiuclierement aux tracteurs comportant un disposi- tif de commande actionné mécaniquement et servant à ré- gler automatiquement la profondeur de l'outil de travail comme décrit dansée brevet anglais n  253.366 du   4   juin 1926. 



   Lorsqu'un instrument ou outil agricole est monté sur le tracteur ainsi qu'il a été décrit dans le sus-dit bre-      vet n  253.366, on rencontre des difficultés provenant du tait que si ledit instrument bute sur un obstacle tel qu'une racine ou une roche, l'augmentation de traction sur cet instrument met automatiquement la pompe hydraulique ou autre engin moteur en action ce qui tend à soulever l'instrument hors du sol. L'outil a ainsi tendance à être 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 soulevé complètement hors du. sol, mais il peut s'arrco- eher sous une saillie de la roche ou sous une racine de sorte qu'il ne peut pas se soulever.

   Une grande pression dirigée vers le bas est en conséquence appliquée sur les roues arrière du tracteur, ce qui tend à augmenter la traction exercée par elles et à soulever du sol les roues avant du tracteur, L'outil ou les moyens d'attache de cet outil peuvent ainsi être brisés ou bien l'avant du trac- teur peut être soulevé du sol et renversé tête à queue ce qui pourrait causer un grave accident. 



   Selon l'invention, pour remédier à ces difficultés, on a recours à des moyens tels qu'un excès de traction sur l'outil, occasionné par exemple par la rencontre   d'un   obstacle , met le dispositif moteur automatiquement hors d'action. 



   Par exemple dans le cas où l'outil est commandé par un dispositif à fluide sous pression, on a recours à des dispositions telles qu'un mouvement exagéré de la soupape de la pompe, sous l'action du choc contre un obstacle, dé- placera cette soupape jusqu'à ce que les lumières d'échap- pement soient découvertes et permettent l'évacuation du fluide, ce qui arrête automatiquement la pression de sou-   lèvement.   



   De préférence on monte tune soupape de sûreté commandée. par la pression, du coté de refoulement de la pompe.Cette soupape de sûreté peut remplir la double fonction suivan- te: agir comme une soupape de sûreté à la manière ordinai- re pour empêcher des pressions excessives, et être action- née par l'outil de telle manière que, sous une traction trop grande, telle que celle occasionnée par la rencontre d'un obstacle, elle s'ouvre et arrête l'action de   la pres-      sion, comme dans le cas de la soupape mentionnée ci-dessus qui découvre les lumières d'échappement.

   Par con   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 quent la poids sur les roues arrière du tracteur est automatiquement réduit, par le fait que le tracteur est déchargé du poids de l'outil et que le dispositif à com- mande méoanique n'a plus tendance à soulever le dit ou- til. Ceci réduit l'effort de traction et les roues glis- sent ou patinent sur le sol, ce qui empêche une   détério-   ration de l'outil ou des moyens de transmission et suppri- me tout danger pour le desservant de la machine pouvant être occasionné par un retournement tête à queue du trac- teur. 



   Le dessin annexé donné à titre d'exemple montre une forme d'exécution de l'invention. 



   La   Fig.   1 est une vue en coupe verticale longitudina- le partielle de la partie arrière d'un tracteur compor- tant des moyens pour la commande hydraulique d'un outil fixé sur le tracteur, cet outil étant montré dans la posi- tion relevée. 



   La Fig. 2 est une vue en élévation,   partiellenent   en coupe, dans la direction de la flèche X (Fig. 1), l'es- sieu arrière et la botte de la couronne d'engrenage étant enlevés. 



   La Fig. 3 est une vue montrant le dispositif dans la direction de la flèche Y (Fig. 1), l'enveloppe du tracteur étant enlevée à l'endroit du joint Z. 



   La Fig. 4 est une vue en coupe de la soupape de commande   hydraulique,   montrant sa connexion avec la pompe, 'La Fig. 5 est une élévation par l'avant, de la pompe hydraulique montrant la soupape de commande et les con- nexions à cette soupape. 



   La Fig. 6 est une vue en coupe selon la ligne I-I de la Fig. 4. 



   La   Fig.   7 est une vue en coupe selon la ligne II-II de la Fig. 4. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La Fig. 8 est une vue en coupe horizontale du cylin- dre du dispositif de commande montrant la disposition de la soupape de   sûreté   et de son mécanisme de commande. 



   Si l'on se réfère au dessin dans l'exemple   rep résen-   té, 1 désigne la partie arrière de l'enveloppe du trac- teur, 2 les roues arrière de ce tracteur, 3 l'essieu ar- rière du dit tracteur, 4 l'outil et 5 et 6 respectivement la bielle supérieure   @   et la bielle inférieure reliant le tracteur à l'outil qui, dans le cas présent, consiste en un outil   cultivateur,   Naturellement ce dernier peut être remplacé par un autre outil selon les nécessités. 



   Sur le tracteur et en avant de l'essieu arrière 3 est monté un dispositif de   commande   tel qu'une presse hy- draulique 7 dont le piston est articulé sur la tige de transmission 7a qui, à son tour, est articulée en 7b au bras 8a que comporte l'arbre 8 du dispositif. A l'arbre 8 sont reliés deux bras de soulèvement 9 qui, à leur tour, sont reliés par deux tiges de soulèvement 10 aux deux bielles inférieures 6 qui réunissent l'outil au trac- teur. De l'huile est aspirée d'un réservoir ou cuve 11 
 EMI4.1 
 -fL01'\1.ftL. par une sEma.paps 12 qui forme avec le dispositif de comman- de une unité mécanique à fluide sous pression, la pompe étant actionnée d'une manière continue par le tracteur pen- dant la marche du moteur.

   La pompe est montrée en détail aux Fig. 4 et 5, mais comme sa disposition ne fait pas partie de l'invention, il n'est pas nécessaire d'en faire la description détaillée . Il suffit de faire remarquer qu'elle consiste en une unité à quatre cylindres compor- tant deux paires de cylindres opposés   horizontalement.Cha-   que paire de pistons fait saillie par les deux extrémités d'un châssis carré qui embrasse un bloc eoulissant,le mou- vement alternatif des blocs étant obtenu par des centri- ques calés sur l'arbre moteur. Les deux excentriques sont 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 disposés selon un angle de 90 , de telle sorte que les quatre pistons agissent successivement, engendrant un écoulement assez régulier de l'huile pour empêcher toute irrégularité appréciable dans le soulèvement du cadre porte outil.

   Les soupapes de refoulement sont disposées verticalement au-dessus des soupapes d'aspiration. L'hui- le est prise dans les chambres situées au-dessus des sou- papes de refoulement et passe par des canaux de   communica-   tion inclinés sur le coté inférieur de la soupape à bil- le 34 que l'on voit en dessous de l'orifice de refoulement à la Fig. 4. Lorsque la pompe est en fonctionnement, la soupape à bille est soulevée et l'huile peut suivre deux chemins, l'un à travers l'orifice de refoulement et l'au- tre à travers le passage secondaire 35 vers un espace   circulaire   36 qui entoure la boîte de la soupape de ré- glage à piston 14.

   Cette boite est percée en 23 pour for- mer une lumière de passage de dimensions réduites qui s'ou- vre dans l'espace central de la dite boîte, cette   réduc-   tion de dimensions limitant la vitesse d'abaissement de l'outil   comme\41   est décrit plus loin. Dans le passage 13 menant au   coté   d'aspiration de la pompe est disposée une soupape à piston 14. Cette soupape 14 a pour but de ré- gler l'admission d'huile, son mouvement étant commandé par un levier à main 15 placé de manière commode pour le conducteur sur le tracteur. Le levier à main 15 est relié avec la soupape à piston 14, de la manière suivante : 
Son extrémité   inférieure   est montée sur un arbre 15a portant une manivelle 16 à l'autre extrémité de laquelle est articulée l'extrémité supérieure d'un levier 17. 



    L'extrémité   inférieure 17a du levier 17 est reliée à une tige ou un fil métallique 18 qui, à son tour, est relié à son extrémité opposée avec un levier 19 qui est soumis à l'action d'un ressort, est articulé en 19a et forme   à   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 son extrémité 19b une fourche s'engageant avec la tête de la soupape 14. En communiquant au levier à main 15 un mouvement dans la direction de la flèche montrée à la Fig. lon fait tourner l'extrémité 17a du levier 17 autour   d'un   pivot 20, le levier étant maintenu en contact avec le pivot 20 par le ressort 14a   (Fig.   4) monté à une extré- mité de la soupape 14, de telle sorte que ce mouvement du levier à main provoque un déplacement de la soupape dans la direction de la flèche de la fig. 4.

   Le ressort 14a sert aussi à empêcher un relâchement du méeanisme et à   compen-   ser toute usure qui peut se produire. Si l'on déplace le levier à main 15 dans la direction opposée on renverse le mouvement de la soupape.   @   
L'outil 4 comme on l'a expliqué   précédemment,   est articulé aux bielles supérieure et inférieure 5 et 6au moyen de son cadre 4a. La bielle supérieure 5 est reliée à son extrémité 5a avec un balancier 24 articulé en 24a à l'arrière du tracteur. Le balancier 24 est articulé sur la tige 25 sur laquelle est monté un fort ressort de compression 29.

   La tige 25 est articulée à son   extré-   mité opposée à un levier 26 qui est articulé à son   extré-   mité supérieure 26a sur l'enveloppe du traoteur et à son extrémité inférieure à une tige 27 sur laquelle est fixé le pivot 20 mentionné ci-dessus.   Au*delà   du pivot 20 l'ex- trémité avant de cette tige peut coulisser dans un palier 28. La tige 27 passe à travers une tente ménagée dans le levier 17. 



   Au point de vue de la commande manuelle de l'outil les dispositions sont les suivantes 
Lorsqu'on déplace le levier à main 15 de la position verticale dans la direction de la flèche de la Fig. 1 le levier 17 tourne sur le pivot 20, entraînant vers la droi- te la tige ou le fil métallique 18 qui, à son tour,action- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ne le levier articulé 19, ce qui déplace la soupape 14 vers la gauche et découvre les lumières d'échappement 23, permettant à l'huile de   s'échapper   du cylindre du disposi- tif de la presse hydraulique à une vitesse lente. L'outil descend alors doucement vers le sol et, par suite de la traction qui est ainsi appliquée à l'outil, la tige 26 se déplace vers la gauche, fait osciller le levier 26 et obli- ge la tige 27 avec le pivot 20 monté sur cette tige à se déplacer vers la gauche.

   Ce mouvement du pivot 20 permet au levier 17 de revenir vers la gauche et à la soupape 14 de se déplacer vers la droite pour recouvrir les lumiè- res d'échappement 23 sans déplacer le levier à main 15 de la position dans laquelle on l'avait amené à la main. 



  Quand l'outil atteint la profondeur désirée, la soupape 14 reoouvre les lumières 21 et 23 et l'on conçoit que la profondeur est réglée par la position du levier 15. 



   Si l'on veut relever l'outil, on fait revenir le le- vier 15 à la position verticale, l'extrémité inférieure du levier 18 étant mue vers la gauche, ce qui déplace la tige ou fil métallique 18 et le levier   19   de telle manière que la soupape   14   se meuve vers la droite et   découvre   les lumières d'aspiration 21, permettant à l'huile de s'écouler vers la pompe qui, par l'intermédiaire de la presse hydrau- lique et du système de bielles 8a, 8,9, 10 et 6, soulève   l'outil,   Pendant le soulèvement de l'outil, l'organe 25 (on raison de la suspension de la traction sur l'outil) est   déplacée   à droite par le ressort 29,

   ce qui fait os- ciller vers la droite l'extrémité inférieure du levier 26 qui à son tour déplace la tige 27 et le pivot 20 monté sur   celle-ci   vers la droite, de telle sorte que le levier   17   est poussé vers la droite et, par l'entremise de la ti- et ge ou fil métallique 18/du levier 19, déplace la soupape vers la gauche, de telle sorte que, quand l'outil est 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 complètement soulevé, la soupape 14 reoouvre les lumières 21 et 23, coupant l'admission d'huile à la pompe et mainte- nant   l'outil   dans   laposition   de soulèvement. 



   On Ta maintenant décrire le fonctionnement de la com- mande automatique : - D'abord, le levier de commande 15 est réglé pour que l'on obtienne la profondeur désirée dé- terminée à l'avance pour la pénétration dans le sol. Tant que l'outil travaille et que la traction sur cet outil res- te constante, la   eharge   de compression sur le ressort 29 reste aussi constante, les bielles 5 et 6 étant; comme en le comprend, l'une comprimée et   l'autre   tendue. La soupape 14 reste dans ces conditions au   "   point mort   "   ou dans la position moyenne, c'est-à-dire que les lumières 21 et 23 sont fermées.

   Cette position de la soupape 14 est montrée à la Fig. 4, aucun mouvement de l'huile ne se produisant dans une direction quelconque et en conséquence aucun mouvement de la presse hydraulique n'ayant lieu dans l'une ou l'autre direction. 



   Néanmoins, si   l'outil   4   estoumis   à une augmentation de traction du fait par exemple que les roues avant du tracteur montent sur une proéminence et que l'outil est ainsi enfoncé plus profondément dans le   sol,oette   augmen- tation de traction est   immédiatement   transmise à la tige 25 ce qui produit une augmentation de la pression sur cet- te tige qui, à son tour, occasionne une compression plus forte du ressort 29 par la dite tige.. En même temps, le levier 26 est déplacé autour de son pivot 26a, ce qui don- ne naissance à un mouvement de la tige 27 et du pivot 20, le levier 17 pouvant ainsi se' déplacer vers la gauche/da la fig. l, c'est-à-dire vers l'avant sous l'action du ressort 14a sur la soupape 14.

   Ce mouvement vers l'avant du levier 17 occasionne , par l'intermédiaire de la tige 18, un mouvement correspondant du levier 19 soumis à l'ac- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 tion d'un ressort et qui permet au ressort 14a de déplacer la soupape 14 vers l'arrière, cette soupape découvre ainsi les lumières d'admission 21, de telle sorte que l'huile est admise dans la pompe 12 qui refoule alors cette huile dans le cylindre de la presse 7c et que le piston de cel- le-ci se déplace vers l'extérieur et soulève l'outil de la manière décrite ci-dessus. Lorsque l'outil a été soulevé au point où la traction sur lui atteint à nouveau la va- leur déterminée à l'avanoe pour obtenir la profondeur nécessaire de pénétration, le ressort 29 réagit en sens contraire et fait revenir la soupape 14 au "point mort" avec les deux lumières 21 et 23 fermées. 



   Si l'outil est soumis à une réduction de traction, du fait par exemple que les roues avant du tracteur des-   cendent   dans un creux et soulèvent ainsi par rapport au sol l'outil qui pour cette raison ne s'enfonce pas assez profondément, l'action sur le ressort est renversée et la soupape 14 déplacée dans la direction avant. Ce mouvement ouvre les lumières d'échappement 23 de dimensions rédui- tes, permet à l'huile de revenir du cylindre de la presse et à l'outil de s'abaisser à nouveau pour atteindre la profondeur de pénétration déterminée à l'avance. Quand cette profondeur a été atteinte, la soupape de commande 14 revient au "point mort" sous l'action de l'augmentation de   traction,comme   il a été décrit précédemment. 



   Lorsque la partie 4b de l'outil qui pénètre dans le sol rencontre un obstacle tel qu'une racine ou une roche, l'augmentation de traotion sur l'outil, met oomme décrit plus haut, la pompe hydraulique 12 en action, ce qui tend à soulever l'outil hors du sol. L'outil a alors tendance à être soulevé complètement hors du sol mais il a pu s'ac- crocher sous une saillie de roche ou sous une racine,de sorte qu'il ne peut pas se soulever. Une grande pression 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 est ainsi appliquée sur les roues arrière 2 du tracteur et tend à augmenter la traction de ces roues et à joule- fer du sol les roues avant du dit tracteur, occasionnant les inconvénients décrits précédemment. 



     On   évite des difficultés, lorsqu'une traction exces- sive s'exerce sur l'outil par le fait d'un obstacle de ce genre, en permettant qu'un mouvement exagéré causé par une traction excessive et transmis de l'outil 4 par la bielle 5 à la tige 25 à l'encontre de l'action du ressort 29 se traduise par une exagération correspondante du mouvement du levier 26, celle-ci étant transmise à la tige 27 et en conséquence à la soupape 14 comme décrit ci-dessus. 



   Cette exagération de mouvement dans la soupape 14 dans une direction opposée montrée à la flèche de la fig. 4 fait revenir cette soupape justement vers l'arrière   jusqu'à   ce qu'elle découvre les lumières d'échappement 23, permettant à l'huile de s'échapper du cylindre de la presse et arrê- tant ainsi le fonctionnement du mécanisme moteur. Lorsque la pression d'huile a été ainsi relâchée, le poids de l'outil ne se trouve plus supporté par le tracteur puis- qu'il n'a plus celui-ci comme support. Cette réduction du poids sur les roues du tracteur diminue la traction sur les roues 2 jusqu'à atteindre le point de glissement et les roues patinent alors sans dommage. 



   On a montré dans les Fig. 1 et 8 des moyens différents ou supplémentaires pour obtenir le résultat désiré. Comme précédemment, l'excès de traction occasionne une exagéra- tion de mouvement du levier 26 et une exagération   corres-   pondante du mouvement de la tige 27, l'extrémité   2'la   de cette tige vient alors en contact avec l'extrémité 32a de la soupape de sûreté 32, montée sur le cylindre 7c du dis- positif de commande. La soupape de   sûreté   est alors ou- verte et l'huile provenant du cylindre 7c est libre de 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 s'échapper dans la boite qui l'entoure, soulageant ainsi le tracteur du poids de l'outil, avec les   conséquences   indiquées plus haut. 



   Bien entendu,   l'excès   de traction causé par l'ao- crochage de l'outil à un obstacle peut être utilisé de différentes manières pour mettre le système moteur auto- matiquement hors d'action effective, par exemple une exa- gération de mouvement sur le ressort 29 et sur le levier 26 peut être utilisée de la même manière ou d'une maniè- re similaire pour mettre un autre genre de système mo- teur quelconque hors d'action soit par un interrupteur électrique dans le cas d'un système moteur actionné électriquement, soit par un engrenage commandé mécanique- ment pour faire cesser l'action de ce dernier dans le cas d'un système moteur actionné par des moyens mécaniques. 



  On se rend compte évidemment que l'invention peut être appliquée à un type quelconque de système moteur servant à soulever et à mouvoir vers le bas un outil sur un tracteur et/ou maintenir autmmatiquement l'outil à une profondeur régulière de pénétration. 



   En se référant   à   nouveau à l'exemple montré aux dessins on peut mentionner que la soupape de sûreté 32 sert à un double   rôle .   Comme on l'a décrit ,elle agit pour mettre le système moteur automatiquement hors d'ac- 
 EMI11.1 
 tion lorsque 1oû.cas, rencontre un obstacle et elle sert aussi de soupape de sûreté à la manière ordinaire pour empêcher un excès de pression dans le système. 



   Une action   d'amortissement   sur la soupape de commande 14 est exercée par un dash-pot 30 comportant une petite ouverture 30a et disposé pour que le piston 14b de la sou- pape 14 puisse y pénétrer.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to tractors, for agricultural implements".



   The invention relates to improvements in the control of agricultural implements with mechanical traction and more particularly to tractors comprising a control device actuated mechanically and serving to automatically adjust the depth of the working tool as described in the patent. English No. 253.366 of June 4, 1926.



   When an agricultural implement or tool is mounted on the tractor as has been described in the aforesaid patent n ° 253.366, difficulties are encountered arising from the fact that if said implement comes up against an obstacle such as a root. or a rock, the increase in traction on this instrument automatically puts the hydraulic pump or other prime mover into action which tends to lift the instrument off the ground. The tool thus tends to be

 <Desc / Clms Page number 2>

 lifted completely out of. soil, but it can get caught under a rock protrusion or under a root so that it cannot rise.

   A great downward pressure is consequently applied to the rear wheels of the tractor, which tends to increase the traction exerted by them and to raise the front wheels of the tractor from the ground, The implement or the attachment means of this the tool may be broken or the front of the tractor may be lifted off the ground and overturned, which could cause a serious accident.



   According to the invention, to remedy these difficulties, recourse is had to means such as excess traction on the tool, caused for example by encountering an obstacle, puts the motor device automatically out of action.



   For example in the case where the tool is controlled by a pressurized fluid device, recourse is had to arrangements such as an exaggerated movement of the pump valve, under the action of the impact against an obstacle, de- will position this valve until the exhaust ports are uncovered and allow fluid to escape, which automatically shuts off the lift pressure.



   Preferably, a controlled safety valve is mounted. by the pressure, on the discharge side of the pump. This safety valve can fulfill the following double function: to act as a safety valve in the ordinary way to prevent excessive pressures, and to be actuated by the 'tool in such a way that, under too much traction, such as that caused by encountering an obstacle, it opens and stops the action of the pressure, as in the case of the valve mentioned above. above which uncovers the exhaust lights.

   By con

 <Desc / Clms Page number 3>

 The weight on the rear wheels of the tractor is automatically reduced, by the fact that the tractor is relieved of the weight of the implement and that the mechanical control device no longer tends to lift said implement. This reduces the tractive effort and the wheels slip or slip on the ground, which prevents damage to the implement or transmission means and eliminates any danger to the servicer of the machine that may be caused. by turning the tractor head to tail.



   The accompanying drawing, given by way of example, shows one embodiment of the invention.



   Fig. 1 is a view in partial longitudinal vertical section of the rear part of a tractor comprising means for the hydraulic control of an implement fixed to the tractor, this implement being shown in the raised position.



   Fig. 2 is an elevational view, partially in section, in the direction of arrow X (Fig. 1) with the rear axle and crown gear removed.



   Fig. 3 is a view showing the device in the direction of arrow Y (Fig. 1) with the tractor casing removed at the location of the Z joint.



   Fig. 4 is a sectional view of the hydraulic control valve, showing its connection to the pump, FIG. 5 is a front elevation of the hydraulic pump showing the control valve and the connections to this valve.



   Fig. 6 is a sectional view along the line I-I of FIG. 4.



   Fig. 7 is a sectional view along the line II-II of FIG. 4.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 8 is a horizontal sectional view of the control device cylinder showing the arrangement of the relief valve and its control mechanism.



   Referring to the drawing in the example shown, 1 designates the rear part of the tractor casing, 2 the rear wheels of this tractor, 3 the rear axle of said tractor, 4 the tool and 5 and 6 respectively the upper link @ and the lower link connecting the tractor to the tool which, in the present case, consists of a cultivating tool, of course the latter can be replaced by another tool as required .



   On the tractor and in front of the rear axle 3 is mounted a control device such as a hydraulic press 7, the piston of which is articulated on the transmission rod 7a which, in turn, is articulated at 7b to the arm. 8a that comprises the shaft 8 of the device. To the shaft 8 are connected two lifting arms 9 which, in turn, are connected by two lifting rods 10 to the two lower connecting rods 6 which join the tool to the tractor. Oil is sucked from a reservoir or tank 11
 EMI4.1
 -fL01 '\ 1.ftL. by a sEma.paps 12 which forms with the control device a mechanical unit with pressurized fluid, the pump being actuated continuously by the tractor while the engine is running.

   The pump is shown in detail in Figs. 4 and 5, but as its arrangement does not form part of the invention, it is not necessary to make the detailed description thereof. It suffices to point out that it consists of a four-cylinder unit comprising two pairs of horizontally opposed cylinders. Each pair of pistons protrudes through the two ends of a square frame which embraces a sliding block, the slack. - alternating action of the blocks being obtained by centri- cels wedged on the motor shaft. The two eccentrics are

 <Desc / Clms Page number 5>

 arranged at an angle of 90, so that the four pistons act successively, generating a fairly regular flow of oil to prevent any appreciable irregularity in the lifting of the tool-holder frame.

   The discharge valves are arranged vertically above the suction valves. The oil is taken from the chambers located above the discharge valves and passes through slanted communication channels on the lower side of the ball valve 34 which can be seen below. the discharge port in Fig. 4. When the pump is running, the ball valve is lifted and the oil can follow two paths, one through the discharge port and the other through the secondary passage 35 to a circular space. 36 which surrounds the box of the piston regulating valve 14.

   This box is drilled at 23 to form a passage slot of reduced dimensions which opens into the central space of said box, this reduction in dimensions limiting the speed of lowering of the tool as \ 41 is described later. In the passage 13 leading to the suction side of the pump is disposed a piston valve 14. The purpose of this valve 14 is to regulate the oil admission, its movement being controlled by a hand lever 15 placed at the same time. convenient way for the driver on the tractor. The hand lever 15 is connected with the piston valve 14, as follows:
Its lower end is mounted on a shaft 15a carrying a crank 16 at the other end of which the upper end of a lever 17 is articulated.



    The lower end 17a of the lever 17 is connected to a rod or a metal wire 18 which, in turn, is connected at its opposite end with a lever 19 which is subjected to the action of a spring, is hinged at 19a and form to

 <Desc / Clms Page number 6>

 its end 19b a fork engaging with the head of the valve 14. By imparting to the hand lever 15 a movement in the direction of the arrow shown in FIG. The end 17a of the lever 17 is rotated around a pivot 20, the lever being held in contact with the pivot 20 by the spring 14a (Fig. 4) mounted at one end of the valve 14, so that this movement of the hand lever causes a displacement of the valve in the direction of the arrow in FIG. 4.

   The spring 14a also serves to prevent slackening of the mechanism and to compensate for any wear that may occur. Moving the hand lever 15 in the opposite direction reverses the movement of the valve. @
The tool 4 as explained above is articulated to the upper and lower connecting rods 5 and 6 by means of its frame 4a. The upper connecting rod 5 is connected at its end 5a with a balance 24 articulated at 24a at the rear of the tractor. The balance 24 is articulated on the rod 25 on which is mounted a strong compression spring 29.

   The rod 25 is articulated at its end opposite to a lever 26 which is articulated at its upper end 26a on the casing of the traotor and at its lower end to a rod 27 on which is fixed the pivot 20 mentioned above. above. Beyond the pivot 20 the front end of this rod can slide in a bearing 28. The rod 27 passes through a tent made in the lever 17.



   From the point of view of manual control of the tool, the provisions are as follows
When moving the hand lever 15 from the vertical position in the direction of the arrow in FIG. 1 the lever 17 rotates on the pivot 20, driving towards the right the rod or the metal wire 18 which, in turn, actuates

 <Desc / Clms Page number 7>

 hinged lever 19, which moves valve 14 to the left and uncovers exhaust ports 23, allowing oil to escape from the cylinder of the hydraulic press device at a slow speed. The tool then descends gently towards the ground and, as a result of the traction which is thus applied to the tool, the rod 26 moves to the left, oscillates the lever 26 and obliquely the rod 27 with the pivot 20. mounted on this rod to move to the left.

   This movement of the pivot 20 allows the lever 17 to return to the left and the valve 14 to move to the right to cover the exhaust lights 23 without moving the hand lever 15 from the position in which it is held. had brought by hand.



  When the tool reaches the desired depth, the valve 14 reopens the ports 21 and 23 and it is understood that the depth is adjusted by the position of the lever 15.



   If the tool is to be raised, the lever 15 is returned to the vertical position, the lower end of the lever 18 being moved to the left, which moves the rod or wire 18 and the lever 19. such that the valve 14 moves to the right and uncovers the suction ports 21, allowing the oil to flow to the pump which, through the hydraulic press and the connecting rod system 8a , 8, 9, 10 and 6, lifts the tool, During the lifting of the tool, the member 25 (due to the suspension of the traction on the tool) is moved to the right by the spring 29,

   which oscillates to the right the lower end of the lever 26 which in turn moves the rod 27 and the pivot 20 mounted on it to the right, so that the lever 17 is pushed to the right and , through the rod or wire 18 / lever 19, moves the valve to the left, so that when the tool is

 <Desc / Clms Page number 8>

 fully raised, valve 14 reopens ports 21 and 23, shutting off the oil inlet to the pump and keeping the tool in the lift position.



   The operation of the automatic control will now be described: - First, the control lever 15 is adjusted so that the desired depth determined in advance for the penetration into the ground is obtained. As long as the tool is working and the traction on this tool remains constant, the compressive load on the spring 29 also remains constant, the connecting rods 5 and 6 being; as understood, one compressed and the other stretched. The valve 14 remains under these conditions at "neutral" or in the middle position, that is to say that the ports 21 and 23 are closed.

   This position of the valve 14 is shown in FIG. 4, no movement of the oil occurring in any direction and therefore no movement of the hydraulic press taking place in either direction.



   However, if the implement 4 is subjected to an increase in traction, for example because the front wheels of the tractor come up over a protuberance and the implement is thus driven deeper into the ground, this increase in traction is immediately transmitted. to the rod 25 which produces an increase in the pressure on this rod which, in turn, causes a stronger compression of the spring 29 by said rod. At the same time, the lever 26 is moved around its pivot. 26a, which gives rise to movement of the rod 27 and of the pivot 20, the lever 17 thus being able to move to the left / in FIG. 1, that is to say forward under the action of the spring 14a on the valve 14.

   This forward movement of the lever 17 causes, via the rod 18, a corresponding movement of the lever 19 subjected to the ac-

 <Desc / Clms Page number 9>

 tion of a spring and which allows the spring 14a to move the valve 14 backwards, this valve thus uncovers the intake ports 21, so that the oil is admitted into the pump 12 which then discharges this oil in the press cylinder 7c and that the piston thereof moves outward and lifts the tool as described above. When the tool has been lifted to the point where the pull on it again reaches the value determined in advance to obtain the necessary depth of penetration, the spring 29 reacts in the opposite direction and returns the valve 14 to the "point dead "with the two lights 21 and 23 closed.



   If the implement is subjected to a reduction in traction, for example because the front wheels of the tractor descend into a hollow and thus raise the implement above the ground, which for this reason does not go deep enough, the action on the spring is reversed and the valve 14 moved in the forward direction. This movement opens the exhaust ports 23 of reduced dimensions, allows the oil to return from the press cylinder and the tool to lower again to reach the penetration depth determined in advance. When this depth has been reached, the control valve 14 returns to "neutral" under the action of the increase in traction, as previously described.



   When the part 4b of the tool which penetrates into the ground encounters an obstacle such as a root or a rock, the increase in traotion on the tool puts, as described above, the hydraulic pump 12 in action, which tends to lift the tool off the ground. The tool then tends to be lifted completely out of the ground, but it may have caught under a rock ledge or under a root, so that it cannot lift. Great pressure

 <Desc / Clms Page number 10>

 is thus applied to the rear wheels 2 of the tractor and tends to increase the traction of these wheels and to jerk the front wheels of said tractor off the ground, causing the drawbacks described above.



     Difficulties are avoided when excessive traction is exerted on the tool by an obstacle of this kind, by allowing an exaggerated movement caused by excessive traction and transmitted from the tool 4 by the connecting rod 5 to the rod 25 against the action of the spring 29 results in a corresponding exaggeration of the movement of the lever 26, this being transmitted to the rod 27 and consequently to the valve 14 as described above. above.



   This exaggeration of movement in valve 14 in an opposite direction shown at the arrow in FIG. 4 causes this valve to return just backwards until it uncovers the exhaust ports 23, allowing the oil to escape from the press cylinder and thus stopping the operation of the motor mechanism. When the oil pressure has been released in this way, the weight of the implement is no longer supported by the tractor since it no longer has it as a support. This reduction in the weight on the tractor wheels decreases the traction on the wheels 2 until the slip point is reached and the wheels then spin without damage.



   It has been shown in Figs. 1 and 8 different or additional means to achieve the desired result. As before, the excess of traction causes an exaggeration of movement of the lever 26 and a corresponding exaggeration of the movement of the rod 27, the end 2'a of this rod then comes into contact with the end 32a of the rod. the safety valve 32, mounted on the cylinder 7c of the control device. The safety valve is then opened and the oil from cylinder 7c is free from

 <Desc / Clms Page number 11>

 escape into the surrounding box, thus relieving the tractor of the weight of the implement, with the consequences indicated above.



   Of course, the excess traction caused by hooking the tool to an obstacle can be used in different ways to automatically put the motor system out of effective action, for example excessive movement. on the spring 29 and on the lever 26 can be used in the same or a similar way to put any other kind of motor system out of action either by an electric switch in the case of a motor system actuated electrically, or by a mechanically controlled gear to stop the action of the latter in the case of a motor system actuated by mechanical means.



  It will of course be appreciated that the invention can be applied to any type of drive system for lifting and downward moving an implement on a tractor and / or automatically maintaining the implement at a regular depth of penetration.



   Referring again to the example shown in the drawings it can be mentioned that the safety valve 32 serves a dual role. As has been described, it acts to automatically shut down the engine system.
 EMI11.1
 tion when 1oû.case encounters an obstacle and also serves as a relief valve in the ordinary manner to prevent excess pressure in the system.



   A damping action on the control valve 14 is exerted by a dash-pot 30 having a small opening 30a and arranged so that the piston 14b of the valve 14 can enter it.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. EMI12.1 ------------------ 1. Un tracteur comportant des moyens de fixation d'un @ instrument ou. outil agricole et un dispositif de commande ac tionné par un système moteur et servant à déplacer le dit outil vers le haut et vers le bas par rapport au tracteur, caractérisé en ce qu'il est prévu des moyens pouvant être actionnés par l'outil pour mettre ledit dispositif de comman- de hors d'action lorsqu'un excès de traction agit sur le dit outil. CLAIMS. EMI12.1 ------------------ 1. A tractor comprising means for attaching an @ instrument or. agricultural implement and a control device actuated by a motor system and serving to move said implement up and down with respect to the tractor, characterized in that means are provided which can be actuated by the implement for putting said control device out of action when excess traction acts on said tool. 2. Un tracteur suivant la revendication 1, dans lequel'le- dit dispositif de commande comprend une pompe et un mécanisme actionné par un fluide sous pression provenant de cette pompe, caractérisé en ce que, lesdits moyens qui peuvent être comman- dés par l'instrument comprennent un système de soupape per- mettant de diminuer la pression du fluide sur le susdit méca- nisme. 2. A tractor according to claim 1, wherein said control device comprises a pump and a mechanism actuated by a pressurized fluid from said pump, characterized in that said means which can be controlled by the said pump. The instrument comprises a valve system for reducing the pressure of the fluid on the aforesaid mechanism. 3. Un tracteur suivant la revendication 2, caractérisé en ce que le système de soupape comprend une soupape agissant du coté de refoulement de la pompe et reliée effectivement avec l'outil de telle manière que, dans le cas d'un excès de traction, la soupape soit commandée dans le sens d'une diminu- tion de la pression de fluide. 3. A tractor according to claim 2, characterized in that the valve system comprises a valve acting on the delivery side of the pump and effectively connected with the tool such that, in the case of excess traction, the valve is operated in the direction of a decrease in fluid pressure. 4. Un tracteur suivant la revendication 3, caractérisé en ce que la soupape comprend une soupape à piston coopérant avec un orifice d'admission à. la pompe et un orifice de sortie de la pompe et du mécanisme actionné par le fluide sous pression, ledit piston recouvrant normalement tant les orifices d'admis- sion que les orifices de sortie et étant agencé de telle ma- nière que, lorsqu'une traction exagérée s'exerce sur l'outil, il se déplace jusqu'à ce que son extrémité la plus éloignée de l'orifice de sortie ait découvert cet orifice. 4. A tractor according to claim 3, characterized in that the valve comprises a piston valve cooperating with an inlet port. the pump and an outlet of the pump and of the mechanism actuated by the pressurized fluid, said piston normally covering both the inlet ports and the outlet ports and being so arranged that, when a excessive traction is exerted on the tool, it moves until its end furthest from the outlet orifice has exposed this orifice. 5. Un tracteur suivant l'une ou l'autre des revendica- tions 3 et 4, caractérisé en. outre par une soupape de sûreté <Desc/Clms Page number 13> commandée automatiquement;par la pression et montée dans le système à fluide sous pression pour protéger ce système contre les pressions exagérées. 5. A tractor according to one or the other of claims 3 and 4, characterized in. additionally by a safety valve <Desc / Clms Page number 13> automatically controlled; by pressure and mounted in the pressurized fluid system to protect this system against excessive pressures. 6. Un tracteur suivant la revendication 5, caractérisé en ce que la soupape de sûreté communique avec le coté de re- foulement de la pompe et peut de plus être commandée par des moyens reliés de manière effective à l'outil. 6. A tractor according to claim 5, characterized in that the safety valve communicates with the discharge side of the pump and can furthermore be controlled by means effectively connected to the tool.
BE419815D BE419815A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE419815A true BE419815A (en)

Family

ID=82023

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE419815D BE419815A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE419815A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2498964A1 (en) SHEAR MACHINE WITH THICKNESS DETECTOR
WO2014009652A1 (en) Cutting machine
FR3071565B1 (en) STABILIZATION SYSTEM FOR A WHEEL EQUIPPED WITH A LOADING ARM, AND WHEEL EQUIPPED WITH A LOADING ARM, INCLUDING THE STABILIZATION SYSTEM
FR2570246A1 (en) FLUID SUPPLY SYSTEM FOR WORKING MACHINERY
BE419815A (en)
FR2743689A1 (en) Lawn=mower or brush cutter cutting height regulator
FR2554175A1 (en) HYDRAULIC PISTON PUMP ACTIONABLE BY HAND
FR2869195A1 (en) Machine for e.g. mowing, has boom cylinder with single and double-acting jacks having chambers coupled to hydraulic circuit which has valve placed in position in which fluid circulates in two directions and slide in assembled position
BE536742A (en)
FR2481973A1 (en) DEVICE FOR MECHANICAL SAW WITH BOWT, FOR ENSURING THE BLADE IN ITS DEEP APPROACH, AND PROVIDING THE CUTTING PRESSURE
FR2863634A1 (en) Public works vehicle for ground leveling, has hydraulic jack freely moved when manipulator is in floating control position, when vehicle is in loading mode, and pressure reducing valve inactivating position, when vehicle is in lifting mode
BE534537A (en)
FR2752898A1 (en) IMPROVED MOTORCULTURE MACHINE
BE472283A (en)
CH111508A (en) Plowing machine, rotary tiller.
BE470811A (en)
BE500898A (en)
BE497546A (en)
CH267894A (en) Automotive router.
FR2690087A1 (en) Conical grinder drive mechanism - has conical head rotating on eccentric slightly inclined to vertical with double acting and single roller bearings supporting eccentric and head
BE550161A (en)
CH272060A (en) Reversible internal combustion engine.
BE469967A (en)
BE433068A (en)
CH324829A (en) Fuel injection device