BE416921A - - Google Patents

Info

Publication number
BE416921A
BE416921A BE416921DA BE416921A BE 416921 A BE416921 A BE 416921A BE 416921D A BE416921D A BE 416921DA BE 416921 A BE416921 A BE 416921A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
carbon
sheets
holder
copy
members
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE416921A publication Critical patent/BE416921A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41LAPPARATUS OR DEVICES FOR MANIFOLDING, DUPLICATING OR PRINTING FOR OFFICE OR OTHER COMMERCIAL PURPOSES; ADDRESSING MACHINES OR LIKE SERIES-PRINTING MACHINES
    • B41L1/00Devices for performing operations in connection with manifolding by means of pressure-sensitive layers or intermediaries, e.g. carbons; Accessories for manifolding purposes
    • B41L1/20Manifolding assemblies, e.g. book-like assemblies
    • B41L1/22Manifolding assemblies, e.g. book-like assemblies made up of single sheets or forms

Landscapes

  • Sheets, Magazines, And Separation Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  Inparfootionnementis aux dispositifs cinplioatouren. 



   La présente invention concerne un dispositif duplicata r permettant de faire une pluralité de copies avec le truchement d'une machine à écrire. 



   En général, le principe d'un dispositif de ce genre consiste à taper à la machine à écrire un exemplaire de frappe directe et un ou plusieurs exemplaires de copie à l'aide de papier carbone sur des feuilles (le copie disposées les unes sur les autres et appelées généralement   "pasks"   ou paquets. 



  Ces feuilles ou bandes présentent des lignes de rupture plus minces à des intervalles régulièrement distancés ,de façon à. permettre la séparation facile des feuilles de copie, des bandes, quand elles sont   recouvertes   d'écriture. Les feuilles 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de papier carbone   nécessaires   sont intercalées entre les feuilles de copie; toutefois,   ces   feuilles de papier oarbone   n'ont   les dimensions exactes que des diverses feuilles de copie;

   l'arrangement est tel   qu'âpres   la frappe de chaque jeu de feuilles de copie, on peut remettre en place les bandes continues par rapport aux dites feuilles de papier oarbone pour les aligner sur un nouveau jeu de feuilles de copie, De cette manière, un simple jeu de fouilles de papier carbone peut être employé pour plusieurs jeux de feuilles de copie sans qu'il soit nécessaire de recommencer l'opération d'intercalement   L'objet   de l'invention est de simplifier la   fabrica,   tion et de diminuer le prix de revient de ces dispositifs dupli-   oateurs.   



     'Un   autre objectif est de réaliser un arrangement faci- litant l'assemblage des feuilles de   carbone   avec les feuilles de copie et ainsi de faire gagner du temps à   l'opérateur,  qui se sert du dispositif. Un autre objectif est de prévoir des organes à l'aide desquels on peut remplacer les feuilles de   carbone   séparément et individuellement, quand elles sont usées, ce qui apporte une autre contribution à l'économie du   disposi-   tif. 



     'Un   autre objectif encore est la réalisation d'un dis- positif qui, employé dans une machine à écrire, ne gondole pas sur son rouleau ou sur ses galets d'alimentation. conformément à l'invention, on réalise un dispositif duplicateur perfectionné destiné à être employé sur les machines à écrire   comprenait   une feuille d'extension souple ou support de feuilles de carbone pourvue de parties marginales latérales à double pli formant des poches plates, destinées à recevoir des pattes ou organes analogues, portés par les feuilles de carbone pour les fixer au support;

   les dits plis des parties terminales sont attachés ensemble en certains endroits pour 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 former dans les poches des organes dans lesquels peuvent s'engager des crochets ou éléments analogues de fixation prévus sur les pattes des feuilles de carbone; la matière du porte- feuilles de carbone est suffisamment mince, de telle manière que   ltépaisseur   totale du porte-carbones et des pattes ou organes de même ordre des feuilles de   aarbone   permette un pas- sage facile entre le rouleau et les organes de pression de la   machine.   



   Conformément à une autre   caractéristique   de   l'inven-   tion, le porte-carbones ou support de carbones est pourvu,à son extrémité postérieure   d'organes   servant à limiter son trajet autour du rouleau de la machine. 



   Le   porte-carbones   est pourvu,en outre,d'organes   ser-   vant à guider et à supporter plusieurs feuilles de copie super- posées en alignement dessus.   üne   autre caractéristique de l'invention est la présence d'un porte-carbones à bord ou bords antérieurs obliques pour empêcher le gondolage du porte-carbones quand celui-ci est en engagement avec le rouleau de la   maohine.   



   Pour faire   oomprendre   clairement l'invention et en plus permettre la réalisation facile, on va à présent la   décrire/en   détail, avec la secours des dessins ci-joints montrant , à titre   d'exemple.une   réalisation de l' invention. 



   La figure 1 est une vue en plan antérieure du disposi- tif assemblé avec des bandes de feuilles de copie; un coin du paquet est brisé pour montrer le carbone et les feuilles de copie se trouvant en dessous; la figure 2 est une coupe longitudinale du même parti- quée suivant la ligne 2-3 de la figure 1; la figurer est une coupe transversale pratiquée sui- vant la ligne 3-3 de la figure 1; la figure 4 est une vue du porte-carbones et de la feuille de carbone séparés; la figure 5 est une vue de détail d'un coin arrière 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'une feuille de carbone et d'un coin avant du porte-carbones montrant l'organe amovible servant à opérer l'assemblage; la figure 6 est une vue en coupe et schématique du rouleau de la machine à écrire et du dispositif en position à l'achève- ment de la frappa d'un jeu de feuilles de copie;

   la figure 7 est une vue analogue à selle de la figure 6, montrant la position relative des dites pièces quand les feuilles ou bandes de copie sont remises en place par rapport aux feuilles de carbone; la figure 8 est une vue analogue montrant la position   # qu'   relative des pièces,   après/un   jeu   de   feuilles de copie a été enlevé et dans la position requise pour la frappe d'un nouveau jeu de copies; la figure 9 est une vue analogue à celle de la figure 6, dans laquelle le   porte-carbones se   trouve sur la partie su- périeure des feuilles de copie; la figure 10 est une vue partielle sur bout montrant les dispositifs de guidage et d'arrêt. 



   I1 est entendu que dans les dessins, les dimensions, :particulièrement l'épaisseur des feuilles, sont   exagérées   en vue de rendre la représentation plus claire. 



   Dans les dessins, la référence 1 désigna une feuille d'extension ou   porte-carbones,qui   peut être en toute matière souple et mince convenable et résistante. On peut employer à. cette fin de la toile ,qui a subi un traitement approprié , en vue de lui conférer à la fois de la solidité et un aspect agréa- ble. Dans la forme de réalisation adoptée de préférence, les parties de marge 3 et 3 sur les côtés et une partie de marge arrière 4, sont repliées sur elles-mêmes et cousues sur le oorps de la feuille aux fine de renforcement. La partie de marge ar- rière 4 est, de préférence, renforcée par une garniture appropriée 4' en matière consolidante, telle que carton ou   celluloïd.   



   A l'extrémité arrière 4 du dit porte-carbones,près de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 chacun de ses coins   et sur   le côté avant, comme représenté, se trouvent des dispositifs guideurs 5 et 6. Ceux-ci affectent, de préférence, la forme de pièces en métal sensiblement plates et en forme 'U,qui guident les bords de marge des bandes de copie 20 et les maintiennent dans la relation requise avec le porte-carbones et les feuilles de carbone. Sur chaque partie de marge,près de l'extrémité postérieure du porte-carbone dont question, sont fixés des dispositifs d'arrêt   7   et 8,comme représenté. Ces dispositifs d'arrêt sont constitués, de   préfé-   rencs, par des cornières en métal dont l'une des ailes est fixée au corps de la feuille et dont l'antre aile fait un an.. gle droit avec lui.

   La mission de oes dispositifsd' arrêt est de limiter la course du   porte carbones   1. autour du rouleau de la   maohine à   écrire, ainsi qu'il sera expliqué ci-après. 



   Les feuilles de papier   carbone,désignées     d'une   façon générale par le terme "feuilles de transposition ou   report",   de la forme sont,de préférence, /représentée par la figure 4 et com- portent une feuille ordinaire de papier carbone 9, pourvue d'une bande de renforcement   lE)   mince en carton aus - bord postérieur. La bande 10 est   collée   sur le bord postérieur de la feuille de papier carbone; le bord antérieur de cette der- nière présente une encoche 11.

   La bande de renforcement 10 s'é- tend en travers de la feuille   de   carbone, quelque peu au delà du bord de la marge de cette dernière, comme représenté,pour former clos pattes de fixation à crochet 12 et   13.   Il est entendu que la largeur de la feuille de carbone est approximativement celle des feuilles de oopie et légèrement moindre que la largeur totale du porto-carbones, comme représenté par la figure 1. 



  Les pattes   latérales   12 et 13 ont toutefois une longueur suf- fisante pour recouvrir les dites parties 2 et 3 de la marge du porte-carbones.   A   chacun des coins antérieurs du porte- carbone sont ménagées des poches 14 et   15, formées   en repliant sur elles-mêmes les parties de marge du   porte-carbones,cousues   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ensemble 18 et 19.

   Les poches ainsi formées s' ouvrent latéra- lement vers le centre de la feuille,pour admettre les pattes 12 et 13 de la bande de renforcement 10,Les points de couture 18 et 19   Voisins   des bords intérieurs des dites poches,respec-d   tivement,forment   des organes pour accrocher ou fixer d'autre manière par assemblage réciproque les pattes à.   crochets   18 et 13 quand celles-ci sont introduites dans les dites poches et repoussées vers le bas, dessus, comme représenté par la figure 5.

   Grâce à ce procédé de fixation amovible des feuilles de carbone sur le porte-carbones, on n'ajoute pas d'épaisseur appréciable à   celles-ci   et,par conséquent, cette partie du   porte..carbones et   les carbones y fixés passent facilement entre le rouleau 23 et les galets de pression 24, en fonctionnement, ainsi qu'il sera expliqué ci-après. 



   Il est préférable que le bord antérieur du porte- carbones 1   soit   entaillé d'une encoche suivant les deux lignes 16 et   17,   inclinées sur les axes de la dite feuille. Jusqu'à présent, les bords antérieurs du porte-carbones dans les dis.. positifs de l'espèce étaient entaillés transversalement à angle droit; il résultait de cette disposition des difficultés   considérables,lorsque   ces bords venaient s'engager sur le rouleau ou les galets, car ceci provoquait le gondolement du porte-carbones. L"inventeur a constaté que quand le bord avant est   entaillé   en oblique, on fait   disparaître   le gondolement parce que le bord avant du porte-carbones entre en   engagement   avec le rouleau ou les galets , en oblique.

   C'est là une des caractériatiques importantes de   l'invention;   elle assure de la douceur dans le fonctionnement. 



   Il est entendu que l' on peut utiliser autant de feuilles de carbone qu'il est possible avec un porte-carbones; leur nombre varie en fonction du travail à effectuer, étant donné que les feuilles sont fixées séparément au porta-carbones   @   du fait de l'engagement de leurs pattes 12 et 13 dans les 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 poches   14   et   15,somme   représenté, On remarquera également que quand, une feuille de carbone est usée, on peut la remplacer rapidement par une autre feuille de carbone de forme identique. 



   On notera que dans les figures 1 à 8 incluses, le porte-carbones 1 se trouve sur la face inférieure ou sur le ver- so du paquet de feuilles, de manière à entrer directement en engagement avec le rouleau de la machine à écrire. Dans cette variante, on peut allonger le porte-carbones, si on le désire , de manière qu'il collabore entièrement aveo les feuilles de   carbone   et constitue ainsi une feuille de garde de renforcement pour ces dernières. 



   Dans certains cas, il peut être désirable de placer le porte-carbones sur la partie supérieure du paquet de feuil- les,comme représenté par la figure 9. Dans ce cas, le porte- carbones 1 doit être relativement court,somme représenté, et ne pas s'étendre sur les carbones; sinon, il recouvrirait ceux- ci quand les feuilles de copie XXXXXXX se trouvent en position pour recevoir   l'écriture.   Dans cette variante ,également, les   @ .   dispositifs   guideurs   5,6 doivent être montés sur la face infé- rieure (cote rouleau) du   porte-carbones,   en d'autres termes, du même   coté   que les dispositifs d'arrêt 7,8, qui partent tou- jours de la face inférieure du   porte-carbones,de   manière à entrer en engagement avec le rouleau. 



     Le   fonctionnement et l'utilisation du dispositif du- plicateur sur une machine à écrire sont les suivants. on intro- duit l'extrémité antérieure d'une bande de feuilles de copie 20 en dessous des guides 5,6 et sur le   cote   avant du   :porte...carbones   1, puis on la tire au delà. de l'extrémité antérieure du porte- carbones en question sur une distance légèrement plus grande voir   que la   longueur d'une feuille de copie simple,/figure 1.

   Ensuite, on pose une feuille de carbone 9 sur cette feuille de copie et on engage les pattes 12 et 13 de la feuille de carbone dans 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 las poches 14,15 des coins antérieurs du   portecarbones,   On   l'alignement   de amène l'extrémité antérieure de la feuille de copie dans l'extrémité antérieure de la feuille de   carbone.   On dispose de façon identique successivement d'   mtres   feuilles de copie et d'autres feuilles de carbone, les unes sur les autres, jusqu'à obtention du nombre requis de feuilles de copie et de feuilles de carbone, la dernière feuille de copie se trouvant évidemment au-dessus.

   Dans ce groupement, tous les bords antérieurs des feuilles da copie doivent se trouver sensiblement alignés sur les bords antérieurs des feuilles de carbone, ce qui donne la garantie que chaque feuille de copie est   recouverte   par une feuille de carbone. La ligne de déchirure clos bandes de copie est indiquée par la référence 21 de la figure 1. 



   Le tout est alors placé sur la machine à écrire: les extrémités antérieures des feuilles superposées sont amendes autour du rouleau   ,de   façon à amener la feuille supérieure en position pour recevoir l'écriture. Apres achèvement de la frappe   (en   supposant que la frappe s'accomplisse jusqu'au bas d'une feuille de copie), les parties se trouvent dans la posi- tion représentée par la figure 6. L'opérateur tourne alors le rouleau à la main pour amener les feuilles assemblées en avant   jusqu'à,   ce que les extrémités arrière 21 des feuilles de oopie et des feuilles de carbone les plus en avant, se trouvent en-   tièrement   à distance du rouleau; les parties se trouvent alors dans la position représentée par la figure 7.

   La mission des dispositifs d'arrêt du   porte-carbones   est alaire à présent, étant donné qu'en ce moment, les bras à angle droit entrent en engagement avec le rouleau et limitent toute continuation de la course du porte "carbone s sur ce dernier. Il est entendu, que la table ou   guide..papier   22 se trouvant en arrière du   rou,   leau 23 de la machine à écrire ordinaire, sert à assurer   l'en-     gagement   des dits arrêts 9 et 10 sur le rouleau. 



   Dans la position de la figure   7, les   extrémités arriè- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 re des feuilles de carbonesont donc à distance du rouleau ; les seules parties de l'assemblage qui, à présent, se trouvent encore autour de celui-ci ,sont le parte-carbones et les bande de copie. On agit maintenant sur le levier de dégagement du papier de la machine (non représentée) pour faire disparai- tre la prise des galets de pression du rouleau 24 sur les bandes de copia,qui se trouvent autour du rouleau.

   On saisit les extrémités antérieures des bandes de copie par les parties marquées par les encoches 11 du carbone et on les tire jusqu'à ce que le jeu le plus en avant des feuillesde copie se trouve entièrement   à   distance des dites   feuilles   de carbone, ce qui évidemment, amène un second jeu de feuilles de copie en aligne- ment sur lesfeuilles de   carbone   en question. La ligne pointil- lée 21 de la figure 7 montre où les feuilles de copie achevées peuvent être arrachées. On rabat alors le levier de dégagement de la machine à écrire et l'on fait tourner le rouleau en ar- rière ,pour mettre en place les feuilles de carbone et les ban- des de copie assemblées, en vue de frapper une nouvelle série de feuilles de copie.

   On arrache alors les feuilles de copie antérieurement dactylographiées sur leurs lignas plus minois et   l'on   répète l'opération   jusqu' à   ce qu'un paquet complet de bandes de oopies ait été utilisé. Comme dit précédemment, les feuilles de papier carbone peuvent être faailement et rapi- dament remplacées de temps à autre et le réajustage du dispo- sitif n'est nécessaire que pour utiliser un nouveau paquet. 



   Bien que l'on ait décrit la modalité de réalisation de   l'invention   adoptée de préférence, il est entendu que diverses modifications peuvent être apportées aux détails de construction,. représentés et conséquemment les limitations   à   ce que l'inventeur   considère   comme neuf dans son invention, sont définies par les revendications    1-jointes.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  Inparfootionis with cinplioatouren devices.



   The present invention relates to a duplicate device for making a plurality of copies with the intermediary of a typewriter.



   In general, the principle of a device of this kind consists in typing with a typewriter a copy of direct typing and one or more copies of copy using carbon paper on sheets (the copy arranged one on top of the other). others and generally called "pasks" or packages.



  These sheets or bands have thinner break lines at regularly spaced intervals, so as to. allow easy separation of copy sheets, tapes, when covered with writing. Leaves

 <Desc / Clms Page number 2>

 necessary carbon paper are sandwiched between the copy sheets; however, these carbon paper sheets only have the exact dimensions of the various copy sheets;

   the arrangement is such that after typing each set of copy sheets, the continuous bands can be replaced with respect to said sheets of carbon paper to align them on a new set of copy sheets, In this way, a simple set of carbon paper digs can be used for several sets of copy sheets without having to repeat the intercalation operation. The object of the invention is to simplify the manufacture and to reduce the cost price of these duplicating devices.



     Another object is to achieve an arrangement which facilitates the assembly of the carbon sheets with the copy sheets and thus to save time for the operator, who uses the device. Another object is to provide members with the aid of which the carbon sheets can be replaced separately and individually when they are worn out, which makes a further contribution to the economy of the device.



     Yet another object is to achieve a device which, when used in a typewriter, does not warp on its roll or on its feed rollers. in accordance with the invention, an improved duplicating device is produced intended for use on typewriters comprising a flexible extension sheet or carbon sheet support provided with lateral marginal parts with double folds forming flat pockets, intended to receive legs or the like, carried by the carbon sheets to fix them to the support;

   the said folds of the end parts are tied together in certain places to

 <Desc / Clms Page number 3>

 forming in the pockets members in which can engage hooks or similar fixing elements provided on the tabs of the carbon sheets; the material of the carbon holder is sufficiently thin, so that the total thickness of the carbon holder and the tabs or similar members of the carbon sheets allows easy passage between the roller and the pressure members of the machine.



   According to another characteristic of the invention, the carbon holder or carbon support is provided at its rear end with members serving to limit its path around the roller of the machine.



   The carbon holder is further provided with members for guiding and supporting a plurality of copy sheets superimposed in alignment thereon. Another characteristic of the invention is the presence of a carbon holder with an oblique edge or anterior edges to prevent curling of the carbon holder when the latter is in engagement with the roller of the maohine.



   In order to make the invention clearly understood and in addition to allow easy realization, it will now be described / in detail, with the aid of the accompanying drawings showing, by way of example, one embodiment of the invention.



   Figure 1 is a front plan view of the device assembled with strips of copy sheets; one corner of the packet is broken off to show the carbon and copy sheets underneath; Figure 2 is a longitudinal section of the same part taken on line 2-3 of Figure 1; the figure is a cross section taken along line 3-3 of figure 1; Figure 4 is a view of the separate carbon holder and carbon sheet; Figure 5 is a detail view of a rear corner

 <Desc / Clms Page number 4>

 a carbon sheet and a front corner of the carbon holder showing the removable member used to operate the assembly; Fig. 6 is a cross-sectional and schematic view of the typewriter roller and device in position upon completion of the minting of a set of copy sheets;

   FIG. 7 is a view similar to the saddle of FIG. 6, showing the relative position of said parts when the copy sheets or bands are put back in place with respect to the carbon sheets; Fig. 8 is a similar view showing the relative position of the coins after a set of copy sheets has been removed and in the position required for minting a new set of copies; FIG. 9 is a view similar to that of FIG. 6, in which the carbon holder is located on the upper part of the copy sheets; FIG. 10 is a partial end view showing the guide and stop devices.



   It is understood that in the drawings, the dimensions, particularly the thickness of the sheets, are exaggerated in order to make the representation clearer.



   In the drawings, reference numeral 1 denotes an extension sheet or carbon holder, which may be of any suitable and strong flexible and thin material. One can use at. this end of the canvas, which has undergone an appropriate treatment, in order to give it both strength and a pleasant appearance. In the preferred embodiment, the margin parts 3 and 3 on the sides and a rear margin part 4, are folded back on themselves and sewn onto the body of the reinforcing sheet. The rear margin part 4 is preferably reinforced by a suitable lining 4 'of consolidating material, such as cardboard or celluloid.



   At the rear end 4 of said carbon holder, near

 <Desc / Clms Page number 5>

 at each of its corners and on the front side, as shown, are guide devices 5 and 6. These preferably take the form of substantially flat, U-shaped metal pieces, which guide the margin edges. copy bands 20 and keep them in the required relationship with the carbon holder and carbon sheets. On each margin part, near the rear end of the carbon holder in question, are fixed stop devices 7 and 8, as shown. These stopping devices are constituted, preferably, by metal angles, one of the wings of which is fixed to the body of the sheet and of which the other wing forms a right angle with it.

   The mission of these stop devices is to limit the travel of the carbon holder 1. around the roller of the writing machine, as will be explained below.



   Sheets of carbon paper, generally designated by the term "transfer or transfer sheets", of the form are preferably / shown in Figure 4 and comprise an ordinary sheet of carbon paper 9, provided with a thin cardboard reinforcement strip lE) at the rear edge. The strip 10 is glued to the rear edge of the sheet of carbon paper; the front edge of the latter has a notch 11.

   The reinforcing strip 10 extends across the carbon sheet, somewhat beyond the edge of the margin of the latter, as shown, to form closed hook brackets 12 and 13. It is understood that the width of the carbon sheet is approximately that of the oopie sheets and slightly less than the total width of the port carbon, as shown in figure 1.



  The side tabs 12 and 13, however, have a sufficient length to cover said parts 2 and 3 of the margin of the carbon holder. At each of the front corners of the carbon holder are formed pockets 14 and 15, formed by folding back on themselves the edge parts of the carbon holder, sewn.

 <Desc / Clms Page number 6>

 together 18 and 19.

   The pockets thus formed open laterally towards the center of the sheet, to admit the tabs 12 and 13 of the reinforcing strip 10, the stitching points 18 and 19 Neighboring the inner edges of the said pockets, respectively , form organs for hanging or fixing in another way by reciprocating the legs to. hooks 18 and 13 when they are introduced into said pockets and pushed down, above, as shown in Figure 5.

   Thanks to this method of removable fixing of the carbon sheets on the carbon holder, no appreciable thickness is added to them and, consequently, this part of the holder ... carbon and the carbons attached to it easily pass between the roller 23 and the pressure rollers 24, in operation, as will be explained below.



   It is preferable that the front edge of the carbon holder 1 is notched with a notch along the two lines 16 and 17, inclined on the axes of said sheet. Heretofore, the anterior edges of the carbon holder in the positive devices of the species were notched transversely at right angles; it resulted from this arrangement of considerable difficulties, when these edges came to engage on the roller or the rollers, because this caused the buckling of the carbon holder. The inventor has found that when the leading edge is notched obliquely, the curl is eliminated because the leading edge of the carbon holder engages with the roller or the rollers, obliquely.

   This is one of the important characteristics of the invention; it ensures smoothness in the operation.



   It is understood that as many carbon sheets can be used as possible with a carbon carrier; their number varies according to the work to be done, since the sheets are attached separately to the porta-carbones @ due to the engagement of their legs 12 and 13 in the

 <Desc / Clms Page number 7>

 pockets 14 and 15, sum shown, It will also be noted that when a carbon sheet is worn, it can be quickly replaced by another carbon sheet of identical shape.



   Note that in Figures 1 to 8 inclusive, the carbon holder 1 is located on the underside or on the back of the packet of sheets, so as to enter directly into engagement with the typewriter roller. In this variant, the carbon carrier can be lengthened, if desired, so that it fully collaborates with the carbon sheets and thus constitutes a reinforcing guard sheet for the latter.



   In some cases, it may be desirable to place the carbon holder on the top of the foil pack, as shown in Figure 9. In this case, the carbon holder 1 should be relatively short, as shown, and not to spread over carbons; otherwise, it would cover these when the XXXXXXX copy sheets are in position to receive the writing. In this variant, also, the @. guiding devices 5,6 must be mounted on the lower face (roller dimension) of the carbon holder, in other words, on the same side as the stop devices 7,8, which always start from the face lower of the carbon holder, so as to engage with the roller.



     The operation and use of the duplicating device on a typewriter are as follows. the front end of a strip of copy sheets 20 is introduced below the guides 5,6 and on the front side of the holder ... carbons 1, then it is pulled beyond. from the anterior end of the carbon holder in question a distance slightly greater than see the length of a single copy sheet, / figure 1.

   Then, a carbon sheet 9 is placed on this copy sheet and the legs 12 and 13 of the carbon sheet are engaged in

 <Desc / Clms Page number 8>

 The pockets 14,15 of the anterior corners of the carbon holder. Alignment brings the anterior end of the copy sheet into the anterior end of the carbon sheet. There are successively identical copy sheets and other carbon sheets, one on top of the other, until the required number of copy sheets and carbon sheets is obtained, the last copy sheet being obviously above.

   In this grouping, all of the leading edges of the copy sheets should be substantially aligned with the leading edges of the carbon sheets, thereby ensuring that each copy sheet is covered by a carbon sheet. The tear line closed copy tapes is indicated by numeral 21 in Figure 1.



   Everything is then placed on the typewriter: the front ends of the superimposed sheets are fine around the roller, so as to bring the upper sheet in position to receive the writing. After the typing is complete (assuming the typing is completed all the way to the bottom of a copy sheet), the parts are in the position shown in figure 6. The operator then turns the roll to the bottom. hand to bring the assembled sheets forward until the rear ends 21 of the frontmost oopie sheets and carbon sheets are entirely away from the roll; the parts are then in the position shown in figure 7.

   The mission of the carbon holder stops is now wing, since at this moment the arms at right angles enter into engagement with the roller and limit any continuation of the travel of the carbon holder on the latter. It is understood that the table or paper guide 22 located behind the roller, the water 23 of the ordinary typewriter, serves to ensure the engagement of said stops 9 and 10 on the roller.



   In the position of figure 7, the rear ends

 <Desc / Clms Page number 9>

 re carbon sheets are therefore at a distance from the roller; the only parts of the assembly that are still around it now are the carbon bars and the copy bands. The machine's paper release lever (not shown) is now acted upon to release the grip of the roll pressure rollers 24 on the copia webs, which are around the roll.

   The front ends of the copy strips are grasped by the parts marked by the notches 11 of the carbon and they are pulled until the foremost clearance of the copy sheets is entirely away from said carbon sheets, which Obviously, brings a second set of copy sheets into alignment with the carbon sheets in question. The dotted line 21 in Figure 7 shows where the completed copy sheets can be torn off. The typewriter release lever is then folded down and the roller rotated backwards, to set the carbon sheets and the assembled copy bands in place, in order to strike a new set of copy sheets.

   The previously typed copy sheets are then torn off on their smaller lines and the operation is repeated until a complete package of oopie strips has been used. As said before, carbon paper sheets can be quickly and easily replaced from time to time and readjustment of the device is only necessary to use a new pack.



   Although the preferred embodiment of the invention has been described, it is understood that various modifications can be made to the construction details. shown and therefore the limitations to what the inventor considers new in his invention are defined by claims 1 attached.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1,-Dispositif duplicateur pour emploi sur les maohi- nes à. écrire, caractérisé par le fait qu'il se compose d'une feuille d'extension souple ou porte-carbones à parties sar- ginales latérales formant des plis double s,constituant des poches destinées à recevoir des pattes ou organes de mime genre des feuilles de carbone, pour attacher ces dernières au porte-oarbones, les dits plis des parties de marge étant assemblés en certains points pour former des organes dans les poches, organes dans lesquels peuvent s'engager des cro chets ou des organes de fixation analogues des pattes des feuilles de carbone, 1, -Duplicator device for use on machines with. write, characterized in that it consists of a flexible extension sheet or carbon holder with lateral sar- ginal parts forming double folds, constituting pockets intended to receive legs or members of the same kind of leaves carbon, to attach the latter to the carbon holder, said folds of the margin parts being assembled at certain points to form members in the pockets, members in which can engage hooks or similar fastening members of the legs carbon sheets, la matière du porte..carbones étant suf fisamment mince pour que l'épaisseur totale du porto-carbones et des pattes ou organes de même genre,passe aisément entre le rouleau et les organes de pression de la machine à écrire. the material of the holder..carbones being sufficiently thin so that the total thickness of the porto-carbons and of the legs or members of the same kind passes easily between the roller and the pressure members of the typewriter. 2,.*Dispositif conforme à la revendication 1, caracté- risé par le fait que le porto-carbones est associé avec des organes ,en vue de fixer amoviblement une ou plusieurs feuil- les de carbone (si on le désire avec des feuilles de copie intercalaires) à des parties de marge antérieures du porte-. oarbones, les organes de fixation amovible comprenant des bandes plates attachées en permanence à la partie du bord postérieur des feuilles de carbone et portant à chaque extré- mité des pattes plates, dirigées latéralement, s'ouvrant en avant et vers l'intérieur du genre crochets, lie trouvant sur les coins arrière des feuilles de carbone. 2. * Device according to claim 1, characterized in that the porto-carbons is associated with organs, with a view to removably fixing one or more carbon sheets (if desired with carbon sheets. copy dividers) to the front margin portions of the holder. oarbones, the removable fasteners comprising flat bands permanently attached to the part of the rear edge of the carbon sheets and bearing at each end flat legs, directed laterally, opening forwards and inwards of the kind hooks, ties found on rear corners of carbon sheets. 3.-Dispositif conforme à la revendication 1 ou 2, caractérisé par la présence d'crganes à l'extrémité arrière du porte-carbones souple, pour limiter la course du dit porte- carbones autour du rouleau de la machine. 3.-Device according to claim 1 or 2, characterized by the presence of crganes at the rear end of the flexible carbon holder, to limit the stroke of said carbon holder around the roller of the machine. 4.- Dispositif oonforme à l'une ou l'autre des reven- dications 1 à 3, caractérisé par la présence d'organes pour guider et soutenir plusieurs feuilles de copie superposées en <Desc/Clms Page number 11> alignement sur le porte-carbones. 4.- Device conforms to one or the other of claims 1 to 3, characterized by the presence of members to guide and support several copy sheets superimposed in <Desc / Clms Page number 11> alignment on the carbon holder. 5.- Dispositif conforme à l'une ou l'autre des revendications 1 à 4, caractérise par le fait que le porte- carbones souple a un bord antérieur ou des bords antérieurs inclines sur l'axe du rouleau de la machine à écrire. <Desc/Clms Page number 12> EMI12.1 5.- Device according to either of claims 1 to 4, characterized in that the flexible carbon holder has a front edge or front edges inclined to the axis of the typewriter roller. <Desc / Clms Page number 12> EMI12.1 P.rf.ct1e.m.nt8 aux dispositif a d11aa¯..r8. P.rf.ct1e.m.nt8 aux device a d11aā..r8. Nous référant à la demande de brevet ci-dessus, nous nous permettons de vous signaler qu'une erreur s'est glissée dans les dessins déposés à l'appui de la demande de brevet ci-dessus et bien comme suit: Le support 1 comporte un rebord supérieur découpé en ferme de V très ouvert. EMI12.2 Referring to the above patent application, we would like to point out to you that an error has slipped into the drawings filed in support of the above patent application and indeed as follows: The support 1 has an upper rim cut into a very open V farm. EMI12.2 En conséquence# dans les dessiner il convient dlajexter dans la fig. 1. une ligne pointillée en ferme de V dont les extrémités touchent aux arêtes supérieures des éléments 2 et 3. Consequently # in drawing them it is advisable to exclude them in fig. 1.a dotted line firm V whose ends touch the upper edges of elements 2 and 3. Les branches de cette ligne sont marquées 16 et 17. la fig. 4. une ligne pointillée en forme de V dont les extrémités touchent aux arêtes supérieures des éléments 14 et 15. The branches of this line are marked 16 and 17. FIG. 4.a dotted line in the shape of a V whose ends touch the upper edges of elements 14 and 15. Les branches de cette ligne sont marquées 16 et 17, Etant donné qu'il n'y a pas moyen d'apporter cette cer- rection dans les dessins déposés nous vous serions très obligea Messieurs, si vous vouliez bien faire joindre la présente lettre au dossier de la demande peur valoir éventuellement comme de droit, EMI12.3 L'Administratien est autorisée à délivrer copie de la lettre rectificative en même temps que toute autre copie du brevet correspondant, en vertu de la lettre Ministérielle du 15 mai 1935 N 4052.5899. The branches of this line are marked 16 and 17, Since there is no way to provide this cer- tification in the drawings filed, we would be very grateful to you, Gentlemen, if you would attach this letter to the application file so that it may be valid as a matter of right, EMI12.3 The Administrator is authorized to issue a copy of the letter of amendment along with any other copy of the corresponding patent, under Ministerial Letter of May 15, 1935 N 4052.5899. Nous vous remettons en même temps une copie timbrée de la lettre rectificative et vous prions de bien vouloir nous retourner celle-ci dûment certifiée renferme peur qu'elle puisse servir à notre client comme pièce justificative de cette affaire. At the same time, we give you a stamped copy of the corrected letter and ask you to return it to us, duly certified as it contains fear that it may serve our client as a supporting document for this matter. En vous remerciant, nous -vous présentons. Messieurs, l'assurance de notre haute considération, Thanking you, we introduce you. Gentlemen, the assurance of our highest consideration,
BE416921D BE416921A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE416921A true BE416921A (en)

Family

ID=79732

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE416921D BE416921A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE416921A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2784327A1 (en) File of molded synthetic material has top and bottom covers joined to spine by active hinges and free edges that lock together
BE416921A (en)
FR2500945A1 (en) COMPOSITE TAPE OF LABELS
EP0187083B1 (en) Continuous assembly of postal letters or the like
LU84045A1 (en) PACKING FOR RAZORS
EP0086867B1 (en) Portable labelling machine
FR2483885A1 (en) Folded corrugated cardboard container - has separate lid which includes carrying handle fixed to lid ends
CH618281A5 (en) Pressure-sensitive labelling strip
FR2653747A1 (en) Package with strap forming a handle, made from cardboard, corrugated cardboard or other sheet material suitably cut out and folded, and corresponding blank
CH146876A (en) Multiplier device enabling a plurality of duplicates to be established simultaneously with an original.
BE510928A (en)
FR2609939A1 (en) Novel paper web for computer printers
EP0665123B1 (en) Combination for producing series of individual pockets
EP0136323A1 (en) Sheet assembly such as periodical containing a separable object and method for obtaining such assembly
CH183226A (en) Duplicator block.
CH338476A (en) Set of formulas and process for its manufacture
BE537998A (en)
CA1149659A (en) Method and means for the manufacture of self contained mailers
BE530056A (en)
FR2463071A1 (en) ENVELOPE HAVING ANTERIOR WALL, A POSTERIOR WALL AND AN INFORMATION CARRIER
EP2251274B1 (en) Envelope with large front opening
CH210455A (en) Paper sheet dispenser for packing machine.
CH114130A (en) Registering machine.
EP0287563A1 (en) Perforation method and blanket for rotary printing machine provided with a perforation device, for example for offset machine.
BE513094A (en)