BE530056A - - Google Patents

Info

Publication number
BE530056A
BE530056A BE530056DA BE530056A BE 530056 A BE530056 A BE 530056A BE 530056D A BE530056D A BE 530056DA BE 530056 A BE530056 A BE 530056A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sheets
adhesive
formulas
holes
strips
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE530056A publication Critical patent/BE530056A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41LAPPARATUS OR DEVICES FOR MANIFOLDING, DUPLICATING OR PRINTING FOR OFFICE OR OTHER COMMERCIAL PURPOSES; ADDRESSING MACHINES OR LIKE SERIES-PRINTING MACHINES
    • B41L1/00Devices for performing operations in connection with manifolding by means of pressure-sensitive layers or intermediaries, e.g. carbons; Accessories for manifolding purposes
    • B41L1/20Manifolding assemblies, e.g. book-like assemblies
    • B41L1/26Continuous assemblies made up of webs
    • B41L1/32Continuous assemblies made up of webs folded transversely
    • B41L1/323Uniting several webs, e.g. transversely

Landscapes

  • Adhesive Tapes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention est relative à des agencements d'articles de pape- terie en "jeux individuels""jeux continun", et "articles continus",, uti- lisables dans des machines à écrire et autres machines et dispositifs. 



   Les systèmes modernes de travail nécessitent l'obtention simul- tanée d'une pluralité de copies par des moyens de transcription pour cha- que opération d'écriture ou l'équivalent, et il est important que toutes les formules individuelles soient maintenues en correspondance exacte entre- elles pendant l'écriture sans quoi la transcription de la frappe sur les formules de copie ne s'effectuera pas dans des positions correctes. 



   Pour assurer la correspondance exacte des formules entre elles, on a recours à ce que l'on dénomme un   "jeu"   comprenant tout nombre désiré de formules individuelles réunies ensemble le long d'un bord au moins,, a- vec ou sans feuilles de papier carbone intercalées. 



   La méthode la plus généralement adoptée d'assemblage de formu- les pour constituer un   "jeu".,   consiste à appliquer sur les formules un a- dhésif (sous forme de ligne ou de points) juste en dessous du bord supérieur ou   "tête"   afin de faire adhérer chaque formule à la suivante. 



   Comme il est nécessaire de prévoir des moyens permettant de séparer les formules l'une de l'autre après la frappa, chaque formule comporte une ligne de perforations en dessous des têtes fixées par collage, de manière qu'elles puissent être détachées. 



   Alternativement les formules formant un "jeu" sont cousues ensemble par un fil passé en travers de la tête. 



   Ainsi,dans tous les   cas.,   les formules sont maintenues ensemble par une "souche de liaison", et chaque "jeu" est introduit à la main un à la fois dans la machine à écrire ou autre dispositif. 



   Pour l'inscription ou frappe rapide (ou une opération équivalente dans   d'autres   machines), à l'effet d'éviter cette introduction à la main de chaque "jeu" et d'épargner ainsi du temps, des jeux de formules sont également collés ou fixés à demeure d'autre manière sur un dos en papier ou autre matière flexibleà des intervalles prédéterminés et égaux suivant sa longueur. Ainsi   chaque   jeu suit automatiquement l'autre jeu dans la machine à écrire ou autre dispositif. Un tel agencement est connu sous la dénomination de "jeux continus". 



   Alternativement, on fait usage de ce que l'on dénomme   des "con-   tinus" consistant en une pluralité de bandes imprimées, collées ensemble d'un côté ou des deux cotésà l'effet de maintenir la correspondance des parties imprimées des bandes, et permettre que les copies d'inscriptions y soient correctement rapportées lorsque la frappe (ou une opération équivalente) est exécutée.\) les formules imprimées sur les bandes passant dans la machine à la manière d'une bande continue. Des lignes de perforations transversales sont prévues dans les bandes à des intervalles correspondant à la longueur de chaque formule de façon que chaque jeu de formules puisse être séparé du suivant après l'inscription, par déchirement le long des lignes de perforations prévues.

   Des lignes de perforations additionnelles sont prévues parallèlement au bord, ou bords collés des bandes, de manière à permettre le détachement des formules de cette ou ces "souches de liaison" afin de compléter la séparation en formules individuelles. 



   Par l'emploi de ces ensembles continus l'opérateur évite la perte de temps dans la mise en place et le contrôle de feuillets libres individuels. 



   Dans tous les agencements dont question plus haut., tels que conventionnellement établis., les formules sont maintenues ensemble d'une manière permanente par une "souche de liaison", et des lignes de perforations doivent être prévues pour permettre la séparation en formules individuelles après que la frappe ou inscriptions ont été effectuées, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 par déchirement le long des dites lignes de perforations. 



   De telles dispositions présentent, toutefois plusieurs désavantages en service. Premièrement si l'opérateur commet une erreur en écrivant, il ne lui reste qu'à atteindre les formules de copie pour effectuer les corrections, soit en faisant tourner le rouleau de la machine à écrire de manière à éjecter le jeu de formules ou de bandes et à lui permettre d'ouvrir ou soulever les feuillets, ou bien il doit séparer les formules de la souche de liaison, cette dernière méthode n'étant pas désirable en raison du risque de dérangement dans la correspondance des formules. Secondement après l'écriture et le détachement des formules de la souche de li-   aisons   cette dernière est sans emploi ultérieur et doit être jetée, ce qui occasionne un gaspillage considérable de papier.

   Troisièmement les bords des formules ont un aspect irrégulier là où elles ont été détachées suivant les lignes de perforations. 



   L'objet principal de la présente invention est de prévoir une méthode et des moyens grâce auxquels des articles de papeterie des types décrits plus haut peuvent être établis sans qu'il soit nécessaire que toutes les feuilles, bandes ou formules soient collées l'une à l'autre, en éliminant ainsi la souche de liaison permanente conventionnelle, tandis qu'en même temps les feuilles, bandes ou formules sont constamment maintenues en correspondance entre   elles.   



   Un autre objet de l'invention est de prévoir une méthode et des moyens grâce auxquels les feuilles,bandes ou formules peuvent être rapidement séparées l'une de l'autre sans déchirement aux lignes usuelles de perforations, à l'effet que des corrections dans les inscriptions puissent être rapidement effectuées, ou pour tous autres buts. 



   Un autre objet de l'invention est de prévoir une méthode et des moyens grâce auxquels, si on le désire, les feuilles, bandes ou formules peuvent être rattachées ensemble après séparation pour la correction d'erreurs de frappe, ou dans tous autres buts. 



   Ainsi qu'il est bien connu, certaines substances, par exemple du latex, peuvent être appliquées à du papier alors qu'elles sont à l'état liquide, et y adhéreront, mais lorsque le recouvrement de latex ainsi appliqué est sec il n'adhérera pas à un autre tronçon de papier s'il est amené à son contact. 



   D'autre part, si deux surfaces recouvertes de latex sec sont amenées en contact,il s'ensuit immédiatement une adhérence automatique. 



  Cette caractéristique du latex (ou de substances analogues) est utilisée dans la présente invention. 



   La méthode pour maintenir réunies des feuilles et, ou des bandes rassemblées de papier ou autre matière flexible, conforme à la présente invention, consiste à prévoir des trous concentriques dans les dites feuil= les et, ou bandes, pour constituer des ouvertures traversant tout l'ensemble à maintenir réuni, et à disposer de part et d'autre de chaque ouverture et se faisant face une surface enduite de latex ou traitée d'une manière équivalente, les dites surfaces à recouvrement de latex ou traitées de manière équivalente étant repoussées vers l'intérieur sous forme de bossages, afin de leur permettre de prendre contact et d'adhérer l'une à 1' autre à travers l'épaisseur de l'assemblage à maintenir. 



   Alors que les têtes des bossages forment contact et adhèrent l'une à l'autre à travers les ouvertures de l'assemblage, le latex qui entoure les bossages ne colle pas aux bords des trous formés dans l'assemblage (car ils n'ont pas été traités au latex) et ainsi l'ensemble est maintenu réuni sur les bossages par l'équivalent d'un "rivet" mécanique ou d'un bouton-pression. Pour séparer les feuilles ou bandes formant 1'assemblage il suffit de rompre le "rivet" en écartant l'une de l'autre les surfaces couvertes de latex. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   D9autres substances que le latex montrent des propriétés ana- logues d'adhérence sous 1?influence de la chaleur ou de l'humidité, et alors que pour les besoins de la description, l'invention sera décrite en référence à l'usage du latex, elle n'est pas limitée à l'utilisation de cette substance   spécifique,,   car on peut employer toute substance pourvu qu'elle n'adhère pas aux bords des trous dans l'ensemble des feuilles et, ou des bandes à maintenir réunies. 



   Alternativement, si on le désire, un adhésif orcinaire, comme de la colles peut être utilisée mais dans ce cas les côtés ou périphéries des trous formés dans les feuilles et.9 ou les bandes seront traités à 1' aide d'une substance propre à prévenir l'adhérence des "bossages" aux cô- tés des ouvertures. 



   Au lieu de refouler vers l'intérieur sous forme de bossages les sur- faces traitées par un adhésif lorsqu'elles sont en place de part et d'au- tre des ouvertures ou trous formés dans les feuilles et ou bandes, les dites surfaces pourront naturellement être préalablement munies de bossa- geso
Conformément à une réalisation de la présente invention, dans son application à des jeux continus., une bande de dos unique est munie de languettes ou de pattes repliables à des intervalles régulièrement espacés transversalement et suivant sa longueur., les dites pattes et la bande de dos étant préalablement traitées à l'aide de latex ou d'un équivalent aux emplacements où, lorsque les pattes sont rabattues, les points de latex ou semblable sont en regard l'une de l'autre et se font face. 



   Les formules formant chaque   "jeu"     à   attacher à la bande de dos comportent des trous poinçonnés par le travers de leurs "têtes", avec un espacement égal à celui des pattes disposées en travers de la bande, et lorsque les formules sont correctement en correspondance entre elles les trous qu'elles portent sent concentriques en procurant ainsi des ouvertures traversant tout le "jeu" de formules. Chaque "jeu" de formules est attaché à la bande de dos de la manière ci-après : 
Le jeu de formules est mis en place sur la bande de dos avec la'téte" adjacente aux pattes placées en travers de la bande. Les pattes sont alors rabattues par dessus le jeu de formules de manière que les points de latex sur les pattes et la bande de dos viennent en regard l'un de 1' autre par dessus les trous dans le jeu de formules.

   Une pression est alors appliquée pour repousser une partie des pattes en contact avec la bande de dos à travers les trous dans le jeu de formules., et comme les surfaces qui veinnent en contact ont été traitées au latex elles adhèrent immédia-   tement.   



   Comme les parties comportant les points de latex doivent être réunies à travers les trous dans les formules elles prennent la forme de bossages internes pour reprendre l'épaisseur des formules avant que les deux surfaces enduites de latex puissent venir en contact entre elles. 



   Les périphéries des"bossages" ainsi formés remplissent les trous dans les formules  les maintenant ainsi toutes ensemble en correspondance de position sur la bande de dos. 



   Alors que les "bossages" collent ensemble, les formules ellesmêmes ne sont pas influencées par le latex pour les raisons déjà indiquées; par suite elles sont maintenues ensemble et sur la bande de dos par l'équivalent de rivets mécaniques. 



   Il résulte de ce qui précède qu'alors que les formules sont retenues sur la bande de dos par un dispositif., équivalent en termes de mécanique à un rivet ou un bouton pression., et sont repérées l'une avec l'autre par   celui-ci,,   les formules elles-mêmes ne sont pas collées entre elleset que par conséquent en soulevant les pattes (et rompant ainsi 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 le film de latex) les formules sont immédiatement libérées en feuillets séparés  en éliminant de ce fait la nécessité d'arracher les formules de la bande de dos pour réaliser la séparation après la frappe comme c'était le cas avec les types ordinaires de jeux continus. 



     On   comprendra que si l'opérateur commet une erreur, il aura uniquement à soulever les pattes pour rompre les "rivets" et libérer les formules,les corrections d'erreurs de frappe devenant ainsi una chose très simple. 



   Si l'on ne désire pas que les formules restent ainsi séparées après correction, les pattes peuvent être pressées à l'aide des doigts contre la bande de dos à l'effet d'obtenir à nouveau l'adhérence du latex à travers les ouvertures des formules. De préférence les formules seront légèrement déplacées de côté de façon que les trous y pratiqués puissent venir se placer par dessus des étendues vierges de latex afin d'obtenir une retenue plus ferme, étant entendu que les points de latex sont d'étendue plus grande que les trous pratiqués dans les formules. 



   Alors que le but principal de la bande de dos est d'agir comme moyen de support pour les jeux de formules, en utilisant un carbone (ou autre moyen de transcription) la bande de dos peut être utilisée à la frappe comme copie supplémentaire. 



   Si on le   désire.!!   des lignes de perforations transversales peuvent être prévues par le travers de la bande de dos afin de permettre que chaque jeu de formules et un tronçon de la bande de dos puissent être séparés, en y laissant les formules encore attachées. Alternativement, la portion de la bande de dos en dessous de chaque patte peut être faiblement reliée (par exemple par un entourage de perforations) de façon qu'elle puisse être séparée de la bande de dos sans influencer l'adhérence de la patte, en permettant ainsi l'enlèvement des formules alors qu'elles sont toutes encore maintenues ensemble par les "rivets". 



   Dans la réalisation de la présente invention décrite plus haut, les pattes seront de préférence matricées dans la bande de dos, mais si on le désirait des pattes séparées pourraient être collées ou autrement sur la dite bande. 



   Dans une variante de la réalisation ci-dessus de l'invention, des pattes matricées ou attachées sont utilisées comme décrit plus haut, mais des bandes ou des pastilles enduites de latex sont placées du côté opposé des trous formés dans les formules afin de procurer l'autre "tête' des rivets. Alternativement, la formule inférieure d'un "jeu" peut être enduite de latex au lieu de comprendre des trouset les autres formules percées de la manière décrite de façon que les "rivets" soient formés entre les pattes et la formule inférieure. 



   Dans une autre réalisation de la présente invention, dans son application à des jeux continus, un ou les deux borde de obanden dos est ou sont repliés vers l'intérieur pour former les côtés destinés à retenir les "rivets" adhésifs de la manière décrite plus haut. Alternativement, la bande de dos peut être pourvue de pattes repliables sur les côtés pour réaliser le même but. Dans cette disposition, ld"jeu" de formules comprendra des trous poinçonnés dans un ou les deux côtés au lieu d'être formés dans la'tête" comme dans la réalisation précédente. 



   Dans une disposition alternative, la bande de dos est pourvue de pattes s'étendant en travers de la -bande et vers le bas à l'un des côtés de celle-ci (ou des deux cotés) avec des trous prévus dans le "jeu" de formules à la   "tête"   et d'un côté   (ou   des deux côtés) dans des positions correspondantes afin de permettre que les formules soient maintenues sur la bande de dos par des "rivets" adhésifs de la manière définie dans les réalisations déjà décrites. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Dans une autre réalisation de la présente invention., dans son application à des "jeux continus",, une bande de dos continue est pourvue de bandelettes ou de pattes repliables ou rabattables., les dites bandelet- tes ou pattes étant enduites de latex de manière telle que lorsqu'elles sont repliées les parties enduites sont en regarda et tournées l'une vers
1?autre en procurant ainsi les "têtes" des rivets adhésifs maintenant les jeux de formules sur la bande de dos de la manière déjà décrite. Dans cet- te disposition., des "jeux" de formules peuvent être séparés de la bande de dos tout en étant maintenus assemblés par les "rivets", en détachant les pattes de la bande de dos. 



   Dans une autre réalisation de la présente invention, on utili- se une bande de dos continue et des bandelettes séparées y attachées pour former les évidements ou logements dans lesquels les "jeux" de formules sont insérés et maintenus en place par des "rivets" comme déjà décrit. 



   Dans une autre réalisation encore de la présente invention, les formules sont retenues à la bande de dos à   l'aide   de pastilles rondes ou affectant d'autres formes., enduites de latex pour constituer un   côté   des "rivets" de retenue, ou bien la bande de dos peut être poinçonnée et des pastilles appliquées également au dos de la bande pour former le côté opposé des "rivets" de retenue adhésifs. Alternativement des bandelettes ou aes moyens de retenue d'autres conformations peuvent être utilisés en remplacement des pastilles, et ces bandelettes peuvent, si on le désirait, être repliées autour du bord (ou des bords) des formules et de le bande de dos. 



   Dans une au re réalisation de la présente invention, dans son application à   des-''jeux   continus", la bande de dos est repliée sur   elle-mê-   me à des intervalles espacéstout le long de la bande., de manière à procurer des évidements ou logements dans lesquels des "jeux" de formules sont insérés et retenus par des "rivets" adhésifs, de la manière déjà décrite. 



  Si on le désirait, les replis indésirables formés sur le côté opposé de la bande de dos peuvent être collés ou autrement empêchés de s'ouvrir alors que la bande de dos est passée dans la machine à écrire. 



   Dans une autre réalisation encore de la présente invention, la bande de dos est établie à   19aide   de feuilles séparées en recouvrement, collées bout à bout, mais en laissant une portion de chaque feuille supérieure qui recouvre la feuille inférieures non collée ou libre±) de manière à constituer un évidement ou logement dans lequel un "jeu" de formules est inséré et maintenu par des "rivets" adhésifs de la manière déjà décrite. 



   Dans une autre réalisation de la présente inventions des jeux de formules pré-établis et maintenus ensemble de toute manière connue., ou par des "rivets" adhésifs, sont attachés à une bande de dos continue par des "rivets" adhésifs de l'une ou l'autre des manières décrites dans les diverses réalisations citées plus huât. 



   Dans une autre réalisation de la présente invention, dans son application à des"jeux continus", une formule de chaque jeu (qui pourra de préférence être la formule inférieure) est plus longue que les autres formules du   "jeu".   Le prolongement ou "queue" de la formule plus longue est pourvu de trous dans des emplacements correspondant avec les trous de la "tête" du jeu suivant de   formules,   de manière que les "rivets" adhésifs maintenant ce "jeu" assemblé traversent également les trous dans la queue de la formule longue   du"jeu"   précédente de cette façon les "jeux" sont maintenus ensemble sans utilisation d'une bande de dos. 



     Alternativement,     la''queue"   de la formule longue peut être enduite de latex et agir comme "têtes" pour les "rivets" maintenant assemblé le"jeu" suivant de formules,, en réalisant le même objet. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   De préférence, le prolongement ou queue de la formule ou feuille longue sera pourvu de lignes de perforations de manière qu'il puisse être ultérieurement séparé. 



   Si on le désirait, au lieu de formules longues comportant un prolongement ou queue s'étendant en travers de toute sa largeur, des   lan-   guettes ou des pattes pourraient s'étendre au delà de la longueur de la formule normale pour   constituer, les..moyens   d'accouplement entre les "jeux" 
A l'effet que des "jeux continus" établis conformément à la présente invention puissent être ouverts dans un but quelconque (par exemple pour effectuer des corrections de frappe) et ensuite attachés à nouveau., il rentre dans les limites de l'invention de prévoir,en plus des trous pratiqués dans les formules, ou   analogues.,   pour recevoir les "rivets" destinés à les retenir ensemble avec la bande de dos dans l'établissement de "jeux continus",

   des trous de "réserve" formés dans ces formules avec des points de latex de "réserve" correspondants dans les moyens propres à constituer les "têtes" des "rivets", ces rivets de "réserve",n'étant pas pressés ensemble lorsque les "jeux" sont attachés à la bande de dos. 



  Si les formules sont séparées dans un but quelconque, il suffit de faire pression avec les doigts sur les points de latex de "réserve" pour créer de nouveaux "rivets" propres à rattacher les formules ensemble   et.,   ou les refixer à la bande de dos. 



   Alors que dans toutes les réalisations décrites plus haut on a supposé que la bande de dos (ou l'équivalent) est en substance de même largeur que les formules, si on le désirait la bande de dos pourrait être établie plus large que les formules de manière qu'elle puisse être munie de lignes de trous courant le long de chacun de ses côtés ou le long d'un 
 EMI6.1 
 côtéIid.EÜa.manière' conv;entio.m1elle.. les dits trous venant en engagement a- vec des roues à dents fixées à. ou travaillant conjointement avec le rouleau d'appui de la machine à écrire ou autre dispositif, pour localiser les jeux de formules en position de frappe correcte, à la manière connue. 



   S'il n'est pas désirable d'avoir des trous formés dans la formule supérieure d'un jeu (par exemple une lettre à en-tête) on peut adapter une variante de disposition. Dans cette variante, la formule supérieure comporte une pièce de prolongement qui est repliée,, de préférence suivant une ligne de perforations, et du latex est appliqué sur la face du prolongement replié  dans des emplacements correspondant aux trous des autres formules des points de latex étant appliqués à la feuille de dos dans des emplacements correspondants. Dans cette disposition,, la retenue par "rivets" s'obtient par conséquent entre le prolongement replié de la formule ou feuille supérieure et la feuille ou bande de dos ou des pattes ou bandelettes y attachées. 



   Si on le désirait  de petits trous pourraient être prévus au centre des "rivets" adhésifs., afin de procurer des moyens propres à assurer la correspondance des jeux de formules dans une machine à écrire ou autre dispositif, ou d'autres buts, étant entendu que de tels trous seraient beaucoup plus petits que les trous pratiqués dans le jeu de formules, à l'effet de ne pas détruire l'action du "rivet" adhésif. 



   Lorsque du-papier carbone est intercalé entre les formules dans l'établissement de "jeux continus" conformes à l'invention  ce papier carbone peut être inséré librement, ou bien maintenu par les "rivets" adhésifs, et ce peut être du papier carbone à enduit complet ou bien des carbones dits à réserves. 



   De préférence les feuilles de carbone s'étendront au delà d'un bord des formules du jeu (ou comporteront des pattes ou ferrets de prolongement conventionnels) de manière que toutes les feuilles de carbone puissent être retirées en même temps du jeu de formules., et avec soit un coin 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 coupé ou une encoche prévu dans les carbones pour que  de façon connue, les formules puissent être tenues à l'aide des doigts en un certain empla- cement ou emplacements.,, sans saisir en même temps les feuilles de carbone. 



   Les papiers carbone peuvent.9 si on le désirait, être attachés à la feuille de dos ou l'un à   l'autre    comme un tout, à l'aide de "rivets" adhésifs. 



   Bien que l'invention ait été décrite en référence à des jeux de formules attachés à la feuille de dos à l'aide de trous formés dans leurs "têtes"   et    ou dans les "côtés" il doit être naturellement entendu que les trous destinés à recevoir les "rivets" adhésifs peuvent être for- més en tous emplacements des formules et que par suite la présente inven- tion n'est pas limitée quant au nombre ou à la position de tels   trous.,   la disposition de la feuille de dos étant prévue en conséquence pour s'y adap-   tero   
Des perforations fentes  poinconnages replis ou toutes autres opérations connues de façonnage du papier peuvent être exécutées sur les formulescarbones feuilles de dos,

   pattes  languettes ou bandelettes sui- vant les besoins de la fabrication des "jeux continus" conformes à la pré- sente invention. 



   Comme il ressort des réalisations décrites plus haut de la pré- sente invention.\) celle-ci réside dans l'utilisation de "rivets" adhésifs pour retenir le jeu des formules sur la feuille de dos,sans que les for- mules elles-mêmes soient collées ou autrement maintenues ensembleet 1' invention englobe par conséquent tous moyens grâce auxquels de tels "ri- vets" adhésifs peuvent être appliqués dans la fabrication de "jeux con-   tinus".   



   Les formules peuvent avoir toutes dimensions, formes ou dispo- sitions jugées les mieux appropriées, soit seules ou en combinaison avec d'autres formules, enveloppes, sachets de   paye,,   stencils et autres moyens duplicateurs connus.avec ou sans leurs feuilles ou bandes de dos associées, en plastique ou autre matière flexible, ferrets.9 vignettes et semblables. 



   On remarquera que des "jeux continus" fabriqués conformément à la présente invention dispensent des souches de liaison usuelles, en ré- alisant ainsi une économie considérable de papier, et comme les lignes de perforations usuelles de déchirement ne sont pas requises, les formules ont des bords bien coupés ou nets de tous cotésavec une amélioration conséquente de l'aspect. 



   Il est évident qu'en supprimant la bande de dos des j'eux individuels de formules (ci-après désignés   "jeux")   peuvent être établis et maintenus réunis par des "rivets" adhésifs de la manière   décrite.:,   une telle utilisation alternative du principe rentrant dans le domaine   de   la présente invention. 



   Bien que des rivets adhésifs puissent être utilisés de toute manière jugée la mieux appropriée dans l'établissement de "jeux" la disposition préférée consiste à munir chaque jeu d'une bande de tête replia- ble enduite de latex, destinée à être rabattue autour du sommet du   jeu.,   dont les formules comportent des trous y poinconnés pour recevoir les " rivets" adhésifs procurés par des portions enduites de latex et qui sont pressées en contact l'une avec l'autre à travers les trous ménagés dans les formules. 



   Dans le cas de jeux très épais, si on le désire, le pli de la bande de tête peut être plus profond que   nécessaire.,   de façon que les formules puissent être maintenues par les "rivets" adhésifs avec leurs bords supérieurs à environ dix à douze millimètres du fond du pli de la dite bande de tête, le mince prolongement ainsi formé en avant des formules servant de moyen d'introduction du jeu dans la machine à écrire ou autre dispositif. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Au lieu d'utiliser une bande de tête de la manière décrite plus haut, la formule inférieure du jeu peut comporter une pièce de prolongement repliable prévue à sà tête (le pli de la bande étant de préférence formé suivant une ligne de perforations) avec des points de latex prévus sur la pièce de prolongement et sur la formule dans les emplacements tels que, lorsque la pièce de   prolongement     est.rabattue,   ils viennent se placer par dessus les trous formés dans les autres formules constituant le jeu, lorsque celles-ci sont insérées. 



   Dans une autre disposition de jeux individuels conformes à la présente invention, des pastilles ou des bandelettes enduites'de latex sont disposées de part et d'autre des trous ménagés dans les formules, et pressées ensemble pour former les "rivets" de retenue, ou bien ou peut   utili=   ser des moyens de scellement repliables individuels, qui sont repliés autour du bord du jeu dans des emplacements situés par dessus les trous pratiqués dans les formules. 



   S'il n'est pas désirable d'avoir des trous poingonnés dans la formule supérieure d'un jeu (par exemple une lettre à en-tête) la formule supérieure peut comprendre une pièce de prolongement qui se replie sur   el-   le-même (de préférence le long d'une ligne de perforations), une telle pièce de prolongement étant enduite de latex afin d'agir à la manière d'une série de "têtes" des "rivets" adhésifs qui maintiennent réunies les formules du jeu. 



   On peut prévoir des points de latex de "réserve" et des trous de "réserve" dans les formules afin de permettre au jeu d'être refixé, si les rivets originaires venaient à être rompus, pour l'exécution de corrections d'erreurs de frappe, de la manière déjà décrite dans le présent mémoire. 



   Si on le désirait, et spécialement lorsqu'un jeu comprend un très grand nombre de formules, les moyens de retenue pour les formules supérieures peuvent être des "rivets" adhésifs du genre précédemment décrit. mais afin de permettre un léger déplacement des formules l'une par rapport à l'autre lorsqu'elles passent autour du rouleau de support de la machine à écrire, les "rivets" inférieurs peuvent être d'une disposition modifiée afin de tolérer un déplacement vertical. 



   Dans cette disposition modifiée, les trous pratiqués dans les formules reçoivent la forme de fentes en permettant un léger déplacement des bossages des rivets dans les trous. 



   Le principe de la retenue de feuillets, bandes ou formules à l'aide d'un"rivet" adhésif, conformément à la présente invention, n'est pas limité à l'établissement de"jeux" ou de "jeux continus" comme décrit plus haut; il peut être utilisé pour maintenir ensemble des bandes d'articles de papeterie dans l'établissement de ce que l'on dénomme des "articles continus", et cet emploi alternatif rentre dans le domaine de la présente invention. 



   Dans cette application, les bandes peuvent être maintenues ensemble par des "rivets" adhésifs appliqués de l'une quelconque des manières déjà décrites, ou de toute façon jugée la plus désirable. 



   De préférence, les "rivets" adhésifs seront disposés sur, ou suivant des lignes de perforations formées en travers des bandes, ceci permettant le repliement en zig-zag des bandes sans plissement ou recoquillement pour des raisons connues, mais ils peuvent également être disposés dans tous emplacements ou positions désirés ou appropriés. 



   Si les emplacements des rivets adhésifs se trouvaient là où des trous sont nécessaires dans d'autres buts (par exemple pour assurer la correspondance avec des roues à dents) le petit trou indispensable pour recevoir la dent de la roue à dents peut être poingonné dans le centre ou milieu des "rivets" adhésifs, étant entendu que de tels trous seront beau- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 coup plus petits que les trous pratiqués dans les bandes (ou les bandes internes seulement) à l'effet de ne pas détruire l'action du rivet adhé- sifo 
Alors que les bandes peuvent comporter des trous y poinçonnés pour recevoir les "rivets" adhésifs, et des moyens indépendants à points de latex utilisés pour former les"rivets", de préférence et en vue d'une construction simple,,

   les bandes supérieure et inférieure seront munies de points de latex dans des positions qui correspondent aux trous formés dans les bandes internes  les dits points étant pressés ensemble à travers les trous des bandes internes pour former les "rivets" de retenue de la maniè- re déjà décrite. 



   Des trous et des points de latex de "réserve" peuvent être pré- vus si on le désirait, afin de permettre d'attacher à nouveau les bandes ensemble si les "rivets " de retenue originaires étaient rompus dans un but quelconque (par exemple pour effectuer des corrections d'erreurs de frappe) de la manière déjà décrite. 



   Si on le désire.des bandes de carbone intercalées peuvent ê- tre utilisées avec les bandes   Imprimées,,   d'une manière connues et de telles bandes de carbone peuvent, si on le désirait, être maintenues en pla- ce par les "rivets" adhésifs qui maintiennent les bandes réunies. 



   Bien que dans cette description on ait supposé que la transcrip- tion s'effectue en utilisant du papier carbone., soit en feuillessoit en bandesl'invention n'est pas limitée à cet égard et d'autres méthodes connues peuvent être employées. Par   exemple les   dos des formules ou bandes peuvent être enduits de carbone d'une manière connue. 



   Dans une autre méthode d'établissement "d'articles continus"   conformément à la présente invention ; bande inférieure est pourvue de   pattes sur les côtées. qui se replient autour des bords des autres bandes par dessus les trous y pratiqués, les pattes et des emplacements correspondants de la bande inférieure étant enduits de latex afin de procurer les moyens de retenue en forme de "rivets" adhésifs. 



     Alternativement    toutes les bandes peuvent comporter des trous poinçonnés le long des bords  et des pastilles indépendantes enduites de latex peuvent être appliquées de part et d'autres ou bien des bandelettes ou des moyens de scellement individuels,;, repliables, enduits de latex,, peuvent être utilisés dans le même but. 



   L'invention sera ci-après plus complètement décrite en référence aux dessins annexés qui illustrent à titre d'exemple, quelques réalisations, et sur lesquels : 
Figol est une vue de côté d'un jeu   individuel.,   Fig.2 étant une vue analogue à 1a Fig.l mais montrant les formules du jeu séparées;   Figs.3   et 4 illustrent des méthodes alternatives pour retenir ensemble une pluralité de feuilles ;   Fig.5   est une vue perspective d'un moyen de scellement repliable ou "rivet" individuel ; 
Figo6 est une vue de face et   Figo6a   est une vue de côté d'une autre méthode alternative pour retenir ensemble des feuiets. conformément à la présente invention ;

     Figs.7   et 7a illustrent l'invention dans son application à des "articles continus". dans lesquels un grand nombre de bandes sont maintenues ensemble., la Figo7 étant une vue de face tandis que la   Figo7a   est une vue de côté qui montre les bandes avant et après que la pression de formation des bossages a été appliquée aux   "rivets" ;   

 <Desc/Clms Page number 10> 

 
Figs.8 et 8a illustrent l'invention dans son application à des "jeux continus", dans lesquels des "jeux" de formules sont maintenus sur une bande de clos.9 la Fig.8 étant une vue de face tandis que la Fig. 



  8a est une vue de côté montrant les "jeux" de formules disposés sur la bande de dos,avant et après que la pression de formation des bossages a été appliquée aux "rivets". 



   En se référant aux dessinset tout d'abord plus spécialement aux figures 1 et 2. 1 et 2 représentent les feuilles avant et arrière d'un jeu individuel, tandis que 3 représente les feuilles intermédiaires. 4 désigne un trou poinçonné à travers les feuilles intermédiaires 3, deux tels trous au moins étant de préférence prévus. 



   Les faces internes des feuilles supérieure et inférieure 1 et 2 sont pourvues, dans des emplacements qui correspondent à ceux dans lesquels les trous 4 sont poinçonnés dans les feuilles intermédiaires 3, de points de latex montrés en 5 et 6 sur la Fig.2, de manière telle que lorsqu' une pression d'emboutissage est appliquée aux feuilles de dessus et de dessouslà où se trouvent les points de latex, le papier est repoussé ou embouti vers l'intérieur à travers les trous 4 des feuilles intermédiaires 3, en formant les bossages 7 et 8 qui s'étendent à travers¯, mais n'adhèrent pas aux feuilles   intermédiaires.,   les points de latex 5 et 6, lorsqu'ils sont pressés en contact l'un avec l'autre, collant ensemble pour maintenir les feuilles en correspondance correcte de position sur les périphéries des bossages 7 et 8. 



   Dans la réalisation illustrée   Fig.3,  la feuille de dessous est pourvue de pattes 9 et 10 comportant des points de latex sur leurs faces internes, pour coopérer avec des points de latex prévus sur la face interne de la feuille de dessous. 11 et 12 représentent les "têtes" repoussées vers l'intérieur des "rivets" traversant les trous prévus dans les feuilles à maintenir. 



   Dans la réalisation illustrée   Fig.4,   les feuilles de dessus et de dessous, désignées à nouveau 1 et 2 sont rabattues intérieurement en   13   et   Il,,$   ces portions intérieurement repliées formant les "rivests" traversant les trous 4 des feuilles intermédiaires 3. Des lignes de perforations peuvent être prévues en 15 et 16, de manière que les feuilles 1 et 2 puissent être aisément et rapidement détachées tout en retenant les feuilles 3 maintenues ensemble. 



   Si on le désirait, les bossages 7 et 8 peuvent être préalablement formés., ou bien formés in situ, par application de pression sur les parties 13 et 14 aux emplacements des trous des feuilles intermédiaires 3. 



   Un "rivet" individuel est illustré Fig,5 et comprend un   tron-   çon de papier.9 ou d'une autre matière   appropriée.,   17,de conformation con-   venable    propre à être replié par dessus les papiers;, ou semblables, à maintenir. Des étendues de latex 5 et 6 et des bossages 7 et 8 (qui peuvent être'préformés comme indiqué précédemment) sont illustrés dans la figure, de tels bossages étant maintenus ensemble par les étendues de latex qu'ils comportent lorsqu'ils sont réunis à travers les trous formés dans les   feuil-   les. 



   Dans une autre disposition alternative de formation de jeux individuels illustrée par les figures 6 et 6a, toutes les feuilles 18 sont pourvues de trous 19 à leur bord supérieur. Une pièces en papier ou autre matière appropriée 20, est conditionnée pour être repliée par dessus les bords supérieurs des feuilles, et une presion d'emboutissage est appliquée aux emplacements des trous, de manière que les points de latex prévus sur la surface interne de la pièce en papier 20, lorsqu'ils viennent au contact l'un de l'autre à travers les trous 19,adhèrent fermement pour maintenu* les feuilles réunies en correspondance de position corecte,

   sur les   bossa-   ges   7- et     8.Une   ligne de perforations 21 peut être prévue à l'endroit où le 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 papier 20 est plié  à l'effet de faciliter un pliage correct. 



   L'exemple illustré par les figures 7 et 7a est celui d'un "ar- ticle continu" comprenant un grand nombre de bandes, lorsqu'il est désira- ble d'utiliser des "rivets" adhésifs multiples ou combinés pour répartir les tensions qui tendent à rompre les "rivets". 



   Dans cette réalisation, une pluralité de bandes continues sur lesquelles sont imprimées des formules ou semblables 22,23,24 et 25. sont maintenues en correspondance correcte à l'aide de moyens conformes à l'in- vention. 



   Les bandes internes (à l'exception d'une bande intermédiaire comme expliqué plus loin) sont pourvues de trous 26 à intervalles réguliers sur toute la longueur des bandes,, avec un espacement correspondant à la longueur des formules imprimées 2223 24 et 25 tandis que les bandes de devant et de dos comportent des points de latex sur leurs faces inter- nes dans des emplacements correspondant aux trous 26 dans les bandes in- ternes à maintenir. 



   Dans cet exemple  une bande intermédiaire   27   est maintenue non perforée., et des points de latex 28 et 29 sont prévus derrière et devant dans des emplacements qui correspondent aux trous 26 dans les bandes inter- nes. Le point de latex 5 coopère avec le point de latex 26, et le point
6 avec le point 29 lorsqu'une pression d'emboutissage est appliquée aux emplacements des trous ménagés dans les bandes internes pour former des "rivets" adhésifs. 



   La partie supérieure de la figure 7 a montre l'agencement avant que les "rivets" n'aient été forméstandis que la partie inférieure de la figure montre les "rivets" s'étendant de part et d'autre de la bande intermédiaire 27 à travers les trous des bandes internes., pour maintenir celles-ci en correspondance correcte de position sur les bossages 7 et 8. 



   Dans l'exemple de "jeux continus" illustré par les figures 8 et 8a, une bande de dos continue 30 comportes y   découpées.9   des pattes 31 et 32 prévues avec un espacement régulier suivant sa longueur,égal à ou légèrement supérieur à la longueur des jeux de formules à y attacher par des moyens conformes à l'invention. 



   Les feuilles formant le "jeu" de formules sont pourvues de trous 33 comme dans les autres réalisations, les pattes 31 et 32 et la bande de dos 30 sont pourvues par endroit de points de latex, de manière telle que lorsque les pattes sont repliées, les points de latex sont en regard et se font face. Le "jeu" de formules est disposé adjacent aux pattes, qui sont alors repliées autour du bord des formules en amenant les points de latex par dessus les trous 33 des formules. Par application d'une pression d'emboutissage par dessus les points de latex., ceux-ci adhèrent entre eux à travers les trous 33 des formules,, qui sont ainsi maintenues réunies, en correspondance de position, sur les bossages des "rivets" et sont retenues également à la bande de dos. 



   Dans l'exemple illustré sur les figures 8 et 8a des carbones intermédiaires 35 sont représentés s'étendant au delà des formules, au bas de celles-ci, avec un coin découpé des carbones à leur sommet pour faciliter leur enlèvement à la manière connue. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to arrangements of "single sets", "continuous sets" and "continuous articles" papermaking articles for use in typewriters and other machines and devices.



   Modern working systems require the simultaneous obtaining of a plurality of copies by transcription means for each write operation or the like, and it is important that all individual formulas be kept in exact correspondence. between them during writing, otherwise the typing on the copy forms will not be transcribed in the correct positions.



   To ensure the exact correspondence of the formulas to each other, a so-called "set" comprising any desired number of individual formulas gathered together along at least one edge, with or without sheets of paper, is used. carbon paper interleaved.



   The most generally adopted method of assembling forms to form a "set" is to apply adhesive (in the form of a line or dots) to the formulas just below the top edge or "head". in order to make each formula adhere to the next.



   As it is necessary to provide means for separating the formulas from one another after the coupa, each formula has a line of perforations below the heads fixed by gluing, so that they can be detached.



   Alternatively, the formulas forming a "set" are sewn together by a thread passed across the head.



   Thus, in all cases, the formulas are held together by a "bonding strain", and each "set" is manually fed into the typewriter or other device one at a time.



   For writing or typing quickly (or an equivalent operation in other machines), in order to avoid this introduction by hand of each "game" and thus save time, sets of formulas are also glued or otherwise permanently attached to a backing of paper or other flexible material at predetermined and equal intervals along its length. So each game automatically follows the other game in the typewriter or other device. Such an arrangement is known under the name of "continuous clearances".



   Alternatively, use is made of so-called "contours" consisting of a plurality of printed strips, glued together on one side or both sides to maintain the correspondence of the printed parts of the strips, and allow copies of entries to be correctly reported there when typing (or an equivalent operation) is performed. \) Forms printed on the tapes passing through the machine like a continuous tape. Transverse perforation lines are provided in the bands at intervals corresponding to the length of each formula so that each set of formulas can be separated from the next after writing, by tearing along the lines of perforations provided.

   Additional lines of perforations are provided parallel to the edge, or glued edges of the strips, so as to allow the detachment of the formulas from this or these "binding strains" in order to complete the separation into individual formulas.



   By using these continuous assemblies, the operator avoids wasting time in setting up and checking individual free sheets.



   In all of the arrangements discussed above, as conventionally established, the formulas are held together permanently by a "bonding strain", and lines of perforations should be provided to allow separation into individual formulas afterwards. that the typing or inscriptions have been made,

 <Desc / Clms Page number 2>

 by tearing along said lines of perforations.



   Such arrangements, however, have several disadvantages in service. First, if the operator makes a mistake while writing, all that remains is to reach the copy formulas to make the corrections, either by rotating the typewriter roller so as to eject the set of formulas or bands. and to allow him to open or lift the sheets, or he must separate the formulas from the binding strain, the latter method not being desirable because of the risk of disturbance in the correspondence of the formulas. Secondly after writing and detaching the formulas from the binding stub, the latter is without further use and must be discarded, which causes considerable waste of paper.

   Thirdly, the edges of the formulas have an irregular appearance where they have been detached along the lines of perforations.



   The main object of the present invention is to provide a method and means by which stationery articles of the types described above can be established without the need for all of the sheets, webs or forms to be glued together. the other, thus eliminating the conventional permanent binding strain, while at the same time the sheets, bands or formulas are constantly kept in correspondence with each other.



   Another object of the invention is to provide a method and means by which the sheets, bands or formulas can be quickly separated from one another without tearing at the usual lines of perforations, with the effect that corrections in registrations can be made quickly, or for any other purpose.



   Another object of the invention is to provide a method and means by which, if desired, the sheets, bands or forms can be attached together after separation for the correction of typing errors, or for all other purposes.



   As is well known, some substances, for example latex, can be applied to paper while in a liquid state, and will adhere thereto, but when the latex coating so applied is dry it will not. will not stick to another piece of paper if brought in contact with it.



   On the other hand, if two surfaces coated with dry latex are brought into contact, automatic adhesion immediately follows.



  This characteristic of latex (or the like) is used in the present invention.



   The method of keeping together sheets and / or bands of paper or other flexible material, according to the present invention, consists of providing concentric holes in said sheets and, or bands, to form openings through the entire 'assembly to be kept together, and to have on either side of each opening and facing each other a surface coated with latex or treated in an equivalent manner, said surfaces covered with latex or treated in an equivalent manner being pushed towards the interior in the form of bosses, in order to allow them to contact and adhere to one another through the thickness of the assembly to be maintained.



   While the heads of the bosses make contact and adhere to each other through the openings in the assembly, the latex that surrounds the bosses does not stick to the edges of the holes formed in the assembly (because they have not been treated with latex) and thus the assembly is held together on the bosses by the equivalent of a mechanical "rivet" or a press-stud. In order to separate the sheets or bands forming the assembly it suffices to break the "rivet" by moving the latex-covered surfaces apart from one another.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Substances other than latex show similar adhesion properties under the influence of heat or humidity, and while for the purposes of description the invention will be described with reference to the use of the latex. , it is not limited to the use of this specific substance, because any substance can be used as long as it does not adhere to the edges of the holes in the assembly of the sheets and / or of the strips to be held together.



   Alternatively, if desired, an orcinary adhesive, such as glue can be used but in this case the sides or peripheries of the holes formed in the sheets and or the strips will be treated with a clean substance. prevent "bosses" from sticking to the sides of the openings.



   Instead of pushing back inwards in the form of bosses the surfaces treated with an adhesive when they are in place on either side of the openings or holes formed in the sheets and / or strips, said surfaces can naturally be provided with bosseso
According to an embodiment of the present invention, in its application to continuous games., A single back band is provided with tongues or foldable tabs at regularly spaced intervals transversely and along its length., Said tabs and the band of the back being previously treated with latex or an equivalent at the places where, when the legs are folded down, the points of latex or the like are facing each other and facing each other.



   The formulas forming each "set" to be attached to the back band have holes punched through their "heads", with a spacing equal to that of the tabs arranged across the band, and when the formulas are correctly matched between them the holes which they carry feel concentric, thus providing openings crossing the whole "set" of formulas. Each "set" of formulas is attached to the back band as follows:
The set of formulas is placed on the back band with the head adjacent to the legs placed across the band. The legs are then folded over the set of formulas so that the latex dots on the legs and the back band are facing each other over the holes in the formula set.

   Pressure is then applied to push part of the tabs in contact with the back band through the holes in the formula set, and since the contacting surfaces have been latex treated they adhere immediately.



   As the parts with the latex dots must be joined through the holes in the formulas they take the form of internal bosses to take up the thickness of the formulas before the two latex coated surfaces can come into contact with each other.



   The peripheries of the "bosses" thus formed fill the holes in the formulas thus keeping them all together in correspondence of position on the back band.



   While the "bosses" stick together, the formulas themselves are not influenced by the latex for the reasons already stated; therefore they are held together and on the back band by the equivalent of mechanical rivets.



   It follows from the foregoing that while the formulas are retained on the back band by a device., Mechanically equivalent to a rivet or a press stud., And are identified with each other by that here, the formulas themselves are not stuck together and that consequently by lifting the legs (and thus breaking

 <Desc / Clms Page number 4>

 the latex film) the formulas are immediately released as separate sheets thereby eliminating the need to tear the formulas from the back tape to achieve separation after typing as was the case with ordinary types of continuous sets .



     It will be understood that if the operator makes an error, he will only have to lift the legs to break the "rivets" and release the formulas, correcting typing errors thus becoming a very simple thing.



   If it is not desired that the formulas remain thus separated after correction, the legs can be pressed with the help of the fingers against the back band in order to obtain again the adhesion of the latex through the openings. formulas. Preferably the formulas will be slightly moved to the side so that the holes made there can be placed over virgin areas of latex in order to obtain a firmer retention, it being understood that the points of latex are of greater extent than the holes made in the formulas.



   While the main purpose of the spine strip is to act as a medium for formula sets, by using a carbon (or other means of transcription) the spine strip can be used on typing as an additional copy.



   If desired. !! lines of transverse perforations can be provided through the back band to allow each set of formulas and a section of the back band to be separated, leaving the formulas still attached thereto. Alternatively, the portion of the back band below each tab may be loosely connected (for example by an entourage of perforations) so that it can be separated from the back band without influencing the grip of the tab, by thus allowing the removal of the formulas while they are all still held together by the "rivets".



   In the embodiment of the present invention described above, the tabs will preferably be stamped in the back band, but if desired separate tabs could be glued or otherwise on said band.



   In a variation of the above embodiment of the invention, stamped or attached tabs are used as described above, but latex coated strips or pellets are placed on the opposite side of the holes formed in the formulas to provide the 'other' head 'of the rivets. Alternatively, the bottom formula of a "set" can be coated with latex instead of including holes and the other formulas drilled as described so that the "rivets" are formed between the tabs. and the lower formula.



   In another embodiment of the present invention, in its application to continuous sets, one or both of the back obanden edges is or are folded inward to form the sides for retaining the adhesive "rivets" as described in more detail. high. Alternatively, the back band can be provided with folding tabs on the sides to achieve the same purpose. In this arrangement, the "set" of formulas will include holes punched in one or both sides instead of being formed in the "head" as in the previous embodiment.



   In an alternative arrangement, the back band is provided with tabs extending across the band and down to one side thereof (or both sides) with holes provided in the set. "of formulas at the" head "and on one side (or both sides) in corresponding positions in order to allow the formulas to be held on the back band by adhesive" rivets "in the manner defined in the embodiments already described.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   In another embodiment of the present invention, in its application to "continuous games", a continuous back band is provided with foldable or collapsible strips or tabs, said bands or tabs being coated with latex. in such a way that when they are folded up the coated parts face each other and face each other.
The other thereby providing the "heads" of the adhesive rivets holding the formula sets on the back band in the manner already described. In this arrangement, "sets" of formulas can be separated from the back band while being held together by the "rivets", releasing the tabs from the back band.



   In another embodiment of the present invention, a continuous backing band and separate strips attached thereto are used to form the recesses or housings in which the "sets" of formulas are inserted and held in place by "rivets" as. already described.



   In yet another embodiment of the present invention, the formulations are retained at the back band using round or other shaped pellets, coated with latex to form one side of the retainer "rivets", or alternatively the back tape may be punched and patches also applied to the back of the tape to form the opposite side of the adhesive retaining "rivets". Alternatively, strips or retaining means of other conformations can be used in place of the pellets, and these strips can, if desired, be folded around the edge (or edges) of the formulas and the back band.



   In a further embodiment of the present invention, in its application to "continuous clearances", the backing strip is folded back on itself at spaced intervals along the strip, so as to provide recesses or housings in which "sets" of formulas are inserted and retained by adhesive "rivets", in the manner already described.



  If desired, unwanted folds formed on the opposite side of the back tape can be stuck or otherwise prevented from opening as the back tape is passed through the typewriter.



   In yet another embodiment of the present invention, the back web is set using separate overlapping sheets, glued end to end, but leaving a portion of each top sheet which covers the bottom sheet unglued or free ±). so as to constitute a recess or housing in which a "set" of formulas is inserted and held by adhesive "rivets" in the manner already described.



   In a further embodiment of the present inventions, formula sets pre-established and held together in any known manner, or by adhesive "rivets", are attached to a continuous backing strip by adhesive "rivets" of either. either of the ways described in the various embodiments cited above.



   In another embodiment of the present invention, in its application to "continuous games", one formula of each set (which may preferably be the lower formula) is longer than the other formulas of the "set". The extension or "tail" of the longer formula is provided with holes in corresponding locations with the holes in the "head" of the following set of formulas, so that the adhesive "rivets" holding this "set" together also pass through the holes. holes in the tail of the long formula of the previous "set" in this way the "sets" are held together without the use of a back band.



     Alternatively, the "tail" of the long formula can be coated with latex and act as "heads" for the "rivets" now assembled the following "set" of formulas, making the same object.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Preferably, the extension or tail of the long form or sheet will be provided with lines of perforations so that it can be subsequently separated.



   If desired, instead of long formulations having an extension or tail extending across its entire width, tabs or tabs could extend beyond the length of the normal form to make them up. .means of coupling between the "games"
To the effect that "continuous clearances" established in accordance with the present invention can be opened for any purpose (eg to make typing corrections) and then re-attached., It falls within the scope of the invention of provide, in addition to the holes made in the formulas, or the like., to receive the "rivets" intended to hold them together with the back band in the establishment of "continuous games",

   "reserve" holes formed in these formulas with corresponding "reserve" latex points in the means suitable for constituting the "heads" of the "rivets", these "reserve" rivets, not being pressed together when the "games" are attached to the back band.



  If the formulas are separated for any purpose, it suffices to put pressure with the fingers on the latex "reserve" points to create new "rivets" suitable for reattaching the formulas together and., Or reattaching them to the tape. back.



   While in all the embodiments described above it has been assumed that the back band (or the equivalent) is substantially the same width as the formulas, if desired the back band could be made wider than the formulas. so that it can be provided with lines of holes running along each of its sides or along a
 EMI6.1
 sideIid.EÜa. conv; entio.m1elle .. said holes coming into engagement with toothed wheels attached to. or working in conjunction with the typewriter backing roller or other device, to locate sets of formulas in the correct typing position, in the known manner.



   If it is not desirable to have holes formed in the top formula of a set (eg a letterhead) an alternative layout can be adapted. In this variant, the upper formula comprises an extension piece which is folded back, preferably along a line of perforations, and latex is applied to the face of the folded extension in locations corresponding to the holes of the other formulas of the points of latex being applied to the backsheet in corresponding locations. In this arrangement, retention by "rivets" is therefore obtained between the folded extension of the formulation or top sheet and the back sheet or strip or tabs or strips attached thereto.



   If desired small holes could be provided in the center of the adhesive "rivets"., In order to provide suitable means for ensuring the matching of sets of formulas in a typewriter or other device, or for other purposes, it being understood that such holes would be much smaller than the holes made in the set of formulas, so as not to destroy the action of the adhesive "rivet".



   When carbon paper is interposed between the formulas in establishing "continuous clearances" according to the invention, this carbon paper can be inserted freely, or else held by the adhesive "rivets", and it can be carbon paper to. full coating or so-called reserve carbons.



   Preferably the carbon sheets will extend beyond an edge of the formulas in the set (or include conventional extension tabs or pins) so that all of the carbon sheets can be removed from the set of formulas at the same time. and with either a corner

 <Desc / Clms Page number 7>

 cut or a notch provided in the carbons so that, in a known manner, the formulas can be held with the fingers in a certain place or places. ,, without at the same time gripping the carbon sheets.



   Carbon papers can be attached to the backsheet or to each other as a whole, if desired, using adhesive "rivets".



   Although the invention has been described with reference to sets of formulas attached to the backsheet by means of holes formed in their "heads" and / or in the "sides" it should of course be understood that the holes intended for to accommodate the adhesive "rivets" can be formed at any location in the formulations and therefore the present invention is not limited as to the number or position of such holes, the arrangement of the backsheet being planned accordingly to adapt to it
Perforations, slots, punching, folds or any other known paper shaping operations can be performed on the carbon back sheet formulas,

   tabs tabs or strips depending on the needs of manufacturing "continuous sets" according to the present invention.



   As is evident from the embodiments described above of the present invention. (1) this resides in the use of adhesive "rivets" to retain the play of the formulas on the backsheet, without the formulas themselves same are glued or otherwise held together, and the invention therefore encompasses any means by which such adhesive "rivets" may be applied in the manufacture of "continuous sets".



   Forms may have any size, shape or arrangement deemed most appropriate, either alone or in combination with other forms, envelopes, payroll sachets, stencils and other known duplicating means. With or without their sheets or strips of associated backs, of plastic or other flexible material, studs. 9 labels and the like.



   It will be appreciated that "continuous sets" made in accordance with the present invention dispense with the usual binding strains, thus realizing a considerable saving on paper, and since the usual tear perforation lines are not required, the formulas have well cut or clean edges on all sides with a significant improvement in appearance.



   It is evident that by removing the back tape from the individual formulations (hereinafter referred to as "sets") can be established and held together by adhesive "rivets" in the manner described.:, Such an alternative use of the principle falling within the scope of the present invention.



   Although adhesive rivets can be used in any manner deemed most suitable in establishing "sets" the preferred arrangement is to provide each set with a latex coated, collapsible headband to be folded around the neck. top of the set., the formulas of which have holes punched therein to receive the adhesive "rivets" provided by portions coated with latex and which are pressed into contact with one another through the holes made in the formulas.



   In the case of very thick sets, if desired, the fold of the head band can be deeper than necessary., So that the formulas can be held by the adhesive "rivets" with their top edges about ten to ten. twelve millimeters from the bottom of the fold of said head band, the thin extension thus formed in front of the formulas serving as a means of introducing the game into the typewriter or other device.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   Instead of using a head band as described above, the lower set formulation may include a collapsible extension piece provided at its head (the fold of the band preferably being formed along a line of perforations) with latex points provided on the extension piece and on the formula in locations such that, when the extension piece is knocked down, they come to be placed over the holes formed in the other formulas constituting the set, when these are inserted.



   In another arrangement of individual sets in accordance with the present invention, latex coated pellets or strips are disposed on either side of the holes made in the formulas, and pressed together to form the retaining "rivets", or or can use individual collapsible sealing means, which are folded around the edge of the set in locations over the holes in the formulas.



   If it is not desirable to have punched holes in the top formula of a set (eg a letterhead) the top formula may include an extension piece that folds back on itself. (preferably along a line of perforations), such an extension piece being coated with latex so as to act as a series of "heads" of adhesive "rivets" which hold the game formulas together.



   It is possible to provide "reserve" latex points and "reserve" holes in the formulas in order to allow the clearance to be reattached, if the original rivets were to be broken, for the execution of error corrections. strikes, in the manner already described in this memorandum.



   If desired, and especially when a set includes a very large number of formulas, the retaining means for the higher formulas can be adhesive "rivets" of the kind previously described. but in order to allow for a slight displacement of the formulas relative to each other as they pass around the typewriter support roll, the lower "rivets" may be of a modified arrangement to accommodate displacement. vertical.



   In this modified arrangement, the holes made in the formulas take the form of slots by allowing a slight displacement of the bosses of the rivets in the holes.



   The principle of retaining sheets, bands or formulations with an adhesive "rivet", in accordance with the present invention, is not limited to establishing "clearances" or "continuous clearances" as described. upper; it can be used to hold together strips of stationery articles in the establishment of so-called "continuous articles", and this alternative use is within the scope of the present invention.



   In this application, the bands may be held together by adhesive "rivets" applied in any of the ways already described, or in any case deemed most desirable.



   Preferably, the adhesive "rivets" will be arranged on, or along lines of perforations formed across the strips, this allowing the strips to be folded in zigzag without wrinkling or shuffling for known reasons, but they can also be arranged in any desired or appropriate locations or positions.



   If the locations of the adhesive rivets were where holes are needed for other purposes (e.g. to match tooth wheels) the small hole required to accommodate the tooth of the tooth wheel can be punched into the center or middle of the adhesive "rivets", it being understood that such holes will be

 <Desc / Clms Page number 9>

 cut smaller than the holes made in the bands (or the internal bands only) so as not to destroy the action of the adhesive rivet
While the bands may have holes punched therein to receive the adhesive "rivets", and independent latex dot means used to form the "rivets", preferably and for simple construction,

   the upper and lower bands will be provided with latex stitches in positions which correspond to the holes formed in the internal bands said points being pressed together through the holes of the internal bands to form the retaining "rivets" in the same way described.



   Holes and stitches of "reserve" latex can be provided if desired, to allow the bands to be reattached together if the original retainer "rivets" were broken for some purpose (eg. correct typing errors) in the manner already described.



   If desired, interleaved carbon tapes can be used with the printed tapes in known manner and such carbon tapes can, if desired, be held in place by the "rivets". adhesives that hold the strips together.



   Although in this specification it has been assumed that the transcription is carried out using carbon paper, either in sheets or in strips, the invention is not limited in this regard and other known methods may be employed. For example the backs of the formulas or bands can be coated with carbon in a known manner.



   In another method of establishing "continuous articles" in accordance with the present invention; lower band is provided with tabs on the sides. which fold around the edges of the other bands over the holes made therein, the tabs and corresponding locations of the lower band being coated with latex in order to provide the retaining means in the form of adhesive "rivets".



     Alternatively all the bands may have punched holes along the edges and independent latex coated pellets may be applied on either side or else individual tapes or sealing means,;, collapsible, latex coated ,, may be applied. be used for the same purpose.



   The invention will be described more fully below with reference to the appended drawings which illustrate, by way of example, some embodiments, and in which:
Figol is a side view of an individual set, Fig.2 being a view similar to Fig.l but showing the separate set formulas; Figs.3 and 4 illustrate alternative methods for holding together a plurality of sheets; Fig.5 is a perspective view of a collapsible sealing means or individual "rivet";
Figo6 is a front view and Figo6a is a side view of another alternative method of holding sheets together. in accordance with the present invention;

     Figs.7 and 7a illustrate the invention in its application to "continuous articles". in which a large number of bands are held together, Figo7 being a front view while Figo7a is a side view which shows the bands before and after the boss forming pressure has been applied to the "rivets";

 <Desc / Clms Page number 10>

 
Figs.8 and 8a illustrate the invention in its application to "continuous sets", in which "sets" of formulas are held on a closed strip. Fig.8 being a front view while Fig.



  8a is a side view showing the "sets" of formulas disposed on the back web, before and after the boss forming pressure has been applied to the "rivets".



   Referring to the drawings and first more especially to Figures 1 and 2. 1 and 2 represent the front and back sheets of an individual set, while 3 represents the intermediate sheets. 4 denotes a hole punched through the intermediate sheets 3, at least two such holes being preferably provided.



   The internal faces of the upper and lower sheets 1 and 2 are provided, in locations which correspond to those in which the holes 4 are punched in the intermediate sheets 3, with points of latex shown at 5 and 6 in Fig. 2, with such that when a stamping pressure is applied to the top and bottom sheets where the latex dots are located, the paper is pushed or pressed inward through the holes 4 of the intermediate sheets 3, forming the bosses 7 and 8 which extend through ¯, but do not adhere to the intermediate sheets., latex dots 5 and 6, when pressed into contact with each other, sticking together to hold the sheets in correct position correspondence on the peripheries of bosses 7 and 8.



   In the embodiment illustrated in Fig.3, the bottom sheet is provided with tabs 9 and 10 comprising latex dots on their internal faces, to cooperate with latex dots provided on the internal face of the bottom sheet. 11 and 12 represent the "heads" pushed inwardly of the "rivets" passing through the holes provided in the sheets to be held.



   In the embodiment illustrated in Fig.4, the top and bottom sheets, designated again 1 and 2, are folded inside at 13 and II ,, $ these internally folded portions forming the "rivests" passing through the holes 4 of the intermediate sheets 3. Lines of perforations may be provided at 15 and 16, so that sheets 1 and 2 can be easily and quickly detached while retaining sheets 3 held together.



   If desired, the bosses 7 and 8 can be previously formed., Or else formed in situ, by applying pressure on the parts 13 and 14 at the locations of the holes of the intermediate sheets 3.



   An individual "rivet" is illustrated in Fig. 5 and comprises a section of paper 9 or other suitable material 17 of suitable shape to be folded over the papers, or the like. maintain. Latex expanses 5 and 6 and bosses 7 and 8 (which may be preformed as previously indicated) are shown in the figure, such bosses being held together by the latex expanses they comprise when joined together. through the holes formed in the sheets.



   In another alternative arrangement of forming individual sets illustrated by Figures 6 and 6a, all of the sheets 18 are provided with holes 19 at their upper edge. A piece of paper or other suitable material 20, is conditioned to be folded over the upper edges of the sheets, and a stamping pressure is applied to the locations of the holes, so that the latex spots provided on the inner surface of the sheet. paper piece 20, when they come into contact with each other through the holes 19, adhere firmly to keep * the sheets together in correspondence of correct position,

   on bosses 7- and 8.A line of perforations 21 may be provided at the point where the

 <Desc / Clms Page number 11>

 paper 20 is folded to facilitate correct folding.



   The example illustrated by Figures 7 and 7a is that of a "continuous article" comprising a large number of bands, where it is desirable to use multiple or combined adhesive "rivets" to distribute the stresses. which tend to break the "rivets".



   In this embodiment, a plurality of continuous bands on which are printed formulas or the like 22, 23, 24 and 25. are kept in correct correspondence by means of means according to the invention.



   The internal bands (with the exception of an intermediate band as explained later) are provided with holes 26 at regular intervals along the entire length of the bands, with a spacing corresponding to the length of the printed forms 2223 24 and 25 while the front and back bands have latex dots on their inner faces in locations corresponding to the holes 26 in the inner bands to be held.



   In this example an intermediate band 27 is kept unperforated, and latex dots 28 and 29 are provided behind and in front in locations which correspond to the holes 26 in the inner bands. The latex point 5 cooperates with the latex point 26, and the point
6 with point 29 when stamping pressure is applied to the locations of the holes in the inner bands to form adhesive "rivets".



   The upper part of Figure 7a shows the arrangement before the "rivets" were formed, while the lower part of the figure shows the "rivets" extending on either side of the intermediate strip 27 to. through the holes of the internal bands., to keep them in correct correspondence of position on the bosses 7 and 8.



   In the example of "continuous games" illustrated by Figures 8 and 8a, a continuous back band 30 comprises there cut out. 9 legs 31 and 32 provided with a regular spacing along its length, equal to or slightly greater than the length. sets of formulas to be attached thereto by means in accordance with the invention.



   The sheets forming the "set" of formulas are provided with holes 33 as in the other embodiments, the tabs 31 and 32 and the back band 30 are provided in places with spots of latex, so that when the tabs are folded up, the points of latex are opposite and face each other. The "set" of formulas is arranged adjacent to the legs, which are then folded around the edge of the formulas by bringing the latex dots over the holes 33 of the formulas. By applying a stamping pressure over the points of latex., The latter adhere to each other through the holes 33 of the formulas, which are thus kept together, in positional correspondence, on the bosses of the "rivets". and are also retained at the back band.



   In the example illustrated in Figures 8 and 8a intermediate carbons 35 are shown extending beyond the formulas at the bottom thereof with a wedge cut away from the carbons at their top to facilitate their removal in known manner.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

-REVENDICATIONS- 1 Une méthode pour maintenir unies des feuilles et, ou des bandes assemblées, qui consiste à prévoir des trous concentriques dans ces feuilles etou bandes,, 'à l'effet de former des ouvertures traversant tout l'ensemble à maintenir réuni., à disposer de part et d'autre de chaque ouverture une surface enduite de latex ou traitée d'une manière équivalente, <Desc/Clms Page number 12> ces surfaces se faisant faces et à emboutir vers l'intérieur ces surfaces enduites de latex ou traitées d'une manière équivalente afin d'en permettre le contact et l'adhérence à travers l'épaisseur de , ensemble. -CLAIMS- 1 A method of maintaining united sheets and, or strips assembled, which consists in providing concentric holes in these sheets and / or strips ,, 'to form openings passing through the whole assembly to be kept together., To have on either side of each opening a surface coated with latex or treated in an equivalent manner, <Desc / Clms Page number 12> these surfaces facing each other and to emboss inwardly these surfaces coated with latex or treated in an equivalent manner in order to allow contact and adhesion through the thickness of, together. 2. Une méthode pour maintenir unies des feuilles et,, ou des bandes assemblées, qui consiste à prévoir des trous concentriques dans les dites feuilles et, ou bandes, à l'effet de former des ouvertures traversant tout l'ensemble à maintenir réunie à traiter les périphéries des ouvertures à l'aide d'une substance empêchant l'adhérence d'une surface enduite de colle ou toute autre surface traitée pour être rendue adhésive, à placer de part et d'autre de chaque ouverture une surface encollée ou autrement traitée pour être rendue adhésive, face à face, et à emboutir vers l'intérieur ces surfaces encollées ou traitées pour être rendues adhésives afin d'en permettre le contact et l'adhérence à travers l'épaisseur de 1' ensemble. 2. A method of maintaining united sheets and ,, or strips assembled, which consists in providing concentric holes in said sheets and, or strips, for the purpose of forming openings passing through the whole assembly to be kept together. treating the peripheries of the openings with a substance preventing the adhesion of a surface coated with glue or any other surface treated to be made adhesive, to place a glued surface on either side of each opening or otherwise treated to be adhesive, face to face, and to inwardly emboss these bonded or treated surfaces to be adhesive to allow contact and adhesion through the thickness of the assembly. 3. Une méthode pour maintenir unies des feuilles et ou des bandes assemblées, selon l'une ou l'autre des revendications précédentes., dans laquelle les surfaces embouties vers l'intérieur forment contact et adhèrent l'une à l'autre à travers les trous de l'ensemble mais n'adhèrent pas aux bords de ces trous. 3. A method of keeping assembled sheets and / or webs together, according to any one of the preceding claims, wherein the inwardly pressed surfaces contact and adhere to each other through. the holes of the assembly but do not adhere to the edges of these holes. 4. Une méthode pour maintenir unies des feuilles et, ou des bandes assemblées.,, selon la revendication 1 ou la revendication 3 dans laquelle les surfaces adhésives sont traitées à l'aide d'un adhésif du type à auto-adhésion. 4. A method of holding sheets and / or tapes together, according to claim 1 or claim 3 wherein the adhesive surfaces are treated with a self-adhesive type adhesive. 5. Une méthode pour maintenir unies des feuilles et.5) ou des bandes assemblées.5) selon l'une quelconque ou toutes les revendications précédentes, dans laquelle les surfaces traitées pour les rendre adhésives sont pré-embouties. 5. A method of keeping sheets and bands together 5) according to any one or all of the preceding claims, wherein the surfaces treated to make them adhesive are pre-stamped. 6. Une méthode pour maintenir unies des feuilles et, ou des bandes assemblées, selon l'une quelconque ou toutes les revendications pré- cédentes, dans laquelle les surfaces traitées pour les rendre adhésives sont d'étendue plus importante que les trous formés dans les feuilles et, ou les bandes. 6. A method of keeping sheets and / or strips together, according to any one or all of the preceding claims, wherein the surfaces treated to make them adhesive are of greater extent than the holes formed in them. leaves and, or bands. 7. Une méthode pour maintenir unies des feuilles et ou des bandes assemblées, selon l'une quelconque ou toutes les revendications pré- cédentes, dans laquelle des trous de rechange sont prévus dans les feuilles et ou les bandes, et des surfaces adhésives de rechange sont également prévues., dans le but spécifié. 7. A method of keeping assembled sheets and / or strips together, according to any one or all of the preceding claims, in which spare holes are provided in the sheets and / or strips, and spare adhesive surfaces. are also provided., for the specified purpose. 8. Une méthode pour maintenir des jeux de formules sur une bande de dos conforme à l'une quelconque ou toutes les revendications précédentes. 8. A method of maintaining sets of formulas on a spine tape according to any one or all of the preceding claims. 9. La méthode pour maintenir unies des feuilles et,, ou des bandes assemblées, en substance telle que définie. 9. The method of keeping sheets and, or strips together, united, substantially as defined. 10. Des "jeux continus" d'articles de papeterie, produits conformément à la méthode revendiquée dans l'une quelconque ou toutes les revendications précédentes. 10. "Continuous sets" of stationery articles produced in accordance with the method claimed in any one or all of the preceding claims. 11. Des"jeux continus" d'articles de papeterie établis en substance comme décrit. 11. "Continuous sets" of stationery items set up substantially as described. 12. Des "jeux" individuels d'articles de papeterie produits par la méthode revendiquée dans l'une quelconque ou toutes les revendications 1 à 7.et la revendication 9. 12. Individual "sets" of stationery produced by the method claimed in any one or all of claims 1 to 7 and claim 9. 13. Des "jeux" individuels d'articles de papeterie établis en substance comme décrit. 13. Individual "sets" of stationery items made in substance as described. 14. Des "articles continus" de papeterie produits par la méthode revendiquée dans l'une quelconque ou toutes les revendications 1 à 7. <Desc/Clms Page number 13> 14. "Continuous articles" of stationery produced by the method claimed in any or all of claims 1 to 7. <Desc / Clms Page number 13> 15. Des"articles continus" ae papeterie établis en substance comme décrit. 15. Stationery "continuous articles" made substantially as described. 16. Un"rivet" adhésif destiné à être utilisé dans la méthode revendiquée dans l'une quelconque ou toutes les revendications 1 à 9. 16. An adhesive "rivet" for use in the method claimed in any or all of claims 1 to 9. 17 Un "rivet" adhésif établi et propre à être utilisé en substance comme décrit. en annexe 3 dessins. An adhesive "rivet" established and suitable for use in substance as described. in appendix 3 drawings.
BE530056D BE530056A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE530056A true BE530056A (en)

Family

ID=162830

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE530056D BE530056A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE530056A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH616888A5 (en)
WO1999061348A1 (en) Package provided with a coupon and method for obtaining said package
FR2673398A1 (en) BUSINESS PRINTER COMPRISING A BUTTERFLY OR LABEL AND ITS MANUFACTURING METHOD.
FR2500408A1 (en) COMPOSITE LABEL STRIP, MANUFACTURING METHOD THEREOF, AND LABELING METHOD
BE530056A (en)
EP0187083B1 (en) Continuous assembly of postal letters or the like
JP5224608B2 (en) Package for disk recording medium and method for producing package for disk recording medium
JP2021063918A (en) Label with marginal hole
FR2787420A1 (en) SHIPPING PACKAGE WITH ADDITIONAL SECURITY
CH338476A (en) Set of formulas and process for its manufacture
BE1009467A7 (en) Perforated sheet strengthened to notepads correspondent and notebook.
JPS5824825Y2 (en) Envelope with tear-off paper strip
FR2791455A1 (en) Manufacture process for sales display labels involves large rectangular substrate sheet with array of labels capable of being peeled off ready for use
EP1209002A1 (en) Printing assembly
BE416921A (en)
CH590137A5 (en)
EP1356950B1 (en) Document printed and formed into an insert and method of fabrication of this sort of documents
FR2785228A1 (en) PAPER INSTRUCTIONS, PACKAGING INCLUDING A CASE INCLUDING SUCH INSTRUCTIONS, ASSEMBLY IN THE FORM OF SAID PACKAGING AND OF A CONTENT PROCESS FOR MAKING THE SAID MANUAL
EP0665123B1 (en) Combination for producing series of individual pockets
WO1987003844A1 (en) Perforation method and blanket for rotary printing machine provided with a perforation device, for example for offset machine
JPH0331570Y2 (en)
FR2947371A1 (en) Label assembly for use on e.g. parcel, has support sheet comprising weakening and separation lines that are equidistant with respect to cutting lines and convergent on adjoining zone at edge of support sheet
US20040058114A1 (en) Compact disk label apparatus and storage sleeve
JP3074243U (en) Paper disc storage case
JPH0852961A (en) Delivery slip