BE413615A - - Google Patents

Info

Publication number
BE413615A
BE413615A BE413615DA BE413615A BE 413615 A BE413615 A BE 413615A BE 413615D A BE413615D A BE 413615DA BE 413615 A BE413615 A BE 413615A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cutting
cutting elements
mechanism according
leaf
rib
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE413615A publication Critical patent/BE413615A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24BMANUFACTURE OR PREPARATION OF TOBACCO FOR SMOKING OR CHEWING; TOBACCO; SNUFF
    • A24B5/00Stripping tobacco; Treatment of stems or ribs
    • A24B5/04Stripping tobacco; Treatment of stems or ribs by cutting out the stem

Landscapes

  • Manufacturing Of Cigar And Cigarette Tobacco (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET   D'INVENTION   PERFECTIONNEMENTS AUX MECAISMES A   ECOTEE   LES FEUILLES DE TABAC. 



   La présente invention est relative à un type perfectionné de mécanisme à   éc8ter   les feuilles de tabac, qui convient particulièrement pour l'éc8tage de feuilles de tabac destinées à constituer des sous-capes et des capes de cigares, feuilles qui sont   assez.:précieuses   et doivent âtre maintenues à l'état plat et non froissé. 



   On a proposé des mécanismes à   éc8ter   les feuilles de tabac dans lesquels la   cote   ou nervure principale d'une feuille est amenée entre une paire de collerettes et un couteau à double tranchant placé entre les dites collerettes et/coopérant avec celles-ci pour détacher le limbe de la cote ou nervure principale. 



  Bien que des mécanismes de ce genre aient été largement employés 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 en donnant des résultats satisfaisants, ils présentent cependant l'inconvénient que des parties du limbe sont laissées sur la cote ou nervure principale, notamment vers la petite extrémité de cet- te dernière, car les couteaux sont disposés à une distance fixe l'un de l'autre et ne suivent pas la forme effilée de la côte. Il est également nécessaire de guider soigneusement la feuille afin   d'empêcher   que le couteau coupe dans les côtes, ou transversale- ment à celles-ci, notamment lorsqu'il s'agit de feuilles présen- tant des   côtes   sinueuses, et les dits mécanismes ne se prêtent pas à un avancement automatique des feuilles pour la raison qu'il est nécessaire de les guider soigneusement. 



   L'invention a pour bbjet un type perfectionné de mécanisme à   éc8ter   dans lequel les inconvénients mentionnés ci-dessus sont supprimés, et dans lequel le limbe sera coupé très près de la   cote ,   malgré les variations de diamètre des cotes et les réduc- tions de diamètre de ces dernières depuis leurs grosses extrémi- tés jusqu'à leurs extrémités plus effilées. L'invention a égale- ment pour but d'assurer le guidage automatique des feuilles en- tre les arêtes coupantes du couteau, notamment lorsqu'il s'agit de feuilles présentant des côtes sinueuses, de rendre possible l'avancement mécanique des feuilles, et de permettre à l'opéra- teur d'apporter moins d'attention à l'avancement de ces   derniè-   res. 



   L'invention consiste en un mécanisme à   éc8ter   les feuilles de tabac, comprenant une paire d'éléments coupants flexibles sans fin dont les arêtes coupantes sont disposées près l'une de l'autre pour détacher le limbe de la côte ou nervure principale d'une feuille de tabac amenée entre les dits éléments coupants, ainsi que des moyens pour actionner ces derniers. 



   Les éléments coupants sont supportés de façon que leura brins actifs aient tendance à se rapprocher l'un de l'autre pour.embrasser étroitement les   cotes   des feuilles et suivre leur forme effilée. 



   L'invention consiste également en un mécanisme à éc8ter les feuilles de tabac, comprenant un mécanisme à scie à ruban 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 comportant des brins actifs disposés pour recevoir entre eux la cote d'une feuille pour détacher le limbe de cette dernière, ainsi que des moyens pour guider et supporter la côte à mesure qu'elle est avancée entre les dits brins de la   scieo  
L'invention consiste encore en un mécanisme à écôter les feuilles de tabac, comprenant des éléments coupants disposés pour recevoir entre eux la   côte   d'une feuille et détacher le limbe de la côte, ainsi que des moyens pour solliciter élastiquement les dits éléments coupants l'un vers l'autre, pour découper le limbe à la jonction de celui-ci avec la c8te, malgré les variations de diamètre de cette dernière. 



   Suivant une caractéristique de l'invention, les arêtes coupantes des éléments coupants ou brins de la scie à ruban vont en s'évasant ou en s'écartant l'un de l'autre pour guider les cotes entre les éléments coupants et empêcher qu'elles soient coupées- Ceci constitue un avantage en ce sens que les côtes sont guidées automatiquement entre les éléments coupants ou brins de la scie à ruban, malgré la sinuosité des côtes, et une fois que la grosse extrémité d'une c8te est passée entre les éléments coupants, la feuille peut être tirée mécaniquement à travers ces derniers et sans avoir besoin de guider à la main la partie postérieure ou restante de la feuille. 



   L'invention consiste également en un procédé d'éc8tage des feuilles de tabac; suivant ce procédé, les feuilles de tabac sont avancées longitudinalement avec les parties formant le limbe étalées, et le limbe est détaché de la c8te à la jonction de celle-ci avec les parties constituant le limbe sur toute la longueur de la feuille. 



   L'invention consiste encore en un mécanisme à   éc8ter   les feuilles de tabac, comprenant un élément coupant ou scie présentant une face de guidage. et une arête coupante contigüe à la dite face, ainsi que des moyens pour maintenir la côte d'une feuille contre la dite face de guidage pendant que la feuille est avancée transversalement au sens de déplacement de l'élément coupant, afin d'obliger l'arête coupante à couper le limbe à sa 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 jonction avec la cote sur toute la longeur de la feuille. 



   Dans le dessin annexé :
La fig.l est une vue de face partielle d'une machine à empiler des feuilles de tabac et à laquelle est appliqué le mécanisme à écôter établi suivant la présente invention. 



   La fig.2.est une vue de coté de la machine représentée fig.l et est faite suivant la ligne 2-2 de la dite fig.l. 



   La   fig.3   est une vue en plan détaillée, à plus grande échelle, montrant l'action des éléments coupants dans l'écôtage d'une feuil, le de tabac. 



   La machine à empiler les feuilles de tabac, représentée figs. 



  1 et 2, comprend des bâtis latéraux 10 maintenus assemblés par des tirants 11 et supportant l'arbre 12 des tambours à empiler 35 qui, à leurs bords intérieurs adjacents, présentent des collerettes 51 entre lesquelles passent les cotes des feuilles. Les limbes des feuilles après avoir été détachées des   cotes   par découpage sont maintenus sur les tambours à empiler 35 à l'aide de bandes ou courroies 34 qui s'étendent autour de la majeure partie de la circonférence des tambours;

   au cours de leur déplacement, . les courroies passent, à partir du coté inférieur des tambours, autour d'un guide 34a, de là sur des rouleaux 29 montés sur un arbre 28, sur des rouleaux 39 portés par un arbre 15, sur des rouleaux 37 montés sur des bras 38 montés fous sur un arbre 19, sur un rouleau 36 porté par un arbre 14, sur des rouleaux 20 montés sur un arbre 16, et de là sur des rouleaux 24 portés par un arbre 23, pour revenir autour de la circonférence des tambours. Les bras 38 sont reliés à des bras 40 auxquels sont suspendus des poids 41 pour maintenir les courroies 34 sous une tension constante à mesure que l'épaisseur des piles de feuilles B sur les tambours 35 augmente pendant le fonctionnement de la machine. 



   L'arbre 23 des rouleaux 24 est porté par des bras 22 fixés à l'arbre 16 qui est pourvu d'une poignée 21. L'arbre 28 des rouleaux 29 est porté par des consoles 26 montées à pivot sur des axes 17 supportés par les bâtis latéraux 10; les consoles 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 26 comportent des bras 30 reliés, par des bielles 31, à des bras 32 fixés à un arbre 18, un de ces bras comportant une poignée 33. 



  En faisant osciller les poignées 21 et 33 dans les sens indiqués par les flèches dans la fig.2, on peut faire osciller les bras 22 et les consoles 26 vers le haut et vers l'avant,   respectivement   afin d'écarter les parties supérieures et antérieures formant boucles des courroies 34 passant autour des rouleaux 24 et 29, des surfaces des tambours à empiler 35, en vue de permettre d'avoir accès à des derniers pour en enlever les paquets de feuilles. 



   Les tambours 35 sont entrainés à l'aide des courroies 34, et ces dernières sont actionnées par les rouleaux 29 montés sur l'arbre 26, qui comporte une roue à chaine 42 actionnée, à l'aide d'une chaîne 43, par une roue à chaine 44 montée sur l'arbre de commande 13 de la machine, cet arbre portant une poulie 45 entrainée par une courroie 46. La chaine 43 passe sur des roues à chaine ou galets 47 et 48, la roue à chaine ou galet 48 étant porté par un bras 49 monté à pivot sur l'extrémité du guide 34a et sur lequel agit un ressort 50 pour maintenir la chaine tendue, tout en lui permettant de se déplacer avec l'arbre 28 lorsqu'on fait osciller ce dernier en avant au moyen de la poignée 33. 



   Les bâtis 26 supportent également une plaque de guidage 27 sur laquelle les feuilles sont guidées et avancées jusqu'aux tambours à empiler les feuilles de tabac*
Le mécanisme à   éc8ter   les feuilles de tabac, représenté dans le dessin, comprend une paire de scies à ruban sans fin 57, chacune desquelles est supportée par une poulie inférieure 55 et une poulie supérieure 66. Les arbres 53 et 54 des deux paires de poulies sont montés dans un bâti vertical 52 qui s'étend transversalement entre les bâtis   ltéraux   10 et y est fixé.

   Les arbres 53 des poulies inférieures 55 sont actionnés à l'aide de chaines 58 passant sur des roues à chaine 59 montées sur les arbres 53 et sur des arbres 60 supportés par les bâtis 10, les arbres 60 étant actionnés, au moyen de roues coniques 61, par les extrémités opposées de l'arbre 12 des tambours à empiler les feuilles 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
Les scies à ruban 57 sont guidées à l'aide de poulies 62 et 63; la poulie 62 est supportée dans une position fixe sur le bâti 52, taudis que la poulie 63 est supportée à l'extrémité supérieure d'un bras 64 monté à pivot sur le bâti 52 et relié, à son extrémité inférieure, à un ressort 65.

   Le ressort 65 tend ainsi à maintenir élastiquement une scie à ruban vers l'autre scie à ruban en un point situé au-dessus du chemin suivi par une cote de feuille S sur la plaque de guidage 27 et entre les brins actifs des scies à ruban. La plaque 27 est entaillée, comme montré   fig.3,   pour permettre le passage des scies à ruban. 



   Les bords dentés ou dentelés sont formés sur les bords antérieurs des scies, c'est-à-dire les bords éloignés des tambours à empiler les feuilles, et ces bords vont en s'évasant ou en s'écartant extérieurement l'un de l'autre, comme montré clairement en 57' dans la fig.3. On comprendra que du fait qu'une scie à ruban est préssée élastiquement vers l'autre à l'aide du rouleau 63, les scies ont tendance à embrasser étroitement la côte de la feuille à mesure que le diamètre de cette cote diminue graduellement en allant de la grosse extrémité vers l'extrémité effilée, et à détacher nettement de ce fait le limbe de la cote, sans laisser aucune partie du limbe sur cette dernière.

   L'écartement l'un de l'autre des bords coupants 57' permet que la côte entre sans entrave entre les scies venant porter uontre ses cotés opposés, et empêche que ces bords entaillent les cotés de la côte qui peut, par suite de la pression du ressort 65, s'étendre quelque peu au delà des faces de contact des scies. Cette disposition permet de tirer les côtes entre les scies à ruban, car les cotes sinueuses sont convenablement guidées entre les scies à ruban dans que les bords occupants entaillent les dites côtes ou les coupent transversalement. 



   Si on le désire, l'extrémité supérieure du levier 64 portant le rouleau 63 peut être reliée, par une bielle 69, à un levier coudé 68 monté à pivot sur le bâti 52 et relié, par une tige 67, à une pédale 66, de telle sorte que, lorsqu'on introduit une cote, l'opérateur puisse abaisser la pédale 66 pour 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 effacer le rouleau 63 en opposition à l'action du ressort 65, afin d'écarter les scies à ruban l'une de l'autre et de facili- ter ainsi l'introduotion de la   c8te   entre ces dernières.-Toute- fois, cette disposition peut être supprimée et la cote peut être introduite entre les scies à ruban en la poussant vers le bas entre celles-ci à l'endroit où elles convergent en forme de V au- dessus des rouleaux 62 et 63.

   La côte repose sur un rouleau 70 pouvant tourner sur un arbre 71 supporté dans des paliers 72 pré- sentés par le côté inférieur de la plaque 27, ce rouleau suppor- tant la   cote   contre la pression, s'exerçant de haut en bas, des scies à ruban mobiles. Après une certaine somme d'avancement à la main de la feuille, elle est engagée entre les tambours à empiler et les courroies 34 et est ensuite tirée entre les scies à ruban, évitant ainsi d'avoir à guider davantage les feuilles à la main, les cotes étant convenablement guidées entre les scies par suite de la formation décrite de leurs arêtes ou bords coupants. 



   REVENDICATIONS.     



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT OF INVENTION IMPROVEMENTS TO MECAISMES HAS ECOTEE TOBACCO LEAVES.



   The present invention relates to an improved type of tobacco leaf stripping mechanism which is particularly suitable for the stripping of tobacco leaves intended to form cigar wrappers and wrappers, which leaves are quite valuable and valuable. must be kept flat and not wrinkled.



   Tobacco leaf stripping mechanisms have been proposed in which the main rib or rib of a leaf is brought between a pair of flanges and a double-edged knife placed between said flanges and / cooperating with them to detach the blade of the rib or main vein.



  Although mechanisms of this kind have been widely used

 <Desc / Clms Page number 2>

 while giving satisfactory results, they however have the drawback that parts of the blade are left on the main rib or rib, in particular towards the small end of the latter, because the blades are arranged at a fixed distance from one of the ribs. the other and do not follow the tapered shape of the rib. It is also necessary to guide the sheet carefully in order to prevent the knife from cutting into the ribs, or transversely to them, in particular in the case of sheets with sinuous ribs, and the said mechanisms do not lend themselves to automatic sheet feed for the reason that it is necessary to guide them carefully.



   The object of the invention is an improved type of cutting mechanism in which the drawbacks mentioned above are eliminated, and in which the blade will be cut very close to the dimension, despite the variations in diameter of the dimensions and the reductions in size. diameter of the latter from their coarse ends to their more tapered ends. Another object of the invention is to ensure the automatic guiding of the sheets between the cutting edges of the knife, in particular in the case of sheets having sinuous ribs, to make possible the mechanical advancement of the sheets, and to allow the operator to pay less attention to the advancement of the latter.



   The invention is a tobacco leaf stripping mechanism comprising a pair of flexible endless cutting elements whose cutting edges are disposed close to each other to detach the blade from the rib or main vein of the leaf. a tobacco leaf brought between said cutting elements, as well as means for actuating the latter.



   The cutting elements are supported so that their active strands tend to approach each other to closely embrace the sides of the leaves and follow their tapered shape.



   The invention also consists of a mechanism for removing tobacco leaves, comprising a band saw mechanism.

 <Desc / Clms Page number 3>

 comprising active strands arranged to receive between them the dimension of a sheet to detach the blade from the latter, as well as means for guiding and supporting the rib as it is advanced between said strands of the scieo
The invention also consists of a mechanism for peeling tobacco leaves, comprising cutting elements arranged to receive between them the rib of a leaf and detach the blade from the rib, as well as means for resiliently urging said cutting elements. 'one towards the other, to cut the blade at the junction of the latter with the c8te, despite the variations in diameter of the latter.



   According to a feature of the invention, the cutting edges of the cutting elements or strands of the band saw go widening or moving away from each other to guide the dimensions between the cutting elements and prevent that they are cut - This is an advantage in that the ribs are automatically guided between the cutting elements or strands of the band saw, despite the sinuosity of the ribs, and once the large end of a rib has passed between the edges. cutting elements, the sheet can be mechanically pulled through these and without the need to guide the posterior or remaining part of the sheet by hand.



   The invention also consists of a method of peeling tobacco leaves; according to this process, the tobacco leaves are advanced longitudinally with the parts forming the leaf blade spread out, and the leaf blade is detached from the c8te at the junction thereof with the parts constituting the leaf blade over the entire length of the leaf.



   The invention also consists of a mechanism for removing tobacco leaves, comprising a cutting or saw element having a guide face. and a cutting edge contiguous to said face, as well as means for maintaining the side of a sheet against said guide face while the sheet is advanced transversely to the direction of movement of the cutting element, in order to force the cutting edge to cut the blade at its

 <Desc / Clms Page number 4>

 junction with the dimension over the entire length of the sheet.



   In the attached drawing:
Fig.l is a partial front view of a machine for stacking tobacco leaves and to which is applied the peeling mechanism established according to the present invention.



   Fig.2.is a side view of the machine shown in fig.l and is taken along line 2-2 of said fig.l.



   Fig. 3 is a detailed plan view, on a larger scale, showing the action of the cutting elements in the stripping of a leaf, the tobacco.



   The tobacco leaf stacking machine, shown in figs.



  1 and 2, comprises side frames 10 held together by tie rods 11 and supporting the shaft 12 of the stacking drums 35 which, at their adjacent inner edges, have flanges 51 between which the sides of the sheets pass. The leaves of the sheets after being cut off from the sides are held on the stacking drums 35 by means of bands or belts 34 which extend around most of the circumference of the drums;

   during their movement,. the belts pass, from the lower side of the drums, around a guide 34a, thence over rollers 29 mounted on a shaft 28, over rollers 39 carried by a shaft 15, over rollers 37 mounted on arms 38 mounted idly on a shaft 19, on a roller 36 carried by a shaft 14, on rollers 20 mounted on a shaft 16, and thence on rollers 24 carried by a shaft 23, to return around the circumference of the drums. The arms 38 are connected to arms 40 from which weights 41 are suspended to keep the belts 34 under constant tension as the thickness of the stacks of sheets B on the drums 35 increases during operation of the machine.



   The shaft 23 of the rollers 24 is carried by arms 22 fixed to the shaft 16 which is provided with a handle 21. The shaft 28 of the rollers 29 is carried by consoles 26 pivotally mounted on pins 17 supported by the side frames 10; consoles

 <Desc / Clms Page number 5>

 26 comprise arms 30 connected, by connecting rods 31, to arms 32 fixed to a shaft 18, one of these arms comprising a handle 33.



  By swinging the handles 21 and 33 in the directions indicated by the arrows in fig. 2, the arms 22 and the consoles 26 can be made to swing up and forward, respectively in order to separate the upper parts and fronts forming loops of the belts 34 passing around the rollers 24 and 29, the surfaces of the drums to be stacked 35, in order to allow access to the latter for removing the bundles of sheets.



   The drums 35 are driven by means of the belts 34, and the latter are actuated by the rollers 29 mounted on the shaft 26, which comprises a chain wheel 42 actuated, by means of a chain 43, by a chain wheel 44 mounted on the control shaft 13 of the machine, this shaft carrying a pulley 45 driven by a belt 46. The chain 43 passes over chain wheels or rollers 47 and 48, the chain wheel or roller 48 being carried by an arm 49 pivotally mounted on the end of the guide 34a and on which a spring 50 acts to keep the chain taut, while allowing it to move with the shaft 28 when the latter is oscillated forward by means of the handle 33.



   The frames 26 also support a guide plate 27 on which the leaves are guided and advanced to the drums for stacking the tobacco leaves *
The tobacco leaf stripping mechanism shown in the drawing comprises a pair of endless band saws 57, each of which is supported by a lower pulley 55 and an upper pulley 66. The shafts 53 and 54 of the two pairs of pulleys are mounted in a vertical frame 52 which extends transversely between the lateral frames 10 and is fixed thereto.

   The shafts 53 of the lower pulleys 55 are actuated by means of chains 58 passing over chain wheels 59 mounted on the shafts 53 and on shafts 60 supported by the frames 10, the shafts 60 being actuated by means of bevel wheels 61, by the opposite ends of the shaft 12 of the sheet stacking drums

 <Desc / Clms Page number 6>

 
The bandsaws 57 are guided by means of pulleys 62 and 63; the pulley 62 is supported in a fixed position on the frame 52, while the pulley 63 is supported at the upper end of an arm 64 pivotally mounted on the frame 52 and connected, at its lower end, to a spring 65 .

   The spring 65 thus tends to elastically hold one band saw towards the other band saw at a point above the path followed by a sheet dimension S on the guide plate 27 and between the active strands of the band saws. . The plate 27 is notched, as shown in fig.3, to allow the passage of the band saws.



   Serrated or serrated edges are formed on the front edges of the saws, i.e. the far edges of the sheet stacking drums, and these edges go flaring or outwardly moving away from one of the 'other, as clearly shown at 57' in fig.3. It will be appreciated that because one band saw is pressed resiliently toward the other by means of roller 63, the saws tend to embrace the side of the sheet tightly as the diameter of that side gradually decreases as it goes. from the coarse end to the tapered end, and thereby detaching clearly the blade from the rib, without leaving any part of the blade on the latter.

   The separation from one another of the cutting edges 57 'allows the rib to enter unimpeded between the saws coming to bear against its opposite sides, and prevents these edges from notching the sides of the rib which may, as a result of the spring pressure 65, extend somewhat beyond the contact faces of the saws. This arrangement makes it possible to draw the ribs between the band saws, because the sinuous dimensions are suitably guided between the band saws in that the occupant edges notch said ribs or cut them transversely.



   If desired, the upper end of the lever 64 carrying the roller 63 can be connected, by a connecting rod 69, to an elbow lever 68 pivotally mounted on the frame 52 and connected, by a rod 67, to a pedal 66, so that, when entering a dimension, the operator can lower the pedal 66 to

 <Desc / Clms Page number 7>

 erase the roller 63 in opposition to the action of the spring 65, in order to separate the bandsaws from each other and thus facilitate the introduction of the rib between them. this arrangement can be omitted and the dimension can be introduced between the bandsaws by pushing it down between them at the point where they converge in a V-shape above the rollers 62 and 63.

   The rib rests on a roller 70 which can turn on a shaft 71 supported in bearings 72 presented by the lower side of the plate 27, this roller supporting the dimension against the pressure, exerted from top to bottom, of the sides. mobile band saws. After a certain amount of manual advancement of the sheet, it is engaged between the stacking drums and the belts 34 and is then pulled between the bandsaws, thus avoiding having to guide the sheets further by hand, the dimensions being suitably guided between the saws as a result of the described formation of their edges or cutting edges.



   CLAIMS.


    

Claims (1)

( 1. Mécanisme à éc8ter les feuilles de tabac, comprenant @ ( une paire d'éléments coupants flexibles sans fin dont les bords RESUME ( ( coupants sont disposés à proximité l'un de l'autre pour détacher ( le limbe de la côte d'une feuille de tabac amenée entre les dits ( éléments coupants, ainsi que des moyens pour actionner ces der- @ niers. (1. Mechanism for stripping tobacco leaves, comprising @ (a pair of flexible endless cutting elements whose edges SUMMARY ((cutting edges are arranged close to each other to detach (the blade from the rib of 'a tobacco leaf brought between said (cutting elements, as well as means for actuating these latter. 2. Mécanisme suivant la revendication 1, dans lequel une table de guidage est prévue pour supporter et guider les limbes étalés des feuilles lorsque les côtes passent entre les éléments coupants* 3.-Mécanisme suivant la revendication 1 ou 2, dans lequel les éléments coupants sont supportés de façon que leurs brins actifs tendent à se rapprocher l'un de l'autre pour enserrer étroitement les côtes des feuilles et suivre leur forme effilée. 2. Mechanism according to claim 1, wherein a guide table is provided to support and guide the spread leaves of the leaves when the ribs pass between the cutting elements * 3. A mechanism according to claim 1 or 2, wherein the cutting elements are supported so that their active strands tend to approach one another to tightly grip the ribs of the leaves and follow their tapered shape. 4. Mécanisme suivant la revendication 3, dans lequel des moyens sont prévus pour solliciter élastiquement l'un vers l'autre les brins actifs des éléments coupants. <Desc/Clms Page number 8> 4. Mechanism according to claim 3, wherein means are provided to elastically urge towards one another the active strands of the cutting elements. <Desc / Clms Page number 8> 5. Mécanisme suivant la revendication 4, dans lequel les brins actifs des éléments coupants sont guidés à une distance du point de coupe sur des rouleaux de guidage, au moins un de ces rouleaux étant pressé élastiquement vers l'autre rouleau. 5. Mechanism according to claim 4, wherein the active strands of the cutting elements are guided at a distance from the cutting point on guide rollers, at least one of these rollers being elastically pressed towards the other roll. 6.- Mécanisme suivant n'importe laquelle des revendications précédentes, dans lequel les éléments coupants présentent des bords coupants dentés ou dentelés. 6. A mechanism according to any one of the preceding claims, wherein the cutting elements have serrated or serrated cutting edges. 7.- Mécanisme suivant n'importe laquelle des revendications précédentes, dans lequel les bords coupants des éléments coupants vont en s'évasant ou en s'écartant l'un de l'autre pour guider les côtes entre les éléments coupants et empêcher de couper les dites côtes. 7. A mechanism according to any one of the preceding claims, wherein the cutting edges of the cutting elements flare or move away from each other to guide the ribs between the cutting elements and prevent cutting. said ribs. 8.- Mécanisme suivant n'importe laquelle des revendiaa. tions précédentes, dans lequel les éléments coupants sont disposés pour présenter des faces plates venant en prise avec les côtes et contigües aux bords coupants, ces faces étant étroitement en prise avec les côtés opposés de la cote. 8.- Mechanism according to any of the claims. The foregoing embodiments wherein the cutting elements are arranged to have flat faces engaging the ribs and contiguous with the cutting edges, these faces closely engaging the opposite sides of the dimension. 9.- Mécanisme à écôter les feuilles de tabac, comprenant un mécanisme comportant des soies à ruban et présentant des brins actifs disposés pour recevoir entre eux la côte d'une feuille, afin de détacher le limbe de la côte, ainsi que des moyens pour guider et supporter la côte à mesure qu'elle est avancée entre les brins actifs des scies à ruban. 9.- Tobacco leaf peeling mechanism, comprising a mechanism comprising ribbon bristles and having active strands arranged to receive between them the rib of a leaf, in order to detach the blade from the rib, as well as means for guide and support the coast as it is advanced between the active edges of the band saws. 10.- Mécanisme suivant la revendication.9, dans lequel les bords coupants des brins actifs des scies à ruban vont en s'écartant l'un de l'autre, pour guider les c8tes entre les dits brins sans que ces cotes soient coupées. 10. A mechanism according to claim 9, wherein the cutting edges of the active strands of the band saws move away from one another, to guide the ribs between said strands without these dimensions being cut. 11.- Mécanisme suivant la revendication 9 ou 10, dans lequel les dits brins actifs sont constitués par une paire de scies à ruban sans fin, des poulies supportant les dites scies obligeant des parties de ces dernières à de déplacer à proximité l'une de l'autre. 11. A mechanism according to claim 9 or 10, wherein said active strands are constituted by a pair of endless band saws, pulleys supporting said saws forcing parts of the latter to move near one of the other. 12.- Mécanisme suivant la revendication 9, 10 ou 11, dans lequel des moyens sont prévus pour solliciter les brins <Desc/Clms Page number 9> actifs des scies à ruban l'un vers l'autre et les amener contre les côtés opposés d'une côte passant entre eux- 13.- Mécanisme à écôter les feuilles de tabac, comprenant des éléments coupants disposés pour recevoir entre eux la côte d'une feuille et à détacher, par découpage, le limbe de la côte, ainsi que des moyens pour solliciter élastiquement les dits éléments coupants l'un vers l'autre pour couper le limbe à la jonction de celui-ci avec la côte, malgré les variations de diamètre de cette dernière. 12. A mechanism according to claim 9, 10 or 11, wherein means are provided to urge the strands <Desc / Clms Page number 9> band saws towards each other and bring them against opposite sides of a rib passing between them- 13.- Mechanism for peeling tobacco leaves, comprising cutting elements arranged to receive between them the side of a leaf and to detach, by cutting, the blade from the side, as well as means for resiliently stressing said cutting elements one towards the other to cut the blade at the junction of the latter with the rib, despite the variations in diameter of the latter. 14.- Mécanisme suivant n'importe laquelle des revendications précédentes, dans lequel un mécanisme est prévu pour venir en prise avec les feuilles après qu'elles ont dépassé le point de découpage afin de déterminer l'avancement des feuilles par rapport aux éléments coupants ou brins actifs des scies à ruban. 14.- Mechanism according to any one of the preceding claims, in which a mechanism is provided to engage the sheets after they have passed the cutting point in order to determine the progress of the sheets relative to the cutting elements or active strands of band saws. 15.- Mécanisme suivant la revendication 14, dans lequel les feuilles sont avancées par un mécanisme à empiler les feuilles qui reçoit et empile les limbes détachés des côtes. 15. A mechanism according to claim 14, wherein the sheets are advanced by a sheet stacking mechanism which receives and stacks the blades detached from the ribs. 16.- Procédé d'écôtage des feuilles de tabac, consistant à faire avancer les feuilles de tabac longitudinalement avec le limbe étalé, et à détacher le limbe de la côte à la jonction de cette dernière avec le limbe sur toute la longueur de la feuille. 16.- Method of peeling tobacco leaves, consisting in advancing the tobacco leaves longitudinally with the leaf blade extended, and in detaching the leaf blade from the rib at the junction of the latter with the leaf blade over the entire length of the leaf . 17.- Mécanisme à écôter les feuilles de tabac, comprenant un élément coupant ou scie présentant une face de guidage et un bord coupant contigu à la dite face, et des moyens pour maintenir la côte d'une feuille contre cette face de guidage pendant que la feuille est avancée transversalement au sens de déplacement de l'élément coupant, afin d'obliger le bord coupant à couper le limbe à sa jonction avec la côte sur toute la longeur de la feuille. 17.- Mechanism for peeling tobacco leaves, comprising a cutting element or saw having a guide face and a cutting edge contiguous to said face, and means for maintaining the side of a leaf against this guide face while the sheet is advanced transversely to the direction of movement of the cutting element, in order to force the cutting edge to cut the blade at its junction with the rib over the entire length of the sheet. 18.- Mécanisme à écôter les feuilles de tabac suivant la ravendication 17, dans lequel il est prévu une paire d'éléments coupants ou scies sur les côtés opposés de la côte de la feuille, un de ces éléments coupants étant continuellement pressé vers l'autre afin que la côte soit étroitement enserrée entre les face de guidage des dits éléments coupants. <Desc/Clms Page number 10> 18.- Tobacco leaf peeling mechanism according to claim 17, in which a pair of cutting elements or saws is provided on the opposite sides of the side of the leaf, one of these cutting elements being continuously pressed towards the side. another so that the coast is tightly gripped between the guide faces of said cutting elements. <Desc / Clms Page number 10> 19. -Mécahisme à écôter les feuilles de tabac, construit, disposé et fonctionnant en principe comme décrit précédemment en référence au dessin annexé. 19. -Mechanism for peeling tobacco leaves, constructed, arranged and operating in principle as described above with reference to the accompanying drawing.
BE413615D BE413615A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE413615A true BE413615A (en)

Family

ID=77106

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE413615D BE413615A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE413615A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0056353B1 (en) Automatic machine for cutting, folding and preparing packages of sheets delivered from wound webs
FR2564036A1 (en) Method and device for manufacturing bags made from thermoplastic material
FR2475022A1 (en) MACHINE FOR STACKING ARTICLES
FR2616751A1 (en) PACKAGING MACHINE
FR2476619A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR FOLDING AND INTERFOLIATING CONTINUOUS DISPLACEMENT PAPER STRIPS
FR2614578A1 (en) MACHINE FOR THE MANUFACTURE OF CONTAINERS OR BAGS OF THERMOPLASTIC MATERIAL
FR2986509A1 (en) Equipment for bundling batch of bottles in bundling machine, has perforation device to receive and transmit tape of heat shrinkable film to cutting device, where perforation device punches series of puncture holes in tape
FR2587646A1 (en) IMPROVED INSTALLATION FOR SELECTING VENEER SHEETS ACCORDING TO THEIR DIMENSIONS
BE413615A (en)
FR2502544A1 (en) APPARATUS FOR MANUFACTURING A PAPER TUBE
EP0267431B1 (en) Device for piling flat objects
FR2629807A1 (en) METHOD AND MECHANISM FOR CONTINUOUS PAPER BURNING
BE1004792A3 (en) Cutting device for a shaft in manufacturing facility or bags bags etc ... thermoplastic.
BE883828A (en) PROCESS FOR MANUFACTURING BAGS, MACHINE FOR IMPLEMENTING THIS PROCESS AND BAGS OBTAINED.
FR2461671A1 (en) Paper folding machine with movable blade - has vertical blade reciprocating on crank mounted over pairs of inclined rollers forming groove between rollers
FR2685167A1 (en) Method and device for filling and rolling up spring rolls
FR2599298A1 (en) Improvements to tractive devices for a web of paper with perforated edges, for typewriters or printers
FR2733491A1 (en) DEVICE FOR RELEASING PRINTED COPIES OF A BLADE WHEEL DEVICE
BE538035A (en)
FR2720056A1 (en) Device for moving transported parts towards their longer axes in a transverse direction.
CH593770A5 (en) Appts continuously pushing out sheet product from blank - has pair of endless link chains drive in same direction
FR2488574A1 (en) Single paper sheet transport mechanism - has roller engaged by friction plate on spring loaded swivel arm with pivot below and downstream of roller
FR2594105A1 (en) Process and installation for cutting cardboard sheets or the like at high rate
FR3090589A1 (en) Section separation machine and method for forming flexible bags
CH620141A5 (en) Machine for expanding metal sheets