BE411790A - - Google Patents

Info

Publication number
BE411790A
BE411790A BE411790DA BE411790A BE 411790 A BE411790 A BE 411790A BE 411790D A BE411790D A BE 411790DA BE 411790 A BE411790 A BE 411790A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elements
tabs
set according
tongue
edge
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE411790A publication Critical patent/BE411790A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63HTOYS, e.g. TOPS, DOLLS, HOOPS OR BUILDING BLOCKS
    • A63H33/00Other toys
    • A63H33/16Models made by folding paper
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63HTOYS, e.g. TOPS, DOLLS, HOOPS OR BUILDING BLOCKS
    • A63H33/00Other toys
    • A63H33/04Building blocks, strips, or similar building parts
    • A63H33/044Buildings

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Toys (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "JEU DE CONSTRUCTION CONSTITUE PAR UN CERTAIN NOMBRE   D'ELEMENTS   EN CARTON OU MATIERE   ANALOGUE   DESTINES A ETRE ASSEMBLES DE MANIERE A FORMER DES MAISONS-JOUETS" 
La présente invention se rapporte à un jeu de construction constitué par un certain nombre d'éléments en carton ou matière analogue pour la construction de maisons-jouets et de modèles ou maquettes de maisons. 



  La présente invention est caractérisée, en premier lieu, par le fait qu'elle rend possible, au moyen d'un nombre relativement faible d'éléments, de constituer un nombre très considérable de maisons-jouets ou de modèles de maisons variés, par exemple des maisons dont le nombre d'étages est presque illimité et dont les dimensions et le style peuvent varier de toute façon et, en second lieu, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 par le fait que les joints verticaux entre les éléments, contrairement à ceux des jeux de construction connus jusqu'à présent, ne sont pas situés aux angles   desmai-   sons mais dans les parois, à une distance appropriée desdits angles. 



   En outre, l'assemblage des éléments individuels conformément à la présente invention, s'effectue d'une façon simple mais cependant très durable, de façon qu'un enfant puisse, sans la moindre difficulté, combiner les éléments pour en former des maisons sans utiliser des dessins généraux quels qu'ils soient, la composition des élémentspouvant être variée d'un grand nombre de manières   diff érentes .   Enfin, des moyens sont prévus pour fixer des fenêtres et des portes, de façon que celles-ci puissent être facilement mises en place et enlevées ,bien que les fenêtres soient maintenues sûrement quand elles sont mises en place, les portes, toutefois, étant susceptibles d'osciller dans leur chambranle. 



   Enfin, on doit encore mentionner que   l'assem-   blage des éléments individuels s'effectue au moyen de languettes de forme trapézoîde sur les bords adjacents, les bords non parallèles des dites languettes étant introduits les uns entre les autres. Cela peut s'effectuer non seulement quand les éléments assemblés forment des surfaces planes, mais aussi quand ils forment des surfaces angulaires. 



   Le dessin annexé représente un certain nombre de constructions   exécutées   conformément à l'invention et formées partiellement d'éléments individuels et partiellement de maisons-jouets ou de modèles de maisons entières ou non. Sur ce dessin : les Figures 1 à 3 représentent des éléments de paroi de différentes dimensions; 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la Figure 4 est un élément d'angle; la Figure 5 est une fenêtre libre destinée à être introduite dans les éléments de parois; les Figures 6 et 7 montrent deux éléments de parquet de différentes dimensions; les Figures 8 et 9 représentent des bandes destinées à être utilisées comme plinthes ou comme lambris, comme parapets, etc.; les Figures 10,11 et 12 sont des éléments de toit; la Figure 13 représente une cheminée à l'état non plié;

   la Figure 14 montre une marche à l'état non plié; la Figure 15 représente un pignon   ccmportant   également une lucarne; la Figure 16 est une joue de lucarne; la Figure 17 montre la façon dont sont assemblés un élément de paroi et un élément constituant un angle; la Figure 18 montre une maison en cours de construction; la Figure 19 estime maison isolée pourvue d'une lucarne ; la Figure 20 représente une construction modifiée de toiture pour la maison précitée; la Figure 21 montre un pavillon; la Figure 22 montre une maison à deux étages et à deux ailes présentant un toit en terrasse et un balcon; la Figure 23, enfin, est une maison à trois étages à deux façades. 



   On voit sur les dessins que chaque élément de paroi est pourvu de languettes   trapézoides   le long de ses bords verticaux et que ces éléments sont pourvus de languettes rectangulaires le long des bords supérieurs 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 horizontaux, ces languettes permettant aux éléments d'être reliés à un élément de parquet. Les éléments de paroi peuvent également être pourvus de telles languettes a le long de leur bord inférieur horizontal, pour pouvoir être reliés à un élément de parquet inférieur. 



   Les languettes le long des bords latéraux verticaux sont formées de telle façon que l'on puisse les mettre en contact avec d'autres languettes sur le bord d'un élément adjacent, de manière simple et   f acile.   



   Les bords latéraux représentés sur les éléments dans les Figures 1 et 2 sont pourvus de languettes n et g qui s'étendent jusqu'aux bords, le bord inférieur h de la   lancette   de la partie supérieure étant coupé obliquement de l'extérieur vers le haut, tandis que le bord su-   périeur   g de la languette i du bord inférieur est coupé obliquement de l'extérieur vers le bas. En outre, chaque bord latéral est pourvu d'une languette centrale f. de forme rectangulaire. 



   Les Figures 3 et 4 représentent un élément de paroi dont les bords latéraux sont pourvus de languettes 1 et   k,   lesquels ne s'étendent pas complètement jusqu'aux extrémités des bords latéraux, mais dont le bord supérieur 1 de la languette supérieure j est coupé obliquement de l'extérieur vers le bas, le bord inférieur m de la languette inférieure k étant coupé obliquement de l'extérieur vers le haut. 



   La Figure 3 représente un élément de paroi qui peut être plié par un angle de 90  le long du pointillé, de façon qu'il va constituer un angle d'une maison-jouet. 



   Les éléments de paroi du type montré dans les Figures 1 ou 2 peuvent être reliés à un élément de paroi 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du type représenté sur les Figures 3 ou 4 en introduisait les bords obliques 1 ou m entre les bords h et   i,   comme le montre la Fig.   17. En   continuant l'assemblage d'éléments de paroi, on peut former une paroi close, comme le montre la Fig. 18. Puis, un élément de paroi peut être placé audessus de cette paroi close saisissant autour des languettes a et sur celui-ci peut être élevé le toit, comme le montrent les Figures 19 et 20 qui représentent une maison-jouet complètement finie pourvue d'une lucarne, d'une cheminée et d'un seuil.

   Pour constituer les côtés inclinés du toit, on emploie des éléments de toit.du type représenté sur la Fig. 10 et on verra que le faite du toit est pourvu de languettes ressemblant aux deux types de languettes n, g et   j,     kmentionnés   ci-dessus. C'est pourquoi le faîte du toit représente un développement ultérieur de l'idée inventée qui est particulièrement avantageux quand on désire relier des bords très longs l'un à l'autre. En outre, on verra qu'il n'est pas nécessaire que les deux bords reliés forment une surface plane, mais qu'ils peuvent former des surfaces angulaires enfermant un angle approprié, lequel, dans le présent cas, correspond à l'angle du faîte du toit. 



   Les Fig. 11 et 12 montrent d'autres éléments de toit qui sont particulièrement appropriés dans la construction de toits de forme polygonale ou dont la surface doit être constituée par plusieurs éléments. 



   Les bords obliques h, i et 1,   m des   languettes servent à maintenir l'assemblage des éléments et la languette rectangulaire L qui entre dans une incision rectangulaire dans le bord latéral adjacent sert à empêcher que les éléments tournent/vers l'extérieur dans des directions opposées au plan mutuel dans lequel ils doivent rester. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Si on préfère donner au bâtiment un toit en terrasse (voir Fig. 22)   l'élément   de parquet supérieur (voir   Fig. 6   et 7) sert de toit et les parois sont finies ensuite à la partie supérieure au moyen de parapets (voir Fig.8 et 9) qui sont introduits à partir de la partie supérieure dans l'élément constituant le parquet supérieur. Les éléments du parapet peuvent être utilisés également comme base pour la maison.

   Dans ce cas, les languettes a que présentent les éléments formant les angles (voir Fig. 4) sont rabattues vers le bas et sont introduites dans un élément inférieur formant parquet (voir Fig. 6 ou 7) qui, à son tour, est placé à la partie supérieure d'un cadre ou châssis de parapets (voir Fig. 8 et 9) comme on l'a montré, à titre d'exemple, dans les constructions représentées sur les Fig. 21,22 et 23. 



   Les éléments constituant les pignons (voir Fig. 15) peuvent être fixés à la partie supérieure des éléments   cons-   tituant les parquets (voir Fig. 6 et 7) par insertion alternativement à l'extérieur et à l'intérieur des languettes   a.   (voir Fig.19) appartenant à l'élément de paroi qui se trouve dessous et faisant saillie vers le haut à travers l'élément constituant le plancher. Les éléments de toit adjacents (Fig. 16) reposent vers le fond sur la   construc-   tion du toit principale (voir Fig.. 19). 



   Lorsqu'on construit différents étages les uns sur les autres, on suit la même règle que celle qui a été mentionnée à propos des bâtiments à un étage avec plinthe; en autres termesdans un étage construit à la partie supérieure d'un élément de plancher, on doit insérer des éléments formant les angles (voir Fig.4) avec les languettes a tournées vers le bas de façon qu'elles coopèrent avec l'élément de parquet   inf ér ieur.   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Les toits peuvent être pourvus de cheminées du type représenté non plié sur la Fig. 13 et lorsqu'on plie les dites cheminées le long des pointillés indiquant les lignes de plis, on peut les placer à cheval sur le toit. En face de la porte d'entrée représentée sur la Fig. 2, on peut fixer un seuil tel que celui qui est représenté, non plié, sur la Fig. 14, les languettes h du dit seuil étant introduis tes dans des incisions   correspondantes ,   de l'élément de paroi   (oir   Fig. 2) au-dessous de la porte.

   Dans les éléments de paroi, on fixe des châssis de fenêtres (voir Fig.5) qui peuvent, si on le désire,, avoir une autre couleur que celle des parois et être maintenus en position dans ces dernières au moyen de languettes d; on peut aussi monter, ainsi que le montre la Fig. 2, des portes susceptibles d'osciller dans leur   chambranle,   les portes étant fixées dans leur position de fermeture au moyen de languettes e. 



   Outre les bâtiments qui viennent   d'être   mentionnés, on peut construire également des maisons pentagonales ou polygonales ainsi que des portails, des tours et des édifices avec pignons à gradins. D'une façon générale, on peut, conformément à l'invention, construire des édifices d'une forme connue quelconque, parce que si le jeu de construction ne contient pas les éléments nécessaires, les parties manquantes peuvent être faites facilement grâce à des moyens très simples sans qu'on s'écarte de l'esprit de la présente invention. 



   REVENDICATIONS. 
 EMI7.1 
 



  ....¯¯¯¯¯¯..,..¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "CONSTRUCTION SET CONSISTING OF A CERTAIN NUMBER OF ELEMENTS IN CARDBOARD OR SIMILAR MATERIAL INTENDED TO BE ASSEMBLED TO FORM TOY HOUSES"
The present invention relates to a construction set consisting of a number of elements made of cardboard or the like for the construction of toy houses and models or models of houses.



  The present invention is characterized, first of all, by the fact that it makes it possible, by means of a relatively small number of elements, to constitute a very considerable number of toy houses or various models of houses, for example houses with almost unlimited storeys and sizes and styles that can vary anyway and, secondly,

 <Desc / Clms Page number 2>

 in that the vertical joints between the elements, unlike those in construction sets known until now, are not located at the corners of the houses but in the walls, at an appropriate distance from said angles.



   In addition, the assembly of the individual elements according to the present invention is carried out in a simple but nevertheless very durable way, so that a child can, without any difficulty, combine the elements to form houses without any difficulty. use any general drawings, the composition of the elements can be varied in many different ways. Finally, means are provided for securing windows and doors, so that these can be easily put on and taken off, although the windows are securely held when they are in place, the doors, however, being susceptible. to oscillate in their doorframe.



   Finally, it should also be mentioned that the assembly of the individual elements is effected by means of trapezoid-shaped tabs on the adjacent edges, the non-parallel edges of said tabs being inserted between each other. This can be done not only when the assembled elements form flat surfaces, but also when they form angular surfaces.



   The accompanying drawing shows a number of constructions executed in accordance with the invention and formed partly from individual elements and partly from toy houses or models of whole houses or not. In this drawing: Figures 1 to 3 show wall elements of different dimensions;

 <Desc / Clms Page number 3>

 Figure 4 is a corner element; Figure 5 is a free window intended to be introduced into the wall elements; Figures 6 and 7 show two parquet elements of different dimensions; Figures 8 and 9 show strips for use as plinths or as paneling, as parapets, etc .; Figures 10,11 and 12 are roof elements; Figure 13 shows a chimney in an unfolded state;

   Figure 14 shows a step in the unfolded state; Figure 15 shows a ccm gable also carrying a skylight; Figure 16 is a skylight cheek; Figure 17 shows how a wall element and a corner element are assembled; Figure 18 shows a house under construction; Figure 19 shows a detached house with a skylight; Figure 20 shows a modified roof construction for the aforementioned house; Figure 21 shows a pavilion; Figure 22 shows a two-story, two-winged house with a terraced roof and balcony; Figure 23, finally, is a three-storey house with two facades.



   It can be seen from the drawings that each wall element is provided with trapezoid tabs along its vertical edges and that these elements are provided with rectangular tabs along the upper edges.

 <Desc / Clms Page number 4>

 horizontal, these tabs allowing the elements to be connected to a parquet element. The wall elements can also be provided with such tongues a along their horizontal lower edge, so that they can be connected to a lower parquet element.



   The tabs along the vertical side edges are formed in such a way that they can be contacted with other tabs on the edge of an adjacent member in a simple and easy manner.



   The side edges shown on the elements in Figures 1 and 2 are provided with tongues n and g which extend to the edges, the lower edge h of the lancet of the upper part being cut obliquely from the outside upwards. , while the upper edge g of the tongue i of the lower edge is cut obliquely from the outside to the bottom. In addition, each side edge is provided with a central tab f. rectangular in shape.



   Figures 3 and 4 show a wall element whose side edges are provided with tabs 1 and k, which do not extend completely to the ends of the side edges, but whose upper edge 1 of the upper tab j is cut. obliquely from the outside downwards, the lower edge m of the lower tongue k being cut obliquely from the outside upwards.



   Figure 3 shows a wall element which can be bent at an angle of 90 along the dotted line so that it will form a corner of a toy house.



   Wall elements of the type shown in Figures 1 or 2 can be connected to a wall element

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the type shown in Figures 3 or 4 introduced the oblique edges 1 or m between the edges h and i, as shown in FIG. 17. By continuing the assembly of wall elements, a closed wall can be formed, as shown in FIG. 18. Then, a wall element can be placed above this closed wall gripping around the tabs a and on this can be raised the roof, as shown in Figures 19 and 20 which show a completely finished toy house with d. 'a skylight, a fireplace and a threshold.

   To form the inclined sides of the roof, roof elements of the type shown in FIG. 10 and it will be seen that the roof is provided with tabs resembling the two types of tabs n, g and j, kmentioned above. This is why the ridge of the roof represents a further development of the invented idea which is particularly advantageous when it is desired to connect very long edges to each other. Further, it will be seen that the two connected edges need not form a flat surface, but may form angular surfaces enclosing a suitable angle, which in this case corresponds to the angle of the ridge of the roof.



   Figs. 11 and 12 show other roof elements which are particularly suitable in the construction of roofs of polygonal shape or whose surface is to be formed by several elements.



   The oblique edges h, i and 1, m of the tabs serve to hold the assembly of the elements together and the rectangular tab L which enters a rectangular incision in the adjacent side edge serves to prevent the elements from rotating / outward in places. opposite directions to the mutual plan in which they must stay.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   If it is preferred to give the building a flat roof (see Fig. 22) the upper parquet element (see Fig. 6 and 7) serves as the roof and the walls are then finished at the top by means of parapets (see Fig. .8 and 9) which are introduced from the upper part into the element constituting the upper parquet. The parapet elements can also be used as a basis for the house.

   In this case, the tongues a presented by the corner elements (see Fig. 4) are folded down and are introduced into a lower parquet element (see Fig. 6 or 7) which, in turn, is placed. at the top of a frame or sash of parapets (see Figs. 8 and 9) as shown, by way of example, in the constructions shown in Figs. 21, 22 and 23.



   The elements constituting the gables (see Fig. 15) can be fixed to the upper part of the elements constituting the parquet floors (see Fig. 6 and 7) by inserting alternately on the outside and inside of the tabs a. (see Fig. 19) belonging to the wall element which lies below and protruding upwards through the element constituting the floor. Adjacent roof elements (Fig. 16) rest downward on the main roof construction (see Fig. 19).



   When building different storeys on top of each other, the same rule is followed as that mentioned for one-storey buildings with plinth; in other words, in a storey built at the top of a floor element, we must insert elements forming the angles (see Fig. 4) with the tabs a facing downwards so that they cooperate with the element of lower parquet.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The roofs can be provided with chimneys of the type shown unfolded in FIG. 13 and when the said chimneys are folded along the dotted lines indicating the fold lines, they can be placed astride the roof. Opposite the entrance door shown in Fig. 2, a threshold such as that shown, unfolded, in FIG. 14, the tongues h of said threshold being introduced into corresponding incisions of the wall element (see Fig. 2) below the door.

   In the wall elements, window frames are fixed (see Fig.5) which can, if desired, have a color other than that of the walls and be held in position in the latter by means of tabs d; it is also possible to mount, as shown in FIG. 2, doors likely to oscillate in their frame, the doors being fixed in their closed position by means of tabs e.



   In addition to the buildings just mentioned, one can also build pentagonal or polygonal houses as well as portals, towers and buildings with stepped gables. In general, one can, according to the invention, build buildings of any known shape, because if the construction set does not contain the necessary elements, the missing parts can be easily made by means very simple without departing from the spirit of the present invention.



   CLAIMS.
 EMI7.1
 



  .... ¯¯¯¯¯¯ .., .. ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1 -Jeu de construction constitué par un nombre d'éléments en carton ou matière analogue pour la composi- tion de maisons-jouets, caractérisé par le fait qu'un cer- <Desc/Clms Page number 8> tain nombre d'éléments en carton ou matière analogue sont pourvus de languettes le long de leurs bords, les dites languettes, en raison de leur forme spéciale, étant susceptibles de coopérer les unes avec les autres de manière qu'il soit possible de réunir les éléments individuels de telle façon qu'ils soient maintenus ensemble fermement. 1 -Building toy consisting of a number of cardboard or similar elements for the construction of toy houses, characterized in that a certain <Desc / Clms Page number 8> a number of elements made of cardboard or the like are provided with tabs along their edges, said tabs, by virtue of their special shape, being able to cooperate with each other so that it is possible to join the individual elements in such a way that they are held together firmly. 2 - Jeu de construction suivant la revendication 1, caractérisé par le fait que les éléments sont pourvus le long d'un, deux ou plusieurs de leurs bords de languettes trapézoïdes qui sont attachées aux éléments à la côté des languettes qui est parallèle à la base du trapézoide et qui peuvent être insérées par le bord supérieur ou inférieur de la languette ou par tous les deux entre des bords de languettes correspondantes ou d'autres éléments pour relier ceux-ci à l'élément en question. 2 - Construction set according to claim 1, characterized in that the elements are provided along one, two or more of their edges with trapezoid tabs which are attached to the elements at the side of the tabs which is parallel to the base trapezoid and which can be inserted by the upper or lower edge of the tongue or by both between edges of corresponding tongues or other elements to connect them to the element in question. 3 - Jeu de construction suivant la revendication 1 ou 2, caractérisé par le fait que l'un des bords latéraux reliant une paire d'éléments (Fig. 1 et 2) est pourvu de languettes n et g qui s'étendent complètement jusqu'à l'extrémité du bord latéral et dont le bord inférieur h de la languette n de la partie supérieure est coupé obliquement de l'extérieur vers le haut et le bord supérieur 1 de la languette g de la partie inférieure est coupé obliquement de l'extérieur vers le bas,, tandis que les languettes jet k de l'autre bord latéral (Fig. 3 - Construction set according to claim 1 or 2, characterized in that one of the side edges connecting a pair of elements (Fig. 1 and 2) is provided with tongues n and g which extend completely up to at the end of the side edge and of which the lower edge h of the tongue n of the upper part is cut obliquely from the outside upwards and the upper edge 1 of the tongue g of the lower part is cut obliquely from the downwards, while the jet tabs k on the other side edge (Fig. 3 et 4) ne s'étendent pas entièrement jusqu'à l'extrémité des bords latéraux, le bord supérieur 1 de la languette supérieure j sur les @ dits bords latéraux étant coupé obliquement de l'extérieur vers l'intérieur et le bord inférieur m de la languette inférieure k étant coupé obliquement de l'extérieur vers l'intérieur. 3 and 4) do not extend entirely to the end of the side edges, the upper edge 1 of the upper tongue j on the @ said side edges being cut obliquely from the outside to the inside and the lower edge m of the lower tongue k being cut obliquely from the outside to the inside. 4 - Jeu de construction suivant la revendication 2 ou <Desc/Clms Page number 9> 3, caractérisé par le fait que chaque bord latéral est pourvu d'au moins un bord de languette h ou m qui est coupé obliquement de l'extérieur vers le haut et d'au moins un bord de languette i ou 1 qui est coupé obliquement de l'extérieur vers le bas. 4 - Construction set according to claim 2 or <Desc / Clms Page number 9> 3, characterized in that each side edge is provided with at least one tongue edge h or m which is cut obliquely from the outside upwards and at least one tongue edge i or 1 which is cut obliquely from the outside down. 5 - Jeu de construction suivant les revendications 1-4, caractérisé par le fait que chacun des bords latéraux servant à la fixation de deux éléments l'un à l'autre est pourvu de languettes des types mentionnés ci-dessus n, g et 1, k. 5 - Construction set according to claims 1-4, characterized in that each of the side edges for fixing two elements to each other is provided with tabs of the types mentioned above n, g and 1 , k. 6 -Jeu de construction-suivant les revendications 1-5, caractérisé par le fait que les bords latéraux qui sont pourvus de languettes n et g à leurs extrémités sont ultérieurement pourvus d'une languette centrale f. de forme rectangulaire, les autres bords latéraux étant pourvus d'une incision rectangulaire correspondante p. 6-Construction game-according to claims 1-5, characterized in that the side edges which are provided with tongues n and g at their ends are subsequently provided with a central tongue f. rectangular in shape, the other side edges being provided with a corresponding rectangular incision p. 7 - Jeu de construction suivant les revendications 1-6, caractérisé par le fait que des éléments d'angles spéciaux (Fig. 4) sont prévus de façon qu'il n'y ait pas d'assemblage des éléments individuels dans l'angle lui-même. 7 - Construction set according to claims 1-6, characterized in that special corner elements (Fig. 4) are provided so that there is no assembly of the individual elements in the corner himself. 8 - Jeu de construction suivant les revendications 1-7, caractérisé par le fait que les languettes a (Fig. 1-4) prévues le long des bords supérieurs ou inférieurs des éléments dearoi coopèrent avec les éléments de parquet (Fig. 6 et 7) quand les languettes a sont introduites dans des incisions correspondantes prévues dans les éléments de parquet. 8 - Construction set according to claims 1-7, characterized in that the tongues a (Fig. 1-4) provided along the upper or lower edges of the dearoi elements cooperate with the parquet elements (Fig. 6 and 7 ) when the tongues a are introduced into corresponding incisions provided in the parquet elements. 9 - Jeu de construction suivant les revendications 1-8, caractérisé par des plinthes spéciales (Fig. 8 et 9) ou parapets finissant les parois latérales quand ils sont employés comme parapets au cas de toits en terrasse et pour <Desc/Clms Page number 10> former les plinthes des maisons (Fig. 21, 22 et 23). 9 - Construction set according to claims 1-8, characterized by special plinths (Fig. 8 and 9) or parapets finishing the side walls when they are used as parapets in the case of terraced roofs and for <Desc / Clms Page number 10> form the baseboards of the houses (Figs. 21, 22 and 23). 10 - Jeu de construction suivant les revendications 1-9, caractérisé par des éléments de fenêtres libres (Fig.5) qui peuvent être fixés dans les trous de fenêtres dans les éléments de paroi au moyen de languettes d. 10 - A building set according to claims 1-9, characterized by free window elements (Fig.5) which can be fixed in the window holes in the wall elements by means of tabs d. Il - Jeu de construction suivant les revendications 1-10, caractérisé par des portes libres susceptibles d'oscilH ler dans les châssis de porte des éléments de paroi et d'être fermées dans ces châssis au moyen de languettes 1 (Fig. 2). II - Construction set according to claims 1-10, characterized by free doors capable of oscillating in the door frames of the wall elements and of being closed in these frames by means of tabs 1 (Fig. 2).
BE411790D BE411790A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE411790A true BE411790A (en)

Family

ID=75674

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE411790D BE411790A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE411790A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0775783B1 (en) Shelter made of panels assembled in a polyhedron
CA2437211A1 (en) Rigid above-ground pool
CA2983952A1 (en) Modular structural panel and assembly including such panels for the construction of a building
CA2443804C (en) Building element assembly
EP0030508A1 (en) Pannel for cladding the extersions of buildings
BE411790A (en)
WO2007000515A1 (en) Hollow u-shaped section and module for the rapid assembly of pieces of timber, which is intended, in particular, for the construction of building structures or frames, and production method thereof
CA2538195C (en) Set of tabs for chain link fence
FR2755163A1 (en) FACING STRUCTURE FOR CONSTRUCTIONS REQUIRING VENTILATION
FR2829702A1 (en) Small houses constructed from puzzle pieces fitted into each other by pins and holes comprise walls and roof placed and fitted into plinth
FR3092007A1 (en) CONSTRUCTION GAME
WO2004109028A1 (en) Structural wood elements and system that can be constructed therefrom
FR2958949A1 (en) Structural component for agglomerated or massive wood bearing wall in e.g. passive building, has concrete blocks and planks formed with same sections integrating insulating core installed in zigzag manner at upper and lower surfaces
FR2642551A3 (en) Small-scale model of a building, and in particular of a house
FR2560256A1 (en) Mixed floor made of concrete and steel.
CH186873A (en) Construction game consisting of a number of cardboard elements, in particular for the construction of toy houses.
BE1016209A3 (en) Support structure for light construction as pergola, veranda, greenhouse.
WO2020157067A1 (en) Build model, components and subassemblies for forming it and method of manufacture
BE1000669A7 (en) Standard profiled beam - forms mortise joints in all directions
FR2461783A1 (en) Dormer window for pitched roof of domestic dwelling - uses T=section toe rail with rebates housing foot side wall and rafter respectively
EP2816165A1 (en) Shed structure kit
BE460492A (en)
FR2551788A1 (en) PREFABRICATED STRUCTURE FOR THE CONSTRUCTION OF WALLS
EP2559819B1 (en) Device for mounting structural elements for a timber-frame house
FR3092006A1 (en) CONSTRUCTION GAME