BE411783A - - Google Patents

Info

Publication number
BE411783A
BE411783A BE411783DA BE411783A BE 411783 A BE411783 A BE 411783A BE 411783D A BE411783D A BE 411783DA BE 411783 A BE411783 A BE 411783A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
machine
drum
washing
casing
pipe
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE411783A publication Critical patent/BE411783A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F23/00Washing machines with receptacles, e.g. perforated, having a rotary movement, e.g. oscillatory movement, the receptacle serving both for washing and for centrifugally separating water from the laundry 
    • D06F23/02Washing machines with receptacles, e.g. perforated, having a rotary movement, e.g. oscillatory movement, the receptacle serving both for washing and for centrifugally separating water from the laundry  and rotating or oscillating about a horizontal axis

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MACHINE A LAVER BASCULANTE ET AUTOCLAVE 
Cette invention se rapporte aux machines à laver travaillant par aspersion, du genre de eelle décrite dans le brevet belge No   344.573   du 19 août 1927, comprenant un tambour laveur rotatif pourvu à sa périphérie d'augets puisant le liquide laveur dans une enveloppe extérieure fixe, pour le déverser sur le linge à laver à travers les perforations du tambour rotatif. Celui-ci est supporté à une extrémité seulement et l'extrémité libre, non supportée, présente une ouverture centrale pour l'introduction et la sortie du linge. 



   Ces machines avec tambour laveur en porte-à-faux étaient principalement destinées à l'usage domestique ou à de petites installations ne traitant qu'un poids relativement faible de linge à la fois. De plus, la capacité et les dimensions plutôt réduites de ces appareils ne justifiaient et ne permettaient pas l'emploi d'un appareil de chargement et de déchargement spécial 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 à introduire dans la machine. 



   La présente invention a pour objet une machine à laver travaillant d'après le même principe, adaptée en vue du traite- ment du linge en quantités plus importantes et disposée plus par- ticulièrement pour permettre le travail en autoclave, sous pres- sion ou sous vide., ainsi que pour permettre le chargement et le déchargement automatiques sans le accours d'un appareil spécial. 



   La nécessité d'un travail effectué exclusivement en vase clos s'impose dans des établissements tels par exemple que des hôpitaux où l'on a à traiter fréquemment des objets, linges ou vêtements, fortement contaminés et qui demandent non seulement un lavage et une désinfection poussés à fond, mais encore une stéri- lisation en profondeur en vue de leur emploi ultérieur, la stéri- lisation étant obtenue en alternant des périodes de travail sous vide et sous pression de vapeur à haute température. Le travail en autoclave est par ailleurs une condition essentielle de salu- brité des locaux dans lesquels les machines sont installées. 



   Conformément à l'invention, l'enveloppe extérieure non rota- tive est montée à pivot sur deux tourillons situés sur un axe transversal, de sorte que le chargement et le déchargement du linge s'effectueront automatiquement par gravité après basculement de l'ensemble du tambour laveur et de son enveloppe autour de ces tourillons. Conformément à l'invention également, l'arrivée et le départ de l'agent laveur qui peut être un liquide, un fluide ou un gaz, se font par l'un de ces tourillons qui à cet effet est creux et communique avec une alimentation appropriée de ce liquide, fluide ou gaz.

   De plus, un éjecteur ou une pompe, en relation avec le tourillon creux et avec l'intérieur de la machine, permet d'entretenir dans celle-ci une circulation continue et plus géné- ralement un déplacement du liquide, fluide ou gaz, en même temps que de le maintenir à une température appropriée. 



   L'invention comprend en outre d'autres perfectionnements de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 détails tels que le dispositif spécial de fermeture étanche de la porte, le mode de support du tambour rotatif dans son enveloppe, la disposition particulière du mécanisme de commande directement monté sur l'enveloppe basculante de manière à pouvoir participer à ses mouvements de basculement, des moyens permettant de faire le vide à l'intérieur du tambour sans que l'on soit obligé d'aspirer au préalable le liquide rassemblé au fond, et des moyens pour introduire de la lessive fraîche dans la machine sans ouvrir la porte de l'enveloppe. 



   Dans le dessin annexé :
La fig. 1 est une vue en bout de la machine, du côté de la porte de chargement; la   f ig.   2 en est une élévation latérale ; la fig. 3 est une coupe longitudinale de la partie avant du tambour rotatif et de son enveloppe; la fig. 4 montre, pour mémoire, une demi-coupe du tambour rotatif dont la forme est définie par le brevet belge No 344.573 des demandeurs; la fig. 5 est une vue schématique de la machine dans une position inclinée; la fig. 6 est un schéma d'un exemple de disposition des tuyauteries applicable dans le cas du lavage du linge; la rig. 7 montre une variante d'un dispositif d'introduction de lessive fraîche. 



   1 désigne l'enveloppe extérieure non rotative et 2 le tambour perforé rotatif ou tambour laveur qui tourne à l'intérieur de cette enveloppe. Ce tambour porte à sa périphérie les augets 3 qui puisent l'agent laveur, liquide ou fluide, dans le partie basse de l'enveloppe fixe. A l'une des extrémités ce tambour est solidaire d'un arbre de commande 4 supporté par le fond 5 de l'enveloppe. A l'extrémité opposée qui est ouverte, le tambour rotatif 2 est supporté par l'enveloppe non rotative 1 au moyen de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 galets de roulement 6 (fig. 3) ou dispositif équivalent, ce qui a pour effet de soustraire l'arbre de commande 4 à tous efforts de flexion, quel que soit le poids de la charge en traitement dans le tambour 2. L'ouverture centrale 10 de l'enveloppe 1 peut être fermée par un obturateur ou une porte 11.

   Cette porte peut par exemple être relise à un étrier 12 qui à une extrémité est monté à charnière en 13 sur le fond 9 de l'enveloppe et à l'autre extrémité est muni d'un verrouillage approprié 14. La porte 11 est fixée à l'extrémité d'une vis 15 traversant   l'étrier   12 et portant un volant de manoeuvre 16 servant à serrer la porte sur son siège. Elle est montée en bout de la vis 15 avec une certaine liberté de mouvement afin qu'elle puisse porter uniformément sur son siège et assurer en tous les points l'étanchéité indispensable au travail en autoclave sous pression ou dans le vide. 



   L'une des principales caractéristiques de la présente invention est que l'enveloppe 1 est montée à pivot sur deux tourillons diamétralement opposés 17-18, de manière à pouvoir prendre un mouvement de basculement. Pour la commande de ce mouvement de basculement l'un des tourillons 17 porte un secteur denté 19 ou son équivalent, en prise avec une vis sans fin dont l'arbre porte à son extrémité un volant de manoeuvre 20. Un système de verrouillage approprié 21 actionné par un levier   à   main 22 permet de blo-   'que    la machine dans la position désirée. Ce dispositif de commande par secteur et vis tangente peut être remplacé par une oommande mécanique, hydraulique, pneumatique ou même magnétique. 



     Le   tourillon 18 opposé à celui portant le secteur denté 19 est creux et est utilisé pour l'entrée de l'agent de lavage dans la machine. La rig. 6 montre un exemple de tuyauterie en   connexion   avec ce tourillon. Le tourillon 18 se prolonge par un tuyau 23 aboutissant à un robinet à trois voies 24. Si par exemple il s'agit de lavage du linge, un tuyau 25 fait communiquer le robinet 24 avec des conduites d'amenée d'eau chaude, d'eau froide et de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 lessive, desservies respectivement par les robinets 26, 27 et 28. 



  D'autre part un éjecteur ou trompe de vapeur 29 alimenté en vapeur par le tuyau 30 muni d'un robinet 31, est en liaison par le tuyau 32 avec le robinet à trois voies 24 et par le tuyau 33 avec le tube de vidange 34 de la machine, muni du robinet 35. A la partie supérieure de l'enveloppé 1 est placée une soupape de sûreté 36 limitant la pression - ou le vide - à l'intérieur de la machine. Un tuyau de décharge 37 avec robinet à main 38 permet de faire tomber cette pression ou ce vide en fin d'opération. 



   Comme une partie de la tuyauterie ci-dessus décrite doit pouvoir suivre les mouvements de basculement de la machine, les dispositions nécessaires à cet erre% seront prises, par exemple par l'emploi judicieux de tuyaux flexibles ainsi que par la pré-   sencè,   au voisinage du robinet à trois voies 24, d'un presse- étoupe spécial 39 permettant la rotation tout en garantissant l'étanchéité voulue. De même, puisque le mécanisme qui commande la rotation du tambour 2 doit aussi se déplacer avec la machine, il est monté directement sur le fond 5 de l'enveloppe 1.

   Ce mécanisme comprendra un moteur 40 électrique ou autre dont le mouvement est transmis à l'arbre de   commande   4 du tambour rotatif par une transmission appropriée comprenant des dispositifs usuels de démultiplication 41, d'inversion du sens de rotation du tambour, et autres en usage dans les machines du genre spécifié. 



   Le fonctionnement de la maohine dans le cas de lavage du linge est le suivant:
Redresser l'envelbppe 1 pour amener l'ouverture 10 vers le haut. Laisser tomber la charge, fermer l'obturateur 11 et ramener la machine dans la position horizontale qui est celle normale pour le lavage. Faire couler dans la machine un mélange convenablement dosé d'eau froide, d'eau chaude et de lessive par une manoeuvre appropriée des robinets 26,' 27 et 28 et du robinet à trois voies 24, le niveau du liquide dans l'enveloppe 1 ne devant 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 pas dépasser la partie basse du tambour laveur 2. Tourner le robinet a trois voies 24 de manière à couper la communication entre les tuyaux 23 et 25 et à établir la communication entre le tuyau 23 et la trompe de vapeur 29.

   Chauffer par la vapeur le liquide contenu dans la machine en provoquant une circulation du liquide qui, en partant du point bas 34 de la machine, traverse la trompe 29 qui le refoule dans la machine par le tourillon creux 18 en passant par le robinet à trois voies 24. Mettre le moteur en marche. 



   En fin d'opération vidanger la machine par le robinet 35, ou bien orienter le robinet à trois voies 84 sur les tuyaux 32 et 25, ouvrir le robinet 28 et refouler au moyen de la pression de vapeur la lessive dans un réservoir de récupération en passant par le robinet 28. Pendant le travail la soupape de sûreté 36 limitera la pression à l'intérieur de la machine; en fin d'opération on pourra faire tomber la pression par simple ouverture du robinet 38 sur le tuyau 37. 



   Pour sortir la charge après lavage, ouvrir la porte 11 et après avoir débloqué le verrou 21 tourner le volant à main 20 pour faire basculer la machine en dirigeant la porte vers le bas (voir fig. 5). Il est préférable de laisser le moteur en marche pour obtenir l'éjection automatique du linge. Au besoin un récipient approprie ou un petit chariot pourra être amené sous la machine pour recevoir le linge. 



   Pour pouvoir raire le vide à l'intérieur du tambour laveur sans que l'on soit obligé d'aspirer au préalable le liquide ras-   semblé   au fond, un tuyau additionnel 42 est   pr4vu,   partant de la partie supérieure du tambour et aboutissant au tuyau 33 qui relie l'évacuation du tamoour à la trompe ou pompe 29. Un robinet à trois voies 43 est placé à la jonction des deux tuyaux 33 et 42. 



  D'autre part un tuyau d'éjection 44 commandé par un robinet 45 complète le groupe des tuyaux d'admission d'eau chaude, d'eau 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 froide et de lessive   récupérée,   desservis par les robinets 26, 27 et 28. Pour-faire le vide, il suffit d'orienter le robinet 43 sur 42 et 33, branche allant vers la trompe 29, le robinet   24   sur 32 et 25, et d'ouvrir le robinet 45, les robinets 26, 27 et 28 étant fermés. La succion se fera par le haut du tambour. La disposition décrite permet donc de réaliser avec la plus grande commodité l'alternance des périodes de travail sous pression et sous vide, nécessaire pour la stérilisation. 



   Pour l'introduction de lessive   fratche   dans la machine sans ouvrir la porte 11, les dispositifs suivants sont prévus:
D'après la première solution (fig. 1 et 5) le tourillon 17 est creux et traversé à joint étanche par un tuyau 46 débouchant dans le tambour et participant à ses mouvements de basculement. 



  A l'extérieur du tourillon   17   le tuyau 46 porte un entonnoir 47 et un obturateur, robinet ou   autre:'48.   Un support 49 de forme appropriée fixé sur le palier du tourillon porte un vase jaugeur 50 avec clapet à bille flottante 51, d'un type connu, pourvu à sa base d'un robinet à trois voies 52 permettant de mettre le , vase jaugeur en relation soit avec une alimentation de lessive 53, soit avec le tuyau de déversement 54 sous lequel se trouve placé l'entonnoir 47 quand l'axe du tambour de la machine est horizontal. 



   D'après la deuxième solution (fig.   7)   qui ne comporte pas d'entonnoir, le tourillon creux 17 est muni d'une boite à étoupe 55 à travers laquelle passe le tube 46 et qui permet le basculement de la machine sans faire participer le tube 46 à ce mouvement. Ce tube 46 est relié directement au robinet à trois voies 52 permettant de mettre le vase jaugeur 50 en relation soit avec une alimentation de lessive 53, soit avec le tuyau 46 de remplissage de la machine. 



   Par l'un ou l'autre de ces dispositifs très simples, de la lessive fraîche peut être introduite en quantité déterminée dans la machine en cours de travail, sans que l'intérieur du tambour 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 soit mis en communication avec l'air libre. 



   Cette machine, formant autoclave et qui possède une étanchéité parfaite, est également adaptable au séchage sous vide ainsi qu'au traitement sous vide ou sous pression et à toute température appropriée des objets placés dans le tambour. Cette étanohéité permet notamment de l'employer avantageusement en teinturerie pour le nettoyage ou le dégraissage par des liquides volatils, avec récupération totale des corps volatils employés. 



  Elle permet également la désinfection dans des conditions remarquables d'hygiène pour le personnel. Lorsqu'on voudra se servir de la machine comme essoreuse il suffira de la basculer autour de ses pivots pour amener l'axe longitudinal du tambour en position verticale.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  TILTING AND AUTOCLAVE WASHING MACHINE
This invention relates to washing machines working by sprinkling, of the type described in Belgian patent No. 344,573 of August 19, 1927, comprising a rotating washing drum provided at its periphery with buckets drawing the washing liquid from a fixed outer casing, to pour it onto the laundry to be washed through the perforations of the rotating drum. This is supported at one end only and the free end, not supported, has a central opening for the entry and exit of the laundry.



   These machines with cantilevered washing drum were primarily intended for domestic use or for small installations handling only a relatively low weight of laundry at a time. In addition, the capacity and rather small dimensions of these devices did not justify and did not allow the use of a special loading and unloading device.

 <Desc / Clms Page number 2>

 to be introduced into the machine.



   The object of the present invention is a washing machine operating on the same principle, adapted for treating laundry in larger quantities and more particularly arranged to allow work in an autoclave, under pressure or under pressure. empty., as well as to allow automatic loading and unloading without the aid of a special device.



   The need for work carried out exclusively in isolation is essential in establishments such as, for example, hospitals where objects, linens or clothing, highly contaminated and which require not only washing and disinfection, have to be treated frequently. thorough, but still a thorough sterilization for their subsequent use, the sterilization being obtained by alternating periods of work under vacuum and under steam pressure at high temperature. Working in an autoclave is also an essential condition for the cleanliness of the rooms in which the machines are installed.



   According to the invention, the non-rotating outer casing is pivotally mounted on two journals located on a transverse axis, so that the loading and unloading of the laundry will take place automatically by gravity after tilting of the whole of the laundry. washer drum and its envelope around these journals. Also according to the invention, the arrival and departure of the washing agent which can be a liquid, a fluid or a gas, are effected by one of these journals which for this purpose is hollow and communicates with a supply. appropriate of that liquid, fluid or gas.

   In addition, an ejector or a pump, in relation with the hollow journal and with the interior of the machine, makes it possible to maintain therein a continuous circulation and more generally a displacement of the liquid, fluid or gas, in at the same time as keeping it at an appropriate temperature.



   The invention further includes further improvements to

 <Desc / Clms Page number 3>

 details such as the special watertight closing device of the door, the way in which the rotating drum is supported in its casing, the particular arrangement of the control mechanism directly mounted on the tilting casing so as to be able to participate in its tilting movements, means for creating a vacuum inside the drum without having to first aspirate the liquid collected at the bottom, and means for introducing fresh detergent into the machine without opening the envelope door .



   In the attached drawing:
Fig. 1 is an end view of the machine, from the side of the loading door; the f ig. 2 is a side elevation; fig. 3 is a longitudinal section of the front part of the rotary drum and of its casing; fig. 4 shows, for the record, a half-section of the rotating drum, the shape of which is defined by Belgian patent No. 344,573 of the applicants; fig. 5 is a schematic view of the machine in an inclined position; fig. 6 is a diagram of an exemplary arrangement of the pipes applicable in the case of washing clothes; the rig. 7 shows a variant of a device for introducing fresh laundry.



   1 designates the non-rotating outer casing and 2 the rotary perforated drum or washer drum which rotates inside this casing. This drum carries at its periphery the buckets 3 which draw the washing agent, liquid or fluid, from the lower part of the fixed envelope. At one end, this drum is integral with a control shaft 4 supported by the bottom 5 of the casing. At the opposite end which is open, the rotating drum 2 is supported by the non-rotating casing 1 by means of

 <Desc / Clms Page number 4>

 track rollers 6 (fig. 3) or equivalent device, which has the effect of removing the control shaft 4 from any bending forces, whatever the weight of the load being processed in the drum 2. The opening central 10 of enclosure 1 can be closed by a shutter or a door 11.

   This door can for example be reattached to a bracket 12 which at one end is hinged at 13 on the bottom 9 of the casing and at the other end is provided with a suitable locking 14. The door 11 is fixed to the end of a screw 15 passing through the bracket 12 and carrying a handwheel 16 serving to tighten the door on its seat. It is mounted at the end of the screw 15 with a certain freedom of movement so that it can bear uniformly on its seat and ensure at all points the seal which is essential for working in an autoclave under pressure or in a vacuum.



   One of the main characteristics of the present invention is that the casing 1 is pivotally mounted on two diametrically opposed journals 17-18, so as to be able to take a tilting movement. To control this tilting movement, one of the journals 17 carries a toothed sector 19 or its equivalent, engaged with an endless screw whose shaft carries at its end a handwheel 20. A suitable locking system 21 operated by a hand lever 22 allows locking the machine in the desired position. This control device by sector and tangent screw can be replaced by a mechanical, hydraulic, pneumatic or even magnetic control.



     The journal 18 opposite to that carrying the toothed sector 19 is hollow and is used for the entry of the washing agent into the machine. The rig. 6 shows an example of piping in connection with this journal. The journal 18 is extended by a pipe 23 leading to a three-way valve 24. If, for example, it is washing clothes, a pipe 25 connects the valve 24 with hot water supply pipes, d cold water and

 <Desc / Clms Page number 5>

 laundry, served respectively by taps 26, 27 and 28.



  On the other hand, an ejector or steam pump 29 supplied with steam by the pipe 30 provided with a valve 31, is connected by the pipe 32 with the three-way valve 24 and by the pipe 33 with the drain tube 34 of the machine, provided with the valve 35. At the top of the casing 1 is placed a safety valve 36 limiting the pressure - or vacuum - inside the machine. A discharge pipe 37 with a hand valve 38 makes it possible to drop this pressure or this vacuum at the end of the operation.



   As part of the piping described above must be able to follow the tilting movements of the machine, the necessary arrangements will be made, for example by the judicious use of flexible hoses as well as by the presence, at in the vicinity of the three-way valve 24, a special gland 39 allowing rotation while ensuring the desired tightness. Likewise, since the mechanism which controls the rotation of the drum 2 must also move with the machine, it is mounted directly on the bottom 5 of the casing 1.

   This mechanism will include an electric motor 40 or the like, the movement of which is transmitted to the control shaft 4 of the rotary drum by a suitable transmission comprising usual gear 41 devices, reversing the direction of rotation of the drum, and others in use. in machines of the kind specified.



   The operation of the maohine in the case of washing the laundry is as follows:
Straighten the envelope 1 to bring the opening 10 upwards. Drop the load, close the shutter 11 and return the machine to the horizontal position which is the normal one for washing. Pour into the machine a suitably dosed mixture of cold water, hot water and detergent by an appropriate operation of the taps 26, '27 and 28 and of the three-way tap 24, the liquid level in the casing 1 not in front

 <Desc / Clms Page number 6>

 not exceed the lower part of the washing drum 2. Turn the three-way valve 24 so as to cut off the communication between the pipes 23 and 25 and to establish the communication between the pipe 23 and the steam pump 29.

   Heat the liquid contained in the machine by steam, causing the liquid to circulate which, starting from the low point 34 of the machine, passes through the pump 29 which returns it into the machine through the hollow journal 18 passing through the three-way valve tracks 24. Start the engine.



   At the end of the operation, drain the machine through tap 35, or direct the three-way tap 84 to pipes 32 and 25, open tap 28 and deliver the detergent using steam pressure to a recovery tank in passing through the valve 28. During work the safety valve 36 will limit the pressure inside the machine; at the end of the operation, the pressure can be released by simply opening the valve 38 on the pipe 37.



   To take out the load after washing, open the door 11 and after having released the lock 21 turn the handwheel 20 to tilt the machine by directing the door downwards (see fig. 5). It is preferable to leave the motor running to obtain automatic ejection of the laundry. If necessary, a suitable container or a small trolley can be brought under the machine to receive the laundry.



   In order to be able to fill the vacuum inside the washing drum without having to first suck the liquid collected at the bottom, an additional pipe 42 is provided, starting from the upper part of the drum and ending in the pipe. 33 which connects the outlet of the tamoour to the horn or pump 29. A three-way valve 43 is placed at the junction of the two pipes 33 and 42.



  On the other hand, an ejection pipe 44 controlled by a tap 45 completes the group of hot water and water inlet pipes.

 <Desc / Clms Page number 7>

 cold and recovered laundry, served by taps 26, 27 and 28. To empty, all you have to do is turn tap 43 on 42 and 33, branch going towards the tube 29, tap 24 on 32 and 25, and to open the tap 45, the taps 26, 27 and 28 being closed. The suction will be done from the top of the drum. The arrangement described therefore makes it possible to carry out with the greatest convenience the alternation of periods of work under pressure and under vacuum, necessary for sterilization.



   For the introduction of fresh detergent into the machine without opening door 11, the following devices are provided:
According to the first solution (FIGS. 1 and 5), the journal 17 is hollow and crossed with a tight seal by a pipe 46 opening into the drum and participating in its tilting movements.



  Outside the journal 17, the pipe 46 carries a funnel 47 and an obturator, valve or other: '48. A support 49 of suitable shape fixed on the bearing of the journal carries a measuring vessel 50 with a floating ball valve 51, of a known type, provided at its base with a three-way valve 52 enabling the measuring vessel to be placed in relation either with a supply of laundry 53, or with the discharge pipe 54 under which the funnel 47 is placed when the axis of the drum of the machine is horizontal.



   According to the second solution (fig. 7) which does not include a funnel, the hollow journal 17 is provided with a stuffing box 55 through which the tube 46 passes and which allows the tilting of the machine without involving the tube 46 to this movement. This tube 46 is connected directly to the three-way valve 52 making it possible to put the measuring vessel 50 in connection either with a supply of detergent 53, or with the pipe 46 for filling the machine.



   By one or other of these very simple devices, fresh detergent can be introduced in a determined quantity into the machine during work, without the interior of the drum

 <Desc / Clms Page number 8>

 be placed in communication with the open air.



   This machine, forming an autoclave and having a perfect seal, is also adaptable to vacuum drying as well as to vacuum or pressure treatment and at any suitable temperature of objects placed in the drum. This etanoheity makes it possible in particular to use it advantageously in dyeing works for cleaning or degreasing by volatile liquids, with total recovery of the volatile bodies used.



  It also allows disinfection under remarkable hygienic conditions for the staff. When you want to use the machine as a wringer it will suffice to tilt it around its pivots to bring the longitudinal axis of the drum to a vertical position.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1. Une machine à laver travaillant par aspersion, avec tambour laveur à augets tournant à l'intérieur d'une enveloppe non rotative, caractérisée par le fait que le tambour rotatif avec son enveloppe, constituant autoclave, est monté à pivot autour de deux tourillons, dans le but de permettre le travail avec la tambour et son enveloppe en position horizontale pour le lavage, en position verticale pour l'essorage, ainsi que d'incliner à l'angle voulu la machine pour produire l'entrée et la sortie automatiques du linge sans le secours d'un appareil spécial. 1. A washing machine working by sprinkling, with washing drum with buckets rotating inside a non-rotating casing, characterized by the fact that the rotating drum with its casing, constituting an autoclave, is pivotally mounted around two journals , in order to allow work with the drum and its casing in horizontal position for washing, in vertical position for spinning, as well as to tilt the machine at the desired angle to produce automatic entry and exit laundry without the aid of a special appliance. 2. Une machine à laver comme spécifié en 1, caractérisée par le fait que l'un des axes de pivotement de la machine est creux et constitue organe d'admission de l'agent laveur ou nettoyeur dans la machine. <Desc/Clms Page number 9> 2. A washing machine as specified in 1, characterized in that one of the pivot axes of the machine is hollow and constitutes a member for admitting the washing or cleaning agent into the machine. <Desc / Clms Page number 9> 3. Une machine à laver comme spécifié en 2, caractérisée en outre par le fait que l'axe creux d'alimentation ainsi que l'intérieur de l'enveloppe sont en relation avec un éjecteur permettant, pendant le ronctionnement de la machine, d'y entretenir un déplacement du fluide, à une température et à une pression appropriées. ' 4. Une machine à laver comme spécifié aux titres précédents, caractérisée par le fait: a) que les tuyauteries d'arrivée et de circulation de l'agent laveur où nettoyeur comprennent des éléments flexibles ou rotatifs participant aux mouvements de basculement de la ma- chine ; b) que le mécanisme de commande de la rotation du tambour est directement monté sur l'enveloppe basculante de manière à participer à ses mouvements. 3. A washing machine as specified in 2, further characterized by the fact that the hollow feed shaft as well as the interior of the casing are in connection with an ejector allowing, during operation of the machine, to maintain fluid movement therein, at an appropriate temperature and pressure. ' 4. A washing machine as specified in the previous titles, characterized by the fact: a) that the inlet and circulation pipes of the washing agent or the cleaner comprise flexible or rotating elements participating in the tilting movements of the machine. china; b) that the drum rotation control mechanism is directly mounted on the tilting casing so as to participate in its movements. 5. Une machine à laver comme spécifié en 1, dans laquelle le tambour rotatif est supporté à son extrémité libre par l'enveloppe extérieure par un moyen tel que des galets de roulement portés par cette enveloppe. 5. A washing machine as specified in 1, in which the rotating drum is supported at its free end by the outer casing by means such as track rollers carried by this casing. 6. La disposition d'un tuyau partant du haut du tambour, rejoignant la trompe ou pompe à vide en passant par un robinet à trois voies, et d'un tuyau d'éjection pouvant être mis en relation avec la trompe ou pompe, dans le but de permettre de faire le vide dans le tambour de la machine sans aspiration préalable du liquide amassé au fond. 6. The provision of a pipe starting from the top of the drum, joining the pump or vacuum pump passing through a three-way valve, and an ejection pipe that can be put in relation to the pump or pump, in the aim of enabling a vacuum to be created in the drum of the machine without prior suction of the liquid collected at the bottom. 7. Un dispositif d'alimentation de lessive fraîche compre- nant, comme première solution, un tuyau d'introduction traversant l'un des tourillons creux de la machiner un entonnoir terminant ce tuyau, et un vase jaugeur à bille flottante placé audessus de l'entonnoir quand celui-ci se trouve en position ver- ticale. <Desc/Clms Page number 10> 7. A device for feeding fresh laundry comprising, as the first solution, an introduction pipe passing through one of the hollow journals of the machine, a funnel terminating this pipe, and a measuring vessel with a floating ball placed above the machine. funnel when it is in a vertical position. <Desc / Clms Page number 10> 8, Une variante du dispositif d'alimentation de lessive fraîche, d'après laquelle le tube de remplissage ne participe pas à la rotation de la machine, passe dans une botte à étoupe dont est muni le tourillon creux, et est relié à un robinet à trois voies permettant de mettre le vase jaugeur en relation soit avec une alimentation de lessive, soit avec le dit tube de remplissage 8, A variant of the device for feeding fresh laundry, according to which the filling tube does not participate in the rotation of the machine, passes through a stuffing bundle with which the hollow journal is provided, and is connected to a tap three-way allowing the measuring vessel to be connected either with a detergent supply or with the said filling tube
BE411783D BE411783A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE411783A true BE411783A (en)

Family

ID=75667

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE411783D BE411783A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE411783A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20040244438A1 (en) Washing machines
GB2382821A (en) Washing machine casing mounting
US1580778A (en) Washing machine
FR2532962A1 (en) DRUM WASHING MACHINE WITH AUTOMATIC CONTROL
FR2556952A1 (en) DISHWASHER FOR HOUSEHOLD USE
BE411783A (en)
EP0401181B1 (en) Process and installation for automatic and continuous washing of feathers
US2339345A (en) Laundry machine
US3285038A (en) Laundry machines
US2557966A (en) Tumbler type clothes-washing machine having continuous liquid flow
US1966213A (en) Washing machine
US2147302A (en) Combined washer and drier
US1775879A (en) Cylinder laundry machine
EP0541464B1 (en) Continuous batch washing machine for textiles or similar
CN108842366A (en) A kind of tumbling-box washing machine
CH324167A (en) Washing machine
FR2740477A1 (en) TREATMENT MACHINE, ESPECIALLY TEXTILE, INCLUDING A REMOVABLE TANK AND A FIXED TECHNICAL TERMINAL
US1227578A (en) Washing-machine.
FR2784401A1 (en) AUTOCLAVE OF FABRIC DYEING ON FABRIC
FR2641799A1 (en) Installation for cleaning textile articles, and particularly rugs and tapestries
CH227112A (en) Washing machine.
US2561120A (en) Laundry machine construction including a diaphragm extractor
CH211102A (en) Method for washing linen and other similar goods, and machine for carrying out this method.
SU276354A1 (en) MACHINE FOR WASHING TABLE APPLIANCES
BE436807A (en)