BE407784A - - Google Patents

Info

Publication number
BE407784A
BE407784A BE407784DA BE407784A BE 407784 A BE407784 A BE 407784A BE 407784D A BE407784D A BE 407784DA BE 407784 A BE407784 A BE 407784A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
grid
mechanical
arm
movement
support
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE407784A publication Critical patent/BE407784A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23HGRATES; CLEANING OR RAKING GRATES
    • F23H9/00Revolving-grates; Rocking or shaking grates

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "   Procéda   et dispositif pour entretenir un feu, en particulier un feu de combustible maigre difficilement inflammable, sur. une   grille".   



  Priorité d'une demande de brevet   déposée   au Danemark, le 10 février   1934.-         
Le combustible maigre   difficilement   inflammable, comme   l@   menu de ooke, le charbon   maigre,     etc.,   n'a trouvé en pratique pour ainsi dire aucun emploi ni dans les installations de chai fage oentral, ni dans les installations de foyers industriels malgré sa valeur considérable comme combustible;

   la raison en est sans aucun doute que lors de l'utilisation   actuellement   souvent répandue de dispositifs de foyers mécaniques, les dis. positifs de foyers connus jusqu'à présent ont déterminé la na ture du chauffage au lieu qu'on se soit bien mis devant les yeux comment le chauffage   à   l'aidé de   combustible   de ce genre en   conséquence   se fait le mieux et qu'on ait établi ensuite/le dispositif de foyer mécanique correspondant . 



   C'est ainsi qu'un fou ne peut s'alimenter avec du   oombus   ble maigre difficilement inflammable au moyen dun foyer à ch 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 gement par le dessous, parce que le   combustible   de ce   genre   qui est refoulé par le dessous vers le haut à travers le milieu du feu n'est pas encore allumé lorsqu'il parvient à la partie supérieure de la couche de   combustible.   Le feu 
 EMI2.1 
 sers, donc incandescent, au bout de peu de temps, seuleL.15nt le   Ion;?   des cotas latéraux et s'éteindra bientôt   oomplète-   ment. 



   L'emploi d'un magasin en cuve hors duquel le combusest, destiné à descendre en concordance avec la vites- se avec laquelle il brûle à la partie inférieure produira 
 EMI2.2 
 d'une manière analogue que le combustible nouve llel!Ent amena, qui se répartit en cône en-dessous de la cuve, par- vient à s' enflam...1er seule-.aent au bord de la base du cône. 



  Pour ce qui concerne finale.i2nt les dispositifs de foyers dans lesquels une grille en chaîne   ouune   grille en gradin 
 EMI2.3 
 mobile prend le oOubllstiole en un courant s'écoulant d'un plhn incliné ou d'un orr--Llie analogue, ces dispositifs ne sont pas utilisables non plus pour le combustible maigre 
 EMI2.4 
 difficilement inflannjable par le fait qu'un semblable dis- positif, dans le oas où il doit avoir une capacité appro- priée   à sa   grandeur, ne permettrait pas aux différentes 
 EMI2.5 
 particules du combustible d'être exposées suffisa;::

  ent lonü- temps à l'arche d'allumage,   c'est-à-dire   que l'allumage ne peut se propager avec la même vitesse que celle avec laquel- le se produit   l'amenéee   combustible et   qu'un   entretien du feu est par conséquent   incessible.   
 EMI2.6 
 



  Il a #Q,intenant été découvert que du oahbuslinle maigre diffioilel:1ent infla;:ttl1aiJle peut se brûler très bien en feu continu sur une grille (avec ou sans vent par le dessous), lorsqu'on alimente le feu par le fait que de temps en   temps   et en réalité assez souvent - du nouveau combustible est mis en   ruissellement   en une couche relativement mince et 
 EMI2.7 
 tout à ftzit régulière à la partie supérieure du ooïbusti.le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 se trouvant déjà en pleine incandescence sur la grille. 



  En concordance avec ce principe, la présente invention com- prend d'une part un   procède   pour entretenir un feu, en particulier un feu de   combustible   maigre difficilement inflammable, sur une grille , caractérisé en ce que de temps en temps, on fait ruisseler du   combustible   nouveau en une couche tout à fait régulière et relativement   mince   à la partie supérieure du   combustible   se trouvant déjà en pleine incandescence sur la grille, et d'autre part un dis- positif mécanique de chauffage pour la réalisation du pro- cédé et caractérisé en conséquence essentiellement par la combinaison d'un dispositif' mécanique de ruissellement de combustible, d'une grille pouvant être déplacée sous la cuve de ohute de ce dispositif dans un sens absolu ou rela- tif,

   et de dispositifs de commande du dispositif de ruis- sellement   edu   mouvement des pièces en question l'une par rapport   à     l'autre,   de telle manière que l'on obtient un mouvement intermittent et de telle: manière que le ruisselle- ment du combustible se fait pendant ce mouvement. 



   Pour être complet on fera, remarquer encore que l'on ne doit pas comparer un foyer à projection avec le procédé en question vu que ni avec des pelles à main ni avec des pelles mécaniques il n'est possible de répartir le nouveau combustible tout à fait   régulièrement   à   la   partie   supérieu-   re du   combustible   déjà incandescent. 



   Un exemple de réalisation d'un dispositif de foyer mécanique suivant la présente invention ainsi que des exem- ples de réalisation de détails pour celle-ci sont représen- tés aux dessins. 



   La   fi.   1 montre une coupe longitudinale verticale dans une installation de foyer à dispositif mécanique de   chargement,   pour   combustible   mai gre difficilement inflamma-   ble.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  La fig. 2 montra une vue de dessus, en partie en coupe 
 EMI4.1 
 horizor,tal3. 



  La i. 3 est une ooupe transversale dans la mese installation par la li-ne 3X3 III-III des figures 1 et 2. 



   La. fige 4 montre une installation en vue de face. 



   La   fige     5   est une coupe longitudinale dans un exemple de réalisation modifié de la grille ,aveo une coupe dans 
 EMI4.2 
 . le tuyau à vent avec tige de ooijaano. 



  La fig. 6 est un-3 représentation sohéinatique d'une dis- position pour l'avance.-ent de la. grille par traotion d'une chaîna . 



  La fj,ç. 7 est un exemple de r Galisation modifié de ce dispositif, -ralalaent en re;?r3senta tion schématique . 



  La .ß. 8 est un Lléoanisme dl a.oooupler2ent et de ohb.1.1re- ment de w.a che pour un dispositif de foyer oonaandé par ti- ge filetée. 



   La fig. 8a montra des parties d'une réalisation modi- fiée de ce mécanisme. 
 EMI4.3 
 



  La fig. 9 nontre un L.:éoanisr# d' aooouplement et de ohange:#nt de marche pour un dispositif de foyer à traction par chaîne. 



   La fig. 10 est un détail de ce mécanisme . 
 EMI4.4 
 La fige 11 montre un exeIL>.pl'3 de réalisation modifié pour le raccordement entre le tuyau à vent et la   chambre   à vent. 



   La   fige   12 montre une   coupe     verticale   par une partie du dispositif de foyer avec charrue à soorie . 
 EMI4.5 
 



  La zizi. 13 montr8 thé u:.êr# dispositif en vue de dessus, en partie en coupe . 



  La îi;;, 1. montre un dispositif de ruissellement du 00.'- o...stible avec cuve de chute pivotante. 



   Dans l'installation aux   fige   1 à 4 - un foyer oentral pour une installation de   chauffage -,   on a désigné 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 par 1 une chaudière en forme de selle enfermée dans un massif de maçonnerie et comportant une   chambre   d'eau 2 et un   canal   de foyer 3 . Ce dernier se termine dans le sens vers l'avant de la chaudière par une sortie d'avant-foyer emmure ou de chambre 4 qui sert, comme on l'explique dans la suite, de chambre d'extraction de la grille tandis que le canal de foyer 3 sert de chambre de combustion. 



   La   chambre   d'extraction peut être surmontée d'une arche d'allumage 104 et servir ainsi à la fois de ohambre d'allumage pour accélérer l'inflammation par la chaleur rayonnée par l'arc   d'allumage .   



   La grille 5 est exécutée sous la forme d'une grille plane en éléments de grille pourvus de trous de vent, qui sont   supportas   dans un ohassis 6 qui présente derrière un autel 7 et le long des cotés, des parois dressées verti- calement, un peu inclinées vers l'extérieur 8, avec un revê- tement réfractaire et qui est lui-même supporté sur un ohariot 9 qui peut être conduit en va-et-vient avec les pièces montées ou supportées ,sur lui au moyen de dispositife de   commande   appropriés , sur des galets 10 ou dans des   coca-   mandes appropriées à la partie supérieure d'un bâti infériet 11, le transport se faisant   notamment   de la chambre de combustion 3 dans la chambre d'extraction 4 mentionnée plus haut et de cette dernière de nouveau dans la chambre de oombustion.

   La grille peut également être réalisée sous la forme d'une grille en   chariot   sans qu'il soit exclue que le châssis 9 lui-même puisse être pourvue de galets. 



   Bans l'exemple de réalisation représenté, le chariot 9 est pourvu d'un fond étanohe 12 de sorte   qu'informe   avec la grille et son châssis un corps de chariot fermé 5, 6, 9,12 qui enferme une chambre de vent 13 à laquelle du vent par lE dessous venant   d'uno     soui'flerie   appropriée est amené par un tuyau coulissant télescopiquement 15, 115 dont l'intérieur 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 est en communication avec la chaire en question par un canal de liaison 16 ( dans le tuyau 17 ) disposé à l'extré- mité postérieure du tuyau et débouchant dans le fond du châssis du chariot.

   Pour assurer une liaison étanche à l'air entre le   châssis   9 du chariot et le ohassis de grille 6   monté   sur   celui-ci ,   on a incorporé dans le joint un cor- don d'asbeste 18   k   dans une rainure de la partie inférieure du châssis -. 



   La grille est alimentée en nouveau combustible au moyen d'un dispositif de ruissellement prévu au-dessus de la voie de grilla . Dans l'exemple de réalisation représenté, ce dispositif consiste en une table d'alimentation connue, c'est-à-dire une trimie de chargement 19 dont le fond est une palette   coulissante   20 mise en mouvement de   va-.et-vient   par une   commande   appropriée et qui lors du mouvement de recul   débite   le long; da son arête antérieure le   combustible   en un courant régulier correspondant à la labeur de la palette ,   vrs   une cuve de descente 21 . La palette de glis- sement reçoit avantageusement un mouvement rapide de seooue- ment.

   En cas de commande synchrone du dispositif de ruissel- lement et du mouvement de la grille, en tenant compte de ce que le ruissellement de combustible se produit seulement lorsque la grille se meut en-dessous de la cuve de descente, on   obtient   ce résultat que le combustible se pose en une cou- che tout à fait plane et relativement mince par dessus la grille portant le   combustible   incandescent. 



   La chambre à vent sous la grille peut être subdivisée comme on l'a   représenté à   la fig. 5 au moyen de olapet s 22   réglables   de l'extérieur et tournant en chambres 13a , 13b et 130. 



   Ces clapets peuvent éventuellement être relevés sous la grille en vue de   fermer   une partie quelconque de la face inférieure de   celle-ci   en vue de pouvoir régler ainsi la com- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 bustion sur les   différentes   parties de la grille ( gril à zones ou à   chaires ) .   



   Le dispositif de commande pour la grille consiste dans l'exemple de réalisation suivant les figures 1 à 5 en une vis sans fin 25 ne pouvant pas se   déplacer   dans sens longitudinal , mise en rotation alternativement dar. un sens et dans l'autre,   actionnée   par intermittences au moyen d'un   mécanisa   d'accouplement et de renversemen de marche 24 réglable, décrit plus loin en détail, et   par un moteur 23 ;

   unepièce 26 reliée rigidement au cha-   riot sert d'écrou pour cette   vis ,   de sorte que lors de rotation de la tige filetée dans un sens, le chariot est conduit vers   l'avant   dans la chambre d'extraction 4, tan- dis que lors de la rotation subséquente de la tige dans 1 tre sens le ohariot est guide de nouveau vers l'arrière jusque dans sa position normale dans la   chaire   de combus- tion 3. 



   La tige filetée 25 est avantageusement disposée (comm le montre la fige 5) dans le tube à vent   télesoopique   qui est   constitué   à oet effet de deux paires de tubes ooulissa co-axialement par paire 15 ,   115   et 15' ,115' , de sorte que la section transversale de l'espace pour le vent dévie] annulaire.   Laige   filetée se place alors dans la partie an- térieure 15' da la paire de tuyaux intérieurs et l'écrou 2( à l'extrémité antérieure de la partie postérieure 115 de la même paire de tuyaux. 



   Le dispositif de commande pour le dispositif de ruisse   lement   de   combustible     oonsist' -   dans l'exemple de réalisa- tion suivant les   fig.   1 à 4 - en un arbre 27 mis en rotation   danun   sens et dans l'autre alternativement, en synchronisme avec la vis 25, par le mécanisme   d'accouplement   et de change ment de marche 24 mentionné ci-dessus, au moyen du moteur 23 également mentionné, arbre qui est pourvu d'un   bout on   de manivelle 28 et   actions   

 <Desc/Clms Page number 8> 

   laite   d'un levier à deux branches 30 dont l'autre extrémité est reliée par une tige 31 à la palette 20 du dispositif de   ruissellement.   Le uouton de manivelle 28 peut être 
 EMI8.1 
 r;

  µla,le sur l'arbre 27 de sorte qu'il peut être déplaa é de 180  autour de celui-ci de telle façon qu'on peut ohan- gel le disposiUf d3 ruissellement pour qu'il débite à volonté du oombusti-ole pendant le mouvei nt vers l'avant de la grille ou pendant son tsouvement de recul ou vice- versa. 



   A la   plaoe   du dispositif de   commande   mentionné ci- 
 EMI8.2 
 dessus comportant une tige filetée , on peut enployeqkga- 
 EMI8.3 
 lement, oosme le rnontre'les fig. 6 et 7, un tambour de commande 32 mis en rotation par intermittences , par un moteur au moyen d'un dispositif de commande et de change- ment de marche réglable approprié , tambour qui enroule sur   lui-même   un câble ou une chaîne 33, dont l'extrémité postérieure est reliée au chariot 5, 6, 9 . 



   A la fige 6, le chariot se meut sur une rampe 34 s'élevant vers l'avant de telle façon que lors qu'après le guidage vers l'avant le tambour de commande est détaché 
 EMI8.4 
 du±noteui , le ohariot recule de lui-même. 



   A la fige 7,le ohariot est pourvu d'une tige 35 s'avançant à l'avant du foyer, à l'extrémité antérieure de laquelle est fixée un câble 36 ou une pièce analogue pas- sant sur le tambour de commande et dont l'autre extrémité passe sur une poulie de câble 37 tournant sur un arbre fixe et est chargé d'un poids 38 (ou bien ce qui n'est pas re- 
 EMI8.5 
 présents toutefois) est reliée à l'extrémité d'un ressort en fixé à son autre extrémité, de sorte que lorsque le tambour de commande est désaocouplé du moteur après   avancement   du chariot, le chariot est attiré vers l'arrière 
 EMI8.6 
 par la force enunagé;,sin4e dans le poids ou dans le ressort. 



  On peut mentionner déjà ici que le dispositif d'accou Plelnent et de ohar¯e:.ent de rg---rohe Té3llGJle intervsnant 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 dans le dispositif de commande pour le chariot ( et pour le dispositif de ruissellement) estiétabli de telle façon que par le changement de la position d'une poignée de régla- ge 39 se trouvant dans le mécanisme ,la durée de   l'inter-   valle de temps entre l'avancement du   chariot   peut varier et par la manoeuvre d'une autre poignée 40 ou organe   anàlo-   gue, la longueur du trajet de la grille et éventuellement aussi la durée du temps pendant lequel elle se trouve dans la positon antérieure, peuvent être réglée ,tandis que par réglage du moteur on peut faire varier la vitesse du mou- vement du chariot. 



   Les   fige   8 et 9   représentent deux   exemples de réalisa- tion différents pour des mécanismes automatiques d'accouple- ment et de changement de marche pour dispositifs de foyer suivant l'invention; la fig. 8 montre un   mécanisa     oonve-   nant en particulier pour les dispositifs de foyer actionnés par tige filetée (voir fig. 1-5), et la fig. 9 un autre mé-   canisme     oonvenant   en partioulier pour les dispositifs ac- tionnés individuellement ( voir fige 6 et 7) . 



   La soufflerie est dans les deux cas reliée directement au moteur. 



   Dans le mécanisme suivant la fig. 8, le moteur 23 ac- tionne au moyen de   l'arbre   de via sans fin 41 et de la roue de vis sans fin 42   constatant   l'arbre   43   avec les roues den- tées coniques 44 montées sur cet arbre et qui sont en liai- son, en deux points diamétralement opposés, avec deux autres roues coniques 45 et 46, montées   librement   sur la tige file- tée 25,   tandis'que   sur la   même   tige, on a prévu un   élément   d'accouplement à friction 47, double, pouvant coulisser entre les deux roues 45 et 46,   ..:ais   sans pouvoir tourner;

   oet élément peut être conduit d'un côté à l'autre au moyen d'une tige de changement de marche 48 entre les deux roues dentées en vue de l'accouplement de la tige filetée à l'une 
 EMI9.1 
 r; vç 0;::,,'1 1 t 0"::1.,,+ VII- A- - - ott, 1\ Zr 1-- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 filetée est, suivant les cas, mise en rotation dans   l'un   ou l'autre sens et, en cas de disposition de la commande dans une position médiane est complètement désaccouplée et reste donc immobile. 



   La   commande   automatique de la tige de changement de marche 48 se fait de   lière   suivante : 
La tige de changement de marohebui tourne sur un pivot 49 est actionnée par un ressort 50 qui tend à maintenir la pièce de commande 47 appliquée oontre   la.   roue dentée 44, pour produire une rotation de la tige filetée en vue de la rentrée du chariot dans la chambre de combus- tion. 



   La tige filetée possède, outre le filetage principal 51, un court pas de vis 52 , d'inclinaison opposée,En prise   aveo   ce dernier est disposé un segment de vis sans fin 53 fixé sur son arbre de rotation 27 ( qui sert en même temps d'arbre de commande) du dispositif de   ruissellement -   voir   ci-dessus ).   Ce segment de vis sans fin possède un bras 54 qui est relié par une tige 56 pourvue d'une fente fermée 55, à   l'extrémité   de la tige de changement de marche 48 qui présente un pivot 57 s'avançant dans la fente en question .

   Lorsque par suite de la rotation de la tige file- tée dans le sens ici mentionné, le chariot a été conduit progressivement à fond dans la chambre de combustion, le segment de vis sans fin 53 s'est en même temps déplacé vers   l'avant   d'une quantité telle qt le bras 54 a en conséquence tourné en arrière d'une quantité telle que finalement, contre la traction du ressort 50, la tige 56 aura amené la tige de changement de marche 48 vers sa position médiane , au point que l'accouplement entre la tige filetée et les pièces 44 - 47 ainsi que la rotation de la tige filetée oessent. 



  Cette dernière position delà tige de changement de marche est représentée à la fig. 8 et cette tige reste dans cette posi- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 tion jusqu'à la suite du mouvement. 



   Sur l'arbre 42 actionné constatent, on a prévu une ves sans fin 58 . Cette vis est en prise avec une roue de vis sans fin 59 qui actionne une roue à rochet 62 au moyen d'une bielle 61 reliée à un support de cliquet 60. A l'arbre de rotation 63 de la roue à rochet 62 est fixé un bras 64 qui, à chaque rotation de la roue à rochet, actionne un galet 65   prvu   sur la tige de changement de marche 48 et fait ainsi basculer la tige de   changement   de marché jusque dans l'autre   Positiorfextérieure,   avec ce résultat que la tige filetéè 25 est alors accouplée à la roue dentée 44 et est mise en rota- tion par celle-ci en sens inverse et   amène   donc le chariot dans la   chancre   d'extraction.

   Dans cette position différente; la tige de changement de marche est saisie par un crochet d'arrêt 66 . Ce crochet est prévu à l'extrémité d'un bras 67 d'un levier à deux branches  67, 68   dont l'autre branche 68 est   influencée   par un poids 69 ou un ressort qui tend à maintenir le crochet en prise avec la tige de   changement   de marche -et   maintient   par conséquent cette dernière dans la seconde position extérieure mentionnée . 



   Lorsque la grille a été amenée progressivement   daazs   sa position antérieure dans la chambre d'extraction , le segment de vis sans fin 53 a en   même   temps   tourne   vers l'arrière d'une quantité telle qu'un bras 70   relié à   cellui- ci s'est   avança   de telle façon qu'il rencontre l'extrémité du levier 68 et la soulève. Il en résulte que le   orochat   66 libère la tige de   changement   de marche qui alors   s'efforce   sous l'action du ressort 50   parvenir   dans sa position trême opposée ( celle   mentionnée   en premier lieu). 



   Lors de la rotation mentionnée ici du   se'mont   53,   le @ra@   
54 aura   tourna     également     dans   la direction de la tige de changement de marche, mais sans actionner celle-ci par le fait aue la tige 56   'oeuf   glisser le long du -pivot 57 vers 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 l'avant jusqu'à ce qu'au moment de la libération du crochet,   le/   pivot se trouve à l'extrémité interne de la fente et puisse donc   à   cet instant glisser vers l'avant dans la fente de la lon- gueur nécessaire. 



   Lors de la rotation se produisant alors de la tige filetée en vue d'un nouvel avancement de la grille,et de la rotation si- multanée vers l'avant du segment de vis sans fin 53,la tige 56 se déplace alors librement le long du pivot 57 et seulemnt pour finir lorsque la paroi antérieure de délilimation de la fente vient buter contre   livot,la   tige 56 entrainera avec elle,comme      on   l'a   décrit, le pivot 57 et avec lui la tige de changement de marche 48. 



   La tige filetée change donc automatiquement de sens de rotation pour conduire la grille alternativement vers l'avant et 
 EMI12.1 
 av-amu-W 1 vers 1.arrière,e(le mouvement de rotation pour 1' W&mn&Mt de la grille est amorcé seulement après que le charoit est resté im- mobile un certain temps dans la chambre de combustion. 



   La durée de l'arrêt de la grille dans la chambre de combus- tion est déterminée par la vitesse de rotation de la roue à rochet 62.Cette vitesse de rotation et par conséquent la durée de cet arrêt peuvent être modifiées au moyen d'un bouclise 72 pouvant tourner autour de l'arbre de la roue à rochet et qui couvre une partie de la circonférence de la roue à rochet et peut être mis en position au moyen d'une poignée 39 (fig,1,2 et 4) de telle façon qu'il couvre un nombre quelconque des dents de la roue qui se trouver ut dans le secteur décrit par le cliquet   moteur.Plus   est grand le nombre des dents ainsi couvertes plus est petit l'angle de rotation de la roue à rochet correspondant à cha- que rotation de la roue de vis sans fin et plus doit être grand le nombre de tours du moteur pour produire une rotation totale de la roue à rochet. 



   La longueur du trajet de la grille peut se régler également, et cela par variation de l'angle entre les   deux b res   54 et   70'.   

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   Dans ce but l'un des deux bras,70,est réglable par rapport à l'autre au moyen d'une poignée de serrage 40 (voir fig.2). 



   Dans le mécanisme décrit ci-dessus, das que la grille a été amenée complément vers l'avant dans la chambre d'extraction, le mouvement de recul commence immédiatement. Dans le cas où il semblerait désirable pour permettre au feu de céder de la cha- leur à l'arche d'allumage,de faire s'immobiliser la grille éga- lement pendant un certain temps réglable dans sa position anté- tieure, ceci peut être obtenu,comme on l'a représenté à la figure 
8a ,par le fait que dans le mécanisme d'accouplement et de ahan- gement de marche on maintient la tige de changement de marche en équilibre dans sa position médiane au moyen de deux ressorts 
50 dé même force agissant chacun dans un sens,et d'autre part par le fait qu'on munit la roue à rochet 60-64 non pas d'un bras mais de deu x bras parmi lesquels l'un 64a est réglable par rap- port à l'autre 64 et tend,

   par des organes intermédiaires appro- priés 48a,48b à faire tourner la tige de changement de marche 48 dans le sens du bras fixe tandis qu'également à l'autre position ebterne de la tige de changement de marche on prévoit pour celle- ci l'immobilisation à crochet d'arrêt 66a et on établit cette dernière de telle façon que par des organes appropriés   intermé-   diaires,elle peut être dégagée du bras fixe du segment de vis sans fin lorsque ce dernier a été ramené dans sa pasition de départ après que la tige de commande a effectué le même nombre de tours que précédemment mais en sens opposé. 



   Dans le mécanisme d'accouplement et de changement de marche représenté à la figure 9,pour le dispositif de foyer du genre re-   présenté   aux fig.6 et 7, on a désigné comme précédemment par 23 le moteur.La commande du moteur se fait par une courroie 73 qui se déplace automatiquement au moyen d'un passe-courroie 74 d'une des deux poulies de commande 75 et 76 à l'autre;ces deux poulies seront désignées dans la suite comme étant la poulie fixe et la poulie folle. 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



   Sur le moyeu 77 de la poulie folle 75 est   diosée   une vis sans fin 58'.Cette dernière est en prise avec une   roui(le   vis sans fin 59' qui actionne par saccades au moyen d'une biel- le   60'reliée   à un support de cliquet 61',une roue à rochet 62';

   la périphérie de cette roue est couverte partiellement par un bouclier 72 qui,en vue du réglage du nombre de tours de la roue à rochets peut être mis en position au moyen d'une poignée 39' de telle manière qu'il couvre un nombre quelconque de dents de la roue qui se trouvent dans le secteur décrit par le cliquet de commande.Sur l'arbre 63' tournant avec les cliquets,on a 
 EMI14.1 
 vPzéù+ prévu un bras 64*qui coopère pour chaque xateb"-n de la roue à rochet avec un galet 65' qui est disposé sur une tige   couliez   sante portant le passe-courroie (tige de changement de marche   48').Contre   la pression du ressort   50' ,ce   bras 64'.

   déplace le gallet 65' en vue du passage de la courroie de la poulie folle sur la poulie fixe.La courroie est ainsi déplacée jusque dans une position dans laquelle elle est amenée en prise avec un crochet 66' la retenant momentanément et qui est prévu à l'ex- trémité d'un bras 67' d'un levier à deux branches 67'68' ,dont l'autre branche est chargée d'un ressort ou d'un poids pour as- surer la prise du crochet avec la tige du changement de marche. 



  Ce bras 68' se trouve dans la trajectoire d'un bres de soulève- menet 70' qui est mis en   rabat ion   par moments pour coopérer avec l'extrémité du bras de levier   68'.,ce   qui a pour résultat que le crochet   66'   est amené de nouveau hors de prise avec la tige de changement de marche 48',qui revient   a.lors   dans sa position ini- e tiale sous l'influence du ressort 50',en ramenant ainsi la   courroi   de la poulie fixe sur la poulie folle. 



   Le bras de soulèvement 70' est coaxial avec une roue de vis sans fin ou un segment de vis sans fin 53'par rapport auquel il peut êmre mis en rotation et réglé.Cette roue de vis sans fin ou ce segment de vis sans fin est en prise avec une roue de vis sans fin 52' sur   l'@rbre   25' de la poulie fixe,lequel arbre 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 porte également le tambour de commande 32 sur lequel on enroule la chaîne 33 ou la pièce analogue reliée au cha- riot et servant à l'avancement de   celui-ci.   Dès que la courroie a été amenée sur la poulie fixe 76, on met l'ar- bre 25' en rotation et la chaîne 33 s'enroule sur le   tara   bour de   commande   en entraînant ainsi le chariot vers le haut de la rampe (voir fig.

   7)   ou@bien   en soulevant ainsi le poids 38 du cordon 36 placésur le   tambour   de commande (fig. 8). Avec l'arbre 25' tourne également la vis sans fin 52' et aussi le segment de vis sans fin 53' avec le bras 70' lequel coopère alors avao le levier 67', 68' pour la libération de la tige de   changement   de marche .

   Il   en/résulte   que la courroie est déplacée et par conséquent l'arbre de commande 25' reste immobile, pour immédiatement après être rois   en\rotation   en sens inversa sous l'action de la traction exercée par le chariot dans la ohaine ou de la traction du poids 38 dans le   cordon   36, ce qui a pour résultat que le segment de vis sans fin tourne également dans le sens inverse et ramène le bras de soulèvement 70' dans sa position initiale. 



   La durée de l'arrêt du   chariot   de grille dans la po- sition postérieure se règle au moyen de la poignée 39'. 



   En vue de permettre le réglage de la longueur du tra- jet du ohariot, le bras de soulèvement 70' est réglable par rapportà l'arbre 27' du serment de vis sans fin au moyen d'une poignée serrable 40'(voir   fi. 10).   



   Au lieu d'être disposa de façon à pouvoir se   contrao-   ter télescopiquement comme le montrent les fig. 1 et 5, le tube à vent peut consister en unepartie ant  fleura   et une partie postérieure reliées ensemble par un soufflet. Finale- ment le tuyau à vent peut consister, comme le montre la fig.   11 ,   en deux parties - une partie fixe et une partie mobile - qui se séparent lors de   l'avancement   du chariot, 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 
 EMI16.1 
 l#.1S qui s'accouplent de nouveau autoinatiquement lorsque le chariot revient dans sa position no xnale dans la chaire de aonïoustion.

   La partie fixe 80 pràsinte à oet effe-. une tubulure 81 dirigée vers l'avant tandis que la partie mobile 17, qui enfeii-ie le canal d'3 liaison 10 dëtxouohant dans la chambre de vent 13 du chariot, présente une tubulure 82 dirige vers l'arrière et ooaxial à la tubulure 81. Le dia- mètre intérieur de la tubulure 82 correspond   exactement   
 EMI16.2 
 au dial-iùtre extérieur de la tubulure 81.1 l'entrée ft de la tubulure 81 est disposée une soupape 83 ooumandse suivant l'axe de la t.âo,Jiuoee, sa s'ouvrait en s'écartant de 1± tubu- lure oontre 10. pression d'un ressort$t À et dans la tubulure 82 on a dispose axial'aaent une broche de butée 84.

   Lorsque lors du r3wal du chariot dans la position normale dans la ohaNbre de oo.bustinn,les deux tubulures s' enboitent l'une dans l'autre, la broche de butée 84 renoontre la face anté-   rieur:   de la soupape et ouvre pendant la parnière partie du mouvement de recul du chariot, la soupape de sorte que le vent du tuyau à vent 80 parvient par la soupape, la tubulure et 
 EMI16.3 
 la pièce 17 dans la oho-obre à vent 13 du chariot , tandis qu'en cas de nouvel aV;:J:100lJ.ent du ohariot, la soupape se ferme de nouveau au:l1i07izatique.lent avant que les deux tubulures aient été amenées hors de prise. 



   On a   représenta   aux fig. 1-3, 5 et 6, une grille plane. 



  La grille peut être de n'importe quelle construction connue, 
 EMI16.4 
 e-lcx par eX8l.:.:pld une grille en . Dans le cas ou l' on utili- 
 EMI16.5 
 se une grille plane, on peut utiliser son mouveoen-t de va-et - vient pour la rendre à d.JCl'aa3b.G.:: automatique au IJoyen d'un appareil particulier que d'après son aode de Conotionne-nent, on peut fort bien appeler une oharrue à soories. La   oharrue   à scories ( voir fige 12 et 13)   oonsiste   en un bras 90 dont la pointe a la forme d'une charrue 91 dont la semelle 92 se   trou-   ve à la même position en hauteur ou un peu plus haut que la 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 face supérieure de la grille.

   Lorsque le chariot   avec   la grille a été amené dans la   chambre   d'extraction,cette charrue soulève la scorie et la pousse sur le côté. La face inférieure de la charrue à scories peut, au lieu d'être plane, être pourvue de rainureslongitudinales de sorte que dans toute sa largeur elle ne   la boure   pas à la même profondeur mais produit en quelque sorte des cannelures dans la soorie . 



   La charrue à scories 90,91 est avantageusement ré- glable dans la paroi frontale de la chaudière, aussi bien dans le sens de la hauteur que dans le sens latéral par exemple comme on l'a représenté aux fig. 12 et 13, ce qui permet d'obtenir que l'on peut soulever la charrue complè- tement au-dessus de la   surfaodu   feu, c'est-à-dire, la mettre hors d'action ou bien la   maître   en position à volon- té plus ou moins profondément. Finalement la charrue peut aussi être réglée de façon à parcourir certains champs longitudinaux de la grille. 



     Eventuellement,   on peut aussi   munir la   charrue à sco- rie de dispositifs automatiques pour le soulèvement et l'abaissement de   celle-ci   à certains intervalles de temps ou la   munir   de dispositifs pour le   déplacement   latéral automatique ohaque fois qu'elle a parcouru la grille . Plu- sieurs charrues à soories du genre indiqua, peuvent être si c'est désiré, placées côte à cote. 



   Le moteur avec le   mécanisme   d'accouplement et de chan- gement de marche   conjugué,   peut   éventuellement   être monté sur le ohariot de la grille qui peut également présenter des dispositifs pour étrangler le vent à chaque avancement du chariot et faire   cesser   cet étranglement à la fin de   ohaque   mouvement de retour du chariot de grille. 



   Le long de la voie da   mouvaient   du chariot ainsi qu'à ses bords antérieurs on peut prévoir différentes saillies 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 
 EMI18.1 
 de Soulèv2-ant fixes ou réglables de l'extérieur, ou des contacts en vue de coopérer avec les dispositifs montes sur le chariot pour le oh:.:n:;e1:lent de position de différents dispositifs de OOI.1.b11de et de r6;;lazs des contacts électri- ques pour la mise en J..1r").oh-a et i'arrit de moteurs,pour le mouvement dl élé1.lents de grilla ( par exei.iple dans les grilles à gradins à mouvei,ients ondulatoires ) ou pour le !J.ouve...1ent de la grille eiße-raêma par exa-,,ple une grille en chaîne ) , des dispositifs de ré-,Iaee-,Ijour le mécanisme d1aooouple;l1ent et de ahane2:

  ent de marche du ohar1.ot, des olapets ou dispositifs analogues pour 1'obturation de parties plus ou moins grandes de la face infârieure de la grille (dans les grilles à zones ou à   chaires )   ou pour   l'étran-   
 EMI18.2 
 ;:le..;lent du vent , etc.insi qu' éventuellerilent des agence- ments pour déplacer , soulever et abaisser la charrue à soories et pour le rh,e3es intervalles de teimps pour l'en- des scories . 



   Dans le cas ou la chaire de foyer est de très petites dimensions de l'avant vers la paroi d'arrière, on peut   ren-   
 EMI18.3 
 dre la grilla fixe ( ii-mobile ) lorsqu'on établit le disposi- tif de ruiss 32.1ement du ooiBbustible de telle manière que pendant chaque période de ruissellerzint, la cuva de chute reçoi t un ïouveent de pivoteiijer.1 vers l'avant ou vers l'ar- rière. Ceci est représenté   à   la fig. 14 ou la partie infé- rieur;; 21' de la cuve de ohute peut pivoter autour d'une broche 95 passant à travers la partie supérieure fixe 21 " de la cuve de ohute; les parois latérales de la partie 21' sont un peu   prolongées   au-dessus de l'axe de pivotement pour   établir   la liaison avec une bielle 96 reliée à la pale tte de   glissement   20. 
 EMI18.4 
 



  A chaque retour de la palette de glissemnt aveo débit correspondant du   combustible,   la cuve de ohute exécute un mou- 
 EMI18.5 
 vement d-z soillation de la position en pointillé jusque dans 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 la position en traits pleins et répartis ainsi le combusti- ble qui ruisselle en couche uniforme mince sur la grille setrouvant en-dessous. 



   Qu'il s'agisse de la grille en mouvement ou de la cuve   oscillante,   on peut , si la nature et l'état du combustible le font paraître désirable, rendre le mouvement continu. En   concordance   avec ceci, les ruissellements de   combustible   peuvent alors aussi se faire de façon oontinue. Il doit s' éoouler toutefois un certain intervalle de temps pour cha- que partie du feu entre les différents ruissellements au même endroit. Ce cas également rentre dans   la   portée du brevet.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Procedure and device for maintaining a fire, in particular a low-flammable lean fuel fire, on a grate".



  Priority of a patent application filed in Denmark on February 10, 1934.-
Lean hardly flammable fuel, such as ooke's menu, lean coal, etc., has found virtually no use in practice either in central chai fage installations or in industrial fireplaces despite its value. considerable as fuel;

   the reason is undoubtedly that in the currently often widespread use of mechanical hearth devices, the dis. positive results of hearths known until now have determined the nature of the heating instead of it being clearly seen how the heating with the help of fuel of this kind consequently is best done and that we have then established / the corresponding mechanical fireplace device.



   Thus a madman cannot feed himself with scanty, hardly flammable fuel by means of a firebox.

 <Desc / Clms Page number 2>

 from below, because fuel of this kind which is forced upwards from below through the middle of the fire is not yet ignited when it reaches the upper part of the fuel layer. Fire
 EMI2.1
 serve, therefore incandescent, after a short time, only L. 15nt the Ion ;? side cotas and will soon be completely extinguished.



   The use of a tank magazine out of which the combus is intended to descend in accordance with the speed with which it burns at the lower part will produce
 EMI2.2
 in a similar way that the new fuel brought in, which is distributed in a cone below the tank, arrives to ignite ... 1st only-.aent at the edge of the base of the cone.



  As regards final, i2nt hearth devices in which a chain grille or a stepped grille
 EMI2.3
 mobile takes the oOubllstiole into a current flowing from an inclined plhn or similar orr - Llie, these devices are not suitable for lean fuel either
 EMI2.4
 hardly inflannjable by the fact that a similar device, in the oas where it must have a capacity appropriate to its size, would not allow the different
 EMI2.5
 fuel particles to be exposed enough; ::

  long time to the ignition arch, that is to say that the ignition cannot propagate with the same speed as that with which the fuel supply occurs and that the fire is being maintained is therefore not transferable.
 EMI2.6
 



  It has been # Q, however, discovered that lean oahbuslinle diffioilel: 1ent infla;: ttl1aiJle can burn very well in continuous fire on a grate (with or without wind from below), when the fire is fed by the fact that from time to time and actually quite often - new fuel is trickled into a relatively thin layer and
 EMI2.7
 all to regular ftzit at the top of the ooïbusti.le

 <Desc / Clms Page number 3>

 already in full glow on the grid.



  In accordance with this principle, the present invention comprises, on the one hand, a process for maintaining a fire, in particular a fire of lean, low-flammable fuel, on a grate, characterized in that from time to time, water is made to trickle. new fuel in a completely regular and relatively thin layer at the top of the fuel already in full incandescence on the grate, and on the other hand a mechanical heating device for carrying out the process and characterized in consequence essentially by the combination of a mechanical fuel trickling device, a grid that can be moved under the outlet tank of this device in an absolute or relative sense,

   and devices for controlling the flow device of the movement of the parts in question with respect to each other, in such a way that an intermittent movement is obtained and in such a way that the flow of fuel is done during this movement.



   For the sake of completeness, it should be noted again that a projection firebox should not be compared with the process in question, since neither with hand shovels nor with mechanical shovels it is possible to distribute the new fuel completely. regularly makes the upper part of the fuel already glowing.



   An exemplary embodiment of a mechanical fireplace device according to the present invention as well as exemplary embodiments of details thereof are shown in the drawings.



   The fi. 1 shows a vertical longitudinal section in a fireplace installation with a mechanical loading device, for fuel which may not be easily ignited.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  Fig. 2 showed a top view, partly in section
 EMI4.1
 horizor, tal3.



  The i. 3 is a transverse ooupe in the mese installation by the li-ne 3X3 III-III of Figures 1 and 2.



   Fig. 4 shows an installation in front view.



   Fig. 5 is a longitudinal section in a modified embodiment of the grid, with a section in
 EMI4.2
 . the wind pipe with ooijaano rod.



  Fig. 6 is a soheinatic representation of an arrangement for the advance. grid by traotion of a chain.



  The fj, ç. 7 is an example of a modified r galisation of this device, -ralalaent in schematic re;? R3senta tion.



  The .ß. 8 is a Lleoanism dl a.oooupler2ent and ohb.1.1re- ment of w.a che for a hearth device oonaandé by threaded rod.



   Fig. 8a shows parts of a modified embodiment of this mechanism.
 EMI4.3
 



  Fig. 9 shows a working L.:éoanisr# of aoooupling and exchange: #nt for a chain traction fireplace device.



   Fig. 10 is a detail of this mechanism.
 EMI4.4
 Fig. 11 shows a modified embodiment exeIL> .pl'3 for the connection between the wind pipe and the wind chamber.



   Fig. 12 shows a vertical section through a part of the hearth device with soorie plow.
 EMI4.5
 



  The zizi. 13 showr8 tea u: .êr # device in top view, partly in section.



  The îi ;;, 1. shows a 00 .'- o ... stible trickling device with swiveling drop tank.



   In the installation in figs 1 to 4 - a central fireplace for a heating installation -, we have designated

 <Desc / Clms Page number 5>

 by 1 a saddle-shaped boiler enclosed in a masonry block and comprising a water chamber 2 and a hearth channel 3. The latter ends in the direction towards the front of the boiler by an outlet of the walled fore-hearth or chamber 4 which serves, as explained below, as an extraction chamber for the grate while the hearth channel 3 serves as a combustion chamber.



   The extraction chamber may be surmounted by an ignition arch 104 and thus serve both as an ignition chamber to accelerate the ignition by the heat radiated by the ignition arc.



   The grid 5 is executed in the form of a flat grid of grid elements provided with wind holes, which are supported in a frame 6 which has behind an altar 7 and along the sides, vertically erected walls, a slightly outwardly inclined 8, with a refractory lining and which is itself supported on a carriage 9 which can be driven back and forth with the parts mounted or supported, on it by means of a control device suitable, on rollers 10 or in appropriate boxes on the upper part of a lower frame 11, the transport taking place in particular from the combustion chamber 3 to the extraction chamber 4 mentioned above and from the latter from new in the combustion chamber.

   The grid can also be produced in the form of a carriage grid without it being excluded that the frame 9 itself can be provided with rollers.



   Bans the example of embodiment shown, the carriage 9 is provided with a sealed bottom 12 so that with the grid and its frame forms a closed carriage body 5, 6, 9, 12 which encloses a wind chamber 13 to which the wind from below coming from a suitable blower is brought by a telescopically sliding pipe 15, 115, the interior of which

 <Desc / Clms Page number 6>

 is in communication with the chair in question by a connecting channel 16 (in the pipe 17) arranged at the rear end of the pipe and opening into the bottom of the frame of the carriage.

   To ensure an airtight connection between the frame 9 of the carriage and the grid frame 6 mounted thereon, an 18 k asbestos cord has been incorporated into the joint in a groove in the lower part of the trolley. frame -.



   The grate is supplied with new fuel by means of a trickling device provided above the grate track. In the embodiment shown, this device consists of a known feed table, that is to say a loading quarter 19, the bottom of which is a sliding pallet 20 set in a reciprocating motion by an appropriate control and which during the backward movement delivers along; from its front edge the fuel in a regular flow corresponding to the work of the paddle, vrs a descent tank 21. The sliding pallet advantageously receives a rapid movement of movement.

   In case of synchronous control of the dripping device and the movement of the grate, taking into account that the fuel flowing only occurs when the grate moves below the descent tank, this result is obtained that the fuel is laid in a completely flat and relatively thin layer over the grate carrying the incandescent fuel.



   The wind chamber under the grille can be subdivided as shown in FIG. 5 by means of valve s 22 adjustable from the outside and rotating in chambers 13a, 13b and 130.



   These valves can optionally be raised under the grille with a view to closing any part of the underside of the latter in order to be able to thus adjust the control.

 <Desc / Clms Page number 7>

 bustion on the different parts of the grid (zone or chair grill).



   The control device for the grid consists, in the embodiment according to FIGS. 1 to 5, of an endless screw 25 which cannot move in the longitudinal direction, rotated alternately dar. one way and the other, actuated intermittently by means of an adjustable coupling and reversing mechanism 24, described later in detail, and by a motor 23;

   a piece 26 rigidly connected to the carriage serves as a nut for this screw, so that when the threaded rod is rotated in one direction, the carriage is driven forwards into the extraction chamber 4, while during the subsequent rotation of the rod in the 1 direction the carriage is again guided backwards to its normal position in the combustion chamber 3.



   The threaded rod 25 is advantageously arranged (as shown in fig 5) in the telesoopic wind tube which is constituted by and effect of two pairs of tubes ooulissa coaxially in pairs 15, 115 and 15 ', 115', so that the cross section of the space for the wind deviates] annular. The threaded rod is then placed in the front part 15 'of the pair of inner pipes and the nut 2 (at the front end of the rear part 115 of the same pair of pipes.



   The control device for the fuel release device oonsist '- in the exemplary embodiment according to FIGS. 1 to 4 - in a shaft 27 rotated in one direction and the other alternately, in synchronism with the screw 25, by the coupling and gear shift mechanism 24 mentioned above, by means of the motor 23 also mentioned, shaft which is provided with a crank end 28 and actions

 <Desc / Clms Page number 8>

   slurry of a lever with two branches 30, the other end of which is connected by a rod 31 to the pallet 20 of the trickling device. The crank button 28 can be
 EMI8.1
 r;

  µla, the on the shaft 27 so that it can be displaced by 180 around it in such a way that we can ohan- gel the disposiUf d3 runoff so that it delivers at will the oombusti-ole during movement towards the front of the grille or during its movement of recoil or vice versa.



   At the place of the control device mentioned above
 EMI8.2
 top having a threaded rod, one can deployeqkga-
 EMI8.3
 Finally, as shown in fig. 6 and 7, a control drum 32 rotated intermittently, by a motor by means of a suitable adjustable control and gear change device, drum which winds on itself a cable or a chain 33, the rear end of which is connected to the carriage 5, 6, 9.



   At freeze 6, the carriage moves on a ramp 34 rising forwards in such a way that when after the forward guidance the control drum is detached
 EMI8.4
 from ± noteui, the ohariot recedes on its own.



   In fig 7, the carriage is provided with a rod 35 projecting at the front of the hearth, at the front end of which is fixed a cable 36 or a similar part passing over the control drum and of which the other end passes over a cable pulley 37 rotating on a fixed shaft and is loaded with a weight 38 (or else what is not re-
 EMI8.5
 present however) is connected to the end of a spring attached to its other end, so that when the control drum is uncoupled from the motor after advancing the carriage, the carriage is drawn backwards
 EMI8.6
 by force enunage;, sin4e in weight or in spring.



  We can already mention here that the coupling device Plelnent and ohar¯e: .ent de rg --- rohe Té3llGJle intervsnant

 <Desc / Clms Page number 9>

 in the control device for the carriage (and for the trickling device) is established in such a way that by changing the position of an adjusting handle 39 in the mechanism, the duration of the interval time between the advancement of the carriage may vary and by the operation of another handle 40 or similar member, the length of the path of the grid and possibly also the duration of the time during which it is in the anterior position, can be adjusted, while by adjusting the motor it is possible to vary the speed of the movement of the carriage.



   Figs 8 and 9 show two different embodiments of automatic coupling and gear change mechanisms for hearth devices according to the invention; fig. 8 shows a mechanism suitable in particular for hearth devices actuated by a threaded rod (see fig. 1-5), and fig. 9 another mechanism suitable in particular for the individually actuated devices (see figs 6 and 7).



   The blower is in both cases directly connected to the motor.



   In the mechanism according to fig. 8, the motor 23 operates by means of the endless via shaft 41 and the worm wheel 42 noting the shaft 43 with the bevel gears 44 mounted on this shaft and which are connected. - sound, in two diametrically opposed points, with two other bevel wheels 45 and 46, freely mounted on the threaded rod 25, while on the same rod there is provided a friction coupling element 47, double, able to slide between the two wheels 45 and 46, ..: aisle without being able to turn;

   This element can be driven from side to side by means of a shift rod 48 between the two toothed wheels for the purpose of coupling the threaded rod to one
 EMI9.1
 r; vç 0; :: ,, '1 1 t 0 ":: 1. ,, + VII- A- - - ott, 1 \ Zr 1--

 <Desc / Clms Page number 10>

 thread is, depending on the case, rotated in one or the other direction and, if the control is arranged in a central position, is completely uncoupled and therefore remains stationary.



   The automatic control of the gear shift rod 48 is carried out as follows:
The marohebui change rod rotates on a pivot 49 is actuated by a spring 50 which tends to keep the control part 47 applied against it. toothed wheel 44, to produce a rotation of the threaded rod for the re-entry of the carriage into the combustion chamber.



   The threaded rod has, in addition to the main thread 51, a short thread 52, of opposite inclination, Engaged with the latter is arranged a worm segment 53 fixed on its rotation shaft 27 (which serves at the same time control shaft) of the trickling device - see above). This worm segment has an arm 54 which is connected by a rod 56 provided with a closed slot 55, at the end of the shift rod 48 which has a pivot 57 projecting into the slot in question. .

   When, as a result of the rotation of the threaded rod in the direction mentioned here, the carriage has been gradually driven fully into the combustion chamber, the worm segment 53 has at the same time moved forward. by an amount such that the arm 54 has consequently turned backwards by an amount such that finally, against the traction of the spring 50, the rod 56 will have brought the gear shift rod 48 to its middle position, to the point that the coupling between the threaded rod and the parts 44 - 47 as well as the rotation of the threaded rod oessent.



  This last position of the shift rod is shown in FIG. 8 and this rod remains in this posi-

 <Desc / Clms Page number 11>

 tion until the rest of the movement.



   On the shaft 42 actuated note, there is provided an endless ves 58. This screw engages with a worm wheel 59 which actuates a ratchet wheel 62 by means of a connecting rod 61 connected to a ratchet support 60. To the rotation shaft 63 of the ratchet wheel 62 is fixed. an arm 64 which, with each rotation of the ratchet wheel, actuates a roller 65 provided on the gear shift rod 48 and thus causes the market shift rod to tilt into the other external position, with the result that the rod Threaded 25 is then coupled to the toothed wheel 44 and is rotated by the latter in the opposite direction and thus brings the carriage into the extraction canker.

   In this different position; the shift rod is gripped by a stop hook 66. This hook is provided at the end of an arm 67 of a lever with two branches 67, 68, the other branch of which 68 is influenced by a weight 69 or a spring which tends to keep the hook in engagement with the rod of gear change -and consequently maintains the latter in the second external position mentioned.



   When the grid has been gradually brought into its previous position in the extraction chamber, the worm segment 53 has at the same time rotated rearwardly by an amount such that an arm 70 connected thereto. 'is advanced so that it meets the end of lever 68 and lifts it. As a result, the orochat 66 releases the gear change rod which then strives under the action of the spring 50 to reach its very opposite position (that mentioned first).



   During the rotation mentioned here of se'mont 53, the @ ra @
54 will also have turned in the direction of the shift rod, but without actuating the latter by the fact that the rod 56 'egg slides along the -pivot 57 towards

 <Desc / Clms Page number 12>

 the front until when the hook is released, the / pivot is at the inner end of the slot and can therefore slide forwards into the slot of the required length .



   During the rotation then occurring of the threaded rod for further advancement of the grid, and the simultaneous forward rotation of the worm segment 53, the rod 56 then moves freely along of the pivot 57 and only to finish when the front wall of delimitation of the slot abuts against the livot, the rod 56 will lead with it, as has been described, the pivot 57 and with it the shifting rod 48.



   The threaded rod therefore automatically changes direction of rotation to drive the grid alternately forward and
 EMI12.1
 av-amu-W 1 backwards, e (the rotational movement for the W & mn & Mt of the grate is initiated only after the heat has remained immobile for a certain time in the combustion chamber.



   The duration of the stop of the grate in the combustion chamber is determined by the speed of rotation of the ratchet wheel 62. This speed of rotation and therefore the duration of this stop can be modified by means of a buckle 72 which can rotate around the shaft of the ratchet wheel and which covers part of the circumference of the ratchet wheel and can be put into position by means of a handle 39 (fig, 1, 2 and 4) of such that it covers any number of the teeth of the wheel which are found in the sector described by the driving pawl; the greater the number of teeth thus covered, the smaller the angle of rotation of the corresponding ratchet wheel with each rotation of the worm wheel and more must be large the number of revolutions of the motor to produce a total rotation of the ratchet wheel.



   The length of the path of the grid can also be adjusted, and this by varying the angle between the two bars 54 and 70 '.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   For this purpose one of the two arms, 70, is adjustable with respect to the other by means of a tightening handle 40 (see fig.2).



   In the mechanism described above, as soon as the grid has been brought completely forward in the extraction chamber, the backward movement begins immediately. In the event that it would seem desirable to allow the fire to give off heat to the ignition arch, to make the grate also stand still for a certain adjustable time in its previous position, this may be obtained, as shown in figure
8a, by the fact that in the coupling and shifting mechanism the shifting rod is kept in equilibrium in its middle position by means of two springs
50 of the same force each acting in one direction, and on the other hand by the fact that the ratchet wheel 60-64 is provided not with an arm but with two arms among which one 64a is adjustable by speed - port to another 64 and tends,

   by suitable intermediate members 48a, 48b for rotating the gear shift rod 48 in the direction of the fixed arm, while also at the other internal position of the shift rod there is provided for the latter: immobilization with stop hook 66a and the latter is established in such a way that by means of appropriate intermediate members it can be released from the fixed arm of the worm segment when the latter has been returned to its starting passage afterwards. that the control rod has performed the same number of turns as before but in the opposite direction.



   In the coupling and gear shift mechanism shown in FIG. 9, for the hearth device of the type shown in FIGS. 6 and 7, the motor has been designated as previously by 23. The motor is controlled. by a belt 73 which moves automatically by means of a belt pass 74 from one of the two control pulleys 75 and 76 to the other; these two pulleys will be referred to in the following as being the fixed pulley and the idler pulley .

 <Desc / Clms Page number 14>

 



   On the hub 77 of the idler pulley 75 is diosed a worm 58 ', which is engaged with a wheel (the worm 59' which actuates jerkily by means of a connecting rod 60 'connected to a pawl support 61 ', a ratchet wheel 62';

   the periphery of this wheel is partially covered by a shield 72 which, with a view to adjusting the number of revolutions of the ratchet wheel can be put into position by means of a handle 39 'so that it covers any number teeth of the wheel which are located in the sector described by the control pawl On the shaft 63 'rotating with the pawls, we have
 EMI14.1
 vPzéù + provided an arm 64 * which cooperates for each xateb "-n of the ratchet wheel with a roller 65 'which is arranged on a sliding rod carrying the belt guide (shift rod 48'). spring pressure 50 ', this arm 64'.

   moves the roller 65 'with a view to the passage of the idler pulley belt over the fixed pulley. The belt is thus moved to a position in which it is brought into engagement with a hook 66' momentarily retaining it and which is provided for the end of an arm 67 'of a two-branch lever 67'68', the other branch of which is loaded with a spring or a weight to ensure engagement of the hook with the rod change of gait.



  This arm 68 'is in the path of a lifter arm 70' which is flipped at times to cooperate with the end of the lever arm 68 ', which results in the hook 66 'is brought out of engagement again with the shift rod 48', which then returns to its initial position under the influence of the spring 50 ', thus returning the belt of the fixed pulley to the idle pulley.



   The lifting arm 70 'is coaxial with a worm wheel or worm segment 53' against which it can be rotated and adjusted. This worm wheel or worm segment is meshing with a 52 'worm wheel on the 25' @ shaft of the fixed pulley, which shaft

 <Desc / Clms Page number 15>

 also carries the control drum 32 on which is wound the chain 33 or the similar part connected to the cart and serving to advance the latter. As soon as the belt has been brought onto the fixed pulley 76, the shaft 25 'is set in rotation and the chain 33 is wound up on the control tara, thus driving the carriage up the ramp (see fig.

   7) or @ by thus lifting the weight 38 of the cord 36 placed on the control drum (fig. 8). With the shaft 25 'also turns the worm 52' and also the worm segment 53 'with the arm 70' which then cooperates with the lever 67 ', 68' for the release of the shift rod .

   As a result, the belt is moved and therefore the drive shaft 25 'remains stationary, for immediately after being rotated in the reverse direction under the action of the traction exerted by the carriage in the chain or the chain. traction of the weight 38 in the cord 36, which results in the worm segment also rotating in the opposite direction and returning the lifting arm 70 'to its original position.



   The duration of the stopping of the grid carriage in the rear position is adjusted by means of the handle 39 '.



   In order to allow adjustment of the length of the carriage path, the lifting arm 70 'is adjustable with respect to the shaft 27' of the worm screw oath by means of a clamping handle 40 '(see fi. 10).



   Instead of being arranged so as to be able to counteract telescopically as shown in figs. 1 and 5, the wind tube may consist of an ant fleura part and a rear part connected together by a bellows. Finally the wind pipe can consist, as shown in fig. 11, in two parts - a fixed part and a mobile part - which separate during the advancement of the carriage,

 <Desc / Clms Page number 16>

 
 EMI16.1
 l # .1S which automatically couple again when the carriage returns to its no xnal position in the control chair.

   The fixed part 80 pre-sents to oet effect. a tubing 81 directed towards the front while the movable part 17, which encloses the connection channel 10 detxouohant in the wind chamber 13 of the carriage, has a tubing 82 directed towards the rear and ooaxial to the tubing 81. The inner diameter of tubing 82 exactly matches
 EMI16.2
 at the outer dial-iùtre of the tubing 81.1 the entry ft of the tubing 81 is arranged a valve 83 ooumandse along the axis of the t.âo, Jiuoee, its opened by deviating from 1 ± tubing oontre 10. pressure of a spring $ t A and in the pipe 82 we have axially placed a stop pin 84.

   When, during the movement of the carriage to the normal position in the oo.bustinn ohaNbre, the two pipes fit into each other, the stop pin 84 meets the anterior face of the valve and opens during part of the recoil movement of the carriage, the valve so that the wind from the blast pipe 80 comes through the valve, the tubing and
 EMI16.3
 part 17 in the wind oho-obre 13 of the carriage, while in the event of a new aV;: J: 100lJ.ent of the carriage, the valve closes again at: l1i07izatique. slowly before the two pipes have been brought out of the socket.



   We represented in fig. 1-3, 5 and 6, a flat grid.



  The grid can be of any known construction,
 EMI16.4
 e-lcx by eX8l.:.:pld a grid in. In the case where one uses
 EMI16.5
 if a plane grid, we can use its back and forth movement to make it d.JCl'aa3b.G. :: automatic at the IJoyen of a particular device that according to its aode of Conotionne-nent , one can very well call a soory oharrue. The slag plow (see fig. 12 and 13) consists of an arm 90 whose tip has the shape of a plow 91 whose sole 92 is at the same height position or a little higher than the

 <Desc / Clms Page number 17>

 upper face of the grille.

   When the cart with the grid has been brought into the extraction chamber, this plow lifts the slag and pushes it to the side. The underside of the slag plow can, instead of being flat, be provided with longitudinal grooves so that throughout its width it does not stuff it to the same depth but rather produces grooves in the soorie.



   The slag plow 90,91 is advantageously adjustable in the front wall of the boiler, both in the height direction and in the lateral direction, for example as shown in FIGS. 12 and 13, which makes it possible to obtain that the plow can be raised completely above the surface of the fire, that is to say, put it out of action or else the master in position to will more or less deeply. Finally, the plow can also be adjusted so as to cover certain longitudinal fields of the grid.



     Optionally, it is also possible to equip the sawmill with automatic devices for raising and lowering it at certain time intervals or to provide it with devices for automatic lateral displacement each time it has passed through the grid. . Several plows of the type indicated, can be if desired, placed side by side.



   The motor, with the coupling mechanism and the combined gear change, can optionally be mounted on the grid trolley which can also have devices to throttle the wind at each advance of the trolley and stop this throttling at the end. of each return movement of the grid carriage.



   Along the path of the carriage as well as at its front edges, various projections can be provided.

 <Desc / Clms Page number 18>

 
 EMI18.1
 lifting devices fixed or adjustable from the outside, or contacts in order to cooperate with the devices mounted on the carriage for the oh:.: n:; e1: slow position of different OOI.1.b11de devices and of r6 ;; lazs of the electric contacts for setting J..1r "). oh-a and stopping of motors, for the movement of the grilling elements (for example in the stepped grilles to movement, wave ients) or for the! J. often ... 1ent of the grid eiße-raêma for example - ,, ple a chain grid), devices of re-, Iaee-, Ijour the mechanism d1aooouple; l1ent and ahane2:

  operation of the ohar1.ot, valves or similar devices for the obturation of more or less large parts of the lower face of the grid (in zone or pulpit grids) or for the outside.
 EMI18.2
 ;: the ..; slow of the wind, etc. as well as possible arrangements for moving, raising and lowering the soory plow and for the rh, the time intervals for the slag.



   In the case where the hearth chair is of very small dimensions from the front to the rear wall, one can
 EMI18.3
 dre the fixed grid (ii-mobile) when the device 32.1 is established for the flow of the fuel in such a way that during each period of flow, the chute receives an opening to pivot. 1 forwards or rearward. This is shown in fig. 14 or the lower part ;; 21 'of the ohute bowl can pivot around a pin 95 passing through the fixed upper part 21 "of the ohute bowl; the side walls of the 21' part are extended slightly above the axis of pivoting to establish the connection with a connecting rod 96 connected to the sliding head blade 20.
 EMI18.4
 



  Each time the sliding pallet returns with the corresponding flow of fuel, the discharge tank performs a movement.
 EMI18.5
 vement d-z soillation from the dotted position to the

 <Desc / Clms Page number 19>

 the position in solid lines and thus distributes the fuel which trickles down in a thin uniform layer on the grate below.



   Whether it is the moving grate or the oscillating tank, it is possible, if the nature and the state of the fuel make it appear desirable, to make the movement continuous. In accordance with this, the fuel runoff can then also be continuous. However, a certain time interval must elapse for each part of the fire between the different runoffs at the same place. This case also falls within the scope of the patent.


    

Claims (1)

R E V E N DI CATION S. R E V E N DI CATION S. --------------------------- 1. Procède pour entretenir un feu , en particulier un feu de combustible maigre difficilement inflammable, sur une grille, caractérisé en ce qu'on fait ruisseler, de temps en temps du nouveau combustible en une couche tout à fait régulière et relativement Mince au-dessus du combustible se trouvant déjà en plein incandes- cence sur la grille. --------------------------- 1. Proceeds to maintain a fire, in particular a low-flammable lean fuel fire, on a grate, characterized in that, from time to time, new fuel is streamed in a quite regular and relatively thin layer. above fuel already burning on the grate. 2. Dispositif mécanique de foyer pour entretenir un feu, en particulier un feu de combustible maigre difficile- ment inflammable, sur une grille, suivant le procède indique à la revendicationl, caractérisé par un dispositif mécanique de ruissellement et par une grille pouvant se déplacer dans son ensemble de façon absolue ou relative sous la ouve de chute (21) de oe dispositif, avec des dispositifs de commande pour 11 actionnement du dispositif de ruissellement et du mouvement avantageusement de va-et-vient des pièces mentionna l'une par rapport à l'autre de telle manière que le mouvement en question devient intermittent et que le ruissellement a lieu pendant le mouvement. EMI19.1 lli emne5 + P , ,......,.. 2. Mechanical hearth device for maintaining a fire, in particular a low-fuel fire which is difficult to ignite, on a grate, according to the procedure indicated in claim 1, characterized by a mechanical trickle device and by a grate which can move in. its whole in an absolute or relative manner under the chute opening (21) of this device, with control devices for actuating the trickling device and the advantageously back-and-forth movement of the parts mentioned one with respect to the other in such a way that the movement in question becomes intermittent and that the streaming takes place during the movement. EMI19.1 lli emne5 + P,, ......, .. ¯¯¯¯ ¯ .. <Desc/Clms Page number 20> EMI20.1 tion 2, caractérisa 3 en ae que la grilla dans son ensemble est disposée Bur un châssis 8 TMfJè3ï1.3 ou un support ( par ex.3;.:l- Ple un chariot) (9) qui peut être dépla-oé en va-et-vient au r:oren dra dispositifs 3e o#rxlé:.l1de appropriés, en faoe du point de ruissellement, et cela à une distance appropriée verticalement en-dessous de ce point. ¯¯¯¯ ¯ .. <Desc / Clms Page number 20> EMI20.1 tion 2, characterized 3 in ae that the grill as a whole is placed on a frame 8 TMfJè3ï1.3 or a support (eg 3;.: l- Ple a cart) (9) which can be moved in and out. -and-comes to r: oren dra devices 3e o # rxlé: .l1de appropriate, in faoe of the point of runoff, and this at an appropriate distance vertically below this point. 4. Dispositif de foyer mécanique suivant les revendica- tions 2 -at 3, caractérisé en ce que le dispositif d'action- EMI20.2 n:r:ant pour le mouve.#nt de la grille et de son chariot com- prend - outre un moteur tournant constatent (23) - un EMI20.3 dispositif d'accouplement et de ohangetnent de marche z autoiaatique Mais réglable à la main , au moyen duquel non seulement la grandeur mais la fréquence et la vitesse da EMI20.4 >o'Jvei:i3nt -tente alternatif de va-et-vient du chariot peuvent être réglées. 4. Mechanical fireplace device according to claims 2 -at 3, characterized in that the action device- EMI20.2 n: r: ant for the movement. # nt of the grid and its carriage comprises - in addition to a running motor note (23) - a EMI20.3 automatic coupling and gear shifting device, but adjustable by hand, by means of which not only the magnitude but the frequency and speed of EMI20.4 > o'Jvei: i3nt -tent of reciprocating movement of the trolley can be set. 5. Dispositif de foyer mécanique suivant les revendica- tions 2-4, caractérisa en ce que le moteur actionne au moyen EMI20.5 du r,ée;:.nia:ra auto-iatique d'accouplement et de changement de marche une lise filetée (25) avec laquelle on a prévu un écrou (26) relié rigidement au support mobile de grille , de telle manière que la tige filetée , qui est mise en rota- EMI20.6 tion altemativetent avec certains intervalles de temps dans un sens et dans l'autre, déplace en va-et-vient le support avec la grille . 5. Mechanical hearth device according to claims 2-4, characterized in that the motor operates by means of EMI20.5 of the r, ée;:. nia: automatic coupling and shifting ra a threaded strip (25) with which a nut (26) is provided rigidly connected to the mobile grid support, so that the threaded rod, which is rotated EMI20.6 altemativetent tion with certain time intervals in one direction and the other, moves back and forth the support with the grid. 6. Dispositif de foyer mécanique, suivant les revendi- cations 2-4 caractérise en ce que le moteur actionne au Moyen EMI20.7 du rcaz:i5:.a automatique d'accouplement et de chargement de marche, un tailloour (32) à la périphérie ducuel est fixée une extrâaite d'une chaîne (pu d'unjsable (33) , dont l'autre extrémité est fixée au support de grille mobile, qui est ainsi attirée vers l'avant par suite de l'enroulement de la chaîne ou du câble sur le tambour. <Desc/Clms Page number 21> 6. Mechanical hearth device, according to claims 2-4, characterized in that the motor operates by means of EMI20.7 du rcaz: i5: .a automatic coupling and loading step, a tailloour (32) at the periphery of the cuel is attached an extra of a chain (unjsable pu (33), the other end of which is fixed to the movable grid support, which is thus attracted to the front by the winding of the chain or cable on the drum. <Desc / Clms Page number 21> 7. Dispositif de foyer mécanique suivant la revendioa- tion 6, caractérise en ce que la voie de mouvement (34) du support de grille ( 6) s'élève vers l'avant de sorte que le support de grille recule de lui-même lors de la libération du tambour pour la marche libre. 7. Mechanical hearth device according to claim 6, characterized in that the movement track (34) of the grate support (6) rises forward so that the grate support moves back by itself. when releasing the drum for free walking. 8. Dispositif de foyer mécanique suivant la revendica- tion 7, oaraotérisé en ce que le support de grille possède une pièce (35) s'étendant au-dessus du tambour, de l'extré- mité antérieure de laquelle un câble ou un organe analogue (36) est conduit autour du tambour et par dessus une poulie fixe et qui porte à son extrémité libre un poids (38), qui est par conséquent soulevé lors de 1'avancement du support de grille et produit ensuite le rappel du support de grille lors de la libération du tambour pour la marche libre. 8. Mechanical hearth device according to claim 7, characterized in that the grate support has a part (35) extending above the drum, from the front end of which a cable or a member. analogue (36) is driven around the drum and over a fixed pulley and which carries at its free end a weight (38), which is therefore lifted during the advancement of the grid support and then produces the return of the support of grid when releasing the drum for free walking. 9. Dispositif de foyer mécanique, suivant les ravendi- EMI21.1 q- cations 2-4, oaraotsrise en oérfe Y.:1e0a11arne autonatique d ac- couplement et de changement de marche comprend deux roues et dentées (45,46) mises constatent en rotation en sens oppo- sé et tournant librement sur la tige de commande (25) du support de grille, roues qui sont accouplées à la tige de commande au moyen d'un organed'accouplement double (47), coulissant entre elles sans pouvoir tourner autour de la tige de commande, alternativement et avec des périodes inter- médiaires de marche libre, par le fait que l'organe d'accou- plement en question est conduit par un bras de changement de marche (48) qui est refoula hors de sa po si tion médiane par un bras (64) sur une roue à rochet connue (62) 9. Mechanical fireplace device, according to the provisions EMI21.1 q- cations 2-4, oaraotsrise en oérfe Y.:1e0a11arne autonatique coupling and gear change comprises two wheels and toothed (45,46) placed in rotation in opposite direction and turning freely on the rod of control (25) of the grid support, wheels which are coupled to the control rod by means of a double coupling organ (47), sliding between them without being able to turn around the control rod, alternately and with periods between - free gear, by the fact that the coupling member in question is driven by a gear shift arm (48) which is pushed back out of its median position by an arm (64) on a known ratchet wheel (62) mise en rotation avec une vitesse réglable et qui est verrouillée de force dans une ses positions d'accouplement,pour ensuite être dégagée aprèun certain nombre de tours de la tige de oorimande par un bras 70 monté sur un segment de vis sans fin actionné par la tige . <Desc/Clms Page number 22> rotated with an adjustable speed and which is forcibly locked in one of its coupling positions, to then be released after a certain number of turns of the control rod by an arm 70 mounted on a worm segment actuated by the rod. <Desc / Clms Page number 22> 10. Dispositif de foyer mécanique suivant la reven- dication 9, caractériséen ce que le bras de changement de marche (48) ast amené,après libération , de sa position verrouillée par son ressort (50) dans la seconde position d'accouplement hors de laquelle il est ramené dans la position médiane après le même nombre de tours de la tige de commande en sens inverse et cela au moyen d'une tie de traction (56) pourvue d'un jeu nécessaire (fente 55) qui relie le bras de changement de marche (48) à un autre bras (54) sur le segment mentionné de vis sans fin (53) actuel- lement mis en rotation en sens inverse . 10. Mechanical hearth device according to claim 9, characterized in that the shifting arm (48) is brought, after release, from its position locked by its spring (50) into the second coupling position out of the way. which it is returned to the middle position after the same number of turns of the control rod in the opposite direction and this by means of a traction tie (56) provided with a necessary clearance (slot 55) which connects the control arm. shifting (48) to another arm (54) on the aforementioned worm segment (53) currently rotated in the opposite direction. 11. Dispositif de foyer mécanique suivant la rev,mdi- cation 9, caractérisé en ce que la roue à rochet (62) mise en rotation avec une vitesse réglable possède , outre le bras (64) mentionné plus haut, un autre bras réglable par rapport au précèdent, et en ce que la tige de changement de marche passé après avoir quitté sa position d'accouple- ment verrouillée , mentionnée plus haut, sous l'influence de ressorts agissant en sens opposas , dans la position médiane d'équilibre et ensuite après un certain intervalle de temps est refoulée par le second bras mentionné de la roue rochet dans l'autre position d'accouplement verrouil- lée, 11. Mechanical hearth device according to Rev, Medi- cation 9, characterized in that the ratchet wheel (62) rotated with an adjustable speed has, besides the arm (64) mentioned above, another adjustable arm by compared to the previous one, and in that the shift rod has passed after having left its locked coupling position, mentioned above, under the influence of springs acting in opposite directions, in the middle position of equilibrium and then after a certain time interval is driven back by the second mentioned arm of the ratchet wheel into the other locked coupling position, d'où elle est dégagée , après le nombre correspondant de tours de la tige de commande en sens inverse, par un bras du segment de vis sans fin mentionné (53) se mouvant mainte- nant en ser.s inverse, pour parvenir de nouveau dans la po si- tion médiane d'équilibre, le tout de telle façon que le sup- port de grille subit également dans sa position attirée vers l'extérieur une certaine période d'arrêt et que la durée de cette période peut être réglée par changement de la position du bras réglable de la roue à rochat. from where it is released, after the corresponding number of turns of the control rod in the opposite direction, by an arm of the mentioned worm segment (53) now moving in reverse, to reach again in the median equilibrium position, the whole in such a way that the grid support also undergoes in its position drawn towards the outside a certain stopping period and that the duration of this period can be adjusted by changing the position of the adjustable arm of the rochat wheel. 12. Dispositif de foyer mécanique, suivant les revendi- cations 6 et 7, caractérisé en ce que les deux bras (54, et 70) du segment de vis sans fin sont régl- <Desc/Clms Page number 23> à l'autre pour le réglage de, l'instant du dégagement de la tige de changement de marche de sa position verrouillée et ainsi pour le réglage du déplacement du support de gril- le . 12. Mechanical hearth device, according to claims 6 and 7, characterized in that the two arms (54, and 70) of the worm segment are adjusted. <Desc / Clms Page number 23> to the other for the adjustment of the instant of disengagement of the shift rod from its locked position and thus for the adjustment of the movement of the grill support. 13. Dispositif de foyer mécanique suivant les reven- dioations 9-12, caractérisa en ce que l'arbre 27 relié au mécanisme et portant le saunent de vis sans fin (53) sert d'arbre de commande pour le dispositif de ruisselle- ment. 13. Mechanical hearth device according to claims 9-12, characterized in that the shaft 27 connected to the mechanism and carrying the worm screw (53) serves as a control shaft for the trickling device. . 14. Dispositif de foyer mécanique suivant les reven- dioations 2-4 et 6-8, caractérise en ce qu'un arbre (25') oontenu dans le mécanisme d'accouplement et de changement de marche mis en rotation par intermittences d'une manière connue, porte non seulement la tambour de commande (32) pour la chaîne du support de grille, mais également une vis sans fin (52') qui est en prise avec une roue de vis sans fin ou un segment de vis sans fin (53') fixa sur un arbre (27') servant d'arbre de commande pour le dispositif de ruissellement , segment de vis sans fin (53') qui présente un bras de soulèvement réglable (70') qui sert à la libéra- tion d'un passe-oourroie automatique et produit ain si le désaccouplement de l'aibre (25') . 14. Mechanical hearth device according to claims 2-4 and 6-8, characterized in that a shaft (25 ') contained in the coupling and gear shifting mechanism rotated intermittently by one. known manner, carries not only the control drum (32) for the chain of the grid support, but also a worm (52 ') which engages with a worm wheel or worm segment ( 53 ') fixed on a shaft (27') serving as control shaft for the trickling device, worm segment (53 ') which has an adjustable lifting arm (70') which is used for the release of an automatic belt guide and thus produces the disconnection of the fiber (25 '). 15. Dispositif de foyer mécanique suivant les revendi- cations 2-4, caractérisé en ce que le support de grille mo- bile forme un corps étanche en forme de caisse qui sert de chambre à vent sous la grille, par le fait que dans ce oorps débouche un tuyau à vent (15, 115) partant d'une soufflerie (14), extensible et contractable dans le sens de sa longueur télesoopiquement ou à la manière d'un accordéon ou pouvant s'accouple r automatiquement. 15. Mechanical fireplace device according to claims 2-4, characterized in that the movable grid support forms a sealed body in the form of a box which serves as a wind chamber under the grid, in that in this oorps opens a wind pipe (15, 115) from a blower (14), extendable and contractable in the direction of its length telesoopically or in the manner of an accordion or can be coupled r automatically. 16. Dispositif de foyer mécanique, suivant les revendi- cations 5 et 15, caractérisé en ce que la tige filetée (25) se trouve à l'intérieur du tuyau à vent contractable et en EMI23.1 ce A (111'" , 1 t 1 - -, <Desc/Clms Page number 24> rieure du tuyau qui est relié rigidement à son tour au support mobile de grille. 16. Mechanical fireplace device, according to claims 5 and 15, characterized in that the threaded rod (25) is located inside the contractable wind pipe and in EMI23.1 this A (111 '", 1 t 1 - -, <Desc / Clms Page number 24> upper part of the pipe which in turn is rigidly connected to the mobile grid support. 17. Dispositif de foyer mécanique suivant la revendi- cation 16, caractérisé en ce que le tuyau à vent contrac- table a une section transversale annulaire par le fait qu'il consiste en deux tuyaux(15, 115 ou 15', 115') entends l'un dans l'autre et famés l'un par rapport à l'autre aux extrémités,le tuyau intérieur (15'115' entou- rant la tige filetée (25)et l'écrou (26) étant fixé dans ce tuyau à l'avant par sa partie postérieure (115'). 17. Mechanical fireplace device according to claim 16, characterized in that the contrac- table wind pipe has an annular cross section in that it consists of two pipes (15, 115 or 15 ', 115'). hear one inside the other and famous with respect to each other at the ends, the inner pipe (15'115 'encircling the threaded rod (25) and the nut (26) being fixed in this pipe at the front by its rear part (115 '). 18. Dispositif de foyer mécanique suivant la reven- EMI24.1 dication 2, dans lequel on utilise oarre dispositif de ruissellement une table d'alilertation et de préférence une table comportant une palette ouve rte vers 1'avant? dans le fond d'une trente d'alimentation, caractérisé en ce que la palette est déplacée rapidement en va-et-vient pendant l'alimentation, de sorte qu'elle subit un rapide EMI24.2 mouvement de secoueuient. 18. Mechanical fireplace device according to resale EMI24.1 dication 2, in which a trickling device is used, an alerting table and preferably a table having a pallet open towards the front? in the bottom of a feed thirty, characterized in that the pallet is moved rapidly back and forth during the feeding, so that it undergoes a rapid EMI24.2 shaking movement. 19. Disposit7.f2( de foyer mécanique suivant les re- vendications 2-4, 9-14 et 18, caractérisé en ce que la palette glissante du dispositif de ruissellement est actionnée par des organes intermédiaires appropriés au moyen d'un bouton de manivelle (28) prévu sur l'arbre EMI24.3 du segmentjde 'vis sans fin (27 ou 27' ) du mécanisme d'acoou;>l-3rBnt et de changement de marche , bouton de mani- velle qui peut être dépecé de 180 autour de son arbre, de sorte que le dispositif de ruissellement peut ainsi EMI24.4 être!ohang,}. du débit du combustible pendant la sortie de la grille au d'füit d3 o#;busti...ile pendant la rentrée de celle- ci. 19. Disposit7.f2 (mechanical hearth according to claims 2-4, 9-14 and 18, characterized in that the sliding pallet of the trickling device is actuated by appropriate intermediate members by means of a crank button. (28) provided on the shaft EMI24.3 of the endless screw segment (27 or 27 ') of the acoou mechanism;> l-3rBnt and gearshift, crank button which can be cut 180 around its shaft, so that the runoff can as well EMI24.4 be! ohang,}. from the fuel flow during the exit of the grate to the exit d3 o #; busti ... ile during the reentry of this one. 20. Dispositif de foyer mécanique suivant les reven- EMI24.5 dioations 2 et 18, cs.raotsrisé par une cuve de ohute (211) oscillante, raccordée à la table d'alimentation, cuve dans laquelle la table d'alimentation débite le oorbusti- <Desc/Clms Page number 25> ble et qui est actionnée en synchronisme avec la table d'a- limentation et repartit ainsi le combustible sur la(grille- éventuellement non mobile - se trouvant en dessous d'elle 21. 20. Mechanical fireplace device according to resale EMI24.5 dioations 2 and 18, cs.raotsrisé by an oscillating ohute tank (211), connected to the feeding table, tank in which the feeding table delivers the oorbusti- <Desc / Clms Page number 25> ble and which is actuated in synchronism with the feed table and thus distributes the fuel on the (grid - possibly not movable - located below it 21. Dispositif de foyer mécanique suivant les revendi- EMI25.1 cations 2-19, caractérisé en ce que pour r90evoira grille e avec son support, lorsque ce dernier est amené de sa posi- tion normale dans la oharnbre de combustion 3, de l'installa- tion de foyer en-dessous du point de ruissellement, on a prévu une chambre d'extraction (4) dans le prolongement de la chambre de combustion . Mechanical fireplace device according to claims EMI25.1 cations 2-19, characterized in that in order to receive grate e with its support, when the latter is brought from its normal position in the combustion chamber 3, of the fireplace installation below the point of runoff , an extraction chamber (4) is provided as an extension of the combustion chamber. 22. Dispositif de foyer mécanique suivant la revendi- cation 21, caractérisé en ce que la chambre d'extraction EMI25.2 présente une arche à'ai1ulnaye(104 ) et peut!servir ainsi en même temps de chambre d'allumage pour l'accélération de l'allumage par la ohaleur rayonnée par l'arohe d'allu- mage. EMI25.3 22. Mechanical hearth device according to claim 21, characterized in that the extraction chamber EMI25.2 has an airway arch (104) and can thus serve at the same time as an ignition chamber for the acceleration of ignition by the heat radiated by the ignition aroma. EMI25.3 23. Dans un dih130sitif de foyer mécanique suivant la revendioation 2 et les suivantes,la disposition suivant laquelle le décrassage se fait au moyen d'une charrue à scories ou de plusieurs charrues à soories disposées latéralement côte à côte, qui brisent les scories et qui EMI25.4 sont réglables aussi bien dans 10 sens d'j la hauteur '1''''3 d.. iJs 1'3 sens latéral, ces charrues possédant éventuelle.1:nt une arête inférieure rainurée ou en dents de soie de sorte EMI25.5 qu'ellespe labomrent pas à proprement parler mais forment une trasse cannelée . EMI25.6 23. In a mechanical hearth dih130sitif according to the claim 2 and following, the arrangement according to which the slagging is done by means of a slag plow or several plows with soories arranged laterally side by side, which break up the slag and which EMI25.4 are adjustable as well in 10 direction of the height '1' '' '3 d .. iJs 1'3 lateral direction, these plows possibly having.1: nt a lower edge grooved or tangled so EMI25.5 that they do not labor, strictly speaking, but form a fluted trasse. EMI25.6 24. Dispositif de foyer mécanique suivant la r<*v:indic#1- tion 2,caractérisé en ce que la grille v ses acoessoties pendant son mouvement de va-et-vient ,met en action et hors d'action automati'lLH:H.lent des dispositifs de commande et de mise au pOinréblables, pour le mouvement des éléments de grille (par exemple une grille à mouvement ondulatoire) ou de la grille elle-meiiie (par eXm:;1- uns grille en chaîne ) <Desc/Clms Page number 26> EMI26.1 ou pour les dispositifs d'al11.1entation pour le co,busli- ble ou pour le vent, ou pour le mouveent intermittent de la grills ou pour les oharruesà scories. 24. Mechanical hearth device according to r <* v: indic # 1- tion 2, characterized in that the grid v its acoessoties during its back and forth movement, activates and deactivates automati'lH : H. slow control and setting devices, for the movement of grid elements (for example a grid with wavy movement) or of the grid itself (by eXm:; 1- a chain grid) <Desc / Clms Page number 26> EMI26.1 or for al11.1entation devices for co, busli- ble or for the wind, or for the intermittent movement of the grills or for the slag plows.
BE407784D BE407784A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE407784A true BE407784A (en)

Family

ID=72490

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE407784D BE407784A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE407784A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2704303A3 (en) Method for the combustion of garbage on a combustion grate as well as grate for the execution of the method and grate plate for the realization of such a grate.
FR2740940A1 (en) Self-propelling lawnmower transmission
EP0503038A1 (en) Cooking assembly for stove or cooking table having at least one integrated heat generator.
BE407784A (en)
FR2924202A1 (en) INSTALLATION AND METHOD FOR STORING AND FEEDING A ROTARY OVEN
EP2573462B1 (en) Heating system fired with individualised solid fuel elements
EP0024980A1 (en) Self-cleaning apparatus for moulding plaster
EP0015349B1 (en) Junction device between a rotary kiln and planetary coolers
FR2614394A1 (en) Incineration furnace with hearth rotating around a vertical axis
CH222205A (en) Process for carrying out the cleansing and complete cleaning of a hearth comprising a non-perforated support for the fuel, and device for implementing this process.
FR2517413A1 (en) Stove using granulated fuel - has combustion chamber with tangential secondary air inlets and fuel bed spreader
BE468085A (en)
BE415961A (en)
EP2320146A1 (en) Heating installation fired with wood, comprising a sequential log supply and improved log to be used with such installation
FR3065277A1 (en) DECISION GRID
BE490926A (en)
CH202006A (en) Apparatus for supplying ingots to a melting furnace.
FR2616981A1 (en) Generator of electrical current and of kinetic force
BE494538A (en)
BE365898A (en)
BE542193A (en)
EP0310509A1 (en) Transformation process for a rotary drum furnace, particularly for use in the production of cement
FR2491197A1 (en) Boiler using wooden log fuel - has mechanical feed with regulation of primary and secondary air and blow back protection
BE454462A (en)
BE505490A (en)