BE407390A - - Google Patents

Info

Publication number
BE407390A
BE407390A BE407390DA BE407390A BE 407390 A BE407390 A BE 407390A BE 407390D A BE407390D A BE 407390DA BE 407390 A BE407390 A BE 407390A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
link
links
wing
thickness
drop
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE407390A publication Critical patent/BE407390A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23HGRATES; CLEANING OR RAKING GRATES
    • F23H17/00Details of grates
    • F23H17/12Fire-bars

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Casting Devices For Molds (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux maillons à chute, pour chargeurs ie chaudières. 



   La présente invention concerne des perfectionnements aux maillons à chute, pour chargeurs de chaudières,
Dans les maillons à chute usuels pour chargeurs de chaudières, les cendres s'accumulent lors   ;le   la course inferieure ou de retour des maillons, dans les surfaces de palier par lesquelles ils sont supportés sur les barres de transport et ians les espaces entre les maillons adjacents, dont les surfaces à épaulements et les pattes de guidage forment des poches à cendres, avec ce résultat que les maillons deviennent coincés dans la position pendante et qu'il est habituellement nécessaire de prévoir à proximité des maillons lorsqu'ils retournent en position pour commencer leur course supérieure, un   dispositif   qui les presse en arrière en   posi-   
 EMI1.1 
 à . ....... 1 1 , :

  k - - - 9 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 entre les maillons, le retour de tous les maillons dans une position horizontale est quelque fois empêché, ce qui a pour résultat que des maillons faisant saillie sont brûlés dans la grille et nécessitent un remplacement. 



   La présente invention a pour but de fournir une construction de maillon à chute qui empêche l'accumulation de cendres autour des surfaces d'appui et entre les maillons et qui donne la certitude que lors du retour des maillons dans leur parcours supérieur, les maillons sont libres de retourner dans leur position correcte. 



   Conformément à la présente invention, au lieu de munir les ouvertures présentant les surfaces d'appui pour supporter les maillons sur les barres de transport de larges surfaces d'appui de la pleine largeur des ailes normalement prévues autour de ces ouvertures on a prévu une surface d'appui étroite s'étendant en des surfaces évasées, coniques ou analogues dans les ailes, les surfaces d'appui ayant une largeur correspondant à l'épaisseur du corps principal, du maillon ou moindre, et une portion ou des portions des ailes, d'un côté ou des deux côtés du maillon, sont supprimées de façon à présenter des intervalles par lesquels les cendres passant jusqu'à la surface d'appui tombent dans l'espace entre les maillons, 'Dans une forme de réalisation préférée de l'invention,

   une grande partie de la surface évasée de   t'aile   est supprimée et l'on prévoit une partie d'aile de petite étendue périphérique ayant l'épaisseur usuelle de l'aile, pour fournir un moyen de stabiliser le maillon sur la barre de transport. La partie agissant comme moyen de stabilisation est avantageusement chanfreinée dans toutes les directions, pour permettre le départ libre des cendres. 



   A la partie postérieure des surfaces d'appui où l'aile est supprimée, la moulure à l'arrière du maillon peut recevoir 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Pour faire en sorte que   l'espace   d'air entre les maillon soit le même sur toute la longueur des maillons, une petite saillie peut avantageusement être prévue sur une face latérale de maillon. Pour que l'espace d'air entre les maillons reste sensiblement constant, même lorsque le métal des maillons subit un accroissement, les bords supérieurs latéraux du maillon sont chanfreinés. 



   La partie postérieure de chaque maillon peut être pour, vue d'une patte de garde qui s'étend seulement sur une partie de l'épaisseur du maillon et qui empêche le maillon de tomber entre les galets. Le corps principal du maillon possède avantageusement une épaisseur graduellement croissante vers la surface qui sera, en fonctionnement, sa surface supérieure, de sorte que toute particule dure de scorie sera enlevée par l'action de cisaillement des maillons adjacents. 



   Deux formes de réalisation de l'invention sont représentées aux dessins annexés aux fig. 1 à 3 et aux fig. 4 à   7,   respectivement. Dans ces dessins la fig. 1 est une vue en élévation 3'une construction préférée, la fige 2 est une vue en bout et la fig. 3 une coupe par la ligne A-A de la fig. 1, tandis que la fig. 4 est une vue en élévation de la seconde forme de réalisation par un côté, la fig. 5 étant une vue en bout, la fig. 6 une vue en élévation par l'autre côté et la fig. 7 une coupe transversale par la ligne B-B de la fig. 6. 



   Sur les différentes figures du dessin on a désigné par 1 d'une manière générale le maillon de chargeur et par 2 l'ouverture par laquelle passe la barre de transport (non représentée) du chargeur. La partie du maillon 1 adjacente à l'ouverture 2 forme une étroite surface :11 appui 3 ayant environ l'épaisseur du corps principal du maillon ou moins, et des surfaces coniques évasées 4 s'étendant des surfaces d'appui jusque dans les ailes 5 qui sont interrompues d'un côté ou des deux cotés du maillon, de façon à présenter des intervalles par   lesqe   la 
 EMI3.1 
 1 Pfs !af1'i rna n e.,..,nd- -- -- 1 - - - --- --..L'II 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'espace entre les maillons. 



   Dans la forme de réalisation représentée aux   fig.1   à 3, l'interruption s'étend sur une grande partie de l'ouverture, et en vue d'immobiliser le maillon, Qn a pour cette raison prévu une large surface d'appui 6 de petite étendue périphérique, ayant approximativement l'épaisseur usuelle de l'aile, cette portion 6 étant chanfreinée dans toutes les directions, comme on le voit, pour permettre le départ libre des cendres. A la partie postérieure de la surface d'appui 3, ou l'aile usuelle est supprimée, la moulure 7 à l'arrière du maillon 1 est augmentée en épaisseur pour prendre la place de la partie de l'aile qui est supprimée.

   Pour maintenir constant l'espace d'air entre des maillons 1 adjacents, une petite saillie 8 est prévue de préférence d'un côté de chaque maillon 1, tandis qu'en vue de faire en sorte que l'espace d'air entre les maillons reste sensiblement constant même lorsque le métal des maillons s'accroît, les bords supérieurs latéraux 9 du   maillon '1   peuvent être chanfreinés, comme on l'a représenté en   10.   



   Dans la construction représentée aux fig. 4 à 7, l'interruption de l'aile s'étend sur une courte partie de la distance périphérique et d'un côté seulement. 



   Comme le montrent les deux constructions , laqueue (ou la partie faisant saillie vers   l'avant)   de chaque maillon 1 peut être pourvue d'une patte de garde   Il.   s'étendant sur une partie seulement de la profondeur du maillon. Toute cendre tombant dans l'espace entre les maillons sort ainsi d'entre les parties de queue des maillons lorsqu'elles approchent de la position verticale au cours de leur passage autour de la partie antérieure du chargeur. 



   Comme le montrent les deux constructions, le corps principal du maillon 1 augmente de préférence graduellement 
 EMI4.1 
 ::JI 6¯...': ---...- .:1.... '1---..:::1 -1 .- ± --.2 - -- -- - , 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 enlevées par l'action de cisaillement de maillons adjacents. 



   Revendications, 
 EMI5.1 
 =+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+= 1/ Un maillon à chute, pour chargeurs   :le   chaudières, dans lequel couverture présentant la surface d'appui pour supporter le maillon sur la barre de transport est pourvue d'une étroite surface d'appui ayant environ une largeur correspondant à l'épaisseur du corps principal du maillon, ou moindre, et une partie ou des parties des ailes usuelles, d'un côté ou des deux côtés du maillon, est supprimée pour présenter des intervalles d'où les cendres passant vers la surface d'appui tombent dans l'espace entre les maillons.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to drop links, for loaders ie boilers.



   The present invention relates to improvements to drop links, for boiler loaders,
In the usual drop links for boiler loaders, ash accumulates during the lower or return stroke of the links, in the bearing surfaces by which they are supported on the transport bars and in the spaces between the links. adjacent surfaces, the shoulder surfaces of which and guide tabs form ash pockets, with the result that the links become stuck in the hanging position and it is usually necessary to provide near the links when they return to position for start their upper stroke, a device that presses them back into position
 EMI1.1
 at . ....... 1 1,:

  k - - - 9

 <Desc / Clms Page number 2>

 between the links, the return of all links to a horizontal position is sometimes prevented, resulting in protruding links being burnt in the grid and requiring replacement.



   The object of the present invention is to provide a drop link construction which prevents the accumulation of ash around the bearing surfaces and between the links and which gives the certainty that when the links return to their upper path, the links are free to return to their correct position.



   In accordance with the present invention, instead of providing the openings having the bearing surfaces for supporting the links on the transport bars with large bearing surfaces of the full width of the wings normally provided around these openings, a surface is provided. narrow bearing surfaces extending in flared, conical or the like surfaces in the wings, the bearing surfaces having a width corresponding to the thickness of the main body, the link or less, and a portion or portions of the wings, on one side or both sides of the link, are omitted so as to present gaps through which the ash passing to the bearing surface falls into the space between the links. In a preferred embodiment of the link. 'invention,

   a large part of the flared surface of the wing is omitted and a wing part of small peripheral extent is provided having the usual thickness of the wing, to provide a means of stabilizing the link on the transport bar . The part acting as stabilization means is advantageously chamfered in all directions, to allow the free departure of the ashes.



   At the rear part of the bearing surfaces where the wing is removed, the molding at the rear of the link can receive

 <Desc / Clms Page number 3>

 
To ensure that the air space between the links is the same over the entire length of the links, a small projection can advantageously be provided on a side face of the link. In order that the air space between the links remains substantially constant, even when the metal of the links undergoes an increase, the upper side edges of the link are chamfered.



   The posterior part of each link can be seen as a guard tab which extends only a part of the thickness of the link and which prevents the link from falling between the rollers. The main body of the link advantageously has a gradually increasing thickness towards the surface which will, in use, be its upper surface, so that any hard slag particles will be removed by the shearing action of the adjacent links.



   Two embodiments of the invention are shown in the drawings appended to FIGS. 1 to 3 and in fig. 4 to 7, respectively. In these drawings, fig. 1 is an elevational view 3 ′ of a preferred construction, FIG. 2 is an end view and FIG. 3 a section through the line A-A of FIG. 1, while FIG. 4 is an elevational view of the second embodiment from one side, FIG. 5 being an end view, FIG. 6 is an elevational view from the other side and FIG. 7 a cross section through the line B-B of FIG. 6.



   In the various figures of the drawing, 1 generally denotes the loader link and 2 the opening through which passes the transport bar (not shown) of the loader. The portion of link 1 adjacent to opening 2 forms a narrow surface: 11 bearing 3 having approximately the thickness of the main body of the link or less, and tapered flared surfaces 4 extending from the bearing surfaces into the wings 5 which are interrupted on one or both sides of the link, so as to present intervals by lesqe la
 EMI3.1
 1 Pfs! Af1'i rna n e., .., nd- - - 1 - - - --- - .. The II

 <Desc / Clms Page number 4>

 the space between the links.



   In the embodiment shown in Figs. 1 to 3, the interruption extends over a large part of the opening, and in order to immobilize the link, Qn has for this reason provided a large bearing surface 6 of small peripheral extent, having approximately the usual thickness of the wing, this portion 6 being chamfered in all directions, as can be seen, to allow the free departure of the ashes. At the rear part of the bearing surface 3, where the usual wing is removed, the molding 7 at the rear of the link 1 is increased in thickness to take the place of the part of the wing which is removed.

   In order to keep the air space between adjacent links 1 constant, a small projection 8 is preferably provided on one side of each link 1, while in order to ensure that the air space between the links links remain substantially constant even as the metal of the links increases, the upper side edges 9 of link 1 may be chamfered, as shown at 10.



   In the construction shown in Figs. 4-7, the wing break extends a short portion of the peripheral distance and only to one side.



   As shown by the two constructions, the laceue (or the part projecting towards the front) of each link 1 can be provided with a guard lug II. extending only part of the depth of the link. Any ash falling into the space between the links thus exits between the tail portions of the links as they approach the vertical position as they pass around the front portion of the loader.



   As the two constructions show, the main body of link 1 preferably increases gradually
 EMI4.1
 :: JI 6¯ ... ': ---...-.: 1 ....' 1 --- .. ::: 1 -1 .- ± -. 2 - - - - ,

 <Desc / Clms Page number 5>

 removed by the shearing action of adjacent links.



   Claims,
 EMI5.1
 = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = + = 1 / A drop link, for chargers: the boiler, in which cover presenting the bearing surface for supporting the link on the transport bar is provided with a narrow bearing surface having about a width corresponding to the thickness of the main body of the link, or less, and a part or parts of the wings usual, on one or both sides of the link, is omitted to present gaps from which the ash passing towards the bearing surface falls into the space between the links.


    

Claims (1)

2/ Un maillon à chute, suivant la revendication 1, dans lequel une grande partie :le la surface :l'aile est supprimée et une portion d'aile est prévue avec environ l'épaisseur normale de l'aile et une minime étendue périphérique, pour fournir un moyen de stabiliser le maillon sur la barre de transport. 2 / A drop link, according to claim 1, wherein a large part: the surface: the wing is removed and a wing portion is provided with approximately the normal thickness of the wing and a minimal peripheral extent , to provide a means of stabilizing the link on the transport bar. 3/ Un maillon à chute, suivant la revendication 2, dans lequel la partie usuelle de l'aile à l'arrière de la surface d'appui est supprimée et la moulure à l'arrière du maillon est augmentée d'épaisseur en substance de la manière décrite et dans le but indiqué. 3 / A drop link, according to claim 2, wherein the usual part of the wing at the rear of the bearing surface is removed and the molding at the rear of the link is substantially increased in thickness by as described and for the stated purpose. 4/ Un maillon à chute, suivant la revendication 1, dans lequel le corps du maillon a une épaisseur graduellement er issante :le la surface inférieure vers la surface supérieure, en substance comme on l'Et décrit ci-dessus et dans le but indiqué. 4 / A drop link, according to claim 1, wherein the body of the link has a gradually increasing thickness: the lower surface towards the upper surface, in substance as described above and for the purpose indicated .
BE407390D BE407390A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE407390A true BE407390A (en)

Family

ID=72200

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE407390D BE407390A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE407390A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2633132B1 (en) Connector for suspended metal ceiling framework and ceiling employing same
FR2551109A1 (en) CONSTRUCTION OF TWO PIECE KNIFE FOR EARTHWORK INSTRUMENT
CH635160A5 (en) CONNECTION FOR BUILDING SCAFFOLDS.
FR2570575A1 (en) Wire-supporting metal post for vineyards
EP0519851B1 (en) Spacer means for mounting a guard rail
BE407390A (en)
EP3581157B1 (en) Lumbar support belt
FR2531920A1 (en) WIPER BLADE COMPRISING AN ADDED LOCKING PART
EP2270290A1 (en) Fastener for floor
WO2003006302A1 (en) Vehicle comprising a piece for supporting a car body element at the front of a vehicle
FR2698393A1 (en) Safety device for a ceiling panel with recesses and method for installing a ceiling panel of this type equipped with this device.
WO2013190374A1 (en) Filtering screen for centrifuge basket
EP1646792B1 (en) Profile for fixing a tensioned cloth
FR2974584A1 (en) ECLUSE DOOR
EP3584367B1 (en) Connecting device assembly
EP3730838B1 (en) Bar for grate roller for incinerator furnace fireplace with improved air circulation, corresponding roller and grate
WO2015033318A1 (en) Cracking device
EP3465065B1 (en) Heat exchanger equipped with a filtering element
FR2644820A1 (en) Device for the production of concrete screeds or slabs
US1815488A (en) Battery support
EP0341232B1 (en) Trickle grid with protuberances
EP1972722A1 (en) Lock gate and core for such a gate
BE675991A (en)
FR2817572A1 (en) Connector for attaching rail of crash barrier to support posts is P-shaped and deforms against sides and back of post in event of crash to absorb energy
BE659034A (en)