BE394210A - - Google Patents

Info

Publication number
BE394210A
BE394210A BE394210DA BE394210A BE 394210 A BE394210 A BE 394210A BE 394210D A BE394210D A BE 394210DA BE 394210 A BE394210 A BE 394210A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
hats
traveling
web
dislodges
comb
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE394210A publication Critical patent/BE394210A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01GPRELIMINARY TREATMENT OF FIBRES, e.g. FOR SPINNING
    • D01G15/00Carding machines or accessories; Card clothing; Burr-crushing or removing arrangements associated with carding or other preliminary-treatment machines
    • D01G15/76Stripping or cleaning carding surfaces; Maintaining cleanliness of carding area
    • D01G15/78Arrangements for stripping flats

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Preliminary Treatment Of Fibers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Méthode et moyens de traitement des débourrures de ooton et autres fibres des chapeaux, dans les oardes à ohapeaux tournants ". 



   La présente invention est relative à une méthode et à des moyens pour le traitement des débourrures de coton et autres fibres   qui%sont   enlevées des ohapeaux voyageants des machines à oarder ou oardes à ohapeaux tournants. Ces débourrures sont habituellement rassemblées à la main et vendues ou réutilisées comme déchets. 



   La méthode en question consiste, à la suite du détaohage de oes débourrures des ohapeaux voyageants par un appareil au moyen de débourrage, à diriger ou à transporter mécaniquement sans manipulation oes débourrures de ohapeaux vers la nappe ou méoanisme d'alimentation de la carde, de façon que oes dé- bourrures soient, aveo la nappe, amenées à passer dans le bri- seur qui, aveo ses couteaux nettoyeurs, est un méoanisme de nettoyage. Ainsi, la méthode considérée oonsiste à rassembler 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sans manipulation et à réincorporer les débourrures de ohapeaux dans la nappe, de façon que lesdites débourrures soient repré- sentées sans intervention manuelle et soient retransportées en avant aveo la nappe pour subir l'action de nettoyage exercée sur celle-ci par le briseur et les couteaux nettoyeurs, eto.. 



   Les moyens consistent d'abord en un dispositif qui   rassenr   blera et détachera la débourrure (et en ce qui concerne   oelui--   oi il ne peut y avoir aucune nouveauté particulièrement mar-   @   quée), et comprennent des moyens qui   dirige@@nt,   transporteront ou oonduiront lesdites débourrures de ohapeaux à la nappe qui est fournie à l'extrémité   d'alimentation   de la oarde, sans in- tervention manuelle, et, ainsi, ces débourrures de ohapeaux avanoeront aveo la nappe qui   est-   délivrée au briseur , afin de subir avec celle-oi le traitement nettoyant. 



   Il est avantageux pour les fins de l'invention de faire se déplacer les chapeaux dans la direction inverse ou opposée par rapport à celle qui est normale, ce déplacement en direction inverse étant adopté pour d'autres fins par certains fabricants, tels que, par exemple, la Société Alsacienne. 



   On appréoiera que les débourrures de chapeaux oontiennent de la fibre de ooton aussi bonne en mèohe que oelle délivrée dans le ruban, et par,conséquent o'est une proposition   oommer-   ciale désirable que de ramener automatiquement la débourrure à la nappe pour passer par le rouleau d'alimentation et subir l'action du briseur et des couteaux   ne ttoyeurs.   On peut   s'arran-   ger pour obtenir une débourrure plus épaisse, paroe que les impuretés, étant à l'état relâché dans la débourrure, peuvent être enlevées d'une manière plus satisfaisante.

   A l'avis des demandeurs, on obtiendra ainsi un ruban plus propre , et on réalisera en même temps une économie par la réintroduotion immé- diate des débourrures de ohapeaux dans chaque carde individuelle, 
Suivant l'invention, on fait se déplacer les chapeaux voya- geants en sens inverse et on emploie un mécanisme débourreur 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 approprié queloonque , oonvenablement actionné. 



   Afin d'expliquer plus en détail la méthode qui fait l'objet de l'invention, on va déorire maintenant deux dispositifs ou moyens méoaniques par lesquels la méthode peut être mise en   oeu-   vre par les hommes de métier, les deux dispositifs méoaniques étant plutôt typiques que limitatifs des moyens possibles. 



   Les dessins annexés servent à représenter les dispositifs méoaniques et à rendre claire la méthode en question . 



   Fig. 1 montre, de profil en élévation, ce qui est néoessai- re, du   oôté   gauche de la oarde à ohapeaux tournants, pour indi- quer l'application d'un dispositif mécanique pour mettre la mé- thode en oeuvr e. 



   Fig. 2 est une vue de détail. 



   Fig. 3 est une élévation de   profil   similaire mais du côté de droite de la oarde. 



   Fig. 4 est une vue de faoe, avec brisure, d'un rouleau dé- 
 EMI3.1 
 q,<M/n boul"reur tournant rotation lente e t -1 métallique, bourreur tournant à rotation lente fil métallique, qui débourre d'abord les chapeaux voyageants. 



   Fig. 5 est une vue schématique en plan indiquant la méthode et les moyens intervenant dans le dispositif suivant les fig. 



  1, 2 et 3. 



   Fig. 6 est une élévation de profil d'un autre dispositif méoanique plus compliqué, pour la mise en oeuvre de la méthode. 



   Fig. 7 est une vue en plan, avec brisure, de parties du méoanisme représenté par la fig. 6. 



   En se référant d'abord à la forme de réalisation représentée par les   fige   1 à 5, on voit que des dispositions sont prises pour que les ohapeaux se déplacent dans la direction inverse de ce qui est normal, et   ceci   est effectué d'une manière connue et n'est pas une partie nouvelle de l'invention. 



   Conformément aux dispositifs des figures 1 à 5, on a re- présenté comme étant appropriés, un arbre a qui est fixé au cin- tre a1 ou au bâti de la oarde, et sur cet arbre a est monté un 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 manchon a2, ledit manohon étant entraîné, par l'intermédiaire d'une poulie a3, par une oourroie a4 à partir d'une petite poulie montée sur l'arbre principal de la oarde. 



   Sur le manchon a2 est montée une petite poulie à   câble   a5, qui, par un oâble oroisé a6, entraîne une poulie à oâble a7 qui   fat   tourner la brosse spirale ordinaire a8 qui brosse les dents des chapeaux voyageants   f .   Le peigne ordinaire pour la brosse spirale tournante a8 est désignée par a9. 



   Une vis sans fin b est montée sur le manchon a2 et engrène   aveo   une roue héliooîdale b1 montée sur l'arbre incliné b2, le- quel porte une vis sans fin   b3   montée sur lui afin d'entraîner les bloos à enooohes b4 qui supportent les chapeaux voyageants f, lesdits bloos à encoches étant montés sur un arbre transver- sal b5 . L'extrémité opposée de cet arbre transversal b5 porte une poulie à oâble b6 qui, par un oâble b7, entraîne une peti- te poulie   b8   d'une poulie double b8, b9, montée sur une gou- pille b10 supportée dans une console appropriée bll montée sur le bâti et représentée très clairement par la fig. 3.

   La poulie b9, par un oâble oroisé b12, entraîne une poulie à oâble b13 montée sur un arbre b14 supporté dans des consoles réglables b15, lesdites consoles étant représentées supportées par des consoles b16 fixées au piédestal b17 de l'arbre b18 du bri-   seur.   



   Sur l'arbre b14 est monté le rouleau débourreur rotatif 
 EMI4.1 
 q-U444,. 



  ,g u fil métallique, qui est entrainé très fai ble revêtu de fil métallique, qui est entraîné à très faible vi- tesse (par exemple environ sept oentimètres et demi à la minu- te) par les moyens   décrits.   Ce rouleau débourreur rotatif c est 
 EMI4.2 
 qa4w--l' v du modèle ordinaire et est revêtu d'un filetage taillé en spi- rale présentant des dents d'environ 2 oentimètres de longueur/ et est représenté séparément et aveo brisure, par la fig. 4. En tournant, il débourre les ohapeaux voyageants f qui se dépla- oent à très faible vitesse (par exemple cinq   centimètres   à la minute) et ainsi, ce rouleau débourreur à rotation lente 0 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 débourre les ohapeaux voyageants f d'une manière évidente . 



   Aveo le rouleau débourreur à rotation lente c, ooopère un peigne débourreur d qui est du type ordinaire et fonotionne du pour enlever les fibres dit rouleau o. Le peigne débourreur d est fixé sur une barre dl montée dans des paliers d2 sur les leviers   d3   fixés sur l'arbre transversal d4, une fourche formant oame d5 étant fixée sur l'arbre transversal   d4,   et ladite fourohe formant came   d5   est aotionnée par une oame   -dE   montée sur le manohon b, et en conséquence les leviers d3 sont levés et abaissés tel qu'indiqué par la fig. 1. Il est prévu un levier d7 relié en d8 à une biellette   d9,   laquelle pivote en d10 sur la oonsole d11.

   Il en résul te que le peigne d est mis en oscillation sur son arbre d1 analogue à une barre, et que le peigne d décrit la même trajectoire pendant ses oourses asoendante et descendante. A la desoente, le peigne d débourre ledit rouleau c et peigne ou détaohe les déchets de fibre enlevés aux ohapeaux voyageants f, et dirige ceux-ci vers le bas sur la plaque collectrice ou de guidage g qui est   inolin ée   et disposée latéralement et est représentée montée sur des consoles gl, fixées de façon réglable aux consoles b16. 



  Ainsi, le rouleau débourreur à rotation lente o débourre   direo -   tement les chapeaux   voyageants f  et le peigne) par   intermit-   tenoe, débourre le rouleau   oenlève   les déohets par peignage, et dirige oes derniers vers le bas sur la plaque   collectrice   ou    de guidage g, de façon que les débourrures tombent sur la nappe hl délivrée par le rouleau à nappe ¯4 ¯)et sont entraînées avec la   nappe par le rouleau d'alimentation   h2   jusqu'au briseur rotatif i et ramenées dans la carde sans aucune intervention manuelle. 



   Les figs. 6 et 7 représentent un autre mécanisme pour réa- liser l'objet de l'invention, ce mécanisme étant largement oon- nu pour un but différent. 



   Dans cet exemple des fig. 6 et 7, les chapeaux voyageants f sont entraînés autour des bloos à encoches connus, convenable- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ment entraînés, à faible vitesse de la manière ordinaire. Il est prévu un arbre latéral entrainé j qui, par la   @   roue conique j entraine une roue conique j2,montée sur une goupille j3, ladite roue portant un levier j4 qui, par une biellette j5, actionne un   levier j6   ayantson point d'appui sur un arbre fixe j7, la partie supérieure du   levier 1 6   ayant la forme d'un quadrant pourvu de dents en   j8 .   Le méoanisme décrit fait   osoil--   ler angulairement la partie en forme de quadrant du levier j6. 



  Les dents j8 engrènent avec les dents d'un   pignon j9   monté sur un arbre 10 qui porte des bras saillants jll , dans les lon- gueurs forées desquels des broches coulissantes j12 sont montées, des ressorts j13 agissant sur lesdites broches j12. 



  Dans les têtes carrées des broches j12, des   barres j14   sont montées, lesquelles ont une face profilée j15, un bloc j16 sup- portant un dispositif à peigne et dent k (de oonstruotion oon- nue). Dans des plaques mobiles m fermant oames, d'un caractère connu,   qui.,,-   sont montées sur l'arbre fixe j7, les dispositifs , d'arrêt m1 et m2 viennent s'engager. Les positions alternées des plaques m formant cames sont représentées entrait plein et en trait mixte (fig. 6).

   Dans la position en trait mixte des pla- ques formant oames, fig. 6, la desoente complète des bras saillants j11 a désengagée les dispositifs d'arrêt m1, et les faoes profilées j15 viennent dans la trajectoire en trait mixte de la oame, et ainsi le dispositif   combiné   à peigne et dent débourre le chapeau voyageant f, et la débourrure dé- tachée est entraînée vers le haut suivant un parcours oirou- laire, la trajeotoire en trait mixte de la oame amenant le dis- positif combiné à peigne et dent k, durant la montée, à man- quer une barre fixe n formant chapeau.

   Enfin, les bras saillants jll agissent sur les dispositifs d'arrêt m2 et les dégagent, après quoi les ressorts j13 poussent vers l'extérieur les fa- ces profilées j15, et le dispositif combiné à peigne et débourreur k   @   est déplacé vers l'extérieur, de façon telle que les dents 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de la barre fixe n formant chapeau détaohent la débourrure lois de la oourse descendante ou de retour du dispositif combiné à peigne et débourreur k, lorsque ce dernier descend. Durant leur mouvement   desoendant,   ledit dispositif combiné à   peigne   et débour- reur k manque les chapeaux voyageants f et achève son mouvement descendant,   dégageant   finalement les dispositifs d'arrêt m1 quand les bras saillants j11 rencontrent les dispositifs d'ar- rêt ml .

   Les fibres détachées par la barre fixe   n   formant oha- peau, tombent le long d'une plaque collectrice, indiquée par la ligne en trait interrompu gx, sur la nappe   hl   délivrée par le rouleau à nappe h à la oarde, d'une manière similaire à ce qui a déjà été décrit. 



   La description du méoanisme suivant les fig. 6 et 7 n'a pas été élaborée, étant donné qu'il est largement connu pour un autre but. 



   Dans cet exemple, aussi (fig. 6 et 7), il est entendu   quees   chapeaux tournants voyagent dans la direction inverse ou opposée par   rapporta,   la normale. 



   REVENDICATIONS. 
 EMI7.1 
 



  .-rsi.wrrvrrwrrl3-w 
1. Une méthode de traitement des débourrures de freinte de chapeaux, à enlever des chapeaux voyageants des cardes ou ma- ohines à oarder à ohapeaux tournants, les chapeaux tournant de la manière inverse de la normale,la méthode étant caractérisée en ce qu'afin d'obvier à tout rassemblement, maniement, ou inter- vention manuelle, des dispositions sont prises pour enlever mé- oaniquement les débourrures de freinte des ohapeaux voyageants, pour détacher les débourrures après qu'on les a enlevées des ohapeaux, et pour diriger ou transporter automatiquement les dites débourrures détachées vers la nappe délivrée dans la carde et les réinoorporer dans la dite nappe pour les fins décrites ici. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Method and means of treatment of ooton and other fibers of the hats, in the oards with rotating hats".



   The present invention relates to a method and means for the treatment of cotton pits and other fibers which are removed from the traveling hats of the oarding machines or rotating hats. These knockouts are usually collected by hand and sold or reused as waste.



   The method in question consists, following the detachment of these dislodges from the traveling hats by an apparatus by means of dislodging, in directing or transporting mechanically without manipulation of the dislocations of the hats towards the web or feeding mechanism of the card, of so that these debris are, with the tablecloth, brought to pass through the breaker which, with its cleaning knives, is a cleaning mechanism. Thus, the method considered oonsists to collect

 <Desc / Clms Page number 2>

 without handling and to reincorporate the hatch holes in the web, so that said hatches are represented without manual intervention and are transported forward to the web to undergo the cleaning action exerted on it by the breaker and the cleaning knives, eto ..



   The means consist first of a device which will gather and detach the breakout (and as far as it is concerned - where there can be no particularly marked novelty), and include means which direct @@ nt, will transport or lead said hat dislodges to the web which is supplied to the feed end of the oard, without manual intervention, and, thus, these hat dislodges will spoil with the web which is delivered to the breaker, in order to to undergo the cleansing treatment with it.



   It is advantageous for the purposes of the invention to cause the caps to move in the reverse or opposite direction to that which is normal, this displacement in the reverse direction being adopted for other purposes by some manufacturers, such as, by example, the Alsatian Society.



   It will be appreciated that hat dislodges contain cotton fiber as good as that delivered in the ribbon, and therefore it is a desirable commercial proposition to automatically return the dislodge to the web to pass through the web. feed roller and undergo the action of the breaker and the non-grinding knives. Arrangements can be made to obtain a thicker rake, because the impurities, being in a relaxed state in the ridge, can be removed more satisfactorily.

   In the opinion of the applicants, a cleaner ribbon will thus be obtained, and at the same time a saving will be made by the immediate reintroduction of hat rips in each individual card,
According to the invention, the traveling caps are made to move in the opposite direction and a stripping mechanism is used.

 <Desc / Clms Page number 3>

 appropriate whichever, suitably operated.



   In order to explain in more detail the method which is the subject of the invention, we will now deorire two mechanical devices or means by which the method can be implemented by those skilled in the art, the two mechanical devices being rather typical than limiting of the possible means.



   The accompanying drawings serve to show the mechanical devices and to make the method in question clear.



   Fig. 1 shows, in profile in elevation, which is a new test, of the left side of the rotating hats oard, to indicate the application of a mechanical device to put the method into operation.



   Fig. 2 is a detail view.



   Fig. 3 is a similar profile elevation but on the right side of the oarde.



   Fig. 4 is a view from faoe, with breaks, of a de-
 EMI3.1
 q, <M / n slowly rotating rotating baker and t -1 metallic, slowly rotating metal wire tamper, which first unstuffs traveling hats.



   Fig. 5 is a schematic plan view indicating the method and the means involved in the device according to FIGS.



  1, 2 and 3.



   Fig. 6 is a side elevation of another more complicated mechanical device, for carrying out the method.



   Fig. 7 is a plan view, with broken away, of parts of the meoanism represented by FIG. 6.



   Referring first to the embodiment shown in Figs 1 to 5, it will be seen that arrangements are made for the hats to move in the reverse direction to what is normal, and this is done in a manner. known and is not a new part of the invention.



   According to the devices of Figures 1 to 5, it has been shown as being suitable, a shaft a which is fixed to the hanger a1 or to the frame of the oard, and on this shaft a is mounted a

 <Desc / Clms Page number 4>

 sleeve a2, said manohon being driven, via a pulley a3, by a belt a4 from a small pulley mounted on the main shaft of the oarde.



   On the sleeve a2 is mounted a small cable pulley a5, which, by an oroisé cable a6, drives an a7 cable pulley which turns the ordinary spiral brush a8 which brushes the teeth of the traveling hats f. The ordinary comb for the a8 rotating spiral brush is designated as a9.



   A worm b is mounted on the sleeve a2 and meshes with a heliooidal wheel b1 mounted on the inclined shaft b2, which carries a worm b3 mounted on it in order to drive the bloos to enooohes b4 which support the traveling hats f, said notched bloos being mounted on a transverse shaft b5. The opposite end of this transverse shaft b5 carries a cable pulley b6 which, by a cable b7, drives a small pulley b8 of a double pulley b8, b9, mounted on a pin b10 supported in a suitable bracket bll mounted on the frame and shown very clearly in FIG. 3.

   Pulley b9, by an oroisé cable b12, drives a cable pulley b13 mounted on a shaft b14 supported in adjustable brackets b15, said brackets being shown supported by brackets b16 fixed to the pedestal b17 of the shaft b18 of the breaker .



   On the shaft b14 is mounted the rotary stripper roller
 EMI4.1
 q-U444 ,.



  , g u metal wire, which is driven very weakly coated with metal wire, which is driven at very low speed (for example about seven and a half oentimeters per minute) by the means described. This rotary stripper roller is
 EMI4.2
 qa4w - the v of the ordinary model and is coated with a thread cut in a spiral having teeth of about 2 oentimeters in length / and is shown separately and broken, by fig. 4. By turning, it unclogs the traveling hats f which move at very low speed (for example five centimeters per minute) and thus, this slowly rotating stripping roller 0

 <Desc / Clms Page number 5>

 clears the traveling hats in an obvious way.



   Aveo the slowly rotating stripper roller c, oooperates a stripper comb d which is of the ordinary type and operates to remove the fibers called roller o. The stripping comb d is fixed on a bar dl mounted in bearings d2 on the levers d3 fixed on the transverse shaft d4, a fork forming oame d5 being fixed on the transverse shaft d4, and said fork forming cam d5 is aotée by an oame -dE mounted on the manohon b, and consequently the levers d3 are raised and lowered as shown in fig. 1. There is provided a lever d7 connected at d8 to a rod d9, which pivots at d10 on the oonsole d11.

   As a result, the comb d is set in oscillation on its bar-like shaft d1, and that the comb d describes the same trajectory during its asoending and downward movements. At the desoente, the comb d unclogs said roller c and combs or loosens the fiber waste removed from the traveling hats f, and directs these downwards onto the collector or guide plate g which is inolate and disposed laterally and is shown mounted on gl consoles, fixed in an adjustable manner to consoles b16.



  Thus, the slowly rotating stripping roller o dislodges the traveling caps f and the comb) intermittently, unclogs the roller o removes the deohets by combing, and directs the latter downwards onto the collector or guide plate g , so that the slits fall on the web hl delivered by the web roller ¯4 ¯) and are carried along with the web by the supply roller h2 to the rotary breaker i and brought back into the card without any manual intervention.



   Figs. 6 and 7 represent another mechanism for achieving the object of the invention, this mechanism being widely known for a different purpose.



   In this example of Figs. 6 and 7, the traveling hats f are drawn around the known notched bloos, suitable-

 <Desc / Clms Page number 6>

 ment driven, at low speed in the ordinary way. A driven lateral shaft j is provided which, by the bevel wheel j drives a bevel wheel j2, mounted on a pin j3, said wheel carrying a lever j4 which, by a link j5, actuates a lever j6 having its fulcrum point on a fixed shaft j7, the upper part of the lever 1 6 having the shape of a quadrant provided with teeth in j8. The described meoanism causes the quadrant-shaped part of lever j6 to be angled angularly.



  The teeth j8 mesh with the teeth of a pinion j9 mounted on a shaft 10 which carries projecting arms jll, in the drilled lengths of which sliding pins j12 are mounted, springs j13 acting on said pins j12.



  In the square heads of the pins j12, bars j14 are mounted, which have a profiled face j15, a block j16 supporting a device with comb and tooth k (of oonstruotion oon- nue). In movable plates m closing oames, of a known character, which. ,, - are mounted on the fixed shaft j7, the devices, stopping m1 and m2 are engaged. The alternate positions of the cam plates m are shown full and in phantom (fig. 6).

   In the position in phantom of the plates forming oames, fig. 6, the complete desoente of the protruding arms j11 has disengaged the stopping devices m1, and the profiled faoes j15 come in the path in phantom of the oame, and thus the combined device with comb and tooth disengages the traveling cap f, and the dislodged dislocation is driven upwards along a circular path, the dotted line path of the oame causing the combined device with comb and tooth k, during the ascent, to miss a fixed bar n forming hat.

   Finally, the protruding arms jll act on the stopping devices m2 and release them, after which the springs j13 push the profiled faces j15 outwards, and the combined comb and stripper device k @ is moved towards the exterior, so that the teeth

 <Desc / Clms Page number 7>

 of the fixed bar n forming a hat detaohent the loosening laws of the downward or return oourse of the combined device with comb and stripper k, when the latter descends. During their downward movement, said combined comb and stripper device k misses the traveling caps f and completes its downward movement, finally disengaging the stoppers m1 when the protruding arms j11 meet the stoppers ml.

   The fibers detached by the fixed bar n forming oha- skin, fall along a collector plate, indicated by the dashed line gx, on the web hl delivered by the web roller h to the oarde, in a manner similar to what has already been described.



   The description of the meoanism according to FIGS. 6 and 7 has not been developed, since it is widely known for another purpose.



   In this example, too (Figs. 6 and 7), it is understood that the rotating caps travel in the reverse or opposite direction from the normal.



   CLAIMS.
 EMI7.1
 



  .-rsi.wrrvrrwrrl3-w
1. A method of treating hat shrinkage dislodges, removing traveling hats from rotating hats or hats, the hats rotating in the reverse of normal fashion, the method being characterized in that in order to to obviate any gathering, handling, or manual intervention, arrangements are made to remove shrink dislodges mechanically from traveling hats, to detach the dislocations after they have been removed from the hats, and to direct or automatically transporting said detached dislodges to the web delivered in the card and re-absorbing them into said web for the purposes described here.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Des moyens mécaniques pour mettre en oeuvre la méthode suivant la revendiaation 1, et suivant laquelle un dispositif <Desc/Clms Page number 8> méoanique est utilisé pour enlever les débourrures de freinte des chapeaux voyageants, des moyens mécaniques sont utilisés pour déther les débourrures dudit dispositif mécanique, et des moyens sont utilisés pour transporter , ou des disposi- tions sont prises pour diriger les débourrures détaohées vers la nappe délivrée à la oarde et pour les réinoorporer dans la- di te nappe.. 2. Mechanical means for implementing the method according to claim 1, and according to which a device <Desc / Clms Page number 8> mechanical is used to remove shrinkage dislodges from traveling hats, mechanical means are used to loosen dislodges from said mechanical device, and means are used to transport, or arrangements are made to direct dislodged dislodges to the delivered web with oard and to reinoor them in the tablecloth. 3. Des moyens pour les fins indiquéese traitement et de réinoorporation dans la nappe des débourrures de freinte pro- venant des ohapeaux voyageants de cardes à ohapeaux tournants, et sensiblement tels que déorits et représentés par les des- sins annexés. 3. Means for the indicated purposes of treatment and of re-harboring in the web of the shrinkage disbursements coming from the hats traveling from cards to rotating hats, and substantially as described and represented by the appended drawings.
BE394210D BE394210A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE394210A true BE394210A (en)

Family

ID=61479

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE394210D BE394210A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE394210A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH622034A5 (en)
CH616182A5 (en)
BE394210A (en)
CH646467A5 (en) APPARATUS FOR JOINING THE END OF BROKEN THREADS IN A CONTINUOUS SPINNING MACHINE.
EP1383948B1 (en) Method for rectilinear combing and rectilinear combing machine therefor
FR2623527A1 (en) PROCESS FOR THE CONTINUOUS PREPARATION OF VEGETABLE RODS AND PREPARATION FACILITY FOR CARRYING OUT SAID METHOD
CA1167823A (en) Spooling device for single twist netting
CH96450A (en) Mechanical combing machine.
EP0110745B1 (en) Method and apparatus for the mechanical treatment of vegetal fibres, especially for flax scutching
BE532235A (en)
BE469613A (en)
FR2672776A1 (en) Machine for removing the stalks from elongate products, such as French beans
CH204815A (en) Machine for removing thread remains from spools.
EP0209410A1 (en) Method and apparatus for flax scutching
BE448904A (en)
WO2004065672A1 (en) Device for securing and cleaning pinned combs of a drawing-head track
BE368580A (en)
CH178625A (en) Method and device for shearing animal skins.
CH94434A (en) Machine for cleaning waxed paper plates on which confectionery items are placed.
BE353571A (en)
BE332069A (en)
BE409441A (en)
CH129533A (en) Machine for combing silk waste.
BE368142A (en)
BE352887A (en)