BE393353A - - Google Patents

Info

Publication number
BE393353A
BE393353A BE393353DA BE393353A BE 393353 A BE393353 A BE 393353A BE 393353D A BE393353D A BE 393353DA BE 393353 A BE393353 A BE 393353A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
receipts
tray
plate
pusher
movement
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE393353A publication Critical patent/BE393353A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G07CHECKING-DEVICES
    • G07BTICKET-ISSUING APPARATUS; FARE-REGISTERING APPARATUS; FRANKING APPARATUS
    • G07B3/00Machines for issuing preprinted tickets
    • G07B3/04Machines for issuing preprinted tickets from a stack

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Pile Receivers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MAGASIN DESTINE A CONTENIR UNE RESERVE DE   RECUS   EN 
BANDE POUR UN APPAREIL DISTRIBUTEUR. 



   L'objet de la présente invention est un magasin destiné à contenir une réserve de reçus empilés et Belles l'un à l'autre pour former une bande dà délivssr par un appareil distributeur. 



   Conformément à l'invention oe magasin com- prend un plateau soumis à l'action d'un ressort et portant 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 des reçus empilés, un dispositif pour séparer les reçus restqnts du plateau et un poussoir manoeuvra à la main et commandant le plateau et donnant ou. dispositif de sépara- tion des reçus un mouvement de va et vient bour compléter la réserve de manière que le déplacement du poussoir dans un sens abaisse le plateau à l'encontre de l'action de son ressort et assure pendant cet abaissement le fonctionnement du dispositif séparant les   reus   du   plateau   ainsi lors- que le plateau est complétement abaissé,

   il est possible d'introduire une réserve complémentaire entre les reçus em- pilés restants et le plateau tansiq que pendant le rebut du poussoir à son point de départ le dispositif de sépara- tion des reçus restants lâche ces derniers après quoi le poussoir lâche le plateau et   lui.\   permet de venir sous l'ac- tion de son ressort appliquer le nouveau complément de re- çus contre les reçus restants. 



   On a représenté à titre d exemple aux des- sins ci-joints un mode d'exécution de l'invention : 
La figure 1 représente un distributeur de reçus (timbres, billets, tickets, etc...) vu par le   coté   et ne représentant en détail que ce qui est nécessaire pour la compréhension de l'invention. 



   La figure 2 est une coupe suivantla ligne   T1 -   II de la figure 1, 
La figure 3 est une coupe suivant la ligne III - III de la figure 2, 
Les figures 4 à 9 représentent le magasin à plus grande échelle à différents moments du remplissage en montrant les différentes positions des organes mobiles, les figures 4,6 et 8 étant des vues latérales partiellement en coupe, tandis que les figures 5,7 et 9 sont des vues en coupe transversale.

   Ainsi la partie droite de la figur 0 5 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 est une coupe suivant la ligne Va - Va de la figure 4 et la partie gauche une coupe suivant la ligne Vb - Vb; la fi-   gure 7   est pour sa partie de droite une coupe suivant la ligne VII - VII de la figure 6 et sa partie de gauche est une vue en   bout :   la figure 9 est pour sa partie de droite une coupe suivant la ligne IX - IX de la figure 8 et sa partie de gauche est une vue en bout correspondante. 



   La figure 10 représente en perspective un ou- til pouvant servir avantageusement au remplissage du maga - sin avec une nouvelle provision de reçus en bande. 



   L'appareil distributeur de reçus 1 présente un encombrement sensiblement plus grand en hauteur et en profon- deur qu'en   largeur   et comporte un dispositif distributeur commandé par un secteur à perforations pour la commande par doigts. 3 désigne une fente servant à la sortie des reçus distribués avant qu'ils ne tombent dans la dépression ou sebile 4. A la partie inférieure de l'appareil 1 se trou- ve le magasin faisant   l'objet   de l'invention. 



   Ce magasin présente un bâti ayant en coupe la forme d'un U et fixé au socle 6 de l'appareil; à la partie supérieure de ce bâti et Près des extrémités anté -   rieures   et postérieures du magasin, tourillonnent les galets de guidage 7 autour des axes desqueles sont articulés les bras oscillants 9 portant d'autres galets de guidage 8. 



  Des derniers galets reposent lorsque le magasin est vide sur un   plateau   10 guide dans le bâti 5 et repoussé lorsque le magasin est bide oontre les galets de guidage 7 sous   1'action   du ressort 11. Le plateau. 10 présente au milieu de sa lon- gueur deux boulons 12 servant à le guider dans Les fentes verticales 13 du bâti 5. 



   Le plateau 10 présente à   l'arrière   de l'appa- reil un prolongement 14 ooopérant avec le tuteur 15. Ce 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tâteur 15 est relié par l'embiellage 16 avec un coochet 17 et un bouton poussoir 18', ce crochet 17 étant relié de son oôté avec le secteur 2 comme il sera explique ci-après. 



   Sur les parfois latérales du plateau 5 sont ar- ticulées par les charnières 18 des abattants 19 présentant des parties incurvées 20 et des guidages 21, ces abattants étant soumis à l'action des ressorts 22. Les parties incur- vées 20 peuvent pénétrer par les fentes 23 dans les parois latérales du bâti 5. 



   24 désigne un poussoir passant de part et d'autre du bâti 5 et comportant des parties coulissantes 25 dispo- sées au voisinages des abattants 19 et maintenant les bou- lons 12 sur le trajet représenté en 26-27-28-. 26 désigne la partie oblique du trajet séparée de la partie horizon - tale 27 du trajet disposée   Près   de la base du poussoir 24 par une languette 29 soumis à l'action d'un ressort. La par- tie 28 du trajet est dirigée verticalement et limitée dans le plan de la partie coulissante 25 et vers l'intérieur du trajet, par une pièce 30 portée par la partie coulissante 25 par l'intermédiaire de la traverse 31, cette pièce 30 sergant également à limiter l'élément 27 du trajet du cô- té intérieur et portant la languette 29. 



   Lorsque le ppussoir est à fond de oourse dans l'appareil (figures 1,2,3, 8 et 9), la fente 13 du bâti 5 se trouve en coincidence avec la partie verticale 28 du trajet des boulons pendant que le plateau 12   settrouve,   si le magasin est vide, et comme indique ci-dessus, dans sq position la plus haute au contact des galets de guidage 7. 



  Pour cette position les abattants 19 sont repoussés par leurs ressorts 22 vers l'intérieur en s'approchant des par- ties coulissantes 25 et leur partie recourbée 20 ne pénètre pas dans le bâti 5. Les boulons 12 se trouvent à la partie 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 supérieure des rainures (ou fentes 13 et en Même temps au plus haut point du trajet   26-27-28   défini par le poussoir, les languettes 29 fermant l'extrémité inférieure de la par- tie oblique 26 de ce dernier trajet. 



   An a supposé dans les figures 1 à 3 des dessins qu'iL se trouve encore dans le magasin le résidu d'une réser- ve de reçus en bande où la bande est pliée en zig-zag. Ce résidu est poussé par le plateau 10 au contact des galets 7 tandis que les galets de guidage 8 le   conduisent,   au mo - ment de la distribution effectuée sous l'action du déplace- ment du   .secteur   2, en agissant sur la partie de la bande se dégageant de la pile et en L'amenant au mécanisme de   L'appareil   non représenté aux dessins. 



   Lorsqu'on veut introduiredans le magasin une résorbe complémentaire, on soulève la porte 32 de l'apparail de distribution fermant normalement l'acoès du magasin et l'on déplace le poussoir 24 vers cette porte c'est-à-dire vers la gauche des figures 1,2,4,6 et 8. En même temps le plateau est ramené vers le bas sous L'action des guidages   obliques   26 des parties coulissantes 25 sur les boulons   12   se   déplaçant   dans les rainures ou fentes fixes 13.

   Avant que le plateau 10 ne soit descendu à hauteur des parties recourbées 20, les parties coulissantes 25 viennent au con- tact des guidages 21 et déplacent par suite les abattants 19 à l'encontre de L'action des ressorts 22 pour les amener au contact du bâti 5 en faisant pénétrer les parties re- courbées 20 à L'intérieur du bâti 5 par les fentes   23 .   Lors- que le plateau 10 a dépassé ces parties recourbées 20, oes dernières s'engagent sous les reçus restants, c'est-àdire qu'elles les dégagent du   plateau   qui continue seul son mou- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 vement de descente, jusqu'à ce qu'il arrive à sa position inférieure à la fin du déplacement du poussoir vers la gauche.

   Peu avant d'arriver dans cette position, les boù- lons 12 écartent les languettes 29 (figures 4 et 5) et lorsque le plateau est parvenu à fin de course, les lan - guettes 29 reviennent vivement dans leur position normale. 



   A ce moment, on dispose entre le plateau 10 et les reçus restants d'un espace libre suffisamment grand pour permettre l'introduction d'une réserve complémen taire dans le magasin. A cet effet, on utilise avantageusement une pince constituée par un ressort plat replié 33 destiné à saisir, conne représenté en   figtr  e 10, la réserve oomplé- mentaire pour l'introduire dans l'espace libre ménagé dans le magasin, comme il a été décrit, la pince étant retirée s seule du magasin après y avoir déposé la réserva 34. 



   Pour rendre possible une distribution des reçus sans aléas, il est nécessaire de relier le résidu avec le complément de reçus, ce qui se fait en collant les ex- trémités en regard des deux éléments de bande. Cette manoeu- vra se fait avantageusement avant l'introduction du complé- ment de réserve et il est nécessaire de former les extrémi- tés en regard des éléments de bande d'une manière permet- tant de   collage.   



   On ne dira rien de l'introduction de la réserve complémentaire, des moyens utilisés pour cela mi de la liai- son des éléments de bande l'un à l'autre qui ne rentrent pas dans le cadre de l'invention, en dehors de ce qui a été dit ci-dessus, pour mieux faire comprendre le mode d'utilisation du magasin. 



   Lorsqu'on a introduit la réserve complémentaire dans le magasin, le poussoir 24 est   rqmené   en sens   @   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 contraire,c'estt-à-dire vers la droite des figures. A ce moment, les boulons 12 commandés par les languettes 29 pénètrent sur la partie   horizontale   du trajet 27 d étermi- né par les parties coulissantes (figures 6 et 7) et avant d'atteindre la position correspondant à L'extrémité de course du poussoir, les parties coulissantes 25 dégageant les guidages 21, de manière à permettre le pivotement des abattants 19 par les ressorts 22, de telle sorte que leurs parties incurvées 20 sortant du bâti 5 dégagent à leur tour le résidu des reçus restants qui viennent au contact de la réserve nouvellement introduite.

   Lorsque le pous- soir est arrivé à sa position extrême, les parties ver-   ticales   28 du trajet déterminé par les coulisses coinci- dent avec les fentes 13 et le ressort 11 repousse le pla- teau 10 vers le haut, de manière à appliquer l'ensemble de la réserve contre   les   galets de guidage 7 (figures 8   et 9:   
Le collage de 1' extrémité de la bande restante avec celle de la bande   complémentaire   introduite peut se faire avantageusement au moment où le plateau 10 se trouve à un niveau correspondant à peu près à l'épass- seur de cette bande oomplémentaire.

   Pour marquer cette po- sition qli doit se trouver en-dessous du poiat   où   se fait le dégagement des reçus restants par rapport au plateau 10, il peut être prévu sur le trajet  oblique   26 un cran   35.   



   Les pièces 30 délimitant l'intérieur du trajet déterminé par les parties coulissantes ont des dimensions telles que les boulons 12   maint@iennent   le poussoir 24, sans lui permettre de se déplacer, par leur déplacement dans la partie verticale du trajet 26   jusqu'au.   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 moment où la consommation des regus empilés a progressé suffisamment pour qu'il reste dans le magasin la place né- cessaire pour l' introduction   d'une   réserve complémentaire. 



   Lorsquela réserve emmagasinée approche de sa fin, le prolongement 14 du plateau 10 soulève le   tâte'ur   15 de manière que le crochet 17 commande par la tringlerie 16 pénètre derrière une saillie 36 du secteur 2 pour verrouil 1er ce dernier et empêcher toute   @istribution   de reçus . 



  En appuyant sur le bouton   18',   on peut déverrouiller momen-   tanément   le secteur pour permettre une seule distribution de reçus supplémentaire; le verrouillage obtenu attire tou- tefois l'attention du pr6posé sur la nécessité de renou - veler la provision de reçus. Lorsque cette   provisLon   est renouvelée, ce dispositif de verrouillage se met automatique- ment à la position de repos. 



   Le magasin décrit permet d'utiliser avec un encombrement réduit une grosse provision de reçus en per- mettant un renouvellement facile et sûr de la réserve con- tenue dans l'appareil.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  STORE INTENDED TO CONTAIN A RESERVE OF RECEIPTS IN
BAND FOR A DISPENSER DEVICE.



   The object of the present invention is a magazine for containing a supply of receipts stacked and bound together to form a strip to be delivered by a dispensing apparatus.



   In accordance with the invention, the magazine comprises a plate subjected to the action of a spring and carrying

 <Desc / Clms Page number 2>

 stacked receipts, a device for separating the remaining receipts from the tray and a pusher manually operated and controlling the tray and giving or. device for separating receipts a back and forth movement to complete the reserve so that the movement of the pusher in one direction lowers the plate against the action of its spring and ensures during this lowering the operation of the device separating the containers from the platform as well when the platform is completely lowered,

   it is possible to introduce an additional reserve between the remaining stacked receipts and the tray so that during the discarding of the pusher at its starting point the device for separating the remaining receipts releases the latter after which the pusher releases the tray and allows him to come under the action of his spring to apply the new supplement of receipts against the remaining receipts.



   An embodiment of the invention has been shown by way of example in the accompanying drawings:
FIG. 1 represents a receipt dispenser (stamps, tickets, tickets, etc.) seen from the side and showing in detail only what is necessary for the understanding of the invention.



   Figure 2 is a section along the line T1 - II of Figure 1,
Figure 3 is a section along the line III - III of Figure 2,
Figures 4 to 9 represent the store on a larger scale at different times of filling, showing the different positions of the movable members, Figures 4, 6 and 8 being side views partially in section, while Figures 5, 7 and 9 are cross-sectional views.

   Thus the right part of the figure 0 5

 <Desc / Clms Page number 3>

 is a section along the line Va - Va of FIG. 4 and the left part is a section along the line Vb - Vb; figure 7 is for its right part a section along line VII - VII of figure 6 and its left part is an end view: figure 9 is for its right part a section along line IX - IX of Figure 8 and its left part is a corresponding end view.



   FIG. 10 shows in perspective a tool which can be used advantageously for filling the store with a new supply of receipts in strip.



   The receipt dispensing apparatus 1 has a footprint that is substantially greater in height and depth than in width and comprises a dispensing device controlled by a sector with perforations for control by fingers. 3 denotes a slot serving for the exit of the distributed receipts before they fall into the depression or sebile 4. At the lower part of the apparatus 1 is the magazine which is the object of the invention.



   This store has a frame having in section the shape of a U and fixed to the base 6 of the apparatus; at the upper part of this frame and near the anterior and posterior ends of the magazine, the guide rollers 7 are journaled around the axes on which the oscillating arms 9 are articulated, carrying other guide rollers 8.



  The last rollers rest when the magazine is empty on a plate 10 guides in the frame 5 and pushed back when the magazine is bung against the guide rollers 7 under the action of the spring 11. The plate. 10 has in the middle of its length two bolts 12 serving to guide it in the vertical slots 13 of the frame 5.



   The plate 10 has at the rear of the apparatus an extension 14 which cooperates with the tutor 15. This

 <Desc / Clms Page number 4>

 Feeler 15 is connected by the crankshaft 16 with a jack 17 and a push button 18 ', this hook 17 being connected from its side with the sector 2 as will be explained below.



   On the sides of the plate 5 are sometimes hinged by the hinges 18 of the flaps 19 having curved parts 20 and of the guides 21, these flaps being subjected to the action of the springs 22. The curved parts 20 can penetrate by the slots 23 in the side walls of the frame 5.



   24 designates a pusher passing on either side of the frame 5 and comprising sliding parts 25 arranged in the vicinity of the flaps 19 and maintaining the bolts 12 on the path shown at 26-27-28-. 26 designates the oblique part of the path separated from the horizontal part 27 of the path disposed near the base of the pusher 24 by a tongue 29 subjected to the action of a spring. Part 28 of the path is directed vertically and limited in the plane of the sliding part 25 and towards the interior of the path, by a part 30 carried by the sliding part 25 via the cross member 31, this part 30 also sergant to limit the element 27 of the path of the inner side and carrying the tongue 29.



   When the pusher is fully oourse in the apparatus (Figures 1, 2, 3, 8 and 9), the slot 13 of the frame 5 is in coincidence with the vertical part 28 of the path of the bolts while the plate 12 is located. , if the magazine is empty, and as indicated above, in the highest position in contact with the guide rollers 7.



  For this position the flaps 19 are pushed back by their springs 22 towards the inside, approaching the sliding parts 25 and their curved part 20 does not penetrate into the frame 5. The bolts 12 are located at the part

 <Desc / Clms Page number 5>

 upper grooves (or slots 13 and at the same time at the highest point of the path 26-27-28 defined by the pusher, the tongues 29 closing the lower end of the oblique portion 26 of the latter path.



   It has been assumed in Figures 1 to 3 of the drawings that there is still in the magazine the residue of a strip store of receipts where the strip is folded in a zig-zag fashion. This residue is pushed by the plate 10 in contact with the rollers 7 while the guide rollers 8 drive it, at the time of the distribution effected under the action of the movement of the .sector 2, by acting on the part of the. the strip emerging from the battery and bringing it to the mechanism of the apparatus not shown in the drawings.



   When we want to introduce into the store an additional reabsorb, we raise the door 32 of the dispensing apparatus normally closing the magazine and we move the pusher 24 towards this door, that is to say to the left. Figures 1,2,4,6 and 8. At the same time the plate is brought down under the action of the oblique guides 26 of the sliding parts 25 on the bolts 12 moving in the fixed grooves or slots 13.

   Before the plate 10 is lowered to the height of the curved parts 20, the sliding parts 25 come into contact with the guides 21 and consequently move the flaps 19 against the action of the springs 22 to bring them into contact. of the frame 5 by making the curved parts 20 penetrate the interior of the frame 5 through the slots 23. When the plate 10 has passed these curved parts 20, the latter engage under the remaining receipts, that is to say that they release them from the plate which alone continues its movement.

 <Desc / Clms Page number 6>

 downward movement, until it reaches its lower position at the end of the movement of the pusher to the left.

   Shortly before reaching this position, the bolts 12 move apart the tabs 29 (Figures 4 and 5) and when the plate has reached the end of its travel, the tabs 29 quickly return to their normal position.



   At this time, there is between the plate 10 and the remaining receipts a free space large enough to allow the introduction of an additional reserve in the store. For this purpose, use is advantageously made of a clamp consisting of a folded flat spring 33 intended to grip, as shown in FIG. 10, the additional reserve in order to introduce it into the free space provided in the store, as it has been. described, the clamp being withdrawn only from the magazine after having deposited the reserve 34 there.



   To make possible a distribution of the receipts without hazards, it is necessary to connect the residue with the complement of receipts, which is done by gluing the ends opposite the two strip elements. This maneuvering is advantageously done before the introduction of the reserve complement and it is necessary to form the ends facing the strip elements in a manner allowing bonding.



   Nothing will be said of the introduction of the additional reserve, of the means used for this or of the binding of the band elements to each other which do not come within the scope of the invention, apart from what was said above, to better understand the mode of use of the store.



   When the additional reserve has been introduced into the store, the pusher 24 is returned in direction @

 <Desc / Clms Page number 7>

 contrary, that is to say to the right of the figures. At this moment, the bolts 12 controlled by the tabs 29 enter on the horizontal part of the path 27 determined by the sliding parts (figures 6 and 7) and before reaching the position corresponding to the stroke end of the pusher , the sliding parts 25 releasing the guides 21, so as to allow the pivoting of the flaps 19 by the springs 22, so that their curved parts 20 coming out of the frame 5 in turn release the residue of the remaining receipts which come into contact with the newly introduced reservation.

   When the pusher has reached its extreme position, the vertical parts 28 of the path determined by the slides coincide with the slots 13 and the spring 11 pushes the plate 10 upwards, so as to apply the '' the entire reserve against the guide rollers 7 (figures 8 and 9:
The gluing of the end of the remaining strip with that of the complementary strip introduced can advantageously take place when the plate 10 is at a level corresponding approximately to the thickness of this complementary strip.

   To mark this position which must be located below the poiat where the release of the remaining receipts is made with respect to the plate 10, a notch 35 may be provided on the oblique path 26.



   The parts 30 delimiting the interior of the path determined by the sliding parts have dimensions such that the bolts 12 hold the pusher 24, without allowing it to move, by their displacement in the vertical part of the path 26 to.

 <Desc / Clms Page number 8>

 the moment when the consumption of the stacked receipts has increased sufficiently so that there remains in the store the necessary space for the introduction of an additional reserve.



   When the stored reserve approaches its end, the extension 14 of the plate 10 lifts the head 15 so that the hook 17 controlled by the linkage 16 penetrates behind a projection 36 of the sector 2 to lock the latter and prevent any @ distribution of received.



  By pressing button 18 ', the sector can be unlocked momentarily to allow a single additional distribution of receipts; the lockout obtained, however, draws the attorney's attention to the need to renew the supply of receipts. When this provision is renewed, this locking device automatically moves to the rest position.



   The store described allows a large supply of receipts to be used with reduced bulk, allowing easy and safe renewal of the reserve contained in the apparatus.


    

Claims (1)

Résumé. EMI9.1 3================ 1. Magein pour reçus en ban de empilés pour former la réserve d'un appareil de distribution caractérise par le fait qu'il comprend un plateau portant cette réserve et soumis à l'action d'un ressort, un dispositif permettant de séparer les reçus restants du plateau et un poussoir à commande manu- elle dont le déplacement en va et oient en vue de l'intro- duction d'une réserve complémentaire commande de telle manière le plateau et le dispositif destiné à en séparer les reçus restants que le plateau est abaissé à rencontre de l'action de son ressort pendant le déplacement du poussoir dans un sens, cet abaissement assurant à un moment donné le fonctionnement du dispositif qui sépare les reçus restants du plateau, afin de permettre, à la fin du mouvement de descente du plateau, Summary. EMI9.1 3 ================ 1. Magein for receipts in ban of stacked to form the reserve of a distribution apparatus characterized by the fact that it comprises a plate carrying this reserve and subjected to the action of a spring, a device allowing to separate the receipts of the tray and a manually operated pusher, moving back and forth with a view to the introduction of an additional reserve, controls the tray and the device intended to separate the remaining receipts therefrom as the tray is lowered against the action of its spring during the movement of the pusher in one direction, this lowering ensuring at a given moment the operation of the device which separates the remaining receipts from the plate, in order to allow, at the end of the lowering movement of the plateau, l'introduction d'une réserve complémentaire entre le plateau et les reçus restants, tandis que le déplacement de retour du poussoir ramène au repos le dispositif séparant les reçus re- stants du plateau et libère ensuite le plateau pour l'amener sous l'action de son ressort à faire porter la réserve complé- mentaire introduite au contact des reçus restants. the introduction of an additional reserve between the tray and the remaining receipts, while the return movement of the pusher brings back to rest the device separating the remaining receipts from the tray and then releases the tray to bring it under the action its responsibility to have the additional reserve introduced in contact with the remaining receipts. 2. Modes d'exécution du magasin suivant 1 caractéri- sée par une ou plusieurs des dispositions suivantes : a) le magasin est relié au dispositif de distri- bution de l'appareil où il fait fonctionner avant l'épuisement complet de la réserve un dispositif permettant au préposé de reconnaître l'approche de cet épuisement et attirant son attention sur la nécessité de renouveler la provision. 2. Methods of carrying out the store according to 1 charac- terized by one or more of the following provisions: a) the store is connected to the distribution device of the appliance where it operates before the reserve is completely exhausted. device allowing the attendant to recognize the approach of this depletion and drawing his attention to the need to renew the supply. b) le poussoir présente des deux côtés d'un bâti servant au guidage du plateau des parties coulissantes que <Desc/Clms Page number 10> traversent des boulons portés par le plateau, ces parties cou- lissantes servant à repousser ces boulons vers le bas pour l'un dew sens de déplacement du poussoir, le long d'un guidage oblique prévu sur les parties coulissantes, tandis que ces boulons sont maintenus pendant le mouvement de retour dans leur position inférieure pour être libérés à la fin de ce dernier déplacement et permettre le libre fonctionnement du ressort agissant sur le plateau. b) the pusher has on both sides of a frame serving to guide the plate of the sliding parts that <Desc / Clms Page number 10> pass through bolts carried by the plate, these sliding parts serving to push these bolts downwards for one of the directions of movement of the pusher, along an oblique guide provided on the sliding parts, while these bolts are maintained during the return movement in their lower position to be released at the end of this last movement and allow free operation of the spring acting on the plate. c) le dispositif servant à séparer les reçus restants du plateau est constitué par des abattants articulée latérale- ment sur le bâti de guidage du plateau et présentant des guidait et des parties recourbées servant à libérer les reçus restants par rapport au plateau, les guidages et les parties coulissantes ooopérant de telle manière que les parties recourbées des abattants viennent dans leur position de travail pendant le premier déplacement du poussoir avant que le plateau ne soit descendu au'dessous de leur niveau et qu'elles soient maintenues dans cette position jusqu'à un moment précédant de peu la li- bération des chevilles ou boulons du plateau, pendant le mouvement de retour des parties coulissantes. c) the device used to separate the remaining receipts from the tray consists of flaps hinged laterally on the guide frame of the tray and having guides and curved parts serving to release the remaining receipts from the tray, the guides and the sliding parts cooperate in such a way that the curved parts of the flaps come into their working position during the first movement of the pusher before the plate is lowered below their level and they are held in this position until a moment shortly before the release of the dowels or bolts of the plate, during the return movement of the sliding parts. é) @ les parties coulissantes oomport- ent des languettes élastiques passant brasquement,à la fin du déplacement du poussoir dans sa pr@emière direction, par dessus les boulons du plateau pour les guider pendant le retour du poussoir le long des trajets horizontaux définis par les partie: é) @ the sliding parts have elastic tabs passing brazenly, at the end of the movement of the pusher in its first direction, over the bolts of the plate to guide them during the return of the pusher along the horizontal paths defined by the parts: coulissantes. e) à la fin du mouvement de retour du plateau, les boulons du plateau sont meintenus dans une partie verticale du trajet déterminé sur les parties coulissantes, ce qui leur permet de se déplacer verticalement en empêohant tout déplacement du poussoir jusqu'à ce que la consommation des reçus empailés ait progressé suffisamment pour laisser dans <Desc/Clms Page number 11> le magasin la place pour le renouvellement par une réserve complémentaire. sliding. e) at the end of the return movement of the plate, the bolts of the plate are kept in a vertical part of the path determined on the sliding parts, which allows them to move vertically, preventing any movement of the pusher until the consumption of the stacked receipts has progressed sufficiently to leave in <Desc / Clms Page number 11> the store places it for renewal with an additional reserve. f) le dispositif de distribution comprend un système de verrouillage ooopérant aveo le plateau et pouvant être rendu inopérant à la main, de manière que lorsque la provi- sion de reçus empilés dans le magasin approche de sa fin, le dispositif de verrouillage fonctionne tout en pouvant permettre une distribution ultérieure unique par les verrouill ages manuels de telle sorte que le préposé ait son attention attirée sur la nécessité du renouvellement de sa provision. g) le dispositif de verro@illage coopère avec le plateau sous l'action d'un tâteur, de manière à soulever le tâteur par le plateau lorsqu'on approche de l'épuisement des reçus emmagasinés, ce qui déclenche le fonctionnement du dispositif de verrouillage. f) the dispensing device comprises a locking system which works with the tray and which can be disabled by hand, so that when the supply of receipts stacked in the store nears its end, the locking device operates while that can allow a subsequent single distribution by manual locks so that the attendant has his attention drawn to the need to renew his supply. g) the locking device cooperates with the tray under the action of a feeler, so as to lift the feeler by the tray when the stored receipts run out, which triggers the operation of the control device. locking.
BE393353D BE393353A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE393353A true BE393353A (en)

Family

ID=60801

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE393353D BE393353A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE393353A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0005660A1 (en) Device for packing objects in a continuous tubular web and comprising a positive drive mechanism of the web
CH675404A5 (en)
FR2546649A1 (en) MACHINE FOR SORTING, INSERTING AND DISTRIBUTING COINS
FR2966034A1 (en) APPARATUS FOR DISTRIBUTOR OF WIPING MATERIAL PREDECOUPE WRAPPED IN COIL OR &#34;Z&#34; BRIEF
WO2014118483A1 (en) Apparatus for dispensing wiping materials which are provided in multi-ply form at the outlet of the apparatus
BE393353A (en)
EP0206952B1 (en) Device for dispensing and cutting sheet material, with automatic roll change
EP2586326B1 (en) Dispensing device for flat products
FR2687368A1 (en) Device for dispensing trays
WO1998003108A1 (en) Apparatus for dispensing strips of tissue paper for use as a hand towel, toilet paper and the like
BE394209A (en)
WO2011045523A1 (en) Stapler having a front-loading staple magazine
EP0194218A1 (en) Apparatus for automatically dispensing objects
FR2629758A1 (en) APPARATUS FOR HANDLING PAPERS
FR2799946A1 (en) - Wiping paper dispenser comprises casing, hood and drum containing cutting blade, drum casing flanges support material reel, pressing roller pivoted by levers provides tension between reel and drum
CH363772A (en) Distributor of packaged items
FR2517629A2 (en) Feed taking bag from flat pile - uses suction grips on laterally displaceable bars with separation by rocker-mounted suction grips attaching trailing edge
FR2493691A1 (en) CABINET, ESPECIALLY FOR MEDICAL AND DENTISTRY DEVICES
BE388896A (en)
BE492571A (en)
FR2511655A1 (en) Disposable towel roll dispenser - has grip moved moved against paper on cylinder by operating linkage handle
BE461769A (en)
CH364221A (en) Package strapping machine
FR2621902A1 (en) Device for dispensing sheets from a non-pre-cut-out strip
BE375438A (en)