BE382316A - - Google Patents

Info

Publication number
BE382316A
BE382316A BE382316DA BE382316A BE 382316 A BE382316 A BE 382316A BE 382316D A BE382316D A BE 382316DA BE 382316 A BE382316 A BE 382316A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
spring
tension
curvature
coil box
thread
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE382316A publication Critical patent/BE382316A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D05SEWING; EMBROIDERING; TUFTING
    • D05BSEWING
    • D05B63/00Devices associated with the loop-taker thread, e.g. for tensioning

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Sewing Machines And Sewing (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de tension de fil de bobine pour machines à coudre. 



   La présente invention concerne des dispositifs de tension pour le fil inférieur ou fil de bobine pour machines à coudre et plus particulièrement les disposi- tifs pour les machines à coudre comportant un organe de prise de boucle ou une navette se mouvant circulairement, dans le champ duquel est située une caisse   à   fil ou une caisse à bobine. 



   Dans l'emploi d'une machine à coudre pour cer- taines opérations de piquage d'ornementation ou de brode- rie, il est nécessaire de faire marcher le fil inférieur sous une tension plus forte que celle ordinairement   re-   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 quise dans les opérations ordinaires de couture. Par exemple dans les opérations de cordage en broderie ou de recouvre- ment de corde, une tension forte du fil inférieur est né- cessaire pour assurer que les points soient serrés/autour de la corde ou du fil de remplissage utilisé. Dans d'autres cas, une forte tension du fil inférieur est requise pour assurer que les points de calage des fils supérieurs et inférieurs ne soient pas attirés à travers le dessus ou le côté fini du travail par la prise de la machine à coudre. 



  Il est finalement désirable souvent d'obtenir ces tensions- comparativement fortes sur des fils très fins, de par exem- ple 0,0025 à 0,05 pouce de diamètre. 



   Il a été proposé de répondre aux besoins du tra- vail de broderie en augmentant l'épaisseur du ressort usuel de tension de fil inférieur mais ceci n'a pas donné de ré- sultat satisfaisant vu que l'épaisseur augmentée raidissait le ressort au point qu'il ne permettait pas le passage de bosses ou d'irrégularités dans le fil inférieur et n'appli- quait pas une tension uniforme sur le fil avec un degré sa- tisfaisant de certitude. Une légère augmentation ou diminu- tion dans la dimension du fil par exemple causerait une grande variation dans la tension et nuirait à l'aspect de      1'ouvrage. 



   Pour d'autres opérations de couture, une légère tension du fil inférieur est nécessaire et lorsqu'on utili- sait un ressort suffisamment fort pour répondre aux besoins de broderie, on trouvait impossible de le régler à une lé- gère tension uniforme sur le fil, comme c'est désiré pour d'autres opérations de couture. 



   La présente invention a par conséquent pour but de munir une caisse à bobine du type cylindrique d'un dis- positif de tension comportant une grande portée de, réglage 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pour adapter la machine à une grande variété d'opérations de couture nécessita.nt une variation considérable dans les besoins de tension du fil pour le fil inférieur. Un autre but de l'invention est d'obtenir la portée de variation dé- sirée tout en maintenant l'uniformité d'action du dispositif sous n'importe quel réglage donné. L'invention a encore pour objet de fournir un dispositif de tension du fil in- férieur réponda,nt à ces besoins tout en conservant un mini- mum de jeu de fonctionnement entre la caisse à bobine et l'organe de prise de boucle ou la navette. 



   Les caractéristiques de l'invention et les   avanta-   ges obtenus par celles-ci seront facilement compris, par les personnes du métier à la lecture de la description dé- taillée qui suit d'une forme préférée de réalisation de l'invention représentée aux dessins annexés dans lesquels la figure 1 est une vue en élévation de face d'une caisse à bobine renfermant l'invention. Les figures 2 et 3 sont des coupes à plus grande échelle de la caisse a bobine mon- trant le ressort de tension réglé pour les besoins de légère tension et de forte tension, respectivement. La figure 4 est une vue de dessus de la caisse à fil dans la position de travail et la figure 5 est une vue en pespective de la à bobine caisse/ démontée. 



   I représente la plaque de gorge usuelle de la ma- chine à coudre comportant le trou d'aiguille 2 et la fente du cliquet d'avancement 3. En-dessous de la plaque de gorge 1 est disposée la navette oscillant circulairement 4, ayant la nervure 5 d'appui des voies de course, le bec 6 saisis- sant la boucle et la gorge 7 et le talon 8 qui sont engagés par le chasse-navette usuel (non représenté) . La navette est représentée dans une position extrême de son mouvement   @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

   bscillatmire,   son bec 6 étant prêt à s'avancer pour saisir une boucle d'aiguille. 



   Dans le champ d'action de la navette 4 sur l'arbre usuel 9 supportant la   ca.isse   à bobine centrale de la navet- te se trouve la caisse à bobine 10 sous la forme d'une cu- vette cylindrique ayant un arbre central tubulaire 11 desti- né à supporter la bobine usuelle enroulée 12 du fil infé- rieur. 



   La paroi de la caisse à bobine présente une fente 14 dans laquelle est ancrée l'extrémité de queue 15 du res- sort à lame de tension 16 qui est fait d'un ressort plat re- plié à la forme recourbée représenté et durci, et placé de façon à avoir un rayon de courbure détendu moindre que le rayon de courbure de la surface extérieure de la caisse à bobine. On ne doit pas comprendre que la courbure détendue du ressort 16 est suivant un arc de cercle exact sur toute sa longueur.

   La caractéristique est qu'il est plus fortement arqué que la surface de la caisse à bobine à laquelle il est appliqué de sorte qu'il tend à venir en prise avec la surfa- ce de'la caisse à bobine à ses extrémités et est arqué entre ses extrémités   où   il est pourvu d'un trou de passage 17 pour la vis de réglage de tension 18 vissée dans l'ouverture 19 de la caisse à bobine. 



   L'extrémité du ressort de tension 16 opposée à l'extrémité de queue 15 est de préférence conformée de fa- çon à constituer un guide de débit pour le fil de bobine; cette extrémité a de préférence des parties en   forme   d'oreil- les 20 repliées sur la face exposée ou extérieure de la cais- se à bobine et reçues dans l'encoche de face 21 de la caisse à bobine; ces parties en oreilles sont de préférence confor- mées en ouverture 22 de débit du fil ou   définissent   une 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 semblable ouverture. 



   Le fil inférieur 13 va de la bobine 12 vers l'ex- térieur par l'ouverture de fil 23 vers la surface extérieu- re de la caisse à bobine sur laquelle il passe sur le res- sort 16 vers le guide-fil 22 et est pressé par le ressort 16 seulement au point 24 considéré circonférentiellement   à   la caisse à bobine, comme le montrent les figures 2 et 3. 



   Il est à remarquer que l'extrémité finale 25 du ressort 16 ne vient pas en prise avec la surface extérieure de la caisse à bobine dans aucune condition de réglage de la courbure ou de la tension du ressort 18 dans les limites prévues. Le contact d'extrémité nuisible est évité de pré- férence par l'aplatissement de la surface extérieure cylin- drique de la caisse à bobine, comme en 26. De cette manière le seul point de contact de tension du fil est fixé de fa- çon définie au point d'intersection 24 de la partie plate 26 et de la paroi circulaire de la caisse à bobine et reste fixe dans toutes les conditions de réglage et pour toutes les variations de courbure du ressort 16 provoquées par son réglage sans interférence contre l'extrémité du ressort et la paroi de la caisse à bobine. 



   Grâce à la présente invention, un ressort de la flexibilité et de la face désirée peut être réglé ou incur- vé initialement de façon à obtenir la forte tension désirée lorsqu'il est repoussé dans la position de réglage repré- sentée à la figure 3, et à permettre encore qu'une faible tension uniforme soit obtenue par desserrage de la vis 18, figure 2, sans danger d'interférence avec la pression sur le fil par le contact de l'extrémité finale 25 du ressort 16 avec la caisse à bobine par suite de la forme arquée accrue du ressort 16 lorsqu'il est réglé pour une faible tension. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  Par conséquent, dans toutes les conditions de réglage, la pression entière du ressort de tension est appliquée au fil en un point défini, indépendamment du degré de déformation ou de courbure du ressort de tension provoqué par la vis de réglage 18. Un ressort de flexibilité considérable peut ain- si être employé avec avantage, ce qui donne une grande por- tée de réglages de tension avec un degré élevé d'uniformité d'action pour n'importe quel réglage donné.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Spool thread tension device for sewing machines.



   The present invention relates to tensioning devices for the lower thread or bobbin thread for sewing machines and more particularly to devices for sewing machines comprising a loop gripping member or a shuttle moving circularly, in the field of which is located a wire box or a coil box.



   In the use of a sewing machine for certain ornamental or embroidery stitching operations, it is necessary to run the lower thread under a higher tension than that ordinarily re-

 <Desc / Clms Page number 2>

 quise in ordinary sewing operations. For example in stringing in embroidery or string covering operations, a strong lower thread tension is needed to ensure that the stitches are tight / around the string or filler thread used. In other cases, strong lower thread tension is required to ensure that the upper and lower thread setting stitches are not drawn through the top or finished side of the work by the sewing machine grip.



  It is often ultimately desirable to achieve these comparatively high tensions on very fine threads, for example 0.0025 to 0.05 inch in diameter.



   It has been proposed to meet the needs of the embroidery work by increasing the thickness of the usual lower thread tension spring, but this has not given a satisfactory result as the increased thickness stiffened the spring at the point. that it did not allow bumps or irregularities to pass through the lower thread and did not apply uniform tension to the thread with a satisfactory degree of certainty. A slight increase or decrease in the size of the thread, for example, would cause a large variation in tension and adversely affect the appearance of the work.



   For other sewing operations a slight tension of the lower thread is required and when a spring strong enough to meet the embroidery needs was used it was found impossible to set it to a light uniform tension on the thread. , as desired for other sewing operations.



   The object of the present invention is therefore to provide a coil box of the cylindrical type with a tension device comprising a large adjustment range.

 <Desc / Clms Page number 3>

 To adapt the machine to a wide variety of sewing operations, a considerable variation in the thread tension requirements for the lower thread is required. Another object of the invention is to obtain the desired range of variation while maintaining the uniformity of action of the device under any given setting. Another object of the invention is to provide a device for tensioning the lower thread which meets these needs while retaining a minimum of operating clearance between the spool box and the loop gripping member or the loop. shuttle bus.



   The characteristics of the invention and the advantages obtained thereby will be easily understood by those skilled in the art on reading the following detailed description of a preferred embodiment of the invention shown in the drawings. in which Figure 1 is a front elevational view of a reel box incorporating the invention. Figures 2 and 3 are enlarged cross-sections of the coil body showing the tension spring adjusted for light tension and high tension requirements, respectively. Figure 4 is a top view of the wire box in the working position and Figure 5 is a perspective view of the box / unmounted spool.



   I shows the usual throat plate of the sewing machine comprising the needle hole 2 and the slot of the feed pawl 3. Below the throat plate 1 is arranged the circularly oscillating shuttle 4, having the rib 5 for supporting the race tracks, the beak 6 gripping the loop and the groove 7 and the heel 8 which are engaged by the usual shuttle buster (not shown). The shuttle is shown in an extreme position of its movement @

 <Desc / Clms Page number 4>

   bscillatmire, its beak 6 being ready to move forward to grab a needle loop.



   In the field of action of the shuttle 4 on the usual shaft 9 supporting the central coil box of the turnip is the coil box 10 in the form of a cylindrical bowl having a central shaft. tubular 11 intended to support the usual wound coil 12 of the lower wire.



   The wall of the spool box has a slot 14 into which is anchored the tail end 15 of the tension leaf spring 16 which is made of a flat spring bent to the curved shape shown and hardened, and positioned so as to have a relaxed radius of curvature less than the radius of curvature of the outer surface of the spool case. It should not be understood that the relaxed curvature of the spring 16 follows an exact arc of a circle over its entire length.

   The characteristic is that it is more sharply arched than the surface of the reel box to which it is applied so that it tends to engage with the surface of the reel box at its ends and is arched. between its ends where it is provided with a passage hole 17 for the tension adjustment screw 18 screwed into the opening 19 of the coil box.



   The end of the tension spring 16 opposite the tail end 15 is preferably shaped to provide a flow guide for the spool wire; this end preferably has ear-shaped portions 20 folded over the exposed or outer face of the reel case and received in the face notch 21 of the reel case; these lug portions are preferably formed as a yarn flow opening 22 or define a

 <Desc / Clms Page number 5>

 similar opening.



   The lower thread 13 goes from the spool 12 outwards through the thread opening 23 to the outer surface of the spool case over which it passes over the spring 16 to the thread guide 22 and is pressed by the spring 16 only at point 24 considered circumferentially to the coil body, as shown in Figures 2 and 3.



   Note that the final end 25 of spring 16 does not engage the outer surface of the coil body under any condition of adjusting the curvature or tension of spring 18 within the intended limits. Harmful end contact is preferably avoided by flattening the cylindrical outer surface of the spool box, as at 26. In this way the single point of wire tension contact is fixed in this manner. part defined at the point of intersection 24 of the flat part 26 and the circular wall of the coil box and remains fixed under all the adjustment conditions and for all the variations in curvature of the spring 16 caused by its adjustment without interference against the end of the spring and the wall of the coil box.



   By virtue of the present invention, a spring of the desired flexibility and face can be adjusted or curved initially so as to obtain the desired high tension when pushed back into the adjustment position shown in Figure 3, and still allowing a low uniform tension to be obtained by loosening the screw 18, Figure 2, without danger of interference with the pressure on the wire by the contact of the final end 25 of the spring 16 with the coil case as a result of the increased arcuate shape of spring 16 when set for low tension.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  Therefore, under all adjustment conditions, the entire pressure of the tension spring is applied to the wire at a defined point, regardless of the degree of deformation or curvature of the tension spring caused by the adjustment screw 18. A flexibility spring Considerable can thus be employed to advantage, resulting in a wide range of tension adjustments with a high degree of uniformity of action for any given adjustment.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S : I.- Caisse à bobine pour la. bobine de fil infé- rieur d'une machine à coudre, consistant en une cuvette cy- lindrique sur la surface extérieure de laquelle est appli- qué un ressort à laine de tension du fil ayant un rayon de courbure détendu plus petit que le rayon de courbure de cet- te surface et pénétré par une vis de tension passant à tra- vers le ressort entre ses extrémités et s'engageant dans la cuvette, caractérisée en ce que les surfaces voisines du ressort et de la cuvette, adjacentes à une extrémité du ressort, sont conformées pour fournir un point défini et fixe de contact entre les deux pièces, R E V E N D I C A T I O N S: I.- Reel case for the. spool of lower thread of a sewing machine, consisting of a cylindrical cup on the outer surface of which is applied a thread tension wool spring having a relaxed radius of curvature smaller than the radius of curvature of this surface and penetrated by a tension screw passing through the spring between its ends and engaging the cup, characterized in that the neighboring surfaces of the spring and the cup, adjacent to one end of the spring, are shaped to provide a defined and fixed point of contact between the two parts, sur la circonféren- ce de la caisse à bobine et dans cette extrémité du ressort pour n'importe quel réglage de la tension et de la courbure du ressort dans les limites de travail prévues. around the circumference of the coil box and into that end of the spring for any adjustment of the spring tension and curvature within the intended working limits. 2.- Caisse à bobine suivant la revendication 1, caractérisée en ce que l'une des extrémités du ressort est conformée pour constituer un guide de débit du fil. 2.- coil box according to claim 1, characterized in that one of the ends of the spring is shaped to constitute a wire flow guide. 3.- Caisse à bobine suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la partie de la caisse à bobine située sous une extrémité du ressort est aplatie pour empêcher le contact entre cette extrémité et la caisse à bobine, pour tout réglage de la tension et de la courbure du ressort dans les limites de travail prévues. 3.- coil box according to claim 1, characterized in that the part of the coil box located under one end of the spring is flattened to prevent contact between this end and the coil box, for any adjustment of the tension and the curvature of the spring within the intended working limits.
BE382316D BE382316A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE382316A true BE382316A (en)

Family

ID=51722

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE382316D BE382316A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE382316A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2515625A1 (en) CONNECTION DEVICE FOR WIRE THREADS
BE382316A (en)
FR2581631A1 (en) Endless-screw device for forming flat loops of textile yarns
BE1017314A3 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING THE WIRE VOLTAGE.
FR2539727A1 (en) MECHANISM FOR WINDING A METALLIC WIRE ON A COIL IN SPIRE
EP0348308B1 (en) Anti-ballooning device for use in the winding or unwinding of yarn
FR2594449A1 (en) WIRE BRAKE FOR RETORDING MACHINES, ESPECIALLY FOR DOUBLE WIRE RETRACTOR MACHINES
FR2774401A1 (en) THREAD GUIDE FOR VANIZED THREE-WIRE KNITTING ON CIRCULAR MATERIAL
JP6692573B2 (en) Sewing machine bobbin case
FR2510088A1 (en) VOLTAGE CONTROL APPARATUS AND WIRE COMPENSATION
BE524430A (en)
BE675674A (en)
JPS6038687Y2 (en) Multiple twisting device
BE373297A (en)
BE389290A (en)
CH166176A (en) Device for automatic adjustment of the tension of a thread, in particular applicable to winders and bobbins.
KR940008260Y1 (en) Spinning reel
BE476646A (en)
CH194417A (en) Device for winding a wire on a support.
CH350228A (en) Pointing spindle for spinning or twisting of textiles
BE482998A (en)
EP0378931A1 (en) Process and apparatus for yarn winding, and a cross-wound bobbin thus obtained
EP0616059A1 (en) Method and apparatus for drawing, using false twisting, textile fibre tows
BE548052A (en)
FR2728551A1 (en) Yarn brake giving wide range of tensions