BE372993A - - Google Patents

Info

Publication number
BE372993A
BE372993A BE372993DA BE372993A BE 372993 A BE372993 A BE 372993A BE 372993D A BE372993D A BE 372993DA BE 372993 A BE372993 A BE 372993A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
needle valve
shutter
control
rod
carburetor
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE372993A publication Critical patent/BE372993A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M7/00Carburettors with means for influencing, e.g. enriching or keeping constant, fuel/air ratio of charge under varying conditions
    • F02M7/12Other installations, with moving parts, for influencing fuel/air ratio, e.g. having valves
    • F02M7/18Other installations, with moving parts, for influencing fuel/air ratio, e.g. having valves with means for controlling cross-sectional area of fuel-metering orifice

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of The Air-Fuel Ratio Of Carburetors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "PERFECTIONNEMENTS APPORTES A UN CARBURATEUR" 
L'objet de la présente invention consiste à établir un carburateur de construction simple, durable et peu coûteuse. 



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir un car- burateur   tabli   en deux pièces coulées, formées de manière à pouvoir être réunies l'une à l'autre, approximativement dans le plan horizontal médian du carburateur, et fixées l'une à l'autre au moyen d'un seul boulon, ce qui permet de simplifier considérablement l'assemblage et le démontage du carburateur, en vue de la réparation ou du réglage. 



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir un car- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 burateur comportant deux gicleurs pour la marche normale, dont l'un permet un écoulement pratiquement non. limité, pendant la période de faible dépression du carburateur et un écoulement limité, pendant la période de dépression élevée, tandis que l'autre de ces gicleurs présente un-passage étranglé en per-   manence,   laquelle disposition a pour effet que le conduit de décharge du carburateur reçoit   suffisamment   de carburant pen- dont la marche au ralenti, mais que l'écoulement de ce carbu- rant   pendant la   marche à régime élevé   n'augmente   pas d'une manière disproportionnée par rapport à l'appel de carburant, désormais   renf orcé.   



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir, en combinaison avec un tel carburateur, une arrivée de carburant contrôlée à la main et pouvant être finement calibrée en vue d'adapter le carburateur à des moteurs différents ou à des conditions climatériques ou de carburation différentes. 



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir, en com-   binaison   avec un tel carburatour, un puits de componsation qui maintient une réserve de carburant constamment disponible pour le cas où le moteur   passe:3.d'une   marche à, vide à une marche en charge. 



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir un dis- positif de commande pour un carburateur du type   spécifié   ci- dessus, lequel dispositif peut comporter une seule tige de com- mande, prévue pour permettre de commander à la main et l'arri- vée du carburant et un volet. 



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir une telle tige de commande du carburateur, cette tige étant établie de telle manière que sa rotation règle la position de la soupape pointeau et que son déplacement longitudinal règle la position du volet, mais que, ni la dite rotation, ni le dit déplacement 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 longitudinal de cette tige n'empêchent de régler simultanément ou indépendamment le volet d'air et la soupape pointeau. 



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir un tel dispositif de commande, dont certains organes peuvent être facilement étoblis sur la. base l'une production rationnelle et dont l'assemblage et le démontagepeuvent s'effectuer sans difficultés. 



   La présente invention, laquelle se rapporte aux objets énumérés ci-dessus et autres, consiste en la disposition, la construction et la combinaison des divers organes du carbura- teur perfecticnné, tel que décrit et revendiqué ici, en   référen   ce aux dessins annexés, dans   lesquels :   
Fig. 1 est une vue schématique du carburateur perfectionné suivant l'invention, cette vue montrant le fonctionnement des divers organes du carburateur. 



     Fig. 2   est une vue en coupe axiale longitudinale et ver- ticale du carburateur perfectionné, suivant l'invention. 



   Fig. 3 est une vue en coupe horizontale   suivant   la ligne 3-3 de la Fig.2. 



   Fig. 4 est une vue d'élévation du carburateur perfectionne suivant l'invention, cette vue montrant la manière dont le carburateur est monté sur le moteur. 



   Fig. 5 est une vue en coupe suivant la ligne 5-5 de la Fig. 4. 



   Dans ces dessins, le chiffre de référence 10 désigne d'une manière générale la pièce coulée formant la partie su- périeure du carburateur, tandis que le chiffre de référence 11 désigne d'une manière générale la pièce coulée formant la par- tie inférieure du carburateur. Ces deux pièces sont fixées l'une à l'autre au moyen d'un seul boulon 12 qui traverse la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 pièce inférieure 11 et est trissé dans la pièce supérieure 10. 



  Les deux pièces sont réunies à joint étanche au moyen d'une bague de garniture 13. Le boulon 12 est pourvu d'une rondelle de sécurité (grower)qui l'empêche de se dévisser accidentelle- ment. La pièce 10 est pourvue à son extrémité droite, d'une cuvette ou chambre 15 s'ouvrant vers le haut et formant le fond et les parois latérales de la chambre à flotteur du car- burateur perfectionné suivant l'invention. 



   Un flotteur métallique 16, disposé dans cette chambre, est supporté par   de;.]   chapes 17 réunies à pivotement en 18 aux chapes 19 fixées elles-mêmes à la paroi de fond de la pièce supérieure 10, Il résulte de ce qui précède que le fond et les parois latérales de la chambre à flotteur sont formées en une seule pièce, mais que le flotteur est supporté par la pièce supérieure   pouvant   être séparée de la pièce inférieure, de   sorte,que   la séparation de ces deux pièces ne nécessite aucune modification ni déplacement du mécanisme du flotteur et que, d'autre part, la construction décrite ci-dessus rend le mécanisme facilement accessible aux fins d'inspection ou de réglage. 



   Le mécanisme de la soupape à pointeau est fixé dans un alésage 20 prévu dans la pièce supérieure 10, immédiatement au-dessus du flotteur 16, de sorte que lorsque ce dernier arrive dans sa position élevée, la soupape se ferme. Le mé- canisme de la soupape à pointeau comporte un manchon 21 dans lequel une soupape 22 est montée à déplacement vertical, la disposition étant telle que l'extrémité libre de la soupape 22 peut être déplacée par le mouvement du flotteur 16, en vue   d'admettre   le carburant à la chambre à flotteur et remplir cette dernière jusqu'au niveau déterminé   d'avance.   Le manchon 21 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 est fixé en place dans la pièce supérieure, de toute manière appropriée, telle que, par exemple, au moyen des filets 23,

   de sorte que tout le mécanisme peut être enlevé en vue de l'inspection ou du remplacement. 



   Un conduit horizontal 24 forme dans la pince supérieure 10 de manière à communiquer avec l'alésage vertical 20, s'étend à droite de la dite pièce, comme on le remarque sur la Fig. 2. 



  L'extrémité extérieure de cet alésage horizontal 24 est file- tée pour recevoir un dispositif de filtrage vissé dans cet alésage. Ce dispositif comporte une tête de boulon hexagonale 25, la partie filetée 26, une tige   27,   un filtre cylindrique 28 et un élément d'extrémité 29, ces pièces étant disposées de droite à gauche dans l'ordre indiqué ci-dessus. Une bague de garniture 30 est montée entre la pièce 10 et la tête 25, en vue d'assurer un joint étanche entre ces éléments. 



   L'ouverture de   communication   entre le conduit 24 et le forage 28 est légèrement étranglé et le filtre cylindrique 28 présente un diamètre légèrement inférieur' à celui de la ma.jeu- re partie du conduit 24, de sorte que le carburant qui arrive dans ce dernier s'écoulera à travers le filtre 28 depuis l'ex- térieur vers l'intérieur et ensuite, par l'extrémité 29, dans le forage 20. La dite extrémité 29 présente des dimensions tel- les et est placée de telle manière qu'elle empêchera le carbu- rant venant du forage 24 de pénétrer dans le forage 20 autre- ment qu'après avoir   travers--,   le filtre 28.

   Il résulte de la des- cription qui précède que le dispositif de filtrage employé dans le carburateur perfectionné suivant la présente invention consiste en un ensemble compact pouvant être inséré dans la pièce supérieure ou enlevé de celle-ci, comme une pièce unique. 



   Le carburant arriveau conduit 24 par un tuyau d'arrivée 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 d'essence 48 réuni au moyen d'un écrou 49 à un coude 50 qui se visse dans une ouverture prévue dans la pièce 10 et communiquant avec le conduit   24.   



   L'air entrant dans le carburateur perfectionné suivant l'invention, pour être mélangé avec le carburant liquide   vapori-   sé, arrive par un passage horizontal d'arrivée d'air 31, et est ensuite dévié pour passer vers le haut, à travers un dif- fuseur 32, dans un tube vertical de mélange 33 et arriver dans la pièce supérieure 10 d'où le mélange entre dans la tubulure d'admission 34 du moteur. La pièce supérieure 10 est fixée   à   cette tubulure d'admission au moyen de brides à boulons 35 qui s'étendent depuis le raccord 34 et la pièce 10, ces deux   déments   étant maintenus ensemble au moyen de vis à tête 37, le joint étanche étant assuré par la bague de garniture 36.

   L'air en- trant dans la prise d'air 31 arrive à travers un tube d'air 38 pouvant être réuni à un dispositif d'arrivée d'air approprié, constitué par exemple par un épurateur ou réchauffeur d'air destiné à réchauffer l'air d'admission par la chaleur du col- lecteur d'échappement. La prise d'air est pourvue d'un volet 39 monté sur un axe 40 qui traverse la prise d'air 31, de sorte que la quantité d'air arrivant à travers la prise d'air au diffuseur 32 peut être réduite pour augmenter l'aspiration exercée sur les gicleurs. Un papillon 41 monté dans le passage de mélange 33 est supporté par un axe 42 disposé dans ce pas- sage. 



   L'axe 42 se prolonge vers l'extérieur à travers la pa- roi de la pièce 10 et supporte à son extrémité extérieure un bras de   commande   43 pouvant être réuni, au moyen   d'un joint   à rotule 44, avec une tige de commande 45 du carburateur. Une vis d'arrêt réglable 46 est montée dans la pièce 10 de manière à 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 coopérer avec un épaulement 47 s'étendant depuis le bras 43, ce qui permet de limiter le mouvement de fermeture du papillon 41, de manière à assurer la position appropriée de ce papillon lorsque le moteur marche au ralenti. 



   Le dispositif diffuseur du carburateur perfectionné sui-   vant   l'invention consiste en une douille glissée dans le passa ge de mélange 33, cette douille étant pourvue, à proximité de son extrémité inférieure, d'un bras 52 qui vient en contact avec la surface inférieure de la bague 13 et qui est destiné à limiter la descente de la douille 51 dans le passage de mé- lange 33. L'extrémité inférieure de la douille 51, présente, en-dessous du bras 52, des fentes opposées et destinées à re- cevoir les bras 54 qui s'étendent depuis la douille auxiliaire démontable 55.

   Ces bras 54 portent également contre une bride ou un épaulement annulaire 56 prévu dans la pièce inférieure 11, de sorte qu'en serrant les pièces 10 et 11, au moyen du boulon 12, on serre en même temps entre les épaulements 56 et la   bague   13, l'ensemble diffuseur comportant les douilles 51 et 55. Ceci permet d'assembler le dispositif diffuseur ou de démonter celui-ci en séparant les pièces 10 et 11 et en faisant glisser les douilles 51 et 55 jusqu'à leur place ou en les enlevant de cette place par soulèvement. 



   .Les parties en contact du bras 54 et de la rainure 53 sont établies de telle manière que ces organes ne peuvent être assemblés autrement que d'une manière correcte. En outre, il est bien entendu que la douille 51 ne peut pas être introduite dans la pièce 10 d'une manière incorrecte, étant donné que l'extrémité inférieure de cette douille est plus large que son extrémité supérieure, vu la présence de l'épaulement   52.   



   Il a été constaté à propos de gicleurs calibrés prévus 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 pour pulvériser le carburant en vue de la carburation, qu'un gicleur calibré, dimensionné de manière à débiter le mélange correct pendant la période de faible dépression dans le car- burateur, ne donnera pas le mélange approprié pendant la pé- riode de forte dépression dans la chambre de mélange. Ainsi, par exemple, un gicleur susceptible de débiter le mélange ap- proprié pendant la période de faible dépression débitera une trop grande quantité de carburant pendant la période de grande dépression. D'autre part, un gicleur calibré pour donner le mélange correct pendant la période de grande dépression ne dé- bitera pas assez de   carburant   pendant la période de faible dépression.

   Pour parer à ces inconvénients, le carburateur perfectionné suivant la présente invention est pourvu d'un seul gicleur calibre 57 qui fournit exactement une partie du carburant nécessaire pour entraîner le moteur à toutes les vitesses. Ce gicleur étant du type calibré habituel, son débit variera évidemment avec la dépression, de manière à augmenter aux grandes vitesses du moteur àt à diminuer relativement aux petites vitesses. Ce gicleur 57 est réuni au puits d'évacua- tion 58 du carburateur, lequel puits est normalement obturé par une vis à tête 59 et une bague 60. Un canal 61 est foré entre ce puits d'évacuation 58 et la chambre à flotteur 15, pour permettre l'arrivée du carburant au gicleur 57. 



   Un gicleur de compensation 62 pénètre également dans l'in- térieur de la douille 55. Ce gicleur 62 communique à travers le canal 63 avec un puits de compensation 64 formé dans la pièce 11. Ce dernier puits est réuni par un orifice calibré 65 à la, chambre à flotteur 15. Il résulte de ce, qui précède que le carburant peut s'écouler librement depuis le puits 64, par le canal 63 et à travers le gicleur 62, étant donné que ces passages sont relativement larges et qu'ils permettent l'écoule- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 ment du carburant, même en cas d'une dépression relativement faible.

   A mesure que la vitesse du moteur augmente, le car- burant contenu dans le puits 64 est aspiré par la dépression agissant sur le gicleur 62, et ceci avec une rapidité plus grande que celle avec laquelle le carburant arrive sous l'ef- fet de la pesanteur à travers l'orifice 65, jusqu'au moment où la surface de la colonne de carburant s'abaisse au niveau du canal 63, à partir duquel moment la quantité da carburant débi- tée par le gicleur 62 est limitée à celle qui s'écoule par la pesenteur à travers l'orifice 65.

   En d'autres termes, le gicleur de compensation 62 fournit une quantité de carburant relativement grande pour une dépression relativement faible dans le collecteur d'admission, telle qu'elle se produit aux petites vitesses du moteur, mais limite la quantité totale de carburant qui pourrait traverser ce gicleur aux vitesses éle- vées, et ceci grâce à l'action de l'orifice calibré 65. 



   Il résulte de ce qui précède que les gicleurs 57 et 62 tendent automatiquement à proportionner le carburant débité par eux, à la dépression créée par le moteur. C'est-à-dire que le gicleur 57 tend à fournir plus de carburant à mesure que la vitesse du moteur augmente, en répondant ainsi à l'appel de carburant supplémentaire, tandis que le gicleur 62 agit de manière à débiter proportionnellement une plus grande quantité de carburant lorsque le moteur tourne à faible vitesse ou lorsqu'il est soumis à une accélération après avoir tourné au ralenti, toutefois,la quantité totale de carburant débitée par ce gicleur est limitée à un maximum déterminé d'avance par l'orifice calibré 65 que doit traverser le carburant venant de la chambre à flotteur 15.

   On prévoit également un conduit 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 66, lequel reçoit le carburant arrivant par la soupape pointeau depuis la chambre à flotteur 15. Ce carburant est amené au gicleur 62 et complète la quantité de carburant arrivant au dit gicleur à travers l'orifice calibré 65. 



   Le carburant arrive à la soupape pointeau par le conduit 67 lequel, à son tour, communique avec la chambre à flotteur 15, la soupape 68 pouvant être réglée pour contrôler la quan- tité de carburant supplémentaire arrivant par le conduit 66 au gicleur 62. Il résulte de ce qui précède que la soupape poin- teau 68 peut être réglée à la main pour fournir au moteur la quantité de carburant supplémentaire, chaque fois qu'on le dési- re, en raison des variations de la température, des conditions atmosphériques ou des nécessités du moteur. 



   Un gicleur de ralenti 69 monté dans la pièce 10 s'étend vers le bas jusqu'au puits 64. Ce gicleur pénètre jusqu'à la poche prévue dans la base du dit' puits et se trouvant en- dessous du niveau du conduit 63 et de l'orifice calibré 65, de sorte qu'il y a toujours de l'essence dans le fond du puits, dans toutes les conditions, étant donné que   l'écoulement   par le conduit 63 ne saurait abaisser le niveau d'essence dans le puits 64, au point do mottro ao puitn à non. 



   La pièce 10 est pourvue d'une prise d'air 70 réglable à la main et destinée à permettre l'arrivée de l'air à une chambre de mélange 71 qui entoure l'extrémité de décharge du gicleur de ralenti 69. La quantité d'air arrivant à cet endroit au carburateur est réglée par la.soupape pointeau 93, relati- vement large. Le mélange d'air et de carburant venant de la chambre 71 arrive par l'orifice   d'smorçage   72 dans la partie supérieure du conduit de sortie 33, à proximité du niveau du 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 papillon 41. On remarque que la dépression produite dans le collecteur d'admission par la fermeture du papillon 41 aura pour effet d'aspirer l'air et le carburant de la chambre 71 dans le collecteur d'admission. Cette entrée de carburant four- nit au moteur le mélange de ralenti.

   Il est bien entendu que la fermeture du papillon réduit la dépression dans la cheminée réunie à la prise d'air 31, à une valeur pratiquement nulle, de sorte que lorsque le papillon est fermé en vue de mettre le moteur au ralenti, les gicleurs   57   et 62 ne débitent pra- tiquement plus de combustible. Il y a lieu de remarquer, en passant, que la prise d'air 70 pour le mélange de ralenti sert également à permettre l'entrée, dans le puits 64, de l'air des- tiné à se mélanger avec le carburant arrivant de ce puits, par le   giclour     62,   aux allures élevées du moteur. 



   La soupape pointeau 68 est montée dans une extension latérale de la pièce 11. Un puits   74.relativement   large, est foré jusqu'au fond de l'extension 73. la partie supérieure de ce puits étant obturée par un écrou de bourrage 75 vissé dans cette partie du puits au moyen d'un raccord fileté 76. La   soupape-pointeau   66 traverse l'écrou de   bourruge   75 et est filetée en 77 pour permettre le réglage vertical de la soupape dans l'écrou de bourrage, de sorte que la. pointe de la soupape 68 peut être réglée en vue de contrôler ou couper l'arrivée du carburant fourni par le conduit 66. Une douille 78 formée inté- gralement avec l'écrou de bourrage 75 s'étend vers le haut depuis cet écrou.

   La soupape 68 présente également un   prolon-   gement 79 qui s'étend vers le haut à travers cette douille 78, le dit prolongement étant non pas de section circulaire, comme la tige de la soupape 68, mais de section   sémi-circulaire,   confme montré clairement dans la Fig. 5. 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



   Un dispositif intermédiaire de connexion est établi pour réunir la tige combinée 80' de commande du volet et de réglage du carburateur avec le pointeau 68 et l'arbre de commande 40 du volet. Ce dispositif comporte une tige 81 dont l'extrémité inférieure est de section semi-circulaire et présente un dia- mètre tel qu'elle peut coulisser dans la douille 78 et coopé- rer avec l'extrémité semi-cylindrique 79 de la soupape-pointeau 68, de manière à remplir l'intérieur de la douille 78, ce qui a pour effet que la rotation de la tige 81 produira la rotation de la soupape 68, mais que les déplacements longitudinaux de la tige 81 peuvent avoir lieu sans affecter la connexion ro- tative d'entraînement entre la tige 81 et la soupape 68.

   Une douille 82 est goupillée à la tige 81, comme montré en 83 et s'étend vers le bas par-dessus la douille 78, d'une manière télescopique. En d'autres termes, la. douille 82 peut tourner par rapport à la douille 78 et coulisser sur celle-ci. 



   L'extrémité inférieure de la douille 82 présente deux brides laissant entre elles une gorge 84 destinée à recevoir une cheville 85, s'étendant vers l'intérieur depuis l'extrémité libre du bras 86 fixé à l'axe de commande 40 du volet, au moyen de l'écrou 87. 



   Il résulte de ce qui précède que la rotation de la tige 81 provoque la rotation de la soupape 68, en vue du réglage de celle-ci, tandis que les déplacements longitudinaux de la tige 81 auront pour .effet de pivoter le bras 86 en vue d'ac- tionner le volet   39.   Toutefois, la connexion d'entraînement entre la tige 81 et la soupape 68 reste invariable, pour toutes les positions de la tige 81. En d'autres termes, la rotation et/ou les déplacements longitudinaux de la. tige 81 auront pour effet de tourner la soupape 68 et/ou d'actionner le volet 39. 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



  Les extrémités adjacentes de la tige de connexion 81 et de la tige de commande 80 présentent des conformations complémentai- res, la disposition étant telle que lorsque les dites extrémi- tés sont en engagement, elles empêchent les déplacements re- latifs longitudinaux et rotatifs des dites tiges, lesquelles peuvent cependant être séparées latéralement, Ces extrémités de conformation complémentaires présentent des surfaces planes ayant généralement la forme d'un "S" an caractères "bloc", comme indiqué par la ligne 88 dans la Fig.

   50 
Comme il est d'usage dans le cas de tiges de commande de ce genre, la tige 80 traverse un tablier 89 et une douille 90 est montée à, coulissement sur les tiges 81 et 80, à proximité de la douille 82, la douille 90 ayant des dimensions telleo que lorsque les extrémités adjacentes des susdites tiges sont en engagement et la douille 90 est ramenée sur ces extrémités, les dites tiges ne pourront se déplacer l'une par rapport à l'autre, étant donné que les parties verrouillées de ces tiges empêchent tout déplacement rotatif ou longitudinal de celles- ci et que la douille empêche tout mouvement relatif latéral des dites tiges. La douille 90 est maintenue élastiquement dans la position dans laquelle elle assure le verrouillage des dites tiges, au moyen d'un ressort 91 interposé entre le tablier 89 et la bride 92 de la douille 90.

   La fonction de ce ressort consiste d'abord à maintenir la douille 90 en pla.ce, de manière à assurer le verrouillage des tiges 81 et 80, et ensuite à maintenir la. tige 80 dans sa position inférieure dans laquelle cette tige applique élastiquement le volet 39 dans sa position d'ouverture. 



   Il résulte de ce qui précède que la. connexion entre les 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 tiges 80 et 81 est telle que ces deux organes peuvent être fa- cilement réunis et séparés lorsqu'il est nécessaire de dépla- cer le carburateur, étant donné que les dites tiges peuvent être déconnectées en soulevant simplement la douille 90 contre la pression du ressort 91, ce qui permet de séparer latérale- ment la, tige 80   d'avec   la tige 81. Une fois les deux tiges réunies, la fonction du ressort 91 consiste à maintenir le volet ouvert, tant que la tige 80 n'est pas déplacée en vue d'amener la tige de commande du volet à une position différente. 



   Parmi les nombreux avantages résultant de l'emploi du carburateur perfectionné suivant l'invention, il y a lieu de mentionner en premier lieu celui consistant dans les moyens établis pour amener le carburateur à compenser automatiquement les variations de la dépression dans la chambre de mélange, dues aux variations de la vitesse du moteur. En outre, le carburateur suivant l'invention est pourvu d'un dispositif de contrôle manuel d'arrivée de carburant additionnel, en vue de rendre le carburateur réglable à la main suivant les con- ditions climatériques, de température ou de marche. 



   Un autre avantage résulte de la construction en deux pièces, dont il est fait usage dans le carburateur perfectionné suivant l'invention, laquelle construction a pour effet d'em- pêcher les fuites du carburant liquide d'une manière plus efficace, et de permettre une séparation facile des deux pièces, en vue de la réparation ou du réglage, ainsi que la mise à sec du carburateur. Un autre avantage résulte de   l'appli-   tion, au carburateur perfectionné suivant l'invention, de la tige de commande, qui en même temps règle la soupape-pointeau et commande la fermeture du volet. 



   Dans ce système perfectionné, la douille 90 et le ressort 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 91 exercent la double fonction consistant à permettre un en- lèvement facile des organes en vue de leur réparation ou de leur réglage et à maintenir normalement le volet dans sa po- sition d'ouverture. Un autre avantage de ce système de montage du volet réside dans le fait que les différents organes peu- vent être facilement fabriqués sur une base de production ra- tionnelle, tout en étant extrêmement durables, résistants et non susceptibles de se disloquer. 



   Certaines modifications peuvent être apportées à la dis- position, la construction et la combinaison des divers or- ganes du dispositif perfectionné suivant l'invention, sans se départir de l'esprit de celle-ci, et les revendications qui suivent sont censées couvrir les modifications pouvant être comprises raisonnablement dans leur domaine. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS TO A CARBURETOR"
The object of the present invention is to provide a carburetor of simple construction, durable and inexpensive.



   Another object of the invention is to provide a carburettor constructed in two castings, formed so as to be able to be joined together, approximately in the median horizontal plane of the carburettor, and fixed to one another. the other by means of a single bolt, which considerably simplifies the assembly and disassembly of the carburetor, for repair or adjustment.



   Another object of the invention is to provide a car-

 <Desc / Clms Page number 2>

 burator comprising two nozzles for normal operation, one of which allows practically no flow. limited, during the period of low carburetor vacuum and limited flow, during the period of high vacuum, while the other of these nozzles has a permanently constricted passage, which arrangement has the effect that the discharge duct of the carburetor receives sufficient fuel during idling, but that the flow of this fuel during high speed operation does not increase disproportionately to the fuel demand, now renf orcé.



   Another object of the invention is to provide, in combination with such a carburetor, a manually controlled fuel supply which can be finely calibrated with a view to adapting the carburetor to different engines or to climatic or carburizing conditions. different.



   Another object of the invention is to provide, in combination with such a carburetor, a componsation well which maintains a constantly available reserve of fuel in the event that the engine shifts: 3. from one run to empty to a walk in charge.



   Another object of the invention is to provide a control device for a carburetor of the type specified above, which device may include a single control rod, provided to allow manual control and rear. - fuel lift and a shutter.



   Another object of the invention is to provide such a carburetor control rod, this rod being established in such a way that its rotation adjusts the position of the needle valve and that its longitudinal movement adjusts the position of the flap, but neither the said rotation, nor the said displacement

 <Desc / Clms Page number 3>

 longitudinal section of this rod do not prevent simultaneously or independently adjusting the air shutter and the needle valve.



   Another object of the invention is to provide such a control device, some members of which can be easily starred on the. basis of a rational production and whose assembly and disassembly can be carried out without difficulty.



   The present invention, which relates to the objects enumerated above and others, consists in the arrangement, construction and combination of the various members of the improved carburettor, as described and claimed herein, with reference to the accompanying drawings, in. which :
Fig. 1 is a schematic view of the improved carburetor according to the invention, this view showing the operation of the various members of the carburetor.



     Fig. 2 is a view in longitudinal and vertical axial section of the improved carburetor according to the invention.



   Fig. 3 is a horizontal sectional view taken along line 3-3 of Fig.2.



   Fig. 4 is an elevational view of the improved carburetor according to the invention, this view showing the manner in which the carburetor is mounted on the engine.



   Fig. 5 is a sectional view taken along line 5-5 of FIG. 4.



   In these drawings, reference numeral 10 generally designates the casting forming the upper part of the carburetor, while reference numeral 11 generally designates the casting forming the lower part of the carburetor. carburetor. These two parts are fixed to each other by means of a single bolt 12 which passes through the

 <Desc / Clms Page number 4>

 lower piece 11 and is woven into the upper piece 10.



  The two parts are joined together with a tight seal by means of a packing ring 13. Bolt 12 is provided with a safety washer (grower) which prevents it from unscrewing accidentally. The part 10 is provided at its right end with a bowl or chamber 15 opening upwards and forming the bottom and the side walls of the float chamber of the improved carburetor according to the invention.



   A metal float 16, arranged in this chamber, is supported by ;.] yokes 17 pivotally joined at 18 to the yokes 19 themselves fixed to the bottom wall of the upper part 10, It follows from the above that the bottom and side walls of the float chamber are formed in one piece, but the float is supported by the top part which can be separated from the bottom part, so that the separation of these two parts does not require any modification or displacement of the float mechanism and that, on the other hand, the construction described above makes the mechanism readily accessible for inspection or adjustment.



   The mechanism of the needle valve is fixed in a bore 20 provided in the upper part 10, immediately above the float 16, so that when the latter arrives in its raised position, the valve closes. The mechanism of the needle valve comprises a sleeve 21 in which a valve 22 is mounted for vertical displacement, the arrangement being such that the free end of the valve 22 can be moved by the movement of the float 16, with a view to '' admit fuel to the float chamber and fill the latter up to the level determined in advance. Sleeve 21

 <Desc / Clms Page number 5>

 is fixed in place in the upper part, in any suitable manner, such as, for example, by means of the threads 23,

   so that the entire mechanism can be removed for inspection or replacement.



   A horizontal duct 24 formed in the upper clamp 10 so as to communicate with the vertical bore 20, extends to the right of said part, as can be seen in FIG. 2.



  The outer end of this horizontal bore 24 is threaded to receive a filter device screwed into this bore. This device comprises a hexagonal bolt head 25, the threaded part 26, a rod 27, a cylindrical filter 28 and an end element 29, these parts being arranged from right to left in the order indicated above. A packing ring 30 is mounted between the part 10 and the head 25, with a view to ensuring a tight seal between these elements.



   The communication opening between the conduit 24 and the borehole 28 is slightly constricted and the cylindrical filter 28 has a diameter slightly smaller than that of the main part of the conduit 24, so that the fuel which arrives in this the latter will flow through the filter 28 from the outside to the inside and then, through the end 29, into the borehole 20. Said end 29 has such dimensions and is placed in such a way that It will prevent fuel from borehole 24 from entering borehole 20 other than after passing through filter 28.

   It follows from the foregoing description that the filtering device employed in the improved carburetor according to the present invention consists of a compact assembly which can be inserted into or removed from the upper part as a single part.



   The fuel arrives led 24 by an inlet pipe

 <Desc / Clms Page number 6>

 gasoline 48 joined by means of a nut 49 to an elbow 50 which screws into an opening provided in the part 10 and communicating with the duct 24.



   The air entering the improved carburetor according to the invention, to be mixed with the vaporized liquid fuel, arrives through a horizontal air inlet passage 31, and is then diverted to pass upwards, through a diffuser 32, into a vertical mixing tube 33 and arrive in the upper part 10 from where the mixture enters the intake manifold 34 of the engine. The upper part 10 is attached to this intake manifold by means of bolt flanges 35 which extend from the fitting 34 and the part 10, these two elements being held together by means of cap screws 37, the seal being provided by the packing ring 36.

   The air entering the air intake 31 arrives through an air tube 38 which can be joined to a suitable air inlet device, consisting for example of an air purifier or heater intended to heat the air. intake air by heat from the exhaust manifold. The air intake is provided with a flap 39 mounted on a shaft 40 which passes through the air intake 31, so that the amount of air arriving through the air intake to the diffuser 32 can be reduced to increase. the suction exerted on the jets. A butterfly 41 mounted in the mixing passage 33 is supported by a pin 42 disposed in this passage.



   The axis 42 is extended outwardly through the wall of the part 10 and supports at its outer end a control arm 43 which can be joined, by means of a ball joint 44, with a control rod. 45 of the carburetor. An adjustable stop screw 46 is mounted in the part 10 so as to

 <Desc / Clms Page number 7>

 cooperate with a shoulder 47 extending from the arm 43, which makes it possible to limit the closing movement of the throttle 41, so as to ensure the appropriate position of this throttle when the engine is idling.



   The improved carburetor diffuser device according to the invention consists of a sleeve slipped into the mixing passage 33, this sleeve being provided, near its lower end, with an arm 52 which comes into contact with the lower surface. of the ring 13 and which is intended to limit the descent of the sleeve 51 into the mixing passage 33. The lower end of the sleeve 51 has, below the arm 52, opposed slots intended to re - see the arms 54 which extend from the removable auxiliary bush 55.

   These arms 54 also bear against a flange or an annular shoulder 56 provided in the lower part 11, so that by tightening the parts 10 and 11, by means of the bolt 12, one clamps at the same time between the shoulders 56 and the ring 13, the diffuser assembly comprising the sockets 51 and 55. This makes it possible to assemble the diffuser device or to disassemble the latter by separating the parts 10 and 11 and by sliding the sockets 51 and 55 into their place or in removing them from this place by lifting.



   The contacting parts of the arm 54 and the groove 53 are established in such a way that these members cannot be assembled other than in a correct manner. In addition, it is understood that the socket 51 cannot be inserted into the part 10 in an incorrect manner, since the lower end of this socket is wider than its upper end, due to the presence of the shoulder 52.



   It was found with regard to calibrated sprinklers provided

 <Desc / Clms Page number 8>

 to spray the fuel for carburetion, a calibrated nozzle, sized to deliver the correct mixture during the low vacuum period in the carburettor, will not give the correct mixture during the high vacuum period in the mixing chamber. Thus, for example, a nozzle capable of delivering the appropriate mixture during the low vacuum period will deliver too much fuel during the high vacuum period. On the other hand, a nozzle calibrated to give the correct mixture during the period of high vacuum will not deliver enough fuel during the period of low vacuum.

   To overcome these drawbacks, the improved carburetor according to the present invention is provided with a single 57 gauge nozzle which supplies exactly part of the fuel necessary to drive the engine at all speeds. This nozzle being of the usual calibrated type, its flow rate will obviously vary with the depression, so as to increase at high engine speeds and to decrease relatively at low speeds. This nozzle 57 is joined to the discharge well 58 of the carburetor, which well is normally closed by a cap screw 59 and a ring 60. A channel 61 is drilled between this discharge well 58 and the float chamber 15. , to allow fuel to flow to the nozzle 57.



   A compensation nozzle 62 also penetrates the interior of the sleeve 55. This nozzle 62 communicates through the channel 63 with a compensation well 64 formed in the part 11. The latter well is joined by a calibrated orifice 65 to la, float chamber 15. It follows from the above that the fuel can flow freely from the well 64, through the channel 63 and through the nozzle 62, since these passages are relatively wide and they allow the flow-

 <Desc / Clms Page number 9>

 fuel even with relatively low vacuum.

   As the engine speed increases, the fuel contained in the well 64 is sucked in by the vacuum acting on the nozzle 62, and this with a greater speed than that with which the fuel arrives under the effect of. gravity through the orifice 65, until the moment when the surface of the fuel column drops to the level of the channel 63, from which moment the quantity of fuel delivered by the nozzle 62 is limited to that which flows by gravity through orifice 65.

   In other words, the compensating nozzle 62 supplies a relatively large amount of fuel for a relatively low vacuum in the intake manifold, such as occurs at low engine speeds, but limits the total amount of fuel that could pass through this nozzle at high speeds, thanks to the action of the calibrated orifice 65.



   It follows from the foregoing that the nozzles 57 and 62 automatically tend to proportion the fuel delivered by them, to the vacuum created by the engine. That is, nozzle 57 tends to supply more fuel as engine speed increases, thereby responding to the call for additional fuel, while nozzle 62 acts to proportionally deliver more fuel. large amount of fuel when the engine is running at low speed or when it is subjected to acceleration after idling, however, the total amount of fuel delivered by this nozzle is limited to a maximum determined in advance by the orifice calibrated 65 through which the fuel coming from the float chamber 15 must pass.

   A conduit is also provided

 <Desc / Clms Page number 10>

 66, which receives the fuel arriving through the needle valve from the float chamber 15. This fuel is brought to the nozzle 62 and completes the quantity of fuel arriving at said nozzle through the calibrated orifice 65.



   The fuel arrives to the needle valve through line 67 which in turn communicates with float chamber 15, the valve 68 being adjustable to control the amount of additional fuel arriving through line 66 to nozzle 62. It It follows from the foregoing that the needle valve 68 can be manually adjusted to supply the engine with the additional quantity of fuel, whenever desired, due to variations in temperature, atmospheric conditions or engine requirements.



   An idle jet 69 mounted in the part 10 extends downwards to the well 64. This nozzle penetrates to the pocket provided in the base of said well and located below the level of the duct 63 and of the calibrated orifice 65, so that there is always gasoline at the bottom of the well, under all conditions, since the flow through the duct 63 cannot lower the level of gasoline in the well. well 64, at the point do mottro ao puitn à non.



   The part 10 is provided with an air intake 70 which is manually adjustable and intended to allow the arrival of air to a mixing chamber 71 which surrounds the discharge end of the idle jet 69. The quantity d The air to the carburetor at this point is regulated by the relatively large needle valve 93. The air and fuel mixture coming from the chamber 71 arrives through the priming orifice 72 in the upper part of the outlet duct 33, near the level of the

 <Desc / Clms Page number 11>

 butterfly 41. Note that the vacuum produced in the intake manifold by closing the butterfly 41 will have the effect of sucking air and fuel from chamber 71 into the intake manifold. This fuel inlet supplies the engine with the idle mixture.

   It is understood that closing the throttle reduces the depression in the chimney joined to the air intake 31, to a practically zero value, so that when the throttle is closed in order to put the engine at idle, the jets 57 and 62 virtually no longer deliver fuel. It should be noted, in passing, that the air intake 70 for the idle mixture also serves to allow the entry, into the well 64, of the air intended to mix with the fuel coming from. this well, by the jet 62, at the high speeds of the engine.



   The needle valve 68 is mounted in a lateral extension of the part 11. A relatively wide well 74, is drilled to the bottom of the extension 73. the upper part of this well being closed by a jam nut 75 screwed in. this part of the well by means of a threaded connection 76. The needle valve 66 passes through the tamping nut 75 and is threaded at 77 to allow vertical adjustment of the valve in the tamping nut, so that the. The tip of valve 68 can be adjusted to control or shut off the flow of fuel supplied from line 66. A socket 78 formed integrally with jam nut 75 extends upwardly from that nut.

   The valve 68 also has an extension 79 which extends upwards through this sleeve 78, said extension being not of circular section, like the stem of the valve 68, but of semi-circular section, as shown. clearly in Fig. 5.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



   An intermediate connection device is established to join the combined rod 80 'for controlling the shutter and adjusting the carburetor with the needle 68 and the control shaft 40 for the shutter. This device comprises a rod 81, the lower end of which is of semi-circular section and has a diameter such that it can slide in the sleeve 78 and cooperate with the semi-cylindrical end 79 of the needle valve. 68, so as to fill the interior of the socket 78, which has the effect that the rotation of the rod 81 will produce the rotation of the valve 68, but that the longitudinal displacements of the rod 81 can take place without affecting the connection rotary drive between the rod 81 and the valve 68.

   A socket 82 is pinned to the rod 81, as shown at 83, and extends downward over the socket 78, in a telescopic fashion. In other words, the. sleeve 82 can rotate relative to sleeve 78 and slide thereon.



   The lower end of the sleeve 82 has two flanges leaving between them a groove 84 intended to receive a pin 85, extending inwardly from the free end of the arm 86 fixed to the control axis 40 of the shutter, by means of the nut 87.



   It follows from the above that the rotation of the rod 81 causes the rotation of the valve 68, with a view to adjusting the latter, while the longitudinal movements of the rod 81 will have the effect of pivoting the arm 86 in view. to actuate the shutter 39. However, the drive connection between the rod 81 and the valve 68 remains invariable, for all the positions of the rod 81. In other words, the rotation and / or the longitudinal displacements of the. rod 81 will have the effect of turning the valve 68 and / or actuating the flap 39.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



  The adjacent ends of the connection rod 81 and of the control rod 80 have complementary conformations, the arrangement being such that when the said ends are in engagement, they prevent the longitudinal and rotary relative displacements of the said ends. rods, which however can be separated laterally. These complementary shaping ends have flat surfaces generally having the shape of an "S" in "block" characters, as indicated by line 88 in FIG.

   50
As is customary in the case of control rods of this kind, the rod 80 passes through an apron 89 and a bush 90 is mounted to, sliding on the rods 81 and 80, near the bush 82, the bush 90 having dimensions such that when the adjacent ends of the aforesaid rods are in engagement and the sleeve 90 is returned to these ends, said rods will not be able to move with respect to one another, given that the locked parts of these rods prevent any rotary or longitudinal movement of the latter and the sleeve prevents any lateral relative movement of said rods. The sleeve 90 is held elastically in the position in which it ensures the locking of said rods, by means of a spring 91 interposed between the apron 89 and the flange 92 of the sleeve 90.

   The function of this spring is first to maintain the sleeve 90 in pla.ce, so as to ensure the locking of the rods 81 and 80, and then to maintain the. rod 80 in its lower position in which this rod elastically applies the flap 39 in its open position.



   It follows from the above that the. connection between

 <Desc / Clms Page number 14>

 rods 80 and 81 is such that these two members can be easily brought together and separated when it is necessary to move the carburetor, since said rods can be disconnected by simply lifting the sleeve 90 against the spring pressure 91, which makes it possible to separate the rod 80 laterally from the rod 81. Once the two rods are brought together, the function of the spring 91 is to keep the shutter open, as long as the rod 80 is not moved. to bring the shutter control rod to a different position.



   Among the many advantages resulting from the use of the improved carburetor according to the invention, it should be mentioned first of all that consisting in the means established to cause the carburetor to automatically compensate for the variations of the vacuum in the mixing chamber, due to variations in engine speed. In addition, the carburetor according to the invention is provided with a manual control device for the arrival of additional fuel, with a view to making the carburettor manually adjustable according to climatic, temperature or operating conditions.



   Another advantage results from the two-piece construction used in the improved carburetor according to the invention, which construction has the effect of preventing the leakage of liquid fuel in a more efficient manner, and of allowing easy separation of the two parts, for repair or adjustment, as well as the dry-out of the carburetor. Another advantage results from the application, to the improved carburetor according to the invention, of the control rod, which at the same time regulates the needle valve and controls the closing of the shutter.



   In this perfected system, the sleeve 90 and the spring

 <Desc / Clms Page number 15>

 91 perform the dual function of allowing easy removal of the components with a view to repairing or adjusting them and to maintain the shutter normally in its open position. Another advantage of this shutter mounting system is that the various members can be easily manufactured on a production rational basis, while being extremely durable, strong and not susceptible to breaking apart.



   Certain modifications may be made in the arrangement, construction and combination of the various parts of the improved device according to the invention without departing from the spirit thereof, and the claims which follow are intended to cover them. modifications that can be reasonably understood within their scope.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

---------------------- 1) Dans un dispositif de commande de la soupape-pointeau et du volet d'un carburateur ;une tige de commande disposée de manière à s'étendre à travers le tablier; un élément de commande, des moyens pour réunir positivement le dit élément à la soupape-pointeau et le volet, de manière que la rotation du dit élément provoque la rotation de la soupape-pointeau et que les déplacements longitudinaux de cet élément ont pour effet d'actionner le volet, les divers organes étant réunis les uns aux autres de telle manière que les déplacements lon- gitudinaux ou la rotation du dit élément n'ont pas pour effet de le déconnecter de la soupape-pointeau ou du volet; des faces de verrouillage prévues sur les extrémités en regard du dit élément et de la dite tige; ---------------------- 1) In a device for controlling the needle valve and the flap of a carburetor; a control rod arranged so as to extend through the apron; a control element, means for positively joining said element to the needle valve and the shutter, so that the rotation of said element causes the rotation of the needle valve and that the longitudinal movements of this element have the effect of 'actuate the shutter, the various members being joined to one another in such a way that the longitudinal movements or the rotation of said element do not have the effect of disconnecting it from the needle valve or from the shutter; locking faces provided on the opposite ends of said element and said rod; une douille prévue pour recevoir ces extrémités et empêcher leur dislocation, et un ressort <Desc/Clms Page number 16> interposé entre le dit tablier et la dite douille, ce ressort étant destiné à maintenir la dite douille dans une position dans laquelle cette douille assure la connexion entre le dit élément et la dite tige, et à amener cet élément dans une position dans laquelle il maintient le volet ouvert. a sleeve designed to receive these ends and prevent their dislocation, and a spring <Desc / Clms Page number 16> interposed between said apron and said sleeve, this spring being intended to maintain said sleeve in a position in which this sleeve ensures the connection between said element and said rod, and to bring this element into a position in which it maintains the shutter open. 2) Dans un dispositif de commande de la soupape-pointeau et du volet, d'un carburateur : une tige de commande traversant le tablier; un élément do commande; une connexion par emboîte- ment établie entre la dite tige et le dit élément; une soupape- pointeau ; une connexion télescopique entre la soupape-pointeau et l'élément de commande, et des moyens fixés à l'élément de commande de manière que les déplacements longitudinaux de ce dernier actionnent le volet. 2) In a device for controlling the needle valve and the flap, a carburetor: a control rod passing through the apron; a command element; an interlocking connection established between said rod and said element; a needle valve; a telescopic connection between the needle valve and the control element, and means fixed to the control element so that the longitudinal movements of the latter actuate the shutter. 3) Dans un dispositif de commande de la soupape-pointeau et du volet d'un carburateur : une tige de commande traversant le tablier; un élément de commande fixé à la dite tige par un joint à emboîtement; une soupape-pointeau réunie par téles- copage au dit élément de commande , et des moyens actionnés par la tige de commande, de manière que les déplacements lon- gitudinaux de cette tige actionnent le volet. 3) In a device for controlling the needle valve and the shutter of a carburetor: a control rod passing through the apron; a control element fixed to said rod by a socket joint; a needle valve connected by telescoping to said control element, and means actuated by the control rod, so that the longitudinal movements of this rod actuate the shutter. 4) Dans un dispositif de commande de la soupape-pointeau du volet d'un carburateur : une tige de commande traversant le tablier ; unélément de commande; un joint à emboîtement prévu entre la dite tige et le dit élément;- un élément de retenue, en forme de douille, pour le dit-joint; une soupape pointeau réunie par télescopage à l'élément de commande, et des moyens actionnés par la. tige de commande, de manière que les déplacements longitudinaux de cette dernière ont pour effet d'actionner le volet. 4) In a device for controlling the needle valve of the flap of a carburetor: a control rod passing through the apron; a control element; an interlocking joint provided between said rod and said element; - a retaining element, in the form of a sleeve, for said joint; a needle valve joined by telescoping to the control element, and means actuated by the. control rod, so that the longitudinal movements of the latter have the effect of actuating the shutter. 5) Dans un dispositif de commande de la soupape pointeau <Desc/Clms Page number 17> et du volet d'un carburateur : une tige'de commande traversant le tablier; un élément de commande; un joint à emboîtement prévu entre la dite tige et le dit élément; une douille entourant le dit joint ; un ressort interposé entre le dit tablier et la dite douille, de manière que le dit joint puisse être facilement démonté; une soupape pointeau réunie à téles- copage au dit élément de commande, et des moyens actionnés par la tige de commande, de manière que les déplacements lon- gitudinaux de cette dernière ont pour effet d'actionner le volet. 5) In a needle valve control device <Desc / Clms Page number 17> and the shutter of a carburetor: a control rod passing through the apron; a control element; a interlocking joint provided between said rod and said element; a sleeve surrounding said seal; a spring interposed between said apron and said bush, so that said seal can be easily removed; a needle valve telescoped together with said control element, and means actuated by the control rod, so that the longitudinal movements of the latter have the effect of actuating the shutter. 6) Dans un dispositif de commande d.e la soupape pointeau et du volet, d'un carburateur : une tige de commande traversant le tablier; un élément de commande réuni amoviblement à cette tige; une douille fixée au carburateur; une soupape pointeau vissée dans cette douille et ayant son extrémité extérieure réunie à coulissement mais non à rotation au dit élément de commande, et à l'intérieur de la dite douille et des moyens fixés a.u dit élément de commande , de manière que les déplace- ments longitudinaux de cet élément ont pour effet d'actionner le volet. 6) In a control device d.e the needle valve and the shutter, a carburetor: a control rod passing through the apron; a control element removably joined to this rod; a socket attached to the carburetor; a needle valve screwed into this sleeve and having its outer end slidably but not rotatably joined to said control element, and inside said sleeve and means fixed to said control element, so that they move- longitudinal elements of this element have the effect of actuating the shutter. 7) Dans un dispositif de commande de le soupape pointeau et du volet, d'un carburateur : une tige de commande traversant le tablier; un élément de commande; un joint à emboîtement prévu entre la dite tige et le dit élément; une douille en- tourant le dit joint; un ressort interposé entre le tablier et la dite douille, de manière à permettre le démontage facile de ce joint ; douille fixée au carburateur ; 7) In a device for controlling the needle valve and the flap, of a carburetor: a control rod passing through the apron; a control element; a interlocking joint provided between said rod and said element; a sleeve surrounding said joint; a spring interposed between the apron and said bush, so as to allow easy removal of this seal; bushing attached to the carburetor; une soupape pointeau vissée dans cette dernière douille et ayant son extrémité ex- térieure fixée à coulissement et non , rotation au dit élément de commande et à l'intérieur de la dite douille, et des moyens <Desc/Clms Page number 18> réunis à l'élément de commande de manière que les déplacements longitudinaux de celui-ci ont pour effet d'actionner le volet. a needle valve screwed into the latter sleeve and having its outer end fixed in sliding and not rotation to said control element and inside said sleeve, and means <Desc / Clms Page number 18> joined to the control element so that the longitudinal movements thereof have the effect of actuating the shutter. 8) Dans un dispositif de commande de la soupape pointeau et du volet d'un carburateur, une tige de commande traversant le tablier ; élément de commande réuni amoviblement à la dite tige; une soupape pointeau réunie à télescopage au dit élément de commande; une douille réunie au dit élément de commande, au-dessus du dit joint télescopique ; un bras de commande du volet et une gorge annulaire formée sur la dite douille et destinée à coopérer avec le dit bras, de sorte que les déplace- ments longitudinaux de la dite douille auront pour effet d'ac- tionner le volet,, tandis qe la rotation de la dite douille s'agira pas sur ce volet. 8) In a device for controlling the needle valve and the flap of a carburetor, a control rod passing through the apron; control element removably joined to said rod; a needle valve telescoped to said control element; a sleeve joined to said control element, above said telescopic joint; a control arm for the shutter and an annular groove formed on said bush and intended to cooperate with said arm, so that the longitudinal movements of said bush will have the effect of actuating the shutter, while qe the rotation of said socket will not act on this shutter.
BE372993D BE372993A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE372993A true BE372993A (en)

Family

ID=44008

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE372993D BE372993A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE372993A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE372993A (en)
FR2640692A1 (en) MEMBRANE CARBURETOR COMPRISING A GAS BUTTERFLY AND A STARTING FLAP COUPLED TO BE INTERDEPENDENT IN THEIR POSITION
EP0526408A1 (en) Glow plug for internal combustion diesel engine
FR2640693A1 (en) CARBURETOR WITH IMPROVED TYPE DEVICE FOR POWERING A SLOW MOTION ENGINE
EP0267842B1 (en) Diffusor for expanded liquefied gas for feeding thermal engines
BE401410A (en)
CH567185A5 (en) I.C. engine fuel injection system - has spring-loaded shutter displaced by air flow and regulating nozzle output
BE402055A (en)
BE357455A (en)
FR2885176A1 (en) MEMBRANE CARBURETOR
BE340823A (en)
FR2652388A1 (en) CARBURETOR WITH AN INDEPENDENT SLOW MOTION SYSTEM.
BE396094A (en)
BE336130A (en)
CH212011A (en) Carburetor for internal combustion engine.
BE370332A (en)
BE524577A (en)
FR2738292A1 (en) Automobile starter assistance passage mounted on a carburettor
BE403527A (en)
BE492701A (en)
BE348636A (en)
BE335514A (en)
BE470832A (en)
BE405067A (en)
BE420578A (en)