BE368928A - - Google Patents

Info

Publication number
BE368928A
BE368928A BE368928DA BE368928A BE 368928 A BE368928 A BE 368928A BE 368928D A BE368928D A BE 368928DA BE 368928 A BE368928 A BE 368928A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shaft
chain
counterweight
cam
control
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE368928A publication Critical patent/BE368928A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21LMAKING METAL CHAINS
    • B21L3/00Making chains or chain links by bending the chain links or link parts and subsequently welding or soldering the abutting ends
    • B21L3/02Machines or devices for welding chain links

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Wire Processing (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Machine à souder automatiquement la chaîne. 



   La présente inventiona pour objet une machine à souder électriquement et automatiquement la chaîne, son principe d'au -   tomaticité   est basé sur ce fait que la pression nécessaire pour faire rentrer   l'une   dans l'autre les deux extrémités de maillon à souder est d'autant moins grande que ces deux parties, chauffées par le courant électrique, se rapprochent de la température de fusion. 



   Elle se distingue des machines existantes en ce sens que la pression en question est donnée directement par les blocs de cuivre formant électrodes de chauffage, son principe essentiel de construction est que toute l'automaticité de la machine est déclanchée par la rotation d'un seul arbre horizon- tal commandant par une double came les leviers porte-élec- trodes. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Les dessins annexés à titre d'exemple représentent: Fig. 1 L'élévation d'ensemble de la machine Fig.   2   Le profil d'ensemble Fig. 3 :-Le plan d'ensemble Fig. 4 : Les électrodes en pression sur la maille Fig. 5 : Le mouvement d'embrayage automatique Fig. 6 : Le mouvement de relevage' du contre-poids Fig.   7   Le contre-poids déterminant la pression sur la maille Fig. 8   .:: Le   Frein diminuant la vitesse de descente des élec- trodes sur la   maille   à souder. 



  Fig. 9 : L'Interrupteur automatique donnant et coupant le courant au primaire du transformateur de soudure. 



  Fig. 10: Le Mouvement d'aménagé de la chaîne   Fig.   11: Le Mouvement d'arrête chaîne Fig. 12: Le Mouvement d'estampage Fig. 13: Le Mouvement d'ébarbage. 



   La machine telle que représentée comporte: 
 EMI2.1 
 Fis. 1 - 2 - 3 - 1 ) Un bâti, composé d'un socle (1) de flasques (2 & 3) et d'une table (4). 



  2 ) Un arbre de commande principal (5) avec poulies fixes et folle (6) commandant par engrenages coniques (7) un arbre de commande du mouvement (8). Sur cet arbre un plateau glis- sière (9) d'aménagé, une came de relevage de contrepoids (10) et un manchon à griffes d'embrayage automatique (11). 



   Cet arbre commande également par l'intermédiaire d'engrenages hélicoïdaux (12) un arbre dit d'estampage (13) 3 ) L'arbre   d',estampage   porte à son tour deux cames des 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 estampes (14) une came de commande de l'ébarbeuse (15) et une came de l'arrête chaine (16). 



  4 ) Les   éléctrodes   (17) sont portées par deux leviers (18), une partie de chaque levier, isolée de l'autre sert à la fixation des électrodes et comporte une boite à eau:: pour le refroidissement. Les leviers oscillent autour de deux axes (19) et portent à leurs extrémités inférieures deux galets (20) commandés par une came (21). Les deux galets sont main- tenus contre la came par un ressort (22) reliant les deux le- viers(18). 



   La chaine glisse sur une glissière (22) maintenue après le bâti par les supports (23 et 24). La maille à souder est maintenue en place par une butée (25) réglable par un écrou (26). 



  5 ) La came (21) de commande des leviers porte- électrodes est fixée sur un arbre horizontal dit du mouvement automati- que (27) tournant dans deux paliers à billes (28) et qui por- te un engrenage de commande de relevage (29), une came de l'embrayage automatique (30), un secteur d'enroulement (31) de la chaine du contrepoids, un levier porte-cliquet du frein (32), enfin à l'extérieur et à son extrémité les plateaux de commande de l'interrupteur automatique (34). 



  6 ) Le mouvement de relevage du contrepoids comprend la came(10) commandant à l'aide d'un galet dan levier (35) articulé au secteur (36) qui lui-même commande le pignon (29) Le secteur (36) oscille autour de l'axe (37) (Fig. 6.). 



  7 ) Le mouvement d'embrayage comprend le manchon à griffes (11) venant se prendre dans les dents d'un aintre manchon fixé sur l'engrenage (7). Cet engrenage est fou sur l'arbre. Le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 manchon est maintenu en prisé par le ressort (38), il est débrayé par le galet (39) lorsque celui-ci vient se loger dans la cage d'arrêt (40). Ce galet est monté sur un levier (41), claveté sur l'arbre (42), un autre levier (43) également cla- veté sur l'arbre est commandé par une pièce (44) articulée autour de l'arbre   (27)   et portant un galet (45). Ce galet est maintenu contre la came (30) par un ressort fixé sur la pièce (44) (Fig. 5). 



  8 ) Le contrepoids (46) est fixé à l'extrémité de la chaine (46'), celle-ci s'enroule autour du secteur (SI) qu'elle comman- de par l'intermédiaire du renvoi (47) Fig. 7). 



  9 ) Le frein à huile est un modérateur de descente du contre- poids. Il est composé d'un cylindre (48) dans lequel se meut un piston (49). Ce piston porte sur sa face supérieure une saupape (50) percée de trous pour l'écoulement lent de l'huile dans la course ascendante du piston   (Fig.8).   



   Sur le piston vient se fixer une tige verticale à section rectangulaire (51). Sur cette tige se fixe un taquet (53) qui est attaqué par le cliquet (54). Un ressort de rappel (55) ramené le piston à sa position inférieure lorsque le ta- quet est libéré du cliquet. 



  10 ) L'interrupteur est composé d'un contact fixé (56) et d'un contact mobile   (57)   commandé par deux plateaux réglables (33). Ceux-ci portent une échancr ure ,qui relève au moment voulu le contact mobile et coupe ainsi le courant (Fig. 9). 



  Le contact   mobile est   maintenu en pression contre le contact fixe par un ressort de rappel. 



  11 ) Le mouvement dtamenage de la chaîne est constitué par un plateau à glissière (9) permettant le réglage de la course, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 olaveté à l'extrémité de l'arbre (8) de commande du mouve- ment une bielle (58) commandant un coulisseau (59). Sur ce coulisseau s'.articulent deux biellettes (60) reliées aux pin- ces de serrage de la maille (61). Ces pinces sont portées par deux axes fixés sur un autre coulisseau (62). Les pinces et la biellette forment le dispositif dit : "de grenaille des élec-   triciens"     (Fig.   10). 



   A la partie inférieure du coulisseau (62) vient star- ticuler un levier de frein (63) qui, à chaque commencement de course du coulisseau, soit avant, soit arrière, arrête le cou-   lisseau   et permet aux deux pinces de s'ouvrir ou de se fermer sur la maille avant de l'entraîner. Cette ouverture est réglée par un taquet (62). 



  12 ) Le mouvement dit de tension de la chaîne composé d'une tige (64) ayant la même course que le coulisseau d'aménagé (59) grâce à deux taquets d'entraînement (65). A l'autre extrémité de la tige vient se fixer un, support (66) portant un cliquet   (67).   Ce cliquet appuie sur le bout d'une maille et maintient la chadne tendue (Fig. 1). 



  13 ) Le mouvement d'arrête chaîne qui a pour but de maintenir celle-ci en place pendant le mouvement arrière de retour des pinces d'amenage, il se compose d'une pièce (68) maintenue en pression sur la chaîne par deux ressorts, une tige vertica- le   (70)   s'articule à un levier   (71)   commandé par une came (16) clavetés sur l'arbre d'estampage (13) (Fig. 11). 



  14 ) Le mouvement d'estampage du bourrelet produit par la soudure se fait par deux leviers porte matrice   (73)   oscillant autour de l'axe   (74)   commandés par les cames (14) clavetées sur l'arbre   d'estampage   (13) (Fig. 12). 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  15 ) le mouvement d'ébarbage destiné à enlever la bavure produite par 1!,estampage est composé d'un levier (75)oscillant autour de   3=axe     (76)   et commandé par la came   (15)   clavetée sur l'arbre (13). Le levier commande à son tour un coulisseau (77) animé d'un mouvement de va et vient. La tête de ce coulisseau porte une glissière où vient se fixer l'ébarbense (78) et le maillon de la chaîne à ébarber s'appuie sur la butée   (79)   fixée au support (24)   (Fig.   13). 



  16 ) Un mouvement d'arrêt d'automaticité composé d'un cliquet (80) et de sa came. Le cliquet est maintenu en pression par un ressort et commandé par une tige verticale (81) articulée à un levier (82)   (fig.   1.) 17 ) Le courant nécessaire au soudage est fourni par le secon- daire d'un transformateur (83) relié aux électrodes par deux câbles souples (84). 



   Le courant est donné ou coupé par un interrupteur (34) commandant le primaire du transformateur. 



   Le Fonctionnement de la machine ainsi constituée est le suivant : 
A   l'arrêt,   les électrodes   (17)   sont écartées et   mainte-   nues dans cette position par le cliquet'd'arrêt (80). En appu- yant sur le levier (82) on libère les électrodes et en maintenant ce levier dans cette position par une goupille d'arrêt la machine fonctionne automatiquement. 



   La maille à souder est maintenue dans sa position de soudage par les deux pinces (61), les galets (20) des deux porte-électrodes (18) sont dans leur position la plus rapprochée de 1 ,axe, la came (21), étant décalée de 90  environ par rapport à sa situation dans la fig. l, de même du reste que le secteur (31). 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Sous l'action du contrepoids (46) et de sa chaine, le secteur tourne dans le sens de la flèche et commando ainsi la rotation de l'arbre du mouvement automatique (27). La came (21) écarte les leviers (18) et les électrodes   (17)   descendent et se rapprochent de la maille à souder. 



   Pour éviter que les électrodes tombent brutalement sur la maille et   1.'écrasent,   ce mouvement est ralenti d'une part, par la forme même du secteur (31) dont le bras de levier est à cette partie de course très faible et qui s'amplifiera au fur et à mesure de la rotation, et d'autre part, par le frein à huile. 



   En effet, pendant cette période le cliquet (74) est accroché au taquet (53) monté sur la tige du frein et provo- que la course ascendante du piston à huile. La soupape de celui-ci est fermée et l'huile   s'écoule   lentement par les trous ménagés à cet effet dans la soupape. La vitesse d'écou- lement peut être augmentée par l'ouverture du robinet de ré- glage (85). Au moment où les électrodes vont se poser sur la maille (Fig.   4)   le cliquet se libère du frein et celui-ci sollicité par un ressort de rappel (55) redescend dans sa position inférieure. 



   A ce moment le plateau (33), en tournant, grâce à l'encoche (86) réglable qu'il possède sur sa périphérie libère le taquet   (57)   du contact mobile de l'interrupteur, celui-ci vient appuyer sur le contact fixe (56) et donne ainsi le cou- rant de chauffage. 



   La maille parcourue par un courant de forte intensité et bon voltage s'échauffe au point de plus grande résistance, c'est à dire au contact des deux parties de la maille à souder 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 (Fig. 4). Le métal se ramollit et sous l'action du contrepoids les électrodes continuent leur mouvement faisant alors par pression rentrer hune dans l'autre les deux parties du maillon , à souder. La températurede fusion est obtenue et à ce moment l'interrupteur automatique par sa rampe (87) écarte le contact mobile et coupe le courant de chauffage. La rotation de l'arbre (27) continue un très court moment, sollicitée toujours par le contrepoids, la pression des électrodes sur la maille s'accen- tue et provoque la   formation   d'un bourrelet de soudure.

   La came (30) d'embrayage oblige, grâce à son rampant, la tige (44) à un déplacement et ce déplacement force le galet (39) qui était maintenu dans le logement (40) du manchon à griffes, à se retirer de ce logement. Le manchon sollicité par un ressort vient s'embrayer dans les griffes de l'engrenage   (7)   et l'arbre de commande du mouvement (8) va commencer sa rotation d'un tour complet. 



   Le maillon soudé est toujours maintenu en place par les pinces qui n'ont pas bougé, elle 'est tendue dans la glissière grâce au cliquet   (67).   



   L'arbre   (8),   en tournant, fait tourner l'Arbre (13) qui par sa came (14) attaque les leviers d'estampage (73) et les deux matrices viennent écraser le bourrelet de soudure en- core chaud. Pendant ce temps la came   (1@)   commande le levier (75) provoque   l'avancement   du coulisseau   (77)   et de l'ébarbeuse qui vient ainsi, un peu plus en avant, couper la bavure d'es- tampage sur la maille qui se présente en face   d'elle.   La came (16) laisse le levier   (71)   libre et la pièce arrête-chaine grâ- ce à ses ressorts appuie fortement sur une maille et empêcha ainsi tout glissement de la chaîne sur sa glissière.

     Bordant   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 ce même temps, la chaîne étant arrêtée, la bielle (58) du mou- vement   d',amenage   commence sa course arrière, le coulisseau (59) grâce à ses biellettes (60) sollicite les pinces (61), le cou-   lisseau   (62) sur lequel les pinces sont articulées étant main- tenu en place par le frein   (63).   Les pinces   84 $,ouvrent.,   déga- gent la maille, leur course d'ouverture est arrêtée par une butée, le coulisseau (62) est alors entraîné jusqu'à la fin de sa course arrière, puis à ce point mort les pinces se refer- ment sur une nouvelle maille à amener. 



   L'arrête-chaine est dégagé et la maille est amenée dans sa position de soudage à l'axe des électrodes, pendant que le cliquet de tension   (67)   a repris lui-même sa pression sur une nouvelle maille, maintenant ainsi la chaîne tendue. 



   Avant que commence la période d'amenage de la chaîne la came (10) de relevage a attaqué le galet du levier (35) et provoque le relevage complet des électrodes qui reprennent ainsi leur position supérieure, dégageant complètement la maille, et c'est à ce moment du reste que les pinces dtamenage viennent placer le maillon dans sa position de soudage. 



   L'arbre de commande du mouvement (8) a terminé son tour le galet (39) du levier   (41)   est venu se mettre dans son loge- ment provoquant ainsi le débrayage et l'arrêt de l'arbre (8). 



   Le cycle complet des différentes opérations est terminé et   na   plus qu'à recommencer pour provoquer la soudure d'une nouvelle maille. 



   La marche semi-automatique indispensable pour la répa- ration de la chaîne serait alors simplement provoquée en libé- rant le eliquet (80) qui viendrait en .s'appuyant dans son loge- ment provoquer l'arrêt de   l'arbre   du mouvement automatique   (27)   et par suite empêcher tout mouvement. En appuyant sur le levier (82) on libère le cliquet et on provoque un nouveau cycle complet 

 <Desc/Clms Page number 10> 

   ..de   la machine. 



   La pression nécessaire du soudage étant donnée   direc-   tement par les électrodes de chauffage est plus sensible à l'ef- fet du ramollissement du métal. La forme même de la maille préparée pour le soudage et la position des électrodes sur cet- te maille donne une plus égale répartition de la chaleur sur la partie   à   souder et par suite une soudure mieux faite et plus rapidement. 



   Tout le mouvement d'automaticité est commandé par un seul arbre, monté sur billes et donnant le maximum de sensibi- lité à la machine. Tous les autres mouvements donnant lieu à des résistances passives sont indépendants de cet arbre. La ma- chine peut faire indifféremmant de la chaine à bourrelet ou de la chaîne estampée. Pour faire de la chaine à bourrelet il suf- fit d'enlever les matrices d'ébarbage et   d'estampage.   Elle peut marcher en machine semi-automatique en enlevant les pinces dtamenage et en agissant sur le levier du cliquet d'arrêt.   



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Automatic chain welding machine.



   The present invention relates to a machine for electrically and automatically welding the chain, its principle of automaticity is based on the fact that the pressure necessary to bring the two ends of the link to be welded into one another is d 'as much less as these two parts, heated by the electric current, approach the melting point.



   It differs from existing machines in that the pressure in question is given directly by the copper blocks forming heating electrodes, its essential construction principle is that all the automaticity of the machine is triggered by the rotation of a single horizontal shaft controlling the electrode-carrying levers by a double cam.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The accompanying drawings by way of example represent: FIG. 1 The overall elevation of the machine Fig. 2 The overall profile Fig. 3: -The overall plan Fig. 4: The electrodes in pressure on the mesh Fig. 5: The automatic clutch movement Fig. 6: The lifting movement of the counterweight Fig. 7 The counterweight determining the pressure on the mesh Fig. 8. :: The brake decreases the descent speed of the electrodes on the mesh to be welded.



  Fig. 9: The automatic switch giving and cutting the current to the primary of the welding transformer.



  Fig. 10: The chain movement Fig. 11: The chain stop movement Fig. 12: The stamping movement Fig. 13: The Deburring Movement.



   The machine as shown comprises:
 EMI2.1
 Fis. 1 - 2 - 3 - 1) A frame, consisting of a base (1) of flanges (2 & 3) and a table (4).



  2) A main control shaft (5) with fixed pulleys and idler (6) controlling by bevel gears (7) a movement control shaft (8). On this shaft a fitted slide plate (9), a counterweight lifting cam (10) and an automatic clutch claw sleeve (11).



   This shaft also controls via helical gears (12) a so-called stamping shaft (13) 3) The stamping shaft in turn carries two cams of

 <Desc / Clms Page number 3>

 stamps (14) a cam for controlling the deburring machine (15) and a cam for the chain stopper (16).



  4) The electrodes (17) are carried by two levers (18), a part of each lever, isolated from the other, is used for fixing the electrodes and includes a water box :: for cooling. The levers oscillate around two axes (19) and carry at their lower ends two rollers (20) controlled by a cam (21). The two rollers are held against the cam by a spring (22) connecting the two levers (18).



   The chain slides on a slide (22) held after the frame by the supports (23 and 24). The mesh to be welded is held in place by a stop (25) adjustable by a nut (26).



  5) The control cam (21) of the electrode-holder levers is fixed on a horizontal shaft called the automatic movement (27) rotating in two ball bearings (28) and which carries a lifting control gear ( 29), a cam of the automatic clutch (30), a winding sector (31) of the chain of the counterweight, a brake pawl holder lever (32), finally on the outside and at its end the plates control of the automatic switch (34).



  6) The lifting movement of the counterweight includes the cam (10) controlling by means of a lever roller (35) articulated to the sector (36) which itself controls the pinion (29) The sector (36) oscillates around the axis (37) (Fig. 6.).



  7) The clutch movement comprises the claw sleeve (11) coming into contact with the teeth of a sleeve aintre fixed on the gear (7). This gear is crazy on the shaft. The

 <Desc / Clms Page number 4>

 sleeve is held in snuff by the spring (38), it is disengaged by the roller (39) when the latter is housed in the stop cage (40). This roller is mounted on a lever (41), keyed on the shaft (42), another lever (43) also keyed on the shaft is controlled by a part (44) articulated around the shaft (27). ) and carrying a roller (45). This roller is held against the cam (30) by a spring fixed to the part (44) (Fig. 5).



  8) The counterweight (46) is fixed to the end of the chain (46 '), the latter wraps around the sector (SI) that it controls by means of the return (47) Fig. 7).



  9) The oil brake is a lowering moderator of the counterweight. It is composed of a cylinder (48) in which a piston (49) moves. This piston has on its upper face a valve (50) pierced with holes for the slow flow of oil in the upward stroke of the piston (Fig.8).



   A vertical rod with rectangular section (51) is fixed on the piston. On this rod is fixed a cleat (53) which is attacked by the pawl (54). A return spring (55) returns the piston to its lower position when the pawl is released from the pawl.



  10) The switch is composed of a fixed contact (56) and a movable contact (57) controlled by two adjustable plates (33). These carry a notch, which raises the moving contact at the desired time and thus cuts off the current (Fig. 9).



  The movable contact is kept in pressure against the fixed contact by a return spring.



  11) The chain feed movement consists of a slide plate (9) allowing the stroke to be adjusted,

 <Desc / Clms Page number 5>

 at the end of the movement control shaft (8) a connecting rod (58) controlling a slide (59). On this slide are articulated two rods (60) connected to the clamps of the mesh (61). These clamps are carried by two pins fixed to another slide (62). The clamps and the connecting rod form the so-called “electric shot” device (Fig. 10).



   At the lower part of the slider (62) a brake lever (63) is star- ting which, at each start of the travel of the slider, either forward or backward, stops the slider and allows the two clamps to open. or to close on the mesh before training it. This opening is regulated by a latch (62).



  12) The so-called chain tension movement made up of a rod (64) having the same stroke as the fitted slide (59) thanks to two drive cleats (65). At the other end of the rod is fixed a support (66) carrying a pawl (67). This ratchet presses on the end of a link and keeps the chain taut (Fig. 1).



  13) The chain stop movement which aims to keep it in place during the backward movement of the feed clamps, it consists of a part (68) held in pressure on the chain by two springs , a vertical rod (70) is articulated to a lever (71) controlled by a cam (16) keyed on the stamping shaft (13) (Fig. 11).



  14) The stamping movement of the bead produced by the welding is effected by two die holder levers (73) oscillating around the axis (74) controlled by the cams (14) keyed on the stamping shaft (13) (Fig. 12).

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  15) the deburring movement intended to remove the burr produced by 1!, Stamping is composed of a lever (75) oscillating around 3 = axis (76) and controlled by the cam (15) keyed on the shaft ( 13). The lever in turn controls a slide (77) which moves back and forth. The head of this slide carries a slideway where the burr (78) is fixed and the link of the chain to be burred is supported on the stop (79) fixed to the support (24) (Fig. 13).



  16) An automatic stop movement made up of a pawl (80) and its cam. The pawl is held in pressure by a spring and controlled by a vertical rod (81) articulated to a lever (82) (fig. 1.) 17) The current required for welding is supplied by the secondary of a transformer ( 83) connected to the electrodes by two flexible cables (84).



   The current is given or cut by a switch (34) controlling the primary of the transformer.



   The operation of the machine thus constituted is as follows:
When stopped, the electrodes (17) are moved apart and held in this position by the stop pawl (80). By pressing the lever (82) the electrodes are released and by keeping this lever in this position with a stop pin the machine operates automatically.



   The mesh to be welded is held in its welding position by the two clamps (61), the rollers (20) of the two electrode holders (18) are in their position closest to 1, axis, the cam (21), being offset by approximately 90 compared to its situation in FIG. l, the same for the rest as the sector (31).

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   Under the action of the counterweight (46) and its chain, the sector rotates in the direction of the arrow and thus controls the rotation of the shaft of the automatic movement (27). The cam (21) moves the levers (18) apart and the electrodes (17) descend and approach the mesh to be welded.



   To prevent the electrodes from falling suddenly on the mesh and crushing, this movement is slowed down on the one hand, by the very shape of the sector (31), the lever arm of which is at this very small part of travel and which s 'will amplify as the rotation progresses, and on the other hand, by the oil brake.



   In fact, during this period the pawl (74) is hooked to the latch (53) mounted on the brake rod and causes the upward stroke of the oil piston. The valve of the latter is closed and the oil flows slowly through the holes made for this purpose in the valve. The flow speed can be increased by opening the regulating valve (85). When the electrodes are going to rest on the mesh (Fig. 4), the pawl is released from the brake and the latter, urged by a return spring (55), goes down to its lower position.



   At this moment the plate (33), by rotating, thanks to the adjustable notch (86) which it has on its periphery, releases the latch (57) from the movable contact of the switch, the latter presses on the contact fixed (56) and thus gives the heating current.



   The mesh traversed by a high current and good voltage heats up to the point of greatest resistance, i.e. in contact with the two parts of the mesh to be welded

 <Desc / Clms Page number 8>

 (Fig. 4). The metal softens and, under the action of the counterweight, the electrodes continue their movement, which then pressurizes the two parts of the link to be welded together. The melting temperature is obtained and at this moment the automatic switch by its ramp (87) removes the mobile contact and cuts off the heating current. The rotation of the shaft (27) continues for a very short moment, still requested by the counterweight, the pressure of the electrodes on the mesh increases and causes the formation of a weld bead.

   The clutch cam (30) forces, thanks to its crawling, the rod (44) to a displacement and this displacement forces the roller (39) which was held in the housing (40) of the claw sleeve, to withdraw from this accommodation. The sleeve biased by a spring engages in the claws of the gear (7) and the movement control shaft (8) will begin to rotate one full turn.



   The welded link is still held in place by the clamps which have not moved, it is stretched in the slide thanks to the pawl (67).



   The shaft (8), by turning, causes the shaft (13) to turn, which by its cam (14) attacks the stamping levers (73) and the two dies crush the still hot weld bead. During this time the cam (1 @) controls the lever (75) causes the advance of the slide (77) and of the deburring machine which thus comes a little further forward, to cut the scuffing burr on the mesh who presents himself in front of her. The cam (16) leaves the lever (71) free and the chain stopper, thanks to its springs, presses strongly on a link and thus prevents any sliding of the chain on its slide.

     Bordering

 <Desc / Clms Page number 9>

 this same time, the chain being stopped, the connecting rod (58) of the feed movement begins its rearward stroke, the slide (59) thanks to its links (60) urges the clamps (61), the slide (62) on which the clamps are articulated being held in place by the brake (63). The pliers 84 $, open., Release the stitch, their opening travel is stopped by a stop, the slide (62) is then driven until the end of its rear travel, then at this neutral point the pliers closing on a new stitch to bring.



   The chain stopper is released and the link is brought into its welding position on the axis of the electrodes, while the tension pawl (67) has taken its own pressure on a new link, thus keeping the chain taut. .



   Before the chain feed period begins, the lifting cam (10) has engaged the roller of the lever (35) and causes the complete lifting of the electrodes which thus return to their upper position, completely releasing the mesh, and this is at this time, moreover, the feeding clamps place the link in its welding position.



   The movement control shaft (8) has completed its turn, the roller (39) of the lever (41) has come to be placed in its housing, thus causing the shaft (8) to disengage and stop.



   The complete cycle of the various operations is finished and only has to start again to cause the welding of a new mesh.



   The semi-automatic operation, essential for the repair of the chain, would then be simply caused by releasing the eliquet (80) which would come to rest in its housing to stop the shaft of the automatic movement. (27) and consequently prevent any movement. By pressing the lever (82) the pawl is released and a new complete cycle is initiated.

 <Desc / Clms Page number 10>

   ..of the machine.



   The required welding pressure being given directly by the heating electrodes is more sensitive to the effect of metal softening. The very shape of the mesh prepared for welding and the position of the electrodes on this mesh gives a more equal distribution of the heat on the part to be welded and consequently a better and faster weld.



   All the automatic movement is controlled by a single shaft, mounted on balls and giving the maximum sensitivity to the machine. All other movements giving rise to passive resistances are independent of this tree. The machine can be indifferent to the beaded chain or the stamped chain. To make the beaded chain it suffices to remove the deburring and stamping dies. It can be operated as a semi-automatic machine by removing the feeding clamps and acting on the lever of the stop pawl.


    

Claims (1)

RESUME::! Machine à souder automatiquement la chaîne particuliè- rement caractérisée par 1 .- Le fait que la pression nécessaire pour joindre intimen ent les deux extrémités du maillon à souder est donnée directement par les électrodes de chauffage elles-mêmes, com- mandées par deux leviers oscillants et une double came. ABSTRACT::! Automatic chain welding machine, particularly characterized by 1 .- The fact that the pressure necessary to intimately join the two ends of the link to be welded is given directly by the heating electrodes themselves, controlled by two oscillating levers and a double cam. 2 .- La commande du mouvement automatique par un seul arbre, indépendant des mouvements donnant lieu à des résistan- ces passives, portant la came de commande des électrides, un engrenage de commande du relevage, une came de commande de l'em- <Desc/Clms Page number 11> brayage, un secteur d'enroulement de la chaîne du contrepoids faisant tourner cet arbre, un levier porte-cliquet du frein et les plateaux de commande de l'interrupteur automatique. 2 .- The automatic movement control by a single shaft, independent of the movements giving rise to passive resistances, carrying the control cam of the electrides, a lifting control gear, a gear control cam <Desc / Clms Page number 11> clutch, a sector for winding the chain of the counterweight rotating this shaft, a pawl holder for the brake and the control plates of the automatic switch. 3 .- L'entraînement par un arbre recevant son mouve- ment d'un arbre moteur principal et portant un plateau-glissiè- re d'aménagé de la chaîne, une came de relevage du contrepoids et un manchon à griffes d'embrayage. 3 .- The drive by a shaft receiving its movement from a main motor shaft and carrying a slide plate for the chain, a counterweight lifting cam and a clutch claw sleeve. 4 .- L'actionnement des mouvements d'arrete-chaine,, d'estampage et d'ébarbage par trois cames montées sur un arbre perpendiculaire à l'arbre d'entraînement sus-indiqué et entraîné par lui. 4 .- The actuation of the chain stop, stamping and deburring movements by three cams mounted on a shaft perpendicular to the aforementioned drive shaft and driven by it. 5 .- Le freinage de la descente des électrodes par la forme spéciale du secteur auquel est suspendu le contrepoids et par un frein à huile genre dash-pot modérant la descente du contrepoids. 5 .- Braking of the descent of the electrodes by the special shape of the sector from which the counterweight is suspended and by a dash-pot type oil brake moderating the descent of the counterweight. 6 .- Les dispositifs particuliers placés entre l'ar- bre de commande automatique et l'arbre d'entraînement pour commander automatiquement l'embrayage et le relevage du contre- poids. 6 .- The particular devices placed between the automatic control shaft and the drive shaft to automatically control the clutch and the lifting of the counterweight. 7 .- Les dispositifs particuliers d'aménagé, de main- tien, d'estampage et d'ébarbage de la chaîne. 7 .- The particular devices for arranging, maintaining, stamping and deburring the chain. 8 .- La combinaison nouvelle des organes constituant la machine, telle que décrite et représentée. 8 .- The new combination of the components constituting the machine, as described and shown.
BE368928D BE368928A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE368928A true BE368928A (en)

Family

ID=40666

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE368928D BE368928A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE368928A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE368928A (en)
FR2482498A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR AUTOMATICALLY REPLACING AN ELECTRODE WIRE ON AN ELECTROEROSION MACHINE
CH93022A (en) Machine for electric welding.
US3709422A (en) Wire bonding means
FR2473375A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR FILLING THE TEETH END AREA OF A SAW BLADE WITH A CUTTING EDGE OF HIGH-HARDNESS MATERIAL
BE403765A (en)
CH317329A (en) Machine for the manufacture and for the heat sealing of bags
BE527852A (en)
FR2467676A1 (en) Film welding jaws with cam lever motion - and temp. sensitive cycle control to minimise film damage and obtain consistent weld quality
BE476647A (en)
FR2480163A1 (en) Automatic solder wire feeder for soldering iron - where feeder motor is driven by electronic speed control and timing circuit
BE452509A (en)
FR2620003A1 (en) Automatic machine for treating shoe uppers
BE514200A (en)
FR2469974A1 (en) Resistance welding machine with roller seams and guide - has shifting push rod for weld material linked to separator jaw introducing bend
BE335255A (en)
CH112431A (en) Electric welding machine.
CH210244A (en) Threading lathe.
BE373843A (en)
CH386806A (en) Machine tool automatic refueling device and method of activating this device
FR2556258A1 (en) Horizontal band saw machine
BE373382A (en)
BE494537A (en)
BE352934A (en)
BE332560A (en)