BE361544A - - Google Patents

Info

Publication number
BE361544A
BE361544A BE361544DA BE361544A BE 361544 A BE361544 A BE 361544A BE 361544D A BE361544D A BE 361544DA BE 361544 A BE361544 A BE 361544A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
slides
container
conveyor
shaft
strip
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE361544A publication Critical patent/BE361544A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B51/00Devices for, or methods of, sealing or securing package folds or closures; Devices for gathering or twisting wrappers, or necks of bags
    • B65B51/04Applying separate sealing or securing members, e.g. clips
    • B65B51/046Applying a closure element to the mouths of bags

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Auxiliary Devices For And Details Of Packaging Control (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



     -APPAREIL     POUR   LE REMPLISSAGE  IA   FERMETURE 
ET 1'CBTURATION DE RECITPENTS 
L'invention concerna des appareils pour le remplissage et 1'obturaton de récipients coniques, en substance replia-   ble   telle que le papier.

   dont l'entrée eat ménagée à   l'extr.-   mité la plus étroite que   l'on   replie pour former la fermeture et que   }.on   fixe au moyen d'un 'élément en V qui est mis en contact   avec   cette extrémité et serrée sur elleo 
Le but de l'invention est la réalisation d'un appareil perftionné destin' à transférer- les récipients pleins du dispositif de remplissage à un transporteur, et au moyen de) ce transporteur les mettre en place dans la position voulue 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 par rapport au dispositif destine, à fermer le récipient et à mettre en place l'élément d'obturation du récipient   fermé..   



   L'élément d'obturation eat constitué par une bande métal-   lique,   et l'invention a également pour but la réalisstion d'u dispositif perfectionné pour amener et conformer la bande. en tronçonner une langueur, afin de constituer l'élément   dobtu-   ration et de le mettre en place par rapport à. 1'extrémitéécrasée du récipient, et de réaliser un élément d'obturation plue ef-   ficace.   



   Un autre but de l'invention concerne un dispositif pour écraser l'extrémité du récipient et pour appliquer l'élément d'obturation à cette extrémité, et procurer une obturation plus sûre et plus efficace. 



   D'autres avantages et particularités de l'invention rea- sortiront de la description qui va en être faite avec référence auxdessinsannexés qui représententschématiquement et à titre d'exemple une forme de réalisation de l'invention. 



   Sur   cesdessins:   la fig 1 est une vue en élévation de face d'une forme de réalisation de l'invention pour le remplissage . la fer- meture et l'obturation de récipients.. 



   La fig. 2 est une vue en plan d'une partie d'un trans- porteur à récipients et d'un dispositif de guidage des ré- cipients sur ce transporteur. 



   La fig. 3 est une vue suivant la ligne 3-3 de la fig 2. 



   La fig. 4 est une vue en élévation en bout en regardant la droite de la fig. 1 ,avec parties en arrachement pour montrer le dispositif de commande du transporteur et de celui pour enlever du transporteur les récipients obturés. 



   La   fig. 5   est une vue en regardant la. droite de la fig 4. 



   La fig. 6 est une vue en plan, partiellement en. coupe, du dispositif pour amener et conformer la bande d'obturation par rapport au dispositif d'écrasement des récipients et d'ap-   plïcation   de l'élément d'obturation sur cea récipients 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la   fige 7   eat une vue en   oupe   en regardant la fig. 6 par en dessous.. 



   La fig. 8 est une vue en perspective du dispositif d'a-   menée  et de conformation de la bande. la   fig. 9   est une vue en élévation de face du dispositif d'écrasemen et d'application ainsi que du dispositif pour présenter à ces dispositifs un récipient pris sur le trans- porteur. 



   La fig 10 est une vue en perspective , partie en coupe, d'une partie réglable de cames actionnant les dispositifs d'écrasement des récipients et d'application de l'élément d'obturation. 



   La fig.11 est une vue en coupe transversale suivant la ligne 11-11 de la fig. 6. 



     La.   fig. 12 est une vue en perspective du mécanisme   actionnant   le dispositif d'amenée de la bande. 



   Ia fig. 13 est une vue en coupe suivant la ligne 13-13 de la fig. 6. 



   La   fige 14   eat une vue par en dessous de la fig. 13 avec parties, en arrachement. 



     La.   fig. 15 est une vue en perspective d'une glissière portant les dispositifs d'écrasement des récipients et d'ap- plication de   Isolément   d'obturation. 



   La fig 16 eat une vue en perspective ,partie en coupe, en regardant la fig. 15 par en dessous. 



   La fig. 17 eat une vue avec les pièces démontées du dis- positif d'application de l'élément d'obturation. 



   La fig 18 est une vue avec les pièces démontées du dispositif d'écrasement. 



   La fig. 19 est une vue en coupe transversale de la glissière représentée sur la fig. 15 montrant le montage du dispositif d'écrasement des récipients. 



   La fig. 20 est une vue en élévation de face représentant le dispositif de guidage et de support de la bande d'obtura- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tion et son mécanisme de tronçonnage. 



   Les fig 2 1 et   2a   sont des vues suivant les lignes 21-21 et   22-22   de la fig 20. 



   La fig 23 est une vue avec lea   pièces.   démontées du mé- canisme (le tronçonnage. et du dispositif de support et de gui- dage de la bande d'obturation. 



   La fig.   24   est une vue en perspective d'un élément d'ob-   turation.   



   La fig. 25 est une vue en perspective de matrices servant à conformer la bande d'obturation, 
La fig. 26 est une vue suivant la ligne 26-26 de la. fig.6 
La fig 27 eat une vue de la partie arrière de la matrice représentée sur la fig. 25. 



   La fig. 28 est une vue en perspective du dispositif pour terminer la conformation de la bande d'obturation et du dispositif pour guider   jusqu'à   ce dernier dispoaitif La bande après sa première conformation. 



   La fig. 29 est une vue en perspective de la bande d'ob- turation après sa première conformation. 



   La fig. 30 est une vue en élévation en bout montrant la manière de supporter et de mettre en place un élément   d'obtu-   ration amené au-dessus de l'extrémité écrasée du récipient. 



   La fig. 31 est une vue analogue à la fig. 30 mais montrant le récipient écrasé mis en place avant le serrage de l'élément d'obturation sur ce récipient.. 



   La fig. 32 est une vue. analogue à la fig. 31 mais montrant l'élément d'obturation serré sur l'extrémitâ écrasée du ré- cipient. 



   La fig. 33 est une vue représentant l'élément d'obturation appliqué sur un récipient. 



   La fig. 34 est une vue du dispositif pour transférer les. récipients pleins depuis le dispositif de remplissage, jusqu'au transporteur. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La   fig.   35 est une vue en élévation de face des parties   représentées,   sur la fig. 54. 



   La fig.   36   est une: vue en élévation de face du mécanisme actionnant le dispositif de transfert des récipients représen- té   sur   la fig 34. 



   La. fig.. 37 est une vue avec les pièces démontées du dis- positif accouplant celui de transfert des récipients à son mécanisme de commande. 



   Les dispositifs opératoires sont montés sur une table T portée par des montants S le mécanisme de remplissage des   récipients-   étant monté à une extrémité de cette table.. Un transporteur sans fin de récipients, comportant des chaînes. 



  38,est supporté. par des roues à chaîne 39 et 39'fixées aux arbres 40 et 40 pour se déplacer sur la longueur du dessus de la table. Des supporta de récipients ,sous forme de pla- ques 41 fixés, sur les chaînes sont pourvus chacun d'un orifice central avec oreilles 41a placées sur les bords longi- tudinaux entre les extrémités et disposées sur les côtés diamétralement opposés des orifices des plaques. Des doigts élastiques 41b se mettant en prise   avec   les récipients- , sont fixés sur lea oreilles 41a en faisant saillie vers le haut. 



   Le dispositif de   remplisaage   des récipients comporte un réservoir R   destina.   à. contenir le liquide, tel que du lait,. pour remplir le récipient , et qui est relié par le tuyau 42 à une source d'alimentation. Ce réservoir est sup- porté sur la table par des. montants s , et est pourvu de plusieurs éléments 43 formant bassins et allant du fond du réservoir pourvu de becs de vidage 44 avec. des   tubea     45   disposés dans.

   lea bassins communiquant, avec les becs et allant jusqu'au dessus du niveau du liquide dans le réservoir , au moyen desquels le   liquide   est pris par des plongeurs (non re- présentes) montés, de façon µ avoir un mouvement de plongée dans et de retrait de 'ces bassins pour en prendre le liquide et le faire couler dans le haut des tubes, ces plongeurs étant 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 reliés à , et actionnés par un arbre oscillant 46 mis en mouvement par un arbre .iL au moyen d'une tige 48   reliée   ex- ' centriquement au   disque 49  monté sur l'arbre 48 et au bras 50 fixé à l'arbre 46. 



   On place les récipients B à remplir sur   la   table de manière à correspondre aux   sorties   des becs.   ±èn   se servant du bâti de repérage 51 (fig. 1 34 et 35) qui eat   pourttu   de cavités 51 en forme d'arc afin de recevoir lea récipients, ces cavités. , dans. la position normale du bâti se trouvant en ligne avec les bassins 43 Le bâti sert de.plus. à trans- férer les récipienta de la table au transporteur grâce à un montage coulissant dans des guides 52 fiés sur. la table et actionné par l'arbre 47 au moyen de leviers 53 supportes à pivot en 54 par les- chaises de l'arbre 47 passant par des fentes pratiquées dans la table et reliai à des tiges 55 montées à pivot sur des   bloca   55   fix4a   aux coins, arrière du bâti, ces leviers.

   étant actionnés par des gale ts 56 mont1és sur les leviera en prise avec les- rainurea de cames. ménagées dans les disques. 57 fixés sur l'arbre 
Afin de recueillir les gouttes. tombant des becs de remplissage et d'éviter de souiller la table on a disposé dans les éléments. 59 fixés aux montants s une cuvette 58 pouvant coulisser dans ces. éléments.

   Dans le but de   descen-   dre cette cuvette et de recueillir les. gouttes. tombant dea becs lorsque l'on emporte de la table lea. récipents au moyen du bâti 51 et qu'on les éloigne des beaa alora   que   le bâti est disposé pour mettre ces récipients- aur   la.même   ligne que lea becs, on a monté en 61 sur les. montants s pour pouvoir pi- voter, des leviera 60.un braa de levier étant relié,à la cuvette par des tiges 62 et poussa, par des   ressorts-     63 pour   se mettre en contact avec des.   galeta   64 portés par d'autres bras de levier avec des rails 65 allanvers l'arrière du bâti pourvu de cames   66   sur lesquels:

   descendent les   galets;   la cu- vette s'éloigne dees   becs   de remplissage lorsque   l'on   déplace 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 le   'bâti.   vera a'rrière et au fur à mesure que le bâti est ramena vers.   l'avants,   les galeta remontent la surface des   cames,   et la cuvette est amenée en-dessous   dea   becs. 



   Pour fermer le récipent on écrase son extrémité ouverte et on l'obture au moyen d'un élément mis en contact et serré sur l'extrémité écrasée de ce récipient. On ac- tionne le transporteur par intermittences afin de lui faire donner aux   récipients,   les positions successives voulues par rapport aux dispositfs d'écrasement des récipients et d'ap- plication de l'élément   d'obturation,   le mécanisme de transfert des récipients, depuis le   diapositif   de remplissage jusqu'au transporteur étant actionna une fois tous les six mouvements successifs du transporteur chiffre égal au nombre de réci pients remplis, simultanément.

   Le transporteur est actionné par l'arbre de commande 67 tournant dans les paliers   68   (fig.1 4 et 5) au   moyen,   d'une roue à rochet 69 fixée sur l'arbre 40 et d'un cliquet 70 porté par un bras 71 disposé sur un manchon 71 montai fou sur l'arbre   40   relié à et actionné pourosiller par une came 72 fixée sur l'arbre 67 au moyen d'une bielle 73 reliée: à un second arbre 74 monté. sur le manchon 71 etd'un levier 75 monté- sur un support fixé sur le bâti , par exemple en 76 le levier porte-galet suivant la came 72 Lorsque 1'arbre   71   se déplace dans un sens le cliquet glisse sur la roue à rochet et lorsque cet arbre est déplacé un sens contraire le cliquet fait tourner cette roue et par là le transporteur.

   Afin d'éviter le renversement du mécanisme ac- tionnant le transporteur et afin de mettre en position avec précision le transporteur par rapport aux dispositifs d'écrasement du récipient et d'application de l'élément d'ob-   turation.   on a fixe aur l'arbre 40 un disque 77 pourvu d'en- coches pratiquées   à   égalesidtances sur périphérie du aisque dans le but de se mettre en prise avec une broche 78 formant détente * montée pour coulisser dans un support 79 fixé 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   à l'extrémité   de la table ;

   cette détente est pourvue d'une liaison 80 par axe et mortaise avec la bras. 81 monté fou sur l'arbre 82 tournant dans. le support 83 fixé sur la. table, la broche étant poussée vers le disque 77 par un ressort 84 
Le disque 77 est disposé sur l'arbre 40 de telle :façon. qu'une de ses encoches à la fin du mouvement de la roue. à rochet 
60 faisant avancer le transporteur, soit en position pour se mettre en prise avec la détente Lorsque l'on rappelle le bras 78 au moyen de la came   72 ,  la détente est dégagée de l'encoche du disque au moyen d'un axe. 85 en prise en dessous de l'arbre 81 , cet axe faisant saillie latérale- ment sur un bras 86 fixé à l'arbre 82 et cé braa se.

   soulevant, pour dégager la détente de l'encoche'du disque ,par   l'action   d'un bras 87 faisant saillie latéralement sur le manchon 71', relié   à   l'arbre 82 par un élément 88 relié à un bras 89 fixé sur l'arbre 82 La brocha 78 de la détente ,lorsqu'on la sort de l'entaille du   disque. ,   se déplace aur une partie plate 90 ménagée entre les. encoches du: disque.

   Comme second moyen d'éviter l'excès de course de la   roue. a   rochet, on a fixé sur l'arbre 82 un second bras. 91 pourvu   d'un   cliquet   se   mettant en prise avec des. dents. ménagées aux la roue 69 en face des dents avec lesquelles le cliquet 70 est en prise lorsque la roue   69 achève     aon   mouvement d'avance du tranapor- teur et se dégageant des dents lorsque le bras 74 exécute son mouvement de retour, 
On arrête le transporteur lorsqu'un support 41 de réci- pients est en alignement avec le dispositif pour traverser l'ouverture ménagée dans celui-ci et pour. soulever un réci pient d'un support et le présenter aux.dispositifs.

   d'écrasement des récipients et d'application de l'élément d'obturation comportant une tête 92 fixée sur un plongeur 93 à deux dia- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   mètres,   et monté pour coulisser dans un alésage de forme correspondante pratiqua dans un manchon 94 coulissant dans un support   95   partant de la table en dessous de la bande su-   périeure   du transporteur (fig. 1 9 et 11) ;

   le plongeur re- çoit par rapport au manchon un mouvement limité par une goupille 96 pénétrant dans une rainure pratiquée dans le manchon   (fig.   IL), et le plongeur est poussé vers l'extérieur par un ressort97 Ce manchon   94   est actionné de façon posi- tive par un bras. 98 de l'arbre oscillant 99 tournant dans un bras du support   95 ,  ce bras se mettant en prise avec une fourche ménagée dans ,et reliée à pivot au manchon, par exemple en 100 et l'arbre 99 reçoit un mouvement   d'oscilla-   tion par un second bras 101 portant un galet en prise avec une rainure de.

   came pratiquée dans le disque 102 fixé sur l'arbre 102 
Les récipients, sont guidés entre les rails 103 et 103 (fige   2)    * le   rail 103 étant porté par les supports   104 ,   et le rail 103sur des supports   104  fixés au plancher 104" porté par le bâti (fig. 3) Un autre rail de guidage 105 est supporté par des supports 105" disposés à   l'extrémité,   de la bordure intérieure du transporteur et allant au-dessus de cette bordure. 



   Les dispositifs d'écrasement des récipients et d'appli- cation de l'élément   d'obturation ,   comportent deux paires de glissières. 106 et 107 respectivement (fig. 13 à 19) les glissières 106 étant portées par une partie 108 (fig. 11) d'une   colonne P   en forme d'arc surplombant le   transporteur,,   Les glissières reçoivent un mouvement de va-et-vient dans le sens du déplacement du transporteur. Des têtes 109 fixées aux. coulisses 106 sont pourvues de mâchoires 110 et 110' fixées aux faces opposées de ces têtes afin de serrer   l'élé-   ment d'obturation sur l'extrémité écrasée du récipient (fig. 



  15 16 et 17). Les glissières   107   écrasent le récipient 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 et sont portées par les glissières 106 pour'permettre à ces dernières d'avoir un mouvement indépendant par rapport aux glissières 107. Ces glissières   sont   sensiblement en forme de T (fig. 12) avec borda longitudinaux. biseautés chacun dans la direction de l'autre, afin de coulisser dans les rai- nures 111 des glissières 106 dont les parois. opposées aont biseautées pour correspondre au biseau des borda, latéraux des glissières   107=   et les-dites glissières sont retenues dans les rainures par dea   plaques   112 (fig. 19).

   Les   têtes   des glissières 107 font saillie en avant des glissières. 116 dans un rapport détermine, avec les mâchoires de ces têtes (fig. 13) et elles sont poussées de façon élastique. dans cette position par des   ressorts   113 dont une extrémité. est logée dans des ca- vités 114 pratiquées dans les glissières 106   par   exemple en 
115 leur extrémité opposée appuyant contre des blocs   116 fi-   xés aux glissières 107 et coulissant dans. les cavités 114 au moyen ae broches fixées dans ces blocs en prise avec. les res sorts.

   Une plaque 117 est fixée- par clés vis. à la tête des glissières 107, une partie de cette plaque faisant saillie en   a-   vaut des têtes des glissières (fig. 13) afin de se mettre en contact avec,et d'écraser les récipients et de remplir un autre but qui sera décrit plus loin. 



   Les glissières sont actionnées   par   des cames 118 fxiées sur l'arbre   67 sous   forme de galets pourvus de rainures circonfé   rentielles ,   et reliés à ces cames par des leviers. 119 supportés en   120   sur des bras de la   colonne p   (fig.1.6)   7,     9,   11 et   13).   



  Les leviers comportent des bras parallèles 119a et 119b reliés ensemble à une extrémité (fig. 15). Les glissières. 106 sont reliées aux bras 119a en se mettant en prise avec. une fourche 106' et une goupille 121 se fixant dans dea trous pratiqués dans les branches de la fourche passant par une ouverture 122 prati quée dans les bras de levier 119a Les bras de levier 119b sont plus longs que les braa 119a et sont. reliés à des cames 118 au moyen de galet 123 en prise avec les rainures des cames On 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 donne-aux leviers,   119,   par la rotation des cames et la mise en prise des galeta 123 avec les rainures de ces cames, un mouvement oscillatoire qui provoque le mouvement de va-et- vient des glissières.      



   Pour obtenir l'élément d'obturation qui sera serré sur 1'extrémitécrasée des récipients, on monte en 126 de façon à ce qu'il puisse tourner un rouleau   124   de ruban métallique W entre les bras 125 montés sur la table (fig. 



  6 et 7). La bande est guidée par un galet 127 à brides tour- nant sur les bras 128 du bâti 129   (fig.6,  7 et 25) fixés sur les côtés opposés du bloc de matriçage 130 et faisant saillie au-delà de ce bloc. La surface supérieure du bloc est pourvue d'une nervure 131 de section en V et en rampe progressive depuis son extrémité extérieure jusqutà son raccordement au bâti 129 (fig.25). Un élément de ma- triçage supplémentaire 132,conformé pour correspondre à la nervure 131, est supporté pour pivoter en 133 sur le bloc de matriçage, l'extrémité de cet élément étant pourvue d'une pièce 134 pour le saisir, et la plaque de matriçage étant pourvue d'oreilles 135 destinées à guider la bande entre les éléments de matriçage.

   Les matrices 132 et 130 sont reliées entre elles pour,leur fonctionnement par un loquet   136   monté sur un axe 137 en prise dans une cavité ménagée dans le bloc de matriçage et poussé normalement par un ressort 138 le mettant en prise dans une cavité 135 ménagée,dans la plaque de matriçage (fig.25 et 26). La bande reçoit d'abord la forme représentée sur   lafig.9   par passage entre les matrices. Cette bande est entrainée entre les ma- trices 130 et 132 par les galets d'avance 139 et 140 dispo- sés pour donner à la bande sa forme définitive.

   Le galet 140 est fixé sur un arbre 141 tournant dans des éléments de bâti 129 net dont une extrémité est disposée pour permettre   l'utilisation     d'une   clé (fig.6) afin de faire tourner les galets d'avance pour amorcer l'entrée de la bande . L'autre galet 139 est monté pour pouvoir tourner dans des éléments 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 de bâti 129 de manière à pouvoir être rapprochés ou éloignés du galet 140 par fixation sur un arbre 142 pouvant tourner dans des blocs 143 coulissant dans des fourches ménagées dans des éléments de bâti et réglables au moyen de vis 144 montées dans une plaque 145 . La périphérie du galet 140 est de section en V ,et celle du galet 139 est creusée de façon à correspondre à celle du galet 140 qui s'engage dans cette gorge en V.

   La périphérie du galet 140 est pourvue de dents transversales 146 (fig.29) et le fond de la gorge pratiquée dans la périphérie du galet 139 est pourvu de   dets   correspondantes servant de moyen de serrage pour assurer l'avancement de la bande ainsi que pour imprimer sur cette bande des dents correspondantes 147 la renforçant dans la courbure   (fig.28   et 33). On guide la bande, depuis les éléments de matriçage 130 et 132 jusqu'aux galets 139 et 140 , grâce aux faceq coniques opposées des dits éléments 148 (fig.8).

   La bande dans sa forme définitive, arrive à l'élément de guidage 149 faisant saillie en avant des élé- ments de bâti 129 et de section transversale correspondant à celle de la bande terminée et est guidée par le guide 149 jusqu'au mécanisme tronçonneur qui sépare une longueur déterminée de la bande ayant sa forme définitive, afin de constituer l'élément d'obturation (fig.24). 



   Le mécanisme tronçonneur (fig.ll et 20 à 23 ) comporte un élément coupant fixe, et un élément coupant à mouvement de va-et-vient transversal à l'avance de   lbande.   



  L'élément fixe coupant comporte des blocs 150 et 151 ; le bloc 150 est pourvu d'une nervure en V 152 est entaillé en 153et son extrémité de gauche   (fig.ll,   22 et 23) consti- tue un bord coupant. Le bloc 151 est superposé au bloc 150 et les deux sont pourvus de trous 153 en alignement ; des vis sont en prise dans certains trous du bloc 151 et se vis- sent dans des trous correspondants de l'autre bloc afin de 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 rénir ces deux blocs, des broches correspondantes 154 étant en prise dans les autres trous (fig.21).

   Le bloc 151 est pourvu dtune cavité 155 en forme de   Venversé   pour cor- respondre à la nervure   152   de l'autre bloc, mais un peu plus grande afin de laisser entre la cavité et la nervure un espace légèrement plus large que l'épaisseur du métal de la bande et dans lequel les galets  d'avance   amènent la bande supportée par ses bords en contact avec la partie entaillée 
153 . Les blocs coupants réunis sont fixés à la   colonne P   par des vis   156 .   



     L'élément   coupant à mouvement de va-et-vient compor- te des blocs 157 et 157 de longueur égale à celle du tronçon de bandé à couper, comme représenté sur la   fig.24;   le bloc 
157 est également pourvu d'une nervure 158 en forme de V renversée est entaillée en 159 pour supporter la bande sur son bord. L'autre bloc coupant 157 est de même longueur que le bloc   157   auquel il est fixé par des vis, par exemple en 
160 . Le bloc coupant 157' est pourvu d'une cavité 161 en V renversé correspondant à la nervure 158 mais légèrement plus grande afin de laisser entre la cavité et la nervure, un espace égal à l'épaisseur de la bande.

   L'extrémité de gauche du bloc (fig.ll, 22 et 23) constitue un bord coupant coopérant avec les bords des blocs 150 et 151 pour cisailler la bande* L'élément coupant 157-157' est porté par la tête 
162 en mettant en prise au moyen de vis la bloc coupant 157 dans une cavité 163 ménagée dans la tête, comme par exemple en 164 .

   La tête 162 est portée par des tiges 
165 traversant la colonne P, cette tête se mettant en prise avec un chemin de guidage ménagé dans la partie verticale 
166   d'un   élément 167 fixé à la colonne P et rejoignant l'é- lément coupant fixe dans lequel il est retenu par les plaques de repérage 168 (fig.21) 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 
Les tiges 165 sont reliées à un levier 169 monté en 170 sur le bâti 129 ; ce levier et la tête sont poussés par des ressorts 171 en contact avec une vis de réglage 172 vissée dans la plaque 173 pour servir au réglage et à 1'aligne ment des passages de guidage de la bande entre les éléments coupants fixe et oscillant .

   Pour pouvoir donner à l'élément coupant oscillant son mouvement de tronçonnage, le levier 169 est actionné par la came 174 fixée sur l'arbre 67 en prise avec le galet 175 monté sur le levier . 



   Afin d'amener des longueurs déterminées de la bande d'obturation, les galets 139 et 140 sont entraînés de manière positive par une roue dentée 176 (fig.l et 9) s'engrenant dans une roue dentée 177 représentée en traits pointillés sur la fig.9) fixée sur l'arbre 141 du galet   d'avance.   Cet arbre 141 est commandé par une roue à rochet 178 fixée sur cet arbre 141 , et par un cliquet 179 monté sur un levier 180   moté   fou sur l'arbre 141 .Ce levier est actionné par le levier 181, en forme de plaque triangulaire   (fig.9,   11 et 12) supporté pour pivoter par un support 182 fixé au bâti par des tourillons (183 formant saillies latéra- les sur ce levier 181 avec l'arbre 102*traversant l'ouvertu- re 184 pratiquée dans la plaque 181 et avec le levier   180   au moyen d'une bielle 185 ;

   ce levier reçoit un mouvement oscillatoire et par ce moyen le levier 180 oscille sous l'action du galet 186 en prise avec la rainure de came ménagée dans le disque 187 fixé sur l'arbre 102 ce galet étant porté par   uaxe   fixé dans un bossage 188 faisant sail- lie sur la plaque 181 en face du tourillon 183. Le cliquet est en prise avec les dents d'une roue 178 sous l'action d'une butée à ressort 179 coulissant dans une cavité mé- nagée dans le levier.

   Afin de maintenir le cliquet écarté de la roue à rochet 178 et d'éviter le fonctionnement du dispositif d'avance, le galet 189 dont une partie plate a été enlevée, est porté de manière à tourner par le bras delevier, 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 et lorsqutil est tourné avec sa partie plate découpée en face du cliquet, ce cliquet est en position pour coopérer avec la roue à rochet ; lorsqu'une partie circulaire de ce galet est en contact avec le cliquet, ce dernier se déplace et se trouve maintenu hors de prise avec la roue à rochet ; ce galet se règle au moyen de la tige 189' qui y est fixée. 



   Le fonctionnement est le suivant: le transporteur étant à 1'érrêt on actionne le mé canisme 92 de soulèvement des récipients afin qu'il mette en position l'extrémité ouverte du récipient entre les glissières 107 ; à ce moment, ces glissières la? sont actionnées avec les glissiè- res 106 de telle sorte que les plaques 117 se mettent en contact.avec le récipient et écrasent ensemble les côtés opposés de l'extrémité ouverte, comme par exemple en 30 et suivant les lignes mixtes B' de la fig.ll.

   On actionne alors le mécanisme d'avance et de conformation de la bande: l'avance de la bande amène des blocs de matriçage 157 et 147une longueur préalablement tronçonnée de la bande ter- minée (fig.24) au-dessus de l'extrémité du récipient sur la plaque 117 et sur un bloc de calibrage 190   (fig.ll,   13, 14, 15t 30 à 32) fixé à la partie 108 de la colonne P . On actionne alors à nouveau le mécanisme de soulèvement des réci- pients pour placer le récipient dans la position indiquée sur la fig.31 et à ce moment on actionne à nouveau le dis- positif d'écrasement et les glissières 106, faisant serrer par les mâchoires 110 et 110 l'élément d'obturation sur l'extrémité écrasée du récipient.

   D'autres part, l'élément de serrage est cannelé longitudinalement comme en 191 (fig.32 et 33) afin de bloquer la matière dont est formé le récipient avec l'élément d'obturation dans le but d'em- pêcher   .l'arrachement   de l'élément d'obturation du récipient et aussi de renforcer et de raidir cet élément . L'ondula- tion 191 s'obtient au moyen de la tête 192 disposée sur la 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 longueur de la mâchoire 110 tandis que 1'autre mâchoire de serrage 110' est pourvue d'une cavité 193 correspondant à la tête 192 .

   En même temps que l'on fait le serrage de l'élément d'obturation sur le récipient, on enfonde dans le récipient des parties de cet élément ,comme représenté en 195 sur la fig.22, afin d'empêcher le déplacement longitudinal de l'élément d'obturation sur le récipient, en utilisant des pointeaux 194 portés par la mâchoire 110'(fig.30 et 31) Pendant 1' intervalle de temps nécessité par la.remise en place du récipient fermé sur le transporteur et par le re- tour des   glissières,.on   actionne le mécanisme de tronçonnage pour lui faire couper dans la bande conformée, un élément d'obturation qui sera retenu dans l'espace ménagé entre les blocs coupants 157 et 15' en attendant qu'il soit amené au-dessus de l'extrémité écrasée du récipient suivant . 



   Dans le but de régler le déplacement des glissières 106, on a disposé dans une paroi des rainures des cames 118 une partie de paroi réglable latéralement, comportant des blocs 196 (fig.9 et 10) montés pour coulisser sur la péri- phérie des cames pour leur permettre un réglage   axial   et se fixant au moyen de vis 197,des vis réglables de butée des blocs étant vissées dans la paroi des cavités descames, comme en 198 . 



   Un a prévu, entre l'arbre de commande 67 et l'arbre commandé 47, un dispositif d'accouplement susceptible de céder lorsqu'une résistance supérieure à une charge prévue est appliquée sur le mouvement de rotation de ltarbre   47 ,   comme par exemple ,par suite du coincement du mécanisme de transfert provenant de conditions défectueuses du passage des récipients au transporteur. Cet accouplement comporte une roue dentée 199 fixée sur l'arbre 67 s'engrenant avec une roue 200 s'engrenant elle-même avec une roue 201 fixée sur l'arbre 102'pour entraîner ce dernier arbre, et d'un pignon 202 s'engrenant dans une roue 203 montée folle sur l'arbre 47.

   La roue dentée 203 est accouplée avec l'arbre 47 au moyen d'une   tête 204   fixée sur cet arbre et 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 accouplée à la roue au moyen d'une broche 205 faite en une ratière facilement sectionnable telle que le laiton, engagée dans un manchon 206 en métal trempé tel que l'acier, monté dans la   tête ,  et engagé également dans un manchon analogue 207 monté dans un disque 208 tournant fou sur l'arbre ; ce manchon   207   est excentré par rapport à l'axe de la tête et à celui du disque, et ce disque est accouplé de manière posi- tive avec la roue dentée 203 au moyen d'oreilles 209 faisant saillie sur le disque et engagées dans une fente transversale 210 pratiquée dans le moyeu de la roue dentée.

   La broche 200 étant en métal doux et les manchons en métal trempé, ces manchons se comportent comme des lames et cisaillent la bro- che si une résistance supérieure à la charge prévue est pro- voquée par la rotation de l'arbre 47 
Pour enlever du transporteur les récipients fermés, on monte sur la table de façon à pouvoir coulisser (fig.1   2,   4 et 5) une barre 211 se déplaçant transversalement au transporteur, et pourvue d'une tête 212 ce poussoir est normalement en place sur un côté du transporteur et un ré- cipient se met en une position correspondante lorsque le transporteur s'arrête (fig.2) et est actionné pendant les arrêts du transporteur afin d'enlever le récipient du trans- porteur .

   Afin de l'actionner on a relié le poussoir au moyen d'une bielle   213  à un levier 214 monté pour tourner sur un support 215 ,le levier étant pourvu d'un galet en prise dans une rainure à came pratiquée dans le disque 217 de l'arbre 67 
L'appareil est commandé par un moteur électrique relié à l'arbre 67 au moyen d'une chaîne 218 passant sur une roue,-à chaîne montée sur l'arbre du moteur, et sur une roue à chaine fixée sur un arbre monté pour tourner d'équer- re à l'axe de l'arbre 67 et relié à l'arbre 67 par une vis sans fin et une roue hélicoïdale 220 
Afin de faire correspondre l'extrémité écrasée du récipient avec les mâchoires des coulisses 106 appliquant l'élément d'obturation, par exemple en B' de la fig.ll,

   on 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 visse une vis 221 à tête réglable dans la partie avant de la colonne P et un élément de réglage analogue 222 est porté pour se régler   vis-à-vis   de l'élément 221 par une plaque   223   fixée sur et faisant saillie vers le bas des oreilles   224   faisant elles-mêmes saillie en avant de la partie en porte à faux 108 de la colonne P ; cette plaque est pourvue d'une ouverture' permettant de suivre les opéra- tions pratiquées par les mâchoires de serrage 110 et 110'     



   <Desc / Clms Page number 1>
 



     - APPARATUS FOR FILLING IA CLOSURE
AND THE BUILDING OF RECITPENTS
The invention relates to apparatuses for filling and sealing conical containers, substantially collapsible such as paper.

   the entry of which is made at the narrowest end which is folded over to form the closure and which is fixed by means of a 'V-shaped element which is brought into contact with this end and clamped on elleo
The object of the invention is the realization of a permeable apparatus intended to transfer the full containers from the filling device to a conveyor, and by means of this conveyor to place them in the desired position.

 <Desc / Clms Page number 2>

 relative to the intended device, to close the container and to put in place the closure element of the closed container.



   The closure element consists of a metal strip, and the invention also aims to provide an improved device for feeding and shaping the strip. to cut off a languor in order to constitute the obturating element and to put it in place in relation to. The crushed end of the container, and to provide a more effective sealing element.



   Another object of the invention relates to a device for crushing the end of the container and for applying the closure element to this end, and to provide a safer and more effective closure.



   Other advantages and features of the invention will emerge from the description which will be given thereof with reference to the appended drawings which represent schematically and by way of example an embodiment of the invention.



   In these drawings: FIG. 1 is a front elevational view of an embodiment of the invention for filling. closing and sealing of containers.



   Fig. 2 is a plan view of part of a container transporter and of a device for guiding the containers thereon.



   Fig. 3 is a view taken along line 3-3 of FIG 2.



   Fig. 4 is an end elevational view looking to the right of FIG. 1, with parts broken away to show the control device of the conveyor and that of removing the sealed containers from the conveyor.



   Fig. 5 is a view looking at the. right of fig 4.



   Fig. 6 is a plan view, partially in. section, of the device for bringing and shaping the sealing strip with respect to the device for crushing the containers and for applying the sealing element to these containers

 <Desc / Clms Page number 3>

 FIG. 7 is an open view looking at FIG. 6 from below.



   Fig. 8 is a perspective view of the device for driving and shaping the strip. fig. 9 is a front elevational view of the crushing and application device as well as of the device for presenting to these devices a container taken from the carrier.



   FIG. 10 is a perspective view, partly in section, of an adjustable part of cams actuating the devices for crushing the containers and applying the closure element.



   Fig. 11 is a cross-sectional view taken along line 11-11 of fig. 6.



     Fig. 12 is a perspective view of the mechanism actuating the device for feeding the strip.



   Ia fig. 13 is a sectional view taken along line 13-13 of FIG. 6.



   Fig. 14 is a view from below of fig. 13 with parts, torn away.



     Fig. 15 is a perspective view of a slide carrying the container crushing and sealing device application devices.



   Fig. 16 is a perspective view, partly in section, looking at fig. 15 from below.



   Fig. 17 is a view with the parts removed from the device for applying the closure element.



   Fig. 18 is a view with the dismantled parts of the crushing device.



   Fig. 19 is a cross-sectional view of the slide shown in FIG. 15 showing the assembly of the container crushing device.



   Fig. 20 is a front elevational view showing the device for guiding and supporting the sealing strip.

 <Desc / Clms Page number 4>

 tion and its cutting mechanism.



   Figs 2 1 and 2a are views along lines 21-21 and 22-22 of Fig 20.



   Fig 23 is a view with the parts. disassembled from the mechanism (cutting. and from the device for supporting and guiding the sealing strip.



   Fig. 24 is a perspective view of a shutter element.



   Fig. 25 is a perspective view of dies serving to shape the sealing strip,
Fig. 26 is a view taken on line 26-26 of the. fig.6
Fig. 27 is a view of the rear part of the die shown in fig. 25.



   Fig. 28 is a perspective view of the device for completing the shaping of the sealing strip and of the device for guiding until the latter is available. The band after its first shaping.



   Fig. 29 is a perspective view of the sealing strip after its first shaping.



   Fig. 30 is an end elevational view showing the manner of supporting and locating a closure member brought over the collapsed end of the container.



   Fig. 31 is a view similar to FIG. 30 but showing the crushed container put in place before the tightening of the closure element on this container.



   Fig. 32 is a view. similar to fig. 31 but showing the closure member clamped to the crushed end of the container.



   Fig. 33 is a view showing the closure element applied to a container.



   Fig. 34 is a view of the device for transferring them. full containers from the filling device to the conveyor.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Fig. 35 is a front elevational view of the parts shown in FIG. 54.



   Fig. 36 is a front elevational view of the mechanism operating the container transfer device shown in FIG. 34.



   Fig. 37 is a view with the parts removed of the device coupling the container transfer device to its operating mechanism.



   The operating devices are mounted on a table T carried by uprights S the container filling mechanism being mounted at one end of this table. An endless container conveyor, comprising chains.



  38, is supported. by chain wheels 39 and 39 'attached to shafts 40 and 40 to move along the length of the table top. Container supports, in the form of plates 41 attached to the chains, are each provided with a central hole with ears 41a placed on the longitudinal edges between the ends and disposed on diametrically opposite sides of the holes in the plates. Resilient fingers 41b, engaging the containers, are attached to the ears 41a projecting upward.



   The device for filling the receptacles comprises a reservoir R destina. at. contain liquid, such as milk ,. to fill the container, and which is connected by pipe 42 to a power source. This tank is supported on the table by. amounts s, and is provided with several elements 43 forming basins and going from the bottom of the tank provided with emptying spouts 44 with. tubea 45 arranged in.

   the basins communicating, with the nozzles and going up to the top of the level of the liquid in the tank, by means of which the liquid is taken by the divers (not represented) mounted, so as to have a plunging movement in and of withdrawal of 'these basins to take the liquid and make it flow into the top of the tubes, these plungers being

 <Desc / Clms Page number 6>

 connected to and actuated by an oscillating shaft 46 set in motion by a .iL shaft by means of a rod 48 connected eccentrically to the disc 49 mounted on the shaft 48 and to the arm 50 fixed to the shaft 46.



   The containers B to be filled are placed on the table so as to correspond to the outlets of the spouts. ± èn using the tracking frame 51 (fig. 1 34 and 35) which is pourttu cavities 51 in the form of an arc in order to receive the receptacles, these cavities. , in. the normal position of the frame being in line with the basins 43 The frame serves as a.plus. in transferring the containers from the table to the conveyor by means of a sliding assembly in guides 52 attached to. the table and actuated by the shaft 47 by means of levers 53 pivotally supported at 54 by the chairs of the shaft 47 passing through slots in the table and connected to rods 55 pivotally mounted on blocks 55 fix4a at the corners, back of the frame, these levers.

   being actuated by gales 56 mounted on the levers in engagement with the cam grooves. in the discs. 57 fixed on the shaft
In order to collect the drops. falling from the filling nozzles and to avoid soiling the table one has disposed in the elements. 59 fixed to the uprights s a bowl 58 which can slide in these. elements.

   In order to descend this basin and collect them. drops. falling from the beaks when taking lea. receptacles by means of the frame 51 and that they move away from the beaa alora that the frame is arranged to put these receptacles on the same line as the spouts, we mounted at 61 on them. uprights to be able to pivot, leviera 60.a lever braa being connected, to the bowl by rods 62 and pushed, by springs- 63 to come into contact with. galeta 64 carried by other lever arms with rails 65 allanvers the rear of the frame provided with cams 66 on which:

   descend the pebbles; the bowl moves away from the filling spouts when moving

 <Desc / Clms Page number 7>

 the built. vera behind and as the frame is brought back towards. the front, the rollers go up the surface of the cams, and the bowl is brought below the nozzles.



   To close the container, its open end is crushed and it is closed by means of an element brought into contact and clamped on the crushed end of this container. The conveyor is actuated intermittently in order to make it give to the containers the successive positions desired in relation to the devices for crushing the containers and for applying the closure element, the mechanism for transferring the containers, from the filling slide to the conveyor being actuated once every six successive movements of the conveyor figure equal to the number of filled containers simultaneously.

   The conveyor is actuated by the control shaft 67 rotating in the bearings 68 (fig. 1 4 and 5) by means of a ratchet wheel 69 fixed on the shaft 40 and a pawl 70 carried by an arm 71 disposed on a sleeve 71 mounted crazy on the shaft 40 connected to and actuated pourosiller by a cam 72 fixed on the shaft 67 by means of a connecting rod 73 connected: to a second shaft 74 mounted. on the sleeve 71 and of a lever 75 mounted on a support fixed to the frame, for example at 76 the roller holder lever following the cam 72 When the shaft 71 moves in one direction the pawl slides on the ratchet wheel and when this shaft is moved in the opposite direction the pawl turns this wheel and thereby the transporter.

   In order to avoid overturning of the mechanism operating the conveyor and in order to position the conveyor with precision in relation to the devices for crushing the container and applying the closure element. a disc 77 was fixed to the shaft 40, provided with notches made at equal intervals on the periphery of the plate in order to engage with a pin 78 forming a detent * mounted to slide in a fixed support 79

 <Desc / Clms Page number 8>

   at the end of the table;

   this trigger is provided with a connection 80 by axis and mortise with the arm. 81 mounted crazy on shaft 82 turning in. the support 83 fixed on the. table, the spindle being pushed towards the disc 77 by a spring 84
The disc 77 is disposed on the shaft 40 in such a manner. one of its notches at the end of the movement of the wheel. ratchet
60 advancing the conveyor, either in position to engage with the trigger When the arm 78 is recalled by means of the cam 72, the trigger is released from the notch of the disc by means of a pin. 85 engaged below shaft 81, this pin projecting laterally on an arm 86 fixed to shaft 82 and so on.

   lifting, to release the trigger from the notch 'of the disc, by the action of an arm 87 projecting laterally on the sleeve 71', connected to the shaft 82 by an element 88 connected to an arm 89 fixed on the 'shaft 82 The pin 78 of the trigger, when pulled out of the notch in the disc. , moves to a flat part 90 formed between them. notches of: disc.

   As a second way to avoid excessive wheel travel. a ratchet, a second arm has been fixed on the shaft 82. 91 provided with a pawl engaging with. teeth. provided in the wheel 69 opposite the teeth with which the pawl 70 is engaged when the wheel 69 completes its forward movement of the conveyor and disengages from the teeth when the arm 74 performs its return movement,
The conveyor is stopped when a container support 41 is in alignment with the device to pass through the opening made therein and for. lift a container from a support and present it to the devices.

   for crushing the containers and applying the closure element comprising a head 92 fixed to a plunger 93 with two diameters

 <Desc / Clms Page number 9>

   meters, and mounted to slide in a correspondingly shaped bore made in a sleeve 94 sliding in a support 95 extending from the table below the upper belt of the conveyor (Figs. 1 9 and 11);

   the plunger receives relative to the sleeve a movement limited by a pin 96 penetrating into a groove made in the sleeve (fig. IL), and the plunger is pushed outwards by a spring 97 This sleeve 94 is actuated in a posi - tive by an arm. 98 of the oscillating shaft 99 rotating in an arm of the support 95, this arm engaging with a fork formed in, and pivotally connected to the sleeve, for example at 100 and the shaft 99 receives an oscillating movement. tion by a second arm 101 carrying a roller engaged with a groove.

   cam formed in the disc 102 fixed on the shaft 102
The receptacles are guided between the rails 103 and 103 (freeze 2) * the rail 103 being carried by the supports 104, and the rail 103on supports 104 fixed to the floor 104 "carried by the frame (fig. 3) Another rail guide 105 is supported by supports 105 "disposed at the end of the inner edge of the conveyor and going above this edge.



   The devices for crushing the containers and applying the closure element have two pairs of guides. 106 and 107 respectively (fig. 13 to 19) the slides 106 being carried by a part 108 (fig. 11) of an arc-shaped column P overhanging the conveyor ,, The slides receive a back-and-forth movement. comes in the direction of travel of the conveyor. Heads 109 attached to. slides 106 are provided with jaws 110 and 110 'fixed to the opposite faces of these heads in order to tighten the closure element on the crushed end of the container (fig.



  15 16 and 17). The guides 107 crush the container

 <Desc / Clms Page number 10>

 and are carried by the slides 106 pour'permiser the latter to have an independent movement relative to the slides 107. These slides are substantially T-shaped (Fig. 12) with longitudinal edges. each beveled in the direction of the other, in order to slide in the grooves 111 of the slides 106 whose walls. opposites aont bevelled to correspond to the bevel of the edges, lateral slides 107 = and said slides are retained in the grooves by dea plates 112 (Fig. 19).

   The heads of the slides 107 protrude in front of the slides. 116 in a relation determines, with the jaws of these heads (fig. 13) and they are pushed elastically. in this position by springs 113, one end of which. is housed in cavities 114 made in slides 106 for example by
115 their opposite end pressing against blocks 116 fixed to the slides 107 and sliding in. the cavities 114 by means of ae pins fixed in these blocks in engagement with. Springs.

   A plate 117 is fixed by key screws. at the head of the slides 107, a part of this plate protruding beyond the heads of the slides (fig. 13) in order to come into contact with, and to crush the containers and to fulfill another purpose which will be described. further.



   The slides are actuated by cams 118 fixed on the shaft 67 in the form of rollers provided with circumferential grooves, and connected to these cams by levers. 119 supported at 120 on the arms of the column p (fig. 1.6) 7, 9, 11 and 13).



  The levers have parallel arms 119a and 119b connected together at one end (Fig. 15). The slides. 106 are connected to the arms 119a by engaging with. a fork 106 'and a pin 121 fixing in dea holes made in the branches of the fork passing through an opening 122 made in the lever arms 119a The lever arms 119b are longer than the braa 119a and are. connected to cams 118 by means of roller 123 in engagement with the grooves of the cams On

 <Desc / Clms Page number 11>

 gives to the levers, 119, by the rotation of the cams and the engagement of the rollers 123 with the grooves of these cams, an oscillatory movement which causes the reciprocating movement of the slides.



   To obtain the closure element which will be clamped on the crushed end of the containers, it is mounted at 126 so that it can rotate a roll 124 of metal tape W between the arms 125 mounted on the table (fig.



  6 and 7). The strip is guided by a flanged roller 127 rotating on the arms 128 of the frame 129 (Figs. 6, 7 and 25) attached to the opposite sides of the die block 130 and protruding beyond this block. The upper surface of the block is provided with a rib 131 of V-shaped section and in a progressive ramp from its outer end to its connection to the frame 129 (FIG. 25). An additional stamping element 132, shaped to correspond to the rib 131, is supported to pivot at 133 on the stamping block, the end of this element being provided with a part 134 for gripping it, and the locking plate. stamping being provided with ears 135 intended to guide the strip between the stamping elements.

   The dies 132 and 130 are interconnected for their operation by a latch 136 mounted on a pin 137 engaged in a cavity formed in the die block and normally pushed by a spring 138 engaging it in a cavity 135 formed, in the forging plate (fig. 25 and 26). The strip first receives the shape shown in lafig.9 by passing between the dies. This strip is driven between the dies 130 and 132 by the feed rollers 139 and 140 arranged to give the strip its final shape.

   The roller 140 is fixed on a shaft 141 rotating in frame members 129 net, one end of which is arranged to allow the use of a wrench (fig. 6) to rotate the feed rollers to initiate the entry. Of the band . The other roller 139 is mounted to be able to rotate in elements

 <Desc / Clms Page number 12>

 frame 129 so as to be able to be moved closer to or away from the roller 140 by fixing to a shaft 142 which can rotate in blocks 143 sliding in forks formed in frame elements and adjustable by means of screws 144 mounted in a plate 145. The periphery of roller 140 has a V-shaped section, and that of roller 139 is hollowed out so as to correspond to that of roller 140 which engages in this V-shaped groove.

   The periphery of the roller 140 is provided with transverse teeth 146 (fig. 29) and the bottom of the groove made in the periphery of the roller 139 is provided with corresponding dets serving as clamping means to ensure the advancement of the band as well as for print on this band corresponding teeth 147 reinforcing it in the curvature (fig. 28 and 33). The strip is guided from the die-forging elements 130 and 132 to the rollers 139 and 140, thanks to the opposite conical faceq of said elements 148 (fig.8).

   The strip in its final form arrives at the guide element 149 projecting forward from the frame elements 129 and of cross section corresponding to that of the finished strip and is guided by the guide 149 to the cut-off mechanism which separates a determined length from the strip having its final shape, in order to constitute the closure element (fig. 24).



   The cut-off mechanism (fig.ll and 20 to 23) comprises a fixed cutting element, and a cutting element with transverse reciprocating movement in advance of the band.



  The fixed cutting element comprises blocks 150 and 151; block 150 is provided with a V-rib 152 is notched at 153, and its left end (fig. 11, 22 and 23) constitutes a cutting edge. Block 151 is superimposed on block 150 and both are provided with holes 153 in alignment; screws are engaged in certain holes of the block 151 and are screwed into corresponding holes of the other block in order to

 <Desc / Clms Page number 13>

 Renew these two blocks, the corresponding pins 154 being engaged in the other holes (fig. 21).

   The block 151 is provided with a cavity 155 in the form of an inverted to correspond to the rib 152 of the other block, but a little larger in order to leave between the cavity and the rib a space slightly larger than the thickness of the metal of the strip and in which the feed rollers bring the strip supported by its edges into contact with the notched part
153. The combined cutting blocks are attached to column P by screws 156.



     The reciprocating cutting element comprises blocks 157 and 157 of length equal to that of the section of band to be cut, as shown in FIG. 24; the block
157 is also provided with an inverted V-shaped rib 158 which is notched at 159 to support the tape on its edge. The other cutting block 157 is of the same length as the block 157 to which it is fixed by screws, for example by
160. The cutting block 157 'is provided with an inverted V-shaped cavity 161 corresponding to the rib 158 but slightly larger in order to leave between the cavity and the rib, a space equal to the thickness of the strip.

   The left end of the block (fig. 11, 22 and 23) constitutes a cutting edge cooperating with the edges of the blocks 150 and 151 to shear the strip * The cutting element 157-157 'is carried by the head
162 by engaging by means of screws the cutting block 157 in a cavity 163 formed in the head, such as for example at 164.

   The head 162 is carried by rods
165 passing through column P, this head engaging with a guide path formed in the vertical part
166 of an element 167 fixed to the column P and joining the fixed cutting element in which it is retained by the marking plates 168 (fig. 21)

 <Desc / Clms Page number 14>

 
The rods 165 are connected to a lever 169 mounted at 170 on the frame 129; this lever and the head are urged by springs 171 in contact with an adjustment screw 172 screwed into the plate 173 to serve for the adjustment and the alignment of the guide passages of the strip between the fixed and oscillating cutting elements.

   In order to be able to give the oscillating cutting element its cutting movement, the lever 169 is actuated by the cam 174 fixed on the shaft 67 in engagement with the roller 175 mounted on the lever.



   In order to bring determined lengths of the sealing strip, the rollers 139 and 140 are positively driven by a toothed wheel 176 (fig. 1 and 9) meshing with a toothed wheel 177 shown in dotted lines on the figure. fig.9) fixed on the shaft 141 of the advance roller. This shaft 141 is controlled by a ratchet wheel 178 fixed to this shaft 141, and by a pawl 179 mounted on a lever 180 driven crazy on the shaft 141. This lever is actuated by the lever 181, in the form of a triangular plate ( fig. 9, 11 and 12) supported to pivot by a support 182 fixed to the frame by journals (183 forming lateral projections on this lever 181 with the shaft 102 * passing through the opening 184 made in the plate 181 and with the lever 180 by means of a connecting rod 185;

   this lever receives an oscillatory movement and by this means the lever 180 oscillates under the action of the roller 186 in engagement with the cam groove formed in the disc 187 fixed on the shaft 102 this roller being carried by a pin fixed in a boss 188 protruding on the plate 181 opposite the journal 183. The pawl engages the teeth of a wheel 178 under the action of a spring stopper 179 sliding in a cavity formed in the lever.

   In order to keep the pawl away from the ratchet wheel 178 and to prevent the operation of the advancing device, the roller 189, a flat part of which has been removed, is carried so as to rotate by the lever arm,

 <Desc / Clms Page number 15>

 and when it is rotated with its cut flat part facing the pawl, this pawl is in position to cooperate with the ratchet wheel; when a circular part of this roller is in contact with the pawl, the latter moves and is held out of engagement with the ratchet wheel; this roller is adjusted by means of the rod 189 'which is fixed to it.



   The operation is as follows: with the conveyor stopped, the receptacle lifting mechanism 92 is actuated so that it places the open end of the receptacle in position between the slides 107; at this time, these slides there? are actuated with the slides 106 such that the plates 117 come into contact with the container and crush together the opposite sides of the open end, as for example at 30 and along the mixed lines B 'of FIG. .ll.

   The mechanism for advancing and shaping the strip is then activated: the advance of the strip brings the stamping blocks 157 and 147 to a previously cut-off length of the finished strip (fig. 24) above the end. of the container on the plate 117 and on a calibration block 190 (fig.ll, 13, 14, 15t 30 to 32) attached to part 108 of column P. The container lifting mechanism is then actuated again to place the container in the position shown in fig. 31 and at this time the crushing device and the slides 106 are actuated again, causing the clamps to be clamped. jaws 110 and 110 the closure element on the crushed end of the container.

   On the other hand, the clamping element is grooved longitudinally as in 191 (fig. 32 and 33) in order to block the material of which the container is formed with the closure element in order to prevent. 'tearing off the closure element of the container and also to strengthen and stiffen this element. The ripple 191 is obtained by means of the head 192 disposed on the

 <Desc / Clms Page number 16>

 length of the jaw 110 while the other clamping jaw 110 'is provided with a cavity 193 corresponding to the head 192.

   At the same time as the closure element is tightened on the container, parts of this element are pressed into the container, as shown at 195 in FIG. 22, in order to prevent the longitudinal displacement of the element. the closure element on the container, using needles 194 carried by the jaw 110 '(fig. 30 and 31) during the time interval required by the re-installation of the closed container on the conveyor and by the return of the slides, the cutting mechanism is actuated to cause it to cut in the shaped strip, a closure element which will be retained in the space provided between the cutting blocks 157 and 15 'while waiting for it to be brought above the crushed end of the next container.



   In order to adjust the displacement of the slides 106, a laterally adjustable wall part has been placed in a wall of the grooves of the cams 118, comprising blocks 196 (fig. 9 and 10) mounted to slide on the periphery of the cams. to allow them an axial adjustment and fixing by means of screws 197, adjustable block stop screws being screwed into the wall of the cam cavities, as in 198.



   One has provided, between the drive shaft 67 and the driven shaft 47, a coupling device capable of yielding when a resistance greater than an expected load is applied to the rotational movement of the shaft 47, such as, for example, as a result of jamming of the transfer mechanism resulting from faulty conditions of passage from the containers to the conveyor. This coupling comprises a toothed wheel 199 fixed on the shaft 67 meshing with a wheel 200 itself meshing with a wheel 201 fixed on the shaft 102 ′ to drive the latter shaft, and a pinion 202 s 'meshing with a wheel 203 mounted on the shaft 47.

   The toothed wheel 203 is coupled with the shaft 47 by means of a head 204 fixed on this shaft and

 <Desc / Clms Page number 17>

 coupled to the wheel by means of a pin 205 made of an easily severable dobby such as brass, engaged in a sleeve 206 of hardened metal such as steel, mounted in the head, and also engaged in a similar sleeve 207 mounted in a disc 208 spinning idle on the shaft; this sleeve 207 is eccentric with respect to the axis of the head and to that of the disc, and this disc is positively coupled with the toothed wheel 203 by means of ears 209 protruding on the disc and engaged in a transverse slot 210 made in the hub of the toothed wheel.

   Because the pin 200 is soft metal and the sleeves are hardened metal, these sleeves behave like blades and shear the pin if a resistance greater than the expected load is caused by the rotation of the shaft 47
To remove the closed containers from the conveyor, a bar 211 moving transversely to the conveyor is mounted on the table so as to be able to slide (fig. 1, 2, 4 and 5), and provided with a head 212, this pusher is normally in place on one side of the conveyor and a container moves into a corresponding position when the conveyor stops (fig.2) and is actuated during transporter stops to remove the container from the transporter.

   In order to actuate it, the pusher was connected by means of a connecting rod 213 to a lever 214 mounted to rotate on a support 215, the lever being provided with a roller engaged in a cam groove made in the disc 217 of tree 67
The apparatus is controlled by an electric motor connected to the shaft 67 by means of a chain 218 passing over a chain wheel, mounted on the motor shaft, and on a chain wheel fixed on a shaft mounted for turn square to the axis of the shaft 67 and connected to the shaft 67 by a worm and a helical wheel 220
In order to match the crushed end of the container with the jaws of the slides 106 applying the closure element, for example at B 'of fig.ll,

   we

 <Desc / Clms Page number 18>

 screws an adjustable head screw 221 into the front portion of column P and a similar adjustment member 222 is carried to adjust to member 221 by a plate 223 attached to and protruding downwardly from the ears 224 themselves protruding forward from the cantilevered portion 108 of column P; this plate is provided with an opening 'making it possible to follow the operations performed by the clamping jaws 110 and 110'


    

Claims (1)

RESUME Appareil pour écraser l'extrémité ouverte d'un - récipient et pour serrer un élément d'obturation sur cette extrémité écrasée, caractérisé par une paire de glissières portées de faconà recevoir un mouvement de va-et-vient l'une par rapport à l'autre, par une seconde paire de glissières portée par la première paire de façon à participer à son mouvement et par rapport à laquelle les premières glissiè- res ont un mouvement indépendant, par de leviers équilibrés montés à pivot pour recevoir un mouvement sur des axes ho- rizontaux disposés transversalement au sens du mouvement des glissières, par un arbre de commande, et par un dispo- sitif de liaison entre cet arbre et les leviers de manoeu- vre des glissières afin de les actionner. SUMMARY Apparatus for crushing the open end of a container and for clamping a closure member on this crushed end, characterized by a pair of slides carried so as to receive a reciprocating movement with respect to one another. the other, by a second pair of slides carried by the first pair so as to participate in its movement and with respect to which the first slides have an independent movement, by balanced levers pivotally mounted to receive movement on horizontal axes arranged transversely to the direction of movement of the slides, by a control shaft, and by a device for connecting this shaft and the operating levers of the slides in order to actuate them. Cet appareil peut encore être caractérisé par les points suivants, ensemble ou séparément: 1 Les leviers de manoeuvre des glissières com- portent une paire de bras parallèles reliés ensemble et munis, à une extrémité d'un contrepoids, un bras de chaque levier étant pourvu d'une liaison par axe et rainure avec lune des premières glissières, des cames sur l'arbre de commande et des galets portés par les autres bras de levier pour relier les leviers à l'arbre de commande et pour les faire actionner par cet arbre. This device can be further characterized by the following points, together or separately: 1 The operating levers of the slides comprise a pair of parallel arms connected together and provided, at one end of a counterweight, one arm of each lever being provided with a connection by axis and groove with one of the first slides, cams on the control shaft and rollers carried by the other lever arms to connect the levers to the control shaft and to make them actuate by this shaft. 2 Un support de récipient à mouvement vertical est actionne par un dispositif pour mettre en position en- tre les glissières l'extrémité ouverte du récipient, un dis- positif actionnant les glissières en accord avec le disposi- tif de support du récipient pour placer un récipient entre les glissières, les secondes glissières écrasant l'extré- <Desc/Clms Page number 20> mité du récipient et servant de support pour un élément d'obturation de section en V renversé en contact avec l'ex- trémité écrasée du récipient, et les premières glissières sexvant à sérier cet élément sur l'extrémité écrasée. 2 A vertically moving container support is actuated by a device for positioning the open end of the container between the slides, a device actuating the slides in accordance with the container support device to place a container between the slides, the second slides crushing the end <Desc / Clms Page number 20> mated from the container and serving as a support for an inverted V-section closure element in contact with the crushed end of the container, and the first slides coming to seriate this element on the crushed end. 3 - Les premières glissières sant pourvues d'une tête de serrage destinées à serrer l'élément d'obturation sur le récipient et à onduler -en même temps les parties vis- à-vis de l'élément d'obturation avec la matière dont est forcée l'extrémité écrasée du récipient, en la renforçant. 3 - The first slides are provided with a clamping head intended to clamp the closure element on the container and at the same time to corrugate the parts vis-à-vis the closure element with the material of which is forced the crushed end of the container, strengthening it. 4 - Des pointeaux sont disposés sur l'une des tê- tes afin d'enfoncer le métal de l'élément d'obturation dans le récipient afin d'empêcher le déplacement longitudinal de cet élément sur le récipient. 4 - Needles are placed on one of the heads in order to drive the metal of the closure element into the container in order to prevent the longitudinal displacement of this element on the container. 5 . Les secondes glissières sont en forme de T et sont montées entre des guides ménagés sur le fond des premières glissières; elles sont poussées élastiquement en position avec la tête en T faisant normalement saillie au- delà des premières glissières. 5. The second slides are T-shaped and are mounted between guides formed on the bottom of the first slides; they are elastically pushed into position with the T-head normally protruding beyond the first slides. 6 - Des ressorts poussant les têtes en T au-delà. de l'extrémité des premières glissières, sont maintenus en- tre des blocs fixés sur les secondes glissières et coulis- sent dans une cavité allongée pratiquée dans le fond des premières glissières, et entre la paroi d'extrémité des ca- vités. 6 - Springs pushing the T-heads beyond. of the end of the first slides, are held between blocks fixed on the second slides and slide in an elongated cavity made in the bottom of the first slides, and between the end wall of the cavities. 7 Un dispositif amène par intermittence une bande métallique et lui donne une section en V renversé., coupe une longueur déterminée de la bande conformée et la place sur les glissières d'écrasement du récipient au-dessus de l'extrémité écrasée du récipient, et met en place entre les glissières de serrage le récipient avec la bande con- formée, et ce, pendant le temps pris par le déplacement des secondes glissières pour arriver à la position d'écrasement du récipient, et par les glissières de serrage pour arriver <Desc/Clms Page number 21> à la position de serrage de l'élément d'obturation. 7 A device intermittently feeds a metal strip and gives it an inverted V-section., Cuts a determined length of the shaped strip and places it on the container crush slides above the crushed end of the container, and places the container with the shaped strip between the clamping slides, during the time taken by the movement of the second slides to arrive at the crushing position of the container, and by the clamping slides to arrive <Desc / Clms Page number 21> to the clamping position of the closure element. 80- le dispositif de tronçonnage d'une longueur déterminée de bande conformée, fonctionne en accord avec le dispositif d'avnce de la bande et comporte un élément coupant fixe constitué par une paire de blocs reliés entre eux et disposés pour laisser entre eux un espace correspon- dant à la section de la bande conformée qu'il guide et sup- po'rte, et d'un élément coupant à mouvement,de va-et-vient transversal à 1'élément coupant fixe et constitué par une paire de blocs reliés entre eux, dont la longueur estéga- le à celle de la partie de la bande à sectionner, et dispo- ses poux laisser entre eux unspace correspondant à la sec- )tio de la bande conformée, espace dans lequel la ban- de formée est amenée des blocs fixes, 80- the device for cutting a determined length of shaped strip, operates in accordance with the device for advancing the strip and comprises a fixed cutting element consisting of a pair of blocks connected to each other and arranged to leave a space between them corresponding to the section of the shaped strip which it guides and supports, and of a moving cutting element, back and forth transverse to the fixed cutting element and consisting of a pair of blocks connected together, the length of which is equal to that of the part of the strip to be cut, and arranged to leave between them a space corresponding to the section of the shaped strip, space in which the strip formed fixed blocks are brought in, la longueur de bande conformée sectionnée étant amenée de l'élément à mouvement de va-et-vient au-dessus de l'extrémité écrasée du récipient, un dispositif produisant le mouvement de va-et-vient de ce dernier élément. the length of cut shaped strip being brought from the reciprocating member above the crushed end of the container, a device producing the reciprocating motion of the latter member. 9 -Le mécanisme'd'amenée et de conformation de la bande métallique de serrage comporte une paire d'éléments de matricage complémentaires entre lesquels on amène la ban- de pour lui donner sa section en V, et une paire de roues dont la périphérie correspond à la section en V pour tirer la bande entre les matrices et l'amener au mécanisme de tronçonnage. 9 -The mechanism for bringing and shaping the metal clamping strip comprises a pair of complementary stamping elements between which the strip is brought to give it its V-section, and a pair of wheels whose periphery corresponds to the V-section to pull the strip between the dies and bring it to the cutting mechanism. 10 . Le fond du creux de l'une des roues et le som- met de la périphérie de l'autre roue sont disposés pour for- mer des dents transversales sur la pliure. 10. The bottom of the hollow of one of the wheels and the top of the periphery of the other wheel are arranged to form transverse teeth on the bend. 11 . Le mécanisme d'entraînement de ces roues comporte une roue à rochet tournant avec une de ces roues, un levier supporté pour tourner sur l'axe de cette roue à rochet$, un cliquet porté par ce levier pour coopérer avec la roue à rochet, et un dispositif à cames pour actionner <Desc/Clms Page number 22> le levier. 11. The drive mechanism of these wheels comprises a ratchet wheel rotating with one of these wheels, a lever supported to rotate on the axis of this ratchet wheel $, a pawl carried by this lever to cooperate with the ratchet wheel, and a cam device for actuating <Desc / Clms Page number 22> the lever. 12 Un transporteur sans fin à mouvement inter- mittent est disposé avec les supports de récipients, le dis- positif d'écrasement de l'extrémité ouverte des récipients, ' celui d'avance, de conformation et d'application de l'élé- ment d'obturation sur l'extrémité écrasée étant disposés au- dessus du transporteur, le dispositif de soulèvement d'un récipient d'un support du transporteur agissant pendant les périodes d'arrêt du transporteur et, après avoir mis en pla- ce le -récipient portant au-dessus de son extrémité écrasée l'élément d'obturation, remettant les glissières en posi tion pour remettre en position le récipient fermé sur le siège du transporteur, et un dispositif faisant fonctionner en accord le mécanisme d'avanoe et de conformation de la bande et celui d'écrasement du récipient, 12 An endless intermittent conveyor is arranged with the container supports, the device for crushing the open end of the containers, the device for advancing, shaping and applying the element. closure element on the crushed end being arranged above the conveyor, the device for lifting a container from a support of the conveyor acting during periods of stop of the conveyor and, after having put in place the -container carrying the closure element above its crushed end, putting the slides back into position to put the closed container back in position on the seat of the conveyor, and a device making the forward and reverse mechanism work in agreement. conformation of the band and that of crushing of the container, avec celui d'ap- plication des glissières.. with that of application of the slides. 13 . Le transporteur comporte des chaînes sur les mailles desquelles sont fixés les supporta des récipients, et un dispositif de commande agissant alternativement avec le mouvement du transporteur pour en faire sortir les réci- pients. 13. The conveyor comprises chains on the meshes of which the supports of the containers are fixed, and a control device acting alternately with the movement of the conveyor to bring out the containers therefrom. 14 - Un poussoir a un mouvement perpendiculaire à celui du transporteur pour faixe sortir les récipients fermés du transporteur, et un dispositif actionne ce pous- soir pendant les périodes d'arrêt du transporteur. 14 - A pusher has a movement perpendicular to that of the conveyor in order to remove the closed containers from the conveyor, and a device actuates this pusher during periods when the conveyor is stopped. 15 - La commande comporte un arbre, des cames mon- tées sur cet arbre pour actionner les mécanismes d'écrase- ment, de conformation et d'entraînement du transporteur, un arbre auxiliaire entraîné par l'arbre de commande, des cames sur cet arbre auxiliaire pour actionner le mécanisme de soulèvement des récipients des sièges du transporteur les présentant aux glissières d'écrasement et d'applica tion de l'élément d'obturation et les retournant au trans- <Desc/Clms Page number 23> porteur, et actionnant le dispositif d'avance de la bande d'obturation 16 .Le mécanisme de l'arbre commandé pour action- res le transpoteur comporte un dispositif à roue et cli- quet monté sur un support pour le transporteur ainsi qu'une came de commande de ce dispositif. 15 - The control comprises a shaft, cams mounted on this shaft to actuate the crushing, shaping and driving mechanisms of the conveyor, an auxiliary shaft driven by the control shaft, cams on this auxiliary shaft for actuating the mechanism for lifting the containers from the conveyor seats presenting them to the crushing and application slides of the shutter element and returning them to the conveyor <Desc / Clms Page number 23> carrier, and actuating the device for advancing the shutter band 16. The mechanism of the shaft controlled to actuate the conveyor comprises a wheel and pawl device mounted on a support for the conveyor as well as a control cam of this device. 17 L'arbre de commande pourvu d'un dispositif de commande du transporteur qui comporte une roue à rochet 'tournant sur ,un support du transporteurun bras oscillant sur 1'axe de cette roue, un oliquet à ressort porté par ce bras et coopérant avec la roue pour la faire tourner par le mouvement du bras, une came sur 1 arbre de commande, un le- vier partant un galet coopérant avec cette came pour faire osciller le levier, et une liaison entre le levier et le bras poite-galet 18 Un disque, encoche sur la périphérie, tourne avec ledit supposa de transporteur, 17 The control shaft provided with a control device of the conveyor which comprises a ratchet wheel rotating on, a support of the conveyor, an oscillating arm on the axis of this wheel, a spring oliquet carried by this arm and cooperating with it. the wheel to rotate it by the movement of the arm, a cam on 1 control shaft, a lever leaving a roller cooperating with this cam to make the lever oscillate, and a connection between the lever and the poite-roller arm 18 A disc, notched on the periphery, rotates with said conveyor supposa, une détente pénétrant dans une enche pour éviter un excès de course du mécanis- me d'encliquetage et un dispositif déclanchant cette déten- te au cours du mouvement de retour du mécanisme. a detent penetrating into a notch to prevent excess travel of the ratchet mechanism and a device triggering this detent during the return movement of the mechanism. 19e Un arbre oscillant est relié au bras portant le cliquet afin de le faire osciller en synchronisme avec les oscillations de ce bras, un bras fixé sur l'arbre os- cillant portant une broche en prise en dessous du bras por- tant la détente etagissant au cours du mouvement de retour du bras portant le cliquet. 19th An oscillating shaft is connected to the arm carrying the pawl in order to make it oscillate in synchronism with the oscillations of this arm, an arm fixed on the oscillating shaft carrying a pin engaged below the arm carrying the trigger and acting during the return movement of the arm carrying the pawl. 30 +Le dispositif reliant l'arbre de commande à 1'arbre commandé comporte un'train d'engrenages comprenant une'Boue montée folle sur l'arbre commandé, une tête fixée sur 1'arbre commandé et une broche engagée dans des trous pratiqués excentriquement dans cette tête et dans le moyeu de la roue, et disposée pour se cisailler sous une charge déterminée. <Desc/Clms Page number 24> The device connecting the control shaft to the controlled shaft comprises a gear train comprising a loose mud mounted on the controlled shaft, a head fixed on the controlled shaft and a spindle engaged in holes made. eccentrically in this head and in the hub of the wheel, and arranged to shear under a determined load. <Desc / Clms Page number 24> 21 . Le dispositif d'avance et de senformatio de la bande comporte un bloc allongé dont uns aurface forme une rampe de section en V propgrassive doum extrémité à 1'autre de ce bloc. 21. The device for advancing and shaping the band comprises an elongated block, one of which at its face forms a ramp of propgrassive V-section at the end of this block to the other.
BE361544D BE361544A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE361544A true BE361544A (en)

Family

ID=34621

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE361544D BE361544A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE361544A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
DE3345459A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR SHAPING, FILLING AND SEALING PACKINGS
EP1350748A2 (en) Device for overturning piles of sheet material
EP0248700B1 (en) Packaging machine for &#34;american&#34; boxes
DE1411987A1 (en) Packaging device
DE2403385B2 (en) Device for attaching an end fitting to a ribbon of optical fibers
DE19716961A1 (en) Packaging machine
JPH1029608A (en) Packaging machine
JPH1029610A (en) Container transfer conveyer
DE2648711A1 (en) DEVICE FOR PACKAGING ARTICLES
FR2481673A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR MANUFACTURING POCKETS OF PLASTIC MATERIAL
BE361544A (en)
FR1464377A (en) Improvements in the manufacture of packaging from tubular material
DE2900615C2 (en)
FR2677606A1 (en) Method and apparatus for manufacturing triangular pyramidal teabags
EP0282427B1 (en) Device for assembling the various parts of a small ironwork element
FR2808231A1 (en) METHOD FOR TURNING A METAL PART, TURNING DEVICE AND TOOL FOR FOLLOWING EQUIPPED WITH SUCH A DEVICE
CH381147A (en) Twist wrapping machine
DE509355C (en) Device for packing cigarettes or similar items
BE403306A (en)
DE323284C (en) Machine for the production, filling and sealing of double paper bags
DE243257C (en)
CH267832A (en) Machine for opening, filling and closing bags.
BE531519A (en)
DE260125C (en)
BE517129A (en)