BE344014A - - Google Patents

Info

Publication number
BE344014A
BE344014A BE344014DA BE344014A BE 344014 A BE344014 A BE 344014A BE 344014D A BE344014D A BE 344014DA BE 344014 A BE344014 A BE 344014A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
pivot
age
plants
tool
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE344014A publication Critical patent/BE344014A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01BSOIL WORKING IN AGRICULTURE OR FORESTRY; PARTS, DETAILS, OR ACCESSORIES OF AGRICULTURAL MACHINES OR IMPLEMENTS, IN GENERAL
    • A01B35/00Other machines for working soil not specially adapted for working soil on which crops are growing
    • A01B35/02Other machines for working soil not specially adapted for working soil on which crops are growing with non-rotating tools
    • A01B35/04Other machines for working soil not specially adapted for working soil on which crops are growing with non-rotating tools drawn by animal or tractor or man-power

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Soil Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Soil Working Implements (AREA)
  • Agricultural Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Houe permettant d'effectuer en même temps le travail de la terre entre les rangs et entre les plants Convention internationale: Priorité de la demande de brevet en   FRAUDE     Ni 324.533   du 27   Août   1926 et de la demande d'addition N  23,025   du 4   Août 1927. 



   La présente invention a   trait     une   houe permettant   d'effectuer   en   même   temps le travail de la terre, pour le sarclage des champs de   betteraves,   de pommes de terre,,   etc*.    par   exemple,   entre les rangs et entre les plants. 



   Cet appareil comporte en combinaison: a) à l'avant, on corps de houe   spécial   destiné à rendre meuble la terre   entre'.deux   lignes de plantes ou à enlever les mauvaises her- bes dans le même   espace;   b) à   11 arrière,     cadre   muni d'outils sarcleurs, destinée à   @   travailler entre les plants. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Le corps de houe repose sur un avant-train pouvant être ren- du   fixe à   volonté et comporte un ou plusieurs outils réglables en hauteur et en largeur. 



   Le cadre est surmonté d'un pivot qui se meut dans une douil- le terminant l'age du corps de houe. 



   Ce pivot possède un ou. plusieurs points d'appui quelconques: roues, talons articulée., etc... Le pivot est manoeuvré à l'aide de mancherons qui donnent le mouvement de gauche à droite ou de droite à gauche au. cadre et, par conséquent, aux outils destinés à travailler entre les plants. De plus, de même cadre peut   bascu-   ler autour de l'essieu de la roue ou des roues porteuses. 



   La commande d'un moulinet porte-couteaux peut être prise par une transmission à chaîne sur une roue porteuse du cadre qui est motrice. 



   Tous les moyens de manoeuvre peuvent être rassemblés à l'ar- rière, à portée de la main du conducteur. 



   L'instrument peut évidemment recevoir de nombreuses formes de réalisation. on trouvera au cours de la description suivante deux formes données purement à titre d'exemples. 



   Dans une première forme, le corps avant ne possède qu'un soc réglable en hauteur au moyen d'un pignon d'angle commandé par une manivelle ou un volant, situé à l'arrière de l'appareil. L'avant- train peut être rendu fixe au moyen d'un système de verrouillage com- mandé également de l'arrière. Le cadre ne porte qu'un seul outil pourvu d'un moyen élastique. 



   Dans une seconde forme de réalisation jugée préférable, le corps avant comporte plusieurs outils réglables en largeur ; le terrage s'effectuant au moyen d'une vis avec volant ou par levier de l'arrière. Le pivot du cadre arrière comporte un système de ré- glage permettant de limiter l'amplitude de l'arc décrit par le ca- dre porteur de l'outil travaillant entre les plants. 



   Un ressort compensateur aide le retour du dit outil à la posi- tion de travail et deux ressorts placés latéralement stabilisent le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cadre dans la position préférable quelles que soient la nature et l'inclinaison du sol. 



   Dans les deux cas, le pivot est mû par des mancherons et un système de verrouillage permet un réglage en hauteur du cadre ainsi ' que sa fixation   à la   position de route. 



   Le dessin   ci-annexé,   auquel on se réfère, montre: fig.l, en élévation, partie en coupe, la sarcleuse dont il s'a- git, le soc de charrue étant descendu dans la terre, mais les outils sarcleurs étant relevés ; fig.2, le même instrument en plan; fig.3, une vue de profil de l'arrière, partie en coupe, le soc de charrue étant relevé; fig.4, en coupe verticale, l'assemblage du châssis et d'un pi- vot d'étrier supportant le cadre, cette coupe étant déviée pour passer par une des branches de l'étrier;   fig.5*   en coupe, le dispositif permettant de rendre fixe ou fou le pivot de l'avant-train; fig.6, une vue en plande la seconde forme de réalisation de la sarcleuse;   fig.7,   une vue en élévation;

     fig.8,   une vue de détail du pivot dans la douille terminant l'age et du système de réglage de course de la partie arrière. 



   La   saboteuse telle   qu'elle est réalisée dans la première forme d'exécution présente, à l'avant, un châssis comportant un   age a   traversé par le pivot vertical b de l'avant-train c. 



   En travail, quand cet avant-train doit rester fixe, on laisse une sorte de chape d formant pêne, s'engager sur deux méplats pra- tiqués des deux côtés du pivot b. Cet engagement est automatique et obtenu par 'la poussée d'un ressort à boudin e. 



   Quand au contraire, pour tourner à bout de champ, on veut ren- dre fou cet avant-train, on rappelle la chape d à l'aide d'une poi- gnée f fixée sur une tige de manoeuvre coulissante   ±, formant   tirette, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
Ce dispositif de verrouillage est monté dans des supports h fixés sur l'age et constituant des glissières. 



   Ce dispositif de verrouillage pourrait être tout autre, pour- vu qu'il puisse atteindre le même   but@   
Vers le milieu de   l'age @.   se trouve le   so@   de charrue i monté à l'aide d'une tige verticale engagée dans des glissières k portées par l'age. 



   Cette tige j constitue une crémaillère en prise avec un pignon de commande 1 d'une barre de manoeuvre!! avec manivelle n. la poignée de commande   f.   du verrou d de l'avant-train et la manivelle n. de commande du pignon 1 de crémaillère arrivant tou- tes deux vers l'arrière de l'instrument à portée de la main du conducteur. 



   A l'arrière, l'age   a est   coudé et contre-coudé pour se termi- ner par une douille al dans laquelle est engagé à frottement doux le   pivot .2   de la chape   o1#   Ce dernier est maintenu dans la douille a. par une gouaille et une rondelle intermédiaire. 



   Les deux joues de la chape o1 sont maintenues sur une tête o2 formant traverse, au moyen d'écrous. 



   Dans ces joues, passe un axe p sur lequel sont montées une roue porteuse q et une   roue r¯   pour la chaîne s. 



   Sur le même axe p sont également engagés: deux longerons consti- tutifs du cadre t. 



   Ce cadre supporte par exemple un moulinet u à couteaux rayon- nants, monté: sur un   axe.!.   et solidaire d'un pignon x sur lequel passe la chaîne s venant de la roue dentée r engrenant avec la roue porteuse motrice q, ceci pour secouer les herbes coupées par une rasette. la chaîne s peut passer dans une gaîne protectrice y et sur une poulie de direction z. 



   Près du moulinet u, un peu en avant de lui, se trouve la ra-   sette w   dont la tige w1 est montée sur un ressort à boudin w2. 



   Une autre rasette peut être adaptée au même endroit au moyen d'un bras qui la porte plus à droite. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



     @   Un grand couteau plat .peut être également placé sur l'ins- trument pour décavaillonner la vigne, et pour la culture des   pép.i-     nières,   arbustes, etc... 



   Le cadre est surmonté de mancherons 1 qu'une sorte de cro- chets 2 solidaire de l'âge peut maintenir dans la position rele- vée. 



   Un verrou 3, disposé sous l'age et pénétrant dans l'avant du cadre t maintient également ce dernier relevé. 



   Un bras 4 fixé à l'âge retient l'essieu 5 de la deuxième roue porteuse q1 du dispositif sarcleur, folle sur son essieu. 



   Le cadre t estabaissé en le faisant tout simplement   basculer   dans la chape o1 autour de l'axe p pour que les outils sarcleurs w u pénètrent dans la terre. 



   L * amplitude des déplacements du -cadre t. à droite et à gau- che de   l'âge,   peut être représentée par la ligne 8 en-traits mixtes. 



   Dans la seconde forme perfectionnée de réalisation (figures 6 et 7) l'avant-train c possède des   moyeux   mobiles permettant de don- ner aux roues tout écartement désirable. 



   Sur   l'âge a.   sont fixés, à coulisse, des outils i,i',i", desti- nés à travailler entre les lignes de plantes. Ces outils peuvent être   déchausseurs,   butteurs, bine   urs,.cultivateurs   ou sarcleurs. 



   Le terrage de ces outils est obtenu par vis verticale 11 et volant de commande n'. il pourrait l'être par levier au par tout autre moyen aussi bien d'ailleurs pour la partie avant que pour la partie arrière. 



   La dite partie arrière est,   comme,.dans   la forme précédente, reliée à la partie avant par l'age a qui se termine par une douil- le   al dans   laquelle peut tourner le pivot o monté sur le cadre t porteur de   l'outil   destiné à travailler entre les plants. 



   L'outil w peut être monté rigidement ou être muni d'un res- sort lui donnant de l'élasticité. Il peut, grâce à une glissière w3, prendre diverses positions en rapport avec le travail à exécu- ter ; il peut, par exemple, être déchausseur pour le travail de la vigne et des pépinières, bineur ou sarcleur pour les plantes bas- ses, telles que les. betteraves, pommes de terre, etc... 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Dans l'axe du pivot, le cadre t supporte una roue q, ou tout autre dispositif jugé convenable formant point d'appui du pivot et susceptible d'amoindrir l'effort de traction. Il peut être nécessaire, dans ce même but, de   supprimer   la roue auxiliai- re q1 décrite plus haut. 



   Les mancherons 1 sont, comme dans la première forme, reliés au cadre et permettent de le manoeuvrer en hauteur et en largeur. 



   En hauteur, le cadre tourne sur l'essieu de la   roue ±   et peut être immobilisé dans une position déterminée par une goupil- le fixée dans la chape de la dite roue et maintenant les manche- rons à la hauteur correspondant à cette position. 



   En largeur, l'amplitude de la rotation du   pivot o   dans sa douille peut être limitée par une* broche 11 passant   dans   le pi- vot et s'introduisant dans une mortaise 12 (figure 8) pratiquée dans la douille a1.  * La   broche, en butant aux deux extrémités de la mortaise, limite donc l'arc décrit par le cadre t. Pour per- mettre un réglage de cette amplitude, deux plaques 13 fixées à la douille a-, peuvent être coulissées grâce aux boutonnières 14 dans lesquelles passent les boulons 15 de fixation. On peut ainsi par déplacement de ces plaques,   obtenir'juste   l'arc de cercle . nécessaire au mouvement de   l'outil.:!.   entre les plantes, ce mouvement étant fonction directe du mouvement du pivot. 



   Pour éviter l'effort que le conducteur est obligé de produi- re pour ramener   l'outil *   dans sa position de travail après l'en avoir écarté pour éviter une plante, le cadre t. est rappelé dans cette position par un ressort 16 fixé à l'age a par un sup- port 17. 



   La force de ce ressort, par son réglage de tension peut être : 
1  limitée pour aider simplement le conducteur dans son mou- vement de rappel de ganche à droite; 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
2  augmentée de telle sorte que le cadre   et 'l'outil   inter-   @   plant soient d'eux-mêmes rappelés dans la position'de travail normal. 



   De plus, pour permettre au cadre.!, et, par   (tonséquent  à l'outil w, de conserver une position stable quelles que soient la nature, l'inclinaison du sol ou la profondeur du travail à effectuer, le cadre t possède encore à son extrémité avant, deux ressorts stabilisateurs 18 fixés à une pièce 19 montée sur   l'age a   faisant corps avec lui. 



   L'appareil peut évidemment être   muni,   comme dans la premiè- re forme, d'une partie tournante mue par les roues et destinée à arracher les pieds coupés et à les séparer de la terre pour qu'ils puissent sécher sur place. 



   Dans tous les cas,   l'avant-train   peut être à une ou deux roues, il peut être rigide ou mobile, les roues pouvant se ré- gler en hauteur et en largeur et la traction être pratiquée par tout moyen jugé convenable, sans que le fonctionnement de l'appa- reil soit modifié. 



   L'avant fonctionne comme   une     houe,   on cultivateur ou un ex- tirpateur alors que la .partie arrière, point essentiel de l'in- vention, déchausse ou sarcle entre les plants. 



   L'avant de l'appareil suit une ligne parallèle aux rangées de plants et   l'outil w   porté par la partie arrière se trouve dans l'alignement des plants au début du travail. Au passage du plant on manoeuvre les mancherons 1, vers la gauche, ce qui actionne le pivot o dans sa douille et provoque le retrait à gauche de l'outil   !:. d'une   quantité dépendant de la position des plaques coulissantes 13 par rapport à la douille a1. Le plant   puasse,   le   mouvement   in- verse vers la droite replace l'outil en alignement des plants, ce mouvement pouvant être à volonté exécuté entièrement par le con- ducteur ou aidé considérablement par le .ressort compensateur pré- vu dans la seconde forme décrite. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   La sarcleuse peut sabir des modifications de forme et de détail sans se départir de l'esprit de l'invention qui réside 
 EMI8.1 
 dans l'emploi d'an pivot ayant son point d'appui au sol et suppor- tant un cadre porteur de l'outil travaillant entre les plante ¯11us les moyens permettant 1* utilisation la meilleure de ce dispositif. 



  C'est ainsi que le pivot pourrait ne pas être place! dans l'a- xa même de l'Age support, OM pearrait par exemple tue tiome" à gauche ou à droite poM faciliter le travail de l'outil et ré- duire les efforts du conducteur. Le pivot ra1t ne pas itre placé à l'extrémité arrière de l'age et être situé à l'avant sans diminuer la valeur de l'invention. 



  R 1 'U Id E , Houe permettant d'effectuer en "'ttm)8 le travail de la terre entre les rangs et entre les plants,et principalement carac- térisée par: lî la combinaison en on zaSme appereil l'avant d'un corps de houe spécial (destiné à rwatMt Stable la terre entre deux lignes de plantes oui enlever lea mauvaises herbes dans le même espace), à l'arrière d* un. soc devant travailler entre les plantes d'un même rang, cette partie étant oompo d'un cadre surmonté d'an pivot se mouvant dans une chape dont 1&"'" est formée par l'âge de l'ap- pareil avant ;

     22 l'emploi     d'un   pivot   confortant   comme point d'appui   au.   sol soit une'roue, soit un talon articulé., soit tout autre dispositif équi- valent, le dit pivot étant manoeuvré à l'aide de mancherons qui donnent le mouvement de gauche à droite ou   inversement   au cadre   et*   par conséquent, aux outils (rasette ou autre) destinés à travail- ler entre les plants;

   
3  un age traversé à l'avant par le pivot vertical de l'avant- train, -ce pivot vertical comportant au-dessus de l'age deux méplate latéraux sur lesquels une chape à ressort peut s'engager pour im- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 mobiliser l'avant-train   lorsqu'il   y a   lias* *   une tirette avec poi- gnée de manoeuvre arrivant à portée du. conducteur pour dégager la chape afin de rendre   1'avant-train   mobile; 
4  un soc de charrue monté sur l'age et dont la tige est consti- tuée par une crémaillère   pour   pouvoir relever ou abaisser ce   .ce   par l'intermédiaire   d'un   pignon commandé à l'aide d'une tige et   d'une   poignée arrivant sous la main du conducteur;

   
5  un cadre porte-outils sarcleurs, ces outils comprenant un moulinet avec couteaux rayonnants   et.   devant ce   moulinet,   une ra- sette montée sur un   ressort à   boudin, le mouvement de rotation étant donné au moulinet à l'aide d'une chaîne de transmission pas- sant sur un pignon solidaire de ce   moulinet   et sur un autre pignon solidaire d'une des roues porteuses du cadre, qui est motrice;   @   un pivot   surmontant   le cadre porte-outils et pénétrant dans une   douille   terminant liage du. corps avant;

   
7  des mancherons de   manoeuvre   surmontant le   tfadre   auquel ils sont fixés, de façon que le conducteur puisse faire pivoter ce cadre horizontalement autour de l'axe de la douille et basculer verticale- ment ce même cadre dans la douille autour de l'essieu de ses roues; 
8  le réglage possible de l'amplitude du mouvement de rotation des outils travaillant entre les plants au moyen d'une broche   tra-   versant le pivot et coulissant dans une double mortaise de longueur réglable par plaquettes coulissantes fixées sur la douille de pi- vot terminant l'age du corps avant; 
9  un crochet établi à l'extrémité   d'un   bras fixé à l'age, ce cre- chet ayant pour fonction de maintenir les mancherons dans la posi- tion correspondant aux outils sarleurs relevés;

   
10  un verrou disposé sous l'age et desiné à maintenir le castre relevé lorsqu'il y a lieu.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Hoe making it possible to work the soil between the rows and between the plants at the same time International Convention: Priority of the FRAUD patent application Ni 324,533 of August 27, 1926 and of the addition application N 23,025 of August 4, 1927 .



   The present invention relates to a hoe making it possible to carry out the work of the earth at the same time, for weeding fields of beets, potatoes, etc. *. for example, between rows and between plants.



   This apparatus comprises in combination: a) at the front, a special hoe body intended to loosen the soil between two rows of plants or to remove weeds in the same space; b) at 11 rear, frame fitted with weeding tools, intended to @ work between plants.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The hoe body rests on a front end which can be made fixed at will and comprises one or more tools adjustable in height and width.



   The frame is surmounted by a pivot which moves in a socket ending the age of the hoe body.



   This pivot has an or. several support points whatsoever: wheels, articulated heels., etc ... The pivot is maneuvered using handlebars which give movement from left to right or from right to left. frame and, therefore, tools intended to work between plants. In addition, the same frame may tip over around the wheel axle or load wheels.



   The control of a knife-holder reel can be taken by a chain transmission on a carrying wheel of the frame which is driving.



   All the maneuvering means can be assembled at the rear, within easy reach of the driver.



   The instrument can obviously accommodate many embodiments. two forms given purely by way of example will be found in the course of the following description.



   In a first form, the front body has only one share adjustable in height by means of an angle pinion controlled by a crank or a handwheel, located at the rear of the device. The front end can be made fixed by means of a locking system also controlled from the rear. The frame carries only one tool provided with an elastic means.



   In a second embodiment considered preferable, the front body comprises several tools adjustable in width; the pressing is carried out by means of a screw with handwheel or by lever from the rear. The pivot of the rear frame comprises an adjustment system making it possible to limit the amplitude of the arc described by the supporting frame of the tool working between the plants.



   A compensating spring helps the return of said tool to the working position and two springs placed laterally stabilize the

 <Desc / Clms Page number 3>

 frame in the preferable position whatever the nature and inclination of the ground.



   In both cases, the pivot is moved by handlebars and a locking system allows height adjustment of the frame as well as its attachment to the road position.



   The attached drawing, to which reference is made, shows: fig.l, in elevation, part in section, the weeder of which it is a question, the plow share having been lowered into the earth, but the weeding tools being raised ; fig.2, the same instrument in plan; fig.3, a rear profile view, partly in section, the plow share being raised; fig.4, in vertical section, the assembly of the frame and a stirrup pivot supporting the frame, this section being deflected to pass through one of the branches of the stirrup; fig.5 * in section, the device making it possible to make the pivot of the front end fixed or loose; fig.6, a plan view of the second embodiment of the weeder; fig.7, an elevational view;

     fig.8, a detailed view of the pivot in the bushing ending the age and of the rear part stroke adjustment system.



   The saboteuse as it is produced in the first embodiment has, at the front, a frame comprising an age a crossed by the vertical pivot b of the front end c.



   When working, when this front end must remain fixed, we leave a kind of clevis d forming a bolt, engage on two flats made on both sides of the pivot b. This engagement is automatic and obtained by the thrust of a coil spring e.



   When, on the contrary, to turn at the end of the field, we want to drive this front end crazy, we recall the yoke d using a handle f fixed on a sliding operating rod ±, forming a pull tab,

 <Desc / Clms Page number 4>

 
This locking device is mounted in supports h fixed on the age and constituting slides.



   This locking device could be quite different, provided that it can achieve the same goal @
Around the middle of age @. is the so @ plow i mounted using a vertical rod engaged in k slides carried by the age.



   This rod j constitutes a rack engaged with a control pinion 1 of an operating bar !! with crank n. the control handle f. of the lock d of the front end and the crank n. rack pinion 1 control gear both arriving towards the rear of the instrument within easy reach of the driver.



   At the rear, the age a is bent and counter-bent to end with a sleeve al in which is engaged with gentle friction the pivot .2 of the yoke o1 # The latter is held in the sleeve a. by a banter and an intermediate washer.



   The two cheeks of the yoke o1 are held on a head o2 forming a crosspiece, by means of nuts.



   In these cheeks, passes an axis p on which are mounted a load wheel q and a wheel r¯ for the chain s.



   On the same axis p are also engaged: two side members constituting the frame t.



   This frame supports, for example, a reel u with radiating knives, mounted: on an axis.!. and integral with a pinion x on which passes the chain s coming from the toothed wheel r meshing with the driving carrier wheel q, this to shake the grass cut by a skimmer. the chain s can pass through a protective sheath y and over a direction pulley z.



   Near the reel u, a little in front of it, is the spool w, the rod w1 of which is mounted on a coil spring w2.



   Another skimmer can be fitted to the same place by means of an arm which carries it further to the right.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



     @ A large flat knife can also be placed on the instrument for removing the vines, and for growing nurseries, shrubs, etc.



   The frame is surmounted by handlebars 1 that a kind of hooks 2 attached to the age can maintain in the raised position.



   A lock 3, arranged under the age and penetrating into the front of the frame t also maintains the latter raised.



   An arm 4 fixed at the age retains the axle 5 of the second carrying wheel q1 of the weeder device, loose on its axle.



   The frame t is lowered by simply tilting it in the yoke o1 around the axis p so that the weeding tools w u penetrate the earth.



   The amplitude of the displacements of the -frame t. to the right and left of the age, can be represented by line 8 in phantom.



   In the second improved embodiment (Figures 6 and 7) the front end c has movable hubs making it possible to give the wheels any desirable spacing.



   About age a. tools i, i ', i "are attached to slide, intended to work between the rows of plants. These tools can be lifters, ridgers, bine urs, .cultivators or weeders.



   The depth of these tools is obtained by vertical screw 11 and control wheel n '. it could be by lever or by any other means as well for the front part as for the rear part.



   Said rear part is, as in the previous form, connected to the front part by the age a which ends in a socket al in which the pivot o mounted on the supporting frame t of the tool can rotate. intended to work between plants.



   The tool w can be rigidly mounted or be provided with a spring giving it elasticity. It can, thanks to a slide w3, take various positions in relation to the work to be performed; it can, for example, be a hoist for the work of the vineyard and nurseries, hoe or weeder for low plants, such as. beets, potatoes, etc ...

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   In the axis of the pivot, the frame t supports una wheel q, or any other device deemed suitable forming a fulcrum of the pivot and capable of reducing the tensile force. It may be necessary, for the same purpose, to eliminate the auxiliary wheel q1 described above.



   The handlebars 1 are, as in the first form, connected to the frame and allow it to be maneuvered in height and width.



   In height, the frame turns on the axle of the wheel ± and can be immobilized in a position determined by a pin fixed in the yoke of the said wheel and maintaining the handles at the height corresponding to this position.



   In width, the amplitude of the rotation of the pivot o in its sleeve can be limited by a * pin 11 passing through the pivot and entering a mortise 12 (FIG. 8) made in the sleeve a1. * The spindle, by stopping at both ends of the mortise, therefore limits the arc described by the frame t. To allow an adjustment of this amplitude, two plates 13 fixed to the sleeve a-, can be slid thanks to the buttonholes 14 in which pass the fixing bolts 15. It is thus possible, by moving these plates, to obtain the arc of a circle. necessary for the movement of the tool.:!. between the plants, this movement being a direct function of the pivot movement.



   To avoid the effort that the driver has to make to return the tool * to its working position after having moved it away to avoid a plant, the frame t. is returned in this position by a spring 16 fixed to the age a by a support 17.



   The force of this spring, by its tension adjustment can be:
1 limited to simply help the driver in his right-left left-hand return movement;

 <Desc / Clms Page number 7>

 
2 increased so that the frame and the interplant tool are themselves returned to the normal working position.



   In addition, to allow the frame.!, And, by (tonsequent to the tool w, to maintain a stable position whatever the nature, the inclination of the ground or the depth of the work to be done, the frame t still has at its front end, two stabilizer springs 18 fixed to a part 19 mounted on the age a integral with it.



   The apparatus can obviously be provided, as in the first form, with a rotating part moved by the wheels and intended to tear off the cut feet and separate them from the earth so that they can dry in place.



   In all cases, the front end can be with one or two wheels, it can be rigid or mobile, the wheels being able to be adjusted in height and in width and the traction being practiced by any means considered suitable, without that the operation of the appliance is changed.



   The front functions as a hoe, a cultivator or an extractor while the rear part, essential point of the invention, loosens or weed between the plants.



   The front of the device follows a line parallel to the rows of plants and the tool w carried by the rear part is in line with the plants at the start of work. When the plant passes, the handles 1 are moved to the left, which actuates the pivot o in its socket and causes the tool to be withdrawn to the left!:. an amount depending on the position of the sliding plates 13 relative to the sleeve a1. The plant puasse, the reverse movement to the right places the tool in alignment with the plants, this movement being able to be carried out at will entirely by the driver or helped considerably by the compensating spring provided in the second form described. .

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The weeder can sabotage modifications of form and detail without departing from the spirit of the invention which lies
 EMI8.1
 in the use of a pivot having its fulcrum on the ground and supporting a supporting frame of the tool working between the plants ¯11us the means allowing the best use of this device.



  This is how the pivot could not be placed! in the same xa of the support age, OM would for example kill the tiome "on the left or on the right to facilitate the work of the tool and reduce the efforts of the driver. The pivot should not be placed to the rear end of the age and be located at the front without reducing the value of the invention.



  R 1 'U Id E, Hoe making it possible to work the soil between the rows and between the plants, and mainly charac- terized by: lî the combination in zaSme appereil the front of a special hoe body (intended to stabilize the soil between two rows of plants or to remove the weeds in the same space), at the back of a plow to work between plants of the same row, this part being oompo of a frame surmounted by a pivot moving in a yoke of which 1 & "'" is formed by the age of the front device;

     22 the use of a comforting pivot as a fulcrum for the. ground either a 'wheel, or an articulated heel., or any other equivalent device, the said pivot being maneuvered with handlebars which give movement from left to right or vice versa to the frame and * consequently, to the tools (rasette or other) intended to work between plants;

   
3 an age crossed at the front by the vertical pivot of the fore-end, -this vertical pivot comprising above the age two lateral flats on which a spring yoke can engage for im-

 <Desc / Clms Page number 9>

 mobilize the front end when there is * * a zipper with operating handle coming within reach of the. driver to release the yoke in order to make the front end movable;
4 a plow share mounted on the age and whose rod is constituted by a rack in order to be able to raise or lower this .ce by means of a pinion controlled by means of a rod and a handle within the hand of the driver;

   
5 a weeding tool holder frame, these tools comprising a reel with radiating knives and. in front of this reel, a rack mounted on a coil spring, the rotational movement being given to the reel by means of a transmission chain passing over a pinion integral with this reel and over another pinion integral with one of the carrying wheels of the frame, which is driving; @ a pivot surmounting the tool-holder frame and penetrating into a sleeve terminating the binding of the. front body;

   
7 maneuvering handles surmounting the frame to which they are attached, so that the driver can pivot this frame horizontally around the axis of the socket and vertically tilt this same frame in the socket around the axle of his wheels;
8 the possible adjustment of the amplitude of the rotational movement of the tools working between the plants by means of a spindle passing through the pivot and sliding in a double mortise of adjustable length by sliding plates fixed on the pivot bushing ending the age of the body before;
9 a hook established at the end of an arm fixed to the age, this hook having the function of maintaining the handlebars in the position corresponding to the raised harvester tools;

   
10 a bolt arranged under the age and desiné to keep the caster raised when necessary.


    
BE344014D BE344014A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE344014A true BE344014A (en)

Family

ID=20226

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE344014D BE344014A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE344014A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US9750172B2 (en) Turf implement having turf slicing reel with easily adjustable height control
FR2918245A1 (en) DEVICE FOR CUTTING AND RACKING SUGAR CANNES
JP2010057436A (en) Grass remover
BE344014A (en)
FR2491285A1 (en) APPARATUS FOR SOIL WORKING, ESPECIALLY FOR GARDEN OR PARK PLANTATIONS
EP2786648B1 (en) Improved coupling device
FR2948848A1 (en) Garden tool i.e. digging fork, for preparing cultivation land before sowings, has main teeth combined with transversal element and extended in parallel, where free ends of main teeth are placed opposite to free ends of handles
FR2476968A1 (en) DISC APPARATUS FOR Tillage
FR2914139A1 (en) Plough for planting e.g. vine, has supporting unit provided with tool-holder beam including driving unit, where driving unit includes arm to lift soil tilling tool from working position to retracted position
EP2880969B1 (en) Hoeing device intended for being towed, comprising a deformable parallelogram supporting at least one hoeing element
BE343326A (en)
BE381106A (en)
EP0024751B1 (en) Motorized spade
FR2595187A1 (en) Supporting module for agricultural tools capable of being drawn by one or two animals
FR2470520A1 (en) Engine-driven rotary cultivator - has large front guide wheel and rear rotary cutter resting on support
EP0811314B1 (en) Agricultural machine
BE442606A (en)
FR3119073A1 (en) Tool-carrying device between wheels, for working the soil in the inter-rows of vines
BE533814A (en)
BE434010A (en)
BE528763A (en)
BE477087A (en)
WO2007093704A1 (en) Edge trimmer
BE477396A (en)
BE387263A (en)