BE333421A - - Google Patents

Info

Publication number
BE333421A
BE333421A BE333421DA BE333421A BE 333421 A BE333421 A BE 333421A BE 333421D A BE333421D A BE 333421DA BE 333421 A BE333421 A BE 333421A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ball
twine
opening
envelope
balls
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE333421A publication Critical patent/BE333421A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01DHARVESTING; MOWING
    • A01D59/00Equipment for binding harvested produce
    • A01D59/12Containers for the twine

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Storage Of Web-Like Or Filamentary Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  "PERF.ECTIOIDlE1\l#NTS AUX PELOTES DE FI CELLE   @   Cette invention est relative aux pelotes de ficelle du genre employé dans les lieuses pour le moissonnage et le liage des gerbes de céréales. Elle concerne plus par- ticulièrement une pelote de ficelle munie d'une enveloppe qui est destinée à empêcher la pelote de s'affaisser et la ficelle de s'enchevêtrer à mesure que la pelote se déroule. 



  Une pelote de ficelle enveloppée, de ce type général, est décrite dans le brevet antérieur des Etats-Unis N 1.340.254 du 18 Mais 1920. 



   Le but de recouvrir ou d'envelopper la pelote de la façon décrite dans ce brevet était d'obtenir une pelote de ficelle contenant la quantité maximum de ficelle dans un volume donné et sous une forme 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 telle que la pelote résiste aux efforts latéraux qui tendent à provoquer uh bombement longitudinal pendant la manutention, le transport et l'affaissement de la pelote dans la phase fi- nale de son déroulement, en empêchant ainsi l'enchevêtrement et l'emmêlement.

   La pelote de ficelle comprend un coppa principal cylindrique comportant le type d'enroulement "uni- versel" bien connu, ce corps étant muni d'extrémités plates enroulées autour de la broche d'un bobinoir "universel", l'enveloppe de cette pelote étant préférablement constituée par un prolongement du même brin de ficelle, ce prolongement étant toutefois enroulé longitudinalement autour de la pelote suivant une direction faisant un petit angle avec l'ouverture creuse axiale longitudinale de la pelote, laquelle ouverture subsiste après enlèvement de la pelote de la broche du   bobia   noir.

   Lorsqu'on enveloppe ainsi la pelote, ses faces extrê- mes plates sont aussi recouvertes, ce qui est avantageux en ce sens qu'on empêche ainsi le corps de la pelote de se bom- ber aux extrémités, ou de s'allonger, quand les pelotes sont empilées ou manipulées rudement dans le transport. Dans la pelote faisant l'objet du brevet antérieur, une section cir- culaire non couverte concentrique à l'ouverture axiale et plus grande que l'ouverture était laissée à chaque extrémité de la pelote finie, une de ces sections découvertes étant plus grande que l'autre. En raison de cette construction, l'an- gle que font les spires de ficelle formant l'enveloppe avec l'axe longitudinal de la pelote, axe passant à travers l'ou- verture de cette pelote, était relativement grand.

   En raison de cet angle relativement grand, les spires de l'enveloppe avaient tendance à tomber ou glisser de la pelote pendant les manutentions. 



   La pelote enveloppée suivant la présente invention est destinée à surmonter cette tendance à la chute ou glisse- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ment des spires de l'enveloppe, ce qui s'obtient en disposant les spires constituant l'enveloppe suivant un angle aigu par rapport à   1*axe   de la pelote. 



   En prévoyant ces sections découvertes de diamètres différents, les pelotes s'emboitent facilement les unes dans les autres lorsqu'on les empile bout à bout en vue du trans- port. De cette manière, l'espace cubique occupé est réduit au minimum. Cet emboîtement des pelotes les unes dans les autres est réalisé avec le même avantage dans la pelote fai- sant l'objet de la présente invention. Les spires de l'en- veloppe sont enroulées de façon à faire avec l'axe de la pelote l'angle minimum compatible avec la possiblité d'emboîter les pelotes les unes dans les autres. 



   Ainsi qu'il est bien connu de l'homme du métier, la pelote de ficelle possède un bout libre interne qui est situé librement dans l'ouverture axiale, ce bout étant relié au mécanisme de liage de la lieuse de telle sorte que la ficelle est d'abord dégagée du centre de la pelote pour être .déroulée de l'ouverture vers l'extérieur. Les cultivateurs sont sujets à se tromper et à tirer ce bbut interne libre de la ficelle hors de l'ouverture par le mauvais bout de la pelote, auquel cas la lieuse est obligée de tirer la ficelle de la pelote en antagonisme à la torsion du brin au lieu de la tirer dans le sens de cette torsion, et cette erreur est fréquemment une autre cause d'enchevêtrement et d'emmêlement de la ficelle.

   Il va de soi qu'on peut faire cette erreur aussi bien dans le cas de pelotes enveloppées que dans le cas de pelotes non enveloppées et, dans la pelote enveloppée sui- vant l'invention, on se propose de disposer l'enveloppe de façon que l'extrémité de la pelote par laquelle il convient d'effectuer l'enlèvement de la ficelle soit indiquée et, en fait, de façon que, indépendamment de cette indication, il ne soit ni commode ni naturel d'effectuer l'enlèvement de façon incorrecte;

   ce qui est obtenu en faisant en sorte que   l'ex   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 trémité interne libre du brin qui se trouve dans l'ouverture soit difficilement accessible par le mauvais bout de la pelote, le tout à l'effet d'enlever convenablement la ficelle et d'é- viter les retards vexatoires éprouvés au cours du travail par suite de cette fausse manoeuvre fréquente. 



   Les lieuses sont munies d'une boite à ficelle qui est destinée à recevoir deux ou plus de deux pelotes, celles- ci étant convenablement placées dans la boite les unes au- dessus des autres et bout à bout, de telle manière que la pelote la plus haute débite la ficelle demandée par la lieuse jusqu'au moment où elle est épuisée, le déroulement de la pelote suivante commençant alors automatiquement. Cette façon d'employer successivement les pelotes est réalisée en ratta- chant initialement le bout externe de la pelote supérieure au bout interne de la pelote placée directement au-dessous. 



  Cette   faon   de procéder est la source d'autres ennuis, étant donné que, spécialement dans le cas de pelotes non enveloppée deux pelotes adjacentes sont sujettes à s'emmêler avant que la pelote du dessus ait été complètement utilisée. Ceci arrive parce que la ficelle qui se déroule de l'intérieur de la pelote supérieure monte et descend dans l'ouverture de la pelote sous l'influence des demandes de ficelle intermitten- tes de la lieuse, et le brin lâche descend souvent dans l'ouverture de la pelote située au-dessous où, par suite de la présence de fibres lâches dans le brin tordu, il recueille le brin de la pelote inférieure et commence à tirer sur ce brin pour dérouler la pelote inférieure avant que la pelote supé- rieure ait été épuisée. 



   Un autre but de l'invention est de surmonter cette difficulté en formant l'enveloppe de façon qu'il soit prati- quement impossible que les pelotes adjacentes disposées dans la boîte à ficelle de la lieuse s'entremêlent ou   s'enchevê-   trent. 



   L'invention a, en outre, pour but de munir les 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 pelotes de ficelle de ce genre d*une enveloppe perfectionnée qui continue à se tenir debout après que l'enroulement univer- sel de la pelote a été enlevé. 



   Tous ces résultats avantageux sont obtenus briève- ment par la disposition d'une pelote de ficelle munie d'une enveloppe dont les spires sont enroulées suivant l'angle aigu minimum produit, ce qui résulte du fait que, à l'extrémité in- férieure de la pelote, l'enveloppe est prolongée jusqu'au bord de l'ouverture axiale de la pelote, de sorte que les brins allant de ce bord à la partie diamétriquement opposée du bord de la partie d'enveloppe située à l'extrémité supérieure de la pelote, lequel bord est espacé de l'ouverture, deviennent pres- que parallèles à l'axe vertical de la pelote. 



   Les dessins annexés représentent, à titre d'exemple, une forme de réalisation de la pelote suivant l'invention. 



   Fig.l est une vue de côté de deux pelotes empilées l'une sur l'autre comme elles le sont à l'intérieur de la boite à ficelle d'une lieuse, une partie de l'enveloppe de chaque pelote étant enlevée et la pelote inférieure étant partiellement coupée pour montrer le bobinage central universel et les ouvertures axiales. 



     Fig.2   est une vue de côté de la pelote de ficelle suivant l'invention, cette figure montrant l'angle de bobinage du brin dont est formée l'enveloppe. 



     Fig.3   est une vue perspective montrant l'enveloppe après que le corps à bobinage universel du centre de la pelote et une partie de l'enveloppe ont été déroulés du centre de la pelote. 



   Fig.4 est une vue de dessous de la pelote. 



   Fig.S est une vue de dessus de la même pelote. 



   Le bobinage de la partie interne ou corps de la pelote représenté est du type "universel" bien connu et couram- ment appliqué, de sorte qu'il n'est pas nécessaire de le décri- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 re en détail. Il suffira de dire que ce bobinage interne' est serré et compact et contient le maximum de ficelle pour l'es- pace occupé. 



   Comme on le sait, le bobinage principal est formé sur un axe à l'aide de spires hélicoïdales de ficelle qui s'étendent alternativement dans un sens et en sens inverse par rapport à la longueur de la pelote. Les dessins représentent un corps ou bobinage principal 10 et, lorsque le bobinage de cette partie est achevé, il reste nécessairement des parties saillantes 11 qui constituent les spires externes du brin de ficelle, et   l'on ,   trouvé que ces parties saillantes sont la source d'une partie des ennuis résultant de l'enchevêtrement et de l'affaissement.

   Dans le but de supporter ces spires externes et d'empêcher aussi la déformation des bouts ou le bombement longitudinal de la pelote par l'effet de pressions latérales résultant de manutentions faites sans soin, etc..., on prévoit un bobinage externe à mailles ouvertes ou bobinage d'enveloppe 12 qui est préférablement le prolongement inin- terrompu du brin dont est formé l'enroulement principal 10, ladite enveloppe étant enroulée étroitement autour du corps cylindrique de la pelote interne 10 et, comme représenté, étant préférablement de forme ajourée. 



   Lorsqu'on enlève la pelote finie de la broche de la pelotonneuse, il reste dans la pelote une ouverture ou cavité axiale 13 de diamètre sensiblement constant et, comme le mon- trent les figs.l et 5, on peut voir le bout libre 14 du brin qui constitue le commencement de la pelote, ce bout libre étant disposé librement dans la cavité, d'où on peut l'extraire de l'extrémité convenable de la pelote, ainsi qu'il ressortira de ce qui suit, pour commencer à dérouler la pelote, étant bien entendu que la pelote est déroulée de l'ouverture vers l'exté- rieur, de sorte que le bobinage de l'enveloppe subsiste jus- qu'à la fin, comme on le voit sur la fig.3.

   Les parois extrê- mes du corps cylindrique 10 sont plates comme on le voit en 13 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 (fig.l), et les spires du bobinage de l'enveloppe s'adaptent étroitement contre lesdites extrémités plates, laissant toute- fois au sommet de la pelote une section circulaire découverte 
15. A l'extrémité opposée ou inférieure de la pelote, l'en- veloppe s'étend jusqu'à l'ouverture 13 (fig. 4), au droit de cet- te ouverture. Il y a lieu de remarquer que les spires qui forment l'enveloppe aux extrémités sont disposées de façon opposée et tangentiellement à l'ouverture de la pelote. 



   Dans la pelote faisant l'objet du brevet précité, les deux extrémités comportaient une section découverte. Il était par conséquent nécessaire, dans la formation de l'en- veloppe, de faire en sorte que les spires de ficelle fassent un angle relativement grand avec l'axe de la pelote, lequel axe passe longitudinalement à travers l'ouverture, et il en résulte que les spires de l'enveloppe tombaient ou glissaient fréquemment. Dans la pelote suivant l'invention, on remar- quera que, à l'extrémité inférieure de la pelote, l'enveloppe s'étend jusqu'aux bords de l'ouverture axiale, ce qui permet aux spires de l'enveloppe d'être bobinées suivant une ligne qui fait un angle plus petit avec l'axe de la pelote.

   En d'autres termes, l'angle qui fait l'axe A-B de llopelote (fig.2) avec une ligne C-D passant par une spire de l'enveloppe est appro- ximativement d'au plus 20 , ce qui suffit pour surmonter la tendance des spires de l'enveloppe à tomber ou glisser. Il va de soi que ce bobinage d'enveloppe exercera une action de contreventement permettant aux extrémités de l'enveloppe d'exercer sur les extrémités plates de la pelote des efforts dirigés vers l'intérieur et surmontant toute tendance desdites extrémités à se bomber dans le sens longitudinal. 



   On remarquera que, dans la formation de l'enveloppe, la ficelle se superpose et forme une surépaisseur ou nervure annulaire 16 au sommet de la pelote et une nervure similaire 17 à la partie inférieure. L'extrémité qui est munie de la section 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 découverte est l'extrémité supérieure de la pelote et il ne peut se produire aucune confusion à cet égard puisque la présente pelote n'a qu'une seule extrémité qui soit partiellement   décou-   verte, tandis que dans la pelote faisant l'objet du brevet pré- cité, les deux extrémités présentaient une section découverte. 



  Ainsi, celle des extrémités de la présente pelote, dont une section est découverte, indique clairement à l'usager, une fois qu'il le sait, qu'elle constitue le côté supérieur de la pelota et qu'il faut, par conséquent, tirer le bout libre 14 de la fi- celle hors de cette extrémité. De même,en raison de la partie nervurée 17 entourant étroitement l'ouverture à la partie in- -férieure de la pelote, il est tout à fait évident qu'il ne serait ni commode, ni naturel, de retirer le bout de ficelle 14 par cette extrémité de la pelote.

   En outre, lorsqu'on place les pelotes suivant l'invention bout à bout dans une boite à ficelle d'une lieuse ou dans des caisses d'emballage, il va de soi que les pelotes adjacentes peuvent être disposées de façon à s'emboîter les unes dans les autres en engageant la petite extrémité inférieure et le bourrelet 17 d'une pelote supérieu- re dans le bourrelet supérieur plus grand 16 d'une pelote in- férieure (fig.l). 



     Fig.l   montre la façon d'empiler et de relier les pelotes dans une boîte à ficelle, la boite n'étant pas repré- sentée. Le bout libre 14 de la pelote supérieure sort de l'ou- verture, comme il a été expliqué précédemment. Le bout libre externe indiqué en 18 sur les figs. 1 et 4, qui termine l'en- veloppe de la pelote, est rattaché, comme on le voit en 19, au bout libre 14 de la pelote inférieure, et l'on voit ainsi que lorsque la pelote supérieure est épuisée, celle placée au-des- sous entre immédiatement en service. 



   Dans le cas de pelotes découvertes, on éprouve une sérieuse difficulté lorsque plusieurs pelotes sont ainsi re- liées entre elles. La demande et la traction exercées par le 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 mécanisme de liage de la lieuse sur le bout libre 14 sont évi- demment intermittentes et il en résulte que ledit bout s'in- fléchit parfois sous forme d'une boucle qui monte et descend dans l'ouverture de la pelote. Cette boucle est très sujette à descendre aussi dans l'ouverture de la pelote située au- dessous et, en raison de la multitude de fibrilles libres du brin, la ficelle entre en prise et s'entrelace avec les fi- brilles analogues du bout libre 14 de ladite pelote placée au-dessous, ce qui a comme résultat de commencer le déroule- ment de cette pelote avant que la pelote supérieure ait été complètement déroulée.

   Dans ces conditions, il ne faut qu'un moment pour créer un enchevêtrement, ce qui est évidemment très vexatoire et regrettable. Un avantage très important obtenu à l'aide de la présente pelote est que cette difficul- té est complètement surmontée en raison du fait que la partie inférieure des pelotes est entièrement couverte à l'exception de l'ouverture. L'expérience a démontré que le bout 14 ne descendra pas dans l'ouverture de la pelote qui se trouve au-dessous en raison de la présence de la partie nervurée ou surépaisaeur 17 qui agit à la façon d'une butée et empêche cette descente dans la pelote inférieure.

   Il y a lieu de remarquer ici que le brin de ficelle est recouvert de fibril- les libres saillantes et que, en raison du grand nombre de brins dont est composé le bourrelet   17,   ces fibrilles libres sont aussi multipliées, leur ensemble se comportant à la façon d'un dispositif d'arrêt pour mieux empêcher le bout libre 14 de descendre dans l'ouverture de la pelote inférieure. 



   Une autre caractéristique de la présente pelote réside dans l'aptitude de l'enveloppe à rester debout jusqu'à la fin même lorsque l'intérieur entier de la pelote est enlevé, sans s'affaisser et s'emmêler. A cet égard, on attirera l'at- tention sur la   fig.5.   Cette figure montre une partie de l'en- veloppe subsistant après que la plus grande partie de la pe- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 lote a été déroulée. Bien entendu, il y a lieu de rappeler que la boite à ficelle cylindrique, non représentée, aide l'enve- loppe à se supporter de la façon représentée.

   Dans cette figu- re, on voit qu'un effet de voûte ou de contreventement est ob- tenu à l'aide des côtés opposés et tordus de chaque spire, cet effet s'exerçant vers l'extérieur et vers le haut à partir d'un point inférieur 20 qui se comporte à la façon d'une charnière et où l'enveloppe passe à l'affleurement de l'ouverture de la pelote. Ainsi, à mesure que l'enveloppe se déroule, les parties inférieures des spires, dans la zone de la charnière   20,   suppor tent successivement les parties supérieures formant le coté su- périeur ou plafond de l'enveloppe vide, ce qui empêche effi- cacement l'affaissement dudit plafond et assure le déroulement de toute la ficelle de l'enveloppe sans produire d'enchevêtre- ment. 



   Il ressort'de la description qui précède qu'on obtient une pelote enveloppée perfectionnée qui réalise tous les bute visés et possède un grand nombre d'avantages qui sont désisrables en raison des nombreuses difficultés pratiques éprouvées jusqu'à ce jour dans les pelotes de ficelle actuellesr 
Résumé 
Une pelote de ficelle comportant un corps ou   bobina*   ge principal avec une ouverture axiale traversant ce corps de part en part et un bobinage d'enveloppe qui, à   l'une   des ex- trémités de   Ici   pelote, est formé de façon à laisser une section découverte entourant couverture et qui, à   l'autre   extrémité, s'étend jusqu'aux bords de la dite ouverture, cette pelote étant, en outre, caractérisée par les points suivants, ensem- ble ou séparément:

   a) Le corps ou bobinage principal est cylindrique 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 et muni   dextrémités   plates, l'ouverture traversant ce corps   axialement,et   le bobinage de l'enveloppe étant ajouré ou à mailles ouvertes et recouvrant l'une des extrémités de la pelote au droit de l'ouverture, tandis qu'il laisse une   section   découverte à l'autre extrémité. b) Les spires du bobinage de l'enveloppe sont super- posées à l'une des extrémités pour constituer un bourrelet entourant étroitement l'ouverture.

   c) Les spires opposées du bobinage de l'enveloppe sont tangentielles à la section découverte à une extrémité, tandis qu'elles' sont tangentielles à l'ouverture à l'autre extrémité, ces spires étant aussi superposées autour de la section découverte d'une des extrémités et entourant étroite- ment l'ouverture à l'autre extrémité. d) Le corps et l'enveloppe sont formés d'un brin de ficelle ininterrompu.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  "PERF.ECTIOIDlE1 \ l # NTS AUX PELOTES DE FI CELLE @ This invention relates to balls of twine of the kind used in binders for harvesting and tying sheaves of cereals. a wrap which is intended to prevent the ball from sagging and the string from tangling as the ball unwinds.



  A wrapped ball of twine of this general type is described in prior U.S. Patent No. 1,340,254, May 18, 1920.



   The purpose of covering or wrapping the ball as described in this patent was to obtain a ball of twine containing the maximum amount of twine in a given volume and in a form.

 <Desc / Clms Page number 2>

 such that the ball resists lateral forces which tend to cause longitudinal bulge during handling, transport and sagging of the ball in the final phase of its unwinding, thus preventing entanglement and entanglement.

   The ball of twine comprises a main cylindrical coppa comprising the well known "universal" type of winding, this body being provided with flat ends wound around the spindle of a "universal" winder, the envelope of this ball. preferably being constituted by an extension of the same strand of string, this extension being however wound longitudinally around the ball in a direction forming a small angle with the longitudinal axial hollow opening of the ball, which opening remains after removal of the ball from the ball black bobia brooch.

   When wrapping the ball in this way, its extremely flat faces are also covered, which is advantageous in that this prevents the body of the ball from bulging at the ends, or from stretching out, when the balls are stacked or roughly handled in transport. In the ball of the prior patent, an uncovered circular section concentric with the axial opening and larger than the opening was left at each end of the finished ball, one of these uncovered sections being larger than the other. Because of this construction, the angle between the turns of twine forming the envelope with the longitudinal axis of the ball, the axis passing through the opening of this ball, was relatively large.

   Because of this relatively large angle, the turns of the envelope tended to fall or slip off the ball during handling.



   The wrapped ball according to the present invention is intended to overcome this tendency to fall or slip.

 <Desc / Clms Page number 3>

 ment of the turns of the envelope, which is obtained by arranging the turns constituting the envelope at an acute angle relative to 1 * axis of the ball.



   By providing these exposed sections of different diameters, the balls easily fit into each other when stacked end to end for transport. In this way, the cubic space occupied is reduced to a minimum. This interlocking of the balls into each other is achieved with the same advantage in the ball forming the subject of the present invention. The turns of the envelope are wound so as to form with the axis of the ball the minimum angle compatible with the possibility of fitting the balls into each other.



   As is well known to those skilled in the art, the ball of twine has an internal free end which is located freely in the axial opening, this end being connected to the binding mechanism of the binder so that the twine is first released from the center of the ball to be unwound from the opening to the outside. Growers are prone to make mistakes and pull this free inner end of the twine out of the opening by the wrong end of the ball, in which case the binder is forced to pull the twine from the ball in antagonism to the twist of the strand. instead of pulling it in the direction of that twist, and this error is frequently another cause of twine tangling and tangling.

   It goes without saying that this error can be made both in the case of wrapped balls and in the case of non-wrapped balls and, in the ball wrapped according to the invention, it is proposed to arrange the envelope in such a way. that the end of the ball by which to perform the removal of the twine is indicated and, in fact, so that, regardless of this indication, it is neither convenient nor natural to perform the removal of the twine incorrectly;

   which is achieved by making the ex

 <Desc / Clms Page number 4>

 free internal end of the strand which is in the opening is difficult to access by the wrong end of the ball, the whole in order to properly remove the string and to avoid the annoying delays experienced during the work by following this frequent false maneuver.



   The binders are provided with a box of twine which is intended to receive two or more balls, these being suitably placed in the box one above the other and end to end, so that the ball is higher delivers the twine requested by the binder until it is exhausted, the unwinding of the next ball then starting automatically. This way of successively using the balls is achieved by initially reattaching the outer end of the upper ball to the inner end of the ball placed directly below.



  This way of proceeding is the source of further problems, as especially in the case of unwrapped balls two adjacent balls are prone to tangling before the top ball has been completely used up. This happens because the twine which unwinds from the inside of the upper ball moves up and down in the opening of the ball under the influence of the binder's intermittent twine demands, and the loose end often descends into the ball. opening of the ball below where, due to the presence of loose fibers in the twisted strand, it collects the strand of the lower ball and begins to pull on this strand to unwind the lower ball before the upper ball. more has been exhausted.



   Another object of the invention is to overcome this difficulty by forming the casing in such a way that it is practically impossible for the adjacent balls arranged in the twine box of the binder to become entangled or entangled.



   The invention also aims to provide the

 <Desc / Clms Page number 5>

 balls of twine of this kind have an improved wrapper which continues to stand after the universal winding of the ball has been removed.



   All these advantageous results are obtained briefly by the arrangement of a ball of twine provided with an envelope, the turns of which are wound at the minimum acute angle produced, which results from the fact that, at the lower end of the ball, the envelope is extended to the edge of the axial opening of the ball, so that the strands going from this edge to the diametrically opposite part of the edge of the envelope part located at the upper end of the ball, which edge is spaced from the opening, become almost parallel to the vertical axis of the ball.



   The accompanying drawings show, by way of example, one embodiment of the ball according to the invention.



   Fig. 1 is a side view of two balls stacked on top of each other as they are inside the twine box of a binder, part of the envelope of each ball being removed and the lower ball being partially cut to show the universal center winding and axial openings.



     Fig.2 is a side view of the ball of twine according to the invention, this figure showing the winding angle of the strand of which the envelope is formed.



     Fig. 3 is a perspective view showing the envelope after the center of the ball universal winding body and part of the envelope have been unwound from the center of the ball.



   Fig.4 is a bottom view of the ball.



   Fig.S is a top view of the same ball.



   The winding of the internal part or body of the ball shown is of the well known and commonly applied "universal" type, so that it is not necessary to describe it.

 <Desc / Clms Page number 6>

 re in detail. Suffice it to say that this internal coil is tight and compact and contains the maximum amount of twine for the space occupied.



   As is known, the main winding is formed on an axis with the aid of helical turns of twine which extend alternately in one direction and in the opposite direction with respect to the length of the ball. The drawings show a main body or winding 10 and, when the winding of this part is completed, there necessarily remain protrusions 11 which constitute the outer turns of the twine strand, and these protrusions have been found to be the source. some of the trouble resulting from entanglement and sagging.

   In order to support these external turns and also to prevent the deformation of the ends or the longitudinal bulging of the ball by the effect of lateral pressures resulting from careless handling, etc., an external mesh winding is provided. open or wrapping winding 12 which is preferably the uninterrupted continuation of the strand of which the main winding 10 is formed, said wrapping being wrapped tightly around the cylindrical body of the inner coil 10 and, as shown, preferably being perforated in shape. .



   When removing the finished ball from the spindle of the baler, there remains in the ball an axial opening or cavity 13 of substantially constant diameter and, as shown in Figs. 1 and 5, the free end 14 can be seen. of the strand which constitutes the beginning of the ball, this free end being disposed freely in the cavity, from which it can be extracted from the suitable end of the ball, as will emerge from what follows, to begin to unwind the ball, it being understood that the ball is unwound from the opening towards the outside, so that the winding of the envelope remains until the end, as seen in fig. 3 .

   The end walls of the cylindrical body 10 are flat as seen at 13

 <Desc / Clms Page number 7>

 (fig.l), and the turns of the winding of the casing fit tightly against said flat ends, however leaving at the top of the ball an uncovered circular section.
15. At the opposite or lower end of the ball, the envelope extends to the opening 13 (fig. 4), to the right of this opening. It should be noted that the turns which form the envelope at the ends are arranged opposite and tangentially to the opening of the ball.



   In the ball which is the subject of the aforementioned patent, the two ends had an uncovered section. It was therefore necessary, in forming the envelope, to cause the twine turns to make a relatively large angle with the axis of the ball, which axis passes longitudinally through the opening, and it as a result, the turns of the casing fell or slipped frequently. In the ball according to the invention, it will be noted that, at the lower end of the ball, the envelope extends to the edges of the axial opening, which allows the turns of the envelope to be wound on a line which makes a smaller angle with the axis of the ball.

   In other words, the angle which forms the axis AB of the lopelote (fig. 2) with a line CD passing through a turn of the casing is approximately at most 20, which is sufficient to overcome the tendency of the turns of the casing to fall or slip. It goes without saying that this envelope winding will exert a bracing action allowing the ends of the envelope to exert on the flat ends of the ball forces directed inward and overcoming any tendency of said ends to bulge in the longitudinal direction.



   It will be noted that, in the formation of the envelope, the twine is superimposed and forms an extra thickness or annular rib 16 at the top of the ball and a similar rib 17 at the lower part. The end which is provided with the section

 <Desc / Clms Page number 8>

 uncovered is the upper end of the ball and there can be no confusion in this regard since the present ball has only one end which is partially uncovered, while in the patented ball above, the two ends presented an uncovered section.



  Thus, that of the ends of the present ball, one section of which is uncovered, clearly indicates to the user, once he knows it, that it constitutes the upper side of the ball and that it is therefore necessary, pull the free end 14 of the string out of this end. Likewise, due to the ribbed portion 17 tightly surrounding the opening at the bottom of the ball, it is quite obvious that it would be neither convenient nor natural to remove the piece of string 14. by this end of the ball.

   In addition, when placing the balls according to the invention end to end in a twine box of a binder or in packing boxes, it goes without saying that the adjacent balls can be arranged so as to fit together into each other by engaging the small lower end and the bead 17 of an upper ball with the larger upper bead 16 of a lower ball (fig.l).



     Fig. 1 shows how to stack and tie the balls together in a twine box, the box not being shown. The free end 14 of the upper pad comes out of the opening, as explained previously. The external free end indicated at 18 in figs. 1 and 4, which completes the envelope of the ball, is attached, as can be seen at 19, to the free end 14 of the lower ball, and it is thus seen that when the upper ball is exhausted, the one placed below comes into service immediately.



   In the case of uncovered balls, a serious difficulty is experienced when several balls are thus linked together. The demand and traction exerted by the

 <Desc / Clms Page number 9>

 the binding mechanism of the binder on the free end 14 are obviously intermittent and as a result said end sometimes bends in the form of a loop which goes up and down in the opening of the ball. This loop is very prone to also descend into the opening of the ball below and, owing to the multitude of free fibrils in the strand, the twine engages and intertwines with the analogous fibers of the free end. 14 of said ball placed below, which has the result of starting the unwinding of this ball before the upper ball has been completely unwound.

   Under these conditions, it only takes a moment to create a tangle, which is obviously very annoying and regrettable. A very important advantage obtained by using the present ball is that this difficulty is completely overcome due to the fact that the lower part of the balls is completely covered except for the opening. Experience has shown that the end 14 will not descend into the opening of the ball which is located below because of the presence of the ribbed or extra thick part 17 which acts as a stopper and prevents this descent. in the lower ball.

   It should be noted here that the strand of twine is covered with protruding free fibril- les and that, due to the large number of strands of which the bead 17 is composed, these free fibrils are also multiplied, their whole behaving at the same time. way of a stopper to better prevent the free end 14 from descending into the opening of the lower pad.



   Another feature of the present ball is the ability of the wrap to stand up to the end even when the entire interior of the ball is removed, without sagging and tangling. In this regard, attention will be drawn to fig.5. This figure shows part of the envelope remaining after most of the pe-

 <Desc / Clms Page number 10>

 lot has been rolled out. Of course, it should be remembered that the cylindrical twine box, not shown, helps the envelope to support itself in the manner shown.

   In this figure, it can be seen that an arch or bracing effect is obtained using the opposite and twisted sides of each turn, this effect being exerted outwards and upwards from 'a lower point 20 which behaves like a hinge and where the envelope passes flush with the opening of the ball. Thus, as the envelope unwinds, the lower parts of the turns, in the area of the hinge 20, successively support the upper parts forming the upper side or ceiling of the empty envelope, which prevents effective cements the sag of said ceiling and ensures the unwinding of all the string of the envelope without producing tangling.



   It emerges from the foregoing description that an improved wrapped ball is obtained which achieves all of the intended stops and has a large number of advantages which are desperate by reason of the many practical difficulties experienced to date in balls of twine. current
summary
A ball of twine comprising a main body or winding with an axial opening passing right through this body and a casing winding which, at one of the ends of the ball, is formed so as to leave a uncovered section surrounding the cover and which, at the other end, extends to the edges of the said opening, this ball being further characterized by the following points, together or separately:

   a) The main body or winding is cylindrical

 <Desc / Clms Page number 11>

 and provided with flat ends, the opening passing through this body axially, and the winding of the casing being perforated or with open mesh and covering one of the ends of the ball to the right of the opening, while it leaves a section discovery at the other end. b) The turns of the winding of the casing are superimposed on one of the ends to form a bead closely surrounding the opening.

   c) The opposite turns of the winding of the casing are tangential to the exposed section at one end, while they are tangential to the opening at the other end, these turns also being superimposed around the exposed section of one end and closely surrounding the opening at the other end. d) The body and the casing are formed from an unbroken strand of string.


    
BE333421D BE333421A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE333421A true BE333421A (en)

Family

ID=12186

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE333421D BE333421A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE333421A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2197083A1 (en) Variable volume bottle
WO2007077003A1 (en) Improved bag valve
FR2532619A1 (en) PROCESS FOR PREPARING PACKETS OF PRINTED ARTICLES ARRIVING INTO AN OVERLAPPING ARRANGEMENT AND READY FOR SHIPMENT
EP1688369A1 (en) Box and method of dispatching a cable reel
BE1001763A3 (en) METHOD AND TUBE FOR YARN DYEING FOR UNIFORM COMPRESSION OF YARN.
BE1011520A3 (en) Bobineau.
BE333421A (en)
FR2939781A1 (en) REINFORCEMENT FOR WIRE COIL FOR ADDITION OF SUBSTANCES IN A LIQUID METAL BATH.
FR2461663A3 (en) SOLID STATE GLUE WIRE COIL STRUCTURE AND SUPPORT DEVICE FOR SHAPING AND PRUNING THESE COILS
FR2646868A3 (en) Tubular formwork made of paper wound in several layers
EP0159953A2 (en) Method and machine for tying rotobales
BE360935A (en)
EP2614200B1 (en) Folding item with hoop structure
EP0041909A1 (en) Packaging material for storing filamentary material in coil form
FR2880335A1 (en) Strap winding device for truck, has support with two branches, spaced for width of strap, including axle bearings, winding axle with longitudinal slit receiving end of strap, and handle associated to one branch near one axle bearing
FR2662431A1 (en) Reel of wire, string, rope or the like, which unwinds from the inside
BE1001143A5 (en) METHOD FOR PROCESSING TEXTILE threadlike.
BE1004035A5 (en) Packed product and method and apparatus for packaging it.
FR3108829A1 (en) SET Collar-leash Integrated retractor
BE653065A (en)
EP0055195A1 (en) Handling hook for coils
FR2790462A1 (en) Internally unwinding welding wire coil is wound around central axis with axially close wound turns divided into radial layers of turns
BE550622A (en)
BE571091A (en)
EP2230194A1 (en) Packaging for a plurality of coils of feedwire