BE332801A - - Google Patents

Info

Publication number
BE332801A
BE332801A BE332801DA BE332801A BE 332801 A BE332801 A BE 332801A BE 332801D A BE332801D A BE 332801DA BE 332801 A BE332801 A BE 332801A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shock absorber
rod
cone
bosses
nut
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE332801A publication Critical patent/BE332801A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16FSPRINGS; SHOCK-ABSORBERS; MEANS FOR DAMPING VIBRATION
    • F16F7/00Vibration-dampers; Shock-absorbers
    • F16F7/02Vibration-dampers; Shock-absorbers with relatively-rotatable friction surfaces that are pressed together

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "   AMORTISSEUR   DE CHOCS   "   
La présente invention a pour objet un amortisseur de chocs perfectionné, qui peut être employé dans les automobiles. 



   Le but de cet amortisseur est de soulager les ressorts des automobiles, de régler automatiquement leur travail normal, ainsi que d'éviter les réactions brutales. 



   L'amortisseur conforme à l'invention permet un freinage immédiat et progressif dans les deux sens, tout en laissant aux ressorts leur,souplesse utile. 



   L'appareil est constitué par la combinaison de deux surfaces frottantes solidaires respectivement de deux bras de l'amortisseur maintenues serrées 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'une contre l'autre par une tige sur laquelle se visse un écrou avec un dispositif qui tend à déplacer la tige dans le sens de serrage des surfaces lorsque les bran- ches de l'amortiwseur s'ouvrent ou se ferment à partir de leur position de repos. 



   L'appareil est constitue par des pièces faites en métalu convenablement choisies dont la lubrifica- tion est parfaitement assurée et son usure est- prati-   quement   nulle. En   plus,son   réglage est d'une simplicité considérable, puisque le rattrapage du jeu et le ré-   glage   de l'ensemble se fait au moyen du serrage d'un simple écrou. 



   L'invention sera maintenant décrite d'une façon plus détaillée en se reportant aux dessins annexés. qui représentent, à titre d'exemple, un amortisseur cons- truit suivant   l'invention.   



   Sur ces dessins : 
La figure 1 est une coupe faite suivant l'axe longitudinal de l'appareil. 



   La figure 2 est une vue en élévation d'une partie de l'appareil, et notamment, du dispositif de réglage de l'amortisseur, 
La figure 3 est une   vue,partie   en coupe,partie en élévation,d'une partie de   l'appareil   et, notamment, des cônes de friction. 



   La figure 4 représente des branches, et 
La figure 5 est un mode de réalisation d'une des pièces. 



   Une pièce métallique 4 (en acier cimanté, par exemple) forme à 1' extérieur un   cane     mate   ,a un six pans fraisé b et une partie cylindrique   n,filetée,   A l'intérieur, la pièce 4 présente un cône femelle d et une partie cylindrique m'. 



   Le six pans b est destiné à recevoir une branche 1 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 serrée sur la pièce 4 au moyen d'une sorte de chapeau 11 fileté extérieurement et vissé sur la partie cylindrique m' de façon à former éerou. La pièce 4 pénètre à l'in- térieur d'une pièce métallique 3 (faite par exemple en bronze phosphoreux) dont la partie intérieure forme un cône femelle de même inclinaison que le cône mâle de la pièce 4. La pièce 3 porte à l'extérieur une partie cy- lindrique k, un six pane fraisé c et une partie cylin- drique de plus faible diamètre 1. Le six   pans.1   est destiné à recevoir la seconde branche 12 serrée pur la pièce 3 au moyen d'un écrou 12 qui se visse sur la partie cylindrique 1,filetée cet effet, L'écrou 12 a la forme d'un anneau circulaire.

   La partie cylindri- 
 EMI3.1 
 que k porte dans sa paroi un orifice destiné à re- cevoir le graisseur. La tranche de la pièce 3 est plane et porte deux bossages 16, dont le rôle sera ex-   plique   par la suite. 



   Les deux pièces   4   et 3 sont montées sur une pièce 5 (faite par exemple en acier) qui est pleine et pré- sente à l'extérieur l'aspect suivant : une partie cy- lindrique 6 est continuée par un cône de même   incli-   naison que le cône femelle de la pièce 4. Ensuite vient un six pans fraisé 7, destiné à recevoir une pièce 18 (en acier cémenté, par exemple) qui pourra coulisser sur lui. A la suite du six pans rient une longue partie cylindrique filetée 8. Pour empêcher   @   la pièce 5 de tourner par rapport à la pièce 4, cette dernière porte dans sa partie cylindrique m'un ergot 9 qui s'engage dans une mortaise 10 pratiquée dans la pièce 5.

   Cet engagement par mortaise et ergot tout en empêchant le mouvement de rotation des pièces 4 et 5 l'une par rapport à l'autre, laisse à ces deux pièces la liberté de se déplacer l'une par rapport à l'autre longitudinalement. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Une rondelle élastique 17 en métal convenablement choisi (qui pourrait être de la tôle d'acier) est des- tinée à être placée entre la pièce 3 et la pièce 18. 



  Elle est enfilée sur la partie filetée 8 de la pièce 5 qui traverse aussi bien la pièce 3 que la rondelle. 



  La pièce 18, dont on a   déjà   parlé, a la forme d'une rondelle non élastique, assez forte, et porte à sa face inférieure deux cames 19. Ces cames pourraient être remplacées par des billes serties, des rouleaux, etc... 



  Un mode de réalisation de la pièce munie des billes sertie est représenté sur la figure 5. La pièce 18 est placée au-dessus de la rondelle 17, la partie file- tée 8 passant par son milieu. De cette manière la rondelle 17 se trouve serrée entre la partie supérieure de la pièce 3, qui porte, comme on l'a déjà dit, deux bossages, et la pièce 18 qui est munie,de deux cames, L'ouverture centrale de la rondelle 17 est assez grande pour permettre à la rondelle de descendre sur le six pans de la pièce 5.

   L'ouverture centrale de la pièce 18 a la forme d'un six pans de dimensions légèrement supérieures aux six pans de la pièce 5, de sorte que, en plaçant au-dessus de la pièce 18 ou écrou 13 (qui porte un logement v pour   ici   assurer le serrage), et en serrant cet écrou, on engage la rondelle 17 et la pièce 18 sur le six pans   7.   



   L'ensemble ainsi constitué est complété par une 
 EMI4.1 
 botte cylindrique 15 (en aluminium par exemple) qu'on place au-dessus des pièces 17, 18 et 13 où on la fixe par un contre-écrou goupille 14. Cette botte protège contre la poussière et maintient le graissage. Le cône de la pièce 4 peut être fondu   suivant   deux plans perpendiculaires verticaux pour avoir plus d'élasticité. 



   Le montage de l'appareil se fait de la façon sui- vante : 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
On place d'abord la pièce 5 dans la pièce 4, en faisant pénétrer   l'ergot,9   dans la mortaise 10, le cône mâle de la pièce 5 portant contre le cône femelle cor-   respondant   d, de la pièce 4. 



   Cet ensemble est ensuite placé lui-même dans la pièce 3, le cône mâle de la pièce 4 portant sur le cône femelle correspondant de la pièce 3, la partie filetée 8 et le six   pans 7   passant par l'ouverture centrale des pièces 4 et 3. 



   On enfile ensuite la rondelle 17 sur le six pans 7 de la pièce 5; la pièce 18 rient au-dessus de la ron- delle 17 et est convenablement placée sur le six pans 7. 



   On assure le serrage de 1*ensemble par l'écrou 13, qui servira ensuite pour le réglage de   l'amortisseur.   



  On fixe les branches 1 et la sur les six pans corres- pendante et on en assure le bloquage par les écrous 11 et 12, 
On peut, si on le désire, rendre les branches 1 et   la   solidaires respectivement des pièces 4 et 3 par tous autres moyens, 
L'extrémité de la branche 1 peut être fixée au châssis au moyen d'uhe pièce portant un axe, et l'ex- trémité de la branche la peut être fixée au ressort avant ou au pont arrière au moyen d'une pièce appropriée portant également un axe, 
Une fois les branches 1 et la, convenablement fixées en forme de V, la pointe du V étant constituée par l'a- mortisseur décrit, la pièce 18 doit être orientée de telle sorte que les cames 19 se trouvent à angle droit par rapport aux bossages 16 de la pièce 3. 



   On peut alors assurer le réglage définitif, c'est- à-dire le serrage   (freinage) convenable,   au moyen de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 l'écrou 13. On place ensuite la boite 15, qu'on bloque par le contre-écrou 14. 



   Il est nécessaire, pour assurer un graissage parfait, 
 EMI6.1 
 d'envoyer de la graisse ou l'huile sous pression par le graisseur placé en 20 
Le fonctionnement de l'amortisseur précité est le suivant : 
A chaque mouvement des branches du V, aussi bien dans le sens de l'ouverture (coup de raquette) que dans le sens de fermeture (travail à l'écrasement des ressorts) les cames de la pièce   18   se déplacent vers les bossages 16 pra- tiqués sur la face de la pièce 3; la rondelle élastique   17   est donc progressivement bandée lors de ces mouvements. 



   La pièce la pouvant coulisser sur le dix pans 7, est solidaire, au point de vue de la rotation, de la pièce 5 qui est elle-même, grâce à l'engagement par ergot et mortaise, solidaire du même point de vue de la pièce conique exten- sible 4. Par conséquent lorsque la pièce la quitte sa po- sition de repos et que les cames 19 se rapprochent des bossages 16, la rondelle 17 tend à fléchir légèrement. 



  Cette rondelle ayant une rigidité assez grande obligera toutefois les cames 19 à l'écarter des bossages 16 dans un sens parallèle à l'axe de   l'appareil,,Ceci   a pour effet d'écarter la   pièce 13   de la pièce, 3, Grâce à l'appui de la pièce 18 contre l'écrou 13 la tige filetée 8 sera entraînée dans ce mouvement et par suite le cône mâle de la pièce 5 viendra serrer plus énergiquement le cône femelle de la pièce   3, et   plus l'amplitude du mouvement des ressorts (dans les deux sens) sera grande, plus le freinage sera progressivement et automatiquement puissant, grâce au serrage plus efficace du cane de la pièce 5 contre le cône de la pièce 3, Ce frei- nage est aussi accentué par le travail de   déformation   de la pièce 18. 



  La fabrication des branches 1 et la doit être telle 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 qu'elles résistent à la rupture (à la torsion) et don- nent à l'ensemble une élasticité suffisante. 



   Dans ce but, une pièce rigide métallique A peut être rendue solidaire de la pièce 3 ou de la pièce 4 au moyen d'un montage sur un six pans avec écrou de serrage, ainsi qu'on l'a dit plus   haut,   ou par tout autre moyen. 



   Cette pièce est percée d'un certain nombre de lo- gements   2,   destinés à recevoir des fils d'acier 3. 



   Ces fils peuvent être maintenus dans leur logement par sertissage (la   tête ±   ayant été au préalable légère- ment refoulée) et ensuite par brasage, 
Ces fils   d' acier   2 dont le nombre, le diamètre et la qualité d'acier doivent être convenablement étudiés, seront fixés par leur extrémité libre dans une pièce ri-   @   B . Cette pièce B, métallique et rigide, est percée des trous destinés ; recevoir les file d'acier 2, ces fils pouvant être fixés dans la pièce B de la même manière que   Mans   la pièce A . 



   Cette pièce B sera baguée en C pour permettre son mon - tage sur un   axe .   



   Il doit être entendu que l'invention n'est pas limitée au dispositif qui a, été décrit et qu'on pourrait notamment modifier le mode de montage des diverses piècee sans sortir de l'esprit de l'invention, pourvu que l'appareil présente toujours uncône mâle et un cône femelle ou bien deux dis - 
 EMI7.1 
 ques de friction serrés l'un contre 1*'autre par un écrou J&44 sur lequel s'appuie une plaque qui tendà déplacer 1'écrou 1/ à son axe dans le sens du serrage de deux pièces de friction lorsque les branches de l'amortisseur   s'ou-   vrent ou se ferment à partir de leur position moyenne.   



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "SHOCK ABSORBER"
The present invention relates to an improved shock absorber which can be used in automobiles.



   The purpose of this shock absorber is to relieve the springs of automobiles, automatically adjust their normal work, as well as to prevent sudden reactions.



   The shock absorber according to the invention allows immediate and progressive braking in both directions, while leaving the springs their useful flexibility.



   The device is formed by the combination of two friction surfaces secured respectively to two arms of the shock absorber held tight

 <Desc / Clms Page number 2>

 one against the other by a rod onto which a nut is screwed with a device which tends to move the rod in the direction of tightening of the surfaces when the branches of the shock absorber open or close from their resting position.



   The apparatus consists of parts made of suitably chosen metal, the lubrication of which is perfectly assured and its wear practically nil. In addition, its adjustment is extremely simple, since the play is taken up and the assembly is adjusted by tightening a simple nut.



   The invention will now be described in more detail with reference to the accompanying drawings. which represent, by way of example, a shock absorber constructed according to the invention.



   On these drawings:
Figure 1 is a section taken along the longitudinal axis of the device.



   FIG. 2 is an elevational view of part of the apparatus, and in particular of the damper adjusting device,
FIG. 3 is a view, partly in section, partly in elevation, of a part of the apparatus and, in particular, of the friction cones.



   Figure 4 shows branches, and
FIG. 5 is an embodiment of one of the parts.



   A metal part 4 (cemented steel, for example) forms on the outside a mat cane, has a countersunk hexagon b and a cylindrical part n, threaded. Inside, the part 4 has a female cone d and a cylindrical part m '.



   The hexagon b is intended to receive a branch 1

 <Desc / Clms Page number 3>

 tightened on part 4 by means of a kind of cap 11 threaded externally and screwed on the cylindrical part m 'so as to form éerou. Part 4 penetrates inside a metal part 3 (made for example of phosphor bronze), the inner part of which forms a female cone with the same inclination as the male cone of part 4. Part 3 bears the 'outside a cylindrical part k, a countersunk six bolt c and a cylindrical part of smaller diameter 1. The hexagon. 1 is intended to receive the second branch 12 tightened to part 3 by means of a nut 12 which screws onto the cylindrical part 1, threaded for this purpose, The nut 12 has the shape of a circular ring.

   The cylindrical part
 EMI3.1
 that k carries in its wall an orifice intended to receive the lubricator. The edge of part 3 is flat and bears two bosses 16, the role of which will be explained later.



   The two parts 4 and 3 are mounted on a part 5 (made for example of steel) which is solid and has the following appearance on the outside: a cylindrical part 6 is continued by a cone of the same inclination. only the female cone of the part 4. Then comes a countersunk hexagon 7, intended to receive a part 18 (made of case-hardened steel, for example) which can slide on it. Following the hexagon is a long threaded cylindrical part 8. To prevent @ the part 5 from rotating relative to the part 4, the latter carries in its cylindrical part a lug 9 which engages in a mortise 10 made. in room 5.

   This engagement by mortise and lug while preventing the rotational movement of parts 4 and 5 relative to each other, leaves these two parts free to move relative to each other longitudinally.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   An elastic washer 17 of suitably chosen metal (which could be sheet steel) is intended to be placed between part 3 and part 18.



  It is threaded onto the threaded part 8 of the part 5 which passes through both the part 3 and the washer.



  The part 18, which we have already mentioned, has the shape of a non-elastic washer, strong enough, and has two cams on its underside 19. These cams could be replaced by crimped balls, rollers, etc ...



  An embodiment of the part provided with the crimped balls is shown in FIG. 5. The part 18 is placed above the washer 17, the threaded part 8 passing through its middle. In this way the washer 17 is clamped between the upper part of the part 3, which carries, as we have already said, two bosses, and the part 18 which is provided with two cams, The central opening of the washer 17 is large enough to allow the washer to descend onto the hexagon of part 5.

   The central opening of part 18 has the shape of a hexagon with dimensions slightly larger than the hexagon of part 5, so that, by placing above part 18 or nut 13 (which carries a housing v here to ensure tightening), and by tightening this nut, the washer 17 and the part 18 are engaged on the hexagon 7.



   The assembly thus constituted is completed by a
 EMI4.1
 cylindrical boot 15 (aluminum for example) which is placed above the parts 17, 18 and 13 where it is fixed by a pin lock nut 14. This boot protects against dust and maintains lubrication. The cone of part 4 can be melted along two perpendicular vertical planes to have more elasticity.



   The device is assembled as follows:

 <Desc / Clms Page number 5>

 
Part 5 is first placed in part 4, by making the lug 9 penetrate into the mortise 10, the male cone of part 5 bearing against the corresponding female cone d of part 4.



   This assembly is then placed itself in part 3, the male cone of part 4 bearing on the corresponding female cone of part 3, the threaded part 8 and the hexagon 7 passing through the central opening of parts 4 and 3.



   The washer 17 is then threaded onto the hexagon 7 of part 5; the part 18 laughs above the washer 17 and is suitably placed on the hexagon 7.



   One ensures the tightening of 1 * together by the nut 13, which will then be used for the adjustment of the damper.



  The branches 1 and 1 are fixed on the corresponding hexagon and locked by nuts 11 and 12,
We can, if desired, make the branches 1 and the integral parts 4 and 3 respectively by any other means,
The end of the branch 1 can be fixed to the frame by means of a part carrying an axis, and the end of the branch 1a can be fixed to the front spring or to the rear axle by means of a suitable part carrying a pin. also an axis,
Once the branches 1 and 1a, suitably fixed in the form of a V, the point of the V being constituted by the mortiser described, the part 18 must be oriented such that the cams 19 are at right angles to the bosses 16 of part 3.



   It is then possible to ensure the final adjustment, that is to say the appropriate tightening (braking), by means of

 <Desc / Clms Page number 6>

 nut 13. Next, box 15 is placed, which is blocked by lock nut 14.



   To ensure perfect lubrication, it is necessary
 EMI6.1
 send grease or oil under pressure through the lubricator placed at 20
The operation of the aforementioned shock absorber is as follows:
With each movement of the branches of the V, both in the direction of opening (stroke of the racket) and in the direction of closure (work to crush the springs) the cams of part 18 move towards the bosses 16 pra - ticked on the face of part 3; the elastic washer 17 is therefore gradually bandaged during these movements.



   The part which can slide on the ten sides 7, is secured, from the point of view of rotation, to the part 5 which is itself, thanks to the engagement by lug and mortise, secured from the same point of view of the expandable conical part 4. Consequently, when the part leaves its resting position and the cams 19 approach the bosses 16, the washer 17 tends to flex slightly.



  This washer having a fairly high rigidity will however force the cams 19 to move it away from the bosses 16 in a direction parallel to the axis of the device ,, This has the effect of moving the part 13 away from the part, 3, Thanks to in support of the part 18 against the nut 13, the threaded rod 8 will be driven in this movement and consequently the male cone of part 5 will come to tighten the female cone of part 3 more forcefully, and the greater the amplitude of the movement of the springs (in both directions) will be great, the more the braking will be progressively and automatically powerful, thanks to the more efficient clamping of the cane of part 5 against the cone of part 3, This braking is also accentuated by the work deformation of the part 18.



  The manufacture of branches 1 and the must be such

 <Desc / Clms Page number 7>

 that they resist breaking (torsion) and give the assembly sufficient elasticity.



   For this purpose, a rigid metallic part A can be made integral with part 3 or part 4 by means of a mounting on a hexagon with a tightening nut, as was said above, or by any other way.



   This part is pierced with a number of housings 2, intended to receive steel wires 3.



   These wires can be held in their housing by crimping (the head ± having been slightly pushed back beforehand) and then by brazing,
These steel wires 2, the number, diameter and quality of steel of which must be suitably studied, will be fixed by their free end in a ri- @ B part. This piece B, metallic and rigid, is pierced with the intended holes; receive the steel line 2, these wires can be fixed in part B in the same way as in part A.



   This part B will be ringed at C to allow it to be mounted on an axis.



   It should be understood that the invention is not limited to the device which has been described and that one could in particular modify the mode of assembly of the various parts without departing from the spirit of the invention, provided that the device always has a male cone and a female cone or two dis -
 EMI7.1
 friction ques tightened against one another by a nut J & 44 on which rests a plate which tends to move the nut 1 / at its axis in the direction of the tightening of two friction pieces when the branches of the shock absorbers open or close from their middle position.


    

Claims (1)

RESUME EMI7.2 llnwehInr.pwrW ltlrr L'invention a pour objet : 1 - Un amortisseur de chocs réglant automatiquement <Desc/Clms Page number 8> le travail des ressorts et évitant des réactions brutales, cet amortisseur étant caractérise par la combinaison de deux surfaces frottantes solidaires respectivement de deux bras de l'amortisseur maintenues serrées luune contre l'autre par une tige sur laquelle se visse un écrou avec un dispositif qui tend à déplacer la tige dans le sens du serrage des surfaces lorsque les branches de l' amortisseur s'ouvrent ou se ferment à partie de leur po- sition de repos, 2 - Un mode de réalisation de l'appareil précité dans lequel les deux surfaces frottantes appartiennent à deux pièces enfilées sur la tige précitée, ABSTRACT EMI7.2 llnwehInr.pwrW ltlrr The subject of the invention is: 1 - A shock absorber automatically adjusting <Desc / Clms Page number 8> the work of the springs and avoiding sudden reactions, this shock absorber being characterized by the combination of two friction surfaces secured respectively to two arms of the shock absorber held tight against each other by a rod onto which a nut is screwed with a device which tends to move the rod in the direction of tightening the surfaces when the branches of the shock absorber open or close from their rest position, 2 - An embodiment of the aforementioned apparatus in which the two rubbing surfaces belong to two parts threaded onto the aforementioned rod, cette tige étant rendue solidaire de l'une des pièces tandis que l'autre peut coulisser et tourner librement sur elle, le dispositif de serrage progressif étant constitué par la combinaison : (a) - De bossages placés sur la tranche de la pièce qti est folle sur l'axe, (b) - D'une plaque qui peut coulisser sans tourner sur la tige axiale et qui porte des cames agissantes en com- binaison avec les bossages précités, l'écrou de serrage prenant appui sur cette plaque. this rod being made integral with one of the parts while the other can slide and rotate freely on it, the progressive clamping device being formed by the combination: (a) - Bosses placed on the edge of the part qti is loose on the axis, (b) - A plate which can slide without turning on the axial rod and which carries cams acting in combination with the aforementioned bosses, the clamping nut resting on this plate. (c) - D'une rondelle élastique placée entre les bossages mentionnés en a et la plaque mentionnée en 1- 3 - Un dispositif de construction caractérisé par le fait .que ; Les deux surfaces de frottement affectant la forme de cônes, un cane creux étant interposé entre le cône mâle et le cône femelle de manière à former ressort, l'un des bras étant fixé à ce cône intermédiaire, tandis que l'autre bras est fixé au cône femelle. (c) - An elastic washer placed between the bosses mentioned in a and the plate mentioned in 1- 3 - A construction device characterized by the fact. That; The two friction surfaces affecting the shape of cones, a hollow rod being interposed between the male cone and the female cone so as to form a spring, one of the arms being fixed to this intermediate cone, while the other arm is fixed to the female cone. Des chapeaux convenablement disposés préservent le mécanisme de la poussière et permettent un graissage approprie. <Desc/Clms Page number 9> Properly placed caps keep the mechanism free from dust and allow proper lubrication. <Desc / Clms Page number 9> Un graisseur placé sur le cône femelle permet le EMI9.1 graissage sous pression.. A lubricator placed on the female cone allows EMI9.1 pressure lubrication. -,..1 ..." J ... "'...... - - -..,1 ""..... ,..... t ,,- .. t w ........ -... '" 1 -, . -, .. 1 ... "J ..." '...... - - - .., 1 "" ....., ..... t ,, - .. tw .. ...... -... '"1 -,. Les bras de l'amortisseur pour avoir une meilleure ..,.............1".. '0/' .......... "",.."", . ........- ""'- ..........., "'" "0#- ."." élasticité sont composés en partie en fils d'acier. The arms of the shock absorber to have a better .., ............. 1 ".. '0 /' .........." ", .." ",. ........-" "'- ...........,"' "" 0 # -. "." elasticity are composed partly of steel wires.
BE332801D BE332801A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE332801A true BE332801A (en)

Family

ID=11660

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE332801D BE332801A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE332801A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3472479B1 (en) Connecting rod with variable length for a turbomachine
EP2333909B1 (en) Connection assembly
BE332801A (en)
EP4008929B1 (en) Satellite assembly, epicyclic gearset provided with such an assembly and power transmission unit
WO1998026325A1 (en) Hinge device
FR2892443A1 (en) Articulation hinge for door leaf, has bush mounted with respect to axle or insert and whose height is adjusted using hollow hexagonal screw which is screwed in threaded hole formed at free upper end of bush
CH712854A1 (en) Pitcher and method of adjusting the position of a bolt in such a bolt carrier.
FR2973457A1 (en) DEVICE FOR ASSEMBLING AN ASSEMBLY SCREW WITH AN ELEMENT TO BE FIXED ON ANOTHER ELEMENT
FR2488954A1 (en) DEVICE FOR FIXING RODS OF RODS, AND METHOD FOR SETTING HEADS IN SUCH A DEVICE
FR2491170A2 (en) Caged nut for fixing to hollow surface - use metal cage of nominal U=section with legs curving in and returning inwardly square
WO2008068300A1 (en) Nut with a deformable collar
EP0129455A1 (en) Self-locking nut with captive washer, and an assembly using such a nut
FR3073021B1 (en) ASSEMBLY COMPRISING A PANEL AND A FIXING SYSTEM
FR3044333B1 (en) ANCHORING ELEMENT FOR FIXING VALVES
FR2850934A1 (en) PIVOT SLIDING AN ADJUSTABLE STEERING COLUMN OF A MOTOR VEHICLE
EP0307327A1 (en) Screwed connecting device between two elements affording adjustment of the distance between them
FR2743846A1 (en) Pivoting stator blade retaining case, made of anti-friction material
FR3036068A1 (en) HITCHING DEVICE FOR ATTACHING AN EXHAUST PACK TO THE BODY OF A MOTOR VEHICLE
EP0724107B1 (en) Clamping collar having quick acting adjustment means.
FR3069796A1 (en) CRUSHING HEAD COMPRISING AT LEAST ONE BALL AS A MEANS OF CRIMPING
FR2778953A1 (en) ARTICULATED FIXING ELEMENT WITH BALL JOINT
FR3056654A1 (en) DEVICE FOR ANCHORING THE END OF A SWIVEL ROD
BE480508A (en)
BE508562A (en)
BE482447A (en)