BE1012435A3 - Brush making machine. - Google Patents

Brush making machine. Download PDF

Info

Publication number
BE1012435A3
BE1012435A3 BE9700725A BE9700725A BE1012435A3 BE 1012435 A3 BE1012435 A3 BE 1012435A3 BE 9700725 A BE9700725 A BE 9700725A BE 9700725 A BE9700725 A BE 9700725A BE 1012435 A3 BE1012435 A3 BE 1012435A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
advancement
machine according
advancement unit
brushes
brush
Prior art date
Application number
BE9700725A
Other languages
French (fr)
Inventor
Walter Steinebrunner
Klaus Muschelknautz
Original Assignee
Zahoransky Anton Gmbh & Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Zahoransky Anton Gmbh & Co filed Critical Zahoransky Anton Gmbh & Co
Application granted granted Critical
Publication of BE1012435A3 publication Critical patent/BE1012435A3/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A46BRUSHWARE
    • A46DMANUFACTURE OF BRUSHES
    • A46D3/00Preparing, i.e. Manufacturing brush bodies
    • A46D3/04Machines for inserting or fixing bristles in bodies

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Manufacturing & Machinery (AREA)
  • Specific Conveyance Elements (AREA)

Abstract

Une machine de fabrication de brosses (1) présente une unité d'avancement (2) destinée à transporter des corps de brosses (5) préférentiellemnt des brosses. Ces derniers sont serrés dans des porte-pièces (4). De part et d'autre d'un revoi (15) de l'unité d'avancement préférentiellement conçue comme une bande de transport (3) sont disposés des dispositifs de positionnement rapide (7) auxquels sont adjoints des dispositifs de bourrage (6,6a). Au moyen de dispositifs de transfert (10,11), les corps de bropsses avec les porte-pièces peuvent être amenés aux dispositifs de positionnement rapide (7). Les brosses partiellement bourrés et préparées sont amenées sur l'autre côté de la bande de transport (3) à l'aide du dispositif de transfert (11) à nouveau à la bande de transport (3).A brush making machine (1) has a advancement unit (2) intended to transport brush bodies (5) preferably brushes. The latter are clamped in workpiece carriers (4). On either side of a reversion (15) of the advancement unit preferably designed as a conveyor belt (3) are arranged rapid positioning devices (7) to which are added tamping devices (6, 6a). By means of transfer devices (10,11), the bropsses bodies with the workpiece carriers can be brought to the quick positioning devices (7). The partially stuffed and prepared brushes are brought to the other side of the conveyor belt (3) using the transfer device (11) again to the conveyor belt (3).

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Machine de fabrication de brosses" L'invention concerne une machine de fabrication de brosses pourvue d'une unité d'avancement rotative destinée à transporter des corps de brosses respectivement des brosses, qui présente des porte-pièces destinés à serrer des corps de brosses et à laquelle sont adjoints un dispositif de bourrage avec une garnisseuse de même que, le cas échéant, d'autres stations d'usinage et similaires, dans la zone du dispositif de bourrage étant adjoint au dispositif d'avancement rotatif un dispositif de positionnement rapide pouvant être positionné par rapport à la garnisseuse pourvu de plusieurs porte-pièces situés à cet endroit et des dispositifs de transfert étant prévus entre le dispositif d'avancement et le dispositif de positionnement rapide pour les corps de brosses respectivement les brosses bourrées. 



  Des machines de fabrication de brosses sont déjà connues dans lesquelles les corps de brosses sont transmis par une unité d'avancement dans un dispositif de positionnement rapide et ramenés après bourrage à l'unité d'avancement. De plus en plus sont fabriquées des brosses, plus particulièrement des brosses à dents, qui à l'intérieur de leur ensemble de soies présentent des faisceaux de soies différents, par exemple en ce qui concerne la couleur, le matériau ou le nombre de fibres et ainsi leur épaisseur. Différentes couleurs et divers matériaux pour les faisceaux de soies peuvent être réalisés par l'intermédiaire de boîtiers pour soies pouvant être commutés dans le dispositif de bourrage ; un réglage coûteux du dispositif de bourrage est toujours nécessaire si l'on veut obtenir des faisceaux de soies d'épaisseur différente. 



  Le but de la présente invention consiste à développer une machine de fabrication de brosses du type mentionné ci-dessus avec laquelle peuvent être fabriquées rapidement des brosses et grâce à laquelle, en cas de besoin, peuvent aussi être fabriquées des brosses avec différents faisceaux de soies en une étape de travail continue. 



  Afin d'atteindre ce but est proposé que à l'unité d'avancement soient adjoints au moins deux dispositifs de bourrage pourvus d'un dispositif de positionnement rapide, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 que les porte-pièces soient connectés de manière amovible à l'unité d'avancement et que entre l'unité d'avancement et le dispositif de positionnement rapide soient prévus des dispositifs de transfert pourvus d'éléments de retenue destinés à transporter les porte-pièces avec des corps de brosses ou des brosses. 



  Avec une machine de fabrication de brosses de ce type, des brosses peuvent être fabriquées très rapidement en utilisant par exemple deux dispositifs de bourrage étant donné que les brosses peuvent être simultanément bourrées parallèlement côte à côte. 



  L'adjonction de dispositifs de positionnement rapide favorise encore considérablement l'invention étant donné qu'avec lesdits dispositifs peuvent être atteintes des vitesses de positionnement élevées. L'utilisation simultanée de garnisseuses différentes permet un procédé de fabrication continu de brosses avec des faisceaux de soies différents, plus particulièrement avec des faisceaux de soies d'épaisseur différente. 



  Chaque type de faisceau de soies est usiné séparément et amené ensuite à l'autre gamisseuse. Le déplacement des corps de brosses avec le porte-pièce maintenant ceux-ci présente des avantages quant à la précision et en cas de changement pour d'autres modèles de brosses. Lors du changement, la machine n'est pas modifiée et seuls les porte-pièces correspondants sont échangés, les connexions adaptées à l'unité d'avancement et aux dispositifs de positionnement rapide étant présentes pour les différents porte-pièces. Un changement peut être effectué rapidement et facilement. 



  Le dispositif de positionnement rapide présente préférentiellement un tambour rotatif et pouvant être positionné par rapport à la garnisseuse avec préférentiellement quatre porte-pièces décalés sur la circonférence. Lesdits dispositifs de positionnement rapide peuvent être tournés afin d'accueillir un corps de brosse à bourrer, de l'usiner ou de l'évacuer. Au cours du processus de bourrage, les corps de brosses peuvent être amenés au tambour indépendamment du processus ou les brosses partiellement ou totalement bourrées peuvent à nouveau être transmises à l'unité d'avancement. Le pivotement d'un corps de brosses devant la garnisseuse peut s'effectuer très rapidement du fait de la préparation des corps de brosses à bourrer sur le tambour par une rotation correspondante.

   Les tambours peuvent être conçus avec un moment 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'inertie de masse réduit si bien que le passage à un nouveau corps de brosse est aussi possible au cours de la durée du cycle de la garnisseuse. 



  Conformément au but de l'invention, les tambours sont disposés latéralement à côté de l'unité d'avancement, préférentiellement sur les côtés opposés, le dispositif de transfert présente des glissières s'étendant entre l'unité d'avancement et les tambours pour des preneurs ou des éléments de retenue similaires. Au total, on obtient une construction compacte de la machine de fabrication de brosses et on atteint ainsi des parcours de transport courts avec des temps de positionnement également courts. Les glissières peuvent s'étendre d'un tambour à l'autre si bien qu'avec l'élément de retenue guidé sur celles-ci, on peut se positionner facultativement par rapport à un tambour ou au tambour opposé. En cas de besoin peuvent aussi être prévus sur une glissière plusieurs éléments de retenue, deux dans le cas de deux tambours.

   L'élément de retenue conçu préférentiellement comme un preneur peut, lorsqu'il saisit un portepièce à positionner, servir aussi à détacher un dispositif de retenue entre le portepièce et un logement. 



  Une forme de réalisation préférée prévoit que dans la direction de transport en amont et en aval d'un renvoi de l'unité d'avancement, sur les côtés opposés du tambour, soit disposée une glissière d'un dispositif de transfert, qui s'étend d'un tambour disposé à côté de l'unité d'avancement jusqu'au côté opposé de l'unité d'avancement. Ceci est favorable du point de vue du mouvement parce que les corps de brosses sont amenés d'un côté du tambour aux côtés d'amenée des tambours et peuvent être amenés après le bourrage au côté opposé du tambour et transportés jusqu'à l'autre côté du tambour. 



  Conformément au but de l'invention, l'unité d'avancement, les dispositifs de transfert et le dispositif de positionnement rapide présentent des logements destinés à accueillir et à maintenir des porte-pièces, différents porte-pièces présentant des connexions identiques destinées à assurer la connexion avec les logements. Avec ces logements, les porte-pièces peuvent être connectés de manière amovible et par l'intermédiaire des 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 mêmes connexions, même en cas de porte-pièces différents, un passage facile et rapide à d'autres modèles de brosses est possible. 



  Des formes supplémentaires de l'invention sont développées dans les revendications suivantes. 



  Ci-dessous, l'invention avec ses composantes essentielles est expliquée encore plus en détails au moyen des dessins. 



  Les figures illustrent respectivement : fig. 1 une vue latérale d'une machine de fabrication de brosses ; fig. 2 un plan de ladite machine. 



  Une machine de fabrication de brosses 1 montrée dans les figures présente une unité d'avancement 2 pourvue d'une bande de transport 3 sur laquelle sont disposés côte à côte les porte-pièces 4. Dans les porte-pièces 4 peuvent être serrés des corps de brosses, dans l'exemple de réalisation des corps de brosses à dents 5. 



  La bande de transport 3 sert à amener les corps de brosses aux différentes machines d'usinage, dont deux dispositifs de bourrage 6,6a sont montrés dans les figures. 



  D'autres machines d'usinage peuvent être des dispositifs de coupe, des dispositifs de rectification, des dispositifs de poinçonnage et similaires. 



  Les deux dispositifs de bourrage 6,6a sont disposés côte à côte sur les côtés opposés de l'unité d'avancement 2. A chaque dispositif de bourrage est adjoint un dispositif de positionnement rapide 7 sous la forme d'un tambour 8 rotatif. Lesdits tambours 8 sont disposés plus ou moins coaxialement par rapport à un des deux renvois 15 de la bande de transport 3. Ils présentent quatre porte-pièces 4 décalés sur la circonférence, qui peuvent être successivement amenés en position de transfert, de bourrage, d'évacuation et dans une position intermédiaire. Lesdits tambours 8, outre ledit mouvement rotatif d'entraînement, effectuent aussi le mouvement de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 positionnement de trou à trou pour les corps de brosses 5 se trouvant devant la gamisseuse 9. 



  Dans le but de transmettre les corps de brosses 5 et la bande de transport 3 aux deux dispositifs de positionnement rapide 7 sont prévus des dispositifs de transfert 10, 11 qui présentent des glissières 12,13 pour des preneurs 14 ou des éléments de retenue similaires. Les glissières s'étendent d'un tambour 8 sur un côté de l'unité d'avancement 2 à l'autre tambour 8 disposé sur le côté opposé. Comme on peut clairement le constater à la fig.   l,   le dispositif de transfert 10 est disposé dans la direction de transport suivant la flèche Pfl en amont d'un renvoi 15 de la bande de transport 3 et l'autre dispositif de transfert 11 est disposé en aval de ce renvoi 15.

   Ainsi, le dispositif de transfert 10 est adjoint aux côtés d'amenée 16 du tambour 8 et le dispositif de transfert 11 est. adjoint aux côtés d'évacuation 17 des tambours et sont ainsi décalés de 180    l'un   par rapport à l'autre. 



  Les gamisseuses 9 sont disposées de telle manière qu'elles sont décalées de 90   par rapport aux côtés d'amenée 16 respectivement aux côtés d'évacuation 17. 



  Les corps de brosses 5 effectuent un mouvement de va-et-vient avec leurs portepièces 4 entre l'unité d'avancement 2 et les deux dispositifs de positionnement rapide 7. L'unité d'avancement 2, les dispositifs de transfert 10 et 11 et les dispositifs de positionnement rapide 7 présentent des logements pourvus de connexions pour les porte-pièces 4, qui peut être détachées de ces logements. 



  Lors du déplacement des corps de brosses 5 entre l'unité d'avancement 2 et les dispositifs de positionnement rapide 7, les corps de brosses sont toujours serrés dans les porte-pièces et sont déplacés avec ceux-ci. Ainsi, on peut atteindre une précision de positionnement plus élevée. Le passage à d'autres modèles de brosses est aussi possible sans que la machine ne doive être modifiée. Un changement de ce type peut être accompli particulièrement rapidement. 



  Grâce à la machine double conforme à l'invention peuvent être simultanément bourrés des faisceaux plus grands et plus petits et chaque corps de brosse partiellement bourré peut, le cas échéant, être usiné séparément. Les gamisseuses 9 des dispositifs de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 bourrage 6,6a sont conçus différemment. Il existe toutefois la possibilité de fabriquer les mêmes brosses parallèlement en même temps et ainsi d'atteindre une vitesse de fabrication élevée. 



  Pour un cycle de fabrication, les corps de brosses 5 dans le cas d'une amenée 18 de corps de brosses sont serrés dans les porte-pièces 4 et transportés jusqu'au dispositif de transfert 10. 



  Si les deux dispositifs de bourrage 6,6a sont destinés à bourrer les mêmes faisceaux de soies, les corps de brosses amenés sur la bande de transport 3 peuvent être facultativement amenés aux deux dispositifs de positionnement rapide 7. Le dispositif de transfert 10 présente un coulisseau 19 guidé sur la glissière 12, dont le preneur 14 est conçu de telle façon que les porte-pièces 4 avec les corps de brosses serrés sont séparés des logements qui ne sont pas représentés plus en détails et qu'ils peuvent être amenés aux dispositifs de positionnement rapide 7. Comme on peut clairement le voir dans la fig. 2, les glissières 12,13 s'étendent transversalement, plus particulièrement perpendiculairement à l'extension longitudinale de l'unité d'avancement 2 d'un tambour 8 au tambour opposé sur l'autre côté du dispositif d'avancement.

   Le cas échéant, plusieurs coulisseaux 19 pourvus de preneurs 14 peuvent aussi être disposés sur la glissière 12 respectivement sur la glissière 13. 



  Les corps de brosses amenés aux tambours 8 peuvent être amenés en position de bourrage par rotation des tambours 8 pour être ensuite bourrés totalement ou être garnis de faisceaux de soies d'épaisseur différente dans un ensemble de soies partiel. Les tambours 8 accomplissent dans ce cas les mouvements de positionnement nécessaires. Au cours du processus de bourrage, un corps de brosse suivant est amené au côté d'amenée 16 des tambours 8 et un corps de brosse partiellement bourré ou préparé situé sur le côté d'évacuation est à nouveau amené à la bande de transport 3. Par la préparation d'un corps de brosse suivant devant être bourré, le passage d'un corps de brosse au corps de brosse suivant peut s'effectuer dans le rythme de bourrage et ainsi pratiquement sans aucune interruption. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Pour retransporter les brosses bourrées du côté d'évacuation 17 des tambours à la bande de transport 3, le dispositif de transfert 11 présente un coulisseau 19 pourvu d'un preneur 14 guidé sur la glissière 13. Les corps de brosses bourrés situés sur la bande de transport 3 sont ensuite soumis à un usinage qui n'est pas représenté plus en détails. Dans le cas de corps de brosses partiellement bourrés, ceux-ci sont amenés, au terme de l'usinage par coupe, rectification et similaire, dans un autre cycle à l'autre dispositif de bourrage, où les faisceaux de soies plus épais respectivement plus fins sont bourrés et ainsi sont bourrées les brosses. Les brosses fabriquées ne sont rejetées qu'après ce second cycle et préparation des faisceaux de soies bourrés. 



  Il existe aussi la possibilité que les logements sur la bande de transport 3 soient conçus pour accueillir au moins deux porte-pièces. Pour des brosses avec des faisceaux de soies d'épaisseur différente à l'intérieur de leur ensemble de soies, les porte-pièces 4 en amont dans la direction de rotation d'un double logement peuvent être garnis de corps de brosses qui, dans la zone du dispositif de transfert 10, sont saisis par un premier preneur et qui sont amenés par exemple aux tambours 8 adjoints au dispositif de bourrage 6a. Après bourrage partiel de ces corps de brosses, ceux-ci sont à nouveau amenés dans la zone du dispositif de transfert 11 à la bande de transport 3, et dans le cas de logements doubles, placés dans la position située à l'arrière dans la direction de transport.

   Après un premier cycle, les corps de brosses non bourrés se trouvent devant le dispositif de transfert 10 dans le porte-pièce avant et les corps de brosses partiellement bourrés dans le porte-pièce arrière. Dans le dispositif de transfert 10, les corps de brosses non bourrés du dispositif de bourrage 6a et les corps de brosses partiellement bourrés sont amenés au dispositif de bourrage 6. Dans ce cas, il est utile de prévoir dans les dispositifs de transfert 10, 11 deux preneurs qui peuvent être coulissés entre la bande de transport et le respectivement les autres tambours. 



  Après bourrage des corps de brosses dans le dispositif de bourrage 6, lesdits corps de brosses avec leurs porte-pièces sont placés dans la position avant dans les logements de la bande de transport 3 et rejetés arpès préparation-coupe, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 rectification, poinçonnage, etc. Ainsi, la position en amont est ensuite à nouveau libre pour accueillir un nouveau corps de brosse dans l'arrivée des corps de brosses 18. 



  Il faut encore mentionner que les porte-pièces 4 peuvent être déplacés en hauteur par rapport au logement afin de s'adapter aux faisceaux de soies de longueur différente, plus particulièrement dans la zone des machines d'usinage. 



  Les vitesses de bourrage des deux dispositifs de bourrage 6,6a peuvent aussi être différentes afin de s'adapter au nombre différent de faisceaux de soies à bourrer.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Brush-making machine" The invention relates to a brush-making machine provided with a rotary advancement unit intended to transport brush bodies respectively brushes, which has workpieces intended for clamping brush bodies and to which are added a stuffing device with a filling machine as well as, if necessary, other machining stations and the like, in the area of the stuffing device being associated with the rotary advancement device a rapid positioning device can be positioned relative to the filling machine provided with several workpieces located at this location and transfer devices being provided between the advancement device and the rapid positioning device for the brush bodies respectively the stuffed brushes.



  Brush manufacturing machines are already known in which the brush bodies are transmitted by a advancement unit in a rapid positioning device and returned after stuffing to the advancement unit. More and more brushes are produced, more particularly toothbrushes, which within their set of bristles have different bristle bundles, for example as regards the color, material or number of fibers and thus their thickness. Different colors and materials for the bristle bundles can be produced by means of bristle boxes which can be switched in the tamping device; an expensive adjustment of the tamping device is always necessary if one wants to obtain bundles of bristles of different thickness.



  The object of the present invention is to develop a brush-making machine of the type mentioned above with which brushes can be made quickly and with which, if necessary, brushes can also be made with different bristle bundles. in a continuous work step.



  In order to achieve this goal, it is proposed that at least two stuffing devices provided with a rapid positioning device be added to the advancement unit,

 <Desc / Clms Page number 2>

 that the work carriers are removably connected to the advancement unit and that between the advancement unit and the rapid positioning device are provided transfer devices provided with retaining elements intended to transport the carriers parts with brush bodies or brushes.



  With a brush making machine of this type, brushes can be made very quickly using for example two stuffing devices since the brushes can be simultaneously stuffed parallel side by side.



  The addition of rapid positioning devices further favors the invention considerably since, with said devices, high positioning speeds can be achieved. The simultaneous use of different fillers allows a continuous manufacturing process of brushes with different bristle bundles, more particularly with bristle bundles of different thickness.



  Each type of bristle bundle is machined separately and then brought to the other stacker. Moving the brush bodies with the workpiece holder now has advantages in terms of accuracy and when changing to other brush models. During the change, the machine is not modified and only the corresponding workpiece carriers are exchanged, the connections adapted to the advancement unit and to the rapid positioning devices being present for the various workpiece carriers. A change can be made quickly and easily.



  The rapid positioning device preferably has a rotating drum which can be positioned relative to the filling machine with preferably four workpieces offset on the circumference. Said rapid positioning devices can be rotated in order to receive a brush body to be stuffed, to machine it or to evacuate it. During the stuffing process, the brush bodies can be fed to the drum independently of the process or the partially or fully stuffed brushes can again be fed to the feed unit. The pivoting of a brush body in front of the filling machine can be carried out very quickly due to the preparation of the brush bodies to be stuffed on the drum by a corresponding rotation.

   Drums can be designed with a moment

 <Desc / Clms Page number 3>

 reduced mass inertia so that switching to a new brush body is also possible during the filling cycle cycle.



  In accordance with the object of the invention, the drums are arranged laterally next to the advancement unit, preferably on the opposite sides, the transfer device has slides extending between the advancement unit and the drums for takers or similar retainers. In total, a compact construction of the brush-making machine is obtained and short transport routes are thus reached with equally short positioning times. The slides can extend from one drum to another so that with the retaining element guided thereon, it can be positioned optionally with respect to a drum or the opposite drum. If necessary, several retaining elements can also be provided on a slide, two in the case of two drums.

   The retaining element preferably designed as a taker can, when gripping a workpiece to be positioned, also serve to detach a retainer between the workpiece and a housing.



  A preferred embodiment provides that in the direction of transport upstream and downstream of a return of the advancement unit, on the opposite sides of the drum, is disposed a slide of a transfer device, which extends from a drum disposed next to the feed unit to the opposite side of the feed unit. This is favorable from the point of view of movement because the brush bodies are brought from one side of the drum to the feeding sides of the drums and can be brought after stuffing to the opposite side of the drum and transported to the other side of the drum.



  In accordance with the object of the invention, the advancement unit, the transfer devices and the rapid positioning device have housings intended to receive and hold workpieces, different workpieces having identical connections intended to ensure the connection with the accommodation. With these housings, the workpiece carriers can be removably connected and via the

 <Desc / Clms Page number 4>

 same connections, even in the case of different workpieces, an easy and quick changeover to other brush models is possible.



  Additional forms of the invention are developed in the following claims.



  Below, the invention with its essential components is explained in more detail by means of the drawings.



  The figures illustrate respectively: fig. 1 a side view of a brush manufacturing machine; fig. 2 a plan of said machine.



  A brush making machine 1 shown in the figures has a feed unit 2 provided with a conveyor belt 3 on which the work carriers 4 are arranged side by side. In the work carriers 4 can be clamped bodies of brushes, in the embodiment of the toothbrush bodies 5.



  The conveyor belt 3 is used to bring the brush bodies to the various machining machines, two packing devices 6,6a of which are shown in the figures.



  Other machining machines can be cutting devices, grinding devices, punching devices and the like.



  The two tamping devices 6, 6a are arranged side by side on the opposite sides of the advancement unit 2. To each tamping device is added a rapid positioning device 7 in the form of a rotary drum 8. Said drums 8 are arranged more or less coaxially with respect to one of the two references 15 of the conveyor belt 3. They have four workpiece carriers 4 offset on the circumference, which can be successively brought into the transfer, stuffing, d 'evacuation and in an intermediate position. Said drums 8, in addition to said rotary drive movement, also carry out the movement of

 <Desc / Clms Page number 5>

 hole-to-hole positioning for the brush bodies 5 located in front of the feeder 9.



  In order to transmit the brush bodies 5 and the conveyor belt 3 to the two rapid positioning devices 7, transfer devices 10, 11 are provided which have slides 12, 13 for grippers 14 or similar retaining elements. The slides extend from a drum 8 on one side of the advancement unit 2 to the other drum 8 disposed on the opposite side. As can clearly be seen in fig. 1, the transfer device 10 is arranged in the direction of transport along the arrow Pfl upstream of a reference 15 of the conveyor belt 3 and the other transfer device 11 is arranged downstream of this reference 15.

   Thus, the transfer device 10 is added to the supply sides 16 of the drum 8 and the transfer device 11 is. added to the discharge sides 17 of the drums and are thus offset by 180 relative to each other.



  The stackers 9 are arranged in such a way that they are offset by 90 relative to the supply sides 16 respectively to the discharge sides 17.



  The brush bodies 5 reciprocate with their workpieces 4 between the advancement unit 2 and the two rapid positioning devices 7. The advancement unit 2, the transfer devices 10 and 11 and the rapid positioning devices 7 have housings provided with connections for the workpiece carriers 4, which can be detached from these housings.



  When the brush bodies 5 are moved between the advancement unit 2 and the rapid positioning devices 7, the brush bodies are always clamped in the workpiece carriers and are moved therewith. Thus, higher positioning accuracy can be achieved. Switching to other brush models is also possible without the machine having to be modified. Such a change can be accomplished particularly quickly.



  Thanks to the double machine according to the invention, larger and smaller bundles can be stuffed simultaneously and each partially stuffed brush body can, if necessary, be machined separately. The shovelers 9 of the

 <Desc / Clms Page number 6>

 padding 6.6a are designed differently. However, there is the possibility of manufacturing the same brushes in parallel at the same time and thus of achieving a high manufacturing speed.



  For a manufacturing cycle, the brush bodies 5 in the case of a brush body supply 18 are clamped in the work holders 4 and transported to the transfer device 10.



  If the two stuffing devices 6,6a are intended to stuff the same bundles of bristles, the brush bodies brought to the conveyor belt 3 can optionally be brought to the two quick positioning devices 7. The transfer device 10 has a slide 19 guided on the slide 12, the taker 14 of which is designed in such a way that the workpiece carriers 4 with the brush bodies tight are separated from the housings which are not shown in more detail and that they can be brought to the quick positioning 7. As can clearly be seen in fig. 2, the slides 12, 13 extend transversely, more particularly perpendicular to the longitudinal extension of the advancement unit 2 from a drum 8 to the opposite drum on the other side of the advancement device.

   Where appropriate, several slides 19 provided with grippers 14 can also be arranged on the slide 12 respectively on the slide 13.



  The brush bodies brought to the drums 8 can be brought into the tamping position by rotation of the drums 8 in order to be then completely stuffed or be furnished with bundles of bristles of different thickness in a set of partial bristles. The drums 8 perform in this case the necessary positioning movements. During the tamping process, a next brush body is brought to the feed side 16 of the drums 8 and a partially stuffed or prepared brush body located on the discharge side is again brought to the conveyor belt 3. By preparing a next brush body to be stuffed, the passage from a brush body to the next brush body can be carried out in the packing rhythm and thus practically without any interruption.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  To transfer the stuffed brushes from the discharge side 17 of the drums to the conveyor belt 3, the transfer device 11 has a slider 19 provided with a gripper 14 guided on the slide 13. The stuffed brush bodies located on the band transport 3 are then subjected to a machining which is not shown in more detail. In the case of partially stuffed brush bodies, these are brought, at the end of the machining by cutting, grinding and the like, in another cycle to the other stuffing device, where the bristle bundles thicker respectively more ends are stuffed and so the brushes are stuffed. The manufactured brushes are rejected only after this second cycle and preparation of the bundles of stuffed bristles.



  There is also the possibility that the housings on the conveyor belt 3 are designed to accommodate at least two workpiece carriers. For brushes with bundles of bristles of different thickness inside their set of bristles, the workpiece carriers 4 upstream in the direction of rotation of a double housing can be furnished with brush bodies which, in the area of the transfer device 10, are seized by a first taker and which are brought for example to the drums 8 attached to the tamping device 6a. After partial stuffing of these brush bodies, they are again brought into the area of the transfer device 11 to the conveyor belt 3, and in the case of double housings, placed in the position located at the rear in the direction of transport.

   After a first cycle, the non-stuffed brush bodies are located in front of the transfer device 10 in the front workpiece carrier and the partially stuffed brush bodies in the rear workpiece carrier. In the transfer device 10, the brush bodies not stuffed with the stuffing device 6a and the brush bodies partially stuffed are brought to the stuffing device 6. In this case, it is useful to provide in the transfer devices 10, 11 two takers which can be slid between the conveyor belt and the other drums respectively.



  After stuffing of the brush bodies in the stuffing device 6, said brush bodies with their workpieces are placed in the front position in the housings of the conveyor belt 3 and rejected by preparation and cutting,

 <Desc / Clms Page number 8>

 rectification, punching, etc. Thus, the upstream position is then again free to accommodate a new brush body in the arrival of the brush bodies 18.



  It should also be mentioned that the workpiece carriers 4 can be moved in height with respect to the housing in order to adapt to bundles of bristles of different length, more particularly in the area of the machining machines.



  The stuffing speeds of the two stuffing devices 6,6a can also be different in order to adapt to the different number of bundles of bristles to be stuffed.


    

Claims (10)

REVENDICATIONS 1. Machine de fabrication de brosses pourvue d'une unité d'avancement rotative destinée à transporter des corps de brosses respectivement des brosses, qui présente des porte-pièces destinés à serrer des corps de brosses et à laquelle sont adjointes un dispositif de bourrage avec une garnisseuse de même que, le cas échéant, d'autres stations d'usinage et similaires, dans la zone du dispositif de bourrage de l'unité d'avancement rotative étant disposé un dispositif de positionnement rapide pouvant être positionné par rapport à la garnisseuse pourvue de plusieurs porte-pièces situés à cet endroit et des dispositifs de transfert étant prévus entre le dispositif d'avancement et le dispositif de positionnement rapide pour les corps de brosses respectivement les brosses bourrées, caractérisée en ce que à l'unité d'avancement (2) CLAIMS 1. Brush-making machine provided with a rotary advancement unit intended for transporting brush bodies respectively brushes, which has workpieces intended for clamping brush bodies and to which are added a stuffing device with a filling machine as well as, if necessary, other machining stations and the like, in the region of the tamping device of the rotary advancement unit being disposed a rapid positioning device which can be positioned relative to the filling machine provided with several workpieces located at this location and transfer devices being provided between the advancement device and the rapid positioning device for the brush bodies respectively the stuffed brushes, characterized in that at the advancement unit (2) sont adjoints au moins deux dispositifs de bourrage (6,6a) pourvus d'un dispositif de positionnement rapide (7), en ce que les porte-pièces (4) sont connectés de manière amovible au dispositif d'avancement (2) et en ce que entre le dispositif d'avancement (2) et le dispositif de positionnement rapide (7) sont prévus des dispositifs de transfert (10, I I) pourvus d'éléments de retenue destinés à transporter les porte-pièces (4) avec des corps de brosses ou des brosses.  at least two stuffing devices (6,6a) are provided with a quick positioning device (7), in that the workpiece carriers (4) are removably connected to the advancement device (2) and in between the advancement device (2) and the rapid positioning device (7) there are transfer devices (10, II) provided with retaining elements intended for transporting the work carriers (4) with bodies of brushes or brushes. 2. Machine suivant la revendication 1, caractérisée en ce que le dispositif de positionnement rapide (7) présente un tambour (8) rotatif et pouvant être positionné par rapport à la garnisseuse (6,6a) avec préférentiellement quatre porte-pièces (4) décalés sur la circonférence. 2. Machine according to claim 1, characterized in that the rapid positioning device (7) has a rotating drum (8) which can be positioned relative to the filling machine (6,6a) with preferably four workpiece carriers (4) offset on the circumference. 3. Machine suivant la revendication 1 ou 2, caractérisée en ce que les tambours (8) sont disposés latéralement à côté de l'unité d'avancement (2), préférentiellement sur les côtés opposés et en ce que le dispositif de transfert présente des glissières (12,13) s'étendant entre l'unité d'avancement (2) et les tambours (8) pour des preneurs (14) ou des éléments de retenue similaires. <Desc/Clms Page number 10>3. Machine according to claim 1 or 2, characterized in that the drums (8) are arranged laterally next to the advancement unit (2), preferably on the opposite sides and in that the transfer device has slides (12,13) extending between the advancement unit (2) and the drums (8) for grippers (14) or similar retaining elements.  <Desc / Clms Page number 10> 4. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 3, caractérisée en ce que dans la direction de transport en amont et en aval d'un renvoi de l'unité d'avancement (2), sur les côtés opposés du tambour, est disposée une glissière (12,13) d'un dispositif de transfert, qui s'étend d'un tambour (8) disposé à côté de l'unité d'avancement (2) jusqu'au côté opposé de l'unité d'avancement (2). 4. Machine according to either of claims 1 to 3, characterized in that in the direction of transport upstream and downstream of a return from the advancement unit (2), on the opposite sides of the drum, is disposed a slide (12,13) of a transfer device, which extends from a drum (8) arranged next to the advancement unit (2) to the opposite side of the 'advancement unit (2). 5. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 4, caractérisée en ce que les tambours (8) ou similaires sont disposés plus ou moins coaxialement par rapport à un renvoi (15) de l'unité d'avancement (2) de part et d'autre de celle-ci. 5. Machine according to either of claims 1 to 4, characterized in that the drums (8) or the like are arranged more or less coaxially with respect to a return (15) of the advancement unit ( 2) on either side of it. 6. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 5, caractérisée en ce que le dispositif d'avancement (2) présente plus particulièrement une bande de transport rotative, une chaîne de transport (3) ou similaire. 6. Machine according to either of claims 1 to 5, characterized in that the advancement device (2) more particularly has a rotary conveyor belt, a conveyor chain (3) or the like. 7. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 6, caractérisée en ce que les glissières des dispositifs de transfert (10, l l) s'étendent transversalement, plus particulièrement perpendiculairement à l'unité d'avancement (2) et en ce que des commandes de mouvement sont prévues pour la course longitudinale et le cas échéant pour une course transversale au coulissement longitudinal. 7. Machine according to either of claims 1 to 6, characterized in that the slides of the transfer devices (10, ll) extend transversely, more particularly perpendicular to the advancement unit (2) and in that movement controls are provided for the longitudinal travel and if necessary for a transverse travel with the longitudinal sliding. 8. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 7, caractérisée en ce que l'unité d'avancement (2), les dispositifs de transfert (10, 11) et le dispositif de positionnement rapide (7) présentent des logements destinés à accueillir et à maintenir des porte-pièces (4) et en ce que différents porte-pièces (4) présentent des connexions identiques destinées à assurer la connexion avec les logements. 8. Machine according to either of claims 1 to 7, characterized in that the advancement unit (2), the transfer devices (10, 11) and the rapid positioning device (7) have housings intended to receive and maintain workpieces (4) and in that different workpieces (4) have identical connections intended to ensure the connection with the housings. 9. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 8, caractérisée en ce que les logements sont conçus afin d'accueillir au moins deux porte-pièces (4). <Desc/Clms Page number 11>9. Machine according to either of claims 1 to 8, characterized in that the housings are designed to accommodate at least two workpiece carriers (4).  <Desc / Clms Page number 11> 10. Machine suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 9, caractérisée en ce que les porte-pièces (4) peuvent être déplacés en hauteur par rapport aux logements. 10. Machine according to either of claims 1 to 9, characterized in that the workpiece carriers (4) can be moved in height relative to the housings.
BE9700725A 1996-10-24 1997-09-05 Brush making machine. BE1012435A3 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE1996144233 DE19644233A1 (en) 1996-10-24 1996-10-24 Brush manufacturing machine

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1012435A3 true BE1012435A3 (en) 2000-11-07

Family

ID=7809882

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9700725A BE1012435A3 (en) 1996-10-24 1997-09-05 Brush making machine.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1012435A3 (en)
DE (1) DE19644233A1 (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE19903759A1 (en) * 1999-01-30 2000-08-03 Zahoransky Anton Gmbh & Co Brush manufacturing machine has linear guide tracks for brush body holders, holder transfer units, and holder positioners
DE10103429A1 (en) * 2001-01-26 2002-08-01 Zahoransky Anton Gmbh & Co Brush production machine for molding brush bodies and filling with bristles has a transfer gripper between injection and filling machines for direct transfer of brush body moldings
DE102011016953A1 (en) 2011-04-12 2012-10-18 Zahoransky Ag Brush production machine has brush body-receptacle having circumferential transport device for transporting brush bodies, where brush body-feed area is provided for manual insertion of brush-body in brush-body receptacle by operator

Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0188033A2 (en) * 1985-01-07 1986-07-23 G.B. Boucherie, N.V. Loading arrangement for placing brush bodies from a supply into a brush-body holder
EP0563419A1 (en) * 1992-03-31 1993-10-06 G.B. Boucherie, N.V. Method of producing brushes
EP0681797A1 (en) * 1994-05-09 1995-11-15 G.B. Boucherie, N.V. Method for manufacturing brushes
EP0722677A1 (en) * 1995-01-24 1996-07-24 G.B. Boucherie, N.V. Brush manufacturing machine and method for manufacturing brushes

Patent Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0188033A2 (en) * 1985-01-07 1986-07-23 G.B. Boucherie, N.V. Loading arrangement for placing brush bodies from a supply into a brush-body holder
EP0563419A1 (en) * 1992-03-31 1993-10-06 G.B. Boucherie, N.V. Method of producing brushes
EP0681797A1 (en) * 1994-05-09 1995-11-15 G.B. Boucherie, N.V. Method for manufacturing brushes
EP0722677A1 (en) * 1995-01-24 1996-07-24 G.B. Boucherie, N.V. Brush manufacturing machine and method for manufacturing brushes

Also Published As

Publication number Publication date
DE19644233A1 (en) 1998-04-30

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2514734A1 (en) DEVICE FOR DISTRIBUTING CONTAINERS PLACED STANDING
BE1018263A3 (en) MACHINE FOR MANUFACTURING BRUSHES.
EP0248700B1 (en) Packaging machine for &#34;american&#34; boxes
BE1012435A3 (en) Brush making machine.
BE1008746A3 (en) Brush making machine.
BE1012439A3 (en) Brush making machine.
FR2556690A1 (en) DEVICE FOR THE DRESSING OF BOTTLES BY MEANS OF A SHEET
BE1008754A3 (en) Brush making machine.
BE1017647A3 (en) MACHINE FOR MANUFACTURING TWISTED BRUSHES.
BE1006764A5 (en) Auxiliary device, especially for making machine brushes.
BE1014948A3 (en) Brush making machine.
CH682549A5 (en) Heading machine and cut along a strip of material that scrolls.
FR2695854A1 (en) Device for milling cavities in plastic cards and embedding integrated circuits in said cavities.
BE1008756A3 (en) Brush making machine.
FR2659888A1 (en) MACHINING MACHINE, IN PARTICULAR DECOLLETING.
FR2554034A1 (en) COMPOSITE MACHINING TOWER
BE1012920A3 (en) Brush making machine.
BE1008743A3 (en) Making machine brushes and method for the manufacture of brushes.
BE1012057A3 (en) Brush making machine.
FR2651163A1 (en) DEVICE FOR RECEIVING AND TRANSFERRING PARTS AT THE EXIT OF A CHAINSAW.
BE1005681A5 (en) Device for sorting brushes.
BE1013245A3 (en) Brush making machine.
BE1012443A3 (en) Brush making machine.
BE1014314A3 (en) Machine for making body brush or brushes multicomponent.
US6869148B2 (en) Methods and devices for the manufacture of bristle products

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20100930