BE1005975A6 - Assembly for access hole. - Google Patents

Assembly for access hole. Download PDF

Info

Publication number
BE1005975A6
BE1005975A6 BE9301488A BE9301488A BE1005975A6 BE 1005975 A6 BE1005975 A6 BE 1005975A6 BE 9301488 A BE9301488 A BE 9301488A BE 9301488 A BE9301488 A BE 9301488A BE 1005975 A6 BE1005975 A6 BE 1005975A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bolt
frame
cover
housing
nut
Prior art date
Application number
BE9301488A
Other languages
French (fr)
Inventor
Joseph Cavanagh
Charles Cavanagh
Original Assignee
Striview Dev Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Striview Dev Ltd filed Critical Striview Dev Ltd
Application granted granted Critical
Publication of BE1005975A6 publication Critical patent/BE1005975A6/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E02HYDRAULIC ENGINEERING; FOUNDATIONS; SOIL SHIFTING
    • E02DFOUNDATIONS; EXCAVATIONS; EMBANKMENTS; UNDERGROUND OR UNDERWATER STRUCTURES
    • E02D29/00Independent underground or underwater structures; Retaining walls
    • E02D29/12Manhole shafts; Other inspection or access chambers; Accessories therefor
    • E02D29/14Covers for manholes or the like; Frames for covers
    • E02D29/1427Locking devices

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Environmental & Geological Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Paleontology (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Underground Structures, Protecting, Testing And Restoring Foundations (AREA)
  • Casings For Electric Apparatus (AREA)

Abstract

Un assemblage pour trou d'accès (1) présente un cadre (2) pour montage dans le sol et définition d'une ouverture d'accès (3). Un couvercle (4) est engageable de manière réversible avec le cadre (2) pour fermer l'ouverture (3). Des moyens de fermeture (5) pour le couvercle (4) comprennent un boulon (20) sur le couvercle (4) engageable avec un écrou complémentaire (22) qui est retenu dans un logement (23) sur le cadre (2). Durant la fabrication après galvanisation du cadre et du couvercle, l'écrou (20) est monté sur le couvercle et l'écrou est introduit dans le logement à travers une ouverture latérale du logement et un rabat est plié à travers l'ouverture pour maintenir l'écrou dans le logement (23).An access hole assembly (1) has a frame (2) for mounting in the ground and defining an access opening (3). A cover (4) is reversibly engaging with the frame (2) to close the opening (3). Closing means (5) for the cover (4) comprise a bolt (20) on the cover (4) which can be engaged with a complementary nut (22) which is retained in a housing (23) on the frame (2). During manufacture after galvanizing of the frame and the cover, the nut (20) is mounted on the cover and the nut is introduced into the housing through a lateral opening in the housing and a flap is folded through the opening to hold the nut in the housing (23).

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Assemblage pour trou d'accès. 



  La présente invention concerne un assemblage pour trou d'accès. 



  L'invention concerne plus particulièrement un assemblage pour trou d'accès qui est, après fabrication traité, par exemple par galvanisation ou peinture, l'assemblage étant du type comportant un cadre pour adaptation au sol afin de définir une ouverture d'accès et un couvercle associé avec une fixation filetée pour fermer le couvercle de manière réversible sur le cadre, afin d'empêcher tout accès non autorisé par l'assemblage de trou d'accès. Le problème qui se présente avec ce système résulte de ce que la fixation est montée sur le cadre et le couvercle avant le traitement, ce qui entraîne que le recouvrement de zinc ou de peinture remplit le filetage de la fixation, qui doit donc être nettoyée après le traitement. ceci entraîne une   augmentation du temps et du coût de fabrication, .

   Afin   d'empêcher le recouvrement du filetage de la fixation, la fixation devrait être montée au couvercle et au cadre après le traitement, par exemple par soudage, ce qui par contre endommagerait la couche protectrice appliquée à l'assemblage. 



  De plus, l'inclusion de poussières ou de saleté dans le filetage de la fixation peut bloquer la fixation lors de son utilisation. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  La présente invention vise à surmonter ces problèmes. 



  Définition de l'invention Selon l'invention on prévoit un assemblage de trou d'accès comprenant un cadre pour montage dans le sol afin de définir une ouverture d'accès, un couvercle de trou d'accès qui peut être engagée avec le cadre de manière réversible afin de fermer l'ouverture, et des moyens de blocage pour fixer le couvercle au cadre de manière réversible, caractérisé en ce que les moyens de blocage comprennent un boulon de serrage monté librement sur le couvercle et un écrou de blocage complémentaire monté sur le cadre, le boulon étant monté avec un certain jeu dans un logement qui empêche le boulon de tourner, le logement présentant un trou pour laisser passer le boulon stengageant avec l'écrou à l'intérieur du logement. 



  Selon un mode de réalisation de l'invention, on prévoit une ouverture dans une paroi latérale du logement pour l'insertion de l'écrou dans le logement, l'ouverture étant fermée par un rabat monté à un des côtés de l'ouverture et plié en travers de l'ouverture après insertion du boulon, afin de retenir le boulon dans le logement. 



  Selon un autre mode de réalisation, des structures engageables complémentairement sont prévues sur le couvercle et sur le cadre afin de maintenir de manière réversible le couvercle sur le cadre. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



  Dans un mode de réalisation préféré les structures comprennent un ou plusieurs tenons montés sur le cadre et pouvant s'engager de manière réversible avec une ou des fentes complémentaires sur le couvercle. 



  Selon un mode de réalisation plus particulièrement préféré, le boulon présente une tête non standard qui peut être engagée par une clé correspondante pour faire tourner le boulon en engagement avec   l'écrou.   



  Selon un autre aspect de l'invention, on fournit une procédé pour la fabrication d'un assemblage de trou d'accès comme décrit ci-dessus comprenant les étapes suivantes : préparation d'un couvercle et d'un cadre complémentaire, le couvercle présentant une embase en cuvette pour recevoir un boulon et à distance une fente pour engagement en complémentarité avec un tenon associé présent sur le cadre, le cadre présentant un logement d'écrou avec une ouverture pour insertion d'un écrou de blocage associé au boulon ; insertion d'un écrou dans le logement d'écrou et fermeture de l'ouverture ;

   montage d'un boulon sur l'embase en cuvette de réception du boulon de manière à ce qu'il passe à travers le couvercle, et fixation d'une goupille de retenue sur la tige du boulon, à une position intermédiaire entre les deux extrémités du boulon. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  De préférence le couvercle et le cadre sont en acier, la méthode comprenant de plus une étape de galvanisation du cadre et de la peinture avant le montage du boulon sur le couvercle et de l'écrou dans son logement. 



  Le logement est avantageusement formé d'un rabat intégré à la périphérie de l'ouverture, le dit rabat étant plié sur l'ouverture après insertion de   l'écrou   de blocage, ceci afin de retenir l'écrou dans son logement. 



  Selon l'invention on prévoit un assemblage de trou d'accès comprenant un cadre pour montage dans le sol afin de définir une ouverture d'accès, un couvercle de trou d'accès qui peut être engagée avec le cadre de manière réversible afin de fermer l'ouverture, et des moyens de blocage pour fixer le couvercle au cadre de manière réversible, caractérisé en ce que les moyens de blocage comprennent un boulon de serrage monté librement sur le couvercle et un écrou de blocage complémentaire monté sur le cadre, le boulon étant monté avec un certain jeu dans un logement qui empêche le boulon de tourner, le logement présentant un trou pour laisser passer le boulon s'engageant avec l'écrou à l'intérieur du logement. 



  Selon un mode de réalisation de l'invention, on prévoit une ouverture dans une paroi latérale du logement pour l'insertion de l'écrou dans le logement, l'ouverture étant fermée par un rabat monté à un des côtés de l'ouverture et plié en travers de l'ouverture après insertion du boulon, afin de retenir le boulon dans le logement. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Selon un autre mode de réalisation, des structures engageables complémentairement sont prévues sur le couvercle et sur le cadre afin de maintenir de manière réversible le couvercle sur le cadre. 



  Dans un mode de réalisation préféré les structures sont des tenons montés sur le cadre et pouvant s'engager de manière réversible avec une ou des fentes complémentaires sur le couvercle. 



  Selon un mode de réalisation plus particulièrement préféré, le boulon présente une tête non standard qui peut être engagée par une clé correspondante pour faire tourner le boulon en engagement avec l'écrou. 



  Selon un autre aspect de l'invention, on fournit une procédé pour la fabrication d'un assemblage de trou d'accès comme décrit ci-dessus comprenant les étapes suivantes : préparation d'un couvercle et d'un cadre complémentaire, le couvercle présentant une embase en cuvette pour recevoir un boulon et à distance une fente pour engagement en complémentarité avec un tenon associé présent sur le cadre, le cadre présentant un logement d'écrou avec une ouverture pour insertion d'un écrou de blocage associé au boulon ; insertion d'un écrou dans le logement d'écrou et fermeture de l'ouverture ;

   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 montage d'un boulon sur l'embase en cuvette de réception du boulon de manière à ce qu'il passe à travers le couvercle, et fixation d'une goupille de retenue sur la tige du boulon, à une position intermédiaire entre les deux extrémités du boulon. 



  De préférence le couvercle et le cadre sont en acier, la méthode comprenant de plus une étape de galvanisation du cadre et de la peinture avant le montage du boulon sur le couvercle et de l'écrou dans son logement. 



  Le logement est avantageusement formé avec un rabat intégré à la périphérie de l'ouverture, le dit rabat étant plié sur l'ouverture après insertion de l'écrou de blocage, ceci afin de retenir l'écrou dans son logement. 



  L'invention sera mieux comprise à la lecture de la description qui suit d'un mode de réalisation, donné à titre d'exemple seulement, en se référant aux dessins en annexes, dans lesquels : la fig. 1 est une vue en élévation et en coupe d'un assemblage pour trou d'accès selon l'invention ; la fig. 2 est une vue en coupe en élévation d'un détail montrant un arrangement de fermeture de l'assemblage du trou d'accès ; la fig. 3 est une vue en plan d'un couvercle de l'assemblage de trou d'accès ; 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 la fig. 4 est une vue en perspective illustrant une partie de l'assemblage de trou d'accès ; la fig. 5 est une vue de détail en perspective illustrant une partie de l'assemblage de trou d'accès, la fig. 6 est une vue en perspective de la clé pour fermer l'assemblage de trou d'accès ; la fig. 7 est une vue d'en dessous de la tête de la clé ;

   la fig. 8 est une vue en détail en coupe et en élévation montrant une partie du boulon de serrage de l'assemblage ; la fig. 9 est une vue en perspective de la partie de l'assemblage formant logement de l'écrou de blocage. 



  Description détaillée de l'invention En se référant aux dessins, on illustre un assemblage de trou d'accès selon l'invention indiqué généralement par la référence numérique 1. L'assemblage 1 comprend un cadre 2 pour montage dans le sol afin de définir une ouverture d'accès 3. Un couvercle de trou d'accès 4 peut s'engager de manière réversible avec le cadre 2 pour fermer l'ouverture 3. Des moyens de fermeture 5 sont prévus pour fixer de manière réversible le couvercle 4 au cadre 2. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 Le cadre 2 est d'une section en T inversé présentant une base plate 10 et une paroi verticale 11 s'étendant autour de la base 10 pour définir une enceinte de réception du couvercle 4. Des trous ouverts 12 sont prévus dans la base 10 pour maintenir le cadre 2 fixé au sol. 



  Le couvercle 4 présente un bord périphérique 15 s'étendant vers le bas et repose sur la base 10 à l'intérieur des parois   11.   



  En se référant à la fig 4, à une extrémité du couvercle 4 on prévoit une fente 17 pour engagement avec un tenon complémentaire 18 monté sur la paroi latérale 11. A une extrémité opposée du couvercle 4 (fig. 2) un boulon de serrage 20 passe à travers un trou 21 dans le couvercle 4 pour engagement avec un écrou de blocage complémentaire 22 qui est retenu dans un logement d'écrou 23 sur la base 10. 



  Le logement 23 empêche la rotation de l'écrou 22. Une goupille élastique 25 est montée sur la tige 26 du boulon 20 pour retenir le boulon 20 sur le couvercle 4. On notera que la tête 27 du boulon est montée dans une poche en cavité 28 dans le couvercle 4. 



  On comprendra aussi que la tête 27 du boulon 20 n'est pas standard et est conformée pour coopérer avec une clé 30. La clé 30 présente une tête 31 avec une cavité 32 pour engagement avec la tête 27 du boulon 20. 



  En se référant en particulier aux figs. 8 et 9, le logement 23 est illustré plus en détail. Le logement 23 comprend une partie supérieure 35 avec un trou central 36 formant une ouverture d'entrée du boulon. Les parois... latérales 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 37 reposent sur la base 10 du cadre 2 à laquelle elles sont soudées. D'un côté du logement 23 un rabat 39 s'étend vers le bas à partir du sommet 35 pour retenir un écrou 22 dans le logement 23. Comme on peut le voir à la fig. 9, ce rabat 39 est initialement prévu en position ouverte pour permettre l'introduction de l'écrou 22 dans le logement après quoi le rabat 39 est plié vers le bas comme indiqué à la fig. 8 pour enfermer l'écrou 22.

   Avantageusement, de cette manière le cadre 2 et le couvercle 4 peuvent être formés et après galvanisation du cadre, l'écrou peut être introduit dans le logement 23 et le boulon 20 monté sur le couvercle 4. 



  Lors de son utilisation, le couvercle 4 est monté sur le cadre 2 engageant la fente 17 avec le tenon 18. Le boulon 20 est alors engagé avec l'écrou de blocage 22 et le boulon est serré au moyen de la clé 30. Pour l'ouverture subséquente, le boulon 20 peut être relâché au moyen de la clé 30. 



  On comprendra que l'assemblage de trou d'accès selon l'invention permet de manière commode à un couvercle de trou d'accès de fermer de manière sûre pour empêcher l'accès non autorisé ou trou d'accès. 



  Avantageusement, étant donné que le logement d'écrou 23 et le cadre 2 sont faits de matière similaire (de préférence de l'acier doux), le logement 23 peut être facilement fixé au cadre 2 par soudage. De plus, la configuration du logement permet au cadre, y compris le logement, d'être galvanisé avant l'introduction de l'écrou de blocage 22 ce 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 qui évite la difficulté de devoir éliminer le surplus de zinc sur   l'écrou   comme se serait le cas si l'écrou était monté dans le logement avant la galvanisation. 



  On notera que quoique le logement empêche l'écrou de tourner, l'écrou est libre de bouger dans le logement pour faciliter l'alignement de l'écrou avec le boulon de serrage. De plus, le fait que le logement soit ouvert aux coins et sous le rabat de retenue de   l'écrou   et également la   possibilité qu'a l'écrou   de bouger dans le logement permettent le passage de la poussière à travers le logement et ainsi permet d'éviter à celle-ci de se rassembler dans l'écrou ce qui peut causer des difficultés pour l'engagement du boulon dans   l'écrou.   



  L'invention n'est pas limitée aux modes de mise en oeuvre susmentionnés qui peuvent varier autant dans leurs constructions que dans leurs détails.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Assembly for access hole.



  The present invention relates to an assembly for an access hole.



  The invention relates more particularly to an assembly for an access hole which is, after manufacturing has been treated, for example by galvanizing or painting, the assembly being of the type comprising a frame for adaptation to the ground in order to define an access opening and a cover associated with a threaded fastener to close the cover reversibly on the frame, in order to prevent unauthorized access by the access hole assembly. The problem with this system is that the fixture is mounted on the frame and cover before treatment, which results in the zinc or paint coating filling the thread of the fixture, which therefore needs to be cleaned after the treatment. this leads to an increase in manufacturing time and cost,.

   In order to prevent overlapping of the thread of the fastener, the fastener should be fitted to the cover and the frame after treatment, for example by welding, which, on the other hand, would damage the protective layer applied to the assembly.



  In addition, the inclusion of dust or dirt in the thread of the binding can block the binding during use.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  The present invention aims to overcome these problems.



  Definition of the invention According to the invention, an access hole assembly is provided comprising a frame for mounting in the ground in order to define an access opening, an access hole cover which can be engaged with the frame. reversibly to close the opening, and locking means for fixing the cover reversibly to the frame, characterized in that the locking means comprise a tightening bolt freely mounted on the cover and a complementary locking nut mounted on the frame, the bolt being mounted with a certain clearance in a housing which prevents the bolt from turning, the housing having a hole for letting through the stengaging bolt with the nut inside the housing.



  According to one embodiment of the invention, an opening is provided in a side wall of the housing for the insertion of the nut into the housing, the opening being closed by a flap mounted on one side of the opening and folded across the opening after inserting the bolt, to retain the bolt in the housing.



  According to another embodiment, complementary engaging structures are provided on the cover and on the frame in order to reversibly hold the cover on the frame.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



  In a preferred embodiment the structures comprise one or more studs mounted on the frame and capable of reversibly engaging with one or more complementary slots on the cover.



  According to a more particularly preferred embodiment, the bolt has a non-standard head which can be engaged by a corresponding key to rotate the bolt in engagement with the nut.



  According to another aspect of the invention, there is provided a method for manufacturing an access hole assembly as described above comprising the following steps: preparation of a cover and a complementary frame, the cover having a cup base for receiving a bolt and at a distance a slot for engagement in complementarity with an associated stud present on the frame, the frame having a nut housing with an opening for insertion of a locking nut associated with the bolt; insertion of a nut into the nut housing and closing of the opening;

   mounting a bolt on the base in a bolt receiving bowl so that it passes through the cover, and fixing a retaining pin on the bolt rod, at an intermediate position between the two ends of the bolt.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  Preferably the cover and the frame are made of steel, the method further comprising a step of galvanizing the frame and the paint before mounting the bolt on the cover and the nut in its housing.



  The housing is advantageously formed of a flap integrated at the periphery of the opening, the said flap being folded over the opening after insertion of the locking nut, this in order to retain the nut in its housing.



  According to the invention there is provided an access hole assembly comprising a frame for mounting in the ground in order to define an access opening, an access hole cover which can be engaged with the frame reversibly in order to close the opening, and locking means for fixing the cover reversibly to the frame, characterized in that the locking means comprise a tightening bolt freely mounted on the cover and a complementary locking nut mounted on the frame, the bolt being mounted with a certain clearance in a housing which prevents the bolt from turning, the housing having a hole for letting pass the bolt engaging with the nut inside the housing.



  According to one embodiment of the invention, an opening is provided in a side wall of the housing for the insertion of the nut into the housing, the opening being closed by a flap mounted on one side of the opening and folded across the opening after inserting the bolt, to retain the bolt in the housing.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  According to another embodiment, complementary engaging structures are provided on the cover and on the frame in order to reversibly hold the cover on the frame.



  In a preferred embodiment the structures are studs mounted on the frame and capable of reversibly engaging with one or more slots on the cover.



  According to a more particularly preferred embodiment, the bolt has a non-standard head which can be engaged by a corresponding key to rotate the bolt in engagement with the nut.



  According to another aspect of the invention, there is provided a method for manufacturing an access hole assembly as described above comprising the following steps: preparation of a cover and a complementary frame, the cover having a cup base for receiving a bolt and at a distance a slot for engagement in complementarity with an associated stud present on the frame, the frame having a nut housing with an opening for insertion of a locking nut associated with the bolt; insertion of a nut into the nut housing and closing of the opening;

   

 <Desc / Clms Page number 6>

 mounting a bolt on the base in a bolt receiving bowl so that it passes through the cover, and fixing a retaining pin on the bolt rod, at an intermediate position between the two ends of the bolt.



  Preferably the cover and the frame are made of steel, the method further comprising a step of galvanizing the frame and the paint before mounting the bolt on the cover and the nut in its housing.



  The housing is advantageously formed with a flap integrated at the periphery of the opening, the said flap being folded over the opening after insertion of the locking nut, this in order to retain the nut in its housing.



  The invention will be better understood on reading the following description of an embodiment, given by way of example only, with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is an elevational and sectional view of an assembly for an access hole according to the invention; fig. 2 is a sectional elevation view of a detail showing an arrangement for closing the assembly of the access hole; fig. 3 is a plan view of a cover of the access hole assembly;

 <Desc / Clms Page number 7>

 fig. 4 is a perspective view illustrating part of the access hole assembly; fig. 5 is a detailed perspective view illustrating a part of the access hole assembly, FIG. 6 is a perspective view of the key for closing the access hole assembly; fig. 7 is a view from below of the head of the key;

   fig. 8 is a detailed view in section and in elevation showing part of the assembly tightening bolt; fig. 9 is a perspective view of the part of the assembly forming a housing for the locking nut.



  Detailed description of the invention With reference to the drawings, an access hole assembly according to the invention is generally indicated, indicated generally by the reference numeral 1. The assembly 1 comprises a frame 2 for mounting in the ground in order to define a access opening 3. An access hole cover 4 can reversibly engage with the frame 2 to close the opening 3. Closure means 5 are provided for reversibly fixing the cover 4 to the frame 2 .

 <Desc / Clms Page number 8>

 The frame 2 is of an inverted T section having a flat base 10 and a vertical wall 11 extending around the base 10 to define an enclosure for receiving the cover 4. Open holes 12 are provided in the base 10 for keep frame 2 fixed to the ground.



  The cover 4 has a peripheral edge 15 extending downwards and rests on the base 10 inside the walls 11.



  Referring to FIG. 4, a slot 17 is provided at one end of the cover 4 for engagement with a complementary lug 18 mounted on the side wall 11. At an opposite end of the cover 4 (FIG. 2) a tightening bolt 20 passes through a hole 21 in the cover 4 for engagement with a complementary locking nut 22 which is retained in a nut housing 23 on the base 10.



  The housing 23 prevents rotation of the nut 22. An elastic pin 25 is mounted on the rod 26 of the bolt 20 to retain the bolt 20 on the cover 4. It will be noted that the head 27 of the bolt is mounted in a pocket in the cavity 28 in the cover 4.



  It will also be understood that the head 27 of the bolt 20 is not standard and is shaped to cooperate with a key 30. The key 30 has a head 31 with a cavity 32 for engagement with the head 27 of the bolt 20.



  With particular reference to figs. 8 and 9, the housing 23 is illustrated in more detail. The housing 23 includes an upper part 35 with a central hole 36 forming an opening for the bolt. The side walls ...

 <Desc / Clms Page number 9>

 37 rest on the base 10 of the frame 2 to which they are welded. On one side of the housing 23 a flap 39 extends downward from the top 35 to retain a nut 22 in the housing 23. As can be seen in FIG. 9, this flap 39 is initially provided in the open position to allow the introduction of the nut 22 into the housing after which the flap 39 is folded down as shown in FIG. 8 to enclose the nut 22.

   Advantageously, in this way the frame 2 and the cover 4 can be formed and after galvanizing the frame, the nut can be introduced into the housing 23 and the bolt 20 mounted on the cover 4.



  When in use, the cover 4 is mounted on the frame 2 engaging the slot 17 with the lug 18. The bolt 20 is then engaged with the locking nut 22 and the bolt is tightened by means of the key 30. For the 'subsequent opening, the bolt 20 can be released by means of the key 30.



  It will be understood that the access hole assembly according to the invention conveniently allows an access hole cover to close securely to prevent unauthorized access or access hole.



  Advantageously, since the nut housing 23 and the frame 2 are made of similar material (preferably mild steel), the housing 23 can be easily fixed to the frame 2 by welding. In addition, the configuration of the housing allows the frame, including the housing, to be galvanized before the introduction of the locking nut 22 ce

 <Desc / Clms Page number 10>

 which avoids the difficulty of having to remove the excess zinc on the nut as would be the case if the nut was mounted in the housing before galvanizing.



  Note that although the housing prevents the nut from turning, the nut is free to move in the housing to facilitate alignment of the nut with the tightening bolt. In addition, the fact that the housing is open at the corners and under the nut retaining flap and also the possibility that the nut has of moving in the housing allow the passage of dust through the housing and thus allows to prevent it from gathering in the nut which can cause difficulties for the engagement of the bolt in the nut.



  The invention is not limited to the above-mentioned modes of implementation which can vary as much in their constructions as in their details.


    

Claims (9)

Revendications 1. Assemblage de trou d'accès comprenant un cadre pour montage dans le sol afin de définir une ouverture d'accès, un couvercle de trou d'accès qui peut être engagée avec le cadre de manière réversible afin de fermer l'ouverture, et des moyens de blocage pour fixer le couvercle au cadre de manière réversible, caractérisé en ce que les moyens de blocage comprennent un boulon de serrage monté librement sur le couvercle et un écrou de blocage complémentaire monté sur le cadre, le boulon étant monté avec un certain jeu dans un logement qui empêche le boulon de tourner, le logement présentant un trou pour laisser passer le boulon s'engageant avec l'écrou à l'intérieur du logement. Claims 1. Access hole assembly comprising a frame for mounting in the ground to define an access opening, an access hole cover which can be engaged with the frame reversibly in order to close the opening, and locking means for fixing the cover to the frame reversibly, characterized in that the locking means comprise a tightening bolt freely mounted on the cover and a complementary locking nut mounted on the frame, the bolt being mounted with a some play in a housing which prevents the bolt from turning, the housing having a hole for the passage of the bolt engaging with the nut inside the housing. 2. Assemblage selon la revendication 1 dans lequel on prévoit une ouverture dans une paroi latérale du logement pour l'insertion de l'écrou dans le logement, l'ouverture étant fermée par un rabat monté à un des côtés de l'ouverture et plié en travers de l'ouverture après insertion du boulon, afin de retenir le boulon dans le logement. 2. The assembly of claim 1 wherein there is an opening in a side wall of the housing for the insertion of the nut in the housing, the opening being closed by a flap mounted on one side of the opening and folded across the opening after inserting the bolt, to retain the bolt in the housing. 3. Assemblage selon la revendication 1 ou 2 dans lequel des structures engageables complémentairement sont prévues sur le couvercle et sur le cadre afin de maintenir de manière réversible le couvercle sur le cadre. <Desc/Clms Page number 12> 3. An assembly according to claim 1 or 2 wherein complementary engagement structures are provided on the cover and on the frame to hold the cover reversibly on the frame.  <Desc / Clms Page number 12>   4. Assemblage selon la revendication 3 dans lequel les structures comprennent un ou des tenons montés sur le cadre et pouvant s'engager de manière réversible avec une ou des fentes complémentaires sur le couvercle. 4. The assembly of claim 3 wherein the structures comprise one or more studs mounted on the frame and can be engaged reversibly with one or more complementary slots on the cover. 5. Assemblage selon n'importe laquelle des revendications précédentes dans lequel le boulon présente une tête non standard qui peut être engagée par une clé correspondante pour faire tourner le boulon en engagement avec l'écrou. 5. Assembly according to any one of the preceding claims, in which the bolt has a non-standard head which can be engaged by a corresponding key to rotate the bolt in engagement with the nut. 6. Procédé pour la fabrication d'un assemblage de trou d'accès comme revendiqué dans n'importe laquelle des revendications précédentes comprenant les étapes suivantes préparation d'un couvercle et d'un cadre complémentaire, le couvercle présentant une embase en cuvette pour recevoir un boulon et à distance une fente pour engagement en complémentarité avec un tenon associé présent sur le cadre, le cadre présentant un logement d'écrou avec une ouverture pour insertion d'un écrou de blocage associé au boulon ; insertion d'un écrou dans le logement d'écrou et fermeture de l'ouverture ; 6. Method for manufacturing an access hole assembly as claimed in any one of the preceding claims comprising the following steps: preparation of a cover and of a complementary frame, the cover having a base in a bowl for receiving a bolt and at a distance a slot for engagement in complementarity with an associated stud present on the frame, the frame having a nut housing with an opening for insertion of a locking nut associated with the bolt; insertion of a nut into the nut housing and closing of the opening; montage d'un boulon sur l'embase en cuvette de réception du boulon de manière à ce qu'il passe à travers le couvercle, et fixation d'une goupille de retenue sur la tige du boulon, à une position intermédiaire entre les deux extrémités du boulon. <Desc/Clms Page number 13> mounting a bolt on the base in a bolt receiving bowl so that it passes through the cover, and fixing a retaining pin on the bolt rod, at an intermediate position between the two ends of the bolt.  <Desc / Clms Page number 13> 7. Procédé selon la revendication 6 dans lequel le couvercle et le cadre sont en acier, la méthode comprenant de plus une étape de galvanisation du cadre et de la peinture avant le montage du boulon sur le couvercle et de l'écrou dans son logement. 7. The method of claim 6 wherein the cover and the frame are made of steel, the method further comprising a step of galvanizing the frame and the paint before mounting the bolt on the cover and the nut in its housing. 8. Procédé selon la revendication 6 ou 7 dans lequel le logement formé avec un rabat intégré à la périphérie de l'ouverture, le dit rabat étant plié sur l'ouverture après insertion de l'écrou de blocage, ceci afin de retenir l'écrou dans son logement. 8. The method of claim 6 or 7 wherein the housing formed with a flap integrated at the periphery of the opening, said flap being folded over the opening after insertion of the locking nut, this in order to retain the nut in its housing. 9. Assemblage pour trou d'accès fabriqué selon le procédé d'une des revendications 6 à 8. 9. Assembly for access hole manufactured according to the method of one of claims 6 to 8.
BE9301488A 1993-12-10 1993-12-31 Assembly for access hole. BE1005975A6 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IE930955 1993-12-10

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1005975A6 true BE1005975A6 (en) 1994-03-15

Family

ID=11040208

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9301488A BE1005975A6 (en) 1993-12-10 1993-12-31 Assembly for access hole.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1005975A6 (en)
GB (1) GB2284627B (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US7712515B2 (en) * 2006-04-10 2010-05-11 East Jordan Iron Works, Inc. Municipal casting frame and method of manufacturing same

Families Citing this family (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2302117B (en) * 1995-06-14 1998-11-11 Striview Dev Ltd Improvements relating to gully tops and manhole tops
GB0026765D0 (en) * 2000-11-02 2000-12-20 Glasgow City Council Fire hydrant cover
GB2416803A (en) * 2004-07-31 2006-02-08 R & B Uk Jt Ltd Locking mechanism for ground surface cover assembly
EP1920114A1 (en) * 2005-05-26 2008-05-14 Gerhardt Christensen A/S A cover adapted to opening and closing a manhole

Family Cites Families (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB565192A (en) * 1943-03-26 1944-10-31 Avon Diecasting Company Ltd Improvements in anchor nuts
GB1409785A (en) * 1972-05-10 1975-10-15 Brickhouse Dudley Ltd Manhole cover frameworks
GB2261240B (en) * 1991-11-06 1995-09-06 Furse W J & Co Ltd Inspection pit, lid and inspection pit assembly

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US7712515B2 (en) * 2006-04-10 2010-05-11 East Jordan Iron Works, Inc. Municipal casting frame and method of manufacturing same

Also Published As

Publication number Publication date
GB9400247D0 (en) 1994-03-02
GB2284627B (en) 1997-03-05
GB2284627A (en) 1995-06-14

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2693871A1 (en) Shielded assembly carrier against high frequencies.
BE1005975A6 (en) Assembly for access hole.
FR2888296A1 (en) CAGE ARRANGEMENT FOR A CAGE NUT.
FR2468779A1 (en) FASTENER FOR FIXING AN ARTICLE TO THE BODY OF A VEHICLE
EP0545797B1 (en) Temporary closure device for an opening wing, such as a vehicle door hinged to the vehicle body
FR2629893A1 (en) Connection and fixing component for ringed tubes
EP1136323B1 (en) Load carrier for motor vehicles as well as motor vehicle with a load carrier
EP0684672B1 (en) Cabinet, especially for low voltage apparatus
FR2633905A1 (en) BAND ELEMENT FOR SURROUNDING AND HOLDING OBJECTS
FR2730771A1 (en) Captive nut mounted on angle bracket via cage for assembly of panels with spring loaded clip
EP1784342B1 (en) Device for conditioning fixing elements
FR2561300A1 (en) Frame for door, window or other closing members
FR2738410A1 (en) PROFILE CHANNEL FOR LAYING INSTALLATION LINES OR THE LIKE
EP0855776A1 (en) A fixing device for electrical conduit
FR2763304A1 (en) DEVICE FOR PRE-FIXING A LIGHTING OR SIGNALING DEVICE ON A MOTOR VEHICLE BODYWORK
FR3097696A1 (en) Electrical cabinet with air conditioning unit
CA1130223A (en) Pallet railing
EP1258389A1 (en) Closure device for an opening in a wall for fastening an object, such as an automotive vehicle seat
FR2942443A1 (en) TRANSPORT ASSEMBLY FOR A FOLDED TENT, OR OTHER SIMILAR VOLUMINOUS OBJECT
FR2857788A1 (en) Sheet support for lattice receptacle, such as cable tray, has blocking spline rotating by bending between standby position and blocking position, where spline is in plane perpendicular to wire in blocking position
FR2549013A1 (en) Box for the storage of articles such as pieces of ironmongery and its support and transport device
FR2508287A1 (en) Unitary buckle for supple strap - is held on strap by slide sliding over cam surface of elastic sheet to bend strap
FR2750102A1 (en) BOX-BOX FOR MAINTAINING A VEHICLE IN ORDER TO AVOID THE UNEXPECTED MOVEMENT OF THE VEHICLE
FR2729255A1 (en) SEMI-RECESSED BOX APPARATUS SUPPORT THROUGH A CONDUIT, AND METHOD FOR IMPLEMENTING THE SAME
FR2653652A1 (en) Toilet basin with cleanliness bag

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: STRIVIEW DEVELOPMENTS LTD

Effective date: 19981231